CH617763A5 - Device for mounting a shelf over a radiator - Google Patents

Device for mounting a shelf over a radiator Download PDF

Info

Publication number
CH617763A5
CH617763A5 CH1527877A CH1527877A CH617763A5 CH 617763 A5 CH617763 A5 CH 617763A5 CH 1527877 A CH1527877 A CH 1527877A CH 1527877 A CH1527877 A CH 1527877A CH 617763 A5 CH617763 A5 CH 617763A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
flanges
radiator
shelf
spacer
nut
Prior art date
Application number
CH1527877A
Other languages
French (fr)
Inventor
Roger Benoit
Original Assignee
Roger Benoit
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from FR7638433A external-priority patent/FR2374600A1/en
Priority claimed from FR7736792A external-priority patent/FR2410792A2/en
Application filed by Roger Benoit filed Critical Roger Benoit
Publication of CH617763A5 publication Critical patent/CH617763A5/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D19/00Details
    • F24D19/06Casings, cover lids or ornamental panels, for radiators
    • F24D19/061Radiator shelves

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Cooling Or The Like Of Electrical Apparatus (AREA)

Abstract

Device comprises two legs (1, 2) designed to be placed vertically behind and in front of a top portion (15) of the radiator, and, between these legs, an upper distance piece (3) and a lower distance piece (4) at a different height from each other and fastened to the legs by nuts (5, 8) by means of which the length of distance piece between the legs can be adjusted in order to move the lower parts of the legs towards each other. The complete device resembles a vice which can be placed on radiators of different shapes and sizes. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1) Dispositif pour la fixation d'une tablette couvre-radiateur, caractérisé en ce qu'il comporte deux brides (1,2-la,   2a-lb, 2b)    destinées à être placées verticalement derrière et devant une partie supérieure du radiateur et, entre ces brides, une entretoise supérieure   (3, 3a, 3b)    et une entretoise inférieure   (4, 4a, 4b)    écartées l'une de l'autre en hauteur et dont l'une au moins est assemblée à une au moins des brides par des moyens réglables (5, 6, 7, 8-27-20) permettant de modifier la longueur de la partie de l'entretoise comprise entre les brides en vue de rapprocher l'une de l'autre les parties inférieures au moins des brides.



   2) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les brides (1,2) comportent chacune deux trous (12, 13) écartés   l'un    de l'autre d'une même distance et dans lesquels sont engagées des parties d'extrémité des entretoises, celles-ci présentant à une extrémité au moins un pas de vis pour un écrou constituant une butée intérieure (5, 6) pour l'entretoise supérieure, et extérieure (7, 8) pour l'entretoise inférieure.



   3) Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que les entretoises sont des tiges (3,4) filetées sur toutes leur longueur, comportant chacune deux écrou-butées, l'écrou antérieur (8) de la tige inférieure étant un écrou-capuchon.



   4) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que la bride antérieure (2) comporte une équerre (10) agencée pour servir d'appui à une partie antérieure de la tablette (18) et qui est assemblée à la bride de manière réglable par une vis (9) permettant, par son vissage dans la bride, de déplacer l'équerre pour avancer ou reculer la tablette fixée à l'équerre.



   5) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les deux brides   (la, 2a -    lb, 2b) et l'entretoise supérieure (3a, 3b) sont constituées par des tronçons d'un même profilé rectiligne qui sont assemblés les uns aux autres par le moyen d'équerres (20).



   6) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que le profilé comporte une rainure (28) bordée par des languettes (29) délimitant une embouchure de la rainure plus étroite que son fond, et en ce que les équerres (20) comportent chacune deux ailes engagées dans les rainures de deux éléments perpendiculaires, sous lesdites languettes, et qui sont réunies par une partie de liaison plus étroite passant entre ces dernières.



   7) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'entretoise supérieure (3a, 3b) est placée au-dessus des extrémitées supérieures des deux brides et comprend un clip arrière (23) de maintien de la tablette comportant des ailes repliées (31) engagées sous des nervures latérales (30) de l'entretoise, et un cavalier avant (21), pour la fixation de la tablette, assemblé de manière réglable en direction de la longueur de l'entretoise, par le moyen d'une vis (26).



   8) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4a) est constituée par une vis (27) coopérant avec un premier écrou (24) engagé dans la rainure (28) de la bride antérieure (la) tournée vers la bride postérieure (2a), et qui traverse cette dernière par un trou pour coopérer avec un second écrou (24), en vue du serrage des brides sur le radiateur.



   9) Dispositif selon la revendication 6, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4b) est également constituée par un tronçon du même profilé rectiligne disposé entre les deux brides   (lb,2b)    et qui est également assemblé à ces dernières par le moyen d'équerres (19) engagées par leurs ailes dans les rainures d'éléments perpendiculaires.



   10) Dispositif selon la revendication 9, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4b) porte deux demi-colliers (33) réunis à leur partie inférieure par boulon (35), et en ce que les équerres (19, 20) sont fixées sur les éléments qu'elles réunissent par le moyen de vis pointeau traversant les ailes des équerres et permettant un réglage continu du positionnement en longueur des équerres sur les éléments.



   On connaît divers types de dispositifs de fixation pour tablettes couvre-radiateur qui consistent en des pinces montées à même le radiateur, ou en des équerres fixées sur le mur audessus du radiateur.



   Ces dispositifs connus sont généralement destinés à un emploi et à un type de radiateur bien précis, et ne permettent pas une utilisation universelle.



   La présente invention a pour but de pallier cet inconvénient par l'emploi d'un dispositif agencé en vue de permettre son montage sur des radiateurs de types et dimensions différents.



   Le dispositif selon l'invention est défini à la revendication 1.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, trois formes d'exécution du dispositif selon l'invention.



   Les figures 1 et 2 sont des vues en coupe et en perspective de la première forme d'exécution.



   Les figures 3 et 4 sont des vues éclatées des deux autres formes d'exécution.



   Le dispositif représenté aux figures 1 et 2 est constitué par deux brides 1 et 2 pourvues chacune, près de sa tête, d'un premier trou 12, et à espacement de ce dernier, suivant l'écartement en hauteur désiré entre la tablette 18 et le radiateur, d'un deuxième trou 13. Dans les trous 12 est introduite une tige filetée 3 coopérant avec des écrous 5 et 6, qui agissent intérieurement sur les brides, de manière à les écarter. Les trous 13 sont traversés par une tige filetée 4 pourvue à son extrémité opposée au mur d'un écrou borgne 8, et coopérant à son autre extrémité avec un écrou 7 dans le sens d'un serrage des brides.



   Les brides 1 et 2 sont constituées par des éléments profilés présentant une partie creuse 14 tournée vers le mur,   dgns    laquelle sont logés et maintenus les écrous 6 et 7, tandis que les écrous 5 et 8 agissent sur une partie plate des éléments. L'ensemble ainsi obtenu se présente sous la forme d'une pince-étau, qui peut être posée sur le radiateur 15, la tige 4 venant en appui sur ledit radiateur, les écrous 5 et 8 étant actionnés simultanément de manière à obtenir un serrage parallèle des deux brides placées verticalement derrière et devant une partie supérieure   du radiateur (fig. 2).   



   La bride antérieure 2 porte une equerre 10 présentant deux branches inégales 16 et 17, dont la plus courte 16 est munie d'un trou de passage pour une vis de fixation 9, et dont la plus longue 17 est vissée ou rivetée sous la tablette 18. Par serrage de la vis 9, la tablette 18 est poussée vers l'arrière, contre le mur, où elle peut être maintenue à étanchéité par un joint 11. Les tiges filetées 3 et 4 sont adaptées dans leur longueur à la largeur des radiateurs sur lesquels les tablettes doivent être fixées.



   Dans la forme d'exécution représentée à la figure 3, le dispositif est constitué par des tronçons d'un même profilé rectiligne, par exemple en alliage léger, formant des brides la, 2a, et une entretoise supérieure 3a destinée à supporter la tablette, par des équerres d'assemblage 20 munies de vis pointeaux pour leur fixation, par un cavalier avant 21 de fixation de la tablette, par un insert-écrou 22, par un clip arrière 23 de maintien de la tablette, par des éléments d'assemblage tels que des écrous 24, des rondelles 25, une vis 26 de fixation de cavalier 21, et par une vis 27 constituant l'entretoise inférieure 4a.

 

   Les équerres 20 présentent des ailes égales, dont la forme permet l'engagement dans une rainure 28 des éléments profilés qu'elles réunissent, la partie de liaison entre les ailes ayant une largeur au plus égale à la distance entre les languettes 29 délimitant l'embouchure plus étroite de la rainure 28. Le profilé présente à l'extérieur des nervures latérales 30, sur lesquelles est engagé le clip 23, au moyen d'ailes repliées 31.



   Le dispositif peut être monté sur un radiateur à lamelles par pincement de ce dernier entre les brides la, 2a et serrage au moyen de la vis 27 qui coopère avec un premier écrou 24 engagé  



  dans la rainure 28 de la bride 2a, et qui traverse le profilé arrière pour coopérer avec un deuxième écrou 24 en vue du serrage de l'ensemble. L'écartement des brides la et 2a est réglé par déplacement, dans l'entretoise supérieure 3a, des équerres 20 qui sont fixées dans leur position définitive grâce à des vis pointeaux non représentées. Lors de ce réglage pouvant s'effectuer en continu, ou procède simultanément au positionnement de l'entretoise par rapport au mur.

 

   La figure 4 représente une forme d'exécution du dispositif pouvant être fixée sur un radiateur à gorge. Un quatrième élément profilé rectiligne constituant l'entretoise inférieure   4b    est fixé sur les éléments profilés formant les brides   lb, 2b    au moyen de deux équerres 19 identiques aux équerres 20. Deux demi-colliers 33 sont fixés à l'entretoise   4b    par deux vis à six pans 34, dont la tête est noyée dans l'entretoise, et s'appuie sur deux rondelles 25 engagées dans la rainure 28, les vis 34 coopérant avec des écrous 24. La partie inférieure des demicolliers 33 est serrée au moyen d'un boulon 35, et le réglage de l'écartement de la tablette par rapport au radiateur s'effectue par déplacement des brides sur les équerres 19 assemblées à l'entretoise inférieure 46. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1) Device for fixing a radiator cover tablet, characterized in that it comprises two flanges (1,2-la, 2a-lb, 2b) intended to be placed vertically behind and in front of an upper part of the radiator and , between these flanges, an upper spacer (3, 3a, 3b) and a lower spacer (4, 4a, 4b) spaced apart from each other in height and at least one of which is assembled to at least one of the flanges by adjustable means (5, 6, 7, 8-27-20) making it possible to modify the length of the part of the spacer included between the flanges in order to bring the lower parts closer to one another at least flanges.



   2) Device according to claim 1, characterized in that the flanges (1,2) each have two holes (12, 13) spaced from one another by the same distance and in which are engaged parts of end of the spacers, these having at one end at least one thread for a nut constituting an inner stop (5, 6) for the upper spacer, and outer (7, 8) for the lower spacer.



   3) Device according to claim 2, characterized in that the spacers are rods (3,4) threaded over their entire length, each comprising two nut-stops, the front nut (8) of the lower rod being a nut- cap.



   4) Device according to claim 1, characterized in that the front flange (2) has a bracket (10) arranged to serve as a support for a front part of the shelf (18) and which is assembled to the flange in an adjustable manner by a screw (9) allowing, by its screwing in the flange, to move the bracket to advance or retract the shelf fixed to the bracket.



   5) Device according to claim 1, characterized in that the two flanges (la, 2a - lb, 2b) and the upper spacer (3a, 3b) are constituted by sections of the same rectilinear profile which are assembled one to others by means of brackets (20).



   6) Device according to claim 5, characterized in that the profile has a groove (28) bordered by tongues (29) defining a mouth of the groove narrower than its bottom, and in that the brackets (20) each include two wings engaged in the grooves of two perpendicular elements, under said tongues, and which are joined by a narrower connecting part passing between the latter.



   7) Device according to claim 5, characterized in that the upper spacer (3a, 3b) is placed above the upper ends of the two flanges and comprises a rear clip (23) for holding the shelf comprising folded wings ( 31) engaged under lateral ribs (30) of the spacer, and a front jumper (21), for fixing the shelf, assembled in an adjustable manner in the direction of the length of the spacer, by means of a screw (26).



   8) Device according to claim 5, characterized in that the lower spacer (4a) is constituted by a screw (27) cooperating with a first nut (24) engaged in the groove (28) of the front flange (the) turned towards the rear flange (2a), and which crosses the latter through a hole to cooperate with a second nut (24), for tightening the flanges on the radiator.



   9) Device according to claim 6, characterized in that the lower spacer (4b) is also constituted by a section of the same straight profile disposed between the two flanges (lb, 2b) and which is also assembled to the latter by means brackets (19) engaged by their wings in the grooves of perpendicular elements.



   10) Device according to claim 9, characterized in that the lower spacer (4b) carries two half-collars (33) joined at their lower part by bolt (35), and in that the brackets (19, 20) are fixed on the elements which they join by means of needle screw crossing the wings of the brackets and allowing a continuous adjustment of the positioning in length of the brackets on the elements.



   Various types of fastening devices are known for radiator cover shelves which consist of clips mounted directly on the radiator, or of brackets fixed to the wall above the radiator.



   These known devices are generally intended for a specific use and type of radiator, and do not allow universal use.



   The present invention aims to overcome this drawback by the use of a device arranged to allow its mounting on radiators of different types and dimensions.



   The device according to the invention is defined in claim 1.



   The accompanying drawing shows, by way of example, three embodiments of the device according to the invention.



   Figures 1 and 2 are sectional and perspective views of the first embodiment.



   Figures 3 and 4 are exploded views of the other two embodiments.



   The device shown in FIGS. 1 and 2 is constituted by two flanges 1 and 2 each provided, near its head, with a first hole 12, and at the spacing of the latter, according to the desired height spacing between the shelf 18 and the radiator, a second hole 13. In the holes 12 is introduced a threaded rod 3 cooperating with nuts 5 and 6, which act internally on the flanges, so as to separate them. The holes 13 are crossed by a threaded rod 4 provided at its end opposite the wall with a blind nut 8, and cooperating at its other end with a nut 7 in the direction of tightening the flanges.



   The flanges 1 and 2 are formed by profiled elements having a hollow part 14 facing the wall, in which are housed and maintained the nuts 6 and 7, while the nuts 5 and 8 act on a flat part of the elements. The assembly thus obtained is in the form of a vise grip, which can be placed on the radiator 15, the rod 4 coming to bear on said radiator, the nuts 5 and 8 being actuated simultaneously so as to obtain a tightening parallel of the two flanges placed vertically behind and in front of an upper part of the radiator (fig. 2).



   The front flange 2 carries a bracket 10 having two uneven branches 16 and 17, the shortest of which 16 is provided with a through hole for a fixing screw 9, and the longest of which 17 is screwed or riveted under the shelf 18 By tightening the screw 9, the shelf 18 is pushed backwards against the wall, where it can be kept sealed by a seal 11. The threaded rods 3 and 4 are adapted in their length to the width of the radiators on which the shelves must be fixed.



   In the embodiment shown in FIG. 3, the device consists of sections of the same rectilinear profile, for example of light alloy, forming flanges 1a, 2a, and an upper spacer 3a intended to support the shelf, by assembly brackets 20 provided with needle screws for their fixing, by a front jumper 21 for fixing the shelf, by a nut insert 22, by a rear clip 23 for holding the shelf, by assembly elements such as nuts 24, washers 25, a screw 26 for fixing the jumper 21, and by a screw 27 constituting the lower spacer 4a.

 

   The brackets 20 have equal wings, the shape of which allows engagement in a groove 28 of the profiled elements which they join, the connecting part between the wings having a width at most equal to the distance between the tongues 29 delimiting the narrower mouth of the groove 28. The profile has outside ribs 30, on which the clip 23 is engaged, by means of folded wings 31.



   The device can be mounted on a lamellar radiator by pinching the latter between the flanges 1a, 2a and tightening by means of the screw 27 which cooperates with a first nut 24 engaged



  in the groove 28 of the flange 2a, and which passes through the rear section to cooperate with a second nut 24 for tightening the assembly. The spacing of the flanges 1a and 2a is adjusted by displacement, in the upper spacer 3a, of the brackets 20 which are fixed in their final position by means of needle screws not shown. During this adjustment, which can be carried out continuously, or simultaneously positions the spacer in relation to the wall.

 

   Figure 4 shows an embodiment of the device which can be fixed on a grooved radiator. A fourth straight profiled element constituting the lower spacer 4b is fixed to the profiled elements forming the flanges 1b, 2b by means of two brackets 19 identical to the brackets 20. Two half-collars 33 are fixed to the spacer 4b by two screws. hexagon 34, the head of which is embedded in the spacer, and rests on two washers 25 engaged in the groove 28, the screws 34 cooperating with nuts 24. The lower part of the semi-collars 33 is tightened by means of a bolt 35, and the adjustment of the spacing of the shelf relative to the radiator is effected by displacement of the flanges on the brackets 19 assembled to the lower spacer 46.


    

Claims (11)

REVENDICATIONS 1) Dispositif pour la fixation d'une tablette couvre-radiateur, caractérisé en ce qu'il comporte deux brides (1,2-la, 2a-lb, 2b) destinées à être placées verticalement derrière et devant une partie supérieure du radiateur et, entre ces brides, une entretoise supérieure (3, 3a, 3b) et une entretoise inférieure (4, 4a, 4b) écartées l'une de l'autre en hauteur et dont l'une au moins est assemblée à une au moins des brides par des moyens réglables (5, 6, 7, 8-27-20) permettant de modifier la longueur de la partie de l'entretoise comprise entre les brides en vue de rapprocher l'une de l'autre les parties inférieures au moins des brides. CLAIMS 1) Device for fixing a radiator cover tablet, characterized in that it comprises two flanges (1,2-la, 2a-lb, 2b) intended to be placed vertically behind and in front of an upper part of the radiator and , between these flanges, an upper spacer (3, 3a, 3b) and a lower spacer (4, 4a, 4b) spaced apart from each other in height and at least one of which is assembled to at least one of the flanges by adjustable means (5, 6, 7, 8-27-20) making it possible to modify the length of the part of the spacer included between the flanges in order to bring the lower parts closer to one another at least flanges. 2) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les brides (1,2) comportent chacune deux trous (12, 13) écartés l'un de l'autre d'une même distance et dans lesquels sont engagées des parties d'extrémité des entretoises, celles-ci présentant à une extrémité au moins un pas de vis pour un écrou constituant une butée intérieure (5, 6) pour l'entretoise supérieure, et extérieure (7, 8) pour l'entretoise inférieure. 2) Device according to claim 1, characterized in that the flanges (1,2) each have two holes (12, 13) spaced from one another by the same distance and in which are engaged parts of end of the spacers, these having at one end at least one thread for a nut constituting an inner stop (5, 6) for the upper spacer, and outer (7, 8) for the lower spacer. 3) Dispositif selon la revendication 2, caractérisé en ce que les entretoises sont des tiges (3,4) filetées sur toutes leur longueur, comportant chacune deux écrou-butées, l'écrou antérieur (8) de la tige inférieure étant un écrou-capuchon. 3) Device according to claim 2, characterized in that the spacers are rods (3,4) threaded over their entire length, each comprising two nut-stops, the front nut (8) of the lower rod being a nut- cap. 4) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que la bride antérieure (2) comporte une équerre (10) agencée pour servir d'appui à une partie antérieure de la tablette (18) et qui est assemblée à la bride de manière réglable par une vis (9) permettant, par son vissage dans la bride, de déplacer l'équerre pour avancer ou reculer la tablette fixée à l'équerre. 4) Device according to claim 1, characterized in that the front flange (2) has a bracket (10) arranged to serve as a support for a front part of the shelf (18) and which is assembled to the flange in an adjustable manner by a screw (9) allowing, by its screwing in the flange, to move the bracket to advance or retract the shelf fixed to the bracket. 5) Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que les deux brides (la, 2a - lb, 2b) et l'entretoise supérieure (3a, 3b) sont constituées par des tronçons d'un même profilé rectiligne qui sont assemblés les uns aux autres par le moyen d'équerres (20). 5) Device according to claim 1, characterized in that the two flanges (la, 2a - lb, 2b) and the upper spacer (3a, 3b) are constituted by sections of the same rectilinear profile which are assembled one to others by means of brackets (20). 6) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que le profilé comporte une rainure (28) bordée par des languettes (29) délimitant une embouchure de la rainure plus étroite que son fond, et en ce que les équerres (20) comportent chacune deux ailes engagées dans les rainures de deux éléments perpendiculaires, sous lesdites languettes, et qui sont réunies par une partie de liaison plus étroite passant entre ces dernières. 6) Device according to claim 5, characterized in that the profile has a groove (28) bordered by tongues (29) defining a mouth of the groove narrower than its bottom, and in that the brackets (20) each include two wings engaged in the grooves of two perpendicular elements, under said tongues, and which are joined by a narrower connecting part passing between the latter. 7) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'entretoise supérieure (3a, 3b) est placée au-dessus des extrémitées supérieures des deux brides et comprend un clip arrière (23) de maintien de la tablette comportant des ailes repliées (31) engagées sous des nervures latérales (30) de l'entretoise, et un cavalier avant (21), pour la fixation de la tablette, assemblé de manière réglable en direction de la longueur de l'entretoise, par le moyen d'une vis (26). 7) Device according to claim 5, characterized in that the upper spacer (3a, 3b) is placed above the upper ends of the two flanges and comprises a rear clip (23) for holding the shelf comprising folded wings ( 31) engaged under lateral ribs (30) of the spacer, and a front jumper (21), for fixing the shelf, assembled in an adjustable manner in the direction of the length of the spacer, by means of a screw (26). 8) Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4a) est constituée par une vis (27) coopérant avec un premier écrou (24) engagé dans la rainure (28) de la bride antérieure (la) tournée vers la bride postérieure (2a), et qui traverse cette dernière par un trou pour coopérer avec un second écrou (24), en vue du serrage des brides sur le radiateur. 8) Device according to claim 5, characterized in that the lower spacer (4a) is constituted by a screw (27) cooperating with a first nut (24) engaged in the groove (28) of the front flange (the) turned towards the rear flange (2a), and which crosses the latter through a hole to cooperate with a second nut (24), for tightening the flanges on the radiator. 9) Dispositif selon la revendication 6, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4b) est également constituée par un tronçon du même profilé rectiligne disposé entre les deux brides (lb,2b) et qui est également assemblé à ces dernières par le moyen d'équerres (19) engagées par leurs ailes dans les rainures d'éléments perpendiculaires. 9) Device according to claim 6, characterized in that the lower spacer (4b) is also constituted by a section of the same straight profile disposed between the two flanges (lb, 2b) and which is also assembled to the latter by means brackets (19) engaged by their wings in the grooves of perpendicular elements. 10) Dispositif selon la revendication 9, caractérisé en ce que l'entretoise inférieure (4b) porte deux demi-colliers (33) réunis à leur partie inférieure par boulon (35), et en ce que les équerres (19, 20) sont fixées sur les éléments qu'elles réunissent par le moyen de vis pointeau traversant les ailes des équerres et permettant un réglage continu du positionnement en longueur des équerres sur les éléments. 10) Device according to claim 9, characterized in that the lower spacer (4b) carries two half-collars (33) joined at their lower part by bolt (35), and in that the brackets (19, 20) are fixed on the elements which they join by means of needle screw crossing the wings of the brackets and allowing a continuous adjustment of the positioning in length of the brackets on the elements. On connaît divers types de dispositifs de fixation pour tablettes couvre-radiateur qui consistent en des pinces montées à même le radiateur, ou en des équerres fixées sur le mur audessus du radiateur. Various types of fastening devices are known for radiator cover shelves which consist of clips mounted directly on the radiator, or of brackets fixed to the wall above the radiator. Ces dispositifs connus sont généralement destinés à un emploi et à un type de radiateur bien précis, et ne permettent pas une utilisation universelle. These known devices are generally intended for a specific use and type of radiator, and do not allow universal use. La présente invention a pour but de pallier cet inconvénient par l'emploi d'un dispositif agencé en vue de permettre son montage sur des radiateurs de types et dimensions différents. The present invention aims to overcome this drawback by the use of a device arranged to allow its mounting on radiators of different types and dimensions. Le dispositif selon l'invention est défini à la revendication 1. The device according to the invention is defined in claim 1. Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, trois formes d'exécution du dispositif selon l'invention. The accompanying drawing shows, by way of example, three embodiments of the device according to the invention. Les figures 1 et 2 sont des vues en coupe et en perspective de la première forme d'exécution. Figures 1 and 2 are sectional and perspective views of the first embodiment. Les figures 3 et 4 sont des vues éclatées des deux autres formes d'exécution. Figures 3 and 4 are exploded views of the other two embodiments. Le dispositif représenté aux figures 1 et 2 est constitué par deux brides 1 et 2 pourvues chacune, près de sa tête, d'un premier trou 12, et à espacement de ce dernier, suivant l'écartement en hauteur désiré entre la tablette 18 et le radiateur, d'un deuxième trou 13. Dans les trous 12 est introduite une tige filetée 3 coopérant avec des écrous 5 et 6, qui agissent intérieurement sur les brides, de manière à les écarter. Les trous 13 sont traversés par une tige filetée 4 pourvue à son extrémité opposée au mur d'un écrou borgne 8, et coopérant à son autre extrémité avec un écrou 7 dans le sens d'un serrage des brides. The device shown in FIGS. 1 and 2 is constituted by two flanges 1 and 2 each provided, near its head, with a first hole 12, and at the spacing of the latter, according to the desired height spacing between the shelf 18 and the radiator, a second hole 13. In the holes 12 is introduced a threaded rod 3 cooperating with nuts 5 and 6, which act internally on the flanges, so as to separate them. The holes 13 are crossed by a threaded rod 4 provided at its end opposite the wall with a blind nut 8, and cooperating at its other end with a nut 7 in the direction of tightening the flanges. Les brides 1 et 2 sont constituées par des éléments profilés présentant une partie creuse 14 tournée vers le mur, dgns laquelle sont logés et maintenus les écrous 6 et 7, tandis que les écrous 5 et 8 agissent sur une partie plate des éléments. L'ensemble ainsi obtenu se présente sous la forme d'une pince-étau, qui peut être posée sur le radiateur 15, la tige 4 venant en appui sur ledit radiateur, les écrous 5 et 8 étant actionnés simultanément de manière à obtenir un serrage parallèle des deux brides placées verticalement derrière et devant une partie supérieure du radiateur (fig. 2). The flanges 1 and 2 are formed by profiled elements having a hollow part 14 facing the wall, in which are housed and maintained the nuts 6 and 7, while the nuts 5 and 8 act on a flat part of the elements. The assembly thus obtained is in the form of a vise grip, which can be placed on the radiator 15, the rod 4 coming to bear on said radiator, the nuts 5 and 8 being actuated simultaneously so as to obtain a tightening parallel of the two flanges placed vertically behind and in front of an upper part of the radiator (fig. 2). La bride antérieure 2 porte une equerre 10 présentant deux branches inégales 16 et 17, dont la plus courte 16 est munie d'un trou de passage pour une vis de fixation 9, et dont la plus longue 17 est vissée ou rivetée sous la tablette 18. Par serrage de la vis 9, la tablette 18 est poussée vers l'arrière, contre le mur, où elle peut être maintenue à étanchéité par un joint The front flange 2 carries a bracket 10 having two uneven branches 16 and 17, the shortest of which 16 is provided with a through hole for a fixing screw 9, and the longest of which 17 is screwed or riveted under the shelf 18 By tightening the screw 9, the shelf 18 is pushed backwards against the wall, where it can be kept sealed by a seal. 11. Les tiges filetées 3 et 4 sont adaptées dans leur longueur à la largeur des radiateurs sur lesquels les tablettes doivent être fixées. 11. The threaded rods 3 and 4 are adapted in their length to the width of the radiators on which the shelves are to be fixed. Dans la forme d'exécution représentée à la figure 3, le dispositif est constitué par des tronçons d'un même profilé rectiligne, par exemple en alliage léger, formant des brides la, 2a, et une entretoise supérieure 3a destinée à supporter la tablette, par des équerres d'assemblage 20 munies de vis pointeaux pour leur fixation, par un cavalier avant 21 de fixation de la tablette, par un insert-écrou 22, par un clip arrière 23 de maintien de la tablette, par des éléments d'assemblage tels que des écrous 24, des rondelles 25, une vis 26 de fixation de cavalier 21, et par une vis 27 constituant l'entretoise inférieure 4a. In the embodiment shown in FIG. 3, the device consists of sections of the same rectilinear profile, for example of light alloy, forming flanges 1a, 2a, and an upper spacer 3a intended to support the shelf, by assembly brackets 20 provided with needle screws for their fixing, by a front jumper 21 for fixing the shelf, by a nut insert 22, by a rear clip 23 for holding the shelf, by assembly elements such as nuts 24, washers 25, a screw 26 for fixing the jumper 21, and by a screw 27 constituting the lower spacer 4a. Les équerres 20 présentent des ailes égales, dont la forme permet l'engagement dans une rainure 28 des éléments profilés qu'elles réunissent, la partie de liaison entre les ailes ayant une largeur au plus égale à la distance entre les languettes 29 délimitant l'embouchure plus étroite de la rainure 28. Le profilé présente à l'extérieur des nervures latérales 30, sur lesquelles est engagé le clip 23, au moyen d'ailes repliées 31. The brackets 20 have equal wings, the shape of which allows engagement in a groove 28 of the profiled elements which they join, the connecting part between the wings having a width at most equal to the distance between the tongues 29 delimiting the narrower mouth of the groove 28. The profile has outside ribs 30, on which the clip 23 is engaged, by means of folded wings 31. Le dispositif peut être monté sur un radiateur à lamelles par pincement de ce dernier entre les brides la, 2a et serrage au moyen de la vis 27 qui coopère avec un premier écrou 24 engagé **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. The device can be mounted on a lamellar radiator by pinching the latter between the flanges 1a, 2a and tightening by means of the screw 27 which cooperates with a first nut 24 engaged ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH1527877A 1976-12-14 1977-12-13 Device for mounting a shelf over a radiator CH617763A5 (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR7638433A FR2374600A1 (en) 1976-12-14 1976-12-14 Radiator covering shelf mounting - comprises two brackets with screwed clamping bars holding them apart
FR7736792A FR2410792A2 (en) 1977-12-01 1977-12-01 Radiator covering shelf mounting - comprises two brackets with screwed clamping bars holding them apart

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH617763A5 true CH617763A5 (en) 1980-06-13

Family

ID=26219753

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1527877A CH617763A5 (en) 1976-12-14 1977-12-13 Device for mounting a shelf over a radiator

Country Status (2)

Country Link
CH (1) CH617763A5 (en)
IT (1) IT1089593B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
IT1089593B (en) 1985-06-18

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2515236A3 (en) Snow barrier for roof - comprises grille clamped between brackets attached to roof to prevent snow falling off roof
FR2526319A1 (en) HORIZONTAL BAR MOUNTED IN A DOOR BAY
FR2594737A1 (en) ADJUSTABLE SCREWDRIVER
CH617763A5 (en) Device for mounting a shelf over a radiator
EP0683327B1 (en) Fastener for cables, pipes or the like
WO2011095909A1 (en) Interface for attaching extensible footboards to tubes and angle irons
EP0165370B1 (en) Suspension device
FR2897660A1 (en) RETAINING ELEMENT FOR GRIDS
CH655342A5 (en) Framework for sanitary installations
FR2687439A1 (en) Nut with tapped shank and element such as a panel equipped with this nut
FR2573291A1 (en) Add-on extra leaves for table, intended to be fastened to the said table acting as a support
EP0094321A2 (en) Installation apparatus for conduits to contain electrical cables
FR2526520A1 (en) Angle bracket for open hollow section frames - has locating lugs on either side of fixing holes formed during pressing
CH482384A (en) Metal box for electrical equipment
CH558463A (en) Decorative grill for use as fence - has upper and lower horiz. channel section bars connected by vert. bars
CH272180A (en) Removable device to facilitate the parking of a user on a rung of a ladder.
FR2764785A1 (en) Head board fixed to mattress base by hooks
CH302090A (en) Device for assembling metal elements for scaffolding.
BE903425A (en) Rigid. table leg fixing - has riveted, right-angle corner bracket supporting corner clamp which retains bolt
FR2973992A1 (en) Deck for articulated bed, has jack driving movable structure for lifting movable structure relative to fixed structure, where jack is coupled to movable structure by fixing tab that is removably mounted on movable structure
FR2773447A1 (en) Display support for poster
FR2682739A1 (en) Angle bracket for joining two metal sections
BE499001A (en)
CH263882A (en) Device for assembling metal elements for demountable constructions.
BE563056A (en)

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased