BE362276A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362276A
BE362276A BE362276DA BE362276A BE 362276 A BE362276 A BE 362276A BE 362276D A BE362276D A BE 362276DA BE 362276 A BE362276 A BE 362276A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
core
mold
wheel
cores
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE362276A publication Critical patent/BE362276A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21BBAKERS' OVENS; MACHINES OR EQUIPMENT FOR BAKING
    • A21B3/00Parts or accessories of ovens
    • A21B3/07Charging or discharging ovens

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Moulds For Moulding Plastics Or The Like (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  MACHINE A PRODUCTION AUTOMATIQUE D'ARTICLES 
 EMI1.1 
 DE PATISSERIE 1!,t1 imU1xil . 



  ....."-.,..-.-.--.W¯..¯.....,w..,..,---................---------.. 



   Cette'invention se rapporte à des machines à fabriquer la patisserie dans lesquelles le chargement, la mise en moules   la,   cuisson, le démoulage et le finissage s'accomplissent au- tomatiquement durant tout le cours de la fabrication. Elle réalise une machine nouvelle et perfectionnée affectant la forme d'une roue Ferris à rotation continue dont la construc- tion est d'une simplicité notoire par des pièces faciles à assembler et qui présente des avantages marqués par son peu d'encombrement et le maintien de son équilibre, son usure ré- 
 EMI1.2 
 duitë) da ,lJI1(\ que la. fatigue qui lui est lifiposée.ue qui ramène au minimum l'espace nécessaire pour son placement et la force qui lui assurera l'efficience de marche. 



  L'invention a pour objet la réalisation d'une machine du 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 type roue Ferris(roue composée de jeux'unitaires de moules, tour- nant dans un plan vertical autour d'un axe   horizontal),construite   de façon à permettre l'emploi efficace de brûleurs fixes pour chauffer les deux éléments (même et femelle ) du moule ainsi que des moyens nouveaux pour le montage   des   brûleurs. 



   Un autre objet consiste à réaliser une roue de construction nouvelle, un agencement à garde-distance et arbre creux étant ins- tallé dans lequel il y a seulement deux paliers sujets à l'usure, lesquels sont placés et protégés de façon à ne pas être soumis à la chaleur intense régnant à l'intérieur du four, le poids de la roue portant principalement sur une plaque latérale appliquée au moyen et sur un anneau frontal qui voyage sur des rouleaux sup- ports antifriction de façon à surmonter toute tendance de la roue à se déplacer ou à porter à faux entre ses montants. 



   Un autre objet consiste à fournir un montage nouveau pour les moules femelles permettant leur enlèvement et leur replace.  ment avec grande facilité,ainsi que le   démonte.ge   etle remontage des barres à noyaux avec la même   facilité,   
De plus,l'invention réside en la construction et l'installa- tion des parties constitutives de la machine de façon à ce que les parties les plus sujettesà. l'usure et à la fracture se   trou-   vent aux endroits les plus accessibles et sont construites   si,     -,,Ion-   tées de façon à permettre leur démontage et remontage à raison d' un minimum de travail et de frais. 



   Une autre caractéristique réside dans la construction et le montage des barres à   noyaux,donnant   des appuis libres aux noyaux ou   éléments,Niâtes   sous toutes les conditions du fonction.. nement et offrant toute garantie contre les imperfections prove- nant de l'insuffisance de coopération des éléments de moule mâle et femelle des unités de moulage distinctes à mesure que les conditions du fonctionnement varient. 



     Un   autre objetestde réaliser un nouveau mode de vorrouil- lage des barres noyaux à chaque extrémité de ces barres en évi- tant ainsi la nécessité de pistes continues de blocage ou rete-. nue; des doubles cames de détachage des noyaux étant employées 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 pour répartir l'effort produit quand les noyaux sont libérés des produits de la   cuis son,l'effort   étant également réparti sur les deux extrémités des deux barres   à   noyaux. En outre,des rails de sûreté sont placés pour prévenir la chute des barres à noyaux en cas de fracture. 



  Un autre ,objet est l'installation d'un   soulève-barre   à noyau      -et d'une piste d'abaissement comprenant une décharge- réglable et 
 EMI3.1 
 .).101'IIIOld'I'IlitJ "\1  npmipn n,,11vol1r>l'lp ,1oR \1,-,.v"'1"f fR 11 âr1 '0'1\" f ftl' 1 tiens d'adhérence durant une passe de fonctionnement déterminée. 



   Un autre objet réside dans la réalisation d'une piste de lancement par pressage ou par de la vapeur qui est montée à pivo- tement non rigide et porte une série de cames à jeu alternatif d'espacement réglable en correspondance avec toutes conditions particulières du fonctionnement. 



   Un autre objet consiste en le. réalisation d'une nouvelle ossature de four assurant le maximum de retenue de chaleur et la combustion convenable, le dit four étant formé de sections   spécia-   lement construites et aménagées en sorte de pouvoir être démon- tées et de donner un accèsfacile aux parties opérantes? 
Dans les dessins:   Fig.l   est une vue de la face d'arrière de   la.   machine toute montée; 
Fig. 2a et 2b représentent une vue de la face d'avant de la machine, la partie supérieure de la roue et le four étant com- plètement supprimés; 
La fig. 3 est une section verticale et transversale de la ma- chine; 
La fig. 4 est une vue intérieure de la came de déblocage du verrouillage de noyau d'avant. 



   La fig. 4a est une vue de champ de la came de déblocage du verrouillage de noyau d'avanto 
La fig. 5 est une vue de face de la plaque de moyeu de la roue avec une partie du complément des rais principaux et   auxil-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 aires y rattachés, certains des rais étant déplacés dans un but représentatif et d'autres étant partiellement brisés. 



   La fig. 6 est une coupe horizontale de la plaque de moyeu,la 
 EMI4.1 
 3t;ULJ.011 u,L4tllL ll1L\vllll:llij\.o d'un u i t,, La fig. 7 est une section transversale dto.illée d'une unité de moule femelle et les montures à destination de cette pièce et de la barre à noyaux,en supprimant pour les besoins de   l'illus-   tration la dite barre à noyau, l'entretoise du moule et les le- viers croisés extensibles. 



   La fig. 8 est une section détaillée horizontale suivant le 
 EMI4.2 
 plan désigné par 8-il l1f1.nd 1cz 1'1t. Il. 



   I,a fig. 9 montre encoupe transversale un détail qui,raccor- dé à la ligne A-B de la fig. 7,forme une continuation de celle-ci et représente les moyens de fermeture du verrouillage de noyaux d'arrière ou des moyens verrouillant la barre à noyaux. 



   La fig. 10 est une vue de la face d'arrière des pièces mon- trées par la fig. 9. 
 EMI4.3 
 igà .rlt=..l.l ofaij ttuc vac sla in. rntJ<:, ,1'!>PJ,,i'I'C: rlop carton 111(111"' trées en fig.   7,   ces parties étant vues avec brisure et en coupe, les leviers croisés extensibles du moule femelle étant également montrés, 
Les fig. 12 et 13 sont des vues de face et de côté d'un des leviers croisés extensibles du moule femelle. 



   La fig. 14 est une vue de face montrant un des groupes uni- taires de moulage et de cuisson dans le moule femelle à l'état correspondant au blocage de noyaux uu à la cuisson, la   punition   déverrouillée de la barre à noyau de devant étant montrée par de . traits pointillés et interrompus. 



   Les   fig.15,16   et 17 sont des vues en plan, de face et d'ex- trémité d'un des verrous de barre à noyau de devant. 



   La fig. 18 donne une- coupe d'un détail; la section est prise à travers l'extrémité de face d'un groupe unitaire pour moulage 
 EMI4.4 
 et 9D cuisson;edétail étant coupé suivant un plan.désigné par 18-18 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de la fig. 140 
Les figs; 19,20 et 21 sont des vues   latérales,détecté   et d'extrémité opposée d'un des supports de la partie femelle du moule. 
 EMI5.1 
 



  . La fig. 22 est une vue en élévation quelque peu schématique montrant une unité de moulas femelle et les supports y relatifs eL 1'uiitiit u1iiii'emaiiL 1'CfWUi'L1C U1111114[1 bUj,)4r1'GII ia ÜbUlt111 L/::q.o et le remontage du groupe unitaire. 



   Les fig.   2,3, et   24 sont respectivement des'vues de face et en plan d'une des barres de liaison pour le maintien des pièces de la partie femelle du moule. 



   La fig. 25 est une vue d'un détail de face du four et de son montage. 



   Les figs. 26,27 et 28 font voir des détails des sections transversales prises suivant les plans respectivement désignés 
 EMI5.2 
 par 2,6,26,27-27 et 28-28 dans la fig. 2:5. 



   La fig. 29 est une vue d'extrémité du bâti ou charpente du . four. 



   La fig. 30 montre en détail par projection en plan une partie du bâti du four, illustrant à la façon d'un schéma le fonctionne- ment du registre de contrôle d'aspiration. 



     La.   fig. 31 est une vue détaillée en perspective d'un côté de la partie de la charpente montrée par la   fig.30.   



   La fig. 32 est une vue schématique de face du four montrant comment une des sections en quart de cercle peut être retirée. 



   La fig. 33 est une vue détaillée en perspective d'un des 
 EMI5.3 
 ll1,leEl 8)Lrernes de oeLi;e charpente d bâti du four, 
La fig. 34 est une vue schématique de face du trajet par piste de sûreté sur le côté de face de la machine. 



     . La   fig. 35 est une vue analogue à la fig, 34 montrant la piste au côté arrière de la machine, 
La fig. 36 est une vue montrant le détail des gâches de ser- rage du tube de brûleur. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La fig. 37 tracée à échelle agrandie montre le détail de la section de la piste pour l'échappement de la vapeur, à l'arrière de la machine. 



   La   fig.   38 est une vue déta.illée en perspective d'une des mâ- mes unités de la section de piste que dans la fig. 37. 



   La fig. 39 est une vue montrant   le   détail d'une   forme   modifiée du verrou de barre à noyau d'avant. 



     La.   fig. 40 est une vue détaillée de la piste à carnes pour   fai-   re monter et descendre la barre à noyau. 
 EMI6.1 
 



  La fig. 41 montre le détail d'une came à j jeu cédant ou élas- tique 211 qui peut être adoptée en remplacement de la came rigide 197. 



   Une des caractéristiques de l'invention réside dans le volume exigu de l'installation qui est ramassée sur   elle-même   etpour et-   teindre   ce but, l'inventeur a jugé bon   d'employer   24 moules de 
 EMI6.2 
 5 cavités chacun, fixés et répartie a des distances égales sur la périphérie de la roue. 



   Le bâti   comporte 2   pièces de   charpente   et forme de A etdé- signées par 1 et 2. Chacune d'elles   comprend une   nervure d'âme 4 portée   par 2;   supports 5. La partie de bâti d'arrière comporte éga- lement une nervure transversale 3. Les supports sont assujettis et 
 EMI6.3 
 fixés ensemble par des tiges garde-distance G. ies nervures à'i;:ue 4 sont maintenues ensemble par une barre 7. 



   ¯ Les pièces de charpente 1   et   sont équipées chacune leur 
 EMI6.4 
 1? ;, r 1. à, l n u l, m JL i i c i i i t ? d'un pnlicr u avlc.34y,r. <: 1.iD r 1 >i l n t <;, 8. Oers p i, i, 1 r# >, sont aménagés pour recevoir dans leur perforation l'arbre creux 9. 



  Les paliers   6(voir   fig.3) sont   disposée   latéralement aux extrémi-      tés d'avant et d'arrière terminales du four de façon à ne pas être 
 EMI6.5 
 soumis à la chaleur intense qui. règne à l' intérieur de celui-ci. 



  Une barre garde-distance 10 passe a travers l'arbre 9 et .amuZ1'4ud l1<H t.J.cR Cllol.câa41 mi. c n-W.ï.m i,<1,1,<i i.<> il <i<ji nlLOllt!r:I1L travers les paliers 8 et à travers les plaques de butée 12 les- quelles sont fixées comme représenté en 13 aux faces extérieures 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 des dits paliers, Le corps ou massif de la tige 10 entre les épau- lements formés par les sections réduites de tiges est d'une lon- gueur légèrement supérieure à la longueur de l'arbre 9 de sorte que lorsque les boulons 14 sont serrés oontre les plaques 12 la tigeamènera de façon rigide les extrémités supérieures des pièces de charponte "A" on rapport d'espacement convenable sana risque de contact de retenue entre l'arbre rotatif 9 et ses supports ou contre les plaques   12.(Voir   fig. 1 et 3).

   il est prévu en outre une plaque de moyeu simple 15 comportant un massif plat pouvant tour- ner dans un plan vertical   et un   manchon de montage 16 qui est fixé sur l'arbre 9 à ce massif adjacent à la charpente du bâti d'arrière 2. La plaque de moyeu a un,,certain nombre de ne'rvures renforçatrices 17 régulièrement espacées et il peut y être adjoint des tampons 18,des trous de boulons 19 pouvant être pratiqués pour faciliter le montage des rais de la rome 20 lesquels partent en sens radial de la dite plaque et supportent les uhités de moulage et de caisson.(voir fig.

   5 et 6) Chaque rai porte à son extrémité li- bre un porte-moule ou pièce support et comme chacune de ces uni- tés prend appui par et entre chaque paire adjacente de pièces sup- ports et qu'il il y a 24 de ces anitée, on a 24 rais dont chacun comprend une tête de monture 21 fixée à la plaque de moyeu par des boulons 22 qui la traversent de part en part et par des bou- lons 23 qui passent entre les paires adjacentes de rais.(voir fig. 5). 



     A l'extrémité   extérieure de chaque rai 20, est fixée par des vis usinées ou des boulons 26, une pièce support de moule femelle ou porte-moule 27. Les porte--moules 27 s'étendent en sorte de dé- passer en avant et horizontalement pour constituer une bordure de roue composée d'éléments régulièrement espacés. Le montage de ces porte moules est clairement représenté dans les fig. 7 et 11 et le détail de la construction sera   immédiatement   saisi, en consul- tant les fig. 19 à 22 inclusivement. 



   Chaque porte moule 27 comprend une âme principale en forme 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de I ou section de poutrelle et une tête de monture 28 à l'arrière par laquelle il est rattaché à son rai ; il est également prévu une   @-   monture semblable 29 à l'avant. Dans la tête de monture d'arrière 28 on a pratiqua 5 troue à   boulon:.)   30 récepteure des vis 26 et éaps la tête d'ava,nt 29 on a pratiqué des ouvertures extérieures 31 ainsi que des ouvertures intérieures 32. Chaque tête comporte aussi un taraudage 33, et tous ces taraudages sont alignés suivant le même axe. 



   On observera également pour ce qui concerne les   fige.?   et 9 que à chaque porte moule on a   adapté   l'arrière une tige de montage dirigée horizontalement et s'introduisant dans des rainures   34   et pour la réception d'une tige disposée à l'avant il a été prévu des rainures 35,la rainure d'arrière étant ouverte vers le haut ou vers le centre de la roue. par le moyeu des boulons 37 qui passent au travers de cet en- semble et à travers les ouvertures extérieures 31 dans les têtes 29 on a des segments annulaires 38 donnant appui et fixés aux extrémi- tés de devant des porte-moules   ;

  ?7, (vair   fig.2,3 et 7) 
Ces   segments   suivent des arcs ayant leur centre commun à l'axe de la roue et a de ces segments réunis forment un   anneau   complet qui roule sur des rouleaux anti friction 39 convenablement mis en place,l'un d'eux étant supporté, comme   indiqué   en   40   par la char- pente de devant du bâti 1 à 1'extrémité de décharge de   la   machine et l'autre étant   supporté,comme   indiqué en 41, par une poutre trans- versale 42 qui réunit les bâtis 1 et ci à l'extrémité opposée de la machine,

   
L'anneau des porte moules 2.7 en proéminence vers   l'avant   est cause de ce que le centre de gravité de la roue est reporté vers l'avant en dehors du plan de rotation du corps de la plaque de moyeu et des raie et de ce que la roue a une   tendance 8.   pencher ou à être en porte à faux sur son arbre. Cette charge non équilibrée est supportée par le groupement de l'anneau et du rouleau et   o'est   ce qui réalise un contrôle efficace sur cette tendance qui en d'autres 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 circonstances provoquerait une fatigue exagérée avec une usure inégale des appareils et un voilage possible de la roue. 



   L'anneau 38 sert également à fixer de façon rigide les   extré-   mités de devant du porte-moule à des positions également distantes, 
Des segments à denture 43,fixés en 44 aux têtes d'arrière 28 des porte-moules 27 et aux extrémités des rais, servent à fixer ét à espacer de   faon   analogue les   extrémités   d'arrière du porte 'mou- 
 EMI9.1 
 lo t7L Lon .l'c:d.I:1, (10 Mut'Lo ytib l'/:I,j< >.'oiiéi<miimigu lIt1111t:dt'l;J Ci''I1r.;jj fn'trltin, une rotation continue est   imprimée   à la roue par un pignon d'entrai nement 45, fixé sur   .l'arbre   transversal 46 qui est lui-même action né au moyen des appareils transmetteurs de force 47, notamment par le moteur 48,(voir fig, 1 et 3). 



   Il est également prévu 24 rayons auxiliaires 49 dont l'un est 
 EMI9.2 
 monté à l'arriére et un centre entre chaque paire des rayons adja- cents   200(voir   fig. 3,7,9,10 et 11). Ces montants sont fixés par leurs extrémités intérieures   à   la face d'arrière du corps de la plaque de moyeu 15 au moyeu des boulons 23 et par leurs extrémités extérieures,. ils sont fixés à l'engrenage annulaire 43 au moyeu des boulons 50. 



   Pour renforcer la roue ainsi que pour répartir l'effort de la rotation d'un agencement très lourd tel qu'on doit utiliser dans ces machines, l'inventeur a prolongé chacun des rais   49   occu- pant une position de quatre en quatre rais comme indiqué dans la fig. 9. Ces prolongements de rais sont fixés par des boulons 25 à la partie plate principale.ou massif de la plaque de,moyeu   15,,un   tampon annulaire adéquate 24 étant formé sur la face d'arrière de ce corps plat pour donner appuis aux extrémités prolongées de fa- çon à répartir plus également sur la plaque de moyeu la fatigue produite par la rotation de la roue et le poids des parties en- traînées par elle dans .son mouvement. 



   Les organes décrits jusqu'ici comprennent la roue proprement dite et les moyens servant à lui imprimer sa rotation. Les autres organes sont naturellement entraînéspar la roue eux aussi mais ces 
 EMI9.3 
 organes uomprennetitTdes agencements de moulage ainsi que leurs piè- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 ces de raccord d'actionnement et ne font pas partie de la roue 
 EMI10.1 
 proprement dite puisqu'ils peuvent être facieletant enlevés et rerx.- placées par des agencements similaires de conception différente. par exemple, des éléments de moule en cône torse peuvent être 
 EMI10.2 
 1'o=ifipla"éo Va:!' duu r:.i.aumtltw r;ia cuttn rit^uit t. 01\ OT don N(I(1 1,(1 rn0E;J- teurs de crème en mottes. 



  Les unités de moulage, leurs raccords al.-ictionrcment,le mué- canisme alimentaire,le J!éc[}.nisme de fini3sage et la structure du four seront décrits ci-des8Qs. 



  Chaque uloule demelle, comprend' ,1 ev,x :1;.>1 tifSs 51 ''lui conportent des cavités 52 qui se correspondent dans leurs faces opposées a qui peuvent être ameud0::J l'une cuvcru ,i'uuLre wu r.u:"i'i,c:dt; i'imn ,1,; l'autre suivant des tiges de coulissement 53, les dites Moitiés de de monture 
 EMI10.3 
 'lmoule ayant des têtes d' appu1Y54' percées d'ouvertures réceptrice de ces tiges à jeu coulissant. Les extrémités prolongées des ti- ges coulissantes peuventêtre montées dans des douilles prévues dans les porte-boules 27.

   Les prolongements des tiges aux   extrc-   
 EMI10.4 
 mites d,'(:\J'l'161'  do U!JtI'lIIQ 11I11!cÍ rlo rnIl1"I,1R11f\ 1") prn't.i.'1f1 d,>1r;.j<- se aménagées dans les têtes s uor tL:.Yxj e. 2.7 et les prolongements de tiges qui se présentent " ,,à l'extrémité d'avant de chaque unité de moule, ont leur assise dans les sièges verticaux 35 dont ces porte-moule 27 sont aménagés.

   De cette façon, il est possible de faire monter l'extrémité de devant   d'un   Moule femelle choisi 
 EMI10.5 
 bord des assises d'avant 33, CQ1111118 le Montre la fin. 22 ce qui E3'a'G-Oj.LlGY':..L en Ù.(Jj,J...1.<taui, 10 ::70t1.i"; ver., l'<tVé).Jj1, 1;1 E.îCtl't.t.ii .h de la tige de devant passant à travers les parties évidées 36 prati 
 EMI10.6 
 quéesdans ces porte-moule!? et les bouta de la tige d'arrière sortant librement des, sièges d'assise arrière ou douilles 34. 



  (voir figs.   14,18   et 19-21). 



   Une barre d'entretoise ou pont 55 est réunie à chaque moule et est fixée par des vis 56 qui pénétrent par les taraudages 32 
 EMI10.7 
 dans la tête de monture '0:.'1. r..:Ü"':LlUe Lit: uoz c:Il.lGl.lCbt a< I1t1",,() présente des protubérances 57 avec des taraudages destinés à rece- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 voir des vis 58 qui maintiennent les extrémités de devant des tiges et fixent de façon amovible les moules en place sur leurs supports. 



  Puisque les bouts d'arrière des tiges sont empêchés de monter dans 
 EMI11.1 
 lets douilles 34, cse simple moyen d'empâdhor les moules de monter aménagé aux extrémités de devant des unités de moules femelles ne 
 EMI11.2 
 o0JU1Jôl'Lè q})c loti pioooa 11r.10CI;J,jf.t.lrol'.J 1""Ul" .Clà<ar loti 1!dUlob cii 1 1.Jôr.d.... tion sur la machine;

   et, si on désire remplacer les moules,pour cause de fracture, ou bien si l'on tient à avoir des moules amenas gés de cavités de formes différentes, pour cela, il suffit d'enle- ver les 2 vis 56 qui servent à maintenir le moule en cause en même temps que les biellettes qui relient les têtes 54 des moitiés de 
 EMI11.3 
 moule afin de permettire qua ces mou]es no'ient .rapidement et Dir3è- ment enlevés, 
En raison du fait que les entretoises de liaison ont un épau-   le:rient   à leurs extrémités ainsi que le montre la fig.   24,elles   font effectivement office de garde distances pour les extrémités supérieures des porte-moules 27 et les préservent de l'effort de cisaillement qui dans le cas contraire serait subi par les vis 56. 



  Chaque barre de liaison ou   'l'entretoise   porte également des oreil- les da guidage espacées 59 et présente à sa face extérieure un renflement renforçateur 60 avec.taraudage récepteur d'une vus 61 pour le montage d'un galet 62 de serrage de la barre de noyau d'a- vant. 



  Une cheville pivot 63 est fixée dans chaque taraud 33 dont sont 
 EMI11.4 
 tnnftia lon porte mÇ)t11H) ?,7 et sur ohnquo cheville Qnt monto un 1):ri1 basculant 64, une rondelle et une broche-goupille servant à fixer le bras sur la cheville pivot de   faon   à en permettre un démon- tage rapide. Chaque'bras est à saillies opérantes 65 et a ses ex- trémités prolongées et obliquées à l'écart de l'axe comme indiqué en 66; des galets 67 en prise avec des cames y sont adjoints. 



  (Voir   figs.11,14   et 18). Chacun des bras 64 a l'une de ses exter- sions 65 articulée par biellette comme indiqué en 68 sur une moi- tiéde moule adjacente et l'autre articulée à biellette   connue   indi- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 que en 69 sur la moitié de moule faisant la paire avec la précé-   dente,les   dites articulations étant fixées, comme indiqué en 70 à ces bréilles du moule ou aux extensions des têtes d'appui 54. 



  Ces mêmes bras basculants,actionnant le moule et ces raccords par articulations, sont fixés aux deux faces de la machine c'est à dire aux deux extrémités de l'élément femelle du moule, Il est pré- 
 EMI12.1 
 vu,en coopération avec chaque paire de ces der-mou1es,une barre à noyau 71 qui porte un nombre de noyaux 72 équivalent au nombre de cavités du moule femelle, De chaque barre à noyau s'avance un ap- pendice montant 73   à   son extrémité arrière avec perforation 74 et portant des appendices 75 d'arrière sur lesquels   la.   barre   à   noyau 
 EMI12.2 
 puuL jjivoLer u.u 'Ir; unr un ()u11:H)(ClU ou ['1 ,"C(, ,r1.'111lo 77 ,<()111 Ír.- sable sur un des rais auxiliaires 49. 



   Une cheville filetée   78   est fixée de façon réglable comme in- diqué en 79 sur chaque bloc 77 et passe librement à travers l'ou- 
 EMI12.3 
 verture 74 de la barre à noyau 73 c:-e' beurre qui y est assortie etelle est fixée dans le taraudage du bloc par un écrou de blocage 80; des écrous de serrage 81 qui y sont montés servent conjointement avec la tête de vis 32 à assurer le mouvement ou le jeu pivotant indiqué en 83 et à assurer une assise convenable aux noyaux durant toutes les conditions de fonctionnement de la machi- ne. 
 EMI12.4 
 



  Ur,e barre coulissante à noyau ou montant 84 est fixée en 85 1 chaquii des blocs coulissants 77 et ect munie d'un ga.let noyau d'ar 1 ==1; ne "d"IIi.." it,dlI11.( 01. i;,>, L'r")"i J 'JJdi \,6 f-lIIJ'1'i".'11'() r1Q tll1;<fj1H'; montant 84 passe à travers un guide 88 porté par une tête de sup- port 89 fixée sur le rai auxiliaire 49 par les mêmes boulons 23 qui   maintiennent ce   rai en position.

   A son extrémité, au point   'où   il dépasse le guide 88, chaque montant 84 est équipé d'une vis de 
 EMI12.5 
 réglage ajustable 90 servant coiitue une extension verrouillante sus-   ceptible   d'avoir sa   position   modifiée suivant les nécessités du travail et aussi pour rattraper l'usure, Chaque vis 90 est exécu- tée en sorte de faire prise avec un galet de serrage 91 qui consti-      

 <Desc/Clms Page number 13> 

 tue un verrou de noyau d'arrière et qui est porté par un des bras d'un levier coudé 92 pivotant en 93 dans des oreilles 94 lesquel- les,en même'temps que le levier coudé, sont disposées en sorte d'être à califourchon sur le montant 84. L'autre bras de chaque le- vier coudé porte un autre galet de serrage 95 qui d'une manière. 



  ,qui sera décrite plus   tard"vient   en prise pour faire¯bouger le dit dispositif de verrouillage de noyau d'arrière, en et hors de rete- nue de la vis de verrouillage 90,(Voir   Figs.7-10)   Chaque barre à noyau présente à l'extrémité d'avant une tête amplifiée 96 de la- quelle descend une goupille de guidage 97 adaptée pour l'introduc- tion entre les épanouissements des barres entretoises de liaison 59 afin de centrer l'extrémité libre de la barre à noyau et d'as- 
 EMI13.1 
 surer le l:

  >1(lUellldt U0rreo deu noyaux U.l1LHfj loti or.m.ttrt du noule, Chaque tête 96 comporte un taraudage récepteur de la vis 98 avec une tige de tête amplifiée 99 formant un épaulement pour permettre le serrage d'un manchon 100 dans une position convenable sur cette tête,et la partie de tige   99   de la vis sert de monture pour le ga- let du noyau de devant 101/. Un bras basculant de verrouillage du noyau 102 est monté à rotation sur chacun des manchons 100 et se prolonge d'un côté par un bras 103 qui à son tour porte un galet 104 de serrage du noyau de devant d'un autre côté il en part un 
 EMI13.2 
 autre prolongeme i;de bras 105 qui porte un galet de déblocage de noyau d'avant 106.

   Chacun des organes   102   est adjoint d'un bras courbé 107 qui porte une vis de blocage réglable 108 en position assurant le serrage sous le galet 62 de basculement qui est porté par la barre de liaison( voir   fig.14   et 16), pour   immobiliser   la 
 EMI13.3 
 partie de devant de ,la, barra de noyau coiitrc toute tendanoe 4't me lever à l'écart des moitiées de moule.

   Chaque tête 56 porte aussi une vis de garde réglable 109 qui, lorsque le bras basculant 102 est amené de force à la position de déverrouillage montrée par les traits interrompus et   pointillé1s   de la fig. 14, vient presser 
 EMI13.4 
 contre Io galet 106 da ,fa.4cn èi cE) qu'il ItUÍl.inticmne' ,nw.j,s sans serra ge, le bras basculant dans la   positipn   de déblocage dont il a 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 été fait mention. 
 EMI14.1 
 Il est cvident,d'aprés ce qui précède, que lorsque les bras basculants 66 sont   tcuxnés   sur leurs   axes.,     il:

     provoqueront le mouvement des biellettes qui réalise le rapprochement   ou l'écarte-   ment'des Moitiés de moule l'une de l'autre   suivant   le cas, et, 
 EMI14.2 
 lorr.F!.u' 1IEI occuperont leurs positions nor1l1,,').le6 (voir d'ig.14) ils serviront à garantir les dites moitiés de moule contre une   ouver-   turc indue, Aux tampons de portée 110 dont   chaque   pièce de char- pente latérale en "A" est munie, sont fixés 'des organes supports 
 EMI14.3 
 arqués 112 qui servent, avec les tétez de charpente 113 a suppor- ter des barres d'appui horizontales 114 formant un encadrement qui porte une ossature semi-circulaire superstructure 115 composée de odrnières de fer et de transversalcs.(voir îigs.5-33) 
Dans   la   pratique,

   cet encadrement est couvert en haut par des   sectipns   115 amovibles et   arquées   116 en amiante et les parois du dit encadrement sont couvertes par des sections de côté 117 en forme de quadrants qui sont amovibles.(  Voir     fig.32   Les sections 117 sont munies de plaques d'extension médiane en forme de battants 
 EMI14.4 
 11U) 1uiJ ,:L:xcunu ubunt utc,y.car,ici i<r<T une fler; ncotirms prcnitées et servant de rainures dans lesquelles s'introduisent les champs des autres sections.

   Ces sections sont   oralement   équipées de cro- 
 EMI14.5 
 chets suspendus 119 qui surplombent les angles de l'encadre,,7ent (voir fi. 27) pour maintenir de   façon   amovible les plaques eu position opérante et les dites sections peuvent aussi être munies 
 EMI14.6 
 de pieds soutiens 1.0, pour rcpaaer uur lUrJ bnrren 11L,zs iaai qui de brides qui en pendent 121 pour leur prolongement au delà des 
 EMI14.7 
 dites barres(voir fi,28). son point central du haut,l'encadre- ment 115 est muni d'un organe   transversal   122 ayant en tre ses extrémités la forme d'une ouverture 125qui est prévue pour le tirage vers le haut et peut être recouverte par une plaque pivo- 
 EMI14.8 
 tante lz4 formant registre et p01..tvf-.nt;

  ,t.Jttr un agencement spécial, actionner d'un point écarté sur le coté de la   Machine   de façon à permettre lu contrôle du tirage de bas ce haut à travers le four 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 en sorte d'assurer une combustion convenable. 



   Des prolongements coulissants du bâti 126 ont leurs supports 
 EMI15.1 
 en 1-417 sur les têtes culminantes 128 de la charpente en ",A" aux fins d'aider   à   supporter le four, les brûleurs et les rails de   sûreté   qui seront décrits plus loin. 
 EMI15.2 
 



  'L Une conduite 139 est destInée a fournir un mélange convenable- ment réglé d'air et de gaz et cette conduite est reliée avec une nour rice verticale 130 qui elle-même débouche dans des nourrices ou tuy- auteries transversales 131 du haut et du bas. Des tuyaux cintrés de brûleurs à chauffer les noyaux sont prévus en position concen- trique par rapport à l'axe de la roue et en position pour assurer la chauffe des groupes unitaires de moules et de noyaux, une série de tuyaux   132   étant placée endéans le cercle de noyaux et l'autre série de tuyaux 133 étant placée à l'extérieur au delà du ,cercle des groupes unitaires de moules afin de les chauffer efficacement. 



  Les tuyaux 132 et 133 sont individuellement adjoints de têtes de brûleurs 134 dirigées vers l'intérieur et sont fermées à leurs ex-   trémités   inférieures comme indiqué en 135. Les autres extrémités des tuyaux 132 et 133 sont filetées en 136 pour leur vissage indivi- 
 EMI15.3 
 7mu.l.l.emeslt VuW Ilt5 hSLao -,lt5 uuIüL,u J.J'1 ,,1,t"Hill<> 41 ,uJ1"';:;"L>.!. l5I"ct1tJ composée de deux parties séparables; les bouts de conduite mention- nés donnent dans une poche réceptrice 138 dans l'une des têtes de serrage et cette poche est elle-même exécutée pour la réception du mélange gazeux arrivant à travers un orifice registre 139 pratique' dans la nourrice transversale 131.

   L'autre pièce de la tête de ser- 
 EMI15.4 
 ray ont :lm1:irUr5ç on 1/lOi ohoounn r1'111111111 ]O\1t $tr'3 f.i'Xo(1 In. p3o de têts correspondante, au moyen des boulons fixateurs 141. 



   Les nourrices transversales peuvent avoir des supports appro- 
 EMI15.5 
 priés en 142à,et les bouts libres des tuyaux 133. et 133 peuvent être stabilisés par leur fixation   à   des jambes de force 143 ayant leurs appuis sur les barres-supports 114. Une piste de sureté 144 qui est prévue àbhaque côté de la machine, a ses appuis dans des supports' 145 portés par les barres d'appui 114, en   situation   concentrique 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 par rapport   à l'axe   de la roue.

   Ces pistes ont la position nécessai- re pour la réception des galets de noyau 86 et 101 à n'importe quel moment où surviendrait une fra.cture, en sorte que les noyaux 
 EMI16.1 
 et les barres de noyaux puissent trouver des appuie convenrs.ùles pour être préservés de tomber dans d'autres parties de la 1: chine v. d'en 1j11Û.UUllil:?t;:1' le.:) 1,1.1:";= q i::u 4.utW i L 1 vm NrtulMj.o.;

    .j.'-t.t, <'!f barres de noyaux ne viennent pax en engagement pvec les pistes 1; ces pistes servent uniquement confie moyens de sûreté, ainsi   qu'on   l'a exposé un peu plus haut, 
 EMI16.2 
 Une came 146 de desser:r±èt;6 de noyau avant a été prévue sou.... la forme d'une plaque stationnaire, susceptible de réglage par pivo-   tement;   elle a son appui dans un support   147   qui est fixé à la bar- 
 EMI16.3 
 re 114 adjacente et sa position lui permet; d'arriver en c:nacracrlL ltvéc 1G c.r.lc,4 106 de u.u:;>;,J\.:..1.',J.'(.1.,<';

   teu 1I.I,,11 c!'uVtzml.,au4u.Lucmc,th l'instant OÙ cette unité de f;taule, portant ce Cl4t,clLrxti le 'four pour se rendre au poste de ù.6chargejÜl;n du produit.- Cetbc cai..<= peut porter un galet 146e. destine h produire le prunier contact et ser- vant , faire basculer la pièce de 1-errouill.c.gc de n=J3.é=u 4valit pour la faire   passer   de la position représentée en traits pleins dans la   fig.14 à   celle représentée en traits   pointillés et    interrompus   dans cette même   figure,   ce qui a pour effet le déblocage ac l'en-   tréinité   avant de la barre de noyau, de telle sorte que, quand la piste correcte est prise, la barre de.noyaux et les   noyaux   puissent 
 EMI16.4 
 être levés a.

   l'écart des cavités de Moule( voir les igs 2&,2b,41 &t 4aJ. Une came 148 de déblocage de noyau nrriure a été 8gal(;!1r:.:nt prévue sous la forme d'une section de piste courbe, .îicie COr..:,6 il c'fil, L ,,w1 j (,lu'J "11 3. B,U VhlfJ .vrr.ncé a.<;eoi'Hanea-supportn arqués 112 de l'arrière; cette came assure l'engagement avec le galet de a!.il'1'E' gE:: d'arrière 95 pour le faire bouger en sorte que le galet de serrage 91 puisse se séparer de la via de serrage 90. 



   Une piste de barre à noyau 150 a été prévue, avec appuis en 151 sur la charpente en "A" de   l' a.rrière,   pour.venir en   engagement   avec les galets de noyau arrière 86 portés par les montants de bar- re de noyau 84. Cette piste de noyau 150 comprend un ergot récepteur 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 qui aboutit à une crête 152 laquelle sert à lever en premier lieu une barre de noyau correspondante,pour l'écarter d'environ trois quarts de pouce au dessus de la   faoe   du haut des demi-moules. De cette crête,la piste rebrousse,en sorte que les noyaux soient à nouveau descendus à peu près de trois huitièmes de pouce, ce qui les fait reculer dans le produit moulé et les fait contribuer au gui- dage de celui-ci de même qu'am maintient de sa rigidité lorsqu'il est déchargé.

   Après cette phase de recul, la piste de noyau pré- sente une partie de stationnement concentrique   154   qui règne à peu près sur la distance d'un stationnement de la roue,d'où elle monte en 155, pour atteindre à nouveau une crête atteignant la hauteur convenable pour assurer la levée des barres de noyau en sorte de les faire monter au dessus de la pompe a matière ou mé- canisme de chargement. De la crête située à la station de   chai:--     gement   du moule, et a peu près à l'axe vertical, de la machine,la piste à noyau tourne en sorte de descendre comme indiqué en 156 afin de faire descendre à nouveau les noyaux dans les cavités de moule.

   Il convient que les noyaux ne soient pas   abaissés     totale-   ment à leur position d"assise définitive mais qu'ils soient plu- tôt retenus à peu près à un huitième de pouce de cette position de pleine assise, en sorte de permettre que la vapeur,s'échappe pendant un certain laps de temps et, cet effet, le bout de la piste à noyau où la   marchandise   est débitée, est équipé d'une plaque de pied réglable 157 qui peut être réglée en sorte de va- rier le degré auquel la piste de noyau fait descendre la barre à noyau.

   Un tronçon du   pibLu   de sûreté 158 suit la partie doscen- dante du chemin de came en se maintenant à une position adéquate au dessus d'elle, en sorte d'agir comme agencement.. de sécurité pour garantir que les barres de noyau descendront bien en sui- vant le chemin de piste de descente et surmonteront n'importe quelles tendances possibles qu'auraient les noyaux d'adhérer et de ne pas venir se placer en correspondance pour entrer au moment o pportum dans le dispositif de vacillement. Cette partie de piste 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 de sûreté reçoit une position telle,par rapport a la trajectoire de mouvement des barres de noyaux,qu'elle remplisse son rôle ac- tif chaque fois qu'elle aura à le faire et ce sans imposer au- cun à coup ou aucune fatigue soit aux barres de noyaux soit à leurs agencements de   montage.   



   La partie crête de montée, ou partie centrale de la piste   à   noyaux   150,   peut être fixée de   faon   amovible au restant ou aux extrémités d'admission et de débit de cette piste,   comme   indiqué en 150a (voir fig. 40) en sorte de pouvoir être enlevée pour fa- ciliter le réglage ou   la.   mise de niveau des barres de noyaux. 



  De cette façon la partie de piste de noyau peut être retirée afin de permettre la descente de n'importe laquelle des barres de noyau au   moule   femelle qui lui correspond,au milieu du bas de la roue, là ou l'action de la gravité est concentrée; et il est,dès lors, possible de régler la position de la barre de .noyau de la façon la plus commode,   A   son extrémité, la piste de noyau donne dans un segment ar- 
 EMI18.1 
 qué l5S a mouvement vacillant llui L GC;';/:\.1!l)lÜ3 ;;Lir, un ;.>uiy:oa't ici port ( pl:1r la patte adjacente du 'élfi,ti en i;

   ce ,ct;:aaat GC1't ft 1)::J.'- ter une pluralité de cames de vacillaient espacées 161 qui Hont individuell'jmt.:nt fix'-'-es uur le ucgmunt par une li4ri'on lG2 li rui- nure et boulon, en sorte que leurs positions puissent S pré va- rides de conformité avec les conditions dans lesquelles la machine doit fonctionner. 
 EMI18.2 
 



  Un segment arqué à pression 163 au haut, est Gc''.lJi.Gîe de céder élastiquement et a. son pivotement à Mou extrémité supérieure,com- me indiqué en 164, sur un palier 16;"5 qui a ses appuis sur le suva- port 114 correspondant; l'extrémité libre de oc segment est press- sée vers la périphérie de la roue ou Y'::";::E 101.: barres de noyaux par uneu tige 166 faisant ressort, ayant son pivotement comme in- diqué an 167 uur au uagmunt ctjair,uutlt au L 1'(1 V /.; r:.J d'uho ouverture pratiquée dans un support 163 de faon à continuellement pousser n l'extrémité libre de oe 3eglunt vers les barres de noyau.

   Le tcg- 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 meut 163 est armé   d'une   pluralité de dents   169   pour assurer une pous- sée bers le bas et dont chacune est montée de façon réglable sur le segemnt, comme indiqué en 170,et est mise en position intermédiaire par rapport à une paire de cames de segment inférieur 161 qui sont adjacentes, Il est évident que les cames 161 et les dents 169 ser- vent à l'engagement avec les galets de came 86 afin d'imprimer un mouvement vacilla,toire aux carres de noyau et d'assurer un échappe- ment de vapeur convenable ainsi qu'une assise graduelle des noyaux. pour parachever cette as sise des noyaux en position, le segment 163 porte une came 171 d'arrimage du noyau sur son assise,laquelle came affecte la forme d'une plaque .came fixée à ce segment comme indiqué en 172.

   Les pièces   163-172   existent en double aux deux côtés de   la   machine en sorte d'agir sur les deux extrémités des   barres   de noyaux celles d'avant et celle d'arrière. Le segment d'avant 163 n'est toute   fois,arme   qué d'un petit nombre des dents à pression descendante 169 et celles-ci remplissent plus ou moins la fonction d'agencement de sûreté pour assurer une assise convenable des extrémités avant des noyaux; car, comme on le conçoit bien, plus les rais auxiliaires se rapprochent de la ligne horizontale, moins l'action de la gravité contribue à établir cette assise des noyaux qui doivent être   arrimes   dans les cavités de moules et ce, au point de nécessiter le concours d'agencements mécaniques pour l'arrimage en question. 



   Après qu'elles ont été débloquées les oreilles de noyaux d'ar- rière sont maintenues à leur position débloquée grâce au fait que les galets de blocage 95 viennent s'engager dans une piste de rete- une 173 qui prend appui en   174   sur la charpente arrière du bâti en A et qui donne dans la section de came 175 de blocage de noyau arriè re, laquelle prend appui comme indiqué en 176 et agit de   façon   sem-   blable,   mais en sens inverse de l'action exécutée par la came de dé- blocage 148 décrite plus haut. 



   L'extrémité   avanante   de la piste de noya,u est fixée en 151 sur un support spécial 177 qui présente une tête dirigée à l'écart 178 laquelle est fixée au tampon de la charpente "A" qui occupe la po- 

 <Desc/Clms Page number 20> 

   sit:ion   adjacente et est désignés par 179. Le support   spécial 177   comporte une pluralité d'orificessélectifs 180 afin de permettre un montage réglable de la came de craquuge du moule arrière sous la forme d'un galet 181 et une série assortie d'orifices 182 pour per- mettre un montage réglable du galet 183 pour l'ouverture de moule arrière.

   Le galet de   craquage   arrière est mis en   place   dans le   trajet.   accompli par le galet avancé 67 porte par le bras basculant intérieur et il sert à amorcer le craquement ou ouverture partielle; ce galet 167 passant alors par dessus le haut du galet 181 etarrivant en contact avec le galet d'ouverture 183 be qui achevé le mouvement du bras basculant qui s'y   rapporte   aisni que l'ouverture ou séparation des moitiés de moule. Chacune des sériee d'orlfices sélectifs 180 ou 182 est mise en position à des distances égales de   l'axe de     lE:.   roue, et fait office de montage sélectif pour permettre le craquage et l'ouverture des moules en différents points. 



   L'extrémité avancée de la piste de noyaux comporte une série d'ouvertures destinées à réaliser le   montage   sélectif analogue et réglaire pour un galet   de   oûreté 181   auquel   on fait   prendre   une posi- tion par rapport au galet de craquage 181 dans laquelle il n'y a au- cun risque de jeu ou mouvement exagéré du bras basculant, vu son en- gagement avec le galet de   craquage.   



   Au côté avant de la machine se trouve un support analogue   185   qui comporte une tête dirigée à l'écart 186 qui, de façon semblable    est fixée au tampon de la charpente adjacente du bâti en A ; cesup-   port est   également   aménagé d'ouvertures 186   pour le   montage de mon- chon, en sorte de réaliser un   montage   réglable pour le galet de cra- quage du moule 189,   et. d'autres   orifices sélectifs 190 sont destinés à recevoir sélectivement la came 191 d'ouverture du moule avant.

   Il est, naturellement, bien entendu que les galets de craquage et   ci'au.-   verture du moule avant,   numérotés   189 et 191, sont mis en position d'alignement transversal avec les galets de craquage et d'ouverture du   moule   arrière, afin de pouvoir agir siméttanément avec leur action. 



  Le support 185 est également pourvu d'oreilles 192 dirigées en sens      

 <Desc/Clms Page number 21> 

 
 EMI21.1 
 latÉral ou à l'intérieur, et auxquelles est fixé l'ergot H5 de la came de craquage du noyau avant, Cet ergot de came 193 est mis- 
 EMI21.2 
 enwposition en sens transverse, en regard de l'ergot récepteur de la, piste de noyau arrière;

   il sert à opérer le relâchement des bar- res de noyau à l'extrémité d'avant,et, dès lors, à faire cesser   la.   fatigue qui autrement serait exercée lorsque les noyaux seraient 
 EMI21.3 
 àiiJ6a'é5 don ',JlJ1.c:. àincti l'r1l1('1, l t"rr'nrt prodl1it (I1Hmd les nO;fJl11J't sont dégagés des moules, est réparti également sur toute la longueur de la barre de noyaux   et    comme c'est là l'unique point auquel cet effort serait transmis à l'extrémité avant de la barre de noyau, l'ergot   193   n'a que peu de longueur et cesse d'agir immédiatement après qu'a eu lieu le craquage libérateur des noyaux à l'extrémité d'avant, comme on vient de le décrire. 



   Le support d'avant 187 comporte une série d'orifice s de ré- glage destinés à la réception sélective du galet de sûreté 124 qui empêche le recul ou le retournement des bras bascula.nt qui ac- tionnent les moitiès de moule respectives à l'avant de la machine. 



   A des points opposés en sens transversale des supports d'aval et d'arrière 195 sont fixés au moyen de têtes dirigées à l'écart aux parties postérieures des tampons 179 et 187 de la charpente de bâti; et chacun de ces supports porte un galet 196 d'amorçage de la fermeture du moule et une came 197 d'achèvement de cette ferme 'bure.

   Les galets et carnes 196 et 197 occupent respectivement des 
 EMI21.4 
 positions qui assurent l'engagement a,vec les galets 67, extreines,y portés par le bras basculant situé le plus, à l'extérieur et ces ga- lets,après avoir amenés vers la position qmi correspond à l'ouver- 
 EMI21.5 
 t.mo (111 11I"IIJe )PT' 1"", z:'tltvf rlm (jqjtjp da c1'>:a(t .B et d'ouverture c1F.B moules, sont alors devenus les galets   d'avancement.   Les galets   d'amorçage   commencent par venir en prise avec ces galets 67 et à les faire mouvoir en sorte que les moules soient partiellement fer- 
 EMI21.6 
 ;nés,aprés quoi ces galets passent par dessus les galets de l'ainor- çage et viennent en engagement avec les carnes de fermeture propre- ment dites 197 pour complètèr la fermeture des moules.

   Grâce à la disposition des biellettes du jeu de bras croisés extensibles qui 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 relient les bras basculants avec les moitiés de moule,quand celles ci seront fermées en sorte d'avoir la position qui est représentée en traits pleins dans les figures 11 et 14,elles opéreront le blo- 
 EMI22.1 
 ai'F.0 I)OII-î- mninhenir cet 6i;nt jusqu'à ce que len 1>rnT ba.sculants soient en prise avec les galets des cames de craquage et d'ouverture. 



   Une came de sûreté 198 a été prévue, en situation à peu près centrale au côté avant de la machine,et elle a la position voulue pour l'engagement avec n'importe lequel des galets 104 de blocage des noyaux avant qui pourrait avoir quitté sa position, ce qui dé.- 
 EMI22.2 
 noterait un état non bloqué de la barre de noyu.u de l'extraite 3V V 1.1 Il qui. le l7rt,t.rxilt. T \) \l Il V G)' r \) it , l. 1. n L'.

   G tto noyau 1.1 11 V : .. il. '1 t d !' 1\- raient été ainsi retirés de leur galet 106 et de l'état non bloqué de la vis 109 ne seraient plus dans la position appropriée pour continuer et traverser le restant du   mécanisme   de la machine ainsi que pour débloquer   convenablement   les   extrémités   avant des barres 
 EMI22.3 
 Cn, 11oy,qn n'jt-rcf; 11u:r totnlti' 4 .'' i;; -; COY'TC;;'!'0nc:n.llt. ;1. 1[, cu.t0();1.

   Cette came lois a son support en 1'::.:0 sur le tampon 'M00 de Ir'. char- pente avant du bâti en A. 
 EMI22.4 
 Comme on pourra le remarquer corrélativement à la fxtu r 3S les verrouillages des barres de noyau d'avant peuvent avoir leurs bras 105 équipésde   contrepoids,comme   indiqué en 105 a en sorte 
 EMI22.5 
 de contribuer davantage a assurer une mise en position correcte due ces verrouillages pendant la phase dite rapprochement de li- came 'In i.71,<7a:y;Fa (1\1 Ilo:r'1\ flvllnt. 1.11 jj* i, 1= 1 çx <l rj i i 1¯ J, i 1 >ié J,nI' c <; ri 1, >, <: j J 1 <] aura une tendance à faire basculer les organes culbutants 102 pour ' les amener à la position désignée en;)   fig.14   par des traits inter- rompus et du pointillé. 
 EMI22.6 
 



  Après avoir franchi la piste a yz'cwwian d'avant qui est à jeu cédant ou élastique,ainsi que la plac,ut:-cuure z171 d'e,ssise,é dé- fi-niLiV6 du noyau, l,p O1hl7cti dd Vo!'\ 47u1¯Lltt;a tlc ltt. bni,;a tlo IIUY'\l1 d'avant viennent en prise avec une came de blocage 201 qui est fixée   comme indiqué en 202 à cette plaque came 171 et qui agit par le fait /Il   

 <Desc/Clms Page number 23> 

 de son engagement avec le galet de blocage 104 précisément après que cette plaque'171, a pu, grapce au fait de presser contre le galet 101 de la barre de noyau avant, coopérer avec une plaque came d'arrière semblable,pour asseoir finalement les noyaux dans les cavités de moule dans la position convenant pour la cuisson. 



   Au poste de déchargement ou de débit, pendant qu'a lieu l'ou- verture des moules, les pointes de cône libérées tombent à travers les fonds ouverts de ces moules et sont traînées par dessus une plaque stationnaire 203 jusqu'à arriver en alignement convenable en sorte que, lors de leur arrivée à l'extrémité de cette plaque,, (les moules étant alors complètement ouverts) elles tomberont régi librement dans les doigts 204 de l'agencement de dépôt qui os- cillent de bas en haut et de haut en bas, en allure et en rapport synchroniques, pour la réception des cônes à mesure qu'ils tom- bent à  l'écart   de l'extrémité de la plaque de traînage,

  et de fa- çan à les déposer sans violence sur des plans inclinés ou goulot- tes débitrices 205 qui aboutissent au mécanisme de finissage dont la désignation générale est 206 et d'ou ils seront transmis à un transporteur évacuateur 207 ayant pour fonction de les convoyer jusqu'aux emballeurs. Il est bien entendu qu'on   peut   employer n'importe quel genre de mécanisme de finissage. 



   Les cavités de moule ont leur charge de matière renouvelée à peu près au centre de la machine,après que les moules ont été bloqués et pendant que les noyaux sont levés hors des cavités. 



  Ces cavités peuvent recevoir leur charge par l'ection de n'importe quelle pompe de matière ou chargeur convenable, suivant l'indicat tion de sens général 208,   comportanttdes   tubes 209 pour l'injec- tion, terminées par des becs ou dégorgeoirs tournés vers le bas et correspondant aux cavités. A titre explicatif l'inventeur a montré ici un chargeur de cavité selon le type injecteur de ma- fière dans lequel la tête qui porte les becs de chargement est aus- si amenée à sosiller autour, d'un pivot 210   a-fin   d'amenor cen   beau   à reculer et venir correspondre avec les cavités d'un   poule,et   à 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 les accompagner même dans leur trajet en cours de chargement. 



  Toutefois, comme   signale   plus haut, l'on peut employer n'importe 
 EMI24.1 
 quel modèle de chargeur de cavités; bref, las truct11re paxticulié- re du dispositif de chargement ne constitue pas une partie inté- g1'nl).G (ln 117 j,-r,"If,13t-,ç, in'lr>nt.j(1n. 



   Le four recouvre la   moitié   de   dessus   de la   machine,le     champ   du bas de ce four prend fin à peu près à l'axe de la roue. pendant l'accomplissement du tra.jet à travers le four il ne se produit aucun mouvement d'aucune des parties du moule relative- ment l'une à l'autre; les moitiés de moule et les barres de noyau sont bloqués à la position de cuisson et les galets de noyau avant et arrière se meuvent en corrélation intime avec la. piste de sûre- té, mais sans venir réellement en contact avec elle ainsi qu'on   décrit   plus haut. La rotation de la roue   s'opèredans   le sens des aiguilles d'une montre pour un observateur qui regarderait vers le coté avant ou côté ouvert de la roue. 



   A mesure qu'une unité de moulage   particulière quitte   le four et suit le sens de rotation de la roue, le galet de blocage de 
 EMI24.2 
 il,i.yt,4u tac Li'ult1fttl1b ;;...1 l'avunt. an i;; a <iié,v 1<:1><, ra,aj<in3. If uutur; sla déblocage stationnaire 146 et force l'organe 102 de blocage du noyau à quitter la position représentée par des traits pleins dans la figure 14 pour passer , la. position   débloquée,représentée   dans la   même   figure par des pointillés et des traits interrompus. 



  En   même   temps le galet 95 de blocage du noyau arrière vient en prise avec la section de carne 148 et est forcé de quitter la   posi-   tion indiquée par des traits pleinsdans la fig.9 des dessins pour arriver à celle de dégagement du montant de noyau que la même fig. 



  ,représente en pointillés et en traits interrompus. Ainsi donc,les noyaux, tout en conservant la position correspondant à   la   cuisson sont débloqués etpeuvent êtreretires des cavités des moules. 



   Les galets de noyau 86 et loi viennent d'abord en engagement avec l'ergot 152 récepteur de la piste à noyau et.avec la came de 
 EMI24.3 
 uraquevge de l'avant 11,3 laquelle sert a égaliser l'effort impliqua par le premier   mouvement   de la barre de noyau tandis que la barre 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 de noyau arrière   sert,d'abord   à faire monter légèrement les noyaux   (à   peu près à 3 quarts de pouce de hauteur) puis à les faire redes cendre( à peu près des trois huitièmes    'un   pouce) pour qu'ils reviennent dans les cavités de moules et contribuent au guidage des cônes pendant   qu'a   lieu le déchargement.

   Puis, en suivant la légère levée des noyaux, le   mouvement   relatif devant être accompli par ces pièces est provoqué par les cames 181 et 189 de craquage des moules qui séparent les moitiés des moules pendant que les noyaux sont encore   dans   les cavités de ceux-ci. Tous cônes   quels...   conques qui tendraient à adhérer aux moitiés de moules seraient chassées par un raclage opéré par les noyaux faisant ainsi fonc- 
 EMI25.1 
 tion de doigts râcléurs. Les noyaux sont, tandi que len 001"1(H:I sont encore par les moitiés de moules tenus levés de façon   à ce   qu'ils ne puissent suivre le mouvement des noyaux,et conséquem- 
 EMI25.2 
 ment ils sont raaclés à bas des noyaux en même temps que s.accom- plit leur levée. 



   Les moules sont, ensuite,entièrement ouverts,après quoi ils sont refermés et   verrouillésbloqués)   après le déchargement des cônes et tout en étant levés en dehors des cavités,ils reçoivent 
 EMI25.3 
 ulb HUtt\/E!-L.i.c uh.&it9 40 t l r-47 û nlUnfij^n M 11,9 F;f4pn+, I ifa1) près sous l'axe de la roue. 



   A mesure que la roue continue sa rotation dans le sens des aiguilles d'une montre, les noyaux sont descendus à nouveau dans les cavités de moules, mais avant ¯cela s'exerce   &'action   de la came de sûreté 198 servant à   rebloquer l'un   quelconque des ver- 
 EMI25.4 
 i'Jiil1lmàoà iiq nc,ra.u à'avnm qn1 M noraj'b déplacé. 



   Les noyaux ne sont pas en une fois descendus dans les cavités de moules de la pleine distance: ils sont plutôt maintenus à peu   près ,   un huitième de pouce de la fin de descente, afin de faci- liter l'échaeppement de la vapeur. Pendant la suite de la rotation le galet 86 du noyau arrière subit l'action des pistes à vacilla- tion et à pression   élastique ou   cédante, après quoi les deux ga- 
 EMI25.5 
 lets:

   celui du noyau. avant et celui du noyau Brrièrb iô 6t lui 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 s'engageant avec les plaques pistes 171 donnant le pressage final vers le bas et agissant pour asseoir les noyaux dans la position finale pour la cuisson.   Immédiatement   après que les noyaux ont subi l'arrimage leur donnant   une assise   complète ,les cames 175 et 201 de blocage des barres de noyauviennent en engagement avec les galets de blocage dés noyaux d'arrière et d'avant 95 et104, et ramènent ces galets à la position reverrouillée. En   approchant   de ce point les galets de noyau arrière auront été supportés par la piste po.rteuse 173 qui est concentrique à l'axe de la roue. 



    Quand   les noyaux et les moules sont ainsi   bloqués   à   l'état   corres- pondant à la cusson, l'unité de   moulage   repasse dans le   four   pour continuer suivant le cycle décrit plus haut. 



   L'inventeur a révélé ici une machine du modèle roue FERRIS qui n'a que deux paliers sujets à usure,lesquels s'étendent de coté en dépassant le par conséquent, ne subissent pas   l'extrême   chaleur régnant à l'intérieur de ce four. La roue affecte une sec- tion transversale ayant à peu prés cette forme: toutes ses parties sont bien équilibrées etont des appuis convenables; toute tendan- ce de   la   roue à mettre an porte à   faux   ou à ne pas prendre   unifor-   mement appui dans ses paliers est évitée,Les rais sont solidement et rigidement   fixés,'avec   un   écartèrent   mutuel convenable.

   Dans cet te machine l'inventeur met également à découvert un moyen avanta- geux d'obtenir une fixation rigide des   charpentes   du   bâti   en A l'une avec l'autre tout en laissant sa liberté   à   l'arbre   sur la...   quelle la roue prend   appui.   



   L'inventeur a mis à découvert un moyen nouveau grâce auquel les unités de moulage peuvent être rapidement et aisément démontées en vue de leur remplacement ou de leur réparation et qui est conçu de façon à ce.que toutes les pièces sujettes à se briser aient leur place à des endroits immédiatement accessibles, d'où s'ensuit que en cas où un remplacement est nécessaire il, peut   s'effectuer   en un laps de temps minimum et au prix d'un minimum de travail. 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 
 EMI27.1 
 L'inventeur '..a rais à découvert un mode de montage réglable et flexible pour. les barres de noyaux.

   Dans les mâchoires où l'on 
 EMI27.2 
 a tenu à des barres de noyaux absolument rigides afin d'accroitre; la solidité,il est certain qu'il faut.se résigner à un certain dôîriut de floxi1J:llltÓ. ruirJj t1'Fr,ul;r(aj machines,où le nécessaire à   éé   fait pour assurer cette flexibilité,impliquaient le sacrifice de l'autre avantage; celui de la robustesse nécessaire,Or, par l'emploi du nouveau mode de montage des noyaux venant d'être exposé le nécessaire est accompli pour réaliser du même coup la robustesse et la flexibilité voulues. 



   L'inventeur a mis à découvert des moyens nouveaux pour obte- nir le blocage ou verrouillage des barres de noyaux tant de l'avant 
 EMI27.3 
 '\110 d'3 <1 1 ' a i"'>. i Î i i' t , ; , j ri rl tjllt3 pour T' >' <5 jjti t' 1; 1 1' [')(1,(J,101,j(IIl:. 11.' ,!'W:.°:tlf1 17'(J- voquée penda t la phase initiale où la. barre de noyau est séparée du moule.

   En réalisant   le   guidage à coulissement pour les montants de barre de noyau aux deux extrémités,les guides ayant reçu une position plus ou moins à l'écart,il s'ensuit que la fatigue provo-   quée   par la partie horizontale de la barre de noyau et les tendan- ces à une rétention sont efficacement surmontées et   évitées.   En 
 EMI27.4 
 J"11l1rJ1."lnt <,1,b  vcrroul11(lglHJ lJùDÍ tifs 1JOU1' le!, un.r'er3 de noyaux avec deux extrémités l'inventeur parvient à supprimer la, nécessité. d'employer des   psites   de   compression   ainsi qu'à supprimer le traî- nage continuel sur les pistes, et les inconvénients qui en déri- 
 EMI27.5 
 vent,c'est-à-dire l'usure et la. grande consommation de force,puis, à assurer une machine dont 1s.

   marche est plus douce avec l'usure ' jn!-'ii que la GO n S (1 j ;UI11,. t, i. 0 n r1F '" for 0 0 !l10 t r j COI' rédmtes mu 11 III hl i r1J.n) . 



   Il a également   mis ,     découvert   une machine avec laquelle on peut faire usage des   rûleurs   stationnaires pour desservir les moules ainsi que les noyaux; ceci constitue un avantage bien marqué pour des machines de ce genre, Et la nouvelle structure de four qui vient d'être exposée procure un avanta.ge appréciable en 
 EMI27.6 
 sus de ceux doja à l'actif de cotte rnnrhine,pui.F>cue,drn1 ces condi- -tions,il est 'p3;:sible de faire sortir iiliinporte laquelle des par- 

 <Desc/Clms Page number 28> 

 ties du four qui devrait être ôtée pour donner accès à une partie choisie de la machine à examiner ou à traiter. 
 EMI28.1 
 



  RJl'VTI'J:.r.U l CAT l 01<"3 . 



  1) .Machines servant à faire 1s. pâtisserie et comportant une roue rotatoiru,deu (1ifJ,!:,)DiL:LffJ dG 1,ioule;J 1; 1'!ilGnt8 !lIeu et rc;.;<.l- les montés sur cette roue, clçf. In,1YOJlfJ pour Dc;,urc:r 1, c1wrGcl'cnt de ces dispositifs de moules, des moyens d'applications de chaleur pour opérer la cuisson du contenu de ces moules,et des moyens pour 
 EMI28.2 
 décharger le produit,apres sa cuisson, en le démoulant de ces dis- positifs ; caractérisées en ce que leur roue tourne sur un axe lon- gitudinal et en ce que leur moyen de chauffage   comporte   des élé- ments porte-brûleurs stationnaires régnant autour du segment supé- rieur de la roue ainsi qu'un four installé par dessus le segment supérieur de cette roue. 
 EMI28.3 
 



  2) La machine spécifiée à la revendication :lui cari'.ctérisôe en outre en ce que les éléments porte-brûleurs comprennent des tuy- aux courbure allant d'un endroit adjacent au poste de chargement des moules de la machine à un endroit adjacent au poste de   dé-     chargement.   
 EMI28.4 
 



  3) La machine spécifiée 1.i revendication carc-ctérisée en ce que l'axe de la roue a ses tourillons <a,=l5 <z;; !').''lic:rs qui sont placés en dehors () 8 1:: Kone oli est appliquée 1.' Clit..I..?uT énise par les brûleurs. 



  4) In ma.chine spécifiée aux revendications 1 et or,rnctt''- risée en outre en ce que ces paliers   sont     portés   par des   montants   et en ce que   l'arbre   est creux,et   comporte des   moyens allant de 
 EMI28.5 
 part en part de cet 1;.="5c, et qui sont fixés aux montants,de façon à maintenir 1 '8Ccîrte::6Ylt entre cas derniers et !- leur assurer n.nf.: liaison rigide l'un avec   l'autre.   



   5)   La     machine     spécifiée   le   revendication     1,caractérisée   ou outre en ce que la roue affecte, en coupe transversale, une sec- 
 EMI28.6 
 tion de forme [ ce quilrel1d sa partie de face ouverte, et clonit donc aisémGm ;c<.ô;3 au'' unitén .i<, ':"iu1.-:;. 

 <Desc/Clms Page number 29> 

 
 EMI29.1 
 



  6) La machine spécifiée aux revendications qui précédente carac- térisée en outre en ce que   la,   roue, qui est   à   section transversale conformée   en #   a un moyeu duquel divergent des rais qui aboutis- sent à une jante; ce moyeu et ces rais'étant dans un plan situé 
 EMI29.2 
 au dos de cette ji<,nte. 



  7 ) La machine bpccifiée aux I. <h v <: >i d 1 ; 1 , L >. o n 1 1 ; L U, Ut.7.'ta.t, i. ;3't.k c, en outre en ce que   la   jante possède au dos un mécanisme angulaire au moyen duquel la roue peut être actionnée,et possède à l'avant un support en anneau qui a ses appuis sur des galets-supports.. 



   8) La machine spécifiée aux revendications qui précèdent, carac- térisée en outre en ce que chacun des dispositifs de   Moulage  coin- 
 EMI29.3 
 porte des a01.Ües femelles qui sont n.O!iLu :;u=:. LiL3 t . E; c t ll ' E.t V :;11 t L a'u.r:'i::c,',le5tuc:lles ont !YJi:J i 11tcnUUI:J de façon détachable, dans di:,z sièges pratiqués dans les pWTÉC-ÎIlQÛàe5, et constituant partie inté- grante   de   la jante de la roue. 



   9) La machine spécifiée aux revendications 1 et 8, caractérisée en ce que les sièges d'arrière sont ouverts horizontalement vers 
 EMI29.4 
 l'avant tnudiH que les sièges d'svnnt Ront ouverts verticalement, en sens de bas en haut. 



  10) La machine spécifiée aux revendications 1,8 et <ot 1 oarac téri- sée en outre en ce que des agencements détachables sont prévus pour maintenir les tiges d'avant abaissées dans leurs sièges pen- dant que la machine fonctionne. 



     11)La   machine spécifiée aux revendications 1,8,9 et   10,carac-   
 EMI29.5 
 1<.?iizé<# un outre par la fait que l'agencement pour maintenir la   position   baissée comporte des organes en forme de ponts qui rejoi- grent les extrémités avant des porte moules et ces vis de réglage montées sur les organes en forme de ponts pour venir en prise avec les tiges avant précitées, 
12) La machine spécifiée aux revendications 1,8,9,10 et 11, caractérisée en outre par le fait que les organes en pont sont ar- 
 EMI29.6 
 mes du pitoriu dé iJiuc=àKc "L \iU<.) 1..;:;

   diujuitifa de muuIeH compor- tent des barres portant les noyaux et amovibles en sens radial,      

 <Desc/Clms Page number 30> 

 
 EMI30.1 
 lesquelles barres sont équipées dvrrouil1cges de barres t GO- yaux pour venir en prise avec ces pitons verrJuillint% ou bloquant afin de imintenir les noyau:-: dans le:: cavités de coules. z.3) La machine 8p6Gifie aux revendications pr4ocienteGJc2- ractérisée en outre par le l'ait que des moyens ;':ont prévus pour ouvrir et feTHi6T les moules iE:ïta:Ll.!-7:.. st peur apurer 1<". lev,G ("ir.;,1 que l'&.tJaissGlI1i;U!:.

   Ci.ri) barres ttc noyaux; l'c;.LÇ0nCCWrlt ,3UI'ii<ti.l2' (lC lu. barre Ll'.; nüYéi,u ;:im,,,iLé.i,1, Uuu j;J-.!l't:.) UU.'..L'(;U (1(. 1l(J'LLU;',,;.vc<.: J1,- terveutiou de verrouilla6es li bras croisés ext-ensibles uur lu roue en coopération avec cet agencement p0rtdur;ct par le fait qu'il est prévu en outre, des dispositifs cie ca-hie a 1ilontage irw,m01xic,lGt au:-: fins Ci C.'.C: f..i.42'i:7E.'1" ici C:'1 1:: 1"<:;..r>t.;jLlàz;,j*i cl 1>#.;.iJ crJ1.r.;c r;::t'1:- siDles. 



  :1.4) La lttvc111Y1G DIJ:';L:1LI.t; à 1tL l'(;\lc;lldl:..:1.tl.ll .L, c>. i;  <.<;i.i;.:'<. en outre par le fait que la 7'Ju= a des i'ais 1;uT' ic.rqL1é,1± sont montés à co ul is 0 GIüGll dëH portcu barres S d( nl3.;;.uii, l'el i 0:0 <;v<;c 0 I.ll.::.; 4².,,,-,t ., a gliseement par des barres à [±lis88llcn,tj des Moyens étant prévu", dU coopération avec ces barres â glissement,pour effectuer ls biu- cage des noyaux dans les 1110ules femelles pendant la phase de cuis- 
 EMI30.2 
 son. 
 EMI30.3 
 



  16) La. jtaa.ch.ine spécifiée au:'- 1'ûV11L11uF;,lJï:k. 1 e 1-.1.,1..:1'1"";1.':- risée en outre par le fait que ces moyens coopérant entre eu comprennent des bribx de blocage extensibles et croisés qui présen- 
 EMI30.4 
 tent une fourche et que les barres précitées peuvent librement. 
 EMI30.5 
 glisser dans les fourches lors du déblocage ou Q6vurroliillae. 



  16) La .machine 5pàcii'îée à IL, revendication 1, caractérise; un uutrn un a<t <iii  .Il 7'vljlJ <;ou;i>iuti,1' 1:';';; J'IJ.7: et don gli;i:i;r8 dl" barres de noyaux montées sur le.;; rayons en sorte de se mouvoir en sens radial de la rcue; une uarrc de noyau état>t montre 1, pivo- tement sur chaque glissière suivant un axe transversal et étant équipée d'une liaison reglauls qui permet qu'une fraction de cour- se limitée de la carre de noyau sur le dit a;ce tsnaea'1aoit inefficace pour la réalisation du uut spécitlé. 



  /7 

 <Desc/Clms Page number 31> 

 
17) La machine revendiquée sous 1, caractérisée en outre par le fait que des moyens sont prévus pour assurer la, montée et la descente de   l'élément   de moulage   mâle   faisant partie des disposi- tifs de moulage, par   rapport   à l'élément femelle de ces dispositifs au moment où celui-ci est tourné; une oreille d'épaulement étant prévue en coopération avec chacun des moules femelles et un levier de blocage étant en coopération avec chacun des moules mâles; ce levier étant armé d'un doigt de blocage destiné à venir en prise avec cet épaulement quand il occupe une de ses positions;

   des élé- ments à fonction de cames étant également prévus, pour faire prise 
 EMI31.1 
 uvno le levier aité 1.1. tuusure que la rjue tottrne,3:Câ.n de bloquer et débloquer successivement celle-ci; et un dispositif de sûreté en coopération avec les moules   mâles,aux   fins de verrouiller ou bloquer le dit levier de blocage dans la. position inverse du blo- cage pendant son passage de l'un des éléments à fonction de carnes de déblocage aux éléments à fonction de cames de blocage. 



   18) La machine spécifiée aux revendications 1 et 17, caracté- risée en outre en ce qu'il est prévu un dispositif de sûreté au-   :.ciliaire,poux'   faire prise avec le dit levier de blocage au moment ou le moule   mâle   est descendu dans le moule femelle, et empêcher ainsi ce levier de blocage de passer à sa position bloquante. 



   19) La machine spécifiée aux revendications précédentes,   cara,c   térisée en outre en ce que des moyens sont prévus pour retenir les   moyanx   en sorte qu'ils ne soient pas trop tôt assis dans les moules 
 EMI31.2 
 U.1#ÙU que la. <ztr<lloii do <.:llu.l'geUlJt a du iiii,iiuliiu; lu. nmuhino étant,en outre, caractérisée par l'adaptation d'un mécanisme vacil- lateur dans le but d'agir sur les noyaux après qu'ils quittent ces moyens de retenue. 
 EMI31.3 
 



  20) La machine spécifiée aux revendications 1 et 1± ,caracté- risée en outre en ce que ce mécanisme   vacillateur     comprend   une ber- re du bas qui est inamovible et est équipée d'un jeu de lève-noyaux espacés entre eux dans le but de transmettre aux noyaux une succes- sion d'impulsions dans le sens de la levée, et une barre du haut équipée d'un jeu de.baisse noyaux espacés entre-eux, dans le but 

 <Desc/Clms Page number 32> 

 d'imprimer une suite d'impulsions .dans le sens de l'abaissement des noyaux. 
 EMI32.1 
 



  21) La machine spécifiée aux revendications 1,19ct O, C1ra(; t(;- risée en outre en ce que les   levé-noyaux   réglables de la barre sta- tionnaire du   bas, ' sont   individuellement et séparément   réglables,et   en ce que la barre stationnaire du haut est à montage non rigine. 



   22) La machine   spécifiée   à la revendication 1, caractérisée enoutre par le fait de réaliser un support de noyau pour opérer la. levée et l'abaissement des noyaux qui sont tantôt levés des moules   femelles,tantôt   descendus dans ceux-ci; des moyens étant prévus pour que les noyaux restent immobiles à l'intérieur des moules, en sorte que jusqu'à un certain point et pour   un     intervalle   du temps   prédéterminé,ils     n'y   soient pas   réellement   assis en suite à 
 EMI32.2 
 l'c,bï,ïSW''-.ltlt:ltt des U,J2:ë",UX üEAtIS len moules après que le c.llL.r;t..i:Yl. est accompli;

   uii mécanisme à vacillation agissant sur les rtJz%a,ü après que ceux-ci ont quitté le noyau de retenue, lequel itl,'C:L'llzN::1C il vacillation comprend une barre sbationnaire ùu tJé:at, équipée d'un jeu de   levé   noyaux espacés entre eux et une barre du haut équipée d'un jeu de baisse-noyaux espacés;

   il est prévu,en outre, une ca- 
 EMI32.3 
 me pour la phase finale de compression et d'assise des rla;u.ta::,cGx- me qui est fixée à la barre du haut dans une position faisant   car.-     tinuation   du dit jeu de baisse noyaux. 
 EMI32.4 
 c'J) La machine spécifiée aux revendications 1 et a2,cract- risée en outre en ce qu'il est prévu un verrouillage de barre de noyau, et, au surplus, en   @s   qu'il est prévu une came de   blocage   de noyau portée par le. came de la   compression   finale précitée pour 
 EMI32.5 
 ], 'n,c1;.i l)rUlIJ:L)CIli; 1) d ln :i 1 < t' l' 1 ' <1 <1 1\\',;(1\1 <,:.1 1>":c. 



     24)   La machine spécifiée aux revendications 1,8,9,10 et 11, caractérisée en outre par le fait que la roue est équipée de porte moules constitués par des barres avec station de poutrelle et avec des   aines   aux   extrémités;   chacune des barres étant adjointe d'une douille à tige verticale et d'une douille à tige horizontale res- 

 <Desc/Clms Page number 33> 

 pectivement en position adjacente à ses deux extrémités pourvues d'une âme, en ce sens que l'extrémité avec âme qui est adjacente à la douille verticale est aménagée d'un chemin de passage horizon- tal pour les tiges placées au dessus de la douille verticale; les moules femelles comprenant chacun des sections de demi-moules pla-, cées entre des paires adjacentes de pièces porteuses;

   des tiges sur lesquelles ces sections de moules étant montées de façon à prendre leur position respectivement dans les douilles horizontales et ver- ticales mentionnées; le nécessaire étant complètement assuré pour 
 EMI33.1 
 qi.>u,;..L1 1/ivùv<;.ntiil cie .L6v(;t; ;.i<a lu L(;6 qui l;3L vÜ,u<3c da!!>,:> iti CLü.l.l..6 verticale et vient a.lors en alignement avec ces chemins de paisage horizontaux des âmes, le   moule femelle   et ses tiges puissent être enlevés et replacés en tant qu'unités intégrales. 
 EMI33.2 
 



  2:5) La rnaxhine spécifiée aux revendications 1 et 24, cara.ctéri- sée en outre par le fait qu'un pont est employé pour   la,   jonction des extrémités des porte-moules occupant la position adjacente aux douilles verticales et en ce que des éléments sont prévus sur ce pont pour venir en prise avec les tiges qui sont placées dansles douilles verticales, et les retenir pour les préserver contre tout déplacement accieentel. 



   26) La machine spécifiée à la revendication 1, caractérisée en outre par le fait que chacun des moules mâles comporte une barre 
 EMI33.3 
 Llort'1 noyau, portée par un 7o i.F..r,:,r,e on nQ'yf1.ll qui Hst tonté coulissement sur un rai de la roue; un moyen de verrouillage étant prévu en coopération avec ce porte barre de noyau, et un levier de blocage étant placé à pivotement sur l'extrémité de cette barre de noyau; une oreille ou épaulement de blocage s'étendant du porte moule qui porte le moule femelle pour coopérer avec le levier da blocage mentionné, ce levier ayant deux parties opérantes, savoir une pour assurer le blocage et une pour assurer le déblocage;

   un doigt de serrage étant prévu pour s'engager avec cet épaulement de blocage quand le levier est à,la position débloquée,' 

 <Desc/Clms Page number 34> 

 
 EMI34.1 
 :J:7) La machine spécifiée aux revendications 1 et ,:(;,GE:r:C:'i,C'1";.- sée en outre par le fait que dss J!!üyens sont prévus,sur la bé;,rre <1; noyau, pour agir de coopération avec une dea parties operaneBJ a't3.n de retenir le levier précité dans sa. position correspondant au non blocage pour le préserver de tout déplacement accidentel. 
 EMI34.2 
 a&) La machine spécifiée à la revendication 1, caractérisée en ce que la roue est montée sur des   montants   d'avant et d'arrière qui sont eux-mêmes pourvus de supporta;

   des barres horizontales réa- lisant des supports à chapeau a   l'avant   età l'arrière, portées par les supports cités, une charpente de bâti en ossature montée surces barres horizontales, la partie en chapeau comprenant des plaquée pé- 
 EMI34.3 
 :riph{ràlc6 en quarts de cercle qui saut maintenues amovi b10wcnt lllÀl ce bâti en ossature, et des plaques latérales en quart de   cercle   qui sont maintenues   amoviblement   sur ce bâti en ossature et sur la barre 
 EMI34.4 
 1.,,1' l:Ou LEclt: lJl'001l;ë;t;. 



  2i9 ) La. machine spécifiée a la revendication 1, caractérisée en outre en ce que des éléments   faisant     fonction   de cames d'actionne- ment des noyaux et moules, sont prévus pour provoquer l'actionnèrent à temps régulier des noyaux et des moules lors des opérations de la mise en moule, de la cuisson et du déchargement du   produit,des   agencements de blocage des   noyaux,   et une piste de sûreté coopérant avec la moitié supérieure de la roue pour retenir les agencements de blocage en sorte de les préserver de tout déplacement accidentel. 



   30) La machine spécifiée à la revendication 1, caractérisée en outre en ce que les   orgaues   noyaux de l'unité de moules sont mon- tées sur des barres de noyaux (dont chacune est montée à glissement sur un rai dE la roue) au moyen d'éléments de   support   à glissement à large écartement. 
 EMI34.5 
 



  31) La IIi' chine spécifiée :lU;; z^cvr,aic.âr,r2s 1 Rt 3p,c:a.r;cte:^i.pe en outre par le fait que les   éléments   avec   support   à Glissement pré- cités comportent un porte barre à noyaux   coulissable   sur les rais, et une barre à coulissement qui est fixée par une extrémité à ce porte barre et a son autre extrémité passée à travers le support 

 <Desc/Clms Page number 35> 

 glissement mentionné. 
 EMI35.1 
 32) La machine spécifiée à. 1 revnnc1iontion .1, cnr10tél':

  t,s6e en outre par le fait que chaque unité de noyau est fermée à bloc au moyen d'un levier de verrouillage   placer   à pivotement sur la bar- re de noyau et une oreille ou épaulement fixé qui coopère avec le moule, ce levier de blocage de la barre de noyau étant armé d'un doigt de retenue pour venir en engagement avec cet épaulement,et présentant une extension de commande; un dispositif de came déblo- quante fixe étant prévu pour venir en engagement avec cette exten- sion de commande;

   d'autres moyens étant prévus pour faire passer le levier de blocage de barre de noyau à la position assurant le bloca- 
 EMI35.2 
 ge, cette came débloquante étant caractériséepar le fait de compren- dre un support, un'élément de came qui est placé à pivotement sur ce support et a une de ses faces en engagement avec l'extension de' 
 EMI35.3 
 core4ri,g,nde prdoit'e, et deu moyuna pour oporar la rdslS0 do aet 616M ment de came sur son pivot en sorte de pouvoir modifier l'action effective de cet élément de came sur-le levier de blocage de barre de noyau cité plus haut. 



   33) La machine spécifiée aux revendications 1 et 32, caractéri- sée en outre par le fait que l'élément de came précité est à pivote- ment à son extrémité d'avant, et qu'un galet est adapté au pivot pour, 
 EMI35.4 
 au.jurctr l'oUgâè;tj/tjct1'!:; initlai du uab<<a oxtauuion d& OO!4tUèt.ude e4vec lui et, en conséquence pour mettre en train l'action du déblocage. 



   34) La machine   spécifiée   la revendication 1, caractérisée en 
 EMI35.5 
 outre en ce qu'il est prévu une piste pour came dornmanci;an:ele noyau où le nécessaire a été prévu en sorte de faire"monter les'noyaux afin qu'ils sortent des moules femelles à mesure qu'ils arrivent au point le plus bas de la roue, ce qui fait que, quand cette section 
 EMI35.6 
 nsi, retirée, les noyaux peuvent Ftre dosoendus dans les moules aux fins d'opérer un réglage des noyaux. . ,." ,r.'j.. , ; . 



     35)   La   machine   à faire la pâtisserie, en substance telle que - décrite par la présente et représentée par les dessins annexés. n



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  AUTOMATIC PRODUCTION MACHINE OF ARTICLES
 EMI1.1
 PASTRY 1!, T1 imU1xil.



  ..... "-., ..-.-.--. W¯..¯ ....., w .., .., ---........... .....--------- ..



   This invention relates to pastry making machines in which loading, molding, cooking, demolding and finishing are accomplished automatically throughout the course of manufacture. It realizes a new and improved machine in the form of a continuously rotating Ferris wheel, the construction of which is remarkably simple with parts that are easy to assemble and which has advantages marked by its compactness and its maintenance. of its balance, its wear and tear
 EMI1.2
 duitë) da, lJI1 (\ as the. fatigue which is lifted to him, which reduces to the minimum the space necessary for his positioning and the force which will ensure him the efficiency of walking.



  The object of the invention is to produce a machine for

 <Desc / Clms Page number 2>

 Ferris wheel type (wheel composed of unitary sets of molds, rotating in a vertical plane around a horizontal axis), constructed in such a way as to allow the efficient use of fixed burners to heat the two elements (same and female) of the mold as well as new means for mounting the burners.



   Another object is to realize a wheel of new construction, a hollow shaft and distance guard arrangement being installed in which there are only two bearings subject to wear, which are placed and protected so as not to be. subjected to the intense heat prevailing inside the furnace, the weight of the wheel bearing mainly on a side plate applied to the means and on a front ring which travels on anti-friction support rollers so as to overcome any tendency of the wheel to move or to wear false between its uprights.



   Another object is to provide a new assembly for the female molds allowing their removal and replacement. with great ease, as well as the disassembly and reassembly of the core bars with the same ease,
In addition, the invention lies in the construction and installation of the constituent parts of the machine so that the parts most prone to. wear and fracture are found in the most accessible places and are constructed if, - ,, ionized so as to allow disassembly and reassembly at a minimum of labor and expense.



   Another characteristic resides in the construction and the assembly of the core bars, giving free supports to the cores or elements, Niâtes under all the operating conditions and offering any guarantee against the imperfections resulting from the insufficiency of cooperation. male and female mold elements separate mold units as operating conditions vary.



     Another object is to achieve a new mode of twisting the core bars at each end of these bars thereby avoiding the need for continuous blocking or retaining tracks. naked; double core release cams being used

 <Desc / Clms Page number 3>

 to distribute the force produced when the cores are released from the products of the cooking, the force being equally distributed over the two ends of the two core bars. In addition, safety rails are placed to prevent the core bars from falling in the event of a fracture.



  Another object is the installation of a core bar lifter -and a lowering track comprising an adjustable discharge- and
 EMI3.1
 .). 101'IIIOld'I'IlitJ "\ 1 npmipn n ,, 11vol1r> l'lp, 1oR \ 1, - ,. v" '1 "f fR 11 âr1' 0'1 \" f ftl '1 like adhesion during a determined operating pass.



   Another object resides in the realization of a launching track by pressing or by steam which is mounted in a non-rigid pivotal way and carries a series of cams with reciprocating play of adjustable spacing in correspondence with any particular operating conditions. .



   Another object is the. production of a new furnace frame ensuring maximum heat retention and proper combustion, the said furnace being formed of sections specially constructed and arranged so as to be able to be dismantled and to give easy access to the operating parts?
In the drawings: Fig.l is a view of the rear face of the. fully assembled machine;
Fig. 2a and 2b show a view of the front of the machine, the upper part of the wheel and the oven being completely removed;
Fig. 3 is a vertical and cross section of the machine;
Fig. 4 is an interior view of the front core lock release cam.



   Fig. 4a is a field view of the avanto core lock release cam
Fig. 5 is a front view of the hub plate of the wheel with part of the complement of the main spokes and

 <Desc / Clms Page number 4>

 areas attached to it, some of the spokes being moved for a representative purpose and others being partially broken.



   Fig. 6 is a horizontal section of the hub plate, the
 EMI4.1
 3t; ULJ.011 u, L4tllL ll1L \ vllll: llij \ .o un u i t ,, Fig. 7 is a detailed cross section of a female mold unit and the mounts for this part and the core bar, omitting for the purposes of illustration the said core bar, the spacer of the mold and the extendable cross levers.



   Fig. 8 is a horizontal detailed section following the
 EMI4.2
 plan designated by 8-il l1f1.nd 1cz 1'1t. He.



   I, a fig. 9 shows in cross section a detail which, connected to line A-B of FIG. 7, forms a continuation thereof and shows the means for closing the locking of the rear cores or the means for locking the core bar.



   Fig. 10 is a view of the rear face of the parts shown in FIG. 9.
 EMI4.3
 igà .rlt = .. l.l ofaij ttuc vac sla in. rntJ <:, 1 '!> PJ ,, i'I'C: rlop carton 111 (111 "' taken in fig. 7, these parts being seen with breaks and in section, the extensible cross levers of the female mold also being shown,
Figs. 12 and 13 are front and side views of one of the extensible cross levers of the female mold.



   Fig. 14 is a front view showing one of the unitary molding and baking groups in the female mold in the state corresponding to blocking cores uu during baking, the unlocked punishment of the front core bar being shown by . dotted and interrupted lines.



   Figs. 15,16 and 17 are plan, front, and end views of one of the front core bar locks.



   Fig. 18 gives a section of a detail; the section is taken through the face end of a unitary group for molding
 EMI4.4
 and 9D baking; the detail being cut according to a plane designated by 18-18

 <Desc / Clms Page number 5>

 of fig. 140
The figs; 19, 20 and 21 are side views, detected and opposite end of one of the supports of the female part of the mold.
 EMI5.1
 



  . Fig. 22 is a somewhat schematic elevational view showing a female mussel unit and related supports eL 1'uiitiit u1iiii'emaiiL 1'CfWUi'L1C U1111114 [1 bUj,) 4r1'GII ia ÜbUlt111 L / :: qo and the reassembly of the unitary group.



   Figs. 2, 3 and 24 are respectively front view and plan view of one of the connecting bars for holding the parts of the female part of the mold.



   Fig. 25 is a view of a front detail of the furnace and its assembly.



   Figs. 26,27 and 28 show details of the cross sections taken according to the respectively designated planes
 EMI5.2
 by 2,6,26,27-27 and 28-28 in fig. 2: 5.



   Fig. 29 is an end view of the frame or frame of the. oven.



   Fig. 30 shows in detail in plan view a portion of the oven frame, illustrating in schematic fashion the operation of the suction control damper.



     Fig. 31 is a detailed perspective view of one side of the part of the frame shown in fig.30.



   Fig. 32 is a schematic front view of the oven showing how one of the quarter-circle sections can be removed.



   Fig. 33 is a detailed perspective view of one of the
 EMI5.3
 ll1, leEl 8) OeLi lrernes; e frame of the oven frame,
Fig. 34 is a schematic front view of the safety track path on the front side of the machine.



     . Fig. 35 is a view similar to fig, 34 showing the track at the rear side of the machine,
Fig. 36 is a view showing the detail of the burner tube clamping plates.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Fig. 37 drawn on an enlarged scale shows the detail of the section of the track for the escape of steam, at the rear of the machine.



   Fig. 38 is a detailed perspective view of one of the same units of the track section as in FIG. 37.



   Fig. 39 is a view showing the detail of a modified form of the front core bar lock.



     Fig. 40 is a detailed view of the carne track for raising and lowering the core bar.
 EMI6.1
 



  Fig. 41 shows the detail of a yielding or elastic play cam 211 which can be adopted as a replacement for the rigid cam 197.



   One of the characteristics of the invention resides in the small volume of the installation which is collected on itself and to achieve this aim, the inventor has seen fit to use 24 molds of
 EMI6.2
 5 cavities each, fixed and distributed at equal distances on the periphery of the wheel.



   The frame comprises 2 frame parts and A-shaped etdesignated by 1 and 2. Each of them comprises a web rib 4 carried by 2; brackets 5. The rear frame part also has a transverse rib 3. The brackets are secured and
 EMI6.3
 fixed together by distance guard rods G. The ribs at'i;: ue 4 are held together by a bar 7.



   ¯ The structural members 1 and are each equipped
 EMI6.4
 1? ;, r 1. to, l n u l, m JL i i c i i i t? of a pnlicr u avlc.34y, r. <: 1.iD r 1> i l n t <;, 8. Oers p i, i, 1 r #>, are arranged to receive in their perforation the hollow shaft 9.



  The bearings 6 (see fig. 3) are arranged laterally at the front and rear terminal ends of the oven so as not to be
 EMI6.5
 subjected to intense heat which. reigns within it.



  A distance guard bar 10 passes through the shaft 9 and .amuZ1'4ud l1 <H t.J.cR Cllol.câa41 mi. c nW.ï.mi, <1,1, <i i. <> il <i <ji nlLOllt! r: I1L through the bearings 8 and through the stop plates 12 which are fixed as shown at 13 to the exterior faces

 <Desc / Clms Page number 7>

 of said bearings, The body or solid of the rod 10 between the shoulders formed by the reduced sections of rods is of a length slightly greater than the length of the shaft 9 so that when the bolts 14 are tightened oagainst the plates 12 the rod will bring the upper ends of the frame pieces "A" rigidly to a suitable spacing ratio without the risk of retaining contact between the rotary shaft 9 and its supports or against the plates 12. (See fig. 1 and 3).

   there is further provided a simple hub plate 15 comprising a flat block capable of rotating in a vertical plane and a mounting sleeve 16 which is fixed on the shaft 9 to this block adjacent to the frame of the rear frame 2 The hub plate has a number of regularly spaced reinforcing ne'rvures 17 and there may be added buffers 18, bolt holes 19 may be made to facilitate mounting of the spokes of the rome 20 which start radial direction of said plate and support the molding and casing uhités (see fig.

   5 and 6) Each spoke carries at its free end a mold holder or support piece and as each of these units is supported by and between each adjacent pair of support pieces and that there are 24 of These anites, there are 24 spokes each of which includes a mounting head 21 fixed to the hub plate by bolts 22 which pass right through it and by bolts 23 which pass between the adjacent pairs of spokes (see fig. 5).



     At the outer end of each spoke 20, is fixed by machined screws or bolts 26, a female mold support part or mold holder 27. The mold holders 27 extend so as to protrude forward. and horizontally to form a wheel rim composed of regularly spaced elements. The assembly of these mold carriers is clearly shown in fig. 7 and 11 and the detail of the construction will be immediately understood, by consulting figs. 19 to 22 inclusive.



   Each mold holder 27 comprises a main shaped core

 <Desc / Clms Page number 8>

 of I or beam section and a mounting head 28 at the rear by which it is attached to its spoke; there is also a similar frame 29 at the front. In the rear mount head 28 we have made 5 bolt holes :.) 30 receiving the screws 26 and opening the front head, 29 we have made exterior openings 31 as well as interior openings 32. Each head also has a thread 33, and all these threads are aligned along the same axis.



   We will also observe with regard to the freezes. and 9 that each mold holder has been fitted at the rear a mounting rod directed horizontally and being introduced into grooves 34 and for the reception of a rod disposed at the front, grooves 35 have been provided, the groove rear being open towards the top or towards the center of the wheel. by the hub of the bolts 37 which pass through this assembly and through the external openings 31 in the heads 29 there are annular segments 38 giving support and fixed to the front ends of the mold holders;

  ? 7, (vair fig. 2,3 and 7)
These segments follow arcs having their center common to the axis of the wheel and a of these segments joined together form a complete ring which rolls on anti-friction rollers 39 suitably placed, one of them being supported, as shown. at 40 by the front frame of the frame 1 at the discharge end of the machine and the other being supported, as indicated at 41, by a transverse beam 42 which joins the frames 1 and ci to the opposite end of the machine,

   
The ring of mold carriers 2.7 protruding towards the front is the cause of the wheel's center of gravity being transferred forward outside the plane of rotation of the body of the hub plate and the spokes and of this that the wheel has a tendency 8. to tilt or cantilever on its shaft. This unbalanced load is carried by the grouping of the ring and the roller and it is what achieves an effective control over this tendency which in other

 <Desc / Clms Page number 9>

 circumstances would cause excessive fatigue with uneven wear of the devices and possible warping of the wheel.



   The ring 38 also serves to rigidly fix the front ends of the mold holder at equally distant positions,
Toothed segments 43, attached at 44 to the rear heads 28 of the mold holders 27 and to the ends of the spokes, serve to fix and similarly space the rear ends of the mold holder.
 EMI9.1
 lo t7L Lon .l'c: dI: 1, (10 Mut'Lo ytib l '/: I, j <>.' oiiéi <miimigu lIt1111t: dt'l; J Ci''Ir.; jj fn'trltin, a continuous rotation is imparted to the wheel by a drive pinion 45, fixed on the transverse shaft 46 which is itself an action born by means of the force transmitting devices 47, in particular by the motor 48, (see fig. , 1 and 3).



   There are also 24 auxiliary spokes 49, one of which is
 EMI9.2
 mounted at the rear and a center between each pair of the adjacent spokes 200 (see fig. 3,7,9,10 and 11). These uprights are fixed by their inner ends to the rear face of the body of the hub plate 15 to the hub of the bolts 23 and by their outer ends. they are attached to the annular gear 43 to the hub of the bolts 50.



   To strengthen the wheel as well as to distribute the force of the rotation of a very heavy arrangement such as to be used in these machines, the inventor extended each of the spokes 49 occupying a four-spoke position as shown in fig. 9. These spoke extensions are fixed by bolts 25 to the main or solid flat part of the hub plate 15, a suitable annular buffer 24 being formed on the rear face of this flat body to give support to the hubs. extended ends so as to distribute more evenly on the hub plate the fatigue produced by the rotation of the wheel and the weight of the parts drawn by it in its movement.



   The bodies described so far include the actual wheel and the means serving to impart its rotation to it. The other organs are naturally driven by the wheel too, but these
 EMI9.3
 members for the molding arrangements as well as their parts

 <Desc / Clms Page number 10>

 these actuating connection and are not part of the wheel
 EMI10.1
 proper since they can be easily removed and re-placed by similar arrangements of different design. for example, torso cone mold elements can be
 EMI10.2
 1'o = ifipla "éo Va :! ' duu r: .i.aumtltw r; ia cuttn rit ^ uit t. 01 \ OT don N (I (1 1, (1 rn0E; J- teurs de crème en lumtes.



  The molding units, their related fittings, the food mechanism, the finishing technique and the furnace structure will be described below.



  Each uloule demelle, comprises', 1 ev, x: 1;.> 1 tifSs 51 '' has 52 cavities corresponding to each other in their opposite faces which can be ameud0 :: J one cuvcru, i'uuLre wu ru: "i'i, c: dt; i'imn, 1 ,; the other following sliding rods 53, the said halves of the mount
 EMI10.3
 'The mold having support heads' pierced with openings for receiving these rods with sliding clearance. The extended ends of the sliding rods can be mounted in sockets provided in the ball carriers 27.

   The extensions of the rods at the ends
 EMI10.4
 mites d, '(: \ J'l'161' do U! JtI'lIIQ 11I11! cÍ rlo rnIl1 "I, 1R11f \ 1") prn't.i.'1f1 d,> 1r; .j <- se arranged in the s uor tL: .Yxj e heads. 2.7 and the extensions of the rods which appear ",, at the front end of each mold unit, have their seat in the vertical seats 35 of which these mold holders 27 are fitted.

   In this way it is possible to fit the front end of a chosen female mold.
 EMI10.5
 edge of the front seats 33, CQ1111118 the Show the end. 22 which E3'a'G-Oj.LlGY ': .. L in Ù. (Jj, J ... 1. <taui, 10 :: 70t1.i "; ver., L' <tVé) .Jj1 , 1; 1 E.îCtl't.t.ii .h of the front rod passing through the recessed portions 36 prati
 EMI10.6
 quéesin these mold holders !? and butted them with the rear rod coming out freely from the rear seat seats or bushings 34.



  (see figs. 14,18 and 19-21).



   A spacer bar or bridge 55 is joined to each mold and is fixed by screws 56 which penetrate through the threads 32
 EMI10.7
 in the frame head '0:.' 1. r ..: Ü "': LlUe Lit: uoz c: Il.lGl.lCbt a <I1t1" ,, () has protuberances 57 with threads intended to receive

 <Desc / Clms Page number 11>

 see screws 58 which hold the front ends of the rods and removably secure the molds in place on their supports.



  Since the rear ends of the rods are prevented from climbing into
 EMI11.1
 lets sockets 34, simple way to empadhor the molds to mount arranged at the front ends of the female mold units not
 EMI11.2
 o0JU1Jôl'Lè q}) c loti pioooa 11r.10CI; J, jf.t.lrol'.J 1 "" Ul ".Clà <ar loti 1! dUlob cii 1 1.Jôr.d .... tion on the machine;

   and, if you want to replace the molds, due to fracture, or if you want to have molds filled with cavities of different shapes, for that, it suffices to remove the 2 screws 56 which are used to maintain the mold in question at the same time as the rods which connect the heads 54 of the halves of
 EMI11.3
 mold in order to allow these slacks to be quickly and directly removed,
Due to the fact that the connecting struts have a shoulder: laugh at their ends as shown in fig. 24, they effectively act as a distance guard for the upper ends of the mold holders 27 and protect them from the shearing force which would otherwise be suffered by the screws 56.



  Each link bar or spacer also carries spaced guide eyes 59 and has on its outer face a reinforcing bulge 60 with a receiving thread 61 for mounting a roller 62 for clamping the tube. front core bar.



  A pivot pin 63 is fixed in each tap 33 of which are
 EMI11.4
 tnnftia lon porte mÇ) t11H)?, 7 and on ohnquo ankle Qnt monto un 1): tilting ri1 64, a washer and a pin-pin used to fix the arm on the pivot ankle so as to allow a quick disassembly . Each arm has working projections 65 and has its ends extended and oblique away from the axis as indicated at 66; rollers 67 engaged with cams are added thereto.



  (See figs. 11,14 and 18). Each of the arms 64 has one of its exteriors 65 articulated by a link as indicated at 68 on an adjacent half of the mold and the other articulated by a known link.

 <Desc / Clms Page number 12>

 than at 69 on the half of the mold making the pair with the previous one, said articulations being fixed, as indicated at 70, to these mold halves or to the extensions of the support heads 54.



  These same rocking arms, actuating the mold and these joints by articulations, are fixed to the two faces of the machine, that is to say to the two ends of the female element of the mold.
 EMI12.1
 seen, in cooperation with each pair of these molds, a core bar 71 which carries a number of cores 72 equivalent to the number of cavities of the female mold, From each core bar advances an appendage 73 rising to its rear end with perforation 74 and bearing appendages 75 of the rear on which the. core bar
 EMI12.2
 puuL jjivoLer u.u 'Ir; unr un () u11: H) (ClU or ['1, "C (,, r1.'111lo 77, <() 111 Ír.- sand on one of the auxiliary spokes 49.



   A threaded plug 78 is adjustably attached as shown at 79 to each block 77 and passes freely through the hole.
 EMI12.3
 opening 74 of the core bar 73 c: -e 'butter which is attached to it and it is fixed in the tapping of the block by a locking nut 80; clamp nuts 81 mounted therein serve in conjunction with screw head 32 to provide the pivotal movement or play indicated at 83 and to provide proper seating for the cores during all operating conditions of the machine.
 EMI12.4
 



  Ur, the core sliding bar or upright 84 is fixed at 85 1 each of the sliding blocks 77 and ect provided with a ga.let ar core 1 == 1; ne "d" IIi .. "it, dlI11. (01. i;,>, L'r") "i J 'JJdi \, 6 f-lIIJ'1'i".' 11 '() r1Q tll1; <fj1H '; upright 84 passes through a guide 88 carried by a support head 89 fixed to the auxiliary spoke 49 by the same bolts 23 which hold this spoke in position.

   At its end, at the point where it exceeds the guide 88, each upright 84 is equipped with a
 EMI12.5
 adjustable adjustment 90 serving as a locking extension capable of having its position modified according to the needs of the work and also to compensate for wear, Each screw 90 is executed so as to engage with a clamping roller 91 which constitutes -

 <Desc / Clms Page number 13>

 kills a rear core lock and which is carried by one of the arms of an angled lever 92 pivoting at 93 in lugs 94 which, together with the angled lever, are arranged so as to be straddles post 84. The other arm of each elbow lever carries another clamping roller 95 which in one way.



  , which will be described later "engages to move said rear core locking device, in and out of retaining the locking screw 90, (See Figs.7-10). core has at the front end an amplified head 96 from which descends a guide pin 97 adapted for the introduction between the openings of the connecting strut bars 59 in order to center the free end of the bar at core and as-
 EMI13.1
 surer the l:

  > 1 (lUellldt U0rreo deu U.l1LHfj cores loti or.m.ttrt of the noule, Each head 96 has a receiving thread for the screw 98 with an amplified head shank 99 forming a shoulder to allow the tightening of a sleeve 100 in a suitable position on this head, and the shank portion 99 of the screw serves as a mount for the front core gaiter 101 /. A core locking rocker arm 102 is rotatably mounted on each of the sleeves 100 and rests. extended on one side by an arm 103 which in turn carries a roller 104 for clamping the front core on the other side it leaves one
 EMI13.2
 another extension of arm 105 which carries a front core release roller 106.

   Each of the members 102 is associated with a curved arm 107 which carries an adjustable locking screw 108 in position ensuring the clamping under the tilting roller 62 which is carried by the connecting bar (see fig. 14 and 16), to immobilize the
 EMI13.3
 front part of, the, kernel bar with any tendanoe 4't get up away from the mold halves.

   Each head 56 also carries an adjustable guard screw 109 which, when the rocking arm 102 is forcibly brought into the unlocking position shown by the dotted and dotted lines in FIG. 14, press
 EMI13.4
 against Io roller 106 da, fa.4cn èi cE) that it ItUÍl.inticmne ', nw.j, s without tightening, the arm tilting in the unlocking position of which it has

 <Desc / Clms Page number 14>

 been mentioned.
 EMI14.1
 It is obvious from the foregoing that when the rocking arms 66 are moved on their axes., It:

     will cause the movement of the rods which brings about the approximation or separation of the mold halves from one another as the case may be, and,
 EMI14.2
 lorr.F! .u '1IEI will occupy their positions nor1l1 ,,'). le6 (see fig. 14) they will be used to guarantee the said mold halves against undue opening, To the plugs of range 110, each part of which side frame "A" is provided, are fixed 'support members
 EMI14.3
 arched 112 which serve, with the framing heads 113, to support horizontal support bars 114 forming a frame which carries a semi-circular superstructure 115 frame made up of iron railings and cross bars (see figs. 5-33 )
In practice,

   this frame is covered at the top by removable and arched sections 116 in asbestos and the walls of said frame are covered by side sections 117 in the form of quadrants which are removable. (See fig. 32 Sections 117 are provided with plates median extension in the form of leaves
 EMI14.4
 11U) 1uiJ,: L: xcunu ubunt utc, y.car, here i <r <T a fler; Ncotirms prcnitées and serving as grooves in which are introduced the fields of the other sections.

   These sections are orally equipped with cro-
 EMI14.5
 hanging chets 119 which overhang the angles of the frame ,, 7ent (see fi. 27) to removably hold the plates in the operative position and the said sections can also be provided
 EMI14.6
 of feet supports 1.0, to rcpaaer uur lUrJ bnrren 11L, zs iaai which of flanges which hang 121 of them for their extension beyond the
 EMI14.7
 say bars (see fi, 28). its central point at the top, the frame 115 is provided with a transverse member 122 having between its ends the form of an opening 125 which is provided for upward pulling and can be covered by a pivoting plate.
 EMI14.8
 aunt lz4 forming register and p01..tvf-.nt;

  , t.Jttr a special arrangement, operate from a distant point on the side of the Machine so as to allow the control of the draft from bottom to top through the oven

 <Desc / Clms Page number 15>

 to ensure proper combustion.



   Sliding extensions of frame 126 have their supports
 EMI15.1
 at 1-417 on the culminating heads 128 of the ", A" frame to help support the furnace, burners and safety rails which will be described later.
 EMI15.2
 



  'L A pipe 139 is intended to supply a suitably regulated mixture of air and gas and this pipe is connected with a vertical feeder 130 which itself opens into transverse feeders or pipes 131 from the top and from the top. low. Curved pipes of burners to heat the cores are provided in a position concentric with the axis of the wheel and in position to ensure the heating of the unit groups of molds and cores, a series of pipes 132 being placed within the circle of cores and the other series of pipes 133 being placed outside beyond the circle of the unit groups of molds in order to heat them efficiently.



  The pipes 132 and 133 are individually adjoined by burner heads 134 directed inwards and are closed at their lower ends as indicated at 135. The other ends of the pipes 132 and 133 are threaded at 136 for their individual screwing.
 EMI15.3
 7mu.l.l.emeslt VuW Ilt5 hSLao -, lt5 uuIüL, u J.J'1 ,, 1, t "Hill <> 41, uJ1" ';:; "L>.!. L5I" ct1tJ composed of two separable parts; the ends of the pipe mentioned lead into a receiving pocket 138 in one of the clamping heads and this pocket is itself made for the reception of the gas mixture arriving through a practical register orifice 139 in the transverse manifold 131.

   The other part of the ser-
 EMI15.4
 ray ont: lm1: irUr5ç on 1 / lOi ohoounn r1'111111111] O \ 1t $ tr'3 f.i'Xo (1 In. p3o of corresponding heads, by means of fixing bolts 141.



   The transverse feeders can have appropriate supports.
 EMI15.5
 required at 142a, and the free ends of the pipes 133. and 133 can be stabilized by their attachment to struts 143 having their support on the support bars 114. A safety track 144 which is provided on each side of the machine, has its supports in supports' 145 carried by the support bars 114, in a concentric situation

 <Desc / Clms Page number 16>

 relative to the axis of the wheel.

   These tracks are positioned to accommodate the core rollers 86 and 101 at any time a fracture occurs, so that the cores
 EMI16.1
 and the core bars can find suitable supports to be preserved from falling in other parts of 1: china v. en 1j11Û.UUllil:? t;: 1 'le. :) 1,1.1: "; = q i :: u 4.utW i L 1 vm NrtulMj.o .;

    .j .'- t.t, <'! f core bars do not come into engagement with tracks 1; these tracks are used only as a means of safety, as was explained a little above,
 EMI16.2
 A cam 146 to release: r ± 6 of the front core has been provided in .... the form of a stationary plate, capable of adjustment by pivoting; it has its support in a support 147 which is fixed to the bar-
 EMI16.3
 re 114 adjacent and its position allows it; to arrive in c: nacracrlL ltvéc 1G c.r.lc, 4,106 from u.u:;> ;, J \.: .. 1. ', J.' (. 1., <';

   teu 1I.I ,, 11 c! 'uVtzml., au4u.Lucmc, th the instant WHERE this unit of f; taule, carrying this Cl4t, clLrxti the' oven to get to the station of ù.6chargejÜl; n of the product .- Cetbc cai .. <= can carry a 146th pebble. intended to produce the plum tree contact and using it, tilt the part of 1-errouill.c.gc from n = J3.é = u 4valit to make it pass from the position shown in solid lines in fig. 14 to that shown in dotted and broken lines in this same figure, which has the effect of unblocking the forward enteinity of the core bar, so that when the correct track is taken the core bar and nuclei can
 EMI16.4
 be lifted a.

   the gap of the mold cavities (see igs 2 &, 2b, 41 & t 4aJ. A nrriure core release cam 148 was 8gal (;! 1r:.: nt provided as a curved track section, .îicie COr ..:, 6 il c'fil, L ,, w1 j (, lu'J "11 3. B, U VhlfJ .vrr.ncé a. <; eoi'Hanea-supportn arched 112 from the rear ; this cam ensures engagement with the rear roller 95 to move it so that the clamping roller 91 can separate from the clamping via 90.



   A core bar track 150 has been provided, with bearings at 151 on the rear "A" frame, to engage the rear core rollers 86 carried by the bar posts. core 84. This core track 150 includes a receiving lug

 <Desc / Clms Page number 17>

 which results in a ridge 152 which serves to first lift a corresponding core bar, to move it about three quarters of an inch above the top of the mold halves. From this ridge, the track turns back, so that the cores have again descended by about three-eighths of an inch, which backs them into the molded product and contributes to its guiding as well as 'am maintains its rigidity when unloaded.

   After this phase of retreat, the core track presents a concentric parking part 154 which reigns roughly over the distance of a parking lot from the wheel, from where it rises in 155, to again reach a ridge reaching the suitable height to ensure the lifting of the core bars so as to make them rise above the material pump or loading mechanism. From the ridge located at the cellar station: - handling of the mold, and more or less to the vertical axis, of the machine, the core track turns so as to descend as indicated in 156 in order to lower the cores in mold cavities.

   The cores should not be lowered fully to their final sitting position but rather be retained about one-eighth of an inch from this fully seated position, so as to allow steam to steam. , escapes for a certain period of time and, for this purpose, the end of the core track where the goods are cut is equipped with an adjustable foot plate 157 which can be adjusted to vary the degree to which the core track lowers the core bar.

   A section of the safety pibLu 158 follows the downward part of the cam track maintaining a suitable position above it, so as to act as a safety arrangement to ensure that the core bars will descend well. following the downhill track path and will overcome any possible tendencies that the nuclei would have to adhere and not to come and place in correspondence to enter at the moment o pportum in the wobble device. This part of the track

 <Desc / Clms Page number 18>

 safety receives a position such, with respect to the trajectory of movement of the core bars, that it fulfills its active role each time it has to do so and this without imposing any sudden or no fatigue either to the core bars or to their mounting arrangements.



   The rising ridge part, or central part of the core track 150, can be removably attached to the remainder or to the inlet and flow ends of this track, as indicated at 150a (see fig. 40) so as to can be removed to facilitate adjustment or. leveling of core bars.



  In this way the core track part can be removed in order to allow the descent of any of the core bars to the corresponding female mold, in the middle of the bottom of the wheel, where the action of gravity is. concentrated; and it is, therefore, possible to adjust the position of the core bar in the most convenient way. At its end, the core track gives in an ar- segment.
 EMI18.1
 qué l5S has wavering movement llui L GC; '; /: \. 1! l) lÜ3 ;; Lir, un;.> uiy: oa't here port (pl: 1r the adjacent leg of the elfi, ti in i;

   ce, ct;: aaat GC1't ft 1) :: J .'- ter a plurality of spaced flicker cams 161 which Hont Individell'jmt.: nt fixed '-'- are u on the ucgmunt by a li4ri'on lG2 link and bolt, so that their positions can pre-vary in accordance with the conditions in which the machine is to operate.
 EMI18.2
 



  An arched pressure segment 163 at the top, is Gc ''. LJi.Gîe to yield elastically and a. its pivoting at the upper end, as indicated at 164, on a bearing 16; "5 which has its bearings on the corresponding suva- port 114; the free end of the segment is pressed towards the periphery of the wheel or Y ':: "; :: E 101 .: core bars by a springing rod 166, having its pivoting as indicated in 167 uur au uagmunt ctjair, uutlt au L 1' (1 V / .; r: .J of uho opening made in a holder 163 so as to continually push the free end of oe 3eglunt towards the core bars.

   The tcg-

 <Desc / Clms Page number 19>

 Moves 163 is armed with a plurality of teeth 169 to ensure a downward thrust, each of which is mounted in an adjustable manner on the segment, as indicated at 170, and is placed in an intermediate position with respect to a pair of cams segment 161 which are adjacent, It is evident that the cams 161 and teeth 169 serve for engagement with the cam rollers 86 in order to impart a wobbly movement to the core edges and to ensure a adequate steam escape as well as gradual settling of the nuclei. to complete this seat of the cores in position, the segment 163 carries a cam 171 for securing the core on its seat, which cam takes the form of a cam plate fixed to this segment as indicated at 172.

   Parts 163-172 exist in duplicate on both sides of the machine so as to act on both ends of the core bars, the front and the rear. The front segment 163 is, however, only armed with a small number of the downward pressure teeth 169 and these more or less perform the function of a safety arrangement to ensure proper seating of the front ends of the cores. ; because, as can be seen, the closer the auxiliary spokes approach the horizontal line, the less the action of gravity contributes to establishing this base of the nuclei which must be secured in the mold cavities, to the point of requiring the competition for mechanical fittings for the stowage in question.



   After they have been unlocked, the rear core lugs are maintained in their unlocked position thanks to the fact that the locking rollers 95 come to engage in a retaining track 173 which is supported at 174 on the rear frame of the A-frame and which gives in the rear core locking cam section 175, which rests as shown at 176 and acts similarly, but in the opposite direction to the action performed by the cam. unlocking 148 described above.



   The leading end of the bore track, u is fixed at 151 on a special support 177 which has a head directed away 178 which is fixed to the buffer of the frame "A" which occupies the po-

 <Desc / Clms Page number 20>

   sit: adjacent ion and are designated 179. The special support 177 has a plurality of selective ports 180 to allow adjustable mounting of the rear mold cracker cam in the form of a roller 181 and a matching series of ports 182 to allow adjustable mounting of roller 183 for the rear mold opening.

   The rear cracking roller is placed in the path. accomplished by the advanced roller 67 carried by the interior rocking arm and it serves to initiate the cracking or partial opening; this roller 167 then passing over the top of the roller 181 and coming into contact with the opening roller 183 be which completes the movement of the rocking arm which relates thereto as well as the opening or separation of the mold halves. Each of the 180 or 182 selective orlfice series is positioned at equal distances from the axis of the E :. wheel, and acts as a selective assembly to allow the cracking and opening of the molds at different points.



   The forward end of the core track has a series of apertures for effecting the analogous and regular selective mounting for a hardness roller 181 which is made to assume a position relative to the cracking roller 181 in which it does not. There is no risk of play or exaggerated movement of the rocker arm, due to its engagement with the cracking roller.



   At the front side of the machine is a similar bracket 185 which has a away directed head 186 which similarly is attached to the buffer of the adjacent A-frame frame; this support is also provided with openings 186 for mounting the stud, so as to provide an adjustable mounting for the mold cracking roller 189, and. other selective orifices 190 are intended to selectively receive the cam 191 for opening the front mold.

   It is of course understood that the cracking and opening rollers of the front mold, numbered 189 and 191, are placed in a position of transverse alignment with the cracking and opening rollers of the rear mold, in order to to be able to act simultaneously with their action.



  The support 185 is also provided with ears 192 directed in the direction

 <Desc / Clms Page number 21>

 
 EMI21.1
 side or inside, and to which the pin H5 of the front core cracking cam is attached, This cam pin 193 is placed
 EMI21.2
 enwposition in transverse direction, opposite the receiving lug of the rear core track;

   it serves to release the core bars at the front end, and therefore to stop the. fatigue that would otherwise be exerted when the cores were
 EMI21.3
 àiiJ6a'é5 don ', JlJ1.c :. àincti l'r1l1 ('1, lt "rr'nrt prodl1it (I1Hmd the nO; fJl11J't are released from the molds, is distributed evenly over the entire length of the core bar and as this is the only point at which this force would be transmitted to the front end of the core bar, the lug 193 has only a short length and ceases to act immediately after the releasing cracking of the cores has taken place at the front end , as we have just described.



   The front support 187 has a series of adjustment holes for the selective reception of the safety roller 124 which prevents the recoil or overturning of the rocking arms which actuate the respective mold halves at the same time. 'front of the machine.



   At opposite points in transverse direction the downstream and rear supports 195 are attached by means of heads directed away from the posterior portions of the buffers 179 and 187 of the frame of the frame; and each of these supports carries a roller 196 for initiating the closing of the mold and a cam 197 for completing this firm 'bure.

   The rollers and carnes 196 and 197 respectively occupy
 EMI21.4
 positions which ensure the engagement a, with the rollers 67, extreines, carried there by the rocking arm located most, on the outside and these rollers, after having brought to the position qmi corresponds to the opening.
 EMI21.5
 t.mo (111 11I "IIJe) PT '1" ", z:' tltvf rlm (jqjtjp da c1 '>: a (t .B and opening c1F.B molds, then became the advancement rollers. The starter rollers begin by engaging these rollers 67 and causing them to move so that the molds are partially closed.
 EMI21.6
 ; born, after which these rollers pass over the rollers of the aforementioned and come into engagement with the actual closing flanges 197 to complete the closing of the molds.

   Thanks to the arrangement of the connecting rods of the set of extensible cross arms which

 <Desc / Clms Page number 22>

 connect the swinging arms with the mold halves, when these are closed so as to have the position which is shown in solid lines in figures 11 and 14, they will operate the blocking
 EMI22.1
 ai'F.0 I) OII-î- mninhenir this 6i; nt until len 1> rnT ba.sculants are in engagement with the rollers of the cracking and opening cams.



   A safety cam 198 has been provided, located approximately central to the front side of the machine, and is positioned for engagement with any of the front core locking rollers 104 which may have left its position. position, which de.-
 EMI22.2
 would notice an unblocked state of extract 3V V 1.1 noyu.u bar It that. the l7rt, t.rxilt. T \) \ l Il V G) 'r \) it, l. 1. n The.

   G tto kernel 1.1 11 V: .. there. '1 t d!' 1 \ - would thus have been removed from their roller 106 and the unblocked state of the screw 109 would no longer be in the appropriate position to continue and cross the remainder of the machine mechanism as well as to properly release the front ends of the bars
 EMI22.3
 Cn, 11oy, qn n'jt-rcf; 11u: r totnlti '4.' 'I ;; -; COY'TC ;; '!' 0nc: n.llt. ; 1. 1 [, cu.t0 (); 1.

   This law cam has its support at 1 '::.: 0 on the' M00 de Ir 'buffer. front frame of the A-frame.
 EMI22.4
 As one will be able to notice it correlatively to the fxtu r 3S the locks of the front core bars can have their arms 105 equipped with counterweights, as indicated in 105 a so
 EMI22.5
 to contribute more to ensuring correct positioning due to these locks during the phase known as bringing the cam closer 'In i.71, <7a: y; Fa (1 \ 1 Ilo: r'1 \ flvllnt. 1.11 jj * i , 1 = 1 çx <l rj ii 1¯ J, i 1> ié J, nI 'c <; ri 1,>, <: j J 1 <] will have a tendency to tilt the tumbling organs 102 to' bring them in the position designated in;) fig. 14 by broken lines and dotted lines.
 EMI22.6
 



  After crossing the trail is yz'cwwian from before which is yielding or elastic play, as well as the plac, ut: -cuure z171 d'e, ssise, é fi-niLiV6 of the kernel, l, p O1hl7cti dd Vo! '\ 47u1¯Lltt; a tlc ltt. bni,; a tlo IIUY '\ l1 from before engage with a locking cam 201 which is fixed as indicated in 202 to this cam plate 171 and which acts by the fact / It

 <Desc / Clms Page number 23>

 of its engagement with the locking roller 104 precisely after this plate '171 was able, by pressing against the roller 101 of the front core bar, to cooperate with a similar rear cam plate, to finally seat the cores in the mold cavities in the position suitable for baking.



   At the discharge or discharge station, while the molds are being opened, the freed cone tips fall through the open bottoms of these molds and are dragged over a stationary plate 203 until they come into alignment. suitable so that when they arrive at the end of this plate (the molds then being fully open) they will fall freely in the fingers 204 of the deposit arrangement which oscillate from bottom to top and from top to bottom. up and down, in synchronic pace and ratio, to receive the cones as they fall away from the end of the drag plate,

  and so as to deposit them without violence on inclined planes or debtor bottlenecks 205 which end in the finishing mechanism whose general designation is 206 and from where they will be transmitted to an evacuating conveyor 207 whose function is to convey them up to the packers. Of course, any kind of finishing mechanism can be used.



   The mold cavities have their charge of material renewed at about the center of the machine, after the molds have been locked and while the cores are lifted out of the cavities.



  These cavities can receive their charge by the election of any suitable material pump or loader, according to the general direction 208, comprising tubes 209 for the injection, terminated by nozzles or drainers facing towards. the bottom and corresponding to the cavities. By way of explanation, the inventor has shown here a cavity loader according to the material injector type in which the head which carries the loading slats is also caused to sow around a pivot 210 at the end of amenor cen beau to recoil and come to correspond with the cavities of a hen, and to

 <Desc / Clms Page number 24>

 accompany them even in their journey while loading.



  However, as mentioned above, any
 EMI24.1
 which model of cavity loader; in short, the particular structure of the loading device does not constitute an integral part1'nl) .G (ln 117 j, -r, "If, 13t-, ç, in'lr> nt.j (1n.



   The oven covers the top half of the machine, the bottom field of this oven ends at about the axis of the wheel. during the completion of the journey through the furnace there is no movement of any part of the mold relative to each other; the mold halves and core bars are locked in the baking position and the front and rear core rollers move intimately correlated with the. safety track, but without actually coming into contact with it as described above. The wheel rotation is clockwise for an observer looking to the front or open side of the wheel.



   As a particular mold unit leaves the furnace and follows the direction of wheel rotation, the locking roller
 EMI24.2
 il, i.yt, 4u tac Li'ult1fttl1b ;; ... 1 the avunt. an i ;; a <iié, v 1 <: 1> <, ra, aj <in3. If uutur; the stationary release 146 and forces the core locking member 102 to leave the position shown by solid lines in FIG. 14 to pass, la. unlocked position, represented in the same figure by dotted lines and dotted lines.



  At the same time the rear core locking roller 95 engages the cam section 148 and is forced out of the position indicated by solid lines in fig. 9 of the drawings to arrive at that of the core post clearance. that the same fig.



  , represents dotted lines and broken lines. Thus, the cores, while maintaining the position corresponding to cooking, are released and can be withdrawn from the mold cavities.



   The core rollers 86 and loi first come into engagement with the receiving pin 152 of the core track and with the cam
 EMI24.3
 uraquevge of the front 11.3 which serves to equalize the force involved by the first movement of the core bar while the bar

 <Desc / Clms Page number 25>

 of rear core is used, first to raise the cores slightly (about 3 quarters of an inch in height) and then to make them ash again (about three eighths of an inch) so that they come back in the mold cavities and help guide the cones while unloading takes place.

   Then, following the slight lift of the cores, the relative movement to be accomplished by these parts is caused by the mold cracking cams 181 and 189 which separate the halves of the molds while the cores are still in the cavities thereof. . Any cones whatsoever ... conches which tend to adhere to the mold halves would be removed by scraping operated by the cores thus functioning.
 EMI25.1
 tion of scratchy fingers. The cores are, while len 001 "1 (H: I are still by the halves of the molds held up so that they cannot follow the movement of the cores, and consequently
 EMI25.2
 at the same time as their lifting is completed.



   The molds are, then, fully opened, after which they are reclosed and locked) after unloading the cones and while being lifted out of the cavities, they receive
 EMI25.3
 ulb HUtt \ / E! -L.i.c uh. & it9 40 t l r-47 û nlUnfij ^ n M 11.9 F; f4pn +, I ifa1) near under the wheel axle.



   As the wheel continues to rotate clockwise, the cores are lowered again into the mold cavities, but before this is exerted & the action of the safety cam 198 serving to relock the 'any of the worms
 EMI25.4
 i'Jiil1lmàoà iiq nc, ra.u à'avnm qn1 M noraj'b moved.



   The cores are not descended into the full distance mold cavities all at once: rather, they are held at about one-eighth of an inch from the end of the descent, in order to facilitate the escape of the steam. During the further rotation the roller 86 of the rear core undergoes the action of the tracks with wobbling and elastic or yielding pressure, after which the two ga-
 EMI25.5
 lets:

   that of the nucleus. before and that of the nucleus Brrièrb iô 6t lui

 <Desc / Clms Page number 26>

 engaging with the track plates 171 giving the final downward pressing and acting to seat the cores in the final position for cooking. Immediately after the cores have been secured to give them complete seating, the core bar locking cams 175 and 201 engage with the rear and front core locking rollers 95 and 104, and return these rollers. in the relocked position. Approaching this point the rear core rollers will have been supported by the po.rteuse track 173 which is concentric with the axis of the wheel.



    When the cores and the molds are thus locked in the state corresponding to the cusson, the molding unit returns to the oven to continue following the cycle described above.



   The inventor has revealed here a machine of the FERRIS wheel model which has only two bearings subject to wear, which extend from the side by exceeding the consequently, do not undergo the extreme heat prevailing inside this furnace. . The wheel affects a transverse section having roughly this shape: all its parts are well balanced and have suitable supports; any tendency of the wheel to cantilever or not to take uniform support in its bearings is avoided. The spokes are firmly and rigidly fixed, with a suitable mutual spacing.

   In this machine, the inventor also discovered an advantageous means of obtaining a rigid fixing of the frames of the A-frame to each other while leaving freedom to the tree on the ... the wheel is supported.



   The inventor has discovered a new means by which mold units can be quickly and easily disassembled for replacement or repair and which is designed so that all parts prone to breakage have their own. place in immediately accessible places, from which it follows that in the event that a replacement is necessary it, can be carried out in a minimum period of time and at the cost of a minimum of work.

 <Desc / Clms Page number 27>

 
 EMI27.1
 The inventor has discovered an adjustable and flexible mounting method for. the core bars.

   In the jaws where we
 EMI27.2
 held to absolutely rigid core bars in order to increase; solidity, it is certain that one must resign oneself to a certain dôîriut de floxi1J: llltÓ. ruirJj t1'Fr, ul; r (aj machines, where the necessary to be done to ensure this flexibility, implied the sacrifice of the other advantage; that of the necessary robustness, However, by the use of the new mode of assembly of the cores just exposed what is necessary is accomplished to achieve at the same time the strength and flexibility required.



   The inventor has discovered new means for obtaining the blocking or locking of the core bars both from the front
 EMI27.3
 '\ 110 d'3 <1 1' ai "'>. I Î ii' t,;, j ri rl tjllt3 for T '>' <5 jjti t '1; 1 1' [') (1, (J , 101, j (IIl :. 11. ',!' W:. °: tlf1 17 '(J- mentioned during the initial phase where the core bar is separated from the mold.

   By providing the sliding guide for the core bar uprights at both ends, the guides having been given a more or less apart position, it follows that the fatigue caused by the horizontal part of the core bar and tendencies to retention are effectively overcome and avoided. In
 EMI27.4
 J "11l1rJ1." Lnt <, 1, b vcrroul11 (lglHJ lJùDÍ tifs 1JOU1 'le !, un.r'er3 of cores with two ends the inventor succeeds in eliminating the necessity. Of employing compression psites as well as 'to eliminate the continual dragging on the tracks, and the drawbacks that derive from
 EMI27.5
 wind, that is, wear and tear. great consumption of force, then, to ensure a machine of which 1s.

   walking is smoother with wear 'jn! -' ii than the GO n S (1 j; UI11 ,. t, i. 0 n r1F '"for 0 0! l10 trj COI' redmtes mu 11 III hl i r1J .not) .



   He also put, discovered a machine with which one can make use of stationary burners to serve the molds as well as the cores; this constitutes a distinct advantage for machines of this type, and the new furnace structure which has just been exposed provides an appreciable advantage in terms of
 EMI27.6
 in addition to those doja to the assets of cotte rnnrhine, pui.F> cue, drn1 these conditions, it is' p3;: sible to bring out which of the par-

 <Desc / Clms Page number 28>

 parts of the oven which should be removed to give access to a selected part of the machine to be examined or treated.
 EMI28.1
 



  RJl'VTI'J: .r.U l CAT l 01 <"3.



  1). Machines used to make 1s. pastry and comprising a rotating wheel, deu (1ifJ,!:,) DiL: LffJ dG 1, ioule; J 1; 1 '! IlGnt8! LIeu and rc;.; <. L- them mounted on this wheel, clçf. In, 1YOJlfJ for Dc;, urc: r 1, c1wrGcl'cnt of these mold devices, means for applying heat to cook the contents of these molds, and means for
 EMI28.2
 unload the product, after cooking, by removing it from these devices; characterized in that their wheel rotates on a longitudinal axis and in that their heating means comprises stationary burner support elements reigning around the upper segment of the wheel as well as an oven installed over the segment top of this wheel.
 EMI28.3
 



  2) The machine specified in claim: it further cari'.ctérisôe in that the burner support elements include tubes with curvature from a location adjacent to the mold loading station of the machine to a location adjacent to the unloading station.
 EMI28.4
 



  3) The specified machine 1.i carc-cterized claim in that the axis of the wheel has its journals <a, = l5 <z ;; ! ').' 'lic: rs which are placed outside () 8 1 :: Kone oli is applied 1.' Clit..I ..? UT enise by the burners.



  4) In machine specified in claims 1 and or, rnctt '' - furthermore stated in that these bearings are carried by uprights and in that the shaft is hollow, and comprises means ranging from
 EMI28.5
 part from this 1;. = "5c, and which are fixed to the uprights, so as to maintain 1 '8Ccîrte :: 6Ylt between last cases and! - to ensure them n.nf .: rigid connection one with the other.



   5) The machine specified in claim 1, characterized or further in that the wheel affects, in cross section, a sec-
 EMI28.6
 tion of form [what itrel1d its part of open face, and thus easily clonesemGm; c <.ô; 3 to the '' unitn .i <, ': "iu1 .-:;.

 <Desc / Clms Page number 29>

 
 EMI29.1
 



  6) The machine specified in the preceding claims further characterized in that the wheel, which has a cross section shaped as # has a hub from which spokes diverge which terminate in a rim; this hub and these spokes being in a plane located
 EMI29.2
 on the back of this ji <, nte.



  7) The machine bpccified in I. <h v <:> i d 1; 1, L>. o n 1 1; L U, Ut.7.'ta.t, i. ; 3't.k c, furthermore in that the rim has at the back an angular mechanism by means of which the wheel can be actuated, and has at the front a ring support which has its bearings on support rollers.



   8) The machine specified in the preceding claims, further characterized in that each of the wedge molding devices
 EMI29.3
 carries female a01.Ües which are n.O! iLu:; u = :. LiL3 t. E; ct ll 'Et V:; 11 t L a'u.r:' i :: c, ', le5tuc: lles ont! YJi: J i 11tcnUUI: J in a detachable way, in di:, z seats practiced in the pWTÉC -ÎIlQÛàe5, and constituting an integral part of the rim of the wheel.



   9) The machine specified in claims 1 and 8, characterized in that the rear seats are open horizontally towards
 EMI29.4
 the front side that the front seats are open vertically, from bottom to top.



  10) The machine specified in claims 1, 8 and 1 is further characterized in that detachable arrangements are provided to keep the front rods lowered in their seats while the machine is in operation.



     11) The machine specified in claims 1,8,9 and 10, charac-
 EMI29.5
 1 <.? Iizé <# a further in that the arrangement for maintaining the lowered position comprises members in the form of bridges which join the front ends of the mold carriers and these adjustment screws mounted on the members in the form of bridges. bridges to engage with the aforementioned front rods,
12) The machine specified in claims 1,8,9,10 and 11, further characterized by the fact that the bridge members are ar-
 EMI29.6
 mes du pitoriu de iJiuc = àKc "L \ iU <.) 1 ..;:;

   muuIeH diujuitifa have bars bearing the cores and removable in radial direction,

 <Desc / Clms Page number 30>

 
 EMI30.1
 which bars are equipped with t GO- yal bar dvrrouil1cges to engage with these pitons verrJuillint% or blocking in order to imintention the cores: -: in the :: casting cavities. z.3) The machine 8p6Gifies to the claims pr4ocienteGJc2- further characterized by the has that means; ': have provided to open and feTHi6T the molds iE: ïta: Ll.! - 7: .. is able to clear 1 < ". lev, G (" ir.;, 1 que l '&. tJaissGlI1i; U!:.

   Ci.ri) bars ttc cores; l'c; .LÇ0nCCWrlt, 3UI'ii <ti.l2 '(lC lu. bar Ll' .; nüYéi, u;: im ,,, iLé.i, 1, Uuu j; J -.! l't: .) UU. '.. L' (; U (1 (. 1l (J'LLU; ',,;. Vc <.: J1, - terveutiou of interlocked arms crossed extendable on the wheel in cooperation with this arrangement p0rtdur; side by the fact that it is also provided, cie ca-hie devices has 1ilontage irw, m01xic, lGt au: -: fins Ci C. '. C: f..i.42'i: 7E .'1 "here C: '1 1 :: 1" <:; .. r> t.; JLlàz;, j * i cl 1> #.;. IJ crJ1.r.; cr; :: t'1 : - siDles.



  : 1.4) The lttvc111Y1G DIJ: '; L: 1LI.t; to 1tL l '(; \ lc; lldl: ..: 1.tl.ll .L, c>. i; <. <; ii;.:' <. furthermore by the fact that the 7'Ju = a i'ais 1; uT 'ic.rqL1é, 1 ± are mounted to co ul is 0 GIüGll dëH portcu bars S d (nl3. ;;. uii, l'el i 0: 0 <; v <; c 0 I .ll. ::.; 4². ,,, -, t., has sliding by bars at [± lis88llcn, tj Means being provided ", in cooperation with these sliding bars, to perform the biucage of the cores in the 1110 females during the cooking phase
 EMI30.2
 his.
 EMI30.3
 



  16) The .jtaa.ch.ine specified in: '- 1'ûV11L11uF ;, lJï: k. 1 e 1-.1., 1 ..: 1'1 ""; 1. ': - further enhanced by the fact that these means cooperating with each other comprise extensible and crossed locking chips which present
 EMI30.4
 tent a fork and that the aforementioned bars can freely.
 EMI30.5
 slip into the forks when unlocking or Q6vurroliillae.



  16) The IL machine, claim 1, characterized; un uutrn un a <t <iii .Il 7'vljlJ <; or; i> iuti, 1 '1:'; ';; J'IJ.7: et don gli; i: i; r8 dl "core bars mounted on the. ;; spokes so as to move in the radial direction of the rescue; a core state> t shows 1, pivo - tally on each slide along a transverse axis and being equipped with a regulated link which allows a limited fraction of the run of the core edge on said to; this tsnaea'1ait ineffective for the realization of the specitlé ut.



  / 7

 <Desc / Clms Page number 31>

 
17) The machine claimed in 1, further characterized in that means are provided to ensure the ascent and descent of the male molding element forming part of the molding devices, relative to the female element of these devices when the latter is rotated; a shoulder lug being provided in cooperation with each of the female molds and a locking lever being in cooperation with each of the male molds; this lever being armed with a locking finger intended to engage with this shoulder when it occupies one of its positions;

   cam-operated elements also being provided, for engaging
 EMI31.1
 uvno the lever ait 1.1. tuusure that the rjue tottrne, 3: Câ.n to block and unblock it successively; and a safety device in cooperation with the male molds, for the purpose of locking or locking said locking lever in the. reverse position of the blocking during its passage from one of the elements with the function of release guards to the elements with the function of blocking cams.



   18) The machine specified in claims 1 and 17, further characterized in that a safety device is provided for: .ciliaire, lice 'to be taken with said locking lever at the moment when the male mold is lowered into the female mold, and thus prevent this locking lever from moving to its locking position.



   19) The machine specified in the preceding claims, cara, c terized further in that means are provided to retain the moyanx so that they are not too soon seated in the molds
 EMI31.2
 U.1 # ÙU that the. <ztr <lloii do <.: llu.l'geUlJt a du iiii, iiuliiu; read. nmuhino being, moreover, characterized by the adaptation of a vacillating mechanism in order to act on the nuclei after they leave these retaining means.
 EMI31.3
 



  20) The machine specified in claims 1 and 1 ±, further characterized in that this wobble mechanism comprises a bottom cradle which is irremovable and is equipped with a set of core lifters spaced between them for the purpose of to transmit to the cores a succession of pulses in the direction of the lift, and a top bar equipped with a set of falling cores spaced apart, with the aim of

 <Desc / Clms Page number 32>

 to print a series of pulses in the direction of the lowering of the nuclei.
 EMI32.1
 



  21) The machine specified in claims 1,19ct O, C1ra (; t (; - further provided that the adjustable core lifts of the lower stationary bar, 'are individually and separately adjustable, and in that the top stationary bar is non-rigid mounted.



   22) The machine specified in claim 1, characterized enoutre by the fact of providing a core support to operate the. raising and lowering of the stones which are sometimes raised from the female mussels, sometimes lowered into them; means being provided for the cores to remain stationary inside the molds, so that up to a certain point and for a predetermined time interval, they are not actually seated there after
 EMI32.2
 l'c, bï, ïSW '' -. ltlt: ltt des U, J2: ë ", UX üEAtIS len molds after the c.llL.r; t..i: Yl. is completed;

   uii wobbling mechanism acting on the rtJz% a, ü after they have left the retaining nucleus, which itl, 'C: L'llzN :: 1C il vacillation comprises a sbationary bar ùu tJé: at, equipped with' a set of spaced cores surveyed between them and a top bar equipped with a set of spaced drop cores;

   in addition, a capacity
 EMI32.3
 me for the final phase of compression and seating of the rla; u.ta ::, cGx- me which is fixed to the top bar in a position car.- tinuation of said set of lower cores.
 EMI32.4
 c'J) The machine specified in claims 1 and a2, further characterized in that there is provided a core bar lock, and, in addition, in that there is provided a locking cam for core carried by the. cam of the aforementioned final compression for
 EMI32.5
 ], 'n, c1; .i l) rUlIJ: L) CIli; 1) d ln: i 1 <t 'l' 1 '<1 <1 1 \\' ,; (1 \ 1 <,:. 1 1> ": c.



     24) The machine specified in claims 1,8,9,10 and 11, further characterized by the fact that the wheel is equipped with mold carriers constituted by bars with beam station and with groins at the ends; each of the bars being joined by a bushing with a vertical rod and a bush with a horizontal rod.

 <Desc / Clms Page number 33>

 pectively in position adjacent to its two ends provided with a core, in the sense that the end with core which is adjacent to the vertical bush is provided with a horizontal passageway for the rods placed above the bush vertical; the female molds each comprising sections of half-molds placed between adjacent pairs of carrier pieces;

   rods on which these mold sections being mounted so as to take their position respectively in the horizontal and vertical sockets mentioned; the necessary being completely insured for
 EMI33.1
 qi.> u,; .. L1 1 / ivùv <;. ntiil cie .L6v (; t;; .i <a read L (; 6 qui l; 3L vÜ, u <3c da !!>,:> iti CLü.ll.6 vertical and then come into alignment with these horizontal webs panning paths, the female mold and its rods can be removed and replaced as integral units.
 EMI33.2
 



  2: 5) The rnaxhine specified in claims 1 and 24, further characterized by the fact that a bridge is employed for the junction of the ends of the mold holders occupying the position adjacent to the vertical bushes and in that elements are provided on this bridge to engage with the rods which are placed in the vertical sockets, and retain them to preserve them against any accidental displacement.



   26) The machine specified in claim 1, further characterized in that each of the male molds comprises a bar
 EMI33.3
 Llort'1 nucleus, carried by a 7o i.F..r,:, r, e on nQ'yf1.ll which Hst mowing sliding on a spoke of the wheel; a locking means being provided in cooperation with this core bar holder, and a locking lever being pivotally placed on the end of this core bar; a blocking lug or shoulder extending from the mold holder which carries the female mold to cooperate with the mentioned blocking lever, this lever having two operating parts, namely one to ensure the blocking and one to ensure the release;

   a clamping finger being provided to engage with this locking shoulder when the lever is in the unlocked position, '

 <Desc / Clms Page number 34>

 
 EMI34.1
 : J: 7) The machine specified in claims 1 and, :( ;, GE: r: C: 'i, C'1 "; .- further determined by the fact that dss J !! üyens are provided, on the bé;, rre <1; nucleus, to act in cooperation with one of the operating parts in order to retain the aforementioned lever in its position corresponding to the non-blocking to protect it from any accidental displacement.
 EMI34.2
 a &) The machine specified in claim 1, characterized in that the wheel is mounted on front and rear uprights which are themselves provided with a support;

   horizontal bars making hat supports at the front and at the rear, carried by the aforementioned supports, a frame frame in frame mounted on these horizontal bars, the hat part comprising plate plates.
 EMI34.3
 : riph {ràlc6 in quarter circles which jump maintained removable b10wcnt lllÀl this frame frame, and side plates in quarter circle which are removably held on this frame frame and on the bar
 EMI34.4
 1. ,, 1 'l: Or LEclt: lJl'001l; ë; t ;.



  2i9) The machine specified in claim 1 further characterized in that elements acting as actuating cams for the cores and molds are provided to cause the cores and molds to be actuated at regular time during the operations. operations for molding, baking and unloading the product, arrangements for locking the cores, and a safety track cooperating with the upper half of the wheel to retain the locking arrangements so as to protect them from any movement accidental.



   30) The machine specified in claim 1 further characterized in that the core bodies of the mold unit are mounted on core bars (each of which is slidably mounted on a spoke of the wheel) by means of wide gap sliding support elements.
 EMI34.5
 



  31) China specified: lU ;; z ^ cvr, aic.âr, r2s 1 Rt 3p, c: ar; cte: ^ i.pe in addition by the fact that the elements with sliding support mentioned above include a core bar holder sliding on the spokes, and a sliding bar which is fixed by one end to this bar holder and has its other end passed through the support

 <Desc / Clms Page number 35>

 slip mentioned.
 EMI35.1
 32) The machine specified at. 1 revnnc1iontion .1, cnr10tél ':

  t, s6e moreover by the fact that each core unit is fully closed by means of a locking lever pivotably placed on the core bar and a fixed lug or shoulder which cooperates with the mold, this locking lever. blocking of the core bar being armed with a retaining finger to come into engagement with this shoulder, and having a control extension; a fixed release cam device being provided to come into engagement with this control extension;

   other means being provided to move the core bar locking lever to the locking position.
 EMI35.2
 ge, this releasing cam being characterized by the fact of comprising a support, a cam element which is pivotably placed on this support and has one of its faces in engagement with the extension of the cam.
 EMI35.3
 core4ri, g, nde predoit'e, et deu moyuna to oporar the rdslS0 do aet 616M cam ment on its pivot so as to be able to modify the effective action of this cam element on the cited core bar locking lever upper.



   33) The machine specified in claims 1 and 32, further characterized in that the aforesaid cam member is pivotable at its front end, and a roller is fitted to the pivot for,
 EMI35.4
 au.jurctr the Ugâè; tj / tjct1 '!:; initlai du uab << to oxtauuion d & OO! 4tUèt.ude e4vec him and, consequently to initiate the action of unblocking.



   34) The machine specified in claim 1, characterized in
 EMI35.5
 besides that there is provided a track for cam dornmanci; an: ele core where the necessary has been provided so as to "mount the 'cores so that they come out of the female molds as they arrive at the lower of the wheel, so that when this section
 EMI35.6
 If, removed, the cores can be dosed in the molds for the purpose of adjusting the cores. . ,. ", r.'j ..,;.



     35) The pastry making machine, in substance as described herein and represented by the accompanying drawings. not


    
BE362276D BE362276A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362276A true BE362276A (en)

Family

ID=35214

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362276D BE362276A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362276A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2473869A1 (en) EGG BREAKING MACHINE AND SEPARATING THE CONTENT
EP1304949B1 (en) Percolator unit with mobile infusion chamber and detachable without using tools
FR2458382A1 (en) INJECTION MOLDING MACHINE OF COMPOSITE PIECES
FR2480638A1 (en) CONVEYOR FOR TRANSFERRING PARTS OUTSIDE A PRESSURE MOLDING MACHINE
CA1146373A (en) Boiled egg peeling machine and process
CA2936530A1 (en) Preform moulding unit equipped with a rotatable core holder
FR2531420A1 (en) PUSH BUTTON OF GLASS CONTAINERS
BE362276A (en)
FR2553402A1 (en) APPARATUS FOR SEPARATING MULTIPLE CURRENTS OF MOLTEN GLASS FOR OBTAINING DROPS DISTRIBUTED TO A GLASS FORMING MACHINE
EP0384870B1 (en) Foundry core shooter
FR2544248A1 (en) DEVICE FOR THE EXTRACTION OF ICE-ARTICLES IN MOLDS IN A FREEZING MACHINE
EP0092481A1 (en) Lavatory (W.C)
EP1205112A1 (en) Churn for treatment of foodstuffs such as meat and fish
EP0238428B1 (en) Core blowing machine
FR2651093A1 (en) Device for manufacturing flat food products in series by cooking a mixture which was initially liquid
FR2743981A1 (en) Gas=fuelled burner for treating horizontal surfaces, e.g. for destroying weeds
EP3551416A1 (en) Machine and method for moulding preforms by injection-compression
BE353205A (en)
FR2516825A1 (en) Vertical centrifugal casting plant - where each mould has lid with groove entered by ejector rod for rapid ejection of castings
BE337046A (en)
BE520753A (en)
BE368886A (en)
BE360841A (en)
WO1994022390A1 (en) Dentist&#39;s centrifuge having movable trays
BE421726A (en)