BE361107A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361107A
BE361107A BE361107DA BE361107A BE 361107 A BE361107 A BE 361107A BE 361107D A BE361107D A BE 361107DA BE 361107 A BE361107 A BE 361107A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
lever
valve
starting
compression
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361107A publication Critical patent/BE361107A/fr

Links

Landscapes

  • Valve Device For Special Equipments (AREA)
  • Output Control And Ontrol Of Special Type Engine (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "Prooédé   et dispositif de mise en marche des moteurs 
 EMI1.1 
 polyoylindriques par suspension de la compression" 
La présente invention a trait aux dispositifs de sus- pension de la compression pour moteurs   polycylindriques   et en particulier pour moteurs hors de bord ou moteurx extérieurs à plusieurs cylindres . 



     L'invention   a pour objet un procédé permettant une mise en marche facile de l'arbre à manivelle du moteur, sans modifier le mélange explosif . 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invnetion vise également un dispositif   de.suspension   de la compression pour faciliter le démarrage des moteurs, hors de bord, moteurs extérieurs, ou autres moteurs à deux temps comportant plusieurs cylindres, ce dispositif étant étudié non seulement pour suspendre la compression dans l'un des cylindres, mais également pour augmenter l'intensité de l'allumage dans l'autrecylindre . 



   Un des buts de l'invention est de créer un disposi- tif de suspension de la compression dans l'un des cylin- dres d'un moteur à gaz, en particulier du type des mo- teurs hors de bord ou moteurs extérieurs, dans lequel le moteur est du type à deux temps 4 cylindres opposés , de dispositif de suspension de la compression, de construction économique et durable, et capable de facili- ter grandement le démarrage des moteurs hors de bord ou autres moteurs à deux temps ayant plusieurs cylindres, est construit et agencé de façon à suspendre la compres- sion dans l'un des cylindres et à arrêter simultanément la distribution de gaz à ce cylindre, de façon à augmen- ter la quantité de mélange devant être enflammé dans l'au- tre cylindre , 
Plus spécifiquement, l'invention a pour objet un dispositif de suspension de la compression simple et ef- ficace,

   qui peut être commandé à la main par l'intermé-   diaire   d'un levier ou d'une poignée approprié, qui est établi de façon à assurer l'actionnement d'une soupape dans l'un de plusieurs cylindres, ce qui empêche la com- pression de s'opérer dans ce cylindre, et simultanément à actionner une autre soupape pour y arrêter   l'arrivée   de gaz , en permettant ainsi à une plus grande quantité 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de gaz de passer dans le cylindre travaillant donc en intensifiant la force explosive initiale dans ce cylindre. 



   La description détaillée qui suit et les dessins an- nexés feront ressortir ces caractéristiques et d'autres particularités de l'invention . 



   F.g. 1 est une vue latérale d'un mode de réali- sation de l'invention appliquée à un moteur hors de bord ou moteur   extérie ur   du type double à cylindres opposés, certaines parties de ce moteur étant représentées en   cou-   pe afin de montrer plus clairement certains organes qui seraient autrement cachés . 



   Fig. 2 est une vue en plan, à plus grande   échelle,   du cylindre représenté sur la gauche de la figure 1, une partie de ce cylindre étant arraohée pour montrer plus clairement la construction de la soupape de décompression. 



   Fig. 8 est une coupe verticale, axiale et lon-   gitudinale   du cylindre, suivant la ligne 3-3 de la figure   2   
Fig. 4 est une vue de détail en coupe du mécanis- me à levier à main, suivant la ligne 4-4 de la figure 2. 



   Fig. 5 est une coupe verticale, prise transversa- lement par l'un des cylindres suivant la ligne 5-5 de la figure 1 . 



     Fig. 6   est également une coupe verticale trans- versale de ce cylindre, suivant la ligne 6-6 de la fi- gure 2 . 



   D'une façon générale, l'invention concerne un dispo- sitif pour faciliter le démarrage des moteurs hors de bord ou moteurs extérieurs du type   polycylindrique   et enparticulier les moteurs à deux temps du type double à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 cylindres opposés, dans lequel la compression due au mou- vement simultané vers l'extérieur des pistons dans les deux cylindres rend la mise en marche de l'arbre à mani- velle des moteurs particulièrement difficile   pourle   dé- marrage .

   L'invention consiste à établir l'un des cylin- dres, et un seulement, du moteur double à cylindres op- posés avec une soupape de décompression de dimensions suffisantes pour empêcher la compression dans ce cylindre et faire en sorte qu'il n'y ait lieu, dans la mise en marche de l'arbre à manivelle du moteur, de surmonter que la compression de l'autre cylindre .

   Dans les types de moteurs comportant plus de deux cylindres, soit du type double à cylindres opposés, soit d'autres dispositions, ce procédé de décompression peut être étendu dans une mesure suffisante pour suspendre la compression dans une partie des cylindres, de façon que le moteur puisse être étendu dans une mesure suffisante pour suspendre la com- pression dans une partie des cylindres, de façon que le moteur puisse être mis en marche à la main ou que la mi4e en marche de l'arbre à manivelle puisse être obtenue par un mouvement originel relativement petit . 



   Les dessins annexés représentent un exemple   d'appli-   cation de l'invention à un moteur hors de bord ou moteur extérieur du type double à cylindres opposés à deux temps. 



  Les détails de construction de ce moteur et la disposi- tion de ses cylindres sous une forme de construction dou- ble à cylindres opposés à deux temps ne sont pas   nouveau ;   ce qui est nouveau c'est leur combinaison avec une soupa- pe d'échappement ou de décompression desservant un seul des cylindres , Cette construction représente le type      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 usuel de carter de manivelle 2 et le cylindre double à éléments opposés 4 et 6, dans lesquels fonctionnent les pistons   8   reliés au moyen des bielles 10 et 12 pour en- traîner l'arbre usuel 14 du moteur . Cet arbre comporte un évidement rainé 16, dans lequel vient s'engager , de façon amovible, l'arbre 18 passant dans le manchon tubu- laire 20 de construction bien connue .

   Sur l'arre opposé 
22 du moteur sont montés le volant et la magnéto combinés   4   bien connus dans cette construction et lent la partie supérieure est pourvue d'un disque de   dén arrage   26, desti- né à recevoir un câble ou un autre élément flexible per- mettant de lancer le moteur à la   main ,   
Dans les moteurs hors de bord ou moteurs extérieur de ce type et en particulier dans les grands groupes mo- teurs, on a rencontré des difficultés considérables pour assurer leur lancement ou démarrage en raison du fait que les deux pistons placés dans les cylindres doubles oppo- sés se   déplacent   Simultanément vers l'extérieur dans leur course de compression,

   ce qui pratiquement double l'ef- fort qui est nécessaire pour faire tourner l'arbre   2   du moteur en vue de son démarrage . L'invention supprime cette difficulté en suspendant sensiblement ou complète- ment la compression dans l'un des cylindres seulement, et non pas dans l'autre, de sorte que la compression totale qu'il y a lieu de surmonter dans la mise en marche de l'arbre à manivelle pour le démarrage se trouve considé- rablement réduite .Dans le cas d'un cylindre double   à'   éléments opposés à deux temps, cette compression est pra- tiquement réduite de moitié . 



   Vans le présent mode de réalisation de l'invention, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 on établit l'un des cylindres, par exemple le cylindre 6 avec un orifice 28   (Fig. 2   et 6) de dimensions suffi- santes pour que,, quand cet orifice est ouvert et que le piston effectue une course de compression dans ce cylin- dre, il ne s'y produise pratiquement pas de compression, ±fin de commander,   couverture   et la fermeture de cet cri- fioe 28, le cylindre 6 est établi avec un prolongement 30, d'une seule pièce avec ce cylindre et sur lequel s'ajus- te un chapeau de fermeture 32, fixé rigidement à ce pro- longement 30 au moyen de boulons ou vis 34.

   Ce chapeau de fermeture 32 comporte à son tpur une partie en forme de   manchon   36 qui est établie pour recevoir la tige 38 de la soupape de décompression, désignée dans son ensem- ble par 40 . \Jette soupape 40 est pourvue d'une tête ap- propriée 42 qui est établie pour être amenée en prise avec un siège 44 par l'intermédiaire   d'un   ressort héli- coîdal 46 qui entoure la partie extérieure de la tige de soupape 38. Ce ressort 46 est interposé entre un collier ou rondelle 48 et l'extrémité extérieure du manchon   36 ;   il sert à tirer normalement la soupape pour la maintenir en contact étroit avec le siège 44 .

   Le ressort 46 sert également à forcer l'extrémité extérieure de la tige 38   @   de la soupape à attaquer normalement un doigt 50 qui est monté à pivot 'sur un bras de support 42 solidaire ou d'une seule pièce avec le manchon 36 . Un autre élémenten forme de doigt   84 ,   façonné d'une seule pièce avec le doigt 50, est disposé à environ 90  par rapport à celui-ci et est destiné à attaquer l'extrémité d'une tige d'actionne  ment 86 d'un mécanisme à levier désigné dans son ensem- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
Le mécanisme à levier 58 comprend une poignée ou levier 60 fixé à l'extrémité extérieure d'un arbre tour- nant 62 .

   Cet arbre 62 peut tourner dans un manchon fixe 
64 et son extrémité intérieure supporte une soupape 66 (Fig. 3 et   5).L'extrémité   inférieure du levier 60 suppor- te de façon pivotante une extrémité de la tige d'action- nement 56 ; l'amplitude de mouvement qu'on peut faire prendre à ce levier est limitée par des butées 68 et 70, d'une seule pièce avec un collier de serrage 72, qui est fixé sur l'extrémité extérieure du manchon fixe 64 . Une patte 71 prévue sur le levier 60 est destinée à venir en prise avec les butées   6b   et 70 .

   On voit que le levier 
60 est susceptible d'être déplacé d'un angle de 90  et qu'un ressort hélicoïdal 74 est interposé entre sa surfa- ce intérieure et un épaulement du manchon 64 (Fig. b) pour assurer une résistance de friction convenable entre le levier et ce manohon , La soupape 66 traverse un canal 
76 (Fig. 3) qui établit la communication entre le carter de mànivelle et la chambre du cylindre pour permettre l'éooulement du gaz dans cette chambre au moment voulu du cycle de fonctionnement . 



   Par ce qui précède, on voit que,lorsque le levier 60 est amené à la position verticale représentée dans les diverses figures du dessin, avec la patte 71 adjacente à la butée   6b,   la tige d'actionnement 56 est déplacée vers la gauche (Fig. 1 et 2) où elle vient en prise avec le doigt articulé 54 . Ceci a pour effet que le doigt 50 attaque la tige 38 de la soupape et que la tête de soupape 
42 est ainsi soulevée de son siège . Simultanément à cette opération de soulèvement de la soupape 42 de son siège,      

 <Desc/Clms Page number 8> 

 la soupape 66 (Fig. 3 et 5) est tournée pour être amenée à une position verticale ou de fermeture dans le canal 76.

   On voit bien ainsi qu'après la course de compression du piston 8 dans le cylindre 6 il ne se produit pas de compression dans ce cylindre parce que la soupape 40 est ouverte . D1 apparaît également que la fermeture de la soupape 66 empêche qu'une certaine quantité de gaz soit introduite dans la chambre du cylindre de sorte que le volume de gaz introduit dans le cylindre opposé 4 est considérablement augmenté.

   en d'autres termes, lorsque le levier 60 est amené à la position verticale, la facilité avec laquelle le moteur peut être mis en marche est con- sidérablement augmentée en raison de la décompression qui se manifeste à l'intérieur du cylindre 6 et par ce que la force explosive initiale dans le cylindre 4 est augmentée en raison de l'augmentation du volume de gaz qui y est   amené ,  Dès que l'opération de mise en marche de l'arbre à manivelle est terminée, on peut rabattre le levier 60 vers le bas jusqu'à une position horizontale, avec la patte 71 attaquant la butée 70 . Ceci fait que l'extrémi- té inférieure de la tige d'actionnement 56 est amenée hors de prise avec le doigt 54 et que le ressort en hé- lice 46 (Fig. 2) applique automatiquement la soupape 40 sur son siège .

   La soupape 66 est tournée simultanément de façon à établir une communication normale entre le car- ter de manivelle du moteur et la chambre du cylindre 6, le façon à permettre l'amenée normale de gaz à ce cylin- dre . 



   Dans la construction représentée sur les dessins, dans laquelle le moteur est du type double à cylindres   @   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 opposés, un seulement des cylindres est pourvu de la sou- pape de décompression conforme à   l'invention .   L'autre cylindre ne comporte pas de soupape de décompression . 



   Dans les moteurs ayant plus de deux cylindres, des dis- positions équivalentes peuvent être Employées pour sus- pendre la compression dans un nombre suffisant des cy- lindres pour permettre la mise en marche . 



   L'un des grands avantages de la présente   construc-   tion réside dans le fait que, grâce à la suspension de la compression dans l'un des cylindres d'un moteur dou- ble à cylindres opposés, l'allumage dans l'autre   cylin-   dre est considérablement intensifié, ce qui produit une étincelle plus forte et plus chai de, et un allumage plus oomplet et plus rapide . Ceci est dû au fait que les dis- positifs d'allumage par bougies d'un moteur double à cy- lindres opposés sont montés en série dans le circuit d'allumage et que les étincelles Be font simultanément . 



   Lorsqu'il n'y a pas de compression dans l'un des cylin- dres, ceci permet un passage plus puissant de l'étincel- le dans le cylindre restant qui est sous compression ,
On voit par ce qui précède que grâce au dispositif de   suspension   de la compression suivant l'invention, on peut faire démarrer effectivement un moteur polyoylin- drique et en particulier un moteur du type double à cy- lindres opposés sans modifier le mélange explosif dans le ou les cylindres de travail, sauf une augmentation de la quantité de mélange admis audit ou auxdits cylin- ares pour intensifier la force explosive initiale . En intensifiant cette force, le démarrage du moteur est grandemenr facilité, la décompression dans l'un des cylindres 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 réduisant au minimum l'effort manuel requis pour mettre le moteur en marche . 



   L'invention n'est d'ailleurs pas limitée au type particulier de mécanisme de commande de la soupape suspen- dant la compression qui a été décrit ; elle est   suscepti-   ble d'être réalisée suivant de nombreuses autres variantes et modifications, sans s'écarter de son esprit et sans osr- tir de sa portée . Par l'emploi du procédé perfectionné de mise en marche des moteurs hors de bord, moteurs exté- rieurs ou moteurs similaires conforme à l'invention, il est bien évident qu'on augmente considérablement la faci- lité avec laquelle le démarrage peut être assuré , -   Revendications     
1. Un procédé de mise en marche d'un moteur poly- cylindrique, consistant à suspendre complètement la com- pression danscertains cylindres mais à maintenir la compression dans an moins un des autres cylindres .



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Process and device for starting motors
 EMI1.1
 polyoylindrical by suspension of compression "
The present invention relates to compression suspension devices for multi-cylinder engines and in particular for outboard engines or external engines with several cylinders.



     The object of the invention is a method allowing easy starting of the crank shaft of the motor, without modifying the explosive mixture.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The invnetion also relates to a compression suspension device to facilitate the starting of engines, outboards, outboard motors, or other two-stroke engines comprising several cylinders, this device being designed not only to suspend compression in the engine. one of the cylinders, but also to increase the intensity of the ignition in the other cylinder.



   One of the aims of the invention is to create a device for suspending the compression in one of the cylinders of a gas engine, in particular of the type of outboard motors or external motors, in wherein the engine is of the opposed 4-cylinder two-stroke type, having a compression suspension device, of economical and durable construction, and capable of greatly facilitating the starting of outboards or other two-stroke engines having more than one cylinder , is constructed and arranged so as to suspend the compression in one of the cylinders and simultaneously stop the delivery of gas to that cylinder, so as to increase the quantity of mixture to be ignited in the other cylinder,
More specifically, the object of the invention is a simple and effective compression suspension device,

   which can be controlled by hand by means of a suitable lever or handle, which is so established as to ensure the actuation of a valve in one of several cylinders, thus preventing the compression to take place in this cylinder, and simultaneously to actuate another valve to stop the supply of gas, thus allowing a greater quantity

 <Desc / Clms Page number 3>

 of gas to pass into the cylinder thus working by intensifying the initial explosive force in this cylinder.



   The following detailed description and the accompanying drawings will highlight these and other features of the invention.



   F.g. 1 is a side view of an embodiment of the invention applied to an opposing cylinder twin type outboard or exterior motor, certain parts of this motor being shown in section to show more clearly some organs that would otherwise be hidden.



   Fig. 2 is a plan view, on a larger scale, of the cylinder shown on the left of FIG. 1, part of this cylinder being cut away to show more clearly the construction of the decompression valve.



   Fig. 8 is a vertical, axial and longitudinal section of the cylinder, taken along line 3-3 of FIG. 2
Fig. 4 is a sectional detail view of the hand lever mechanism, taken on line 4-4 of Figure 2.



   Fig. 5 is a vertical section taken transversely through one of the cylinders taken along line 5-5 of Figure 1.



     Fig. 6 is also a transverse vertical section of this cylinder, taken along line 6-6 of figure 2.



   In general, the invention relates to a device for facilitating the starting of outboard motors or outboard motors of the polycylindrical type, and in particular two-stroke motors of the double-cylinder type.

 <Desc / Clms Page number 4>

 opposed cylinders, in which the compression due to the simultaneous outward movement of the pistons in the two cylinders makes the crankshaft of engines particularly difficult to start.

   The invention is to provide one of the cylinders, and only one, of the twin opposed cylinder engine with a pressure relief valve of sufficient size to prevent compression in that cylinder and ensure that it does not. In starting up the crankshaft of the engine, the compression of the other cylinder must be overcome.

   In engine types with more than two cylinders, either of the double opposed cylinder type or other arrangements, this decompression process can be extended to a sufficient extent to suspend compression in part of the cylinders, so that the engine can be extended to a sufficient extent to suspend compression in part of the cylinders, so that the engine can be started by hand or that the crankshaft halfway can be obtained by a relatively small original movement.



   The accompanying drawings show an example of application of the invention to an outboard motor or outboard motor of the twin opposed cylinder two-stroke type.



  The construction details of this engine and the arrangement of its cylinders in a dual opposed, two-stroke form of construction are not new; what is new is their combination with an exhaust or decompression valve serving only one of the cylinders. This construction represents the type

 <Desc / Clms Page number 5>

 usual crank case 2 and the double cylinder with opposed elements 4 and 6, in which operate the pistons 8 connected by means of the connecting rods 10 and 12 to drive the usual shaft 14 of the engine. This shaft comprises a grooved recess 16, in which the shaft 18 engages, in a removable manner, passing through the tubular sleeve 20 of well-known construction.

   On the opposite arre
22 of the engine are mounted the flywheel and the combined magneto 4 well known in this construction and the upper part is provided with a stripping disc 26, intended to receive a cable or other flexible element permitting throwing. with the engine in hand,
In outboard motors or outboard motors of this type and in particular in large motor groups, considerable difficulties have been encountered in ensuring their starting or starting owing to the fact that the two pistons placed in the double cylinders oppo- Simultaneously move outwards in their compression stroke,

   which practically doubles the effort which is necessary to turn the shaft 2 of the motor for starting it. The invention overcomes this difficulty by substantially or completely suspending the compression in one of the cylinders only, and not in the other, so that the total compression which must be overcome in starting up The crankshaft for starting is considerably reduced. In the case of a two-stroke double cylinder with opposing elements, this compression is practically halved.



   In the present embodiment of the invention,

 <Desc / Clms Page number 6>

 one of the cylinders is established, for example cylinder 6 with an orifice 28 (Fig. 2 and 6) of sufficient dimensions so that, when this orifice is open and the piston performs a compression stroke in this cylinder - dre, practically no compression occurs, ± end of ordering, covering and closing of this screening 28, cylinder 6 is established with an extension 30, in one piece with this cylinder and on which is fitted with a closing cap 32, fixed rigidly to this extension 30 by means of bolts or screws 34.

   This closure cap 32 has at its tpur a sleeve-shaped part 36 which is established to receive the stem 38 of the decompression valve, generally designated by 40. This valve 40 is provided with a suitable head 42 which is established to be engaged with a seat 44 by means of a coil spring 46 which surrounds the outer portion of the valve stem 38. This spring 46 is interposed between a collar or washer 48 and the outer end of the sleeve 36; it serves to pull the valve normally to keep it in close contact with the seat 44.

   The spring 46 also serves to force the outer end of the valve stem 38 @ to normally engage a finger 50 which is pivotally mounted on a support arm 42 integral with or integrally with the sleeve 36. Another finger-shaped element 84, formed integrally with the finger 50, is disposed about 90 relative to the latter and is intended to engage the end of an actuating rod 86 with a lever mechanism designated in its set

 <Desc / Clms Page number 7>

 
The lever mechanism 58 includes a handle or lever 60 attached to the outer end of a rotating shaft 62.

   This shaft 62 can rotate in a fixed sleeve
64 and its inner end supports a valve 66 (Figs. 3 and 5). The lower end of lever 60 pivotally supports one end of actuating rod 56; the amplitude of movement that can be made to this lever is limited by stops 68 and 70, in one piece with a clamp 72, which is fixed to the outer end of the fixed sleeve 64. A tab 71 provided on the lever 60 is intended to engage with the stops 6b and 70.

   We see that the lever
60 is movable by an angle of 90 and a coil spring 74 is interposed between its inner surface and a shoulder of the sleeve 64 (Fig. B) to provide adequate frictional resistance between the lever and this manohon, valve 66 crosses a channel
76 (Fig. 3) which establishes communication between the crankcase and the cylinder chamber to allow the flow of gas in this chamber at the desired time of the operating cycle.



   From the foregoing, it can be seen that when the lever 60 is brought to the vertical position shown in the various figures of the drawing, with the tab 71 adjacent to the stop 6b, the actuating rod 56 is moved to the left (Fig. 1 and 2) where it engages with the articulated finger 54. This has the effect that the finger 50 attacks the stem 38 of the valve and the valve head
42 is thus raised from its seat. Simultaneously with this operation of lifting the valve 42 from its seat,

 <Desc / Clms Page number 8>

 valve 66 (Figs. 3 and 5) is rotated to be brought to a vertical or closed position in channel 76.

   It can thus be seen that after the compression stroke of the piston 8 in the cylinder 6 there is no compression in this cylinder because the valve 40 is open. D1 also appears that the closing of the valve 66 prevents a certain quantity of gas from being introduced into the chamber of the cylinder so that the volume of gas introduced into the opposite cylinder 4 is considerably increased.

   in other words, when the lever 60 is brought to the vertical position, the ease with which the engine can be started is considerably increased due to the decompression which occurs inside the cylinder 6 and by that the initial explosive force in cylinder 4 is increased due to the increase in the volume of gas supplied to it, As soon as the operation of starting the crank shaft is completed, the lever can be folded down 60 down to a horizontal position, with the tab 71 attacking the stop 70. This causes the lower end of the actuating rod 56 to be brought out of engagement with the finger 54 and the coil spring 46 (Fig. 2) automatically applies the valve 40 to its seat.

   The valve 66 is rotated simultaneously so as to establish normal communication between the crankcase of the engine and the chamber of the cylinder 6, so as to allow the normal supply of gas to this cylinder.



   In the construction shown in the drawings, in which the engine is of the double cylinder type @

 <Desc / Clms Page number 9>

 opposite, only one of the cylinders is provided with the decompression valve according to the invention. The other cylinder does not have a decompression valve.



   In engines having more than two cylinders, equivalent arrangements may be employed to suspend compression in a sufficient number of cylinders to permit starting.



   One of the great advantages of the present construction lies in the fact that, thanks to the suspension of the compression in one of the cylinders of a double engine with opposed cylinders, the ignition in the other cylinder - dre is considerably intensified, which produces a stronger and more chained spark, and a more complete and faster ignition. This is due to the fact that the spark ignition devices of a twin engine with opposite cylinders are connected in series in the ignition circuit and that the Be sparks are produced simultaneously.



   When there is no compression in one of the cylinders, this allows a more powerful passage of the spark in the remaining cylinder which is under compression,
It can be seen from the foregoing that by virtue of the compression suspension device according to the invention, it is possible to actually start a polyoylinear engine and in particular an engine of the double type with opposed cylinders without modifying the explosive mixture in the cylinder. or work rolls, except an increase in the amount of mixture admitted to said roll (s) to increase the initial explosive force. By increasing this force, starting the engine is greatly facilitated, decompression in one of the cylinders

 <Desc / Clms Page number 10>

 minimizing the manual effort required to start the engine.



   The invention is moreover not limited to the particular type of control mechanism for the compression-suspending valve which has been described; it is likely to be carried out according to many other variations and modifications, without departing from its spirit and without ostracizing its scope. By employing the improved method of starting outboard motors, external motors or similar motors in accordance with the invention, it is evident that the ease with which starting can be achieved is considerably increased. , - Claims
1. A method of starting a polycylindrical engine, comprising completely suspending the compression in some cylinders but maintaining the compression in at least one of the other cylinders.


    

Claims (1)

2. Un procédé de mise en marche de moteurs à com- bustion polycylindriques suivant, la revendication 1, com- portant l'arrêt de l'alimentation de combustible au cylin- dre dont la compression a été suspendue , 3. Un procédé de mise en marche de moteurs à com- bustion polycylindriques suivant les revendications 1 et 2, comportant l'augmentation de l'alimentation du combus- tible au delà de la normale au moins dans celui des cylin- dres dont la compression n'a pas été suspendue pendant le démarrage . 2. A method of starting multi-cylinder combustion engines according to claim 1, comprising stopping the supply of fuel to the cylinder whose compression has been suspended, 3. A method of starting polycylindrical combustion engines according to claims 1 and 2, comprising increasing the supply of fuel beyond the normal at least in that of the cylinders whose compression. was not suspended during startup. 4. Un dispositif de mise en marche pour la mise en application du procédé suivant la revendication 1 sur <Desc/Clms Page number 11> du combustible pendant le démarrage comprend une soupape destinée à empêcher l'écoulement de combustible audit cy- lindre ou aux cylindres dont la compression a été suspendue. 4. A starting device for carrying out the method according to claim 1 on <Desc / Clms Page number 11> Fuel during start-up includes a valve for preventing the flow of fuel to said cylinder or to cylinders whose compression has been suspended. 10. Un dispositif de mise en marche pour moteurs à combustion polycylindriques suivant les revendications 4 et 7, comprenant un ressort pour maintenir normalement la soupape dans la position de fermeture de l'orifice, un le- vier écarté de cette soupape et une liaison entre ce levier et cette soupape pour repousser celle-ci dans sa position. d'ouverture de l'orifice lors du mouvement au levier dans une direction prédéterminée , Il. Un dispositif de mise en marche pour moteurs à combustion polycylindriques suivant la revendication 10, . 10. A starting device for polycylindrical combustion engines according to claims 4 and 7, comprising a spring for normally maintaining the valve in the closed position of the orifice, a lever spaced from this valve and a connection between this lever and this valve to push the latter into its position. opening of the orifice during movement of the lever in a predetermined direction, II. A starting device for polycylindrical combustion engines according to claim 10,. comprenant des organes propres à limiter'le mouvement au levier dans des positions finales dans lesquelles ce levier effectue l'ouverture des orifices suspendant la compression ou permet à la soupape d'être appliquée automatiquement sur son siège dans la position de fermeture dudit orifice de décompression . comprising members capable of limiting the movement to the lever in final positions in which this lever opens the orifices suspending the compression or allows the valve to be applied automatically to its seat in the closed position of said decompression orifice . 12. Dispositif de mise en marche suivant les reven- dications 1p et 11, comprenant un arbre oscillant mobile avec ledit levier et une soupape de commande du combustible mon- tée sur cet arbre pour être actionnée lorsqu'on actionne ledit levier . 12. Starting device according to claims 1p and 11, comprising an oscillating shaft movable with said lever and a fuel control valve mounted on this shaft to be actuated when said lever is actuated. 13. Un procédé de mise en marche d'un moteur à com- bustion polycylindrique essentiellement oomme décrit et pour le but exposé . 13. A method of starting a multi-cylinder combustion engine essentially as described and for the stated purpose. 14. Un dispositif de mise en marche pour moteurs à combustion polycylindriques essentiellement comme décrit et représenté et pour le but indiqué . EMI11.1 14. A starting device for multi-cylinder combustion engines essentially as described and shown and for the stated purpose. EMI11.1 '0",,.. 'PnY1 rl in arc ci i +. TMTTM'aDTJ nnnvmwnn '0 ",, ..' PnY1 rl in arc ci i +. TMTTM'aDTJ nnnvmwnn
BE361107D BE361107A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361107A true BE361107A (en)

Family

ID=34270

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361107D BE361107A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361107A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2554540A1 (en) SWIVEL SHUTTER
FR2777942A1 (en) Device for activating the variable distribution valves of IC engine
EP2669470B1 (en) Internal combustion engine
BE361107A (en)
EP1143116B1 (en) Internal combustion engine
FR2459370A1 (en) DECOMPRESSOR USED AT THE TIME OF STARTING A FOUR-STROKE ENGINE
FR2676501A1 (en) Device for actuating a valve in order to vary its lift and/or timing
FR2593232A1 (en) Internal combustion engine with a laterally offset crankshaft
CH278376A (en) Internal combustion engine.
BE514107A (en)
BE367025A (en)
BE460328A (en)
BE344381A (en)
BE456048A (en)
BE401769A (en)
BE336694A (en)
BE348768A (en)
BE358988A (en)
BE369690A (en)
BE363918A (en)
CH125795A (en) Internal combustion engine.
BE412815A (en)
BE392762A (en)
BE475024A (en)
BE401902A (en)