BE1009565A6 - Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net - Google Patents

Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net Download PDF

Info

Publication number
BE1009565A6
BE1009565A6 BE9500741A BE9500741A BE1009565A6 BE 1009565 A6 BE1009565 A6 BE 1009565A6 BE 9500741 A BE9500741 A BE 9500741A BE 9500741 A BE9500741 A BE 9500741A BE 1009565 A6 BE1009565 A6 BE 1009565A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
parts
mosquito net
frame
connections
net according
Prior art date
Application number
BE9500741A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Mievis William Joseph Fernand
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Mievis William Joseph Fernand filed Critical Mievis William Joseph Fernand
Priority to BE9500741A priority Critical patent/BE1009565A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1009565A6 publication Critical patent/BE1009565A6/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06BFIXED OR MOVABLE CLOSURES FOR OPENINGS IN BUILDINGS, VEHICLES, FENCES OR LIKE ENCLOSURES IN GENERAL, e.g. DOORS, WINDOWS, BLINDS, GATES
    • E06B9/00Screening or protective devices for wall or similar openings, with or without operating or securing mechanisms; Closures of similar construction
    • E06B9/52Devices affording protection against insects, e.g. fly screens; Mesh windows for other purposes

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Insects & Arthropods (AREA)
  • Pest Control & Pesticides (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Catching Or Destruction (AREA)

Abstract

Mosquito net to be placed in a window or door opening, this mosquito net including a frame (1) and a gauze (2) stretched over this frame, the frame (1) being composed of four angle brackets (3) and linkages (4) between these angle brackets (3), characterised in that each of the linkages (4) between the angle brackets (3) is constituted by a number of components (5-6-7-8) which fit into each other in such a way that the length of these linkages (4) is adjustable by choosing the number and/or the length of the different components (5-6-7-8).<IMAGE>

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Moustiquaire et ensemble de pièces pour réaliser une telle moustiquaire. 



  L'invention concerne une moustiquaire à mettre dans une ouverture ce fenêtre ou de porte, cette moustiquaire comprenant un cadre et une gaze tendue sur ce cadre, le cadre   étant composé   de quatre équerres et de liaisons entre ces équerres. 



  Comme les dimensions des portes et fenêtres varient d'un cas à l'autre, les moustiquaires doivent être adaptées à chaque ouverture et donc faites sur mesure. 



  Cette fabrication sur mesure peut être réalisée avec l'outillage nécessaire dans un atelier, mais dans beaucoup de cas, ces moustiquaires sont assemblées par l'utilisateur partant d'éléments qui sont vendus dans le commerce. 



  Ainsi des moustiquaires sont connues dans lesquelles les liaisons susdites du cadre sont constituées par des profilés fixés aux bras des équerres. Ces profilés sont livrés avec des longueurs standards et l'utilisateur doit les scier sur la longueur exacte. 



  Si l'assemDlage des profilés et des équerres pour former le cadre et la fixation de la gaze sur ce cadre sont relativement faciles, le sciage des profilés aux longueurs exactes requiert quelque expérience ou savoir-faire. 



  L'invention a pour but de remédier à cet inconvénient et de procurer une moustiquaire qui peut être réalisée aux dimensions voulues d'une manière simple et sans devoir scier. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 Ce but est atteint par le fait que chacune des liaisons entre les équerres est constituée d'un nombre de pièces qui   s, emnoîtenr- les unes dans   les autres de manière à ce que la longueur de ces liaisons soit ajustable en   choisissant, le nombre et/ou la   longueur des différentes pièces. 



  Les pièces peuvent   s'emooîter   à l'aide de parties mâles insérées dans des parties femelles avec serrage ou avec cliquetage. Ces parties peuvent se télescoper les unes dans les autres, des moyens étant alors prévus pour bloquer les parties télescopantes les unes par rapport aux autres. Les parties peuvent aussi être vissées les unes dans les autres. 



  Chaque pièce peut ainsi comprendre en même temps une partie mâle et une partie femelle. 



  De préférence, toutes les parties mâles des pièces ont pratiquement la même longueur. 



  Les liaisons peuvent comprendre au moins une bague entourant une partie mâle et ayant un contour similaire au contour d'une partie femelle. 



  La moustiquaire comprend des moyens pour fixer la gaze sur le cadre, ces moyens pouvant comprendre des tiges et des trous correspondants. 



  Aussi bien les bras des équerres que les pièces des liaisons peuven être pourvus au moins d'un côté du cadre de trous, la gaze étant fixée au cadre à l'aide de boutons-pression pressés dans au moins un nombre des trous susdits. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 Ces boutons-pression peuvent être remplacés par un ruban portant des tiges pressées dans les trous susdits. 



  L'invention concerne également un ensemble de pièces pour réaliser la moustiquaire susdite, tel qu'elle peut être mise dans le commerce. 



  Cet ensemble est   caractérisé   en ce qu'il comprend au moins quatre équerres et un nombre de pièces, les bras des équerres et ces pièces pouvant s'emboîter les unes dans les autres, les pièces ayant des parties utiles de longueurs différentes permettant en choisissant les pièces de former des côtés d'un cadre approximativement des dimensions voulues. 



  Pour plus de clarté, quelques exemples de mise en oeuvre de l'invention sont décrites ci-après à titre illustratif et non restrictif, référence étant faite aux dessins annexés, dans lesquels : la figure 1 est une vue de front d'une moustiquaire selon l'invention ; la figure 2 montre à échelle agrandie la partie de la moustiquaire indiquée en F2 à la figure 1 ; la figure 3 est une coupe selon la ligne III-III de la figure 2 ; la figure 4 est une vue de front d'une equerre du cadre de la moustiquaire des figures précédentes ; les figures 5 à 9 sont des vues de front d'autres pièces du cadre de la moustiquaire ; la figure 10 est une vue en perspective d'un moyen utilisé pour fixer la gaze au cadre dans la moustiquaire susdite ;

   la figure 11 est une vue en perspective d'un autre moyen pour fixer la gaze au cadre. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 La moustiquaire représentée aux figures 1 à 3 est composée d'un cadre 1 et d'une gaze 2 fixée sur ce cadre 1, le cadre comprenant, quatre équerres 3 et des liaisons 4 entre ces équerres 3, chaque liaison étant constituée par un nombre de   pièces 5,   6,7 et 3   s'emboitant les unes dans   les autres. 



  Les quatre équerres 3, dont une est représentée en detail à la figure 4, sont identiques. Un de leurs bras comprend à son   extrémité   libre une partie mâle 9,   c'est-à-dire   une saillie, l'autre bras comprenant à son extrémité libre une partie femelle 10,   c'est-à-dire   une partie pourvue d'un creux Il correspondant à la partie mâle. 



  Comme représentées aux figures 6 et 7, les pièces 5 et 6 sont linéaires et comprennent à une extrémité une partie mâle 11 formée par une saillie identique à la partie mâle 9 des équerres 3 et à l'autre extrémité une partie femelle 13 comportant un creux 14 identique au creux il des équerres 3. 



  Les saillies formant les parties mâles 12 et les creux 14 sont identiques pour toutes les pièces 5 et 6, la seule différence entre une pièce 5 et une pièce 6 étant leur longueur qui diffère par exemple de 0,5 à 1 cm. Puisque la profondeur du creux 14 doit être au moins égale à la longueur de la partie mâle 12 afin de permettre un emboîtement complet, il est évident que la différence entre la longueur totale et la longueur de la partie mâle doit être plus grande que la longueur de la partie mâle. 



  Les pièces 7 et 8 ne sont pas linéaires mais forment un T. 



  Comme représenté en détail à la figure 8, une pièce 7 correspond à une pièce 5 portant sur sa partie femelle 13 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 un bras 15 formant une partie mâle ou saillie identique à la partie mâle 12. 



  Comme représenté en détail à la figure 9, une pièce 8 correspond également à une pièce 5 portant sur sa partie femelle 13 un bras 16 formant une partie femelle identique à la partie femelle 13. 



  L'une des deux liaisons 4 longues comprend une pièce 7, l'autre une pièce 8 en face de la pièce 7, ces pièces étant reliées par une liaison intermédiaire 17 composée de pièces 5 et 6 de la même manière que les liaisons 4 courtes. 



  Les équerres 3 et les pièces 5,6, 7 et 8 sont de préférence en métal, par exemple en aluminium, ou en matière plastique ou en bois, ou encore en toutes autres matières qui acceptent le façonnage. Les parties mâles 9, 12 et 15 peuvent être creuses ou pas. Dans le premier cas, le creux dans la partie mâle d'une équerre 3 ou d'une pièce 5,6, 7,8 peut être étendue jusque dans le creux   11,   14 de la partie femelle 10, 13 ou 16, ce dernier creux pouvant alors être plus profond que la longueur de la partie mâle. 



  La gaze 2 et fixée sur le cadre 1 à l'aide de moyens de fixation. Chacune des équerres 3 et des pièces 5,6, 7 et 8 est ainsi pourvue sur un côté latéral d'un ou de plusieurs trous 18 pour la fixation de la gaze 2 à l'aide d'un ruban 19 portant à des distances régulières des tiges 20. Un tel ruban est représenté en détail à la figure 11. Ces tiges 20 sont pressées et serrées ou cliquetées dans des trous 18. 



  Lorsque les trous 18 débouchent dans un creux 11 ou 14, il est possible de prévoir des petits creux dans les parties mâles 9,12 et 15 en des endroits qui, lorsque ces parties 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 mâles sont insérées dans un creux 11 ou 14 d'une partie femelle, se trouvent face-à-face d'un trou 18, les tiges 20 pouvant alors avoir une longueur telle qu'elles pénètrent dans les petit creux susdits, assurant ainsi une sorte de verrouillage des parties mâles dans les parties femelles. 



  Dans une variante, la fixation de la gaze 2 sur le cadre 1 a lieu à l'aide de boutons-pression 21 individuels, tels que représentés à la figure 10, comprenant une tige 22 semblable aux tiges 20 du ruban 19. 



  Dans une forme de réalisation particulière, les liaisons 4 ou 17 comprennent des pièces auxiliaires en forme de bague 23 qui peuvent être glissées sur une partie mâle 9,12 ou 15 et dont le contour correspond au contour des parties femelles 10,13, 16. Une telle bague 23 est représentée à la figure 7. Cette bague 23 peut rallonger en quelque sorte un bras d'une équerre 3 ou une partie femelle 10 ou 13,   c'est-à-dire   la longueur utile, d'une pièce 5,6 ou 8 en racourcissant la partie mâle 9, ou 12. 



  La partie mâle de la pièce 5 ou 6 qui porte une ou même plusieurs bagues 23 peut être plus longue que la partie mâle des autres pièces 5 ou 6, par exemple plus longue d'une distance égale à la largeur d'une ou de plusieurs bagues. 



  Dans cette forme de réalisation, non représentée aux figures, le creux 11 dans les équerres peut en plus être plus profond que les creux 14 dans les pièces 5,6, 7 et 8, ce qui permet d'y introduire la partie mâle d'une pièce 5 ou 6 comportant une partie mâle plus longue, même si aucune bague n'est glisée sur cette partie mâle. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 La moustiquaire est mise dans le commerce sous forme d'un ensemble de pièces dans un emballage commun ou vendues séparément, emballées ou non, ces pièces comprenant les quatre équerres 3 et un nombre de pièces 5,6, éventuellement un nombre de bagues 23, et éventuellement des pièces 7 et 8 si les dimensions de la moustiquaire l'exigent, ainsi qu'une longueur du ruban 19 et/ou des boutons-pression 21. La gaze 2 peut être livrée ensemble ou séparément. 



  Pour assembler le cadre   l,   les parties mâles 9 et 12 des équerres 3 et les pièces susdites sont introduites avec serrage dans les creux 11 ou 14 de parties femelles 10, 13, 16 de pièces adjacentes. En choisissant le nombre de pièces et surtout la longueur utile de pièces 5 et 6,   c'est-à-dire   leur longueur sans la partie mâle, il est possible d'obtenir approximativement les longueurs nécessaires des liaisons 4 ou 17 et donc les dimensions voulues des côtés du cadre 1. Le cas échéant, des bagues 23 peuvent être utilisées pour obtenir les longueurs désirées. 



  Une fois que le cadre 1 est prêt, la gaze 2 est fixée sur celui-ci à l'aide des boutons-pression 21 ou du ruban 19 dont on enfonce les tiges 22 ou 20 dans des trous. Pour faire coïncider les tiges 20 avec les trous 18 il peut être nécessaire de couper des parties du ruban 19. Pour finir, les parties de la gaze 2 dépassant le cadre 1 ou situées à l'extérieur par rapport aux boutons-pression 21 ou du ruban 19, sont coupées. 



  Il est évident que la moustiquaire peut comprendre des pièces 5,6, 7 ou 8 de plus de deux longueurs différentes. 



  De même, elle peut comprendre différentes bagues 23 de largeur différente. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



  Afin de limiter le nombre de pièces nécessaires pour une liaison, les bras des équerres 3 peuvent être relativement longs. En plus, les deux bras ne doivent pas avoir une longueur égale. Le bras pour un côté long du cadre 1 peut être plus long que l'autre. 



  Dans d'autres formes de réalisation, non représentées aux figures, les pièces 3,5, 6,7 ou 8 au lieu d'être serrées les unes dans les autres, peuvent être reliées par d'autres moyens comme par cliquetage ou même par vissage, les parties mâles et les creux dans parties femelles étant alors rondes et pourvues d'un filetage. 



  Les liaisons 4 ou 17 peuvent aussi comprendre un ou plusieurs éléments avec des pièces téléscopiques, des moyens étant prévus pour bloquer ces pièces dans plusieurs positions   téléscopées.   



  Dans toutes ces formes de réalisation, le cadre peut être adapté aux dimensions voulues d'une manière simple et rapide, sans outils et sans scier. Pour fixer la gaze, seule une paire de ciseaux est requise. 



  Un démontage et remontage de la moustiquaire restent possibles, ce qui permet de la démonter pour passer l'hiver. Après démontage, elle ne prend que peu de place et peut par exemple être gardée dans une armoire. 



  Une adaptation des dimensions de la moustiquaire, par exemple après un déménagement, est également facilement réalisable à tout moment. Il suffit d'enlever ou d'ajouter des pièces aux liaisons 4 et 17. Seule la gaze doit être remplacée en cas d'agrandissement. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 Il est évident que de nombreuses modifications peuvent être apportées aux exemples susdécrits, sans pour autant sortir du cadre de l'invention. 



  Par exemple, dans une variante, non représentée aux figures, les tiges 20 ou 22 sont présentes sur les équerres 3 et sur les pièces 5,6, 7 et 8, tandis que les trous 18 sont présents dans le ruban 19 ou que les boutons-pression 21 sont pourvus d'un trou 18 au lieu d'une tige 22.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Mosquito net and set of parts for making such a mosquito net.



  The invention relates to a mosquito net to be placed in an opening in this window or door, this mosquito net comprising a frame and a gauze stretched over this frame, the frame being composed of four brackets and of connections between these brackets.



  As the dimensions of doors and windows vary from one case to another, the mosquito nets must be adapted to each opening and therefore made to measure.



  This custom manufacturing can be carried out with the necessary tools in a workshop, but in many cases, these mosquito nets are assembled by the user starting from elements which are sold commercially.



  Thus mosquito nets are known in which the aforementioned connections of the frame are constituted by profiles fixed to the arms of the brackets. These profiles are delivered with standard lengths and the user must saw them to the exact length.



  If the assembly of the profiles and brackets to form the frame and the fixing of the gauze on this frame are relatively easy, sawing the profiles to exact lengths requires some experience or know-how.



  The object of the invention is to remedy this drawback and to provide a mosquito net which can be made to the desired dimensions in a simple manner and without having to saw.

 <Desc / Clms Page number 2>

 This object is achieved by the fact that each of the connections between the brackets is made up of a number of parts which fit into each other so that the length of these connections is adjustable by choosing, the number and / or the length of the different pieces.



  The parts can be interlocked using male parts inserted into female parts with clamping or click. These parts can telescope one inside the other, means being then provided for blocking the telescoping parts with respect to each other. The parts can also be screwed into each other.



  Each part can thus include a male part and a female part at the same time.



  Preferably, all the male parts of the parts have practically the same length.



  The connections may include at least one ring surrounding a male part and having a contour similar to the contour of a female part.



  The mosquito net comprises means for fixing the gauze to the frame, these means being able to comprise rods and corresponding holes.



  Both the arms of the brackets and the parts of the connections can be provided at least on one side with the frame of holes, the gauze being fixed to the frame by means of press studs pressed into at least a number of the aforementioned holes.

 <Desc / Clms Page number 3>

 These snaps can be replaced by a ribbon carrying rods pressed into the aforementioned holes.



  The invention also relates to a set of parts for making the above-mentioned mosquito net, as it can be commercially available.



  This assembly is characterized in that it comprises at least four brackets and a number of parts, the arms of the brackets and these parts being able to fit into each other, the parts having useful parts of different lengths making it possible to choose the pieces to form sides of a frame approximately the desired dimensions.



  For clarity, some examples of implementation of the invention are described below by way of non-restrictive illustration, reference being made to the appended drawings, in which: FIG. 1 is a front view of a mosquito net according to the invention; FIG. 2 shows on an enlarged scale the part of the mosquito net indicated in F2 in FIG. 1; Figure 3 is a section along line III-III of Figure 2; Figure 4 is a front view of a bracket of the frame of the screen of the previous figures; Figures 5 to 9 are front views of other parts of the frame of the screen; Figure 10 is a perspective view of a means used to attach the gauze to the frame in the above mosquito net;

   Figure 11 is a perspective view of another means for securing the gauze to the frame.

 <Desc / Clms Page number 4>

 The mosquito net shown in Figures 1 to 3 is composed of a frame 1 and a gauze 2 attached to this frame 1, the frame comprising, four brackets 3 and connections 4 between these brackets 3, each connection being constituted by a number of parts 5, 6,7 and 3 fitting into each other.



  The four brackets 3, one of which is shown in detail in Figure 4, are identical. One of their arms comprises at its free end a male part 9, that is to say a projection, the other arm comprising at its free end a female part 10, that is to say a part provided with a hollow It corresponding to the male part.



  As shown in Figures 6 and 7, the parts 5 and 6 are linear and include at one end a male part 11 formed by a projection identical to the male part 9 of the brackets 3 and at the other end a female part 13 having a hollow 14 identical to the hollow there of the brackets 3.



  The projections forming the male parts 12 and the recesses 14 are identical for all the parts 5 and 6, the only difference between a part 5 and a part 6 being their length which differs for example from 0.5 to 1 cm. Since the depth of the recess 14 must be at least equal to the length of the male part 12 in order to allow complete nesting, it is obvious that the difference between the total length and the length of the male part must be greater than the length of the male part.



  Parts 7 and 8 are not linear but form a T.



  As shown in detail in FIG. 8, a part 7 corresponds to a part 5 bearing on its female part 13

 <Desc / Clms Page number 5>

 an arm 15 forming a male part or projection identical to the male part 12.



  As shown in detail in FIG. 9, a part 8 also corresponds to a part 5 carrying on its female part 13 an arm 16 forming a female part identical to the female part 13.



  One of the two long links 4 comprises a part 7, the other a part 8 opposite the part 7, these parts being connected by an intermediate link 17 composed of parts 5 and 6 in the same way as the short links 4 .



  The brackets 3 and the parts 5, 6, 7 and 8 are preferably made of metal, for example aluminum, or plastic or wood, or any other material which accepts shaping. The male parts 9, 12 and 15 can be hollow or not. In the first case, the hollow in the male part of a bracket 3 or a part 5,6, 7,8 can be extended as far as the hollow 11, 14 of the female part 10, 13 or 16, the latter hollow can then be deeper than the length of the male part.



  The gauze 2 and fixed to the frame 1 using fixing means. Each of the brackets 3 and of the parts 5, 6, 7 and 8 is thus provided on a lateral side with one or more holes 18 for fixing the gauze 2 using a tape 19 carrying at regular distances rods 20. Such a ribbon is shown in detail in FIG. 11. These rods 20 are pressed and clamped or clicked into holes 18.



  When the holes 18 open into a recess 11 or 14, it is possible to provide small recesses in the male parts 9, 12 and 15 in places which, when these parts

 <Desc / Clms Page number 6>

 males are inserted into a recess 11 or 14 of a female part, are face-to-face with a hole 18, the rods 20 can then have a length such that they penetrate into the aforementioned small recesses, thus ensuring a sort of locking of the male parts in the female parts.



  In a variant, the gauze 2 is fixed to the frame 1 using individual snaps 21, as shown in FIG. 10, comprising a rod 22 similar to the rods 20 of the ribbon 19.



  In a particular embodiment, the connections 4 or 17 comprise auxiliary parts in the form of a ring 23 which can be slid over a male part 9, 12 or 15 and whose contour corresponds to the contour of the female parts 10, 13, 16. Such a ring 23 is shown in FIG. 7. This ring 23 can extend in a way an arm of a square 3 or a female part 10 or 13, that is to say the useful length, of a part 5 , 6 or 8 by shortening the male part 9, or 12.



  The male part of the part 5 or 6 which carries one or even more rings 23 can be longer than the male part of the other parts 5 or 6, for example longer by a distance equal to the width of one or more rings.



  In this embodiment, not shown in the figures, the recess 11 in the brackets can also be deeper than the recesses 14 in the parts 5, 6, 7 and 8, which makes it possible to introduce the male part therein. a part 5 or 6 comprising a longer male part, even if no ring is slipped on this male part.

 <Desc / Clms Page number 7>

 The mosquito net is commercially available in the form of a set of parts in a common package or sold separately, whether or not packaged, these parts comprising the four brackets 3 and a number of parts 5.6, possibly a number of rings 23, and possibly parts 7 and 8 if the dimensions of the mosquito net require it, as well as a length of the tape 19 and / or of the press studs 21. The gauze 2 can be delivered together or separately.



  To assemble the frame l, the male parts 9 and 12 of the brackets 3 and the aforementioned parts are introduced with clamping into the recesses 11 or 14 of female parts 10, 13, 16 of adjacent parts. By choosing the number of parts and especially the useful length of parts 5 and 6, that is to say their length without the male part, it is possible to obtain approximately the necessary lengths of connections 4 or 17 and therefore the dimensions desired on the sides of the frame 1. If necessary, rings 23 can be used to obtain the desired lengths.



  Once the frame 1 is ready, the gauze 2 is fixed thereon using snaps 21 or tape 19, the rods 22 or 20 of which are pressed into holes. To make the rods 20 coincide with the holes 18 it may be necessary to cut parts of the ribbon 19. Finally, the parts of the gauze 2 protruding from the frame 1 or situated outside relative to the snaps 21 or of the ribbon 19, are cut.



  It is obvious that the mosquito net can comprise pieces 5, 6, 7 or 8 of more than two different lengths.



  Likewise, it may include different rings 23 of different width.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



  In order to limit the number of parts necessary for a connection, the arms of the brackets 3 can be relatively long. In addition, the two arms must not be of equal length. The arm for one long side of the frame 1 can be longer than the other.



  In other embodiments, not shown in the figures, the parts 3,5, 6,7 or 8 instead of being clamped one inside the other, can be connected by other means such as by clicking or even by screwing, the male parts and the recesses in female parts then being round and provided with a thread.



  Connections 4 or 17 may also include one or more elements with telescopic parts, means being provided for locking these parts in several telescopic positions.



  In all these embodiments, the frame can be adapted to the desired dimensions in a simple and rapid manner, without tools and without sawing. To fix the gauze, only a pair of scissors is required.



  Disassembly and reassembly of the mosquito net remains possible, which allows it to be disassembled for the winter. After disassembly, it takes up very little space and can for example be kept in a cabinet.



  An adaptation of the dimensions of the mosquito net, for example after a move, is also easily possible at any time. It is enough to remove or add parts to connections 4 and 17. Only the gauze must be replaced in the event of enlargement.

 <Desc / Clms Page number 9>

 It is obvious that many modifications can be made to the examples described above, without going beyond the ambit of the invention.



  For example, in a variant, not shown in the figures, the rods 20 or 22 are present on the brackets 3 and on the parts 5, 6, 7 and 8, while the holes 18 are present in the ribbon 19 or that the buttons pressure 21 are provided with a hole 18 instead of a rod 22.


    

Claims (1)

Revendications. 1.-Moustiquaire à mettre dans une ouverture de fenêtre ou de porte, cette moustiquaire comprenant un cadre (1) et une gaze (2) tendue sur ce cadre, le cadre (1) étant composé de quatre équerres (3) et de liaisons (4) entre ces équerres (3), caractérisée en ce que chacune des liaisons (4) entre les équerres (3) est constituée d'un nombre de pièces (5-6-7-8) qui s'emboîtent les unes dans les autres de manière à ce que la longueur de ces liaisons (4) soit ajustable en choisissant le nombre et/ou la longueur des différentes pièces (5-6-7-8). Claims. 1.-Mosquito net to put in a window or door opening, this mosquito net comprising a frame (1) and a gauze (2) stretched over this frame, the frame (1) being composed of four brackets (3) and connections (4) between these brackets (3), characterized in that each of the connections (4) between the brackets (3) consists of a number of parts (5-6-7-8) which fit together in the others so that the length of these connections (4) is adjustable by choosing the number and / or the length of the different parts (5-6-7-8). 2.-Moustiquaire selon la revendication 1, caractérisée en ce que les pièces (5-6-7-8) s'emboîtent à l'aide de parties mâles (9-12) insérées dans des parties femelles (10-13) par serrage. 2.-Mosquito net according to claim 1, characterized in that the parts (5-6-7-8) fit together using male parts (9-12) inserted into female parts (10-13) by Tightening. 3.-Moustiquaire selon la revendication 2, caractérisée en ce que les pièces (5-6-7-8) s'emboîtent à l'aide de parties mâles (9-12) insérées dans des parties femelles (10-13) par cliquetage. 3.-Mosquito net according to claim 2, characterized in that the parts (5-6-7-8) fit together using male parts (9-12) inserted into female parts (10-13) by clicking. 4.-Moustiquaire selon la revendication 2, caractérisée en ce que les liaisons comprennent au moins un élément dont les parties forment des pièces se télescopant l'une dans l'autre, des moyens étant prévus pour bloquer les pièces télescopantes l'une par rapport à l'autre. 4. Mosquito net according to claim 2, characterized in that the connections comprise at least one element, the parts of which form parts which are telescoping one inside the other, means being provided for locking the telescoping parts in relation to one another. to the other. 5.-Moustiquaire selon la revendication 2, caractérisée en ce que les pièces sont vissées l'une dans l'autre. 5. Mosquito net according to claim 2, characterized in that the parts are screwed into one another. 6.-Moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications 2 à 5, caractérisée en ce que chaque équerre (3) et chaque <Desc/Clms Page number 11> pièce (5-6) comprend en même temps une partie mâle (9-12) et une partie femelle (10-13). 6.-Mosquito net according to either of claims 2 to 5, characterized in that each bracket (3) and each  <Desc / Clms Page number 11>  piece (5-6) comprises at the same time a male part (9-12) and a female part (10-13). 7.-Moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications 2 à 5, caractérisée en ce que toutes les parties mâles (12) des pièces (5-6) ont pratiquement la même longueur. 7.-Mosquito net according to either of claims 2 to 5, characterized in that all the male parts (12) of the parts (5-6) have practically the same length. 8.-Moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications 2 à 7, caractérisée en ce que les liaisons (4) comprennent au moins une bague (23) entourant une partie mâle (9-12) et ayant un contour similaire au contour d'une partie femelle (10-13). 8. Mosquito net according to either of Claims 2 to 7, characterized in that the connections (4) comprise at least one ring (23) surrounding a male part (9-12) and having a contour similar to the outline of a female part (10-13). 9.-Moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisée en ce qu'au moins deux liaisons (4) opposées comprennent une ou plusieurs pièces en T (7-8), ces pièces étant formées par une partie semblable à une des pièces susdites (5-6) avec en plus un bras (15-16) faisant saillie latéralement, une liaison (17) qui est semblable aux autres liaisons (4), reliant les bras (15-16) de deux pièces en T (7 et 8) opposées. 9.-Mosquito net according to either of the preceding claims, characterized in that at least two opposite connections (4) comprise one or more T-pieces (7-8), these pieces being formed by a similar part to one of the aforementioned parts (5-6) with an additional arm (15-16) projecting laterally, a connection (17) which is similar to the other connections (4), connecting the arms (15-16) in two parts in opposite T (7 and 8). 10. - Moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour fixer la gaze (2) sur le cadre (1), ces moyens comprenant des tiges (20 et 22) et des trous (18) correspondants.   10. - Mosquito net according to either of the preceding claims, characterized in that it comprises means for fixing the gauze (2) on the frame (1), these means comprising rods (20 and 22) and corresponding holes (18). 11. - Moustiquaire selon la revendication 10, caractérisée en ce qu'aussi bien les bras des équerres (3) que les pièces (5-6) des liaisons (4) sont pourvus au moins d'un côté du cadre (1) de trous (18), la gaze (2) étant fixée au cadre (1) à l'aide de boutons-pression (21) dont les tiges (22) sont pressés dans au moins un nombre des trous susdits. <Desc/Clms Page number 12> 12.-Moustiquaire selon la revendication 10, caractérisée en ce qu'aussi bien les bras des équerres (3) que les pièces (5-6) des liaisons (4) sont pourvus au moins d'un EMI12.1 côté du cadre (1) de trous (18), la gaze (2) étant fixée au cadre (1) à'aide d'un ruban (19) portant des tiges (20) pressées dans les trous (18) susdits.   11. - Mosquito net according to claim 10, characterized in that both the arms of the brackets (3) that the parts (5-6) of the connections (4) are provided at least on one side of the frame (1) of holes (18), the gauze (2) being fixed to the frame (1) using snaps (21), the rods (22) of which are pressed into at least a number of the above-mentioned holes.  <Desc / Clms Page number 12>  12.-Mosquito net according to claim 10, characterized in that both the arms of the brackets (3) that the parts (5-6) of the connections (4) are provided with at least one  EMI12.1  side of the frame (1) of holes (18), the gauze (2) being fixed to the frame (1) using a ribbon (19) carrying rods (20) pressed into the holes (18) above. 13.-Ensemble de pièces pour réaliser la moustiquaire selon l'une ou l'autre des revendications précédentes, tel qu'elle peut être mise dans le commerce, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins quatre équerres (3) et un nombre de pièces (5-6-7-8), les bras des équerres (3) et ces pièces (5-6-7-8) pouvant s'emboîter les unes dans les autres, les pièces (5-6-7-8) ayant des parties utiles de longueurs différentes permettant en choisissant les pièces (5-6-7-8) de former des côtés d'un cadre (1) approximativement des dimensions voulues.   13.- Set of parts for making the mosquito net according to either of the preceding claims, as it can be put on the market, characterized in that it comprises at least four brackets (3) and a number pieces (5-6-7-8), the arms of the brackets (3) and these pieces (5-6-7-8) being able to fit into each other, the pieces (5-6-7- 8) having useful parts of different lengths allowing, by choosing the parts (5-6-7-8) to form sides of a frame (1) approximately of the desired dimensions.
BE9500741A 1995-09-07 1995-09-07 Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net BE1009565A6 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9500741A BE1009565A6 (en) 1995-09-07 1995-09-07 Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE9500741A BE1009565A6 (en) 1995-09-07 1995-09-07 Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1009565A6 true BE1009565A6 (en) 1997-05-06

Family

ID=3889161

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9500741A BE1009565A6 (en) 1995-09-07 1995-09-07 Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1009565A6 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
LU86795A1 (en) LADDER AND ITS MANUFACTURING METHOD
CA2642063A1 (en) Frameless-type spectacles comprising wire sidearms
BE1013074A3 (en) Structure for garden swing self.
EP2725171B1 (en) Fence panel assembled without welding and fence as well as kit comprising such a panel
EP0186217B1 (en) Frame
BE1009565A6 (en) Mosquito net and assembly of components to make such a mosquito net
FR2734463A3 (en) Modular picture frame assembly
EP0115740A1 (en) Foldable fastener for a bracelet
FR2650491A1 (en) Articulation device for parasol (sunshade) frame
FR3004067A1 (en) PROFILE, IN PARTICULAR METALLIC, FOR ALLOWING A FIXATION OF A FILM ON A GREENHOUSE STRUCTURE AND A SYSTEM FOR FIXING A FILM ON A GREENHOUSE STRUCTURE COMPRISING SUCH A PROFILE
FR2551226A1 (en) REINFORCED BELLY RESISTANT SIDE FORCES
FR2529626A1 (en) Tubular element assembly system.
FR2593843A1 (en) CONNECTING FLANGE FOR ASSEMBLING BEAMS, AND WOOD FRAMEWORK PRODUCED USING THE CONNECTING FLANGE
EP0006664B1 (en) Bracelet made of rigid links directly jointed with each other
FR3099780A1 (en) Deployable tent with arches constrained in bending
FR2783554A1 (en) LINK ELEMENT FOR FRAME PROFILES
FR2672917A1 (en) Construction device for the production of flat surfaces and/or of grating stairs
EP2470942B1 (en) Arm for a spectacle frame, having an interchangeable side trim part
FR2736953A1 (en) ROLLING SHEET PROFILE, CENTRAL GORGE
BE484912A (en) Improvements made to connections for the assembly of temporary constructions
WO1998003752A1 (en) Device for covering an area to be protected such as a tank, swimming pool and the like
BE716696A (en)
FR2663404A1 (en) Device with an articulated cladding panel, especially for joinery or cabinet-making work
FR2790194A3 (en) Frame for photographs has four frame members with tensioned cables forming retaining grill for photo
CH664676A5 (en) Articulated watch bracelet with rigid links and articulating rod - rod is engaged in rolled edges of adjacent main elements, main element being covered by U=shaped covering piece

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: MIEVIS WILLIAM JOSEPH FERNAND

Effective date: 19970930