BE379959A - - Google Patents

Info

Publication number
BE379959A
BE379959A BE379959DA BE379959A BE 379959 A BE379959 A BE 379959A BE 379959D A BE379959D A BE 379959DA BE 379959 A BE379959 A BE 379959A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bag
container
folded
dust
edge
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE379959A publication Critical patent/BE379959A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65FGATHERING OR REMOVAL OF DOMESTIC OR LIKE REFUSE
    • B65F1/00Refuse receptacles; Accessories therefor
    • B65F1/04Refuse receptacles; Accessories therefor with removable inserts
    • B65F1/06Refuse receptacles; Accessories therefor with removable inserts with flexible inserts, e.g. bags or sacks

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux réceptacles pour la poussière ou autres déchets. 



   Cette invention se rapporte aux réceptacles pour la poussière ou autres déchets, et elle concerne plus par- ticulièrement les sacs en papier et en tissu qu'on place à l'intérieur de ces réceptacles pour recueillir la poussiè- re et les rebuts, et qu'on ferme ensuite, sur leur contenu, pour les retirer de leurs réceptacles. L'invention a pour objet des formes perfectionnées de sacs pour cet usage. 



   Le sac perfectionné, dont il s'agit, étudié pour garnir un réceptacle domestique, en métal.. ou autre matiè- re, en un mot tout récipient à poussière, est présenté com- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 me un objet manufacturé, prêt à être mis en place en repo- sant par son fond sur le fond du récipient à poussière, ou sur un faux fond de celui-ci;

   il est pourvu d'une partie tubulaire de section pratiquement cylindrique et de lon- gueur inférieure ou au plus égale à la hauteur intérieure du récipient à poussière, et une caractéristique essentielle est constituée par une seconde partie tubulaire disposée de pré- férence au sommet du sac, cette partie étant doublée ou rabàt- tue, ou pliée de toute autre manière, de telle façon que le bord supérieur du sac ne dépasse pas normalement le récipient à poussière et ne puisse pas être endommagé, mais aussi de telle manière que le sac puisse être facilement déployé vers le haut ou allongé, pour permettre de le fermer avec plus   d'étanchéité,   même si le récipient à poussière est complète- ment plein de poussière ou de déchets. 



   Dans une variante du sac, qui conserve les autres caractères de celui qui vient d'être décrit, l'extensibilité est assurée en pratiquant, à divers endroits de la partie com-   plémentaire,   des fentes dirigées vers le bas; des pièces de renforcement sont disposées à la partie inférieure de ces fen- tes, pour les empêcher de se prolonger, les parties fendues étantsoit repliées de la manière qui a été décrite plus haut, soit laissées telles quelles de manière à pouvoir se replier extérieurement par dessus le bord du récipient à pous- sière, dans lequel on aura disposé   le   sac. Dans ce dernier cas, le pli peut être protégé contre tout accident au moyen d'un anneau métallique par exemple, qui est destiné à s'adap- ter au sommet du récipient à poussière. 



   Le sac est de préférence formé d'une ou plusieurs épaisseurs de papier ou de tissu, ou des deux matières   impré-   gnées ou rendues par tout autre moyen pratiquement imperméa- bles à l'eau et, de préférence, imprégnées aussi d'un désin-   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

   feCtant   si l'agent d'imperméabilisation n'est pas lui-même un désinfectant. Il est bien entendu que le fait de rendre imperméable ou d'imprégner le sac d'une matière désinfectante n'est pas considéré en soi comme une invention. 



   Le dispositif pour rabattre, plisser ou plier la partie supérieure du sac, en vue de rendre possible son ex- tension, peut être du type à accordéon. Il comprend toutefois, de préférence, un pli dirigé vers l'extérieur et vers le bas, suivi d'un pli vers le haut, ou bien encore un pli vers l'ex- térieur et vers le bas, suivi d'un pli plus long vers le haut, puis d'un autre pli vers l'intérieur et vers le bas et enfin d'un pli vers le haut. Comme variante, le sac peut com- porter un seul pli relativement long vers le bas, extérieur ou intérieur. 



   Le sac peut être de forme évasée vers son ouverture supérieure pour permettre la formation des plis envisagés ci- dessus. Cette forme évasée peut être produite par exemple en pratiquant une ou plusieurs fentes, et en y collant, cousant, ou appliquant de toute autre manière des soufflets. 



   L'invention comprend de plus la combinaison avec un sac manufacturé, tel qu'il vient d'être décrit d'un ou de plusieurs dispositifs de fixation ou de fermeture, placés à la partie supérieure du sac et qui permettent, lorsque le sac est complètement développé, sa fermeture totale, facile et ra- pide, pour la personne qui manoeuvre le récipient à poussière. 



  Un tel dispositif de fermeture peut prendre des formes va- riées. Sous une de ses formes, il peut être constitué par une ou plusieurs pinces à ressort ou élastiques, fixées au bord du sac et destinées à le fermer lorsqu'il est déplié et que   le bord supérieur est rabattu ; pince de fermeture peut   être analogue à la pince à papier bien connue à glissement, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ou encore du type des attaches à griffes destiné à être rabat- tues en perçant le papier. Cette pince de fermeture peut être fixée au sac au moyen d'un pivot ou d'un rivet.

   Ces pinces peuvent être établies et disposées de manière à former un sup- port pour le sac dans le récipient à poussière, par exemple en formant crochet sur leur bord; elles peuvent également, si on le désire, servir à l'extension de la partie supérieure du sac avant sa fermeture au moyen des dites pinces. 



   A titre de variante, le bord supérieur de la partie extensible du sac peut être muni d'oeillets traversés par une ficelle, un fil de fer, etc.. qui peut d'abord être tiré pour étendre ou allonger le sac, puis servira, en le tirant encore à replier et fermer complètement le sac. 



   Lorsqu'on utilise, comme on l'a prévu plus haut, un anneau de protection, ce dernier peut présenter un rebord re- lativement étroit, pour s'adapter au bord supérieur du réci- pient à poussière, et une partie descendante, extérieurement ou intérieurement, par exemple sur une longueur correspondant à la partie extensible du sac. Un tel anneau de protection peut être fendu en un point, ou établi de toute autre manière, afin de pouvoir être facilement appliqué au récipient à pous- sière. 



   Pour que l'invention soit mieux comprise et plus fa- cilement réalisée, on la décrira ci-après, en référence au dessin annexé, dans lequel: 
La figure 1 est une vue en coupe et en élévation d'un récipient à poussière contenant une réalisation de sac conforme à l'invention. 



   La figure 2 est une vue en coupe et en élévation d'un des bords supérieurs d'une autre forme de sac conforme à l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La figure 3 est une vue en élévation d'un bord supé- rieur d'un sac, montrant comment il peut être évasé pour faci- liter son pliage. 



   La figure 4 est une vue en perspective d'une forme de pince de fermeture qui peut être fixée au bord supérieur du sac pour servir ensuite à la fermeture de ce sac sur son contenu, et 
La figure 5 est une vue en coupe par le bord d'un sac fermé par le dispositif représenté à la figure 4. 



   La figure 6 est une vue en coupe et en élévation du bord supérieur d'un sac muni d'un autre dispositif de ferme- ture, et 
La figure 7 est une vue en coupe et en élévation d'un récipient à poussière contenant un sac dont les bords sont repliés par-dessus le bord du récipient à poussière et protégée contre toute détérioration. 



   A la figure 1, 1 représente la partie principale du récipient à poussière, et 2 le couvercle; 3 est le sac ou dou- blure, qui peut être fait d'une matière quelconque parmi cel- les qu'on a citées plus haut, et qui est pourvu à son bord supérieur en 4 d'un double pli, disposé de telle manière que normalement,le bord supérieur du sac ne dépasse pas le bord supérieur du récipient à poussière, mais puisse être dévelop- pé au-delà de ce bord, puis fermé sur le contenu du sac de toute manière appropriée, comme par exemple par les moyens qui seront décrits plus loin. 



   Il est évident qu'au lieu du double pli, représenté en 4, à la figure 1, il peut n'y avoir qu'un seul pli, s'éten- dant extérieurement au sac sur une longueur telle que ce der- nier puisse être fermé sur son contenu après dépliage. Le bord extrême du sac est de préférence replié de façon perma- nente, comme on le voit en 5, et collé, ou cousu, ou agrafé. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Dans la variante représentée à la figure 2, le bord supérieur du sac est rendu extensible, en étant replié d'abord vers l'extérieur et vers le bas, comme on le voit en 6, puis vers le haut en   7,   puis vers l'intérieur et vers le bas en 8, puis enfin vers le haut en 9. 



   Le sac pour objets de rebut, qui a été décrit plus haut,peut être fabriquéen formant, à partir d'une bande de papier ou de tissu de largeur appropriée, un tube pratiquement cylindrique, ou de section rectangulaire, en fixant les bords de cette bande par un produit adhésif pratiquement imperméa- ble, ou en les cousant ou les agrafant, ou par tout autre système de fixation par fil, fil de fer ou autres, ce dit tube étant évasé à son extrémité supérieure, pour permettre le plissage ou repliage envisagé plus haut, essentiellement nécessaire pour permettre au sac d'être suffisamment protégé contre tout accident pendant son insertion dans le récipient à poussière et la mise en place du couvercle, tout en assu- rant un allongement suffisant du sac, pour assurer sa ferme- ture convenable sur son contenu. 



   Ainsi, une machine pour fabriquer de tels sacs peut être d'un type généralement connu, comprenant, en com- binaison, un dispositif distribuant le papier ou tissu- d'un rouleau de largeur appropriée à un guide approximativement cylindrique ou rectangulaire,   qui ).est   toutefois légèrement étiré ou évasé à son extrémité de sortie, dans le but men- tionné plus haut, et un dispositif connu pour coller mécani- quement les bords adjacents pour former un tube, ainsi qu'un dispositif pour couper ou débiter des longueurs de tube, suf- fisantes pour permettre en premier lieu la formation du fond du sac, et en dernier lieu le plissage ou repliage de l'ex- trémité supérieure, pour permettre l'extension du tube, comme on l'a vu plus haut. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
La fermeture de la base du sac peut être réalisée en pratiquant des fentes ou des plis de longueur et de forme appropriées à une extrémité du papier ou du tissu, en appli- quant ensuite de la gomme, de la colle, ou toute autre matiè- re adhésive, puis en repliant cette partie sur une pièce cy- lindrique ou mandrin, pour donner une forme pratiquement pla- te au fond du sac; des points de couture au fil, au fil de fer, ou des agrafes complètent la fermeture en cas de besoin. 



   Le plissage ou repliage de la partie supérieure du sac peut être effectué à la main au moyen d'un dispositif ap- proprié, comme le permet la forme évasée de l'extrémité du cylindre de papier. Le plissage ou pliage nécessaire peut être effectué lorsque le papier ou le tissu venant du rouleau est encore horizontal ou plat, par exemple, au moyen d'organes plieurs ou plisseurs à mouvements combinés; après quoi, le papier est de préférence soumis à une opération de repassage ou de pressage, par exemple entre les rouleaux distributeurs, ou tout autre dispositif de pressage. 



   Dans la variante représentée à la figure 3, l'élar- gissement de l'extrémité supérieure du sac 3 peut être réali- sée en pratiquant plusieurs fentes longitudinales 10, par exem- ple quatre, puis en évasant le sac, comme on le voit claire- ment en appliquant des soufflets 11 par collage, couture, ou autrement. 



   L'invention comprend également un sac présentant des fentes telles que 10 (figure 3), sans les soufflets 11, pourvu que les extrémités des fentes soient protégées, comme on le voit à la figure 3, contre tout allongement de déchi- rure, au moyen de pièces de renforcement 12 en papier, tissu toile, ou toute autre matière appropriée appliquée par colla- ge, couture ou agrafage, par exemple. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   On peut utiliser la créosote comme matière propre à assurer à la fois l'imperméabilisation et la désinfection du papier, mais l'invention n'est pas limitée à l'usage de ce produit. 



   Aux figures 4 et 5 des dessins annexés, on a repré- sente une forme pratique de dispositif 13 pour fermer le sac sur son contenu après développement. Elle comprend un fil de fer 13 replié suivant la forme représentée à la figure 4, ayant des parties 14 s'étendant vers le bas, destinées à glis- ser sur le bord plié supérieur du sac, comme on le voit en 15 à la figure 5. Le fil de fer a un prolongement 16 replié vers le bas et se terminant en un oeillet 17, qui peut être fixé au bord du sac au moyen d'un rivet, de manière à permettre au système de fermeture 13 de pivoter vers le haut, puis de bas- culer vers le bas, pour fixer le bord plié du sac. La fermetu- re 13 peut passer sur le bord du récipient à poussière pour y supporter le sac. 



   Au lieu du type de fermeture à mouvement glissant, représenté aux figures 4 et 5, on peut utiliser une fermeture du type à griffes pour papier, destinée à perforer la matière constituant le sac, puis à être repliée ou rabattue extérieu- rement. Une semblable disposition est représentée à la figure 6, dans laquelle le.système de fixation comprend un bande de métal à extrémités pointues et repliée suivant la forme clai- rement représentée, de manière à présenter une partie frontale 18, des parties de retenue ou de fixation 19, et des parties formant griffes 20, ces dernières étant repliées latéralement comme figuré, autant qu'il est nécessaire pour fermer le sac;

   puis elles peuvent être repliées vers l'extérieur à angle droit avec la partie frontale 18, amenées à traverser le cô- té opposé du sac, et repliées vers l'extérieur du côté opposé pour sceller le sac. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Si l'on considère enfin la figure   7,   l'extrémité su- périeure du sac 3 peut être formée de la manière déjà décrite, avec de simples fentes longitudinales, puis, lorsque le sac est placé dans le récipient à poussière, les bords peuvent être repliée vers l'extérieur autour du bord supérieur du ré- cipient, comme on le voit en 21 à la figure 7. Le pli du sac et la partie 21 de celui-ci peuvent être protégés contre tout endommagement au moyen d'un anneau de protection 22 comprenant une partie destinée à s'appliquer exactement sur le bord su- périeur du récipient à poussière, et une partie formant rebord extérieur 23 destinée à dépasser le récipient.

   L'anneau 22 et son rebord extérieur 23 peuvent être fendus, comme on le voit en 24 pour permettre à l'anneau d'être facilement appli- qué au récipient, l'anneau étant avantageusement rendu élas- tique. Dans certains cas, si on le désire, l'anneau 22 peut être muni d'une languette verticale (non figurée), ou un équi- valent, qui peut servir d'une manière bien connue pour per- mettre au couvercle du récipient à poussière d'être replié au- tour de cette languette,, qui joue alors le rôle de charnière. 



  Dans les cas où la partie extensible du sac est destinée à être disposée à l'intérieur du récipient, le rebord 23 de l'anneau peut être disposé de manière à s'étendre à l'inté- . rieur du récipient pour protéger cette partie extensible. Au lieu de l'anneau décrit plus haut, on peut utiliser plusieurs griffes distribuées le long du bord du récipient. On compren- dra que diverses modifications peuvent être faites sans s'écar- ter des limites de l'invention.

   Ainsi, par exemple, le sac peut être construit sous la forme d'un tube, et un fond séparé peut lui être appliqué et collé, cousu ou agrafé en position, ou bien encore, le fond du sac peut être fait de forme habi- tuelle,puis amenéà la forme désirée au moyen d'un mandrin   ou moulé ou modèle ; dela colle, des points de couture, ou les   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 agrafes, pouvant être ajoutés, si on le désire. 



   Pour éviter toute adhérence par succion du sac dans le récipient, ce dernier peut être percé de plusieurs orifices représentés en 25 figure 1, ou bien encore des orifices ana- logues peuvent être pratiqués dans le sac lui-même. 



   Une variante de la méthode de fermeture du sac sur son contenu peut consister dans l'application d'agrafes au moyen d'un appareil d'agrafage à main, qui peut être porté par la personne manoeuvrant le récipient.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to receptacles for dust or other waste.



   This invention relates to receptacles for dust or other waste, and is more particularly concerned with paper and fabric bags which are placed inside such receptacles to collect dust and refuse, and which 'one then closes on their contents, to remove them from their receptacles. The invention relates to improved forms of bags for this use.



   The perfected bag in question, designed to line a domestic receptacle, made of metal ... or other material, in a word any dust receptacle, is presented as

 <Desc / Clms Page number 2>

 me a manufactured object, ready to be placed by resting with its bottom on the bottom of the dust container, or on a false bottom thereof;

   it is provided with a tubular part of substantially cylindrical section and of a length less than or at most equal to the interior height of the dust container, and an essential characteristic is constituted by a second tubular part preferably disposed at the top of the bag, this part being doubled or folded down, or folded in any other way, so that the top edge of the bag does not normally protrude beyond the dust container and cannot be damaged, but also in such a way that the bag can be easily extended upwards or extended, to allow it to be closed more tightly, even if the dust container is completely full of dust or trash.



   In a variant of the bag, which retains the other characteristics of that which has just been described, the extensibility is ensured by making, in various places of the complementary part, slits directed downwards; reinforcing pieces are arranged at the lower part of these windows, to prevent them from extending, the split parts being either folded up in the manner which has been described above, or left as they are so as to be able to be folded out externally by above the edge of the dust container, in which the bag has been placed. In the latter case, the fold can be protected against any accident by means of a metal ring, for example, which is intended to fit on the top of the dust container.



   The bag is preferably formed from one or more plies of paper or fabric, or both materials impregnated or made by any other means substantially waterproof and, preferably, also impregnated with a disinfectant. - @

 <Desc / Clms Page number 3>

   pretending if the waterproofing agent is not itself a disinfectant. It is understood that the fact of making waterproof or impregnating the bag with a disinfectant material is not considered in itself to be an invention.



   The device for folding, pleating or folding the upper part of the bag, with a view to making it possible to extend it, may be of the accordion type. However, it preferably comprises a fold directed outwards and downwards, followed by an upward fold, or alternatively an outward and downward fold, followed by a more folded fold. long up, then another fold inward and downward and finally one fold up. Alternatively, the bag may have a single relatively long downward, outer or inner fold.



   The bag may be of flared shape towards its upper opening to allow the formation of the folds envisaged above. This flared shape can be produced, for example, by making one or more slits, and by gluing, sewing, or in any other way applying gussets.



   The invention further comprises the combination with a manufactured bag, as has just been described, of one or more fastening or closing devices, placed at the top of the bag and which allow, when the bag is fully developed, its total closure, easy and quick, for the person handling the dust container.



  Such a closure device can take various forms. In one of its forms, it may consist of one or more spring or elastic clips, fixed to the edge of the bag and intended to close it when it is unfolded and the upper edge is folded down; closing clamp may be analogous to the well-known sliding paper clamp,

 <Desc / Clms Page number 4>

 or of the type of claw fasteners intended to be folded down by piercing the paper. This closure clip can be attached to the bag by means of a pivot or a rivet.

   These clamps can be established and arranged so as to form a support for the bag in the dust container, for example by forming a hook on their edge; they can also, if desired, serve to extend the upper part of the bag before it is closed by means of said clamps.



   As an alternative, the upper edge of the expandable part of the bag can be provided with eyelets crossed by a string, wire, etc. which can first be pulled to extend or lengthen the bag, then will serve, pulling it again to fold up and completely close the bag.



   When a protective ring is used, as provided above, the latter may have a relatively narrow rim, to fit the upper edge of the dust container, and a downward portion, externally. or internally, for example over a length corresponding to the extensible part of the bag. Such a protective ring may be split at one point, or established in any other way, so that it can be easily applied to the dust container.



   In order for the invention to be better understood and more easily implemented, it will be described below with reference to the appended drawing, in which:
Figure 1 is a sectional and elevational view of a dust container containing a bag embodiment according to the invention.



   FIG. 2 is a view in section and in elevation of one of the upper edges of another form of bag according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Figure 3 is an elevational view of a top edge of a bag, showing how it may be flared to facilitate folding.



   Figure 4 is a perspective view of one form of closure clip which can be attached to the upper edge of the bag to then serve to close this bag to its contents, and
Figure 5 is a sectional view through the edge of a bag closed by the device shown in Figure 4.



   Figure 6 is a sectional elevational view of the top edge of a bag provided with another closure device, and
Figure 7 is a sectional elevational view of a dust container containing a bag the edges of which are folded over the edge of the dust container and protected from damage.



   In figure 1, 1 shows the main part of the dust container, and 2 the cover; 3 is the bag or lining, which can be made of any material among those mentioned above, and which is provided at its upper edge at 4 with a double fold, arranged in such a way that normally the top edge of the bag does not extend beyond the top edge of the dust container, but can be expanded beyond that edge and then closed over the contents of the bag in any suitable manner, such as by, for example, means which will be described later.



   It is evident that instead of the double ply, shown at 4, in Figure 1, there may be only one ply, extending outwardly from the bag over such a length that the latter can. be closed on its contents after unfolding. The end edge of the bag is preferably folded over permanently, as seen at 5, and glued, or sewn, or stapled.



    @

 <Desc / Clms Page number 6>

 
In the variant shown in Figure 2, the upper edge of the bag is made extensible, by being folded first outwards and downwards, as seen at 6, then upwards at 7, then towards the bottom. 'inside and down to 8, then finally up to 9.



   The scrap bag, which has been described above, can be made by forming, from a strip of paper or cloth of suitable width, a substantially cylindrical tube, or of rectangular section, by securing the edges of this tube. tape by a practically impermeable adhesive product, or by stitching or stapling them, or by any other fixing system by wire, wire or other, this said tube being flared at its upper end, to allow pleating or folding considered above, essentially necessary to allow the bag to be sufficiently protected against any accident during its insertion into the dust container and the fitting of the cover, while ensuring a sufficient elongation of the bag, to ensure its closure. appropriate ture on its contents.



   Thus, a machine for making such bags may be of a generally known type, comprising, in combination, a device for dispensing paper or fabric from a roll of suitable width to an approximately cylindrical or rectangular guide, which) is, however, slightly stretched or flared at its outlet end, for the purpose mentioned above, and a known device for mechanically gluing adjacent edges to form a tube, as well as a device for cutting or cutting lengths. of tube, sufficient to allow first the formation of the bottom of the bag, and lastly the pleating or folding of the upper end, to allow the extension of the tube, as seen above .



    @

 <Desc / Clms Page number 7>

 
Closure of the base of the bag can be accomplished by making slits or folds of appropriate length and shape in one end of the paper or fabric, then applying gum, glue, or other material. re adhesive, then by folding this part over a cylindrical part or mandrel, to give a practically flat shape to the bottom of the bag; stitches with thread, wire, or staples complete the closure if necessary.



   The pleating or folding of the upper part of the bag can be done by hand by means of a suitable device, as permitted by the flared shape of the end of the paper cylinder. The necessary pleating or folding can be carried out when the paper or the fabric coming from the roll is still horizontal or flat, for example, by means of folding or pleating members with combined movements; after which, the paper is preferably subjected to an ironing or pressing operation, for example between the dispensing rollers, or any other pressing device.



   In the variant shown in FIG. 3, the widening of the upper end of the bag 3 can be achieved by making several longitudinal slits 10, for example four, then by flaring the bag, as can be seen. clearly by applying gussets 11 by gluing, sewing, or otherwise.



   The invention also includes a bag having slits such as 10 (Figure 3), without the gussets 11, provided that the ends of the slits are protected, as seen in Figure 3, against any elongation of tearing, at the same time. by means of reinforcing pieces 12 of paper, cloth, or any other suitable material applied by gluing, stitching or stapling, for example.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   Creosote can be used as a material suitable for ensuring both waterproofing and disinfection of the paper, but the invention is not limited to the use of this product.



   In Figures 4 and 5 of the accompanying drawings, there is shown a practical form of device 13 for closing the bag to its contents after development. It comprises a wire 13 folded in the shape shown in Figure 4, having downwardly extending portions 14 intended to slide over the top folded edge of the bag, as seen at 15 in Figure 5. The wire has an extension 16 folded down and terminating in an eyelet 17, which can be fixed to the edge of the bag by means of a rivet, so as to allow the closure system 13 to pivot downwards. up, then rock down, to secure the folded edge of the bag. The closure 13 can pass over the edge of the dust container to support the bag therein.



   Instead of the sliding type closure shown in Figures 4 and 5, a paper claw type closure can be used, intended to perforate the material constituting the bag and then to be folded or folded outwardly. A similar arrangement is shown in FIG. 6, in which the fastening system comprises a metal strip with pointed ends and folded back into the form clearly shown, so as to present a front part 18, retaining or retaining parts. fixing 19, and parts forming claws 20, the latter being folded laterally as shown, as far as is necessary to close the bag;

   then they can be folded outward at right angles to the front portion 18, passed through the opposite side of the bag, and folded outward on the opposite side to seal the bag.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   Turning finally to Figure 7, the upper end of the bag 3 can be formed in the manner already described, with simple longitudinal slits, then, when the bag is placed in the dust container, the edges can be formed. be folded outwards around the upper edge of the container, as seen at 21 in figure 7. The fold of the bag and the part 21 thereof can be protected against damage by means of a ring protective cover 22 comprising a part intended to rest exactly on the upper edge of the dust container, and an outer rim part 23 intended to project beyond the container.

   The ring 22 and its outer rim 23 may be split, as seen at 24 to allow the ring to be easily applied to the container, the ring being advantageously made elastic. In some cases, if desired, the ring 22 may be provided with a vertical tab (not shown), or the equivalent, which may serve in a well known manner to allow the lid of the container to be removed. dust from being folded around this tab, which then acts as a hinge.



  In cases where the expandable portion of the bag is intended to be disposed within the container, the flange 23 of the ring may be disposed to extend therein. laughter of the container to protect this extensible part. Instead of the ring described above, it is possible to use several claws distributed along the edge of the container. It will be understood that various modifications can be made without departing from the limits of the invention.

   Thus, for example, the bag can be constructed in the form of a tube, and a separate bottom can be applied to it and glued, sewn or stapled in position, or alternatively, the bottom of the bag can be custom shaped. tuelle, then brought to the desired shape by means of a mandrel or cast or pattern; glue, stitches, or

 <Desc / Clms Page number 10>

 staples, can be added, if desired.



   In order to prevent the bag from sticking by suction in the container, the latter may be pierced with several orifices shown in FIG. 1, or alternatively similar orifices may be made in the bag itself.



   A variation of the method of closing the bag to its contents may consist of the application of staples by means of a hand-held stapling apparatus, which may be worn by the person operating the container.


    

Claims (1)

RESUME Cette invention se rapporte à des sacs en papier ou en tissu, convenablement imperméabilisés, destinés à être pla- cés dans des récipients à poussière d'usage domestique, pour recevoir les objets de rebut ou la poussière, puis destinés à être retirés du récipient pour être emportés sur une voiture de vidange ou autres, le sac étant caractérisé par sa construc- tion sous forme d'article prêt à être placé comme doublure dans le récipient à poussière, comprenant un fond étant desti- né à reposer sur le fond du récipient, une partie tubulaire de section droite pratiquement uniforme et de longueur inférieure à la hauteur intérieure du récipient, et une autre partie, qui est, soit fendue vers le bas et renforcée pour empêcher une extension des fentes, soit de préférence repliée ou plissée, si bien que dans tous les cas, ABSTRACT This invention relates to suitably waterproofed paper or fabric bags for placing in household dust containers, for receiving waste items or dust, and then for removing from the container for disposal. be carried on a garbage car or the like, the bag being characterized by its construction as an article ready to be placed as a liner in the dust container, comprising a bottom being intended to rest on the bottom of the container , a tubular portion of substantially uniform cross section and of length less than the interior height of the container, and another portion, which is either slit downward and reinforced to prevent expansion of the slits, or preferably folded or creased, if although in all cases, le bord du sac ne dépasse pas normalement le récipient, et que le sac peut être aisément dé- veloppé ou allongé vers le haut pour permettre une fermeture facilemême si le récipient est pratiquement plein de pous- sière ou d'objets de rebut. L'invention comprend encore les caractéristiques suivantes: A) La partie supérieure du sac est fendue ou évasée . - pour permettre le repliage ou plissage convenable) ainsi que le dépoiement puis la fermeture. <Desc/Clms Page number 11> the edge of the bag does not normally protrude beyond the container, and that the bag can be easily expanded or extended upward to allow easy closing even if the container is substantially full of dust or junk. The invention also comprises the following characteristics: A) The top of the bag is split or flared. - to allow proper folding or pleating) as well as unfolding and then closing. <Desc / Clms Page number 11> B) Un dispositif est fixé à la partie supérieure du sac et destiné à le fermer sur son contenu. B) A device is attached to the upper part of the bag and intended to close it on its contents. C) Le dispositif de fermeture prend la forme de système à glissement ou de fermeture à griffes. C) The closure device takes the form of a sliding system or claw closure. D) Le dispositif de fixation peut avoir également la forme de crochets chevauchant le bord du récipient pour supporter le sac. D) The fastening device can also be in the form of hooks overlapping the edge of the container to support the bag. E) Le sac ou le récipient sont pourvus de plusieurs trous d'aération afin d'éviter toute adhérence du sac dans le récipient. E) The bag or container is provided with several ventilation holes to prevent the bag from sticking in the container. F) Un anneau de protection amovible peut s'adapter au sommet du récipient pour protéger la partie rabattue ou pliée du sac. F) A removable protective ring can fit over the top of the container to protect the folded or folded portion of the bag.
BE379959D BE379959A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE379959A true BE379959A (en)

Family

ID=49789

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE379959D BE379959A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE379959A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US7946764B2 (en) Expandable bag assemblies with an integral support structure for filling
CA1269358A (en) Apparatus for holding disposable bags
FR2671054A1 (en) BAG IN FLEXIBLE MATERIAL FOR PACKAGING COMPRESSIBLE PRODUCTS, PARTICULARLY HYGIENE PRODUCTS SUCH AS PANTS, AND PACK OF COMPRESSED HYGIENE PRODUCTS PACKED IN SUCH A BAG.
FR2675118A1 (en) DEVICE FOR OPENING A BAG IN FLEXIBLE MATERIAL FOR PACKAGING COMPRESSIBLE PRODUCTS.
FR2806704A1 (en) BAG OR BAG THAT CAN BE CLOSED
JP2007534564A (en) Flat folded waterproof carton with folds and fasteners with hooks and higher accessories
BE379959A (en)
FR2913000A1 (en) CLOSING A BAG
EP0934210B1 (en) Bag produced from a thin pleated sheet provided with self-closing means
JPH11343003A (en) Bag
EP0316430A1 (en) Method for placing a sack into a stand and removing out of it
US10513391B1 (en) Method and apparatus for closing sacks and bags
FR2623178A3 (en) Wet cloth or dishcloth, constituted by wet sheets of fabric which are wound up and connected to each other in the longitudinal direction by perforated lines, for cleaning purposes
JP2023545716A (en) Garbage disposal equipment and film dispensing cassettes
EP2240644A2 (en) Pouch for picking up and carrying waste such as canine excrement
FR2607475A1 (en) PLASTIC BAG WITH ADHESIVE CLOSURE STRIP
FR2745550A1 (en) PACKAGING FOR COMPRESSIBLE GOODS
WO1991013815A1 (en) Dispenser of plastic objects packaged in rolls
FR2836130A1 (en) Paper roll for bagging fruit and vegetables has lines of hot-melt adhesive for assembly and mesh panels at intervals for viewing contents
FR2777156A1 (en) Animal litter system suitable for cats and disposable in portions
US20150360861A1 (en) Lawn and Leaf Pocket Bag
JPH0924954A (en) Bag body with closing flap
FR2689099A1 (en) Rubbish sack with low resistance zones - has pre-cut zones on opening side which, on detaching, form handles which can be knotted to close sack
BE354349A (en)
EP4347945A1 (en) Device for transporting and storing garments