CH618629A5 - Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members - Google Patents

Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members Download PDF

Info

Publication number
CH618629A5
CH618629A5 CH1569674A CH1569674A CH618629A5 CH 618629 A5 CH618629 A5 CH 618629A5 CH 1569674 A CH1569674 A CH 1569674A CH 1569674 A CH1569674 A CH 1569674A CH 618629 A5 CH618629 A5 CH 618629A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
oars
machine
sieve
axis
screen
Prior art date
Application number
CH1569674A
Other languages
French (fr)
Inventor
Mircea Tarca
Original Assignee
Tesatorille Reunite Bucuresti
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Tesatorille Reunite Bucuresti filed Critical Tesatorille Reunite Bucuresti
Priority to CH1569674A priority Critical patent/CH618629A5/en
Publication of CH618629A5 publication Critical patent/CH618629A5/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41CPROCESSES FOR THE MANUFACTURE OR REPRODUCTION OF PRINTING SURFACES
    • B41C1/00Forme preparation
    • B41C1/14Forme preparation for stencil-printing or silk-screen printing
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F15/00Screen printers
    • B41F15/14Details
    • B41F15/34Screens, Frames; Holders therefor
    • B41F15/36Screens, Frames; Holders therefor flat

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Abstract

The cloth is first stretched longitudinally between the longitudinal end of the frame (1) and the cylinder (3), and then widthways, the cloth being fastened to the two rails (5). Next, the whole of the cloth is pressed upwards by the platform (15) and stuck to the underside of the stretcher members (2). Finally the cloth is cut along the outline of the stretcher members. In this way cloths are obtained which are evenly stretched for screen-printing purposes. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Procédé pour tendre et fixer des toiles à tamis sur des rames rigides permettant d'assurer une tension égale sur toute la surface de la toile à tamis, caractérisé en ce que la toile à tamis est tendue d'abord dans le sens de la longueur, ensuite dans le sens de la largeur, en ce que la toile à tamis est mise en contact avec une pluralité de rames dont les surfaces inférieures ont été enduites d'adhésif, et en ce que la toile à tamis est coupée suivant le contour des rames.



   2. Machine pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication 1, caractérisée par un dispositif pour retenir la toile à tamis et pour la tendre dans le sens de la longueur et de la largeur, par un dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames, et par un dispositif de mesure des valeurs des tensions dans les directions indiquées.



   3. Machine selon la revendication 2, caractérisée en ce qu'un cadre rigide (1) et un cylindre (3) sont prévus pour la tension suivant le sens de la longueur, le cylindre étant actionné par un réducteur, en ce qu'elle comprend deux rails (5), utilisés pour la tension dans le sens de la largeur et actionnés par l'intermédiaire d'axes filetés (7) et de roues dentées coniques (8, 9) par un moteur, et en ce que le dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames comprend une plate-forme (15) fixée par des bras (16) comportant des écrous engagés sur un axe fileté (17) actionné par l'intermédiaire de roues dentées coniques (18, 19) et d'un axe (20) par un moteur électrique (26), en vue du collage de la toile à tamis sur les surfaces inférieures des rames.



   La présente invention concerne un procédé et une machine pour tendre et fixer des toiles à tamis (textiles et métalliques) sur des rames rigides, à fins d'utilisation dans les imprimeries et spécialement dans les imprimeries pour l'industrie textile pour la   sérigraphie.



  sérigraphie.   



   Les dispositifs connus de tension des toiles à tamis destinées à l'utilisation dans la sérigraphie sont pourvus de tendeurs à vis, manoeuvrés individuellement et à la main. Ils n'assurent pourtant pas une fixation égale des bords du matériel textile, d'une part, à cause de la prise discontinue des tendeurs à vis et, d'autre part, à cause de l'action inégale des tendeurs à vis, manoeuvrés séparément, I'un après l'autre.



   L'utilisation de tels dispositifs, en particulier pour des textiles fortement extensibles, comme par exemple le Nylon, conduit à des inégalités de la surface de la toile à tamis, causant elles-mêmes des inégalités du dessin lors de l'impression.



   Un autre désavantage d'un tel dispositif est qu'avant chaque fixation de la toile à tamis, celle-ci doit être coupée séparément pour chaque rame. Cela conduit à une consommation élevée de matière première et à un rendement moindre de la machine. En plus de cela, les cadres à impression obtenus successivement sont tendus inégalement, ce qui influence défavorablement l'exactitude de l'impression.



   L'idée de base de l'invention présentée ici est de fixer le matériel textile de manière continue et de le tendre simultanément.



   Le procédé selon l'invention consiste en ce que la toile à tamis est tendue d'abord dans le sens de la longueur, ensuite dans le sens de la largeur, en ce que la toile à tamis est mise en contact avec une pluralité de rames dont les surfaces inférieures ont été enduites d'adhésif, et en ce que la toile à tamis est coupée suivant le contour des rames.



   La machine pour la mise en oeuvre du procédé selon l'invention comporte un dispositif pour retenir la toile à tamis et pour la tendre dans le sens de la longueur et de la largeur, un dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames, et un dispositif de mesure des valeurs des tensions dans les directions indiquées.



   La nature de l'invention est concrétisée à l'aide des figures suivantes, représentant un exemple de réalisation:
 fig. 1: représentation axonométrique de la machine;
 fig. 2: coupe longitudinale en plan vertical de la machine;
 fig. 3: vue frontale du mécanisme pour la tension dans le sens de la longueur;
 fig. 4: représentation schématique du procédé de prise de la toile à tamis, pour la tension dans le sens de la longueur;
 fig. 5: schéma de la prise et de l'enroulement de la toile à tamis dans le sens de la longueur;
 fig. 6: représentation axonométrique du mécanisme de tension de la toile à tamis dans le sens de la largeur;
 fig. 7: représentation axonométrique du mécanisme de mise en contact des différentes rames avec la toile à tamis.



   La machine représentée sur le dessin comprend un châssis comportant, dans sa partie supérieure, un cadre fixe 1 et, sur ses côtés, des voies de guidage pour la plate-forme 15, sur lesquelles sont posées quelques rames 2. Sur un côté de la machine est disposé un cylindre 3, qui est couplé par l'intermédiaire d'un réducteur au moteur électrique 4.



   A l'intérieur du cadre fixe sont montés deux rails 5, fixés à des écrous 6, dans lesquels des axes filetés 7 sont engagés, pourvus de roues dentées coniques 8, engrenées elles-mêmes dans les roues dentées coniques 9 sur un axe 10. Cet axe est entraîné par l'intermédiaire d'une roue à chaîne 11, d'une chaîne 12 et d'un réducteur 13 par un moteur électrique 14.



   A l'intérieur du châssis se trouve une plate-forme 15, fixée au moyen de bras 16 à des écrous, dans lesquels est engagé l'axe fileté 17. Sur cet axe est fixée la roue dentée conique 18, engrenée dans la roue dentée conique 19, elle-même montée sur un axe 20.



  Sur cet axe 20 est fixée une roue à chaîne 21, entraînée par l'intermédiaire d'une chaîne 22, d'un réducteur 23, d'une roue 24 et d'une courroie 25 par un moteur électrique 26. Le nombre des axes filetés horizontaux 7 et verticaux 17 est choisi de manière à obtenir un mouvement régulier des rames 2 et de la plateforme 15 respectivement.



   La machine décrite est utilisée de la manière suivante:
 Plusieurs rames 2 sont posées sur la plate-forme 15, les surfaces inférieures des rames étant enduites préalablement d'un adhésif. La toile à tamis est ensuite tendue au-dessous des rames,
I'un des bords étant fixé à l'extrémité longitudinale du cadre par le moyen d'aiguilles, tandis que l'autre est enroulé sur le cylindre 3.



   On tourne le cylindre 3 jusqu'à ce que la tension désirée soit obtenue. Après quoi les côtés restants de la toile à tamis sont fixés sur les bords des rails 5. Alors, le moteur électrique 14 est actionné, ce moteur tendant de manière continue et symétrique par rapport à l'axe transversal de la machine (par l'intermédiaire du réducteur 13, de la chaîne 12, de la roue à chaîne 11, de l'axe 10, des roues dentées coniques 9 et 8, des axes filetés 7 et des écrous 6 fixés aux rails 5) le matériel textile jusqu'à l'obtention de la tension voulue. Ensuite, le moteur 26 est actionné, qui, par l'intermédiaire de la courroie 25, de la roue 24 du réducteur 23, de la chaîne 22 et de la roue à chaîne 21, entraîne l'axe 20, cet axe entraînant lui-même à l'aide des roues dentées coniques 19 et 18
I'axe fileté 17.

   Cela conduit à un mouvement vertical de la plateforme 15, réalisant le collage de la toile à tamis aux rames.



   Après séchage de la colle, on découpe la toile à tamis transversalement entre les rames, par quoi elles sont séparées les unes des autres
 Les avantages suivants sont obtenus par l'utilisation de la machine décrite: - une meilleure efficacité de l'opération de tension est atteinte,
 tout en évitant d'éventuels rebuts, et - un très grand nombre de rames rigides peuvent être utilisées. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Method for stretching and fixing sieve cloths on rigid oars ensuring an equal tension over the entire surface of the sieve cloth, characterized in that the sieve cloth is stretched first in the direction of the length, then in the width direction, in that the screen cloth is brought into contact with a plurality of oars whose lower surfaces have been coated with adhesive, and in that the screen cloth is cut along the contour oars.



   2. Machine for implementing the method according to claim 1, characterized by a device for retaining the sieve fabric and for stretching it lengthwise and widthwise, by a device for approaching the fabric with sieve towards the oars, and by a device for measuring the values of the tensions in the directions indicated.



   3. Machine according to claim 2, characterized in that a rigid frame (1) and a cylinder (3) are provided for the tension in the direction of the length, the cylinder being actuated by a reducer, in that it comprises two rails (5), used for the tension in the width direction and actuated by means of threaded axes (7) and bevel gears (8, 9) by a motor, and in that the device for approaching the sieve fabric towards the oars comprises a platform (15) fixed by arms (16) comprising nuts engaged on a threaded pin (17) actuated by means of conical toothed wheels (18, 19) and an axis (20) by an electric motor (26), for the bonding of the sieve fabric on the lower surfaces of the oars.



   The present invention relates to a method and a machine for tensioning and fixing screen cloths (textiles and metal) on rigid reams, for use in printing plants and especially in printing plants for the textile industry for screen printing.



  screen printing.



   Known tensioning devices for screen fabrics intended for use in screen printing are provided with screw tensioners, operated individually and by hand. They do not however ensure an equal fixing of the edges of the textile material, on the one hand, because of the discontinuous taking of the screw tensioners and, on the other hand, because of the uneven action of the screw tensioners, maneuvered separately, one after the other.



   The use of such devices, in particular for highly stretchy textiles, such as for example nylon, leads to unevenness of the surface of the screen cloth, themselves causing unevenness of the design during printing.



   Another disadvantage of such a device is that before each fixing of the screen cloth, this must be cut separately for each oar. This leads to high consumption of raw material and lower efficiency of the machine. In addition to this, the printing frames obtained successively are stretched unevenly, which adversely affects the accuracy of the printing.



   The basic idea of the invention presented here is to fix the textile material continuously and to stretch it simultaneously.



   The method according to the invention consists in that the screen fabric is stretched first in the lengthwise direction, then in the widthwise direction, in that the screen fabric is brought into contact with a plurality of oars whose lower surfaces have been coated with adhesive, and in that the screen cloth is cut along the outline of the oars.



   The machine for implementing the method according to the invention comprises a device for retaining the screen cloth and for stretching it in the length and width direction, a device for approaching the screen cloth towards the oars, and a device for measuring the values of the voltages in the directions indicated.



   The nature of the invention is embodied with the aid of the following figures, representing an exemplary embodiment:
 fig. 1: axonometric representation of the machine;
 fig. 2: longitudinal section in vertical plane of the machine;
 fig. 3: front view of the lengthwise tensioning mechanism;
 fig. 4: schematic representation of the method of taking the sieve cloth, for the tension in the length direction;
 fig. 5: diagram of the grip and the winding of the sieve cloth in the direction of the length;
 fig. 6: axonometric representation of the tensioning mechanism of the sieve fabric in the width direction;
 fig. 7: axonometric representation of the mechanism for bringing the various oars into contact with the screen cloth.



   The machine shown in the drawing comprises a chassis comprising, in its upper part, a fixed frame 1 and, on its sides, guide tracks for the platform 15, on which some oars are placed 2. On one side of the machine is arranged a cylinder 3, which is coupled via a reduction gear to the electric motor 4.



   Inside the fixed frame are mounted two rails 5, fixed to nuts 6, in which threaded pins 7 are engaged, provided with conical toothed wheels 8, themselves engaged in the conical toothed wheels 9 on an axis 10. This axis is driven by a chain wheel 11, a chain 12 and a reduction gear 13 by an electric motor 14.



   Inside the chassis is a platform 15, fixed by means of arms 16 to nuts, in which the threaded pin 17 is engaged. On this axis is fixed the conical toothed wheel 18, meshed in the toothed wheel conical 19, itself mounted on an axis 20.



  On this axis 20 is fixed a chain wheel 21, driven by the intermediary of a chain 22, a reduction gear 23, a wheel 24 and a belt 25 by an electric motor 26. The number of axes horizontal 7 and vertical threaded 17 is chosen so as to obtain a regular movement of the trains 2 and of the platform 15 respectively.



   The machine described is used in the following manner:
 Several oars 2 are placed on the platform 15, the lower surfaces of the oars being coated beforehand with an adhesive. The sieve cloth is then stretched below the oars,
One of the edges being fixed to the longitudinal end of the frame by means of needles, while the other is wound on the cylinder 3.



   The cylinder 3 is turned until the desired tension is obtained. After which the remaining sides of the screen cloth are fixed to the edges of the rails 5. Then, the electric motor 14 is actuated, this motor tending continuously and symmetrically with respect to the transverse axis of the machine (by the intermediate of the reducer 13, of the chain 12, of the chain wheel 11, of the axle 10, of the conical toothed wheels 9 and 8, of the threaded axes 7 and of the nuts 6 fixed to the rails 5) the textile material up to obtaining the desired tension. Then, the motor 26 is actuated, which, via the belt 25, the wheel 24 of the reduction gear 23, the chain 22 and the chain wheel 21, drives the axis 20, this axis driving itself even with the aid of bevel gears 19 and 18
Threaded axis 17.

   This leads to a vertical movement of the platform 15, bonding the sieve fabric to the oars.



   After the glue has dried, the sieve fabric is cut transversely between the oars, whereby they are separated from each other
 The following advantages are obtained by using the machine described: - a better efficiency of the tensioning operation is reached,
 while avoiding possible scrap, and - a very large number of rigid oars can be used.


    

Claims (5)

REVENDICATIONS 1. Procédé pour tendre et fixer des toiles à tamis sur des rames rigides permettant d'assurer une tension égale sur toute la surface de la toile à tamis, caractérisé en ce que la toile à tamis est tendue d'abord dans le sens de la longueur, ensuite dans le sens de la largeur, en ce que la toile à tamis est mise en contact avec une pluralité de rames dont les surfaces inférieures ont été enduites d'adhésif, et en ce que la toile à tamis est coupée suivant le contour des rames. CLAIMS 1. Method for stretching and fixing sieve cloths on rigid oars ensuring an equal tension over the entire surface of the sieve cloth, characterized in that the sieve cloth is stretched first in the direction of the length, then in the width direction, in that the screen cloth is brought into contact with a plurality of oars whose lower surfaces have been coated with adhesive, and in that the screen cloth is cut along the contour oars. 2. Machine pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication 1, caractérisée par un dispositif pour retenir la toile à tamis et pour la tendre dans le sens de la longueur et de la largeur, par un dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames, et par un dispositif de mesure des valeurs des tensions dans les directions indiquées. 2. Machine for implementing the method according to claim 1, characterized by a device for retaining the sieve fabric and for stretching it lengthwise and widthwise, by a device for approaching the fabric with sieve towards the oars, and by a device for measuring the values of the tensions in the directions indicated. 3. Machine selon la revendication 2, caractérisée en ce qu'un cadre rigide (1) et un cylindre (3) sont prévus pour la tension suivant le sens de la longueur, le cylindre étant actionné par un réducteur, en ce qu'elle comprend deux rails (5), utilisés pour la tension dans le sens de la largeur et actionnés par l'intermédiaire d'axes filetés (7) et de roues dentées coniques (8, 9) par un moteur, et en ce que le dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames comprend une plate-forme (15) fixée par des bras (16) comportant des écrous engagés sur un axe fileté (17) actionné par l'intermédiaire de roues dentées coniques (18, 19) et d'un axe (20) par un moteur électrique (26), en vue du collage de la toile à tamis sur les surfaces inférieures des rames. 3. Machine according to claim 2, characterized in that a rigid frame (1) and a cylinder (3) are provided for the tension in the direction of the length, the cylinder being actuated by a reducer, in that it comprises two rails (5), used for the tension in the width direction and actuated by means of threaded axes (7) and bevel gears (8, 9) by a motor, and in that the device for approaching the sieve fabric towards the oars comprises a platform (15) fixed by arms (16) comprising nuts engaged on a threaded pin (17) actuated by means of conical toothed wheels (18, 19) and an axis (20) by an electric motor (26), for the bonding of the sieve fabric on the lower surfaces of the oars. La présente invention concerne un procédé et une machine pour tendre et fixer des toiles à tamis (textiles et métalliques) sur des rames rigides, à fins d'utilisation dans les imprimeries et spécialement dans les imprimeries pour l'industrie textile pour la sérigraphie. The present invention relates to a method and a machine for tensioning and fixing screen cloths (textiles and metal) on rigid reams, for use in printing plants and especially in printing plants for the textile industry for screen printing. sérigraphie. screen printing. Les dispositifs connus de tension des toiles à tamis destinées à l'utilisation dans la sérigraphie sont pourvus de tendeurs à vis, manoeuvrés individuellement et à la main. Ils n'assurent pourtant pas une fixation égale des bords du matériel textile, d'une part, à cause de la prise discontinue des tendeurs à vis et, d'autre part, à cause de l'action inégale des tendeurs à vis, manoeuvrés séparément, I'un après l'autre. Known tensioning devices for screen fabrics intended for use in screen printing are provided with screw tensioners, operated individually and by hand. They do not however ensure an equal fixing of the edges of the textile material, on the one hand, because of the discontinuous taking of the screw tensioners and, on the other hand, because of the uneven action of the screw tensioners, maneuvered separately, one after the other. L'utilisation de tels dispositifs, en particulier pour des textiles fortement extensibles, comme par exemple le Nylon, conduit à des inégalités de la surface de la toile à tamis, causant elles-mêmes des inégalités du dessin lors de l'impression. The use of such devices, in particular for highly stretchy textiles, such as for example nylon, leads to unevenness of the surface of the screen cloth, themselves causing unevenness of the design during printing. Un autre désavantage d'un tel dispositif est qu'avant chaque fixation de la toile à tamis, celle-ci doit être coupée séparément pour chaque rame. Cela conduit à une consommation élevée de matière première et à un rendement moindre de la machine. En plus de cela, les cadres à impression obtenus successivement sont tendus inégalement, ce qui influence défavorablement l'exactitude de l'impression. Another disadvantage of such a device is that before each fixing of the screen cloth, this must be cut separately for each oar. This leads to high consumption of raw material and lower efficiency of the machine. In addition to this, the printing frames obtained successively are stretched unevenly, which adversely affects the accuracy of the printing. L'idée de base de l'invention présentée ici est de fixer le matériel textile de manière continue et de le tendre simultanément. The basic idea of the invention presented here is to fix the textile material continuously and to stretch it simultaneously. Le procédé selon l'invention consiste en ce que la toile à tamis est tendue d'abord dans le sens de la longueur, ensuite dans le sens de la largeur, en ce que la toile à tamis est mise en contact avec une pluralité de rames dont les surfaces inférieures ont été enduites d'adhésif, et en ce que la toile à tamis est coupée suivant le contour des rames. The method according to the invention consists in that the screen fabric is stretched first in the lengthwise direction, then in the widthwise direction, in that the screen fabric is brought into contact with a plurality of oars whose lower surfaces have been coated with adhesive, and in that the screen cloth is cut along the outline of the oars. La machine pour la mise en oeuvre du procédé selon l'invention comporte un dispositif pour retenir la toile à tamis et pour la tendre dans le sens de la longueur et de la largeur, un dispositif pour l'approche de la toile à tamis vers les rames, et un dispositif de mesure des valeurs des tensions dans les directions indiquées. The machine for implementing the method according to the invention comprises a device for retaining the screen cloth and for stretching it in the length and width direction, a device for approaching the screen cloth towards the oars, and a device for measuring the values of the voltages in the directions indicated. La nature de l'invention est concrétisée à l'aide des figures suivantes, représentant un exemple de réalisation: fig. 1: représentation axonométrique de la machine; fig. 2: coupe longitudinale en plan vertical de la machine; fig. 3: vue frontale du mécanisme pour la tension dans le sens de la longueur; fig. 4: représentation schématique du procédé de prise de la toile à tamis, pour la tension dans le sens de la longueur; fig. 5: schéma de la prise et de l'enroulement de la toile à tamis dans le sens de la longueur; fig. 6: représentation axonométrique du mécanisme de tension de la toile à tamis dans le sens de la largeur; fig. 7: représentation axonométrique du mécanisme de mise en contact des différentes rames avec la toile à tamis. The nature of the invention is embodied with the aid of the following figures, representing an exemplary embodiment: fig. 1: axonometric representation of the machine; fig. 2: longitudinal section in vertical plane of the machine; fig. 3: front view of the lengthwise tensioning mechanism; fig. 4: schematic representation of the method of taking the sieve cloth, for the tension in the length direction; fig. 5: diagram of the grip and the winding of the sieve cloth in the direction of the length; fig. 6: axonometric representation of the tensioning mechanism of the sieve fabric in the width direction; fig. 7: axonometric representation of the mechanism for bringing the various oars into contact with the screen cloth. La machine représentée sur le dessin comprend un châssis comportant, dans sa partie supérieure, un cadre fixe 1 et, sur ses côtés, des voies de guidage pour la plate-forme 15, sur lesquelles sont posées quelques rames 2. Sur un côté de la machine est disposé un cylindre 3, qui est couplé par l'intermédiaire d'un réducteur au moteur électrique The machine shown in the drawing comprises a chassis comprising, in its upper part, a fixed frame 1 and, on its sides, guide tracks for the platform 15, on which some oars are placed 2. On one side of the machine is arranged a cylinder 3, which is coupled via a reduction gear to the electric motor 4. 4. A l'intérieur du cadre fixe sont montés deux rails 5, fixés à des écrous 6, dans lesquels des axes filetés 7 sont engagés, pourvus de roues dentées coniques 8, engrenées elles-mêmes dans les roues dentées coniques 9 sur un axe 10. Cet axe est entraîné par l'intermédiaire d'une roue à chaîne 11, d'une chaîne 12 et d'un réducteur 13 par un moteur électrique 14. Inside the fixed frame are mounted two rails 5, fixed to nuts 6, in which threaded pins 7 are engaged, provided with conical toothed wheels 8, themselves engaged in the conical toothed wheels 9 on an axis 10. This axis is driven by a chain wheel 11, a chain 12 and a reduction gear 13 by an electric motor 14. A l'intérieur du châssis se trouve une plate-forme 15, fixée au moyen de bras 16 à des écrous, dans lesquels est engagé l'axe fileté 17. Sur cet axe est fixée la roue dentée conique 18, engrenée dans la roue dentée conique 19, elle-même montée sur un axe 20. Inside the chassis is a platform 15, fixed by means of arms 16 to nuts, in which the threaded pin 17 is engaged. On this axis is fixed the conical toothed wheel 18, meshed in the toothed wheel conical 19, itself mounted on an axis 20. Sur cet axe 20 est fixée une roue à chaîne 21, entraînée par l'intermédiaire d'une chaîne 22, d'un réducteur 23, d'une roue 24 et d'une courroie 25 par un moteur électrique 26. Le nombre des axes filetés horizontaux 7 et verticaux 17 est choisi de manière à obtenir un mouvement régulier des rames 2 et de la plateforme 15 respectivement. On this axis 20 is fixed a chain wheel 21, driven by the intermediary of a chain 22, a reduction gear 23, a wheel 24 and a belt 25 by an electric motor 26. The number of axes horizontal 7 and vertical threaded 17 is chosen so as to obtain a regular movement of the trains 2 and of the platform 15 respectively. La machine décrite est utilisée de la manière suivante: Plusieurs rames 2 sont posées sur la plate-forme 15, les surfaces inférieures des rames étant enduites préalablement d'un adhésif. La toile à tamis est ensuite tendue au-dessous des rames, I'un des bords étant fixé à l'extrémité longitudinale du cadre par le moyen d'aiguilles, tandis que l'autre est enroulé sur le cylindre 3. The machine described is used in the following manner: Several oars 2 are placed on the platform 15, the lower surfaces of the oars being coated beforehand with an adhesive. The sieve cloth is then stretched below the oars, One of the edges being fixed to the longitudinal end of the frame by means of needles, while the other is wound on the cylinder 3. On tourne le cylindre 3 jusqu'à ce que la tension désirée soit obtenue. Après quoi les côtés restants de la toile à tamis sont fixés sur les bords des rails The cylinder 3 is turned until the desired tension is obtained. After which the remaining sides of the screen cloth are fixed to the edges of the rails 5. Alors, le moteur électrique 14 est actionné, ce moteur tendant de manière continue et symétrique par rapport à l'axe transversal de la machine (par l'intermédiaire du réducteur 13, de la chaîne 12, de la roue à chaîne 11, de l'axe 10, des roues dentées coniques 9 et 8, des axes filetés 7 et des écrous 6 fixés aux rails 5) le matériel textile jusqu'à l'obtention de la tension voulue. Ensuite, le moteur 26 est actionné, qui, par l'intermédiaire de la courroie 25, de la roue 24 du réducteur 23, de la chaîne 22 et de la roue à chaîne 21, entraîne l'axe 20, cet axe entraînant lui-même à l'aide des roues dentées coniques 19 et 18 I'axe fileté 17. 5. Then, the electric motor 14 is activated, this motor tending continuously and symmetrically with respect to the transverse axis of the machine (by means of the reduction gear 13, of the chain 12, of the chain wheel 11, axis 10, bevel gears 9 and 8, threaded axes 7 and nuts 6 fixed to the rails 5) the textile material until the desired tension is obtained. Then, the motor 26 is actuated, which, via the belt 25, the wheel 24 of the reduction gear 23, the chain 22 and the chain wheel 21, drives the axis 20, this axis driving itself even with the aid of bevel gears 19 and 18 Threaded axis 17. Cela conduit à un mouvement vertical de la plateforme 15, réalisant le collage de la toile à tamis aux rames. This leads to a vertical movement of the platform 15, bonding the sieve fabric to the oars. Après séchage de la colle, on découpe la toile à tamis transversalement entre les rames, par quoi elles sont séparées les unes des autres Les avantages suivants sont obtenus par l'utilisation de la machine décrite: - une meilleure efficacité de l'opération de tension est atteinte, tout en évitant d'éventuels rebuts, et - un très grand nombre de rames rigides peuvent être utilisées. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. After the glue has dried, the sieve fabric is cut transversely between the oars, whereby they are separated from each other The following advantages are obtained by using the machine described: - a better efficiency of the tensioning operation is reached, while avoiding possible scrap, and - a very large number of rigid oars can be used. ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH1569674A 1974-11-22 1974-11-22 Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members CH618629A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1569674A CH618629A5 (en) 1974-11-22 1974-11-22 Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1569674A CH618629A5 (en) 1974-11-22 1974-11-22 Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH618629A5 true CH618629A5 (en) 1980-08-15

Family

ID=4411165

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1569674A CH618629A5 (en) 1974-11-22 1974-11-22 Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH618629A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN114178446A (en) * 2021-12-06 2022-03-15 仓和精密制造(苏州)有限公司 Steel wire mesh cloth inclined stretching process
CN118306099A (en) * 2024-06-11 2024-07-09 昆山乐邦精密科技有限公司 Screen printing plate detection device and detection method thereof

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN114178446A (en) * 2021-12-06 2022-03-15 仓和精密制造(苏州)有限公司 Steel wire mesh cloth inclined stretching process
CN114178446B (en) * 2021-12-06 2023-12-29 仓和精密制造(苏州)有限公司 Oblique stretching process for steel wire mesh cloth
CN118306099A (en) * 2024-06-11 2024-07-09 昆山乐邦精密科技有限公司 Screen printing plate detection device and detection method thereof
CN118306099B (en) * 2024-06-11 2024-10-18 昆山乐邦精密科技有限公司 Screen printing plate detection device and detection method thereof

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH618629A5 (en) Method and machine for stretching and fastening screen cloths on rigid stretcher members
US3519214A (en) Apparatus for rolling fabric bandages
CH633334A5 (en) Drawing device for knitting machine straight.
BE551358A (en)
EP0156738A1 (en) Device for winding a fabric during the various manufacturing stages
FR2478580A1 (en) FIXING MACHINE
CN215472981U (en) Lifting type traction machine
US1911071A (en) Belt tightening apparatus
CN217375213U (en) Material stripping equipment capable of improving stripping success rate
FR2778904A1 (en) DEVICE FOR STORING INTERMITTENT PULLS FORWARD
FR2844529A1 (en) Fibre strip stretching roller spacing adjustment procedure and apparatus raises upper and releases lower rollers before adjusting space with shifters
EP0937527B1 (en) Device for automatically mechanically planing and tensioning saw blades
FR2470174A1 (en) DEVICE FOR THE REVERSE DEVICE FOR INCREASING THE DENSITY OF THE FRAME IN FABRICS OF THE BED TYPE
US3793929A (en) Spiral tube winding machine
FR2575962A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR DRAWING ACCORDING TO ONE OR TWO ORTHOGONAL DIRECTIONS BETWEEN THEIR NETWORKS OR TUBULAR PLATES IN EXTRUDED PLASTIC MATERIAL
JPH0347838Y2 (en)
JPS5932610Y2 (en) Belt hanging device for yarn twisting machines, etc.
JPS6010722Y2 (en) rolling mill
JP2523422Y2 (en) Endless rubber belt vulcanizer
CH117337A (en) Machine for the liquid treatment of threads, yarns or fabrics.
CN114772000A (en) Material stripping equipment capable of improving stripping success rate
BE483685A (en)
BE472543A (en)
BE434331A (en)
FR2813618A1 (en) Apparatus for removing hosiery article from form with normal inclination of foot comprises two belts with sliders controlling angle of travel

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased