BE361455A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361455A
BE361455A BE361455DA BE361455A BE 361455 A BE361455 A BE 361455A BE 361455D A BE361455D A BE 361455DA BE 361455 A BE361455 A BE 361455A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
support
locking
upright
bar
cutting machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361455A publication Critical patent/BE361455A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B26HAND CUTTING TOOLS; CUTTING; SEVERING
    • B26DCUTTING; DETAILS COMMON TO MACHINES FOR PERFORATING, PUNCHING, CUTTING-OUT, STAMPING-OUT OR SEVERING
    • B26D7/00Details of apparatus for cutting, cutting-out, stamping-out, punching, perforating, or severing by means other than cutting
    • B26D7/01Means for holding or positioning work
    • B26D7/02Means for holding or positioning work with clamping means

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Forests & Forestry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Machine à découper la viande ou matières analogues. 



   Dans les machines ordinaires pour découper en tranches les substances telle que la viande, la substance à découper est serrée pur un support, qui peut prendre la forme d'une table d'alimentation (désignée quelquefois comme plaque d'alimentation). Dans certaines constructions, le serrage se fait au moyen d'un crampon de l'espèce où un organe de serrage est porté   à   une extrémité par un montant unique (voir par exem- ple le. brevet antérieur n  138.121), le second montant ordinaire sur le   côté   opposé du support de la substance, étant omis,. 



   La présente invention se rapport aux crampons de l'espèce ci-dessus et a pour but d'un perfectionner la   oons.   truction. 



   Diaprés cette invention, le dispositif de serrage 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 est pivoté à une extrémité sur un support qui peut glisser sur le montant et qui est pourvu de deux organes de blocage, un de ces organes étant disposé pour coopérer avec le montant de façon à contrôler la position du support sur celui-ci et l'autre des dits organes pour coopérer avec uno pièce sur l'or- gáne de serrage, de façon à   contrôler   la position angulaire de   celui-ci.   



   La disposition est telle que le dispositif de serra- ge est retenu automatiquement par l'un des organes de blocage dans une position donnée quelconque, tandis que l'autre organe de blocage permet de produire une forte pression de serrage par le dispositif de serrage sur la substance pendant que celle-ci est serrée, et de maintenir cette pression dans la suite. 



   Une réalisation   constructionelle   de l'invention est représentée comme exemple sur le dessin annexé, sur le- quel: 
La figure1 est une élévation en coupe du crampon ajusté à une table d'alimentation, 
La   figure   est une vue en plan de la figure 1, une partie étant en coupe. 



   Sur le dessin, la table d'alimentation est indignée par 1 et le montant par 2. 



   L'organe crampon consiste un une barre horizontale   creuse 3   munie d'une partie   serratée 4   destinée à gripper la substance à serrer. Une extrémité de la barre est bifurquée en 6 entre deux plaques espacées 8,9 et une broche 10 qui sont disposées l'une de chaque côté du montant 2, ce dernier passant entre les   bras 5   qui constituent la bifurcation de la   b arre.   L'entretoise 8 est façonnée d'après la courbe du montant 2 et si désiré la broche 10 peut être façonnée en demi cercle pour entourer le montant en partie. 



   Les plaques espacées % supportent entre elles deux      

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rouleaux disposés pour enfourcher les côtés opposés du mon-      tant, un rochet   à   friction 12 avec bord 12a qui peut mordre la surface du montant, et un dispositif de blocage comprenant une bague de blocage 13 qui entoure une goupille 14 disposée verticalement à la barre de serrage 3 et pivotant dessus. 



   Le rochet à friction 12 est forcé continuellement contre le montant par un ressort 15, et l'ajustage entre la face I2a et le pivot 16 du rochet est tel. que lorsque la dite face s'engage avec le montant, elle bloque positivement les plaques 
7 (et les organes qu'elles supportent) contre tout mouvement ascendant et produit un effort de freinage qui   empêche   le mouvement descendant des plaques. 



   Un levier à main 17 relié à une poignée 3a à   l'extré-   mité libre de la barre 3 est relié à une extrémité d'une tige 18 qui peut se déplacer dans le sens de la longueur et monté à l'intérieur de la barre, l'autre extrémité de la tige 18 est supportée par un dispositif   .   goupille et fente 19.20 par la barre. La tige 18 esten ligne avec un bras I2b dirigé vers le bas depuis le rochet 12, et en maniant convenablement le levier   à   main 17, la face 12a peut être retirée de son engage- ment avec le montant 2, parce que la tige 18 s'engage avec le bras 12b et le déplace. 



   La bague de blocage 13 s'appuie   d'un   côté sur un rebord constitué par une entaille   21   dans l'entretoise 9 et sur le coté opposé sur un ressort 22, l'effet du dit ressort étant d'obliquer la bague 13 dans une position où elle s'accro- che à la goupille de blocage 14. Dans cette position de la bague 13, la goupille est bloquée contre le mouvement à tra- vers celle-ci, et ainsi la barre 3 est supportée lorsqu'elle se trouve dans une position inactive telle que représentée-sur la figure 1. 



   Un frappeur réglable 23 porté par un autre bras 12c du rochet 12, est disposé exactement au dessus de la bague de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 blocage !3. la disposition étant telle que lorsque le rochet est obliqué de façon à être dégagé du montant en saisissant la manette 17, le frappeur 23 déplace la bague 13 contre l'effort du ressort 22 et délivre ainsi la goupille de blocage 
14. 



   La broche 10 sert à limiter le mouvement de la barre 3 vers le bas et limite également le mouvement des rouleaux II en s'éloignant du montant 2. 



   En agissant sur le crampon, pour en soulever la barre 
3, la poignée 3a est saisie et la manette 17 déplacée de façon à libérer la face 12a et en même temps la goupille de blocage 
14. En forçant l'extrémité libre de la barre vers le haut, celle- ci s'oblique d'une quantité limitée (c'est-à-dire jusqu'à ce que les bras 5 s'engagent avec l'entretoise   6).Les   rouleaux II sont forcés contre le montant, etune pression continue vers le haut provoque le glissement de la barre 3, des plaques 7 et des au- tres pièces associées, vers le haut le long du montant.

   Si l'on lèche maintenant le levier à main, la face 12a du rochet est pressée par le ressort   15   contre le montant, la bague de blocage 
13 est pressée par le ressort 22 de façon à s'engager avec la goupille de blocage 14 et ainsi la barre est maintenue dans la position ajustée. 



   Four faire descendre la barre, on n'a qu'a la pousser vers le bas à son extrémité libre, le degré de pression étant simple- ment celui nécessaire pour surmonter l'action de freinage de la face 12a du rochet. 



   Pour serrer un morceau de viande sur la table d'alimenta- tion 1, la barre est d'abord abaissée jusqu'à ce qu'elle s'engage avec la viande et ensuite elle est pressée fortement vers le bas, 
Le résultat en est, que la bague de blocage 13 est tirée vn peu vars le bas par la goupille de blocage 14, contre l'effort du ressort,et celle-ci est libérée, ce qui permet d'abaisser la . barre aussi loin que la viande le permet. En même temps, la   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la barre a une tendance à osciller autour de la viande, c'est-à- dire que l'extrémité pivotée de la barre a une tendance s'éle- ver. Plus cette tendance de la barre à s'élever à son extrémité pivotée est grande, plus le rochet 12 s'agrippera au montant et empêchera le soulèvement.

   Lorsque la viande est effectivement serrée, on relâche la poignée   Sa.   De suite la barre a une ten- dance de se soulever sous la pression de la viande. Cette ton- dance est effectivement contrebalancée par la bague de blocage 13, qui s'oblique sous la pression de son ressort et s'agrippe fortement à la goupille. En conséquence la viande reste effica- cement serrée. 



   Un montant secondaire 24 est prévu pour empêcher la barre de serrage 3 de tourner sur le montant 2 qui la supporte. 



  De montant secondaire 24 passe par une entaille dans un bras 25 qui se prolonge d'une des plaques espacées 4, qui s'engage avec un coussin à friction 26 pressé par un ressort, et qui aide à supporter la plaques 7 et la barre de serrage 3 dans la position quelconque qu'on les a fait prendre . 



   Au lieu d'employer un montant secondaire pour empêcher la barre 3 de tourner. le montant principal 2 peut être pourvu d'un plat longitudinal ou d'une clavette, qui s'engage aveo une des plaques 7 ou avec une pièce supportée par celle-ci. ' 
Il est bien entendu que les détails de la construction décrite em représentée, peuvent varier sans se départir de l'es- prit de l'invention. , 
REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Machine for cutting meat or the like.



   In ordinary machines for slicing substances such as meat, the substance to be sliced is clamped to a support, which may take the form of a feed table (sometimes referred to as a feed plate). In certain constructions, the tightening is done by means of a crampon of the kind where a tightening member is carried at one end by a single upright (see for example the. Prior patent no. 138.121), the second ordinary upright. on the opposite side of the substance carrier, being omitted ,.



   The present invention relates to the spikes of the above species and aims to improve the oons. truction.



   According to this invention, the clamping device

 <Desc / Clms Page number 2>

 is pivoted at one end on a support which can slide on the upright and which is provided with two locking members, one of these members being arranged to cooperate with the upright so as to control the position of the support thereon and the another of said members to cooperate with a part on the clamping member, so as to control the angular position of the latter.



   The arrangement is such that the clamping device is automatically retained by one of the locking members in any given position, while the other locking member makes it possible to produce a strong clamping pressure by the clamping device on. the substance while it is squeezed, and to maintain that pressure thereafter.



   A constructional embodiment of the invention is shown as an example in the accompanying drawing, in which:
Figure 1 is a sectional elevation of the clamp fitted to a feed table,
The figure is a plan view of figure 1, part being in section.



   In the drawing, the feeding table is outraged by 1 and the amount by 2.



   The clamp member consists of a hollow horizontal bar 3 provided with a serrated part 4 intended to grip the substance to be clamped. One end of the bar is bifurcated at 6 between two spaced plates 8, 9 and a pin 10 which are arranged on one side of the upright 2, the latter passing between the arms 5 which constitute the bifurcation of the bar. The spacer 8 is shaped according to the curve of the post 2 and if desired the pin 10 can be shaped in a semicircle to surround the post in part.



   The spaced plates% support between them two

 <Desc / Clms Page number 3>

 rollers arranged to straddle opposite sides of the upright, a friction ratchet 12 with edge 12a which can bite the surface of the upright, and a locking device comprising a locking ring 13 which surrounds a pin 14 disposed vertically to the upright bar. clamping 3 and pivoting on it.



   The friction ratchet 12 is forced continuously against the upright by a spring 15, and the fit between the face I2a and the pivot 16 of the ratchet is such. that when said face engages with the upright, it positively blocks the plates
7 (and the members which they support) against any upward movement and produces a braking force which prevents the downward movement of the plates.



   A hand lever 17 connected to a handle 3a at the free end of the bar 3 is connected to one end of a rod 18 which can move lengthwise and mounted inside the bar. , the other end of the rod 18 is supported by a device. pin and slot 19.20 by the bar. The rod 18 is in line with an arm I2b directed downwards from the ratchet 12, and by operating the hand lever 17 properly, the face 12a can be withdrawn from its engagement with the post 2, because the rod 18 s 'engages with the arm 12b and moves it.



   The locking ring 13 rests on one side on a rim formed by a notch 21 in the spacer 9 and on the opposite side on a spring 22, the effect of said spring being to oblique the ring 13 in a position where it catches on the locking pin 14. In this position of the ring 13, the pin is locked against movement through it, and thus the bar 3 is supported when it is located. in an inactive position as shown in Figure 1.



   An adjustable batter 23 carried by another arm 12c of the ratchet 12, is disposed exactly above the ring of

 <Desc / Clms Page number 4>

 blocking! 3. the arrangement being such that when the ratchet is oblique so as to be released from the upright by gripping the lever 17, the striker 23 moves the ring 13 against the force of the spring 22 and thus releases the locking pin
14.



   The pin 10 serves to limit the movement of the bar 3 downwards and also limits the movement of the rollers II away from the upright 2.



   By acting on the crampon, to lift the bar
3, the handle 3a is grasped and the handle 17 moved so as to release the face 12a and at the same time the locking pin
14. By forcing the free end of the bar upwards, the bar is tilted by a limited amount (that is, until the arms 5 engage with the spacer 6 The rollers II are forced against the upright, and continuous upward pressure causes the bar 3, plates 7 and other associated parts to slide upward along the upright.

   If we now lick the hand lever, the face 12a of the ratchet is pressed by the spring 15 against the upright, the locking ring
13 is pressed by the spring 22 so as to engage with the locking pin 14 and thus the bar is held in the adjusted position.



   In order to lower the bar, all that is required is to push it downwards at its free end, the degree of pressure being simply that necessary to overcome the braking action of the face 12a of the ratchet.



   To clamp a piece of meat on the feeding table 1, the bar is first lowered until it engages with the meat and then it is pressed down strongly,
The result is that the locking ring 13 is pulled vn little vars the bottom by the locking pin 14, against the force of the spring, and the latter is released, which makes it possible to lower it. bar as far as the meat allows. At the same time, the @

 <Desc / Clms Page number 5>

 the bar has a tendency to oscillate around the meat, ie the pivoted end of the bar has a tendency to rise. The greater this tendency of the bar to rise at its pivoted end, the more the ratchet 12 will grip the post and prevent lifting.

   When the meat is effectively squeezed, the handle Sa is released. The bar therefore has a tendency to rise under the pressure of the meat. This tone is effectively counterbalanced by the locking ring 13, which is oblique under the pressure of its spring and grips strongly to the pin. As a result, the meat remains effectively tight.



   A secondary upright 24 is provided to prevent the clamping bar 3 from rotating on the upright 2 which supports it.



  The secondary post 24 passes through a notch in an arm 25 which extends from one of the spaced plates 4, which engages with a friction pad 26 pressed by a spring, and which helps to support the plates 7 and the bar. clamping 3 in any position that they were made to take.



   Instead of using a secondary upright to prevent bar 3 from rotating. the main upright 2 can be provided with a longitudinal flat or a key, which engages aveo one of the plates 7 or with a part supported by it. '
Of course, the details of the construction described and shown may vary without departing from the spirit of the invention. ,
CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

-------------- I. Crampon de machine à décoder de l'espèce décrite, dans lequel l'organe de serrage est pivoté à une extrémité sur un support qui peut glisser sur le montant et qui est pourvu de., deux organes de blocage, un des dits organes étant disposé pour coopérer avec le montant de façon à contrôler la position du sup- port sur celui-ci, etll' autre des dits organes coopérant avec une <Desc/Clms Page number 6> pièce du dispositif de serrage, de façon à contrôler la posi- tion angulaire de celui-ci. -------------- I. Crampon of a decoding machine of the kind described, in which the clamping member is pivoted at one end on a support which can slide on the upright and which is provided with., Two locking members, one of said members being arranged to cooperate with the upright so as to control the position of the support thereon, and the other of said members cooperating with a <Desc / Clms Page number 6> part of the clamping device, so as to control the angular position thereof. 2. Crampon de machine à découler suivant la revendication 1, dans lequel l'organe de blocage disposé pour coopérer avec le montant comprend un rochet à friction pivoté sur le support glissant. 2. A spur of the flow machine according to claim 1, in which the locking member arranged to cooperate with the upright comprises a friction ratchet pivoted on the sliding support. 3. Crampon de machine à, découper suivant les revendica- tione 1 et 2, dans lequel l'organe de blocage qui coopère avec le dispositif de serrage, comprend une 'bague de blocage supportée par le support glissant et pénétrée par une saillie qui pivote sur le dit organe. 3. Cutting machine spike according to claims 1 and 2, wherein the locking member which cooperates with the clamping device comprises a locking ring supported by the sliding support and penetrated by a projection which pivots. on the said organ. 4. Crampon de machine à découler suivant une quelconque des revendications précédentes, dans lequel les deux organes de blocage sont contrôlés par un organe actionné à la main à l'extrémité libre de l'organe de serrage. 4. A spindle machine according to any preceding claim, wherein the two locking members are controlled by a member operated by hand at the free end of the clamping member. 5. Crampon de machine à découper suivant une quelcon- que des revendications précédentes, dans lequel le support gliosant comprend des plaques espacées, entre lesquelles les deux dispositifs de blocage et les pièces associées sont con- tenues. 5. A cutting machine spike according to any one of the preceding claims, wherein the sliding support comprises spaced apart plates, between which the two locking devices and associated parts are contained. 6. Crampon de machine à découper de l'espèce décrite, comprenant la combinaison d'une barre de serrage, d'un support pivoté sur une extrémité de celle-ci et pouvant glisser sur un montant, un rochet à friction sur le dit support qui coopère avec le montant pour contrôler la position du dit support dessus. un dispositif de blocage sur le dit support coopérant avec. une pièce sur la barre pour contrôler sa position angulaire, et un organe à la main à l'extrémité libre de la barre pour contrôler le rochet et le dispositif de blocage. 6. Crampon of a cutting machine of the kind described, comprising the combination of a clamping bar, a support pivoted on one end thereof and able to slide on a post, a friction ratchet on said support. which cooperates with the upright to control the position of said support above. a locking device on said support cooperating with. a part on the bar to control its angular position, and a hand member at the free end of the bar to control the ratchet and the locking device. 7. Crampon de machine à découper suivant une quelcon- que des revendications précédentes, dans lequel un montant supplémentaire, qui empêche l'organe de serrage de tourner, est -influencé par un coussin à friction qui aide à supporter <Desc/Clms Page number 7> le dit organe et lea pièces qui y sont associées, 8, Crampon de machine à découper de l'espèce décrite, essentiellement comme décrite ci-avant, avec référence au et comme représenté sur le dessin annexé. 7. A cutting machine spike according to any preceding claim, wherein an additional post, which prevents the clamping member from rotating, is influenced by a friction pad which helps to support. <Desc / Clms Page number 7> the said organ and the parts associated with it, 8, Crampon of a cutting machine of the kind described, essentially as described above, with reference to and as shown in the accompanying drawing.
BE361455D BE361455A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361455A true BE361455A (en)

Family

ID=34551

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361455D BE361455A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361455A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1683679B1 (en) Fixing device for fixing a crossbar
EP0080960B1 (en) Device with orientable jaws, adaptable to any support to assure in a stable way the holding, assembling, separating or keeping in position of workpieces of different shapes or dimensions
EP0057654B1 (en) Device for cutting logs or the like into lengths
BE361455A (en)
CH599865A5 (en) Tyre removal and fitting machine
BE1026213A1 (en) FORMING BANK HAVING A DEVICE FOR GUIDING A SPINDLE ROD
EP0309321A1 (en) Band saw with tiltable blade
CH632946A5 (en) Device for locking a component on a cutting machine
EP1488849B1 (en) High adjustable Mixer with self blocking mechanism
FR2880298A1 (en) Billet or fagot maintaining device for use during manual or mechanical cutting, has fixed jaws arranged in V shape and serving as cradle to receive billet, and upper movable jaw actuated by pressing pedal downwards
BE350945A (en)
EP0256957A1 (en) Numerically-controlled plate shears
FR2533831A1 (en) Movable clamp device for a machine for stringing tennis racquets and the like
CH392402A (en) Device for placing a timepiece mobile in place between two coaxial bearings
FR2564014A1 (en) DEVICE FOR MAINTAINING PLATE MATERIALS ON THE TABLES OF A SAWING MACHINE
FR2671689A1 (en) PRUNER.
BE487280A (en)
WO2011070425A1 (en) Device for sharpening a chain of a chainsaw
BE436473A (en)
BE363687A (en)
BE350443A (en)
CH665435A5 (en) ROTARY HOOK LOOP SENSOR DEVICE FOR SEWING MACHINE.
FR2777488A1 (en) VIBRATING SANDER
BE536373A (en)
CH331095A (en) Tying machine comprising a mechanism for clamping the end of a metal wire