CH690058A5 - Suppressor ashtray odors. - Google Patents

Suppressor ashtray odors. Download PDF

Info

Publication number
CH690058A5
CH690058A5 CH35896A CH35896A CH690058A5 CH 690058 A5 CH690058 A5 CH 690058A5 CH 35896 A CH35896 A CH 35896A CH 35896 A CH35896 A CH 35896A CH 690058 A5 CH690058 A5 CH 690058A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
receptacle
fan
ashtray
ashtray according
filtration unit
Prior art date
Application number
CH35896A
Other languages
French (fr)
Inventor
Jean-Jacques Piade
Original Assignee
Tabac Fab Reunies Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Tabac Fab Reunies Sa filed Critical Tabac Fab Reunies Sa
Publication of CH690058A5 publication Critical patent/CH690058A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24FSMOKERS' REQUISITES; MATCH BOXES; SIMULATED SMOKING DEVICES
    • A24F19/00Ash-trays
    • A24F19/0042Ash-trays with smoke filtering devices

Landscapes

  • Filtering Of Dispersed Particles In Gases (AREA)
  • Cigarettes, Filters, And Manufacturing Of Filters (AREA)

Description

       

  
 



  La présente invention concerne un cendrier suppresseur d'odeur et de fumée visible, qui prévient la passage à l'environnement ambiant de la fumée d'une cigarette se consumant dans la portion de réceptacle du cendrier. 



  Il a été proposé d'extraire l'air et la fumée d'un cendrier à travers un filtre avant de le rejeter dans l'atmosphère. 



  Parce que les particules de fumée de tabac sont très petites, des matériaux conventionnels de filtration pour cendrier sont inefficaces pour les capturer. Pour pouvoir obtenir une rétention significative, le filtre doit être très dense et la chute de pression à travers le filtre devient tellement élevée qu'un petit ventilateur n'est pas adapté pour en extraire la fumée. L'emploi de plus grands ventilateurs implique une élévation considérable en coût, bruit et consommation d'énergie. Cependant, même si une filtration efficace des particules de fumée est obtenue, des vapeurs ayant différentes odeurs subsistent dans l'air extrait du cendrier. 



  Un cendrier, tel que décrit dans les revendications permet de supprimer les odeurs et la fumée visible de manière plus efficace que les cendriers connus. 



  De manière générale, ce cendrier selon l'invention comprend: un réceptacle, un ventilateur en communication fluidique avec le réceptacle pour extraire l'air du réceptacle, et une unité de filtration, disposée sur le passage de l'air extrait du réceptacle par le ventilateur, comprenant un filtre électrostatique, par exemple à fibres polymère, et un produit portant un suppresseur d'odeurs. 



  De préférence, il possède au moins une sortie vers l'air environnant pour l'air ayant passé par l'unité de filtration. 



  Les suppresseurs d'odeurs préférés sont de préférence sans ou presque sans odeurs, et permettent de supprimer l'odeur des produits gazeux  d'une cigarette se consumant. Un suppresseur d'odeurs préféré est le charbon actif particulièrement efficace pour capturer des gaz. Le charbon actif peut être utilisé seul ou en combinaison avec un mélange ayant une odeur désirable comme le  alpha -n-hexylcinnamaldehyde. 



  L'unité de filtration est de préférence une cartouche filtrante échangeable. De préférence, l'unité de filtration est attachée au ventilateur; ceci réduisant le bruit produit par le cendrier et maximisant le passage de la fumée dans le filtre. 



  Un filtre de fibres polymère chargées électrostatiquement permet une filtration très efficace des aérosols de la fumée pour une faible chute de pression, ceci parce que la fumée de tabac est un aérosol chargé électriquement avec des particules de très faibles dimensions qui sont efficacement attirées par les fibres. 



  La fumée d'une cigarette, d'un cigare ou d'un autre article à fumer placé dans le réceptacle du cendrier est aspirée par le ventilateur du réceptacle, à travers le filtre et le produit portant le suppresseur d'odeurs, et l'air filtré est expulsé du cendrier. De préférence le ventilateur est commandé lorsqu'une cigarette ou autre article à fumer est placé dans le réceptacle. Ceci peut être obtenu automatiquement, par exemple par un capteur sensible à la pression ou aux infrarouges.

   En variante, le ventilateur peut être commandé par un interrupteur manuel lorsque le fumeur commence à fumer et stoppé lorsque il arrête, de telle manière que le suppresseur d'odeurs est continuellement relâché dans l'atmosphère lorsque le fumeur fume, n'agissant pas seulement sur la fumée provoquée par la combustion de la cigarette dans le cendrier, mais aussi sur la fumée provenant de la cigarette en train d'être fumée. Si un interrupteur actionnable manuellement est employé, il peut être mis en action lorsqu'un couvercle couvrant le réceptacle est ouvert afin de placer la cigarette dans le réceptacle. De préférence, lorsque le cendrier n'est pas utilisé, le réceptacle est fermé hermétiquement par un couvercle pour améliorer la capacité du cendrier à supprimer les odeurs.

   De préférence, lorsque le fumeur cesse de fumer et que le couvercle est fermé, les sorties sont aussi fermées hermétiquement. Ceci empêche les vapeurs en provenance des  cendres et des mégots dans le réceptacle de passer dans l'environnement et permet au charbon actif de capturer les odeurs résiduelles. Ceci permet aussi que les odeurs résiduelles ne soient pas réinjectées dans l'environnement lorsque le cendrier est réutilisé. 



  L'invention est décrite ci-dessous au moyen d'un exemple, en se référant au dessin annexé qui représente schématiquement une coupe transversale d'un cendrier selon une forme d'exécution de l'invention. 



  Le cendrier 10 possède un réceptacle 12 défini par des parois latérales 14 et un fond 16. Le fond 16 du réceptacle sépare ce dernier d'une chambre de ventilateur inférieure 18. Un ventilateur 20 est monté de manière centrale dans le fond 16 du réceptacle, ayant son axe de rotation vertical et son moteur 22 s'étendant à travers le fond du réceptacle et reposant sur la base de la chambre de ventilateur 18. Les pales de ventilateur 24 sont logées dans la chambre de ventilateur 18 et la cheminée d'entrée 26 du ventilateur s'étend de manière centrale vers le haut dans le réceptacle 12. La portion supérieure de la cheminée d'entrée 26 est formée d'un tamis 28. Des aubes hélicoïdales 29 sont disposées à la surface extérieure du tamis 28. Ceci augmente le débit d'air du réceptacle 12 vers la cheminée d'entrée 26.

   L'extrémité supérieure de la cheminée d'entrée 26 est une paroi pleine 30 en forme de parapluie (courbure convexe), qui augmente aussi le débit d'air dans la cheminée d'entrée. Le diamètre de la paroi 30 est plus grand que celui de la cheminée d'entrée, de telle manière que la paroi 30 s'étende bien au-delà de la paroi cylindrique latérale de la cheminée d'entrée. Cette paroi augmente le débit d'air dans le réceptacle et améliore la capture des odeurs et de la fumée, fournissant aussi une surface sur laquelle les cigarettes peuvent être écrasées. Une cartouche de filtre annulaire 32 de fibres polymère chargées électrostatiquement et de charbon actif entoure les pales de ventilateur 24. Les fibres de la cartouche de filtre 32 peuvent aussi être imprégnées avec du ( alpha -n-hexylcinnamaldehyde.

   Des ouvertures à jalousies 34 sont aménagées dans la paroi latérale 36 de la chambre de ventilateur 18. Le moteur 22 du ventilateur est alimenté par des batteries 38, de préférence rechargeables, disposées dans la chambre de ventilateur 18, et est actionné par un interrupteur disposé  de préférence sur la paroi latérale 36 de la chambre de ventilateur. Un couvercle 42 recouvrant le réceptacle peut être proposé. 



  Pour l'utilisation, le couvercle 42 est retiré du réceptacle 12 et un interrupteur est actionné par le fumeur afin de mettre en route le ventilateur 20 lorsqu'il commence à fumer. Lorsqu'une cigarette allumée est placée dans le réceptacle 12, avec l'extrémité allumée sur ou proche du fond 16, la fumée de la cigarette, accompagnée d'air, est aspirée par le ventilateur par l'entrée 26 et à travers la cartouche filtrante 32 vers la chambre de ventilateur 18. Les fibres polymère chargées électrostatiquement de la cartouche 32 retirent les particules de la fumée, les gaz sont retenus dans le charbon actif et le suppresseur d'odeurs est entraîné dans l'air. L'air filtré quitte la chambre de ventilateur par les ouvertures 34 dans la paroi latérale 36 de la chambre de ventilateur. 



  Puisque le ventilateur est continuellement en fonction, s'il n'y a pas de cigarette dans le réceptacle 12, de l'air seul est aspiré à travers la cartouche filtrante 32 dans la chambre de ventilateur 18 est expulsé par les ouvertures 34. Le suppresseur d'odeurs est entraîné par l'air lorsqu'il passe par la cartouche filtrante et agit comme composant odorant dans l'atmosphère. Lorsque le fumeur a terminé de fumer, le ventilateur peut être déconnecté. Lorsque le cendrier n'est pas utilisé, le couvercle 42 peut être replacé sur le réceptacle 12 pour le fermer hermétiquement. Lorsque le couvercle 42 est replacé, les ouvertures à jalousies 34 peuvent se fermer pour rendre le cendrier complètement étanche. Ceci peut être obtenu par exemple, par une connexion mécanique entre le couvercle et les jalousies.

   Ceci permet au charbon actif de capturer les odeurs des cendres et des mégots de cigarettes, de telle manière que lorsque le cendrier est réutilisé les odeurs contenues dans l'air renvoyé initialement à l'environnement depuis le réceptacle, soient considérablement réduites. 



  Lorsque la cartouche filtrante 32 perd de son efficacité de filtration ou lorsque la quantité de suppresseur d'odeur dans la cartouche est faible, la cartouche est retirée et une nouvelle cartouche est installée. Le charbon actif peut être disposé dans la cartouche de filtration 32. En variante, une cartouche  séparée échangeable de charbon actif peut être prévue de manière à pouvoir être échangée indépendamment de la cartouche filtrante principale. Le réceptacle 12 peut être séparé de la chambre de ventilateur 18 pour permettre le remplacement de la cartouche filtrante et des batteries 38. 



  Le cendrier selon l'invention fournit un moyen d'une efficacité surprenante pour retirer des particules de la fumée produite par une cigarette ou autre article fumable se consumant dans le cendrier et pour retirer les gaz odorants de la fumée. Si désiré, il peut aussi dispenser un suppresseur d'odeurs dans l'atmosphère durant tout le moment où le fumeur fume. Le cendrier selon l'invention fournit un moyen pour réduire de manière efficace les odeurs associées à la fumée ainsi que la quantité de fumée visible dans l'environnement. 



  
 



  The present invention relates to an ashtray suppressing odor and visible smoke, which prevents the passage into the ambient environment of the smoke of a cigarette burning in the receptacle portion of the ashtray.



  It has been proposed to extract the air and smoke from an ashtray through a filter before discharging it into the atmosphere.



  Because the tobacco smoke particles are very small, conventional ashtray filtration materials are ineffective in capturing them. To be able to obtain significant retention, the filter must be very dense and the pressure drop across the filter becomes so high that a small fan is not suitable for extracting the smoke. The use of larger fans implies a considerable increase in cost, noise and energy consumption. However, even if effective filtration of the smoke particles is obtained, vapors with different odors remain in the air extracted from the ashtray.



  An ashtray, as described in the claims, makes it possible to remove odors and visible smoke more effectively than known ashtrays.



  In general, this ashtray according to the invention comprises: a receptacle, a fan in fluid communication with the receptacle for extracting air from the receptacle, and a filtration unit, arranged on the passage of the air extracted from the receptacle by the ventilator, comprising an electrostatic filter, for example with polymer fibers, and a product carrying an odor suppressor.



  Preferably, it has at least one outlet to the surrounding air for the air having passed through the filtration unit.



  The preferred odor suppressants are preferably odorless or almost odorless, and make it possible to suppress the odor of gaseous products of a burning cigarette. A preferred odor suppressor is activated carbon which is particularly effective in capturing gases. Activated charcoal can be used alone or in combination with a mixture having a desirable odor such as alpha -n-hexylcinnamaldehyde.



  The filtration unit is preferably an exchangeable filter cartridge. Preferably, the filtration unit is attached to the fan; this reduces the noise produced by the ashtray and maximizes the passage of smoke through the filter.



  A filter of electrostatically charged polymer fibers allows very efficient filtration of smoke aerosols for a low pressure drop, because tobacco smoke is an electrically charged aerosol with very small particles which are effectively attracted to fibers .



  The smoke from a cigarette, cigar or other smoking article placed in the ashtray receptacle is drawn by the receptacle fan, through the filter and the product carrying the odor suppressor, and the filtered air is expelled from the ashtray. Preferably the fan is controlled when a cigarette or other smoking article is placed in the receptacle. This can be achieved automatically, for example by a pressure or infrared sensitive sensor.

   Alternatively, the fan can be controlled by a manual switch when the smoker starts smoking and stopped when he stops, so that the odor suppressor is continuously released into the atmosphere when the smoker smokes, not only acting on the smoke caused by the burning of the cigarette in the ashtray, but also on the smoke from the cigarette being smoked. If a manually operable switch is used, it can be operated when a cover covering the receptacle is opened to place the cigarette in the receptacle. Preferably, when the ashtray is not in use, the receptacle is hermetically closed by a cover to improve the capacity of the ashtray to suppress odors.

   Preferably, when the smoker quits smoking and the lid is closed, the outlets are also sealed. This prevents vapors from the ashes and butts in the receptacle from entering the environment and allows the activated carbon to capture residual odors. This also ensures that residual odors are not reinjected into the environment when the ashtray is reused.



  The invention is described below by way of an example, with reference to the accompanying drawing which schematically shows a cross section of an ashtray according to an embodiment of the invention.



  The ashtray 10 has a receptacle 12 defined by side walls 14 and a bottom 16. The bottom 16 of the receptacle separates the latter from a lower fan chamber 18. A fan 20 is mounted centrally in the bottom 16 of the receptacle, having its vertical axis of rotation and its motor 22 extending through the bottom of the receptacle and resting on the base of the fan chamber 18. The fan blades 24 are housed in the fan chamber 18 and the inlet chimney 26 of the fan extends centrally upwards into the receptacle 12. The upper portion of the inlet chimney 26 is formed by a screen 28. Helical vanes 29 are arranged on the outer surface of the screen 28. This increases the air flow from receptacle 12 to the inlet chimney 26.

   The upper end of the inlet chimney 26 is a solid wall 30 in the form of an umbrella (convex curvature), which also increases the air flow in the inlet chimney. The diameter of the wall 30 is greater than that of the inlet chimney, so that the wall 30 extends well beyond the lateral cylindrical wall of the inlet chimney. This wall increases the air flow in the receptacle and improves the capture of odors and smoke, also providing a surface on which cigarettes can be smashed. An annular filter cartridge 32 of electrostatically charged polymer fibers and activated carbon surrounds the fan blades 24. The fibers of the filter cartridge 32 can also be impregnated with (alpha -n-hexylcinnamaldehyde.

   Louvered openings 34 are provided in the side wall 36 of the fan chamber 18. The fan motor 22 is powered by batteries 38, preferably rechargeable, arranged in the fan chamber 18, and is actuated by a switch arranged preferably on the side wall 36 of the fan chamber. A cover 42 covering the receptacle can be proposed.



  For use, the cover 42 is removed from the receptacle 12 and a switch is actuated by the smoker in order to start the fan 20 when it begins to smoke. When a lit cigarette is placed in the receptacle 12, with the lit end on or near the bottom 16, the smoke from the cigarette, accompanied by air, is sucked in by the fan through the inlet 26 and through the cartridge filter 32 to the fan chamber 18. The electrostatically charged polymer fibers of the cartridge 32 remove the particles from the smoke, the gases are retained in the activated carbon and the odor suppressor is entrained in the air. The filtered air leaves the fan chamber through the openings 34 in the side wall 36 of the fan chamber.



  Since the fan is continuously running, if there is no cigarette in the receptacle 12, only air is sucked through the filter cartridge 32 into the fan chamber 18 is expelled through the openings 34. The odor suppressor is entrained by air when it passes through the filter cartridge and acts as an odor component in the atmosphere. When the smoker has finished smoking, the fan can be turned off. When the ashtray is not in use, the cover 42 can be replaced on the receptacle 12 to close it hermetically. When the cover 42 is replaced, the louvered openings 34 can close to make the ashtray completely sealed. This can be achieved, for example, by a mechanical connection between the cover and the louvers.

   This allows the activated carbon to capture the odors from the ashes and cigarette butts, so that when the ashtray is reused the odors contained in the air initially returned to the environment from the receptacle, are considerably reduced.



  When the filter cartridge 32 loses its filtration efficiency or when the quantity of odor suppressor in the cartridge is low, the cartridge is removed and a new cartridge is installed. The activated carbon can be placed in the filter cartridge 32. As a variant, a separate exchangeable cartridge of activated carbon can be provided so that it can be exchanged independently of the main filter cartridge. The receptacle 12 can be separated from the fan chamber 18 to allow replacement of the filter cartridge and the batteries 38.



  The ashtray according to the invention provides a surprisingly effective means for removing particles from the smoke produced by a cigarette or other smokable article burning in the ashtray and for removing the odorous gases from the smoke. If desired, it can also dispense an odor suppressant to the atmosphere during the entire time the smoker smokes. The ashtray according to the invention provides a means for effectively reducing the odors associated with smoke as well as the amount of smoke visible in the environment.


    

Claims (10)

1. Cendrier (10) comprenant un réceptacle (12), un ventilateur (20) et une unité de filtration (32), caractérisé en ce que le ventilateur (20) est en communication fluidique avec le réceptacle (12), et l'unité de filtration (32) est disposée sur le passage de l'air extrait du réceptacle par le ventilateur et comprend un filtre électrostatique et un produit portant un suppresseur d'odeurs, le ventilateur ayant une cheminée d'entrée qui s'étend au centre du réceptacle.     1. Ashtray (10) comprising a receptacle (12), a fan (20) and a filtration unit (32), characterized in that the fan (20) is in fluid communication with the receptacle (12), and the filtration unit (32) is arranged on the passage of the air extracted from the receptacle by the fan and comprises an electrostatic filter and a product carrying an odor suppressor, the fan having an inlet chimney which extends in the center of the receptacle. 2. Cendrier selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend en outre au moins une sortie (34) du cendrier pour l'air ayant passé par l'unité de filtration. 2. Ashtray according to claim 1, characterized in that it further comprises at least one outlet (34) of the ashtray for the air having passed through the filtration unit. 3. Cendrier selon l'une des revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que le filtre électrostatique contient des fibres polymère. 3. Ashtray according to one of claims 1 or 2, characterized in that the electrostatic filter contains polymer fibers. 4. 4. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que le suppresseur d'odeurs contient du charbon actif.  Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that the odor suppressor contains activated carbon. 5. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que le suppresseur d'odeurs comprend du alpha -n-hexylcinnamaldehyde. 5. Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that the odor suppressor comprises alpha -n-hexylcinnamaldehyde. 6. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'unité de filtration (32) est constituée d'une cartouche filtrante. 6. Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that the filtration unit (32) consists of a filter cartridge. 7. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'unité de filtration (32) est attachée au ventilateur (20). 7. Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that the filtration unit (32) is attached to the fan (20). 8. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend en outre un interrupteur actionnable manuellement pour la commande du ventilateur (20). 8. Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that it further comprises a manually operable switch for controlling the fan (20). 9. 9. Cendrier selon l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que la communication fluidique entre le ventilateur (20) et le réceptacle (12) est obtenue par la cheminée d'entrée comprenant un cylindre (26) géné ralement vertical, l'extrémité inférieure dudit cylindre étant disposée immédiatement au-dessus du ventilateur, son extrémité supérieure s'ouvrant dans le réceptacle.  Ashtray according to one of the preceding claims, characterized in that the fluid communication between the fan (20) and the receptacle (12) is obtained by the inlet chimney comprising a generally vertical cylinder (26), the lower end said cylinder being disposed immediately above the fan, its upper end opening into the receptacle. 10. Cendrier selon la revendication 9, caractérisé en ce que la surface extérieure de la paroi cylindrique verticale d'une portion du cylindre disposée dans le réceptacle est munie d'aubes hélicoïdales (29). 10. Ashtray according to claim 9, characterized in that the outer surface of the vertical cylindrical wall of a portion of the cylinder disposed in the receptacle is provided with helical vanes (29).  
CH35896A 1995-02-10 1996-02-12 Suppressor ashtray odors. CH690058A5 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GBGB9502655.5A GB9502655D0 (en) 1995-02-10 1995-02-10 Odour suppressing ashtray

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH690058A5 true CH690058A5 (en) 2000-04-14

Family

ID=10769420

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH35896A CH690058A5 (en) 1995-02-10 1996-02-12 Suppressor ashtray odors.

Country Status (4)

Country Link
CH (1) CH690058A5 (en)
GB (2) GB9502655D0 (en)
HK (1) HK1014463A1 (en)
NL (1) NL1002297C1 (en)

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0985353A1 (en) 1998-09-11 2000-03-15 Fabriques De Tabac Reunies S.A. Fan-assisted ashtray
DE102007011095B4 (en) * 2007-03-08 2011-08-25 Rogmans, Maria, 47546 Transportable device for fine dust and smoke extraction

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4154251A (en) * 1976-12-08 1979-05-15 Doyel John S Smoke dispersal device
US4161181A (en) * 1977-03-16 1979-07-17 Larry King Smoke filtering ashtrays
JPH036237Y2 (en) * 1987-11-30 1991-02-18
US5325876A (en) * 1993-01-04 1994-07-05 Yang Tsung Hsun Ashtray with ozone generator and catalytic exchanger

Also Published As

Publication number Publication date
NL1002297C1 (en) 1996-08-12
HK1014463A1 (en) 1999-09-30
GB2298351A (en) 1996-09-04
GB9502655D0 (en) 1995-03-29
GB9602587D0 (en) 1996-04-10
GB2298351B (en) 1998-09-23

Similar Documents

Publication Publication Date Title
RU2159067C2 (en) Cigarette burning unit, hand-held device for filtering of smoke side flow, receiver and combination of such parts
US5259400A (en) Smokeless ashtray
US5495859A (en) Cigarette smoke filter system
US20050205103A1 (en) Receptacle
US20080230077A1 (en) Non-polluting smoking device
KR102237224B1 (en) Ashtray unit of water circulation type
US2612896A (en) Cigarette snuffer with sand renewing means
CH690058A5 (en) Suppressor ashtray odors.
US20070231756A1 (en) Candle extinguishing device
WO2002006138A1 (en) Packet for smoker's articles with extinguishing and storage means
JPH0123380Y2 (en)
FR2541117A1 (en) AIR ODOR NEUTRALIZATION DEVICE LOADED WITH ODOR COMPONENTS
CN110917769A (en) Water-soluble smoke purifying smoking machine
US7231924B2 (en) Deodorizer for cigarette butt collection containers
FR2642998A1 (en) VACUUM CLEANER FOR INDUSTRIAL APPLICATIONS
EP3068243A1 (en) Ashtray
CN111493359A (en) Stub collecting box
JP2858106B2 (en) Butt storage container
CN204653773U (en) Multi-functional storage container
KR100570383B1 (en) A Cigarette Smoke Resolution Apparatus
FR2510953A1 (en) Ashtray for motor vehicle - passes cigarette ends through waste disposal grinder and then disperses waste into vehicle airstream
US20230011419A1 (en) Cigarette disposal/smoker's pollution reduction system
JPH0621418Y2 (en) Separation device in a vacuum cleaner for cigarette butts
KR101890174B1 (en) Desktop smoking filter device
CN2383355Y (en) Non-smoke ash-tray

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased