BE362853A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362853A
BE362853A BE362853DA BE362853A BE 362853 A BE362853 A BE 362853A BE 362853D A BE362853D A BE 362853DA BE 362853 A BE362853 A BE 362853A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
frame
garment
rods
rod
watch
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE362853A publication Critical patent/BE362853A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G04HOROLOGY
    • G04BMECHANICALLY-DRIVEN CLOCKS OR WATCHES; MECHANICAL PARTS OF CLOCKS OR WATCHES IN GENERAL; TIME PIECES USING THE POSITION OF THE SUN, MOON OR STARS
    • G04B37/00Cases
    • G04B37/14Suspending devices, supports or stands for time-pieces insofar as they form part of the case
    • G04B37/1406Means for fixing the clockwork pieces on other objects (possibly on walls)
    • G04B37/1433Fixation on items of clothing, e.g. with clips

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Details Of Garments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Système de monture permettant de   fixer   une montre ou autre objet, de manière   amovible$sur   un vêtement " 
On a cherché, conformément à la présente invention, à réaliser un système de monture permettant de fixer une mon- trecou tout autre objet (objet d'art ou   d'utilité   par exemple) sur telle partie d'un vêtement que l'on désire, cette fixa- tion étant aisément amovible de manière à permettre d'enle- ver facilement   l'.objet   pour voir l'heure rapidement, par exemple, s'il s'agit d'une montre. 



   Conformément à l'invention, l'objet, de toute forme appropriée, est assujetti par tous moyens appropriés à l'intérieur d'un cadre constitué par un fil métallique ou par une feuille ou bande métallique et présentant de préférence une certaine élasticité pour mieux emboîter et maintenir en place   l'objet.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Ce cadre   est'   muni d'une ou plusieurs tiges ou branches qui peuvent, soit se fixer directement au vêtement grâce à des oreilles percées de trous dont elles sont munies ou grâce à leurs formes effilées et pointues,'soit s'emboîter dans une plaquette elle-même assujettie par couture ou autrement en      tel point du vêtement que l'on désire. Dans ce dernier cas, la fixation de la monture sur cette plaquette doit être aisément amovible et elle peut .être réalisée soit par un système d'axe formant clavette maintenant les branches de la monture sur la plaquette, soit par un système de tige à renflement s'emboi- tant dans des évidements appropriés de la plaquette. 



   D'une manière comme d'une autre, la monture peut se fixer directement ou indirectement soit   à même   sur le vêtement, soit contre le revers du vêtement ou contre le bord d'une   poche ou en tout autre point approprié ; ou des ressorts peu-   vent être prévus pour pincer l'étoffe contre les branches de la monture. 



   Au dessin ci-joint, sont représentées à titre   d'exem-   ples non limitatifs diverses formes de réalisation de l'objet de l'invention. 



   Dans ce dessin : fig. 1 et 2 sont des vues en élévation et en coupe par A-B de figure 1 d'une première forme de réalisation; fig. est une vue partielle d'une variante; fig. 4 et 5 sont deux vues de face et de profil   d'une   autre forme de réalisation; 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fig. 6 et 7sont deux vues de face et de profil d'une autre forme de réalisation; fig. 8 et 9 sont deux vues de face et de profil d'une autre forme de réalisation; fig. 10 et 11 sont deux vues en coupe transversale et en élévation partielle d'une autre forme de réalisation; fige 12 et 13, 14 et 15, 16 à 18 montrent des applica- tions de cette monture conforme à l'invention. 



   Dans les formes de réalisation de fige 1 à 9, un objet (une montre A par exemple) est emboîté dans un cadre 1 cons= titué par un fil métallique présentant une certaine élasticité de manière à maintenir fortement serrée la montre. 



   Si nécessaire., on pourra d'ailleurs prévoir tous moyens appropriés pour assujettir   d'une   manière plus sûre la montre A à l'intérieur du cadre   1,   que ces moyens soient constitués par de petits ressorts, ou par de légères saillies ménagées sur le pourtour de la montre par exemple. 



   Le cadre 1 se prolonge (fig. 1 et 2) par deux tiges 2 qui s'emboîtent entre les crochets 3 d'une   plaquette   4 destinée à être fixée par couture ou autrement en tel point que   l'on   désire du vêtement par exemple. Les deux figea 2 se rejoignent pour former une sorte de queue 5 munie de deux renflements 5' et s'emboîtant dans u.n oeil 6 ménagé dans le   rebord   4' de la plaquette 4. 



   Lorsque la monture constituée par le cadre 1 et ses tiges 2-5 se trouve en place, comme indiqué à la figure 1, cette monture ne peut tomber, la queue 5 ne pouvant être reti- rée de   l'oeil   6, que grâce à un certain effort de traction, en raison de,la présence du renflement inférieur 5' qui ne peut franchir librement cet oeil. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans la forme de réalisation de la figure 3, le prin- cipe est le même mais les deux tiges 2 du cadre 1 au lieu de se réunir en une queue commune 5, restent indépendantes et se terminent chacune par une queue 5 munie de renflement 5' et traversant un oeil 6 de la plaquette 4. 



   Dans la forme de réalisation des figures 4 et 5 ,le cadre 1 se prolonge comme précédemment par deux tiges 2 qui traversent chacune une sorte d'oeillet 7 ménagé dans un rebord de la plaquette 4 fixée comme précédemment de toute matière appropriée sur le vêtement par exemple. 



   L'extrémité de chacune des tiges 2 est percée d'un trou 8 et vient se placer, lors de la   mise   en place de la monture, à l'extrémité d'un manchon fixe évidé 9 solidaire de la plaquette 4. Pour maintenir en place la monture, il suffit dès lors de passer un axe 10 à travers les trous 8 et le manchon 9. Pour retirer la monture , on enlève l'axe 10 et on tire le cadra 1 avec des tiges 2 de manière à dégager ces dernières de la plaquette 4. 



   Dans la forme de réalisation des fig ; 6 et 7, Le cadre 1 se termine par une tige effilée 11 que l'on peut enfoncer comme une épingle dans le tissu du vêtement.      



   Cette tige 11 est munie de deux oreilles 12 percées de trous 13 qui permettent d'assujettir éventuellement la monture sur le vêtement. 



   Elle peut être munie également à l'arrière ou à l'avant d'une oreille 14 percée d'un trou 15 dans lequel on peut enfiler une petite tige formant clavette après avoir passé l'oreille 14 dans une boutonnière du vêtement par exemple,   @   de manière à maintenir la monture à l'aplomb de cette bouton-    nière.   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Dans forme de réalisation des fig. 8 et 9,le cadre 1 est formé d'un fil métallique dont les deux extrémités sont coudées en 1' à la partie supérieure du cadre et viennent se replier verticalement en   1"   de manière à former deux tiges 2 qui se réunissent en une tige centrale 5 appointée par le bout par exemple. Un ressort 16 est enroulé autour des parties 1' du cadre et vient par son extrémité 16' appuyer contre les tiges 2 pour se servir de ce genre de monture, on vient pincer l'étoffé du vêtement (un revers par exemple, le bord d'une poche ou toute autre partie) entre les branches 2 et la partie 16' du ressort; l'extrémité de la tige 5 pouvant de plus être piquée dans le vêtement si nécessaire. 



   Dans la forme de -réalisation des fig. 10 et 11 le ca- dre en fil métallique 1 est remplacé par un cadre en feuille métallique   17,   de forme appropriée à la forme de la monture et muni si nécessare   d'un   petit renflement intérieur 17' qui permet   l'assujettissement   de la montre à l'intérieur de ce cadre. 



   A sa partie postérieure, ce cadre comporte deux douilles fermées 18 et deux   deuilles   ouvertes 19 qui permettent la fixation des tiges 2 (effilées à leurs extrémités par exemple) et que l'on passe dans les douilles 19 pour les emboîter dans les douilles 18, La monture ainsi constituée peut être piquée dans le vêtement comme dans le cas des fige 6 et 7 ,par exemple. 



   Bien entendu, on pourrait envisager toute autre variante de réalisation sans sortir du cadre de l'invention. 



   Les cadres 1 en fil métallique ou 17 en feuille métal- lique recevrent, bien entendu, toute forme correspondant au 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 contour extérieur de   la montre   que l'on désire fixer dans cette monture. 



   Dans les fig. 12 et 13, on voit comment   @   un objet d'art ciselé, émaillé, etc.. B peut être fixé de manière démontable ou non .dans le cadre 1 terminé par une pointe 11 par exemple. 



   Dans les fig. 14   et-15,   on voit comment ce même objet dtart B peut être agencé   pourrecevoir   une montre A. 



   Sur ces figures , l'objet d'art B est supposé fixé aux côtés du cadre 1 à ltaide de colliers ou d'agrafes telles que 20. 



   Dans les figures 16 à 18 on voit comment le cadre 1 peut être muni d'oreilles élastiques 21 qui viennent s'encas- crer dans des alvéoles 22 dont est munie l'armature C de la montre A (ou autre objet) destinée à être fixée dans cette se trouve ainsi monture; 1'ob j et/serré concentriquement par ces   crailles   et maintenu fixé à la monture.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Frame system for fixing a watch or other object, in a removable manner $ on a garment"
An attempt has been made, in accordance with the present invention, to produce a frame system making it possible to fix a watch or any other object (object of art or utility for example) on such part of a garment as is desired. , this fixing being easily removable so as to allow the object to be easily removed in order to see the time quickly, for example, in the case of a watch.



   According to the invention, the object, of any suitable shape, is secured by any suitable means inside a frame consisting of a metal wire or of a metal sheet or strip and preferably having a certain elasticity for better fit and hold the object in place.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   This frame is 'provided with one or more rods or branches which can either be attached directly to the garment thanks to ears pierced with holes with which they are provided or thanks to their tapered and pointed shapes,' or fit into a plate itself secured by sewing or otherwise at such point of the garment as desired. In the latter case, the fixing of the frame on this plate must be easily removable and it can be carried out either by an axis system forming a key holding the branches of the frame on the plate, or by a system of bulging rod fitting into suitable recesses in the insert.



   Either way, the frame can be fixed directly or indirectly either directly on the garment, or against the back of the garment or against the edge of a pocket or at any other appropriate point; or springs may be provided to clamp the fabric against the temples of the frame.



   In the accompanying drawing, various embodiments of the object of the invention are shown by way of non-limiting examples.



   In this drawing: fig. 1 and 2 are elevational and sectional views taken through A-B of FIG. 1 of a first embodiment; fig. is a partial view of a variant; fig. 4 and 5 are two front and side views of another embodiment;

 <Desc / Clms Page number 3>

 fig. 6 and 7 are two front and side views of another embodiment; fig. 8 and 9 are two front and side views of another embodiment; fig. 10 and 11 are two cross-sectional and partial elevational views of another embodiment; Figs 12 and 13, 14 and 15, 16 to 18 show applications of this frame according to the invention.



   In the embodiments of figs 1 to 9, an object (a watch A for example) is nested in a frame 1 constituted by a metal wire having a certain elasticity so as to keep the watch tight.



   If necessary, we can moreover provide any suitable means to secure the watch A in a more secure manner inside the frame 1, whether these means are constituted by small springs, or by slight projections provided on the circumference of the watch for example.



   The frame 1 is extended (fig. 1 and 2) by two rods 2 which fit between the hooks 3 of a plate 4 intended to be fixed by sewing or otherwise at such a point as is desired on the garment, for example. The two figea 2 meet to form a kind of tail 5 provided with two bulges 5 'and fitting into an eye 6 formed in the rim 4' of the plate 4.



   When the frame constituted by the frame 1 and its rods 2-5 is in place, as shown in FIG. 1, this frame cannot fall, the shank 5 being able to be withdrawn from the eye 6, only thanks to a certain tensile force, due to the presence of the lower bulge 5 'which cannot freely pass through this eye.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the embodiment of FIG. 3, the principle is the same but the two rods 2 of the frame 1 instead of meeting in a common tail 5, remain independent and each end in a tail 5 provided with a bulge 5. 'and passing through an eye 6 of the plate 4.



   In the embodiment of Figures 4 and 5, the frame 1 is extended as above by two rods 2 which each pass through a kind of eyelet 7 formed in a rim of the plate 4 fixed as previously of any suitable material on the garment by example.



   The end of each of the rods 2 is pierced with a hole 8 and is placed, during the installation of the frame, at the end of a fixed hollow sleeve 9 integral with the plate 4. To keep in place. place the frame, it is therefore sufficient to pass an axis 10 through the holes 8 and the sleeve 9. To remove the frame, the axis 10 is removed and the frame 1 is pulled with the rods 2 so as to release the latter of the plate 4.



   In the embodiment of Figs; 6 and 7, The frame 1 ends with a tapered rod 11 which can be driven like a pin into the fabric of the garment.



   This rod 11 is provided with two ears 12 pierced with holes 13 which allow the frame to be optionally secured to the garment.



   It can also be provided at the back or at the front of an ear 14 pierced with a hole 15 in which a small rod forming a key can be threaded after having passed the ear 14 in a buttonhole of the garment for example, @ so as to keep the frame directly above this buttonhole.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   In the embodiment of FIGS. 8 and 9, the frame 1 is formed of a metal wire, the two ends of which are bent at 1 'at the upper part of the frame and come to be folded vertically at 1 "so as to form two rods 2 which meet in a rod central 5 pointed by the end for example A spring 16 is wound around the parts 1 'of the frame and comes by its end 16' to press against the rods 2 to use this kind of frame, we just pinch the fabric of the garment (a cuff for example, the edge of a pocket or any other part) between the branches 2 and the part 16 'of the spring; the end of the rod 5 can also be stitched into the garment if necessary.



   In the form of -realization of fig. 10 and 11 the metal wire frame 1 is replaced by a metal foil frame 17, shaped appropriately to the shape of the frame and provided, if necessary, with a small interior bulge 17 'which allows the watch to be secured. inside this frame.



   At its rear, this frame has two closed sleeves 18 and two open leaves 19 which allow the fixing of the rods 2 (tapered at their ends for example) and which are passed through the sleeves 19 to fit them into the sleeves 18, The frame thus formed can be stitched into the garment as in the case of pins 6 and 7, for example.



   Of course, any other variant embodiment could be envisaged without departing from the scope of the invention.



   The frames 1 in metal wire or 17 in metal sheet received, of course, any shape corresponding to the

 <Desc / Clms Page number 6>

 outer contour of the watch that you want to fix in this frame.



   In fig. 12 and 13, we see how @ an art object chiseled, enamelled, etc. B can be fixed in a removable manner or not. In the frame 1 terminated by a point 11 for example.



   In fig. 14 and-15, we see how this same art object B can be arranged to receive a watch A.



   In these figures, the art object B is assumed to be fixed to the sides of the frame 1 using collars or clips such as 20.



   In Figures 16 to 18 we see how the frame 1 can be provided with elastic ears 21 which fit into the cells 22 with which the frame C of the watch A (or other object) intended to be fitted is provided. fixed in this is thus mount; 1'ob j and / tightened concentrically by these cracks and kept fixed to the frame.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1) Système de monture permettant de' fixer une montre ou tout. autre objet (objet d'arclou d'utilité par exemple) de ma- nière amovible sur un vêtement, caractérisé par un cadre, de préférence élastique, en fil ou en feuille métallique ou en bande métallique comportant une ou plusieurs tiges ou branches qui peuvent se fixer directement ou indirectement sur telle partie du vêtement que l'on désire ; CLAIMS 1) Mounting system allowing to 'fix a watch or everything. another object (object of utility nail for example) removably on a garment, characterized by a frame, preferably elastic, of wire or of metal foil or of metal strip comprising one or more rods or branches which can to attach directly or indirectly to such part of the garment as desired; 2) Système de monture selon la revendication 1, caractérisé en ce que la ou les tiges sont affilées par exemple et ainsi piquées dans l'étoffe du vêtement et en ce quielles sont munies également d'oreilles percées de tr us et dans les- <Desc/Clms Page number 7> quelles on pout passer de petites tiges formant clavettes, afin d'arrêter et de maintenir en place la monture à l'aplomb d'une boutonnière par exemple. 2) A frame system according to claim 1, characterized in that the rod or rods are sharpened for example and thus stitched in the fabric of the garment and in which they are also provided with pierced ears of tr us and in the- <Desc / Clms Page number 7> which we can pass small rods forming keys, in order to stop and keep in place the frame in line with a buttonhole for example. 3) Système de monture selon la revendication 1, caractérisa par le fait que les tiges sont assujetties de manière amovible dans une' plaquette fixée elle-même par couture ou autre- ment en tel coint du vêtement que l'on désire. 3) A frame system according to claim 1, characterized in that the rods are removably secured in a 'plate fixed itself by sewing or otherwise in such corner of the garment that is desired. .1 ) Système de monture salon la revendication 1, caractérisé par le fait; que la fixation des ties sur la plaquette @ fait au moyen d'un axe formant clavette ou au moyen d'unequeue munie de reflements s'emboîtant à force dans un oeillet de la plapuette. .1) Living room mounting system of claim 1, characterized by the fact; that the fixing of the ties on the plate @ is done by means of an axis forming a key or by means of aqueue provided with reflections fitting forcibly into an eyelet of the plapuette. 5) Système de monture selon la revendication 1, caractérisé par le fait que sur la monture, sont prévus un ou des ressorts servant à pincer l'étoffé du vêtement contre la ou les tiges solidaires du cadre porte-objet. 5) A frame system according to claim 1, characterized in that on the frame, there are provided one or more springs serving to clamp the fabric of the garment against the rod or rods integral with the object-holder frame. 6) Système de monture selon-la revendicaticn 1, caractéris on ce que la ou les tiges du cadre porte-objet au lieu d'êtreen'une pièce avec ce dernier sont rapportées et fixées. à ce cadre pur tous moyens appropriés. 6) A mounting system according to revendicaticn 1, characterized in that the rod or rods of the object-carrying frame instead of being in one piece with the latter are attached and fixed. to this pure framework all appropriate means. RESUME, Système de monture permettant de fixer une montre ou tout autre. objet (objet d'art. ou d'utilité par exemple) de ma- nière amovible sur un vêtement, caractérisé par un cadre, de préférence élastique, en fil ou en feuille métallique ou en bande ritallique comportant une ou plusieurs tiges ou branches qui peuvent se fixer directement ou indirectement sur telle partie du vêtement que l'on désire. ABSTRACT, Mounting system for attaching a watch or any other. object (object of art. or utility, for example) in a removable manner on a garment, characterized by a frame, preferably elastic, in wire or in metal foil or in ritallic strip comprising one or more rods or branches which can be attached directly or indirectly to such part of the garment as desired.
BE362853D BE362853A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362853A true BE362853A (en)

Family

ID=35695

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362853D BE362853A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362853A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2778540A1 (en) TENSION CLIP FOR A SEAT TRIM
FR2462890A1 (en) PASSWORD FOR FRAMING OF ENGRAVINGS
BE362853A (en)
FR2465852A1 (en) FENCE OR TRAINING POST WITH AT LEAST ONE WIRE RACK
FR1465651A (en) Loose-leaf binder
BE1016765A6 (en) JEWELRY HOLDER FOR A TIE NECK.
FR2554692A1 (en) Decoration to be attached to the hair and attaching method and tool
FR2899009A1 (en) Banner supporting assembly, has cross arm maintaining banner in desired position, where cross arm is constituted of rod that forms body, and semi pigtail shaped rod fixing cross arm to banner
BE341348A (en)
CH89544A (en) Device used to connect and secure the two ends of the loop of a sock clamp.
CA2186905A1 (en) Hair strand holder for hairdressers&#39; display units
CH233164A (en) Suspender.
BE401963A (en)
FR2698677A1 (en) Lockable pipe support made of hard elastic plastic.
BE332477A (en)
FR2778533A1 (en) Clip for securing textile and other materials
BE525423A (en)
BE336938A (en)
CH319169A (en) Folding seat
FR2938406A3 (en) BRACELET WITH MAGNETIC CLOSURE
BE505675A (en)
BE440682A (en)
CH333481A (en) Lingerie item with an independent closure device
FR3050630A1 (en) IMPROVED DUVET COVER
BE389252A (en)