ITTO20090093U1 - CASE OF CULINARY ARTICLE, IN PARTICULAR CUSHIONS, CENTRIFUGE FOR SALAD OR GRATER - Google Patents

CASE OF CULINARY ARTICLE, IN PARTICULAR CUSHIONS, CENTRIFUGE FOR SALAD OR GRATER

Info

Publication number
ITTO20090093U1
ITTO20090093U1 ITTO20090093U ITTO20090093U1 IT TO20090093 U1 ITTO20090093 U1 IT TO20090093U1 IT TO20090093 U ITTO20090093 U IT TO20090093U IT TO20090093 U1 ITTO20090093 U1 IT TO20090093U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
bowl
gasket
lip
grater
culinary article
Prior art date
Application number
Other languages
Italian (it)
Inventor
Stephane Plichon
Original Assignee
Seb Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Seb Sa filed Critical Seb Sa
Publication of ITTO20090093U1 publication Critical patent/ITTO20090093U1/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J37/00Baking; Roasting; Grilling; Frying
    • A47J37/06Roasters; Grills; Sandwich grills
    • A47J37/07Roasting devices for outdoor use; Barbecues
    • A47J37/0731Roasting devices for outdoor use; Barbecues with a fire box movable between different positions, e.g. horizontal, vertical, inclined
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J47/00Kitchen containers, stands or the like, not provided for in other groups of this subclass; Cutting-boards, e.g. for bread

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Food-Manufacturing Devices (AREA)
  • Medicines Containing Material From Animals Or Micro-Organisms (AREA)

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

del modello di utilità dal titolo: of the utility model entitled:

“SCODELLA DI ARTICOLO CULINARIO, IN PARTICOLARE SPREMIAGRUMI, CENTRIFUGA PER INSALATA O GRATTUGIA” "BOWL OF CULINARY ITEM, IN PARTICULAR CITRUS JUICER, SPIN FOR SALAD OR GRATER"

La presente innovazione riguarda una scodella di un articolo culinario, quest'ultimo potendo essere, ad esempio, uno spremiagrumi, una centrifuga per insalata o una grattugia (ad esempio per la verdura). The present innovation relates to a bowl of a culinary article, the latter being, for example, a juicer, a salad spinner or a grater (for example for vegetables).

E' nota una scodella di articolo culinario comprendente una superficie di appoggio, attraverso la quale la scodella è atta a poggiare su una superficie di lavoro, la superficie di appoggio comprendendo una guarnizione in un materiale elastico antiscivolo atto a venire a contatto con la superficie di lavoro attraverso la sua superficie inferiore. La guarnizione consente di conferire alla scodella una certa stabilità. Ciononostante, questa stabilità si rivela spesso insufficiente, in particolare quando l'utente deve applicare alla scodella una notevole forza di trattenimento opposta alla forza di lavoro egli applica all'alimento da trattare con un utensile mobile integrale con la scodella o direttamente all'utensile. A bowl of a culinary article is known comprising a resting surface, through which the bowl is able to rest on a work surface, the resting surface comprising a gasket made of an elastic anti-slip material able to come into contact with the working surface. work through its lower surface. The gasket allows you to give the bowl a certain stability. Nevertheless, this stability often proves insufficient, in particular when the user has to apply to the bowl a considerable holding force opposed to the work force he applies to the food to be treated with a movable tool integral with the bowl or directly to the tool.

Una scodella di questo tipo è descritta ad esempio nel brevetto GB589323 in cui la scodella è uno sgocciolatoio, la cui superficie di appoggio comprende degli orifizi di scorrimento circondati tutti dalla guarnizione. La superficie inferiore della guarnizione è delimitata da due protuberanze anulari, l'estremità libera di ciascuna protuberanza presentando una superficie di contatto considerevole con la superficie di lavoro. In questo modo, in seguito ad una pressione esercitata sulla scodella verso la superficie di lavoro, la guarnizione funge da ventosa e impedisce così all'acqua che è passata attraverso gli orifizi di scorrimento di distribuirsi sull'intera superficie di lavoro. La stabilità conferita alla scodella da questa guarnizione con effetto ventosa non è ergonomica dal momento che l'utente deve applicare una forza notevole sia per realizzare questo effetto sia per svincolare la scodella e spostarla. A bowl of this type is described for example in the GB589323 patent in which the bowl is a drip tray, the resting surface of which comprises sliding orifices all surrounded by the gasket. The lower surface of the gasket is delimited by two annular protuberances, the free end of each protuberance having a considerable contact surface with the working surface. In this way, following a pressure exerted on the bowl towards the work surface, the gasket acts as a suction cup and thus prevents the water that has passed through the flow orifices from spreading over the entire work surface. The stability conferred on the bowl by this suction cup seal is not ergonomic since the user must apply considerable force both to achieve this effect and to release the bowl and move it.

La presente innovazione mira quindi a realizzare una scodella, la cui stabilità risulti aumentata, senza perdita di ergonomia, e con costi di materiale identici a quelli delle scodelle note. The present innovation therefore aims to provide a bowl, the stability of which is increased, without loss of ergonomics, and with material costs identical to those of known bowls.

Secondo l'innovazione, la superficie inferiore della guarnizione è delimitata radialmente da due labbri, l'estremità libera di ciascuno dei labbri essendo conformata in modo da presentare un contatto lineare con la superficie di lavoro. According to the innovation, the lower surface of the gasket is radially delimited by two lips, the free end of each of the lips being shaped so as to have linear contact with the working surface.

In questo modo, nel corso di uno spostamento della scodella sul piano di lavoro, ciascun labbro si inarca, compromettendo questo spostamento. Inoltre, la limitazione della superficie di contatto consente di evitare che la guarnizione possa realizzare un effetto ventosa. In this way, during a movement of the bowl on the work surface, each lip arches, compromising this movement. Furthermore, the limitation of the contact surface makes it possible to prevent the gasket from creating a suction effect.

Altre particolarità della presente innovazione emergeranno nella descrizione di una forma di realizzazione fornita a titolo esemplificativo non limitativo e illustrata dai disegni allegati, in cui: Other particularities of the present invention will emerge in the description of an embodiment provided by way of non-limiting example and illustrated by the attached drawings, in which:

la figura 1 è una vista in sezione schematica di una scodella secondo la presente innovazione, soggetta ad una forza di spostamento lungo una superficie di lavoro; Figure 1 is a schematic sectional view of a bowl according to the present invention, subjected to a force of displacement along a work surface;

la figura 2 è una vista in sezione schematica di una guarnizione utilizzata nella scodella della figura 1, la guarnizione essendo senza sollecitazioni; Figure 2 is a schematic sectional view of a gasket used in the bowl of Figure 1, the gasket being stress-free;

la figura 3 è una vista simile alla figura 2, la guarnizione essendo soggetta ad una sollecitazione corrispondente allo spostamento della scodella; e Figure 3 is a view similar to Figure 2, the gasket being subjected to a stress corresponding to the displacement of the bowl; And

la figura 4 è una vista ingrandita della parte inferiore della guarnizione della figura 2, senza sollecitazioni. Figure 4 is an enlarged view of the lower part of the gasket of Figure 2, without stress.

L'innovazione riguarda una scodella 1 di un articolo culinario, ad esempio la scodella atta a ricevere il succo di uno spremiagrumi, la scodella che riceve delle verdure di una grattugia, la scodella in cui è montato in moto rotatorio un cestello per asciugare l'insalata di una centrifuga per insalata. The innovation concerns a bowl 1 of a culinary article, for example the bowl suitable for receiving the juice of a citrus squeezer, the bowl that receives the vegetables from a grater, the bowl in which a basket is mounted in rotary motion to dry the salad of a salad spinner.

La scodella 1 comprende un recipiente 2, nonché una guarnizione 3 di un materiale plastico antiscivolo (in questo caso, silicone). Nella presente forma di realizzazione, il recipiente 2 comprende una parete di fondo 4 orizzontale, sul cui perimetro si erge una parete laterale 5. La superficie esterna 6 della parete di fondo 4 forma la superficie di appoggio 6, attraverso la quale la scodella 1 può poggiare su una superficie di lavoro 7. La superficie di appoggio 6 supporta la guarnizione 3 che è atta a venire in contatto con la superficie di lavoro 7 attraverso la sua superficie inferiore 8. Nel caso specifico, la superficie di appoggio 6 comprende una scanalatura 9 in cui viene alloggiata la guarnizione 3 in modo stabile (in questo caso, a forza). The bowl 1 comprises a container 2, as well as a gasket 3 of a non-slip plastic material (in this case, silicone). In the present embodiment, the vessel 2 comprises a horizontal bottom wall 4, on the perimeter of which a side wall 5 rises. The outer surface 6 of the bottom wall 4 forms the supporting surface 6, through which the bowl 1 can rest on a work surface 7. The support surface 6 supports the gasket 3 which is able to come into contact with the work surface 7 through its lower surface 8. In this specific case, the support surface 6 comprises a groove 9 in which the gasket 3 is stably housed (in this case, by force).

Nella presente forma di realizzazione, la guarnizione 3 è un anello. In the present embodiment, the gasket 3 is a ring.

La superficie inferiore 8 della guarnizione 3 è delimitata da due labbri 10, 11: quando la guarnizione 3 è disposta nella scanalatura 9, uno dei due labbri, il labbro 10 si trova all'esterno della forma toroidale così realizzata, mentre l'altro labbro 11 si trova all'interno. L'estremità libera 12 di ciascun labbro 10, 11 è conformata in modo da presentare soltanto un contatto lineare con la superficie di lavoro 7. Di preferenza, al fine di realizzare questo contatto lineare, l'estremità libera 12 di ciascun labbro 10, 11 presenta un raggio di curvatura, il cui valore è compreso tra 1 e 2 millimetri. Peraltro, la superficie inferiore 8 della guarnizione 3 comprende anche una gola anulare 13 che separa i due labbri l'uno dall'altro. The lower surface 8 of the gasket 3 is delimited by two lips 10, 11: when the gasket 3 is arranged in the groove 9, one of the two lips, the lip 10 is outside the toroidal shape thus created, while the other lip 11 is inside. The free end 12 of each lip 10, 11 is shaped so as to have only linear contact with the work surface 7. Preferably, in order to achieve this linear contact, the free end 12 of each lip 10, 11 it has a radius of curvature, the value of which is between 1 and 2 millimeters. Moreover, the lower surface 8 of the gasket 3 also comprises an annular groove 13 which separates the two lips from each other.

In questo modo, quando la scodella 1 è soggetta ad uno spostamento laterale, i due labbri 10, 11 della guarnizione 3 creano un inarcamento, da cui deriva una maggiore difficoltà di qualsiasi spostamento involontario della scodella e quindi il miglioramento della sua stabilità. In modo più preciso, e come rappresentato nella figura 1, il labbro esterno 10 si inarca nella porzione angolare della porzione 3 che è alla testa del movimento di spostamento, e il labbro inferiore 11 si inarca nella porzione angolare opposta a quella sovracitata (quindi nella porzione angolare in coda al movimento di spostamento). In this way, when the bowl 1 is subjected to a lateral displacement, the two lips 10, 11 of the gasket 3 create a bow, which results in greater difficulty in any involuntary movement of the bowl and therefore the improvement of its stability. More precisely, and as shown in Figure 1, the outer lip 10 arches in the angular portion of the portion 3 which is at the head of the displacement movement, and the lower lip 11 arches in the angular portion opposite to the aforementioned one (therefore in the corner portion at the end of the displacement movement).

Per migliorare l'effetto di inarcamento simultaneo dei due labbri 10, 11, nella presente forma di realizzazione, ciascun labbro 10, 11 è orientato in modo da allontanarsi dalla linea mediana verticale 14 della guarnizione per uno spostamento dall'alto verso il basso. To improve the effect of simultaneous arching of the two lips 10, 11, in the present embodiment, each lip 10, 11 is oriented to move away from the vertical midline 14 of the seal for a top-down displacement.

Peraltro, per facilitare il posizionamento della guarnizione 3 nella scanalatura 9, soprattutto nel caso in cui questi due elementi siano configurati in modo da poter rimuovere e rimettere con facilità la guarnizione 3, questa ultima presenta una superficie superiore 15, opposta rispetto alla sua superficie inferiore 8, identica a questa. Per questo motivo, la guarnizione 3 può essere posizionata senza tener conto del suo orientamento. Inoltre, se l'altezza della guarnizione è simile alla sua larghezza, è preferibile che le sue superfici laterali 16, 17 siano identiche anch'esse alle superfici inferiore 8 e superiore 15. Inoltre, se l'altezza della guarnizione è simile alla sua larghezza, è preferibile che le sue superfici laterali 16, 17 siano anch'esse identiche alle superfici inferiore 8 e superiore 15. Moreover, to facilitate the positioning of the gasket 3 in the groove 9, especially if these two elements are configured in such a way as to be able to easily remove and replace the gasket 3, the latter has an upper surface 15, opposite to its lower surface. 8, identical to this one. For this reason, the gasket 3 can be positioned regardless of its orientation. Furthermore, if the height of the gasket is similar to its width, it is preferable that its side surfaces 16, 17 are also identical to the lower 8 and upper surfaces 15. Furthermore, if the height of the gasket is similar to its width , it is preferable that its lateral surfaces 16, 17 are also identical to the lower 8 and upper surfaces 15.

La presente innovazione non è limitata alla presente forma di realizzazione. Sarà quindi possibile che la guarnizione non sia un anello chiuso, ma una striscia (flessibile) che va ad alloggiarsi nella scanalatura. The present innovation is not limited to the present embodiment. It will therefore be possible that the gasket is not a closed ring, but a (flexible) strip that fits into the groove.

Claims (1)

RIVENDICAZIONI 1. - Scodella (1) di articolo culinario comprendente una superficie di appoggio (6), attraverso la quale la scodella (1) è atta a poggiare su una superficie di lavoro (7), la superficie di appoggio (6) presentando una guarnizione (3) di un materiale elastico antiscivolo atto a venire a contatto con la superficie di lavoro (7) attraverso la superficie inferiore (8), caratterizzata dal fatto che la superficie inferiore (8) della guarnizione (3) è delimitata da due labbri (10, 11), l'estremità libera (12) di ciascun labbro (10, 11) essendo conformata in modo da presentare un contatto lineare con la superficie di lavoro (7). 2. - Scodella (1) secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che l'estremità libera (12) di ciascun labbro (10, 11) presenta un raggio di curvatura, il cui valore è compreso tra 1 e 2 millimetri. 3. - Scodella (1) secondo la rivendicazione 1 o 2, caratterizzata dal fatto che i due labbri (10, 11) sono separati l'uno dall'altro da una gola anulare (13). 4. - Scodella (1) secondo una qualsiasi delle rivendicazioni da 1 a 3, caratterizzata dal fatto che ciascun labbro (10, 11) è orientato in modo da allontanarsi dalla linea mediana verticale (14) della guarnizione (3) per uno spostamento dall'alto verso il basso. 5. - Scodella (1) secondo una delle rivendicazioni da 1 a 4, caratterizzata dal fatto che la superficie superiore (15) della guarnizione (3), opposta alla sua superficie inferiore (8), è identica a questa. 6. - Scodella (1) secondo una delle rivendicazioni da 1 a 5, caratterizzata dal fatto che la superficie di appoggio (6) della scodella comprende una scanalatura (9) in cui è alloggiata una guarnizione (3). 7. - Scodella (1) secondo una delle rivendicazioni da 1 a 6, caratterizzata dal fatto che la guarnizione (3) è un anello. 8. - Scodella (1) secondo una delle rivendicazioni da 1 a 6, caratterizzata dal fatto che la guarnizione (3) è una striscia. 9. - Scodella (1) secondo una delle rivendicazioni da 1 a 8, caratterizzata dal fatto che l'articolo culinario è uno spremiagrumi, una grattugia o una centrifuga per insalata.CLAIMS 1. - Bowl (1) of a culinary article comprising a support surface (6), through which the bowl (1) is able to rest on a work surface (7), the support surface (6) having a gasket (3) of an elastic non-slip material able to come into contact with the work surface (7) through the lower surface (8), characterized in that the lower surface (8) of the gasket (3) is delimited by two lips ( 10, 11), the free end (12) of each lip (10, 11) being shaped so as to have linear contact with the work surface (7). 2. Bowl (1) according to Claim 1, characterized in that the free end (12) of each lip (10, 11) has a radius of curvature, the value of which is between 1 and 2 millimeters. 3. Bowl (1) according to Claim 1 or 2, characterized in that the two lips (10, 11) are separated from each other by an annular groove (13). 4. - Bowl (1) according to any one of Claims 1 to 3, characterized in that each lip (10, 11) is oriented so as to move away from the vertical median line (14) of the gasket (3) for a displacement from 'top to bottom. 5. Bowl (1) according to one of Claims 1 to 4, characterized in that the upper surface (15) of the gasket (3), opposite its lower surface (8), is identical to this one. 6. Bowl (1) according to one of Claims 1 to 5, characterized in that the resting surface (6) of the bowl comprises a groove (9) in which a gasket (3) is housed. 7. Bowl (1) according to one of Claims 1 to 6, characterized in that the gasket (3) is a ring. 8. Bowl (1) according to one of Claims 1 to 6, characterized in that the gasket (3) is a strip. 9. Bowl (1) according to one of Claims 1 to 8, characterized in that the culinary article is a juicer, a grater or a salad spinner.
ITTO20090093 2008-07-11 2009-07-10 CASE OF CULINARY ARTICLE, IN PARTICULAR CUSHIONS, CENTRIFUGE FOR SALAD OR GRATER ITTO20090093U1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR0854738A FR2933596B1 (en) 2008-07-11 2008-07-11 CULINARY ARTICLE BOWL

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITTO20090093U1 true ITTO20090093U1 (en) 2010-01-12

Family

ID=40223711

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITTO20090093 ITTO20090093U1 (en) 2008-07-11 2009-07-10 CASE OF CULINARY ARTICLE, IN PARTICULAR CUSHIONS, CENTRIFUGE FOR SALAD OR GRATER

Country Status (4)

Country Link
CN (1) CN201870268U (en)
DE (1) DE202009009198U1 (en)
FR (1) FR2933596B1 (en)
IT (1) ITTO20090093U1 (en)

Families Citing this family (16)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2959405B1 (en) 2010-04-29 2013-01-18 Pillivuyt NON-SLIP CONTAINER
CN104840058A (en) * 2015-06-04 2015-08-19 安徽机电职业技术学院 Novel glass or porcelain bowl
PL3357381T3 (en) 2017-02-02 2020-01-31 Keeeper Gmbh Stirring vessel with suction cup
USD815788S1 (en) 2017-02-27 2018-04-17 Yeti Coolers, Llc Bucket
USD815787S1 (en) 2017-02-27 2018-04-17 Yeti Coolers, Llc Bucket
USD824674S1 (en) 2017-02-27 2018-08-07 Yeti Coolers, Llc Tray
USD816285S1 (en) 2017-02-27 2018-04-24 Yeti Coolers, Llc Lid
USD815786S1 (en) 2017-02-27 2018-04-17 Yeti Coolers, Llc Bucket
US10597191B2 (en) 2017-02-28 2020-03-24 Yeti Coolers, Llc Portable container and container assembly
USD818661S1 (en) 2017-03-23 2018-05-22 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
USD817575S1 (en) 2017-03-23 2018-05-08 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
USD819288S1 (en) 2017-03-23 2018-05-29 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
USD818660S1 (en) 2017-03-23 2018-05-22 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
USD820542S1 (en) 2017-03-23 2018-06-12 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
USD819910S1 (en) 2017-03-23 2018-06-05 Yeti Coolers, Llc Utility wrap
US11584566B2 (en) 2020-08-07 2023-02-21 Yeti Coolers, Llc Portable container, container assembly, and accessories

Family Cites Families (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB589323A (en) * 1945-02-28 1947-06-17 Walter Bates Improvements relating to bowls for washing purposes
CH404127A (en) * 1962-08-02 1965-12-15 Dupol Gmbh Fabrik Fuer Kunstst Vessel, especially bowl, for household use

Also Published As

Publication number Publication date
DE202009009198U1 (en) 2009-11-05
FR2933596A1 (en) 2010-01-15
FR2933596B1 (en) 2010-08-13
CN201870268U (en) 2011-06-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
ITTO20090093U1 (en) CASE OF CULINARY ARTICLE, IN PARTICULAR CUSHIONS, CENTRIFUGE FOR SALAD OR GRATER
USD637037S1 (en) Handle for cooking utensil
USD608599S1 (en) Bread basket
USD610011S1 (en) Container
USD591565S1 (en) Utensil holder
USD603522S1 (en) Foot bath with removable tub
USD616255S1 (en) Bread basket
USD629656S1 (en) Bread basket
USD926578S1 (en) Pumping vessel for packaging container
USD498663S1 (en) Shower curtain rod
ITMC20020019U1 (en) DISHWASHER GRILL SUITABLE FOR HOSTING POT COVERS
USD621652S1 (en) Saucepan and lid
USD524501S1 (en) Liquid container with suspended surface
CN105662057A (en) Anti-overturning water cup
WO2007141775A3 (en) Mop bucket
KR101246244B1 (en) Airtight container
CN204427612U (en) A kind of electric cooker
USD939694S1 (en) Disposable commode receptacle
USD634412S1 (en) Patio heater
USD932247S1 (en) Silicone collapsible water bottle
USD847035S1 (en) Upper frame for baby walker
USD594284S1 (en) Fruit bowl
USD587413S1 (en) Laundry detergent container
USD577954S1 (en) Handle for cookware or lid
JP2008030944A (en) Triangular corner, holder for triangular corner and holder for draining bag