ITMI962181A1 - MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS - Google Patents

MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS Download PDF

Info

Publication number
ITMI962181A1
ITMI962181A1 IT96MI002181A ITMI962181A ITMI962181A1 IT MI962181 A1 ITMI962181 A1 IT MI962181A1 IT 96MI002181 A IT96MI002181 A IT 96MI002181A IT MI962181 A ITMI962181 A IT MI962181A IT MI962181 A1 ITMI962181 A1 IT MI962181A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
machine according
pulley assembly
wire
pulley
screw
Prior art date
Application number
IT96MI002181A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Attilio Candiani
Original Assignee
Attilio Candiani
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Attilio Candiani filed Critical Attilio Candiani
Priority to IT96MI002181A priority Critical patent/IT1285528B1/en
Publication of ITMI962181A1 publication Critical patent/ITMI962181A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1285528B1 publication Critical patent/IT1285528B1/en

Links

Description

DESCRIZIONE dell'invenzione industriale DESCRIPTION of the industrial invention

La presente invenzione si riferisce ad una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra. The present invention relates to a machine for multiple cutting of stone blocks.

Attualmente, i blocchi di pietra vengono tagliati tramite macchine a filo in singole lastre tramite successive operazioni. Questo modo di procedere comporta che la macchina esegua un primo taglio con il quale si individua una prima lastra che viene rimossa. Poi tramite un secondo taglio viene individuata una seconda lastra e così via sino a quando è necessario. E' immediato rilevare che operazioni siffatte comportano tempi lunghi per la realizzazione di più lastre. Currently, the stone blocks are cut by wire machines into single slabs through successive operations. This way of proceeding involves the machine making a first cut with which a first slab is identified and removed. Then through a second cut a second plate is identified and so on until necessary. It is immediate to point out that such operations involve long times for the production of several plates.

Inoltre, in occasione del primo taglio, qualora il blocco di pietra non presenti una superficie esterna liscia, è necessario effettuare un ulteriore taglio preliminare atto a determinare una superficie piana della parte esterna della prima lastra che si andrà a realizzare. Anche questa operazione di lisciatura esteriore comporta notevole consumo di tempo nonché una spesa aggiuntiva alla lavorazione. Furthermore, on the occasion of the first cut, if the stone block does not have a smooth external surface, it is necessary to make a further preliminary cut to determine a flat surface of the external part of the first slab to be made. This exterior smoothing operation also involves considerable time consumption as well as an additional expense for processing.

Per cercare di eliminare tali inconvenienti si è pensato di realizzare in macchine di taglio di blocchi di pietra almeno una coppia di pulegge o volani, di grande diametro e di grosse dimensioni, dotati di una serie di gole o scanalature superficiali e circonferenziali entro cui si collocano più fili diamantati di taglio. To try to eliminate these drawbacks, it was decided to make at least one pair of large diameter and large pulleys or flywheels in stone block cutting machines, equipped with a series of surface and circumferential grooves or grooves within which they are located more diamond cutting wires.

Anche tale realizzazione ha determinato problemi in quanto non si è riusciti ad eliminare l'usura che si crea rapidamente nelle gole di tali pulegge o volani. A seguito di tale usura infatti si è evidenziato che è necessario arrestare molto presto la macchina ed intervenire per la sostituzione di tale volano. E tali inconvenienti, tra l'altro, sono emersi da prove su prototipi di macchine di questo tipo. This embodiment too has caused problems since it has not been possible to eliminate the wear which is rapidly created in the grooves of such pulleys or flywheels. As a result of this wear, in fact, it has been shown that it is necessary to stop the machine very soon and intervene to replace this flywheel. And these drawbacks, among other things, have emerged from tests on prototypes of machines of this type.

Scopo della presente invenzione è quello di dare una soluzione al problema tecnico sopra citato di rilevante usura, pur realizzando una macchina in grado di eseguire tagli plurimi o multipli in blocchi di pietra . The purpose of the present invention is to provide a solution to the aforementioned technical problem of considerable wear, while providing a machine capable of performing multiple or multiple cuts in stone blocks.

Questo scopo secondo la presente invenzione viene raggiunto realizzando una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra comprendente una intelaiatura a portale su montanti opposti della quale scorrono due rispettivi carrelli recanti ciascuno un assieme a puleggia sul quale scorre un filo diamantato disposto ad anello chiuso, caratterizzata dal fatto che almeno un assieme a puleggia è costituito da una serie di singole pulegge accostate tra loro, poste su un albero comune e liberamente e girevolmente folli, essendo previsti elementi di deviazione di detto filo tra un'ultima puleggia di detto assieme a puleggia folle ed una prima puleggia solidale ad un albero dell’altro assieme a puleggia che è comandato in rotazione da un mezzo motore. This object according to the present invention is achieved by realizing a machine for the plural cutting of stone blocks comprising a portal frame on opposite uprights of which two respective carriages slide each carrying a pulley assembly on which a diamond wire arranged in a closed ring slides, characterized by the fact that at least one pulley assembly is constituted by a series of single pulleys next to each other, placed on a common shaft and freely and rotatably idle, deviating elements of said wire being provided between a last pulley of said pulley assembly idler and a first pulley integral with a shaft of the other together with a pulley which is rotated by a motor means.

Caratteristiche funzionali e strutturali, nonché vantaggi di una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra secondo la presente invenzione risulteranno più chiaramente dalla descrizione di una sua realizzazione, esemplificativa e non limitativa, riferita ai disegni schematici allegati nei quali: la figura 1 è una vista prospettica, del tutto schematica, di una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra secondo la presente invenzione, la figura 2 è una vista in alzata frontale, parzialmente sezionata, di una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra secondo l’invenzione, la figura 3 è una vista in pianta dall'alto, parzialmente sezionata, della macchina di figura 2, la figura 4 è una sezione ingrandita di una puleggia di tale macchina, e Functional and structural characteristics, as well as advantages of a machine for the multiple cutting of stone blocks according to the present invention, will become clearer from the description of an exemplary and non-limiting embodiment thereof, referring to the attached schematic drawings in which: Figure 1 is a perspective view, entirely schematic, of a machine for the multiple cutting of stone blocks according to the present invention, figure 2 is a front elevation view, partially sectioned, of a machine for the multiple cutting of stone blocks according to the invention, figure 3 is a partially sectioned top plan view of the machine of figure 2, figure 4 is an enlarged section of a pulley of that machine, and

la figura 5 è una vista in pianta dall'alto, parzialmente sezionata, di una ulteriore esemplificazione di macchina secondo l'invenzione. Figure 5 is a partially sectioned top plan view of a further exemplification of the machine according to the invention.

Con riferimento alla figura 1 viene mostrata una vista prospettica, come detto del tutto schematica, di una macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra secondo la presente invenzione, complessivamente indicata con 11. Tale macchina comprende una intelaiatura a portale 12 su montanti opposti 13 della quale scorrono due carrelli 14 recanti ciascuno un assieme a puleggia 15 e 16. With reference to Figure 1, a completely schematic perspective view is shown of a machine for multiple cutting of stone blocks according to the present invention, indicated as a whole with 11. This machine comprises a portal frame 12 on opposite uprights 13 of which two carriages 14 slide each carrying a pulley assembly 15 and 16.

E' possibile rilevare che ciascun assieme a puleggia 15 e 16 è costituito da una serie di singole pulegge 17 accostate tra loro e poste su un albero comune 18, come maggiormente evidente dalle figure 2-4. Entro gole 19 delle singole pulegge 17 scorre un filo diamantato 20 posto ad anello chiuso. In figura 1 tale filo 20 è unico ed è possibile rilevare come si avvolga in successione sulle singole pulegge via via affacciate tra loro nei due assiemi a puleggia 15 e 16. E' possibile inoltre notare come il filo 20 uscendo dall'ultima puleggia 17 dell'assieme a puleggia 16, osservando frontalmente la macchina, venga deviato verso la prima puleggia 17 dell'assieme a puleggia 15 grazie ad appositi elementi di deviazione. Gli elementi di deviazione comprendono una prima ruota ad asse orizzontale 21 che devia verso l'alto il filo nella zona compresa tra i due assiemi. Il filo poi, passando nella gola di due ulteriori ruote ad asse verticale 22 e 23 secondo una direzione piana, giunge ad una quarta ruota 24 ad asse orizzontale che indirizza il· filo all'interno della gola 19 della prima puleggia 17 dell'assieme a puleggia 15, disposta in posizione più bassa.'Una tale disposizione, collocata superiormente alla macchina, consente l'utilizzazione di un singolo filo 20, guidandolo ed impedendo oscillazioni dello stesso durante la lavorazione, nonché interferenza con i tratti di filo che si avvolgono alle singole pulegge affacciate. It can be seen that each pulley assembly 15 and 16 consists of a series of individual pulleys 17 placed side by side and placed on a common shaft 18, as is more evident from Figures 2-4. A diamond wire 20 placed in a closed loop runs within the grooves 19 of the individual pulleys 17. In Figure 1, this wire 20 is unique and it is possible to see how it winds in succession on the individual pulleys gradually facing each other in the two pulley assemblies 15 and 16. It is also possible to note how the wire 20 exiting the last pulley 17 of the together with pulley 16, observing the machine from the front, is deflected towards the first pulley 17 of the pulley assembly 15 thanks to suitable deflection elements. The deflection elements comprise a first horizontal axis wheel 21 which deflects the wire upwards in the area between the two assemblies. The wire then, passing through the groove of two further vertical axis wheels 22 and 23 in a flat direction, reaches a fourth horizontal axis wheel 24 which directs the wire inside the groove 19 of the first pulley 17 of the assembly. pulley 15, arranged in a lower position. '' Such an arrangement, located above the machine, allows the use of a single wire 20, guiding it and preventing its oscillations during processing, as well as interference with the lengths of wire that wind around the single facing pulleys.

Inferiormente i tratti di filo risultano perfettamente perpendicolari alla direzione di avanzamento di un manufatto 25 posto su una tavola 26. Questi tratti di filo inferiori recano a loro estremità in vicinanza dei due assiemi a puleggia 15 e 16 testine guidafilo 27 che collaborano durante l'operazione di taglio all'esecuzione della medesima. I tratti di filo sono così guidati ad estremità opposte del manufatto 25 dalle testine guidafilo 27. Below, the wire sections are perfectly perpendicular to the direction of advancement of an article 25 placed on a table 26. These lower wire sections have at their ends near the two pulley assemblies 15 and 16 wire guide heads 27 which collaborate during the operation cutting at the execution of the same. The wire sections are thus guided to opposite ends of the product 25 by the wire guide heads 27.

La figura 3 mostra come l'assieme a puleggia 15 nella realizzazione illustrata nelle figure 2-4 sia quello che impartisce il movimento al filo diamantato 20. Infatti le singole pulegge 17 sono bloccate sull'albero 18 che a sua volta è comandato tramite una puleggia 28 da un mezzo motore adeguato schematizzato in 29, non mostrato. Il carrello 14 recante sia il mezzo motore 29 che l'assieme a puleggia 15 scorre sul rispettivo montante 13 guidato da una disposizione di rulli 30. Il movimento avviene grazie alla presenza di una madrevite 31, solidale al carrello, che è in impegno con una vite verticale 32 determinata in rotazione da un motore 33. Questo motore 33 nonché una trasmissione 34 determinano la rotazione di una coppia di riduttori 35 in impegno con due viti verticali 32, una per ciascun montante dell'intelaiatura. In tal modo i due carrelli, e conseguentemente i due assiemi a puleggia, si muovono contemporaneamente in abbassamento e sollevamento durante le operazioni di taglio. Figure 3 shows how the pulley assembly 15 in the embodiment illustrated in Figures 2-4 is the one that imparts movement to the diamond wire 20. In fact, the individual pulleys 17 are blocked on the shaft 18 which in turn is controlled by means of a pulley 28 by a suitable motor means schematized at 29, not shown. The carriage 14 carrying both the motor means 29 and the pulley assembly 15 slides on the respective upright 13 guided by an arrangement of rollers 30. The movement occurs thanks to the presence of a nut screw 31, integral with the carriage, which is in engagement with a vertical screw 32 caused in rotation by a motor 33. This motor 33 as well as a transmission 34 cause the rotation of a pair of reducers 35 in engagement with two vertical screws 32, one for each upright of the frame. In this way the two carriages, and consequently the two pulley assemblies, move simultaneously in lowering and lifting during the cutting operations.

Sul secondo montante scorre l'ulteriore carrello 14 che porta su un ulteriore albero 18 il secondo assieme a puleggia 16. Si deve notare, come meglio evidenziato in figura 4, che questo secondo assieme a puleggia 16 è quello che permette secondo l'invenzione la realizzazione di una macchina di taglio plurimo. Infatti le singole pulegge 17 in questo caso sono girevolmente supportate sull'albero 18, ad esempio tramite cuscinetti 36. In tal modo le singole pulegge possono ruotare anche a velocità periferiche leggermente differenti in funzione della spira di filo che passa su di esse. Questo vantaggiosamente si risolve nel fatto che l'usura che si poteva generare sulle pulegge viene notevolmente ridotta sino a quantità accettabili che consentono di avere tempi di sostituzione economicamente sopportabili. The further carriage 14 slides on the second upright, carrying the second pulley assembly 16 onto a further shaft 18. realization of a multiple cutting machine. In fact, the individual pulleys 17 in this case are rotatably supported on the shaft 18, for example by means of bearings 36. In this way the individual pulleys can rotate even at slightly different peripheral speeds depending on the coil of wire which passes over them. This advantageously results in the fact that the wear that could be generated on the pulleys is considerably reduced to acceptable quantities which allow for economically bearable replacement times.

Ulteriormente sul carrello 14 recante l'assieme a puleggia 16 con pulegge folli è provvisto di un dispositivo per il tensionamento del filo diamantato 20. Questo dispositivo è costituito da un attuatore, quale un cilindro oleodinamico 37 che agisce a spostare un supporto 38 per l'albero 18. Il supporto 18 è traslabile su una estensione 14a del carrello 14 ed è guidato nel suo movimento da due colonnine 39. Questo movimento viene realizzato in direzione orizzontale così che il filo diamantato può collocarsi secondo la tensione corretta e desiderata all'interno delle varie gole 19. Furthermore, on the carriage 14 carrying the pulley assembly 16 with idle pulleys there is a device for tensioning the diamond wire 20. This device consists of an actuator, such as an oleodynamic cylinder 37 which acts to move a support 38 for the shaft 18. The support 18 can be moved on an extension 14a of the carriage 14 and is guided in its movement by two columns 39. This movement is carried out in a horizontal direction so that the diamond wire can be positioned according to the correct and desired tension inside the various gorges 19.

E' naturale che la macchina secondo l'invenzione possa essere realizzata come nella esemplificazione delle figure 2-4 con l'intelaiatura a portale 12 fissa e la tavola 26 traslabile al disotto di essa secondo una direzione perpendicolare al filo 20. Alternativamente l'intelaiatura a portale 12 può scorrere su appositi binari, non mostrati, mentre la tavola può essere fissa. It is natural that the machine according to the invention can be realized as in the exemplification of Figures 2-4 with the fixed portal frame 12 and the table 26 movable beneath it according to a direction perpendicular to the wire 20. Alternatively the frame portal 12 can slide on suitable tracks, not shown, while the table can be fixed.

Secondo ulteriori varianti, peraltro comprese nell'ambito di protezione della presente invenzione, le due slitte 14 possono essere mosse tramite motori indipendenti, del tipo indicato con 33. Questo naturalmente dovrà avvenire in collaborazione con lo spostamento del supporto 38 per l'albero 18 recante l'assieme a puleggia 16 con pulegge folli affinchè si mantenga l'esatto tensionamento del filo. Tramite un tale movimento correlato delle slitte e del supporto sopra citato è possibile eseguire tagli inclinati, ove necessario. According to further variants, moreover included in the scope of protection of the present invention, the two slides 14 can be moved by means of independent motors, of the type indicated with 33. This naturally must take place in collaboration with the displacement of the support 38 for the shaft 18 bearing the pulley assembly 16 with idle pulleys so that the exact tension of the wire is maintained. By means of such a correlated movement of the slides and of the aforementioned support it is possible to perform inclined cuts, where necessary.

Nelle forme realizzative in precedenza mostrate si è avuto modo di descrivere una realizzazione in grado di effettuare tre tagli paralleli contemporanei. In the embodiments previously shown it has been possible to describe an embodiment capable of carrying out three simultaneous parallel cuts.

La figura 5 mostra una ulteriore realizzazione nella quale si possono prevedere sino a decine di tagli contemporanei, grazie alla previsione di altrettante pulegge affiancate in ogni assieme a puleggia. In una tale realizzazione è auspicabile allora che l'albero 18 recante le pulegge sia supportato a sue estremità su una coppia di carrelli 14 scorrevolmente disposti al disopra di rispettivi montanti 13. In tal modo si avrà una maggiore robustezza della struttura che deve sopportare così tante pulegge e conseguentemente un peso così rilevante. Figure 5 shows a further embodiment in which up to dozens of simultaneous cuts can be provided, thanks to the provision of as many pulleys placed side by side in each pulley assembly. In such an embodiment, it is then desirable that the shaft 18 carrying the pulleys is supported at its ends on a pair of carriages 14 slidingly arranged above respective uprights 13. In this way there will be greater strength of the structure which must bear so many pulleys and consequently such a considerable weight.

La figura 5 mostra anch'essa nella parte superiore la serie di quattro ruote atte a deviare ed indirizzare il filo dall'ultima puleggia di un assieme a puleggia alla prima puleggia dell'altro assieme. Figure 5 also shows in the upper part the series of four wheels adapted to deviate and direct the wire from the last pulley of one pulley assembly to the first pulley of the other assembly.

Si comprende ancora di più, in una disposizione ove ogni assieme prevede una decina o più di pulegge quanto sia utile poter effettuare una rotazione adeguata di ciascuna puleggia alla spira o parte di spira che la avvolge, minimizzando il consumo e l'usura della rispettiva gola. It is even more clear, in an arrangement where each assembly includes a dozen or more pulleys, how useful it is to be able to carry out an adequate rotation of each pulley to the coil or part of the coil that surrounds it, minimizing the consumption and wear of the respective groove. .

Claims (10)

RIVENDICAZIONI 1. Macchina per il taglio plurimo di blocchi di pietra comprendente una intelaiatura a portale (12) su montanti opposti (13) della quale scorrono due rispettivi carrelli (14) recanti ciascuno un assieme a puleggia (15, 16) sul quale scorre un filo diamantato (20) disposto ad anello chiuso, caratterizzata dal fatto che almeno un assieme a puleggia (16) è costituito da una serie di singole pulegge (17) accostate tra loro, poste su un albero comune (18) e liberamente e girevolmente folli, essendo previsti elementi di deviazione di detto filo tra un'ultima puleggia (17) di detto assieme a puleggia folle (16) ed una prima puleggia (17) solidale ad un albero dell'altro assieme a puleggia (15) che è comandato in rotazione da un mezzo motore (29). CLAIMS 1. Machine for the multiple cutting of stone blocks comprising a portal frame (12) on opposite uprights (13) of which slide two respective carriages (14) each carrying a pulley assembly (15, 16) on which a wire slides diamond (20) arranged in a closed ring, characterized by the fact that at least one pulley assembly (16) consists of a series of single pulleys (17) placed side by side, placed on a common shaft (18) and freely and rotatably idle, elements for deviation of said wire being provided between a last pulley (17) of said idle pulley assembly (16) and a first pulley (17) integral with a shaft of the other pulley assembly (15) which is rotated from a motor vehicle (29). 2. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che detti elementi di deviazione sono costituiti da ruote folli. 2. Machine according to claim 1, characterized in that said deflection elements consist of idle wheels. 3. Macchina secondo la rivendicazione 1 o 2, caratterizzata dal fatto che detti elementi di deviazione comprendono una prima ruota ad asse orizzontale (21) che devia verso l'alto detto filo (20) nella zona compresa tra detti due assiemi (15, 16), due ulteriori ruote ad asse verticale (22, 23) ed una quarta ruota (24) ad asse orizzontale. 3. Machine according to claim 1 or 2, characterized in that said deflection elements comprise a first horizontal axis wheel (21) which deflects said wire (20) upwards in the area between said two assemblies (15, 16 ), two further wheels with vertical axis (22, 23) and a fourth wheel (24) with horizontal axis. 4. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che a detto assieme a puleggia (16) costituito da una serie di pulegge folli (17) è associato un dispositivo per il tensionamento di detto filo. 4. Machine according to claim 1, characterized in that a device for tensioning said thread is associated with said pulley assembly (16) consisting of a series of idle pulleys (17). 5. Macchina secondo la rivendicazione 4, caratterizzata dal fatto che detto dispositivo per il tensionamento del filo comprende un supporto per detto albero comune (18) recante detto assieme a puleggra (16) costituito da una serie di pulegge folli (17) spostabile in direzione essenzialmente orizzontale tramite un attuatore (37). 5. Machine according to claim 4, characterized in that said device for tensioning the thread comprises a support for said common shaft (18) bearing said pulley assembly (16) consisting of a series of idle pulleys (17) which can be moved in the direction essentially horizontal by means of an actuator (37). 6. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che ciascuno di detti carrelli (14) è spostabile verticalmente tramite una vite (32) in impegno con una rispettiva madrevite (31) solidale ad essi, detta vite (32) essendo ruotata tramite un motore (33). 6. Machine according to claim 1, characterized in that each of said carriages (14) can be moved vertically by means of a screw (32) in engagement with a respective nut screw (31) integral with them, said screw (32) being rotated by means of a engine (33). 7. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che ciascuno di detti carrelli (14) è spostabile verticalmente tramite una vite (32) in impegno con una rispettiva madrevite (31) solidale ad essi, ogni vite (32) impegnandosi in un riduttore (35) che trae il moto da una trasmissione (34) comandata da un motore (33). 7. Machine according to claim 1, characterized in that each of said carriages (14) can be moved vertically by means of a screw (32) in engagement with a respective nut screw (31) integral with them, each screw (32) engaging in a reducer (35) which is powered by a transmission (34) driven by a motor (33). 8. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che detto filo in suoi tratti inferiori rivolti verso un blocco di pietra da tagliare (25) è guidato ad estremità opposte a detto manufatto da testine guidafilo (27). 8. Machine according to claim 1, characterized in that said wire in its lower portions facing a block of stone to be cut (25) is guided at opposite ends to said product by wire guide heads (27). 9. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che ciascun albero (18) recante un assieme a puleggia (15, 16) è disposto a sbalzo sul rispettivo carrello (14). 9. Machine according to claim 1, characterized in that each shaft (18) carrying a pulley assembly (15, 16) is arranged overhanging on the respective carriage (14). 10. Macchina secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che ciascun albero (18) recante un assieme a puleggia (15, 16) è supportato su una coppia di carrelli (14) scorrevolmente guidati su una rispettiva coppia di montanti (13). 10. Machine according to claim 1, characterized in that each shaft (18) carrying a pulley assembly (15, 16) is supported on a pair of carriages (14) slidably guided on a respective pair of uprights (13).
IT96MI002181A 1996-10-22 1996-10-22 MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS IT1285528B1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT96MI002181A IT1285528B1 (en) 1996-10-22 1996-10-22 MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT96MI002181A IT1285528B1 (en) 1996-10-22 1996-10-22 MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITMI962181A1 true ITMI962181A1 (en) 1998-04-22
IT1285528B1 IT1285528B1 (en) 1998-06-08

Family

ID=11375068

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT96MI002181A IT1285528B1 (en) 1996-10-22 1996-10-22 MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT1285528B1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
IT1285528B1 (en) 1998-06-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP5674312B2 (en) Machine for cutting paper logs
CN204036671U (en) Stone material plate chain saw cut-off machine
ITTO20080385A1 (en) MULTI-TOOL SAWING MACHINE FOR CUTTING OF MATERIAL IN BLOCKS
ITTO980637A1 (en) SLAB CUTTING MACHINE FROM A STONE MATERIAL BLOCK.
RU2018129835A (en) SMALL FOUR-AXLE FIBER LAYING MACHINE
ITBO20000226A1 (en) MULTIPLE CUTTING MACHINE WITH ROW OF SLABS OF ROCK MATERIAL.
CN106424482A (en) Automatic steel bar cage binding device
WO1993014914A1 (en) Machine for the multiple cutting of blocks of stone materials
ITMI962181A1 (en) MULTI CUTTING MACHINE FOR STONE BLOCKS
CN207402561U (en) Knife saw movable type plank cutting and polishing production line
CN106283320A (en) A kind of two-layer equation liftable type warping machine
DE60002509D1 (en) Band saw with at least two individually driven saw band deflection rollers for sawing metals
CH687997A5 (en) Embroidery machine with vertically arranged fabric plane.
DE899705C (en) Feed chain for circular saws with circular saw blades arranged above the feed chain
ITFI20120078A1 (en) "MACHINE FOR CUTTING STONE AND SIMILAR BLOCKS"
CN110373888A (en) A kind of twill density takes warp-knitted face fabric automatic cutting means
ITBO20010700A1 (en) APPARATUS TO FORM GROUPS OF PRODUCTS, SUCH AS ROLLS OF SANITARY OR DOMESTIC PAPER, CONVENIENTLY ORDERED.
ITMI972189A1 (en) MINIMUM CLEARANCE MACHINE FOR MULTIPLE CUTTING OF STONE BLOCKS
US4048892A (en) Belt saw guiding device for a belt saw machine
AT402271B (en) FRAME SAW
ITMI20100263A1 (en) EQUIPMENT FOR VARIATION OF 10MM CUTTING THICKNESS OF MACHINES FOR THE CUTTING OF STONES
ITTO981111A1 (en) MACHINE FOR CUTTING BLOCKS OF ROCK MATERIAL.
IT202000010447A1 (en) ABRASIVE WIRE MACHINE TOOL FOR CUTTING STONE SLABS WITH SLAB THICKNESS ADJUSTMENT SYSTEM
ITTO950928A1 (en) SAWING MACHINE FOR SLICING BLOCKS OF STONE MATERIAL INTO SLABS
ITBZ930045A1 (en) PROCEDURE FOR THE CONSTRUCTION AND PROCESSING OF PARALLEL OBLIQUE CUTS ON THE TWO FRONT SURFACES OF WOODEN PIECES LONGITUDINALLY EXTENDED AND TWO-FRONT PROFILING MACHINE FOR THE IMPLEMENTATION OF THIS PROCEDURE.

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted