BE392982A - - Google Patents

Info

Publication number
BE392982A
BE392982A BE392982DA BE392982A BE 392982 A BE392982 A BE 392982A BE 392982D A BE392982D A BE 392982DA BE 392982 A BE392982 A BE 392982A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
gasoline
burner
temperature
switch
battery
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE392982A publication Critical patent/BE392982A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02NSTARTING OF COMBUSTION ENGINES; STARTING AIDS FOR SUCH ENGINES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F02N19/00Starting aids for combustion engines, not otherwise provided for
    • F02N19/02Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks
    • F02N19/04Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks by heating of fluids used in engines
    • F02N19/10Aiding engine start by thermal means, e.g. using lighted wicks by heating of fluids used in engines by heating of engine coolants

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Level Indicators Using A Float (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "Dispositif pour véhicules à force motrice permettant de surveiller la température de l'eau de refroidissement."   
La présente invention se rapporte à un dispositif permettant de surveiller la température de l'eau de refroidissement sur les véhicules automobiles,ce dispositif étant notamment destiné non seulement à servir à émettre comme on le sait un signal avertisseur et à ar- rêter le moteur lorsque l'eau dépasse une certaine tempé- rature, mais aussi à agir lorsque la température de l'eau de réfrigération s'abaisse au point qu'il y a danger de gel. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   On connaît déjà des dispositifs suivant Les- quels une source calorifique électrique est mise en ac- tion lorsque la température de l'eau   s'abaisse,   Ces dis- positifs présentent l'inconvénient de n'être utilisables qu'au cas oû il est possible de relier le véhicule auto - mobile au réseau d'une usine électrique Un   chauffage   de l'eau par la batterie du véhicule n'est pas possible pendant   une   période prolongée, car la source de courant du véhicule s'épuiserait trop vite et l'allumage, eto. seraient ainsi compromis. 



   L'objet de la présente invention est de sup- primer ces inconvénients et d'autres encore; à cet ef- fet, en s'aidant de la batterie du véhicule, on met en   service   une source calorifique spéciale, par exemple un ré chauffeur d'eau de refroidissement   fonctionnant   à   l'essence.   Suivant l'invention, on utilise un brûleur à combustion oatalyque, c'est-à-dired sans flamme, de l'essence; le dispositif de chauffage est alors mis en      action par un thermomètre à l'aide de la batterie du véhicule dès que la   température   inférieure choisie est atteinte.

   Le courant de la batterie, du fait que le cir- cuit de oelle-oi passant par un relais et un enroulement chauffant est fermé par le thermomètre de contact, dé - termine la vaporisation de L'essance et aussi, par oon -   séquent,   la combustion de la vapeur d'essence,   ququel   cas toutefois, suivant une   particularité   nouvelle, la source de courant de l'enroulement chauffant est auto- matiquement remise hors circuit dès que le brûleur est mis en act ion. 



   La batterie est choisie d'une intensité fai- ble, la tension est de 6 ou 12 volts et la batterie du 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 véhicule ne subit pas une charge considérable. 



   D'autre part, suivant   l'invention,     l'arrivée   d'essence au brûleur est celle aussi,   commandée   en fonc-      tion de la   température   de   l'eau   de refrodissement de manière que le brûleur soit mis hors d'action lorsque la température a atteint une valeur prédéterminée. Cet- te mise hors d'action est produite par la commande diane soupape d'arrêt   intercalée   dans la conduite   d'arri -   vée d'essence et qui obéit à la fois à un flotteur et à un relais. Le flotteur régle l'arrivée d'essence du fait qu'il maintient le niveau d'essence à une hauteur déterminée, tandis que le relais ferme l'arrivée d'- essence lorsque la température de l'eau de refroidesse- ment s'est suffisamment élevée.

   Si, pour une raison quelconque, aucune arrivée d'essence ne se produit bien que la température de l'eau de refroidissement soit tombée au-dessous de la limite inférieure choisie, un interrupteur obéissant au flotteur met la batterie hors circuit de sorte que, même en ce cas, elle ne peut subir   aucun   dommage par suite d'un prélèvement de courant exagéré,   etc.   



   Un exemple d'exécution est schématiquement représenté au dessin. 



   La fig. 1 est une   vue   schématique du disposi - tif en coupe partielle ; 
La   fig. 2   est une pompe à essence . 



   La fig. 3 montre un détail, enfin 
La fige 4 montre l'agencement du dispositif sur un véhicule automobile. 



   Dans la conduite d'eau de refroidissement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'un moteur d'automobile est monté un thermomètre à mercure T dans lequel sont   scelles   cinq   contacts   numé- rotés de 1 à 5. Le contact 1 est relié à la masse du véhicule, à laquelle est également relié le pôle néga- tif de la batterie B. Celle-ci est une batterie nor- ma le pour automobiles, dont la tension est de six ou douze volts. Les contacts scelles 2,3 4 et 5 sont disposés dans le thermomètre de manière telle qu'ils soient atteints par le mercure lorsque la température   s'élève,   par exemple, respeotivement à 35 , 70 , 75 , 80 . On peut cependant choisir aussi d'autres   tempé-   ratures.

   Ces contacts sont compris dans des   circuits   électriques qui seront indiqués ultérieurement. A la conduite d'eau de refroidissement K du moteur est rac- oordé un chauffe-eau que l'eau de refroidissement peut traverser dans son circuit. Le chauffe-eau 17 comporte une ohambre à eau soigneusement calorifugée dans la - quelle l'eau pénètre en   18   pour sortir en 19.

   Le chauf- fage est assuré par un brûleur comprenant un catalyseur 15 emprisonné entre deux toiles métalliques 13, 14 et qui permet aux vapeurs d'essence qui s'élèvent d'un brûleur 11 de brûler sans falmme, Le brûleur 11 est mini d'une cupule pleine d'une masse dans laquelle l'essence s'élève par capillarité, cette cupule est fer-   mée   en haut par une pièce de toile métallique, La cu- pule communique par une conduite 12'aveo une chambre à flotteur 45. Dans   celle-ci   est disposé un flotteur 6 susceptible de déplacer une soupape 7 commandant la conduite d'arrivée d'essence 46 de façon telle que l'arrivée d'essence dans la chambre 45 soit interrompue 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de manière connue lorsque le flotteur s'élève.

   Sur   la.   boîte 45 repose une bobine 9 munie   d'un   noyau de fer mobile 10. Ce dernier agit sur la soupape 5 de façon   telle   que ,  la   bobine étant excitée, il se   soulevé   et interrompe ainsi l'arrivée   d'essence.   La bobine 9 est reliée au contact 2 du thermomètre T et se raccorde à la batterie parl'intermédiaire   d'un   interrupteur 29 commandé à la main. L'interrupteur 29 est normalement fermé. Son seul objet est de mettre la bobine 9 hors circuit dans des cas déterminés et d'interrompre ainsi son fonctionnement. Lorsque la température de l'eau de refroidissement s'élèveà 35  la bobine 9 est in- teroalée dans le circuit de la batterie et l'arrivée   d'essence   est interrompue par les pièces 10 et 7.

   L'ar- rivée d'essence au brûleur 11 continue simplement jusqu'à ce que la c hambre à flotteur 45 se soi t   vidée,   après quoi le brûleur est définitivement mis hors d'action. 



   En vue de déterminer la vaporisation de L'es-   sence   au. brûleur 11 on a prévu une résistance chauffan- te 16, qui est reliée d'une part à la masse du véhicule et qui, d'autre part, peut être mise en circuit par un relais 20. Cer dernier est électriquement relié à la batterie B et est commandé par un thermostat 21 dispo- sé au voisinage du catalyseur   15.   Le thermostat est électriquement relié par l'intermédiaire d'un conduc- teur 47 au contact 1 du thermomètre   T:   Dans ce conduc- teur 47 sont intercalés un interrupteur 8 commandé par le flotteur 6 et un interrupteur 31 commandé à la main. 



  L'interrupteur 8 ouvre le circuit lorsque la provision 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 d'essence dans la chambre 45 atteint une certaine va- leur minimum. L'interrupteur 31 est un interrupteur à main qui demeure normalement fermé et qu'on n'ouvre que lorsqu'on désire empêcher le relais de fonotionner. 



  Dans le circuit du thermostat 21 est également inter-   calée   une lampe avertisseuse 26 dont l'allumage indi- que que le catalyseur est en activité. Un interrupteur oscillant 22 connu en soi shunté par une lampe avertis- seuse 23 est relié par les contacts 24, 28, la réais - tanoe en série 27 l'interrupteur à main 30 et les contacts à mercure 3, 4   et 3   à la batterie B. Cet in - terrupteur vibrant permet à la lampe 23 de s'allumer lorsque la colonne de mercure a atteint le contact 3, par exemple à 70  Le mercure continuant à monter jus- qu'à 4, par exemple à 75 , la lampe 23 se met à cli - gnoter.

   Lorsque la température de l'eau de refroidis- sement atteint, par exemple, 80 , l'enroulement chauf- tant de l'interrupteur oscillant et de la lampe 23 re- coit un courant permanent ; la lame bimétallique ferme le contact 28 et le moteur est mis à l'arrêt-. 



   Le conducteur peut maintenant, en ouvrant l'interrupteur 30 et malgré l'excès de température de l'eau de refroidissement, remettre le moteur en marche afin de pouvoir, par   exemp&e,   parcourir encore une cour- te distanoe. 



   Le mode de fonctionnement est le suivant ; En ouvrant un robinet non représenté au dessin on intro- d uit par la conduite 46 de l'essence dans la chambre 45, soit par simple gravité soit au moyen d'une pompe suivant la   fig.   2. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   La fig. 1 montre la condition correspondant à une température de 35  pour l'eau de refroidissement, c'est-à-dire pendant le fonctionnement du catalyseur. 



   La soupape 7 est fermée par le flotteur 6 et ne s'ouvre que pondant un instant lorsque le niveau d'essence a baissé par suite de la combustion de l'essen ce. A cause de la chaleur dégagée, la lame bimétalli- que du thermostat 21 porte sur le contact 25. La lampe 
26 s'allume sur le signal   indiquant   que l'appareil chauffe. Le relais 20 est   hors-circuit,   de même que l'enroulement chauffant 10. 



   Lorsque la température s'élève au-dessus d'environ 35  (contact 2), la bobine magnétique 9 re- coit du courant. Le noyau magnétique 10 est attiré et ferme   au   moyen du pointeau 7 l'arrivée d'essence. Le brûleur continue à fonctionner aussi longtemps qu'il res- te encore assez d'essence pour l'alimenter, après quoi . il   s' éte int.   Le flotteur 5 descend et ouvre le contact 
8. En attendant, à cause du refroidissement qui se pro- duit, le thermostat 21 a fermé le contact aboutissant au relais 20, mais ce dernier ne peut réagir parce que son circuit de commande est ouvert en 8. Lorsque le ther-   momètre   descend maintenant au-dessous de 2   (350)., le   noyau 10 retombe et, avec lui, le pointeau 7, de sorte que de l'essence coule dans la chambre à flotteur 45. 



   Le flotteur s'élève et ferme le contact 8. Le   relais   
29 est excité et met en circuit l'enroulement chauffant 
16 Le brûleur   commence   à fonctionner, le thermostat 
21 ouvre le circuit du relais 20, le chauffage s'inter- rompt en 16, la lampe 26   s'allume,   eto. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Lorsque la température de l'eau de refroidis- sement s'élève au point que le mercure atteint le contact 3 (708), un circuit s'établit par les contacta 1 et 3 grâce à la colonne de mercure. Dans ce circuit est   comprise   la résistance de l'interrupteur oscixllant 22. A cause de l'existence de la résistance en série 27, la lampe et la bobine de chauffage de l'interup- teur oscillant ne reçoivent pas entièrement la tension de service et le olognotement ne se produit pas. 



   Lorsque la température continue à monter jus- qu-à ce que le contact 4 soit atteint (environ   7500).   la lampe 23 et le fil chauffant de l'interrupteur   oscil-   lant 22 reçoivent intégralement la tension; la lame bimétallique de l'interrupteur entre en action et in -   terrompt   par intermittences le circuit au contact 28. 



  La lampe 23 olignote sous sa pleine tension. 



   Lorsque la colonne de mercure atteint le contact 5, le fil chauffant de l'interrupteur 22 et la lampe 23 sont alimentes de façon ininterrompue sous pleine tension. L'interrupteur cesse de fermer le contact 28 mais ferme en   revanche   le contact 24 et re- lie ainsi à la masse, par l'intermédiaire du mercure, le circuit primaire des bobines d'allumage ou des ma- gnétos. Le moteur est ainsi arrêté et, dans le cas de bobines d'allumage, une résistance en série convenable protège le thermomètre contée des intensités dangereu - ses. 



   Les interrupteurs 29,30 et 31 ont pour ob -      jet de permettre la mise hors d'action de certains groupes d'appareils dans des cas particuliers, mais ils 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 sont normalement fermés. Par exemple, on ouvre l'in- terrupteur 30 lorsque le conducteur, malgré la chaleur excessive de l'eau de refroidissement et pour des mo- tifs spéciaux, doit continuer à rouler éventuellement jusqu'à un lieu voisin. S'il n'est pas possible de fai- re arriver librement   l'essence   dans la chambre à flot- teur 45   d'un   réservoir d'alimentation surélevé on peut, par exemple, utiliser la pompe à essence représentée à la fige 2 .

   Un solénoïde 41 est bobiné autour   d'un        corps de   pmpe.   Le noyau magnétique 32 est réalisé sous forme d'un piston avec clapet.   Lorsque   le solé- noide 41 est   excitée   il   soulevé   le piston 32.   Ce?.'   der-      nier bute contre un tube de   laiton   33 présentant à son extrémité supérieure une bague en fer 34. Cette bague en fer se meut entre deux aimants permanents en fer à cheval 36 devant lequel une armature oscillante 35 en tôle de fer est montée sur pivot.

   Dans la position in- férieure, celle que montre le dessin, cette bague de commande 34 affaiblit les deux   polos   juxtaposés des aimants 36 à noyau coulissant; dans sa position sapé - rieure indiquée en pointillé elle affaiblit les deux pôles supérieurs. Il s'ensuit que l'armature basculante prend dans le premier cas la position indiquée et qu'elle ferme le contact   37.   Lorsque la bague de com mande 34 arrive dans sa position supérieure, l'arm ture bascule et ferme le contact 8. Ce dernier correspond au contact 8 de la fige 1. 



   Après la mise en action de la pompe à essence le flotteur prend se position la   plus   haute et maintient ainsi la bague de commande 34 également dans sa posi- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 tion la plus haute. Le contact 8 est donc fermé et le chauffage du catalyseur commence de la   fagon   pré- cédement décrite. Lorsque le niveau d'essence dans la chambre àd flotteur 45, qui est reliée au brûleur tout comme suivant la   fig.l,   descend de quelques milli- mètres, la ponpe accomplit une course et ce jeu se ré- pète toutes les 10 à 15 minutes. 



   Pendant la période de chauffage, le contact 42 est ouvert. Lorsque le mercure remonte jusqu'au oontaot 2, le relais à courant de repos 40 est excité et le contact 42 s'ouvre,   o'est-à-nire   que le solénoide 41 n'est plue alimenté et ne peut donc plus fonction -   ner.   



   Le chauffage cesse, jusqu'à ce que la tempé- rature descende et que le mercure quitte le contact 2. 



   Le dispositif fonctionne d'ailleurs exacte - ment comme suivant la fig. 1. 



   Pour éviter que le catalyseur soit endommagé par L'essence vaporisée, dans le tuyau   d'arrivée   d'es-   sence     46   ou dans la conduite de   communication   12 on peut   intercaler   un organe obturateur que le courant de repos émanant de la batterie B maintient en position ouverte jusqu'à ce que la batterie fournisse du cou- rant, Toutefois, on pourrait aussi obtenir ce blocage du fait   que   L'ouverture des conduites 46 ou 12 ne s'o- père que lorsque du courant passe à travers l'élément      chauffant 16 par l'intermédiaire   4'un   organe de ferme- tgre branché en série avec ledit élément.- 
Ce même dispositif pourrait aussi servir encore pour réchauffer ou maintenir au chaud l'huile.

   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



  On peut par exemple introduire dans le réservoir d'huile une tubulure reliée au radiateur d'eau   ou.   à la conduite   d'eau.   On obtient ainsi que la température de l'huile ne tombe jamais à une valeur qui rendrai t difficile le démarrage du moteur. 



   Bien entendu on peut utiliser également des dispositifs de réchauffage d'huile sans dispositifs de signalisation.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Device for motive power vehicles for monitoring the temperature of the cooling water."
The present invention relates to a device making it possible to monitor the temperature of the cooling water on motor vehicles, this device being intended in particular not only to serve to emit, as is known, a warning signal and to stop the engine when the water exceeds a certain temperature, but also to act when the temperature of the refrigeration water drops to the point where there is a danger of freezing.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   Devices are already known according to which an electric heat source is activated when the temperature of the water drops. These devices have the drawback of being usable only if it is necessary. possible to connect the motor vehicle to the network of an electric plant Heating the water by the vehicle battery is not possible for an extended period, because the vehicle's current source would be exhausted too quickly and the ignition, eto. would thus be compromised.



   The object of the present invention is to eliminate these and other drawbacks; for this purpose, with the help of the vehicle battery, a special heat source is put into operation, for example a cooling water heater running on petrol. According to the invention, an oatalyque combustion burner, that is to say flameless gasoline, is used; the heating device is then activated by a thermometer using the vehicle battery as soon as the chosen lower temperature is reached.

   The current of the battery, because the circuit of oelle-oi passing by a relay and a heating coil is closed by the contact thermometer, determines the vaporization of the essence and also, by oon - sequent, combustion of the gasoline vapor, in which case however, according to a new feature, the current source of the heating coil is automatically switched off as soon as the burner is switched on.



   The battery is chosen for a low current, the voltage is 6 or 12 volts and the battery of the

 <Desc / Clms Page number 3>

 vehicle is not under a considerable load.



   On the other hand, according to the invention, the arrival of gasoline to the burner is also that, controlled as a function of the temperature of the cooling water so that the burner is put out of action when the temperature. has reached a predetermined value. This deactivation is produced by the shut-off valve control inserted in the fuel inlet pipe and which obeys both a float and a relay. The float regulates the fuel supply by keeping the fuel level at a determined height, while the relay closes the fuel supply when the temperature of the cooling water s' is high enough.

   If, for some reason, no fuel supply occurs although the cooling water temperature has fallen below the selected lower limit, a switch obeying the float switches the battery off so that, even in this case, it cannot be damaged by excessive current draw, etc.



   An example of execution is schematically represented in the drawing.



   Fig. 1 is a schematic view of the device in partial section;
Fig. 2 is a gasoline pump.



   Fig. 3 shows a detail, finally
Figure 4 shows the arrangement of the device on a motor vehicle.



   In the cooling water line

 <Desc / Clms Page number 4>

 of an automobile engine is mounted a mercury thermometer T in which are sealed five contacts numbered 1 to 5. Contact 1 is connected to the earth of the vehicle, to which is also connected the negative pole of battery B. This is a normal battery for automobiles, the voltage of which is six or twelve volts. The sealed contacts 2, 3, 4 and 5 are arranged in the thermometer in such a way that they are reached by the mercury when the temperature rises, for example, respectively to 35, 70, 75, 80. However, other temperatures can also be chosen.

   These contacts are included in electrical circuits which will be indicated later. To the cooling water pipe K of the engine is connected a water heater that the cooling water can pass through in its circuit. The water heater 17 comprises a carefully insulated water chamber in which the water enters at 18 to exit at 19.

   The heating is provided by a burner comprising a catalyst 15 trapped between two metal screens 13, 14 and which allows the gasoline vapors which rise from a burner 11 to burn without flame. The burner 11 is minimized. a cup full of a mass in which the gasoline rises by capillary action, this cup is closed at the top by a piece of metal cloth, The cup communicates by a pipe 12 to a float chamber 45. In the latter is disposed a float 6 capable of moving a valve 7 controlling the fuel supply line 46 so that the fuel supply into the chamber 45 is interrupted.

 <Desc / Clms Page number 5>

 in a known manner when the float rises.

   On the. box 45 rests a coil 9 provided with a movable iron core 10. The latter acts on the valve 5 in such a way that, the coil being energized, it is raised and thus interrupts the flow of gasoline. Coil 9 is connected to contact 2 of thermometer T and is connected to the battery by means of a switch 29 controlled by hand. Switch 29 is normally closed. Its only object is to switch off the coil 9 in specific cases and thus to interrupt its operation. When the temperature of the cooling water rises, the coil 9 is inter- alated into the battery circuit and the supply of gasoline is interrupted by parts 10 and 7.

   The fuel supply to burner 11 simply continues until float chamber 45 is emptied, after which the burner is permanently disabled.



   In order to determine the vaporization of the gasoline. burner 11 a heating resistor 16 is provided, which is connected on the one hand to the ground of the vehicle and which, on the other hand, can be switched on by a relay 20. This latter is electrically connected to the battery B and is controlled by a thermostat 21 placed in the vicinity of the catalyst 15. The thermostat is electrically connected via a conductor 47 to contact 1 of the thermometer T: In this conductor 47 is interposed a switch 8 controlled by the float 6 and a switch 31 controlled by hand.



  Switch 8 opens the circuit when the supply

 <Desc / Clms Page number 6>

 gasoline in chamber 45 reaches a certain minimum value. Switch 31 is a hand switch which remains normally closed and which is only opened when it is desired to prevent the relay from functioning.



  In the circuit of the thermostat 21 is also inserted a warning lamp 26, the ignition of which indicates that the catalyst is active. An oscillating switch 22 known per se shunted by a warning lamp 23 is connected by the contacts 24, 28, the resistor in series 27 the hand switch 30 and the mercury contacts 3, 4 and 3 to the battery. B. This vibrating switch allows the lamp 23 to light up when the column of mercury has reached contact 3, for example at 70 The mercury continuing to rise up to 4, for example at 75, the lamp 23 starts to flash.

   When the temperature of the cooling water reaches, for example, 80, the heating coil of the oscillating switch and of the lamp 23 receives a continuous current; the bimetallic blade closes contact 28 and the motor is stopped.



   The driver can now, by opening the switch 30 and despite the excess temperature of the cooling water, restart the engine in order to be able, for example, to cover a further short distance.



   The operating mode is as follows; By opening a valve not shown in the drawing, gasoline pipe 46 is introduced into chamber 45, either by simple gravity or by means of a pump according to FIG. 2.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Fig. 1 shows the condition corresponding to a temperature of 35 for the cooling water, i.e. during operation of the catalyst.



   The valve 7 is closed by the float 6 and only opens for a moment when the fuel level has dropped as a result of the combustion of the gasoline. Because of the heat released, the bimetallic strip of thermostat 21 bears on contact 25. The lamp
26 lights up on the signal indicating that the appliance is heating up. Relay 20 is switched off, as is heating coil 10.



   When the temperature rises above about 35 (contact 2), the magnetic coil 9 receives current. The magnetic core 10 is attracted and closes by means of the needle 7 the gasoline inlet. The burner continues to operate as long as there is still enough fuel left to feed it, after which time. it turns off. Float 5 goes down and opens the contact
8. In the meantime, because of the cooling which is occurring, the thermostat 21 has closed the contact leading to the relay 20, but the latter cannot react because its control circuit is open at 8. When the thermometer goes down now below 2 (350)., core 10 falls and, with it, needle 7, so that gasoline flows into float chamber 45.



   The float rises and closes contact 8. The relay
29 is energized and switches on the heating coil
16 The burner begins to operate, the thermostat
21 opens the circuit of relay 20, the heating is interrupted at 16, the lamp 26 lights up, eto.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   When the temperature of the cooling water rises to the point that the mercury reaches contact 3 (708), a circuit is established through contacts 1 and 3 by means of the mercury column. In this circuit is included the resistance of the oscillating switch 22. Due to the existence of the series resistor 27, the lamp and the heating coil of the oscillating switch do not fully receive the operating voltage and endorsement does not occur.



   When the temperature continues to rise until contact 4 is reached (approx. 7500). the lamp 23 and the heating wire of the oscillating switch 22 fully receive the voltage; the bimetallic blade of the switch comes into action and intermittently interrupts the circuit on contact 28.



  The lamp 23 flashes under its full voltage.



   When the mercury column reaches contact 5, the heating wire of the switch 22 and the lamp 23 are supplied uninterruptedly at full voltage. The switch ceases to close contact 28 but on the other hand closes contact 24 and thus connects to ground, via mercury, the primary circuit of the ignition coils or of the magnetos. This stops the engine and, in the case of ignition coils, a suitable series resistor protects the thermometer from dangerous currents.



   The purpose of switches 29, 30 and 31 is to enable certain groups of devices to be disabled in special cases, but they

 <Desc / Clms Page number 9>

 are normally closed. For example, switch 30 is opened when the driver, despite the excessive heat of the cooling water and for special reasons, has to continue driving eventually to a neighboring location. If it is not possible to supply the gasoline freely into the float chamber 45 of a raised feed tank, it is possible, for example, to use the gasoline pump shown in fig 2.

   A solenoid 41 is wound around a pmpe body. The magnetic core 32 is produced in the form of a piston with a valve. When solenoid 41 is energized it raised piston 32. This ?. ' the latter abuts against a brass tube 33 having at its upper end an iron ring 34. This iron ring moves between two permanent horseshoe magnets 36 in front of which an oscillating armature 35 of sheet iron is mounted on a pivot .

   In the lower position, that shown in the drawing, this control ring 34 weakens the two juxtaposed polos of the magnets 36 with sliding core; in its undermined position, indicated in dotted lines, it weakens the two upper poles. It follows that in the first case the tilting armature takes the indicated position and closes the contact 37. When the control ring 34 arrives in its upper position, the armature tilts and closes the contact 8. The latter corresponds to contact 8 of pin 1.



   After the fuel pump has been activated, the float takes up the highest position and thus maintains the control ring 34 also in its position.

 <Desc / Clms Page number 10>

 highest tion. Contact 8 is therefore closed and the heating of the catalyst begins in the manner previously described. When the fuel level in the float chamber 45, which is connected to the burner as shown in fig.l, drops by a few millimeters, the ponpe completes one stroke and this play is repeated every 10 to 15 minutes.



   During the heating period, contact 42 is open. When the mercury rises to oontaot 2, the quiescent current relay 40 is energized and the contact 42 opens, that is to say that the solenoid 41 is no longer supplied and therefore can no longer function - ner.



   Heating stops, until the temperature drops and the mercury leaves contact 2.



   The device moreover operates exactly as according to FIG. 1.



   To prevent the catalyst from being damaged by the vaporized gasoline, in the gasoline inlet pipe 46 or in the communication pipe 12, a shutter member can be inserted which the quiescent current emanating from battery B maintains in operation. open position until the battery supplies current. However, this blocking could also be obtained because the opening of the conduits 46 or 12 takes place only when current passes through the cell. heater 16 by means of a closing member connected in series with said element.
This same device could also be used again to heat or keep warm the oil.

   

 <Desc / Clms Page number 11>

 



  One can for example introduce into the oil tank a pipe connected to the water radiator or. to the water pipe. This ensures that the temperature of the oil never drops to a value which would make it difficult to start the engine.



   Of course, it is also possible to use oil heating devices without signaling devices.


    

Claims (1)

RE SUME **************** 1 . Le dispos it if permettant, sur les automobiles d'empêcher la température de l'eau de refroidissement du moteur de s'élever au-dessus et de descendre au-dessous de limites arbitraires et grâce auquel de la chaleur est fournie à cette eau lorsque sa température a atteint un certain minimum est caractérisé en ce que la batterie mise en circuit par le thermomètre à contacts lorsque la température de l'eau s'abaisse détermine au moyen d'une résistance chauffante la vaporisation et la combustion catalytique (sans flamme) d'essence dans un chauffe-sau, ququel cas, RE SUME **************** 1. The device for preventing the temperature of the engine cooling water in automobiles from rising above and falling below arbitrary limits and whereby heat is supplied to this water when its temperature has reached a certain minimum is characterized in that the battery switched on by the contact thermometer when the water temperature drops determines by means of a heating resistor the vaporization and catalytic combustion (without flame) gasoline in a sau-heater, whatever the case, après que le brûleur a commencé à fonctionner, la batterie est automatiquement mise hors-circuit par un thermostat, tandis qu'un interrupteur compris dans le circuit de ladite résistance chauffante et obéissant à un flotteur empoche la mixe en circuit de ladite résistance lorsque ;'essence viant à faire défaut au brûleur. <Desc/Clms Page number 12> after the burner has started to operate, the battery is automatically switched off by a thermostat, while a switch included in the circuit of said heating resistor and obeying a float pockets the mixture in circuit of said resistor when; ' gasoline failing the burner. <Desc / Clms Page number 12> 2 . En vue de régler l'arrivée d'essence au brûleur, dans la conduite d'arrivée d'essence est comprise une soupape obéissant à la fois uà un flot- teur et à un relais dont l'enroulement est mis en oir- cuit avec la batterie, amenant ainsi ladite soupape en position fermée, lorsque la température de l'eau de re- froidissement dépasse une limite inférieure d'environ 35 30 . Le dispositif comprend un circuit renfer- mant un interrupteur thermostatique, un relais et un interrupteur à, foltteu4 en vue de la mise en air- cuit et hors-circuit automatique de la résistance clauf- fante. 2. In order to regulate the flow of gasoline to the burner, in the gasoline inlet pipe is included a valve obeying both a float and a relay, the winding of which is switched on with the coil, thereby bringing said valve to the closed position, when the temperature of the cooling water exceeds a lower limit of about 35%. The device comprises a circuit containing a thermostatic switch, a relay and a foltteu4 switch for the automatic switching on and off of the flickering resistor. 40. Le catalyseur est disposé en dôme entre deux tôles perforées ou deux toiles métalliques et la résistance destinée à déterminer la combustion est située entre le dôme et le brûleur. 40. The catalyst is placed in a dome between two perforated sheets or two metal screens and the resistance intended to determine the combustion is located between the dome and the burner. 5 Des organes sont prévus pour empêcher l'essence d'arriver au brûleur lorsque la résistance chauffante demeure hors d'action par suite d'un dé- EMI12.1 r "'\ ,, '"v'" rangement dans son alimentation en courant. 5 Devices are provided to prevent gasoline from reaching the burner when the heating resistance remains inactive due to failure. EMI12.1 r "'\ ,,'" v '"storage in its power supply. 6 Dispositif suivant lequel un tube re- lié au radiateur d'eau chaude est disposé dans le réservoir d'huile du moteur. 6 Device according to which a tube connected to the hot water radiator is placed in the engine oil tank.
BE392982D BE392982A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE392982A true BE392982A (en)

Family

ID=60504

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE392982D BE392982A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE392982A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0108699B1 (en) Process and installation for bi-energetic central heating
BE392982A (en)
EP0034979B1 (en) Fuel burner provided with an electric motor
EP0061410A1 (en) Process for bi-energetic heating, and installation therefor
FR2573515A1 (en) APPARATUS FOR CONTROLLING THE OPERATION OF A COMBUSTION DEVICE
FR2485165A1 (en) CONTROL CIRCUIT FOR A HEATING SYSTEM
FR2461829A1 (en) DEVICE FOR STARTING A DIESEL ENGINE WITH PRECHAMBER
CH272532A (en) Method of electrical control and control for heating appliances using liquid fuel and device for implementing the method.
BE621281A (en)
CH340033A (en) Installation for the supply of hot water
BE531309A (en)
BE510691A (en)
BE430767A (en)
BE480619A (en)
BE559785A (en)
US1657298A (en) And five-sixteenths to
CH339244A (en) Heating installation
BE714363A (en)
BE389440A (en)
BE648761A (en)
BE369030A (en)
BE584587A (en)
BE714221A (en)
BE530850A (en)
BE530851A (en)