BE349250A - - Google Patents

Info

Publication number
BE349250A
BE349250A BE349250DA BE349250A BE 349250 A BE349250 A BE 349250A BE 349250D A BE349250D A BE 349250DA BE 349250 A BE349250 A BE 349250A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
reflector
stencil
sign
light
polished
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE349250A publication Critical patent/BE349250A/fr

Links

Landscapes

  • Illuminated Signs And Luminous Advertising (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux enseignes-réclames. 



   Cette invention se rapporte aux enseignes diffusantes et plus particulièrement à celles du genre dans lequel un patron découpé ou stencil est disposé pour être illuminé par la lumière diurne pen- dant le jour et par une source d'éclairement artificiel durant la nuit. Sous ce rapport il faut observer qu'un réflecteur poli ap- proprié pour l'usage avec la lumière du jour.ne convient pas pour l'usage nocturne avec une source d'éclairement artificiel parce qu' il réfléchit l'image directe de la source de lumière et ne.permet pas l'obtention d'un champ lumineux uniforme. 



   La présente invention comprend en conséquence la prévision d' un réflecteur poli inclinable qui peut être mis dans une position pour réfléchir sur le stencil la lumière diffusée tombant sur lui pendant le jour, et est caractérisée en ce que par un simple mou- vement du réflecteur de la lumière uniformément diffusée peut être dirigée sur l'arrière du stencil d'une source d'éclairement artifi- ciel. 



   Dans cet ordre d'idées il a déjà été proposé de prévoir un écran diffuseur immédiatement derrière un stencil frontal dans une enseigne pourvue d'éclairage artificiel,-, mais un tel écran offre 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'inconvénient, pour une enseigne diurne et nocturne, d'entraîner la suppression complète ou l'affaiblissement inutile de l'éclaire- ment pendant l'emploi de la lumière du jour. 



   La présente invention a donc pour objet de prévoir une boite d'enseigne pour l'usage diurne et nocturne dans laquelle la lumiè- re extérieure diffusée est réfléchie par un simple miroir poli in- clinable pendant le jour directement sur le stencil, tandis que la lumière diffusée d'une source artificielle est disposée pour être dirigée sur le stencil pendant la nuit en exécutant un simple mou- vement tournant du miroir. 



   Sous une forme de réalisation préférée, l'invention comprend une boite d'enseigne ayant un stencil frontal pour l'éclairement diurne et nocturne ainsi qu'un réflecteur poli et un réflecteur de dispersion ou de diffusion montés ensemble et susceptibles d'être tournés dans l'enseigne, de telle façon que le réflecteur poli éclai- re le stencil pendant le jour et que la surface   mate   ou diffusante du réflecteur éclaire l'enseigne par une source artificielle pen- dant la nuit. 



   L'invention est représentée dans les dessins ci-annexés dans lesquels,   Figs.1,2   et 3 représentent des formes simples dans lesquelles un réflecteur poli et un réflecteur diffusant sont montés pour tour- ner ensemble. 



     Fig. 4   représente une modification dans laquelle le réflecteur poli et une source de lumière et un écran diffuseur pour celle-ci sont montés pour tourner ensemble. 



   Fig. 5 représente une autre modification dans laquelle le ré- flecteur poli a une surface cannelée qui ne convient pas pour l'u- sage de la lumière du jour, et est combiné pour l'usage nocturne avec un écran diffuseur transparent cannelé pour la lumière arti- ficielle, les cannelures des deux parties régnant transversalement les unes par rapport aux autres. 



   Dans les dessins, en se référant d'abord à la   Fig.l,   A est une 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 feuille de stencil portée par un châssis approprié B. C est une pièce de bout fixée au châssis qui a à l'arrière une entretoise D. 



  La figure montre le dessus, le dessous et l'arrière ouverts, mais le bas et l'arrière peuvent être fermés et le dessus vitré de verre clair si on le désire, particulièrement si l'enseigne est destinée à l'usage extérieur. Chaque pièce d'extrémité porte une rondelle d'axe ou coussinet E pour une broche de pivot F de chacune des ex- trémités du réflecteur G. La face C1 de ce réflecteur est une sim- ple glace unie ou une feuille de verre ornée de petits dessins dis- persés argentés au dos. Le dos G2 de ce réflecteur est un réflec- teur diffusant, c'est-à-dire qu'il peut être formé d'une surface mate légèrement colorée, ou être peint avec une couleur métallique ou éventuellement vitré avec une glace ornée ayant un fort effet de dispersion, une telle glace étant argentée à sa face arrière. 



   Le réflecteur Gl dans la position montrée dans la figure est placé pour l'usage diurne, étant supposé qu'il a une "vue" ininter- rompue du ciel directement au-dessus et qu'il est en substance au niveau des yeux de l'observateur. D'autres conditions peuvent être satisfaites en inclinant l'enseigne toute entière dans le plan du papier, en variant l'angle du réflecteur ou en combinant ces mouve- ments. 



   Supposant l'existence d'une source d'éclairement artificiel, par exemple en supposant l'enseigne suspendue dans la vitrine d'un magasin derrière la glace, et le magasin éclairé par dessus, pour l'éclairement nocturne le réflecteur est tourné de 180  +   a   jusqu' à ce que le dos occupe la position de la face durant la lumière du jour. Le dos agit maintenant comme écran d'éclairement et éclaire la mention affichée découpée dans le stencil. Au lieu d'un stencil, la plaque frontale peut comprendre un verre teinté, des peintures transparentes ou translucides, ou affiche appropriée de toute nature. 



   La rotation de l'écran peut se faire de toute façon appropriée. 



  Par exemple, où l'éclairage artificiel se fait au moyen de lampes électriques, les mouvements du réflecteur pour le jour et la nuit 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 peuvent être réalisés par des mécanismes à contrôle électromagné- tique ou par   solénoïdes,   de tels mécanismes étant en circuit avec les lampes d'éclairement, le retour de la position de nuit à la position de jour étant effectué par un ressort ou autre moyen quand le circuit de lampe est ouvert. Toute forme de réalisation du mouvement comprend préférablement des arrêts, ou dispositifs posi- tifs de mise en place pour assurer que le réflecteur soit mis dans l'une ou l'autre de ses deux positions correctes. 



   Au lieu de fonctionner avec un éclairage extérieur, l'ensei- gne peut comporter une série de lampes placées derrière la barre supérieure du châssis. 



   En se référant maintenant au petit angle d'oscillation indi- qué par la flèche arquée a1 il est clair--que quand l'enseigne est disposée pour l'usage diurne, une oscillation relativement petite du miroir sur sa position la plus efficace, le rend peut-on dire pratiquement noir. Il peut en conséquence être combiné avec le mouvement principal ou oscillation du miroir, un petit mouvement subsidiaire pour l'usage diurne pour éclairer et obscurcir alterna- tivement l'affiche et produire pendant le jour un effet   analogue à   celui obtenu par les enseignes à éclipses utilisant l'éclairage artificiel. 



   La Fig. 2 montre une modification dans laquelle des moyens d' éclairement spéciaux H sont prévus et l'écran diffuseur G2 pour 1 usage nocturne est courbe, par exemple parabolique. Ceci permet le captage par l'écran d'un plus grand angle du faisceau de lumière émis par la lampe ou la rangée de lampes H, et par suite intensifie l'éclat de   l'éclairement   du stencil A, en raison de la concentra- tion qu'il opère des rayons lumineux le frappant. Il est monté avec le miroir poli G1 pour tourner autour du pivot F comme on le comprendra aisément. 



   La Fig. 3 est une autre modification dans laquelle le miroir poli G1 et l'écran diffuseur G2 tournent autour d'un pivot F et coopèrent avec une lampe H pour l'usage nocturne. Dans cette forme 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de réalisation l'enseigne est à double face, un stencil A étant dis- posé devant et un derrière. Les miroirs combinés sont destinés à tourner continuellement de fagon que soit de jour soit de nuit il en résulte une enseigne à éclipses ayant deux stencils opposés éclairés. 



   Dans la   Fig. 4   le réflecteur simple G1 porte une source d'é- clairement H masquée par un écran diffuseur G2 de verre dépoli, givré ou opalin. La lampe H est pourvue d'un réflecteur arrière m qui peut aussi avoir une surface matte et toutes les parties mentionnées sont rotatives sur le pivot F, le réflecteur G1 étant disposé obliquement à travers l'enseigne et faisant face au stencil A pour l'usage diurne, comme on le conçoit aisément. 



   Dans la modification représentée par la Fig. 5, le réflecteur G3 est formé d'une glace argentée ayant des canneleures g s'éten dant verticalement de haut en bas de sa face. La lampe H est pla- cée derrière une plaque de verre G4 qui peut être transparente ou opalisée ou givrée comme on le voudra, et qui est aussi pourvue de   cannelures g   sur une face. Les cannelures g1 de l'écran G4 sont cependant disposées à angles droits par rapport aux cannelures du miroir   G3.   



   On se rendra compte que quand le miroir est placé dans la posi- tion montrée en lignes interrompues pour l'usage diurne les canne- lures g dispersent la lumière tombant sur le miroir sans perte ap- préciable d'intensité et que pour l'usage nocturne quand le miroir est disposé comme montré en coupe transversale les cannelures g. coopèrent avec les cannelures g1 pour disperser de façon satisfai- sante la lumière de la lampe H de façon qu'un éclairage diffusé satis- faisant est dirigé sur et à travers le stencil A. 



   Dans toutes les formes de réalisation on appréciera que pour changer l'appareil de l'usage diurne à l'usage nocturne, tout ce qu'il est nécessaire de faire est de modifier la position du miroir poli pour la lumière du jour, pour que la lumière de la source ar- tificielle soit réfléchie sur le stencil de façon diffusée ou dis- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 persée et que le stencil soit éclairé uniformément sans que 1'ob servateur   perçoive   soit la délimitation des filaments d'éclairage ou tout autre région déterminée de plus éclatante intensité que le reste du champ. 



   En résumé l'invention concerne: 
Une boîte enseigne ayant un stencil frontal pour éclairement diurne et nocturne et un -réflecteur poli mobile pour la lumière du jour caractérisé en ce que par un simple mouvement du réflecteur un champ de lumière uniformément diffusé peut être dirigé sur le derrière du stencil, d'une source artificielle d'éclairement. 



   Dans une forme de réalisation, un réflecteur poli et un réflec- teur ou écran disperseur ou diffusant sont montés ensemble et sus- ceptibles d'être tournés dans l'enseigne de façon telle que le ré- flecteur poli peut être utilisé pendant le jour et le réflecteur disperseur durant la nuit, 
Une source artificielle d'éclairement peut être prévue dans 1. enseigne et les réflecteurs peuvent être disposés pour être mus de façon intermittente pour produire un effet d'éclipsé. 



   L'enseigne peut être à double face et avoir des stencils dis- posés opposés, les réflecteur à lumière de jour et de nuit peuvent être tournés continuellement. 



   Dans une autre modification le réflecteur pour la lumière de jour est en verre cannelé et est approprié aussi pour l'usage   noc-   turne par emploi conjugué avec lui d'un écran de verre cannelé mas- quant une source de lumière artificielle pour l'usage nocturne, les cannelures des réflecteur et écran s'étendant dans des directions transversales l'une à l'autre. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to advertising signs.



   This invention relates to diffusing signs and more particularly to those of the type in which a cut or stencil pattern is arranged to be illuminated by daylight during the day and by a source of artificial illumination during the night. In this connection it should be observed that a polished reflector suitable for use with daylight is not suitable for night use with a source of artificial illumination because it reflects the direct image of the light. source of light and does not provide a uniform light field.



   The present invention therefore includes the provision of a tiltable polished reflector which can be brought into a position to reflect the scattered light falling upon it during the day on the stencil, and is characterized in that by a simple movement of the reflector. evenly scattered light can be directed onto the back of the stencil from an artificial light source.



   In this vein, it has already been proposed to provide a diffuser screen immediately behind a frontal stencil in a sign provided with artificial lighting, -, but such a screen offers

 <Desc / Clms Page number 2>

 the inconvenience, for a daytime and night-time sign, of causing the complete suppression or unnecessary weakening of the lighting during the use of daylight.



   The object of the present invention is therefore to provide a sign box for daytime and night-time use in which the diffused exterior light is reflected by a simple polished mirror that can be tilted during the day directly onto the stencil, while the scattered light from an artificial source is arranged to be directed onto the stencil overnight by performing a simple rotating movement of the mirror.



   In a preferred embodiment, the invention comprises a sign box having a front stencil for daytime and nighttime illumination as well as a polished reflector and a scattering or scattering reflector mounted together and capable of being rotated in. the sign, such that the polished reflector illuminates the stencil during the day and the mat or diffusing surface of the reflector illuminates the sign by an artificial source at night.



   The invention is shown in the accompanying drawings, in which Figs. 1,2 and 3 show simple forms in which a polished reflector and a diffusing reflector are mounted to rotate together.



     Fig. 4 shows a modification in which the polished reflector and a light source and a diffuser screen therefor are mounted to rotate together.



   Fig. 5 shows a further modification in which the polished reflector has a fluted surface which is unsuitable for daylight use, and is combined for nighttime use with a transparent fluted diffuser screen for artificial light. - artificial, the grooves of the two parts prevailing transversely with respect to each other.



   In the drawings, referring first to Fig. 1, A is a

 <Desc / Clms Page number 3>

 stencil sheet carried by a suitable frame B. C is an end piece attached to the frame which has a spacer D.



  The figure shows the top, bottom and back open, but the bottom and back can be closed and the top glazed with clear glass if desired, particularly if the sign is intended for outdoor use. Each end piece carries an axle washer or bush E for a pivot pin F of each of the ends of the reflector G. The face C1 of this reflector is a simple plain glass or a sheet of glass adorned with small scattered silver designs on the back. The back G2 of this reflector is a diffusing reflector, that is to say it can be formed of a slightly colored matt surface, or be painted with a metallic color or possibly glazed with an ornate glass having a strong dispersion effect, such a mirror being silvery on its rear face.



   The reflector G1 in the position shown in the figure is placed for daytime use, assuming that it has an uninterrupted "view" of the sky directly above and that it is substantially at eye level. 'observer. Other conditions can be satisfied by tilting the entire sign in the plane of the paper, by varying the angle of the reflector or by combining these movements.



   Assuming the existence of an artificial light source, for example by assuming the sign suspended in the window of a store behind the mirror, and the store lit from above, for night illumination the reflector is rotated 180 + a until the back occupies the position of the face in daylight. The back now acts as an illuminating screen and illuminates the displayed statement cut out in the stencil. Instead of a stencil, the faceplate can include tinted glass, transparent or translucent paints, or suitable displays of any kind.



   The screen rotation can be done any suitable way.



  For example, where artificial lighting is done by means of electric lamps, the movements of the reflector for day and night

 <Desc / Clms Page number 4>

 can be achieved by electromagnetic control mechanisms or by solenoids, such mechanisms being in circuit with the illumination lamps, the return from the night position to the day position being effected by a spring or other means when the lamp circuit is open. Any embodiment of the movement preferably includes stops, or positive positioning devices, to ensure that the reflector is placed in either of its two correct positions.



   Instead of operating with exterior lighting, the sign may have a series of lamps placed behind the top bar of the frame.



   Referring now to the small angle of oscillation indicated by the arched arrow a1 it is clear - that when the sign is arranged for daytime use, a relatively small oscillation of the mirror in its most effective position, the makes you say practically black. It can therefore be combined with the main movement or oscillation of the mirror, a small subsidiary movement for daytime use to alternately light and darken the poster and produce during the day an effect analogous to that obtained by eclipse signs. using artificial lighting.



   Fig. 2 shows a modification in which special illumination means H are provided and the diffuser screen G2 for night use is curved, for example parabolic. This allows the capture by the screen of a greater angle of the beam of light emitted by the lamp or the row of lamps H, and consequently intensifies the brightness of the illumination of the stencil A, due to the concentration. tion that it operates light rays striking it. It is mounted with the polished mirror G1 to rotate around the pivot F as will easily be understood.



   Fig. 3 is another modification in which the polished mirror G1 and the diffusing screen G2 revolve around a pivot F and cooperate with a lamp H for nighttime use. In this form

 <Desc / Clms Page number 5>

 the sign is double-sided, with a stencil A being placed in front and one behind. The combination mirrors are intended to rotate continuously so that either day or night results in an eclipse sign having two opposing illuminated stencils.



   In Fig. 4 the single reflector G1 carries a source of light H masked by a diffusing screen G2 of frosted, frosted or opal glass. The lamp H is provided with a rear reflector m which can also have a matt surface and all the parts mentioned are rotatable on the pivot F, the reflector G1 being disposed obliquely across the sign and facing the stencil A for the daytime use, as one can easily imagine.



   In the modification shown in FIG. 5, the reflector G3 is formed of a silvery crystal having grooves g extending vertically from top to bottom of its face. The H lamp is placed behind a G4 glass plate which can be transparent or opalized or frosted as desired, and which is also provided with g flutes on one side. The flutes g1 of the screen G4 are however arranged at right angles to the flutes of the mirror G3.



   It will be appreciated that when the mirror is placed in the posi- tion shown in broken lines for daytime use the grooves g scatter the light falling on the mirror without appreciable loss of intensity and that for use nocturnal when the mirror is arranged as shown in cross section the grooves g. cooperate with the flutes g1 to satisfactorily disperse the light from the lamp H so that a satisfactory diffused light is directed onto and through the stencil A.



   In all embodiments it will be appreciated that in order to change the apparatus from daytime to nighttime use all that is necessary is to change the position of the polished mirror for daylight so that the light from the artificial source is reflected on the stencil in a diffused or scattered manner.

 <Desc / Clms Page number 6>

 persée and that the stencil is uniformly illuminated without the ob server perceiving either the delimitation of the lighting filaments or any other determined region of more brilliant intensity than the rest of the field.



   In summary, the invention relates to:
A sign box having a front stencil for daytime and night illumination and a movable polished reflector for daylight characterized in that by a simple movement of the reflector a uniformly scattered field of light can be directed onto the backside of the stencil, from an artificial source of illumination.



   In one embodiment, a polished reflector and a scattering or diffusing reflector or screen are mounted together and capable of being rotated in the sign such that the polished reflector can be used during the day and. the dispersing reflector during the night,
An artificial source of illumination may be provided in the sign and the reflectors may be arranged to be moved intermittently to produce an eclipsed effect.



   The sign can be double-sided and have oppositely arranged stencils, the daylight and nightlight reflectors can be rotated continuously.



   In a further modification the reflector for daylight is made of fluted glass and is suitable also for nightly use by use in conjunction with it of a fluted glass screen masking an artificial light source for the use. night, the grooves of the reflector and screen extending in transverse directions to each other.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Dans une autre modification, le réflecteur poli utilisé pour la lumière du jour est combiné avec une source de lumière masquée par un écran diffuseur, le tout étant mobile ensemble. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. In another modification, the polished reflector used for daylight is combined with a light source masked by a diffuser screen, the whole being movable together. ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
BE349250D BE349250A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE349250A true BE349250A (en)

Family

ID=24595

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE349250D BE349250A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE349250A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2668845A1 (en) LIGHT DASHBOARD DEVICE.
FR2548392A1 (en) APPARATUS FOR EXAMINING PRINTED CIRCUIT BOARDS HAVING SPECULAR NON-PLANE TOPOGRAPHY
CH635445A5 (en) ROTATING SCREEN FOR THE RECEPTION OF OPTICAL IMAGES, ESPECIALLY ADVERTISING IMAGES.
FR2660986A1 (en) DEVICE FOR SIMULATING A FIXED STAR SKY WITH ARTIFICIAL LIGHTING.
BE349250A (en)
EP0159594A1 (en) Lighting apparatus having a high diffusion ability
FR2652667A1 (en) SURFACE LIGHT SOURCE PANEL.
EP1566687A1 (en) Backlight device for display element
EP0530313B1 (en) Device for improving the optical contrast of a holographic image
WO1982002959A1 (en) Device allowing the visualization of an image carried by a transparent medium
FR2723461A1 (en) Illuminated display sign for design, logo or text
BE348639A (en)
US1744360A (en) Advertising sign
FR2693561A1 (en) Source of polarised light for overhead projector - uses two confocal lenses and small light source emitting polarised beam and number of slides fixed at Brewster angle to deflect beam which is returned by mirror
BE351512A (en)
FR2483107A1 (en) Animated illuminated display for e.g. advertising - uses scanning laser beam highlighting specific areas of display screen having different optical properties
JPH07204067A (en) Photo stand with lighting
FR2696267A1 (en) Increased visibility without additional light energy.
JP3035031U (en) Light reflective signage
BE416476A (en)
BE352108A (en)
FR2552562A1 (en) DEVICE FOR PROJECTING DECORATIONS FOR PHOTOGRAPHIC VIEWS
BE350762A (en)
FR2667679A1 (en) Apparatus making it possible to project an image coloured with the spectral colours (colours of the rainbow) at a distance onto a medium
JP2001006421A (en) Illumination unit and interior device using it