BE345822A - - Google Patents

Info

Publication number
BE345822A
BE345822A BE345822DA BE345822A BE 345822 A BE345822 A BE 345822A BE 345822D A BE345822D A BE 345822DA BE 345822 A BE345822 A BE 345822A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lamp
reaction
super
detector
frequency
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE345822A publication Critical patent/BE345822A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H03ELECTRONIC CIRCUITRY
    • H03DDEMODULATION OR TRANSFERENCE OF MODULATION FROM ONE CARRIER TO ANOTHER
    • H03D11/00Super-regenerative demodulator circuits
    • H03D11/02Super-regenerative demodulator circuits for amplitude-modulated oscillations

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Power Engineering (AREA)
  • Circuit Arrangements For Discharge Lamps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " POSTE   RECEPTEUR   POUR   RADIOTELEGRAPHIE   ET RADIOTELEPHONIE" L'objet du présent brevet est un   perfectionnement   aux systé- me de poste récepteur employé en radiotéléphonie et radiotélégra- phie sous le nom de   super=.réaction,   et qu'on suppose ici bien connu. A cet effet, on combine avec le dispositif de super-réac- tion ordinaire, appliqué à une lampe détectrice accordée, suivie ou non d'un plus ou moins grand nombre de lampes de haute et baa se fréquences, une amplification et un filtrage préalables, pro- duits par une ou plusieurs lampes de haute fréquence, soustraites à la réaction (appliquée à une seule lampe) et à la modulation que produit la lampe oscillatrice. 



   On empêche l'accrochage des lampes de haute fréquence qui pré- cèdent la détectrice par un des moyens stabilisateurs connus, de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 préférence, par le " neutrodynage ", et d'autre part, on relie la plaque   deLa   lampe de haute fraquence, qui précède la lampe détec- trice à la grille de celle-ci par un couplage aussi lâche qu'il peut être-désirable. 



   Le dispositif nouveau est composé de deux groupes de lampes: d'abord une ou plusieurs lampes de haute fréquence bien   stabili"   sées,par exemple par neutrodynage, qui filtrent par circuits de résonance les émissions d'ondes courtes que l'on veut recevoir, et, d'autre part, un récepteur de super-réaction à détectrice mo- dulée par oscillatrice, de façon lâche, excité par ces lampes haute fraquence et dont la réaction sur ces dernières est assez faible pour ne pas pouvoir produire l'accrochage. 



   L'objet de ce dispositif perfectionné est triple: 
1 ) Améliorer la sélection du montage super-réaction. 



   2 ) Supprimer le bruit de fond fort gênant dans la réception directe par la détectrice à super-réaction. 



   3 ) augmenter la facilité d'application du même appareil à la réception des grandes ondes, par la simple suppression de la su- per- réaction et par augmentation du couplage entre le lr. et le deuxième groupe de lampes. 



   A titred'exemple, les figures 1, 2-, 2bis, 3, 4,5, 6, 6bis & 7 donnent des schémas   démontages     c enfermes   à l'invention. Les flèphes indiquent des capacités variables ou des inductances mutuel- les variables. Les mêmes signes deréfénced ésignent les mêmes parties dans les divers dessins. 



   La figl représente le dispositif sous sa forme la plus simple,   c'est-à-dire dans le cas d'une seule lampe de haute fréquence H-F détactrico   précédant la lampe D. et d'une seule lampe de basse fré- quence B-F, suivant celle-ci, et enfin d'une lampe oscillatrice 0, ou hétérodype, utilisée pour produire par modulation la super0 réaction dans la détectrice. 



   La réception des ondes et l'amplification à haute fréquence peu- vent être faites suivant l'un quelconque des dispositifs "neutrodyne" 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sous une forme quelconque de leurs variantes ponnues. 



   Par exemple, dans la   Fig.   1,   on'a   représenté en traits pleins un dispositif neutrodyne agissant sur la grille et constitué par une bobine L2 à 3 prises dont l'une B est reliée au circuit plaque de la lampe haute fréquence. 



   La prise intermédiaire est reliée à la batterie de piles de pla que et au condensateur d'accord 02. L'extrémité libre H est re- liée, par un petit condensateur de neutralisation N, à la grille sur .laquelle git déjà, d'autre part, le circuit oscillant L1 CI, sur celui-ci agit l'antenne A,-directement ou par l'induction d'une bobine Ll. 



   La bobine L2 agit par   un,.,   faible couplage sur un circuit os- cillant, comprenant une ou plusieurs bobines L3 L3' couplées en série avec un condensateur C3 Une des bornes du condensateur est reliée à la grille de la lampe détectrice D, avec ou sans interpo- sition d'un condensateur de détection g, shunté par une résistance    relièe   au pôle positif du filament, et l'autre borne au pôle né-   gatif   de la pile à la manière ordinaire. 



   Il est évident que l'on pourra employer tous autres procédés de détection avec ou sans condensateur, par exemple, la liaison directe à L3 de la grille, soumise à modulation par l'oscillatrice, et en ajoutant au besoin un redresseur à cristal, suivant les procé- dés connus, soit dans le circuit de la grille, soit dans le circuit   dejla   plaque détectrice. 



   Le courant détecté agit sur un récepteur téléphonique directe- ment ou par transformation. 



   Dans la fig. 1 on a représenté simplement les dispositions les plus courantes, et la liaison entre la lampe détectrice et la lampe de basse fréquence par un transformateur de basse fréquence ; tout autre procédé de liaison d'amplification des lampes de basse fréquence peut être utilisé et le nombre des étages d'amplification 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 aussi bien en basse fréquence qu'en haute fréquence, peut être aug- ment.6 à volonté, suivant les procédés connus. 



   La lettre G représente les condensateurs de quelques   millié-   mes de microfarad qui shuntent les enroulements de basse fréquence ou de fréquence modulative ; la lettre S des bobines à fréquence   modulative.   



   La lampe oscillatrice 0 comporte le dispositif d'entretien des oscillations bien connu formé de deux selfs induction S1 S2 shuntées par des condensateurs Gl G2. Cette lampe oscillatrice peut agir sur la détectrice pour moduler la grille ou la plaque par un quelconque es procédés de super-réaction connus; à titre d'ememple,on a figuré l'emploi d'une bobine S3, induite,avec un réglage variable, par la bobine S2, et qui est mise en série-avec la plaque de la lampe détectrice pour moduler le courant de cette plaque; un condensateur G3 étant disposé pour laisser un passage direct des ondes de haute   fraquence.   Dans le circuit de basse fré- quencesetrouve le récepteur téléphonique R ou le primaire d'un nouveau transformateur si l'on emploie plusieurs étages de basse fréquence.. 



   Au lieu de mettre la bobine de réaction   L4,   en série avec le primaire du transformateur Tl on peut, suivant la méthode Weagant, la brancher en dérivation, par   l'intemédiaire   d'un condensateur réglable G5 repésenté, en pointillé, tout en remplaçant la liai- son a-b, en trait plein, par les deux liaisons tracées en pointillé entre et si et   entre 11   et o; dans ce cas, le condensateur Go peut être éventuellement supprimé. 



   Les bobines L2   L3   peuvent être disposées côte à côte comme le montre la fig. 4 sur un support à 5 broches; de même   L'3   et L4 peuvent être montées côte à côte sur un même support à 4 broches, et seront depréférence, mais non nécessairement, à angle droit par rapport à L2 L3 pour rendre compatible une forte réaction de L4 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sur L'3, avec une très forte réaction de L3 (qui a très peu de spires) sur 12, 
Il est bon d'entourer les bobines de cages de Faraday pour réduireles effets perturbateurs extérieurs. 



   Variantes,- 1  On peut aussi régler autrement les couplages comme le montre la Fig. 2 de détail, en employant, seulement 3 bobines L2 L3 et L4, montées sur 3 supports indépendants, dont deux mobiles. 



   2  La Fig. 3 représente une autre pottietvariante du mode de couplage entre les lampes H-F et B. Le condensateur de liai- son variable C' tandis que la bobine L4 est réglée à couplage va- riable ou a couplage fixe par rapport à la bobine L3. 



   3 ) Dans ce qui précéde, on a supposé que lia lampe haute fré-   quence-avait   son circuit plaque accordé comme dans le montage Tes- la ordinaire. 



   On peut supprimer le condensateur C2 et réaliser ainsi le couplage apériodique entre la haute fréquence et la détectrice, suivant le procédé Bourne, en prenant la bobine excitatrice L2 plus forte, ou la monter en série (fig.   2bis)   avec un primaire de peu de spires soumis à la réaction d'un transformateur de haute fréquence L'2,L3 à secondaire accordé. 



    :.,   4 -Au lieu du neutrodynage, on peut stabiliser la lampe ou les lampes haute   fréquence   par tout autre procédé équivalent, au point de vue de la stabilité et de la sélectivité. 



   5  On peut remplacer'les lampes ordinaires par des lampes Brigille, dont l'une des grilles sera, par exemple, sous tension constante, pour diminuer l'importance de la batterie de plaque, suivant le principe connu. La fig. 6bis donne un expmple de rem- placement de la détectrice D de la Figure 6 par une lampe brigille modulée BM;dans ce montage la stabilité peut être quelquefois suffisante sans neutrodynage. 



   6 Le condensateur shunté de la lampe détectrice pourra être éventuellement supprimée par l'inverseur de court-circuit 1 (Figures 1,2 etc). 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   70 Le neutrodynage pout être exécuté de toute autre manfere   connue, par exemple, corne le montre le tracé pointillé de la figures 1 en remplaçant la bobine primaire Ll par une bobine à 3 prises, et en remettant la terre en communication avec la prise intermédiaire et l'une des extrémités en relation avec la plaque   dela lampe par un condensateur neutrodyne N'. 



   80 Au lieu de moduler par la lampe oscillatrice dela détec trice elle-même, comme le montre la figure 5, on peut moduler une autre lampe haute fréquence H-F2, intercalée entre la première   lampe H-F1 et la détectrice D. 



  90 Au lieu de moduler cette lampe H-F2, ou la détectrice D par une lampe oscillatrice séparée, on pout, comme le montre la figure 6, moduler la lampe détectrice elle-même (en supprimant le condensateur shunté de ladgrille) suivant le dispositif de David,     -c'est-à-dire   en intercalant les circuits de fréquence moyenne G1 
S1 et G2 S2, dans le circuit de grille et de plaque de la lampe D ; les interrupteurs de court-circuitage K1 K2 permettront à volonté d'annuler ou non l'effet de ces circuits de fréquence modulatrice. 



   Ka Fig . 6bis indique le même montage avec une lampe bigrille. 



     La.Fig.   7 représente,avec réception sur cadre C, un montage simplifié de la Fig. 6 dans lequel la lampe haute fréquence est montée à résonance; la bobine L2 accordée par le condensateur G2 est reliée à la grille de la détectrice par une petite capacitég et est soumise à la réaction réglable de la bobine L4. On ajoute en série avec L4 et le transformateur basse fréquence, le circuit oscillant de moyenne fréquence S2 G2, excité soit par la lampe elle-même au moyen de la bobine de moyenne fréquence SI agissant aussi comme bobine de choc pour'la haute fréquence soit par une lampe oscillatrice séparée, suivant Fig. 1. 



   Bien entendu, d'autres variantes peuvent être réalisées, nous ne donnons ici que des exemples non limitatifs. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Pour passer à la réception des grandes ondes, on court-   circuitera   le condensateur G3 par un interrupteur K de la Fig. 1. (ou Gl G2 par les interrupteurs K1 et K2 de la Fig. 6), en même temps qu'on arrêtera le fonctionnement de l'oscilla- trice séparée 0. En outre, on supprimera un des deux conden- sateurs C2 C3, en le mettant hors de circuit, et on resser- rera le couplage entre le circuit L2 et le circuit L3   L'3;   cela s'obtiendra très facilement par un des procédés connus. 



  Par exemple, dans la Fig. 2, on rapprochera la bobine L2 de la bobine   L3 .   Dans la Fig. 1, on remplacera l'ensemble L3 et L2 par un autre groupe de deux bobines, placées l'une contre l'autre, formant un transformateur normal de haute fréquence ; Ou bien, dans le montage de la Fig. 3, on établi- ra une connexion plus serrée entre B et le circuit de grille de la détectrice; alors on peut conserver le circuit oscil- lant L2   02   en coupant le circuit L3 C3 ou au contraire en mettant hors circuit C2 et conservant L2 L3 C3, 
Bien d'autres variantes sont possibles pour transfor- mer aisément par le jeu d'un commutateur multiple le poste de petites ondes,   à   couplage faible, en poste pour grandes ondes d'un type courant (à 3 lampes dans l'exemple considéré).

   On peut d'ailleurs ajouter d'autres lampes haute et basse fré- quences; on peut aussi appliquer au poste de la Fig. 1, Fig. 5 ou Fig. 6, le   dispositif   réflexe, suivant les procé- dés connus, en mettant le circuit secondaire du transforma- teur Tl non pas dans le circuit de la basse fréquence B-F mais dans le circuit de grille de la haute fréquence par un des procédés connus.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "RECEIVER STATION FOR RADIOTELEGRAPHY AND RADIOTELEPHONY" The object of the present patent is an improvement to the receiver station system used in radiotelephony and radiotelegraphy under the name of super = .reaction, and which is assumed here to be well known. To this end, we combine with the ordinary super-reaction device, applied to a tuned detector lamp, followed or not by a greater or lesser number of high and low frequency lamps, a prior amplification and filtering. , produced by one or more high frequency lamps, subtracted from the reaction (applied to a single lamp) and from the modulation produced by the oscillating lamp.



   The catching of the high frequency lamps which precede the detector is prevented by one of the known stabilizing means.

 <Desc / Clms Page number 2>

 preferably, by "neutralization", and on the other hand, the plate of the high-frequency lamp, which precedes the detector lamp, is connected to the grid thereof by a coupling as loose as may be desirable. .



   The new device is made up of two groups of lamps: first one or more high-frequency lamps well stabilized, for example by neutralization, which filter by resonance circuits the short-wave emissions that we want to receive, and, on the other hand, a super-reaction receiver with oscillator-modulated detector, loosely excited by these high-frequency lamps and whose reaction to them is weak enough not to be able to produce the catch.



   The purpose of this perfected device is threefold:
1) Improve the selection of the super-reaction assembly.



   2) Eliminate the annoying loud background noise in direct reception by the super-reaction detector.



   3) to increase the ease of application of the same apparatus to the reception of long waves, by the simple elimination of the overreaction and by increasing the coupling between the IR. and the second group of lamps.



   By way of example, Figures 1, 2-, 2a, 3, 4,5, 6, 6bis & 7 give disassembly diagrams c encloses the invention. The arrows indicate variable capacitances or mutual variable inductances. The same symbols of reference denote the same parts in the various drawings.



   Figl shows the device in its simplest form, that is to say in the case of a single high frequency HF detactrico lamp preceding lamp D. and a single low frequency LF lamp, following this, and finally an oscillating lamp 0, or heterodype, used to produce by modulation the super0 reaction in the detector.



   High frequency wave reception and amplification can be done according to any of the "neutrodyne" devices.

 <Desc / Clms Page number 3>

 in any form of their known variants.



   For example, in Fig. 1, there is shown in solid lines a neutrodyne device acting on the grid and consisting of a coil L2 with 3 taps, one of which B is connected to the plate circuit of the high frequency lamp.



   The intermediate socket is connected to the battery of plate cells and to the tuning capacitor 02. The free end H is connected, by a small neutralization capacitor N, to the grid on which it is already lying, of on the other hand, the oscillating circuit L1 CI, on it acts the antenna A, -directly or by the induction of a coil L1.



   The coil L2 acts by a,., Weak coupling on an oscillating circuit, comprising one or more coils L3 L3 'coupled in series with a capacitor C3 One of the terminals of the capacitor is connected to the gate of the detector lamp D, with or without interposition of a detection capacitor g, shunted by a resistor connected to the positive pole of the filament, and the other terminal to the negative pole of the battery in the ordinary manner.



   It is obvious that we can use all other detection methods with or without capacitor, for example, the direct connection to L3 of the gate, subjected to modulation by the oscillator, and adding if necessary a crystal rectifier, according to known methods, either in the grid circuit or in the detector plate circuit.



   The current detected acts on a telephone receiver directly or by transformation.



   In fig. 1 simply shows the most common arrangements, and the connection between the detector lamp and the low frequency lamp by a low frequency transformer; any other low frequency tube amplification linkage method can be used and the number of amplification stages

 <Desc / Clms Page number 4>

 both at low frequency and at high frequency, can be increased at will, according to known methods.



   The letter G represents the capacitors of a few milliseconds of microfarad which bypass the windings of low frequency or modulative frequency; the letter S of modulating frequency coils.



   The oscillating lamp 0 comprises the well-known device for maintaining the oscillations formed of two induction chokes S1 S2 shunted by capacitors G1 G2. This oscillating lamp can act on the detector to modulate the grid or the plate by any known super-reaction methods; by way of example, the use of a coil S3, induced, with variable adjustment, by the coil S2, and which is placed in series with the plate of the detector lamp has been shown to modulate the current of this plate; a capacitor G3 being arranged to allow a direct passage of the high frequency waves. In the low-frequency circuit, there is the telephone receiver R or the primary of a new transformer if several low-frequency stages are used.



   Instead of putting the reaction coil L4, in series with the primary of the transformer Tl, it is possible, according to the Weagant method, to connect it in bypass, by means of an adjustable capacitor G5 shown in dotted lines, while replacing the link ab, in solid line, by the two links drawn in dotted lines between and if and between 11 and o; in this case, the capacitor Go can optionally be removed.



   The coils L2 L3 can be arranged side by side as shown in fig. 4 on a 5-pin socket; Likewise L'3 and L4 can be mounted side by side on the same 4-pin support, and will preferably, but not necessarily, be at right angles to L2 L3 to make compatible a strong reaction of L4

 <Desc / Clms Page number 5>

 on L'3, with a very strong reaction from L3 (which has very few turns) on 12,
It is good to surround the coils with Faraday cages to reduce external disturbing effects.



   Variants, - 1 The couplings can also be adjusted differently as shown in Fig. 2 detail, using only 3 coils L2 L3 and L4, mounted on 3 independent supports, two of which are movable.



   2 Fig. 3 shows another variation of the mode of coupling between the H-F and B lamps. The variable link capacitor C 'while the coil L4 is set to variable coupling or fixed coupling with respect to the coil L3.



   3) In the foregoing, it has been assumed that the high frequency lamp has its plate circuit tuned as in the ordinary Tesla assembly.



   We can eliminate the capacitor C2 and thus achieve the aperiodic coupling between the high frequency and the detector, according to the Bourne method, by taking the stronger exciter coil L2, or connect it in series (fig. 2bis) with a primary of little turns subjected to the reaction of a high frequency transformer L'2, L3 with tuned secondary.



    :., 4 -Instead of neutralization, the high-frequency lamp or lamps can be stabilized by any other equivalent process, from the point of view of stability and selectivity.



   The ordinary lamps can be replaced by Brigille lamps, one of the grids of which will be, for example, under constant voltage, to reduce the size of the plate battery, according to the known principle. Fig. 6bis gives an example of the replacement of the detector D of FIG. 6 by a modulated brigille lamp BM; in this assembly, the stability can sometimes be sufficient without neutralization.



   6 The shunted capacitor of the detector lamp may possibly be removed by short-circuit inverter 1 (Figures 1, 2 etc).

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   70 Neutrodynage can be carried out in any other known manner, for example, as shown by the dotted line in FIG. 1, replacing the primary coil L1 with a 3-tap coil, and putting the earth in communication with the intermediate tap and one of the ends in relation with the plate dela lamp by a neutrodyne capacitor N '.



   80 Instead of modulating by the oscillating lamp of the detector itself, as shown in figure 5, one can modulate another high frequency lamp H-F2, interposed between the first lamp H-F1 and the detector D.



  90 Instead of modulating this H-F2 lamp, or the detector D by a separate oscillating lamp, we can, as shown in figure 6, modulate the detector lamp itself (by removing the shunted capacitor from the grid) depending on the device. of David, that is to say by inserting the medium frequency circuits G1
S1 and G2 S2, in the grid and plate circuit of the lamp D; the short-circuiting switches K1 K2 will make it possible at will to cancel or not the effect of these modulating frequency circuits.



   Ka Fig. 6bis indicates the same assembly with a bigrille lamp.



     La.Fig. 7 shows, with reception on frame C, a simplified assembly of FIG. 6 in which the high frequency lamp is mounted at resonance; the coil L2 tuned by the capacitor G2 is connected to the gate of the detector by a small capacitor and is subjected to the adjustable reaction of the coil L4. We add in series with L4 and the low frequency transformer, the medium frequency oscillating circuit S2 G2, excited either by the lamp itself by means of the medium frequency coil SI also acting as a shock coil for the high frequency or by a separate oscillating lamp, according to Fig. 1.



   Of course, other variants can be made; we only give nonlimiting examples here.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   To switch to long wave reception, capacitor G3 will be short-circuited by a switch K of FIG. 1. (or Gl G2 by switches K1 and K2 in Fig. 6), at the same time as the operation of the separate oscillator 0 will be stopped. In addition, one of the two capacitors C2 C3 will be removed. , by switching it off, and the coupling between circuit L2 and circuit L3 L'3 will be tightened; this will be obtained very easily by one of the known methods.



  For example, in Fig. 2, we bring the coil L2 closer to the coil L3. In Fig. 1, the set L3 and L2 will be replaced by another group of two coils, placed one against the other, forming a normal high frequency transformer; Or, in the assembly of FIG. 3, a tighter connection will be made between B and the detector gate circuit; then we can keep the oscillating circuit L2 02 by cutting the circuit L3 C3 or on the contrary by switching off C2 and keeping L2 L3 C3,
Many other variants are possible to easily convert the small wave station, with weak coupling, into a standard type long wave station (with 3 lamps in the example considered) by means of a multiple switch. .

   We can also add other high and low frequency lamps; one can also apply to the station of FIG. 1, Fig. 5 or Fig. 6, the reflex device, according to known methods, by putting the secondary circuit of transformer T1 not in the low frequency circuit B-F but in the gate circuit of the high frequency by one of the known methods.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1 Un dispositif récepteur de radiotélégraphie et de radiotéléphonie, qui combine ensemble un récepteur à super- réaction avec un amplificateur haute fréquence, servant de filtre, stabilisé par neutrodynage , ou de toute autre ma- nière aussi sélective; une lampe oscillatrice peut être uti- lisée à volonté, pour moduler et éventuellement détecter l'on- de de haute fréquence; le couplage entre les deux parties amplificatrices et détectrices étant fait d'une manière as- sez lâche, quand on veut recevoir les petites ondes à super- réaction , et étant resserré à volonté quand on veut rece- voir les grandes andes, sans super-réaction. 1 A radiotelegraph and radiotelephony receiver device, which combines together a super-feedback receiver with a high-frequency amplifier, serving as a filter, stabilized by neutralization, or in any other such selective manner; an oscillating lamp can be used at will, to modulate and possibly detect the high frequency wave; the coupling between the two amplifying and detecting parts being made in a rather loose manner, when we want to receive the small super-reactive waves, and being tightened at will when we want to receive the large andes, without super- reaction. 2 Différentes variantes de réalisation du couplage lâche par liaison électro-magnétique ou électro-statique entre la dernière lampe haute-fréquence et le circuit de grille de la lampe détectrice. 2 Different embodiments of the loose coupling by electromagnetic or electro-static link between the last high-frequency lamp and the gate circuit of the detector lamp. 3 Différentes modes deréalisation de la réaction élec- tro-magnétique ou électro-statique qui sont représentés par les figures 2, 2bis et 3 données à titre d'exemples non limitatifs. 3 Different embodiments of the electromagnetic or electro-static reaction which are represented by FIGS. 2, 2a and 3 given by way of nonlimiting examples. 4 o Un mode de réalisation du couplage lâche par un auto transformateur à secondaire d'un petit nombre de spires re- lié à un autre enroulement placé à angle droit et sur lequel on produit la réaction par unebobine ou un enroulement mis en série ou en dérivation par rapport au circuit de plaque de la lampe détectrice de la partie à super-réaction. 4 o An embodiment of the loose coupling by an autotransformer with secondary of a small number of turns connected to another winding placed at right angles and on which the reaction is produced by a coil or a winding placed in series or in series. bypass with respect to the super-reaction part detecting lamp plate circuit. 5 Une variante dans laquellela détectrice du poste récepteur n'est pas constituée avec un condensateur shunté. A variant in which the detector of the receiving station is not constituted with a shunted capacitor. 60 Unevariante dans laquelle on peut intercaler dans le circuit de grille et de plaque de la détectrice du type ordi- naire ou de type bigrille, les bobines qui produiront la modu- <Desc/Clms Page number 9> EMI9.1 lation et le8 'M1' folont6. 60 A variant in which it is possible to insert in the grid and plate circuit of the detector of the ordinary type or of the bigrille type, the coils which will produce the module. <Desc / Clms Page number 9> EMI9.1 lation and le8 'M1' folont6. 7# Un* varatQ,4sss J.aqusl19 la, lupe aourn!3s à la modulai01lt diroe%o 1nài#lti%b, ont uno lampa de haute fré- Óut)lloe. reliée au (;Onpl4ge 14ch$ &fed mie pt4oûère laape à haute 1requeno$. 7 # Un * varatQ, 4sss J.aqusl19 la, lupe aourn! 3s at the modulai01lt diroe% o 1nài # lti% b, have a high fre- Óut) lloe lampa. connected to (; Onpl4ge 14ch $ & fed mie pt4oûère laape high 1requeno $. 80 lu généml lu aatMm du= un pogtge récepteur à'uno amplification nH4%X&fiW es ma âe< à super- réaction par un montage qui peut 9tre tra=fomé à. Volonté pour revenir au montage normal #a= on 9 En général. la ca3.t d'une lampe haute trié- quence avec une lampe bigrille montée en déteetri.ca à superréaa - tion modulée à fréqi4once Da9 aur UR do es grilles, 80 read geneml read aatMm du = a receiver pogtge with an amplification nH4% X & fiW es my ae <super-reaction by an assembly which can be processed. Willingness to return to normal editing # a = on 9 In general. the ca3.t of a high triequence lamp with a bigrille lamp mounted in deteetri.ca with modulated super-reaction at Da9 freqi4ounces at the grids,
BE345822D BE345822A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE345822A true BE345822A (en)

Family

ID=21791

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE345822D BE345822A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE345822A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2522902A1 (en) USE OF A FIELD-GRID FIELD EFFECT TRANSISTOR AND INTERMEDIATED OHMIC FOR THE REJECTION OF A FREQUENCY BAND
BE345822A (en)
BE338770A (en)
BE430083A (en)
CH115828A (en) Thermionic tube amplifier.
BE407480A (en)
BE405498A (en)
BE347625A (en)
BE351490A (en)
BE442827A (en)
BE393020A (en)
BE409068A (en)
CH125315A (en) Device for the composition of two variable electric currents of any shape and frequency.
BE435162A (en)
JPH03228436A (en) Input circuit
CH85954A (en) Process for reducing the deformation of modulated currents at high frequency and fluctuations, and installation for implementing this process.
BE472057A (en)
BE412285A (en)
BE480379A (en)
JP2006067316A (en) Amplifier
BE362785A (en)
BE417419A (en)
BE426488A (en)
FR2484170A1 (en) Cascadable RF common grid power amplifier - uses compensating voltage feedback with input connection to tap on inductive divider between tetrode and screen grid
JPH0223707A (en) Input filter for demodulating television signal