BE369046A - - Google Patents

Info

Publication number
BE369046A
BE369046A BE369046DA BE369046A BE 369046 A BE369046 A BE 369046A BE 369046D A BE369046D A BE 369046DA BE 369046 A BE369046 A BE 369046A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
circuit
switch
connection
relay
circuits
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE369046A publication Critical patent/BE369046A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Monitoring And Testing Of Exchanges (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PEREECTIONNEMENTS AUX   SYSTEMES     TELEPHONIQUES   AUTOMATIQUES OU 
SEMI-AUTOMATIQUES. 



   L'invention se rapporte à des systèmes téléphoniques au-   tomatiques   ou semi-automatiques dans lesquels un moyen est prévu, à l'une ou plusieurs étapes de sélection, pour déterminer en par- tie le circuit de jonction, ou le groupe de circuits de jonction, qui doit être essayé en concordance avec le chemin d'entrée dans le   commutateur.   Le fait principal de   l'invention   consiste en un      arrangement de circuits pour bureaux téléphoniques automatiques ou semi-automatiques comprenant des commutateurs sélecteurs et il est caractérisé en ce qu'un moyen distinctif, associé en   commm   avec une série des dits commutateurs,

   est adapté pour fonctionner d'une manière variable en concordance avec le chemin d'accès utilisé dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'établissement de   la.   connexion. 



   L'invention est décrite ci-après comme   appliquée rà   un système à sélecteurs dans lequel des commutateurs de conversation sont disposés par groupes, chaque groupe étant associé avec un seul circuit de contrôle. Celui-ci comprend deux commutateurs,l'un qui est un commutateur marqueur et l'autre qui est un commutateur sélecteur. Le commutateur marqueur est actionné en réponse aux impulsions des chiffres des unités et marque le circuit de jonction ou le groupe de circuits de jonction, dans le banc du commutateur sélecteur, lequel à son tour marque le circuit de jnnotion libre choisi, ou le circuit libre demandé, dans le banc du commutateur de conversation utilisé. Après que le premier commutateur a, effeo- tué sa fonction de marquage, il recherche le circuit de conversa- tion choisi et y connecte le circuit de contrôle.

   Une dérivation temporaire est créée à travers le deuxième commutateur dans l'étape suivante. 



   Le commutateur sélecteur, ou le chemin dérivé, choisit un circuit de contrôle dérivé avec un circuit de conversation libre! associé   à   l'étape sélectrice suivante, et il constitue un circuit dérivé temporaire au circuit de contrôle suivant. Tous les commu- tateurs utilisés sont du type à simple mouvement. 



   L'invention envisage surtout la réalisation de moyens commutateurs permettant d'obtenir l'accès à des stations, ou à des lignes de jonction, dont le trafic est faible, et pour lesquelles un petit nombré de commutateurs d'accès sont requis. Par exemple on peut citer comme stations semblables, celles pour services spé- ciaux tels que des services de réclamation, d'enquêtes, ou d'opéra- trices, 'et des lignes de jonction conduisant du bureau d'une ville vers un certain nombre de bureaux à trafic réduit. 



   Ce cas est discuté evec plus de détail en se référant à la figure 1 des dessins ci-joints. Les trafics provenant de deux commutateurs de direction 1A et 1B sont combinés pour passer à tra- vers une étape de commutation commune 2A, des chemins de   conversa-'   tion et dérivée étant montrés dans chaque cas. On suppose que l'é- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tape de commutation 2A est atteinte à travers deux ou plusieurs circuits de jonction différents, ou groupes de circuits de jonc- tion des étapes de commutation 1A,1B, et que les chiffres trans- mis dans ou à travers 2A peuvent être identiques pour différentes stations atteintes à travers cette étape. On voit donc qu'une dis- tinction est nécessaire dans 2A en concordance avec le circuit de jonction venant de l'étape   précédente.   



   Le circuit de oontrôle, ou le circuit dérivé, associé a- vec 2A, est pris en usage par R2, ou commutateur sélecteur, de lA ou 1B, et le relais A seul, ou les relais A et D, sont excités. Le relais   D   est le relais distinctif; le commutateur marqueur   Rl   ac- tionnant son commutateur R2 de différentes manières en concordance avec la position du contact d. 



   On peut voir que si l'étape 2A est par exemple une étape finale, certaines des combinaisons de chiffres qui doivent être utilisées peuvent ne pas être requises, et dans ce cas, moins de circuits de jonction qu'ordinairement sont nécessaires. 



   Dans le cas'particulier envisagé en concordance avec les figures 2, 3, 3a, 4 et 4a des dessins, dont la figure 2 est un plan schématique de l'installation, l'invention est décrite comme appli- quée à un système automatique   u   semi-automatique dans lequel une connexion est établie ou complétée à travers une étape de sélec- tion vers une étape finale d'une série d'étapes semblables compre- nant chacune deux groupes de commutateurs en parallèle. Des air- cuits-dérivés communs sont prévus à chaque étape. Ces étapes sont prévues pour distribuer des appels dans un certain nombre de grou- pes dé mille - comme montré, dans deux groupes semblables - dans lesquels on utilise des numéros dans seulement deux des groupes de centaines de chaque millier, ou dans deux centaines de nombres dis- tribués dans chaque millier. 



   Dans un appel d'une opératrice, le chiffre des mille   n'   est pas ma,rqué au disque, mais une clé est   actionnée   individuelle- ment au ohiffre des mille, de sorte que le circuit dérivé associé 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 avec l'étape sélectrice est choisi à travers un chemin indicatif du dit chiffre. Si l'étape sélectrice est choisie d'une étape se      lectrice précédente, le chemin d'accès est encore indicatif du chif      fre des mille. 



   Dans le cas particulier montré, avec deux chemins d'ac- cès, le relais JJ du chemin dérivé est ou n'est pas actionné en con   cordance   avec le chemin utilisé. L'excitation de JJ modifie le circuit de marquage entre les commutateurs Rl et R2, de manière à marquer des groupes de circuits de jonction vers l'étape finale re- quise. Quand un chiffre est marqué au disque,   Rl   est actionné, tan dis que R2 recherche un circuit libre dans le groupe   recula.   Entre temps le commutateur   Rl   recherche, dans la. deuxième partie de son banc, la ligne de jonction prise en usage, et le commutateur de conversation S recherche alors le circuit de connexion marqué par le commutateur R2.

   Le circuit dérivé final FBP est saisi à travers un des deux chemins d'accès qui correspond aux deux ensembles de commutateurs à l'étape finale de sélection, et le relais JJA opère   â travexs   un des dite chemins. 



   Les derniers chiffres sont envoyés vers le commutateur   @   RA1 qui marque RA2, et RA1 trouve alors le commutateur de conversai tion final marqué'de l'étape précédente. Le commutateur RA2, de même que tous les autres commutateurs dérivée, et un commutateur à 50-points, tandis que les commutateurs de conversation peuvent être des commutateurs à 50 points et à double balais desservant une centaine de circuits de jonction. Le commutateur RA2 a quatre ba- laiè d'essai, une paire étant choisie en concordance avec le che- min d'accès par le relais JJA, et le balai voulu de la paire est choisi en concordance avec la valeur impaire ou paire du   premier   chiffre marqué vers l'étape finale. 



   Il est évident que la description est donnée à titre d' exemple et que l'invention peut subir différentes variations de dé. tail pour s'adapter aux systèmes requis. L'exemple décrit d'une manière générale en se basant sur   la fig.2   est exposé plus en dé- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tail d'après les figures 3,3a,4 et   4a,,   Sur celles-ci les figures 
3 et 3a montrent un commutateur de conversation et un circuit dé- rivé à l'étape intermédiaire, tandis que les figures 4 et 4a mon- trent un commutateur final de conversation et un circuit dérivé. 



   Une opératrice recherche un circuit de jonction libre, associé aveo un circuit dérivé   libree   à travers un circuit compre- nant : le   conducteur   T, les contacts bsl, gsl, tbl, le balai 6, et le contact de repos du commutateur Rl, e7, tb6, le balai 8 et le contact de repos de Rl, le balai K et le contact de repos du   oommu.   tateur R2, et la batterie. Les contacts bsl et gsl sont des con-   taote   normaux individuels à la ligne de jonction, tandis que les contacts restants et les balais indiquent le fait que le circuit dérivé est libre. Quand l'opératrice connecte la ligne de jonc- tion, un circuit est formé pour le relais A à travers un des deux circuits en concordance avec la manoeuvre d'une clé sur la partie concernant l'opératrice.

   Ainsi, le relais A sera excité soit dans un circuit passant par la terre, le conducteur BP+, le circuit de manoeuvre du disque de l'opératrice, le conducteur BP-, le relais A et la batterie, ou alternativement de la terre à travers le cir- cuit de manoeuvre du disque, comme précédemment, le conducteur 2BP- l'enroulement supérieur de JJ, le relais A et la batterie. Donc, suivant l'action de l'opératrice, le relais JJ est ou n'est pas excité, afin d'effectuer une distinction dans cette étape de commu- tation. En s'excitant, le relais A ferme un circuit pour le relais B, qui fonctionne et ferme un circuit pour le relais TB à travers le balai 3 et le contact de repos de R1, à la terre en b2. Le con- tact tb1 connecte un potentiel de terre au conducteur d'essai du Circuit dérivé.

   Lors de la première impulsion, le relais A se neu- tralise et ferme le circuit suivant: batterie, enroulement de l'é- leotro-aimant   Rl,el,bl,hl,   enroulement du relais C,   al   et terre. 



  Les relais B et C sont tous deux à rétablissement lent, et le re- lais B ne se neutralise   dono   pas pendant les impulsions. Le relais C opère dès   la,   première impulsion et reste opérer pendant toutes 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 les impulsions. L'électro-aimant Rl fait un pas pour chaque im- pulsion reçue. Quand le commutateur R1 atteint la position 2, un circuit est fermé pour 1'électro-aimant R2 à travers ses tess sorts interrupteurs, ml, h2, le balai et le contact de repos N de 
R2, le deuxième contact du banc et le balai 5 de R1, e5,   h4,   b2, et la terre. Le commutateur R2 parcourt un pas et ouvre ce cir- cuit, substituant une terre à travers pl, ql, et les contacts sous normaux de son banc N.

   Les contacts du banc des balais 9 et 10 du commutateur Rl, et du balai C du commutateur R2, sont   connectés   par les conducteurs du marqueur de la manière indiquée, et le com- mutateur R2 est marqué du balai 9 ou 10 en   concordance   avec la po- sition du contact jj3. Les derniers contacts de chaque groupe du banc C de R2 sont multipliés entre-eux et sont connectés au con- tact de travail de e8 dans un but qui est décrit par la suite. 



   Quand R2 fonctionne avançant pas à pas, il attend une position poix laquelle un circuit est complété pour le relais M à travers h6, le balai et le contact C, le contact de banc et le balai 10 par exem-   ple,  jj3, e8, et la terre. Cela amène l'excitation du relais M et l'ouverture du circuit moteur de l'électro-aimant R2 en ml. Si d'autres impulsions sont reçues, l'opération suivante de Rl ouvre le circuit de   M,   ce qui permet à R2 de continuer son mouvement. 



   Quand l'envoi du chiffre est fini et que R2 trouve le contact mar- qué par R1, le relais M s'excite encore et ouvre le circuit moteur de R2 comme cela a déjà été expliqué. Quand le relais à action lente C se neutralise, un circuit est fermé pour le relais E à tra vers les contacts g2, c2, ml, h2, le balai N et son arc sous-nor- mal ql,pl, et la terre. Le relais E ferme un circuit pour le com- mutateur Rl à travers les contacts el, tb4, les ressorts interrup- teurs, le balai et le contact du banc sous-normal 3, t2, et la ter re. Le commutateur R1 continue   à   avancer jusqu'à ce que le relaie T opère à travers un circuit qui sera décrit plus tard. Le relais E ferme aussi le circuit d'essai pour les relais P et Q en   eq,el0,   et il ouvre en e8, le circuit de commande de M.

   La neutralisation 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 du relais M ferme le circuit pour R2, et par suite les circuits de jonotion sont essayés deux par deuxo Si tous les circuits de jonc- tion sont occupés, le relais M s'excite à nouveau sur le dernier ensemble de bornes du groupe de contacts, à travers h6, le balai et le contact du banc C de R2, e8, et la terre. Un circuit est a- lors fermé pour le relais G à travers les contacts e4, ml,   h2,   le balai et l'arc sous-normal N, ql, pl, et la terre. Le relais G est de haute résistance et à action lente. Par conséquent une période de temps est nécessaire pour permettre aux relais P   et Qde   s'exci- ter s'il y a un circuit pour eux. L'excitation de M empêche R2 de parcourir d'autres pas.

   Si un des circuits de jonction recherchés à travers le balai Tl est libre, le relais P s'excite: batterie dans le commutateur dérivé suivant à travers le contact de banc et le balai Tl, e9, h7, l'enroulement de P, g5, tb5, et la terre. Le relais P ferme le circuit pour le relais H et pl, et le contact h7 ouvre alors le circuit pour le relais P, plaçant un potentiel de terre de tb5 sur le conducteur   d'essai.   Le contact h8 ouvre le circuit de Q, et les contacts h5 et h6 préparent un circuit marqueur pour le commutateur de conversation. Le contact h4 ferme un cir- cuit à impulsions vers le chemin dérivé   suivante   le contact h3 pré- voit un circuit de blocage pour le relais H à la terre en b2 ;   lecontact h2 ouvre le circuit de commande du relais G; et le contact   hl ouvre le circuit à impulsions local.

   Si un des circuits de con nexion recherché à travers le balai T2 est trouvé libre, le relais Q opérera d'une manière semblable, excitant le relais J. Le re- lais H est excité à travers jl, ql, et pl. Le relais J prévoit une distinotion de balai et quand il est excité le circuit à impulsions vers l'avant et le circuit marqueur sont commutés sur l'ensemble requis de contacts. Si les relais P et Q s'excitent simultanément, il n'y aura aucun circuit pour le relais J, et le relais H opère seul. On peut voir que des contacts correspondant dans les deux niveaux marqueurs Il, 12 conduisent à travers le même chemin d'ac- ces vers le chemin dérivé final. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Le fonctionnement du relais T a lieu quand le   commuta- .   teur Rl atteint le contact correspondant au commutateur de con- versation qui a été choisi. Comme cela a déjà été expliqué, le po tentiel de terre est placé sur le conducteur de maintien qui est prolongé à travers le contact bs2 vers le contact de banc du ba- lai 1-de R1. Le relais T en opérant ouvre le circuit pour le re- lais TB et ferme un circuit de blocage à travers les contacts tl, tb3 et.b2 vers la terre. Le rétablissement de TB éloigne aussi la terre du conducteur d'essai du chemin dérivé, ce qui libère les lampes de supervision à la position d'opératrice ou si l'appel a lieu à travers un chemin dérivé   précédent,   ce dernier est libéré. 



  Le contact tb5 complète un circuit moteur pour l'électro-aimant S du commutateur de conversation à travers le ressort interrupteur 1, le contact de bano et le balai 5 de Rl, les contacts e5, m2, tb5, et la terre. Les contacts recherchés par le balai   M du   com- mutateur de conversation sont multipliés aux contacts recherchée par les balais Ml et M2 de R2, et quand le commutateur de conver- sation, a été amené sur le circuit de jonction correspondant   à   oe- lui qui a été   choisi' par   le commutateur R2, un circuit est fermé pour le relais M à travers les contacts h6, j3, le balai et le contact de banc Ml ou M2, le contact de banc et le balai M du   oom   mutateur de conversation, le contact de banc et le balai 10 do R1, h5, e8, et la terre.

   Le contact m2 ouvre le circuit de   commande'   du sélecteur S et ferme un circuit à travers e7, le balai et le contact de banc de Rl et le relais GS, qui   s'excite.   Le relais GS complète un circuit pour le conducteur de sonnerie contiune OR à travers bs5, gs3, fs2, vers le balai négatif, et du balai positif vers les contacts fsl, gs2, à la batterie du signal audi- tif de sonnerie. Cependant aucun courant ne passe à travers ces contacts tant que le sélecteur final n'a pas connecté la ligne ap pelée. Comme cela a déjà été décrit, si tous les circuits de con nexion dans le groupe demandé sont occupés, le relais G opère et le rétablissement du relais TB à la terre sera étendu à travers 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 les contacts tb5 et g4, le balai et le contact de banc 7, puis a- lors au relais BS qui s'excite.

   Les contacts bs3 et bs4 complètent un circuit fermé pour le relais AS qui s'excite aussi. Le contact as2 prévoit un circuit pour le relais BS. Un signal auditif d'oc- oupation est fourni à l'abonné appelant à travers les contacts asl, gs4, et   tetourne   au condensateur vers la ligne négative. 



   Si le relais JJ est excité, il se bloque à travers son deuxième enroulement au contact jjl et à la terre en b2. Le con- tact jj2 prévoit un court-circuit à travers l'enroulement excita- teur de JJ pour éviter la déformatior. des impulsions. Le fonction- nement de JJ ouvre les circuits marqueurs à travers les contacts de banc 10 de   Rl   et les contacts de banc C de R2. Des circuits semblables sont complétée à travers le contact 9 de RI et le con- tact C de R2. Il s'ensuit que R2 sera amené vers un ensemble dif- férent de contacts quand JJ a été excité. 



   La figure 4 montre le commutateur final de conversation et le chemin dérivé qui, comme cela a déjà été expliqué, a été choi si à travers le conducteur d'essai du chemin dérivé à travers la batterie, le contact de repos et le balai Xl de R2, jja2, ja3, le contact de repos et le balai 8 de R1, les contacts ea7, hs5, vers le conducteur d'essai du chemin dérivé conduisant aux commutateurs précédents. En concordance avec le chemin sur lequel le sélecteur final a été choisi, le relais à impulsions AA du chemin dérivé fi- nal sera excité via le balai Il ou I2, j4, a2, b2 et la terre, soit seul ou en série avec JJA. Le relais AA ferme le circuit pour le relais BA, et au premier ensemble d'impulsions, un circuit est fer- mé pour l'électro-aimant RAI à travers le relais CA, les contacts bal, aal, et la terre.

   Les contacts 2 et 3 du bano 9 de RA1 sont reliés au contact 2 du banc C de RA2. D'une manière semblable les contacts 4 et 6 sont reliés au contact 12 et les contacts 6 et 7 au contact 22. L'électro-aimant RA2 commence à fonctionner aussi- tôt que RA1 quitte sa position sous-normale à travers le contact gal, le premier arg sous-normal et le balai 3 de RA1, les contacts 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 hal, mal, pal et ba2, et la terre. Quand le commutateur RA2 atteint le deuxième contact, un circuit est complète pour le relais MA de la batterie, le balai C de RA2, le contact de repos et le balai 9 de RAL, ha7, va.5, le relais MA, va4, et la terre.

   Le relais MA opère et ouvre'le circuit de l'électro-aimant RA2 à moins que   RAl   ne reçoive d'autres Impulsions et n'ouvre le circuit pour le relais MA, dans-lequel cas l'électro-aimant RA2 avance jusqu'à ce qu'il s'arrête encore sous l'action du relais MA. 



   A la fin de la première série d'impulsions, le relais CA se neutralise et ferme le circuit suivant pour le relais GA: bat-' terie, relais GA,   ga4,   contact de bano et balai 4 de PAl, oal, ma2, et terre. Le relais GA se bloque à travers les contacts ga4, ea3, vers là terre en ba2. Le relais GA ferme le circuit pour l'éleo- tro-aimant RAl à travers ses ressorts interrupteurs, le contact ga2, le contact et le balai 4 de RA1, cal, ma2, et la terre. Quand le   relais.MA   se neutralise par suite du mouvement de RAl, un autre circuit pas à pas est formé à travers gal, le contact de bano et le balai 3 de RA1,hal,mal,pal,ba2, et la terre. Le circuit pour l'électro-aimant RA1 est ouvert quand le balai 4 atteint la posi- tion 12, et ce commutateur attend dans cette position le marquage des Impulsions des unités.

   Les connexions entre le banc 9 de RAl      et le banc C de RA2 sont les suivantes: la position 13 du banc 9   @     @     d e   RA1 est connectée aux positions   3,13,23,33,43   du banc 3 de RA2, et la position 14 est connectée aux positions 4,14,   et ...   La   poel-        tion 22 est connectée aux contacts ta3 dans un but qui est décrit par la suite. Quand les impulsions unitaires commencent, un cir-   c uit   est fermé pour l'électro-aimant RAl et ce commutateur avance d'un pas pour chaque impulsion.

   Quand le relais CA, qui est à ré- tablissement lent, se neutralise à la fin des impulsions, un   circuit   est fermé pour l'électro-aimant RA2 à travers ses ressorts inter- rupteurs, le oontact cas, le deuxième arc de contacts et le balai 3 de RAl, les contacts hal, mal, pal, ba2, et la terre. Le commu- tateur RA2 continue à avancer jusqu'à ce que le circuit déjà décrit 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 pour MA soit encore fermé. Quand le relais MA opère le circuit suivant est fermé pour le relais EA: batterie, relais EA, contact de bano et balais 4 de RAl, contacts cal, ma2, et terre. Le relais   EA   se bloque à travers le contact ea3 et la terre. L'excitation du relais EA ouvre en ea3, le circuit de blocage du relais GA. Ce- lui-ci est à rétablissement lent et ne se neutralise pas immédiate' ment.

   Pendant ce temps un circuit est fermé de la terre, ba4, le balai et le contact de banc 8 de   RAl,   ea9, ga8, le relais PA, ja4, jja4, et le balai d'essai. Le fonctionnement des relais JA, JJA pour le contrôle du circuit d'essai sera décrit plus tard. Si la ligne appelée est libre, le relais PA s'excite. Au contact pal un circuit est fermé pour le relais HA qui est pourvu avec un circuit      de blocage à travers le contact   bas.   On peut voir que le contact ga7 s'étend à la terre de ba4 vers le conducteur d'essai du chemin dérivé, après quoi le relais EA s'excite et ouvre le chemin   passarrt   à travers ea7.

   Le contact ha5 replace le chemin qui sera ouvert quand le relais GA se neutralise dû au fonctionnement de EA, et le contact ha7 ouvre le circuit de   MA   qui se neutralise. Si la ligne de l'abonné appelé est occupée, le rétablissement du relais GA é- loigne la terre du conducteur d'essai du chemin dérivé, ce qui ou- vre le circuit de blocage du relais E dans l'avant dernier chemin dérivé. Par son rétablissement, le relais E ferme le circuit pour le relais BS à travers le contact de banc et le balai 7 de   RAl,les   contacts e6, m2, tb5, et la terre. Comme cela a déjà été   expliqué,,   le relais BS ferme le circuit pour le relais AS et applique le signal auditif d'occupation à la ligne appelante.

   Le fonctionne- ment de bs4 ouvre le circuit du relais A qui à son tour ouvre le circuitddu relais B, ce qui libère le chemin dérivé et le sélecteur final. Si le- relais HA dans le chemin dérivé final s'excite dû au fait que la ligne appelée est libre, le commutateur   RAl   avance encore, quand le relais GA se neutralise, à travers ses contacts interrupteurs, les contacts eal, ga3, ta2, ma2, et la terre, jus- qu'à ce qu'il atteigne le commutateur de conversation indiqué par 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 un potentiel de terre sur le conducteur de blocage, Ce circuit peut être tracé comme suit: batterie, enroulement de droite-du ' relais TA, résistance non inductive, balai et banc 1 de RAI, con- tact hsl, contact de banc et balai   H   de l'avant dernier commuta- teur de conversation, gs5, et terre.

   Le relais TA se bloque à travers son deuxième enroulement, tal, et la terre en ba2. Le re lais TA ferme aussi le circuit suivant pour le sélecteur final SA   à   travers ses ressorts interrupteurs, le contact de banc et le balai 6 de RA1,   ha4,   ta2, ma2, et la terre. Le sélecteur final continue à avancer jusqu'à ce qu'un circuit soit fermé pour le re   lais MA ; terre,va4, enroulement de MA, va5, ha7, ja5, balai et   contact de banc   Ml   ou M2 de R2, le contact de banc et le balai M du sélecteur final, le contact de banc 9 de   IRAI,   ha8,   ta3,   et la batterie. Le relais MA ouvre le circuit moteur du sélecteur fi- nal et ferme un circuit pour le relais HS à travers le balai 5 de RA2, les contacts ha3 et ma2, et la terre.

   Le relais HS commute les conducteurs positif et négatif, et le courant de sonnerie con tinu est prolongé à l'avant dernier chemin vers la ligne de l'a- bonné. Le relais HS se bloque à travers les contacts hs2, le ba- lai et le contact de banc H du commutateur de conversation, à la      terre fournie au conducteur d'essai du contact ha6. La terre sur le balai de blocage est aussi étendue par le fonctionnement du contact hsl vers le balai de blocage de l'avant-dernier chemin. 



  Cependant le contact hs5, ouvre le conducteur d'essai du chemin dérivé ce qui neutralise le relais E dans l'avant dernier chemin dérivé. Le rétablissement de ce relais E ouvre le circuit du re- lais GS qui est lent à se neutraliser ce qui prévoit une période de temps pendant laquelle le courant de sonnerie est fourni à l' abonné appelé. Cela assure qu'un signal auditif de sonnerie est fourni aussitôt que la connexion est commutée et évite la possi- bilité de délais qui ont lieu quand seulement du courant de son- nerie interrompu est fourni. Quand le relais GS   s'est     neutralisa   un circuit est complété pour le relais BS à travers le contact gs7 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 le contact de banc et le balai 7 de RA1, e6, m2, tb5, et la terre. 



   Le relais BS complète le circuit de AS, et il s'ensuit que GS s'ex cite à nouveau à travers la terre du conducteur de blocage, le   con-   tact as3, le contact de bano et le balai 8 de RA1, les contacts tb6, e7, le balai et le contact de bano 6 de RA1, l'enroulement   d e   GS, et la batterie. Un circuit de blocage est prévu pour GS à travers les contacts gs6, as3, gs5, et la terre. Le fonctionnement du relais GS complète le circuit pour le conducteur interrompu IR gs3 à travers l'enroulement supérieur du relais FS,   bsb,/fs2,   le balai négatif, la sonnerie de l'abonné, le balai positif, fsl, ge2, et la batterie de'signal auditif de sonnerie. Quand l'abonné répond, le relais FS s'excite et se bloque sur son deuxième enroulement à travers les contacts fs3, gs5, et la terre.

   Un circuit est mainte nant complèté pour le relais DS, de la batterie, un enroulement de DS, fs2, le circuit de l'abonné, fsl, le deuxième enroulement de S DS, et la terre. Les contacts dsl et ds2 inversent la batterie dans le circuit de l'abonné appelant dans le but d'assurer le comp tage et la supervision. Le relais DS prévoit aussi un circuit de blocage pour le relais GS au contact ds3. Si l'abonné appelant raccroche avant l'abonné appelé, les relais AD et BS se neutrali- sent, mais le relais DS bloque GS excité, ce qui maintient ouvert le conducteur d'essai du chemin dérivé. Les commutateurs   précé-   dents se libèrent au contact bs2. Si l'abonné appelé raccroche le premier, le relais DS seul se neutralise. 



   Comme cela a déjà été décrit, un circuit alternatif à impulsions de l'avant dernier chemin dérivé, est prévu, introdui- sant le relais JJA qui opère en série avec le relais AA. Si le re lais JJA est excité en série aveo le relais AA, il se bloque à tra vers son deuxième enroulement et la terre en ba2. Le but du re- lais JJA est de distinguer en concordance avec la valeur du chif- fre des centaines, et il est disposé de manière que le chemin dé- rivé final représenté fig.4 opère en conjonction avec une série de commutateurs finals de conversation tel que celui montré fig.4 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 desservant cent lignes et une autre série de commutateurs de con- versation desservant cent autres lignes.

   Le conducteur   dressai   du chemin dérivé est commun, mais une distinction est faite à l'avant dernier chemin pour assurer que le chemin final utilisé à accès à la ligne demandée. Aucune distinction n'est faite sur le   conduc   teur d'essai dans le chemin dérivé final, mais l'opération suivante ou le manque d'excitation de JJA distingue quel groupe de cent lig- nes est requis. Quatre balaie d'essai sont prévue, chacun   recher-     chant à travers 50 lignes, et ils sont convenablement contrôlés a par les contacts ja4, jja3, et jja4. Ainsi que cela/été expliqué   JJA détermine les cent lignes, tandis que JA est utilisé pour dé- terminer si le chiffre des dizaines est impair ou pair. Cette dé- termination est effectuée de la manière suivante.

   Les positions des contacts du banc 8 de RAl sont connectées via ga9 au relais JA, et la terre de ba4 est connectée à ce balai. Le relais JA opère et se libère dès que le commutateur est actionné en avant.   S'il   est actionné quand le relais GA s'excite JAreste bloqué à travers les contacts ga9, ja2, à le. terre, et ensuite à travers ea8, et ja8. Si le relais JA est libéré quand GA s'excite, il ne sera plue opéré par la suite. Des prévisions sont faites pour un maximum de 50 lignes   P.B.X.   dans les groupes de dizaines impaires de cha- que groupe de cent contacts, les contacts ja3,jja2contrôlant les arrangements d'essai ainsi que cela a été décrit plus haut.

   Les contacts de banc M des deux groupes de sélecteurs finals sont mar- qués des niveaux Ml et M2 de RA2, et aucune distinction par le re- lais JJA n'est nécessaire, puisque le commutateur final de conver- sation requis a déjà été choisi. Afin que le chemin dérivé final ne soit pas maintenu indéfiniment par une erreur ou par la faute du disque d'un abonné, une terre à travers un conducteur A est pré vue et, quand le commutateur RA est dans sa position de repos, el- le est connectée à travers le balai 7, les contacts ea5, val, ba3, à   l'enroulement   du relais VA puis à travers le contact es6 à la bat terie. 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 



   Si la ligne appelée est la première d'un groupe P.B.X. le relais JA est excité et un circuit est prévu à travers : la bat   terie,   le contact de repos et le balai Xl ou X2 de RA2,   jja2,   ja3, ea6, les contacts normaux contrôlés par l'armature   va3,   l'enroule- ment de VA, ba3, ga6, ea3, ba2, et la terre. Le relais VA   s'exci-   te et se bloque à la batterie en va3. Le fonctionnement de va6 ouvre le circuit du relais MA, ce qui referme le circuit   d'opéra-   tion de RA2 à travers ses ressorts interrupteurs, ca2, le contact de banc et le balai 3 de Rl, hal, mal, pal, ba2, et la terre. Le   circuit   d'essai du relais PA est maintenu comme le oommutateur RA2 avance.

   Si une ligne libre est trouvée, le relais PA s'excite et les opérations suivantes ont lieu comme pour une ligne régulière Si toutes les lignes dans le groupe sont occupées, un circuit est fermé pour le relais MA: batterie, va4, enroulement de MA, va5,   ja3,   jja2, balai et contact de banc Xl ou X2 de RA2, et terre. Le fonctionnement de MA ouvre le circuit moteur de RA2, et en même temps le circuit de blocage de GA qui après un certain temps se neutralise, éloignant la terre du1 conducteur d'essai du chemin dé- rivé en ga7, révoquant le fonctionnement de BS dans   1?ayant   der- nier chemin, ainsi que cela a déjà été décrit. Si une ligne quel- conque du   P.B.X.,   autre que la première est appelée, le relais VA n'opère pas et une ligne seulement est essayée. 



   REVENDICATIONS.      

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  REFRESHING TO AUTOMATIC TELEPHONE SYSTEMS OR
SEMI-AUTOMATIC.



   The invention relates to automatic or semi-automatic telephone systems in which means are provided, at one or more selection steps, for determining in part the trunk circuit, or the group of trunk circuits. junction, which must be tried in conjunction with the entry path in the switch. The main fact of the invention consists of an arrangement of circuits for automatic or semi-automatic telephone offices comprising selector switches and it is characterized in that a distinctive means, associated in common with a series of said switches,

   is adapted to function variably in accordance with the path used in

 <Desc / Clms Page number 2>

 the establishment of the. connection.



   The invention is described below as applied to a selector system in which conversation switches are arranged in groups, each group being associated with a single control circuit. This includes two switches, one which is a marker switch and the other which is a selector switch. The marker switch is operated in response to the pulses of the units digits and marks the junction circuit, or group of junction circuits, in the selector switch bank, which in turn marks the selected free jnotion circuit, or free circuit. asked, in the bench of the conversation switch used. After the first switch has performed its marking function, it searches for the chosen conversation circuit and connects the control circuit to it.

   A temporary bypass is created through the second switch in the next step.



   The selector switch, or branch path, chooses a branch control circuit with a free talk circuit! associated with the next selecting step, and it constitutes a temporary branch circuit to the next control circuit. All the switches used are of the single movement type.



   The invention especially envisages the production of switching means making it possible to obtain access to stations, or to junction lines, of which the traffic is low, and for which a small number of access switches are required. For example, similar stations may be cited those for special services such as complaints, inquiries, or operator services, and junction lines leading from a city office to a number of offices with reduced traffic.



   This case is discussed in more detail with reference to Figure 1 of the accompanying drawings. The traffics from two direction switches 1A and 1B are combined to pass through a common switching stage 2A, conversational and derivative paths being shown in each case. It is assumed that the

 <Desc / Clms Page number 3>

 Switching stage 2A is reached through two or more different trunk circuits, or groups of trunk circuits from switching stages 1A, 1B, and the digits transmitted in or through 2A may be the same for different stations achieved through this step. It can therefore be seen that a distinction is necessary in 2A in accordance with the junction circuit coming from the previous step.



   The control circuit, or branch circuit, associated with 2A, is taken into use by R2, or selector switch, of 1A or 1B, and relay A alone, or relays A and D, are energized. Relay D is the distinctive relay; the marker switch R1 activating its switch R2 in different ways in accordance with the position of contact d.



   It can be seen that if step 2A is for example a final step, some of the combinations of digits which must be used may not be required, and in this case less trunk circuits than usual are required.



   In the particular case considered in accordance with Figures 2, 3, 3a, 4 and 4a of the drawings, of which Figure 2 is a schematic plan of the installation, the invention is described as applied to an automatic system. semi-automatic in which a connection is established or completed through a selection step to a final step of a series of similar steps each comprising two groups of switches in parallel. Common air-baked products are planned at each stage. These steps are intended to distribute calls in a number of groups of a thousand - as shown, in two similar groups - in which numbers are used in only two of the groups of hundreds of each thousand, or in two hundred numbers. distributed in every thousand.



   In a call from an attendant, the thousand digit is not entered on the disc, but a key is actuated individually at the thousandth digit, so that the associated branch circuit

 <Desc / Clms Page number 4>

 with the selective step is chosen through a path indicative of said figure. If the selective step is chosen from a previous reading step, the access path is still indicative of the thousand number.



   In the particular case shown, with two access paths, the relay JJ of the derived path is or is not actuated in accordance with the path used. The energization of JJ modifies the marking circuit between switches R1 and R2, so as to mark groups of trunk circuits to the required final step. When a number is marked on the disc, R1 is actuated, tan say that R2 searches for a free circuit in the group retreated. Meanwhile the Rl switch searches in the. second part of its bank, the junction line taken in use, and the conversation switch S then searches for the connection circuit marked by the switch R2.

   The final derivative circuit FBP is entered through one of the two paths which corresponds to the two sets of switches at the final selection step, and the relay JJA operates through one of said paths.



   The last digits are sent to switch @ RA1 which marks RA2, and RA1 then finds the final conversational switch marked 'from the previous step. The RA2 switch, as well as all other branch switches, is a 50-point switch, while the conversation switches can be 50-point, double-brush switches serving up to 100 trunk circuits. The switch RA2 has four test balances, one pair being chosen in accordance with the access path by relay JJA, and the desired brush of the pair is chosen in accordance with the odd or even value of the first. number marked towards the final stage.



   It is obvious that the description is given by way of example and that the invention can undergo different variations of die. tail to suit the systems required. The example described generally on the basis of fig. 2 is explained in more detail.

 <Desc / Clms Page number 5>

 tail according to figures 3, 3a, 4 and 4a ,, In these figures
3 and 3a show a talk switch and a branch circuit in the intermediate step, while Figures 4 and 4a show a final talk switch and a branch circuit.



   An operator looks for a free junction circuit, associated with a free branch circuit through a circuit comprising: the conductor T, the contacts bsl, gsl, tbl, the brush 6, and the rest contact of the switch Rl, e7, tb6, the brush 8 and the rest contact of Rl, the brush K and the rest contact of the oommu. controller R2, and the battery. Contacts bsl and gsl are individual normal contact to the trunk line, while the remaining contacts and brushes indicate that the branch circuit is free. When the attendant connects the trunk line, a circuit is formed for relay A through one of the two circuits in accordance with the operation of a key on the part relating to the attendant.

   Thus, relay A will be energized either in a circuit passing through the earth, the BP + conductor, the operating circuit of the operator's disc, the BP- conductor, the relay A and the battery, or alternatively from the earth through the disc operating circuit, as before, the conductor 2BP- the upper winding of JJ, the relay A and the battery. Therefore, depending on the operator's action, relay JJ is or is not energized, in order to make a distinction in this switching step. On energizing, relay A closes a circuit for relay B, which operates and closes a circuit for relay TB through brush 3 and the rest contact of R1, to earth at b2. Contact tb1 connects a ground potential to the branch circuit test lead.

   On the first impulse, relay A is neutralized and closes the following circuit: battery, winding of the electromagnet Rl, el, bl, hl, winding of relay C, al and earth.



  Both relays B and C are slow reset, and relay B does not turn off during pulses. Relay C operates from the first impulse and remains in operation for all

 <Desc / Clms Page number 6>

 the impulses. The electromagnet R1 takes one step for each pulse received. When the switch R1 reaches position 2, a circuit is closed for the electromagnet R2 through its tess kinds of switches, ml, h2, the brush and the rest contact N of
R2, the second contact of the bench and the brush 5 of R1, e5, h4, b2, and the earth. Switch R2 takes one step and opens this circuit, substituting an earth through p1, ql, and the sub-normal contacts of its bank N.

   The contacts of the brush bank 9 and 10 of the switch R1, and of the brush C of the switch R2, are connected by the marker conductors as shown, and the switch R2 is marked with the brush 9 or 10 in accordance with the position of contact jj3. The last contacts of each group of bank C of R2 are multiplied with each other and are connected to the working contact of e8 for a purpose which is described below.



   When R2 operates stepping, it waits for a pitch position which a circuit is completed for relay M through h6, brush and contact C, bank contact and brush 10 for example, jj3, e8, and the earth. This causes the excitation of the relay M and the opening of the motor circuit of the electromagnet R2 in ml. If more pulses are received, the next operation of R1 opens the circuit of M, allowing R2 to continue its movement.



   When the sending of the digit is finished and R2 finds the contact marked by R1, the relay M is energized again and opens the motor circuit of R2 as has already been explained. When the slow-acting relay C is neutralized, a circuit is closed for the relay E through the contacts g2, c2, ml, h2, the brush N and its sub-normal arc ql, pl, and the earth. Relay E closes a circuit for switch Rl through contacts el, tb4, the switch springs, the brush and the contact of the sub-normal bank 3, t2, and the earth. Switch R1 continues to advance until relay T operates through a circuit which will be described later. Relay E also closes the test circuit for relays P and Q in eq, el0, and it opens in e8, the control circuit of M.

   Neutralization

 <Desc / Clms Page number 7>

 of relay M closes the circuit for R2, and consequently the junction circuits are tested two by two o If all the junction circuits are occupied, the relay M is energized again on the last set of terminals of the group of contacts , through h6, the brush and the contact of the bank C of R2, e8, and the earth. A circuit is then closed for the relay G through the contacts e4, ml, h2, the brush and the sub-normal arc N, ql, pl, and the earth. Relay G is high resistance and slow acting. Therefore a period of time is required to allow the P and Q relays to energize if there is a circuit for them. The excitation of M prevents R2 from taking further steps.

   If one of the junction circuits sought through the brush Tl is free, the relay P is energized: battery in the following branch switch through the bank contact and the brush Tl, e9, h7, the winding of P, g5 , tb5, and earth. Relay P closes the circuit for relay H and pl, and contact h7 then opens the circuit for relay P, placing a ground potential of tb5 on the test lead. Contact h8 opens the circuit of Q, and contacts h5 and h6 prepare a marker circuit for the conversation switch. Contact h4 closes a pulse circuit to the next branched path. Contact h3 provides a blocking circuit for relay H to earth at b2; contact h2 opens the control circuit of relay G; and the hl contact opens the local pulse circuit.

   If one of the connecting circuits searched through the T2 brush is found free, the Q relay will operate in a similar fashion, energizing the J relay. The H relay is energized through jl, ql, and pl. Relay J provides for a brush distinction and when energized the forward pulse circuit and marker circuit are switched to the required set of contacts. If the P and Q relays energize simultaneously, there will be no circuit for the J relay, and the H relay operates on its own. It can be seen that corresponding contacts in the two marker levels 11, 12 lead through the same access path to the final derivative path.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   The operation of relay T takes place when switching. Rl reaches the contact corresponding to the conversation switch which has been chosen. As has already been explained, the earth potential is placed on the holding conductor which is extended through the contact bs2 towards the bank contact of the balance 1-of R1. The relay T when operating opens the circuit for the TB relay and closes a blocking circuit through the contacts tl, tb3 and.b2 towards the earth. Restoring TB also moves the ground of the test lead away from the branched path, freeing the supervisory lamps at the operator position or if the call is through a previous branched path, the latter is released.



  Contact tb5 completes a motor circuit for the solenoid S of the conversation switch through the switch spring 1, the bano contact and the brush 5 of Rl, the contacts e5, m2, tb5, and earth. The contacts sought by the brush M of the conversation switch are multiplied to the contacts sought by the brushes M1 and M2 of R2, and when the conversation switch has been brought to the junction circuit corresponding to oe which has been chosen by switch R2, a circuit is closed for relay M through contacts h6, j3, the brush and the bench contact Ml or M2, the bench contact and the brush M of the conversation switch oom, the bench contact and the brush 10 do R1, h5, e8, and earth.

   Contact m2 opens the control circuit of selector S and closes a circuit through e7, the brush and the bank contact of Rl and the relay GS, which is energized. The GS relay completes a circuit for the continuous OR bell conductor through bs5, gs3, fs2, to the negative brush, and from the positive brush to the contacts fsl, gs2, to the audible bell signal battery. However, no current passes through these contacts until the final selector has connected the called line. As has already been described, if all the connection circuits in the requested group are occupied, relay G operates and the reestablishment of relay TB to earth will be extended through

 <Desc / Clms Page number 9>

 contacts tb5 and g4, the brush and bank contact 7, then to the BS relay which is energized.

   Contacts bs3 and bs4 complete a closed circuit for the AS relay which also energizes. The as2 contact provides a circuit for the BS relay. An auditory ocupation signal is provided to the calling subscriber through contacts as1, gs4, and returns to the capacitor to the negative line.



   If relay JJ is energized, it locks up through its second winding to contact jjl and to earth at b2. Contact jj2 provides for a short circuit across the exciting winding of JJ to prevent deformation. impulses. The operation of JJ opens the marker circuits through the bank contacts 10 of R1 and the bank contacts C of R2. Similar circuits are completed through contact 9 of RI and contact C of R2. It follows that R2 will be brought to a different set of contacts when JJ has been excited.



   Figure 4 shows the final conversation switch and the derivative path which, as already explained, has been chosen if through the test conductor of the derivative path through the battery, the rest contact and the Xl brush of R2, jja2, ja3, the rest contact and the brush 8 of R1, the contacts ea7, hs5, towards the test conductor of the branched path leading to the preceding switches. In accordance with the path on which the final selector has been chosen, the AA pulse relay of the final branched path will be energized via brush II or I2, j4, a2, b2 and earth, either alone or in series with JJA . Relay AA closes the circuit for relay BA, and at the first set of pulses, a circuit is closed for solenoid RAI through relay AC, contacts bal, aal, and earth.

   Contacts 2 and 3 of bano 9 of RA1 are connected to contact 2 of bank C of RA2. In a similar way contacts 4 and 6 are connected to contact 12 and contacts 6 and 7 to contact 22. The electromagnet RA2 begins to function as soon as RA1 leaves its sub-normal position through the gal contact. , the first sub-normal arg and brush 3 of RA1, the contacts

 <Desc / Clms Page number 10>

 hal, mal, pal and ba2, and earth. When the switch RA2 reaches the second contact, a circuit is complete for the MA relay of the battery, the brush C of RA2, the rest contact and the brush 9 of RAL, ha7, va.5, the relay MA, va4, and the earth.

   The MA relay operates and opens the circuit of the electromagnet RA2 unless RA1 receives other Pulses and opens the circuit for the MA relay, in which case the electromagnet RA2 advances to until it stops again under the action of the MA relay.



   At the end of the first series of pulses, the CA relay is neutralized and closes the following circuit for the GA relay: battery, GA relay, ga4, bano contact and PAl brush 4, oal, ma2, and Earth. The GA relay is blocked through the contacts ga4, ea3, towards the earth at ba2. The relay GA closes the circuit for the electro-magnet RA1 through its switching springs, the contact ga2, the contact and the brush 4 of RA1, cal, ma2, and the earth. When the MA relay is neutralized as a result of the movement of RA1, another stepping circuit is formed through gal, the bano contact and the brush 3 of RA1, hal, mal, pal, ba2, and earth. The circuit for the electromagnet RA1 is open when the brush 4 reaches the position 12, and this switch waits in this position for the marking of the pulses of the units.

   The connections between bank 9 of RA1 and bank C of RA2 are as follows: position 13 of bank 9 @ @ of RA1 is connected to positions 3,13,23,33,43 of bank 3 of RA2, and position 14 is connected to positions 4,14, and ... Point 22 is connected to contacts ta3 for a purpose which will be described later. When the unit pulses begin, a circuit is closed for the electromagnet RA1 and this switch advances one step for each pulse.

   When the AC relay, which is slow to reset, neutralizes at the end of the pulses, a circuit is closed for the RA2 electromagnet through its switch springs, the oontact case, the second contact arc and the RA1 broom 3, the hal, mal, pal, ba2, and earth contacts. The switch RA2 continues to advance until the circuit already described

 <Desc / Clms Page number 11>

 for MA is still closed. When the MA relay operates the following circuit is closed for the EA relay: battery, EA relay, bano contact and RAl brushes 4, cal, ma2, and earth contacts. The EA relay is blocked through the ea3 contact and the earth. The energization of relay EA opens in ea3, the blocking circuit of relay GA. This is slow to recover and does not neutralize immediately.

   During this time a circuit is closed from the earth, ba4, the brush and the bank contact 8 of RA1, ea9, ga8, the relay PA, ja4, jja4, and the test brush. The operation of the JA, JJA relays for the control of the test circuit will be described later. If the called line is free, the PA relay is energized. At the pal contact a circuit is closed for the HA relay which is provided with a blocking circuit through the low contact. It can be seen that the ga7 contact extends to ground from ba4 to the derivative path test conductor, after which the EA relay energizes and opens the passarrt path through ea7.

   Contact ha5 replaces the path that will be open when relay GA is neutralized due to operation of EA, and contact ha7 opens the MA circuit which is neutralized. If the called subscriber's line is busy, reestablishing the GA relay removes the ground of the test conductor from the branched path, which opens the blocking circuit of relay E in the second to last branched path. By its reestablishment, the relay E closes the circuit for the relay BS through the bank contact and the brush 7 of RAl, the contacts e6, m2, tb5, and earth. As already explained, the BS relay closes the circuit for the AS relay and applies the auditory busy signal to the calling line.

   The operation of bs4 opens the circuit of relay A which in turn opens the circuit of relay B, which releases the bypass path and the final selector. If the HA relay in the final branched path is energized due to the fact that the called line is free, the switch RA1 advances again, when the GA relay is neutralized, through its switch contacts, the contacts eal, ga3, ta2, ma2, and earth, until it reaches the talk switch indicated by

 <Desc / Clms Page number 12>

 an earth potential on the blocking conductor, This circuit can be traced as follows: battery, right winding of the TA relay, non-inductive resistor, brush and RAI bank 1, hsl contact, bank contact and brush H from the penultimate conversation switch, gs5, and land.

   The TA relay is blocked through its second winding, tal, and the earth at ba2. The relay TA also closes the following circuit for the final selector SA through its switch springs, the bank contact and the brush 6 of RA1, ha4, ta2, ma2, and earth. The final selector continues to advance until a circuit is closed for the MA release; earth, va4, winding of MA, va5, ha7, ja5, brush and bank contact Ml or M2 of R2, the bank contact and brush M of the final selector, bank contact 9 of IRAI, ha8, ta3, and battery. The MA relay opens the motor circuit of the final selector and closes a circuit for the HS relay through the brush 5 of RA2, the contacts ha3 and ma2, and the earth.

   The HS relay switches the positive and negative conductors, and the continuous ringing current is extended to the penultimate path to the subscriber line. The HS relay is blocked through the contacts hs2, the balance and the bank contact H of the conversation switch, to the earth supplied to the test conductor of the contact ha6. The earth on the blocking brush is also extended by the operation of the hsl contact towards the blocking brush of the penultimate path.



  However, the hs5 contact opens the test conductor of the derivative path, which neutralizes relay E in the penultimate derivative path. The reestablishment of this relay E opens the circuit of the relay GS which is slow to neutralize itself, which provides for a period of time during which ringing current is supplied to the called subscriber. This ensures that an auditory ringing signal is supplied as soon as the connection is switched and avoids the possibility of delays which occur when only interrupted ringing current is supplied. When the GS relay has neutralized a circuit is completed for the BS relay through the gs7 contact

 <Desc / Clms Page number 13>

 the bench contact and the brush 7 of RA1, e6, m2, tb5, and the earth.



   The relay BS completes the circuit of AS, and it follows that GS is energized again through the earth of the blocking conductor, the contact as3, the bano contact and the brush 8 of RA1, the contacts tb6, e7, the brush and the contact of bano 6 of RA1, the winding of GS, and the battery. A blocking circuit is provided for GS through contacts gs6, as3, gs5, and earth. The operation of the GS relay completes the circuit for the interrupted conductor IR gs3 through the upper coil of the FS relay, bsb, / fs2, the negative brush, the subscriber's bell, the positive brush, fsl, ge2, and the buzzer audible signal battery. When the subscriber answers, the FS relay energizes and locks on its second winding through the fs3, gs5, and earth contacts.

   A circuit is now complete for the DS relay, battery, one DS winding, fs2, the subscriber circuit, fsl, the second winding of S DS, and ground. Contacts ds1 and ds2 reverse the battery in the circuit of the calling subscriber for the purpose of counting and supervision. The DS relay also provides a blocking circuit for the GS relay at contact ds3. If the calling subscriber hangs up before the called subscriber, the AD and BS relays deactivate, but the DS relay blocks GS energized, which keeps the lead path test lead open. The preceding switches are released on contact bs2. If the called subscriber hangs up first, the DS relay alone is neutralized.



   As has already been described, an alternating pulse circuit of the penultimate derivative path is provided, introducing the relay JJA which operates in series with the relay AA. If the JJA relay is energized in series with the AA relay, it is blocked through its second winding and the earth at ba2. The purpose of the JJA relay is to distinguish according to the value of the digit from the hundreds, and it is arranged so that the final derivative path shown in fig. 4 operates in conjunction with a series of final conversation switches as shown in fig. 4

 <Desc / Clms Page number 14>

 serving one hundred lines and a further set of conversation switches serving one hundred more lines.

   The conductor of the branched path is common, but a distinction is made at the second to last path to ensure that the final path used accesses the requested line. No distinction is made on the test conductor in the final derivative path, but the following operation or the lack of JJA excitation distinguishes which group of hundred lines is required. Four test sweeps are provided, each searching through 50 lines, and they are suitably controlled a by contacts ja4, jja3, and jja4. As explained JJA determines the hundred lines, while JA is used to determine whether the tens digit is odd or even. This determination is carried out as follows.

   The positions of the contacts of bank 8 of RA1 are connected via ga9 to the relay JA, and the earth of ba4 is connected to this brush. The JA relay operates and releases as soon as the switch is pressed forward. If it is actuated when the GA relay energizes JAreste blocked through the contacts ga9, ja2, to le. earth, and then through ea8, and ja8. If the JA relay is released when GA is energized, it will no longer be operated afterwards. Forecasts are made for a maximum of 50 P.B.X. in groups of odd tens of each group of 100 contacts, contacts ja3, jja2 controlling the test arrangements as described above.

   The bank contacts M of the two groups of final selectors are marked with levels M1 and M2 of RA2, and no distinction by the JJA relay is necessary, since the required final conversion switch has already been chosen. . So that the final branched path is not maintained indefinitely by an error or by the fault of the disk of a subscriber, a ground through a conductor A is provided and, when the switch RA is in its home position, it- the is connected through the brush 7, the contacts ea5, val, ba3, to the winding of the relay VA then through the contact es6 to the battery.

 <Desc / Clms Page number 15>

 



   If the called line is the first of a P.B.X. the relay JA is energized and a circuit is provided through: the battery, the rest contact and the brush Xl or X2 of RA2, jja2, ja3, ea6, the normal contacts controlled by the armature va3, the winder ment of VA, ba3, ga6, ea3, ba2, and earth. The VA relay is energized and blocked at the battery in va3. The operation of va6 opens the circuit of relay MA, which closes the operating circuit of RA2 through its switching springs, ca2, the bank contact and brush 3 of Rl, hal, mal, pal, ba2, and the earth. The PA relay test circuit is maintained as the RA2 switch advances.

   If a free line is found, the PA relay energizes and the following operations take place as for a regular line If all the lines in the group are busy, a circuit is closed for the MA relay: battery, va4, MA winding , va5, ja3, jja2, brush and bench contact Xl or X2 of RA2, and earth. The operation of MA opens the motor circuit of RA2, and at the same time the blocking circuit of GA which after a certain time is neutralized, moving the earth of the test conductor away from the path deviated in ga7, revoking the operation of BS in the last path, as has already been described. If any line from the P.B.X. other than the first is called, the VA relay does not operate and only one line is tried.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1 - Dans ou pour un système téléphonique automa- tique ou semi-automatique, un groupe de commutateurs de conversa- tion dont chacun est accessible à travers une série de chemins dif f érents et est adapté pour être actionné en réponse à un ou plu- sieurs chiffres, ainsi qu'un dispositif distinctif commun au dit groupe, lequel est adapté pour être temporairement connecté à l'un quelconque des dits commutateurs devant être utilisé dans l'établis sèment d'une connexion et pour être actionné en concordance avec le chemin d'accès utilisé pour déterminer, en partie, la sélection <Desc/Clms Page number 16> du ou des circuits de connexion demandée du dit commutateur. 1 - In or for an automatic or semi-automatic telephone system, a group of conversation switches each of which is accessible through a series of different paths and is adapted to be actuated in response to one or more their digits, as well as a distinctive device common to said group, which is adapted to be temporarily connected to any of the said switches to be used in the set up from a connection and to be actuated in accordance with the path access used to determine, in part, the selection <Desc / Clms Page number 16> of the requested connection circuit or circuits of said switch. 2 - Dans ou pour un système téléphonique; un groupe de commutateurs de conversation avec accès à un groupe de circuits ou de lignes de connexion; un autre groupe de commutateurs de conver- sation avec accès à un groupe différent de circuits ou de lignes ' de connexion; et un circuit de contrôle auxiliaire qui est associé avec les deux groupes de commutateurs et qui comprend m moyen distinctif adapté pour fonctionner quand le dit circuit est utili- sé pour-l'établissement d'une connexion à travers l'un quelconque des dits commutateurs d'une manière distinctive au groupe particu- lier de commutateurs compris. 2 - In or for a telephone system; a group of conversation switches with access to a group of circuits or connection lines; another group of conversation switches with access to a different group of circuits or connecting lines; and an auxiliary control circuit which is associated with the two groups of switches and which comprises m distinctive means adapted to operate when said circuit is used for establishing a connection through any of said switches. in a manner distinctive to the particular group of switches included. 3 - Arrangement de circulits, tel que revendiqué dans l' une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que le moyen distinctif est libéré avant que la conversation ne commence. 3 - Arrangement of circulits, as claimed in any one of the preceding claims, characterized in that the distinctive means is released before the conversation begins. 4 Arrangements de circuits, tel que revendiqué dans l' une quelconque des revendications précédentes, caractérisés en oe que la dite distinction a lieu avant la réception d'un signal numé rique quelconque. 4 Circuit arrangements, as claimed in any one of the preceding claims, characterized in that said distinction takes place before the reception of any digital signal. 5 - Arrangements de circuits, tel que revendiqué dans 1' une quelconque des revendications précédentes, caractérisée en ce ue la distinction, en concordance avec la valeur de l'un des ohif fres utilisé dans rétablissement d'une connexion, est effectuée à deux étapes de commutation successives à travers laquelle la con- nexion est établie. 5 - Circuit arrangements, as claimed in any one of the preceding claims, characterized in that the distinction, in accordance with the value of one of the ohif fres used in reestablishing a connection, is carried out in two stages. successive switching cycles through which the connection is established. 6 - Arrangements de circuits, tel que revendiqué en 1,2, 3 ou 4, caractérisés en ce que le moyen distinctif forme une par- tie d'un circuit de contrôle comprenant un commutateur marqueur, et que le dit ;commutateur est adapté pour marquer différents air- cuits ou groupes de circuits de connexion de la dite étape sélec- tive en réponse au même chiffre ou aux mêmes chiffres reçus par ce moyen en concordance avec la manoeuvre du dit moyen distinotif. 6 - Circuit arrangements, as claimed in 1, 2, 3 or 4, characterized in that the distinctive means forms part of a control circuit comprising a marker switch, and that said switch is suitable for marking different aircakes or groups of connection circuits of said selective step in response to the same digit or to the same digits received by this means in accordance with the operation of said distinguishing means. 7 - Arrangements de circuits, tel que revendiqué en 1,2, <Desc/Clms Page number 17> 3,4 ou 5, caractérisés en ce que le commutateur qui choisit le air cuit de jonction demandé, ou le croupe de'circuits de jonction de- mandé, comprend une série d'ensembles de balais dont l'un est adap- té pour être choisi en concordance avec la manoeuvre du dit moyen distinctif. 7 - Circuit arrangements, as claimed in 1,2, <Desc / Clms Page number 17> 3, 4 or 5, characterized in that the switch which chooses the requested junction cooked air, or the requested junction circuit rump, comprises a series of brush assemblies, one of which is suitable for be chosen in accordance with the operation of said distinctive means. '8 - Arrangements de circuits, tel que revendiqué en 7, caractérisée en ce qu'une paire de balais d'essai est choisie en concordance avec la manoeuvre du dispositif distinotif, et un ba- lai de la dite paire est choisi en concordance avec la valeur im- paire ou paire d'un chiffre reçu par le dit circuit de contrôle. '8 - Circuit arrangements, as claimed in 7, characterized in that a pair of test brushes is chosen in accordance with the operation of the distinguishing device, and a balance of said pair is chosen in accordance with the odd or even value of a digit received by said control circuit. 9 - Dans une étape sélective, telle que revendiquée dans l'une quelconque des revendications précédentes, des arrangements de circuits pour l'application d'un signal auditif d'appel, carac- térisée en ce qu'aucun interval de temps ne peut avoir lieu entre la commutation à travers la connexion vers la ligne demandée et l'application de ce signal d'appel. 9 - In a selective step, as claimed in any one of the preceding claims, circuit arrangements for the application of an auditory call signal, characterized in that no time interval can have between switching through the connection to the requested line and the application of this call waiting. 10 - Un arrangement de circuits, tel que revendiqué dans l'une quelconque des revendications 2 à 9, caractérisé en ce que le circuit de contrôle comprend un commutateur dérivé qui est adap- té pour choisir un circuit de connexion libre ou demandé de l'éta- pe sélective, et pour marquer le dit circuit de connexion dans les bancs du commutateur de conversation à travers lequel la connexion doit être établie. 10 - A circuit arrangement, as claimed in any one of claims 2 to 9, characterized in that the control circuit comprises a branch switch which is adapted to choose a free or requested connection circuit from the selective step, and to mark said connection circuit in the banks of the conversation switch through which the connection is to be established. 11 - Un arrangement de circuits, tel que revendiqué en 8, caractérisé en ce que des facilités pour des transmissions vers des bureaux privés annexes ou P.B.X., sont prévues dans les oirouits de connexion correspondant aux chiffres des dizaines impairs (ou Pairs) seuls, et que le commutateur sélecteur dérivé comprend deux niveaux à travers lesquels la recherche pour cestransmissions est contrôlée, ces niveaux étant choisis en concordance avec le chemin d'acès vers la dite étape commuta triée. 11 - An arrangement of circuits, as claimed in 8, characterized in that facilities for transmissions to annexed private offices or PBXs are provided in the connection oirouits corresponding to the odd (or even) tens digits alone, and that the derivative selector switch comprises two levels through which the search for these transmissions is controlled, these levels being chosen in accordance with the access path to said sorted switched step. 12 - Dans ou pour un système téléplomique automatique ou <Desc/Clms Page number 18> semi-automatique, une étape sélective comprenant des commutateurs de conversation et des circuits dérives de contrôle, dont chacun est adapté pour être temporairement connecté à l'un quelconque d' une série de commutateurs de conversation pendant l'établissement d'une connexion, et qui comprennent chacun un commutateur marqueur et un commutateur dérivé, caractérisé en ce que les circuits de oon %rôle sont adaptés pour être pris en usage à travers l'un ou l'auer tre de deux chemins d'accès différents, chaque commutateur marqueur comprenant deux niveaux marqueurs qui sont adaptés pour marquer différents groupes de circuits de connexion du commutateur dérivé correspondant, 12 - In or for an automatic telephone system or <Desc / Clms Page number 18> semi-automatic, a selective step comprising talk switches and control drift circuits, each of which is adapted to be temporarily connected to any of a series of talk switches during connection establishment, and which each comprise a marker switch and a branch switch, characterized in that the circuits of oon% role are adapted to be taken into use through one or the other of two different access paths, each marker switch comprising two marker levels which are suitable for marking different groups of connection circuits of the corresponding branch switch, et l'un ou l'autre desquels est adapté pour être choisi afin d'être utilisé en concordance avec le chemin d'accès employa- dans l'établissement d'une connexion. and either of which is adapted to be chosen for use in accordance with the path employed in establishing a connection. 13 - Dans ou pour un système téléphonique automatique ou semi-automatique; une étape sélective comprenant deux groupes de commutateurs de conversation simple jonction, ayant chacun accès à différents ensembles de circuits de connexion; un circuit de con- trôle dérivé qui est adapté pour être pris en usage avec un commu- tateur de conversation dans l'un ou l'autre des dits groupes pour l'établissement d'une connexion à travers le dit commutateur; un moyen distinctif dans le circuit de contrôle dérivé, lequel est adapté pour opérer en concordance avec celui des dits groupes qui' est compris dans une connexion; un commutateur dérivé à simple mou- vement dans le dit circuit, lequel comprend un ou plusieurs niveaux d'essai, correspondant à chacun des dits ensembles de circuits de connexion ; 13 - In or for an automatic or semi-automatic telephone system; a selective step comprising two groups of single-junction conversation switches, each having access to different sets of connection circuits; a branched control circuit which is adapted to be taken into use with a talk switch in either of said groups for establishing a connection through said switch; a distinctive means in the derivative control circuit, which is adapted to operate in accordance with that of said groups which is included in a connection; a single-motion branch switch in said circuit, which comprises one or more test levels, corresponding to each of said sets of connection circuits; et un ou plusieurs niveaux marqueurs communs pour con- trôler l'établissement d'un commutateur de conversation de l'un ou l'autre groupe, le dit moyen distinctif étant adapté pour contrô- ler la sélection du ou des niveaux d'essai devant être utilisée dans l'établissement d'une connexion. and one or more common marker levels for controlling the establishment of a conversation switch of either group, said distinctive means being adapted to control the selection of the test level (s) ahead. be used in establishing a connection. 14 - Arrangements de circuits tels que revendiqué en 1 et 2, et tel que décrits ci-dessus et représentés aux dessins ci- joints. <Desc/Clms Page number 19> 14 - Circuit arrangements as claimed in 1 and 2, and as described above and shown in the accompanying drawings. <Desc / Clms Page number 19> R E S U M E. ABSTRACT. L'invention se rapporte à des systèmes téléphoniques automatiques ou semi-automatiques et elle comprend les faits nou- veaux décrits et montrés ici. The invention relates to automatic or semi-automatic telephone systems and includes the novel facts described and shown herein. Plus particulièrement, l'invention comprend; a)-Un arrangement de circuits à une étape de sélection d'un système téléphonique automatique ou semi-automatique, com- prenant des moyens additionnels aux moyens répondant aux chiffres marques au disque, pour contrôler le déplacement des commutateurs sélecteurs. More particularly, the invention comprises; a) -An arrangement of circuits with a selection step of an automatic or semi-automatic telephone system, comprising means additional to the means responding to the numbers marked on the disc, for controlling the movement of the selector switches. b) -Un arrangement de circuits à une étape de sélection d'un système téléphonique ou semi-automatique, dans lequel les .circuits sélecteurs sont accessibles à travers une série de che- mine venant de l'étape de sélection préoédente, ou d'une position d'opératrice, et dans lequel un moyen est prévu et adapté pour ê- être actionné différentllement en réponse aux différents chemins d'accès, contrôlant en partie, en concordance avec son déplace- ment, les opérations de recherche des dispositifs sélecteurs. b) -An arrangement of circuits at a selection step of a telephone or semi-automatic system, in which the selector circuits are accessible through a series of paths coming from the previous selection step, or from an operator position, and in which means are provided and adapted to be actuated differently in response to the different access paths, partly controlling, in accordance with its movement, the search operations of the selector devices.
BE369046D BE369046A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE369046A true BE369046A (en)

Family

ID=40760

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE369046D BE369046A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE369046A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE369046A (en)
US2652455A (en) Conversation timing controlled in linefinders and repeaters
US1946228A (en) Telephone system
US2860184A (en) Telephone system serving both regular and paystation telephones
CH95434A (en) Installation for automatic telephone central office.
US1745999A (en) Automatic telephone system
US2832834A (en) Signalling arrangement for telecommunication systems
BE373940A (en)
BE341578A (en)
CH95919A (en) Installation for telephone central office.
BE355261A (en)
CH191973A (en) Installation of long-distance telephony.
BE351277A (en)
BE362158A (en)
BE359702A (en)
CH238238A (en) Electromechanical pulse regenerator.
BE361645A (en)
BE367844A (en)
BE468357A (en)
BE336765A (en)
BE436776A (en)
BE455343A (en)
BE361358A (en)
BE416389A (en)
CH156615A (en) Telephone installation in several offices.