CH591827A5 - Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule - Google Patents

Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule

Info

Publication number
CH591827A5
CH591827A5 CH1336575A CH1336575A CH591827A5 CH 591827 A5 CH591827 A5 CH 591827A5 CH 1336575 A CH1336575 A CH 1336575A CH 1336575 A CH1336575 A CH 1336575A CH 591827 A5 CH591827 A5 CH 591827A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
ring
sleeve
crutch
barrel
notches
Prior art date
Application number
CH1336575A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Pozzo Freres Maison
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Pozzo Freres Maison filed Critical Pozzo Freres Maison
Priority to CH1336575A priority Critical patent/CH591827A5/en
Publication of CH591827A5 publication Critical patent/CH591827A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A45HAND OR TRAVELLING ARTICLES
    • A45BWALKING STICKS; UMBRELLAS; LADIES' OR LIKE FANS
    • A45B9/00Details
    • A45B9/04Ferrules or tips

Abstract

The anti-slip device for walking sticks or crutches (2) consists of a ring (3) which fits over a supple ferrule (1). The ring has a series of teeth (7) which remain in contact with the ground whatever the orientation and inclination of the stick. The teeth (6a) are V-shaped and are fixed to a ring (6) of extra hard material fitted on to the main ring. The main ring has an annular groove (4) in which an O ring (5) is lodged to hold the ring on the ferrule by friction.

Description

  

  
 



   La présente invention a pour objet un dispositif antidérapant pour canne ou béquille.



   Ce dispositif est caractérisé par le fait qu'il comprend une pièce annulaire s'engageant sur l'extrémité de la canne ou de la béquille et qui est munie d'une denture de chant destinée à entrer en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne ou de la béquille par rapport au sol.



   Le dessin représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution de l'objet de l'invention.



   La fig. 1 est une coupe axiale d'une première forme d'exécution d'un dispositif antidérapant monté sur une canne.



   La fig. 2 en est une vue en plan, de dessous.



   La fig. 3 est une coupe d'un détail de la fig. 1, à échelle agrandie.



   La fig. 4 est une vue en plan, de dessus, avec coupe partielle, d'une deuxième forme d'exécution d'un dispositif antidérapant monté sur une béquille.



   La fig. 5 est une coupe suivant la ligne V-V de la fig. 4, le dispositif occupant une première position, inopérante, et
 la fig. 6 est une coupe suivant la ligne VI-VI de la fig. 4, le dispositif occupant une seconde position, de travail.



   Le dispositif des fig. 1 à 3 est destiné à se monter sur l'embout terminal 1, en caoutchouc, dont est munie une canne, désignée par 2, dont seule l'extrémité a été représentée au dessin.



   Ce dispositif comprend une bague 3 dont l'alésage intérieur correspond au diamètre de l'extrémité de l'embout terminal 1.



  Cette bague 3 présente une gorge annulaire intérieure 4 dans laquelle est logé un joint torique 5, en caoutchouc, du type dit  O-Ring , coopérant avec la face latérale cylindrique de l'embout 1 lorsque la bague est engagée sur celui-ci, de manière à produire une friction assurant le maintien en place de la bague sur l'embout.



   La bague 3 est munie d'un anneau 6, chassé sur elle, réalisé en une matière extra-dure, par exemple en la matière connue dans le commerce sous le nom de VIDIA (marque déposée) ou encore en acier trempé. Cet anneau 6 présente une denture de chant 7 dont les dents, désignées par 6a, sont en V.



   Le dispositif se monte ainsi de façon amovible sur l'embout terminal de la canne, l'utilisateur pouvant le placer rapidement en cas de besoin, c'est-à-dire lorsque le sol est glissant, par exemple en cas de verglas. Lorsque la bague 3 est en place sur l'extrémité de l'embout 1, comme représenté au dessin, la denture 7 de l'anneau 6 entre en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne par rapport au sol. La denture mord alors dans celui-ci et évite tout dérapage de la canne.



   La deuxième forme d'exécution du dispositif, représentée aux fig. 4 à 6, se monte sur une béquille 8 dont seule l'extrémité a été représentée au dessin, et qui est munie d'un embout terminal 9, en caoutchouc, identique à l'embout 1 de la première forme d'exécution. Le dispositif comprend un canon 10 s'engageant sur la béquille 8 sur laquelle il se fixe au moyen de trois vis radiales 11, disposées à   120     les unes par rapport aux autres. Ce canon 10 présente deux paires d'encoches longitudinales 12 et 13, les encoches de la première paire, diamétralement opposées, étant plus longues que les encoches de la seconde, également diamétralement opposées, disposées à   90o    par rapport aux premières. Ces encoches ouvrent toutes sur la face axiale du canon 10 tournée vers l'embout 9.



   Le dispositif comprend en outre un manchon 14, de forme générale tronconique, dont une des extrémités présente un alésage 15 correspondant au diamètre du canon 10, et dont l'autre extrémité présente un alésage 16 correspondant au diamètre de l'extrémité de l'embout 9. Ce manchon 14 s'engage sur le canon et sur l'embout. Il porte, à son extrémité engagée sur l'embout, chassé sur lui, un anneau 17, en matière extra-dure, analogue à l'anneau 6 de la première forme d'exécution, présentant une denture de chant 18 dont les dents, 17a, sont en V.



   Le manchon 14 porte deux chevilles 19, diamétralement opposées, dirigées radialement vers l'intérieur, et qui sont destinées à s'engager dans l'une ou l'autre des paires d'encoches 12 et 13 du canon 10, suivant la position angulaire qu'occupe le manchon par rapport au canon.



   Lorsque les chevilles 19 sont engagées dans les encoches 12, les plus longues, dans la position représentée à la fig. 5, le manchon 14 occupe une position axiale éclipsée, dans laquelle il est inopérant, la denture 18 se trouvant alors en retrait par rapport à l'extrémité de l'embout 9. Cette position convient lorsque le sol n'est pas glissant et qu'un dispositif antidérapant n'est alors pas utile.



   Il est à remarquer que le canon 10 présente une gorge annulaire 20 dans laquelle est logé un joint torique 21 coopérant avec l'alésage 15 du manchon 14 afin de créer une friction maintenant en place le manchon dans sa position inopérante.



   Lorsque le sol est glissant, l'utilisateur de la béquille pourra rapidement mettre en service le dispositif antidérapant en déplaçant le manchon 14 vers l'avant, afin d'extraire les chevilles 19 des encoches 12, puis en faisant tourner le manchon d'un quart de tour afin d'amener les chevilles 19 en regard des encoches 13, les plus courtes, dans lesquelles ces chevilles pénètreront lors d'un léger mouvement axial de recul du manchon. Ce dernier occupe alors sa position axiale de travail dans laquelle la denture 18 est située en avant de l'extrémité de l'embout 9, grâce à quoi cette denture entre en contact avec le sol, quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la béquille par rapport au sol.



   REVENDICATION



   Dispositif antidérapant pour canne ou béquille, caractérisé par le fait qu'il comprend une pièce annulaire s'engageant sur l'extrémité de la canne ou de la béquille et qui est munie d'une denture de chant destinée à entrer en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne ou de la béquille par rapport au sol.



   SOUS-REVENDICATIONS
   l.    Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que les dents de ladite denture de chant sont en V.



   2. Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que ladite denture de chant est ménagée sur un anneau en matière extra-dure rapporté sur ladite pièce annulaire.



   3. Dispositif suivant la revendication, pour canne ou béquille munie d'un embout terminal réalisé en une matière souple, caractérisé par le fait que ladite pièce annulaire est constituée par une bague s'engageant sur l'extrémité dudit embout sur laquelle elle se maintient par friction.



   4. Dispositif suivant la revendication et la sous-revendication 3, caractérisé par le fait que ladite bague présente, intérieurement, une gorge annulaire dans laquelle est logé un joint torique destiné à assurer ladite friction, par contact avec l'embout terminal de la canne ou béquille.

 

   5. Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que ladite pièce annulaire est constituée par un manchon coulissant sur un canon se fixant sur la canne ou béquille,   l'un    des éléments - manchon ou canon - présentant au moins une saillie radiale s'engageant dans l'une ou l'autre d'au moins deux encoches longitudinales que présente l'autre élément, selon la position angulaire relative du manchon et du canon, ces deux encoches étant de longueur différente de façon que, selon celle desdites encoches dans laquelle est engagée la saillie, le manchon occupe l'une ou l'autre de deux positions 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The present invention relates to an anti-slip device for a cane or crutch.



   This device is characterized by the fact that it comprises an annular part which engages on the end of the cane or of the crutch and which is provided with an edge toothing intended to come into contact with the ground whatever the 'orientation and inclination of the cane or crutch in relation to the ground.



   The drawing represents, by way of example, two embodiments of the object of the invention.



   Fig. 1 is an axial section of a first embodiment of a non-slip device mounted on a cane.



   Fig. 2 is a plan view, from below.



   Fig. 3 is a sectional view of a detail of FIG. 1, on a larger scale.



   Fig. 4 is a plan view, from above, in partial section, of a second embodiment of a non-slip device mounted on a crutch.



   Fig. 5 is a section taken along the line V-V of FIG. 4, the device occupying a first, inoperative position, and
 fig. 6 is a section taken along line VI-VI of FIG. 4, the device occupying a second working position.



   The device of FIGS. 1 to 3 is intended to be mounted on the end piece 1, made of rubber, with which a rod, designated by 2, only the end of which has been shown in the drawing is provided.



   This device comprises a ring 3, the internal bore of which corresponds to the diameter of the end of the terminal tip 1.



  This ring 3 has an internal annular groove 4 in which is housed an O-ring 5, made of rubber, of the so-called O-Ring type, cooperating with the cylindrical lateral face of the end piece 1 when the ring is engaged on the latter, of so as to produce a friction ensuring that the ring is held in place on the tip.



   The ring 3 is provided with a ring 6, driven on it, made of an extra-hard material, for example of the material known in the trade under the name of VIDIA (registered trademark) or of hardened steel. This ring 6 has edge teeth 7, the teeth of which, designated by 6a, are V-shaped.



   The device is thus removably mounted on the end piece of the rod, the user being able to place it quickly if necessary, that is to say when the ground is slippery, for example in the event of ice. When the ring 3 is in place on the end of the nozzle 1, as shown in the drawing, the teeth 7 of the ring 6 comes into contact with the ground regardless of the orientation and inclination of the rod by relative to the ground. The teeth then bite into it and prevent any slippage of the rod.



   The second embodiment of the device, shown in FIGS. 4 to 6, is mounted on a crutch 8, only the end of which has been shown in the drawing, and which is provided with an end piece 9, made of rubber, identical to the tip 1 of the first embodiment. The device comprises a barrel 10 engaging on the stand 8 on which it is fixed by means of three radial screws 11, arranged at 120 relative to each other. This barrel 10 has two pairs of longitudinal notches 12 and 13, the notches of the first pair, diametrically opposed, being longer than the notches of the second, also diametrically opposed, arranged at 90 ° relative to the first. These notches all open onto the axial face of the barrel 10 facing towards the nozzle 9.



   The device further comprises a sleeve 14, of generally frustoconical shape, one end of which has a bore 15 corresponding to the diameter of the barrel 10, and the other end of which has a bore 16 corresponding to the diameter of the end of the nozzle. 9. This sleeve 14 engages on the barrel and on the tip. It carries, at its end engaged on the tip, driven on it, a ring 17, made of extra-hard material, similar to the ring 6 of the first embodiment, having an edge toothing 18 whose teeth, 17a, are in V.



   The sleeve 14 carries two pins 19, diametrically opposed, directed radially inward, and which are intended to engage in one or the other of the pairs of notches 12 and 13 of the barrel 10, depending on the angular position that the sleeve occupies relative to the barrel.



   When the pegs 19 are engaged in the notches 12, the longer ones, in the position shown in FIG. 5, the sleeve 14 occupies an eclipsed axial position, in which it is inoperative, the toothing 18 then being set back relative to the end of the nozzle 9. This position is suitable when the ground is not slippery and when A non-slip device is then not useful.



   It should be noted that the barrel 10 has an annular groove 20 in which is housed an O-ring 21 cooperating with the bore 15 of the sleeve 14 in order to create a friction holding the sleeve in place in its inoperative position.



   When the ground is slippery, the user of the crutch can quickly activate the anti-slip device by moving the sleeve 14 forward, in order to extract the pegs 19 from the notches 12, then by rotating the sleeve by a quarter turn in order to bring the pegs 19 opposite the notches 13, the shortest, in which these pegs will enter during a slight axial backward movement of the sleeve. The latter then occupies its axial working position in which the toothing 18 is located in front of the end of the nozzle 9, thanks to which this toothing comes into contact with the ground, whatever the orientation and the inclination. of the stand relative to the ground.



   CLAIM



   Non-slip device for a cane or crutch, characterized in that it comprises an annular part engaging the end of the cane or crutch and which is provided with an edge toothing intended to come into contact with the ground whatever the orientation and inclination of the cane or crutch in relation to the ground.



   SUB-CLAIMS
   l. Device according to claim, characterized in that the teeth of said edge teeth are V-shaped.



   2. Device according to claim, characterized in that said edge toothing is provided on an extra-hard material ring attached to said annular part.



   3. Device according to claim, for a cane or crutch provided with an end cap made of a flexible material, characterized in that said annular part is constituted by a ring engaging the end of said end piece on which it is held. by friction.



   4. Device according to claim and sub-claim 3, characterized in that said ring has, internally, an annular groove in which is housed an O-ring intended to ensure said friction, by contact with the end tip of the rod. or crutch.

 

   5. Device according to claim, characterized in that said annular part is constituted by a sleeve sliding on a barrel fixing to the rod or crutch, one of the elements - sleeve or barrel - having at least one radial projection s' engaging in one or the other of at least two longitudinal notches presented by the other element, according to the relative angular position of the sleeve and the barrel, these two notches being of different length so that, depending on that of said notches in which is engaged the projection, the sleeve occupies one or the other of two positions

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. La présente invention a pour objet un dispositif antidérapant pour canne ou béquille. The present invention relates to an anti-slip device for a cane or crutch. Ce dispositif est caractérisé par le fait qu'il comprend une pièce annulaire s'engageant sur l'extrémité de la canne ou de la béquille et qui est munie d'une denture de chant destinée à entrer en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne ou de la béquille par rapport au sol. This device is characterized by the fact that it comprises an annular part which engages on the end of the cane or of the crutch and which is provided with an edge toothing intended to come into contact with the ground whatever the 'orientation and inclination of the cane or crutch in relation to the ground. Le dessin représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution de l'objet de l'invention. The drawing represents, by way of example, two embodiments of the object of the invention. La fig. 1 est une coupe axiale d'une première forme d'exécution d'un dispositif antidérapant monté sur une canne. Fig. 1 is an axial section of a first embodiment of a non-slip device mounted on a cane. La fig. 2 en est une vue en plan, de dessous. Fig. 2 is a plan view, from below. La fig. 3 est une coupe d'un détail de la fig. 1, à échelle agrandie. Fig. 3 is a sectional view of a detail of FIG. 1, on a larger scale. La fig. 4 est une vue en plan, de dessus, avec coupe partielle, d'une deuxième forme d'exécution d'un dispositif antidérapant monté sur une béquille. Fig. 4 is a plan view, from above, in partial section, of a second embodiment of a non-slip device mounted on a crutch. La fig. 5 est une coupe suivant la ligne V-V de la fig. 4, le dispositif occupant une première position, inopérante, et la fig. 6 est une coupe suivant la ligne VI-VI de la fig. 4, le dispositif occupant une seconde position, de travail. Fig. 5 is a section taken along the line V-V of FIG. 4, the device occupying a first, inoperative position, and fig. 6 is a section taken along line VI-VI of FIG. 4, the device occupying a second working position. Le dispositif des fig. 1 à 3 est destiné à se monter sur l'embout terminal 1, en caoutchouc, dont est munie une canne, désignée par 2, dont seule l'extrémité a été représentée au dessin. The device of FIGS. 1 to 3 is intended to be mounted on the end piece 1, made of rubber, with which a rod, designated by 2, only the end of which has been shown in the drawing is provided. Ce dispositif comprend une bague 3 dont l'alésage intérieur correspond au diamètre de l'extrémité de l'embout terminal 1. This device comprises a ring 3, the internal bore of which corresponds to the diameter of the end of the terminal tip 1. Cette bague 3 présente une gorge annulaire intérieure 4 dans laquelle est logé un joint torique 5, en caoutchouc, du type dit O-Ring , coopérant avec la face latérale cylindrique de l'embout 1 lorsque la bague est engagée sur celui-ci, de manière à produire une friction assurant le maintien en place de la bague sur l'embout. This ring 3 has an internal annular groove 4 in which is housed an O-ring 5, made of rubber, of the so-called O-Ring type, cooperating with the cylindrical lateral face of the end piece 1 when the ring is engaged on the latter, of so as to produce a friction ensuring that the ring is held in place on the tip. La bague 3 est munie d'un anneau 6, chassé sur elle, réalisé en une matière extra-dure, par exemple en la matière connue dans le commerce sous le nom de VIDIA (marque déposée) ou encore en acier trempé. Cet anneau 6 présente une denture de chant 7 dont les dents, désignées par 6a, sont en V. The ring 3 is provided with a ring 6, driven on it, made of an extra-hard material, for example of the material known in the trade under the name of VIDIA (registered trademark) or of hardened steel. This ring 6 has edge teeth 7, the teeth of which, designated by 6a, are V-shaped. Le dispositif se monte ainsi de façon amovible sur l'embout terminal de la canne, l'utilisateur pouvant le placer rapidement en cas de besoin, c'est-à-dire lorsque le sol est glissant, par exemple en cas de verglas. Lorsque la bague 3 est en place sur l'extrémité de l'embout 1, comme représenté au dessin, la denture 7 de l'anneau 6 entre en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne par rapport au sol. La denture mord alors dans celui-ci et évite tout dérapage de la canne. The device is thus removably mounted on the end piece of the rod, the user being able to place it quickly if necessary, that is to say when the ground is slippery, for example in the event of ice. When the ring 3 is in place on the end of the nozzle 1, as shown in the drawing, the teeth 7 of the ring 6 comes into contact with the ground regardless of the orientation and inclination of the rod by relative to the ground. The teeth then bite into it and prevent any slippage of the rod. La deuxième forme d'exécution du dispositif, représentée aux fig. 4 à 6, se monte sur une béquille 8 dont seule l'extrémité a été représentée au dessin, et qui est munie d'un embout terminal 9, en caoutchouc, identique à l'embout 1 de la première forme d'exécution. Le dispositif comprend un canon 10 s'engageant sur la béquille 8 sur laquelle il se fixe au moyen de trois vis radiales 11, disposées à 120 les unes par rapport aux autres. Ce canon 10 présente deux paires d'encoches longitudinales 12 et 13, les encoches de la première paire, diamétralement opposées, étant plus longues que les encoches de la seconde, également diamétralement opposées, disposées à 90o par rapport aux premières. Ces encoches ouvrent toutes sur la face axiale du canon 10 tournée vers l'embout 9. The second embodiment of the device, shown in FIGS. 4 to 6, is mounted on a crutch 8, only the end of which has been shown in the drawing, and which is provided with an end piece 9, made of rubber, identical to the tip 1 of the first embodiment. The device comprises a barrel 10 engaging on the stand 8 on which it is fixed by means of three radial screws 11, arranged at 120 relative to each other. This barrel 10 has two pairs of longitudinal notches 12 and 13, the notches of the first pair, diametrically opposed, being longer than the notches of the second, also diametrically opposed, arranged at 90 ° relative to the first. These notches all open onto the axial face of the barrel 10 facing towards the nozzle 9. Le dispositif comprend en outre un manchon 14, de forme générale tronconique, dont une des extrémités présente un alésage 15 correspondant au diamètre du canon 10, et dont l'autre extrémité présente un alésage 16 correspondant au diamètre de l'extrémité de l'embout 9. Ce manchon 14 s'engage sur le canon et sur l'embout. Il porte, à son extrémité engagée sur l'embout, chassé sur lui, un anneau 17, en matière extra-dure, analogue à l'anneau 6 de la première forme d'exécution, présentant une denture de chant 18 dont les dents, 17a, sont en V. The device further comprises a sleeve 14, of generally frustoconical shape, one end of which has a bore 15 corresponding to the diameter of the barrel 10, and the other end of which has a bore 16 corresponding to the diameter of the end of the nozzle. 9. This sleeve 14 engages on the barrel and on the tip. It carries, at its end engaged on the tip, driven on it, a ring 17, made of extra-hard material, similar to the ring 6 of the first embodiment, having an edge toothing 18 whose teeth, 17a, are in V. Le manchon 14 porte deux chevilles 19, diamétralement opposées, dirigées radialement vers l'intérieur, et qui sont destinées à s'engager dans l'une ou l'autre des paires d'encoches 12 et 13 du canon 10, suivant la position angulaire qu'occupe le manchon par rapport au canon. The sleeve 14 carries two pins 19, diametrically opposed, directed radially inward, and which are intended to engage in one or the other of the pairs of notches 12 and 13 of the barrel 10, depending on the angular position that the sleeve occupies relative to the barrel. Lorsque les chevilles 19 sont engagées dans les encoches 12, les plus longues, dans la position représentée à la fig. 5, le manchon 14 occupe une position axiale éclipsée, dans laquelle il est inopérant, la denture 18 se trouvant alors en retrait par rapport à l'extrémité de l'embout 9. Cette position convient lorsque le sol n'est pas glissant et qu'un dispositif antidérapant n'est alors pas utile. When the pegs 19 are engaged in the notches 12, the longer ones, in the position shown in FIG. 5, the sleeve 14 occupies an eclipsed axial position, in which it is inoperative, the toothing 18 then being set back relative to the end of the nozzle 9. This position is suitable when the ground is not slippery and when A non-slip device is then not useful. Il est à remarquer que le canon 10 présente une gorge annulaire 20 dans laquelle est logé un joint torique 21 coopérant avec l'alésage 15 du manchon 14 afin de créer une friction maintenant en place le manchon dans sa position inopérante. It should be noted that the barrel 10 has an annular groove 20 in which is housed an O-ring 21 cooperating with the bore 15 of the sleeve 14 in order to create a friction holding the sleeve in place in its inoperative position. Lorsque le sol est glissant, l'utilisateur de la béquille pourra rapidement mettre en service le dispositif antidérapant en déplaçant le manchon 14 vers l'avant, afin d'extraire les chevilles 19 des encoches 12, puis en faisant tourner le manchon d'un quart de tour afin d'amener les chevilles 19 en regard des encoches 13, les plus courtes, dans lesquelles ces chevilles pénètreront lors d'un léger mouvement axial de recul du manchon. Ce dernier occupe alors sa position axiale de travail dans laquelle la denture 18 est située en avant de l'extrémité de l'embout 9, grâce à quoi cette denture entre en contact avec le sol, quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la béquille par rapport au sol. When the ground is slippery, the user of the crutch can quickly activate the anti-slip device by moving the sleeve 14 forward, in order to extract the pegs 19 from the notches 12, then by rotating the sleeve by a quarter turn in order to bring the pegs 19 opposite the notches 13, the shortest, in which these pegs will enter during a slight axial backward movement of the sleeve. The latter then occupies its axial working position in which the toothing 18 is located in front of the end of the nozzle 9, thanks to which this toothing comes into contact with the ground, whatever the orientation and the inclination. of the stand relative to the ground. REVENDICATION CLAIM Dispositif antidérapant pour canne ou béquille, caractérisé par le fait qu'il comprend une pièce annulaire s'engageant sur l'extrémité de la canne ou de la béquille et qui est munie d'une denture de chant destinée à entrer en contact avec le sol quelles que soient l'orientation et l'inclinaison de la canne ou de la béquille par rapport au sol. Non-slip device for a cane or crutch, characterized in that it comprises an annular part engaging the end of the cane or crutch and which is provided with an edge toothing intended to come into contact with the ground whatever the orientation and inclination of the cane or crutch in relation to the ground. SOUS-REVENDICATIONS l. Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que les dents de ladite denture de chant sont en V. SUB-CLAIMS l. Device according to claim, characterized in that the teeth of said edge teeth are V-shaped. 2. Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que ladite denture de chant est ménagée sur un anneau en matière extra-dure rapporté sur ladite pièce annulaire. 2. Device according to claim, characterized in that said edge toothing is provided on an extra-hard material ring attached to said annular part. 3. Dispositif suivant la revendication, pour canne ou béquille munie d'un embout terminal réalisé en une matière souple, caractérisé par le fait que ladite pièce annulaire est constituée par une bague s'engageant sur l'extrémité dudit embout sur laquelle elle se maintient par friction. 3. Device according to claim, for a cane or crutch provided with an end cap made of a flexible material, characterized in that said annular part is constituted by a ring engaging the end of said end piece on which it is held. by friction. 4. Dispositif suivant la revendication et la sous-revendication 3, caractérisé par le fait que ladite bague présente, intérieurement, une gorge annulaire dans laquelle est logé un joint torique destiné à assurer ladite friction, par contact avec l'embout terminal de la canne ou béquille. 4. Device according to claim and sub-claim 3, characterized in that said ring has, internally, an annular groove in which is housed an O-ring intended to ensure said friction, by contact with the end tip of the rod. or crutch. 5. Dispositif suivant la revendication, caractérisé par le fait que ladite pièce annulaire est constituée par un manchon coulissant sur un canon se fixant sur la canne ou béquille, l'un des éléments - manchon ou canon - présentant au moins une saillie radiale s'engageant dans l'une ou l'autre d'au moins deux encoches longitudinales que présente l'autre élément, selon la position angulaire relative du manchon et du canon, ces deux encoches étant de longueur différente de façon que, selon celle desdites encoches dans laquelle est engagée la saillie, le manchon occupe l'une ou l'autre de deux positions 5. Device according to claim, characterized in that said annular part is constituted by a sleeve sliding on a barrel fixing to the rod or crutch, one of the elements - sleeve or barrel - having at least one radial projection s' engaging in one or the other of at least two longitudinal notches presented by the other element, according to the relative angular position of the sleeve and the barrel, these two notches being of different length so that, depending on that of said notches in which is engaged the projection, the sleeve occupies one or the other of two positions axiales dans l'une desquelles sa denture de chant est située en avant de l'extrémité de la canne ou béquille et dans la seconde desquelles ladite denture est située en retrait par rapport à ladite extrémité, ladite denture étant alors inopérante. axial in one of which its edge toothing is located in front of the end of the cane or crutch and in the second of which said toothing is set back from said end, said toothing then being inoperative. 6. Dispositif suivant la revendication et la sous-revendication 5, caractérisé par le fait que l'un des éléments - manchon et canon - présente une gorge annulaire dans laquelle est logé un joint torique coopérant avec l'autre élément de façon à assurer une friction maintenant en place le manchon lorsque celui-ci occupe sa position inopérante. 6. Device according to claim and sub-claim 5, characterized in that one of the elements - sleeve and barrel - has an annular groove in which is housed an O-ring cooperating with the other element so as to ensure a friction holding the sleeve in place when the latter occupies its inoperative position. 7. Dispositif suivant la revendication et la sous-revendication 5, caractérisé par le fait que ledit manchon porte deux chevilles, diamétralement opposées, s'engageant simultanément dans l'une ou l'autre de deux paires d'encoches longitudinales ménagées dans le canon, ces encoches ouvrant sur la face axiale du canon tournée vers l'extrémité de la canne ou béquille, les encoches de chaque paire, de longueur différente de celle de l'autre paire, étant diamétralement opposées. 7. Device according to claim and sub-claim 5, characterized in that said sleeve carries two pins, diametrically opposed, simultaneously engaging in one or the other of two pairs of longitudinal notches formed in the barrel. , these notches opening onto the axial face of the barrel facing the end of the cane or crutch, the notches of each pair, of different length from that of the other pair, being diametrically opposed. 8. Dispositif suivant la revendication et la sous-revendication 5, pour canne ou béquille munie d'un embout terminal réalisé en une matière souple, caractérisé par le fait que ledit manchon est tronconique et se termine, à ses deux extrémités, par des alésages cylindriques dont l'un correspond au diamètre du canon et l'autre au diamètre dudit embout. 8. Device according to claim and sub-claim 5, for a cane or crutch provided with an end piece made of a flexible material, characterized in that said sleeve is frustoconical and ends, at its two ends, with bores cylindrical, one of which corresponds to the diameter of the barrel and the other to the diameter of said tip.
CH1336575A 1975-10-15 1975-10-15 Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule CH591827A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1336575A CH591827A5 (en) 1975-10-15 1975-10-15 Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1336575A CH591827A5 (en) 1975-10-15 1975-10-15 Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH591827A5 true CH591827A5 (en) 1977-09-30

Family

ID=4391792

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1336575A CH591827A5 (en) 1975-10-15 1975-10-15 Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH591827A5 (en)

Cited By (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0111023A1 (en) * 1982-12-10 1984-06-20 S & F Orthopädietechnik GmbH Mounting for interchangeable sole pieces on walking aids, e.g. crutches or the like
US4964430A (en) * 1989-05-15 1990-10-23 Janis William F Walking aid ice gripper
US5103849A (en) * 1990-12-17 1992-04-14 Hamner Lewis N Hiker's staff with point
US5307828A (en) * 1993-06-04 1994-05-03 Gardner Donald J Support foot assembly
US5392801A (en) * 1993-12-21 1995-02-28 Hannoosh; Mitchell M. Self righting walking cane
JP2002034623A (en) * 2000-07-24 2002-02-05 Hisatoshi Otani Walking stick

Cited By (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0111023A1 (en) * 1982-12-10 1984-06-20 S & F Orthopädietechnik GmbH Mounting for interchangeable sole pieces on walking aids, e.g. crutches or the like
EP0111054A1 (en) * 1982-12-10 1984-06-20 S & F Orthopädietechnik GmbH Mounting for interchangeable sole pieces on walking aids, such as crutches or the like
US4964430A (en) * 1989-05-15 1990-10-23 Janis William F Walking aid ice gripper
US5103849A (en) * 1990-12-17 1992-04-14 Hamner Lewis N Hiker's staff with point
US5307828A (en) * 1993-06-04 1994-05-03 Gardner Donald J Support foot assembly
US5392801A (en) * 1993-12-21 1995-02-28 Hannoosh; Mitchell M. Self righting walking cane
JP2002034623A (en) * 2000-07-24 2002-02-05 Hisatoshi Otani Walking stick

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1436026B1 (en) Safety device for a syringe
FR2627088A1 (en) SAFETY CAP FOR SYRINGE NEEDLE
EP0286197B1 (en) Cue for the billiard game
FR2527305A1 (en) LOCKABLE LOCKING DEVICE AND TELESCOPIC ASSEMBLY
FR2505170A1 (en) BIOPSY FORCEPS
WO2000056383A1 (en) Safety syringe for medical use
FR2807665A1 (en) MEDICAL SYRINGE
EP1563800A1 (en) Dental or surgical handpiece
CH591827A5 (en) Antislip device for sticks or crutches - has teeth on ring fitted to supple terminal ferrule
FR2470662A1 (en) KNIFE WITH INTERCHANGEABLE BLADE
FR2465467A1 (en) HANDPIECE OF DENTISTRY
BE1003751A3 (en) Device to tighten the handle of an umbrella in a tube of its stand in solidarity.
FR2512711A1 (en) TUBE CUTTERS, ESPECIALLY FOR PLASTIC TUBES
BE456169A (en)
EP0060158B1 (en) Tool for driving pins or the like
FR2622804A1 (en) Non-reusable syringe
CH239806A (en) Device comprising at least one extensible assembly having two sliding tubular elements.
FR2470586A3 (en) CHUCK HOLDER FOR MECHANICIAN OR SURGEON-DENTIST
FR2511947A1 (en) MECHANICAL PENCIL
FR2702172A1 (en) Screwdriver equipped with housings for interchangeable bits
WO1997027976A1 (en) Instrument for mounting a yoke-like locking member or circlip on a shaft, and apparatus for positioning a circlip on said instrument
FR2464799A3 (en) WRENCH FOR NUTS AND BOLTS
FR2671304A1 (en) Broom which can be fitted to handles of different diameters
FR2618714A3 (en) Hand tool or instrument provided with a fixture for a safety cord
CH255434A (en) Mechanical pencil.

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased