BE1004217A3 - Device selection and frame for son of presentation looms high speed. - Google Patents

Device selection and frame for son of presentation looms high speed. Download PDF

Info

Publication number
BE1004217A3
BE1004217A3 BE9000897A BE9000897A BE1004217A3 BE 1004217 A3 BE1004217 A3 BE 1004217A3 BE 9000897 A BE9000897 A BE 9000897A BE 9000897 A BE9000897 A BE 9000897A BE 1004217 A3 BE1004217 A3 BE 1004217A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
lever
levers
selectors
oscillating
anchor
Prior art date
Application number
BE9000897A
Other languages
French (fr)
Inventor
Luciano Cinel
Roberto Spanevello
Giorgio Cortiana
Filippo Freschi
Original Assignee
Nuovo Pignone Spa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Nuovo Pignone Spa filed Critical Nuovo Pignone Spa
Application granted granted Critical
Publication of BE1004217A3 publication Critical patent/BE1004217A3/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D47/00Looms in which bulk supply of weft does not pass through shed, e.g. shuttleless looms, gripper shuttle looms, dummy shuttle looms
    • D03D47/34Handling the weft between bulk storage and weft-inserting means
    • D03D47/38Weft pattern mechanisms

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Looms (AREA)

Abstract

Dispositif de sélection et de présentation pour métier à tisser textile à grande vitesse dans lequel un jeu de leviers (13) porteurs d'ancres en fer tournent à partir du bord arrière de la barre transversale oscillante (16) du levier oscillant (17) de telle sorte que les ancres (23) soient amenées en contact avec des électro-aimants de sélection de trame (24) en opposition par rapport aux ressorts de réaction de levier (25). Les leviers (13) incorporent également des doigts d'encliquetage (12) conçus pour s'engrener avec un goujon d'arrêt en position supérieure des sélecteurs (8) qui sont appuyés élastiquement contre la partie inférieure des leviers (13) porteurs d'ancre.Selection and presentation device for a high speed textile loom in which a set of levers (13) carrying iron anchors rotate from the rear edge of the oscillating crossbar (16) of the oscillating lever (17) of such that the anchors (23) are brought into contact with weft selection electromagnets (24) in opposition to the lever reaction springs (25). The levers (13) also incorporate latching fingers (12) designed to mesh with a locking pin in the upper position of the selectors (8) which are pressed elastically against the lower part of the levers (13) carrying anchor.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   DESCRIPTION DISPOSITIF DE SELECTION ET DE PRESENTATION DE FILS DE TRAME POUR METIERS A TISSER A HAUTE VITESSE 
 EMI1.1 
 Cette invention concerne des améliorations dans un dispositif de sélection et de présentation de fil de trame pour des métiers à tisser textiles à haute vitesse, qui, en réduisant le nombre de pièces mobiles et en permettant à n'importe quelle lisse choisie d'être bloquée dans la position de présentation, produit un dispositif plus simple, plus compact, plus rationnel et plus économique et présente également comme avantage additionnel une présentation continue du fil de trame sélectionné sans qu'il y ait aucun mouvement de la lisse appropriée. 



  La technologie existante nous a déjà donné différents types de dispositifs de sélection et de présentation de fil de trame. 



  Dans un de ces dispositifs, tel que celui décrit dans notre précédente demande de brevet français N* 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 90/08119, déposée le 27 juin 1990, un jeu de lisses, à travers les yeux desquelles passent les différents fils de trame, est supporté par un jeu correspondant de leviers d'actionnement.

   Ces leviers, chargés par ressorts contre une limite de déplacement, sont déplacés d'un certain angle par un jeu correspondant de sélecteurs articulés qui, poussés élastiquement en opposition à l'action d'attraction de l'une de leurs ancres par un jeu correspondant d'aimants permanents de sélection de trame, peuvent être poussés vers l'avant par une barre transversale oscillante d'un levier oscillant déplacé par une came spéciale fixée à l'arbre d'entraînement du dispositif qui rencontre l'une de leurs dents inférieures ;

   un levier additionnel, chargé par un ressort contre une deuxième came d'actionnement également fixée à l'arbre d'entraînement est également présent pour élever le sélecteur pré-sélectionné et le mettre en contact avec l'aimant permanent correspondant à chaque cycle de sélection, et, par conséquent, pour préparer le dispositif à la sélection suivante. 



   Dans ce dispositif, la sélection, et, par conséquent, l'abaissement du sélecteur sélectionné, est obtenue en annulant simplement le champ magnétique de l'aimant permanent correspondant, et, par conséquent, en laissant ce sélecteur soumis à l'action d'abaissement générée par son ressort de réaction. 



   Cependant, ce dispositif présente un certain nombre 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de problèmes, dont le principal est l'incapacité à présenter le même fil de trame pendant plusieurs cycles consécutifs sans avoir à faire revenir la lisse appropriée à chaque cycle. En fait, dans ce dispositif, la présence de ce levier d'élévation additionnel, qui amène toujours le sélecteur pré-sélectionné en contact avec l'aimant approprié à chaque cycle, rend extrêmement compliqué, voire impossible, l'ancrage de ce sélecteur dans sa. position d'abaissement de lisse, ce qui fait que la lisse est effectivement toujours renvoyée à chaque cycle par son ressort de renvoi de levier d'actionnement. 



   Le mouvement cyclique ci-dessus de la lisse, même lorsque le même fil de trame est présenté continuellement, suppose un effort significatif sur ce fil qui est alternativement tiré et détendu, ce qui peut provoquer la prise incorecte du fil par les pinces, ou même sa rupture. 



   Un autre problème est dû à la nécessité d'utiliser deux cames d'actionnement séparées pour les leviers d'élévation de balancement et de sélection, respectivement, avec en conséquence des complications de conception qui n'ont pas seulement un effet négatif sur les aspects économiques du dispositif, mais qui jouent également de façon négative sur sa compacité. 



   Le but précis de cette invention est de remédier à ces problèmes et de procurer par conséquent un dispositif de sélection et de présentation de fil de trame pour des métiers à tisser textiles à grande vitesse qui permette 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la présentation continue pendant plusieurs cycles du fil de trame sélectionné sans que la lisse correspondante revienne à chaque cycle ;

   il ne nécessite également qu'une seule came d'actionnement tout à la fois pour la présentation et pour la préparation à la sélection, avec, en conséquence, une réduction des composants mobiles, et, par conséquent, une inertie moins importante et des simplifications de conception plus importantes, une plus grande compacité et un meilleur rendement en termes de coût ainsi que des avantages textiles considérables dérivant de l'absence de contraintes indésirables sur le fil de trame sélectionné, qui peut alors être facilement et efficacement pincé par les pinces. 



   Ceci est réalisé de façon fondamentale grâce au fait que la même barre transversale oscillante du levier oscillant déplacée par une came spéciale fixée à l'arbre d'entraînement du dispositif, et qui est également capable de s'engrener par l'un de ses bords avec la dent inférieure des sélecteurs pour permettre la présentation, s'engrène également par son autre bord avec un jeu de leviers porteurs d'ancre auxquels sont opposés de façon élastique ces sélecteurs.

   Ceci renvoie les ancres de ces leviers contre les électro-aimants de sélection de trame correspondants en opposition aux ressorts de réaction du levier, et, par conséquent, prépare la sélection en abaissant tous les sélecteurs ; chaque levier porteur d'ancre comporte également un doigt d'encliquetage conçu 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pour s'engrener avec une dent supérieure des sélecteurs et pour bloquer les sélecteurs dans la position de présentation lorsque les leviers porteurs d'ancre sont maintenus magnétiquement en contact avec les électroaimants appropriés. 



   En fait, de cette façon, la présente invention d'une lisse sélectionnée est obtenue en excitant l'électro-aimant approprié, qui, en maintenant l'ancre en fer du levier porteur d'ancre fixé à celle-ci, maintient le sélecteur approprié dans la position abaissée de telle sorte que sa dent inférieure s'engrène avec le bord avant de la barre transversale oscillante du levier oscillant. 



  L'oscillation l'amène vers l'avant de façon à faire tourner le levier d'actionnement approprié, et, par conséquent, la lisse. La lisse est ensuite abaissée dans le mode de présentation. 



   Lorsque la présentation continue du même fil de trame est nécessaire pendant plusieurs cycles, il suffit de maintenir l'électro-aimant approprié excité. 



   Ceci comprend le fait de faire rester le sélecteur approprié dans la position abaissée, maintenu par le levier porteur d'ancre approprié de telle sorte que son retour, déterminé par le ressort du levier d'actionnement approprié, soit barré par le doigt d'encliquetage du levier porteur d'ancre qui bute contre la dent supérieure du sélecteur. De cette façon, la totalité du mécanisme représenté par la lisse, le levier d'actionnement et le 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sélecteur, est bloquée dans la position de présentation avancée dans laquelle la dent inférieure du sélecteur n'est pas davantage affectée par la course d'oscillation de la barre transversale du levier oscillant. 



   L'invention va a présent être décrite plus en détail en se référant aux dessins joints, qui illustrent une réalisation préférée qui est donnée à titre d'exemple uniquement et qui n'est pas prévue pour être limitative, car des variantes techniques ou de conception peuvent toujours être faites dans le futur sans qu'elle s'écarte, par conséquent, de l'étendue de l'applicabilité de cette invention. 



   Dans ces dessins : la figure 1 illustre une vue en coupe du dispositif de sélection et de présentation de fil de trame développé selon l'invention. 



   Les figures 2 et 3 illustrent une vue en coupe du fonctionnement du dispositif de la figure 1 dans les étapes suivantes de pré-sélection et de présentation. la figure 4 illustre une vue en coupe du dispositif de la figure 1 dans la disposition de présentation continue. 



   Si l'on se réfère aux figures, 1 indique un jeu de lisses (les figures illustrent une seule lisse, les autres étant superposées), à travers les yeux 2 desquels passent les différents fils de trame 3. Ces lisses 1 sont complètement supportées par un jeu correspondant de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 leviers d'actionnement 4, qui, articulés en 5 sur le côté du boîtier 10 du dispositif, sont maintenus contre une limite de déplacement 6 par des ressorts 7. 



   Ces leviers 4 sont déplacés d'un certain angle par un jeu correspondant de sélecteurs 8 articulés en 9 et poussés par des ressorts à lame 11 contre les doigts d'encliquetage 12 d'un jeu de leviers 13 porteurs d'ancre en fer articulés sur un arbre traversant 14 supporté par le boîtier 10, sur lequel les doigts d'encliquetage 12 sont également poussés par articulation contre la base par les ressorts 15. 



   Les sélecteurs 8 peuvent ensuite être déplacés vers l'avant, en opposition par rapport à l'action des ressorts 7, par la barre transversale oscillante 16 du levier oscillant 17, qui, articulé en 18 sur le boîtier 10 du dispositif et poussé par un ressort 19, est luimême déplacé par une came spéciale 20 fixée à l'arbre d'entraînement 21 du dispositif, cette barre 16 s'engrenant par son bord avant   16'avec   la dent inférieure 22 de ces sélecteurs 8. 



   De l'autre côté, le bord arrière 16"de la barre transversale oscillante 16 s'engrène elle-même avec le jeu de leviers 13 porteurs d'ancre et fait tourner les ancres de fer 23, articulés en 23'sur ces leviers 13, contre les électro-aimants de sélection de trame 24, en opposition aux ressorts de réaction 25 qui tendent à maintenir les leviers 13 porteurs d'ancre dressés vers le 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 haut contre une limite de déplacement 26. 



   Ces sélecteurs 8 incorporent également une dent supérieure 27 conçue pour s'engrener avec les doigts d'encliquetage ci-dessus mentionnés 12 des leviers 13 porteurs d'ancre afin d'arrêter le retour des sélecteurs 8, et, par conséquent, des lisses appropriées 1 lorsque la présentation continue du même fil est nécessaire pendant plusieurs cycles. 



   Le mode de fonctionnement d'un tel dispositif est le suivant. 



   Si l'on part de la figure 1, la rotation dans le sens des aiguilles d'une montre de la came d'entraînement 20 dans la direction de la flèche 28 provoque, avec son contour 29, une oscillation dans le sens des aiguilles d'une montre du levier oscillant 17 autour de sa broche 18. L'oscillation du levier provoque elle-même, sur le côté du bord arrière 16"de la barre oscillante 16 de ce levier oscillant 17, une rotation correspondante dans le sens inverse des aiguilles d'une montre du jeu de leviers 13 porteurs d'ancre autour de l'arbre traversant 14 en opposition à l'action de leurs ressorts de réaction 25. Ceci amène les ancres de fer 23 de ces leviers 13 en contact avec les électro-aimants 24 de sélection de trame correspondants. 



   D'autre part, la rotation dans le sens inverse des aiguilles d'une montre des leviers 13 porteurs d'ancre provoque également, avec leurs doigts d'encliquetage 12, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 une rotation dans le sens des aiguilles d'une montre de tous les sélecteurs 8 autour des broches 9 en opposition à l'action des ressorts à lame 11, avec l'abaissement résultant de ces sélecteurs. 



   Ceci est la façon dont la préparation de l'étage de sélection et de présentation de fil de trame est réalisée selon la figure 2. 



   En ce point, si aucun électro-aimant 24 de sélection de trame n'est excité, lorsque le levier oscillant 17 commence à osciller dans le sens inverse des aiguilles d'une montre en étant actionné par la came 20, les leviers 13 porteurs d'ancre, n'étant pas maintenus par les électro-aimants correspondants 24, sont rappelés par les ressorts 25, et, tournant vers les limites de déplacement 26, remontent leurs doigts d'encliquetage 12 de telle sorte que les sélecteurs 8 puissent remonter à l'aide de leurs ressorts à lame 11.

   Ceci rétablit la situation déjà illustrée en figure 1, à la seule différence qu'à présent, le levier oscillant 17 continue son déplacement dans le sens inverse des aiguilles d'une montre, cependant que le bord avant 16'de sa barre transversale oscillante 16 passe sous les sélecteurs 8 sans s'engrener avec aucune de leurs dents inférieures 22. 



  Les leviers d'actionnement 4 continuent par conséquent à reposer contre leurs limites de déplacement 26, et toutes les lisses correspondantes 1 continuent à s'élever. 



   Si, à la place, un électro-aimant 24 est excité de 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 façon à abaisser la lisse correspondante 1 dans sa position de présentation, le levier 13 porteur d'ancre approprié, maintenu par l'électro-aimant excité, reste dans la position tournée de la figure 2, de telle sorte que l'oscillation en sens inverse des aiguilles d'une montre du levier oscillant 17 entraîné par la came 20 provoque l'engrènement du bord avant 16'de la barre transversale oscillante 16 de ce levier 17 avec la dent inférieure 22 du sélecteur 8 qui est maintenue dans la position abaissée par le levier 13 porteur d'ancre ;

   le sélecteur est ensuite poussé de façon à faire tourner le levier d'actionnement approprié 4 dans le sens inverse des aiguilles d'une montre autour de la broche 5, et, par conséquent, à déplacer la lisse correspondante 1 vers l'extérieur, comme montré en figure 3. 



   A présent, si l'électro-aimant 24 ci-dessus est désexcité pour faire revenir cette lisse 1, le levier 13 porteur d'ancre approprié, qui n'est plus maintenu par l'électro-aimant 24 à travers l'ancre de fer 23 et qui est rappelé par le ressort 25, revient contre la limite de déplacement 26, comme déjà montré en figure 1.

   Le levier oscillant 17 oscille dans le sens des aiguilles d'une montre sous l'action de la came 20 et du ressort 19, maintenant le contact avec ce sélecteur 8 qui est toujours dans la position abaissée, à cause de l'effet de l'action du ressort de retour 7 qui provoque le retour de la lisse appropriée 1 du sélecteur 8 ; ainsi, lorsque le 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 pied 30 du sélecteur 8 vient en contact avec le ressort à lame 11, ce sélecteur tourne sous l'action du ressort dans le sens inverse des aiguilles d'une montre, ce qui rétablit complètement la situation de la figure 1. 



   Si, à la place, la magnétisation de l'électroaimant 24 est maintenue, le levier 13 porteur d'ancre reste fixé à   11 électro-aimant   par l'intermédiaire de son ancre de fer 23, et l'oscillation dans le sens des aiguilles d'une montre du levier oscillant 17 n'est plus suivie par le sélecteur 8, car celui-ci est à présent maintenu dans la position illustrée en figure 4 par l'extrémité du doigt d'encliquetage 12 du levier 13 porteur d'ancre qui s'engrène alors avec la dent supérieure 27 du sélecteur qui est toujours dans la position abaissée.

   De cette façon, la lisse 1 reste dans la position la plus étendue, qui peut être maintenue, quel que soit le déplacement du levier oscillant 17 dont la barre transversale 16 va encore passer en dessous de la dent inférieure 22 du sélecteur 8, tant que l'électroaimant 24 continue à être excité, ce qui assure par conséquent la présentation continue d'un fil de trame dans plusieurs cycles sans que la lisse appropriée revienne à chaque cycle.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   DESCRIPTION DEVICE FOR SELECTING AND PRESENTING WEFT YARNS FOR HIGH SPEED WEAVING
 EMI1.1
 This invention relates to improvements in a weft selection and presentation device for high speed textile looms, which, by reducing the number of moving parts and allowing any chosen heald to be blocked in the presentation position, produces a simpler, more compact, more rational and more economical device and also has the additional advantage of a continuous presentation of the selected weft yarn without any movement of the appropriate boom.



  Existing technology has already given us different types of weft selection and presentation devices.



  In one of these devices, such as that described in our previous French patent application N *

 <Desc / Clms Page number 2>

 90/08119, filed on June 27, 1990, a set of healds, through which the various weft threads pass, is supported by a corresponding set of actuation levers.

   These levers, loaded by springs against a limit of displacement, are moved by a certain angle by a corresponding set of articulated selectors which, pushed elastically in opposition to the action of attraction of one of their anchors by a corresponding game permanent weft selection magnets, can be pushed forward by an oscillating crossbar of an oscillating lever moved by a special cam fixed to the drive shaft of the device which meets one of their lower teeth ;

   an additional lever, loaded by a spring against a second actuating cam also fixed to the drive shaft is also present to raise the pre-selected selector and bring it into contact with the permanent magnet corresponding to each selection cycle , and, therefore, to prepare the device for the next selection.



   In this device, the selection, and therefore the lowering of the selected selector, is obtained by simply canceling the magnetic field of the corresponding permanent magnet, and, therefore, leaving this selector subjected to the action of lowering generated by its reaction spring.



   However, this device has a number

 <Desc / Clms Page number 3>

 problems, the main one of which is the inability to present the same weft thread for several consecutive cycles without having to return the appropriate boom to each cycle. In fact, in this device, the presence of this additional lifting lever, which always brings the preselected selector in contact with the appropriate magnet for each cycle, makes it extremely complicated, even impossible, to anchor this selector in her. boom lowering position, which means that the boom is effectively always returned to each cycle by its actuating lever return spring.



   The above cyclic movement of the heddle, even when the same weft thread is presented continuously, supposes a significant effort on this thread which is alternately pulled and relaxed, which can cause the improper grip of the thread by the clamps, or even its break.



   Another problem is due to the need to use two separate actuating cams for the swing elevation and selection levers, respectively, with consequent design complications which not only have a negative effect on the aspects of the device, but which also negatively affect its compactness.



   The specific aim of this invention is to remedy these problems and consequently to provide a device for selecting and presenting weft yarn for high-speed textile looms which allows

 <Desc / Clms Page number 4>

 the presentation continues for several cycles of the selected weft yarn without the corresponding beam returning to each cycle;

   it also only requires a single actuating cam both for presentation and for preparation for selection, with, consequently, a reduction in the moving components, and, consequently, a lower inertia and simplifications larger design, greater compactness and better cost efficiency as well as considerable textile advantages deriving from the absence of undesirable stresses on the selected weft yarn, which can then be easily and effectively pinched by the clamps.



   This is achieved in a fundamental way thanks to the fact that the same oscillating crossbar of the oscillating lever moved by a special cam fixed to the drive shaft of the device, and which is also capable of meshing by one of its edges with the lower tooth of the selectors to allow presentation, also meshes by its other edge with a set of levers carrying anchor to which these selectors are resiliently opposed.

   This returns the anchors of these levers against the corresponding weft selection electromagnets in opposition to the reaction springs of the lever, and, consequently, prepares the selection by lowering all the selectors; each anchor carrying lever also has a designed locking finger

 <Desc / Clms Page number 5>

 to mesh with an upper tooth of the selectors and to lock the selectors in the presentation position when the anchor-carrying levers are held magnetically in contact with the appropriate electromagnets.



   In fact, in this way, the present invention of a selected heald is obtained by exciting the appropriate electromagnet, which, by keeping the iron anchor of the anchor carrying lever fixed to it, keeps the selector suitable in the lowered position so that its lower tooth meshes with the front edge of the oscillating crossbar of the oscillating lever.



  The oscillation brings it forward so as to rotate the appropriate actuation lever, and therefore the boom. The boom is then lowered in the presentation mode.



   When the continuous presentation of the same weft thread is necessary for several cycles, it suffices to keep the appropriate electromagnet excited.



   This includes keeping the appropriate selector in the lowered position, held by the appropriate anchor carrying lever so that its return, determined by the spring of the appropriate operating lever, is locked by the latching finger of the anchor carrying lever which abuts against the upper tooth of the selector. In this way, the entire mechanism represented by the arm, the actuation lever and the

 <Desc / Clms Page number 6>

 selector, is locked in the advanced presentation position in which the lower tooth of the selector is not further affected by the oscillation stroke of the transverse bar of the oscillating lever.



   The invention will now be described in more detail with reference to the accompanying drawings, which illustrate a preferred embodiment which is given by way of example only and which is not intended to be limiting, because of technical or design variants can always be made in the future without departing from it, therefore, from the scope of the applicability of this invention.



   In these drawings: FIG. 1 illustrates a sectional view of the weft thread selection and presentation device developed according to the invention.



   Figures 2 and 3 illustrate a sectional view of the operation of the device of Figure 1 in the following steps of pre-selection and presentation. Figure 4 illustrates a sectional view of the device of Figure 1 in the continuous presentation arrangement.



   If we refer to the figures, 1 indicates a set of heddles (the figures illustrate a single heald, the others being superimposed), through the eyes 2 through which the various weft threads pass. These healds 1 are completely supported by a matching set of

 <Desc / Clms Page number 7>

 actuation levers 4, which, articulated at 5 on the side of the housing 10 of the device, are held against a displacement limit 6 by springs 7.



   These levers 4 are moved at a certain angle by a corresponding set of selectors 8 articulated at 9 and pushed by leaf springs 11 against the snap-in fingers 12 of a set of levers 13 carrying iron anchor articulated on a through shaft 14 supported by the housing 10, on which the latching fingers 12 are also pushed by articulation against the base by the springs 15.



   The selectors 8 can then be moved forwards, in opposition to the action of the springs 7, by the oscillating transverse bar 16 of the oscillating lever 17, which, articulated at 18 on the housing 10 of the device and pushed by a spring 19, is itself moved by a special cam 20 fixed to the drive shaft 21 of the device, this bar 16 meshing by its front edge 16 ′ with the lower tooth 22 of these selectors 8.



   On the other side, the rear edge 16 "of the oscillating transverse bar 16 meshes itself with the set of levers 13 carrying the anchor and rotates the iron anchors 23, articulated at 23 'on these levers 13 , against the weft selection electromagnets 24, in opposition to the reaction springs 25 which tend to keep the levers 13 carrying the anchor raised towards the

 <Desc / Clms Page number 8>

 high against displacement limit 26.



   These selectors 8 also incorporate an upper tooth 27 designed to mesh with the above-mentioned locking fingers 12 of the levers 13 carrying the anchor in order to stop the return of the selectors 8, and, consequently, of the appropriate beams 1 when continuous presentation of the same wire is necessary for several cycles.



   The operating mode of such a device is as follows.



   Starting from FIG. 1, the rotation in the clockwise direction of the drive cam 20 in the direction of the arrow 28 causes, with its outline 29, an oscillation in the clockwise direction d 'a watch of the oscillating lever 17 around its spindle 18. The oscillation of the lever itself causes, on the side of the rear edge 16 "of the oscillating bar 16 of this oscillating lever 17, a corresponding rotation in the opposite direction of watch hands of the set of levers 13 carrying the anchor around the traversing shaft 14 in opposition to the action of their reaction springs 25. This brings the iron anchors 23 of these levers 13 into contact with the electro -magnets 24 for corresponding frame selection.



   On the other hand, the counter-clockwise rotation of the levers 13 carrying the anchor also causes, with their latching fingers 12,

 <Desc / Clms Page number 9>

 a clockwise rotation of all the selectors 8 around the pins 9 in opposition to the action of the leaf springs 11, with the lowering resulting from these selectors.



   This is how the preparation of the weft selection and presentation stage is carried out according to FIG. 2.



   At this point, if no weft selection electromagnet 24 is energized, when the oscillating lever 17 starts to oscillate anticlockwise while being actuated by the cam 20, the levers 13 carrying d anchor, not being held by the corresponding electromagnets 24, are returned by the springs 25, and, turning towards the displacement limits 26, raise their latching fingers 12 so that the selectors 8 can go back to using their leaf springs 11.

   This re-establishes the situation already illustrated in FIG. 1, with the only difference that at present, the oscillating lever 17 continues to move counter-clockwise, while the front edge 16 ′ of its oscillating cross bar 16 goes under the selectors 8 without meshing with any of their lower teeth 22.



  The actuation levers 4 therefore continue to rest against their displacement limits 26, and all of the corresponding beams 1 continue to rise.



   If, instead, an electromagnet 24 is energized by

 <Desc / Clms Page number 10>

 so as to lower the corresponding arm 1 into its presentation position, the lever 13 carrying the appropriate anchor, held by the excited electromagnet, remains in the rotated position of FIG. 2, so that the oscillation in direction counterclockwise of the oscillating lever 17 driven by the cam 20 causes the front edge 16 ′ of the oscillating crossbar 16 of this lever 17 to mesh with the lower tooth 22 of the selector 8 which is held in the lowered position by the lever 13 carrying the anchor;

   the selector is then pushed so as to rotate the appropriate actuation lever 4 anti-clockwise around the spindle 5, and, consequently, to move the corresponding beam 1 outwards, as shown in figure 3.



   Now, if the electromagnet 24 above is de-energized to return this beam 1, the lever 13 carrying the appropriate anchor, which is no longer held by the electromagnet 24 through the anchor of iron 23 and which is returned by the spring 25, returns against the displacement limit 26, as already shown in FIG. 1.

   The oscillating lever 17 oscillates clockwise under the action of the cam 20 and the spring 19, maintaining contact with this selector 8 which is always in the lowered position, because of the effect of the action of the return spring 7 which causes the return of the appropriate arm 1 of the selector 8; so when the

 <Desc / Clms Page number 11>

 foot 30 of the selector 8 comes into contact with the leaf spring 11, this selector rotates under the action of the spring counterclockwise, which completely restores the situation of FIG. 1.



   If, instead, the magnetization of the electromagnet 24 is maintained, the lever 13 carrying the anchor remains fixed to 11 electromagnet by means of its iron anchor 23, and the oscillation in the direction of the needles of a watch of the oscillating lever 17 is no longer followed by the selector 8, because the latter is now maintained in the position illustrated in FIG. 4 by the end of the latching finger 12 of the lever 13 carrying the anchor which then meshes with the upper tooth 27 of the selector which is always in the lowered position.

   In this way, the heddle 1 remains in the most extended position, which can be maintained, regardless of the movement of the oscillating lever 17 whose transverse bar 16 will still pass below the lower tooth 22 of the selector 8, as long as the electromagnet 24 continues to be energized, which consequently ensures the continuous presentation of a weft yarn in several cycles without the appropriate boom returning to each cycle.


    

Claims (1)

REVENDICATION Dispositif de sélection et de présentation de fil de trame pour des métiers à tisser textiles à grande vitesse comportant un jeu de lisses (1) à travers les yeux (2) desquelles passent les différents fils de trame (3), supportées par un jeu correspondant de leviers d'actionnement (4) qui, chargés par des ressorts contre une limite de déplacement (6) sont déplacés d'un certain angle par un jeu correspondant de sélecteurs articulés (8) qui peuvent être poussés vers l'avant par une barre transversale oscillante (16) d'un levier oscillant (17), lequel levier oscillant (17) est déplacé par une came spéciale (20) fixée à l'arbre d'entraînement (21) du dispositif et un de ses bords pouvant s'engrener avec une dent inférieure (22) de ces sélecteurs (8) lorsqu'ils sont dans la position abaissée,  CLAIM Weft selection and presentation device for high-speed textile looms comprising a set of heddles (1) through the eyes (2) through which the various weft threads (3) pass, supported by a corresponding set actuating levers (4) which, loaded by springs against a displacement limit (6) are moved by a certain angle by a corresponding set of articulated selectors (8) which can be pushed forward by a bar oscillating transverse (16) of an oscillating lever (17), which oscillating lever (17) is moved by a special cam (20) fixed to the drive shaft (21) of the device and one of its edges which can be mesh with a lower tooth (22) of these selectors (8) when they are in the lowered position, caractérisé par le fait que l'autre bord de la barre transversale oscillante (16) du levier oscillant (17) s'engrène également avec un jeu de leviers (13) porteurs d'ancre en fer contre lesquels ces sélecteurs (8) sont opposés élastiquement, de telle sorte que les ancres (23) de ces leviers soient tournées contre des électro-aimants (24) de sélection de trame correspondants en opposition aux ressorts (25) de réaction de levier, abaissant par conséquent tous les sélecteurs (8), et en ce que chaque levier (13) porteur d'ancre comporte également un doigt d'encliquetage (12) conçu pour s'engrener avec l'une (27) des dents <Desc/Clms Page number 13> supérieures des sélecteurs (8) de façon à bloquer les sélecteurs (8) dans la position de présentation abaissée lorsque les leviers (13)  characterized by the fact that the other edge of the oscillating crossbar (16) of the oscillating lever (17) also meshes with a set of levers (13) carrying an iron anchor against which these selectors (8) are opposite resiliently, so that the anchors (23) of these levers are turned against electromagnets (24) for corresponding weft selection in opposition to the lever reaction springs (25), thereby lowering all the selectors (8) , and in that each lever (13) carrying the anchor also comprises a latching finger (12) designed to mesh with one (27) of the teeth  <Desc / Clms Page number 13>  upper switches (8) so as to lock the selectors (8) in the lowered presentation position when the levers (13) porteurs d'ancre sont maintenus magnétiquement en contact avec les électro-aimants appropriés (24).  anchor carriers are held magnetically in contact with the appropriate electromagnets (24).
BE9000897A 1989-09-22 1990-09-21 Device selection and frame for son of presentation looms high speed. BE1004217A3 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT8921807A IT1231118B (en) 1989-09-22 1989-09-22 REFINEMENTS IN A WEAVES SELECTION AND PRESENTATION DEVICE FOR HIGH SPEED TEXTILE FRAMES.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1004217A3 true BE1004217A3 (en) 1992-10-13

Family

ID=11187124

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9000897A BE1004217A3 (en) 1989-09-22 1990-09-21 Device selection and frame for son of presentation looms high speed.

Country Status (7)

Country Link
JP (1) JP2789055B2 (en)
BE (1) BE1004217A3 (en)
CH (1) CH680739A5 (en)
DD (1) DD295880A5 (en)
DE (1) DE4029568A1 (en)
FR (1) FR2652361A1 (en)
IT (1) IT1231118B (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN101935909A (en) * 2010-09-07 2011-01-05 上海超诚电子科技有限公司 Weft selector and weft selecting device

Citations (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2124663A (en) * 1982-07-19 1984-02-22 Somet Soc Mec Tessile Weft selection and presenting device for weaving looms
EP0293558A1 (en) * 1987-04-03 1988-12-07 GebràœDer Sulzer Aktiengesellschaft Weft thread selection device for a loom

Family Cites Families (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
IT1230951B (en) * 1989-06-30 1991-11-08 Nuovo Pignone Spa PERFECTED DEVICE FOR THE SELECTION AND PRESENTATION OF WEFT WIRES FOR HIGH SPEED TEXTILE FRAMES

Patent Citations (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2124663A (en) * 1982-07-19 1984-02-22 Somet Soc Mec Tessile Weft selection and presenting device for weaving looms
EP0293558A1 (en) * 1987-04-03 1988-12-07 GebràœDer Sulzer Aktiengesellschaft Weft thread selection device for a loom

Also Published As

Publication number Publication date
CH680739A5 (en) 1992-10-30
IT8921807A0 (en) 1989-09-22
FR2652361A1 (en) 1991-03-29
JPH03119151A (en) 1991-05-21
DE4029568C2 (en) 1992-01-02
IT1231118B (en) 1991-11-18
JP2789055B2 (en) 1998-08-20
DE4029568A1 (en) 1991-04-25
DD295880A5 (en) 1991-11-14

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1004217A3 (en) Device selection and frame for son of presentation looms high speed.
BE1003729A3 (en) Improved device selection and presentation of frame son of looms for high speed.
FR2541224A1 (en) DERAILLEUR FOR A BICYCLE
FR2549099A1 (en) ELASTIC DEVICE FOR RELIEVING THE MECHANISMS FOR DRIVING ALTERNATIVE MOVING PARTS BETWEEN TWO EXTREME POSITIONS, IN WEAVING WORK
JPH073580A (en) Controller for apparatus for forming tucked-in selvage in loom
BE1008087A3 (en) Improvements loom.
FR2530272A3 (en) FRAME PRESENTER FOR WEAVING WEAVING
EP0488915B1 (en) Driving system for the knife boxes of a shed-forming mechanism such as a dobby
FR2491961A1 (en) PULLEY DRIVE ARMOR MECHANICS
FR2470175A1 (en) DEVICE FOR MODIFYING THE POSITION OF THE COMB STRIPS IN WEAVING FABRICS FOR SPONGE FABRIC
CH664776A5 (en) YARN SELECTION DEVICE FOR KNITTING MATERIAL.
EP0131495A1 (en) Device for making a lenoshed selvedge in looms
EP0085637B1 (en) Mechanisms for driving the regulator of a loom
FR2553439A1 (en) FORCE ACTUATING DEVICE OF THE INSERTION MECHANISM OF FRAME WIRE INSERTION MECHANISMS IN NON-SHUTTLE WEAVING MACHINES
RU2066719C1 (en) Selvedge-forming device of shuttleless loom for manufacture of terry fabric
BE1002081A3 (en) DEVICE FOR PRESENTING weft threads in weaving machines.
JPS6183343A (en) Tab forming apparatus in shuttleless loom
FR1310490A (en) Improvements to looms with fixed weft reserve
FR2501246A1 (en) Governing weft carrier and sley movements, on shuttleless loom - with symmetrical mechanisms outside loom frame
JPH0578941A (en) Selvedge apparatus of weaving machine
BE554360A (en)
BE346829A (en)
BE541408A (en)
BE421979A (en)
EP0432030A1 (en) Device for producing yarns by meshing

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20040930

RE Patent lapsed

Effective date: 20040930