BE362195A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362195A
BE362195A BE362195DA BE362195A BE 362195 A BE362195 A BE 362195A BE 362195D A BE362195D A BE 362195DA BE 362195 A BE362195 A BE 362195A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
nozzle
conical
hollow
ejector
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE362195A publication Critical patent/BE362195A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61NELECTROTHERAPY; MAGNETOTHERAPY; RADIATION THERAPY; ULTRASOUND THERAPY
    • A61N1/00Electrotherapy; Circuits therefor
    • A61N1/18Applying electric currents by contact electrodes
    • A61N1/20Applying electric currents by contact electrodes continuous direct currents
    • A61N1/26Electromedical brushes; Electromedical massage devices ; Combs
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D11/00Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space
    • F23D11/10Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space the spraying being induced by a gaseous medium, e.g. water vapour

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • Nuclear Medicine, Radiotherapy & Molecular Imaging (AREA)
  • Radiology & Medical Imaging (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Biomedical Technology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Veterinary Medicine (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Nozzles For Spraying Of Liquid Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   Brûleur   à huile . " 
La présente invention concerne les brûleurs à huile notam- ment du type dans lequel l'huile est alimentée sous pression, et le but de l'invention est de fournir, en combinaison avec un brûleur à huile, un pulvérisateur ou vaporisateur de construc- tion extrêmement simple comprenant une chambre de mélange for- mée par la réunion de deux pièces coniques munies chacune d' un ajutage interne dont les extrémités respectives aboutissent   presqu'en   contact l'une de l'autre, l'une de ces extrémités comportant une tête pleine dans laquelle est formé un creux et l'extrémité de l'autre ajutage, qui est l'injecteur,

   se prolongeant dans le dit creux en laissant un espace intermé - diaire étroit au passage duquel le flux   d'huile   de combustion sera inversé avec une vitesse accrue et converti en un mince jet étalé en cône entourant l'ajutage injecteur, et projeté vers l'arrière ou sommet de la chambre de mélange.

   D'autres buts consistent à fournir des dispositifs pour l'introduction 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'un agent de pulvérisation ou de vaporisation tel que la va. - peur ou l'air chaud au dit sommet de la chambre de mélange, afin qu'il serve au double but d'avoir un effet maximum de chauffage et de vaporisation de l'huile dans et passant à travers l'ajutage injecteur en frappant le ditajutage à l'en- droit le plus éloigné de son orifice d'écoulement, et d'avoir l'effet maximum de pulvérisation sur le mince jet d'huile sor- tant du dit ajutage injecteur en le frappant à l'endroit le plus éloigné de sa source et de là compléter le processus de pulvérisation par son   expansion   du sommet de la chambre de mélange vers sa partie élargie. 



   Au dessin annexé à titre d'exemple : 
Fig.1 est le   brûleur   en élévation 
Fig.2 est le même vu en bout   Fig.S   est une coupe selon la ligne 3-3 de la fig.l. 



     Fig.4   est une coupe selon la ligne 4-4 de la   fig.2.   



   Fig.3 est une vue de la tête chauffante du brûleur. 



   Fig.6 est une coupe montrant une modification de la tête de pulvérisation. 



     Fig.7   est une coupe analogue montrant une autre variante de la tête de pulvérisation. 



   5 désigne l'ensemble de l'embout mâle ou éj ecteur de l' organe pulvérisateur du dispositif et 6 l'ensemble de la par - tie femelle du même. Chacune des dites parties peut être res - peotivement soit mâle soit femelle, ceci étant une question de préférence. Ces deux parties, quoique pas nécessairement, sont constituées en forme de cônes et sont vissées ensemble en 7 ce qui les réunit de manière amovible par leurs extrémi - tés élargies. 



   L'ensemble de la partie femelle 6 comprend une seule pièce venue de coulée et son extrémité réceptrice 8 est pro - longée à l'intérieur pour former un ajutage injecteur 9 qui s' étend à peu près sur toute la longueur d'une chambre conique 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 10 formée dans le creux de la dite pièce conique. Un autre orifice récepteur 11 disposé au sommet de la dite chambre co- nique donne le moyen d'introduire de la vapeur ou de l'air chaud en cet endroit. 



   La partie mâle ou de décharge 5 est de même coulée d'une seule pièce et présente une chambre à peu près conique 12 formée en creusant la dite partie mâle. Un ajutage de décharge ou éjecteur 13 s' étend dans la dite chambre sur un peu plus que la longueur de la même et se termine par une partie pleine relativement épaisse 14. Cet ajutage de décharge présente un certain nombre de fentes latérales 15 s'étendant à partir de la dite tête selon la largeur et à un certain espacement l' une de l'autre, et fournissant largement passage au liquide pulvérisé sortant par l'extrémité de décharge 16 de la dite partie mâle. 



   La tête pleine 14 de l'ajutage de décharge 13 est munie d'un creux à parois obliques vers l'intérieur 17. Quand l' extrémité du rebord de base 18 de la partie femelle 6 est en contact avec un épaulement   19   de la partie mâle 5 le disposi - tif est dans sa position normale de fonctionnement. Dans cette position les chambres complémentaires 10 et 12 forment ensem - ble une chambre de mélange et l'orifice éjecteur de l'ajutage injecteur 9 est disposé à une distance convenable et déterminée du dit creux. Le dit orifice est conformé de façon à corres - pondre au dit creux et quand les deux parties sont jointes dans la position de fonctionnement, un passage restreint est établi entre-le dit orifice éjecteur de l'ajutage injecteur et le creux dans la tête pleine. 



   En fonctionnement l'huile arrive d'un réservoir sous pression et passe du tuyau 20 dans l'ajutage injecteur 9. La densité et la viscosité de cette huile combustible sont tel - les qu'elle ne peut pas s'écouler immédiatement dans l'espace restreint entre l'extrémité de l'ajutage injecteur et le creux 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dans la tête solide, avant qu'elle ait été quelque peu liqué - fiée au préalable. On a donc prévu une conduite 21, qui peut venir d'une chaudière, pour introduire de la vapeur ou de l' air chaud. Cette introduction a lieu en un point coïncidant avec le sommet de la chambre conique 10 ou en d'autres mots à l'extrémité convergente de la dite chambre là où ses parois obliques joignent l'ajutage injecteur 9.

   On projette donc la vapeur contre le dit ajutage injecteur à son extrémité d'en - trée de façon que la vapeur aura l'effet chauffant maximum sur la surface extérieure totale du dit ajutage dans sa détente vers la partie élargie de cette chambre conique. 



   L'huile combustible dans son passage dans l'ajutage in - jecteur 9 sera liquéfiée par la chaleur de la vapeur de telle sorte qu'elle sera facilement à même de passer dans l'espace restreint entre l'extrémité du dit ajutage injecteur et le creux 17 dans la tête 14. 



   Dans ce passage l'huile sera convertie en un mince jet étalé entourant l'ajutage injecteur dans sa projection vers le sommet de la chambre conique 10 et sa vitesse sera accrue au delà de celle de la vapeur venant en sens opposé par quoi l'huile sera intimement mélangée à la vapeur. Cette huile qui a   déjà.   été quelque peu pulvérisée par la chaleur de la va - peur et son passage par l'orifice restreint sera maintenant complètement pulvérisée par la détente de la vapeur dans son passage vers la partie élargie de la chambre de mélange.

   Dans ce mouvement le mélange suivra les parois externes de la cham- bre, évitant ainsi l'huile plus dense se déplaçant en sens opposé dans le voisinage de l'axe de la chambre et ce mélange passera au travers des fentes   15,   l'ajutage 13 et ensuite à travers le conduit de décharge 22 vers la tête chauffante 23 du   brûleur.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Oil burner."
The present invention relates to oil burners, particularly of the type in which the oil is supplied under pressure, and the object of the invention is to provide, in combination with an oil burner, a construction sprayer or vaporizer. extremely simple comprising a mixing chamber formed by the union of two conical parts each provided with an internal nozzle, the respective ends of which end almost in contact with one another, one of these ends comprising a head solid in which is formed a hollow and the end of the other nozzle, which is the injector,

   extending into said hollow, leaving a narrow intermediate space through which the flow of combustion oil will be reversed with increased speed and converted into a thin stream spread out in a cone surrounding the injector nozzle, and projected towards the back or top of the mixing chamber.

   Other objects are to provide devices for the introduction

 <Desc / Clms Page number 2>

 a spray or vaporizer such as va. - fear or hot air at the said top of the mixing chamber, so that it serves the dual purpose of having a maximum effect of heating and vaporizing the oil in and passing through the injector nozzle while striking said nozzle at the point furthest from its flow orifice, and to have the maximum effect of spraying on the thin jet of oil coming out of said injector nozzle by striking it at the right place. further from its source and from there complete the spraying process by expanding from the top of the mixing chamber towards its widened part.



   In the accompanying drawing by way of example:
Fig. 1 is the burner in elevation
Fig.2 is the same seen from the end Fig.S is a section along line 3-3 of fig.l.



     Fig.4 is a section on line 4-4 of Fig.2.



   Fig.3 is a view of the heater head of the burner.



   Fig.6 is a section showing a modification of the spray head.



     Fig.7 is a similar section showing another variant of the spray head.



   5 designates the assembly of the male or ejector nozzle of the spraying member of the device and 6 the assembly of the female part of the same. Each of said parts may be either male or female respectively, this being a matter of preference. These two parts, although not necessarily, are made in the form of cones and are screwed together at 7 which brings them together in a removable manner by their widened ends.



   The assembly of the female part 6 comprises a single cast part and its receiving end 8 is extended inside to form an injector nozzle 9 which extends roughly over the entire length of a conical chamber.

 <Desc / Clms Page number 3>

 10 formed in the hollow of said conical part. Another receiving orifice 11 disposed at the top of said conical chamber provides the means of introducing steam or hot air at this location.



   The male or discharge part 5 is likewise cast in one piece and has a roughly conical chamber 12 formed by hollowing out said male part. A discharge nozzle or ejector 13 extends into said chamber a little more than the length of the same and terminates in a relatively thick solid portion 14. This discharge nozzle has a number of side slits 15 extending. from said head widthwise and at a certain spacing from each other, and providing ample passage for the sprayed liquid exiting through the discharge end 16 of said male part.



   The solid head 14 of the discharge nozzle 13 is provided with an inwardly slanted-walled recess 17. When the end of the base flange 18 of the female part 6 contacts a shoulder 19 of the part. male 5, the device is in its normal operating position. In this position, the complementary chambers 10 and 12 together form a mixing chamber and the ejector orifice of the injector nozzle 9 is arranged at a suitable and determined distance from said hollow. Said orifice is shaped to correspond to said hollow and when the two parts are joined in the operating position, a restricted passage is established between said ejector orifice of the injector nozzle and the hollow in the solid head. .



   In operation, the oil arrives from a pressurized tank and passes from pipe 20 into the injector nozzle 9. The density and viscosity of this fuel oil are such that it cannot immediately flow into the nozzle. restricted space between the end of the injector nozzle and the hollow

 <Desc / Clms Page number 4>

 in the solid head, before it has been somewhat liquidated beforehand. A pipe 21 has therefore been provided, which can come from a boiler, to introduce steam or hot air. This introduction takes place at a point coinciding with the top of the conical chamber 10 or in other words at the converging end of said chamber where its oblique walls join the injector nozzle 9.

   Steam is therefore projected against said injector nozzle at its inlet end so that the steam will have the maximum heating effect on the total exterior surface of said nozzle in its expansion towards the widened part of this conical chamber.



   The fuel oil in its passage through the injector nozzle 9 will be liquefied by the heat of the steam so that it will easily be able to pass in the restricted space between the end of said injector nozzle and the hollow 17 in the head 14.



   In this passage the oil will be converted into a thin, spread jet surrounding the injector nozzle in its projection towards the top of the conical chamber 10 and its speed will be increased beyond that of the steam coming in the opposite direction whereby the oil. will be thoroughly mixed with steam. This oil that already has. been somewhat pulverized by the heat of the vapor and its passage through the restricted orifice will now be completely pulverized by the expansion of the vapor in its passage to the enlarged portion of the mixing chamber.

   In this movement the mixture will follow the outer walls of the chamber, thus avoiding the denser oil moving in the opposite direction in the vicinity of the axis of the chamber and this mixture will pass through the slots 15, the nozzle 13 and then through the discharge duct 22 to the heating head 23 of the burner.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1. Un brûleur à huile ayant un dispositif pulvérisateur comportant deux pièces seulement qui sont arrangées de façon à former ensemble une chambre de mélange, et chacune des dites pièces ayant un ajutage interne d'une seule pièce, les extré - mités de ces deux ajutages étant disposées presqu'en contact l'une de l'autre de façon à former un passage restreint. 1. An oil burner having a spray device comprising only two parts which are arranged together to form a mixing chamber, and each of said parts having an internal one-piece nozzle, the ends of these two nozzles. being arranged almost in contact with one another so as to form a restricted passage. 2. Un brûleur à huile ayant un dispositif pulvérisateur comprenant deux pièces en forme de cône constituant des cham - bres coniques dont l'assemblage forme une chambre de mélange, et un ajutage formé d'une seule pièce et s'étendant à l'inté - rieur du sommet de chaque chambre conique et dont les extrémi- tés sont disposées l'une en face de l'autre pour former un passage restreint. 2. An oil burner having a spray device comprising two cone-shaped parts constituting conical chambers the assembly of which forms a mixing chamber, and a nozzle formed in one piece and extending into the interior. - laughing at the top of each conical chamber and the ends of which are placed opposite each other to form a restricted passage. 3. Un brûleur à huile ayant un dispositif pulvérisateur comprenant une pièce d'entrée de l'huile présentant une chem- bre conique, un ajutage d'injection se projetant à l'intérieur à partir du sommet de la dite chambre, une pièce éjeatriae présentant une chambre à peu près conique, un ajutage éjecteur se projetant intérieurement à partir du sommet de la chambre conique éjectrice, les extrémités des ajutages injecteur et éjecteur étant disposées tout oontre l'une de l'autre pour former un passage restreint, et des moyens permettant l'intro - duction d'un agent ou d'un moyen de vaporisation disposés au sommet de la chambre conique d' entrée. 3. An oil burner having a spray device comprising an oil inlet part having a conical chamber, an injection nozzle projecting inside from the top of said chamber, an ejeatriae part. having a roughly conical chamber, an ejector nozzle projecting inwardly from the top of the conical ejector chamber, the ends of the injector and ejector nozzles being disposed flush with each other to form a restricted passage, and means allowing the introduction of an agent or of a vaporization means disposed at the top of the conical inlet chamber. 4. Un brûleur à huile ayant un dispositif pulvérisateur comprenant deux pièces ooniques creuses vissées l'une à l'autre par leurs bases pour former une chambre de mélange, un ajutage s'étendant intérieurement à partir du sommet de chaque pièce et ayant chacun leur extrémité tout contre l'extrémité de l'autre, une tête pour l'extrémité d'un des dits ajutages, l'extrémité de l'autre ajutage étant arrangée de façon à former un passage <Desc/Clms Page number 6> restreint avec la tête, et des moyens permettant l'introduction d'un agent de vaporisation disposés au sommet d'une des dites pièces. 4. An oil burner having a spray device comprising two hollow oonic pieces screwed together at their bases to form a mixing chamber, a nozzle extending inwardly from the top of each piece and each having their own. end against the end of the other, a head for the end of one of said nozzles, the end of the other nozzle being arranged so as to form a passage <Desc / Clms Page number 6> restricted with the head, and means allowing the introduction of a vaporizing agent arranged at the top of one of said parts. 5. Un brûleur à huile ayant un dispositif pulvérisateur comprenant une partie femelle dans laquelle est formée une chambre conique, un ajutage d'alimentation pour la dite pièce -se prolongeant dans la dite chambre, une pièce mâle dans la - quelle est formée une chambre conique, un ajutage éjecteur pour la pièce mâle se projetant dans sa dite chambre et pour - vue de fentes latérales espacées, les chambres dans la pièce mâle et la pièce femelle étant destinées à former conjointe - ment une chambre de mélange, une tête pleine pour l'ajutage éjecteur pourvue d'un creux, l'extrémité de l'ajutage d' alimen- tation se projetant dans le dit creux en laissant un faible jour intermédiaire, et des moyens permettant l'introduction d' un agent de vaporisation dans la chambre de mélange. 5. An oil burner having a spray device comprising a female part in which is formed a conical chamber, a supply nozzle for said part - extending into said chamber, a male part in which - which is formed a chamber. conical, an ejector nozzle for the male part projecting into its said chamber and for - view of spaced side slits, the chambers in the male part and the female part being intended to jointly form a mixing chamber, a solid head for the ejector nozzle provided with a hollow, the end of the supply nozzle projecting into said hollow leaving a small intermediate light, and means allowing the introduction of a vaporizing agent into the said hollow. mixing chamber. En substance tel que décrit et représenté au dessin annexé. Substantially as described and shown in the accompanying drawing.
BE362195D BE362195A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362195A true BE362195A (en)

Family

ID=35149

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362195D BE362195A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362195A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2579722A1 (en) METHOD FOR ATOMIZING FUEL AND DEVICE FOR CARRYING OUT SAID METHOD
EP0967434B1 (en) Burner with concentric air ducts and central stabilizer
BE362195A (en)
FR2779805A1 (en) FOG INJECTOR FOR FUEL BURNER AND BURNER PROVIDED WITH SUCH INJECTOR
CH636023A5 (en) Pipe for injecting and spraying liquid waste (residues)
FR2465158A3 (en) SPRAY FUEL OIL BURNER, PARTICULARLY FOR LOW POWER APPLIANCES
BE364337A (en)
CH617500A5 (en) Atomising burner for liquid fuel
CH118920A (en) Liquid fuel furnace installation.
BE482978A (en)
BE574158A (en)
BE561981A (en)
BE484810A (en)
BE443869A (en)
CH253675A (en) Method for spraying liquid fuel, and device for its implementation.
BE359102A (en)
CH109204A (en) Burner for heavy liquid fuels.
BE581681A (en)
CH89140A (en) Incandescent lamp for liquid fuel.
BE520195A (en)
CH288548A (en) Combustion chamber for gas turbine.
CH101712A (en) Burner for liquid fuel.
BE337726A (en)
BE677665A (en)
CH125157A (en) Process for preparing a combustible gas, starting from liquid hydrocarbons.