BE364026A - - Google Patents

Info

Publication number
BE364026A
BE364026A BE364026DA BE364026A BE 364026 A BE364026 A BE 364026A BE 364026D A BE364026D A BE 364026DA BE 364026 A BE364026 A BE 364026A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
carriage
oven
charging
aforesaid
movement
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE364026A publication Critical patent/BE364026A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21BBAKERS' OVENS; MACHINES OR EQUIPMENT FOR BAKING
    • A21B3/00Parts or accessories of ovens
    • A21B3/07Charging or discharging ovens

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    .Dispositif d'enfournement et de détournement pour four de cuisson à marche 'continue.   



  La présente invention se rapporte à un dispositif d'enfournement et de détournement, pour four de cuisson à marche continue . 



   Un type connu de four de cuisson à marche continue' comporte un tunnel fermé sur lui-même et susceptible d'être parcouru par des supports pour les produits à soumettre à la cuisson , lessupports étant adaptésà des  chaînes   supportées par des roues à chaines dont l'une ou l'autre pour chaque chaîne est reliée par son axe à un dispositifmoteur susceptible de l'animer d'un mouvement de rotation intermittent de telle manière que les susdits supports déplacés en même temps que leschaînes s'arrêtent périodiquement devant l'entrée du four . 



   Les dispositifs d'enfournements et de   défournement   géné- ralement employés en combinaison avec les fours de ce type comportent un chariot susceptible d'être animé d'un mouvement de translation rectiligne alternatif. Ce chariot disposé devant l'entrée du four présente des bras susceptibles de recevoir une dalle sur laquelle on dépose les produits à sou- mettre à la cuisson . Lorsque le chariot est introduit dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 le four , les susdits bras s'abaissent et déposent la ' dalle sur un des supports reliés aux   chaînes   disposées dans le tunnel. Cette opération est répétée ,pour tous les supports reliés aux susdites chaines . 



   Lorsque le premier support repasse devant l'entrée du four après avoir parcouru le tunnel , les produits qu'il porte sont cuits   à   point étant donné que la durée d'une révolution complète des   chaines   a été choisie égale à la durée de cuisson nécessaire . A partir du moment où le premier, support s'arrête à nouveau   devant   l'entrée du four il convient en vue de réaliser une marche continue de procéder successivement au déchargement et au rechargement du support . A cet effet le chariot est introduit dans le four avec les bras en position abaissée .

   Le relèvement des bras soulève la dalle sur laquelle sont disposés les produits cuits , le chariot sortant du four emporte la dalle avec   lui .   Celle-ci est remplacée hors du four par une autre dalle sur laquelle on a déposé d'autres produits à soumettre à la cuisson . Le chariot pénétrant à nouveau dans le four apporte la nouvelle dalle sur le support qui vient d'être débarrassé puis ressort du four . Entre-temps les   chaines   munies de supports et animéesd'un mouvement de transla-      tion intermittent progressent dans le tunnel de manière à      amener pour un instant le support consécutif devant l'entrée du four et le cycle d'opérations décrites pour le premier support se répète pour le second ainsi que pour les autres supports .. 



   Lorsqu'il s'agit de four de boulangerie , le chauffage le plus pratique est obtenu par conduction au 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 moyen de tubesfermésde toutes  parts ,   remplis d'un liquide bon conducteur de la chaleur et dont une partie est disposée dans le foyer du four tandis que l'autre partie est logée soit dans la sole soit dans la voute du tunnel'du   four .   



   La capacité de production d'un tel four est limitée d'une part par la dimension des bubes de chauffage et d'autre part par la durée d'une opération de détournement et d'enfour- nement réalisée suivant le cycle décrit plus ahut. Cette opération réclame ainsi qu'on l'a vu deux déplacements aller retour consécutifs du chariot , un pour le défournement , l'autre pour l'enfournement .

   Le temps minimum admissible pour une opération de ce genre'est limité par des exigences méca- niques compatibles avec   'un   fonctionnement satisfaisant du dispositif d'enfournement et de   détournement .   Ce temps minimum limite lui-même le nombre de supports que- peuvent porter leschaînesd'un four destiné à la cuisson de produits réclamant une durée de cuisson déterminée , correspondant à la durée d'une révolution complète des susdites chaines com- prise entre   les.; ,   arrêts consécutifs d'un support devant l'entrée du four , un   de.ces   arrêts étant mis à profit pour le chargement de produits   à' cuire,   l'autre pour l'enlèvement de ces produits après cuisson . 



   L'invention envisage particulièrement   d'augmenter   la capacité de production d'un four du type décrit ci-dessus en réduisant considérablement la durée d'une opération d'enfour- nement et de défournement ce qui dans le cas de la cuisson d'un produit réclamant une durée de cuisson déterminée permet d'adopter le plus grand nombre possible de supports disposés sur le s. chaine s . 



   A cet effet le dispositif inventé comporte un chariot 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 susceptible d'être animé d'un déplacement rectiligne alternatif et de pénétrer pour un sens de ce déplacement à l'intérieur du four . Dans ce mouvement de pénétration à l'intérieur du four le chariot , au moyen d'un organe spécial , pousse devant lui lesproduits cuits disposés sur le support arrêté devant   1.'entrée   du four. 



  Les produits cuits ainsi poussés arrivent sur un dispositif d'évacuation qui 'les entraine hors du four. 



  En même temps que le susdit chariot , un autre chariot portant un ruban transporteur sur lequel sont disposés les produits non cuits destinés à être déposés à la place des produits cuits qui viennent d'être évacués pénètre dans le four . Ce second chariot mû ensuite en sens inverse vers la sortie, du four dépose les produits non cuits sur le support puis entraine avec lui le premier chariot dont l'organe susceptible de   pousser'   les produits cuits ainsi que mentionné plus haut , se dérobe pour éviter d'entraîner ou d'injurier les produits non cuits nouvellement déposés sur le support .

   Aprèla sortie deschariots le support, nouvellement chargé est entrainé par les chaines qui le supportent et remplacé devant l'entrée du four par' le support consécutif à propos duquel se répète l'opération de déchargement suivi du rechargement, immédiat suivant le cycle propre au dispositif inventé . L'originalité de ce dispositif réside en ce que l'enfournement et le détournement sont réalisés par lesdéplacements aller et retour simultanés de   deux   chariots destinés l'un au détournement l'autre à   l'en-   fournement tandis que dans les dispositifs connus géné-      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ralement employés , deux déplacements aller retour sont successivement nécessaire pour réaliser le défournement et l'enfournement .

   Ainsi qu'il a été dit la durée du cycle de fonctionnement du dispositif inventé étant portée au minimum il est possible d'obtenir une capacité de production beaucoup plus importante que celle réalisable au moyen des dispositifs connus 
Suivant une particularité de l'invention le dispositif assurant l'évacuation desproduits cuits hors du four fonctionne par intermittence , les périodes d'arrêt corres- pondant aux périodes pendant lesquelles le dispositif de détournement pousse le s. produits cuits des supports-sur le dit dispositif d'évacuation . 



   L'invention s'étend également à un mécanisme de commande du mouvement intermittent des supports grâce auquel un four normalement destiné au traitement de produits réclamant une durée de cuisson déterminée , peut être utilisé en vue du      traitement de produits réclamant une durée de cuisson moindre, tout en conservant le même rythme d'enfournement et de défour- nement que celui correspondant à la destination normale du four, 
A cet effet un mécanisme de changement de vitesse est combiné au système de commande du mouvement de progression intermittente des supports dans le tunnel du   four .   Grâce à ce changement de vitesse il est possible d'obtenir l'arrêt des supports devant l'entrée du four soit l'un après l'autre soit de deux en deux ou de trois en trois et ainsi de suite. 



  On peut ainsi obtenir la durée normale ou des durées de cuisson par exemple deux, trois   fois ......   moindre que ce tte durée normale . Il faudra naturellement veiller à ce que les divers régimes de progression intermittente obtenus soient 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 telsque le premier support chargé revienne devant, l'en-   .trée du   four après la durée de cuisson   choisie .   A cet effet le 'nombre de supports des chaînes doit être un multiple commun des différents nombres de supports qui peuvent suivant, lesrégimesde progression passer devant l'entrée du four entre deux arrêts limitant une période élémentaire du déplacement intermittent des chaînes . 



   Pour déposer lesproduits à cuire sur le tapis du chariot d'enfournement on pourra faire emploi d'une étagère à tablesmobilessusceptible de supporter les susdits produits et de les laisser tomber sur le tapis lors de la libération d'un système de verrouillage capable de maintenir les susdites tables contre la solli- citation desproduits qu'elles supportent , 
Les dessins annexés représentent à titre exemplatif et non limitatif un mode d'exécution de l'invention . 



  Celle-ci s'étend aux diverses particularités originales que comportent les dispositions représentées . 



   La figure 1 représente une vue partielle en pers- pective d'un four de cuisson à marche continue muni d'un dispositif 'd'enfournement et de détournement suivant, l'invention . 



   Les figures 2,3 et 4 illustrent diverses phases de fonctionnement du dispositif inventé . 



   D'après la   fig.   un four à marche continue comporte . un massif de maçonnerie à l'intérieur duquel est ménagé un tunnel'2 en circuit fermé dont une partie seulement est représentée . Dans le voisinage des parois latérales de ce tunnel sont disposées deux   chaines   telles que 3 dont l'une seulement est visible à la figure . Ces 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 chainesdisposéessur desroues à chainestellesque 40a peuvent entrainer avec elles des supports tels que 4 articulés aux   chaines   par desflasquestellesque 4a. Dans le voisinage de l'entrée 2a du four desrailstelsque 5a , 5b fixésaux parois du tunnel 2 assurent le   guidage   vertical des supports      tel s que 4. 



   Les chaines 3 peuvent être animées d'un mouvement inter- mittent par un mécanisme de commande comportant un moteur 6 sur l'arbre duquel est calé un pignon 6à engrenant avec un pignon 7 entrainant un pignon 8a calé sur un arbre 8 muni d'une manivelle 8b susceptible d'actionner une croix de Malte 9a calée sur un arbre 9 accomplissant par exemple 1/4 de tour      lorsque le pignon   7 exécute   un tour complet . 



   Sur l'arbre 9 sontdisposés deux pignons 9b , 9c pouvant tourner fou et susceptiblesd'être accouplés à l'arbre 9 par l'intermédiaire d'un embrayage à griffes dont le manchon 9d est calé à frottement doux sur l'arbre 9 et dont la position est commandée par un levier d'embrayage   9f .   Les pignons 9b 9c engrènent respectivement avec deux autres pignons 10a, lOb 
 EMI7.1 
 calés sur un arbre 10 portant une roue à chaine 10c représentée a:

  t éklg J conventionnellemen par deux cercles en traits mixtes , La roue à chaine 10c   conmande   par une chaîne 11 une autre roue à chaine 12a calée sur l'arbre d'un pignon 12b entraînant en rotation un pignon 40b calé sur l'arbre 40 portant deux roues tellesque 40a sur chacune desquellespasse une des  chaines   telles que 3 , la   chaine     11 ,   la roue 12a, les pignons 12b et 
40b étant également représentés par convention en traits mixtes .

   Les-divers rapports d'engrenages sont'telsque lorsque la croix de Malte accomplit un quart de tour les chaines 3 sont déplacées de telle sorte que les supports 4 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 se succèdent un à un devant l'entrée du   four   si le mancnon 9d de l'embrayage   entraine   le pignon 9b ou de deux en deux si c' e st le pignon 9c qui est entrainé.

   Ce dispo- sitif de changement de vitesse constitue une des caracté- ristiques de l'invention parce qu'il permet de faire varier la durée de cuisson .   Celle-ci   correspondant au temps mis par un support partant de l'entrée du four pour y revenir après avoir parcouru le tunnel , on conçoit que si les supports se meuvent par   intermittence   de manière à passer de deux en deux devant l'entrée du four au lieu de se succéder un à un , la durée de cuisson sera moindre puisque l'intervalle de temps entre deux arrêts consécutifs reste le même'étant donné qu'il cor- respond à une révolution d'unquart de tour de la croix de Mal,te 9a dont la vitesse de rotation reste constante. 



   Il va de soi que sans s'écarter du domaine de l' in- vention on peut prévoir l'emploi d'une boite de vitesse donnant plus de deux vitessesainsi que cela a été repré- senté à titre exemplatif . 



   Le dispositif d'enfournement et de défournement inventé disposé devant l'entrée 2a du four comporte un chariot 13 dont le chassis est muni de galets de roulement , tels que 13a guidés dans les longerons du châssis   d'un   autre chariot 14 également muni de galets tels que 14a guidés par de  s rail s115   formant un support disposé en regard de l'entrée du four .. Le chariot 13 supporte un tapis 13b disposé sur des rouleaux pivotés sur le chassis du chariot 13. Celui-ci porte à la partie inférieure une crémaillère 13d engrenant avec un pignon 140 susceptible de rouler sur une crémaillère fixe 15 , l'axe du pignon 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 140 est porté par un étrier 16a formant l'extrémité mobile d'un balancier 16 articulé à son autre extrémité 16b au moyen d'une biellette 17 à un support fixe 18.

   Le balancier 16 peut être animé d'un mouvement d'oscillation grâce à un coulisseau 7b guidé dans la coulisse 16d et pivoté sur le   bouton ,7a   porté par le, pignon 7 mis en rotation par 'le pignon 6a de l'arbre dû moteur 6. 



   Lorsque le balancier 16 se déplace vers la   dromte   à partir de la position qu'il occupe sur la figure 1 il entraine le chariot 13. Une butée 13f disposée à l'arrière du chariot 13 entre en contact ainsi que visible à la figure 3 avec une butée 14b solidaire du chariot 14. La coopération des susdites butées assure l'entrainement simultané des chariots 13 et 14 vers la position extrême représentée à la figure   4/telle   que les deux chariots ont pénétré à l'inté- rieur du four . Lorsque le   mouvement.du   balancier change de sens , la coopération des butées 13f et 14b cesse de telle sorte que le chariot 13 est d'abord entrainé seul vers la   ..   gauche .

   Après un certain déplacement , une butée 13g solidaire du chariot 13 entre en contact ave,c la butée 14b et les deux chariots sont simultanément entrainés hors du   four .   Un dispositif de verrouillage automatique est prévu en vue d'assurer l'immobilité du chariot 14 pendant les périodespour lesquelleslesbutées 13f et 13g ne coopèrent pas avec la butée   14b;   Ce dispositif comporte deux tringles 19a , 19b alignées dans le prolongement l'une de l'autre et 
 EMI9.1 
 supportées par des douilles 15a, 15b solidaires d'un des rails -Iez;,-& AAe fus.

   Ces douilles 15a , 15b présentent .respectivement des rainures hélicoïdales 15d , 15f dans lesquelles   s'engagent   des ergots 19d , 19f respectivement solidaires des tiges 19a , 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 lgb de telle sorte qu'un déplacement longitudinal de l'une ou l'autre des tigesen provoque une certaine rotation . Un étrier 14d solidaire du chariot 14 est disposé de manière à se   mouvoir   à cheval le long des tiges 19a , 19b. Lorsque le chariot 14 arrive vers la fin de sa course dans l'un ou l'autre de ses deux sens de déplacement il rencontre l'une ou l'autre des deux butées 19g, 19h respectivement.,solidairedes tiges 19a, 19b de manière à entrainer avec lui l'une ou l'autre des tiges 19a, 19b.

   Cet entraînement sa traduit en une rotation ainsi que signalé plus haut et cette rotation amène 1 ',un ou l'autre   des  organesde verrouillage   19i ,   19k respectivement solidaires des tiges 19a , 19b dans le champ de passage de l'étrier 14d lors de son déplace- ment en sens inverse de celui qui vient de provoquer le verrouillage . Il va de soi que les dimensions des organes 19i , 19k sont telles qu'ils peuvent passer dans   l'ouver-   ture de l'étrier lorsque cesorganes ne sant pas en position de verrouillage . ' 
Ainsi que représenté'aux figures , l'alignement des tiges 19a , 19b est assuré par la pénétration'd'une partie de la tige 19a dans un évidement axial de la .tige 19b cette liaison permettant le déplacement de l'une des tiges sans entraînement de l'autre .

   Des supports 20 solidairesdesrails15 présentent desrails  21   sur lesquels  peuvent   rouler lesgalets tels que 22a d'un chariot de chargement 22 des produits à cuire , chariot présentànt une table formée de clapets 22b et 22d pivotés sur des axes portés par le   cnassis .   Ces axes sont munis de manivelles   réunies   par une bielle 22f articulée à   une   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 pièce 22g elle-même solidaire d'une pièce pivotée sur une barre 22k pouvant coulisser dans des supports solidaires du chariot 22 et formant une poignée de manoeuvre de ce chariot dont le mouvement est limité vers l'arrière par des butées 21a et vers   l'avant   par des butées 21b.

   La pièce 22g présente une encoche dans laquelle   peut,-pénétrer   un bras d'un levier 22i formant un verrou dont l'action assure .   l'izarnobilisation   des clapets 22b , 22d. 



   Lesproduits à soumettre à la cuisson étant déposés sur lesclapets 22b , 22d du chariot 22 , celui-ci est amené au moyen de la poignée 22k de la position de la   figurai   à celle de la figure 2 .. Lorsque le chariot 13 passe de la position de la figure 1 à celle de la figure 2 , la tapis 13b qui est relié à une tige formant la butée 14b dont, il a été question , se met en rotation et vient se disposer sous les susdits clapets ..A ce moment , une butée 13k , solidaire du chariot 13 , vient en contact avec un bras 23a d'un levier pivoté sur un support solidaire du chariot 14 et dont l'autre bras 23b peut jouer par rapport au levier 22i le rôle d'une came susceptible de le déplacer pour assurer la libération de la pièce 22g ainsi que représenté à la figure 3 ,cette libération survenant par exemple au moment,

   où la butée 13f du chariot 13 arrive en contact avec la butée 14b du chariot 14. Par suite de la susdite libération , lesclapets 22b , 22d se dérobent sous le poids desproduits qu'ils supportent et ceux-ci tombent sur le tapis 13b puis sont entraînés à l'intérieur du four par suite du déplacement du chariot 13 qui   entraine   lui-même le chariot 14. Celui-ci présente à l'avant une porte 14d susceptible d'obturer l'entrée 2a du four .'Dans le déplacement, du chariot 14 vers 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 l'intérieur du four , cette porte 14d pousse devant elle les produits cuits reposant sur   celui--, .   des supports 4 arrêtés à ce moment en regard de l'entrée 2a .

   Lorsque le chariot 14 est arrivé dans la position représentée à la figure 4 , la porte susdite a poussé les produits cuits sur un tapis transporteur 24 susceptible d'assurer l'évacuation de ces produits nors du four . 



   Le chariot 14 étant verrouillé dans la position de la figure 4 grâce au fonctionnement du dispositif de verrouillage , le chariot 13 se retire seul sous l'action du balancier 16 et comme le tapis 13b est relié à la butée 14b , fixe à ce moment , il se dérobe et dépose sur le support 4 qui vient d'être déchargé une nouvelle   charge   de produits à cuire . Après une certaine course du chariot 13 la butée 13g assure l'entraînement du chariot 14 dans son mouvement de sortie du   Four .   Pour éviter l'entraînement desproduits disposéssur le support 4 la porte 14d est montée sur un axe pivotant dans des supports solidaires du chariot 14.

   Sur cet axe est calé un secteur denté 14f engrenant avec un aubre secteur   dentée   25 pivoté également sur un support solidaire du chariot 14 et présentant un bras 25a muni d'un galet susceptible d'entrer en contact avec 'une surface de came 26a que présente une butée basculable 26 . La coo- pération du susdit galet avec cette surface 26a assure le relèvement de la porte qui peut retomber lorsqu'elle a franchi le support 4 et est revenue à la position de la figure 1 . La butée 26 présente une autre surface 26b que le galet du levier 25a rencontre pendant le mouvement de pénétration du chariot 14 à l'intérieur du four de 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 manière à assurer l'effacement de la butée 26 .

   En vue d'assurer le retour de cette butée 26 à sa position normale après   le   susdit effacement , un galet porté par un bras 13m vient   agir ,   ainsi que visible à la   figure .4  sur .une surface 26d en forme de rampe de la butée 26 de manière à la ramener à une position pour laquelle la' surface 26a est dans le passage du galet du levier 25a. 



   Il va de soi que les périodes de déplacement des      chariots 13 et 14 correspondant à la période d'immobilité dessupports tels que 4   c'est-à-dire   de la croix de Malte . 



   En vue d'éviter desdéplacements inutilesdu tapis transporteur 24 , l'invention prévoit de l'animer d'un 
 EMI13.1 
 mouvement de translation intermittent obtenu.au moyen d'un j,y .(tIJdG 1:..-<j7,:5) 1 arbre 27 mis en mouvement continu par une transmission quelconque le reliant   à,l'arbre   8 de manière à tourner à la même vitesse que cet arbre 8. L'arbre 27 ,porte un plateau 27a sur lequel est   pivote   un cliquet 27b soumis à   l'action   d'un ressort 27d qui le sollicite à s'engager par son bec dans l'une ou l'autre des dents d'une roue à rochet 28a calée sur un axe 28 transmettant son mouvement de rotation à un rouleau   24a   supportant.; le tapis transporteur 24 aune de ses      extrémités .

   Le cliquet 27b présente une partie en forme de      came 27f susceptible de rencontrer une butée fixe 29 sous l'action de laquelle le bec du cliquet est dégagé de la,dent avec laquelle il était en prise . 



   Dans le cas de la figurela roue à rochet comporte quatre dents et l'action de la butée 29 a lieu pendant environ un peu moins d'un quart de tour de l'arbre 27 de telle sorte que le tapis se meut pendant une période correspondant à   3/4   de tour de l'arbre 27 et reste immobile pendant le 'quart de 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 
 EMI14.1 
 / -(12ud; tourva de soi que les périodes dl i1u:ulobllité du tapis 24 correspondent à celles pendant lesquelles il reçoit les produits cuits poussés par la porte 14d   .Pen-   dant la période correspondant à la pénétration des cha- riots 13 et 14 à l'intérieur du   four ,  le préposé au chargement du chariot 22 dispose du temps nécessaire pour retirer ce chariot de la position.de la figure 3 jusqu'à la position de la figure 1 .

   Lesclapets occupant la position représentée  à,   la figure 3 , il suffit pour les ramener à celle des figures1 ou 2 d'exercer une action latérale sur la barre 22k de manière à amener l'encoche de la pièce 22g en face   du bras   du levier 22i formant verrou , ce levier étant sollicité par son poids de manière à assurer la pénétration du verrou dans   l'encoche,   après quoi les clapets   22b,22d   peuvent recevoir une nou- velle charge de produits à cuire . Le cycle des différen- tesphasesde fonctionnement.. se reproduira au sujet de chaque support tel que 4 arrêté en regard de l'entrée 2a du four .



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    .Device for charging and diverting for continuous cooking oven.



  The present invention relates to a device for charging and diverting, for a continuous cooking oven.



   A known type of continuous-running cooking oven 'comprises a tunnel closed on itself and capable of being traversed by supports for the products to be subjected to cooking, the supports being adapted to chains supported by chain wheels of which the 'one or the other for each chain is connected by its axis to a motor device capable of animating it with an intermittent rotational movement in such a way that the aforementioned supports moved at the same time as the chains stop periodically in front of the entrance from the oven .



   The devices for loading and unloading generally used in combination with ovens of this type comprise a carriage capable of being driven by a reciprocating rectilinear translational movement. This trolley placed in front of the entrance to the oven has arms capable of receiving a slab on which the products to be baked are placed. When the carriage is introduced into

 <Desc / Clms Page number 2>

 the oven, the aforementioned arms are lowered and deposit the slab on one of the supports connected to the chains arranged in the tunnel. This operation is repeated for all the supports connected to the aforesaid chains.



   When the first support passes again in front of the entrance to the oven after having passed through the tunnel, the products which it carries are cooked to perfection given that the duration of a complete revolution of the chains has been chosen equal to the necessary cooking duration. From the moment the first support stops again in front of the entrance to the oven, it is advisable in order to carry out a continuous operation to proceed successively with the unloading and reloading of the support. For this purpose the trolley is introduced into the oven with the arms in the lowered position.

   The raising of the arms lifts the slab on which the cooked products are placed, the trolley coming out of the oven takes the slab with it. This is replaced outside the oven by another slab on which other products to be baked have been placed. The carriage entering the oven again brings the new slab onto the support which has just been cleared and then comes out of the oven. In the meantime the chains provided with supports and animated with an intermittent translational movement progress in the tunnel so as to bring for an instant the consecutive support in front of the entrance of the furnace and the cycle of operations described for the first support takes place. repeat for the second as well as for the other supports.



   When it comes to bakery oven, the most convenient heating is obtained by conduction to the

 <Desc / Clms Page number 3>

 means of tubes closed on all sides, filled with a liquid which is a good conductor of heat and one part of which is placed in the hearth of the furnace while the other part is housed either in the floor or in the vault of the tunnel of the furnace.



   The production capacity of such an oven is limited on the one hand by the size of the heating bubbles and on the other hand by the duration of a diverting and charging operation carried out according to the cycle described above. This operation requires, as we have seen, two consecutive trips back and forth of the carriage, one for unloading, the other for loading.

   The minimum permissible time for such an operation is limited by mechanical requirements compatible with satisfactory operation of the charging and diverting device. This minimum time itself limits the number of supports which can be carried by the chains of an oven intended for cooking products requiring a determined cooking time, corresponding to the duration of a complete revolution of the aforesaid chains included between them. ; , consecutive stops of a support in front of the entrance to the oven, one de.ces stops being used for the loading of products to be cooked, the other for the removal of these products after cooking.



   The invention particularly envisages increasing the production capacity of a furnace of the type described above by considerably reducing the duration of a charging and stripping operation, which in the case of the firing of an oven. product requiring a determined cooking time makes it possible to adopt the greatest possible number of supports arranged on the s. chain s.



   For this purpose the invented device comprises a trolley

 <Desc / Clms Page number 4>

 capable of being driven by an alternating rectilinear movement and of penetrating for a direction of this movement inside the furnace. In this movement of penetration inside the oven, the carriage, by means of a special device, pushes in front of it the cooked products arranged on the support stopped in front of the entrance to the oven.



  The cooked products thus pushed arrive on an evacuation device which carries them out of the oven.



  At the same time as the aforesaid trolley, another trolley carrying a conveyor tape on which are arranged the uncooked products intended to be deposited in place of the cooked products which have just been evacuated enters the oven. This second carriage then moved in the opposite direction towards the exit, from the oven deposits the uncooked products on the support and then drives with it the first carriage whose member capable of pushing the cooked products as mentioned above, escapes to avoid to drag or insult the uncooked products newly placed on the support.

   After the exit of the carriages, the newly loaded support is driven by the chains which support it and replaced in front of the oven entrance by the consecutive support about which the unloading operation is repeated followed by reloading, immediately following the cycle specific to the device. invented. The originality of this device lies in that the charging and the diversion are carried out by the simultaneous outward and return movements of two carriages intended one for the diversion and the other for the filling, while in the generally known devices.

 <Desc / Clms Page number 5>

 Generally used, two round trips are successively necessary to carry out the discharge and the charging.

   As has been said, the duration of the operating cycle of the invented device being reduced to a minimum, it is possible to obtain a much greater production capacity than that achievable by means of known devices.
According to a particular feature of the invention, the device ensuring the evacuation of the cooked products from the oven operates intermittently, the stopping periods corresponding to the periods during which the diverting device pushes the s. baked products from the racks on the said discharge device.



   The invention also extends to a mechanism for controlling the intermittent movement of the supports, thanks to which an oven normally intended for the treatment of products requiring a determined cooking time, can be used for the treatment of products requiring a shorter cooking time, while maintaining the same rate of loading and unloading as that corresponding to the normal use of the oven,
To this end, a speed change mechanism is combined with the system for controlling the movement of the intermittent progression of the supports in the oven tunnel. Thanks to this change of speed it is possible to obtain the stopping of the supports in front of the entrance of the furnace either one after the other or two by two or three by three and so on.



  It is thus possible to obtain the normal duration or cooking times for example two, three times ...... less than this normal duration. It will of course be necessary to ensure that the various regimes of intermittent progression obtained are

 <Desc / Clms Page number 6>

 such that the first loaded support returns to the front, the entry of the oven after the chosen cooking time. To this end, the number of chain supports must be a common multiple of the different numbers of supports which can, following, lesrégimesde progression pass in front of the entrance to the furnace between two stops limiting an elementary period of the intermittent movement of the chains.



   To place the products to be cooked on the belt of the charging trolley, it is possible to use a mobile table shelf capable of supporting the aforesaid products and of letting them fall on the belt during the release of a locking system capable of holding the the aforesaid tables against the solicitation of the products which they support,
The appended drawings represent by way of example and without limitation an embodiment of the invention.



  This extends to the various original features contained in the provisions represented.



   Figure 1 shows a partial perspective view of a continuous cooking oven provided with a charging and diverting device according to the invention.



   Figures 2, 3 and 4 illustrate various phases of operation of the invented device.



   According to fig. an oven with continuous operation comprises. a mass of masonry inside which a closed-circuit tunnel2 is provided, only a part of which is shown. In the vicinity of the side walls of this tunnel are arranged two chains such as 3, only one of which is visible in the figure. These

 <Desc / Clms Page number 7>

 chains disposed on chain wheels such as 40a can bring with them supports such as 4 articulated to chains by flanges such as 4a. In the vicinity of the entrance 2a of the desrailstelsque oven 5a, 5b fixed to the walls of the tunnel 2 ensure the vertical guidance of the supports such as 4.



   The chains 3 can be animated by an intermittent movement by a control mechanism comprising a motor 6 on the shaft of which is wedged a pinion 6a meshing with a pinion 7 driving a pinion 8a wedged on a shaft 8 provided with a crank 8b capable of actuating a Maltese cross 9a wedged on a shaft 9 performing for example 1/4 turn when the pinion 7 executes a full turn.



   On the shaft 9 are arranged two pinions 9b, 9c able to turn idle and capable of being coupled to the shaft 9 by means of a claw clutch, the sleeve 9d of which is wedged with gentle friction on the shaft 9 and of which the position is controlled by a clutch lever 9f. The pinions 9b 9c mesh respectively with two other pinions 10a, lOb
 EMI7.1
 wedged on a shaft 10 carrying a chain wheel 10c represented a:

  t éklg J conventionally by two circles in phantom, The chain wheel 10c controls by a chain 11 another chain wheel 12a wedged on the shaft of a pinion 12b rotating a pinion 40b wedged on the shaft 40 bearing two wheels such as 40a on each of which passes one of the chains such as 3, the chain 11, the wheel 12a, the pinions 12b and
40b also being represented by convention in phantom.

   The various gear ratios are such that when the Maltese cross makes a quarter turn the chains 3 are moved so that the brackets 4

 <Desc / Clms Page number 8>

 follow one by one in front of the entrance to the furnace if the pinion 9d of the clutch drives the pinion 9b or two in half if it is the pinion 9c which is driven.

   This speed changing device constitutes one of the characteristics of the invention because it makes it possible to vary the cooking time. This corresponds to the time taken by a support starting from the entrance of the oven to return to it after having traversed the tunnel, it is understood that if the supports move intermittently so as to pass from two to two in front of the entrance of the oven instead of succeeding one by one, the cooking time will be shorter since the time interval between two consecutive stops remains the same, since it corresponds to a revolution of one quarter of a turn of the cross of Mal , te 9a whose speed of rotation remains constant.



   It goes without saying that without departing from the scope of the invention, provision can be made for the use of a gearbox giving more than two speeds, as has been shown by way of example.



   The invented loading and unloading device arranged in front of the entrance 2a of the oven comprises a carriage 13 whose chassis is provided with running rollers, such as 13a guided in the side members of the chassis of another carriage 14 also provided with rollers such as 14a guided by s115 rail forming a support arranged opposite the entrance to the oven. The carriage 13 supports a belt 13b arranged on rollers pivoted on the frame of the carriage 13. The latter carries the lower part a rack 13d meshing with a pinion 140 capable of rolling on a fixed rack 15, the pinion axis

 <Desc / Clms Page number 9>

 140 is carried by a stirrup 16a forming the movable end of a balance 16 articulated at its other end 16b by means of a link 17 to a fixed support 18.

   The balance 16 can be driven by an oscillating movement thanks to a slide 7b guided in the slide 16d and pivoted on the button, 7a carried by the pinion 7 rotated by the pinion 6a of the motor shaft. 6.



   When the balance 16 moves towards the dromte from the position which it occupies in FIG. 1, it drives the carriage 13. A stop 13f arranged at the rear of the carriage 13 comes into contact as can be seen in FIG. 3 with a stopper 14b integral with the carriage 14. The cooperation of the aforesaid stops ensures the simultaneous drive of the carriages 13 and 14 towards the extreme position shown in FIG. 4 / such that the two carriages have entered the interior of the oven. When the movement of the rocker changes direction, the cooperation of the stops 13f and 14b ceases so that the carriage 13 is first driven alone to the left.

   After a certain movement, a stop 13g integral with the carriage 13 comes into contact with the stopper 14b and the two carriages are simultaneously driven out of the oven. An automatic locking device is provided in order to ensure the immobility of the carriage 14 during the periods for which the stops 13f and 13g do not cooperate with the stop 14b; This device comprises two rods 19a, 19b aligned in the extension of one another and
 EMI9.1
 supported by sockets 15a, 15b integral with one of the rails -Iez;, - & AAe fus.

   These sockets 15a, 15b respectively have helical grooves 15d, 15f in which lugs 19d, 19f are respectively integral with the rods 19a,

 <Desc / Clms Page number 10>

 lgb so that a longitudinal displacement of one or the other of the rods causes a certain rotation. A stirrup 14d integral with the carriage 14 is arranged so as to move astride along the rods 19a, 19b. When the carriage 14 arrives towards the end of its travel in one or the other of its two directions of movement, it meets one or the other of the two stops 19g, 19h respectively., Integral with the rods 19a, 19b so to bring with it one or the other of the rods 19a, 19b.

   This drive translates into a rotation as indicated above and this rotation brings 1 ', one or the other of the locking members 19i, 19k respectively secured to the rods 19a, 19b in the field of passage of the caliper 14d during its movement in the opposite direction to that which has just caused the locking. It goes without saying that the dimensions of the members 19i, 19k are such that they can pass through the opening of the caliper when these members are not in the locking position. '
As shown in the figures, the alignment of the rods 19a, 19b is ensured by the penetration of a part of the rod 19a in an axial recess of the rod 19b, this connection allowing the movement of one of the rods without training on the other.

   Supports 20 integral with rails15 have desrails 21 on which lesgalets can roll such as 22a of a loading carriage 22 of the products to be cooked, the carriage having a table formed of valves 22b and 22d pivoted on axes carried by the cnassis. These axes are provided with cranks joined by a connecting rod 22f articulated to a

 <Desc / Clms Page number 11>

 part 22g itself integral with a part pivoted on a bar 22k which can slide in supports integral with the carriage 22 and forming an operating handle of this carriage, the movement of which is limited backwards by stops 21a and towards the front by stops 21b.

   The part 22g has a notch in which can, -penetrate an arm of a lever 22i forming a lock whose action ensures. the immobilization of the valves 22b, 22d.



   The products to be subjected to cooking being deposited on the valves 22b, 22d of the carriage 22, the latter is brought by means of the handle 22k from the position of the figure to that of FIG. 2. When the carriage 13 passes from the position of Figure 1 to that of Figure 2, the belt 13b which is connected to a rod forming the stop 14b of which, it was question, starts to rotate and comes to be disposed under the aforesaid valves. At this moment, a stop 13k, integral with the carriage 13, comes into contact with an arm 23a of a lever pivoted on a support integral with the carriage 14 and the other arm 23b of which can play with respect to the lever 22i the role of a cam capable of the move to ensure the release of the piece 22g as shown in Figure 3, this release occurring for example at the time,

   where the stop 13f of the carriage 13 comes into contact with the stop 14b of the carriage 14. As a result of the aforesaid release, the valves 22b, 22d give way under the weight of the products which they support and these fall on the belt 13b and then are driven inside the oven as a result of the movement of the carriage 13 which itself drives the carriage 14. The latter has at the front a door 14d capable of closing off the entrance 2a of the oven. 'In the movement, from carriage 14 to

 <Desc / Clms Page number 12>

 inside the oven, this door 14d pushes in front of it the baked products resting on that--,. supports 4 stopped at this time opposite entry 2a.

   When the carriage 14 has arrived in the position shown in FIG. 4, the aforementioned door has pushed the cooked products onto a conveyor belt 24 capable of ensuring the evacuation of these products nors the oven.



   The carriage 14 being locked in the position of FIG. 4 thanks to the operation of the locking device, the carriage 13 is withdrawn by itself under the action of the rocker 16 and as the belt 13b is connected to the stop 14b, fixed at this time, it escapes and deposits on the support 4 which has just been unloaded a new load of products to be cooked. After a certain travel of the carriage 13, the stop 13g ensures the drive of the carriage 14 in its movement out of the oven. To avoid the entrainment of the products arranged on the support 4, the door 14d is mounted on a pivoting axis in supports integral with the carriage 14.

   On this axis is wedged a toothed sector 14f meshing with a toothed sector vane 25 also pivoted on a support integral with the carriage 14 and having an arm 25a provided with a roller capable of coming into contact with a cam surface 26a present. a tiltable stop 26. The cooperation of the aforesaid roller with this surface 26a ensures the raising of the door which can fall back when it has crossed the support 4 and returned to the position of FIG. 1. The stop 26 has another surface 26b that the roller of the lever 25a meets during the penetrating movement of the carriage 14 inside the oven.

 <Desc / Clms Page number 13>

 so as to ensure the erasure of the stop 26.

   In order to ensure the return of this stop 26 to its normal position after the aforesaid erasure, a roller carried by an arm 13m acts, as can be seen in FIG. 4 on a surface 26d in the form of a ramp of the stop 26 so as to return it to a position for which the surface 26a is in the passage of the roller of the lever 25a.



   It goes without saying that the periods of movement of the carriages 13 and 14 corresponding to the period of immobility of the supports such as 4, that is to say of the Maltese cross.



   In order to avoid unnecessary displacements of the conveyor belt 24, the invention provides for animating it with a
 EMI13.1
 intermittent translational movement obtained by means of a j, y. (tIJdG 1: ..- <j7,: 5) 1 shaft 27 set in continuous movement by any transmission connecting it to, shaft 8 so as to rotate at the same speed as this shaft 8. The shaft 27 carries a plate 27a on which is pivoted a pawl 27b subjected to the action of a spring 27d which urges it to engage by its beak in one or the other of the teeth of a ratchet wheel 28a wedged on an axis 28 transmitting its rotational movement to a supporting roller 24a .; the conveyor belt 24 has one of its ends.

   The pawl 27b has a part in the form of a cam 27f capable of meeting a fixed stop 29 under the action of which the nose of the pawl is released from the tooth with which it was engaged.



   In the case of the figure, the ratchet wheel has four teeth and the action of the stopper 29 takes place for about a little less than a quarter of a turn of the shaft 27 so that the belt moves for a corresponding period. 3/4 of a turn of shaft 27 and remains stationary for the quarter of

 <Desc / Clms Page number 14>

 
 EMI14.1
 / - (12ud; it turns out that the periods dl i1u: ulobllity of the belt 24 correspond to those during which it receives the cooked products pushed by the door 14d. During the period corresponding to the penetration of the trolleys 13 and 14 inside the oven, the loader of the trolley 22 has the time necessary to remove this trolley from the position of figure 3 to the position of figure 1.

   The valves occupying the position shown in Figure 3, it suffices to bring them back to that of Figures 1 or 2 to exert a lateral action on the bar 22k so as to bring the notch of the part 22g in front of the arm of the lever 22i forming a lock, this lever being biased by its weight so as to ensure the penetration of the lock into the notch, after which the valves 22b, 22d can receive a new load of products to be cooked. The cycle of the different operating phases ... will be repeated for each support such as 4 stopped opposite the inlet 2a of the oven.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S. l. Dispositif d'enfournement pour four de cuisson à marche continue comportant un tunnel dans lequel peuvent progresser par intermittence des supports mobiles pour les produits à soumettre à la cuisson et dans lequel l'enfour- nement est réalisé par un chariot à galets susceptible d'être animé d'un mouvement rectiligne alternatif et de pénétrer dans le four pendant lespériodesd'arrêt des supports mobiles , ,caractérisé é en ce que le susdit chariot supporte un ruban transporteur d'enfour- nement susceptible de recevoir les produits à enfourner <Desc/Clms Page number 15> et de les déposer sur les supports mobiles susdits lors de la mise en mouvement du ruban transporteur . R E V E N D I C A T I O N S. l. Charging device for a continuous-running baking oven comprising a tunnel in which movable supports can progress intermittently for the products to be subjected to baking and in which the charging is carried out by a roller trolley capable of being animated with a reciprocating rectilinear movement and to enter the oven during the periods of stoppage of the movable supports, characterized in that the aforesaid carriage supports a conveyor belt of insertion capable of receiving the products to be placed in the oven <Desc / Clms Page number 15> and depositing them on the aforesaid mobile supports when the conveyor belt is set in motion. 2. Dispositif de détournement pour four de cuisson à marche continue comportant un tunnel dans lequel peuvent ' progresser par intermittence dessupports mobiles pour les produits à soumettre à la cuisson et dans lequel le défour- nement est réalisé par un chariot à galets susceptible d'être animé d'un mouvement rectiligne alternatif et de pénétrer dans le four pendant lespériodes d'arrêt dessupports mobiles, caractérisé' en ce que le susdit chariot présente vers l'avant dans le sens de déplacement correspondant à la pénétration dans le four un organe susceptible de pousser lesproduits cuits de leurs supports sur un dispositif transporteur d'évacuation situé par rapport au susdit chariot au delà des supports mobiles pour les produits à soumettre à la cuisson , 3. 2. Bypassing device for a continuous-running baking oven comprising a tunnel in which movable supports can progress intermittently for the products to be subjected to baking and in which the unloading is carried out by a roller carriage capable of being. animated with a reciprocating rectilinear movement and to enter the oven during the periods of shutdown of the mobile supports, characterized in that the aforesaid carriage has forward in the direction of movement corresponding to the penetration into the oven a member capable of push the cooked products from their supports on an evacuation conveyor device located in relation to the aforesaid trolley beyond the mobile supports for the products to be subjected to cooking, 3. Dispositif d'enfournement suivant la revendication 1 combiné avec un dispositif de détournement suivant la revendication 2,caractérisé en ce que le chariot supportant le ruban transporteur d'enfournement est monté sur le chariot supportant l'organe susceptible d'assurer le défournement 4. Charging device according to Claim 1 combined with a diverting device according to Claim 2, characterized in that the carriage supporting the charging conveyor belt is mounted on the carriage supporting the member capable of ensuring the discharge. 4. Dispositif d'enfournement suivant la revendication 3 caractérisé en ce que le chariot de support du - ruban transporteur d'enfournement animé d'un mouvement de déplacement rectiligne alternatif par un mécanisme de type quelconque connu est capable d'entrainer avec lui le chariot supportant l'organe susceptible d'assurer le détournement , l'entrainement susdit résultant de la coopération d'une pièce de butée solidaire du premier des chariots , dans la trajec- <Desc/Clms Page number 16> boire de laquelle sont disposéesdeux pièces de butée solidaires du second des chariots de, telle sorte qu'un déplacement relatif du premier chario par rapport au second puisse avoir lieu au début de chaque course avant l'entraînement du second chariot . Charging device according to claim 3, characterized in that the support carriage of the - charging conveyor belt driven by a reciprocating rectilinear movement by a mechanism of any known type is capable of driving with it the carriage supporting the 'member capable of ensuring the diversion, the aforesaid drive resulting from the cooperation of a stop piece integral with the first of the carriages, in the path <Desc / Clms Page number 16> drink which are arranged two stop pieces integral with the second of the carriages, so that a relative displacement of the first carriages with respect to the second can take place at the start of each stroke before the drive of the second carriage. 5. Dispositif d'enfournement suivant la revendica- tion 4,caractérisé é en ce que le ruban trans- porteur est mis en mouvement pendant les périodes corres- pondant aux déplacements du chariot qui le supporte ayant lieu indépendamment de ceux de l' autre cnaroit, la susdite mise en mouvement provoquant le déversement des produits à enfourner sur les supports mobiles dans le tunnel du four . 5. Charging device according to claim 4, characterized in that the conveyor belt is set in motion during the periods corresponding to the movements of the carriage which supports it taking place independently of those of the other cnaroit. , the aforesaid setting in motion causing the spillage of the products to be placed on the mobile supports in the oven tunnel. 6. Dispositif suivant la revendication 5 ? c a - r a c t é r i s é en ce que le raban transporteur d'enfournement est relié au, chariot de support de l'organe de détournement en vue d'assurer la mise en mouvement du susdit ruban pendant lespériodesspéci- fiéesà la revendication 5. 6. Device according to claim 5? This is in that the charging conveyor flap is connected to the support carriage of the deflection member in order to ensure the setting in motion of the aforesaid tape during the periods specified in claim 5. 7. Dispositif d'enfournement suivant la revendica- tion 5 c a r a c t é r i s é en ce que la rotation.des galets du chariot de support du ruban transporteur d'en- fournement résultant desdéplacements de ce chariot par rapport à l'autre chariot est transmise mécaniquement aux rouleaux supportant le susdit ruban en vue d'en as surer la mise en mouvement pendant lespériodesspé cifiées à la revendication 5. 7. Charging device according to claim 5, characterized in that the rotation of the rollers of the support carriage of the feeding conveyor belt resulting from the movements of this carriage relative to the other carriage is transmitted. mechanically to the rollers supporting the aforesaid tape with a view to ensuring the setting in motion during lesperiodesspé cified in claim 5. 8. Dispositif d'enfournement et de détournement suivant la revendication 4 et l'une ou l'autre des EMI16.1 revendications 6 et 7 , c a r a c t é r 1 s é en ce <Desc/Clms Page number 17> qu'un dispositif de verrouillage assure l'immobilisation du chariot de support,de 1organe de défournement pendant les déplacements indépendants du chariot de support du ruban transporteur d'enfournement . 8. Charging and diverting device according to claim 4 and one or the other of EMI16.1 claims 6 and 7, c a r a c t é r 1 se en ce <Desc / Clms Page number 17> that a locking device ensures the immobilization of the support carriage, of the unloading member during the independent movements of the supporting carriage of the charging conveyor belt. 9. Dispositif de détournement suivant la revendication 2 caractérisé en ce que l'organe de défournement spécifié à la revendication 2 est constitué en forme de porte susceptible d'obturer l'entrée du four lorsque ie chariot qui le supporte est amené au point extrême de la course pour laquelle il sort hors du four . 9. A diversion device according to claim 2 characterized in that the discharge member specified in claim 2 is formed in the form of a door capable of closing off the entrance to the oven when the carriage which supports it is brought to the end point of the stroke for which it comes out of the oven. 10. Dispositif d'enfournement et de défournement suivant les revendications'4 et 9 et éventuellement suivant la revendication 8 , c a r a c t é r i s é en ce que l'organe de défournement affectant la Sonne d'une porte basculable montée sur pivot est susceptible d'être relevé pendant le déplacement de son chariot de support correspondant à la sortie hors du four , de manière à éviter l'entraînement de produits enfournés par le ruban transporteur à la plaque des produits cuits que la susdite porte a poussé sur le disposi- tif transporteur d'évacuation pendant le mouvement de péné- tration du susdit chariot à l'intérieur du four , 11. 10. Device for charging and discharging according to claims' 4 and 9 and optionally according to claim 8, character ized in that the discharging member affecting the ring of a tilting door mounted on a pivot is capable of be raised during the movement of its support carriage corresponding to the exit from the oven, so as to avoid the entrainment of products loaded by the conveyor belt to the plate of cooked products that the aforesaid door has pushed onto the conveyor device evacuation during the movement of penetration of the aforesaid carriage inside the oven, 11. Dispositif d'enfournement et de défournement suivant la revendication 10 , c a r a c t é r i s é en ce que le relèvement de la porte 'constituant l'organe de défour- nement est réalisé par coopération d'une butée reliée méca- niquement à la porte et d'une surface en forme de rampe présentée par une pièce pivotée sur le bâti fixe du dispositif, la susdite butée étant susceptible d"entrer en contact avec . la surface en forme de rampe vers le début du déplacement de ' sortie hors du four du chariot de support de l'àrgane de <Desc/Clms Page number 18> détournement et d'être déplacée dans la suite de ce déplacement de manière à provoquer le relèvement, susdit 'de la porte , 12. Device for loading and unloading according to Claim 10, characterized in that the raising of the door constituting the unloading member is effected by cooperation of a stop mechanically connected to the door and a ramp-shaped surface presented by a pivoted part on the fixed frame of the device, the aforesaid stopper being capable of coming into contact with the ramp-shaped surface towards the start of the exit movement out of the oven of the carriage. support organ of <Desc / Clms Page number 18> diversion and to be moved in the rest of this movement so as to cause the aforementioned 'raising of the door, 12. Dispositif d'enfournement et de détournement suivant la revendication 11 , ,caractérisé é en ce que lors de la pénétration du chariot de support de l'organe de détournements dans le four la butée reliée mécaniquement à la porte provoque l'effacement de la pièce pivotée spécifiée à la revendication 11 , par coopération avec une surface en forme de rampe de la sus- dite pièce pivotée . Charging and diverting device according to Claim 11, characterized in that when the support carriage of the diverting member enters the oven, the stop mechanically connected to the door causes the pivoted part to erase. specified in claim 11 by cooperation with a ramp-like surface of said pivoted part. 13. Dispositif d'enfournement et de détournement , suivant la revendication 11 et éventuellement la revendi- cation 12,caractérisé .en ce que vers la fin du mouvement de pénétration des chariots à l'intérieur du four une butée solidaire du chariot de support du ruban transporteur d'enfournement 'influence une surface. en forme de rampe de la susdite pièce pivotée de manière à amener celle-ci dans une position telle que la surface en forme de rampe susceptible d'influencer la butée de commande du relèvement de l'organe de détournement.. ainsi que spécifié à la revendication 11 soit amenée dans le champ du passage de cette butée lors du mouvement de sortie des chariots 14: 13. Device for charging and diverting, according to claim 11 and optionally claim 12, characterized in that towards the end of the movement of penetration of the carriages inside the oven a stop integral with the support carriage of the oven. charging conveyor tape influences a surface. in the form of a ramp of the aforesaid part pivoted so as to bring the latter into a position such that the surface in the form of a ramp capable of influencing the stop for controlling the raising of the deflection member .. as specified in claim 11 is brought into the field of passage of this stop during the exit movement of the carriages 14: Dispositif d'enfournement et de défournement suivant la revendication 4'et suivant une ou plusieurs des revendications suivante's prises isolément et éven- tuellement en combinaison , c a r a c t é r i s é é en ce que le chariot de support de l'organe de détournement est verrouillé automatiquement dans ses positions de fin de <Desc/Clms Page number 19> course de manière à rester immobile pendant les déplacements , indépendants du chariot de support du ruban transporteur d'enfournement , 15. Loading and unloading device according to claim 4 and according to one or more of the following claims taken individually and possibly in combination, characterized in that the support carriage of the diverting member is automatically locked. in its end positions <Desc / Clms Page number 19> stroke so as to remain stationary during movement, independent of the supporting carriage of the charging conveyor belt, 15. Dispositif d'enfournement et de défournement suivant la revendication 14, c a r a c t é r i s é en ce que- le verrouillage susdit est réalisé au moyen de deux organes de verrouillage dont l'un actionné par le chariot de support de l'organe de défournement vient se placer dans le champ ,de passage immédiat drune butée solidaire du chariot susdit.. lorsque ce dernier arrive à la fin de sa course de pénétra- tion à l'intérieur du four , l'autre organe de verrouillage étant susceptible d'influencer identiquement la butée du chariot lorsque celui-ci arrive à la fin de sa course de sortie hors du four , 16. Device for charging and unloading according to claim 14, characterized in that the aforesaid locking is achieved by means of two locking members, one of which is actuated by the support carriage of the unloading member. place in the field, immediately passing through a stop integral with the aforesaid carriage .. when the latter reaches the end of its penetration stroke inside the oven, the other locking member being capable of influencing the stop of the carriage when it reaches the end of its exit stroke out of the oven, 16. Dispositif d'enfournement, et de défournement suivant la revendication 15,c a r a c t é r i s é en ce que les verrouillages mentionnés à la revendication 14 et obtenus suivant la revendication 15 sont automatiquement, libérés , l'un lorsque le chariot de support de l'organe de .défournement commence à être entrainé hors du four par le chariot de support du ruban transporteur et l'autre lorsque le susdit entrainement, commence vers l'intérieur du four . Device for charging and discharging according to claim 15, characterized in that the locks mentioned in claim 14 and obtained according to claim 15 are automatically released, one when the support carriage of the organ .défournement begins to be driven out of the oven by the carrier tape carrier carriage and the other when the aforesaid drive begins towards the interior of the oven. '17. Dispositif d'enfournement et de' défournement suivant les revendications 4,15 et éventuellement la revendication 16, caractérisé 'en ce que les deux organes de verrouillage spécifiés à la revendication 15 peuvent lorsqu'ils sont en position de verrouillage être entrainéssur une certaine distance par la butée solidaire du chariot de support de l'organe de défournement pendant les périodes initiales d'entrainement de celui-ci par le chariot de support du ruban .. <Desc/Clms Page number 20> transporteur d'enfournement ainsi que spécifié à la revendication 4 , l'amplitude', desdéplacements des 'organes de verrouillage par la susdite butée correspon- dant à la fraction de la course du chariot nécessaire pour amener l'un ou l'autre des organes de verrouillage hors de sa position opérante . '17. Device for loading and unloading according to claims 4.15 and optionally claim 16, characterized in that the two locking members specified in claim 15 can, when in the locking position, be driven over a certain distance by the stop integral with the support carriage of the unloading member during the initial periods of driving thereof by the tape support carriage. <Desc / Clms Page number 20> charging conveyor as specified in claim 4, the amplitude of the displacements of the locking members by the aforesaid stop corresponding to the fraction of the stroke of the carriage necessary to bring one or the other of the members lock out of its operative position. 18. Dispositif d'enfournement et de détournement suivant une ou plusieurs des revendications précédentes et comportant à l'extérieur du four une étagère munie de clapets de support pour les produits à soumettre à la cuisson , lessusdits clapets pivotés sur desaxesétant normalement maintenus par un verrou agissant sur une tringle réunie à des biellettes calées sur les axesdes clapets ,caractérisé en ce que l'action du susdit verrou cesse lorsque le chariot de support du ruban transporteur d'enfournement passe lors de son déplacement vers le four dans une position telle que le ruban trans- porteur se trouve à l'aplomb desclapets mobiles de l'étagère , ces clapets se dérobant sous le poids des produits à cuire qui tombent sur le ruban transporteur , 19. 18. Charging and diverting device according to one or more of the preceding claims and comprising outside the oven a shelf provided with support valves for the products to be subjected to cooking, said valves pivoted on axes being normally held by a lock acting on a rod joined to links wedged on the axes of the valves, characterized in that the action of the aforesaid lock ceases when the support carriage of the charging conveyor belt passes during its movement towards the oven in a position such that the conveyor tape is located directly above the movable shutters of the shelf, these valves concealing under the weight of the products to be cooked which fall on the conveyor tape, 19. Dispositif d'enfournement et de détournement suivant la revendication 18,caractérisé en ce qu'une butée solidaire. du chariot de support du ruban. transporteur d'enfournement rencontre lors du déplacement de ce chariot vers le four un bras d'un levier pivoté sur une partie fixe du dispositif et provoque le déplacement de l'autre bras de ce levier de manière à produire la libération du verrouillagespécifié à la revendication 18 , la disposition du susdit levier étant telle qu'il s'efface lors du déplacement. de la butée susdite dans le <Desc/Clms Page number 21> sens inverse de celui spécifié plus haut , 20. Device for charging and diverting according to Claim 18, characterized in that an integral stop. of the ribbon support carriage. charging conveyor encounters during the movement of this carriage towards the oven an arm of a lever pivoted on a fixed part of the device and causes the movement of the other arm of this lever so as to produce the release of the locks specified in claim 18, the arrangement of the aforesaid lever being such that it is erased during movement. of the aforesaid stop in the <Desc / Clms Page number 21> opposite direction to that specified above, 20. Dispositif de défournement suivant la revendication 2 éventuellement combiné avec un dispositif d'enfournement suivant la revendication 1 , la combinaison pouvant présenter une ou plusieurs dès caractéristiques faisant l'objet des EMI21.1 revendications 3 à 19 , c a r a c t é r 1 s é en ce que le dispositif d'évacuation des produits cuits est animé d'un mouvement de progression intermittent,,dont les périodes d'arrêt correspondent à la fraction de la course du chariot de support de l'organe de défournement nécessaire pour assurer le passage des produits cuits de leurs supports sur le susdit dispositif d'évaluation consistant par exemple en un ruban transporteur . ' 21. Charging device according to Claim 2, optionally combined with a charging device according to Claim 1, the combination possibly having one or more of the characteristics which are the subject of the EMI21.1 claims 3 to 19, characterized in that the device for discharging the cooked products is driven by an intermittent forward movement, the stopping periods of which correspond to the fraction of the stroke of the support carriage the unloading member necessary to ensure the passage of the cooked products from their supports on the aforesaid evaluation device consisting for example of a conveyor tape. ' 21. Dispositif d'enfournement et de détournement sui- vant la revendication 20 caractérisé en ce,que le mouvement intermittent susdit est obtenu en intercalant dans l'arbre de commande du susdit dispositif d'évacuation un accouplement consistant en une roue d'encliquetage calée sur un des arbres et un cliquet solidaire de l'autre arbre , ce cliquet étant pendant une fraction de chaque tour déplacé ' hors de sa position d'engagement dans les dents de la susdite roue par une butée fixe . Device for charging and diverting according to Claim 20, characterized in that the aforesaid intermittent movement is obtained by interposing in the control shaft of the aforesaid discharge device a coupling consisting of a ratchet wheel wedged on a shafts and a pawl integral with the other shaft, this pawl being during a fraction of each turn moved out of its position of engagement in the teeth of the aforesaid wheel by a fixed stop. 22. Four de cuisson à marche continue comportant un tunnel dans lequel peuvent progresser par intermittence des supports mobiles pour les produits à soumettre à la cuisson, et muni. de dispositifs d'enfournement et de détournement-' réalisés suivant une ou'plusieurs dès-revendications ' précédentes prises isolément ou en combinaison , c a r a c - t é r i s é en ce que le système de commande du mouvement intermittent de translation des susdits supports pour les <Desc/Clms Page number 22> produits à soumettre à la cuisson comporte un mécanisme . de changement de vitesse grâce auquel il est possible d'obtenir l'arrêt des supports devant l'entrée du four de un en un , de deux en deux et éventuellement. de trois en trois et ainsi de suite . 22. Continuous operating oven comprising a tunnel in which can progress intermittently movable supports for the products to be subjected to cooking, and provided. of devices for charging and diverting - 'produced according to one or more of the preceding claims' taken individually or in combination, c a r c - té r i s é in that the control system of the intermittent translational movement of the aforesaid supports for the <Desc / Clms Page number 22> products to be subjected to cooking has a mechanism. speed change thanks to which it is possible to obtain the stopping of the supports in front of the entry of the furnace of one in one, two in two and possibly. from three to three and so on. 23. Dispositifs d'enfournement et de défournement suivant les revendications précédentes considérés?isolé- ment et éventuellement en combinaison , réalisés et rois en oeuvre en substance de la façon décrite ou comme représenté à titre d'exemple par les dessins annexés . 23. Charging and unloading devices according to the preceding claims considered in isolation and optionally in combination, produced and implemented in substance as described or as shown by way of example by the accompanying drawings.
BE364026D BE364026A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE364026A true BE364026A (en)

Family

ID=36586

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE364026D BE364026A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE364026A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0670276B1 (en) Conveying device for products, especially for fruits, adapted for sorting the said products according the predetermined features of selection
EP3283857B1 (en) Device for transporting objects and conveying and weighing device provided with such transporting devices
EP2096053A1 (en) One chained pallet accumulation conveyor
EP0926084A1 (en) Transfer device and conveyor equipped with such a device
CA2366847C (en) Process and device for in-line storage of packages of flat products such as diapers or sanitary napkins
EP0299016B1 (en) Device for transferring products transported by a conveyor belt and method for using such device
EP2051918B1 (en) Container inverting device
FR2476025A1 (en) CANDY WRAPPING MACHINE
FR2465664A1 (en)
EP0399883B1 (en) Plate freezer loading and unloading device
CH420987A (en) Installation for transporting objects, in particular through an oven
BE364026A (en)
FR2543983A1 (en) DEVICE FOR TURNING DOWN, SOCKS OR EQUIVALENTS
EP1232107B1 (en) Mechanical cabinet for storage
EP0042463B1 (en) Automatic conveyor system
BE389967A (en)
CH383880A (en) Appareil pour déplacer des bouteilles depuis a premier post à a second poste
EP0860540B1 (en) Device for folding and discharging laundry in an ironing machine and an ironing machine equipped with a such device
EP0063792B1 (en) Driving device to obtain a progressive bilateral movement for an object guided on rectilinear rails
FR2778350A1 (en) Banding station for goods on conveyor belt
FR2503597A1 (en) LOWER BAR CARRIAGE FOR CONTINUOUS CASTING OF STEEL
BE351002A (en)
CH413705A (en) Soft bag closing device
BE550011A (en)
FR2525174A1 (en) BICYCLE DERAILLEUR SYSTEM