BE375921A - - Google Patents

Info

Publication number
BE375921A
BE375921A BE375921DA BE375921A BE 375921 A BE375921 A BE 375921A BE 375921D A BE375921D A BE 375921DA BE 375921 A BE375921 A BE 375921A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
trace
phonogrammic
film
magnetic
rod
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE375921A publication Critical patent/BE375921A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G11INFORMATION STORAGE
    • G11BINFORMATION STORAGE BASED ON RELATIVE MOVEMENT BETWEEN RECORD CARRIER AND TRANSDUCER
    • G11B5/00Recording by magnetisation or demagnetisation of a record carrier; Reproducing by magnetic means; Record carriers therefor

Landscapes

  • Recording Or Reproducing By Magnetic Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PROCEDE D'ENREGISTREMENT ET DE REPRODUCTION DES   SOUS   ET 
NOUVEAU PRODUIT INDUSTRIEL EN RESULTANT " 
L'invention se rapporte à la technique de   l'enregistre**   ment et de   la.   reproduction des sens. 



   Actuellement, on utilise des supports pourvus de sil- lons phonogrammiques dans lesquels se déplace une pointe dont les vibrations agissent, soit sur une membrane, soit sur un   circuit   magnétique par modification de la réluctance de celui-ci, en provoquant des variations de flux qui induisent 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dans une bobine, une   tension   modulée à la fréquence du déplacement mécanique de la pointe. 



   Un tel appareillage donne d'excellents résultats lors- que les sillons phonogrammiques sont réalisés dans un disque, par suite de la possibilité de constituer celui-ci en une matière ayant une résistance mécanique convenable. On s'est efforce d'appliquer le même principe pour la confection des films parlants ou sonores en ménageant, sur ceux-ci, un sillon phonogrammique dans lequel est engagée la pointe d'un "pick-up". De tels films qui donnent au début de leur uti- lisation toutes   satisfactions,   se détériorent rapidement par suite de l'impossibilité de réaliser le sillon phonogrammique dans une matière qui présente en même temps une résistance mécanique convenable et des propriétés nécessaires à   ltobten   tion d'images parfaites. 



   La présente invention a pour but de remédier aux incon- vénients précités et concerne un procédé d'enregistrement et de reproduction des sens, principalement caractérisé en ce que les sens originaux sont utilisés pour produire sur un support convenable, tel qu'un film par exemple, un tracé pho-   nogrammique   présentant des propriétés magnétiques, et en ce que, pour la reproduction, on utilise une pièce mobile à la manière connue, mais au moins partiellement, en métal   magne**   tique, placée dans un champ tel que, au fur et à mesure du déplacement du   phonogramme,   la dite tige suit les vibrations enregistrées, par le fait qu'elle se place toujours dans la position de réluctance minimum du circuit magnétique sans aucun frottement contre le phonogramme. 



     L'invention   s'étend également au nouveau produit   Inclus-   triel constitué par un phoinogramme, dont le tracé   phono gram-     mique   est formé par un dépôt en matière magnétique. 



   L'invention s'étend encore aux moyens pour la mise en oeuvre du procédé   ci-dessus   défini et notamment aux points suivants appliqués séparément ou en combinaisons : a) Pour l'enregistrement des sens originaux, on utilise 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 un appareil du type général ordinaire dans lequel le style graveur est remplacé par un style traceur déposant sur un support tel qu'un film, une matière appropriée.

   
 EMI3.1 
 b) Le style traceur est pourvu, pour le contrôle de itécou- lement de la matière sur le film, de moyens reliés au mécanos- me commandant les déplacements du film de sorte que 1, f immo bà.lisation de celui-ci coupe la distribution de matière et vice-versa, o) La matière déposée par le style traceur sur le film est constituée soit par un adhésif approprie comportant en sus- pension de la poudre magnétique, soit par un adhésif saupoudrée 
 EMI3.2 
 après tragage. de matière magnétique.

   d) Pour la reprocluotî0ne on utilise un dispositif du type général pickup" dans lequel la tige mobile suit le tracé phonogrammique sous Inaction dpun éleotro ou deun aimant per- manent en principe disposé en regard de la fu.oe opposée du film portant le tracé phonogrammiquee e) La tige du piok-up utilisée pour le procédé "NTJBLIT" est montée de manière à pouvoir se déplacer ungulairement au- tour d'un axe situé dans un plan perpendiculaire au film et parallèle au sens de déplacement de celui-al. 
 EMI3.3 
 f) L'ensemble de Itapparell du type IlN0J3LATfI est monté sur un support général par lîîntermectial.-e de moyens amor- tisseurs   empêchant   l'appareil de vibrer. 
 EMI3.4 
 



  L'invention s'étend encore aux objets de détails consti- tutlfs de l'objet principals et notamment: a) à une disposition spéciale de montage de la tige du   piok-up   consistant à monter cette tige entre pointes. b) dans le cas d'un dispositif   réalisant   un tracé phono- 
 EMI3.5 
 grammique dtrprès le procédé "BTJBLAT", la matire déposée arrive au style traceur constituant la tige du pick-upp soit par une canalisation flexible telle qu'un tube de caoutchouc, soit   par     l'axe   même des pointes entre lesquelles est montée cette tige. c) La pointe du style traceur est réalisée en matière 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dure convenable telle que l'iridium. 
 EMI4.1 
 d) L'appareil est monté, sur un support par l'intermé- diaire de ressorts métalliques, balles de caoutchouc ou similaire.

   
 EMI4.2 
 e) Lf6lectro ou l'aimant permanent, dispose en regard de la face opposée du film portant le tracé phonogrammique, est réglable en position. 



   L'invention s'étend encore à l'application du   procédé   
 EMI4.3 
 I1NUJ3L,,',.T If à la reproduction de films obtenus, suivant 1'inven- tion, sur des films négatifs vierges. b) à l'obtention de films négatifs d'après le système "NUBLAT" en utilisant partiellement les systèmes Western 
 EMI4.4 
 Electrio Tobis Petersen ioulson ou autres, a) au tirage de films positifs sur négatifs aveo repro- duction du tracé phonogrammique "TV'ûBLAT"; d) à la prise sonore, sur films négatifs de   synchronisa-*   tion de films muets. 



   L'invention s'étend évidemment aux moyens et aux appa- reils pour la mise en oeuvre de ces applications. 



   Ltinvention s'étend encore, à titre de nouveau produit 
 EMI4.5 
 industriel, à un disque sur lequel le tracé phonograraique est réalisé suivant le procédé "NUBLATII; ce disque pouvant être réalisé en toute matière appropriée et le tracé   phono   grammique pouvant être protégé par un produit convenable. 



   L'invention s'étend en outre aux nouveaux produits in-   duatriels   constitués par un appareillage enregistreur ou re- producteur de sons établi comme   précédemment     définit   
Un autre   objet   particulièrement important de l'invne- tion se caractérise en ce que   l'on   produit des variations de réluctance dans le circuit magnétique d'un reproducteur élec- tromagnétique par le passage dans un entrefer entre pointes, ou entre arêtes, du film portant un sillon phonogrammique 
 EMI4.6 
 en matière magnétique, ces variations de réluotanoe détermi- nant la production de courants induits dans   1 enroulement'   

 <Desc/Clms Page number 5> 

      lesquels courants sont ensuite amplifiés à la. manière connue. 



   On peut évidemment, sans sortir du cadre de   l'invention)   utiliser un aimant permanente un électro-aimant ou tout dis-' positif approprié susceptible de jouer le même rôle   L'invention   s'étend à   d'autres   formes de réalisation des moyens pour la reproduction des sons et se caractérise en ce que le tracé phonogrammique est réalisé par un dépôt d'une matière appropriée qui est magnétisée ultérieurement, soit en permanence, soit momentanément à   l'aide     (le   tous moyens conve- nables. 



   Une forme de réalisation d'un dispositif pour imprégner magnétiquement le tracé phonogrammique consiste à utiliser au moins un rouleau aimanté sur lequel le film est déplacé. 



   On pourrait utiliser tout autre dispositif ou moyen sus-   oeptible   d'imprégner magnétiquement le tracé   phonogrammique   sans sortir du cadre de l'invention. 



   Il est évident que le support du tracé   phonogrammique   qui est de préférence un film mais qui pourrait tout aussi bien être constitué par un disque est réalisé en une matière non magnétique. 



   Une autre forme de réalisation d'un dispositif précé- demment défini consiste à aimanter momentanément le tracé phonogrammique en regard du dispositif "pick-up", cette   ai-   mantation étant réalisée par deux rouleaux pourvus de moyens d'aimantation ou en fermant un circuit   électrique   par la partie du tracé phonogrammique qui défile, à chaque instante en regard du "pick-up". 



   La présente invention s'étend encore à une forme de mise en oeuvre du procédé d'enregistrement et de reproduction des sons; et consiste à utiliser un tracé phonogrammique en métal magnétique, la pointe ou la tige du "pick-up" étant dans ce cas aimantée. 



   L'invention s'étend encore à d'autres points particuliers qui seront décrits dans le texte suivant fuit en référence au dessin annexé, donné à titre d'exemple seulement,, et dans lequel: 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
La   Fig.   1 est une élévation schématique d'ensemble avec coupes partielles   d'un   dispositif reproducteur de sens en position de fonctionnement. 



   La Fig. 2 est une vue en plan d'un film établi suivant l'invention. 



   La   Fig. 3   est une perspective schématique d'un pick-up monté entre pointes. 



   La Fig. 4 est une coupe longitudinale partielle, à. grande échelle, d'un style traceur. 



   Les Figs. 5 et 6 sont des schémas explicatifs de   reproduc   tion de films. 



   La Fig. 7 est une élévation schématique d'un appareil "NUBLAT" monté sur un support, 
La Fig. 8 est une élévation schématique   d'un   autre dis- positif reproducteur suivant   l'invention.        



   La Fig. 9 est une élévation schématique d'un dispositif à rouleaux aimantés pour imprégner magnétique ment un tracé phonogramique, 
La Fig. 10 est un plan correspondant.. 



   La fig. Il est une élévation schématique d'une tige ai- mantée   d'un   dispositif genre "pick-up". 



   Pour l'enregistrement des sens sur un support convenable et notamment sur un film d'après le procédé précédemment   caractérisée   on utilise un appareillage ordinaire dans lequel le style graveur est remplacé par un style traceur compor- tante par exemple.un canal pour   l'écoulement   d'une matière magnétique qui adhère au film.

   Suivant une des caractéris- tiques de l'invention, le canal d'écoulement est contrôlé par un obturateur dont les déplacements sont synchronisés avec ceux du film de manière que l'écoulement soit supprimé lorsque le film est au repos, 
Le dispositif précédemment décrit ne   nécessite   pas pour la compréhension de son fonctionnement* une illustra-' tion spéciale* Un tel dispositif peut être établi suivant de nombreuses formes de réalisation qui sont évidemment 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 toutes comprises dans le cadre de l'invention. 



     La   Fig. 1 représente sohématiquement un appareillage re- producteur constitué par un "pick-up" électro-magnétique dans lequel la pointe 1 qui, dans les dispositifs actuellement en usage, est engagée dans un sillon phonogrummique ménagé dans un support convenable, est remplacée dans la forme de réalisa- tion représentée à titre   dexemple   seulement, par une tige en métal magnétique 1 fixée,   avec   interposition d'une pièce non magnétique 2.

   sur une seconde tige 3   montée   à la manière en elle-même   connue   par   l'intermédiaire   de 'blocs de caoutchouc 4 entre des pièces polaires en forme de U appartenant à un aimant permanent ou à un électro-aimant qui est excité par un courant constantUn électro 5 ou un aimant convenable est disposé en regard de l'extrémité libre 1' de la tige 1 et une distance suffisante pour permettreentre ces organes, le passage sans frottement du film 6 qui comporte, comme repré- sente plus spécialement en plan par   la   fig. 1, un tracé phono- grammique 7 établi suivant le procédé d'enregistrement cons- tituant une des parties principales de l'Invention. 



   En période de fonctionnement, la tige 1 se place toujours dans la position de réluctance minimum du circuit magnétique de l'électro 5 de sorte que cette tige suit parfaitement le   traoé     phonogrammique   en imprimante à la   lise   3, des déplace- ments correspondantes. 



   Les déplacements de l'équipage mobile provoquent des va- riations d'entrefer qui ont pour effet une modification de la réluctance du circuit du pick-up et par suite une modification d'intensité et de sens du flux magnétique traversant une bobine 8. disposée comme montré sur le dessin et à la manière en elle-même   oonnue,   entre les masses polaires. Le flux va- riable traversant cette bobine y induit une f.e.m. modulée selon le   traoé   phonogrammique. Cette bobine 8 est reliée à un amplificateur 9 de type quelconque lui-même connecté à un haut-parleur 10. 



   On remarquera suivant l'invention que la tige 1 ne touche 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pas le tracé phonogrammique de sorte que celui-ci ne peut pas être détérioré, par le pick-up et un film établi suivant l'invention à une durée d'utilisation identique aux films ordinaires ne comportant pas d'enregistrement sonore, 
Indépendamment des avantages précites, l'établissement d'un film parlant ou sonore d'après le procédé indiqué est d'un coût   relativement   réduit tout en permettant une réalisa- tion parfaite. 



   Comme montré par les figs. 3 et 4 la tige du pick-up peut   être   montée entre des pointes 11 et 12. Cette tige est constituée de trois éléments   principaux :   deux éléments conducteurs 1 et 3 et un élément intermédiaire isolant 2. 



   La Fig. 4 illustre, plus spécialement en coupe, un style traceur qui comporte un oanal 13 d'évacuation. La ma- tière arrive, dans ce canal, soit par un conduit 14 relié au réservoir par un tube de caoutchouc, soit par des   cana...   lisations 15 et 16 ménagées axialement dans les pointes 11 et 12. 



   A- Reproduction de films   exécutés   diaprés le procédé 'NUBLAT" sur des films négatifs vierges. 



   Dans ce cas on utilise, pour la reproduction des   images.,.   les dispositifs ordinaires. Le tracé phonogrammique est re- porté, par un dispositif traceur suivant l'invention qui est reliée à un dispositif reproducteur de sons également éta- bli suivant   l'invention.   



   Une telle disposition est représentée schématiquement par la fig. 5 dans laquelle 18 est le film exécuté   préala   blement   diaprés   le procédé "NUBLAT" et qui est enroulé sur des bobines 18a et 18b; 19 représentant le film vierge en- roulé sur les bobines 19a et 19b. Les films sont guidés par des galets 20 et passent préalablement en regard du dis- positif optique 21. Le dispositif   traceur   qui est place en 22 est relié au dispositif enregistreur de sons 23 par toutes connexions appropriées représentées sur le dessin par les fils 24. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   On pourrait évidemment réaliser l'impression des images et le traoé phonogrammique séparément sans sortir du cadre de   l'invention;   le tracé phonogrammique étant effectué avant ou après le traitement du film négatif vierge. 



   B- Réalisation de film négatif système 'NOBLAT" à par- tir des systèmes Western Electric Tobis. Peterson Poulsono 
Un film obtenu par   l'un   des systèmes précédemment indi- qué passe en même temps que le film   négatif   sur lequel on veut réaliser un tracé phonogrammique système "NUBLAT". 



    L'amplificateur   de la cellule photo-électroqie des systèmes indiqués est relié au dispositif traceur "NUBLAT" et   l'on   obtient sur ce négatif le tracé désiré. 



   Une telle disposition est plus spécialement représentée schématiquement par la fig. 6, dans laquelle : - 25 est le film obtenu   diaprés   un des systèmes connus précédemment indiqués, - 26 représente schématiquement la cellule photo-électri- que et   27   l'ampificateur de cellule   ** 28 est   le film négatif sur lequel on réalise le tracé phonogrammique suivant   1?invention,     -   29 le dispositif traceur   "NUBLT".   



     C -'   Tirage de films positifs à partir de négatifs avec reproduction du tracé procédé "UBLAT" 
Ce tirage qui permet une production industrielle est représenté par   la.   fige 5; dans ce cas : -18 est le film négatif réalisé d'après le   procéoé   "NUBLAT" - 19 le positif à obtenir. 



   - 21 le dispositif optique, - 23 le dispositif reproducteur,   - 24   le dispositif traceur. 



     Prise   sonore sur films négatifs de synchronisation de films muets. 



   Pour cette réalisation, on effectue les opérations suivantes : 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 
 EMI10.1 
 a) Projection du film muet (film positif existant) dans une salle où sont groupes les musiciens et les appareils pro-   duoteurs   de sons. b) Enregistrement (procédé NUBLAT) des sons sur un film 
 EMI10.2 
 négatif recevùnt seulement sonoreî c) Impression sur le film négatif vierge ayant reçu l'en- registrement sonore, des images du film positif, 
On pourrait évidemment utiliser un film négatif muet existant d'une manière similaire. 
 EMI10.3 
 



  Dtune manière générale. le procédé "NUBLàTn peut stada.p.. ter   d'une   manière parfaite à la technique du cinéma sonore et parlant en employant les appareils existants, 
La Fig. 7 illustre schématiquement un support 30 sur lequel 
 EMI10.4 
 est monté, p4x lT.nteéâiaire de ressorts 31 ou moyens si- mllaires, un appareil traceur ou reproducteur 32 système 1tNu.BL.à.T". Le film 33 qui passe dans ltappareil est guidé com- me montré sur le dessin par des rouleaux 34. 
 EMI10.5 
 



  La forme de réal:1.sa:bion représentée par la fig. 8 à titre d exemple seulement comporte un noyau 50 dont les 'branches 50a et 50b sont disposées à liintêrieux d'enroulements 51 et 52 qui aimantent le noyau. 



  Le noyau de ltélectro-aimant comporte deux pointes 50P disposées en regard.   l'une   de l'autre et entre lesquelles se déplace le sillon   phonogrammique   7 en métal magnétique d'un 
 EMI10.6 
 film 6. Les modifications de xéluotance du circuit magnétique qui se produisent dans le dispositif précédemment décrite dé- 
 EMI10.7 
 terminent 1., production de courants induits dans des ;enroule ments 57 et 58 d'un circuit 53 de reproduction comportant un amplificateur 55, ces courants étant ensuite amplifiés à la manière connue. 



   7 
 EMI10.8 
 Le tracé phonogrDn1que/peut être réalisé sur un support convenable tel qu'un film   6? en   une matière appropriée sus- ceptible ultérieurement. d'être imprégnée magnétiquement. 



  Cette imprégnation peut évidemment être réalisée à l'aide de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
 EMI11.1 
 tous moyens convenables sans sortir du cadre de llînvention, 
Les Figs. 9 et 10 illustrent une forme de réalisation   d'un   dispositif pour imprégner   magnétiquement   le traoé phono- grammique 7. Ce dispositif est constitué de préférence par 
 EMI11.2 
 deux rouleaux aimantés 40 et 41 pourvus notW11l1lent de picots pour l'entraînement du film qui passe sur ces rouleaux. Un support 6a, constituant guide pour le film 6,est prévu en regard de la tige 1 du "pick-up". 



   Les rouleaux 40 et 41 pourraient comporter intérieure- 
 EMI11.3 
 ment des dispositifs dtaimantation de tout type approprié On pourrait égalementn suivant l'invention, fermer un circuit électrique par la partie du trzcé phonogrwmmique qui défile à chaque instant en regard du IIpiok-up" La Frigo 11 montre schématiquement une forme due réalisa... tion d'une tige 1 d'un dispositif genre llpîck-up". Cette tige lt est aimantée et suit le tracé phonogrammique 7 qui est simplement en métal magnétique.. La tige 1 peut notamment être disposée   à   l'intérieur   d'un   enroulement 42 mais d'autres formes de réalisation qui ne changent rien aux caractéristiques principales ni au but poursuivi peuvent évidemment être uit- 
 EMI11.4 
 lisées sans sortir du cadre de l'invention" 
REVENDICATIONS 
1.

   Procédé d'enregistrement et de reproduction des   sors,   principalement caractérisé en ce que les sons originaux sont utilisés pour produire sur un support convenable, tel qu'un film par exempleun tracé phonogrammique présentant des pro- 
 EMI11.5 
 priétés magnétiques, et e-n ce que pour la raprocluctiont on 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PROCESS FOR RECORDING AND REPRODUCING SUB AND
NEW INDUSTRIAL PRODUCT AS A RESULT "
The invention relates to the technique of recording and recording. reproduction of the senses.



   Currently, we use supports provided with phonogrammic silks in which a point moves, the vibrations of which act either on a membrane or on a magnetic circuit by modifying the reluctance of the latter, causing variations in flux which induce

 <Desc / Clms Page number 2>

 in a coil, a voltage modulated at the frequency of the mechanical displacement of the tip.



   Such an apparatus gives excellent results when the phonogram grooves are produced in a disc, owing to the possibility of constituting the latter of a material having suitable mechanical strength. An attempt has been made to apply the same principle to the making of talking or sound films by providing, on them, a phonogrammic groove in which the tip of a "pick-up" is engaged. Such films, which give full satisfaction at the start of their use, deteriorate rapidly owing to the impossibility of making the phonogrammic groove in a material which at the same time exhibits suitable mechanical strength and properties necessary for obtaining sound. perfect images.



   The present invention aims to overcome the aforementioned drawbacks and relates to a method for recording and reproducing the senses, mainly characterized in that the original senses are used to produce on a suitable medium, such as a film for example. , a phonogram tracing exhibiting magnetic properties, and in that, for reproduction, a moving part is used in the known manner, but at least partially, made of magnetic metal, placed in a field such that, at as the phonogram moves, said rod follows the recorded vibrations, by the fact that it is always placed in the position of minimum reluctance of the magnetic circuit without any friction against the phonogram.



     The invention also extends to the new Inclusive product consisting of a phoinogram, the phonogram trace of which is formed by a deposit of magnetic material.



   The invention also extends to the means for implementing the method defined above and in particular to the following points applied separately or in combination: a) For recording the original directions, use is made

 <Desc / Clms Page number 3>

 an apparatus of the ordinary general type in which the engraver style is replaced by a plotter style depositing on a support such as a film, a suitable material.

   
 EMI3.1
 b) The plotter style is provided, for controlling the flow of the material on the film, with means connected to the mechanism controlling the movements of the film so that 1, f immobilisation of the latter cuts the film. distribution of material and vice versa, o) The material deposited by the tracer style on the film is constituted either by a suitable adhesive comprising suspended magnetic powder, or by a powdered adhesive
 EMI3.2
 after tragedy. of magnetic matter.

   d) For the reprocluotine, a device of the general pickup type is used "in which the movable rod follows the phonogrammic trace under the inaction of a permanent magnet or magnet in principle placed opposite the opposite fu.oe of the film bearing the phonogrammic trace e) The rod of the piok-up used for the "NTJBLIT" process is mounted so as to be able to move ungularly around an axis situated in a plane perpendicular to the film and parallel to the direction of movement of the latter.
 EMI3.3
 f) The Itapparell assembly of the IlN0J3LATfI type is mounted on a general support by means of damping means preventing the apparatus from vibrating.
 EMI3.4
 



  The invention also extends to the objects of detail constituting the main object and in particular: a) to a special arrangement for mounting the rod of the piok-up consisting in mounting this rod between points. b) in the case of a device making a phono tracing
 EMI3.5
 Grammatical according to the "BTJBLAT" process, the deposited material arrives at the tracer style constituting the rod of the pick-upp either by a flexible pipe such as a rubber tube, or by the very axis of the points between which this rod is mounted. c) The tip of the plotter style is made of

 <Desc / Clms Page number 4>

 suitable hard such as iridium.
 EMI4.1
 d) The apparatus is mounted on a support by means of metal springs, rubber balls or the like.

   
 EMI4.2
 e) Lf6lectro or the permanent magnet, disposed opposite the opposite face of the film bearing the phonogrammic trace, is adjustable in position.



   The invention also extends to the application of the method
 EMI4.3
 I1NUJ3L ,, ',. T If the reproduction of films obtained according to the invention on blank negative films. b) obtaining negative films according to the "NUBLAT" system by partially using the Western systems
 EMI4.4
 Electrio Tobis Petersen ioulson or others, a) the printing of positive films on negative with reproduction of the phonogrammic line "TV'ûBLAT"; d) sound recording, on negative synchronization films * of silent films.



   The invention obviously extends to the means and apparatus for implementing these applications.



   The invention extends further, as a new product
 EMI4.5
 industrial, to a disc on which the phonographic trace is produced according to the "NUBLATII process; this disc may be produced in any suitable material and the phonographic trace may be protected by a suitable product.



   The invention also extends to new in- dustrial products consisting of an apparatus for recording or reproducing sounds established as defined above.
Another particularly important object of the invention is characterized in that one produces variations of reluctance in the magnetic circuit of an electromagnetic reproducer by the passage in an air gap between points, or between edges, of the film. bearing a phonogrammic groove
 EMI4.6
 in magnetic material, these variations in reluotanoe determining the production of induced currents in the winding '

 <Desc / Clms Page number 5>

      which currents are then amplified at the. known manner.



   It is obviously possible, without departing from the scope of the invention) to use a permanent magnet, an electromagnet or any suitable device capable of playing the same role. The invention extends to other embodiments of the means for reproduction of sounds and is characterized in that the phonogrammic trace is produced by depositing a suitable material which is subsequently magnetized, either permanently or temporarily using (all suitable means.



   One embodiment of a device for magnetically impregnating the phonogrammic trace consists of using at least one magnetic roller on which the film is moved.



   Any other device or means that could magnetically impregnate the phonogrammic trace could be used without departing from the scope of the invention.



   It is obvious that the support of the phonogrammic trace which is preferably a film but which could equally well consist of a disc is made of a non-magnetic material.



   Another embodiment of a previously defined device consists in momentarily magnetizing the phonogrammic trace opposite the "pick-up" device, this magnetization being carried out by two rollers provided with magnetization means or by closing a circuit. electric by the part of the phonogrammic trace which scrolls, at each moment opposite the "pick-up".



   The present invention also extends to one form of implementation of the method of recording and reproducing sounds; and consists in using a phonogrammic trace in magnetic metal, the point or the rod of the "pick-up" being in this case magnetized.



   The invention also extends to other particular points which will be described in the following text with reference to the appended drawing, given by way of example only, and in which:

 <Desc / Clms Page number 6>

 
Fig. 1 is an overall schematic elevation view with partial sections of a sense reproducing device in the operating position.



   Fig. 2 is a plan view of a film made according to the invention.



   Fig. 3 is a schematic perspective of a pick-up mounted between centers.



   Fig. 4 is a partial longitudinal section through. large scale, plotter style.



   Figs. 5 and 6 are explanatory diagrams of film reproduction.



   Fig. 7 is a schematic elevation of a "NUBLAT" device mounted on a support,
Fig. 8 is a schematic elevation of another reproductive device according to the invention.



   Fig. 9 is a schematic elevation of a magnetic roller device for magnetically impregnating a phonogram trace,
Fig. 10 is a corresponding plane.



   Fig. It is a schematic elevation of a magnetized rod of a "pick-up" type device.



   For the recording of the senses on a suitable medium and in particular on a film according to the process previously characterized, ordinary equipment is used in which the engraver style is replaced by a plotter style comprising for example a channel for the flow. of a magnetic material which adheres to the film.

   According to one of the characteristics of the invention, the flow channel is controlled by a shutter whose movements are synchronized with those of the film so that the flow is suppressed when the film is at rest,
The device described above does not require for the understanding of its operation * a special illustration * Such a device can be established according to numerous embodiments which are obviously

 <Desc / Clms Page number 7>

 all included within the scope of the invention.



     Fig. 1 schematically represents a reproducing apparatus constituted by an electromagnetic "pick-up" in which the tip 1 which, in the devices currently in use, is engaged in a phonographic groove provided in a suitable support, is replaced in the form of embodiment shown by way of example only, by a fixed magnetic metal rod 1, with the interposition of a non-magnetic part 2.

   on a second rod 3 mounted in the manner known per se via rubber blocks 4 between U-shaped pole pieces belonging to a permanent magnet or an electromagnet which is excited by a constant current. electro 5 or a suitable magnet is arranged opposite the free end 1 'of the rod 1 and a sufficient distance to allow between these members, the passage without friction of the film 6 which comprises, as shown more especially in plan by the fig. 1, a phonogram trace 7 established according to the recording process constituting one of the main parts of the invention.



   During operation, the rod 1 is always placed in the position of minimum reluctance of the magnetic circuit of the electro 5 so that this rod perfectly follows the phonogrammic path in printer at line 3, of the corresponding movements.



   The movements of the moving assembly cause air gap variations which have the effect of modifying the reluctance of the pick-up circuit and consequently modifying the intensity and direction of the magnetic flux passing through a coil 8. placed on it. as shown in the drawing and in the manner known per se, between the pole masses. The variable flux passing through this coil induces an f.e.m. modulated according to the phonogrammic pattern. This coil 8 is connected to an amplifier 9 of any type, itself connected to a loudspeaker 10.



   It will be noted according to the invention that the rod 1 does not touch

 <Desc / Clms Page number 8>

 not the phonogrammic trace so that it cannot be damaged, by the pick-up and a film produced according to the invention with a duration of use identical to ordinary films not comprising a sound recording,
Apart from the aforementioned advantages, the production of a speaking or sound film according to the indicated method is relatively inexpensive while still allowing perfect realization.



   As shown by figs. 3 and 4 the pick-up rod can be mounted between points 11 and 12. This rod is made up of three main elements: two conductive elements 1 and 3 and an intermediate insulating element 2.



   Fig. 4 illustrates, more especially in section, a plotter style which comprises an oanal 13 for evacuation. The material arrives in this channel either via a conduit 14 connected to the reservoir by a rubber tube, or via conduits 15 and 16 formed axially in the points 11 and 12.



   A- Reproduction of films made according to the 'NUBLAT' process on blank negative films.



   In this case, for the reproduction of the images.,. ordinary devices. The phonogrammic trace is carried over by a plotter device according to the invention which is connected to a sound reproducing device also established according to the invention.



   Such an arrangement is shown schematically in FIG. 5 in which 18 is the film previously executed in the "NUBLAT" process and which is wound on reels 18a and 18b; 19 showing the virgin film wound up on reels 19a and 19b. The films are guided by rollers 20 and pass beforehand opposite the optical device 21. The tracer device which is placed at 22 is connected to the sound recording device 23 by any appropriate connections shown in the drawing by the wires 24.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   The printing of the images and the phonogrammic processing could obviously be carried out separately without departing from the scope of the invention; the phonogrammic trace being carried out before or after the treatment of the blank negative film.



   B- Production of negative film system 'NOBLAT' from Western Electric Tobis systems. Peterson Poulsono
A film obtained by one of the systems indicated above passes at the same time as the negative film on which a “NUBLAT” system phonogram trace is to be produced.



    The amplifier of the photoelectric cell of the systems indicated is connected to the tracer device "NUBLAT" and the desired trace is obtained on this negative.



   Such an arrangement is more especially shown schematically in FIG. 6, in which: - 25 is the film obtained according to one of the known systems indicated above, - 26 diagrammatically represents the photoelectric cell and 27 the cell amplifier ** 28 is the negative film on which the trace is made phonogram according to the invention, the "NUBLT" plotter device.



     C - 'Printing of positive films from negatives with reproduction of the "UBLAT" process pattern
This print run which allows industrial production is represented by the. freeze 5; in this case: -18 is the negative film produced according to the "NUBLAT" procedure - 19 is the positive to be obtained.



   - 21 the optical device, - 23 the reproductive device, - 24 the tracer device.



     Sound recording on negative films synchronizing silent films.



   For this realization, the following operations are carried out:

 <Desc / Clms Page number 10>

 
 EMI10.1
 a) Projection of the silent film (existing positive film) in a room where musicians and sound-producing devices are grouped. b) Recording (NUBLAT process) of sounds on a film
 EMI10.2
 negative will only receive sound c) Printing on the blank negative film having received the sound recording, images of the positive film,
One could obviously use an existing silent negative film in a similar way.
 EMI10.3
 



  In general. the process "NUBLàTn can stada.p .. ter in a perfect way the technique of sound and talking cinema using existing devices,
Fig. 7 schematically illustrates a support 30 on which
 EMI10.4
 is mounted, p4x the input of springs 31 or similar means, a plotter or reproducing apparatus 32 system 1tNu.BL.à.T ". The film 33 which passes through the apparatus is guided as shown in the drawing by rollers 34.
 EMI10.5
 



  The real shape: 1.sa: bion represented by fig. 8 by way of example only comprises a core 50 whose branches 50a and 50b are arranged inside windings 51 and 52 which magnetize the core.



  The core of the electromagnet has two points 50P arranged opposite. from each other and between which moves the phonogrammic groove 7 made of magnetic metal with a
 EMI10.6
 film 6. The xeluotance modifications of the magnetic circuit which occur in the device previously described
 EMI10.7
 end 1., production of currents induced in windings 57 and 58 of a reproduction circuit 53 comprising an amplifier 55, these currents then being amplified in the known manner.



   7
 EMI10.8
 Can the phonographic trace be made on a suitable medium such as film 6? in a suitable material susceptible to later. to be magnetically permeated.



  This impregnation can obviously be carried out using

 <Desc / Clms Page number 11>

 
 EMI11.1
 all suitable means without departing from the scope of the invention,
Figs. 9 and 10 illustrate an embodiment of a device for magnetically impregnating the phonogram 7. This device is preferably constituted by
 EMI11.2
 two magnetic rollers 40 and 41 provided notW11l1lent with pins for driving the film which passes over these rollers. A support 6a, constituting a guide for the film 6, is provided opposite the rod 1 of the "pick-up".



   The rollers 40 and 41 could have inner-
 EMI11.3
 ment of magnetization devices of any suitable type One could alson according to the invention, close an electrical circuit by the part of the phonographic trzcé which scrolls at each moment opposite the IIpiok-up "The Fridge 11 shows schematically a form due realized ... tion of a rod 1 of a device type llpîck-up ". This rod lt is magnetized and follows the phonogrammic path 7 which is simply made of magnetic metal. The rod 1 can in particular be placed inside a winding 42 but other embodiments which do not change the main characteristics nor to the aim pursued can obviously be used
 EMI11.4
 read without departing from the scope of the invention "
CLAIMS
1.

   A method of recording and reproducing outputs, mainly characterized in that the original sounds are used to produce on a suitable medium, such as a film, for example, a phonogrammic trace showing characteristics.
 EMI11.5
 magnetic prieties, and e-n that for the reprocluctiont on

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

utilise une pièce mobile à la manière connue, mais au moins partiellement, en métal magnétique, placée dans un champ tel que, au fur et à mesure du déplacement du phonogramme, la dite tige suit les vibrations enregistrées, par le fait qu'elle se place toujours dans la position de réluctance minimum du circuit magnétique sans aucun frottement contre le phonogramme. <Desc/Clms Page number 12> uses a moving part in the known manner, but at least partially, of magnetic metal, placed in a field such that, as the phonogram moves, said rod follows the vibrations recorded, by the fact that it is always place in the position of minimum reluctance of the magnetic circuit without any friction against the phonogram. <Desc / Clms Page number 12> 2. Procédé d'enregistrement et de reproduction des sons caractérisés en ce que l'on produit des variations de l'élue- tanoe dans le circuit magnétique d'un reproducteur électroma- gnétique par le pas:;age dans un entrefer entre pointes ou entre arêtes, du film portant un sillon phonogrammique en ma- tière magnétique, ces variations de réluctance déterminant la production de courants induits dans l'enroulement. lesquels courants sont ensuite amplüiés à la manière connue. 2. Process for recording and reproducing sounds characterized in that variations of the elutanoe are produced in the magnetic circuit of an electromagnetic reproducer by the step:; age in an air gap between points or between edges, film carrying a phonogrammic groove in magnetic material, these variations in reluctance determining the production of induced currents in the winding. which currents are then amplified in the known manner. 3. Nouveau produit industriel constitué par un phono gram.... me, dont le tracé phonogrammique est formé par un dépôt ele en matière magnétique. 3. New industrial product consisting of a phono gram .... me, the phonogrammic trace of which is formed by a deposit of magnetic material. 4. Moyens pour la mise en oeuvre du procède diaprés les revendications 1 et 2, caractérises en ce que pour l'enregis- trement des sens originaux, on utilise un appareil du type général ordinaire dans lequel le style graveur est remplace par un style traceur déposant sur un support -tel qu'un filme une matière appropriée. 4. Means for carrying out the process according to claims 1 and 2, characterized in that for the recording of the original directions, an apparatus of the ordinary general type is used in which the engraving style is replaced by a plotter style. depositing a suitable material on a support such as film. 5. Moyens pour la mise en oeuvre du procède diaprés les revendications précédentes, caractérises en ce que le style traceur est pourvu, pour le contrôle de l'écoulement de la matière sur le film, de moyens reliés au mécanisme commandant les déplacements du film de sorte que l'immobilisation de celui-ci coupe la distribution de matière et vice-verls, 6. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé diaprés les revendications précédentes, caractérisés en ce que la matière déposée par le style traceur sur le film est constituée soit par un adhésif approprié comportant en suspension de la POUF* dre magnétique, soit par un adhésif saupoudré, après traçage, de matière magnérique. 5. Means for the implementation of the process according to the preceding claims, characterized in that the plotter style is provided, for the control of the flow of the material on the film, with means connected to the mechanism controlling the movements of the film. so that the immobilization of this cuts the distribution of material and vice-verls, 6. Means for carrying out the method according to the preceding claims, characterized in that the material deposited by the tracer style on the film consists either of an appropriate adhesive comprising in suspension of the POUF * dre magnetic, or by an adhesive sprinkled, after tracing, with magnetic material. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé diaprés les revendications précédentes, caractérisés en ce que pour la reproduction, on utilise un dispositif du type général "pick-upu" dans lequel la tige mobile suit le tracé phonogrammique sous Inaction d'un électro ou d'un aimant permanent en principe disposé en regard de la face opposée du film portant le tracé phonogrammqieu. <Desc/Clms Page number 13> Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that for reproduction, a device of the general type "pick-upu" is used in which the movable rod follows the phonogram trace under Inaction of an electro or d 'a permanent magnet in principle arranged opposite the opposite side of the film bearing the phonogrammqieu trace. <Desc / Clms Page number 13> 8. Moyens pour le. mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, oaraotérisés en ce que la tige du pick-up utilisée pour le procédé "NUBLAT". est montée de manière à pouvoir se déplacer angulairement autour d'un axe situé dans un plan perpendiculaire au film et parallèle au sens de déplacement de celui-ci 9. Moyens pour la mise en oeuvre du procéda diaprés les revendications précédentes, caractérisés en ce que l'ensemble de l'appareil du type "NUBLAT" est monté sur un support gêné... ral par l'Intermédiaire de moyens amortisseurs empêchant l'appareil de vibrer. 8. Means for. implementation of the method according to the preceding claims, oaraotérisé in that the pick-up rod used for the "NUBLAT" method. is mounted so as to be able to move angularly around an axis situated in a plane perpendicular to the film and parallel to the direction of movement of the latter 9. Means for carrying out the process according to the preceding claims, characterized in that the whole of the device of the "NUBLAT" type is mounted on a general support ... ral by the intermediary of damping means preventing the device to vibrate. 10. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes,caractérisés en ce que la tige du pick-up @ otto enre pointes. 10. Means for carrying out the method according to the preceding claims, characterized in that the rod of the pick-up @ otto enre points. 11. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce que dans le cas d'un dispositif réalisant un tracé phonogrammique d'après le procédé "NUBLAT".la matière déposée arrive au style traoeur constituant la. tige du pick-up, soit par une canalisation flexible telle qu'un tube de caoutchouc, soit par l'axe même des pointes entre lesquelles est montée cette tige. 11. Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that in the case of a device producing a phonogrammic trace according to the "NUBLAT" method. The deposited material arrives in the traoeur style constituting the . pick-up rod, either by a flexible pipe such as a rubber tube, or by the very axis of the points between which this rod is mounted. 12.Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'âpres les revendications précédentes, caractérisés en ce que la pointe du style traoeur est réalisée en matière dure convenable telle que l'iridium. 12.Means for carrying out the process according to the preceding claims, characterized in that the tip of the traoeur style is made of a suitable hard material such as iridium. 13. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce que l'appareil est monté sur un support par l'intermédiaire de ressorts métal- liques, balles de caoutchouc ou similaire. 13. Means for carrying out the method according to the preceding claims, characterized in that the apparatus is mounted on a support by means of metal springs, rubber balls or the like. 14. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce que l'électro ou l'aimant permanente disposé en regard de la face opposée du film portant le tracé phonogrammique, est réglable en position. 14. Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that the electro or the permanent magnet disposed opposite the opposite face of the film bearing the phonogram trace, is adjustable in position. 15. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les <Desc/Clms Page number 14> revendications précédentes, caractérisés en ce que le support phonogrammique est constitué par un disque ; 16. Moyens,pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, caractérises en ce que le tracé phonogrammique est réalisé par un dépôt d'une matière appro- priée qui est magnétisée ultérieurement, soit en permanence, soit momentanément à l'aide de tous moyens convenables, 17. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé câpres les revendications précédentes, caractérises en ce qu'on utilise pour imprégner magnétiquement le tracé phonogrammique consiste à utiliser au moins un rouleau aimanté sur lequel le film est déplacé. 15. Means for carrying out the process according to <Desc / Clms Page number 14> preceding claims, characterized in that the phonogram medium consists of a disc; 16. Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that the phonogrammic trace is produced by depositing an appropriate material which is subsequently magnetized, either permanently or momentarily at the same time. 'using any suitable means, 17. Means for carrying out the process according to the preceding claims, characterized in that one used to magnetically impregnate the phonogrammic trace consists in using at least one magnetic roller on which the film is moved. 18. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé diaprés les revendications précédentes, caractérisés en ce qu'on aimante momentanément le tracé phonogrammique en regard du dispositif "pick-up", cette aimantation étant réalisée par deux rouleaux pourvus de moyens d'aimantation ou en fermant un circuit élec- trique par la partie du tracé phonogrammique qui défile, à chaque instant, en regard du "pick-up". 18. Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that the phonogrammic trace is momentarily magnetized opposite the "pick-up" device, this magnetization being carried out by two rollers provided with magnetization means or by closing an electric circuit by the part of the phonogrammic trace which scrolls, at each moment, opposite the "pick-up". 19. Moyens pour la mise en oeuvre du procédé d'après les revendications précédentes, caractérisés en ce quon utilise un tracé phonogrammique en métal magnétique, la pointe ou la tige du "pcik-up" étant dans ce cas aimantée. 19. Means for implementing the method according to the preceding claims, characterized in that a phonogrammic trace in magnetic metal is used, the tip or the rod of the “pcik-up” being in this case magnetized. 20. Application du procédé suivant les revendications 1 et 2 a) à la reproduction de films obtenus, suivant ltinvention; sur des films négatifs vierges b) à l'obtention de films négatifs d'après le système "NUBLAT" en utilisant partiellement les systèmes Western Electrie Tobis Peterson Poulson ou autres) c) au tirage de films positifs sur négatifs avec reproduc- tion du tracé phonogrammique 'NUBLAT". 20. Application of the method according to claims 1 and 2 a) to the reproduction of films obtained according to the invention; on blank negative films b) to obtain negative films according to the "NUBLAT" system by partially using Western Electrie Tobis Peterson Poulson systems or others) c) to print positive films on negative with reproduction of the pattern phonogrammic 'NUBLAT'. d) à la prise sonore, sur films négatifs de synchroniser tion de films muets, <Desc/Clms Page number 15> @ RESUME.- Procédé d'enregistrement et de reproduction des sons, principalement caractérisé en ce que les sons originaux sont utilisés pour produire sur un support convenable, tel qu'un filpar exemple, un tracé phonogrammique présentant des pro- priétés magnétiques, et en ce que pour la reproduction, on utilise une pièce mobile à la manière connue, mais au moins partiellement, en métal magnétique, place dans un champ tel que, au fur et à mesure du déplacement du phonogramme, la dite tige suit les vibrations enregistrées, d) sound recording, on negative films to synchronize tion of silent films, <Desc / Clms Page number 15> @ ABSTRACT.- A method of recording and reproducing sounds, mainly characterized in that the original sounds are used to produce on a suitable medium, such as a wire, for example, a phonogrammic trace having magnetic properties, and in that for the recording reproduction, a moving part is used in the known manner, but at least partially, made of magnetic metal, placed in a field such that, as the phonogram moves, said rod follows the recorded vibrations, par le fait qu'elle se place toujours dans la position de réluctance minimum du circuit magnétique sans aucun frottement contre le phonogramme. by the fact that it is always placed in the position of minimum reluctance of the magnetic circuit without any friction against the phonogram.
BE375921D BE375921A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE375921A true BE375921A (en)

Family

ID=46430

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE375921D BE375921A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE375921A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US1828189A (en) Method of recording and reproducing wave frequencies
US2424633A (en) Acoustic reservoir for use in a magnetic sound recording and reproducing system
BE375921A (en)
EP1474952B1 (en) Moving-coil electrodynamic motor particularly for a loudspeaker, loudspeaker and corresponding pole piece
FR2570238A1 (en) AUDIO-FREQUENCY ELECTROMECHANICAL VIBRATOR FOR THE REPRODUCTION OF VIBRATIONS RESSENTED BY THE HUMAN BODY
US900392A (en) Sound recording and reproducing instrument.
US2360625A (en) Magnetic recording apparatus
EP3053357B1 (en) Electroacoustic conversion device having at least two loudspeakers
US1728278A (en) Electromagnetic translating device
US1011322A (en) Method of recording and reproducing sounds or signals.
US2222342A (en) Electromagnetic sound recorder
BE471417A (en)
WO2023148563A1 (en) Magnet assembly for electrodynamic loudspeaker motor, electrodynamic loudspeaker motor comprising same, and associated electrodynamic loudspeaker
BE403262A (en)
BE483763A (en)
US2137267A (en) Sound record process
EP0409673A2 (en) Integrated magnetic recording head
GB2137047A (en) Moving coil loudspeakers
BE514666A (en)
BE500731A (en)
BE374244A (en)
BE404564A (en)
CH421544A (en) Electromagnetic transducer with movable armature system
Middleton Magnetic recording and its application in the south african broadcasting corporation
CH276189A (en) Method for magnetic recording of fluctuating electrical energy on a paramagnetic body and device for implementing this method.