BE366785A - - Google Patents

Info

Publication number
BE366785A
BE366785A BE366785DA BE366785A BE 366785 A BE366785 A BE 366785A BE 366785D A BE366785D A BE 366785DA BE 366785 A BE366785 A BE 366785A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
train
machine
making
waffles
transport
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE366785A publication Critical patent/BE366785A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21BBAKERS' OVENS; MACHINES OR EQUIPMENT FOR BAKING
    • A21B5/00Baking apparatus for special goods; Other baking apparatus
    • A21B5/02Apparatus for baking hollow articles, waffles, pastry, biscuits, or the like

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux appareils pour fabriquer cuire des gaufres et des produits analgues. 



   La présente invention se rapprots à desappareilso à des machines servant,  fabriquer .  u cuire des   @aufres   et des produits analogues, et plus spécialement des gaufres niâtes ou oubl ies renfermant de lacrêm àlaglace, et elle se réfère aux appareils ou machines c nnus danslesquelsun train ou une série d'organes en forme de doubleroulesont   disposes   et mis    en mouvement suivant un circuit qui peut être @ n circuit de   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 rotation autour d'un axe et qui   comprend   une ouverture-ou sec- teur ouvert, au travers duquel ces organes sont tour à tour   @   transportes de l'une des extrémités du train à l'autre. 



   Un des buts de cette invention est de fournir un appa- reil perfectionné d'une construction simplifiée, dans lequel l'évacuation du produit et l'alimentation en pâte préparée ou en une autre matière, sont facilitées. 



   Un autre but de cette invention est de procurer des moyens   perfectionnés   pour transmettre le mouvement aux organes de moulage le long de chemins formant un circuit et pour les déplacer au travers du secteur ouvert ou ouverture de ce air- cuit. 



   Un autre but de cette invention est de fournir un ap- pareil ayant une disposition compacte de ses 'éléments de mou- lage, et permettant une économie en combustible servant à ohauf fer les moules. 



   Conformément à la présente invention, les organes de moulage reçoivent un mouvement dont la direction est telle que les moules se rapprochent de la position d'évacuation dans la région comprise entre 180  et 270  d'un oerole (en   utilisant   une comparaison avec un cadran d'horloge où   l'indication   cor-   respondant   à 12 heures serait représentée par 0 ) et de préfé-   rence   de manière à ce qu'un moule s'ouvre pour l'évacuation aux environs de la position correspondant à 210  
L'ouverture ou sectevx ouvert, peut être placée ou s'é- tendre entre la position correspondant à 180 , ou un peu au- delà de 180  (par exemple 220 ) jusqu'à un angle un peu plue grand que 270  (par exemple 300 -). 



   Cette disposition offre non seulement un angle très convenable pour l'évacuation, mais elle permet d'adopter une position à peu près horizontale pour l'alimentation en   pâte. päte. Une autre caractéristique de l'invention consiste en ce   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 que l'on prévoit des moyens de transport pour déllacer d'une ma- nière relativement rapide un élément de moulage, depuis l'extré- mité   d'évaouation   du train jusqu'à une position de repos ou en substance de repos ,s'approchant de l'horizontale, et ensuite, pour déplacer cet élément vers l'autre extrémité du train, afin qu'il recommence le cycle. 



   Cette invention comprend aussi la transmission du mou- vement aux moules, par des moyens tels que ceux décrits aux bre- vets anglais Nos 283.986 et 261.841, servant à   communiquer   le mouvement à l'un ou à l'autre des pignons compris dans les moyens, servant à maintenir en ordre serré le train, et les   Loules   fer- més pendant le cycle de la cuisson. 



   D'autres   caractéristiques   de la présente invention seront décrites et exposées   ci-après   et dans les revendications. 



   Les dessins annexés, représentent à titre d'exemple une maohine servant à la fabrioation de gaufres plates. 



   La figure I est une élévation de côté, et la figure 2, est une élévation en   ooupe   perpendiculaire à la précédente. 



   Daas la réalisation pratique de l'invention suivant une forme appropriée et à titre d'exemple, on se sert d'une série d'organes 3 à moule double, chacun de ces organes étant monté sur des rayons ou bras radiaux 4 pouvant tourner autour d'un ar- bre ou moyeu 5. Ces organes de moulage sont pourvus, sur chaque faoe radiale 6, d'un élément de moulage ou d'une cavité suscep- tible de former oonjointement avec un autre élément de moulage, un moule convenant pour une gaufre plate, ou oublie c'est-à-dire que chaque paire d'organes   comprend   entre les faces opposées de   oeux-oi   une cavité de moulage   d'une   gaufre plate ou oublie.

   Les éléments de moulage ont la forme d'un secteur et ils sont pour- vus d'éléments formant des segments à denture de   crémaillère ?   de chaque côté, de ces éléments, et constituant, lorsque les or- ganes sont en contact l'un contre   l'autre,',   des Crémaillères con- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tintes   s'étendant   sur le plus grand aro.d'un cercle. 



   Les organes sont disposés à la façon-d'un train ou de séries en contact intime et la disposition et le nombre de ces organes sont tels que le cerole est incomplet et présente un trou ou une ouverture en forme de seoteur 8,au travers duquel, les organes sont amenés d'une extrémité du train à   loutre.   La machine est disposée de manière à ce que ce trou mesuré à par- tir de la ligne centrale X de l'organe de moulage   d'une     extrémi-   tédu train jusqu'à la ligne oentrale Y du moule de   l'autre    ex-   trémité du train, s'étende suivant un angle d'environ 100  ou un peu moindre, les dimensions de cet espace dépendant de la largeur et du nombre des moules,

   en prenant ainsi en   considéra-   tion l'espace nécessaire pour l'alimentation en pâte et pour la produotion du mouvement d'évacuation et de distribution des gaufres plates ou oublies. 



   L'arbre ou moyeu 5 de la machine est pourvu à chaque extrémité d'un pignon ooaxial 9, qui est monté librement sur cet arbre et qui engrène avec une paire de roues dentées 10, II; dont l'une 10 est placée à proximité de ce qui peut être appelé le "commencement" du train, et dont   l'autre' 11,   est disposée vers l'extrémité   d'évacuation   du train. Ces roues .dentées peu- vent venir en prise avec les éléments de crémaillère des organes de moulage, et elles sont montées de manière à   exercer   un effort élastique sur le train assemblé et à maintenir en ordre serré les organes de moulage et les moules bien fermés.

   Les moyens élastiques pour produire ce résultat peuvent être établis de la manière décrits dans les brevets anglais Nos   261.841   et   283.986.   



  Ainsi, la roue dentée II est actionnée par une commande   élasti-   que comprenant une paire de disques 12, 13, mobiles l'un par rapport à l'autre, et reliés par des ressorts 14. Le disque 13 possède la forme d'une roue dentée et est actionné par un pignon 15 montésur l'arbre à came 16, mentionné ci-après. Le disque 12 est réuni à l'arbre   17   à engrenage au moyen d'une pièce en 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 forme de plaque 18, articulée au disque 12 et munie d'une ouver- ture oarrée recevant le bout oarré de l'arbre.

   Un mouvement de rotation peut être communiqué au   train, à   une vitesse appropriée, en appliquant la commande à l'une quelconque des roues dentées 9, 10 et II, mais il est bon d'appliquer la commande au pignon   ±'au   moyen d'une roue dentée 19, qui est fixée à la roue dentée en forme de disque 13, qui est reliée à   l'extrémité   d'évacuation de l'appareil. 



   Chacune des faoes du moule double peut être pourvue de moyens de détermination ou de réglage, qui peuvent comprendre aussi des moyens pour enfermer la pâte. Par   exemple,   les moules peuvent être pourvus de nervures et de rainures complémentaires, ou de moyens de cloisonnement analogues. 



   Le secteur de 100  mentionné ci-dessus est placé (en considérant une élévation de bout de l'appareil) entre environ 200  à 310  mesurés suivant la circonférence, ou comme on pour- rait le dire, environ entre 7 heures et 10 heures d'un cadran   d'horloge,   de sorte qu'avec les moules en nombre et en dimensions relatives'comme indiqué, l'espace ou trou entre le commencemention et la fin du train est approximativement de   80±.   



   Des moyens de transport sont prévus pour déplacer les moules 3, de l'extrémité du train (position dite de 7 heures) au de travers de l'espace 8, jusqu'à la position dite 10 heures, avec un repos ou arrêt dans la position horizontale ou de 12 heures (voir figure I) afin de fournir une   position   convenable pour le remplissage ou le ohargement des moules au moyen de pâte. 



   Un moyen convenable de transport est constitué par une paire de bras ou de châssis 20, placés de chaque côté de l'appa-   reil, et   montés de manière à pivoter sur l'arbre 5. Les châssis sont reliés par des bielles 21 à des leviers oscillants 22, ou   châssis   'en forme de A, qui portent des galets 23, 24 pouvant ooopérer aveo des oames rotatives 25, 26, montées sur l'arbre à oames   16,   les surfaces des cames ayant une forme propre à oomnu- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 niquer aux bras latéraux 20 un déplacement approprié vers le      haut, qui au début est accéléré par rapport à une vitesse   oom-   parativement rapide du mouvement du train de ,moules, ce qui permet d'obtenir une ouverture rapide du   moule, à   la fin du train,

   ouverture qui est suivie d'un mouvement lent vers le haut, période pendant laquelle, le moule fermé qui se trouve au "commencement" du train est poussé contre le suivant et'est par le mécanisme de transport supporté/jusqu'à ce que la mise en prise des engrenages soit effectuée. Les   chassie   de transport sont pourvus depaires de cliquets ou de languettes 27, 28, montés de manière à pivoter et pourvus de moyens élastiques, qui tendent normalement à les appliquer vers l'intérieur sur les   moules,.la   disposition étant telle que chaque paire de cliquets peut recevoir un organe de      moulage sur chaque côté de   celui-ci.   



   Une troisième paire de cliquets, ou d'autres moyens, peuvent être prévus pour maintenir temporairement les moules dans la position horizontale de repos ou de remplissage du mou- le. Par exemple, une paire de cliquets 29, peuvent être placés l'un sur un côté de la machine et l'autre sur l'autre côté, et être fixés aux montants latéraux ou à d'autres organes de fixa- tion, ces cliquets pouvant recevoir des saillies   oorrespondan-   tes sur les côtés des moules. 



   Les bras de transport ou châssis 20 sont reliés ou ao- oouplés l'un à l'autre par des bras s'étendant verticalement 32, assemblés par la pièce transversale 33, ce qui permet d'é- galiser la pression des bras 20 sur l'arbre 5. 



   L'arbre à cames 16 est commandé au moyen d'engrenages de réduotion appropriés 31 afin de produire la vitesse de fonc-   tionnement désirée.   



   En fonctionnement, lors du mouvement de pivotement de l'élément de transport 20 vers le bas, les cliquets inférieurs 28   reçoivent   le moule 3 à l'extrémité'd'évacuation du train et en même temps la paire supérieure   de cliquets   27 reçoit le moule 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 qui se trouve dans la position horizontale ou de remplissage, en étant maintenu temporairement par les cliquets fixes 29. 



   On remarquera que le mouvement d'un organe de moulage vers la position horizontale ouvre le moule suivant à l'extrémité d'é-   vaouation,   et expose l'oublie de manière à ce qu'elle puisse être enlevée par le préposé. 



   Les organes de transport radiaux 20 reçoivent leur mou- vement voulu vers le haut, par l'action de la came 25, et lors- que les cliquets 27, 28 reçoivent une paired'organes de moula- ge, comme 0 'est indiqué ci-dessus, ce   mouvement   ascendant trans porte le moule, qui se trouvait dans la position horizontale, à l'extrémité antérieure du train, de manière à ce que ses seg- mente de crémaillère 7 viennent en prise avec la denture de la roue dentée   10   de cette extrémité, tandis que l'organe de mou- lage dont l'oublie, a été enlevée à l'extrémité d'évacuation du train, est amené dans la position horizontale et prend la place de'l'organe qui vient précisément de quitter cette posi- tion.

   Cette opération est constamment renouvelée, de sorte que chaque organe de moulage est transporté, à son tour, de   l'ex-   trémité d'évacuation au   commencement   du cycle successivement, en s'arrêtant à la position horizontale ou position dite de 9 heures, pour reoevoir une charge de pâte. 



   Il est préférable de procurer un mouvement positif vers le bas de l'organe de transport 20 au moyen des cames 26, mais il est évident que cette came peut être évitée et que le mouve- ment vers le bas peut être effectué par gravité, on peut prévoir aussi un disque en forme de came rainurée. 



   L'alimentation en pâte des moules peut être effectuée à la main par le préposé, mais il est préférable de prévoir un dispositif de ohargement automatique, qui peut fournir une charge   de'   pâte à chacun des demi-moules, lorsqu'il se trouve en position horizontale, le fonctionnement de ce dispositif automatique de chargement étant synchronisé avec la présenta- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 tion du moule dans la position dite de 9 heures. 



   Les organes de moulage peuvent être construits sui- vant une forme ou une conformation plus ou moins ouverte entre la plaque ou face radiale, afin de'faciliter un chauffage des moules lorsqu'ils passent dans le circuit   de la.   cuisson. Tout genre de chauffage convenable peut être employé;

   ainsi des jets de gaz 30 peuvent être disposés de manière à agir sur les moules, ou bien des moyens de ohauffage électrique ou par la valeur peuvent être   utilisés,   
Quoique l'on ait décrit des moyens de transport en forme de bras pivotants et de cliquets, on comprendra que d'au tres moyens peuvent être prévus dans ce but, et qu'au lieu de prévoir un dispositif d'encliquetage fixe pour maintenir les moules dans la position horizontale, un second dispositif à came peut être employé de manière à ce que le travail de trans port des moules en deux phases, puisse être effectué ou dis- tribué entre une pa-re d'éléments à came ou des bielles ou autre dispositif équivalent pour produire le mouvement'requis. 



   REVENDICATIONS : 
 EMI8.1 
 ..........., .... ¯ ¯ .. ¯ .. , . 



   I.- Une machine pour fabriquer ou   ouire   des gaufres et des produits analogues, comprenant un train d'organes formant des moules doubles disposés et mus suivant un circuit, et un espace ou secteur ouvert au travers duquel les organes sont successivement transportés d'une extrémité du train à l'autre, la disposition étant telle qu'un moule est ouvert et   disponi-.   ble pour l'évacuation de la gaufre dans la moitié inférieure du circuit. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements in apparatus for making waffles and analgesic products.



   The present invention approximates desappareilso to machines serving, manufacturing. u baking waffles and similar products, and more especially waffles, or forgotten waffles containing ice cream, and it refers to the known apparatus or machines in which a train or a series of double-shaped members are arranged and placed. movement following a circuit which can be @ n circuit of

 <Desc / Clms Page number 2>

 rotation around an axis and which comprises an opening or open sector, through which these members are in turn transported from one end of the train to the other.



   One of the objects of this invention is to provide an improved apparatus of simplified construction, in which the discharge of the product and the supply of the prepared dough or other material is facilitated.



   Another object of this invention is to provide improved means for transmitting movement to the molding members along paths forming a circuit and for moving them through the open sector or opening of this baked air.



   Another object of this invention is to provide an apparatus having a compact arrangement of its molding elements, and allowing a saving in fuel for heating the molds.



   In accordance with the present invention, the molding members receive a movement the direction of which is such that the molds approach the discharge position in the region between 180 and 270 of an oerole (using a comparison with a dial d 'clock where the indication corresponding to 12 o'clock would be represented by 0) and preferably so that a mold opens for evacuation around the position corresponding to 210
The aperture, or open sectevx, may be placed or extend between the position corresponding to 180, or a little beyond 180 (eg 220) to an angle somewhat greater than 270 (eg 300 -).



   This arrangement not only offers a very suitable angle for the discharge, but it allows a more or less horizontal position to be adopted for the supply of paste. dough. Another characteristic of the invention consists in that

 <Desc / Clms Page number 3>

 that transport means are provided for moving a molding element relatively quickly from the end of the train to a rest position or substantially rest, s' approaching horizontal, and then, to move that element to the other end of the train, so that it starts the cycle again.



   This invention also includes the transmission of motion to the molds, by means such as those described in British Patent Nos. 283.986 and 261.841, serving to impart motion to either of the pinions included in the means. , used to keep the train in tight order, and the Loules closed during the cooking cycle.



   Other features of the present invention will be described and set forth below and in the claims.



   The accompanying drawings show by way of example a maohine used for the production of flat waffles.



   Figure I is a side elevation, and Figure 2 is a sectional elevation perpendicular to the previous one.



   In the practical implementation of the invention according to a suitable form and by way of example, a series of members 3 with a double mold are used, each of these members being mounted on spokes or radial arms 4 which can rotate around them. of a shaft or hub 5. These molding members are provided, on each radial faoe 6, with a molding element or a cavity capable of forming, jointly with another molding element, a suitable mold. for a flat waffle, or forget that is to say that each pair of members comprises between the opposite faces of oeux-oi a mold cavity of a flat or forget waffle.

   Are the molding elements in the form of a sector and provided with elements forming toothed rack segments? on each side of these elements, and constituting, when the organs are in contact with each other, ', Racks con-

 <Desc / Clms Page number 4>

 tints extending over the largest aro of a circle.



   The organs are arranged in the manner of a train or series in intimate contact and the arrangement and the number of these organs are such that the cerole is incomplete and presents a hole or an opening in the form of a seoteur 8, through which , the organs are brought from one end of the otter train. The machine is arranged so that this hole measured from the center line X of the molding member from one end of the train to the center line Y of the mold at the other end of the train, extends at an angle of about 100 or a little less, the dimensions of this space depending on the width and the number of molds,

   thus taking into account the space necessary for the supply of dough and for the production of the movement of evacuation and distribution of the flat or forgotten waffles.



   The shaft or hub 5 of the machine is provided at each end with an ooaxial pinion 9, which is freely mounted on this shaft and which meshes with a pair of toothed wheels 10, II; one of which 10 is placed near what may be called the "beginning" of the train, and the other of which 11 is disposed towards the discharge end of the train. These toothed wheels can engage with the rack elements of the molding members, and they are mounted so as to exert an elastic force on the assembled train and to keep the molding members and the molds in tight order. .

   The elastic means for producing this result can be set up as described in UK Patent Nos. 261,841 and 283,986.



  Thus, the toothed wheel II is actuated by an elastic drive comprising a pair of discs 12, 13, movable with respect to one another, and connected by springs 14. The disc 13 has the shape of a toothed wheel and is actuated by a pinion 15 mounted on the camshaft 16, mentioned below. The disc 12 is joined to the gear shaft 17 by means of a part made of

 <Desc / Clms Page number 5>

 plate 18, articulated to the disc 12 and provided with an oarrée opening receiving the oarré end of the shaft.

   Rotational motion can be imparted to the train, at an appropriate speed, by applying the command to any of the sprockets 9, 10 and II, but it is convenient to apply the command to the pinion ± 'by means of a toothed wheel 19, which is attached to the disc-shaped toothed wheel 13, which is connected to the discharge end of the apparatus.



   Each of the faoes of the double mold may be provided with determining or adjusting means, which may also include means for enclosing the dough. For example, the molds can be provided with complementary ribs and grooves, or similar partitioning means.



   The sector of 100 mentioned above is placed (considering an end elevation of the apparatus) between about 200 to 310 measured along the circumference, or as one might say, about between 7 a.m. and 10 a.m. a clock face, so that with the molds in number and relative dimensions as shown, the space or gap between the beginning and the end of the train is approximately 80 ±.



   Means of transport are provided to move the molds 3, from the end of the train (so-called 7 o'clock position) through space 8, to the so-called 10 o'clock position, with a rest or stop in the horizontal or 12 o'clock position (see figure I) in order to provide a suitable position for filling or loading the molds with dough.



   A suitable means of transport consists of a pair of arms or frames 20, placed on each side of the apparatus, and mounted so as to pivot on the shaft 5. The frames are connected by connecting rods 21 to brackets. swing levers 22, or A-shaped frames, which carry rollers 23, 24 operable with rotary oames 25, 26, mounted on the oarshaft 16, the surfaces of the cams having a specific shape.

 <Desc / Clms Page number 6>

 give the side arms 20 a suitable upward movement, which at the start is accelerated with respect to a relatively fast speed of the movement of the train of molds, which makes it possible to obtain a rapid opening of the mold, at the end of the train,

   opening which is followed by a slow upward movement, during which time the closed mold which is at the "start" of the train is pushed against the next one and is by the supported transport mechanism / until the the gears are engaged. The transport frames are provided with pairs of pawls or tabs 27, 28, mounted so as to pivot and provided with elastic means, which normally tend to apply them inwards on the molds, the arrangement being such that each pair of pawls can accommodate a molding member on either side thereof.



   A third pair of pawls, or other means, may be provided to temporarily hold the molds in the horizontal rest or mold fill position. For example, a pair of pawls 29, can be placed one on one side of the machine and the other on the other side, and be fixed to the side posts or to other fasteners, these pawls capable of receiving corresponding projections on the sides of the molds.



   The transport arms or frame 20 are connected or coupled to one another by vertically extending arms 32, assembled by the transverse piece 33, which makes it possible to equalize the pressure of the arms 20 on tree 5.



   Camshaft 16 is controlled by means of suitable reduction gears 31 to produce the desired operating speed.



   In operation, during the pivoting movement of the transport member 20 downwards, the lower pawls 28 receive the mold 3 at the discharge end of the train and at the same time the upper pair of pawls 27 receive the mold.

 <Desc / Clms Page number 7>

 which is in the horizontal or filling position, being temporarily held by the fixed pawls 29.



   Note that movement of a mold member to the horizontal position opens the next mold at the release end, and exposes the oversight so that it can be removed by the attendant.



   The radial transport members 20 receive their desired upward movement by the action of the cam 25, and when the pawls 27, 28 receive a pair of molding members, as shown above. above, this upward movement trans carries the mold, which was in the horizontal position, at the front end of the train, so that its rack segments 7 come into engagement with the teeth of the toothed wheel 10 from this end, while the molding member whose omission has been removed at the discharge end of the train, is brought into the horizontal position and takes the place of the member which comes precisely from leave this position.

   This operation is constantly repeated, so that each molding member is transported, in turn, from the discharge end at the start of the cycle successively, stopping at the horizontal position or the so-called 9 o'clock position, to receive a load of dough.



   It is preferable to provide a positive downward movement of the transport member 20 by means of the cams 26, but it is obvious that this cam can be avoided and that the downward movement can be effected by gravity. may also provide a disc in the form of a grooved cam.



   The dough feeding of the molds can be carried out by hand by the attendant, but it is preferable to provide an automatic loading device, which can supply a load of dough to each of the half-molds, when it is in position. horizontal position, the operation of this automatic loading device being synchronized with the presenta-

 <Desc / Clms Page number 8>

 tion of the mold in the so-called 9 o'clock position.



   The molding members can be constructed according to a more or less open shape or conformation between the plate or radial face, in order to facilitate heating of the molds as they pass through the circuit of the. cooking. Any kind of suitable heating can be used;

   thus gas jets 30 can be arranged so as to act on the molds, or else electrical or value heating means can be used,
Although transport means in the form of pivoting arms and pawls have been described, it will be understood that other means can be provided for this purpose, and that instead of providing a fixed latching device to hold the molds in the horizontal position, a second cam device can be employed so that the work of transporting the molds in two phases, can be performed or distributed between a pair of cam elements or connecting rods or other equivalent device for producing the required movement.



   CLAIMS:
 EMI8.1
 ..........., .... ¯ ¯ .. ¯ ..,.



   I.- A machine for making or hearing waffles and similar products, comprising a train of organs forming double molds arranged and driven in a circuit, and an open space or sector through which the organs are successively transported in one direction. end of the train to the other, the arrangement being such that a mold is open and available. ble for the evacuation of the waffle in the lower half of the circuit.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, oomprenant un train d'organes for- mant des moules doubles, disposés et mune suivant un circuit, et un espaoe ou secteur ouvert au travers duquel oes organes <Desc/Clms Page number 9> sont successivement transportés d'une extrémité du train à l'autre, l'espace étant placé de manière à ce que les moules approohent de la position d'évacuation dans la région comprise entre les positions oorrespondant à 180 et 270 d'une circon- férence et de préférence de manière à ce qu'un moule soit ou- vert pour l'évacuation dans le voisinage de la position corres- pondant à 210 . 2.- A machine for making or baking waffles and similar products, comprising a train of organs forming double molds, arranged and linked in a circuit, and a space or open sector through which these organs <Desc / Clms Page number 9> are successively transported from one end of the train to the other, the space being placed so that the molds approach the discharge position in the region between the positions corresponding to 180 and 270 of a circumference. preferably and preferably in such a way that a mold is opened for discharge in the vicinity of the position corresponding to 210. 3.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, suivant la revendication 2, dans laquel- le l'espace ou seoteur ouvert, est @lacé ou s'étend entre la position correspondant à 180 (ou quelque peu davantage, soit 220) et un angle un peu plus grand que 270 (par exemple 300 -). 3. A machine for making or baking waffles and the like, according to claim 2, in which the open space or motor is laced or extends between the position corresponding to 180 (or somewhat more , i.e. 220) and an angle a little greater than 270 (for example 300 -). 4.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, comprenant un train d'organes formant des moules doubles, disposés et mus suivant un circuit, et ayant un espaoe ou secteur ouvert au travers duquel ces organes sont successivement transportés d'une extrémité du train à l'au- tre par des moyens de transport qui délacent un élément de l'extrémité d'évacuation, d'une manière relativement rapide vers une position de repos ou en substance de repos, et qui dépla- oent ensuite cet élément jusqu'à l'autre extrémité du train afin qu'il recommence le cycle. 4.- A machine for making or baking waffles and similar products, comprising a train of members forming double molds, arranged and driven in a circuit, and having a space or open sector through which these members are successively transported. 'one end of the train to the other by means of transport which move an element from the discharge end relatively rapidly to a rest or substantially rest position and which move then this element to the other end of the train so that it starts the cycle again. 5.- Dans une machine pour fabriquer ou cuire des gau- fres et des produits analogues, comprenant un train d'organes ou de plaques à moule ;double, l'adjonction de moyens par les- quels les plaques sont chargées de pâte, dans une position en substance horizontale, et sont ensuite roues vers le haut, de ma- nière à fermer les moules, dans une position en substance écar- tée de la vertioale. 5.- In a machine for making or baking wafers and similar products, comprising a train of organs or mold plates; double, the addition of means by which the plates are loaded with dough, in a substantially horizontal position, and are then wheeled upwards, so as to close the molds, in a position substantially away from the vertical. 6.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, comprenant un train d'organes à moule double disposés et mus suivant un circuit, et un espaoe ou sec- teur ouvert au travers duquel les organes sont successivement <Desc/Clms Page number 10> transportés d'une extrémité du train à l'autre par des:moyens de l'extrémité de transport qui déplacent l'élévemtn/d'évacuation jusqu'à une position horizontale ou en substance horizontale d'au$ laquelle le moule reçoit une charge de pâte et qui .déplacent ensuite le moule chargé vers le haut et un engagement avec le moule complémentaire au commencement du train. 6.- A machine for making or baking waffles and similar products, comprising a train of double mold members arranged and driven in a circuit, and an open space or sector through which the members are successively <Desc / Clms Page number 10> transported from one end of the train to the other by means at the transport end which move the lift / discharge to a horizontal or substantially horizontal position at which the mold receives a load dough and which then move the loaded mold upward and into engagement with the complementary mold at the start of the train. 7.- Une machine pour fabriquer ou ouire des gaufres et des produits analogues, suivant les revendications 4 et 6, dans laquelle les moyens de transport peuvent déplacer d'une mâniè- re simultanée une paire d'organes de moulage, l'un de l'extré- mité de livraison du train à la position de repos ou position d'alimentation en pâte, et l'autre de la position de repos jus- qu'au commencement du train. 7. A machine for making or reading waffles and the like, according to claims 4 and 6, in which the transport means can simultaneously move a pair of molding members, one of them. the delivery end of the train to the rest position or dough feed position, and the other from the rest position until the start of the train. 8.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues suivant les revendications 4, 6 et 7, dans laquelle les organes de moulage peuvent tourner autour d'un axe et les moyens de transport comprennent un châssis pou- vant osciller autour de cet axe et muni de-cliqueta pouvant re- cevoir les organes de moulage pour les déplacer. 8.- A machine for making or baking waffles and similar products according to claims 4, 6 and 7, in which the molding members can rotate about an axis and the transport means comprise a frame which can oscillate around. of this axis and provided with a click that can receive the molding members to move them. 9.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, suivant la revendication 8,,,dans laquel- le des cliquets fixes sont prévus pour maintenir un organe de moulage dans la position de repos, tandis que le ohâssis de transport effectue son mouvement de retour: 10.- Une machine suivant les revendications 7 à 9, dans, laquelle le châssis de transport oscille effectivement dans deux sens. 9. A machine for making or baking waffles and the like, according to claim 8, in which fixed pawls are provided to maintain a molding member in the rest position, while the transport frame performs its return movement: 10. A machine according to claims 7 to 9, wherein the transport frame effectively oscillates in two directions. Il.- Une machine pour fabriquer ou cuire des gaufres et des produits analogues, suivant la revendication 10, dans laquelle le châssis de transport est articulé sur un ohâssis en forme de A qui oscille au moyen d'une paire de oames, 12.- Une machine pour fabriquer ou ouire des gaufres et des produits analogues, suivant les revendications 7 à II, <Desc/Clms Page number 11> dans laquelle les moyens de transport et leurs moyens de comman- de sont dédoublés sur chaque côté de la maohine, les châssis de transport étant réunis l'un à l'autre dans les buts indiqués. 11. A machine for making or baking waffles and the like, according to claim 10, in which the transport frame is articulated on an A-shaped frame which oscillates by means of a pair of blades, 12.- A machine for making or manufacturing waffles and the like, according to claims 7 to II, <Desc / Clms Page number 11> in which the means of transport and their means of control are split on each side of the maohine, the transport frames being joined to one another for the purposes indicated. 13.- Une machine pour fabriquer'ou ouire des gaufres et des produits analogues suivant les revendications 1 à 12, dans laquelle les organes de moulage ont la forme d'un secteur et sont pourvus d'éléments de crémaillère constituant, lorsque ces orga- nes sont en contact l'un avec l'autre, des orémaillères continues et dans laquelle la transmission du mouvement aux éléments est effectuée par une paire de pignons en prise aveo oes crémaillè- res, la oommande de l'un de ces pignons se faisant par des moyens élastiques pouvant maintenir les organes de moulage pla- ces entre ces pignons en contact l'un aveo l'autre* 14.- Une machine pour fabriquer ou ouire des gaufres pla- tes ou oublies et des produits analogues en substanoe oomme dé- crite avec références aux dessina annexés. 13.- A machine for making waffles and similar products according to claims 1 to 12, wherein the molding members have the shape of a sector and are provided with rack elements constituting, when these organs. nes are in contact with each other, continuous oremaillères and in which the transmission of the movement to the elements is effected by a pair of pinions meshing with the racks, the control of one of these pinions being made by elastic means capable of maintaining the molding members placed between these pinions in contact with one another * 14.- A machine for making or reading flat or forgotten waffles and similar products in substance as described with reference to the accompanying drawings.
BE366785D 1930-01-08 BE366785A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE366785A true BE366785A (en) 1930-01-28

Family

ID=84488015

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE366785D BE366785A (en) 1930-01-08

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE366785A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
BE1030491B1 (en) * 2022-05-03 2023-12-05 Ecopoon Device for cooking dough pieces

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
BE1030491B1 (en) * 2022-05-03 2023-12-05 Ecopoon Device for cooking dough pieces

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2470096A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR FORMING BULBS MADE FROM A GLASS TUBE
CH448865A (en) Packaging process and machine for its implementation
FR2552664A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR ENCAPSULATING PRODUCTS, PARTICULARLY FOR PHARMACEUTICAL PRODUCTS
CH619904A5 (en)
CH400889A (en) Process for filling and closing containers and machine for implementing this process
BE366785A (en)
EP0808109A1 (en) Automatic candyfloss machine
FR2552741A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR STORING HOODED CAPSULES IN THE SAME DIRECTION
FR2658388A1 (en) Machine for manufacturing flat food products by cooking a dough
FR2569171A1 (en) Device for stacking a predetermined number of flat articles, such as envelopes, moving at high speed
FR2651093A1 (en) Device for manufacturing flat food products in series by cooking a mixture which was initially liquid
BE1005158A3 (en) Device for preparing food cereal and expanded cooked.
FR2606972A1 (en) Method and device for manufacturing pastry horns
EP0663149B1 (en) Machine for producing pancakes for ice-cream cones
FR1450561A (en) Improvements to wafer making machines
CH715918A1 (en) Apparatus, method of making pastry in the form of a cone, and said pastry.
FR2638422A1 (en) DEVICE FOR TRANSFERRING STACKS OF PRODUCTS TO BE PACKED AND EQUIPMENT INCLUDING THE DEVICE
FR2531927A1 (en) APPARATUS FOR FEEDING FOOTSTEPS NOT OTHERWISE CONSIDERED AT CONSTANT DISTANCE FROM ONE ANOTHER TO THE OTHER, GOODS OR SIMILAR ARTICLES TO A CONTINUOUSLY MOVING MACHINE OR APPARATUS
EP0096679A1 (en) Coiling and transferring device for wafers
CH383879A (en) Bottle handling device
CH470290A (en) Grouping device for bodies of specific shape
EP0359616B1 (en) Closing machine for containers
CH413705A (en) Soft bag closing device
FR2670363A1 (en) Method and machine for producing waffles
BE408591A (en)