BE334396A - - Google Patents

Info

Publication number
BE334396A
BE334396A BE334396DA BE334396A BE 334396 A BE334396 A BE 334396A BE 334396D A BE334396D A BE 334396DA BE 334396 A BE334396 A BE 334396A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tractor
cartridge
breech
lever
lift
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE334396A publication Critical patent/BE334396A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A17/00Safety arrangements, e.g. safeties
    • F41A17/42Safeties for locking the breech-block or bolt in a safety position
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A9/00Feeding or loading of ammunition; Magazines; Guiding means for the extracting of cartridges
    • F41A9/29Feeding of belted ammunition
    • F41A9/32Reciprocating-slide-type belt transporters
    • F41A9/33Reciprocating-slide-type belt transporters with cartridge stripping means

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Percussive Tools And Related Accessories (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  PERF'ECTI '1nEl.:.:::NIlS AUX ARIjES :, I'.',U AUTOl.1:'!.TIQUES . 



   La présente invention se rapporte aux armes à feu au-   tomatique,telles   que mitrailleuses,fusils mitrailleursou pis- tolets automatiques de guerre ou de défense . 



   L'invention concerne :   la-Un   dispositif empêchant le fonctionnement de la gâchette de   tir,t&nt   que l'arme n'est pas chargée . 



     2  -Un   dispositif stabilisant la cartouche en prise dans le tracteur- élévateur, malgré le choc imprimé au   porte-méca-   nisme à la fin de sa course arrière . 



   3 -Diverses dispositions empêchant la déformation de la cartouche en voie d'alimentation . 



     4 -Un   mécanisme de percussion   monté  en dehors des or- ganes mobiles de l'arme et assurant une percussion instantanée, en vue du tir à travers le champ de l'hélice des avions . 



     50-Diverses   dispositions améliorant la résistance des organes d'armes à feu automatiques fonctionnant par emprunt de gaz . 



   L'invention est représentée à titre d'exemple,en une forme de réalisation,sur le dessin ci-joint dans lequel : 
La   fig.l   est une vue en coupe longitudinale axiale de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'arme, dans la position   d'ouverture   extrême de la culasse mobile. 



     Les.     fig.2   et 3 sont des vues en coupe transversale, respectivement   suivant la   ligne 2-2 et la ligne 3-3 de la fig.l. 



   La fig.4 est une vue correspondant à celle de la fig.l, mais dans la position de fermeture de la culasse mobile et de déclenchement du mécanisme de percussion. 



   Les ligures représentent une arme munie du mécanisme de percussion suivant   l'invention,mais  tous les autres disposi- tifs sont   également   applicables aux armes dans lesquelles la percussion est simplement assurée par une pointe percutante fixée ou montée sur le   porte -mécanisme .   



     L'arme   représentée est du type à emprunt de gaz; le verrouillage de la culasse mobile ,entre l'arrière du canon b et la   'boite   de culasse a,dans le logement a1 prévu à cet effet dans celle-ci,ainsi que le déverrouillage de cette culasse mobi- le   casent   produits par les mouvements   d'un   porte-mécanisme d ;

   celui-ci est actionné,de manière bien connue , d'une part,par l'admission (non représentée) d'une partie des gaz de la défla- sur un piston à l'une des extrémités du porte-mécanisme (à gauche des   fig.l   et 4)   et,d'autre   part,par l'action antago-   niste   du ressort récupérateur h sur l'extrémité opposée du porte- mecanisme d (à droite sur les fig.l et   4).Le   massif d1 ménagé à l'arrière du porte-mécanisme d agit par des plans inclinés d2 d3 sur des plans inclinés correspondants de la culasse mobile ±,pour effectuer son verrouillage et son déverrouillage. 



   Les cartouches ± sont extraites de la bande et sont introduites dans la chambre du canon   b   par un tracteur-éléva-   teur,comprenant   trois bras montés dans une fente verticale lon- gitudinale d4 du porte-mécanisme d, les deux bras extérieurs k,formant ressort et présentant des extrémités supérieures for- mant pice(fig.2) pour embrasser la cartouche ± en avant de son bourrelet à l'arrière, tandis que le bras médian 1 forme sup- port pour élever la partie avant de la cartouche . 



   Entre ce bras intérieur 1 et les pinces des bras ex- térieurs k est articulé en il,sur le tracteur-élévateur,un levier.!, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 recevant près de son axe d'articulation la poussée d'un autre levier n ,également articulé en nl entre les bras extérieurs k du tracteur-élévateur ;

   l'action du seul ressort k2,logé dans la fente d4 du porte-mécanisme ,tend à soulever le trac- teur-élévateur et tous les organes qui sont articulés sur ce- lui-ci;mais le bec arrière de l'organe n,en venant buter contre le levier m6,articulé en   m5dans   un évidement d5 du   porto-mécanis-   me d, détermine un soulèvement du bec avant du levier .± ,qui tend constamment à relever le levier 1;dans cette position re- levée (indiquée en traits pointillés sur la fig.l), la partie inférieure'de ce levier 1 vient se présenter à l'intérieur du cran de gâchette ou encoche lltaillée dans la partie inférieure du porte-mécanisme d,et empêche ainsi la gâchette 1 de s'engager dans ce cran 11;1'arme est par suite dans l'impossibilité de rester avec sa culasse mobile c dans la position d'ouverture'. 



  Mais lorsqu'une cartouche est pincée dans le   tracteur-élévateur,   sa présence empêche le soulèvement du levier i ;le cran de gâchet- te 11 est donc libre et le porte-mécanisme peut rester dans la position correspondant à l'ouverture de la culasse mobile .± (comme représenté en traits pleins sur la fig.l). Ce dispositif permet au tireur de constater si son arme est réellement chargée ou non,par le seul fait qu'elle reste armée ou non-armée sur la gâchette 1 (les organes extérieurs de commande de celle-ci ne sont pas représentés). Les manoeuvres de chargement de l'arme sont ainsi très accélérées,et bien des accidents   :sur   le champ de tir sont évités . 



   Sous la violence du choc du porte-mécanisme d contre la plaque arrière a2 de la botte de culasse a,la cartouche effectue un glissement,par suite de son inertie,entre les pinces k du tracteur-élévateur; ce glissement pourrait la faire échap- per trop tôt à l'emprise du tracteur et déterminer ainsi des incidents dans le fonctionnement de l'arme. Pour remédier à cet inconvénient,le mécanisme d'alimentation de la cartouche est muni d'une pièce m .articulée en m1 sur le levier n;un peu avant 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 que le porte-mécanisme d vienne heurter la plaque arrière a2 de fermeture,l'extrémité avant du guide h1 du ressort récupérateur h rencontre une seconde pièce oscillante   m4,articulée   en m5dans l'évidement d5 du porte-mécanisme . 



   L'oscillation de cette   pièce m4   produit le relèvement de la pièce m et applique celle-ci par son plan incliné m2, à sa partie supérieure avant,contre l'arrière de la   cartouche ± .   



  Le glissement de celle-ci est ainsi   supprimé; cependant lorsque   le porte-mécanisme d est renvoyé en avant par le ressort récupé- rateur h ,la pièce m peut librement se renverser en arrière jus- qu'à ce qu'elle prenne appui contre la pièce m6; elle présente alors son plan incliné avant m2 en position convenable en face du culot de la cartouche ± pour favoriser le dégrafage de cette dernière hors du tracteur-élévateur en vue de son alimentation dans la chambre du canon b . 



   On remarquera que le culot de la cartouche   ±.ne   peut pas s'engager , par suite de fausses manoeuvres,au-dessus du plan incliné m2 de la pièce   m,comme   cela était possible lorsque cette pièce m était articulée sur le porte-mécanisme au lieu de l'être sur un organe n,articulé lui-même sur le tracteur-élévateur . 



   Le guide du ressort   récupérateur h   est de préférence, comme représenté,construit en deux parties télescopiques hlh2; avec un ressort intérieur   h;cette   disposition présente les avantages suivants :1 - elle évite le choc   brutal,à.   fin de course arrière,entre la pièce m4 et l'extrémité avant du guide-ressort, et évite par suites les possibilités d'usure et d'ébranlement de ces organes; 2 - elle évite les détériorations de la cartouche g lors de son introduction dans la chambre du canon b ;

   à cet effet,la partie télescopique intérieure h2 du guide-ressort com- porte, au delà de sa tête h4,un prolongement h5 d'une longueur telle que,lors du retour en avant du porte-mécanisme d ,le ren- flement arrière h6 de cette partie h2 vienne rencontrer un rétrécissement à l'avant de la partie télescopique arrière hl du guide-ressort; ce rétrécissement arrête la course avant de 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la partie h2 du guide-ressort,qui libère ainsi les organes m et m4,alors que le prolongement avant h5 du guide-ressort res- te engagé,pendant quelques millimètres encore,sous le levier n. 



   Or,à ce   moment,la   cartouche ± .partiellement engagée dans la chambre du canon b ,se dégage précisément du tracteur-élévateur j k.L'appui,ainsi assuré temporairement au tracteur-élévateur par le prolongement h5 par l'intermédiaire du levier n, empêche ce tracteur-élévateur de s'abaisser au moment de l'effort de dégrafage de la cartouche ± hors de la pince du   tracteur-éléva-   teur,et supprime par suite l'effet de torsion qui serait autre- ment transmis à la cartouche. La longueur du prolongement avant h5 du guide-ressort est réglée de manière à permettre l'abais- sement du tracteur-élévateur aussitôt   apès   que la cartouche a été dégagée de celui-ci. 



   Comme représenté sur la fig.4,la partie télescopique extérieureh1 du guide-ressort comporte,près de son extrémité avant,une fenêtre latérale   1:7,par   laquelle on peut faire sortir le renflement arrière h6 de la partie télescopique intérieure h2, ce qui permet un démontage à la main. 



   Le corps cylindrique inférieur d du porto-mécanisme comporte,près de son extrémité arrière,une partie de plus grand diamètre,d6,qui seule porte sur l'.alésage de la boite de culas- se a,ce qui supprime des   flottements   inutiles et crée,entre l'alésage de la boite de culasse et la plus grande partie du corps cylindrique du porte-mécanisme,un espace vide d7 pour l'é- vacuation des corps étrangers pouvant avoir pénétré dans l'arme. 



   Comme représenté sur les fig.1,3 et 4,les deux parties en saillie c1 et c2 à l'avant et à l'arrière de la culasse mobile sont reliées entre elles par des joues ou entretoises latérales c3 c3 prises dans la masse et qui augmentent la ré- sistance de la culasse mobile . 



   La fente ou coulisse a3,ménagée dans l'une des parois latérales de la boite de culasse a pour le passage de la tige      de la poignée ou bouton de manoeuvre,est prolongée jusqu'à l'extrémité arrière de la botte de culasse,ce qui évite le 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 démontage de la poignée,accélère le démontage de l'arme et permet une construction plus solide des organes;cette coulisse a3, ainsi qu'une rainure a4 creusée en regard de la coulisse a3 jusqu'à mi épaisseur de la paroi latérale opposée de la boite de culasse,peuvent être utilisées pour guider le porte-mécanisme d dans ses déplacements,par l'intermédiaire de la tige p,prolon-   gée,de   la poignée ou bouton de manoeuvre,solidement fixé ou rivé dans le porte-mécanisme d;

  ce guidage fait ainsi absorber à la poignée ou bouton de manoeuvre la plus grande partie du travail imposé jusqu'ici au corps cylindrique inférieur d du porte- mécanisme. 



   Le mécanisme de percussion,permettant d'obtenir une percussion instantanée et de la synchroniser avec le mouvement de rotation des moteurs d'avions pour le tir à travers le champ de l'hélice,présente cette particularité qu'il est logé tout entier,non pas dans le porte-mécanisme,ni dans la culasse mobile, mais dans un bottier s,fixé à la boite de culasse a,à la partie supérieure de l'arme . 



   Ce mécanisme de percussion comporte un chien ou marteau de percussion e,monté de manière à pouvoir osciller en el entre les deux flasques latérales du boîtier s et recevant, par l'in- termédiaire d'une bielle e2 articulée en e3 sur le marteau e, la poussée d'un ressort plat e5. 



   Le déclenchement du mécanisme de percussion est réali- sé par la culasse mobile ±,qui,en se soulevant pour son verrouil- lage, agit sur la gâchette   o,pivotée   en   olsur   le bottier s ; le chien e se déclenche et tend à tourner dans le sens des aiguilles d'une montre,mais sa course est aussitôt arrêtée par une seonnde gâchette   r,pivotée   en   rlsur   le bottier s et qui ne permet au marteau ± de tomber sur le percuteur   f   qu'au moment où le moteur imprime,par le mécanisme intermédiaire habituel,une poussée à la tige r2, ce qui fait effacer cette seconde gâchette r(fig.4). 



   Le recul de la culasse mobile ¯±, entraînée par le porte- mécanisme défait pivoter le chien e en sens inverse,pour le ré- armer;à cet effet,un levier w ,articulé en W1 sur le porte - 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 mécanisme d et passant à travers une fente longitudinale axiale f1 du percuteur   f,subit,par   suite   du 'recul   du porte-mécanisme d, un mouvement d'oscillation,qui soulève son extrémité supérieure; celle-ci agit sur le chien e de façon à compléter le mouvement angulaire de rotation du chien,on sens inverse des aiguilles d'une montre,de façon à amener ce chien en prise avec le bec o3 de la gâchette ±,qui est elle-même libérée,par suite de l'a- baissement de la   cul asse,   mobile ± (fig.l)et soumise à l'action du ressort plats o2. 



   Le mouvement d'oscillation du levier w,lors de l'ou- verture de   l'arme,a   d'autre part,pour effet de déterminer un mouvement de recul du percuteur   f,-ce   qui empêche que lors de la fermeture de l'arme,le percuteur,en faisant saillie en avant de la culasse mobile .± ,ne provoque une percussion prématurée. 



  Par contre,lorsque la culasse mobile s'arrête dans la position de verrouillage,le porte-mécanisme d,en continuant sa course en avant ,entraîne le levier   ,qui   oscille et permet au percu- teur f de se porter en avant lorsqu'il est frappé par le chien ou marteau e. Ce levier w constitue ainsi un dispositif de sécurité. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  PERF'ECTI '1nEl.:.:::NIlS AUX ARIjES:, I'. ', U AUTOl.1:' !. TICKS.



   The present invention relates to automatic firearms, such as machine guns, submachine guns or automatic war or defense pistols.



   The invention relates to: a device preventing the operation of the firing trigger, while the weapon is not loaded.



     2 -A device stabilizing the cartridge engaged in the tractor-lift, despite the impact on the mechanism carrier at the end of its rear travel.



   3 -Various arrangements preventing the deformation of the cartridge during feeding.



     4 -A percussion mechanism mounted outside the weapon's mobile organs and providing instantaneous percussion, for firing through the field of the aircraft propeller.



     50-Various provisions improving the resistance of automatic firearms components operating by borrowing gas.



   The invention is shown by way of example, in one embodiment, in the accompanying drawing in which:
Fig.l is an axial longitudinal sectional view of

 <Desc / Clms Page number 2>

 the weapon, in the extreme open position of the bolt.



     The. fig.2 and 3 are cross-sectional views taken respectively along line 2-2 and line 3-3 of fig.l.



   Fig.4 is a view corresponding to that of fig.l, but in the closed position of the slide and triggering of the percussion mechanism.



   The figures represent a weapon provided with the percussion mechanism according to the invention, but all the other devices are also applicable to weapons in which the percussion is simply provided by a percussion point fixed or mounted on the mechanism holder.



     The weapon shown is of the gas borrowed type; the locking of the movable breech, between the rear of the barrel b and the breech box a, in the housing a1 provided for this purpose therein, as well as the unlocking of this movable breech produced by the movements a mechanism holder d;

   this is actuated, in a well-known manner, on the one hand, by the admission (not shown) of a part of the deflating gases on a piston at one of the ends of the mechanism holder (on the left of fig.l and 4) and, on the other hand, by the antagonistic action of the recuperator spring h on the opposite end of the mechanism carrier d (on the right in fig.l and 4). provided at the rear of the mechanism holder d acts by inclined planes d2 d3 on corresponding inclined planes of the movable yoke ±, to effect its locking and unlocking.



   The ± cartridges are extracted from the strip and are introduced into the chamber of the barrel b by a lift tractor, comprising three arms mounted in a vertical longitudinal slot d4 of the mechanism holder d, the two outer arms k, forming spring and having upper ends forming part (fig.2) to embrace the cartridge ± in front of its bead at the rear, while the median arm 1 forms a support for raising the front part of the cartridge.



   Between this inner arm 1 and the grippers of the outer arms k is articulated in it, on the lift tractor, a lever.!,

 <Desc / Clms Page number 3>

 receiving near its articulation axis the thrust of another lever n, also articulated in nl between the outer arms k of the tractor-lift;

   the action of the single spring k2, housed in the slot d4 of the mechanism holder, tends to lift the elevator-tractor and all the components which are articulated on it; but the rear beak of the component n , by abutting against lever m6, articulated at m5 in a recess d5 of the port mechanism d, causes the front jaw of the lever to rise. ±, which constantly tends to raise lever 1; in this raised position ( indicated in dotted lines in fig.l), the lower part of this lever 1 comes inside the trigger notch or notch lltaillée in the lower part of the mechanism holder d, and thus prevents the trigger 1 from engage in this notch 11; the weapon is therefore unable to remain with its slide c in the open position '.



  But when a cartridge is pinched in the tractor-lift, its presence prevents the lifting of the lever i; the trigger notch 11 is therefore free and the mechanism holder can remain in the position corresponding to the opening of the cylinder head. mobile. ± (as shown in solid lines in fig.l). This device allows the shooter to see whether his weapon is really loaded or not, by the sole fact that it remains armed or unarmed on trigger 1 (the external control members thereof are not shown). The loading maneuvers of the weapon are thus very accelerated, and many accidents: on the firing range are avoided.



   Under the force of the impact of the mechanism carrier d against the rear plate a2 of the breech boot a, the cartridge slides, due to its inertia, between the clamps k of the lifting tractor; this slip could cause it to escape too soon from the grip of the tractor and thus cause incidents in the operation of the weapon. To remedy this drawback, the cartridge feed mechanism is provided with a part m. Articulated at m1 on lever n; a little before

 <Desc / Clms Page number 4>

 that the mechanism carrier d comes into contact with the rear closing plate a2, the front end of the guide h1 of the recovery spring h meets a second oscillating part m4, articulated at m5 in the recess d5 of the mechanism carrier.



   The oscillation of this part m4 produces the lifting of the part m and applies it by its inclined plane m2, to its upper front part, against the rear of the cartridge ±.



  The slippage thereof is thus eliminated; however, when the mechanism holder d is sent forward by the recovery spring h, the part m can freely tip backwards until it bears against the part m6; it then presents its front inclined plane m2 in a suitable position in front of the base of the cartridge ± to facilitate the unhooking of the latter from the tractor-lift with a view to feeding it into the barrel chamber b.



   It will be noted that the base of the cartridge ±. Cannot engage, as a result of false maneuvers, above the inclined plane m2 of the part m, as was possible when this part m was articulated on the mechanism holder instead of being on a member n, itself articulated on the tractor-lift.



   The guide of the recuperator spring h is preferably, as shown, constructed in two telescopic parts hlh2; with an internal spring h; this arrangement has the following advantages: 1 - it avoids sudden shock, to. rear limit switch, between part m4 and the front end of the spring guide, and consequently avoids the possibilities of wear and shaking of these components; 2 - it prevents damage to the cartridge g when it is introduced into the chamber of the barrel b;

   to this end, the inner telescopic part h2 of the spring guide comprises, beyond its head h4, an extension h5 of a length such that, when the mechanism holder d returns to the front, the rear bulge h6 of this part h2 comes to meet a narrowing at the front of the rear telescopic part h1 of the spring guide; this narrowing stops the race before

 <Desc / Clms Page number 5>

 the part h2 of the spring guide, which thus frees the members m and m4, while the front extension h5 of the spring guide remains engaged, for a few more millimeters, under the lever n.



   However, at this moment, the cartridge ± .partially engaged in the barrel chamber b, is released precisely from the tractor-lift j k. The support, thus provided temporarily to the tractor-lift by the extension h5 via the lever n, prevents this tractor-lift from lowering at the moment of the effort to unhook the cartridge ± from the clamp of the tractor-lift, and consequently eliminates the effect of torsion which would otherwise be transmitted to the cartridge. The length of the front extension h5 of the spring guide is adjusted so as to allow the lowering of the lift tractor as soon as the cartridge has been disengaged from it.



   As shown in fig. 4, the outer telescopic part h1 of the spring guide comprises, near its front end, a side window 1: 7, through which the rear bulge h6 can be brought out of the inner telescopic part h2, which allows disassembly by hand.



   The lower cylindrical body d of the port mechanism comprises, near its rear end, a part of larger diameter, d6, which alone bears on the bore of the cylinder head a, which eliminates unnecessary floating and creates, between the bore of the breech box and the greater part of the cylindrical body of the mechanism holder, an empty space d7 for the evacuation of foreign bodies which may have entered the weapon.



   As shown in fig. 1, 3 and 4, the two protruding parts c1 and c2 at the front and at the rear of the movable yoke are connected to each other by side cheeks or spacers c3 c3 taken in the mass and which increase the resistance of the bolt.



   The slot or slide a3, formed in one of the side walls of the breech box a for the passage of the rod of the handle or operating button, is extended to the rear end of the breech boot, this which avoids the

 <Desc / Clms Page number 6>

 disassembly of the handle, accelerates the disassembly of the weapon and allows a more solid construction of the organs; this slide a3, as well as a groove a4 hollowed out opposite the slide a3 up to half thickness of the opposite side wall of the breech box, can be used to guide the mechanism holder d in its movements, by means of the rod p, extended, the handle or operating button, firmly fixed or riveted in the mechanism holder d;

  this guide thus makes the handle or operating button absorb most of the work imposed hitherto on the lower cylindrical body d of the mechanism holder.



   The percussion mechanism, making it possible to obtain instantaneous percussion and to synchronize it with the rotational movement of aircraft engines for firing through the field of the propeller, has this peculiarity that it is housed entirely, not not in the mechanism holder, nor in the movable breech, but in a casing s, fixed to the breech box a, at the upper part of the weapon.



   This percussion mechanism comprises a hammer or percussion hammer e, mounted so as to be able to oscillate el between the two lateral flanges of the housing s and receiving, by means of a connecting rod e2 articulated at e3 on the hammer e , the thrust of a flat spring e5.



   The percussion mechanism is triggered by the movable breech ±, which, when it is raised to lock it, acts on the trigger o, pivoted in olson the casing s; hammer e is triggered and tends to turn clockwise, but its course is immediately stopped by a second trigger r, pivoted in r on the shoemaker s and which does not allow the hammer ± to fall on the striker f when the motor prints, by the usual intermediate mechanism, a thrust to the rod r2, which makes this second trigger r erase (fig. 4).



   The retraction of the movable breech ¯ ±, driven by the mechanism holder undoes the hammer e in the opposite direction, to reset it; for this purpose, a lever w, articulated at W1 on the holder -

 <Desc / Clms Page number 7>

 mechanism d and passing through an axial longitudinal slot f1 of the striker f, undergoes, as a result of the recoil of the mechanism holder, an oscillating movement, which lifts its upper end; this acts on the hammer e so as to complete the angular rotational movement of the hammer, one anti-clockwise, so as to bring this hammer into engagement with the nozzle o3 of the trigger ±, which is it -even released, following the lowering of the butt, mobile ± (fig.l) and subjected to the action of the flat spring o2.



   The oscillating movement of the lever w, during the opening of the weapon, has on the other hand, the effect of determining a recoil movement of the firing pin f, which prevents that when the closing of the l The weapon, the firing pin, by protruding in front of the bolt, does not cause a premature percussion.



  On the other hand, when the movable breech stops in the locked position, the mechanism holder d, continuing its forward stroke, drives the lever, which oscillates and allows the striker f to move forward when it moves forward. is struck by the hammer or hammer e. This lever w thus constitutes a safety device.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Le montage du ressort plat e5 est facilité par un le- vier à excentrique e6, pivoté sur le boîtier ± et permettant de tendre ou de détendre le ressort e5 à la main,sans aucun outil* Le boîtier ±, entre les flasques latérales duquel sont articulés les organes e,o,e6 et ±,porte également,en arrière de la chambre du canon b,un plan incliné oscillant s1, qui est main- tenu suivant l'orientation convenable et qui est relevé par la culasse mobile ± lorsque celle-ci coulisse en avant pour son verrouillage; The assembly of the flat spring e5 is facilitated by an eccentric lever e6, pivoted on the housing ± and allowing the spring e5 to be tightened or relaxed by hand, without any tools * The housing ±, between the lateral flanges of which the members e, o, e6 and ± are articulated, also carries, behind the chamber of the barrel b, an oscillating inclined plane s1, which is maintained in the suitable orientation and which is raised by the cylinder head ± when the latter slides forward to lock it; ce plan incliné !la pour but de guider la cartouche g en voie d'alimentation,pour l'amener dans la bonne direction de la chambre du canon, REVENDICATIONS 1 -Dans une arme à feu automatique,un dispositif em- pêchant la gâchette d'arrêter le porte-mécanisme dans la position d'ouverture de l'arme aussi longtemps qu'une cartouche ne se trouve pas dans le tracteur-élévateur,celui-ci comportant un <Desc/Clms Page number 8> organe auquel l'absence de cartouche dans la pince du tracteur, permet un pivotement tel que l'une de ses extrémités,en obturant le cran de gâchette du porte-mécanisme,empêche le crochetage du porte-mécanisme sur la gâchette,-ce dispositif indiquant ainsi au tireur si l'arme est ou non chargée,par le fait qu'elle reste ou non dans la position d'ouverture,en empêchant ainsi toute fausse manoeuvre et tout accident . this inclined plane! the aim of guiding the cartridge g in the way of supply, to bring it in the right direction of the barrel chamber, CLAIMS 1 - In an automatic firearm, a device preventing the trigger from stopping the mechanism holder in the open position of the weapon as long as a cartridge is not in the tractor-lift, this one comprising a <Desc / Clms Page number 8> member to which the absence of a cartridge in the tractor clamp allows pivoting such that one of its ends, by closing off the trigger notch of the mechanism holder, prevents the mechanism holder from being caught on the trigger, - this device thus indicating to the shooter whether the weapon is loaded or not, by the fact that it remains or not in the open position, thus preventing any false maneuver and any accident. ?. -Une arme à feu .automatique suivant 1 , dans laquelle cet organe est constitué par un levier,articulé sur le tracteur- élévateur et commandé par un autre levier,également articulé sur le tracteur-élévateur et prenant appui à l'une de ses extrémités sur le porte-mécanisme,sous l'action du ressort du tracteur-élé- vateur,pour amener le premier levier dans la position empêchant le crochetage de la gâchette,lorsque ce premier levier n'est pas arrêté dans son mouvement pivotant par la partie arrière de la cartouche engagée aans le tracteur-élévateur . ?. -A automatic firearm according to 1, in which this member is constituted by a lever, articulated on the tractor-lift and controlled by another lever, also articulated on the tractor-lift and bearing at one of its ends on the mechanism carrier, under the action of the spring of the tractor-elevator, to bring the first lever into the position preventing the trigger picking, when this first lever is not stopped in its pivoting movement by the part rear of the cartridge engaged in the tractor-lift. 3 -Une arme à feu automatique munie d'un dispositif supprimant les déplacements intempestifs de la cartouche en voie d'alimentation par le tracteur-élévateur,déplacements dus notam- ment au choc à fin de course arrière du porte-mécanisme,-ce dis- positif étant caractérisé en ce que l'organe , portant le plan in- cliné ou rampe servant au dégrafage de la cartouche hors du tracteur,subit un mouvement de redressement autour de son axe d'articulation,un peu avant le choc. à fin de course arrière du porte-mécanisme,par le contact de la base de cet organe ,porteur du plan incliné ou rampe,contre l'extrémité avant du guide du ressort récupérateur . 3 -An automatic firearm fitted with a device to prevent unwanted movements of the cartridge in the process of being supplied by the tractor-lift, movements due in particular to the shock at the rear end of travel of the mechanism carrier, -this says - positive being characterized in that the member, carrying the inclined plane or ramp serving to unhook the cartridge from the tractor, undergoes a straightening movement around its articulation axis, a little before the impact. at the rear end of travel of the mechanism carrier, by the contact of the base of this member, carrying the inclined plane or ramp, against the front end of the guide of the recovery spring. 4 -Une arme à feu automatique dans laquelle le dispo- sitif suivant 3 est employé avec un guide-ressort récupérateur en deux parties,pouvant coulisser l'une à l'intérieur de l'autre, la partie avant mobile étant soumise à l'action d'un ressort logé dans la partie arrière fixe du guide,de manière à éviter,à fin de course arrière du porte-mécanisme,le choc de l'organe porteur de la rampe ou plan incliné servant au dégrafage de la cartouche contre l'extrémité avant de ce guide-ressort récupé- <Desc/Clms Page number 9> rateur et à éviter les déformations qui en résultent. 4 - An automatic firearm in which the following device 3 is used with a recuperating spring guide in two parts, which can slide one inside the other, the movable front part being subjected to the action of a spring housed in the fixed rear part of the guide, so as to avoid, at the rear end of the mechanism carrier, the impact of the supporting member of the ramp or inclined plane used to unhook the cartridge against the 'front end of this recovered spring guide <Desc / Clms Page number 9> rator and to avoid the resulting deformations. 5 -Une arme à feu automatique. suivant 4*,dans laquelle ce guide-ressort récupérateur en deux parties comporte, à son extrémité avant,une tête s'engageant sous le tracteur-élévateur, ou sous une pièce portée par celui-ci,de manière à l'empêcher de s'abaisser aussi longtemps que la cartouche,partiellement enga- gée dans la chambre du canon de l'arme, n'est pas dégrafée du tracteur,-cette disposition évitant toute torsion sur l'étui de la cartouche en voie d'alimentation et supprimant les détériora- tions qui en résultent . 5 -An automatic firearm. 4 *, in which this two-part recovery spring guide comprises, at its front end, a head engaging under the tractor-lift, or under a part carried by the latter, so as to prevent it from s '' lower as long as the cartridge, partially engaged in the chamber of the barrel of the weapon, is not unhooked from the tractor, - this arrangement avoiding any twisting on the case of the cartridge in the process of supply and eliminating the resulting deteriorations. 60-Une arme à feu automatique,dans laquelle l'organe, porteur de la rampe ou plan incliné de dégrafage,est supporté par le tracteur-élévateur à l'arrière de celui-ci,de manière à empêcher les cartouches en voie d'alimentation de s'engager,à la suite d'une fausse manoeuvre,par dessus cet organe porteur de la rampe et de s'y fausser . 60-An automatic firearm, in which the member, carrying the ramp or inclined release plane, is supported by the tractor-lift at the rear thereof, so as to prevent the cartridges in the process of power supply to engage, following a false maneuver, over this carrier member of the ramp and to be false there. 7 -Un mécanisme de percussion à grande instantanéité, particulièrement destiné aux armes tirant à travers le champ de l'hélice des avions,caractérisé en ce qu'il est entièrement logé en dehors des organes mobiles'de l'arme (porte -mécanisme ou cu- lasse mobile),dans un boîtier fixé sur la boîte de culasse et en ce que le chien ou marteau de percussion est maintenu armé par deux gâchettes,dont l'une s'efface sous l'action du soulèvement de la culasse mobile lors de son verrouillage,tandis que la se- conde gâchette s'efface sous l'action du moteur commandant l'hé- lice,le réarmement du chien étant obtenu par le recul de la cu- lasse mobile 8 -Un dispositif de sécurité pour arme à feu automati- que,caractérisé par un levier articulé sur le porte-mécanisme et relié au percuteur logé dans la culasse mobile, 7 -A percussion mechanism with great instantaneity, particularly intended for weapons firing through the field of the propeller of airplanes, characterized in that it is entirely housed outside the movable parts of the weapon (holder -mechanism or movable bolt), in a box fixed to the breech box and in that the hammer or percussion hammer is kept cocked by two triggers, one of which is erased under the action of the lifting of the movable breech during of its locking, while the second trigger is erased under the action of the motor controlling the propeller, the rearming of the hammer being obtained by the recoil of the mobile bolt. 8 -A safety device for automatic firearms, characterized by a lever articulated on the mechanism holder and connected to the firing pin housed in the breech, le mouvement de recul du porte-mécanisme par rapport à la culasse ayant pour effet d'imprimer à ce levier un mouvement d'oscillation qui ramène le percuteur en arrière,d'une quantité suffisante pour empêcher la percussion. the backward movement of the mechanism holder relative to the breech having the effect of imparting to this lever an oscillating movement which brings the firing pin back, by an amount sufficient to prevent percussion. 9 -Une arme à feu automatique suivant 8 ,caractérisée en ce que le mouvement d'oscillation de ce levier est utilisé <Desc/Clms Page number 10> pour compléter le réarmement du chien ou marteau de percussion, lors du recul du porte-mécanisme. 9 -An automatic firearm according to 8, characterized in that the oscillation movement of this lever is used <Desc / Clms Page number 10> to complete the rearming of the hammer or percussion hammer, when the mechanism holder is retracted. 10 -Dans les armes à feu automatiques;un, porte-méca- nisme comportant,à la partie arrière de son corps cylindrique inférieur,une partie de plus grand diamètre,destinée à porter seule sur l'alésage de la boite de culasse,en vue de diminuer les frottements,constituer un vide propice à l'évacuation des corps étrangers et renforcer le porte-mécanisme. 10 - In automatic firearms; a mechanism holder comprising, at the rear part of its lower cylindrical body, a part of larger diameter, intended to bear alone on the bore of the breech box, in to reduce friction, create a vacuum conducive to the evacuation of foreign bodies and strengthen the mechanism holder. 11 -Dans les armes à feu automatiques,une culasse mo- bile dans laquelle les parties en saillie à l'avant et à l'ar- rière sont reliées entre elles par des joues ou entretoises la- térales longitudinales prises dans la masse de la culasse,en vue d'assurer une meilleure résistance de ces saillies avant et ar- rière . 11 -In automatic firearms, a movable breech in which the protruding parts at the front and at the rear are connected to each other by cheeks or longitudinal lateral spacers taken from the mass of the cylinder head, in order to ensure better resistance of these front and rear projections. 12 -Une arme à feu automatique,caractérisée en ce que le bouton ou poignée de manoeuvre est fixé de manière permanente au porte-mécanisme,en vue de faciliter le démontage des organes intérieurs,-ce bouton passant à travers une coulisse ou fente longitudinale ménagée dans l'une des parois de la boite de cu- lasse et se prolongeant jusqu'à l'extrémité arrière de cette boite de culasse , 13 * -Une arme à feu automatique suivant 12 ,caractérisée en ce que le bouton de manoeuvre est utilisé pour guider le porte-mécanisme dans ses déplacements longitudinaux,d'une part,le long de la coulisse de passage du bouton de manoeuvre dans l'une des parois de la botte de culasse,et,d'autre part,le long d'une rainure ménagée à mi-épaisseur dans la paroi opposée de la boite de culasse, 12 -An automatic firearm, characterized in that the button or operating handle is permanently attached to the mechanism holder, in order to facilitate the disassembly of the internal components, -this button passing through a slide or longitudinal slot provided in one of the walls of the cylinder head box and extending to the rear end of this breech box, 13 * - An automatic firearm according to 12, characterized in that the operating button is used to guide the mechanism carrier in its longitudinal movements, on the one hand, along the slide for passage of the operating button in one of the walls of the breech boot, and, on the other hand, along a groove formed at mid-thickness in the opposite wall of the cylinder head box, -le travail imposé au corps cylindrique inférieur du porte-mécanisme,pour le verrouillage et le déverrouillage de la boite de culasse,étant ainsi réduit par l'appui du bouton de ma- noeuvre sur la boite de culasse. the work imposed on the lower cylindrical body of the mechanism holder, for locking and unlocking the breech box, thus being reduced by pressing the operating button on the breech box.
BE334396D BE334396A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE334396A true BE334396A (en)

Family

ID=12994

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE334396D BE334396A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE334396A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2465184A1 (en)
BE1007244A3 (en) Trigger mechanism for firearms.
FR2547038A1 (en) SUPPLY DEVICE FOR SEMI-AUTOMATIC COMPRESSED GAS APPARATUS FOR PROJECTILES
FR2514881A1 (en) SAFETY MECHANISM ADAPTABLE TO SINGLE EFFECT REVOLVERS
EP0573093B1 (en) Slide braking device in a firearm
BE1009142A3 (en) Ejection device for firearm.
BE334396A (en)
EP2627963A1 (en) Semi-automatic pistol with sliding barrel
BE399933A (en)
EP0260204B1 (en) Gas-operated automatic rifle, e.g. of the breakdown type
CH384414A (en) Automatic weapon with recoil from the tube, in particular heavy machine gun
BE401298A (en)
EP4105592A1 (en) Spray gun
BE348462A (en)
FR2930024A1 (en) AUTOMATIC PERCUSSION DEVICE FOR FIREARMS
BE788251Q (en) MACHINE GUN
BE377007A (en)
BE487019A (en)
BE517200A (en)
BE381628A (en)
CH339092A (en) Submachine gun
BE527942A (en)
BE861133A (en) CYLINDER HEAD BLOCK ASSEMBLY AND ACTIVE MECHANISM FOR AUTOMATIC FIREARM LOADING
BE521594A (en)
BE387634A (en)