ITVE20110062A1 - COLUMN SEWING MACHINE. - Google Patents

COLUMN SEWING MACHINE. Download PDF

Info

Publication number
ITVE20110062A1
ITVE20110062A1 IT000062A ITVE20110062A ITVE20110062A1 IT VE20110062 A1 ITVE20110062 A1 IT VE20110062A1 IT 000062 A IT000062 A IT 000062A IT VE20110062 A ITVE20110062 A IT VE20110062A IT VE20110062 A1 ITVE20110062 A1 IT VE20110062A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
connecting rod
gripper
drive
shaft
main
Prior art date
Application number
IT000062A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Xu Hui Chen
Original Assignee
Chee Siang Ind Co Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Chee Siang Ind Co Ltd filed Critical Chee Siang Ind Co Ltd
Priority to IT000062A priority Critical patent/ITVE20110062A1/en
Publication of ITVE20110062A1 publication Critical patent/ITVE20110062A1/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B21/00Sewing machines with devices for automatically controlling movement of work-carrier relative to stitch-forming mechanism in order to obtain particular configuration of seam, e.g. programme-controlled for sewing collars, for attaching pockets

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Description

D E S C R I Z I O N E DESCRIPTION

dell'invenzione avente per titolo: of the invention entitled:

"Macchina per cucire a colonna" "Column sewing machine"

La presente invenzione concerne una macchina per cucire a colonna. In particolare la presente invenzione si riferisce ad una macchina per cucire a colonna che, composta da un gruppo di albero principale, da un azionamento principale di afferratore, da un azionamento ausiliare di afferratore agente in una direzione longitudinale, da un complessivo proteggiago, da un dispositivo di trasporto del tessuto e da una colonna di fissaggio, à ̈ in grado di cucire capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo, per cui questa macchina per cucire a colonna può essere utilizzata fra l'altro anche come macchina per cucire tessuti interlock (tessuti a maglia a costa incrociata, n.d.t.). The present invention relates to a column sewing machine. In particular, the present invention relates to a column sewing machine which, composed of a main shaft assembly, a main gripper drive, an auxiliary gripper drive acting in a longitudinal direction, a needle guard assembly, a fabric transport device and a clamping column, it is able to sew garments with a relatively smaller turning diameter, so this column sewing machine can also be used as a sewing machine among other things. sewing interlock fabrics.

Con il rapido sviluppo dell'industria dell'abbigliamento, la quale punta costantemente a nuovi design ed alla perfezione, anche le macchine per cucire vengono sviluppate puntando all'elevata velocità, alla multifunzionalità, alla precisione ed all'intelligenza. La macchina da cucire per tessuti interlock à ̈ una delle macchina per cucire più convenzionali ed à ̈ adatta per cucire differenti tessuti per abbigliamento, in particolare per prodotti tessuti maglia in trama e in catena. La macchina per cucire tessuti interlock può produrre un punto bello e pulito, il quale non solo offre una buona elasticità ed estensibile, ma impedisce anche efficacemente che i tessuti dell'abbigliamento non si sfilaccino presso i loro bordi. With the rapid development of the clothing industry, which constantly aims at new designs and perfection, sewing machines are also developed aiming at high speed, multifunctionality, precision and intelligence. The sewing machine for interlock fabrics is one of the most conventional sewing machines and is suitable for sewing different fabrics for clothing, in particular for weft and chain knitted products. The interlock fabric sewing machine can produce a nice and clean stitch, which not only offers good stretch and stretchability, but also effectively prevents clothing fabrics from fraying at their edges.

Le macchine per cucire interlock attualmente in uso si suddividono fondamentalmente in due realizzazioni: macchina per cucire interlock a letto piano e macchina per cucire interlock a tamburo, la quale à ̈ munita in genere di un complessivo forma-cucitura, il quale à ̈ costituito da uno o più aghi e da un afferratore e può formare una cucitura interlock piatta di maggiore resistenza ed una migliore elasticità. La macchina per cucire interlock può quindi svolgere molti compiti, come ad esempio l'unione di tessuti, l'orlatura di colletti, la cucitura con differenti cuciture a macchina, come sbiechi, pieghe, punto interlock rinforzato, cucitura ornamentale unilaterale o bilaterale, ecc.. Anche se la macchina per cucire interlock a letto piano e la macchina per cucire interlock a tamburo possono svolgere i suddetti compiti, esse presentano tuttavia nel caso di alcuni materiali speciali un'insufficiente spazio di manovra. Una tale macchina per cucire interlock a letto piano o macchina per cucire interlock a tamburo à ̈ quindi particolarmente inadatta per cucire capi d'abbigliamento, la cui cucitura richiede un diametro di svolta relativamente piccolo. The interlock sewing machines currently in use are fundamentally divided into two embodiments: flat bed interlock sewing machine and drum interlock sewing machine, which is generally equipped with a form-seam assembly, which consists of one or more needles and a gripper and can form a flat interlock seam of greater strength and better elasticity. The interlock sewing machine can therefore perform many tasks, such as joining fabrics, hemming collars, sewing with different machine seams, such as bias, pleats, reinforced interlock stitch, one-sided or two-sided ornamental sewing, etc. .. Although the flat bed interlock sewing machine and the drum interlock sewing machine can perform the above tasks, they nevertheless have insufficient room for maneuver in the case of some special materials. Such a flat bed interlock sewing machine or drum interlock sewing machine is therefore particularly unsuitable for sewing garments, the seam of which requires a relatively small turning diameter.

Onde evitare i suddetti svantaggi, l'inventore si à ̈ preoccupato di sviluppare una macchina per cucire a colonna, la quale non sia solo facilmente manovrabile ed in grado di cucire capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo, ma che consenta anche un semplice assemblaggio. In order to avoid the aforementioned disadvantages, the inventor took care to develop a column sewing machine, which is not only easily maneuverable and able to sew garments with a relatively smaller turning diameter, but which allows even a simple assembly.

L'invenzione si pone il compito principale di realizzare una macchina per cucire a colonna, la quale eviti i suddetti svantaggi tramite semplici provvedimenti. The invention has the main task of realizing a column sewing machine, which avoids the aforementioned disadvantages by means of simple measures.

Questo compito viene risolto secondo l'invenzione con una macchina per cucire a colonna, la quale presenta le caratteristiche indicate nella rivendicazione 1. Ulteriori perfezionamenti vantaggiosi dell'invenzione risultano evidenti dalle sottorivendicazioni. This object is solved according to the invention with a column sewing machine, which has the characteristics indicated in claim 1. Further advantageous improvements of the invention are evident from the dependent claims.

Secondo l'invenzione viene approntata una macchina per cucire a colonna che à ̈ costituita da un gruppo di albero principale, da un azionamento principale di afferratore, da un azionamento ausiliare di afferratore agente in una direzione longitudinale, da un dispositivo proteggi-ago, da un dispositivo di trasporto del tessuto e da una colonna di fissaggio. Grazie ad un'oscillazione differenziale non equivalente fra un complessivo di trasporto principale ed un complessivo di trasporto differenziale del dispositivo di trasporto del tessuto, la macchina per cucire a colonna può cucire i capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo, il che aumenta nel complesso l'applicabilità della macchina per cucire a colonna. According to the invention, a column sewing machine is prepared which is constituted by a main shaft assembly, by a main gripper drive, by an auxiliary gripper drive acting in a longitudinal direction, by a needle-protecting device, by a fabric transport device and a fixing column. Thanks to a non-equivalent differential oscillation between a main feed assembly and a differential feed assembly of the fabric transport device, the column sewing machine can sew garments with a relatively smaller turning diameter, the which increases the applicability of the column sewing machine overall.

Secondo l'invenzione, il complessivo di albero principale presenta un albero principale per la trasmissione della forza. L'azionamento principale di afferratore à ̈ collegato con l'albero principale del gruppo di albero principale, in cui l'azionamento principale di afferratore à ̈ munito di un afferratore, il quale viene azionamento dall'azionamento principale di afferratore. L'azionamento ausiliare di afferratore agisce nella direzione longitudinale ed à ̈ collegato con l'albero principale del gruppo di albero principale, in cui l'azionamento ausiliare di afferratore agente nella direzione longitudinale viene azionato in modo accoppiato con l'azionamento principale di afferratore, per cui l'afferratore dell'azionamento principale di afferratore può spostarsi con moto alternato nella direzione longitudinale. Il complessivo proteggi-ago à ̈ collegato con l'albero principale del gruppo di albero principale, la cui sede proteggi-ago protegge l'ago da danneggiamenti. Il dispositivo di trasporto del tessuto à ̈ collegato con l'albero principale del complessivo di albero principale, il quale à ̈ suddiviso in un complessivo di trasporto principale ed in un complessivo di trasporto differenziale, in cui in base ad un movimento di sollevamento e di abbassamento del complessivo di trasporto principale e del complessivo di trasporto differenziale, i tessuti sono trasportabili in avanti. Nella colonna di fissaggio sono disposti l'azionamento principale di afferratore, l'azionamento ausiliare di afferratore agente nella direzione longitudinale, il complessivo proteggi-ago ed il dispositivo di trasporto del tessuto, in cui la colonna di fissaggio à ̈ munita di una placca d'ago, di un'incastellatura di fissaggio e di un dispositivo tagliafilo, in cui l'incastellatura di fissaggio à ̈ realizzata a forma di colonna, ed in cui la placca d'ago à ̈ fissata in alto sull'incastellatura di fissaggio, mentre il dispositivo tagliafilo à ̈ alloggiato inferiormente alla placca d'ago, per cui à ̈ possibile un taglio del filo. In questo modo si crea uno spazio di manovra semplice e pratico sulla macchina per cucire a colonna, per cui questa può cucire i capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo. According to the invention, the main shaft assembly has a main shaft for power transmission. The main gripper drive is connected with the main shaft of the main shaft assembly, in which the main gripper drive is provided with a gripper, which is actuated by the main gripper drive. The auxiliary gripper drive acts in the longitudinal direction and is connected with the main shaft of the main shaft assembly, in which the auxiliary gripper drive acting in the longitudinal direction is coupled with the main gripper drive, whereby the gripper of the main gripper drive can reciprocate in the longitudinal direction. The needle guard assembly is connected to the main shaft of the main shaft assembly, the needle guard housing of which protects the needle from damage. The fabric transport device is connected to the main shaft of the main shaft assembly, which is divided into a main transport assembly and a differential transport assembly, in which on the basis of a lifting and lowering of the main transport assembly and the differential transport assembly, the tissues are transportable forward. The main gripper drive, the auxiliary gripper drive acting in the longitudinal direction, the needle guard assembly and the fabric transport device are arranged in the fixing column, in which the fixing column is equipped with a plate of needle, a fixing frame and a thread cutting device, in which the fixing frame is made in the shape of a column, and in which the needle plate is fixed at the top of the fixing frame, while the thread cutting device is housed underneath the needle plate, so it is possible to cut the thread. This creates a simple and practical room for maneuver on the column sewing machine, whereby it can sew garments with a relatively smaller turning diameter.

L'invenzione e le sue realizzazioni verranno a seguito descritte più dettagliatamente con riferimento ai disegni, nei quali: The invention and its embodiments will be described in more detail below with reference to the drawings, in which:

la figura 1 illustra una vista prospettica di un esempio esecutivo preferito di una macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, Figure 1 illustrates a perspective view of a preferred embodiment of a column sewing machine according to the invention,

la figura 2 illustra una vista esplosa prospettica dell'esempio esecutivo preferito di una macchina pe cucire a colonna secondo l'invenzione, Figure 2 illustrates an exploded perspective view of the preferred embodiment of a column sewing machine according to the invention,

la figura 3 illustra una vista prospettica assemblata di un azionamento principale di afferratore e di un azionamento ausiliare di afferratore della macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, Figure 3 illustrates an assembled perspective view of a grab main drive and an auxiliary grab drive of the column sewing machine according to the invention,

la figura 4 illustra una vista laterale dell'azionamento principale di afferratore secondo l'invenzione e dell'azionamento ausiliare di afferratore secondo l'invenzione, Figure 4 illustrates a side view of the main gripper drive according to the invention and the auxiliary gripper drive according to the invention,

la figura 5 illustra una vista assemblata prospettica di un complessivo proteggi-ago della macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, Figure 5 illustrates a perspective assembled view of a needle guard assembly of the column sewing machine according to the invention,

la figura 6 illustra una vista assemblata prospettica di un dispositivo di trasporto del tessuto della macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, Figure 6 illustrates a perspective assembled view of a fabric transport device of the column sewing machine according to the invention,

la figura 7 illustra una vista laterale di un complessivo di trasporto differenziale secondo l'invenzione nella posizione assemblata, la figura 8 illustra una vista prospettica di un complessivo di trasporto principale di una macchina per cucire a colonna nella posizione assemblata, Figure 7 illustrates a side view of a differential transport assembly according to the invention in the assembled position, Figure 8 illustrates a perspective view of a main transport assembly of a column sewing machine in the assembled position,

la figura 9 illustra una vista esplosa prospettica di una colonna di fissaggio di una macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, la figura 10 illustra una vista assemblata prospettica di un dispositivo tagliafilo di una macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, figure 9 illustrates a perspective exploded view of a fixing column of a column sewing machine according to the invention, figure 10 illustrates a perspective assembled view of a thread cutting device of a column sewing machine according to the invention,

la figura 11 illustra una vista prospettica della macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione in abbinamento con una tavola di macchina per cucire, Figure 11 illustrates a perspective view of the column sewing machine according to the invention in combination with a sewing machine table,

la figura 12 illustra un'ulteriore vista prospettica della macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione in abbinamento ad una tavola della macchina per cucire. Figure 12 illustrates a further perspective view of the column sewing machine according to the invention in combination with a table of the sewing machine.

Con riferimento alle figg. 1 a 12 à ̈ illustrata una macchina per cucire a colonna secondo l'invenzione, la quale à ̈ costituita da un complessivo 10 di albero principale, da un azionamento principale 20 di afferratore, da un azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale, da un complessivo proteggi-ago 40, da un dispositivo di trasporto 50 del tessuto e da una colonna di fissaggio 80, in cui il complessivo 10 di albero principale presenta un albero principale 11 per la trasmissione della forza. With reference to figs. 1 to 12 illustrates a column sewing machine according to the invention, which consists of a main shaft assembly 10, a main gripper drive 20, an auxiliary gripper drive 30 acting in the longitudinal direction, a needle shield assembly 40, a fabric transport device 50 and a fixing column 80, in which the main shaft assembly 10 has a main shaft 11 for the transmission of force.

L'azionamento principale 20 di afferratore à ̈ collegato con l'albero principale 11 del complessivo 10 di albero principale, in cui un afferratore 28 à ̈ realizzato sull'azionamento principale 20 dell'afferratore e viene azionato da esso. L'azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale à ̈ anch'esso collegato con l'albero principale 11 del complessivo 10 di albero principale e può quindi spostarsi in modo accoppiato all'azionamento principale 20 di afferratore, per cui l'afferratore 28 montato sull'azionamento principale 20 di afferratore può essere spostato con moto alternato nella direzione longitudinale. Il complessivo proteggi-ago 40, la cui sede di ago protegge gli aghi durante il funzionamento à ̈ anche collegato con l'albero principale 11 del complessivo 10 dell'albero principale. Il dispositivo di trasporto 50 del tessuto à ̈ collegato anch'esso con l'albero principale 11 del complessivo 10 di albero principale, in cui il dispositivo di trasporto 50 del tessuto à ̈ composto da un complessivo di trasporto principale 60 e da un complessivo di trasporto differenziale 70. Attraverso un movimento di sollevamento e di abbassamento del complessivo di trasporto principale 60 e del complessivo di trasporto differenziale 70 vengono trasportati in avanti i tessuti. La colonna di fissaggio 80 serve per accogliere i componenti sopra menzionati, in cui l'azionamento principale 20 di afferratore, l'azionamento ausiliare 39 afferratore agente nella direzione longitudinale, il complessivo proteggi-ago 40 ed il dispositivo di trasporto 50 del tessuto sono disposti nella colonna di fissaggio 80. La colonna di fissaggio 80 à ̈ munita di una placca d'ago 81, di un telaio di fissaggio 82 e di un dispositivo tagliafilo 83, in cui il telaio di fissaggio 82 à ̈ realizzato a forma di colonna. La placca d'ago 81 à ̈ fissata in alto sul telaio di fissaggio 82, mentre il dispositivo tagliafilo 83 viene montato inferiormente alla placca d'ago 81, per cui à ̈ possibile un taglio del filo. In questo modo si crea uno spazio di manovra semplice e pratico sulla macchina per cucire 1 a colonna, per cui questa può cucire i capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente piccolo. The grab main drive 20 is connected with the main shaft 11 of the main shaft assembly 10, wherein a grab 28 is made on the main drive 20 of the grab and is operated therefrom. The auxiliary gripper drive 30 acting in the longitudinal direction is also connected to the main shaft 11 of the main shaft assembly 10 and can therefore move coupled to the main gripper drive 20, whereby the gripper 28 mounted on the main gripper drive 20, it can be moved with reciprocating motion in the longitudinal direction. The needle guard assembly 40, the needle seat of which protects the needles during operation, is also connected with the main shaft 11 of the main shaft assembly 10. The fabric transport device 50 is also connected to the main shaft 11 of the main shaft assembly 10, in which the fabric transport device 50 is composed of a main transport assembly 60 and an assembly of differential transport 70. The tissues are transported forward by a lifting and lowering movement of the main transport assembly 60 and the differential transport assembly 70. The fixing column 80 serves to accommodate the aforementioned components, in which the main gripper drive 20, the auxiliary gripper drive 39 acting in the longitudinal direction, the needle guard assembly 40 and the fabric transport device 50 are arranged in the fixing column 80. The fixing column 80 is equipped with a needle plate 81, a fixing frame 82 and a thread cutting device 83, in which the fixing frame 82 is made in the shape of a column. The needle plate 81 is fixed at the top on the fixing frame 82, while the thread cutting device 83 is mounted below the needle plate 81, so that a thread cutting is possible. This creates a simple and practical room for maneuver on the column sewing machine 1, whereby it can sew garments with a relatively small turning diameter.

Costruttivamente, l'azionamento principale 20 di afferratore à ̈ costituito da un eccentrico 21, da un cuscinetto 22, da un elemento di trasmissione 23, da una biella, da un giunto cardanico, da una leva di movimento 26, da una sede 27 dell'afferratore e da un afferratore 28, in cui l'eccentrico 21 viene montato in modo infilato sull'albero principale 11 per l'azionamento dell'intero azionamento principale 20 di afferratore. L'elemento di trasmissione 23 à ̈ un corpo rotondo con una cavità, in cui viene alloggiato il cuscinetto 22. Poi, il pezzo di trasmissione 23 viene infilato insieme al cuscinetto sull'eccentrico 21. In alto sull'elemento di trasmissione 23 à ̈ realizzata una rientranza 231, in cui viene fissata la biella 24 per mezzo di un perno 241. La biella 24 à ̈ collegata presso la sua altra estremità con un giunto cardanico 25. La leva di movimento 26 presenta un foro 261 di albero presso la sua estremità superiore ed un foro tondo 262 presso la sua estremità inferiore. Il giunto cardanico 25 viene infilato attraverso il foro tondo 262, per cui l'intero azionamento principale 20 di afferratore può essere azionato in modo accoppiato. La sede 27 dell'afferratore à ̈ disposta nel foro 261 di albero e l'afferratore 28 à ̈ fissato con una vite 271 sulla sede 27 di afferratore. Constructively, the main gripper drive 20 is constituted by an eccentric 21, by a bearing 22, by a transmission element 23, by a connecting rod, by a cardan joint, by a movement lever 26, by a seat 27 of the gripper and a gripper 28, wherein the eccentric 21 is threaded onto the main shaft 11 for actuation of the entire gripper main drive 20. The transmission element 23 is a round body with a cavity, in which the bearing 22 is housed. Then, the transmission piece 23 is threaded together with the bearing on the eccentric 21. Top on the transmission element 23 à ̈ a recess 231 is made, in which the connecting rod 24 is fixed by means of a pin 241. The connecting rod 24 is connected at its other end with a cardan joint 25. The movement lever 26 has a shaft hole 261 near its upper end and a round hole 262 at its lower end. The gimbal 25 is threaded through the round hole 262, whereby the entire main gripper drive 20 can be driven in a coupled manner. The gripper seat 27 is disposed in the shaft hole 261 and the gripper 28 is secured with a screw 271 on the gripper seat 27.

L'azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale di divide in un rullo d'azionamento 31, un elemento di scorrimento 32 di afferratore, un'asta 33 di biella, un sede di sostegno 34, un elemento di scorrimento 35 di sede di sostegno, un albero di alloggiamento 36 dell'ago, una boccola di sostegno 37 ed un manicotto 38, in cui il rullo d'azionamento 31 e l'elemento di scorrimento 32 dell'afferratore sono montati in modo infilato sull'albero principale 11. L'asta 33 di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza 331, la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento 32 dell'afferratore. L'asta 33 di biella presenta presso il suo tratto centrale una fessura di scorrimento 332, in cui viene montato l'elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno. L'elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno à ̈ fissato con un perno 341 alla sede di sostegno 34 e la sede di sostegno 34 à ̈ fissata per mezzo di un elemento di chiusura al telaio di fissaggio 82. In alto sull'asta 33 di biella à ̈ realizzata una parte 333 a forma di Y. Il manicotto 38 à ̈ fissato con perni 381 alla parte 333 a forma di Y. Successivamente, l'albero di alloggiamento 36 dell'ago viene infilato attraverso la boccola di sostegno 37, il manicotto 38, la leva di movimento 36, la sede 27 di afferratore e la seconda boccola di sostegno 37, per cui tutte queste parti possono essere azionate come un insieme. The auxiliary gripper drive 30, acting in the longitudinal direction, divides into a drive roller 31, a gripper sliding element 32, a connecting rod 33, a support seat 34, a sliding element 35 for a gripping seat. support, a needle housing shaft 36, a support bushing 37 and a sleeve 38, in which the drive roller 31 and the sliding element 32 of the gripper are threadedly mounted on the main shaft 11. The connecting rod 33 has a recess 331 at its lower end, which is inserted on the sliding element 32 of the gripper. The connecting rod 33 has a sliding slot 332 near its central portion, in which the sliding element 35 of the support seat is mounted. The sliding element 35 of the support seat is fixed with a pin 341 to the support seat 34 and the support seat 34 is fixed by means of a closing element to the fixing frame 82. Top on the rod 33 of connecting rod a Y-shaped part 333 is made. Sleeve 38 is fastened with pins 381 to Y-shaped part 333. Thereafter, the needle housing shaft 36 is threaded through the support bushing 37, the sleeve 38, the movement lever 36, the gripper seat 27 and the second support bushing 37, whereby all these parts can be operated as a whole.

Il complessivo proteggi-ago 40 comprende un albero d'azionamento 41, un elemento di scorrimento 42, un'asta 43 di biella, un perno di sostegno 44, una sede di sostegno 45, una sede proteggi-ago 46 ed un elemento proteggi-ago 47, in cui l'albero d'azionamento 41 e l'elemento di scorrimento 42 sono montati infilandoli sull'albero principale 11. L'asta 43 di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza 431, la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento 42. L'elemento proteggi-ago 47 à ̈ fissato sulla sede proteggi-ago 46, in cui la sede proteggi-ago 46 à ̈ collegata con l'asta 43 di biella. L'asta 43 di biella 43 presenta presso il suo tratto centrale un foro tondo 432, per cui il perno di sostegno 44 può essere infilato da un lato nel foro tondo 432 e dall'altro lato nella sede di sostegno 45, in ci la sede di sostegno 45 viene fissata per mezzo di un elemento di chiusura sul telaio di fissaggio 82. The needle guard assembly 40 comprises a drive shaft 41, a sliding element 42, a connecting rod 43, a support pin 44, a support seat 45, a needle guard seat 46 and a protective element. needle 47, in which the drive shaft 41 and the sliding element 42 are mounted by inserting them on the main shaft 11. The connecting rod 43 has a recess 431 at its lower end, which is inserted on the sliding element 42. The needle-protecting element 47 is fixed on the needle-protecting seat 46, in which the needle-protecting seat 46 is connected to the connecting rod 43. The connecting rod 43 has a round hole 432 near its central portion, so that the support pin 44 can be inserted on one side into the round hole 432 and on the other side in the support seat 45, in which the seat support 45 is fixed by means of a closing element on the fixing frame 82.

Il complessivo 60 di trasporto principale del dispositivo di trasporto 50 del tessuto comprende un albero d'azionamento 61, una leva di collegamento 62, un perno 63, un'asta 64 di biella, una sede di sostegno 65, una piastra dentata 66, un'asta di collegamento 67, un braccio d'azionamento 68 ed un albero d'uscita 69, in cui l'albero d'azionamento 61 e la leva di collegamento 62 sono infilati sull'albero principale 11. In basso sull'asta 64 di biella à ̈ realizzato un foro tondo 641. Inoltre, l'asta di collegamento 67 presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 671, 672. Il perno 63 viene infilato innanzi tutto attraverso la leva di collegamento 62, poi attraverso il foro tondo 641 ed infine attraverso il foro cieco 671, per cui si possono spostare l'asta 64 di biella e l'asta di collegamento 67 accoppiata alla leva di collegamento 62. Nel centro sull'asta 64 di biella à ̈ realizzato un foro oblungo 642, per cui un albero di sostegno 734, il quale viene infilato attraverso un elemento di scorrimento 643, può essere fissato alla sede di sostegno 65, in cui la sede di sostegno 65 viene fissata per mezzo di un elemento di chiusura in modo fisso sul telaio di fissaggio 82. In alto sull'asta 64 di biella à ̈ realizzata una fessura 644, in cui viene fissata la piastra dentata 66 con una vite 661, in cui à ̈ regolabile in altezza la piastra dentata 66 fissata nella fessura 644. L'asta di collegamento 67 à ̈ collegata dall'altro lato per mezzo di un perno 681 infilato nel foro tondo 672 con il braccio d'azionamento 68, in cui il braccio d'azionamento 68 viene montato in modo infilato sull'albero d'uscita 69, per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato. The main transport assembly 60 of the fabric transport device 50 comprises a drive shaft 61, a link lever 62, a pin 63, a connecting rod 64, a support seat 65, a tooth plate 66, a connecting rod 67, an actuation arm 68 and an output shaft 69, in which the actuation shaft 61 and the connecting lever 62 are inserted on the main shaft 11. Below on the rod 64 of connecting rod a round hole 641 is made. Furthermore, the connecting rod 67 has a round hole 671, 672 on both sides respectively. The pin 63 is first inserted through the connecting lever 62, then through the round hole 641 and finally through the blind hole 671, whereby the connecting rod 64 and the connecting rod 67 coupled to the connecting lever 62 can be moved. An oblong hole 642 is made in the center on the connecting rod 642, for which a support shaft 734, which is threaded through a sliding element 643, can be fixed to the support seat 65, in which the support seat 65 is fixed by means of a closing element in a fixed way on the fixing frame 82. At the top of the connecting rod 64 is made a slot 644, in which the tooth plate 66 is fixed with a screw 661, in which the tooth plate 66 fixed in the slot 644 is adjustable in height. The connecting rod 67 is connected on the other side by means of a pin 681 inserted into the round hole 672 with the actuation arm 68, in which the actuation arm 68 is mounted so that it is threaded onto the output shaft 69, so that a coupled operation is possible.

Il complessivo 70 di trasporto differenziale del dispositivo di trasporto 50 del tessuto contiene una leva di collegamento 71, un perno 72, un'asta 73 di biella, un elemento di scorrimento 741, una piastra dentata 74, una prima asta di collegamento 75, una seconda asta di collegamento 76, un braccio d'azionamento 77, un braccio di regolazione 78 ed un albero di regolazione 79, in cui la leva di collegamento 71 à ̈ montata in modo infilato sull'albero principale 11. In basso sull'asta 73 di biella à ̈ realizzato un foro tondo 731. La prima asta di collegamento 75 presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 751, 752. Il perno 72 viene infilato da un lato attraverso il foro tondo 731 ricavato in basso sull'asta 73 di biella e dall'altro lato attraverso il foro tondo 751 ricavato presso un'estremità dell'asta di collegamento 75 e la leva di collegamento 71, per cui l'asta 73 di biella, la prima asta di collegamento 75 e la leva di collegamento 71 possono essere azionate in modo accoppiato. La seconda asta di collegamento 76 presenta anch'essa su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 761, 762. In basso sul braccio d'azionamento 77 à ̈ realizzato un elemento di scorrimento di guida 771. Per mezzo di un perno 772, l'elemento di scorrimento di guida 771 viene collegato con il foro tondo 761 della seconda asta di collegamento 76 e con l'altro foro tondo 752 della prima asta di collegamento 75. Successivamente, il braccio d'azionamento 77 viene infilato sull'albero d'uscita 69, per cui à ̈ possibile un azionamento accoppiato. La seconda asta di collegamento 76 à ̈ collegata dall'altro lato per mezzo di un perno 781 infilato nel foro tondo 762 con il braccio di regolazione 78, mentre il braccio di regolazione 78 à ̈ collegato dall'altro lato con l'albero di regolazione 79, per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato. In alto sull'asta 73 di biella à ̈ realizzata una fessura 732, in cui viene fissata la piastra dentata 74 per mezzo di una vite 742, in cui à ̈ regolabile l'altezza della piastra dentata 74 nella fessura 732. Inoltre, l'asta 73 di biella presenta sul suo tratto centrale un foro oblungo 733, per cui l'albero di sostegno 734 infilato attraverso l'elemento di scorrimento 741 forma un punto di sostegno per un azionamento accoppiato. The differential transport assembly 70 of the fabric transport device 50 contains a connecting lever 71, a pin 72, a connecting rod 73, a sliding element 741, a tooth plate 74, a first connecting rod 75, a second connecting rod 76, an actuation arm 77, an adjusting arm 78 and an adjusting shaft 79, in which the connecting lever 71 is slidably mounted on the main shaft 11. Bottom on the rod 73 a round hole 731 is made. The first connecting rod 75 has a round hole 751, 752 on both sides respectively. The pin 72 is inserted on one side through the round hole 731 obtained at the bottom of the rod 73 of connecting rod and on the other side through the round hole 751 obtained at one end of the connecting rod 75 and the connecting lever 71, whereby the connecting rod 73, the first connecting rod 75 and the connecting lever 71 can be operated in such a way coupled. The second connecting rod 76 also has a round hole 761, 762 on both sides respectively. At the bottom of the actuating arm 77 there is a guide sliding element 771. By means of a pin 772, the Guide sliding element 771 is connected with the round hole 761 of the second connecting rod 76 and with the other round hole 752 of the first connecting rod 75. Subsequently, the actuating arm 77 is inserted on the output shaft 69, whereby a coupled drive is possible. The second connecting rod 76 is connected on the other side by means of a pin 781 inserted in the round hole 762 with the adjustment arm 78, while the adjustment arm 78 is connected on the other side with the adjustment shaft 79, whereby a coupled operation is possible. At the top of the connecting rod 73 there is a slot 732, in which the toothed plate 74 is fixed by means of a screw 742, in which the height of the toothed plate 74 in the slot 732 is adjustable. connecting rod 73 has on its central portion an oblong hole 733, whereby the support shaft 734 inserted through the sliding element 741 forms a support point for a coupled actuation.

Nelle figg. 1 a 12 à ̈ illustrato un esempio esecutivo della presente invenzione, in cui una macchina per cucire 1 a colonna – come illustrato nella fig. 1 – à ̈ montata su una tavola 2 di macchina per cucire. In questo esempio esecutivo preferito, la macchina per cucire a colonna 1 à ̈ composta da un complessivo 10 di albero principale, da un azionamento principale 20 di afferratore, da un azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale, da un complessivo proteggi-ago 40, da un dispositivo di trasporto 50 del tessuto e da una colonna di fissaggio 80, in cui il complessivo 10 di albero principale presenta un albero principale 11 che serve per la trasmissione della forza. In figs. 1 to 12 illustrates an executive example of the present invention, in which a column-type sewing machine 1 - as illustrated in FIG. 1 - is mounted on a sewing machine table 2. In this preferred embodiment, the column sewing machine 1 is composed of a main shaft assembly 10, a gripper main drive 20, an auxiliary gripper drive 30 acting in the longitudinal direction, a needle guard assembly 40, by a fabric transport device 50 and by a fixing column 80, in which the main shaft assembly 10 has a main shaft 11 which serves for the transmission of force.

Come illustrato nella fig. 2, l'azionamento principale 20 di afferratore à ̈ costituito da un eccentrico 21, da un cuscinetto 22, da un elemento di trasmissione 23,da una biella 24, da un giunto cardanico 25, da una leva di movimento 26, da una sede 27 dell'afferratore e da un afferratore 28, in cui l'eccentrico 21 à ̈ montato in modo infilato sull'albero principale, per consentire un azionamento accoppiato. L'elemento di trasmissione 23 à ̈ un corpo rotondo con una cavità, in cui viene alloggiato il cuscinetto 22. Successivamente, l'elemento di trasmissione 23 viene infilato insieme al cuscinetto 22 sull'eccentrico 21. In alto sull'elemento di trasmissione 23 à ̈ realizzata una rientranza 231, in cui viene fissata la biella 24 per mezzo di un perno 241. La biella 24 à ̈ collegata presso la sua altra estremità con un giunto cardanico 25. La leva di movimento 26 presenta un foro 261 di albero presso la sua estremità superiore ed un foro tondo 262 presso la sua estremità inferiore. Il giunto cardanico 25 à ̈ infilato attraverso il foro tondo 262, per cui l'intero azionamento principale 20 di afferratore può essere azionato in modo accoppiato. La sede 27 dell'afferratore à ̈ disposta nel foro 261 d'albero della leva di movimento 26 e l'afferratore 28 à ̈ fissato con una tale vite 271 sulla sede 27 di afferratore. Quando l'albero principale 11 aziona l'eccentrico 21, allora la forza di azionamento viene trasmessa attraverso l'elemento di trasmissione 23, la biella 24 ed il giunto cardanico 25 alla leva di movimento 26, per cui l'afferratore 28, azionato dalla leva di movimento 26, esegue un movimento di rotazione intorno ad un punto centrale di cerchio, come illustrato nelle figg. 3 e 4. As illustrated in FIG. 2, the main gripper drive 20 consists of an eccentric 21, a bearing 22, a transmission element 23, a connecting rod 24, a cardan joint 25, a movement lever 26, a seat 27 of the gripper and a gripper 28, in which the eccentric 21 is threadedly mounted on the main shaft, to allow a coupled drive. The transmission element 23 is a round body with a cavity, in which the bearing 22 is housed. Subsequently, the transmission element 23 is inserted together with the bearing 22 on the eccentric 21. Top on the transmission element 23 A recess 231 is made, in which the connecting rod 24 is fixed by means of a pin 241. The connecting rod 24 is connected at its other end with a cardan joint 25. The movement lever 26 has a shaft hole 261 at its upper end and a round hole 262 at its lower end. The gimbal 25 is threaded through the round hole 262, whereby the entire gripper main drive 20 can be driven in a coupled manner. The gripper seat 27 is arranged in the shaft hole 261 of the movement lever 26 and the gripper 28 is fixed with such a screw 271 on the gripper seat 27. When the main shaft 11 drives the eccentric 21, then the driving force is transmitted through the transmission element 23, the connecting rod 24 and the cardan joint 25 to the movement lever 26, whereby the gripper 28, operated by the movement lever 26, performs a rotation movement around a central point of a circle, as illustrated in figs. 3 and 4.

Del resto, l'azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale con riferimento alla fig. 2 à ̈ composto da un rullo d'azionamento 31, da un elemento di scorrimento 32 di afferratore, da un un'asta 33 di biella, da una sede di sostegno 34, da un elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno, da un albero di alloggiamento 36 dell'ago, da una boccola di sostegno 37 e da un manicotto 38, in cui il rullo d'azionamento 31 e l'elemento di scorrimento 32 dell'afferratore sono montati in modo infilato sull'albero principale 11. L'asta 33 di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza 331, la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento 32 dell'afferratore. L'asta 33 di biella presenta presso il suo tratto centrale una fessura di scorrimento 332, in cui viene montato l'elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno. L'elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno à ̈ fissato con un perno 341 sulla sede di sostegno 34 e la sede di sostegno 34 à ̈ avvitata in modo fisso per mezzo di un elemento di chiusura sul telaio di fissaggio 82. In alto sull'asta 33 di biella à ̈ realizzata una parte 333 a forma di Y. Il manicotto 38 à ̈ fissato con perni 381 sulla parte 333 a forma di Y. Poi, l'albero di alloggiamento 36 dell'ago viene infilato attraverso la boccola di sostegno 37, il manicotto 38, la leva di movimento 26, la sede 27 di afferratore e la seconda boccola di sostegno 37, per cui tutte queste parti possono essere azionate come un insieme. Quando il rullo d'azionamento 31 ruota ciclicamente, allora viene indebolita una forza agente sul sollevamento e sull'abbassamento per mezzo dell'elemento di scorrimento 32 dell'afferratore, in cui la forza agente nella direzione longitudinale viene trasmessa attraverso l'asta 33 di biella. L'asta 33 di biella presenta sul suo tratto centrale una fessura di scorrimento 332, in cui à ̈ montato l'elemento di scorrimento 35 della sede di sostegno, in cui il perno 341 montato sulla sede di sostegno 34 serve da punto di sostegno per un'oscillazione ciclica. Con riferimento alle figg. 3 e 4, una parte 333 a forma di Y à ̈ realizzata in alto sull'asta 33 di biella. Il manicotto 38 à ̈ collegato in modo mobile con la parte 333 a forma di Y per mezzo dei peri 381. In questo modo viene assialmente limitato il manicotto 38, per cui l'albero di alloggiamento 36 dell'ago può essere spostato con moto alternato solo nella direzione longitudinale, il che trascina l'afferratore 28 montato sulla sede 27 di afferratore in un movimento nella direzione longitudinale. Moreover, the auxiliary gripper drive 30 acting in the longitudinal direction with reference to FIG. 2 is composed of a drive roller 31, a gripper sliding element 32, a connecting rod rod 33, a support seat 34, a sliding element 35 of the support seat, a needle housing shaft 36, a support bushing 37 and a sleeve 38, in which the drive roller 31 and the gripper sliding member 32 are threadedly mounted on the main shaft 11. L The connecting rod 33 has a recess 331 at its lower end, which is inserted on the sliding element 32 of the gripper. The connecting rod 33 has a sliding slot 332 near its central portion, in which the sliding element 35 of the support seat is mounted. The sliding element 35 of the support seat is fixed with a pin 341 on the support seat 34 and the support seat 34 is fixedly screwed by means of a closing element on the fixing frame 82. Top of the The connecting rod 33 is made of a Y-shaped part 333. The sleeve 38 is fixed with pins 381 on the Y-shaped part 333. Then, the needle housing shaft 36 is threaded through the sleeve. support 37, sleeve 38, movement lever 26, gripper seat 27 and second support bushing 37, whereby all these parts can be operated as a whole. When the drive roller 31 rotates cyclically, then a force acting on the lifting and lowering is weakened by means of the sliding element 32 of the gripper, in which the force acting in the longitudinal direction is transmitted through the rod 33 of connecting rod. The connecting rod 33 has on its central portion a sliding slot 332, in which the sliding element 35 of the support seat is mounted, in which the pin 341 mounted on the support seat 34 serves as a support point for a cyclical swing. With reference to figs. 3 and 4, a Y-shaped part 333 is made high on the connecting rod 33. The sleeve 38 is movably connected to the Y-shaped part 333 by means of the pins 381. In this way the sleeve 38 is axially limited, so that the needle housing shaft 36 can be moved with reciprocating motion. only in the longitudinal direction, which drags the gripper 28 mounted on the gripper seat 27 in a movement in the longitudinal direction.

Con riferimento alla fig. 2, il complessivo proteggi-ago 40 comprende un albero d'azionamento 41, un elemento di scorrimento 42, un'asta 43 di biella, un perno di sostegno 44, una sede di sostegno 45, una sede proteggiago 46 ed un elemento proteggi-ago 47, in cui l'albero d'azionamento 41 e l'elemento di scorrimento 42 sono montati in modo infilato sull'albero principale 11. L'asta 43 di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza 431, la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento 42. L'elemento proteggi-ago 47 à ̈ fissato sulla sede proteggi-ago 46 e la sede proteggi-ago 46 à ̈ collegata con l'asta 43 di biella, in cui l'asta 43 di biella presenta nel centro un foro tondo 432, per cui il perno di sostegno 44 da un lato viene infilato da un lato attraverso il foro tondo 432 e dall'altro lato attraverso la sede di sostegno 45, in cui la sede di sostegno 45 à ̈ fissata per mezzo di un elemento di chiusura sul telaio di fissaggio 82. Quando l'albero d'azionamento 41 aziona l'asta 43 di biella, allora il perno di sostegno 44 applicato nel centro sull'asta 43 di biella serve da punto di sostegno per il movimento longitudinale, per cui la sede proteggi-ago 46 montata in alto sull'asta 43 di biella esegue insieme all'elemento proteggi-ago 47 un movimento nella direzione longitudinale, come illustrato nella fig. 5. With reference to fig. 2, the needle guard assembly 40 comprises a drive shaft 41, a sliding element 42, a connecting rod 43, a support pin 44, a support seat 45, a needle protection seat 46 and a protective element. needle 47, in which the drive shaft 41 and the sliding element 42 are mounted in a threaded way on the main shaft 11. The connecting rod 43 has a recess 431 at its lower end, which is inserted on the sliding element 42. The needle protector element 47 is fixed on the needle protector seat 46 and the needle protector seat 46 is connected to the connecting rod rod 43, in which the connecting rod rod 43 has in the center a round hole 432, whereby the support pin 44 on one side is inserted on one side through the round hole 432 and on the other side through the support seat 45, in which the support seat 45 is fixed to by means of a closure member on the fastening frame 82. When the drive shaft 41 operates the rod 43 of connecting rod, then the support pin 44 applied in the center on the connecting rod rod 43 serves as a support point for the longitudinal movement, so that the needle protection seat 46 mounted at the top of the connecting rod rod 43 performs together with the protection element needle 47 a movement in the longitudinal direction, as illustrated in FIG. 5.

Il complessivo 60 di trasporto principale del dispositivo di trasporto 50 del tessuto à ̈ suddiviso in un albero d'azionamento 61, una leva di collegamento 62, un perno 63, un'asta 64 di biella, una sede di sostegno 65, una piastra dentata 66, un'asta di collegamento 67, un braccio d'azionamento 68 e un albero d'uscita 69, in cui l'albero d'azionamento 61 e la leva di collegamento 62 sono montati in modo infilato sull'albero principale 11. In basso sull'asta 64 di biella à ̈ realizzato un foro tondo 641. Inoltre, l'asta di collegamento 67 presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 671, 672. Il perno 63 à ̈ infilato da un lato attraverso il foro tondo 641 realizzato in basso sull'asta 64 di stantuffo ed attraverso il foro tondo 671 dell'asta di collegamento 67, e dall'altro lato attraverso la leva di collegamento 62, per cui l'asta 64 di biella, l'asta di collegamento 67 possono essere azionati accoppiati con la leva di collegamento 62. Nel centro sull'asta 64 di biella à ̈ realizzato un foro oblungo 642, per cui l'albero di sostegno 734, il quale viene infilato attraverso un elemento di scorrimento 643, può essere fissato sulla sede di sostegno 65, in cui la sede di sostegno 65 viene fissata per mezzo di un elemento di chiusura in modo fisso sul telaio di fissaggio 82. In alto sull'asta 64 di biella à ̈ realizzata una fessura 644, in cui viene fissata la piastra dentata 66 con una vite 661, in cui à ̈ regolabile l'altezza della piastra dentata 66 nella fessura 644. L'asta di collegamento 67 à ̈ collegata dall'altro lato per mezzo di un perno 681 infilato nel foro tondo 672 con il braccio d'azionamento 68, in cu il braccio d'azionamento 68 viene montato in modo infilato sull'albero d'uscita 69, per cui à ̈ possibile un azionamento accoppiato. In questo modo l'albero d'uscita 69 riceve dall'albero principale 11 del complessivo 10 dell'albero principale una forza che serve per il moto alternato, la quale viene trasmessa attraverso l'albero d'uscita 69 al braccio d'azionamento 68 ed all'asta di collegamento 67. Poiché l'asta di collegamento 67 da un lato à ̈ collegata per mezzo del perno 63 in modo mobile con l'asta 64 di biella, l'asta 64 di biella può utilizzare l'albero di sostegno 734 come punto di sostegno ed eseguire un movimento d'oscillazione nella direzione longitudinale. La piastra dentata 66 à ̈ collegata per mezzo della vite 661 con l'asta 64 di biella, in cui l'altezza della piastra dentata 66 à ̈ regolabile attraverso un movimento della vite 661 nella fessura 644. L'albero d'azionamento 61 trasmette la forza attraverso la leva di collegamento 62 ed il perno 63 all'asta 64 della biella, per cui l'asta 64 della biella esegue un movimento di sollevamento e di abbassamento lungo l'elemento di scorrimento 643. In modo dipendente dal movimento di sollevamento e di abbassamento viene generata un'azione di trasporto attraverso un movimento agente nella direzione longitudinale, come illustrato nella fig. 8. The main transport assembly 60 of the fabric transport device 50 is divided into a drive shaft 61, a connecting lever 62, a pin 63, a connecting rod 64, a support seat 65, a toothed plate 66, a link rod 67, a drive arm 68 and an output shaft 69, wherein the drive shaft 61 and the link lever 62 are threaded onto the main shaft 11. In a round hole 641 is made low on the connecting rod 64. Furthermore, the connecting rod 67 has a round hole 671, 672 on both sides respectively. The pin 63 is inserted on one side through the round hole 641 made at the bottom on the piston rod 64 and through the round hole 671 of the connecting rod 67, and on the other side through the connecting lever 62, whereby the connecting rod 64, the connecting rod 67 can be operated coupled with the connecting lever 62. In the center on the connecting rod 64 à ̈ r an oblong hole 642 has been made, whereby the support shaft 734, which is inserted through a sliding element 643, can be fixed on the support seat 65, in which the support seat 65 is fixed by means of an element of fastening in a fixed way on the fixing frame 82. A slot 644 is made at the top of the connecting rod 64, in which the toothed plate 66 is fixed with a screw 661, in which the height of the toothed plate 66 is adjustable in the slot 644. The connecting rod 67 is connected on the other side by means of a pin 681 inserted in the round hole 672 with the actuating arm 68, in which the actuating arm 68 is mounted so that it is threaded onto the output shaft 69, whereby a coupled drive is possible. In this way the output shaft 69 receives from the main shaft 11 of the main shaft assembly 10 a force which serves for the reciprocating motion, which is transmitted through the output shaft 69 to the drive arm 68. and connecting rod 67. Since the connecting rod 67 is movably connected by means of the pin 63 to the connecting rod 64 on one side, the connecting rod 64 can use the connecting rod support 734 as a support point and perform a rocking motion in the longitudinal direction. The tooth plate 66 is connected by means of the screw 661 with the connecting rod 64, in which the height of the tooth plate 66 is adjustable by a movement of the screw 661 in the slot 644. The drive shaft 61 transmits the force through the connecting lever 62 and the pin 63 to the rod 64 of the connecting rod, whereby the rod 64 of the connecting rod performs a lifting and lowering movement along the sliding element 643. Dependent on the lifting movement and lowering, a transport action is generated through a movement acting in the longitudinal direction, as illustrated in FIG. 8.

Come illustrato nella fig. 2, il complessivo di trasporto differenziale 70 del dispositivo di trasporto 50 del tessuto contiene una leva di collegamento 71, un perno 72, un'asta 73 di biella, un elemento di scorrimento 741, una piastra dentata 74, una prima asta di collegamento 75, una seconda asta di collegamento 76, un braccio d'azionamento 77, un braccio di regolazione 78 ed un albero di regolazione 79, in cui la leva di collegamento 71 à ̈ montata in modo infilato sull'albero principale 11. In basso sull'asta 73 di biella à ̈ realizzato un foro tondo 731. La prima asta di collegamento 75 presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 751, 752. Il perno 72 viene infilato da un lato attraverso il foro tondo 731 ricavato in basso sull'asta 73 di biella e dall'altro lato attraverso il foro tondo 751 ricavato ad un'estremità dell'asta di collegamento 75 e la leva di collegamento 71, per cui l'asta 73 di biella, la prima asta di collegamento 75 e la leva di collegamento 71 possono essere azionati in modo accoppiato. La seconda asta di collegamento 76 presenta anch'essa su ambo i lati rispettivamente un foro tondo 761, 762. In basso sul braccio d'azionamento 77 à ̈ realizzato un elemento di guida 771. Per mezzo di un perno 772, l'elemento di guida 771 à ̈ collegato con il foro tondo 761 della seconda asta di collegamento 76 e con l'altro foro tondo 752 della prima asta di collegamento 75. Successivamente, il braccio d'azionamento 77 viene infilato sull'albero d'uscita 69, per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato. La seconda asta di collegamento 76 à ̈ collegata da un lato per mezzo di un perno 781 infilato nel foro tondo 762 con il braccio di regolazione 78, mentre il braccio di regolazione 78 à ̈ collegato dall'altro lato con l'albero di regolazione 79, per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato. In alto sull'asta 73 di biella à ̈ realizzata una fessura 732, in cui la piastra dentata 74 viene fissata per mezzo di una vite 742, in cui à ̈ regolabile l'altezza della piastra dentata 74 nella fessura 732. Inoltre, l'asta 73 di biella presenta sul suo tratto centrale un foro oblungo 733, per cu l'albero di sostegno 734 infilato attraverso l'elemento di scorrimento 741 forma un punto di sostegno per un funzionamento accoppiato. In questo modo, la forza dell'albero d'uscita 69 può essere trasmessa al braccio d'azionamento 77 e poi trascinare in movimento la prima asta di collegamento 75 attraverso l'elemento di guida 771. Inoltre, il braccio di regolazione 78 può trascinare in movimento la seconda asta di collegamento 76, per variare la distanza dal punto di rotazione del braccio d'azionamento 77. Con la variazione della distanza dal punto di rotazione del braccio d'azionamento 77, viene di conseguenza variata la quantità d'oscillazione dell'asta 73 di biella azionata, per cui l'asta 64 di biella può oscillare con differenti quantità d'oscillazione, il che porta ad un'oscillazione differenziale, come illustrato nella fig. 7. As illustrated in FIG. 2, the differential transport assembly 70 of the fabric transport device 50 contains a connecting lever 71, a pin 72, a connecting rod 73, a sliding element 741, a toothed plate 74, a first connecting rod 75 , a second connecting rod 76, an actuation arm 77, an adjusting arm 78 and an adjusting shaft 79, in which the connecting lever 71 is slidably mounted on the main shaft 11. Bottom on the connecting rod 73 a round hole 731 is made. The first connecting rod 75 has a round hole 751, 752 on both sides respectively. The pin 72 is inserted on one side through the round hole 731 obtained at the bottom of the rod 73 of the connecting rod and on the other side through the round hole 751 obtained at one end of the connecting rod 75 and the connecting lever 71, whereby the connecting rod 73, the first connecting rod 75 and the connecting lever connection 71 can be operated in a coupled. The second connecting rod 76 also has a round hole 761, 762 on both sides respectively. A guide element 771 is formed at the bottom of the actuating arm 77. By means of a pin 772, the driving element guide 771 is connected with the round hole 761 of the second connecting rod 76 and with the other round hole 752 of the first connecting rod 75. Subsequently, the actuation arm 77 is inserted on the output shaft 69, for coupled operation is possible. The second connecting rod 76 is connected on one side by means of a pin 781 inserted in the round hole 762 with the adjustment arm 78, while the adjustment arm 78 is connected on the other side with the adjustment shaft 79 , whereby a coupled operation is possible. At the top of the connecting rod 73 there is a slot 732, in which the toothed plate 74 is fixed by means of a screw 742, in which the height of the toothed plate 74 in the slot 732 is adjustable. connecting rod 73 has on its central portion an oblong hole 733, whereby the support shaft 734 inserted through the sliding element 741 forms a support point for a coupled operation. In this way, the force of the output shaft 69 can be transmitted to the actuation arm 77 and then move the first connecting rod 75 through the guide element 771 in motion. In addition, the adjusting arm 78 can drag the second connecting rod 76 in motion, to vary the distance from the pivot point of the actuation arm 77. With the variation of the distance from the pivot point of the actuation arm 77, the amount of oscillation of the connecting rod 73 is driven, whereby the connecting rod 64 can oscillate with different amounts of oscillation, which leads to a differential oscillation, as illustrated in FIG. 7.

Come illustrato nelle figg. 11 e 12, l'azionamento principale 20 di afferratore, l'azionamento ausiliare 30 di afferratore agente nella direzione longitudinale, il complessivo proteggi-ago 40 ed il dispositivo di trasporto 50 del tessuto vengono montati nella colonna di fissaggio 80. Con riferimento alla fig. 9, la colonna di fissaggio 80 à ̈ munita di una placca d'ago 81, di un telaio di fissaggio 82 e di un dispositivo tagliafilo 83, in cui il telaio di fissaggio 82 à ̈ realizzato a forma di colonna. La placca d'ago 81 à ̈ fissata in alto sul telaio di fissaggio 82, mentre il dispositivo tagliafilo 83 à ̈ montato inferiormente alla placca d'ago 81, per cui à ̈ possibile un taglio del filo. In questo modo si ottiene uno spazio di manovra semplice e pratico sulla macchina per cucire 1 a colonna, per cui questa può cucire capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo. As illustrated in FIGS. 11 and 12, the main gripper drive 20, the auxiliary gripper drive 30 acting in the longitudinal direction, the needle guard assembly 40 and the fabric transport device 50 are mounted in the fixing column 80. With reference to FIG. . 9, the fixing column 80 is provided with a needle plate 81, a fixing frame 82 and a thread cutting device 83, in which the fixing frame 82 is made in the shape of a column. The needle plate 81 is fixed at the top on the fixing frame 82, while the thread cutter 83 is mounted below the needle plate 81, so that a thread cutting is possible. This provides simple and practical room for maneuver on the column sewing machine 1, whereby it can sew garments with a relatively smaller turning diameter.

Riassumendo, una macchina da cucire a colonna secondo l'invenzione può cucire capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo, in cui la macchina da cucire a colonna à ̈ facilmente assemblabile dal punto di vista costruttivo, il che aumenta nel complesso l'applicabilità della macchina da cucire a colonna. In summary, a column sewing machine according to the invention can sew garments with a relatively smaller turning diameter, in which the column sewing machine is easily assembled from a constructive point of view, which increases overall the applicability of the column sewing machine.

La suddetta descrizione espone gli esempi esecutivi dell'invenzione e non vuole limitare le rivendicazioni. Tutte le variazioni e modifiche equivalenti che possono essere eseguite secondo la descrizione ed i disegni dell'invenzione da un esperto del ramo appartengono al campo di protezione della presente invenzione. The above description sets out the executive examples of the invention and is not intended to limit the claims. All equivalent variations and modifications which can be performed according to the description and drawings of the invention by a person skilled in the art belong to the scope of the present invention.

Elenco dei numeri di riferimento List of reference numbers

1 macchina per cucire a colonna 1 column sewing machine

2 tavola di macchina per cucire 2 sewing machine table

10 complessivo di albero principale 10 main shaft assembly

11 albero principale 11 main shaft

20 azionamento principale di afferratore 20 main drive of grab

21 eccentrico 21 eccentric

22 cuscinetto 22 bearing

23 elemento di trasmissione 23 transmission element

231 rientranza 231 recess

24 biella 24 connecting rod

241 perno 241 pin

25 giunto cardanico 25 cardan joint

26 foro di albero 26 shaft hole

262 foro tondo 262 round hole

27 sede di afferratore 27 grab seat

271 vite 271 lives

28 afferratore 28 grabber

30 azionamento ausiliare di afferratore agente nella direzione longitudinale 30 auxiliary actuation of gripper acting in the longitudinal direction

31 rullo d'azionamento 31 drive roller

32 elemento di scorrimento di afferratore 32 gripper sliding element

33 asta di biella 33 connecting rod

331 fessura di scorrimento 331 sliding slot

333 pezzo a forma di Y 333 Y-shaped piece

34 sede di sostegno 34 support seat

341 perno 341 pin

35 elemento di scorrimento della sede di sostegno 36 albero di alloggiamento dell'ago 35 sliding element of the support seat 36 needle housing shaft

38 manicotto 38 sleeve

381 perno 381 pin

40 complessivo proteggi-ago 40 needle guard overall

41 albero d'azionamento 41 drive shaft

42 elemento di scorrimento 42 sliding element

43 asta di biella 43 connecting rod

431 rientranza 431 recess

432 foro tondo 432 round hole

44 perno di sostegno 44 support pin

45 sede di sostegno 45 support seat

46 sede proteggi-ago 46 needle guard seat

47 elemento proteggi-ago 47 needle guard element

50 dispositivo di trasporto del tessuto 50 fabric transport device

60 complessivo di trasporto principale 60 main transport overall

61 albero d'azionamento 61 drive shaft

62 leva di collegamento 62 connecting lever

63 perno 63 pin

64 asta di biella 64 connecting rod

641 foro tondo 641 round hole

642 foro oblungo 642 oblong hole

643 elemento di scorrimento 643 sliding element

644 fessura 644 slot

65 sede di sostegno 65 support seat

66 piastra dentata 66 tooth plate

661 vite 661 lives

67 asta di collegamento 67 connecting rod

671 foro tondo 671 round hole

672 foro tondo 672 round hole

68 braccio d'azionamento 68 operating arm

681 perno 681 pin

69 albero d'uscita 69 output shaft

70 complessivo di trasporto differenziale 71 leva di collegamento 70 differential transport assembly 71 connecting lever

72 perno 72 pin

73 asta di biella 73 connecting rod

731 foro tondo 731 round hole

732 fessura 732 slot

733 foro oblungo 733 oblong hole

734 albero di sostegno 734 support shaft

74 piastra dentata 74 tooth plate

741 elemento di scorrimento 741 sliding element

742 vite 742 lives

75 prima asta di collegamento 75 first connecting rod

751 foro tondo 751 round hole

752 foro tondo 752 round hole

76 seconda asta di collegamento 76 second connecting rod

761 foro tondo 761 round hole

762 foro tondo 762 round hole

77 braccio d'azionamento 77 operating arm

771 elemento di guida 772 perno 771 guide element 772 pin

78 braccio di regolazione 781 perno 78 adjustment arm 781 pin

79 albero di regolazione 80 colonna di fissaggio 81 placca d'ago 79 adjustment shaft 80 fixing column 81 needle plate

82 telaio di fissaggio 83 dispositivo taglia-filo 82 fixing frame 83 thread cutter

Claims (6)

R I V E N D I C A Z I O N I 1. Macchina per cucire a colonna con: - un complessivo (10) di albero principale, il quale presenta un albero principale (11) per la trasmissione della forza, - un azionamento principale (20) di afferratore, il quale à ̈ collegato con l'albero principale (1) del complessivo (10) di albero principale, in cui l'azionamento principale (20) di afferratore à ̈ munito di un afferratore (28), il quale viene azionato da un azionamento principale (20) di afferratore, - un azionamento ausiliare (30) di afferratore che agisce su una direzione longitudinale, il quale à ̈ collegato con l'albero principale (1) del complessivo (10) di albero principale, in cui l'azionamento ausiliare (30) di afferratore agente nella direzione longitudinale viene azionato in modo accoppiato all'azionamento principale (20) di afferratore, per cui l'afferratore (28) dell'azionamento principale (20) di afferratore può spostarsi con modo alternato nella direzione longitudinale, - un complessivo proteggi-ago (40) collegato con l'albero principale (1) del complessivo (10) di albero principale, la cui sede proteggi-ago protegge l'ago da danneggiamenti, - un dispositivo di trasporto (50) del tessuto collegato con l'albero principale (1) del complessivo (10) di albero principale, il quale à ̈ suddiviso in un complessivo di trasporto principale (60) ed in un complessivo di trasporto differenziale (70), in cui i tessuti sono trasportabili in avanzamento sulla base di un movimento di sollevamento e di abbassamento del complessivo di trasporto principale (60) e del un complessivo di trasporto differenziale (70) e - una colonna di fissaggio (80), in cui sono disposti l'azionamento principale (20) di afferratore, l'azionamento ausiliare (30) di afferratore agente nella direzione longitudinale, il complessivo proteggi-ago (40) ed il dispositivo di trasporto (50) del tessuto, in cui la colonna di fissaggio (80) à ̈ munita di una placca d'ago (81), di un telaio di fissaggio (82) e di una dispositivo tagliafilo (83), in cui il telaio di fissaggio (82) à ̈ realizzato a forma di colonna ed in cui la placca d'ago (81) à ̈ fissata in alto sul telaio di fissaggio (82), mentre il dispositivo tagliafilo (83) à ̈ montato inferiormente alla placca d'ago (81), per cui à ̈ possibile un taglio del filo, per cui in questo modo si ottiene uno spazio di manovra semplice e prativo sulla macchina per cucire a colonna (1) che le permette di cucire capi d'abbigliamento con un diametro di svolta relativamente più piccolo. R I V E N D I C A Z I O N I 1. Column sewing machine with: - a main shaft assembly (10), which has a main shaft (11) for power transmission, - a gripper main drive (20), which is connected with the main shaft (1) of the main shaft assembly (10), in which the gripper main drive (20) is provided with a gripper ( 28), which is operated by a main gripper drive (20), - an auxiliary gripper drive (30) acting on a longitudinal direction, which is connected with the main shaft (1) of the main shaft assembly (10), in which the auxiliary gripper drive (30) acting in the longitudinal direction is actuated coupled to the main gripper drive (20), whereby the gripper (28) of the main gripper drive (20) can alternately move in the longitudinal direction, - a needle guard assembly (40) connected to the main shaft (1) of the main shaft assembly (10), the needle guard housing of which protects the needle from damage, - a fabric transport device (50) connected to the main shaft (1) of the main shaft assembly (10), which is divided into a main transport assembly (60) and a differential transport assembly ( 70), in which the tissues are transportable in advance on the basis of a lifting and lowering movement of the main transport assembly (60) and a differential transport assembly (70) and - a fixing column (80), in the main gripper drive (20), the auxiliary gripper drive (30) acting in the longitudinal direction, the needle guard assembly (40) and the fabric transport device (50), in which the column fixing frame (80) is equipped with a needle plate (81), a fixing frame (82) and a thread cutter (83), in which the fixing frame (82) is made in the shape of a column and in which the needle plate (81) is fixed at the top of the frame (82), while the thread cutting device (83) is mounted below the needle plate (81), so it is possible to cut the thread, so that in this way a simple and clear space for maneuver is obtained on the column sewing machine (1) which allows you to sew garments with a relatively smaller turning diameter. 2. Macchina per cucire a colonna secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che l'azionamento principale (20) di afferratore à ̈ costituito costruttivamente da un eccentrico (21), da un cuscinetto (22), da un elemento di trasmissione (23), da una biella (24), da un giunto cardanico (25), da una leva di movimento (26), da una sede (27) di afferratore e da un afferratore (28), in cui l'eccentrico (21) viene infilato sull'albero principale (1), per cui viene azionato l'azionamento principale (20) dell'afferratore, ed in cui l'elemento di trasmissione (23) à ̈ un corpo tondo con una cavità, in cui viene accolto il cuscinetto (22), per cui l'elemento di trasmissione (23) insieme al cuscinetto (22) viene infilato sull'eccentrico (21), ed in cui in alto sull'elemento di trasmissione (23) à ̈ realizzata una rientranza (231), in cui la biella (24) viene fissata per mezzo di un perno (241), ed in cui la biella (24) à ̈ collegata presso la sua altra estremità con un giunto cardanico (25), ed in cui la leva di movimento (26) presenta un foro (261) di albero presso la sua estremità superiore ed un foro tondo (262) presso la sua estremità inferiore, ed in cui il giunto cardanico (25) à ̈ infilabile attraverso il foro tondo (262), per cui l'intero azionamento principale (20) di afferratore può essere azionato in modo accoppiato, ed in cui la sede (27) di afferratore viene infilata attraverso il foro (261) dell'albero della leva (26) di movimento, mentre l'afferratore (28) à ̈ fissato con una vite (271) sulla sede (27) di afferratore. 2. Column sewing machine according to claim 1, characterized in that the main drive (20) of the gripper is constructively constituted by an eccentric (21), by a bearing (22), by a transmission element (23 ), a connecting rod (24), a cardan joint (25), a movement lever (26), a gripper seat (27) and a gripper (28), in which the eccentric (21) is inserted on the main shaft (1), whereby the main drive (20) of the gripper is activated, and in which the transmission element (23) is a round body with a cavity, in which the bearing (22), whereby the transmission element (23) together with the bearing (22) is inserted on the eccentric (21), and in which a recess (231) is made at the top of the transmission element (23) ), in which the connecting rod (24) is fixed by means of a pin (241), and in which the connecting rod (24) is connected at its other end with a cardan joint (25), and in which the movement lever (26) has a shaft hole (261) at its upper end and a round hole (262) at its lower end, and in which the cardan joint (25) is It can be inserted through the round hole (262), whereby the entire main drive (20) of the gripper can be actuated in a coupled manner, and in which the seat (27) of the gripper is inserted through the hole (261) of the shaft of the movement lever (26), while the gripper (28) is fixed with a screw (271) on the gripper seat (27). 3. Macchina per cucire a colonna secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che l'azionamento ausiliare (30) agente nella direzione longitudinale à ̈ suddiviso in un rullo d'azionamento (31), un elemento di scorrimento (32) di afferratore, un'asta (33) di biella, una sede di sostegno (34), un elemento di scorrimento (35) di sede di sostegno, un albero di alloggiamento (36) dell'ago, una boccola di sostegno (37) ed un manicotto (38), in cui il rullo d'azionamento (31) e l'elemento di scorrimento (32) dell'afferratore sono montati in modo infilato sull'albero principale (1), ed in cui l'asta (33) di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza (331), la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento (32) di afferratore, ed in cui l'asta (33) di biella presenta presso il suo tratto centrale una fessura di scorrimento (332), in cui à ̈ previsto l'elemento di scorrimento (35) della sede di sostegno, ed in cui l'elemento di scorrimento (35) della sede di sostegno à ̈ fissato con un perno (341) sulla sede di sostegno (34) e la sede di sostegno (34) à ̈ avvitata in modo fisso mediante un elemento di chiusura sul telaio di fissaggio (82), ed in cui in alto sull'asta (33) di biella à ̈ realizzato un pezzo (333) a forma di Y, ed in cui il manicotto (38) à ̈ fissato con perni (381) sul pezzo (333) a forma di Y, per cui l'albero di alloggiamento (36) dell'ago à ̈ infilabile attraverso la boccola di sostegno (37), il manicotto (38), la leva di movimento (26), la sede (27) di afferratore e la seconda boccola di sostegno (37), per cui tutte queste parti possono essere azionate come un insieme. Column sewing machine according to claim 1, characterized in that the auxiliary drive (30) acting in the longitudinal direction is divided into a drive roller (31), a gripper sliding element (32), a connecting rod (33), a support seat (34), a support seat sliding element (35), a needle housing shaft (36), a support bushing (37) and a sleeve (38), in which the drive roller (31) and the sliding element (32) of the gripper are mounted in a threaded way on the main shaft (1), and in which the connecting rod (33) has a recess (331) at its lower end, which is inserted on the gripper sliding element (32), and in which the connecting rod rod (33) has a sliding slot (332) near its central section ), in which the sliding element (35) of the support seat is provided, and in which the sliding element (35) of the support seat the rod is fixed with a pin (341) on the support seat (34) and the support seat (34) is screwed in a fixed way by means of a locking element on the fixing frame (82), and in which at the top of the The connecting rod (33) is made of a piece (333) in the shape of a Y, and in which the sleeve (38) is fixed with pins (381) on the piece (333) in the shape of a Y, so that the needle housing shaft (36) can be inserted through the support bushing (37), the sleeve (38), the movement lever (26), the gripper seat (27) and the second support bushing (37 ), so all these parts can be operated as a whole. 4. Macchina per cucire a colonna secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che il complessivo proteggi-ago (40) comprende un albero d'azionamento (41), un elemento di scorrimento (42), un'asta (43) di biella, un perno di sostegno (44), una sede di sostegno (45), una sede proteggi-ago (46) ed un elemento proteggi-ago (47), in cui l'albero d'azionamento (41) e l'elemento di scorrimento (42) sono montati in modo infilato sull'albero principale (1), ed in cui l'asta (43) di biella presenta presso la sua estremità inferiore una rientranza (431), la quale viene infilata sull'elemento di scorrimento (42), ed in cui l'elemento proteggi-ago (47) à ̈ fissato sulla sede proteggi-ago (46), in cui la sede proteggi-ago (46) à ̈ collegata con l'asta (43) di biella, ed in cui l'asta (43) di biella presenta presso il suo tratto centrale un foro tondo (432), per cui il perno di sostegno (44) può essere infilato da un lato nel foro tondo (432) e dall'altro lato nella sede di sostegno (45), in cui la sede di sostegno (45) à ̈ fissata per mezzo di un elemento di chiusura sul telaio di fissaggio (82). 4. Column sewing machine according to claim 1, characterized in that the needle guard assembly (40) comprises a drive shaft (41), a sliding element (42), a connecting rod (43) , a support pin (44), a support seat (45), a needle guard seat (46) and a needle guard element (47), in which the drive shaft (41) and the sliders (42) are mounted so that they are inserted on the main shaft (1), and in which the connecting rod (43) has a recess (431) at its lower end, which is inserted on the sliding element (42), and in which the needle guard element (47) is fixed on the needle guard seat (46), in which the needle guard seat (46) is connected to the connecting rod rod (43) , and in which the connecting rod rod (43) has a round hole (432) near its central portion, so that the support pin (44) can be inserted on one side into the round hole (432) and on the other side in the support seat (45), in which the support seat (45) is fixed by means of a closing element on the fixing frame (82). 5. Macchina per cucire a colonna secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che il complessivo (60) di trasporto principale del dispositivo di trasporto (50) del tessuto comprende un albero d'azionamento (61), una leva di collegamento (62), un perno (63), un'asta (64) di biella, una sede di sostegno (65), una piastra dentata (66), un'asta di collegamento (67), un braccio d'azionamento (68) ed un albero d'uscita (69), in cui l'albero d'azionamento (61) e la leva di collegamento (62) sono montati in modo infilato sull'albero principale (1), ed in cui in basso sull'asta (64) di biella à ̈ realizzato un foro tonfo (641), ed in cui l'asta di collegamento (67) presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo (671, 672), ed in cui il perno (63)à ̈ infilabile da un lato attraverso il foro tondo (641) realizzato in basso sull'asta (64) di biella, attraverso il foro tondo (671) dell'asta di collegamento (67), e dall'altro lato attraverso la leva di collegamento (62), per cui si possono azionare l'asta (64) di biella e l'asta di collegamento (67) accoppiata con la leva di collegamento (62), ed in cui nel centro sull'asta (64) di biella à ̈ realizzato un foro oblungo (642), per cui un albero di sostegno (734), il quale viene infilato attraverso un elemento di scorrimento (643), può essere collegato con la sede di sostegno (65), in cui la sede di sostegno (65) à ̈ fissata per mezzo di un elemento di chiusura in modo fisso sul telaio di fissaggio (82), e che in alto sull'asta (64) di biella à ̈ realizzata una fessura (644), in cui à ̈ fissata la piastra dentata (66) con una vite (661), in cui la piastra dentata (66) fissata nella fessura (644) à ̈ regolabile in altezza, ed in cui l'asta di collegamento (67) à ̈ collegata dall'altro lato per mezzo di un perno (681) infilato nel foro tondo (672) con il braccio d'azionamento (68), in cui il braccio d'azionamento (68) à ̈ montato in modo infilato sull'albero d'uscita (69), per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato. Column sewing machine according to claim 1, characterized in that the main transport assembly (60) of the fabric transport device (50) comprises a drive shaft (61), a connecting lever (62) , a pin (63), a connecting rod rod (64), a support seat (65), a tooth plate (66), a connecting rod (67), a drive arm (68) and a output shaft (69), in which the drive shaft (61) and the connecting lever (62) are threaded onto the main shaft (1), and in which at the bottom on the rod (64 ) of the connecting rod a knock hole (641) is made, and in which the connecting rod (67) has a round hole on both sides respectively (671, 672), and in which the pin (63) can be inserted on the one hand through the round hole (641) made at the bottom of the connecting rod (64), through the round hole (671) of the connecting rod (67), and on the other side through the connecting lever (62 ), for which Fr. can operate the connecting rod (64) and the connecting rod (67) coupled with the connecting lever (62), and in which an oblong hole (642) is made in the center on the connecting rod (64) ), whereby a support shaft (734), which is inserted through a sliding element (643), can be connected with the support seat (65), in which the support seat (65) is fixed for by means of a locking element in a fixed way on the fixing frame (82), and that a slot (644) is made at the top of the connecting rod rod (64), in which the toothed plate (66) is fixed with a screw (661), in which the toothed plate (66) fixed in the slot (644) is adjustable in height, and in which the connecting rod (67) is connected on the other side by means of a pin ( 681) inserted into the round hole (672) with the actuation arm (68), in which the actuation arm (68) is mounted so that it is threaded onto the output shaft (69), so that it is possible an operation coupled piato. 6. Macchina per cucire a colonna secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che il complessivo (70) di trasporto differenziale del dispositivo di trasporto (50) del tessuto presenta una leva di collegamento (71), un perno (72), un'asta (73) di biella, un elemento di scorrimento (741), una piastra dentata (74), una prima asta di collegamento (75), una seconda asta di collegamento (76), un braccio d'azionamento (77), un braccio di regolazione (78) ed un albero di regolazione (79), in cui la leva di collegamento (71) à ̈ montata in modo infilato sull'albero principale (1), ed in cui in basso sull'asta (73) di biella à ̈ realizzato un foro tondo (731), in cui la prima asta di collegamento (75) presenta su ambo i lati rispettivamente un foro tondo (751, 752), ed in cui il perno (72) viene infilato da un lato attraverso il foro tondo (731) ricavato in basso sull'asta (73) di biella e dall'altro lato attraverso il foro tondo (751) ricavato presso un'estremità dell'asta di collegamento (75) ed attraverso la leva di collegamento (71), per cui l'asta (73) di biella, la prima asta di collegamento (75) e la leva di collegamento (71) possono essere azionate in modo accoppiato, ed in cui la seconda asta di collegamento (76) presenta anch'essa su ambo i lati rispettivamente un foro tondo (761, 762), ed in cui in basso sul braccio d'azionamento (77) à ̈ realizzato un elemento di guida (771), ed in cui per mezzo di un perno (772) l'elemento di guida (771) à ̈ collegato con il foro tondo (761) della seconda asta di collegamento (76) e con l'altro foro tondo (752) della prima asta di collegamento (75), per cui di conseguenza il braccio d'azionamento (77) viene infilato sull'albero d'uscita (69), per cui à ̈ possibile un funzionamento accoppiato, ed in cui la seconda asta (76) di collegamento à ̈ collegata dall'altro lato per mezzo di un perno (781) infilato in un foro tondo (762) con il braccio di regolazione (78), mentre il braccio di regolazione (78) à ̈ collegato dall'altro lato con l'albero di regolazione (79), per cui si garantisce un funzionamento accoppiato, ed in cui in alto sull'asta (73) di biella à ̈ realizzata una fessura (732), in cui la piastra dentata (74) à ̈ fissata per mezzo di una vite (742), per cui à ̈ regolabile l'altezza della piastra dentata (74) nella fessura (732), ed in cui l'asta (73) di biella presenta presso il suo tratto centrale un foro oblungo (733), per cui l'albero di sostegno (734) infilato attraverso l'elemento di scorrimento (741) forma un punto di sostegno per un funzionamento accoppiato.6. Column sewing machine according to claim 1, characterized in that the differential transport assembly (70) of the fabric transport device (50) has a connecting lever (71), a pin (72), a connecting rod (73), a sliding element (741), a tooth plate (74), a first connecting rod (75), a second connecting rod (76), a drive arm (77), a adjusting arm (78) and an adjusting shaft (79), in which the connecting lever (71) is mounted in a threaded way on the main shaft (1), and in which at the bottom on the rod (73) of connecting rod a round hole (731) is made, in which the first connecting rod (75) has a round hole on both sides respectively (751, 752), and in which the pin (72) is inserted on one side through the round hole (731) obtained at the bottom of the connecting rod (73) and on the other side through the round hole (751) obtained at one end of the connecting rod ento (75) and through the connecting lever (71), whereby the connecting rod (73), the first connecting rod (75) and the connecting lever (71) can be operated in a coupled manner, and in in which the second connecting rod (76) also has a round hole on both sides respectively (761, 762), and in which a guide element (771) is made at the bottom of the operating arm (77) , and in which by means of a pin (772) the guide element (771) is connected with the round hole (761) of the second connecting rod (76) and with the other round hole (752) of the first connecting rod (75), whereby consequently the actuation arm (77) is inserted on the output shaft (69), so that a coupled operation is possible, and in which the second rod (76) of connection is connected on the other side by means of a pin (781) inserted in a round hole (762) with the adjustment arm (78), while the adjustment arm (78) is connected from the On the other side with the adjusting shaft (79), for which a coupled operation is guaranteed, and in which a slot (732) is made at the top of the connecting rod (732), in which the toothed plate (74) It is fixed by means of a screw (742), so that the height of the toothed plate (74) in the slot (732) is adjustable, and in which the connecting rod (73) has a oblong hole (733), whereby the support shaft (734) threaded through the sliding element (741) forms a support point for coupled operation.
IT000062A 2011-09-16 2011-09-16 COLUMN SEWING MACHINE. ITVE20110062A1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000062A ITVE20110062A1 (en) 2011-09-16 2011-09-16 COLUMN SEWING MACHINE.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000062A ITVE20110062A1 (en) 2011-09-16 2011-09-16 COLUMN SEWING MACHINE.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITVE20110062A1 true ITVE20110062A1 (en) 2013-03-17

Family

ID=44936456

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000062A ITVE20110062A1 (en) 2011-09-16 2011-09-16 COLUMN SEWING MACHINE.

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITVE20110062A1 (en)

Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB923263A (en) * 1961-02-01 1963-04-10 Richard Grasshoff Improvements in or relating to sewing apparatus
DE202009006735U1 (en) * 2009-03-16 2009-07-30 CHEE SIANG Industrial Co., Ltd., Wu-Ku Hsiang Opener for a bobbin tube of a sewing machine
DE102010007186A1 (en) * 2009-03-12 2010-11-25 Chee Siang Industrial Co., Ltd., Wu Wu Hsiang Automatic yarn cutting device for sewing machine, has rotation shuttle part, power transmission shaft arranged in rotation shuttle part and cam unit arranged in power transmission shaft

Patent Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB923263A (en) * 1961-02-01 1963-04-10 Richard Grasshoff Improvements in or relating to sewing apparatus
DE102010007186A1 (en) * 2009-03-12 2010-11-25 Chee Siang Industrial Co., Ltd., Wu Wu Hsiang Automatic yarn cutting device for sewing machine, has rotation shuttle part, power transmission shaft arranged in rotation shuttle part and cam unit arranged in power transmission shaft
DE202009006735U1 (en) * 2009-03-16 2009-07-30 CHEE SIANG Industrial Co., Ltd., Wu-Ku Hsiang Opener for a bobbin tube of a sewing machine

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP6210774B2 (en) Feeding mechanism of feeding arm type sewing machine
TWI463051B (en) Send the arm type sewing machine
ITVE20110062A1 (en) COLUMN SEWING MACHINE.
JP5957227B2 (en) Buttonhole sewing machine
CN106835514B (en) Mop wheel and tooth synchronous adjusting system of lockstitch sewing machine
ITTO20000524A1 (en) SEWING MACHINE WITH A BLADE CARRIED BY A GUIDE ROD.
ITBO20110276A1 (en) IMPROVED MATTRESS AND MACHINE FOR ITS PRODUCTION.
JP6334989B2 (en) Delivery arm type sewing machine
JP6371887B2 (en) Feeding mechanism of feeding arm type sewing machine
CN206616340U (en) The cloth-dragging wheel and tooth of a kind of flat seam machine are adjusted in synchronism system
KR101096723B1 (en) Two needle thread cutting device and sewing machine using the same
JP5364817B2 (en) Delivery arm type sewing machine
ITMI960855A1 (en) UNIVERSAL CUTTING DEVICE PARTICULARLY DESIGNED FOR WINDING MACHINES FOR THE PRODUCTION OF HELICAL SPRINGS
JP6364214B2 (en) Delivery arm type sewing machine
CN105734841B (en) The cloth conveying teeth differential attachment of sewing machine
JP5331923B2 (en) Delivery arm type sewing machine
TWI598485B (en) Sewing machine feed dog feed device
DE102011052521A1 (en) Post bed sewing machine for sewing e.g. knitted goods in clothing industry, has fastening column with needle plate, fastening frame and thread cutting device, where plate is attached at frame while cutting device is attached below plate
CN107142621A (en) Differential feed computer flat sewing machine
CN205856814U (en) The sewing machine that sewing scope is big
CN205529397U (en) Chain area sword sewing machine
JP3205558U (en) Sewing machine feed dog feeding device
CN204608344U (en) A kind of foot lifting mechanism of Sewing machines
JPS60860Y2 (en) Sewing machine needle bar support mechanism
IT201900005890A1 (en) TOP SEWING CONTROL DEVICE FOR INDUSTRIAL REVERSE ARM SEWING MACHINES