<Desc/Clms Page number 1>
Carburateur.
La présenteinvention a pour objet un carbura- teur sans cuve à niveau cors tant, sans gicleurs et sans les papillons ou boisseaux ordinairement placés au-dessus des gicleurs pour régulariser le débit d'air -
<Desc/Clms Page number 2>
carburé aspiré.
La carburation y est obtenue par phases suc- cessives, de mélange d'essence et d'air d'abord puis d'air avec le premier mélange, combinées avec des pério- des de détente.
Les quantités et les proportions d'air et d'essence sont mécaniquement déterminées par le jeu de lumières découvertes au fur et à mesure de l'augmenta- tion de vitesse du moteur.
L'aspiration de l'air se fait en deux endroits d'une part, dans l'axe d'une tubulure mobile munie de lumières d'amenéed'essence et d'air progressivement découvertes et d'autre part à la base d'une chambre où arrive après détente le mélange primaire d'essen- ce et d'ait, cette dernière aspiration étant réglée par un tiroir relié( à la pé,dale de l'accélérateur. Ce ti- roir est réuni mécaniquement à un clapet prévu sur la tuyauterie d'amenée d'essence, de sorte qu'à l'arrêt du moteur les admissions d'air .et d'essence au car- burateur se trouvent simultanément fermées.
En plus de son déplacement normal, commandé par la pédale de l'accélérateur, le tiroir peut recevoir, sous l'action d'une manette ou organe de manoeuvre spé- cial, un déplacement en sens inverse dans le quel seule l'admission d'air est ouverte, le clapet d'essence étant fermé. On peut ainsi obtenir le freinage de la voiture par le moteur sans que celui-ci consomme du combustible.
D'autres particularités ressortiront de la des- cription qui va suivre en regard du dessin annexé, donné à titre d'exemple.
<Desc/Clms Page number 3>
La figure 1 est une coupe longitudinale de l'en- semble du carburateur.
La figure 2 en est une vue en plan.
La figure 3est une coupe partielle par 3-3 de la figure 1.
Le carburateur comprend un corps.' présentant deux des tubulures ou alésages a, b, c; les premières a b étant parallèles entre elles et perpendiculaires à la troisième c.
La tubulure c, sert aussi à fixer le carburateur sur le moteur ou sur la tubulure d'aspiration c1 du mo- teur ( figure 1).
Sur la tubulure a est prévu un bossage d dans lequel est percée la conduite d'amenée (l'essence d1 qui communique avec la tubulure par la conduite d2. Sur le bossage d se trouve également fixé leraccord d'amenée d'essence d3, figure 2, relie.nt le carburateur au réser- voir d'essence.
Sur le bossage d se visse le bouchon qui sert de support au mécanisme d'ouverture et de fermeture au- tomatique de la conduite d'amenée d'essence d1.
Ce mécanisme comprend un clapet bi-conique e1 à double face et à double action, fermant par sa partie a- vant la conduite d1 d'amenée d'essence, et par sa partie arrière, le logement du ressort e2 empêchant ainsi l'in- filtration de l'essence le long de la tige e3du clapet e1,laquelle tige e se prolonge à l'extérieur du bouchon e. L'essence ne peut ainsi, en aucune ia;on, s'écouler l'extérieur, lorsque le clapet e1 ouvre la conduite
1 d'essence d ;
<Desc/Clms Page number 4>
Le ressort e2, a pour but de maintenir le clapet e1 contre son siège, bouchant ainsi, parfaitement, l'ori- fice de la conduite d1 d'amenée d'essence.
A l'extrémité extérieure de la tige e3 se trou- ve accroché le ressort f, l'autre extrémité du dit ressort f s'accrochant à une tige filetée g terminé par un bou- ton moleté g1.
La vis se visse dans une traverse Il dite cou- pleur dont le rôle sera expliqué ci-après.
Pour assurer ou régler le fonctionnement du mécanisme d'ouverture et de fermeture automatique d'admis- sion d'essence il faut que, dans la position représentée dans la figure 1, c'est-à-dire en période de fermeture, l'actio,n du ressort f, soit nulle de faqon à ne point at- ténuer l'action de détente du ressort e2, l'effort de dé- tente de ce dernier devant se produire suffisamment sur le clapet conique e1 afin de 1'appliquer fortementsur son siège et d'obturer ainsi-l'orifice de la conduite d'amenée d'essence d1. cet effet est prévue la vis. qui peut se visser ou se dévisser jusqu'à ce que l'action du ressort f soit réglée convenablement par rapport à celle du ressort e2.
Dans l'alésage a est logé et peut coulisser le distributeur vaporisateur d'essence et d'air fort.,16 par le tube i d'un diamètre intérieur uniforme sur toute la lon- gueur, tandis qu'extérieurement il présente une partie i1 de diamètre plus grand- que la partie extrême i2; bien en- tendu l'alésage a est conformé en conséquence, c'est-à- dire comporte une partie retrécie correspondant à l'ex-
<Desc/Clms Page number 5>
EMI5.1
trémité rétrécie i 2 du tube i.
Ces deux parties i 1 if sont raccordé6s par une partie conique in qui s'applique contre un siège également conique de l'alésage a. , l'ex- trémité opposée i3 est fixée la traverse ou coupleur h;
EMI5.2
cette fixation est par exemple assurée au inoyeh d'un ressort L oui prend appui sur la traverse la contre le bouchon file- té k, vissé dans l'extzé,.ait6 i 3 du tube i; cette extrémi- té ayant un diamètre plus petit que celui du tube i de manière à constituer un épaulèrent contre lequel bute la traverse.
Dans la position de fermeture représentée fi-
EMI5.3
gure 1 le tube distributeur vaTorlsateur i obture le con- duit d'a:rivée dtessence dZ; ledit tube 1 jouant le rôle de clapet obturateur par sa pertie conique i4, contribue assurer l'étanchéité.
EMI5.4
Une ou plusieurs lumières i5 pratiquées dans la partie arrière il 1 Lu tube i pexnett,nt à l'air atmosphé- rique de pénétrer à l'intérieur @udit tube.
EMI5.5
Enfin une ou 'plusieurs autres lumières i6, de sections progressives pratiquées dans la partie avant 1:.2 du tube 1 permettent à l'essence de pénétrer à l'intérieur du tube i.
A cet égard le bouchon iileté k déjà mentionné a pour rôle complémentaire d'obstruer plus ou moins, en se vissant ou en se dévissant, la ou les lumières 1:.5 faisant
EMI5.6
comnuniouer l'air atmosphérique avec l'intérieur de il et par conséquent de régler le débit de ces lumières.
A l'intérieur de la tubulure b est logé et peut coulisser un tiroir 1 qui commande l'admission d'air
EMI5.7
auxiliaire. Il rennl,' ce les papillons ou boisseaux général e-
<Desc/Clms Page number 6>
ment employés dans les carburateurs connue.
Il comporte une tige m, de commande, traversant librement un bouchon fileté n, vissé à l'extrémité de la tubulure b. Sur la partie filetéem1 de la tige (Il sevis- se un écrou moleté o oui s'appliqua contre la traversé 'ou coupleur h; cette traverse est librement traversée par l' extrémité m2 de la tige m. Enfin la dite tige m, se termi- ne par une partie filetée m3 et sur laquelle sont vissés un écrou p et un contre-écrou p1, dont le but sera indi- que ci-après. Les deux extrémités m4, m5 de la tige m sont en forme d'oeils destinés à servir l'un ou l'autre d'accrochage à la tige de commande de l'accélérateur.
Un ressort d, entourant la tige m, et prenant appui contre le, bouchon fileté n repousse le tiroir 1 vers l'arrière, dès que l'on n'exerce plus un effort de traction sur l'axe m dans le sens de la flèche F' ou de poussée dans le sens de la flèche ?.
A l'intérieur de la tubulure c sont montés la buse r, et le malaxeur t. La buse r présente sur sa péri- phérie un étranglement circulaire qui forme avec la pa- roi interne de la tubulure c une chambre annulaire r1, dite chambre de détente primaire; dans laquelle débouche le dis- tributeur vaporisateur i.
Dans la paroi de la buse r sont percés des trous ou lumières r2 qui aboutissent au conduit central r3 en forme de Venturi de la buse r. Les lumières 1'2 débouchent de préférence immédiatement au-dessus de la partie étranglée du conduit intérieur r3 ou en r4 au point où commence l'évase- ment du Venturi.
2
Dans les conduits r débouchent les cheminées
<Desc/Clms Page number 7>
r qui sont réunies par une canalisation circulaire! 6 ( fi- gures 1 et 3) et qui se rolongent -car des conduits5 per- céss dans un manchons présentant un a.lé sage s1 de même dia- mètre que l' alésage b et à l'intérieur duquel coulisse le tiroir 1. Le manchon s ou contre-buse communique avec l'ex- térieur d'une part par son extrémité ouverte s1 et par l'o- rifice c2 et d'autre part par un trou s2 percé à sa base. Le manchon communique de plus avec l'extrémité ouverter7
3 4 du venturi r par un orifice s 4 dont la paroi forme le prolongement de la dite extrémité.
Le. malaxeur t autour duquel montent les gaz. dé- bités par le carburateur est constitué par une sorte de cham- pignon ou crépine enga et maint enu dans le e tube ou alésage c du corps de carburateur; cette crépine est percee de trous t1 en aussi grand nombre que possible par lesquels s'établit la communication entre le carburateur et la, tu- bulure d'aspiration du moteur.
Une collerette circulaire t2 logée dans une alvéole t3,, ménagée dans le rebord du tube cylindrique c maintient le malaxeur, solidement fixé sur son logement par le serrage de la contre-bride c1 de la tuyauterie d'aspira- tion ou par le moteur lui-même contre lequel le carburateur peut être directement monté.
Le fonctionnement du carburateur est le suivant:
Il faut remarquer que pour obtenir la position du tiroir 1 dessinée figure 1 ( indiquée en I) c' est-à-dire la fermeture complète de l'admission complémentaire d'air il a fallu exercer sur la tige m du tiroir une traction dans le sens F' suffisante pour amener le bouton moleté o en contact avec la face - du coupleur h à l'encontre de l'action du ressort q qui tend à maintenir l'écrou p appli- qué contre la face h2 du coupleur; Çposition IV du tiroir 1 correspondant au recul maximum dudit tiroir) -----------
<Desc/Clms Page number 8>
Autrement dit, on a dû déplacer le tiroir 1 de la quantité L.
Il est évident que dans ce mouvement le ressort q s'est déjà fortement comprimé et qu'on ne peut maintenir le piston 1 dans cette position I sans le secours d'un dispositif spécial qui peut être constitué par le levier d'avance des gaz fixé sur le volant.
Si en partant de cette position de fermeture l'on exerce Sur la tige La. soit une poussée dans le sens de la flèche F, soit une traction dans le sens de la flèche F', on voit que non seulement le tiroir 1. est déplacé vers la droite mais aussi le distributeur-vaporisateur i est en- traîné vers la droite du fait que lecoupleur de traverse h est poussé par le bouton ou écrou moleté o. En mêmetemps le clapet d'arrivée d'essence e1 s'ouvre, la tige e3 du clapet étant aussi entraînéedans l'effacement du coupleur h. Le mouvement d'ouverture du clapet conique e est très limité; il vient en effet buter contre son siège à l'ori- fide du logement du ressort e2 et dèlors il reste immo- bile. C'est à ce moment qu'intervient l'action du ressort.
La détente du ressort! sera utilisée pour le rappel du mé- cani sne d'alimentation dans le mouvement de fermeture ainsi ou' il sera expliqué plus loin.
Le tiroir 1 peut occuper trois positions -orin- cipales à savoir:-
1 - La position représentée sur la figure 1 dans laquelle le bord de Droite de ce tiroir est en 1 et oui correspond à l'arrêt du moteur.
2 - La position extrême vers la droite ou position d'accélération totale dans laquelle le même bord du pisto Il vient au trait III.
<Desc/Clms Page number 9>
3 - La position extrême vers la gauche corresnon- dant à la détente dur essort q et à la butée de l'écrou p con- tre le coupleur h dans laquelle le bord de droite dudit piston occupe le trait en pointillé IV. Dans cette position les orifices s2 et s5et s4 ne sont plus obturés par le tiroir 1 et l'air arrive dans la buse r, mais l'admission d'essence est fermée par le clapet e1. Cette position correspond donc au freinage, le moteur étant uniquement alimenté en air.
Enfin on a marque en traits mixtes figure 1, un trait II qui correspond à la, position de ralenti ou de mise en marche du moteur.
La carburation a lieu comme suit : le tiroir 1 étant dans la position de fermeture I, si l'on exerce une traction en ?' ou une poussée en F sur la tige m de maniè- re à déplacer le tiroir 1 vers la droite et à l'amener dans la position II de mise en marché du moteur, le clapet e1 s'ouvre et le tube 1 se déplace vers la droite de sorte que la partie i2 de diamètre réduit vient en regard de l'extrémité du conduitd2. L'essence arrive ainsi dans la chambre annulaire entourant l'extrémité i 2 et pénètre par les lumières 1 à l'intérieur du tube i.
Le recul du tube i vers la droite a eu également pour ef@et de recouvrir en partie les lumières i 5 d'admission d'air ce qui permet à l'air atmosphérique d.; pénétrer aussi dans le tube i.
Enfin le bord gauche du tiroir 1 découvre légèrement les cheminées s5, de sorte que l'airextérieur peut s'engager dans celles-ci.
<Desc/Clms Page number 10>
Le moteur étant lancé produira dans le carburateur une dépression qui se traduit par un appel d'air et d'essen- ce dans le tube i, où ils se mélangent et forment le " mélange carburé primaire" riche en essence (1ère $phase de la carbu- ration).
Ce mélange se détendra dans la chambre r1 ( dont la capacité doit être supérieure au débit du vaporisateur d'essence et d'air) ce qui produira une complète gazéification de l'essence que contient ce mélange primaire ( 2ème phase de la carburation).
Par les lumières 2 l'aspiration du moteur appellera les gaz du mélange primaire dans la chambre ou venturi de la buse r.
Il y aura donc division du mélange primaire en autant de filets qu'il y aura de lumières r2. ( 3ème phase),
C'est au passage dans ces lumières r 2 que s'ajoute, à chacun des filets du mélange primaire, une nouvelle fraction d'air arrivant par les cheminées r5 s5 constituant ainsi le " mélange secondaire" et, définitif en tant que proportion, pour le régime du ralenti (4ème phase).
Pour le bon fonctionnement de l'opération, il faut que la section totale de l'orifice des lumières r2 aboutis- sant en r3 soit au. moins égale, mais de préférence supérieure à la somme des sections du vaporisâtes 1. ajoutée à celle des cheminées r5.
En un mot, il faut que l'écoulement des gaz de r2 en r3 soit Plus rapide que le remplissage de rl par les gaz du mélange primaire au volume desquels il faut ajouter le volume de l'air admis par les cheminées r5. Autrement dit, la vidange de r1
<Desc/Clms Page number 11>
et de r5doit être plus rapide que leur remplissage, ce qui nécessite pour les tubes r2une section totale appro- priée. Les filets de mélange galeux provenant des conduit s r2 se rassemblent et se concentrent dans la chambre r pour former un tout homogène (5ème phase).
De la chambre r3, lemélange monte autour du malaxeur.! et se répand et se détend dans la chambre r8.
Ce malaxeur .!- est constitué par un champignon ou crépine perde de trous t' qui s'engage dans la tubulure du car- burateur et oblige le mélange gazeux à s'épanouir autour dudit malaxeur et à sedétendredans la. chambrer8.
La chambre r6 forme ainsi chambre de détente secondaire ( 6èmephase).
De la chambre r8, les gaz arrivent à la tubulu- re d'aspiration du moteur u1 en passant à travers les trous t1 aménagés en aussi grand nombre que possible sur lemalaxeur t.
Le passade au travers des trous .!1 fractionne- ra à nouveau le mélange en autant de filets qu'il y aura de trous t1,opérant ainsi un effet de brassage du malaxeur analogue à celui des conduits lumières !2, c'est-à-dire une nouvelle gazéification ou déssication du mélange, plus parfaite que celle opérée pax les conduits r2. (7ème phase, dite phase de dessication secondaire).
Enfin tous les filets de mélange gazeux sor- tant des trous t1 se réuniront à nouveau à l'intérieur de la chambre t pour se diriger par la tubulure ul vers les cylindres du moteur oà ils exploseront. Il y a lieu de signaler que la section totale des trous tl doit être au moins égale à, la section de la tubulure u1 et de préféren-
<Desc/Clms Page number 12>
légèrement supérieure.
En résumé on aura.: section u1 < somme des sections t1 > que section r3 < quesomme des sections de r2 > section de i + somme de ! .
Le moteur tournant au ralenti, pour accélérer le régi,ne, il suffira d'accentuer l'effort sur la tige m, ce qui déplacera vers la droite le tube i et le tiroir 1, ce dernier passant de la position II à la position extrême III. Dans son déplacement le tiroir 1 démasque par son bord arrière les orifices d'entrée d'air complémentaire 2..2 et s@ et met également en communication l'orifice s4 avec l'o- rifice s1, ce qui permet à l'air extérieur de pénétrer à la base r7de la buse r, en passant par les orifices 1 3 en s-, s et! s ;
/en temps, une partie de plus en plus grande des lumières i5 et i est démasquée par le déplace- ment du tube 1 ,ce qui permet à l'air extérieur et à l'es- sence de pénétrer de plus en plus dans le tube i.
La carburation se produira comme précédemment sauf que l'air complémentaire admis passera non seulement par les cheminées s5, r5,mais encore par leconduit central
4 s dont l'orifice d'admission aura été dégagé par le ti- roir 1.
L'air admis par l'orifice s4 suivra le con- duit central de la buse et se combinera aux filets de mé- lange gazeux débouchant des conduits r2 formant un mélange carburé tertiai@e ou définitif pour l'alimentation du moteur en régime normal. (Sème phase de carburation en régime nor- mal).
Il faut remarquer qu'il y a possibilité de constituer un mélange primaire comportant la quantité d'es-
<Desc/Clms Page number 13>
sence totale avec le volume complet d'air nécessaire pour obtenir un mélange à proportions parfaites par le seul mécanisme du vaporisateur d'essence et d'air .?:. et sans 1' addition d'air arrivantpar les cheminées 1'5 dégagées par le tiroir 1 ainsi qu'il a été récrit ci-des- sus.
EMI13.1
I1 ¯ sut iit pour cela de retarreT l'ouverture de l'admission complémentaire d'air commandée par le tiroir 1, ce que l'on obtiendra en dévissant le bouton moleté o, ce qui le déplace vers la droite le long de la tige m et en
EMI13.2
dévissant aussi le bouchon l'ileté k, de manière 2. démas- quer l'extrémité des lumières i, ce qui produit la centrée dans le tube i d(une 'quantité d'air supplémentaire coiii-oer4- sant celle qui ne rentre plus par r .
EMI13.3
D'une manière générale>on peut régler les ados- sions d'air et d'essence, codifiant la, position initiale des organes tels crue bout n o, écrou et contre-écrou de
EMI13.4
butée D 1, bouchan k, bouton l, bouton n.
71 i,,' V Li Td D 1 C ' 1 C : , .' J.
1 - xocée.é de carburation d'air 1Jar l'essence ou pénétrant autre liquide en vue d'obtenir un mélange 1gJ. r:'3.iteme:r;lit
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
Carburetor.
The present invention relates to a carburettor without a tank at corns level, without jets and without the butterflies or bushels usually placed above the jets to regulate the air flow -
<Desc / Clms Page number 2>
aspirated carbureted.
The carburization is obtained there by successive phases, mixing gasoline and air first then air with the first mixture, combined with periods of expansion.
The quantities and proportions of air and gasoline are mechanically determined by the set of lights uncovered as the engine speed increases.
The air is sucked in at two places on the one hand, in the axis of a movable tube provided with gasoline and air supply ports gradually discovered and on the other hand at the base of a chamber where, after expansion, the primary mixture of gasoline and air arrives, the latter aspiration being regulated by a slide connected (to the accelerator pedal. This slide is mechanically connected to a valve provided on the fuel supply pipe, so that when the engine is stopped the air and fuel inlets to the carburettor are simultaneously closed.
In addition to its normal movement, controlled by the accelerator pedal, the spool can receive, under the action of a handle or special operating device, a movement in the opposite direction in which only the admission of the air is open, the fuel valve being closed. It is thus possible to obtain the braking of the car by the engine without the latter consuming fuel.
Other features will emerge from the description which will follow with reference to the appended drawing, given by way of example.
<Desc / Clms Page number 3>
Figure 1 is a longitudinal section of the carburetor assembly.
Figure 2 is a plan view.
Figure 3 is a partial section through 3-3 of Figure 1.
The carburetor includes a body. ' having two of the nozzles or bores a, b, c; the first a b being parallel to each other and perpendicular to the third c.
The tubing c is also used to fix the carburettor on the engine or on the suction tubing c1 of the engine (figure 1).
A boss d is provided on the pipe a in which the supply pipe is drilled (the gasoline d1 which communicates with the pipe via the pipe d2. On the boss d is also fixed the gasoline supply connector d3, figure 2, connects the carburettor to the fuel tank.
The cap is screwed onto the boss d, which serves as a support for the automatic opening and closing mechanism of the fuel supply line d1.
This mechanism comprises a double-sided, double-action bi-conical valve e1, closing by its part in front of the fuel supply line d1, and by its rear part, the housing of the spring e2 thus preventing the in. - Filtration of gasoline along the rod e3du valve e1, which rod e extends outside the cap e. The gasoline cannot thus, in any ia; on, flow outside, when the valve e1 opens the line.
1 of essence d;
<Desc / Clms Page number 4>
The purpose of the spring e2 is to hold the valve e1 against its seat, thus completely blocking the orifice of the gasoline supply line d1.
At the outer end of the rod e3 there is hooked the spring f, the other end of said spring f hooking onto a threaded rod g terminated by a knurled button g1.
The screw is screwed into a so-called coupler cross member Il, the role of which will be explained below.
In order to ensure or adjust the operation of the automatic opening and closing mechanism of the gasoline inlet it is necessary that, in the position shown in figure 1, that is to say during the period of closure, the actio, n of the spring f, is zero so as not to attenuate the action of relaxation of the spring e2, the relaxation force of the latter having to occur sufficiently on the conical valve e1 in order to apply it firmly on its seat and thus close the orifice of the fuel supply line d1. this effect is provided for the screw. which can be screwed or unscrewed until the action of the spring f is suitably adjusted in relation to that of the spring e2.
In the bore a is housed and can slide the vaporiser distributor of gasoline and strong air., 16 by the tube i of a uniform internal diameter over the entire length, while on the outside it has a part i1 of greater diameter than the end part i2; of course the bore a is shaped accordingly, that is to say comprises a narrowed part corresponding to the former
<Desc / Clms Page number 5>
EMI5.1
narrowed end i 2 of tube i.
These two parts i 1 if are connected by a conical part in which is applied against a also conical seat of the bore a. , the opposite end i3 is fixed to the cross member or coupler h;
EMI5.2
this fixing is for example ensured by the inoyeh of a spring L yes rests on the crossbar against the threaded plug k, screwed into the extzé, .ait6 i 3 of the tube i; this end having a smaller diameter than that of the tube i so as to constitute a shoulder against which the cross member abuts.
In the closed position shown fi-
EMI5.3
gure 1 the valorisation distributor tube i closes the supply line: dZ gasoline inlet; said tube 1 playing the role of shutter valve by its conical part i4, contributes to ensuring the seal.
EMI5.4
One or more openings i5 made in the rear part of the tube allows atmospheric air to enter the interior of the tube.
EMI5.5
Finally one or more other openings i6, of progressive sections made in the front part 1: .2 of the tube 1 allow gasoline to penetrate inside the tube i.
In this regard, the iileté plug k already mentioned has the complementary role of obstructing more or less, by screwing or unscrewing, the slot or lights 1: .5 making
EMI5.6
connect the atmospheric air with the interior of it and consequently regulate the flow of these lights.
Inside the tube b is housed and can slide a drawer 1 which controls the air intake
EMI5.7
auxiliary. It rennl, 'this butterflies or bushels general e-
<Desc / Clms Page number 6>
ment used in known carburetors.
It has a control rod m which passes freely through a threaded plug n, screwed to the end of the tubing b. On the threaded partem1 of the rod (A knurled nut o yes is applied against the bushing 'or coupler h; this crosspiece is freely crossed by the m2 end of the rod m. Finally the said rod m, is ends with a threaded part m3 and on which are screwed a nut p and a lock nut p1, the purpose of which will be indicated below. The two ends m4, m5 of the rod m are in the form of eyes intended to be used one or the other of attachment to the control rod of the accelerator.
A spring d, surrounding the rod m, and bearing against the, threaded plug n pushes the drawer 1 backwards, as soon as a tensile force is no longer exerted on the axis m in the direction of the arrow F 'or push in the direction of the arrow ?.
Inside the pipe c are mounted the nozzle r, and the mixer t. The nozzle r has a circular constriction on its periphery which forms with the internal wall of the tube c an annular chamber r1, called the primary expansion chamber; into which the vaporizer dispenser i opens.
In the wall of the nozzle r are drilled holes or slots r2 which lead to the central duct r3 in the form of a Venturi of the nozzle r. The openings 1'2 preferably open immediately above the constricted part of the inner duct r3 or at r4 at the point where the venturi flaring begins.
2
In the conduits r open the chimneys
<Desc / Clms Page number 7>
r which are joined by a circular pipe! 6 (figures 1 and 3) and which are burrowed -because of the conduits5 drilled in a sleeve having a.lé sage s1 of the same diameter as the bore b and inside which slides the drawer 1 The sleeve s or counter-nozzle communicates with the outside on the one hand through its open end s1 and through the orifice c2 and on the other hand through a hole s2 drilled at its base. The sleeve also communicates with the open end7
3 4 of the venturi r by an orifice s 4, the wall of which forms the extension of said end.
The. mixer t around which the gases rise. discharged by the carburettor consists of a kind of funnel or strainer engaged and maintained in the tube or bore c of the carburetor body; this strainer is pierced with holes t1 in as many as possible through which communication is established between the carburetor and the suction tube of the engine.
A circular collar t2 housed in a cell t3 ,, formed in the rim of the cylindrical tube c maintains the mixer, firmly fixed to its housing by tightening the counter flange c1 of the suction pipe or by the motor itself. - even against which the carburetor can be directly mounted.
The operation of the carburetor is as follows:
It should be noted that to obtain the position of the drawer 1 drawn in figure 1 (indicated in I) that is to say the complete closure of the additional air intake, it was necessary to exert on the rod m of the drawer a traction in the direction F 'sufficient to bring the knurled knob o into contact with the face - of the coupler h against the action of the spring q which tends to keep the nut p applied against the face h2 of the coupler; Çposition IV of drawer 1 corresponding to the maximum retraction of said drawer) -----------
<Desc / Clms Page number 8>
In other words, we had to move drawer 1 by quantity L.
It is obvious that in this movement the spring q has already been strongly compressed and that the piston 1 cannot be maintained in this position I without the help of a special device which can be constituted by the throttle advance lever. attached to the steering wheel.
If, starting from this closed position, one exerts on the rod La. Either a thrust in the direction of arrow F, or a traction in the direction of arrow F ', we see that not only the drawer 1. is moved to the right, but also the spray distributor i is pulled to the right because the cross-member coupler h is pushed by the knob or knurled nut o. At the same time, the fuel inlet valve e1 opens, the valve rod e3 also being driven in the removal of the coupler h. The opening movement of the conical valve e is very limited; in fact, it abuts against its seat at the opening of the housing of the spring e2 and therefore it remains immobile. This is when the action of the spring comes into play.
Spring relaxation! will be used for the return of the feed mechanism in the closing movement as well or will be explained later.
Drawer 1 can occupy three - main - positions, namely: -
1 - The position shown in Figure 1 in which the right edge of this slide is at 1 and yes corresponds to stopping the engine.
2 - The extreme position to the right or position of total acceleration in which the same edge of the pistol It comes to line III.
<Desc / Clms Page number 9>
3 - The extreme position to the left corresponding to the hard spring rebound q and to the stop of the nut p against the coupler h in which the right edge of said piston occupies the dotted line IV. In this position the orifices s2 and s5et s4 are no longer blocked by the spool 1 and the air arrives in the nozzle r, but the gasoline inlet is closed by the valve e1. This position therefore corresponds to braking, the motor being supplied only with air.
Finally, a line II which corresponds to the idling or starting position of the engine has been marked in phantom in FIG. 1.
The carburization takes place as follows: with the slide 1 being in the closed position I, if traction is exerted at? ' or a push in F on the rod m so as to move the spool 1 to the right and to bring it to position II for putting the motor into service, the valve e1 opens and the tube 1 moves towards the straight line so that the part i2 of reduced diameter comes opposite the end of the conduitd2. The gasoline thus arrives in the annular chamber surrounding the end i 2 and enters through the openings 1 inside the tube i.
The recoil of the tube i to the right also had the effect of partially covering the air intake ports i 5 allowing atmospheric air d .; also enter tube i.
Finally, the left edge of drawer 1 slightly uncovers the chimneys s5, so that the exterior can engage in them.
<Desc / Clms Page number 10>
The engine being started will produce a vacuum in the carburettor which results in a call for air and gasoline in the tube i, where they mix and form the "primary fuel mixture" rich in gasoline (1st $ phase of fuel).
This mixture will expand in chamber r1 (the capacity of which must be greater than the flow rate of the gasoline and air vaporizer) which will produce a complete gasification of the gasoline contained in this primary mixture (2nd phase of carburization).
Through the lights 2 the suction of the motor will draw the gases of the primary mixture in the chamber or venturi of the nozzle r.
There will therefore be division of the primary mixture into as many threads as there will be lights r2. (3rd phase),
It is when passing through these ports r 2 that a new fraction of air arriving through the stacks r5 s5 is added to each of the streams of the primary mixture, thus constituting the "secondary mixture" and, definitive as a proportion, for idle speed (4th phase).
For the operation to function correctly, the total cross section of the orifice of the ports r2 terminating in r3 must be at. less equal, but preferably greater than the sum of the sections of the vaporisâtes 1. added to that of the chimneys r5.
In short, the flow of gases from r2 to r3 must be faster than the filling of rl by the gases of the primary mixture to the volume of which must be added the volume of air admitted by the chimneys r5. In other words, the emptying of r1
<Desc / Clms Page number 11>
and r5 must be faster than their filling, which requires for the tubes r2 an appropriate total cross-section. The threads of the mangy mixture coming from the ducts s r2 gather and concentrate in the chamber r to form a homogeneous whole (5th phase).
From chamber r3, the mixture rises around the mixer.! and spreads and relaxes in room r8.
This mixer.! - is constituted by a mushroom or strainer losing holes t 'which engages in the nozzle of the carburettor and forces the gas mixture to flourish around said mixer and to expand into it. bedroom8.
The r6 chamber thus forms the secondary expansion chamber (6th phase).
From chamber r8, the gases arrive at the suction pipe of the motor u1, passing through the holes t1 arranged in as large a number as possible on the mixer t.
Passing through the holes.! 1 will again split the mixture into as many fillets as there will be holes t1, thus operating a mixing effect of the mixer similar to that of the light ducts! 2, that is, that is to say a new gasification or desiccation of the mixture, more perfect than that carried out by the r2 conduits. (7th phase, known as the secondary drying phase).
Finally all the threads of gas mixture emerging from the holes t1 will meet again inside the chamber t to go through the tubing ul towards the cylinders of the engine where they will explode. It should be noted that the total section of the holes tl must be at least equal to the section of the tubing u1 and preferably
<Desc / Clms Page number 12>
slightly higher.
In summary we will have: section u1 <sum of sections t1> that section r3 <that sum of sections of r2> section of i + sum of! .
With the engine running at idle speed, to accelerate the control, it will suffice to increase the force on the rod m, which will move to the right the tube i and the spool 1, the latter passing from position II to position extreme III. In its movement, the slide 1 unmasks by its rear edge the additional air inlet openings 2..2 and s @ and also places the orifice s4 in communication with the orifice s1, which allows the outside air to enter at the base r7de the nozzle r, passing through orifices 1 3 in s-, s and! s;
/ in time, an increasingly large part of the lights i5 and i is unmasked by the displacement of the tube 1, which allows the outside air and the gasoline to penetrate more and more into the tube i.
The carburization will occur as before except that the complementary air admitted will pass not only through the s5, r5 chimneys, but also through the central duct.
4 s, the inlet port of which has been cleared by drawer 1.
The air admitted through the orifice s4 will follow the central duct of the nozzle and will combine with the gaseous mixture streams emerging from the ducts r2 forming a tertiai @ e or final fuel mixture for supplying the engine under normal operating conditions. . (5th phase of carburization in normal regime).
It should be noted that there is the possibility of constituting a primary mixture comprising the quantity of es-
<Desc / Clms Page number 13>
total sence with the complete volume of air necessary to obtain a mixture of perfect proportions by the sole mechanism of the gasoline and air vaporizer.?:. and without the addition of air arriving by the stacks 1'5 released by the drawer 1 as has been rewritten above.
EMI13.1
To do this, it is necessary to reset the opening of the additional air intake controlled by spool 1, which will be obtained by unscrewing the knurled knob o, which moves it to the right along the rod put in
EMI13.2
also unscrewing the plug the thread k, so 2. to unmask the end of the openings i, which produces the centering in the tube id (an additional quantity of air coiii-oer4- sant that which no longer enters by r.
EMI13.3
In general> the air and gasoline additions can be adjusted, codifying the initial position of the components such as end n o, nut and lock nut of
EMI13.4
stopper D 1, bouchan k, button l, button n.
71 i ,, 'V Li Td D 1 C' 1 C:,. ' J.
1 - xocée.é of air carburization 1Jar gasoline or other liquid penetrating in order to obtain a 1gJ mixture. r: '3.iteme: r; lit
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.