ITTO960743A1 - SHEET PLATE FOR ENCLOSURE, SUCH AS A CONTAINER OR CABINET, AND CORRESPONDING ENCLOSURE, IN PARTICULAR FOR ELECTRICAL EQUIPMENT- - Google Patents

SHEET PLATE FOR ENCLOSURE, SUCH AS A CONTAINER OR CABINET, AND CORRESPONDING ENCLOSURE, IN PARTICULAR FOR ELECTRICAL EQUIPMENT- Download PDF

Info

Publication number
ITTO960743A1
ITTO960743A1 IT96TO000743A ITTO960743A ITTO960743A1 IT TO960743 A1 ITTO960743 A1 IT TO960743A1 IT 96TO000743 A IT96TO000743 A IT 96TO000743A IT TO960743 A ITTO960743 A IT TO960743A IT TO960743 A1 ITTO960743 A1 IT TO960743A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
bolt
plate
connecting leg
plate according
tab
Prior art date
Application number
IT96TO000743A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Thomas Reber
Original Assignee
Legrand Sa
Legrand Snc
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Legrand Sa, Legrand Snc filed Critical Legrand Sa
Publication of ITTO960743A1 publication Critical patent/ITTO960743A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1284789B1 publication Critical patent/IT1284789B1/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H02GENERATION; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02BBOARDS, SUBSTATIONS OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLY OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02B1/00Frameworks, boards, panels, desks, casings; Details of substations or switching arrangements
    • H02B1/26Casings; Parts thereof or accessories therefor
    • H02B1/30Cabinet-type casings; Parts thereof or accessories therefor
    • H02B1/38Hinged covers or doors
    • HELECTRICITY
    • H02GENERATION; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02BBOARDS, SUBSTATIONS OR SWITCHING ARRANGEMENTS FOR THE SUPPLY OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02B1/00Frameworks, boards, panels, desks, casings; Details of substations or switching arrangements
    • H02B1/26Casings; Parts thereof or accessories therefor
    • H02B1/40Wall-mounted casings; Parts thereof or accessories therefor
    • H02B1/44Hinged covers or doors
    • HELECTRICITY
    • H05ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • H05KPRINTED CIRCUITS; CASINGS OR CONSTRUCTIONAL DETAILS OF ELECTRIC APPARATUS; MANUFACTURE OF ASSEMBLAGES OF ELECTRICAL COMPONENTS
    • H05K9/00Screening of apparatus or components against electric or magnetic fields
    • H05K9/0007Casings
    • H05K9/0015Gaskets or seals
    • H05K9/0016Gaskets or seals having a spring contact

Description

DESCRIZIONE dell'invenzione industriale dal titolo "PIASTRA IN LAMIERA PER UN INVOLUCRO, QUALE UN CONTENITORE 0 UN ARMADIO, ED INVOLUCRO CORRISPONDENTE, IN PARTICOLARE PER APPARECCHIATURE ELETTRICHE" DESCRIPTION of the industrial invention entitled "SHEET PLATE FOR A CASE, SUCH AS A CONTAINER OR A CABINET, AND CORRESPONDING CASE, IN PARTICULAR FOR ELECTRICAL EQUIPMENT"

La presente invenzione riguarda in modo generale gli involucri utilizzati per l'alloggiamento, la protezione e l'isolamento di apparecchiature qualsiasi e in particolare di apparecchiature elettriche qualsiasi. The present invention generally relates to enclosures used for housing, protection and insulation of any equipment and in particular of any electrical equipment.

Si può trattare sia di contenitori da fissare ad un muro, sia di armadi che poggiano sul pavimento. These can be both containers to be fixed to a wall and cabinets that rest on the floor.

La presente invenzione riguarda più particolarmente il caso in cui, le apparecchiature interessate essendo delle apparecchiature modulari da disporre a file, tale involucro comprende, in pratica nella parte frontale, una o più piastre, in ragione di una per fila, che limitano per sicurezza l'accesso a queste apparecchiature nella sola parte frontale di queste, queste piastre comprendendo in pratica a questo scopo una finestra allungata grazie alla quale solo questa parte frontale di queste apparecchiature sporge in avanti. The present invention relates more particularly to the case in which, the apparatus concerned being modular apparatuses to be arranged in rows, this casing comprises, in practice in the front part, one or more plates, at the rate of one per row, which limit for safety the access to these apparatuses only in the front part of these, these plates practically comprising for this purpose an elongated window thanks to which only this front part of these apparatuses protrudes forward.

Nella maggior parte dei casi tale piastra è semplicemente agganciata ad un supporto fisso, ad esempio a forma di telaio, ed è dotata a questo scopo di almeno un chiavistello che comprende una camma che da una parte è montata rotativa nella parte posteriore della piastra, sotto il controllo di un organo di comando a disposizione dell’utilizzatore nella parte anteriore di questa, e che dall'altra parte porta trasversalmente in sporgenza un catenaccio mediante il quale il chiavistello è atto ad impegnarsi sul supporto fisso nella parte posteriore di quest'ultimo. In most cases, this plate is simply hooked to a fixed support, for example in the form of a frame, and is equipped for this purpose with at least one latch comprising a cam which on one side is rotatably mounted in the rear part of the plate, underneath. the control of a control member at the user's disposal in the front part of the latter, and which on the other side carries a bolt transversely protruding by means of which the bolt is able to engage on the fixed support in the rear part of the latter.

La presente invenzione riguarda anche più particolarmente il caso in cui la piastra è fatta di lamiera e in cui contemporaneamente il supporto fisso al quale essa è agganciata è a sua volta metallico. The present invention also relates more particularly to the case in which the plate is made of sheet metal and in which at the same time the fixed support to which it is attached is in turn metallic.

In questo caso è necessario realizzare un collegamento equipotenziale fra questa piastra e il supporto fisso e a questo scopo è necessario installare fra di essa e questo supporto fisso un dispositivo di continuità elettrica. In this case it is necessary to make an equipotential connection between this plate and the fixed support and for this purpose it is necessary to install an electrical continuity device between it and this fixed support.

Secondo una prima disposizione già nota, questo dispositivo di continuità elettrica utilizza un filo conduttore che ad una delle sue estremità e saldato al supporto fisso e che all'altra sua estremità è dotato di un capocorda mediante il quale esso è collegato alla piastra, mediante serraggio sulla testa di una vite prigioniera filettata opportunamente riportata mediante saldatura su questa piastra. According to a first arrangement already known, this electrical continuity device uses a conductor wire which at one of its ends is welded to the fixed support and which at its other end is equipped with a lug by means of which it is connected to the plate, by clamping on the head of a threaded stud suitably brought by welding on this plate.

Tale dispositivo di continuità elettrica è relativamente costoso da posizionare, in particolare nella misura in cui esso richiede per la sua realizzazione dei componenti specifici quali la vite prigioniera filettata che deve essere riportata sulla piastra. This electrical continuity device is relatively expensive to position, in particular to the extent that it requires specific components for its construction, such as the threaded stud that must be returned to the plate.

Inoltre esso non consente una rimozione agevole di questa piastra. Furthermore, it does not allow easy removal of this plate.

Secondo una seconda disposizione già nota, il dispositivo di continuità elettrica da utilizzare presenta la forma di una graffa che è riportata elasticamente sul supporto fisso e che porta un dado con il quale coopera in avvitamento una vite che applica alla piastra una rondella dotata di tacche . According to a second known arrangement, the electrical continuity device to be used has the shape of a clip which is elastically applied to the fixed support and which carries a nut with which a screw cooperates in screwing which applies a washer provided with notches to the plate.

Per essere posizionato questo dispositivo di continuità elettrica richiede anche dei componenti specifici. To be positioned this electrical continuity device also requires specific components.

Inoltre la sua efficacia è relativamente incerta. Furthermore, its effectiveness is relatively uncertain.

In modo generale la presente invenzione ha per oggetto una disposizione che permette di evitare in modo molto semplice questi inconvenienti. In general, the present invention relates to an arrangement which allows these drawbacks to be avoided in a very simple way.

In modo più preciso essa ha prima di tutto per oggetto una piastra di lamiera del tipo che, per realizzare il suo agganciamento ad un supporto a sua volta metallico, è dotato di almeno un chiavistello, questo chiavistello comprendendo una camma che da una parte è montata rotativa nella parte posteriore della piastra, sotto il controllo di un organo di comando a disposizione dell 'utilizzatore nella parte anteriore di questa, e che dall'altra parte porta trasversalmente in sporgenza un catenaccio mediante il quale il chiavistello è atto ad impegnarsi sul supporto nella parte posteriore di quest'ultimo, con un dispositivo di continuità elettrica suscettibile di intervenire fra questa piastra e il supporto, questa piastra essendo caratterizzata in modo generale dal fatto che questo dispositivo di continuità elettrica comprende una zampa di connessione metallica che è solidale in rotazione con la camma del chiavistello e che, avendo la forma generale di una U, presenta due alette, cioè una prima aletta mediante la quale essa poggia sulla piastra nella parte posteriore di questa, e una seconda aletta mediante la quale, per realizzare un contatto con il supporto, essa si estende alla superficie del catenaccio del chiavistello dal lato di questo catenaccio rivolto verso la piastra; essa ha ancora per oggetto qualsiasi involucro, quale un contenitore o un armadio, dotato di almeno una tale piastra. More precisely, it first of all has as its object a sheet metal plate of the type which, to achieve its coupling to a metal support itself, is equipped with at least one latch, this latch comprising a cam which is mounted on one side in the rear part of the plate, under the control of a control element available to the user in the front part of the latter, and which on the other side carries a bolt transversely protruding through which the bolt is able to engage on the support in the rear part of the latter, with an electrical continuity device capable of intervening between this plate and the support, this plate being characterized in a general way by the fact that this electrical continuity device comprises a metal connection leg which is integral in rotation with the bolt cam and which, having the general shape of a U, has two fins, that is, one first flap by means of which it rests on the plate at the rear of the latter, and a second flap by means of which, in order to make contact with the support, it extends to the surface of the bolt of the bolt from the side of this bolt facing the plate; it still relates to any envelope, such as a container or a cabinet, equipped with at least one such plate.

Brevemente, secondo l'invenzione, ad almeno uno dei chiavistelli della piastra è associata una zampa di connessione che mediante la sua prima aletta morde su questa piastra, all1occorrenza asportando localmente durante la prima rotazione del chiavistello il rivestimento di cui è eventualmente munita questa piastra, e che mediante la sua seconda aletta poggia sul supporto di questa piastra, costituendo così molto semplicemente di per se stessa il dispositivo di continuità elettrica che deve essere realizzato fra questa piastra e il suo supporto, la zona di questo supporto sulla quale poggia la sua seconda aletta essendo contemporaneamente volontariamente lasciata nuda a questo scopo. Briefly, according to the invention, at least one of the latches of the plate is associated with a connecting leg which, by means of its first tab, bites on this plate, if necessary locally removing during the first rotation of the latch the covering with which this plate is possibly provided, and that by means of its second flap it rests on the support of this plate, thus constituting in itself very simply the electrical continuity device that must be realized between this plate and its support, the area of this support on which its second rests fin being at the same time voluntarily left bare for this purpose.

In altre parole, per costituire il dispositivo di continuità elettrica ricercato, si approfitta vantaggiosamente secondo l'invenzione da uno dei chiavistelli di cui è già dotata ad ogni modo la piastra. In other words, in order to constitute the desired electrical continuity device, advantageously is taken advantage of according to the invention from one of the bolts with which the plate is already equipped in any case.

In pratica la zampa di connessione corrispondente presenta un costo relativamente moderato e la stessa cosa si verifica per il suo posizionamento, almeno nella misura in cui questo posizionamento si integra in quello del chiavistello stesso. In practice, the corresponding connecting leg has a relatively moderate cost and the same occurs for its positioning, at least to the extent that this positioning is integrated into that of the bolt itself.

Inoltre non occorre prevedere alcun componente specifico diverso da questa zampa di connessione né sulla piastra né sul supporto di questa. Furthermore, it is not necessary to foresee any specific component other than this connection leg neither on the plate nor on the support of this.

Infine vantaggiosamente questa zampa di connessione non disturba in alcun modo la rimozione della piastra. Finally, advantageously, this connecting leg does not disturb the removal of the plate in any way.

Le caratteristiche e i vantaggi dell'invenzione appariranno d’altra parte dalla descrizione che segue, a titolo di esempio, con riferimento ai disegni schematici allegati nei quali: The features and advantages of the invention will appear on the other hand from the following description, by way of example, with reference to the attached schematic drawings in which:

la figura 1 è in scala ridotta una vista in prospettiva di un involucro per apparecchiature elettriche dotato di piastre secondo l'invenzione; Figure 1 is a perspective view of a casing for electrical equipment equipped with plates according to the invention on a reduced scale;

la figura 2 è in scala maggiore, e secondo la linea II-II della figura 1, una vista parziale in sezione trasversale di questa piastra e del suo supporto che passa per l’asse del chiavistello di cui questa piastra è dotata per realizzare il suo agganciamento a questo supporto; Figure 2 is on a larger scale, and according to the line II-II of Figure 1, a partial cross-sectional view of this plate and its support which passes through the axis of the bolt with which this plate is provided to make its hooking to this support;

le figure 3 e 4 sono delle viste in sezione trasversale del catenaccio di questo chiavistello, ciascuna rispettivamente secondo le linee III-III e IV-IV della figura 2; Figures 3 and 4 are cross-sectional views of the bolt of this bolt, each respectively along the lines III-III and IV-IV of Figure 2;

la figura 5 riprende in scala maggiore il particolare della figura 2 indicato da un inserto V su questa figura 2. figure 5 takes up on a larger scale the detail of figure 2 indicated by an insert V on this figure 2.

la figura 6 è una vista parziale in prospettiva della piastra e del suo supporto visti dalla parte posteriore. Figure 6 is a partial perspective view of the plate and its support seen from the rear.

la figura 7 è una vista dì essi in prospettiva esplosa, visti dalla parte anteriore; Figure 7 is an exploded perspective view thereof, seen from the front;

la figura 8 è una vista in prospettiva esplosa del chiavistello di cui deve essere dotata la piastra e della zampa di connessione riportata secondo l'invenzione su questo chiavistello; figure 8 is an exploded perspective view of the latch with which the plate must be equipped and of the connecting leg shown according to the invention on this latch;

la figura 9 è in scala maggiore una vista in prospettiva di questa zampa di connessione, rappresentata isolatamente; Figure 9 is an enlarged perspective view of this connecting leg, shown in isolation;

la figura 10 è una vista parziale di essa di fianco, secondo la freccia X della figura 9; Figure 10 is a partial view of it from the side, according to the arrow X of Figure 9;

la figura 11 è una vista in prospettiva dell’organo di comando del chiavistello visto dalla parte posteriore. Figure 11 is a perspective view of the control member of the bolt seen from the rear.

Come è illustrato in queste figure, si tratta globalmente dell'equipaggiamento di un involucro 10 che, destinato ad ospitare apparecchiature qualsiasi, e ad esempio apparecchiature elettriche qualsiasi non rappresentate, comprende nella parte frontale almeno una piastra 11 che presenta una finestra 12 allungata, solamente grazie alla quale è suscettibile di sporgere in avanti la parte frontale di queste apparecchiature. As illustrated in these figures, it is generally a matter of the equipment of an enclosure 10 which, intended to house any equipment, and for example any electrical equipment not shown, comprises in the front part at least one plate 11 which has an elongated window 12, only thanks to which the front part of these devices is capable of projecting forward.

In pratica nella forma di attuazione rappresentata l'involucro 10 è un contenitore da fissare ad un muro non rappresentato ed esso comprende, sovrapposte in altezza in uno stesso piano, due piastre 11. In practice, in the embodiment shown, the casing 10 is a container to be fixed to a wall not shown and it comprises, overlapping in height in the same plane, two plates 11.

In pratica si tratta di piastre 11 di lamiera che, per realizzare il loro agganciamento ad un supporto 13 che è solidale con l'ossatura dell'involucro 10 e che è dunque fisso, sono dotate di almeno un chiavistello 15. In practice, these are sheet metal plates 11 which, in order to achieve their coupling to a support 13 which is integral with the framework of the casing 10 and which is therefore fixed, are equipped with at least one latch 15.

Sempre in pratica il supporto 13 è a sua volta metallico e, essendo formato generalmente da un telaio, esso comprende lateralmente due montanti 14 uno solo dei quali è visibile nelle figure, e più precisamente nelle figure 2 e 6, e sui quali ciascuna delle piastre 11 è agganciata mediante un chiavistello 15 alle sue estremità. Again in practice, the support 13 is in turn metal and, being generally formed by a frame, it laterally comprises two uprights 14, only one of which is visible in the figures, and more precisely in figures 2 and 6, and on which each of the plates 11 is hooked by means of a latch 15 at its ends.

In modo noto in sé questo chiavistello 15, che è un chiavistello del tipo ad un quarto di giro, comprende una camma 16 con la forma generale di un mozzo, che da una parte è montata rotativa nella parte posteriore della piastra 11, sotto il controllo di un organo di comando 17 a disposizione dell 'utilizzatore nella parte anteriore di questo, e che dall'altra parte porta trasversalmente in sporgenza, a distanza dalla piastra 11, un catenaccio 18 mediante il quale il chiavistello 15 è atto ad impegnarsi sul supporto 13 nella parte posteriore di quest'ultimo. In a known manner in itself this latch 15, which is a latch of the quarter-turn type, comprises a cam 16 with the general shape of a hub, which on one side is rotatably mounted in the rear part of the plate 11, under the control of a control member 17 available to the user in the front part of the latter, and which on the other side carries a bolt 18, at a distance from the plate 11, through which the bolt 15 is able to engage on the support 13 in the back of the latter.

In pratica la camma 16 è fatta in un solo pezzo con il catenaccio 18. In practice, the cam 16 is made in one piece with the bolt 18.

Sempre in pratica il chiavistello 15 così costituito è metallico. Again in practice, the bolt 15 thus constituted is metallic.

Per effettuare il posizionamento di ciascuna delle piastre 11, il supporto 13 comprende localmente sul suo bordo libero 19, cioè sul bordo libero 19 di ciascuno dei suoi montanti 14, almeno una tacca 20. In order to position each of the plates 11, the support 13 comprises locally on its free edge 19, i.e. on the free edge 19 of each of its uprights 14, at least one notch 20.

In pratica è prevista cosi di tanto in tanto, secondo un passo regolare, una pluralità di tacche 20 su tutta l'altezza del bordo libero 19 dei montanti 14 del supporto 13 e risulta, dalle caratteristiche geometriche dell'insieme, che ciascuno dei chiavistelli 15 è montato in corrispondenza di tale tacca 20. In practice, so from time to time, according to a regular pitch, a plurality of notches 20 over the entire height of the free edge 19 of the uprights 14 of the support 13 and it results, from the geometric characteristics of the assembly, that each of the bolts 15 it is mounted in correspondence with this notch 20.

Di conseguenza nella forma di attuazione rappresentata l'organo di comando 17 del chiavistello 15 è fatto di materiale sintetico. Consequently, in the embodiment shown, the control member 17 of the bolt 15 is made of synthetic material.

In pratica questo organo di comando 17 comprende in un solo pezzo da una parte una testa 21, che, trovandosi sporgente sulla piastra 11 nella parte anteriore di questa, comprende come la testa di una vite, per essere comandata in rotazione, un intaglio 22, e dall'altra parte un perno 23 che attraversa in successione la piastra 11, grazie ad un foro 24 di questa, e il chiavistello 15, grazie ad una foratura 26 di quest'ultimo, e sul quale questo chiavistello 15 è calettato in rotazione. In practice, this control member 17 comprises in one piece on one side a head 21, which, being protruding on the plate 11 in the front of this, comprises, like the head of a screw, to be rotated, a notch 22, and on the other side a pin 23 which passes through the plate 11 in succession, thanks to a hole 24 of the latter, and the bolt 15, thanks to a hole 26 in the latter, and on which this bolt 15 is keyed in rotation.

Il foro 24 della piastra 11 presenta un contorno globalmente circolare, in modo simile alla sezione trasversale del perno 23 dell'organo di comando 17, ma su una porzione della sua periferia, figura 7, esso è fiancheggiato da una rientranza 28 che presenta a sua volta un contorno circolare. The hole 24 of the plate 11 has a globally circular outline, similar to the cross section of the pin 23 of the control member 17, but on a portion of its periphery, Figure 7, it is flanked by a recess 28 which presents in its turn a circular outline.

Di conseguenza, e come si può vedere meglio nella figura 11, il perno 23 dell'organo di comando 17 presenta in sporgenza, secondo una delle sue generatrici, su una parte della sua lunghezza a partire dalla testa 21, un risalto 29 che da una parte coopera in appoggio con le estremità della rientranza 28, per limitare in corrispondenza la rotazione del chiavistello 15, e che dall'altra parte coopera in incastro con un prolungamento laterale 30 della foratura 26 del chiavistello 15, per trascinare questo in rotazione. Consequently, and as can be seen better in Figure 11, the pin 23 of the control member 17 protrudes, according to one of its generatrices, on a part of its length starting from the head 21, a projection 29 which from a one part cooperates in abutment with the ends of the recess 28, to limit the rotation of the bolt 15 in correspondence, and on the other side cooperates in interlocking with a lateral extension 30 of the hole 26 of the bolt 15, to drag it into rotation.

Le disposizioni che precedono sono ben note di per se stesse oppure si trovano al di fuori del campo della presente invenzione. The foregoing arrangements are well known in themselves or are outside the scope of the present invention.

Dunque esse non saranno descritte qui in modo più particolareggiato. Therefore they will not be described here in more detail.

In modo ugualmente noto in sé, per realizzare un collegamento equipotenziale fra la piastra 11 e il supporto 13, è previsto un dispositivo di continuità elettrica 32 suscettibile di intervenire fra essi, figura 3. In an equally known way, in order to provide an equipotential connection between the plate 11 and the support 13, an electrical continuity device 32 is provided which is capable of intervening between them, Figure 3.

Secondo l'invenzione questo dispositivo di continuità elettrica 32 comprende una zampa di connessione 33 metallica che è solidale in rotazione con la camma 16 del chiavistello 15 e che, avendo la forma generale di una U, presenta, disposte ciascuna rispettivamente da una parte e dall'altra di una parte mediana 34, due alette, cioè una prima aletta 34 mediante la quale essa poggia sulla piastra 11, nella parte posteriore di questa, e una seconda aletta 36 mediante la quale, per realizzare un contatto con il supporto 13, essa si estende alla superficie del catenaccio 18 del chiavistello 15 dal lato di questo catenaccio 18 rivolto verso la piastra 11. According to the invention, this electrical continuity device 32 comprises a metal connection leg 33 which is integral in rotation with the cam 16 of the bolt 15 and which, having the general shape of a U, has, each arranged on one side and the other, respectively. the other of a median part 34, two fins, i.e. a first fin 34 by means of which it rests on the plate 11, in the rear part of the latter, and a second fin 36 by means of which, in order to make contact with the support 13, it extends to the surface of the bolt 18 of the bolt 15 from the side of this bolt 18 facing the plate 11.

In pratica il dispositivo di continuità elettrica 32 è formato esclusivamente da questa zampa di connessione 33. In practice, the electrical continuity device 32 is formed exclusively by this connection leg 33.

Nella forma di attuazione rappresentata, la prima aletta 35 di questa zampa di connessione 33 presenta una forma generale di rondella, con, nella sua zona centrale, una foratura 37, e circonda il perno 23 dell’organo di comando 17. In the embodiment shown, the first flap 35 of this connection leg 33 has a general shape of a washer, with, in its central area, a hole 37, and surrounds the pin 23 of the control member 17.

Nella sua parte mediana 38 questa prima aletta 35 è sostanzialmente piana e si estende sostanzialmente perpendicolarmente al perno 23 dell’organo di comando 17. In its median part 38 this first flap 35 is substantially flat and extends substantially perpendicular to the pin 23 of the control member 17.

Nella sua parte periferica di minor diametro 39 essa è globalmente troncoconica e si avvicina al perno 23 dell'organo di comando 17 man mano che si allontana dalla testa 21 di questo. In its peripheral part of smaller diameter 39 it is globally frustoconical and approaches the pin 23 of the control member 17 as it moves away from the head 21 of the latter.

Nella sua parte periferica di maggior diametro 40 la prima aletta 35 della zampa di connessione 33 è ugualmente globalmente troncoconica ma, al contrario della sua parte periferica di minor diametro 39, si avvicina alla testa 21 dell'organo di comando 17 man mano che si allontana dal perno 23 di questo. In its peripheral part with a greater diameter 40, the first fin 35 of the connecting leg 33 is equally globally truncated cone but, unlike its peripheral part with a smaller diameter 39, it approaches the head 21 of the control member 17 as it moves away. from pin 23 of this.

In altre parole le parti periferiche di minor diametro 39 e di maggior diametro 40 di questa prima aletta 35 sporgono in direzioni opposte l'una rispetto all'altra da una parte e dall'altra della parte mediana 38 che esse delimitano. In other words, the peripheral parts of smaller diameter 39 and larger diameter 40 of this first fin 35 protrude in opposite directions with respect to each other on both sides of the median part 38 which they delimit.

Per far passare il risalto 29 del perno 23 dell'organo di comando 17, la prima aletta 35 della zampa di connessione 33 presenta in modo complementare una rientranza 42 che in pratica riguarda essenzialmente la sua parte periferica di minor diametro 39, sboccando nella sua foratura 37 e che tuttavia morde localmente sulla sua parte mediana 38. To make the projection 29 of the pin 23 of the control member 17 pass, the first tab 35 of the connecting leg 33 has a complementary recess 42 which in practice essentially concerns its peripheral part of smaller diameter 39, opening into its hole 37 and which nevertheless bites locally on its median part 38.

Per realizzare un contatto con la piastra 11 la prima aletta 35 della zampa di connessione 33 comprende, in sporgenza sul suo orlo 43, che è l'orlo della sua parte periferica di maggior diametro 40, almeno una griffa 44. In order to make contact with the plate 11, the first tab 35 of the connecting leg 33 comprises, protruding on its edge 43, which is the edge of its peripheral part with a greater diameter 40, at least one jaw 44.

Nella forma di attuazione rappresentata essa comprende, ripartite circolarmente, più griffe 44. In the embodiment shown, it comprises, distributed in a circular way, several jaws 44.

In pratica in questa forma di attuazione sono previste tre griffe 44, a 120 “ l'una dall'altra con una di esse situata sostanzialmente nel piano mediano della zampa di connessione 33 che passa per la sua parte mediana 34. In practice, in this embodiment three jaws 44 are provided, at 120 "from each other with one of them substantially located in the median plane of the connecting leg 33 which passes through its median part 34.

Ciascuna delle griffe 44 si trova nel prolungamento della parte periferica di maggior diametro 40 formando sull'orlo 43 di questa una sporgenza appuntita con contorno generale triangolare . Each of the jaws 44 is located in the extension of the peripheral part of greater diameter 40, forming on the edge 43 of this a pointed protrusion with a general triangular outline.

Preferibilmente, e come si può vedere meglio nella figura 10, questo contorno triangolare è dissimmetrico con un fianco inclinato 45 e un fianco diritto 46. Preferably, and as can be seen better in Figure 10, this triangular contour is asymmetrical with an inclined flank 45 and a straight flank 46.

In pratica il fianco inclinato 45 si trova a valle nel senso di rotazione del chiavistello 15 che, come è indicato dalla freccia FI nella figura 6, va dalla posizione per la quale esso libera la piastra 11 alla posizione, rappresentata in questa figura 6, per la quale al contrario esso aggancia questa piastra 11 sul supporto 13 e il fianco destro 46 si trova da parte sua a monte. In practice, the inclined side 45 is located downstream in the direction of rotation of the bolt 15 which, as indicated by the arrow F1 in Figure 6, goes from the position for which it frees the plate 11 to the position, represented in this Figure 6, for on the contrary, it hooks this plate 11 on the support 13 and the right side 46 is on its side upstream.

Nella forma di attuazione rappresentata la parte mediana 34 della zampa di connessione 33 ha origine dalla parte periferica di minor diametro 39 della prima aletta 35, essendo isolata dalla sua parte mediana 38 mediante delle fessure 47, per lasciare più elasticità alla parte periferica di maggior diametro 40 che porta le griffe 44. In the embodiment shown, the median part 34 of the connecting leg 33 originates from the peripheral part of smaller diameter 39 of the first fin 35, being isolated from its median part 38 by means of slits 47, to leave more elasticity to the peripheral part of greater diameter 40 which carries the jaws 44.

Questa parte mediana 34 è essenzialmente globalmente diritta, parallelamente al perno 23 dell'organo di comando 17, essendo raccordata mediante un ritorno a squadra 49 alla parte periferica di minor diametro 39 della prima aletta 35. This median part 34 is essentially globally straight, parallel to the pin 23 of the control member 17, being connected by means of a square return 49 to the peripheral part of smaller diameter 39 of the first fin 35.

Nella forma di attuazione rappresentata la seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 comprende due tronchi, cioè da una parte un primo tronco 50 che presenta la forma generale di una rondella, con una foratura 51 nella sua zona centrale, e mediante il quale essa circonda il perno 23 dell'organo di comando 17, e dall’altra parte un secondo tronco 52 che presenta la forma generale di una lamella e che si estende lungo il catenaccio 18 del chiavistello 15. In the embodiment shown, the second flap 36 of the connecting leg 33 comprises two sections, i.e. on one side a first section 50 which has the general shape of a washer, with a hole 51 in its central area, and by means of which it surrounds the pin 23 of the control member 17, and on the other side a second section 52 which has the general shape of a lamella and which extends along the bolt 18 of the bolt 15.

Preferibilmente sono previsti, fra questa seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 e il perno 23 dell'organo di comando 17, per il bloccaggio assiale del gruppo, dei mezzi di bloccaggio a scatto e in pratica si tratta di mezzi di bloccaggio a scatto unidirezionali. Preferably, snap locking means are provided between this second tab 36 of the connecting leg 33 and the pin 23 of the control member 17, for axial locking of the unit, and in practice these are unidirectional snap locking means. .

Nella forma di attuazione rappresentata questi mezzi di bloccaggio a scatto comprendono, sulla seconda aletta 36 della zampa di connessione 33, almeno due linguette 53 deformabili elasticamente e, sul perno 23 dell'organo di comando 17, uno spallamento 58 rivolto dal lato della testa 21 di questo. In the embodiment shown, these snap locking means comprise, on the second tab 36 of the connecting leg 33, at least two elastically deformable tongues 53 and, on the pin 23 of the control member 17, a shoulder 58 facing the side of the head 21 of this.

Le linguette 53 deformabili elasticamente, che alla loro estremità libera definiscono fra di loro la foratura 51, hanno origine dalla periferia di minor diametro del primo tronco 50 della prima aletta 35 della zampa di connessione 33 e a riposo si estendono obliquamente rispetto al piano generale di questo primo tronco 50, allontanandosi dalla testa 21 dell’organo di comando 17 man mano che si allontanano da questo piano. The elastically deformable tongues 53, which at their free end define the hole 51 between them, originate from the periphery of smaller diameter of the first trunk 50 of the first flap 35 of the connecting leg 33 and at rest they extend obliquely with respect to the general plane of this first section 50, moving away from the head 21 of the control member 17 as they move away from this plane.

In pratica il numero di queste linguette 53 deformabili elasticamente è di tre ed esse sono regolarmente ripartite circolarmente. In practice, the number of these elastically deformable tabs 53 is three and they are regularly distributed circularly.

Contemporaneamente lo spallamento 58 del perno 23 dell'organo di comando 17 è formato grazie ad un tronco di minor diametro 59 di questo e, per facilitare il suo impegno sulle linguette 53 deformabili elasticamente della zampa di connessione 33, l'estremità libera di questo perno 23 è abbassata mediante una smussatura 60. At the same time, the shoulder 58 of the pin 23 of the control member 17 is formed thanks to a smaller diameter trunk 59 of the latter and, to facilitate its engagement on the elastically deformable tongues 53 of the connecting leg 33, the free end of this pin 23 is lowered by a bevel 60.

Il secondo tronco 52 della seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 si estende in continuità con il primo tronco 50 sostanzialmente perpendicolarmente al perno 23 dell'organo di contatto 17. The second section 52 of the second flap 36 of the connecting leg 33 extends in continuity with the first section 50 substantially perpendicular to the pin 23 of the contact member 17.

Per realizzare un contatto con il supporto 13 questa seconda aletta 36 comprende in sporgenza sul suo secondo tronco 52 almeno un risalto 61, 62 che in pratica deriva da una semplice deformazione locale di questo secondo tronco 52. In order to make contact with the support 13, this second fin 36 comprises at least one projection 61, 62 protruding from its second section 52, which in practice derives from a simple local deformation of this second section 52.

Nella forma di attuazione rappresentata la seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 comprende, scaglionati sul suo secondo tronco 52 lungo il catenaccio 18 del chiavistello 15, due risalti 61, 62. In the embodiment shown, the second tab 36 of the connecting leg 33 comprises, staggered on its second section 52 along the bolt 18 of the bolt 15, two projections 61, 62.

Il risalto 61, che è quello più vicino alla parte mediana 34, è allungato trasversalmente rispetto alla direzione di allungamento del catenaccio 18 del chiavistello 15, per realizzare un contatto mediante le sue estremità con i fianchi di quella delle tacche 20 del supporto 13 di fronte alla quale si trova questo chiavistello 15. The projection 61, which is the one closest to the median part 34, is elongated transversely with respect to the direction of elongation of the bolt 18 of the bolt 15, to make contact by its ends with the sides of that of the notches 20 of the support 13 in front. to which this latch is located 15.

Ovviamente le disposizioni costruttive sono tali che, a causa della sua distanza dal perno 23 dell'organo di comando 17, questo risalto 61 è effettivamente atto a cooperare con questa tacca 20. Obviously the constructive arrangements are such that, due to its distance from the pin 23 of the control member 17, this projection 61 is actually able to cooperate with this notch 20.

Il risalto 62, che è quello più lontano dalla parte mediana 34, è da parte sua semisferico per realizzare un contatto mediante la sua zona di sommità con il supporto 13 in piena superficie di questo. The projection 62, which is the farthest from the median part 34, is for its part hemispherical to make contact by means of its top region with the support 13 in full surface thereof.

Affinché questo risalto 62 prenda parte alla continuità elettrica ricercata, il supporto 13 viene messo a nudo sulla sua faccia posteriore almeno su una parte 63 della sua superficie a partire dal suo bordo libero 19. In order for this projection 62 to take part in the desired electrical continuity, the support 13 is laid bare on its rear face at least on a part 63 of its surface starting from its free edge 19.

In altre parole, e come è indicato schematicamente da zone tratteggiate nella figura 6, esso è privo di qualsiasi rivestimento e in particolare di qualsiasi strato di vernice lungo tutta una parte 63 a forma di nastro della sua superficie che si estende , a partire dal suo bordo libero 19, parallelamente a questo. In other words, and as schematically indicated by dashed areas in Figure 6, it is devoid of any coating and in particular of any layer of paint throughout a ribbon-shaped part 63 of its extending surface, starting from its free edge 19, parallel to this.

Nella forma di attuazione rappresentata la seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 presenta, alla sua estremità libera e dunque alla estremità libera del suo secondo tronco 52, una bulletta 65 mediante la quale, per realizzare il suo ritegno, essa è impegnata sotto uno spallamento 66 del catenaccio 18 del chiavistello 15. In the embodiment shown, the second flap 36 of the connecting leg 33 has, at its free end and therefore at the free end of its second section 52, a bolt 65 by means of which, in order to carry out its retention, it is engaged under a shoulder 66 of the bolt 18 of the bolt 15.

In pratica questa bulletta 65 è una semplice linguetta che, avendo una larghezza inferiore a quella del secondo tronco 52 che essa prolunga, è leggermente raddrizzata rispetto a questo in direzione opposta alla prima aletta 35. In practice, this tack 65 is a simple tongue which, having a width smaller than that of the second section 52 which it extends, is slightly straightened with respect to this in the opposite direction to the first tongue 35.

Contemporaneamente lo spallamento 66, compreso dal catenaccio 18 del chiavistello 15, è formato grazie ad una sfinestratura 68 di questo che sbocca su entrambe le sue facce principali ed è globalmente inclinato come la bulletta 65. At the same time the shoulder 66, comprised by the bolt 18 of the bolt 15, is formed thanks to a cutout 68 of this which opens onto both of its main faces and is globally inclined like the bolt 65.

Per ricevere la prima aletta 35 della zampa di connessione 33, la camma 16 del chiavistello 15 presenta in incavatura, sulla sua faccia trasversale rivolta verso la piastra 11, un alloggiamento 69. In order to receive the first tab 35 of the connecting leg 33, the cam 16 of the bolt 15 has a housing 69 in its recess on its transverse face facing the plate 11.

Questo alloggiamento 69 è delimitato perifericamente, almeno di tanto in tanto, da un bordo 70 mediante il quale il chiavistello 15 poggia sulla piastra 11 intorno alla prima aletta 35 della zampa di connessione 33. This housing 69 is peripherally delimited, at least from time to time, by an edge 70 by which the bolt 15 rests on the plate 11 around the first tab 35 of the connecting leg 33.

In pratica questo bordo 70 è formato da naselli 71 presentati in sporgenza dalla camma 16 alla periferia della sua faccia trasversale rivolta verso la piastra 11. In practice, this edge 70 is formed by nibs 71 protruding from the cam 16 at the periphery of its transverse face facing the plate 11.

Sono così previsti tre naselli 71 ripartiti circolarmente . Three nibs 71 are thus provided, distributed circularly.

Nella forma di attuazione rappresentata il bordo 70 formato da questi naselli 71 presenta una rientranza 72 dal lato della camma 16 diametralmente opposto al catenaccio 18, per facilitare il posizionamento della zampa di connessione 33. In the embodiment shown, the edge 70 formed by these lugs 71 has a recess 72 on the side of the cam 16 diametrically opposite to the bolt 18, to facilitate the positioning of the connecting leg 33.

Per ricevere la parte mediana 34 di questa zampa di connessione 33, la camma 16 del chiavistello 15 presenta esternamente, dal lato diametralmente opposto al catenaccio 18, un intaglio 74 che, parallelo al perno 23 dell’organo di comando 17, si estende su tutta la sua altezza in corrispondenza della rientranza 72 nella zona mediana di questa. In order to receive the median part 34 of this connecting leg 33, the cam 16 of the bolt 15 has externally, on the side diametrically opposite to the bolt 18, a notch 74 which, parallel to the pin 23 of the control member 17, extends over the whole its height in correspondence with the recess 72 in the median zone of this.

Per ricevere il secondo tronco 52 della seconda aletta 36 della zampa di connessione 33, il catenaccio 18 del chiavistello 15 presenta, sulla sua faccia rivolta verso la camma 16, una luce 75 che, a partire da questa camma 16, si estende su quasi tutta la sua lunghezza intersecando alla sua estremità la sfinestratura 68 grazie alla quale interviene la bulletta 65 che questo secondo tronco 52 comprende a sua volta alla sua seconda estremità libera. In order to receive the second section 52 of the second tab 36 of the connecting leg 33, the bolt 18 of the bolt 15 has, on its face facing the cam 16, a gap 75 which, starting from this cam 16, extends over almost the entire its length intersecting at its end the opening 68 thanks to which the tack 65 intervenes which this second section 52 comprises in turn at its second free end.

La luce 75 forma lateralmente, per realizzare l'appoggio del secondo tronco 62 della seconda aletta 36 della zampa di connessione 33, due banchine 76 che , parallele fra di loro e parallele alla direzione di allungamento del catenaccio 18, si estendono ciascuna rispettivamente da una parte e dall'altra di una sfinestratura mediana 77 per rendere possibile un eventuale gioco elastico dei risalti 61, 62. The opening 75 forms laterally, to support the second section 62 of the second flap 36 of the connecting leg 33, two platforms 76 which, parallel to each other and parallel to the direction of elongation of the bolt 18, each extend respectively from a on the side and on the other of a median cutout 77 to make possible a possible elastic play of the projections 61, 62.

Nel montaggio la zampa di connessione 33 viene impegnata lateralmente sul chiavistello 15 secondo la freccia F2 della figura 8, la sua prima aletta 35 trovando posto nell’alloggiamento 69 formato dalla camma 16 di questo chiavistello 15, mentre il secondo tronco 52 della sua seconda aletta 36 prende posto nella luce 75 prevista a questo scopo alla superficie del catenaccio 18 di questo chiavistello 15. During assembly, the connecting leg 33 is laterally engaged on the bolt 15 according to the arrow F2 of Figure 8, its first tab 35 finding a place in the housing 69 formed by the cam 16 of this bolt 15, while the second portion 52 of its second tab 36 takes place in the opening 75 provided for this purpose on the surface of the bolt 18 of this bolt 15.

La zampa di connessione 33 forma allora con il chiavistello 15 un sottogruppo unitario 78 che, come è indicato schematicamente dalla freccia F3 nella figura 7, viene applicato alla piastra 11 nella parte posteriore di questa intorno al suo foro 24. The connecting leg 33 then forms with the latch 15 a unitary sub-assembly 78 which, as is schematically indicated by the arrow F3 in Figure 7, is applied to the plate 11 in the rear part thereof around its hole 24.

Contemporaneamente, e come è indicato schematicamente dalla freccia F4 nella figura 7, l'organo di comando 17 viene impegnato mediante il suo perno 23 in questo foro 24 fino a che, come è rappresentato nella figura 6, esso viene in presa, mediante lo spallamento 58 di questo perno 23, con le linguette 53 deformabili elasticamente della seconda aletta 36 della zampa di connessione 33. At the same time, and as is schematically indicated by the arrow F4 in Figure 7, the control member 17 is engaged by means of its pin 23 in this hole 24 until, as shown in Figure 6, it is engaged by means of the shoulder 58 of this pin 23, with the elastically deformable tongues 53 of the second fin 36 of the connecting leg 33.

Il chiavistello 15 si trova pertanto in posizione sulla piastra 11, con le griffe 44 della zampa di connessione 33 applicate saldamente ed elasticamente a questa piastra 11 nella parte posteriore di questa. The bolt 15 is therefore in position on the plate 11, with the jaws 44 of the connecting leg 33 firmly and elastically applied to this plate 11 in its rear part.

Di conseguenza la zampa di connessione 33 si trova resa solidale in rotazione con la camma 16 del chiavistello 15 mediante il risalto 29 dell'organo di comando 17 che da parte sua si trova in presa con il gruppo. Consequently, the connecting leg 33 is made integral in rotation with the cam 16 of the bolt 15 by means of the projection 29 of the control member 17 which for its part is in engagement with the unit.

In pratica il posizionamento dei chiavistelli 15 sulla piastra il viene effettuato per una posizione del loro catenaccio 18 che consente il montaggio della piastra 11 sul supporto 13. In practice, the positioning of the bolts 15 on the plate 11 is carried out by a position of their bolt 18 which allows the mounting of the plate 11 on the support 13.

Per effettuare questo montaggio basta dunque riportare la piastra 11 sul supporto 13 grazie a delle tacche 20 di quest'ultimo, poi fare ruotare di un quarto di giro i chiavistelli 15. To carry out this assembly it is therefore sufficient to return the plate 11 to the support 13 thanks to the notches 20 of the latter, then rotate the bolts 15 by a quarter of a turn.

Durante la rotazione corrispondente le griffe 44 della zampa di connessione 33 mordono sulla piastra 11 asportando localmente il rivestimento, in pratica uno strato di vernice di cui questo è in modo usuale opportunamente munito, ciò che porta questa zampa di connessione 33 a trovarsi in contatto elettrico con questa piastra 11. During the corresponding rotation, the jaws 44 of the connecting leg 33 bite on the plate 11, locally removing the coating, in practice a layer of paint with which this is usually suitably provided, which causes this connecting leg 33 to be in electrical contact with this plate 11.

Al termine di questa rotazione, e grazie ai risalti 61 e 62 del secondo tronco 52 della sua seconda aletta 36, questa zampa di connessione 33 si trova anche in contatto elettrico con il supporto 13. At the end of this rotation, and thanks to the projections 61 and 62 of the second trunk 52 of its second fin 36, this connecting leg 33 is also in electrical contact with the support 13.

Così la continuità elettrica ricercata fra la piastra 11 e il supporto 13 risulta opportunamente realizzata . Thus the electrical continuity sought between the plate 11 and the support 13 is suitably realized.

Come si noterà, cooperando con una tacca 20 del supporto 13, il risalto 61 del secondo tronco 52 della seconda aletta 36 della zampa di connessione 33 realizza vantaggiosamente anche un ancoraggio in posizione di bloccaggio del chiavistello 15. As it will be noted, cooperating with a notch 20 of the support 13, the projection 61 of the second section 52 of the second flap 36 of the connecting leg 33 advantageously also provides an anchoring in the locking position of the bolt 15.

Ovviamente la presente invenzione non si limita alla forma di attuazione descritta e rappresentata, ma include qualsiasi variante di attuazione. Obviously the present invention is not limited to the embodiment described and represented, but includes any variant of embodiment.

Claims (21)

RIVENDICAZIONI 1. Piastra in lamiera che, per il suo agganciamento ad un supporto (13) a sua volta metallico, è dotata di almeno un chiavistello (15), il suddetto chiavistello (15) comprendendo una camma (16) che da una parte è montata rotativa nella parte posteriore della piastra (11), sotto il controllo di un organo di comando (17) a disposizione dell 'utilizzatore nella parte anteriore di questo, e che dall'altra parte porta trasversalmente in sporgenza un catenaccio (18) mediante il quale il chiavistello (15) è atto ad impegnarsi sul supporto (13) nella parte posteriore di quest'ultimo, con un dispositivo di continuità elettrica (32) suscettibile di intervenire fra questa piastra e il supporto (13), caratterizzato dal fatto che il suddetto dispositivo di continuità elettrica (32) comprende una zampa di.connessione (33) metallica che è solidale in rotazione con la camma (16) del chiavistello (15) e che, avendo la forma generale di una U, presenta due alette, cioè una prima aletta (35), mediante la quale essa poggia sulla piastra (11) nella parte posteriore di questa, e una seconda aletta (36) mediante la quale, per realizzare un contatto con il supporto (13), essa si estende alla superficie del catenaccio (18) del chiavistello (15) dal lato di questo catenaccio (18) rivolto verso la piastra (11). CLAIMS 1. Sheet metal plate which, for its hooking to a metal support (13), is equipped with at least one bolt (15), the aforementioned bolt (15) comprising a cam (16) which is mounted on one side in the rear part of the plate (11), under the control of a control element (17) available to the user in the front part of the latter, and which on the other side carries a bolt (18) transversely protruding through which the bolt (15) is able to engage on the support (13) in the rear part of the latter, with an electrical continuity device (32) capable of intervening between this plate and the support (13), characterized in that the aforesaid electrical continuity device (32) comprises a metal connection leg (33) which is integral in rotation with the cam (16) of the bolt (15) and which, having the general shape of a U, has two fins, i.e. one first tab (35), by means of the which it rests on the plate (11) in the rear part of the latter, and a second tab (36) by means of which, to make contact with the support (13), it extends to the surface of the bolt (18) of the bolt (15 ) from the side of this bolt (18) facing the plate (11). 2. Piastra secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che, presentando la forma generale di una rondella, la prima aletta (35) della zampa di connessione (33) circonda l'asse (23) dell'organo di comando (17) del chiavistello (15). 2. Plate according to claim 1, characterized in that, having the general shape of a washer, the first tab (35) of the connecting leg (33) surrounds the axis (23) of the control member (17) of the latch (15). 3. Piastra secondo la rivendicazione 2, caratterizzata dal fatto che la prima aletta (35) della zampa di connessione (33) comprende, in sporgenza sul suo orlo (43), almeno una griffa (44). 3. Plate according to claim 2, characterized in that the first tab (35) of the connecting leg (33) comprises, protruding on its edge (43), at least one jaw (44). 4. Piastra secondo la rivendicazione 3, caratterizzata dal fatto che, nella sua parte periferica di maggior diametro (40), la prima aletta (35) della zampa di connessione (33) è globalmente troncoconica, avvicinandosi alla testa (21) dell'organo di comando (17) del chiavistello (15) man mano che essa si allontana dal perno (23) di questo, e la griffa (44) si trova nel prolungamento di questa parte periferica di maggior diametro (40). 4. Plate according to claim 3, characterized in that, in its peripheral part of greater diameter (40), the first fin (35) of the connecting leg (33) is globally frustoconical, approaching the head (21) of the organ control lever (17) of the bolt (15) as it moves away from the pin (23) of the latter, and the jaw (44) is located in the extension of this peripheral part of greater diameter (40). 5. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 3, 4, caratterizzata dal fatto che la griffa (44) compresa dalla prima aletta (35) della zampa di connessione (33) forma un sporgenza appuntita. Plate according to any one of claims 3, 4, characterized in that the jaw (44) comprised by the first tab (35) of the connecting leg (33) forms a pointed projection. 6. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 3 a 5, caratterizzata dal fatto che la prima aletta (35) della zampa di connessione (33) comprende, ripartite circolarmente, più griffe (44). 6. Plate according to any one of claims 3 to 5, characterized in that the first tab (35) of the connecting leg (33) comprises, circularly distributed, several claws (44). 7. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 2 a 6, caratterizzata dal fatto che, per ricevere la prima aletta (35) della zampa di connessione (33), la camma (16) del chiavistello (15) presenta in. incavatura, sulla sua faccia trasversale rivolta verso la piastra (11), un alloggiamento (69). 7. Plate according to any one of claims 2 to 6, characterized in that, in order to receive the first tab (35) of the connecting leg (33), the cam (16) of the bolt (15) has in. recess, on its transverse face facing the plate (11), a housing (69). 8. Piastra secondo la rivendicazione 7, caratterizzata dal fatto che, il suddetto alloggiamento (69) essendo delimitato da un bordo (70), il suddetto bordo (70) presenta una rientranza (72) dal lato della camma (16) diametralmente opposto al catenaccio (18). 8. Plate according to claim 7, characterized in that, the aforesaid housing (69) being delimited by an edge (70), the aforesaid edge (70) has a recess (72) on the side of the cam (16) diametrically opposite to the latch (18). 9. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 1 a 8, caratterizzata dal fatto che, per ricevere la parte mediana (34) della zampa di connessione (33), la camma 816) del chiavistello (15) presenta esternamente, dal lato diametralmente opposto al catenaccio (18), un intaglio (74) che, parallelo al perno (23) dell'organo di comando (17), si estende su tutta la sua altezza. 9. Plate according to any one of claims 1 to 8, characterized in that, in order to receive the median part (34) of the connecting leg (33), the cam 816) of the bolt (15) has externally, on the side diametrically opposite to the bolt (18), a notch (74) which, parallel to the pin (23) of the control member (17), extends over its entire height. 10. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 1 a 9, caratterizzata dal fatto che la seconda aletta (36) della zampa di connessione (33)~ comprende due tronchi, cioè un primo tronco (50) con la forma generale di una rondella, mediante il quale essa circonda il perno )(23) dell'organo di comando (17), e un secondo tronco (52) con la forma generale di una lamella che si estende lungo il catenaccio (18) del chiavistello (15). 10. Plate according to any one of claims 1 to 9, characterized in that the second tab (36) of the connecting leg (33) comprises two sections, i.e. a first section (50) with the general shape of a washer, by means of which it surrounds the pin) (23) of the control member (17), and a second section (52) with the general shape of a lamella extending along the bolt (18) of the bolt (15). 11. Piastra secondo la rivendicazione 10, caratterizzata dal fatto che, per realizzare il contato con il supporto (13), la seconda aletta (36) della zampa di connessione (33) comprende in sporgenza almeno un risalto (61, 62). 11. Plate according to claim 10, characterized in that, in order to make contact with the support (13), the second tab (36) of the connecting leg (33) comprises at least one projection (61, 62) protruding. 12. Piastra secondo la rivendicazione 11, caratterizzata dal fatto che il suddetto risalto (61, 62) deriva da una deformazione locale della seconda aletta (36) della zampa di connessione (33) . 12. Plate according to claim 11, characterized in that the aforesaid projection (61, 62) derives from a local deformation of the second fin (36) of the connecting leg (33). 13. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 10, 11, caratterizzata dal fatto che la seconda aletta (36) della zampa di connessione (33) comprende, scaglionati lungo il catenaccio (18) del chiavistello (15), due risalti (61, 62). 13. Plate according to any one of claims 10, 11, characterized in that the second tab (36) of the connecting leg (33) comprises, staggered along the bolt (18) of the bolt (15), two projections (61, 62 ). 14. Piastra secondo la rivendicazione 13, caratterizzata dal fatto che, il supporto (13) comprendendo almeno una tacca (20) sul suo bordo libero (19), uno (61) dei suddetti risalti (61, 62) è allungato trasversalmente rispetto alla direzione di allungamento del catenaccio (18) del chiavistello (15) per realizzare un contatto mediante le sue estremità con i fianchi di questa tacca (20). 14. Plate according to claim 13, characterized in that, the support (13) comprising at least one notch (20) on its free edge (19), one (61) of the aforementioned projections (61, 62) is elongated transversely with respect to the direction of extension of the bolt (18) of the bolt (15) to make contact by its ends with the sides of this notch (20). 15. Piastra secondo la rivendicazione 13, caratterizzata dal fatto che uno (62) dei suddetti risalti (61, 62) è semisferico, per realizzare un contatto mediante la sua zona di sommità con il supporto (13), in piena superficie di questo. 15. Plate according to claim 13, characterized in that one (62) of the aforesaid projections (61, 62) is hemispherical, in order to make contact by means of its top region with the support (13), in full surface thereof. 16. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 10 a 15, caratterizzato dal fatto che il catenaccio (18) del chiavistello (15) comprende, per realizzare l'appoggio della seconda aletta (36) della zampa di connessione (33), due banchine (76) che, parallele fra di loro e parallele alla sua direzione di allungamento, si estendono ciascuna rispettivamente da una parte e dall'altra di una sfinestratura mediana (77). Plate according to any one of claims 10 to 15, characterized in that the bolt (18) of the bolt (15) comprises, to provide the support of the second tab (36) of the connecting leg (33), two platforms ( 76) which, parallel to each other and parallel to its direction of elongation, each extend respectively to one side and the other of a median slot (77). 17. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 10 a 16, caratterizzata dal fatto che alla sua estremità libera la seconda aletta (36) della zampa di connessione (33) presenta una bulletta (65) mediante la quale, per realizzare il suo ritegno, essa è impegnata sotto uno spallamento (66) del catenaccio (18) del chiavistello 815). 17. Plate according to any one of claims 10 to 16, characterized in that at its free end the second tab (36) of the connecting leg (33) has a bolt (65) by means of which, in order to carry out its retention, it is engaged under a shoulder (66) of the bolt (18) of the bolt 815). 18. Piastra secondo una qualsiasi delle rivendicazioni 1 a 17, caratterizzata dal fatto che sono previsti fra la seconda aletta (36) della zampa di connessione (33) e il perno (23) dell'organo di comando (17), dei mezzi di bloccaggio a scatto (53, 58). 18. Plate according to any one of claims 1 to 17, characterized in that between the second tab (36) of the connecting leg (33) and the pin (23) of the control member (17), there are provided snap lock (53, 58). 19. Piastra secondo la rivendicazione 18, caratterizzata dal fatto che i suddetti mezzi di bloccaggio a scatto (53, 58) sono unidirezionali. 19. Plate according to claim 18, characterized in that the aforesaid snap locking means (53, 58) are unidirectional. 20. Involucro, quale un contenitore o un armadio in particolare per apparecchiature elettriche, del tipo che comprende alnieno una piastra (11) di lamiera agganciata ad un supporto (13) metallico mediante almeno un chiavistèllo (15), caratterizzato dal fatto che la suddetta piastra (11) è conforme ad una qualsiasi delle rivendicazioni 1 a 19. 20. Enclosure, such as a container or cabinet in particular for electrical equipment, of the type which comprises at least a sheet metal plate (11) hooked to a metal support (13) by means of at least one bolt (15), characterized in that the aforesaid plate (11) conforms to any one of claims 1 to 19. 21. Involucro secondo la rivendicazione 20, caratterizzato dal fato che sulla sua faccia posteriore il supporto (13) viene messo a nudo almeno su una parte (63) della sua superficie a partire dal suo bordo libero (19). Casing according to claim 20, characterized in that on its rear face the support (13) is stripped at least on a part (63) of its surface starting from its free edge (19).
IT96TO000743A 1995-09-12 1996-09-11 SHEET PLATE FOR ENVELOPE, SUCH AS A CONTAINER OR CABINET, AND CORRESPONDING ENCLOSURE, IN PARTICULAR FOR EQUIPMENT IT1284789B1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR9510664A FR2738679B1 (en) 1995-09-12 1995-09-12 PLASTER IN SHEET FOR ENVELOPE, SUCH AS A BOX OR CABINET, AND CORRESPONDING ENVELOPE, PARTICULARLY FOR ELECTRICAL APPLIANCES

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITTO960743A1 true ITTO960743A1 (en) 1998-03-11
IT1284789B1 IT1284789B1 (en) 1998-05-21

Family

ID=9482465

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT96TO000743A IT1284789B1 (en) 1995-09-12 1996-09-11 SHEET PLATE FOR ENVELOPE, SUCH AS A CONTAINER OR CABINET, AND CORRESPONDING ENCLOSURE, IN PARTICULAR FOR EQUIPMENT

Country Status (3)

Country Link
DE (1) DE19636915C2 (en)
FR (1) FR2738679B1 (en)
IT (1) IT1284789B1 (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
ITRM20030207A1 (en) * 2003-04-30 2004-11-01 Bticino Spa COVER FOR ELECTRICAL PANEL.
CN104810733A (en) * 2015-05-11 2015-07-29 惠州市豪美氏智能电气有限公司 Intelligent power distribution box

Family Cites Families (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4803306A (en) * 1987-06-03 1989-02-07 Computervision Corporation Electromagnetic shielding clip
DE3932939B4 (en) * 1989-10-03 2007-09-20 Dieter Ramsauer By means of grounding and / or fixing spring in the breakthrough of a sheet metal wall, such as cabinet door fastenable closure
DE4105933A1 (en) * 1991-02-26 1992-08-27 Becker Walter Gmbh Housing opening surrounded by metal sealing - angled to match angled sealing of closing door or cover so that they overlap under spring pressure for screening against EM waves
DE4309044A1 (en) * 1993-03-20 1994-09-22 Tappert Karl Heinz Electronics housing having a door and a drive mechanism or the like
DE9310330U1 (en) * 1993-07-12 1994-11-17 Dirak Dieter Ramsauer Konstruk Sash lock for fastening flaps, side panels, for closing doors or the like, which consist of electrically conductive wall material with a surface insulating layer, such as painted sheet steel

Also Published As

Publication number Publication date
DE19636915C2 (en) 1999-12-09
FR2738679B1 (en) 1997-11-21
FR2738679A1 (en) 1997-03-14
IT1284789B1 (en) 1998-05-21
DE19636915A1 (en) 1997-03-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2671434B1 (en) Electrical device
DE10256144A1 (en) Fastening device for an elongated object, in particular wire harness
EP2187448A2 (en) System for attaching, solar assembly and method for filling a solar assembly
EP0396931A3 (en) Terminal housing for multipolar electrical plug connector
EP3292603A1 (en) Cable/lead insertion unit
ITMI20071390A1 (en) TIGHTENING ELEMENT WITH L-SHAPED CONDUCTOR ELEMENT FOR THE CONNECTION OF ELECTRIC WIRES
EP1746697B1 (en) Securing element for securing a box to a wire cable tray
EP2986769B1 (en) Panel heating device for heating water in a washing tub, washing machine and method for producing a panel heating device
DE2354795A1 (en) MULTIPOLE CONNECTOR
ITTO960743A1 (en) SHEET PLATE FOR ENCLOSURE, SUCH AS A CONTAINER OR CABINET, AND CORRESPONDING ENCLOSURE, IN PARTICULAR FOR ELECTRICAL EQUIPMENT-
DE112015003548B4 (en) vehicle heater
WO1996031104A1 (en) Control unit for a motor vehicle
EP2267856B1 (en) Electrical installation box
EP2485347A2 (en) Device for positioning at least one circular connector
DE20012942U1 (en) Operating system with module element for mounting in a panel
DE4439672C2 (en) Device for releasable quick fastening of an electrical modular device, in particular a circuit breaker
DE102014017663B4 (en) Heating cylinder protective cover of an injection molding machine
DE102014225710B4 (en) Electronic device
WO1990010323A1 (en) Cable bushing with an electrical plug-type connector
EP2330342B1 (en) Light with light housing and fixing element attached to the outside
DE19608903C1 (en) Fastening part for the indirect or direct fastening of at least one control cabinet device in a control cabinet
KR200145196Y1 (en) Fabrication apparatus of control box for microwave oven
DE102019101050A1 (en) Strain relief for a household appliance for clamping a cable of the household appliance
EP0273163B1 (en) Arrangement for fixing a housing to a support, particularly for motor vehicles
EP4042708B1 (en) Pull-off device for an overvoltage protection magazine

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted