CH582775A5 - Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base - Google Patents

Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base

Info

Publication number
CH582775A5
CH582775A5 CH569375A CH569375A CH582775A5 CH 582775 A5 CH582775 A5 CH 582775A5 CH 569375 A CH569375 A CH 569375A CH 569375 A CH569375 A CH 569375A CH 582775 A5 CH582775 A5 CH 582775A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
base
free arm
column
arm
machine
Prior art date
Application number
CH569375A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Mefina Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Mefina Sa filed Critical Mefina Sa
Priority to CH569375A priority Critical patent/CH582775A5/en
Publication of CH582775A5 publication Critical patent/CH582775A5/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B75/00Frames, stands, tables, or other furniture adapted to carry sewing machines
    • D05B75/06Arrangements, e.g. hinges, for mounting sewing-machine casings to frames, stands, or tables

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Abstract

A sewing machine includes a lower table from which extends a pillar carrying a horizontal arm on which a needle arm having a stitching needle is mounted. The lower table is mounted on a base and is movable vertically between an upper position in which it is spaced from the base and a lower position in which it is adjacent the base. The height of the lower table is adjacent so that it can be adjusted to be co-planar with e.g. an auxiliary table to provide an enlarged smooth work surface. When the auxiliary table and also the lower table is not required as a work surface the lower table can be used its lower-most position.

Description

  

  
 



   On connaît déjà des machines à coudre à bras libre comprenant une tablette amovible permettant, lorsqu'elle est disposée autour de la face supérieure du bras libre, d'accroître la surface de travail. Cette tablette peut être soit indépendante, soit articulée à la machine ou à son socle.



   D'autres machines connues comprennent un socle dans lequel la machine est encastrée, de façon que la surface de travail constituée par la face supérieure du bras libre se trouve à la même hauteur que la face supérieure du socle, de manière à accroître la surface de travail. Certaines de ces machines sont articulées au socle, par exemple par des biellettes permettant de les extraire du socle, de façon que le bras libre soit dégagé pour des travaux nécessitant l'utilisation de ce dernier; toutefois, la face supérieure du bras libre se trouve, dans ce cas, à un niveau relativement élevé par rapport à celui de la table sur laquelle la machine est placée.



   D'autre part, ces machines présentent l'inconvénient que, lorsqu'elles sont utilisées pour des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre, leur surface de travail est située à un niveau nettement supérieur à celui de la table sur laquelle la machine est placée.



   La machine à coudre selon l'invention qui a pour but d'obvier à cet inconvénient comprend une colonne, un bras supérieur et un bras libre portés par la colonne, cette dernière étant montée sur un socle se prolongeant sous le bras libre. Elle est caractérisée en ce que la colonne est montée de façon déplaçable verticalement sur le socle entre une première position stable dans laquelle le bras libre est espacé du socle et une seconde position stable dans laquelle le bras libre est proche du socle, le tout de façon que, lorsque la machine est placée sur une table, des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre puissent être effectués le plus près possible de la surface de la table.



   Le dessin annexé représente, schématiquement et à titre d'exemple, une forme d'exécution de la machine à coudre selon l'invention.



   La fig. 1 en est une vue en perspective en position de couture avec bras libre encastré dans le socle.



   La fig. 2 est une vue semblable à la fig. 1 représentant la machine en position de couture avec bras libre dégagé.



   La fig. 3 est une vue partielle à plus grande échelle de la machine représentée à la fig. 1, avec arrachement et partiellement en coupe longitudinale.



   La fig. 4 est une vue partielle à plus grande échelle de la machine vue en bout de gauche à droite de la fig. 1, avec arrachement et partiellement en coupe transversale selon IV-IV de la fig. 3.



   La fig. 5 en est une vue de détail en coupe selon V-V de la fig. 3.



   La machine à coudre représentée aux fig. 1 et 2 comprend un bras supérieur 1 dans lequel est monté un arbre d'entraînement d'un mécanisme d'actionnement d'une barre porte-aiguille 2 logé dans une tête 3 formée à une des extrémités du bras supérieur 1. Le bras supérieur 1 est solidaire, à son autre extrémité, d'une colonne 4 portant également un bras libre 5 dans lequel est logé un mécanisme de transport du tissu à coudre, entraîné également par l'arbre d'entraînement susmentionné.

  L'ensemble comprenant la colonne 4, le bras supérieur   I    et le bras libre 5 est déplaçable par rapport à un socle 6 de façon que le bras libre 5 soit encastré dans le socle 6 lors des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre (fig. 1), et puisse être dégagé du socle 6 pour les opérations de couture de pièces tubulaires devant être engagées sur l'extrémité libre du bras libre 5 (fig. 2).



   Le mécanisme permettant ces déplacements du bras libre 5 est logé dans la colonne 4. Comme représenté aux fig. 3 et 4, ce mécanisme comprend deux tiges de guidage cylindriques 7, 8, montées verticalement sur le socle 6 et deux manchons coulissants 9, 10 solidaires de la colonne 4, engagés sur lesdites tiges de guidage 7, 8. Un ressort de rappel 11 prenant appui d'une part, sur le socle 6 et, d'autre part, sur un épaulement périphérique 12 du manchon 9, tend à déplacer la colonne 4 vers le haut dans sa position représentée à la fig. 2. Le bras libre 5 est dégagé du socle 6 dans cette position où l'extrémité supérieure du manchon coulissant 9 vient buter contre une rondelle d'extrémité 13 de la tige 7.



   Le manchon coulissant 9 est verrouillé dans cette position au moyen d'un levier 14 monté pivotant sur un axe 15 rendu solidaire de la colonne 4 parallèlement au manchon 9. En effet, une des extrémités 16 de ce levier 14 est engagée dans une encoche 17 de la tige 7 par l'une des extrémités d'un ressort de rappel 18 solidaire de l'axe 15 agissant sur un téton 19 du levier 14, lorsque le manchon 9 vient buter contre la rondelle 13.



   Le levier 14 permet également de verrouiller le manchon coulissant 9 dans la position représentée aux fig. 3 et 4 où le bras libre 5 est encastré dans le socle 6 pour les travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre. Dans ce cas, l'extrémité 16 du levier 14 est engagée dans une encoche 20 de la tige 7.



   Une équerre 21 pivotée à l'extrémité d'un de ses bras sur un axe 22 solidaire de la colonne 4 permet de déverrouiller le manchon coulissant 9 de la tige 7 lorsqu'on désire passer de la position de couture avec bras libre encastré dans le socle (fig. 1) à la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2) et vice versa.



  Dans ce but, un bouton de déverrouillage 23 prolongé par une tige 24, coulissant axialement dans un alésage 25 de la colonne et dirigé vers l'autre bras de l'équerre 21, permet de faire pivoter cette dernière autour de l'axe 22. L'équerre 21 repousse alors l'extrémité 26 du levier 14 contre l'action du ressort 18.



   Ainsi, lorsqu'on désire passer de la position de couture avec bras libre encastré dans le socle (fig. 1) à la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2), il suffit d'enfoncer le bouton 23.



  L'extrémité 16 du levier 14 est ainsi dégagée de l'encoche 20 de la tige 7 et la colonne 4 repoussée vers le haut par le ressort de rappel 11, jusqu'à ce que l'extrémité supérieure du manchon 9 vienne buter contre la rondelle d'extrémité 13 de la tige 7.



  Lorsqu'on relâche le bouton   23,1'extrémité    16 du levier 14 est engagée par le ressort 18 dans l'encoche 17 de la tige 7 et la machine est verrouillée dans sa position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2).



   Inversement, si on désire passer de la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2) dans la position de couture avec bras libre encastré dans le socle, il suffit d'enfoncer le bouton 23 et d'appuyer sur le bras supérieur de la machine jusqu'à ce que l'extrémité inférieure du manchon 9 vienne buter contre une butée 27 entourant l'extrémité inférieure de la tige 7. Si on relâche alors le bouton   23,1'extrémité    16 du levier 14 est engagée par le ressort 18 dans l'encoche 20 de la tige 7 et la machine est verrouillée dans sa position de couture avec bras libre encastré dans   le socle (fig.    1).



   De nombreuses variantes du dispositif décrit et représenté au dessin peuvent être envisagées.



   Au lieu d'être monté de façon coulissante sur deux tiges verticales 7, 8 portées par le socle 6, le bas de la colonne 4 pourrait, par exemple, être engagé dans un logement du socle 6.

 

   Par ailleurs, de nombreux mécanismes différents tels que des mécanismes à crémaillère, par exemple, commandés manuellement ou électriquement, pourraient être envisagés pour le déplacement de la colonne 4 entre la position de couture avec bras libre encastré dans le socle et la position de couture avec bras libre dégagé.



   REVENDICATION



   Machine à coudre dont le bâti comprend une colonne (4), un bras   supérieur (1)    et un bras libre (5) portés par la colonne (4), cette dernière étant montée sur un socle (6) se prolongeant sous le bras libre (5), caractérisée en ce que la colonne (4) est montée de façon déplaçable verticalement sur le socle (6) entre une première 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   Free-arm sewing machines are already known comprising a removable shelf making it possible, when it is placed around the upper face of the free arm, to increase the working surface. This shelf can be either independent or articulated to the machine or to its base.



   Other known machines include a base in which the machine is embedded, so that the work surface formed by the upper face of the free arm is at the same height as the upper face of the base, so as to increase the surface of the base. job. Some of these machines are articulated to the base, for example by connecting rods allowing them to be extracted from the base, so that the free arm is released for work requiring the use of the latter; however, the upper face of the free arm is in this case at a relatively high level compared to that of the table on which the machine is placed.



   On the other hand, these machines have the drawback that, when they are used for work which does not require the use of the free arm, their working surface is located at a level markedly higher than that of the table on which the machine is placed.



   The sewing machine according to the invention which aims to obviate this drawback comprises a column, an upper arm and a free arm carried by the column, the latter being mounted on a base extending under the free arm. It is characterized in that the column is movably mounted vertically on the base between a first stable position in which the free arm is spaced from the base and a second stable position in which the free arm is close to the base, all in such a manner. that when the machine is placed on a table, work which does not require the use of the free arm can be carried out as close as possible to the surface of the table.



   The appended drawing represents, schematically and by way of example, an embodiment of the sewing machine according to the invention.



   Fig. 1 is a perspective view of it in a sewing position with the free arm embedded in the base.



   Fig. 2 is a view similar to FIG. 1 showing the machine in sewing position with free arm released.



   Fig. 3 is a partial view on a larger scale of the machine shown in FIG. 1, with cutaway and partially in longitudinal section.



   Fig. 4 is a partial view on a larger scale of the machine seen at the end from left to right of FIG. 1, with cutaway and partially in cross section along IV-IV of FIG. 3.



   Fig. 5 is a detail view in section along V-V of FIG. 3.



   The sewing machine shown in fig. 1 and 2 comprises an upper arm 1 in which is mounted a drive shaft of a mechanism for actuating a needle holder bar 2 housed in a head 3 formed at one end of the upper arm 1. The upper arm 1 is integral, at its other end, with a column 4 also carrying a free arm 5 in which is housed a transport mechanism for the fabric to be sewn, also driven by the aforementioned drive shaft.

  The assembly comprising the column 4, the upper arm I and the free arm 5 is movable relative to a base 6 so that the free arm 5 is embedded in the base 6 during work that does not require the use of the free arm (fig. 1), and can be released from the base 6 for the operations of sewing tubular pieces to be engaged on the free end of the free arm 5 (fig. 2).



   The mechanism allowing these movements of the free arm 5 is housed in the column 4. As shown in FIGS. 3 and 4, this mechanism comprises two cylindrical guide rods 7, 8, mounted vertically on the base 6 and two sliding sleeves 9, 10 integral with the column 4, engaged on said guide rods 7, 8. A return spring 11 bearing on the one hand, on the base 6 and, on the other hand, on a peripheral shoulder 12 of the sleeve 9, tends to move the column 4 upwards in its position shown in FIG. 2. The free arm 5 is released from the base 6 in this position where the upper end of the sliding sleeve 9 abuts against an end washer 13 of the rod 7.



   The sliding sleeve 9 is locked in this position by means of a lever 14 mounted to pivot on an axis 15 made integral with the column 4 parallel to the sleeve 9. In fact, one of the ends 16 of this lever 14 is engaged in a notch 17 of the rod 7 by one of the ends of a return spring 18 integral with the pin 15 acting on a stud 19 of the lever 14, when the sleeve 9 abuts against the washer 13.



   The lever 14 also makes it possible to lock the sliding sleeve 9 in the position shown in FIGS. 3 and 4 where the free arm 5 is embedded in the base 6 for work that does not require the use of the free arm. In this case, the end 16 of the lever 14 is engaged in a notch 20 of the rod 7.



   A bracket 21 pivoted at the end of one of its arms on an axis 22 integral with the column 4 enables the sliding sleeve 9 of the rod 7 to be unlocked when it is desired to pass from the sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1) in the sewing position with the free arm released (fig. 2) and vice versa.



  For this purpose, an unlocking button 23 extended by a rod 24, sliding axially in a bore 25 of the column and directed towards the other arm of the bracket 21, allows the latter to pivot around the axis 22. The square 21 then pushes the end 26 of the lever 14 against the action of the spring 18.



   Thus, when you want to switch from the sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1) to the sewing position with the free arm released (fig. 2), all you have to do is press button 23.



  The end 16 of the lever 14 is thus released from the notch 20 of the rod 7 and the column 4 pushed upwards by the return spring 11, until the upper end of the sleeve 9 abuts against the end washer 13 of rod 7.



  When the button 23 is released, the end 16 of the lever 14 is engaged by the spring 18 in the notch 17 of the rod 7 and the machine is locked in its sewing position with the free arm released (fig. 2).



   Conversely, if you wish to switch from the sewing position with the free arm released (fig. 2) to the sewing position with the free arm embedded in the base, all you have to do is press button 23 and press the upper arm of the machine until the lower end of the sleeve 9 abuts against a stop 27 surrounding the lower end of the rod 7. If we then release the button 23, the end 16 of the lever 14 is engaged by the spring 18 in the notch 20 of the rod 7 and the machine is locked in its sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1).



   Many variants of the device described and shown in the drawing can be envisaged.



   Instead of being slidably mounted on two vertical rods 7, 8 carried by the base 6, the bottom of the column 4 could, for example, be engaged in a housing of the base 6.

 

   Moreover, many different mechanisms such as rack mechanisms, for example, manually or electrically controlled, could be envisaged for the displacement of the column 4 between the sewing position with free arm embedded in the base and the sewing position with free arm released.



   CLAIM



   Sewing machine whose frame comprises a column (4), an upper arm (1) and a free arm (5) carried by the column (4), the latter being mounted on a base (6) extending under the free arm (5), characterized in that the column (4) is mounted movably vertically on the base (6) between a first

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. On connaît déjà des machines à coudre à bras libre comprenant une tablette amovible permettant, lorsqu'elle est disposée autour de la face supérieure du bras libre, d'accroître la surface de travail. Cette tablette peut être soit indépendante, soit articulée à la machine ou à son socle. Free-arm sewing machines are already known comprising a removable shelf making it possible, when it is placed around the upper face of the free arm, to increase the working surface. This shelf can be either independent or articulated to the machine or to its base. D'autres machines connues comprennent un socle dans lequel la machine est encastrée, de façon que la surface de travail constituée par la face supérieure du bras libre se trouve à la même hauteur que la face supérieure du socle, de manière à accroître la surface de travail. Certaines de ces machines sont articulées au socle, par exemple par des biellettes permettant de les extraire du socle, de façon que le bras libre soit dégagé pour des travaux nécessitant l'utilisation de ce dernier; toutefois, la face supérieure du bras libre se trouve, dans ce cas, à un niveau relativement élevé par rapport à celui de la table sur laquelle la machine est placée. Other known machines include a base in which the machine is embedded, so that the work surface formed by the upper face of the free arm is at the same height as the upper face of the base, so as to increase the surface of the base. job. Some of these machines are articulated to the base, for example by connecting rods allowing them to be extracted from the base, so that the free arm is released for work requiring the use of the latter; however, the upper face of the free arm is in this case at a relatively high level compared to that of the table on which the machine is placed. D'autre part, ces machines présentent l'inconvénient que, lorsqu'elles sont utilisées pour des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre, leur surface de travail est située à un niveau nettement supérieur à celui de la table sur laquelle la machine est placée. On the other hand, these machines have the drawback that, when they are used for work which does not require the use of the free arm, their working surface is located at a level markedly higher than that of the table on which the machine is placed. La machine à coudre selon l'invention qui a pour but d'obvier à cet inconvénient comprend une colonne, un bras supérieur et un bras libre portés par la colonne, cette dernière étant montée sur un socle se prolongeant sous le bras libre. Elle est caractérisée en ce que la colonne est montée de façon déplaçable verticalement sur le socle entre une première position stable dans laquelle le bras libre est espacé du socle et une seconde position stable dans laquelle le bras libre est proche du socle, le tout de façon que, lorsque la machine est placée sur une table, des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre puissent être effectués le plus près possible de la surface de la table. The sewing machine according to the invention which aims to obviate this drawback comprises a column, an upper arm and a free arm carried by the column, the latter being mounted on a base extending under the free arm. It is characterized in that the column is movably mounted vertically on the base between a first stable position in which the free arm is spaced from the base and a second stable position in which the free arm is close to the base, all in such a manner. that when the machine is placed on a table, work which does not require the use of the free arm can be carried out as close as possible to the surface of the table. Le dessin annexé représente, schématiquement et à titre d'exemple, une forme d'exécution de la machine à coudre selon l'invention. The appended drawing represents, schematically and by way of example, an embodiment of the sewing machine according to the invention. La fig. 1 en est une vue en perspective en position de couture avec bras libre encastré dans le socle. Fig. 1 is a perspective view of it in a sewing position with the free arm embedded in the base. La fig. 2 est une vue semblable à la fig. 1 représentant la machine en position de couture avec bras libre dégagé. Fig. 2 is a view similar to FIG. 1 showing the machine in sewing position with free arm released. La fig. 3 est une vue partielle à plus grande échelle de la machine représentée à la fig. 1, avec arrachement et partiellement en coupe longitudinale. Fig. 3 is a partial view on a larger scale of the machine shown in FIG. 1, with cutaway and partially in longitudinal section. La fig. 4 est une vue partielle à plus grande échelle de la machine vue en bout de gauche à droite de la fig. 1, avec arrachement et partiellement en coupe transversale selon IV-IV de la fig. 3. Fig. 4 is a partial view on a larger scale of the machine seen at the end from left to right of FIG. 1, with cutaway and partially in cross section along IV-IV of FIG. 3. La fig. 5 en est une vue de détail en coupe selon V-V de la fig. 3. Fig. 5 is a detail view in section along V-V of FIG. 3. La machine à coudre représentée aux fig. 1 et 2 comprend un bras supérieur 1 dans lequel est monté un arbre d'entraînement d'un mécanisme d'actionnement d'une barre porte-aiguille 2 logé dans une tête 3 formée à une des extrémités du bras supérieur 1. Le bras supérieur 1 est solidaire, à son autre extrémité, d'une colonne 4 portant également un bras libre 5 dans lequel est logé un mécanisme de transport du tissu à coudre, entraîné également par l'arbre d'entraînement susmentionné. The sewing machine shown in fig. 1 and 2 comprises an upper arm 1 in which is mounted a drive shaft of a mechanism for actuating a needle holder bar 2 housed in a head 3 formed at one end of the upper arm 1. The upper arm 1 is integral, at its other end, with a column 4 also carrying a free arm 5 in which is housed a transport mechanism for the fabric to be sewn, also driven by the aforementioned drive shaft. L'ensemble comprenant la colonne 4, le bras supérieur I et le bras libre 5 est déplaçable par rapport à un socle 6 de façon que le bras libre 5 soit encastré dans le socle 6 lors des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre (fig. 1), et puisse être dégagé du socle 6 pour les opérations de couture de pièces tubulaires devant être engagées sur l'extrémité libre du bras libre 5 (fig. 2). The assembly comprising the column 4, the upper arm I and the free arm 5 is movable relative to a base 6 so that the free arm 5 is embedded in the base 6 during work that does not require the use of the free arm (fig. 1), and can be released from the base 6 for the operations of sewing tubular pieces to be engaged on the free end of the free arm 5 (fig. 2). Le mécanisme permettant ces déplacements du bras libre 5 est logé dans la colonne 4. Comme représenté aux fig. 3 et 4, ce mécanisme comprend deux tiges de guidage cylindriques 7, 8, montées verticalement sur le socle 6 et deux manchons coulissants 9, 10 solidaires de la colonne 4, engagés sur lesdites tiges de guidage 7, 8. Un ressort de rappel 11 prenant appui d'une part, sur le socle 6 et, d'autre part, sur un épaulement périphérique 12 du manchon 9, tend à déplacer la colonne 4 vers le haut dans sa position représentée à la fig. 2. Le bras libre 5 est dégagé du socle 6 dans cette position où l'extrémité supérieure du manchon coulissant 9 vient buter contre une rondelle d'extrémité 13 de la tige 7. The mechanism allowing these movements of the free arm 5 is housed in the column 4. As shown in FIGS. 3 and 4, this mechanism comprises two cylindrical guide rods 7, 8, mounted vertically on the base 6 and two sliding sleeves 9, 10 integral with the column 4, engaged on said guide rods 7, 8. A return spring 11 bearing on the one hand, on the base 6 and, on the other hand, on a peripheral shoulder 12 of the sleeve 9, tends to move the column 4 upwards in its position shown in FIG. 2. The free arm 5 is released from the base 6 in this position where the upper end of the sliding sleeve 9 abuts against an end washer 13 of the rod 7. Le manchon coulissant 9 est verrouillé dans cette position au moyen d'un levier 14 monté pivotant sur un axe 15 rendu solidaire de la colonne 4 parallèlement au manchon 9. En effet, une des extrémités 16 de ce levier 14 est engagée dans une encoche 17 de la tige 7 par l'une des extrémités d'un ressort de rappel 18 solidaire de l'axe 15 agissant sur un téton 19 du levier 14, lorsque le manchon 9 vient buter contre la rondelle 13. The sliding sleeve 9 is locked in this position by means of a lever 14 mounted to pivot on an axis 15 made integral with the column 4 parallel to the sleeve 9. In fact, one of the ends 16 of this lever 14 is engaged in a notch 17 of the rod 7 by one of the ends of a return spring 18 integral with the pin 15 acting on a stud 19 of the lever 14, when the sleeve 9 abuts against the washer 13. Le levier 14 permet également de verrouiller le manchon coulissant 9 dans la position représentée aux fig. 3 et 4 où le bras libre 5 est encastré dans le socle 6 pour les travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre. Dans ce cas, l'extrémité 16 du levier 14 est engagée dans une encoche 20 de la tige 7. The lever 14 also makes it possible to lock the sliding sleeve 9 in the position shown in FIGS. 3 and 4 where the free arm 5 is embedded in the base 6 for work that does not require the use of the free arm. In this case, the end 16 of the lever 14 is engaged in a notch 20 of the rod 7. Une équerre 21 pivotée à l'extrémité d'un de ses bras sur un axe 22 solidaire de la colonne 4 permet de déverrouiller le manchon coulissant 9 de la tige 7 lorsqu'on désire passer de la position de couture avec bras libre encastré dans le socle (fig. 1) à la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2) et vice versa. A bracket 21 pivoted at the end of one of its arms on an axis 22 integral with the column 4 enables the sliding sleeve 9 of the rod 7 to be unlocked when it is desired to pass from the sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1) in the sewing position with the free arm released (fig. 2) and vice versa. Dans ce but, un bouton de déverrouillage 23 prolongé par une tige 24, coulissant axialement dans un alésage 25 de la colonne et dirigé vers l'autre bras de l'équerre 21, permet de faire pivoter cette dernière autour de l'axe 22. L'équerre 21 repousse alors l'extrémité 26 du levier 14 contre l'action du ressort 18. For this purpose, an unlocking button 23 extended by a rod 24, sliding axially in a bore 25 of the column and directed towards the other arm of the bracket 21, allows the latter to pivot around the axis 22. The square 21 then pushes the end 26 of the lever 14 against the action of the spring 18. Ainsi, lorsqu'on désire passer de la position de couture avec bras libre encastré dans le socle (fig. 1) à la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2), il suffit d'enfoncer le bouton 23. Thus, when you want to switch from the sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1) to the sewing position with the free arm released (fig. 2), all you have to do is press button 23. L'extrémité 16 du levier 14 est ainsi dégagée de l'encoche 20 de la tige 7 et la colonne 4 repoussée vers le haut par le ressort de rappel 11, jusqu'à ce que l'extrémité supérieure du manchon 9 vienne buter contre la rondelle d'extrémité 13 de la tige 7. The end 16 of the lever 14 is thus released from the notch 20 of the rod 7 and the column 4 pushed upwards by the return spring 11, until the upper end of the sleeve 9 abuts against the end washer 13 of rod 7. Lorsqu'on relâche le bouton 23,1'extrémité 16 du levier 14 est engagée par le ressort 18 dans l'encoche 17 de la tige 7 et la machine est verrouillée dans sa position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2). When the button 23 is released, the end 16 of the lever 14 is engaged by the spring 18 in the notch 17 of the rod 7 and the machine is locked in its sewing position with the free arm released (fig. 2). Inversement, si on désire passer de la position de couture avec bras libre dégagé (fig. 2) dans la position de couture avec bras libre encastré dans le socle, il suffit d'enfoncer le bouton 23 et d'appuyer sur le bras supérieur de la machine jusqu'à ce que l'extrémité inférieure du manchon 9 vienne buter contre une butée 27 entourant l'extrémité inférieure de la tige 7. Si on relâche alors le bouton 23,1'extrémité 16 du levier 14 est engagée par le ressort 18 dans l'encoche 20 de la tige 7 et la machine est verrouillée dans sa position de couture avec bras libre encastré dans le socle (fig. 1). Conversely, if you wish to switch from the sewing position with the free arm released (fig. 2) to the sewing position with the free arm embedded in the base, all you have to do is press button 23 and press the upper arm of the machine until the lower end of the sleeve 9 abuts against a stop 27 surrounding the lower end of the rod 7. If we then release the button 23, the end 16 of the lever 14 is engaged by the spring 18 in the notch 20 of the rod 7 and the machine is locked in its sewing position with the free arm embedded in the base (fig. 1). De nombreuses variantes du dispositif décrit et représenté au dessin peuvent être envisagées. Many variants of the device described and shown in the drawing can be envisaged. Au lieu d'être monté de façon coulissante sur deux tiges verticales 7, 8 portées par le socle 6, le bas de la colonne 4 pourrait, par exemple, être engagé dans un logement du socle 6. Instead of being slidably mounted on two vertical rods 7, 8 carried by the base 6, the bottom of the column 4 could, for example, be engaged in a housing of the base 6. Par ailleurs, de nombreux mécanismes différents tels que des mécanismes à crémaillère, par exemple, commandés manuellement ou électriquement, pourraient être envisagés pour le déplacement de la colonne 4 entre la position de couture avec bras libre encastré dans le socle et la position de couture avec bras libre dégagé. Moreover, many different mechanisms such as rack mechanisms, for example, manually or electrically controlled, could be envisaged for the displacement of the column 4 between the sewing position with free arm embedded in the base and the sewing position with free arm released. REVENDICATION CLAIM Machine à coudre dont le bâti comprend une colonne (4), un bras supérieur (1) et un bras libre (5) portés par la colonne (4), cette dernière étant montée sur un socle (6) se prolongeant sous le bras libre (5), caractérisée en ce que la colonne (4) est montée de façon déplaçable verticalement sur le socle (6) entre une première Sewing machine whose frame comprises a column (4), an upper arm (1) and a free arm (5) carried by the column (4), the latter being mounted on a base (6) extending under the free arm (5), characterized in that the column (4) is mounted movably vertically on the base (6) between a first position stable dans laquelle le bras libre (5) est espacé du socle (6) et une seconde position stable dans laquelle le bras libre (5) est proche du socle (6), le tout de façon que, lorsque la machine est placée sur une table, des travaux ne nécessitant pas l'utilisation du bras libre (5) puissent être effectués le plus près possible de la surface de la table. stable position in which the free arm (5) is spaced from the base (6) and a second stable position in which the free arm (5) is close to the base (6), all so that when the machine is placed on a table, work that does not require the use of the free arm (5) can be carried out as close as possible to the surface of the table. SOUS-REVENDICATIONS 1. Machine selon la revendication, caractérisée en ce que la colonne (4) est montée de façon coulissante sur une saillie verticale (7) du socle (6). SUB-CLAIMS 1. Machine according to claim, characterized in that the column (4) is slidably mounted on a vertical projection (7) of the base (6). 2. Machine selon la revendication et la sous-revendication 1, caractérisée en ce qu'elle comprend un dispositif de verrouillage (14-20) de la colonne (4) dans lesdites positions stables. 2. Machine according to claim and sub-claim 1, characterized in that it comprises a locking device (14-20) of the column (4) in said stable positions.
CH569375A 1975-05-02 1975-05-02 Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base CH582775A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH569375A CH582775A5 (en) 1975-05-02 1975-05-02 Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH569375A CH582775A5 (en) 1975-05-02 1975-05-02 Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH582775A5 true CH582775A5 (en) 1976-12-15

Family

ID=4297804

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH569375A CH582775A5 (en) 1975-05-02 1975-05-02 Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH582775A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2525248A1 (en) EMBROIDERY MACHINE HAVING A HOLDING DEVICE
FR2600677A1 (en) FABRIC GUIDING DEVICE FOR SEWING MACHINES
FR2465822A1 (en) DEVICE FOR TRAPPING WORKPIECES FOR SEWING MACHINES
CH582775A5 (en) Sewing machine has needle arm mounted on pillar - extending from lower table which can be adjusted vertically with respect to base
FR2549106A1 (en) MODULAR CONSTRUCTION OF THE HEAD END OF A SEWING MACHINE
FR2465820A1 (en) INVISIBLE POINT INVOICING DEVICE FOR TUBULAR MATERIAL
US4036158A (en) Sewing machine
CA1237023A (en) Sewing machine
CA1242358A (en) Sewing machine
CH589740A5 (en) Sewing machine one of whose base supports can move sideways - on guide roads, after a latch is released (SW 13.12.76)
FR2713673A1 (en) Sewing machine with lower feed device for the workpiece.
CH615712A5 (en)
JPH0265897A (en) Cloth cutter for sewing machine with cutting edge on cloth holding plate
CH613238A5 (en) Portable sewing machine
FR2551099A1 (en) ACCESSORY TO FACILITATE WORKING OF THE WORK UNDER THE NEEDLE IN A SEWING MACHINE
FR2620140A1 (en) CUTTING DEVICE FOR SEPARATING THE COVERING THREAD IN A SEWING MACHINE WITH MULTIPLE NEEDLES
FR2651515A1 (en) Device for stacking sewn articles
EP0371922A1 (en) Sewing machine
CH610026A5 (en) Sewing machine
FR2605651A1 (en) CUTTING DEVICE FOR A SEWING MACHINE
CH323579A (en) Overlocking device of a sewing machine
BE498926A (en)
CH607708A5 (en) Sewing machine
CH555431A (en) Sewing machine for zig-zag stitching - with disconnectable drive for moving feed dog sideways
CH140674A (en) Sewing machine.

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased