BE365969A - - Google Patents

Info

Publication number
BE365969A
BE365969A BE365969DA BE365969A BE 365969 A BE365969 A BE 365969A BE 365969D A BE365969D A BE 365969DA BE 365969 A BE365969 A BE 365969A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
pistons
piston
turbine
shaft
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE365969A publication Critical patent/BE365969A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01CROTARY-PISTON OR OSCILLATING-PISTON MACHINES OR ENGINES
    • F01C1/00Rotary-piston machines or engines
    • F01C1/02Rotary-piston machines or engines of arcuate-engagement type, i.e. with circular translatory movement of co-operating members, each member having the same number of teeth or tooth-equivalents
    • F01C1/063Rotary-piston machines or engines of arcuate-engagement type, i.e. with circular translatory movement of co-operating members, each member having the same number of teeth or tooth-equivalents with coaxially-mounted members having continuously-changing circumferential spacing between them
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B53/00Internal-combustion aspects of rotary-piston or oscillating-piston engines

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Control Of Turbines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Turbine à combustion interne. 



   La présente invention a pour objet une turbine consti- tuée par un tube contourné en tore, ouvert au contour inté- rieur, à section circulaire et comportant deux moitiés dans lesquelles peuvent jouer en mouvement alternatif des groupes se composant d'un piston (ou de pistons) et d'un cylindre. 



   Cette turbine peut être exécutée avec ou sans soupapes Dans ce dernier cas, les groupes précités forment des unités cylindreet piston; chacun d'eux se compose d'un ensemble cylindre-piston, et ces ensembles unitaires se font vis-à- vis. D'autre part, quand la turbine est construite avec soupapes, chaque groupe ost constitué d'un même nombre pair de pistons. 



     Dons   la spécification qui va suivre, on suppose avoir pris, tant pour la turbine avec que   pour   celle sans soupapes, le nombre minimum d'unités à savoir . 



   Pour celle sans soupapes, deux groupes comportant chacun deux unités de cylindres et pour celle à soupapes, deux groupes ayant chacun quatre pistons. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Dans les dessins annexés, qui représentent, à titre d'exemple, un mode de réalisation de l'objet de cette in- vention : 
Fig.l montre une vue en coupe longitudinale de la turbine sans soupapes. 



     Fig.2   est une coupe transversale montrent les unités piston-cylindres mises en place. 



   Fig.3 est une vue en coupe transversale du carter d'en- veloppe avec les lumières d'aspiration   d'échappement   et les bougies. 



     Fig.4   est une vue en coupe longitudinale de   l'arbre-   moteur. 



   Fig.5 donne des vues en coupe transversale de cet ar- bre. 



     Fig.6   montre une coupe, en sens radial, de la turbine à soupapes. 



   Fig.7 est une vue en coupe de la même partie de turbi- ne à soupapes, mais suivant le plan désigné par V-VI en fig. 



  6. 



     Fig.8   montre une coupe, en sens axial, de cette partie 
 EMI2.1 
 de turbinesja soupapes. 



   Fig.9 donne une vue de détail d'un segment de piston. 



     Fig.10   montre, en coupe longitudinale, une unité de piston-et-cylindre. 



   Fig.11,   12,   et 13 donnent des vues en coupe transver- sales correspondantes et relatives à différentes positions des organes; 
Fig.14 représente une variante dans la forme donnée à l'unité, et montre deux unités   conséqutives,   en position et en coupe transversale. 



   La moitié antérieurede la turbine est désignée par A1 et sa   mo'itié   postérieure est désignée par AII; les pis- tons de cette turbine   A   sont désignés par B (voir la coupe 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 axiale en figure 1). 



   Dams la turbine à soupapes, la réunion des groupes est réalisée par des disques Bd et Cd, sur lesquels les pistons sont vissés. Ces disques ont une forme telle ' qu'ils forment la partie ouverte du tube toroldal A, en suivant le contour circulaire intérieur de ce tube, et ils peuvent tourner de façon étanche, l'herméticité exis- tant aussi bien entre eux que par rapport au tube. 



   Quand il   s'agit   de la turbine sans soupapes, on rem- place ces disques par de simples plaques en acier Bd et Ce. 



   Dans l'un et l'autre système, ces   p.ièces Bd   et Cd ont leur partie médiane rattachée à deux arbres creux Ba et Ca lesquels peuvent tourner dans les paliers Lb et Le 
Les arbres creux Ba et Ca ont leurs extrémités diri- gées l'une vers l'autre, découpées de pas de vis internes pour grande vitesse de vissage, savoir, un filet à droite sur Ba et un filet à gauche sur Ca et c'est au moyen de ces pas de vis qu'à lieu leur liaison avec la pièoe- tiroir D qui est taraudée d'un filet de vis correspondant. 



   La section intérieure de ce tiroir D est exécutée à qutre ou à six pans de manière à pouvoir coulisser en va- et vient sur une section carrée ou hexagonale de l'arbre principal 0. Ce dernier tourne dans les paliers 01 et CII 
D'autrepart les extrémités des arbres Ba et Ca qui sont éloignées l'une de l'autre, sont filetées d'un pas de vis extérieur pour grande vitesse, savoir : Ba avec un pas à droite et Ca avec un pas à gauche,lesquels pas de vis les relient avec doux disques de friction Mb et Mc. 



  Faisant vis-à-vis à ces deux disques de friction, qui sont mobiles, se trouvent respectivement les deux disques fi- xes Nb et Nc qui font corps avec le carter d'enveloppe. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Deux ressorts   Vb   et Vc sont Interposés entre le dis- que Mb et l'arbre Ba d'une part, entre le disque Mc et l'arbre Ca d'autre part. 



   Le bout de l'arbre 0 porte une roue dentée Y servant à entrâner la dynamo pour l'allumage ou le distributeur d'un dispositif d'allumage par bobine.. 



   Quand il s'agit d'une turbine à soupapes,cet arbre 0 actionne également le mécanisme de distribution, lequel peut affecter n'importe laquelle des différentes formes données aux mécanismes actionnant des soupapes. 



   Quand il s'agit d'une turbine sans soupapes, étant données des unités piston-cylindre, le piston d'une des unités Voyage dans le cylinde de l'unité suivante. 



   Considérant les figures 2 et 3 des dessins : 
Le piston de Cl travailledans le cylindre de B1 
Le piston de B1 travaille dans le cylindre de C2 
Lepis ton de C2 travaille! dans la cylindre do B2,   et   enfin : 
Le piston de B2 travaille dans le cylindre de C1 
Si donc, par suite d'une explosion, un groupe est mis en mouvement, tandis que l'autre groupe reste   immobi-   le, les espaces compris entre le haut du piston et le haut du cylindre augmenteront dans deux unités piston- cylindre et diminuetont dans les deux antres unités jais- ton-cylindre,      
Si alors, par l'effet de l'explosion suivante, c'est l'autre   groupe   qui est mis en mouvement, tandis que le premier groupe reste immobile, ce seront les espaces plus grands qui diminueront et les espaces plus petits qui augmenteront. 



   On a donc alternativement l'augmentation et la dimi- nution de ces espaces existant entre deux unités piston- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cylindre. 



   C'est dans ce fait d'avoir simultanément l'accrois- sement et la diminution de ces espaces entre unités piston- cylindre se faisant   vis-à-vis   que réside là fonctionnement de la turbine,de même que tous moteurs à combustion inter- ne. 



   Pour le passage des gaz à l'admission et le passage des gaz à l'échappement, il a été prévu, dans les parois de cylindre, respectivement ls lumières   d'admission E   et les lumières d'échappement F, lesquelles lumières corres- pondent, aux moments opportuns, avec des orifices d'ad- mission et d'échappement pratiqués dans le tube   toroldal   A. 



   Un tiroir S (voir les   figs.10   à 13) qui se meut con- centriquement au piston et est attaché au cylindre, sert à isoler ces prifices du carter en les fermant quand ils ne doivent pas agir. 



   L'allumage est opéré au moyen des bougies G (fig.3) qui sont réparties sur la circonférence de façon à se trouver devant une lumière d'admission chacune au moment où la compression est à son point maximum da.ns un groupe piston - cylindre. 



   Dans la turbine avec soupapes, employant huit pistons se faisant vis-à-vis quatre par quatre, le déplacement d'un groupe a pour effet de diminuer l'espace qui se trouve devant ce piston (dans le sens de la rotation) et   d'accroî-   tre cet espace derrière le piston en cause. 



   Le   mouvement   de l'autre groupe, faisant suite au premier mouvement,provoquers les actions inverses, et   c'st   ce qui procurera le mouvement nécessaire pour faire marcher un moteur à combustion interne. 



   Des chambres d'explosion P prévues sur le tube   toroî-   dal et contenant chacune les soupapes I et K ainsi que 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 leur mécanisme et la bougie, assurent respectivement le réglage dans l'admission et   1'échappement   des gaz ainsi que l'allumage(voir   Figs.6,7,et   8). 



   Etant donné que l'espace compris entre deux pistons qui se succèdent, ainsi que les pistons eux-mêmes se déplacent suivant le contour circulaire du tube A il faut prévoir 16 chambres d'explosion dans le cas d'une course angulaire de 45 degrés et de quatre pistons à chaque grou- pe. 



  Fonctionnement : Quand, par suite d'une explosion qui se produit entre deux pistons(quand il s'agit de la turbine à soupapes) ou entre un piston et un cylindre (quand il   s'agit   de la turbine sans soupapes) il y a un groupe qui    est poussé en avant ; groupe doit, à la fin de sa cour-   se (qui peut être de 30 degrés pour la turbine sans sou- papes et de 45 degrés pour celle à soupapes) s'arrêter,et rester empêché de se remettre en mouvement jusqu'à ce que le groupe suivant, qui était au mouvement lors de cet arrêt, soit   lui-mme   mis à l'arrêt. 



   Le groupe arrête doit donc être empêché de tourner en arrière par conséquence d'une explosion qui lui fe- rait prendre une rotation tétrograde ou bien de conti- nuer à tourner en avant par suite de la compression accroissant derrière ce groupe. 



   Pour arriver à ce résultat, l'on a prévu, sur les bouts des arbres Ba et Ca lesquels peuvent faire tourner les groupes de pistons B et 0, des disques de friction coniques pesants Mb et Mc (voir les figures 1 et 4) qui y sont réunis par pas de vis. 



   Le filet de ces vis est taillé pour grande vitesse et est tiré   à   l'encontre du sens de rotation des arbres. 



  Grâce à la force d'inertie emmagasinée dans ces disques de friction, ceux-ci,et aussitôt que les arbres sur les-   @   quels ils sont tenus, seront subitement mis à l'arrêt 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ou bien diminueront leur vitesse de rotation, subiront un un déplacement en sens axial grâce aux pas de vis, ce déplacement les amènera en contact avec deux dis- ques correspondants Nb et Ne avec lesquels ils réali- sent une liaison de fermeture et maintiennent à l'ar- rêt l'arbre avec le groupe de pistons qui y est ratta- ché. L'arrêt subit des arbres est provoqué par l'ex- plosion qui a lieu quand les arbres ont accompli un arc de 45 degrés (turbine avec soupapes) ou de 30 de- grés (turbine sans soupapes).

   La poussée résultai de l'explosion se propage évidemment aussi bien dans le se sens de la rotation que   dons   le sens   opposé*   
La   pou';sée   se propageant dans la direction oppo- sée met l'arbre à l'arrêt, provoque la fermeture des disques de friction M et N, et maintient ceux-ci en position fermée, jusqu'à ce qu'une pression accrue (due à l'explosion suivante) et cette   fais,   dans le sens de la rotation de l'arbre, vienne rompre la liai- son entre les disques N et M et pousse l'arbre à nou- veau dans le sens de la rotation.

   L'explosion citée en dernier lieu pousse notamment l'arbre en sorte qu'il se remette à tourner dans le sens de la rotation et par l'intervention du pas de vis, la liaison   M-N   est rompue, puisque par l'effet de ce filet de vis, le disque M est déplacé en sens radial par rapport au disque   N.   



   Les ressorts V (figs 1 et 5) ont pour fonction d'empêcher que l'accouplement soit hors prise en sui- te à des vibrations. Et comme la vitesse du pas de vis se déplaçant sur les arbres Ba et Ca est relati- vement élevés, les groupes ne peuvent être rejetés, 
Pour assurer la conversion de ces mouvements alternatifs des groupes de pistons B et C en un mouve- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ment rotatoire oontinu d'un arbre, l'invention fait emploi du mécanisme ci-après spécifié. 



   Les arbres creux Ba et Ca sont taraudés, à leurs bouts dirigés l'un contre l'autre, par des pas de vis intérieurs : Ba ayant un filet taraudé à droite et Ca un filet taraudé à gauche;   c'est   au moyen de ces pas de vis qu'ils sont reliés à l'organe-tiroir D qui est muni d'un pas de vis correspondant. 



  Ce tiroir D est exécuté à quatre ou à six pens, et il peut cou- lisser le long d'une section de même forme de l'arbre principal 0 qui a ses appuis dans les paliers C1 et O2 (voir   fig.l).   



   Quand la partie Ca tourne, l'organe-tiroir D tourne à rai- son d'une vitesse de révolution qui est la moitié de celle de l'arbre Ca et dès lors, pour chaque révolution complète de Ca la pièce D accomplit une avance d'un demi-tour du pas de vis, faisant ainsi elle-même un demi-tour. 



   Ceci est rendu possible du fait que, à chaque demi-tour, le tiroir D est poussé d'une même distance dans la partie Ba et peut tourner quand il est poussé en-dehors de C. 



   Si alors Ca est mis à l'arrêt et que Ba commence à tourner, c'est l'inverse qui a lieu, c'est-à-dire que D tourne à raison d'une vitesse de révolution moitié de celle de Ba et conséquemment pour un tour de Ba il accomplit un demi-tour à l'écart de Ba et intérieurement à Ca. 



   Le sens de rotation du tiroir D reste donc contamment le même, et, suivant que ce sera la partie Cd ou la partie Bd qui tournera, ce tiroir sera toujours entraîné par l'un d'eux dans le sens de la rotation voulue. 



   Grâce au mode de fixation du tiroir D sur l'arbre 0 qu'on a exposé ci-dessus, l'arbre 0 est donc animé d'un mouvement conti- nuel dans le sens de rotation des parties Ba et Ca en tournant à raison dtune vitesse moitié de la leur. 



   Etant donné que les arbres Ba et Ca n'accomplissent qu'un hui- tième ou un douzième de tour par course comme dans le mode   d'pxé-   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 cution représenté, le déplacement   .,en   va-et-vient du tiroir D sur l'arbre 0 est très faible. 



   Il est manifeste que le tiroir D est forcé de tourner à raison d'une vitesse ne valant que la moitié de celles des parties Ba et Ca puisque avec n'importe quelle autre vitesse il y aurait ou bien l'attraction des parties Ba et Ca l'une vers l'autre, ou bien leur répulsion l'une à l'écart de l'au tre. 



  ) Il existe deux possibilités où Ba et Ca ne sont attirés ou repoussés l'un de l'autre: 1 ) L'arbre 0 tourne à demi- vitesse dans le même sens que les arbres Ba et Ca; 2 ) à une vitesse double en sens opposé. Etant donné que le sens de ro- tation des arbres Ba et Ca, est réglé par les disques Mb et   1:fl, on   a le choix de concevoir une machine à vitesse de rota- tion de l'arbre peu élevée et à'grande vitesse de rotation de l'arbre-rotor (arbre de Ba et Ca) ou bien à vitesse de rotation de   l'erbre-rotor   peu élevée et à grande vitesse de rotation de l'arbre. 



   Il convient de noter encore, au sujet des pas de vis, que la hauteur en relief sur le tiroir D et la profondeur de rentrée   dans   les parties Ba et Ca sont égales au déplacement du tiroir D par rapport à l'arbre 0 pour chaque huitième ou douzième de tour : la nécessité en deviendra apparente lors du démarrage de la machina. 



   Mise à l'arrêt et mise en marche de lu machine : Si l'amenée du combustible est interceptée ou bien si l'allumage est interrompu, c'est en vertu de ce qui suit que la machine ces- sera de fonctionner. Le groupe de pistons B ou C alors en mou- vement se mettra à   tourner   à raison   d'un-   vitesse amoindrie, ce qui fera agir   1'accouplement   à friction MN et fera ralen- tir le mouvement du groupe en rotation.   L'arbre     O,en   vertu du moment d'inertie de lu masse en rotation, continuera à tourner d'où il s'ensuivra que l'arbre Ba ou l'arbre   Ca (sui-   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 vaut lequel est alors en mouvement) continuera' à pousser la pièce D en avant. 



   Quand cette pièce D a atteint la fin de son   mouvement,   axial, il peut se produire de trois choses   l'une :     1)     B,C,et   D restent à   l'arrêt;   
2) B,C,et D continuent leur rotation simultanément 
3) Le groupe B ou C alors en   mouvement     s'arrête   et le groupe alors à   l'arrêt   se   met  en mouvement 
Dans le cas où la situation est telle qu'envisagée sous 1 la machine s'arrête.

   Quant à la seconde éventualité, plie ne peut survenir, étant donné qu'elle est   empêchée   du fait du couplage du groupe encore en mouvement jusqu'alors, avec le concours de la compression   croissante   pour ce groupe et con- tribuant à maintenir les organes en prise mutuelle. La troi- sième éventualité qui est celle d'un   arrêt'.de   l'arbre en mou- vement et d'une entrée en mouvement de l'arbre immobile n'est pas exclue. 



   La force d'entraînement qui pourrait donner lieu à cet effet réside dans l'inertie de la masse en rotation, laquelle doit être suffisamment grande pour surmonter la compression qui serait provoquée par ce mouvement, et ce faisant, pour rompre l'accouplement (mettre les organes hors prise). 



   Si le groupe mû par cette force arrive à fin de sa cour- se, il ne se passera rien d'autre que ce qui avait déjà lieu et qui se répétera jusqu'à ce que l'énergie de la masse en rotation ne suffise plus à vaincre la compression qui augmen- te devant ce groupe. 



   La machine vient donc toujours à l'arrêt en une position qui rend possible la remise en marche en faisant tourner l'ar- bre dans   lsens   de la rotation de cette machine; car à l'ar- rêt de cette dernière un accouplement MN était fermé (en pri- se) en sorte que, à la rotation de l'arbre, l'organe-tiroir D poursuivant son mouvement axial qui avait été interrompu par   l'arrêt   de la machine, entraînerait avec lui celui des ar- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 bres B ou C qui était en mouvement lorsque la machine s'est arrêtée. 



   Or, le fait que l'arbre poursuit sa rotation a le même résultat que celui indiqué plus haut, à savoir : celui d'en- traîner à tour de rôle les arbres Be et Ca pour une course, puisque la fin d'une course a toujours lieu quand le déplace- ment de D en sens axial est à son maximum. 



   Cette turbine convient pour l'utilisation d'essence ou comme moteur à gaz, ou bien comme semi-Diesel ou Diesel,avec, pour ces deux derniers   cas,Inapplication,   une adjonction de   @   soupape à air et, le cas échéant, d'un compresseur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Internal combustion turbine.



   The present invention relates to a turbine consisting of a tube bypassed in a torus, open at the inner contour, with a circular section and comprising two halves in which groups can play in reciprocating motion consisting of a piston (or pistons) and a cylinder.



   This turbine can be executed with or without valves. In the latter case, the aforementioned groups form cylinder and piston units; each of them is made up of a cylinder-piston assembly, and these unitary assemblies are made vis-à-vis. On the other hand, when the turbine is built with valves, each group is made up of the same even number of pistons.



     Given the specification which will follow, it is assumed to have taken, both for the turbine with and for that without valves, the minimum number of units namely.



   For that without valves, two groups each comprising two cylinder units and for that with valves, two groups each having four pistons.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In the accompanying drawings, which show, by way of example, an embodiment of the subject of this invention:
Fig.l shows a longitudinal sectional view of the turbine without valves.



     Fig. 2 is a cross section showing the piston-cylinder units fitted.



   Fig.3 is a cross sectional view of the casing with the exhaust suction ports and spark plugs.



     Fig.4 is a longitudinal sectional view of the motor shaft.



   Fig. 5 gives cross-sectional views of this tree.



     Fig.6 shows a section, in radial direction, of the valve turbine.



   Fig. 7 is a sectional view of the same part of a valve turbine, but taken along the plane designated by V-VI in fig.



  6.



     Fig. 8 shows a section, in axial direction, of this part
 EMI2.1
 of turbinesja valves.



   Fig.9 gives a detailed view of a piston ring.



     Fig. 10 shows, in longitudinal section, a piston-and-cylinder unit.



   Figs. 11, 12, and 13 give corresponding cross-sectional views relating to different positions of the members;
Fig. 14 represents a variant in the form given to the unit, and shows two consequent units, in position and in cross section.



   The anterior half of the turbine is designated by A1 and its posterior half is designated by AII; the pistons of this turbine A are designated by B (see section

 <Desc / Clms Page number 3>

 axial in figure 1).



   Dams the valve turbine, the reunion of the groups is carried out by discs Bd and Cd, on which the pistons are screwed. These discs have a shape such that they form the open part of the toroldal tube A, following the inner circular contour of this tube, and they can rotate in a sealed manner, the hermeticity existing both between them and in relation to each other. to the tube.



   When it comes to the turbine without valves, these discs are replaced by simple Bd and Ce steel plates.



   In both systems, these parts Bd and Cd have their middle part attached to two hollow shafts Ba and Ca which can rotate in bearings Lb and Le
The hollow shafts Ba and Ca have their ends facing each other, cut with internal threads for high screwing speed, namely, a right-hand thread on Ba and a left-hand thread on Ca and c ' is by means of these threads that their connection with the drawer-part D which is threaded with a corresponding screw thread.



   The internal section of this drawer D is made with a four or six-sided design so that it can slide back and forth on a square or hexagonal section of the main shaft 0. The latter rotates in bearings 01 and CII
On the other hand the ends of the shafts Ba and Ca which are far from each other, are threaded with an external screw thread for high speed, namely: Ba with a right hand and Ca with a left hand, which threads connect them with soft friction discs Mb and Mc.



  Opposite these two friction discs, which are movable, are the two fixed discs Nb and Nc respectively, which are integral with the casing casing.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Two springs Vb and Vc are interposed between the disc Mb and the shaft Ba on the one hand, between the disc Mc and the shaft Ca on the other hand.



   The end of the shaft 0 carries a toothed wheel Y used to drive the dynamo for the ignition or the distributor of a coil ignition device.



   When it comes to a valve turbine, this shaft 0 also operates the timing mechanism, which can take any of the different shapes given to the valve actuating mechanisms.



   When it comes to a valveless turbine, given piston-cylinder units, the piston of one of the units travels into the cylinder of the next unit.



   Considering Figures 2 and 3 of the drawings:
Cl piston works in B1 cylinder
B1's piston works in C2's cylinder
Lepis ton de C2 is working! in the cylinder do B2, and finally:
The piston of B2 works in the cylinder of C1
If, therefore, as a result of an explosion, one group is set in motion, while the other group remains stationary, the spaces between the top of the piston and the top of the cylinder will increase in two piston-cylinder units and will decrease. in the two other jaiston-cylinder units,
If then, by the effect of the following explosion, it is the other group which is set in motion, while the first group remains motionless, it will be the larger spaces which will decrease and the smaller spaces which will increase.



   We therefore have alternately the increase and decrease of these spaces existing between two piston units.

 <Desc / Clms Page number 5>

 cylinder.



   It is in this fact of having simultaneously the increase and the decrease of these spaces between piston-cylinder units facing each other that the operation of the turbine resides, as well as all internal combustion engines. born.



   For the passage of the gases to the intake and the passage of the gases to the exhaust, provision has been made, in the cylinder walls, respectively to the intake ports E and the exhaust ports F, which ports correspond to. , at the opportune moments, with intake and exhaust ports made in toroldal tube A.



   A slide S (see figs. 10 to 13) which moves concentrically to the piston and is attached to the cylinder, serves to isolate these openings from the crankcase by closing them when they should not act.



   The ignition is operated by means of the spark plugs G (fig. 3) which are distributed around the circumference so as to be in front of an intake port each when the compression is at its maximum point in a piston group - cylinder.



   In the turbine with valves, employing eight pistons facing each other four by four, the displacement of a group has the effect of reducing the space in front of this piston (in the direction of rotation) and of 'Increase this space behind the piston in question.



   The movement of the other group, following the first movement, will cause the opposite actions, and this will provide the movement necessary to run an internal combustion engine.



   Explosion chambers P provided on the toroidal tube and each containing the valves I and K as well as

 <Desc / Clms Page number 6>

 their mechanism and the spark plug, respectively ensure the adjustment in the admission and the exhaust of the gases as well as the ignition (see Figs. 6,7, and 8).



   Given that the space between two successive pistons, as well as the pistons themselves move along the circular contour of tube A, 16 explosion chambers must be provided in the case of an angular stroke of 45 degrees and four pistons to each group.



  Operation: When, as a result of an explosion which occurs between two pistons (in the case of the valve turbine) or between a piston and a cylinder (in the case of the valve-less turbine) there is a group that is pushed forward; group must, at the end of its travel (which can be 30 degrees for the turbine without valves and 45 degrees for the valve one) stop, and remain prevented from restarting until that the following group, which was in motion during this stop, is itself stopped.



   The stopped group must therefore be prevented from turning backwards by consequence of an explosion which would cause it to take a tetrograde rotation or else to continue to turn forward as a result of the compression increasing behind this group.



   To achieve this result, we have provided, on the ends of the shafts Ba and Ca which can rotate the groups of pistons B and 0, conical friction discs weighing Mb and Mc (see figures 1 and 4) which are joined by threads.



   The thread of these screws is cut for high speed and is pulled against the direction of rotation of the shafts.



  Thanks to the force of inertia stored in these friction discs, these, and as soon as the shafts on which they are held, will be suddenly brought to a standstill.

 <Desc / Clms Page number 7>

 or will decrease their speed of rotation, will undergo a displacement in the axial direction thanks to the screw threads, this displacement will bring them in contact with two corresponding disks Nb and Ne with which they make a closing connection and keep them in contact. 'Stops the shaft with the attached piston group. The sudden stoppage of shafts is caused by the explosion which occurs when the shafts have completed an arc of 45 degrees (turbine with valves) or 30 degrees (turbine without valves).

   The thrust resulting from the explosion obviously propagates both in the direction of rotation and in the opposite direction *
The thrust propagating in the opposite direction stops the shaft, causes the friction discs M and N to close, and maintains them in the closed position, until pressure increased (due to the following explosion) and this action, in the direction of rotation of the shaft, breaks the connection between the discs N and M and pushes the shaft again in the direction of the shaft. rotation.

   The explosion mentioned last pushes the shaft in particular so that it starts rotating again in the direction of rotation and by the intervention of the screw thread, the MN link is broken, since by the effect of this screw thread, the disc M is moved in a radial direction relative to the disc N.



   The function of the V-springs (figs 1 and 5) is to prevent the coupling from becoming disengaged due to vibrations. And since the speed of the thread moving on the Ba and Ca shafts is relatively high, the groups cannot be rejected,
To ensure the conversion of these reciprocating movements of the groups of pistons B and C into one movement

 <Desc / Clms Page number 8>

 continuous rotary rotation of a shaft, the invention makes use of the mechanism specified below.



   Ba and Ca hollow shafts are tapped, at their ends directed against each other, by internal threads: Ba having a right-hand thread and Ca a left-hand thread; it is by means of these threads that they are connected to the slide-member D which is provided with a corresponding thread.



  This slide D is executed with four or six pens, and it can slide along a section of the same shape of the main shaft 0 which has its supports in the bearings C1 and O2 (see fig.l).



   When the part Ca rotates, the slide member D rotates at a speed of revolution which is half that of the shaft Ca and therefore, for each complete revolution of Ca the part D advances half a turn of the screw thread, thus making itself a half turn.



   This is made possible by the fact that, with each half-turn, the drawer D is pushed an equal distance into the part Ba and can turn when it is pushed out of C.



   If then Ca is stopped and Ba begins to rotate, the reverse takes place, i.e. D rotates at a rate of revolution half that of Ba and consequently for a turn of Ba he performs a U-turn away from Ba and inwardly at Ca.



   The direction of rotation of the drawer D therefore remains constantly the same, and, depending on whether it is the part Cd or the part Bd which will rotate, this drawer will always be driven by one of them in the direction of the desired rotation.



   By virtue of the method of fixing the spool D on the shaft 0 which has been explained above, the shaft 0 is therefore driven by a continuous movement in the direction of rotation of the parts Ba and Ca while rotating at the right rate at half their speed.



   Since the Ba and Ca shafts complete only an eighth or twelfth of a revolution per stroke as in the px- mode

 <Desc / Clms Page number 9>

 cution shown, the movement back and forth of the slide D on the shaft 0 is very low.



   It is obvious that the slide D is forced to turn at a rate of a speed equal to half that of the parts Ba and Ca since with any other speed there would either be the attraction of the parts Ba and Ca one towards the other, or their repulsion one apart from the other.



  ) There are two possibilities where Ba and Ca are not attracted or repelled from each other: 1) Shaft 0 rotates at half speed in the same direction as shafts Ba and Ca; 2) at double speed in the opposite direction. Given that the direction of rotation of the shafts Ba and Ca, is regulated by the disks Mb and 1: fl, we have the choice of designing a machine with a low speed of rotation of the shaft and at high speed. speed of rotation of the shaft-rotor (shaft of Ba and Ca) or at low speed of rotation of the shaft-rotor and high speed of rotation of the shaft.



   It should also be noted, concerning the screw threads, that the height in relief on the drawer D and the retraction depth in the parts Ba and Ca are equal to the displacement of the drawer D with respect to the shaft 0 for every eighth or twelfth of a turn: the need will become apparent when starting the machine.



   Stopping and starting the machine: If the fuel supply is intercepted or if the ignition is interrupted, it is by virtue of the following that the machine will stop functioning. The group of pistons B or C then in motion will begin to rotate at a reduced speed, which will cause the friction clutch MN to act and to slow down the movement of the rotating group. The O-shaft, by virtue of the moment of inertia of the rotating mass, will continue to rotate from which it will follow that the Ba-shaft or the Ca-shaft (following

 <Desc / Clms Page number 10>

 which is then in motion) will continue to push part D forward.



   When this part D has reached the end of its axial movement, one of three things can happen: 1) B, C, and D remain stationary;
2) B, C, and D continue their rotation simultaneously
3) The group B or C then in motion stops and the group then stopped starts to move
In the event that the situation is as envisaged under 1, the machine stops.

   As for the second eventuality, folds cannot occur, given that it is prevented by the coupling of the group still in motion until then, with the help of increasing compression for this group and helping to keep the organs in motion. mutual catch. The third possibility, which is that of stopping the moving shaft and moving the stationary shaft into motion, is not excluded.



   The driving force which could give rise to this effect lies in the inertia of the rotating mass, which must be large enough to overcome the compression which would be caused by this movement, and in so doing, to break the coupling (put parts not taken).



   If the group moved by this force comes to the end of its course, nothing will happen other than what has already taken place and which will be repeated until the energy of the rotating mass is no longer sufficient. to overcome the compression which is increasing in front of this group.



   The machine therefore always comes to a stop in a position which makes it possible to restart it by rotating the shaft in the direction of the rotation of this machine; because when the latter stopped, an MN coupling was closed (in hold) so that, when the shaft rotates, the slide member D continuing its axial movement which had been interrupted by the stopping the machine, would bring with it that of the

 <Desc / Clms Page number 11>

 bres B or C which was in motion when the machine stopped.



   However, the fact that the shaft continues its rotation has the same result as that indicated above, namely: that of dragging the Be and Ca shafts in turn for a stroke, since the end of a stroke always takes place when the displacement of D in the axial direction is at its maximum.



   This turbine is suitable for the use of gasoline or as a gas engine, or as a semi-diesel or diesel, with, for the latter two cases, inapplication, an addition of @ air valve and, if necessary, of a compressor.


    

Claims (1)

RESUME ------------- Turbine à combistion interne comportant des pistons et cylindres en secteurs annulaires à ligne axiale courbe, reliés par groupes et susceptibles de se mouvoir alternati- vement sur un arbre commun, de part en part dtun tube annu- laire et à section circulaire, et cela en sorte que le mou- vement alternatif de ces groupes soit converti en un mouve- ment rotatoire continu de l'arbre commun. ABSTRACT ------------- Internal combustion turbine comprising pistons and cylinders in annular sectors with a curved axial line, connected in groups and capable of moving alternately on a common shaft, from one side to the other of an annular tube and of circular section, and that in so that the reciprocating motion of these groups is converted into a continuous rotary motion of the common shaft. Cette turbine à combustion interne pouvant être caracté- risée en outre par les points suivants ensemble ou séparément a) Les cylindres et les pistons sont réalisés d'après une mê- me ligne courbe. b) Le tube circulaire de la turbine à pistons est pourvu de lumières pour l'entrée et la sortie des gaz. c) Travail alternatif de deux groupes de pistons tansnis à un arbre commun en mouvement rotatif continu. d) L'emploi de disques de freinage qui maintiennent momentané- ment les groupes en place. e) Dans une construction de turbine à cylindres sans soupapes, la connexion de plaques aux unités de cylindres-pistons qui sé- parent les tuyaux du carter. f) Des lumières d'aspiration et d'échappement dans la paroi du cylindre qui correspondent avec des lumières d'entrée et <Desc/Clms Page number 12> de sortie xxxx prévues dans l'enveloppe. This internal combustion turbine can be further characterized by the following points together or separately a) The cylinders and pistons are made along the same curved line. b) The circular tube of the piston turbine is provided with openings for the entry and exit of gases. c) Alternative work of two groups of pistons tansnied to a common shaft in continuous rotary motion. d) The use of braking disks which temporarily hold the units in place. e) In a valveless cylinder turbine construction, connecting plates to cylinder-piston units which separate the pipes from the crankcase. f) Suction and exhaust ports in the cylinder wall that correspond with inlet ports and <Desc / Clms Page number 12> output xxxx provided in the enclosure. g) Les bougies sont disposées de telle manière qu'elles sont mises en communication,au moment voulu, avec les chambres dans lesquelles s'opère la compression des gaz. h) Des ressorts pour pistons qui ont la forme de secteurs annulaires. i) Un ressort. de pistons disposé dans le cylindre qui prévient l'infiltration des huiles dans le cylindre. j) Inapplication d'éléments d'une pièce comportant un cylin- dre et un piston, le piston d'un des éléments jouant dans le cylindre de l'élément suivant. k) La prévision de pistons 3.'une longueur moindre d'un des groupe par rapport à la longueur des pistons de l'autre groupe. g) The spark plugs are arranged in such a way that they are placed in communication, when required, with the chambers in which the gas compression takes place. h) Springs for pistons which have the shape of annular sectors. i) A spring. of pistons placed in the cylinder which prevents the infiltration of oils into the cylinder. j) Failure to apply elements of a part comprising a cylinder and a piston, the piston of one of the elements playing in the cylinder of the next element. k) The provision of pistons 3. 'a shorter length of one of the groups compared to the length of the pistons of the other group.
BE365969D BE365969A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE365969A true BE365969A (en)

Family

ID=38185

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE365969D BE365969A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE365969A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2003036087A2 (en) Controlling kinematics of three-stroke or five-stroke heat engine piston stroke
EP1084334A1 (en) Erfahren
EP0034085B1 (en) Positive-displacement gas generator
WO1999020881A1 (en) Method for controlling machine piston movement, implementing device and balancing of said device
US20080098982A1 (en) Rotary piston engine
EP0034958B1 (en) Engine with rotary pistons having a cyclic speed variation and driving means
EP2279332B1 (en) Internal combustion engine
EP1543221B1 (en) Hydraulic valve actuator for reciprocating engine
BE365969A (en)
FR2695682A1 (en) Two-stroke engine with pneumatic injection and first-order balancing of alternative masses.
EP2166198B1 (en) Method to control intake and exhaust valves of an internal combustion engine, from which at least one cylinder can be shut down and engine controlled by that method
FR2941740A1 (en) ROTARY MOTOR WITH CIRCULAR ROTOR
EP0069039B1 (en) Super-charged internal-combustion engine
FR2619596A1 (en) ROTARY ARRANGEMENT FOR MOVING PISTONS
FR2898383A1 (en) Fixed/rotating mechanical assembly for forming e.g. pump, has mechanical system with set of pinions driven by another set of pinions to rotate piston for controlling operating cycle of piston, where system organizes kinematics of assembly
EP0019557A1 (en) Internal combustion engine with swash plate, without crankshaft-connecting rod
EP0024460A1 (en) Method for arranging rotary machines in several new applications and operating devices
FR2946693A1 (en) Internal combustion engine for motor vehicle, has shaft having four cams to actuate valves, and actuator generating displacement of shaft to position cams in positions of actuation of valves
FR2474586A1 (en) Two-cylinder two-stroke swashplate engine - has toothed racks on piston rods to drive segments on swashplate
WO2020053642A1 (en) Internal combustion engine having a planetary gear set and reciprocating pistons
BE438455A (en)
BE474573A (en)
FR2532361A1 (en) Internal combustion engine and its inlet and exhaust device.
BE415663A (en)
FR2742478A1 (en) Rotary drive engine, with annular chambers, e.g. heat engine or pump