BE385280A - - Google Patents

Info

Publication number
BE385280A
BE385280A BE385280DA BE385280A BE 385280 A BE385280 A BE 385280A BE 385280D A BE385280D A BE 385280DA BE 385280 A BE385280 A BE 385280A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
sheet
printing
feed table
printed
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE385280A publication Critical patent/BE385280A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H29/00Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles
    • B65H29/54Article strippers, e.g. for stripping from advancing elements
    • B65H29/56Article strippers, e.g. for stripping from advancing elements for stripping from elements or machines
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F21/00Devices for conveying sheets through printing apparatus or machines
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H29/00Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles
    • B65H29/24Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles by air blast or suction apparatus
    • B65H29/241Suction devices
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2801/00Application field
    • B65H2801/03Image reproduction devices
    • B65H2801/21Industrial-size printers, e.g. rotary printing press

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Feeding Of Articles By Means Other Than Belts Or Rollers (AREA)
  • Separation, Sorting, Adjustment, Or Bending Of Sheets To Be Conveyed (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Presse à imprimer. 



   Cette invention concerne les presses à imprimer dites à arrêt du cylindre imprimeur comportant, comme cela est bien connu, un cylindre imprimeur dont une partie de la circonférence reçoit la feuille à imprimer qui est maintenue au moyen de pinces pendant une partie de la rotation du cy- lindre. 



   On connaît déjà des machines de ce genre à sortie *par devant" dans lesquelles les feuilles imprimées passent vers l'avant de la machine entre la table de marge et le cy- lindre imprimeur après que le cylindre imprimeur a saisi par 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ses pièces la   feuille   suivante à imprimer venant de la table   ,   , de marge. 



   Ces machines présentent toutefois des inconvénients importante étant donné qu'elles nécessitent l'utilisation de cylindres auxiliaires ou bien l'enlèvement prématuré de la feuille imprimée ; dans ce dernier cas la feuille restant suspendue verticalement on doit donner au cylindre un   diamè   tre plus grand et en outre, la feuille n'étant retenue que par son bord antérieur risque   d'être   facilement déchirée par suite de la continuation du mouvement du cylindre. En outre l'amenée de la feuille vers l'avant ne peut avoir lieu que moyennant une marche très lente de la machine par suite du long parcours de la feuille et du mouvement de va-et-vient des éléments récepteurs, de sorte que ces machines ne répon- dent pas aux nécessités actuelles de la rapidité de   l'impres..   sion. 



   La présente invention a pour but de supprimer ces inconvénients et à cet effet la feuille imprimée est guidée par le cylindre imprimeur jusqu'à ce que le bord antérieur de celle-ci pénètre dans l'angle formé par la table de mar- ge et le cylindre imprimeur de sorte que le bord antérieur de la feuille est amené aussi près que possible du côté de la sortie de la machine. De cette manière, la feuille peut passer très rapidement vers le côté de la sortie de la ma- chine, dès que la feuille suivante a été amenée de la table de marge au cylindre imprimeur. 



   Dans la réalisation pratique de l'invention, le maintien de la feuille imprimée en position d'arrêt pendant le passage de la feuille suivante à imprimer de la table de marge sur le cylindre de la machine est obtenu de préférence par l'action de pinces ou d'aspirateurs agissant de   préfé   rence sur un ou plusieurs de ses bords. Ces aspirateurs sont 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 disposés par"exemple concentriquement au cylindre de aorte que la feuille peut dans ce cas être maintenue dans une po- sition correspondant à la courbure du cylindre. De ce fait, l'espace nécessaire pour produire l'enlèvement de la feuil- le est réduit au minimum et le cylindre imprimeur ne doit pas posséder des dimensions supérieures à celles des cylin- dres existant dans les machines connues.

   Comme la feuille est maintenue par les pinces également sur son bord arrière on n'a pas à craindre que la feuille ne se déchire lorsque le cylindre continue à tourner. 



   Les dessins ci-joints montrent à titre d'exemple une réalisation de l'invention. 



   La figure 1 montre schématiquement la disposition d'ensemble d'une machine à imprimer ordinaire, du type à arrêt du cylindre, complétée par les dispositifs de maintien de la feuille. 



   La figure 2 est une vue du cylindre, tracé à plus grande échelle et montrant plus clairement la coopération, avec la feuille, des aspirateurs servant à la maintenir im- mobile à la périphérie du cylindre pendant le passage d'une nouvelle feuille de la table de marge au cylindre imprimeur. 



   La figure 3 est une vue séparée d'un dispositif de guidage à roulettes coopérant avec la table de marge pour éviter tout contact entre la partie imprimée de la feuille et le bord inférieur de la table de marge, lors du passage de la feuille vers la sortie. 



   La figure 4 est une vue en plan de ce dispositif combiné avec la table de marge. 



   Dans ces dessins, 1 (figure 1) désigne le bâti de la machine à imprimer sur lequel circule, dans un mouvement      

 <Desc/Clms Page number 4> 

 -de   va-et-vient,'.le marbre   2 par'tant la composition à impri- mer. 3 désigne le cylindre imprimeur et 4 le dispositif d' encrage recevant de la façon ordinaire l'encre de l'encrier 5. 6 désigne la table de marge faisant suite à la table d'a- limentation 7 et par laquelle les feuilles 8 sont amenées au cylindre imprimeur 3 pour être saisies une à une par les pin- ces 9 coopérant de la façon connue avec des taquets de ré- glage. 



   Conformément à l'invention, le cylindre imprimeur 3 est entouré sur une partie de sa circonférence et sur les borde extrêmes de la feuille à imprimer par des aspirateurs 10 formés de préférence de parties télescopiques, par exem- ple d'une partie 11 pouvant coulisser dans la partie 10. 



  Ces aspirateurs sont reliés entre eux, à l'arrière par un tube d'aspiration 12, également télescopique de manière à ce que l'ensemble puisse être réglé selon la longueur et la largeur des feuilles à imprimer. Les aspirateurs 10 sont, à cet effet, montés sur des arbres 13 de manière à pouvoir occuper sur ces barres toute position désirée selon la largeur de la feuille. Ces aspirateurs 10 et 11, qui sont pourvus d'orifices d'aspiration 14 convenablement disposés, sont reliés à un conduit 15 dérivé d'un conduit 16 venant d' un appareil 17 provoquant l'aspiration, actionné par une cour- roie 18 passant sur une poulie 19, portée par l'arbre de com- mande principal 20 de la machine.

   L'action des aspirateurs 10 peut être complétée dans la partie voisine de la table de marge par une boite d'aspiration 21, percée d'orifices d'aspiration 22 dans la partie adjacente au cylindre et re- liée à un conduit d'aspiration 23 raccordé par un tuyau   flexi-   ble 24 à un tuyau 25 dérivé du tuyau 16 venant de l'appareil d'aspiration 17. Dans ce tuyau   d'aspiration   16 est disposée 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 une   soupape 26 constituée   par exemple par une tige pourvue d'un orifice 27 qui, lorsqu'il se trouve dans le tuyau 16, permet à l'aspiration produite par l'aspirateur 17 de se fai- re sentir du tuyau 16 dans les tuyaux 15 et 25.

   Cette tige 26 déplaçable transversalement dans le   tuyau,16   est soumise à l'action d'un ressort 28 s'appuyant contre une rondelle 29 et pressant la tige contre une came 30 disposée sur une partir du pourtour latéral du cylindre 3. L'extrémité de la tige 26 formant soupape est percée, en outre, d'une ouvertu- re angulaire 31 permettant, lorsque la tige n'est pas   soumi-   se à l'action de la came 30, une aspiration directe de l'ex- térieur par l'ouverture 31 dans le tuyau 16, le passage vers les tuyaux 15 et 25 étant interrompu par la tige 26. 



   Au devant du cylindre imprimeur 3 sont disposés des guides 32 sur lesquels se déplacent des supports 33 por- tant des pinces 34 disposées de façon à pouvoir saisir la feuille imprimée aussitôt qu'elle est abandonnée par les as- pirateurs. A cet effet, la table de marge peut présenter, le cas échéant, dans son bord antérieur des entailles livrant passage à la branche supérieure des pinces et, d'autre part, le cylindre porte des ponts 62 (figure 2) convenablement espacés entr'eux et maintenant le bord avant de la feuille légèrement écarté du cylindre pour permettre à la branche inférieure des pinces de passer sous la feuille. Les pinces 34 sont actionnées par une bielle 35 commandée par une tige 36 oscillant en 37 et recevant son mouvement d'une bielle 38 actionnée par un levier 39 commandé par une came 40 fixée sur l'arbre 20 de la machine.

   La fermeture des pinces 34 se produit par la rencontre de leur gâchette 41 avec une butée réglable 42, à l'extrémité de leur course vers le cylindre imprimeur. Leur ouverture, par contre s'effectue, à l'extré- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mité la plus   eloignee   de leur course par rapport au cylin- dre imprimeur, par la rencontre du doigt 43 avec la butée réglable 44. 



   Comme dans les machines ordinaires, l'arrêt du cylindre imprimeur 3 est produit à chaque tour par un le- vier 45 oscillant en 46 et commandé par une tige 47 soumi- se à l'action d'une came 48. 



   Cette came toutefois est établie de manière à provoquer, dans le cas présent, par sa coopération comme d'ordinaire avec un frein un double arrêt du cylindre: le premier de ces arrêts correspond au moment où les aspira- teurs doivent exercer leur action pour détacher la feuille du cylindre; il est produit par une forme appropriée de la came qui, après que le cylindre s'est dégagé de la crémail- lère du marbre, détermine un déplacement angulaire du le- vier à fourche 45, déplacement qui provoque la minime rota- tion complémentaire du cylindre avant le second arrêt de ce cylindre. 



   Le fonctionnement de la machine est aisé à com- prendre. 



   Les feuilles de papier 8 portées par la table de marge 6 sont amenées, une à une, aux pinces 9 du cylindre 3. Lorsqu'une première feuille est engagée dans les pinces 9, elle est tenue par ces pinces pendant un tour presque complet du cylindre. L'impression s'effectue alors au point 49 par la rencontre de la feuille avec le marbre 2 actionné de la façon ordinaire par une roue dentée 50 et une crémaillère 51, la roue dentée 50 étant déplacée par une bielle 52 raccordée en 53 à la poulie 54 montée sur l'arbre 20 de la machine.

   Lorsque la feuille imprimée   a   été conduite par les pinces 9 jusqu'à ce que son   b ord   avant ait 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 pénétré dans l'angle formé par la table de marge et le cylindre imprimeur, ce cylindre subit un premier   arrêt:   simultanément la feuille est lâchée par les pinces 9 et est attirée sur ses bords par les aspirateurs 10,11 et 12 et par l'aspirateur 21, la came 30 rencontrant à ce mo- ment la tige de soupape 26 et maintenant l'ouverture 27 dans la position montrée par la figure 2 de telle sorte que l'action de l'appareil d'aspiration 17 se fait sentir dans les tuyaux 15 et 25 et, par suite, dans les aspira- teurs 10,11, 12 et 21.

   Sous l'action de cette aspiration, la feuille imprimée fraîchement, se trouve détachée du cy- lindre 3 et est maintenue à la périphérie de ce cylindre. 



  A ce moment le cylindre achève sa rotation par suite de l'oscillation de son levier d'arrêt sous l'action de la came et la feuille suivante placée sur la table de marge 6 vient se placer dans les pinces 9 et peut être saisie par ces pinces et enlevées par le cylindre lorsqu'il com- mence une nouvelle rotation. Après que cette feuille est complètement enlevée de la table de marge les supports 33 portant les pinces 34 viennent occuper la position montrée en traits pointillés par la figure 1 sous l'action des leviers 35, 36, 38 et 39. Ces pinces en rencontrant la bu- tée 42 se ferment et saisissent le bord de la feuille, re- posant, en ce moment sur les ponts 62, aux endroits non occupés par ces points et par les aspirateurs 21.

   Simul- tanément   la   came 30 libère la tige de soupape 26 qui obtu- re ainsi le tuyau 16 vers les aspirateurs 10 et 11, l'as- piration continuant à s'opérer par l'ouverture angulaire 31 mais restant sans action dans les aspirateurs. La feuil- le saisie par les pinces 34 est alors entraînée rapidement sous la table de marge jusqu'au moment où, arrivées dans      

 <Desc/Clms Page number 8> 

 leur position la plus éloignée, ces pinces s'ouvrent sou s l'action de la butée 44 et laissent tomber la feuille im- primée sur la table de sortie 55 (figure 1).

   Afin d'évi- ter tout contact entre la partie imprimée de la feuille et le bord inférieur de la table de marge, lors du passage de la feuille en-dessous de celle-ci, il peut être prévu un nombre variable de roulettes 56 (figures 3 et 4) tournant librement sur un arbre 57 et déplaçables à volonté sur ce- lui-ci pour correspondre aux endroits de la feuille ne por- tant pas d'impression. Cet arbre se trouve monté sur des bras 58 (figures 3 et 4) sousmis à l'action de ressorts à boudin 59 et porte un galet 60 tournant librement sur l'ar- bre 57; ce galet est commandé par une came 61 montée sur le coté du cylindre 3. L'action de cette came sur le ga- let 60 a pour résultat de soulever les roulettes 56 suffi- en-ment pour livrer passage au moment opportun, à la feuil- le quittant la table de marge.

   Cet arbre 57 à roulettes 56 peut éventuellement être remplacé ou renforcé par un système de soufflage monté en-dessous du bord de la table de marge et empêchant par le courant d'air la feuille de toucher celle-ci. 



   On remarquera que si la vitesse à laquelle voya- gent les pinces 34 est convenablement déterminée, la feuil.- le imprimée aura quitté l'espace entre la table de marge et le cylindre avant qu'une nouvelle feuille passant de la table de marge sur le cylindre obstrue ce passage. 



   La disposition, décrite ci-dessus à titre d'exem. ple, est évidemment susceptible de nombreuses variantes de réalisation. C'est ainsi, par exemple, que, le cas échéant, le bord avant du cylindre 3 peut être pourvu d'un système de soufflage destiné à faciliter le détachement de lafeuil- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 le par rapport au cylindre. Ce même détachement pourrait être obtenu ou facilité par le passage entre la feuille et la surface du cylindre d'une tringle convenablement logée tournant concentriquement au cylindre, après l'impression ou encore par un mouvement d'écartement de la feuille imprimée, soit par un mouvement adéquat des barres d'aspiration, soit par tout autre mécanisme auxiliaire ayant pour but d'empêcher ou d'amoindrir le frottement entre la feuille imprimée et le cylindre, lors de la remise en mouvement de celui-ci. 



   On pourrait effectuer la sortie de la feuille à l'aide du cylindre imprimeur en utilisant à cet effet une partie de sa périphérie ne correspondant pas à la surface d'impression et en ayant recours à des pinces, à des aspira- teurs se trouvant sur le cylindre ou à des galets agissant sur ce dernier et amenant la feuille vers l'avant, après qud elle serait entraînée sur la table de sortie par un système de pinces, de galets, de bandes ou de courroies. 



   Suivant une autre variante, au lieu de prévoir un double arrêt du cylindre pour dégager la feuille imprimée des pinces, il peut être prévu un seul   arrêt   en combinant avec celui-ci soit un mouvement de recul de la ou des barres d'aspiration par rapport au cylindre, soit le montage des aspirateurs à une distance suffisante de la périphérie du cylindre imprimeur, pour que ceux-ci, lors de leur succion, libèrent la feuille des pinces, soit l'ouverture des pinces avant la rotation complète du cylindre, la feuille étant ar-   rêtée   et retenue au moment propice par les barres d'aspiration, soit encore un léger basculement vers l'arrière du cylindre, aprèe son tour complet;

   quant à la sortie, une va- riante peut consister à faire voyager vers l'avant de la machine une barre d'aspiration agissant lors du maintien de la 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 feuille imprimée sur le bord avant diane ce cas afin de ne pas devoir recourir   à une   vitesse de déplacement exagérée de la barre d'aspiration, on prévoiera l'utilisa- tion de deux barres qui travailleraient à tour de rôle. Le cas échéant la sortie pourrait encore être effectuée au moyen du cylindre même, en utilisant la partie de celui-ci qui ne correspond pas à l'impression.

   Dans ce cas, le cy- lindre peut coopérer avec un système de   guides,   roulettes, etc.... ou encore être muni soit d'orifices d'aspiration, soit d'un second jeu de pinces, qui saisiraient la feuille et l'amèneraient vers l'avant d'où elle arriverait sur la table de sortie par un système de roulettes, pinces, ou au- tre moyen connu. 



   Dans certains cas, le système par aspiration décrit ci-dessus à titre d'exemple pour maintenir la feuille impri- mée à la périphérie ou près de la périphérie du cylindre im- primeur peut être remplacé ou renforcé par   l'action   de pin- ces maintenant la feuille par un ou plusieurs de ses borde. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Printing press.



   This invention relates to printing presses said to stop the printing cylinder comprising, as is well known, a printing cylinder of which a part of the circumference receives the sheet to be printed which is held by means of clamps during a part of the rotation of the cy - lint.



   Machines of this kind with "front output" are already known in which the printed sheets pass towards the front of the machine between the feed table and the printing cylinder after the printing cylinder has gripped by.

 <Desc / Clms Page number 2>

 its parts the next sheet to be printed coming from the table,, margin.



   However, these machines have significant drawbacks given that they require the use of auxiliary cylinders or else the premature removal of the printed sheet; in the latter case, the sheet remaining suspended vertically, the cylinder must be given a larger diameter and, moreover, the sheet being retained only by its front edge risks being easily torn as a result of the continued movement of the cylinder. In addition, the feeding of the sheet towards the front can only take place with a very slow movement of the machine due to the long travel of the sheet and the back and forth movement of the receiving elements, so that these machines do not meet today's requirements for rapid printing.



   The object of the present invention is to eliminate these drawbacks and for this purpose the printed sheet is guided by the printing cylinder until the leading edge thereof enters the angle formed by the margin table and the printing cylinder. printing cylinder so that the leading edge of the sheet is brought as close as possible to the exit side of the machine. In this way, the sheet can pass very quickly to the exit side of the machine, as soon as the next sheet has been fed from the feed table to the impression cylinder.



   In the practical embodiment of the invention, the maintenance of the printed sheet in the stop position during the passage of the next sheet to be printed from the feed table on the cylinder of the machine is preferably obtained by the action of grippers. or vacuum cleaners preferably acting on one or more of its edges. These vacuum cleaners are

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 arranged for example concentrically with the aortic cylinder that the sheet can in this case be held in a position corresponding to the curvature of the cylinder. As a result, the space necessary to produce the removal of the sheet is reduced. as a minimum and the printing cylinder must not have dimensions greater than those of the cylinders existing in known machines.

   As the sheet is held by the grippers also on its rear edge, there is no need to worry about the sheet tearing when the cylinder continues to rotate.



   The accompanying drawings show by way of example one embodiment of the invention.



   Figure 1 shows schematically the overall arrangement of an ordinary printing machine, of the cylinder stop type, completed by the sheet holding devices.



   Figure 2 is a view of the cylinder, drawn on a larger scale and showing more clearly the cooperation, with the sheet, of the vacuum cleaners serving to keep it stationary at the periphery of the cylinder during the passage of a new sheet of the table. margin at the printing cylinder.



   Figure 3 is a separate view of a roller guide device cooperating with the feed table to prevent contact between the printed part of the sheet and the lower edge of the feed table, during the passage of the sheet to the exit.



   Figure 4 is a plan view of this device combined with the feed table.



   In these drawings, 1 (figure 1) designates the frame of the printing machine on which circulates, in a movement

 <Desc / Clms Page number 4>

 - back and forth, '. the marble 2 leaving the composition to be printed. 3 designates the printing cylinder and 4 the inking device receiving in the usual way the ink from the inkwell 5. 6 designates the feed table following the infeed table 7 and by which the sheets 8 are brought to the printing cylinder 3 to be gripped one by one by the clamps 9 cooperating in the known manner with the release tabs. - glage.



   According to the invention, the printing cylinder 3 is surrounded on part of its circumference and on the end edges of the sheet to be printed by vacuum cleaners 10 preferably formed of telescopic parts, for example of a part 11 which can slide. in part 10.



  These vacuum cleaners are interconnected at the rear by a suction tube 12, also telescopic so that the assembly can be adjusted according to the length and width of the sheets to be printed. The vacuum cleaners 10 are, for this purpose, mounted on shafts 13 so as to be able to occupy on these bars any desired position depending on the width of the sheet. These vacuum cleaners 10 and 11, which are provided with suction openings 14 suitably arranged, are connected to a duct 15 derived from a duct 16 coming from an apparatus 17 causing the suction, actuated by a belt 18 passing through. on a pulley 19, carried by the main control shaft 20 of the machine.

   The action of the vacuum cleaners 10 can be completed in the part adjacent to the feed table by a suction box 21, pierced with suction openings 22 in the part adjacent to the cylinder and connected to a suction duct. 23 connected by a flexible pipe 24 to a pipe 25 branched off from pipe 16 coming from the suction apparatus 17. In this suction pipe 16 is arranged

 <Desc / Clms Page number 5>

 a valve 26 constituted for example by a rod provided with an orifice 27 which, when it is in the pipe 16, allows the suction produced by the vacuum cleaner 17 to be felt from the pipe 16 into the pipes 15 and 25.

   This rod 26 movable transversely in the pipe, 16 is subjected to the action of a spring 28 bearing against a washer 29 and pressing the rod against a cam 30 disposed on a starting from the lateral periphery of the cylinder 3. The end of the rod 26 forming the valve is also pierced with an angular opening 31 allowing, when the rod is not subjected to the action of the cam 30, direct suction from the outside. through the opening 31 in the pipe 16, the passage to the pipes 15 and 25 being interrupted by the rod 26.



   In front of the printing cylinder 3 are arranged guides 32 on which move supports 33 carrying grippers 34 arranged so as to be able to grip the printed sheet as soon as it is abandoned by the vacuum cleaners. For this purpose, the feed table can have, where appropriate, in its front edge notches providing passage to the upper branch of the grippers and, on the other hand, the cylinder carries bridges 62 (Figure 2) suitably spaced between ' them and keeping the leading edge of the sheet slightly away from the cylinder to allow the lower leg of the clamps to pass under the sheet. The clamps 34 are actuated by a connecting rod 35 controlled by a rod 36 oscillating at 37 and receiving its movement from a connecting rod 38 actuated by a lever 39 controlled by a cam 40 fixed on the shaft 20 of the machine.

   Closing of the grippers 34 occurs by the meeting of their trigger 41 with an adjustable stop 42, at the end of their stroke towards the printing cylinder. Their opening, on the other hand, takes place at the

 <Desc / Clms Page number 6>

 mity furthest from their stroke relative to the printing cylinder, by the meeting of the finger 43 with the adjustable stop 44.



   As in ordinary machines, the stopping of the printing cylinder 3 is produced at each turn by a lever 45 oscillating at 46 and controlled by a rod 47 subjected to the action of a cam 48.



   This cam, however, is set in such a way as to cause, in the present case, by its cooperation as usual with a brake, a double stop of the cylinder: the first of these stops corresponds to the moment when the vacuum cleaners must exert their action to release. the sheet of the cylinder; it is produced by an appropriate shape of the cam which, after the cylinder has disengaged from the rack of the marble, determines an angular displacement of the fork lever 45, displacement which causes the minimum complementary rotation of the cylinder before the second stop of this cylinder.



   The operation of the machine is easy to understand.



   The sheets of paper 8 carried by the feed table 6 are fed, one by one, to the clamps 9 of the cylinder 3. When a first sheet is engaged in the clamps 9, it is held by these clamps for an almost complete turn of the cylinder. cylinder. The printing is then carried out at point 49 by the meeting of the sheet with the plate 2 actuated in the ordinary way by a toothed wheel 50 and a rack 51, the toothed wheel 50 being moved by a connecting rod 52 connected at 53 to the pulley 54 mounted on the shaft 20 of the machine.

   When the printed sheet has been fed by the clamps 9 until its front b ord has

 <Desc / Clms Page number 7>

 penetrated into the angle formed by the feed table and the printing cylinder, this cylinder undergoes a first stop: simultaneously the sheet is released by the grippers 9 and is drawn to its edges by the vacuum cleaners 10, 11 and 12 and by the vacuum cleaner 21, the cam 30 at this time meeting the valve stem 26 and maintaining the opening 27 in the position shown in FIG. 2 so that the action of the vacuum apparatus 17 is felt in the pipes 15 and 25 and, consequently, in the vacuum cleaners 10, 11, 12 and 21.

   Under the action of this suction, the freshly printed sheet is detached from the cylinder 3 and is held at the periphery of this cylinder.



  At this moment the cylinder completes its rotation as a result of the oscillation of its stop lever under the action of the cam and the next sheet placed on the feed table 6 is placed in the clamps 9 and can be gripped by these clamps and removed by the cylinder when it begins a new rotation. After this sheet is completely removed from the feed table the supports 33 carrying the clamps 34 come to occupy the position shown in dotted lines in Figure 1 under the action of the levers 35, 36, 38 and 39. These clamps meeting the stop 42 close and grab the edge of the sheet, resting, at this moment on the bridges 62, in the places not occupied by these points and by the vacuum cleaners 21.

   Simultaneously the cam 30 releases the valve rod 26 which thus closes the pipe 16 towards the vacuum cleaners 10 and 11, the suction continuing to operate through the angular opening 31 but remaining without action in the vacuum cleaners. . The sheet gripped by the grippers 34 is then driven rapidly under the feed table until the moment when, arrived in

 <Desc / Clms Page number 8>

 in their furthest position, these clamps open under the action of stopper 44 and drop the printed sheet onto exit table 55 (Figure 1).

   In order to avoid any contact between the printed part of the sheet and the lower edge of the feed table, when the sheet passes below the latter, a variable number of rollers 56 may be provided ( FIGS. 3 and 4) rotating freely on a shaft 57 and movable at will on the latter to correspond to the places of the sheet not bearing an impression. This shaft is mounted on arms 58 (FIGS. 3 and 4) subjected to the action of coil springs 59 and carries a roller 60 rotating freely on the shaft 57; this roller is controlled by a cam 61 mounted on the side of the cylinder 3. The action of this cam on the roller 60 results in raising the rollers 56 sufficiently to allow passage at the opportune moment, at the leaf leaving the margin table.

   This shaft 57 with rollers 56 can optionally be replaced or reinforced by a blowing system mounted below the edge of the feed table and preventing the sheet of air from touching the latter by the current of air.



   It will be noted that if the speed at which the grippers 34 travel is suitably determined, the printed sheet will have left the space between the feed table and the cylinder before a new sheet passes from the feed table to the cylinder. the cylinder obstructs this passage.



   The provision, described above as an example. ple, is obviously susceptible to numerous variant embodiments. Thus, for example, that, if necessary, the front edge of the cylinder 3 can be provided with a blowing system intended to facilitate the detachment of the threshold.

 <Desc / Clms Page number 9>

 the relative to the cylinder. This same detachment could be obtained or facilitated by the passage between the sheet and the surface of the cylinder of a suitably housed rod rotating concentrically to the cylinder, after printing or even by a movement of the printed sheet apart, or by a adequate movement of the suction bars, or by any other auxiliary mechanism intended to prevent or lessen the friction between the printed sheet and the cylinder, when the latter is put back into motion.



   The sheet could be taken out by means of the printing cylinder, using for this purpose a part of its periphery which does not correspond to the printing surface and by having recourse to grippers, to vacuum cleaners located on the printing surface. the cylinder or rollers acting on the latter and bringing the sheet forward, after qud it would be driven on the output table by a system of grippers, rollers, bands or belts.



   According to another variant, instead of providing a double stop of the cylinder to release the printed sheet from the grippers, a single stop can be provided by combining with the latter either a backward movement of the suction bar or bars relative to the latter. to the cylinder, either mounting the vacuum cleaners at a sufficient distance from the periphery of the printing cylinder, so that they, when sucking, release the sheet from the grippers, or opening the grippers before the complete rotation of the cylinder, sheet being stopped and retained at the right moment by the suction bars, ie again a slight tilting towards the rear of the cylinder, after its complete turn;

   as for the output, a variant may consist in causing a suction bar to travel towards the front of the machine, acting when the pressure is maintained.

 <Desc / Clms Page number 10>

 sheet printed on the front edge of this case in order not to have to resort to an exaggerated speed of movement of the suction bar, provision will be made for the use of two bars which would work in turn. If necessary, the output could still be effected by means of the cylinder itself, using the part of it which does not correspond to the impression.

   In this case, the cylinder may cooperate with a system of guides, rollers, etc., or else be provided either with suction openings or with a second set of pliers, which would grip the sheet and the 'would bring forward from where it would arrive on the output table by a system of rollers, clamps, or other known means.



   In some cases, the vacuum system described above by way of example for holding the printed sheet at the periphery or near the periphery of the printing cylinder can be replaced or strengthened by the action of tweezers. now the leaf by one or more of its borders.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS: I.- Machine à imprimer à arrêt du cylindre impri- meur et à sortie dite "par devant" dans laquelle la feuille imprimée est saisie en-dessous de la table de marge par des organes indépendants du cylindre imprimeur, et maintenue pendant une partie de la rotation du cylindre et eet entrai- née par des moyens appropriés vers le cote antérieur de la presse en passant entre la table de marge et le cylindre, caractérisée en ce que la feuille imprimée est conduite par le cylindre imprimeur (3) jusqu'à ce que le bord antérieur de cette feuille pénètre dans l'angle formé par la table de marge (6) et le cylindre (3), est séparée ensuite de celui- <Desc/Clms Page number 11> ci dans sa position correspondante à la courbure du cylindre (3) à l'aide d'aspirateurs (10) ou d'autres organes analogues, CLAIMS: I.- Printing machine with stop of the printing cylinder and so-called "front" output in which the printed sheet is gripped below the margin table by members independent of the printing cylinder, and maintained for a part of the rotation of the cylinder is driven by suitable means towards the front side of the press passing between the feed table and the cylinder, characterized in that the printed sheet is led by the printing cylinder (3) to that the front edge of this sheet enters the angle formed by the feed table (6) and the cylinder (3), is then separated from it <Desc / Clms Page number 11> ci in its position corresponding to the curvature of the cylinder (3) using vacuum cleaners (10) or other similar members, est maintenue alors d'une façon appropriée et finalement, après que le cylindre imprimeur a saisi par ses pinces (19) la feuille suivante à imprimer venant de la table de marge, est saisie par des dispositifs de transport (34) qui la con- duisent vers la sortie (55). is then held in a suitable manner and finally, after the printing cylinder has gripped by its grippers (19) the next sheet to be printed coming from the feed table, is gripped by transport devices (34) which connect it. flow towards exit (55). 2.- Machine à imprimer suivant la revendication 1, caractérisée en ce que les aspirateurs qui agissent sur les bords,longitudinaux et/ ou transversaux de la feuille sont réglables suivant la longueur et la largeur de la feuille. 2. A printing machine according to claim 1, characterized in that the vacuum cleaners which act on the edges, longitudinal and / or transverse of the sheet are adjustable according to the length and width of the sheet. 3. - Machine à imprimer suivant les revendications 1 à 2, caractérisée en ce que le cylindre imprimeur est arrë- té dans deux positions, le premier arrêt étant destiné à per- mettre l'abandon de la feuille imprimée par les pinces du cy- lindre et son détachement de la surface du cylindre et le se- cond arrêt, la prise par ces pinces d'une nouvelle feuille qui doit passer de la table de marge sur le cylindre. 3. - Printing machine according to claims 1 to 2, characterized in that the printing cylinder is stopped in two positions, the first stop being intended to allow the abandonment of the printed sheet by the clamps of the cy- liner and its detachment from the surface of the cylinder and the second stop, the gripping by these pliers of a new sheet which must pass from the feed table to the cylinder. 4.- Machine à imprimer suivant les revendications 1 à 3, caractérisée en ce que les aspirateurs (10) sont com- mandés par une came (30) se trouvant sur le cylindre impri- meur et commandant une tige formant soupape (26). 4. Printing machine according to claims 1 to 3, characterized in that the vacuum cleaners (10) are controlled by a cam (30) located on the printing cylinder and controlling a valve rod (26). 5. - Machine à imprimer suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en ce que la table de marge (6) porte un arbre (57) qui est muni de roulettes (60) de position réglable et qui est soumis à l'action d'une came (61) se trouvant sur le cylindre (3) de façon à amener les roulettes (60) Lors de la sortie de la feuille à imprimer, sous le bord inférieur de la table de marge, afin d'éviter tout contact entre la par- tie imprimée de la feuille et le bord inférieur de la table de marge. <Desc/Clms Page number 12> 5. - Printing machine according to claims 1 to 4, characterized in that the feed table (6) carries a shaft (57) which is provided with rollers (60) of adjustable position and which is subjected to the action of 'a cam (61) located on the cylinder (3) so as to bring the rollers (60) When leaving the sheet to be printed, under the lower edge of the feed table, in order to avoid any contact between the printed part of the sheet and the lower edge of the feed table. <Desc / Clms Page number 12> 6.- Machine à imprimer suivant les revendications 1 à 5, caractérisée par un seul arrêt du cylindre combiné soit avec le montage des aspirateurs à une certaine distance de la périphérie du cylindre, soit avec l'ouverture des pincée du cylindre avant la rotation complète de ce cylindre, Boit avec un léger basculement vers l'arrière du cylindre après un tour complet. 6.- Printing machine according to claims 1 to 5, characterized by a single stop of the cylinder combined either with the mounting of the vacuum cleaners at a certain distance from the periphery of the cylinder, or with the opening of the pinches of the cylinder before complete rotation of this cylinder, Drinks with a slight tilting towards the rear of the cylinder after a complete revolution. 7. - Machine à imprimer suivant lee revendications 1 à 6, caractérisée en ce que la feuille imprimée et tenue par les aspirateur* est écartée de la périphérie du cylindre par un mouvement adéquat des barres d'aspiration ou par tout autre mécanisme équivalent. 7. - Printing machine according to lee claims 1 to 6, characterized in that the printed sheet and held by the vacuum cleaner * is spaced from the periphery of the cylinder by an adequate movement of the suction bars or by any other equivalent mechanism.
BE385280D BE385280A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE385280A true BE385280A (en)

Family

ID=54164

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE385280D BE385280A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE385280A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2732268A1 (en) EXCHANGE DEVICE FOR PRINTING PLATES
FR2472454A1 (en) DEVICE FOR EJECTING FALLS OF CARDBOARD SHEET FROM A ROTARY CUTTER
EP0039526B1 (en) Transporting device for transferring freshly printed sheets
FR2484980A1 (en) DEVICE FOR ATTACHING PAPER SHEETS
WO2018192685A1 (en) Device for recovering exposure samples, discharge station and machine for processing sheet-shaped elements
FR2501113A1 (en) ROTARY OFFSET WITH SHEETS
FR2698318A1 (en) Chain conveyor of a sheet printing machine.
BE385280A (en)
FR2501111A1 (en) ROTARY OFFSET SHEET PRINTING MACHINE FOR PERFORMING A COLOR UNILATERAL PRINTING OR A RECTO-VERSO PRINT
FR2733742A1 (en) BATTERY EXCHANGE ON THE RECEIVER OF A SHEET PRINTING MACHINE
FR2635719A1 (en) ROTARY TYPOGRAPHIC PRESS WITH SHEETS FOR BEAUTIFUL PAGE AND REMOVAL
EP0035428A1 (en) Device for feeding sheets to a processing machine
FR2545849A1 (en) DRIVE DEVICE FOR FRICTION SPINNING DEVICE
EP0286769A1 (en) Method and apparatus for automatic container change so as to receive the fibre slivers leaving textile machines
FR2627763A1 (en) Sheet feeder for photocopier - has pressure mechanism operating with fixed and moving friction rollers and fixed cylindrical stop
FR2633559A1 (en) PAPER DISPLACEMENT DEVICE FOR PRINTER
FR2569671A1 (en) Method for producing collections of specimens and machine for the implementation of this method
EP0642999B1 (en) Apparatus for introducing sheets of paper
BE502722A (en)
CH621531A5 (en) Device for continuously and automatically opening signatures intended to be assembled in order to form a book
BE435846A (en)
EP0248752A1 (en) Automatic sheet feeder for a screen-printing machine having a mobile printing table
FR2548161A1 (en) Flat item transfer mechanism into overlapping stream
FR2506673A1 (en) ROTARY PRESS COMPRISING A SHEET FEEDER AND AT LEAST ONE PRINTER GROUP
BE470672A (en)