CH465952A - Plant for crushing and mixing successive batches of materials, especially animal feed - Google Patents

Plant for crushing and mixing successive batches of materials, especially animal feed

Info

Publication number
CH465952A
CH465952A CH1251567A CH1251567A CH465952A CH 465952 A CH465952 A CH 465952A CH 1251567 A CH1251567 A CH 1251567A CH 1251567 A CH1251567 A CH 1251567A CH 465952 A CH465952 A CH 465952A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
mixer
installation according
ingredient
automatically
measured
Prior art date
Application number
CH1251567A
Other languages
French (fr)
Inventor
Thomas Sandor Bela
Original Assignee
Automated Feed Mills Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Automated Feed Mills Ltd filed Critical Automated Feed Mills Ltd
Publication of CH465952A publication Critical patent/CH465952A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23NMACHINES OR APPARATUS FOR TREATING HARVESTED FRUIT, VEGETABLES OR FLOWER BULBS IN BULK, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; PEELING VEGETABLES OR FRUIT IN BULK; APPARATUS FOR PREPARING ANIMAL FEEDING- STUFFS
    • A23N17/00Apparatus specially adapted for preparing animal feeding-stuffs
    • A23N17/007Apparatus specially adapted for preparing animal feeding-stuffs for mixing feeding-stuff components
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01FMIXING, e.g. DISSOLVING, EMULSIFYING OR DISPERSING
    • B01F33/00Other mixers; Mixing plants; Combinations of mixers
    • B01F33/80Mixing plants; Combinations of mixers
    • B01F33/805Mixing plants; Combinations of mixers for granular material
    • B01F33/8052Mixing plants; Combinations of mixers for granular material involving other than mixing operations, e.g. milling, sieving or drying

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Apparatuses For Bulk Treatment Of Fruits And Vegetables And Apparatuses For Preparing Feeds (AREA)
  • Feeding And Watering For Cattle Raising And Animal Husbandry (AREA)

Description

  

  
 



  Installation de broyage et de mélange de fournées successives de matières
 et notamment d'aliments pour animaux
 La présente invention se rapporte à une installation de broyage et de mélange de fournées successives de matières et notamment d'aliments pour animaux.



   Selon la pratique moderne, de tels aliments sont normalement produits par broyage ou autre genre de désintégration de grains et en les mélangeant à des concentrés de protéine, des minéraux ou autres additifs qui ne nécessitent habituellement pas de broyage. Les divers grains sont emmagasinés dans des silos et, après le broyage, les farines sont habituellement emmagasinées dans des bacs individuels encombrants pour être retirées dans les proportions requises en vue du mélange ultérieur. Les additifs qui ne nécessitent pas de broyage sont habituellement amenés dans le mélangeur et le mélange résultant est ensuite utilisé soit sous forme de farine, soit converti en cubes ou en grains ou boulettes.



   Selon la présente invention, l'installation de broyage et de mélange de fournées successives de matières notamment d'aliments pour animaux, comprend des moyens pour broyer une quantité mesurée d'au moins un ingrédient pour chaque fournée et un mélangeur pour le mélanger à une quantité mesurée d'au moins un autre ingrédient, en ce que les ingrédients à broyer sont mesurés automatiquement alors qu'ils sont amenés au broyeur par l'intermédiaire d'un bac alimentant le désintégrateur, et sont transportés, dès qu'ils ont été broyés, directement du broyeur au mélangeur et l'aliment du broyeur de la quantité mesurée d'ingrédients pour chaque fournée est automatiquement amorcé dès que le mélangeur dans lequel les ingrédients broyés doivent être transportés, est vide.



   De préférence, l'amorçage de la fourniture au broyeur de la quantité mesurée d'ingrédients pour chaque fournée est empêché tant que le bac d'alimentation du broyeur est vide.



   Le mélangeur peut comporter des moyens sensibles au niveau disposés de manière à amorcer ou à permettre une reprise de la fourniture lorsque le niveau dans le mélangeur tombe au-dessous d'une valeur donnée. Alternativement, la reprise de la fourniture peut être sous la commande d'une minuterie réglée en vue de donner un peu plus de temps qu'il ne suffit pour que le mélangeur soit vide.



   De préférence, au moins un ingrédient est mesuré par un dispositif de mesure continue, par exemple un compteur volumétrique tel qu'un transporteur à vis. On a trouvé que le volume de matière débitée par un transporteur dans un temps donné peut être maintenu constant avec un degré de précision satisfaisant. Ainsi, en pesant simplement un volume donné, par exemple 28   dm3    environ de la matière en question pour déterminer sa densité, un transporteur peut être calibré de manière à débiter un poids donné pour un nombre donné de révolutions, et si sa vitesse est constante, il peut être commandé par un interrupteur à temps pour débiter un poids donné de matière avant que l'interrupteur ne le mette hors circuit.

   Au lieu d'être entraîné à une vitesse constante pour un temps variable, le transporteur à vis peut être entraîné pour un temps constant, sa vitesse étant modifiée selon la quantité mesurée requise. Dans une variante, la vitesse peut varier et la quantité peut être déterminée par le nombre de révolutions du transporteur à vis de manière à compenser automatiquement toutes variations de vitesse.



   Des moyens peuvent commander automatiquement la vitesse d'alimentation du broyeur à partir du bac qui l'alimente selon la charge du broyeur (ou ses moyens d'entraînement) de manière à réduire la vitesse d'alimentation si le broyeur (ou ses moyens d'entraînement) tend à être surchargé. Dans tous les cas, la vitesse d'alimentation au broyeur à partir de son bac d'alimentation sera en général très inférieure à la vitesse d'alimentation mesurée dans ce bac, par exemple le temps mis pour alimenter une fournée de grain dans le bac peut être une  question de minutes, tandis que le temps nécessaire pour la broyer peut être une question d'heures.



   Dans une forme de l'invention dans laquelle le broyeur débite un ingrédient à un seul mélangeur, le broyeur est automatiquement mis hors circuit lorsqu'une quantité mesurée de l'ingrédient a été amenée dans le mélangeur et reste hors circuit alors que la matière est mélangée dans le mélangeur et déchargée de celui-ci. Ce broyeur est automatiquement remis en circuit lorsque le mélangeur est vide. Le broyeur peut être muni d'un bac par l'intermédiaire duquel l'ingrédient mesuré lui est amené et des moyens pour arrêter automatiquement le broyeur lorsque ce bac est vide. Des moyens sont de préférence prévus pour empêcher automatiquement le dispositif de mesure de marcher tant que le broyeur n'a pas atteint sa vitesse de régime.



   Dans une variante de l'invention dans laquelle un broyeur alimente deux mélangeurs alternativement, chaque mélangeur reçoit l'ingrédient broyé à partir du broyeur tandis que l'autre mélangeur, soit mélange, soit délivre, une charge précédente. De cette manière, la période pendant laquelle le broyeur est inopérant peut être réduite ou supprimée. Ainsi, suivant certains facteurs tels que le débit du broyeur, la capacité du mélangeur et le temps de mélange requis, le broyeur peut être maintenu continuellement en marche et l'ingrédient peut lui être amené avec des interruptions relativement courtes.



   L'installation peut comprendre des moyens pour amener des quantités mesurées de deux ou davantage d'ingrédients différents au broyeur. Ainsi, chacun d'une série de silos peut être muni d'un transporteur à compteurs ou de mesure, dont chacun est muni d'un dispositif de distribution séparé de manière à décharger la quantité requise de chaque ingrédient. Dans ce cas, le transporteur à vis peut fonctionner simultanément ou de façon successive. Dans une variante, l'installation peut comprendre un prémélangeur et des moyens pour lui amener les quantités mesurées des différents ingrédients et amener le mélange de celui-ci au broyeur.



   L'installation peut également comprendre un ou plusieurs transporteurs-collecteurs pour transporter un ou plusieurs ingrédients mesurés entre le dispositif de mesure et le broyeur, et des moyens pour s'assurer que le transporteur-collecteur marche lorsque le dispositif de mesure fonctionne.



   Divers dispositifs sont de préférence prévus pour arrêter l'installation ou interrompre son fonctionnement si elle ne marche pas comme désiré.



   Un compteur de fournée peut être prévu pour mettre l'installation hors circuit lorsque la quantité requise de matière a été broyée et mélangée. De plus, il est désirable de prévoir des moyens pour arrêter automatiquement le fonctionnement si un bac d'alimentation à partir duquel un ingrédient doit être fourni est vide. Alternativement, pour s'assurer que l'opération n'est pas interrompue parce qu'un bac est vide à partir duquel un ingrédient ne serait pas demandé, il peut être préférable de compter sur un interrupteur d'écoulement associé à un dispositif de mesure et des moyens pour interrompre le fonctionnement si l'interrupteur d'écoulement indique qu'un ingrédient n'est pas mesuré au moment voulu.



  Ceci peut être dû au fait que le dispositif de mesure ne marche pas au moment voulu ou que la fourniture d'ingrédient est terminée ou interrompue par blocage. Dans ce cas, des moyens pourraient être prévus pour rendre inopérant l'interrupteur d'écoulement pendant une période limitée lors du démarrage pour permettre à l'écoulement de s'établir.



   Un mélangeur peut être prévu avec un transporteur de décharge qui peut comporter des moyens pour l'arrêter automatiquement lorsque le mélangeur est vide.



  De plus, lorsque le transporteur de décharge comporte un récipient pour recevoir le mélange, des moyens peuvent être prévus pour interrompre automatiquement le fonctionnement lorsque ce récipient est plein. Si le transporteur de décharge est agencé en vue de fournir le mélange soit à un récipient, soit à un appareil pour effectuer un autre processus, les moyens pour interrompre le fonctionnement peuvent être disposés de manière à provoquer la reprise de la fourniture en réponse à une demande de mélange pour ce processus.



   De préférence, l'installation comprend des dispositifs de sécurité munis de circuits de maintien pour donner et maintenir une indication concernant la partie du circuit défectueuse, cette indication ne disparaissant pas lorsque le défaut est éliminé.



   Dans ces formes d'exécution préférées, I'invention fait spécialement usage de la capacité et du débit des composants de l'équipement. Ainsi, un cycle d'opérations nécessitant peu ou pas de capacité d'emmagasinage intermédiaire peut être répété de façon continue et automatique de manière à produire un débit total sensible, par exemple en marchant pendant toute la nuit. L'équipement, bien qu'il soit à la portée des fermiers ou autres utilisateurs dont les ressources ne permettraient pas l'usage de certains équipements connus à une grande échelle, est néanmoins capable d'avoir un débit important sans nécessiter de supervision ou de travail.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'installation faisant l'objet de la présente invention.



   La fig. 1 est un schéma-bloc d'une installation automatique pour broyer et mélanger un aliment pour animaux, en particulier pour la volaille;
 les fig. 2 à 5 sont des schémas plus détaillés en élévation ou en perspective de l'équipement dans certains blocs,
 la fig. 2 montrant des silos à grain et un équipement de mesure,
 la fig. 3 un équipement de broyage,
 la fig. 4 des bacs d'additifs avec équipement de mesure, et
 la fig. 5 l'équipement de mélange.



   Le silo de grain et l'équipement de mesure représentés à la fig. 2 comprennent plusieurs silos 21 pouvant comporter plusieurs rangées, chaque silo ayant une capacité d'environ 75 tonnes. Le grain est déchargé dans les parties supérieures des silos au moyen de transporteurs longitudinaux 14 et, si cela est nécessaire, de transporteurs transversaux (non représentés). A partir du fond de chaque silo, le grain est amené au moyen d'un transporteur de mesure à vis 23 à un transporteur collecteur 24 qui est commun à tous les silos. Chaque transporteur consiste en un transporteur à vis et les transporteurs de mesure sont entraînés à une vitesse contrôlée de manière à décharger un volume donné de grain dans un temps donné.

   La densité du grain peut être déterminée de temps à autre en mesurant le poids d'un volume donné, par exemple 28   dm3    et on a constaté que de cette manière il est possible de décharger un poids donné de grain dans un temps donné avec un degré de précision satisfaisant. Comme représenté à la fig. 3, le transporteur  collecteur 24 décharge le grain dans une fosse collectrice 31 à partir de laquelle il est monté par un élévateur 32 et déchargé dans un bac de grains 33 à partir duquel il passe dans une série de broyeurs 34 qui le broient en farine. Un seul bac à grain est représenté mais si on le désire, on pourrait en prévoir une série, par exemple ayant chacun une capacité d'une tonne.



  Dans la disposition représentée, le bac à grain est muni d'un transporteur 35 qui amène le grain aux deux broyeurs en parallèle. A partir de chaque broyeur, la farine est soufflée par un ventilateur 36 vers le haut dans une conduite 37 menant à un cyclone 38 à deux étages (comme représenté à la fig. 5) d'où elle descend par une valve 39 à moteur vers une paire de mélangeurs 60 dont chacun peut avoir une capacité d'une tonne et demie environ. Dans les mélangeurs, le grain est mélangé avec des additifs.



   Les additifs préparés de différentes manières sont emmagasinés dans des bacs 56 représentés à la fig. 4.



  Comme les silos à grain, chaque bac d'additif comporte au fond un transporteur de mesure 57 se déchargeant dans un transporteur-collecteur commun 58 alimentant un transporteur réversible 59. Celui-ci peut être entraîné dans chaque direction de manière à amener les additifs à l'une ou l'autre de deux trémies 61 au fond des deux mélangeurs principaux 60 représentés à la fig. 5. Ainsi. avec la valve 39 dans une position et le transporteur réversible 59 tournant dans un sens, la farine et les additifs sont amenés dans   l'un    des deux mélangeurs 60 tandis qu'avec la valve dans l'autre position et le transporteur à vis tournant dans le sens opposé, ces deux produits sont amenés dans l'autre mélangeur.



   Dans quelques cas, des additifs peuvent être amenés manuellement dans les trémies 61, par exemple à partir de sacs.



   On comprendra que la valve 39 à moteur peut être remplacée par un transporteur à vis réversible et/ou le transporteur réversible 39 peut être remplacé par une valve à moteur pour déterminer vers quel mélangeur la farine et les additifs doivent être respectivement déchargés.



   Les matières mélangées provenant de chaque mélangeur principal 60 sont élevées par le transporteur à vis de décharge 65. Chaque fois qu'un transporteur à vis de décharge marche, le mélangeur marche également pour aider à décharger dans un entonnoir 66 muni d'un transporteur à vis réversible 67.



   Celui-ci peut être entraîné dans un sens pour décharger la matière comme indiqué par la flèche 68 vers l'équipement production de farine mélangée et dans le sens opposé indiqué par la flèche 69, pour la décharger vers l'équipement de production de grains ou boulettes.



   Dans l'installation décrite, les diverses conduites d'équipement peuvent être doublées et des conduites additionnelles peuvent être incorporées. Par exemple, entre les deux broyeurs 34 décrits, on pourrait prévoir un troisième broyeur pouvant être alimenté à partir soit d'une rangée de silos ou directement ou par l'intermédiaire d'un prébroyeur à partir d'une fosse à grain dans laquelle le grain est déchargé. Ce broyeur peut décharger la farine à chacun des cyclones 38 ou à un cyclone additionnel pour produire des farines non mélangées.



  Chaque broyeur peut alimenter un cyclone séparé et chaque cyclone peut alimenter une paire de mélangeurs séparés, tout l'équipement pouvant être doublé.



   En général, les composants de l'installation peuvent être de construction connue et l'invention réside dans la manière suivant laquelle ils sont combinés et actionnés automatiquement comme on va le décrire plus loin.



  L'équipement peut être actionné de différentes manières et il peut être utile pour l'opérateur de choisir le mode d'opération suivant les circonstances. En particulier il peut être désirable d'avoir un réglage pour un fonctionnement entièrement automatique pendant la nuit de manière à préparer une quantité relativement grande d'un mélange obtenu de façon continue (en consommant de l'énergie à bon marché) mais pendant le jour, de décharger des additifs à ce mélange à la main selon des exigences plus variées.



   En supposant qu'un fonctionnement entièrement automatique soit exigé, on notera que les transporteurs à vis de mesure 23 déchargent du grain à une vitesse mesurée de sorte que s'ils sont actionnés à un nombre de tours donné ou pour un temps donné à une vitesse contrôlée, ils déchargent une quantité prédéterminée de grain aux broyeurs et par conséquent une quantité prédéterminée de farine au mélangeur. De   facon    semblable les transporteurs à vis 57 déchargent une quantité mesurée d'additif.



   L'équipement est muni d'un dispositif de commande de séquence (dont il existe plusieurs types connus) ou des minuteries au moyen desquelles tout l'équipement peut être contrôlé pour exécuter un des différents programmes selon les exigences. Des signaux sont prévus dans l'équipement de commande à partir de dispositifs sensibles au niveau dans les bacs d'emmagasinage et de retenue et dans les mélangeurs ainsi qu'à partir de dispositifs sensibles à l'écoulement dans les divers transporteurs à vis, et l'équipement est destiné à assurer un fonctionnement entièrement automatique.



   Pour illustrer ces possibilités, certains programmes spécifiques vont être maintenant décrits à titre d'exemple.



   Premièrement on va décrire un programme qui convient dans une installation semblable d'une façon générale à celle décrite en référence au dessin mais n'ayant qu'un mélangeur principal 60.



      Programme Z    1. L'installation est mise en marche par un bouton
 poussoir.



  2. Le broyeur 34 est mis en marche.



  3. Les transporteurs à vis de mesure 23 sont mis en
 marche.



  4. Lorsque les quantités mesurées ont été déchargées,
 les transporteurs 23 s'arrêtent   l'un    après l'autre lors
 que le broyage de la fournée est terminé et le bac 33
 est rempli, sur quoi le broyeur s'arrête et le mélan
 geur se met en marche.



  5. Les transporteurs d'additif 57 se mettent en marche
 et après décharge d'une quantité mesurée d'additif,
 ils s'arrêtent.



  6. Après le temps de mélange réglé d'avance, le trans
 porteur de décharge se met en marche pour vider
 le mélangeur.



  7. Lorsque le mélangeur est vide, il s'arrête et son trans
 porteur de décharge s'arrête. Les opérations 2 à 7
 sont alors répétées automatiquement.



      Prograiiiine 2   
 Ce programme est le même que le programme 1, excepté que le mélangeur une fois mis en marche selon l'opération No l fonctionne continuellement. Dans ces  circonstances, l'opération   No    5 est introduite et les transporteurs d'additif se mettent en marche avant que le broyeur ne s'arrête. Pour les autres opérations, ce programme est le même que le programme 1. Le programme   No    2 convient pour les cas dans lesquels le débit du broyeur est important par rapport à la capacité du mélangeur de sorte que le temps pris pour remplir le mélangeur n'est pas important par rapport à l'opération de mélange et au temps de vidage. Le temps économisé pour l'opération de mélange doit être équilibré par rapport à l'énergie nécessaire pour maintenir continuellement en marche le mélangeur.



   On comprendra qu'une seule unité de commande de programme multiple peut permettre d'obtenir à volonté soit le programme 1, soit le programme 2 en plus de nombreuses variations telles que modification des proportions des ingrédients et du temps de mélange. De plus, diverses variations sont possibles dans le fonctionnement des transporteurs de mesure qui peuvent être disposés pour marcher soit simultanément, soit successivement de manière à amener les proportions différentes de grains variés à partir de divers silos.



   Si on le désire, le bac 33 du broyeur peut être remplacé par un petit prémélangeur.



   Lorsque, comme représenté au dessin, I'installation comprend deux ou davantage de mélangeurs (que   l'on    désignera par A et B) à chacun desquels la farine provenant du ou des mêmes broyeurs peut être déchargée, le programme suivant peut convenir:
   Prc > gnnznie    3 1. Après réglage des minuteries pour la formule d'ali
 mentation requise et le compteur de fournées pour
 la quantité requise de mélange, un bouton-poussoir
 est actionné, sur quoi le broyeur et les deux mélan
 geurs se mettent en marche et continuent à fonction
 ner tout le temps.



  2. Lorsque le moteur du broyeur est à sa vitesse de
 régime, les transporteurs de mesure de grain se met
 tent en marche, amenant le grain dans le broyeur
 par l'intermédiaire de chaque bac d'alimentation.



   Simultanément, les transporteurs de mesure d'addi
 tif se mettent également en marche pour amener les
 additifs dans le même mélangeur A dans lequel le
 broyeur amène la farine moulue.



  3. Les transporteurs de mesure s'arrêtent   l'un    après
 l'autre et le broyage ainsi que le mélange dans le
 mélangeur A s'effectuent jusqu'à ce que la première
 fournée de grain soit expulsée du bac de broyeur,
 sur quoi la valve 39 à moteur passe d'une position
 à une autre (ou un transporteur réversible change
 de direction) de sorte que la seconde fournée de
 farine broyée est dirigée dans le mélangeur B.



  4. Dès que le bac du broyeur et le mélangeur B sont
 vides, la mesure de la seconde fournée de grain dans
 le bac de broyeur et également la seconde fournée
 d'additif dans le mélangeur B (au moyen du trans
 porteur réversible 59) peuvent commencer immédia
 tement; le broyage et le mélange dans le mélangeur
 B s'effectuent alors.



  5. Dans l'intervalle, le mélangeur A termine le temps
 de mélange réglé préalablement, après quoi le trans
 porteur de décharge est mis en marche et vide le
 mélangeur A. Lorsque le mélangeur A est vide, le
 transporteur s'arrête et le mélangeur A devient dis
 ponible pour recevoir la troisième fournée des ingré
 dients dans une opération suivante.



  6. Lorsque la seconde fournée de grain est expulsée,
 la valve à moteur et le transporteur réversible sont
 ramenés en liaison avec le mélangeur A et la mesure
 de la troisième fournée de grain et d'additif com
 mence. Dans l'intervalle, le mélangeur B termine les
 opérations de mélange et de décharge de la deuxième
 fournée comme décrit ci-dessus. L'utilisation alter
 née des deux mélangeurs susdits est répétée automa
 tiquement jusqu'à ce que la quantité totale telle que
 réglée sur le compteur de fournées ait été terminée
 lorsque l'installation s'arrête. L'installation s'arrête
 également si le ou les bacs de farine dans lesquels
 le transporteur de décharge amène la farine sont
 prématurément remplis ou si l'alimentation d'un des
 ingrédients programmés est interrompue.



   Les détails du programme ci-dessus peuvent être modifiés dans une large mesure selon les exigences. En général, le fonctionnement est terminé par un compteur de fournées qui est réglé préalablement pour arrêter l'installation lorsqu'un nombre donné de cycles a été exécuté. De plus, des dispositifs de sécurité peuvent être prévus pour s'assurer que le fonctionnement de l'installation soit arrêté ou interrompu si la   foumiture    d'un des ingrédients s'arrêtait, ou dans le cas d'un fonctionnement défectueux.



   Le fonctionnement de l'équipement est commandé par un dispositif de commande de séquence comprenant une minuterie principale qui peut, si on le désire, commander le cycle complet d'opérations conjointement avec un compteur de fournées qui met hors circuit toute l'installation à la fin d'un nombre désiré de cycles d'opérations. Chaque transporteur de mesure peut cependant être commandé par une minuterie individuelle de sorte que la quantité de chaque ingrédient introduite peut facilement être réglée indépendamment des autres ingrédients. Les minuteries se remettent en place d'ellesmêmes dans leur position initiale mais seulement lorsqu'une impulsion électrique donnée pendant une opération suivante provoque ce retour.

   Par conséquent, si l'opération devait être interrompue pour une raison quelconque et ensuite reprise, la minuterie provoquerait la décharge du reste de la quantité désirée d'ingrédient et n'amorcerait pas un nouveau cycle.



   Le programme complet peut être entièrement commandé sur une base de temps en permettant pour chaque opération une période excédant le maximum   reis.   



  Dans bien des cas cependant, une économie de temps peut être effectuée et le réglage du programme simplifié en utilisant des dispositifs sensibles au niveau et à l'écoulement pour commander les diverses opérations de démarrage et d'arrêt. Alternativement ou en plus, de tels dispositifs peuvent être utilisés pour fournir une commande de sécurité pour retarder le démarrage d'une opération si une opération précédente n'a pas été terminée de façon satisfaisante.



   Par exemple, à la fin de l'opération 4, dans le programme 1, lorsque les quantités de grain mesurées ont été déchargées et moulues et la farine déchargée dans le mélangeur, la mise en marche du mélangeur peut être amorcée par un dispositif sensible au niveau dans le bac 33 indiquant que ce bac est vide. Alternativement, une pause minutée peut être prévue après chaque mise hors circuit du dernier transporteur à vis, le temps  étant choisi de telle manière qu'il soit suffisamment long pour permettre au bac de se vider.



   De plus, chaque transporteur de mesure est muni de préférence d'un dispositif sensible à l'écoulement agencé de manière à arrêter l'installation si le transporteur ne marche pas au moment voulu où il n'y a pas d'écoulement à travers celui-ci car la fourniture de la matière au transporteur est arrêtée ou interrompue par un blocage. De façon semblables chaque bac peut être muni d'un dispositif sensible au niveau pour empêcher toute opération nécessitant une alimentation à partir de celui-ci s'il est vide.



   De plus, divers bacs sont munis de dispositifs sensibles au niveau pour indiquer qu'ils sont pleins. En particulier, si les bacs recevant la farine mélangée à partir des mélangeurs étaient pleins, le dispositif servirait à arrêter le transporteur de décharge 65 et ceci empêcherait automatiquement l'amenée de tout autre ingrédient à partir du mélangeur correspondant. Lorsque la matière est aspirée des bacs, l'opération est reprise.



   Le mécanisme de commande pourrait être disposé de manière à répondre aux exigences suivantes. La fourniture de matière au bac d'alimentation d'un broyeur peut être arrêtée jusqu'à ce que le broyeur marche à sa vitesse de régime. Si le broyeur est muni d'un prémélangeur, ce dernier est empêché de fournir du grain prémélangé jusqu'à ce que le broyeur ait atteint sa vitesse de régime. Le transporteur de décharge d'un mélangeur est mis en marche à la fin du temps de mélange réglé préalablement et s'arrête immédiatement si le mélangeur est vide ou si le bac de retenue dans lequel il se décharge est rempli. Lorsque le transporteur de décharge marche, le mélangeur fonctionne également de préférence pour aider la décharge.



   Si une commande d'un composant doit dépendre d'une ou de plusieurs conditions, on peut utiliser des grilles          et))    ou   ou    > )    telles que des contacts en série pour la première ou des contacts en parallèle pour la seconde.



  Des relais et des contacteurs usuels peuvent être utilisés pour commander les moteurs d'entraînement des divers composants. Bien que l'installation décrite ait été prévue pour le mélange d'aliments pour animaux, elle peut être également utilisée pour la protection d'autres mélanges composites dans lesquels une désintégration est suivie d'opérations de mélange ou d'autres traitements.
  



  
 



  Plant for crushing and mixing successive batches of materials
 and especially animal feed
 The present invention relates to an installation for grinding and mixing successive batches of materials and in particular animal feed.



   According to modern practice, such foods are normally produced by grinding or other kind of disintegration of grains and mixing them with protein concentrates, minerals or other additives which usually do not require grinding. The various grains are stored in silos and, after crushing, the flours are usually stored in bulky individual bins to be removed in the proportions required for subsequent mixing. Additives which do not require grinding are usually fed into the mixer and the resulting mixture is then used either as a flour or converted into cubes or grains or pellets.



   According to the present invention, the installation for grinding and mixing successive batches of materials, in particular animal feed, comprises means for grinding a measured quantity of at least one ingredient for each batch and a mixer for mixing it with one batch. measured quantity of at least one other ingredient, in that the ingredients to be ground are measured automatically as they are fed to the grinder via a tank feeding the disintegrator, and are transported, as soon as they have been crushed, directly from the grinder to the mixer and the feed from the grinder the measured amount of ingredients for each batch is automatically started as soon as the mixer in which the ground ingredients are to be transported is empty.



   Preferably, the initiation of the supply to the grinder of the measured amount of ingredients for each batch is prevented as long as the grinder feed pan is empty.



   The mixer may include level sensitive means arranged to initiate or allow resumption of supply when the level in the mixer falls below a given value. Alternatively, the resumption of supply may be under the control of a timer set to give a little more time than is sufficient for the mixer to be empty.



   Preferably, at least one ingredient is measured by a continuous measuring device, for example a volumetric meter such as a screw conveyor. It has been found that the volume of material delivered by a conveyor in a given time can be kept constant with a satisfactory degree of precision. Thus, by simply weighing a given volume, for example about 28 dm3 of the material in question to determine its density, a conveyor can be calibrated so as to deliver a given weight for a given number of revolutions, and if its speed is constant, it can be controlled by a switch in time to deliver a given weight of material before the switch turns it off.

   Instead of being driven at a constant speed for a variable time, the screw conveyor can be driven for a constant time, its speed being changed according to the measured amount required. In a variant, the speed can vary and the quantity can be determined by the number of revolutions of the screw conveyor so as to automatically compensate for any variations in speed.



   Means may automatically control the feed speed of the crusher from the tray which feeds it according to the load of the crusher (or its drive means) so as to reduce the feed speed if the crusher (or its means of training) tends to be overloaded. In all cases, the feed speed to the grinder from its feed tray will generally be much lower than the feed speed measured in this tray, for example the time taken to feed a batch of grain into the tray. can be a matter of minutes, while the time it takes to grind it can be a matter of hours.



   In one form of the invention in which the grinder delivers an ingredient to a single mixer, the grinder is automatically switched off when a measured amount of the ingredient has been supplied to the mixer and remains switched off while the material is being fed. mixed in and discharged from the mixer. This grinder is automatically switched on again when the mixer is empty. The crusher can be provided with a container through which the measured ingredient is supplied to it and means for automatically stopping the mill when this container is empty. Means are preferably provided to automatically prevent the measuring device from running until the crusher has reached its operating speed.



   In a variant of the invention in which one mill feeds two mixers alternately, each mixer receives the ground ingredient from the mill while the other mixer either mixes or delivers a previous charge. In this way, the period during which the crusher is inoperative can be reduced or eliminated. Thus, depending on certain factors such as mill flow rate, mixer capacity and required mixing time, the mill can be kept running continuously and the ingredient can be fed to it with relatively short interruptions.



   The plant may include means for supplying measured amounts of two or more different ingredients to the mill. Thus, each of a series of silos can be provided with a meter or measuring conveyor, each of which is provided with a separate dispensing device so as to discharge the required quantity of each ingredient. In this case, the screw conveyor can operate simultaneously or successively. In a variant, the installation can comprise a premixer and means for supplying it with the measured quantities of the various ingredients and for bringing the mixture of the latter to the mill.



   The installation may also include one or more conveyor-collectors for transporting one or more measured ingredients between the measuring device and the grinder, and means for ensuring that the conveyor-collector is running when the measuring device is operating.



   Various devices are preferably provided for stopping the installation or interrupting its operation if it does not operate as desired.



   A batch counter can be provided to shut down the plant when the required amount of material has been crushed and mixed. In addition, it is desirable to provide means for automatically stopping operation if a feed tray from which an ingredient is to be supplied is empty. Alternatively, to ensure that the operation is not interrupted because a bin is empty from which an ingredient would not be requested, it may be better to rely on a flow switch associated with a metering device. and means for interrupting operation if the flow switch indicates that an ingredient is not being measured at the desired time.



  This may be because the measuring device is not working when needed or if the supply of ingredient is terminated or interrupted by blockage. In this case, means could be provided to disable the flow switch for a limited period during start-up to allow flow to establish.



   A mixer may be provided with a discharge conveyor which may include means for automatically stopping it when the mixer is empty.



  In addition, when the discharge conveyor has a container for receiving the mixture, means may be provided for automatically interrupting operation when this container is full. If the discharge conveyor is arranged to supply the mixture either to a container or to an apparatus for carrying out some other process, the means for interrupting operation may be arranged so as to cause the supply to resume in response to a mix request for this process.



   Preferably, the installation comprises safety devices provided with holding circuits for giving and maintaining an indication concerning the defective part of the circuit, this indication not disappearing when the fault is eliminated.



   In these preferred embodiments, the invention makes special use of the capacity and throughput of the components of the equipment. Thus, a cycle of operations requiring little or no intermediate storage capacity can be repeated continuously and automatically so as to produce a sensible total flow, for example by walking through the night. The equipment, although within the reach of farmers or other users whose resources would not allow the use of certain known equipment on a large scale, is nevertheless capable of having a high throughput without requiring supervision or supervision. job.



   The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the installation forming the subject of the present invention.



   Fig. 1 is a block diagram of an automatic installation for grinding and mixing animal feed, in particular for poultry;
 figs. 2 to 5 are more detailed elevation or perspective diagrams of the equipment in some blocks,
 fig. 2 showing grain silos and measuring equipment,
 fig. 3 crushing equipment,
 fig. 4 additive tanks with measuring equipment, and
 fig. 5 mixing equipment.



   The grain silo and the measuring equipment shown in fig. 2 include several silos 21 which may have several rows, each silo having a capacity of approximately 75 tonnes. The grain is discharged into the upper parts of the silos by means of longitudinal conveyors 14 and, if necessary, transverse conveyors (not shown). From the bottom of each silo, the grain is fed by means of a measuring screw conveyor 23 to a collecting conveyor 24 which is common to all the silos. Each conveyor consists of a screw conveyor and the measuring conveyors are driven at a controlled speed so as to discharge a given volume of grain in a given time.

   The density of the grain can be determined from time to time by measuring the weight of a given volume, for example 28 dm3 and it has been found that in this way it is possible to discharge a given weight of grain in a given time with a degree of satisfactory precision. As shown in fig. 3, the collecting conveyor 24 unloads the grain into a collecting pit 31 from which it is mounted by an elevator 32 and discharged into a grain bin 33 from which it passes into a series of crushers 34 which grind it into flour. A single grain container is shown but if desired, a series could be provided, for example each having a capacity of one ton.



  In the arrangement shown, the grain container is provided with a conveyor 35 which brings the grain to the two mills in parallel. From each mill, the flour is blown by a fan 36 upwards into a duct 37 leading to a two-stage cyclone 38 (as shown in Fig. 5) from which it descends through a motorized valve 39 towards a pair of mixers 60 each of which can have a capacity of about a ton and a half. In mixers, the grain is mixed with additives.



   The additives prepared in different ways are stored in tanks 56 shown in FIG. 4.



  Like grain silos, each additive tank has at the bottom a measuring conveyor 57 discharging into a common conveyor-collector 58 feeding a reversible conveyor 59. This can be driven in each direction so as to bring the additives to. one or the other of two hoppers 61 at the bottom of the two main mixers 60 shown in FIG. 5. So. with the valve 39 in one position and the reversible conveyor 59 rotating in one direction, the flour and additives are fed into one of the two mixers 60 while with the valve in the other position and the screw conveyor rotating in the opposite direction, these two products are fed into the other mixer.



   In some cases, additives can be fed manually into the hoppers 61, for example from bags.



   It will be understood that the motorized valve 39 may be replaced with a reversible screw conveyor and / or the reversible conveyor 39 may be replaced with a motorized valve to determine to which mixer the flour and additives are to be discharged respectively.



   The mixed materials from each main mixer 60 are elevated by the discharge screw conveyor 65. Each time a discharge screw conveyor runs, the mixer also runs to help discharge into a funnel 66 provided with a discharge conveyor. reversible screw 67.



   This can be driven in one direction to discharge the material as indicated by arrow 68 to the mixed flour production equipment and in the opposite direction indicated by arrow 69, to discharge it to the grain production equipment or dumplings.



   In the installation described, the various equipment lines can be doubled and additional lines can be incorporated. For example, between the two mills 34 described, a third mill could be provided which can be fed either from a row of silos or directly or via a pre-mill from a grain pit in which the grain is unloaded. This mill can discharge flour to each of the cyclones 38 or to an additional cyclone to produce unmixed flour.



  Each mill can feed a separate cyclone, and each cyclone can feed a pair of separate mixers, with all equipment doubling.



   In general, the components of the installation can be of known construction and the invention resides in the way in which they are combined and actuated automatically as will be described later.



  The equipment can be operated in different ways and it may be useful for the operator to choose the mode of operation depending on the circumstances. In particular it may be desirable to have a setting for fully automatic operation at night so as to prepare a relatively large amount of a mixture obtained continuously (consuming cheap energy) but during the day. , to discharge additives to this mixture by hand according to more varied requirements.



   Assuming fully automatic operation is required, it will be appreciated that the measuring screw conveyors 23 discharge grain at a measured speed so that if they are operated at a given number of revolutions or for a given time at a given speed controlled, they discharge a predetermined quantity of grain to the mills and consequently a predetermined quantity of flour to the mixer. Similarly the screw conveyors 57 discharge a measured amount of additive.



   The equipment is provided with a sequence controller (of which there are several known types) or timers by means of which all the equipment can be controlled to execute one of the different programs as required. Signals are provided in the control equipment from level sensitive devices in the storage and holding bins and in the mixers as well as from flow sensitive devices in the various screw conveyors, and the equipment is intended to ensure fully automatic operation.



   To illustrate these possibilities, certain specific programs will now be described by way of example.



   First, a program will be described which is suitable in an installation similar in general to that described with reference to the drawing but having only one main mixer 60.



      Program Z 1. The installation is started by a button
 pusher.



  2. The grinder 34 is started.



  3. The 23 measuring screw conveyors are put in
 market.



  4. When the measured quantities have been unloaded,
 23 carriers stop one after the other when
 that the grinding of the batch is finished and the tank 33
 is filled, whereupon the crusher stops and the melan
 geur starts up.



  5. The additive conveyors 57 start up
 and after discharging a measured quantity of additive,
 they stop.



  6. After the pre-set mixing time, the trans
 discharge carrier turns on to empty
 the mixer.



  7. When the mixer is empty, it stops and its trans
 discharge carrier stops. Operations 2 to 7
 are then repeated automatically.



      Prograiiiin 2
 This program is the same as program 1, except that the mixer once started according to operation No l runs continuously. Under these circumstances, operation No. 5 is entered and the additive conveyors start up before the mill stops. For other operations, this program is the same as program 1. Program No 2 is suitable for cases in which the flow rate of the grinder is large compared to the capacity of the mixer so that the time taken to fill the mixer is not is not important in relation to the mixing operation and the emptying time. The time saved for the mixing operation must be balanced against the energy required to keep the mixer running continuously.



   It will be understood that a single multiple program control unit can allow either program 1 or program 2 to be obtained at will in addition to numerous variations such as modification of the proportions of the ingredients and of the mixing time. In addition, various variations are possible in the operation of the measuring conveyors which can be arranged to run either simultaneously or successively so as to bring the different proportions of various grains from various silos.



   If desired, the crusher bin 33 can be replaced with a small premixer.



   When, as shown in the drawing, the installation comprises two or more mixers (which will be designated by A and B) to each of which the flour coming from the same mill (s) can be unloaded, the following program may be suitable:
   Prc> gnnznie 3 1. After setting the timers for the ali formula
 required information and the batch counter for
 the required amount of mix, one push button
 is activated, whereupon the crusher and the two melan
 geurs start up and continue to function
 ner all the time.



  2. When the chipper motor is at full speed.
 scheme, grain measuring conveyors is set
 tent running, bringing the grain into the crusher
 through each input tray.



   Simultaneously, the addi measurement carriers
 tif also set in motion to bring the
 additives in the same mixer A in which the
 grinder brings ground flour.



  3. The measuring conveyors stop one after the other
 the other and grinding as well as mixing in the
 mixer A are carried out until the first
 batch of grain is expelled from the crusher bin,
 on which the motorized valve 39 moves from one position
 to another (or a reversible carrier changes
 direction) so that the second batch of
 crushed flour is directed into mixer B.



  4. As soon as the grinder tank and mixer B are
 empty, the measure of the second batch of grain in
 the crusher bin and also the second batch
 of additive in mixer B (by means of the trans
 reversible carrier 59) can begin immediately
 mentally; grinding and mixing in the mixer
 B are then performed.



  5. In the meantime, mixer A ends the time
 previously set mixture, after which the trans
 discharge carrier is started and empties the
 mixer A. When mixer A is empty, the
 conveyor stops and mixer A becomes dis
 available to receive the third batch of ingredients
 dients in a subsequent operation.



  6. When the second batch of grain is expelled,
 the motor valve and the reversible conveyor are
 brought back in conjunction with mixer A and measurement
 of the third batch of grain and additive com
 mence. In the meantime, mixer B completes the
 mixing and discharging operations of the second
 batch as described above. Alter use
 born of the two aforementioned mixers is repeated automa
 tically until the total quantity such as
 set on the batch counter has been completed
 when the installation stops. The installation stops
 also if the flour container (s) in which
 the discharge conveyor brings the flour are
 prematurely filled or if the feeding of one of the
 programmed ingredients is interrupted.



   The above program details can be changed to a large extent according to the requirements. In general, operation is terminated by a batch counter which is pre-set to stop the installation when a given number of cycles have been executed. In addition, safety devices can be provided to ensure that the operation of the installation is stopped or interrupted if the supply of one of the ingredients stops, or in the event of faulty operation.



   The operation of the equipment is controlled by a sequence controller comprising a master timer which can, if desired, control the full cycle of operations in conjunction with a batch counter which switches off the entire installation at the start. end of a desired number of cycles of operations. Each measuring conveyor can however be controlled by an individual timer so that the amount of each ingredient introduced can easily be set independently of the other ingredients. The timers reset themselves to their initial position, but only when an electrical impulse given during a subsequent operation causes this return.

   Therefore, if the operation were to be interrupted for some reason and then resumed, the timer would cause the remainder of the desired amount of ingredient to discharge and not start a new cycle.



   The complete program can be fully controlled on a time basis allowing for each operation a period exceeding the maximum reis.



  In many cases, however, time savings can be made and program setup simplified by using level and flow sensitive devices to control the various start and stop operations. Alternatively or in addition, such devices can be used to provide a safety command to delay the start of an operation if a previous operation has not been satisfactorily completed.



   For example, at the end of operation 4, in program 1, when the measured grain quantities have been discharged and ground and the flour discharged into the mixer, the switching on of the mixer can be initiated by a device sensitive to the level in bin 33 indicating that this bin is empty. Alternatively, a timed break can be provided after each shutdown of the last screw conveyor, the time being chosen such that it is long enough to allow the bin to empty.



   In addition, each measuring conveyor is preferably provided with a flow sensitive device arranged so as to stop the installation if the conveyor does not operate at the desired time when there is no flow through it. - here because the supply of the material to the conveyor is stopped or interrupted by a blockage. Similarly each bin may be provided with a level sensitive device to prevent any operation requiring feeding from it if empty.



   In addition, various bins are equipped with level sensitive devices to indicate that they are full. In particular, if the bins receiving the mixed flour from the mixers were full, the device would serve to stop the discharge conveyor 65 and this would automatically prevent the supply of any other ingredient from the corresponding mixer. When the material is sucked from the bins, the operation is resumed.



   The operating mechanism could be arranged to meet the following requirements. The supply of material to the feed pan of a mill can be stopped until the mill is running at its operating speed. If the grinder is equipped with a premixer, the premixer is prevented from delivering premixed grain until the grinder has reached operating speed. The discharge conveyor of a mixer is started at the end of the previously set mixing time and stops immediately if the mixer is empty or if the holding tank into which it discharges is full. When the discharge conveyor is running, the mixer preferably also operates to aid the discharge.



   If an order of a component must depend on one or more conditions, we can use grids and)) or or>) such as contacts in series for the first or contacts in parallel for the second.



  Conventional relays and contactors can be used to control the drive motors of the various components. Although the installation described was intended for mixing animal feed, it can also be used for the protection of other composite mixtures in which disintegration is followed by mixing operations or other treatments.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Installation de broyage et de mélange de fournées successives de matières et notamment d'aliments pour animaux, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour broyer une quantité mesurée d'au moins un ingrédient pour chaque fournée et un mélangeur pour le mélanger avec une quantité mesurée d'au moins un autre ingrédient, en ce que les ingrédients à broyer sont mesurés automatiquement alors qu'ils sont amenés au broyeur par l'intermédiaire d'un bac d'alimentation de celui-ci et sont transportés dès qu'ils ont été broyés directement du broyeur au mélangeur et en ce que l'alimentation du broyeur de la quantité mesurée d'ingrédient pour chaque fournée est automatiquement amorcée dès que le mélangeur dans lequel les ingrédients broyés doivent être transportés, est vide. CLAIM Plant for grinding and mixing successive batches of materials and in particular animal feed, characterized in that it comprises means for grinding a measured quantity of at least one ingredient for each batch and a mixer for mixing it with a measured amount of at least one other ingredient, in that the ingredients to be ground are measured automatically as they are fed to the grinder through a feed bin thereof and are transported as soon as they are were ground directly from the grinder to the mixer and in that the feed to the grinder of the measured amount of ingredient for each batch is automatically initiated as soon as the mixer into which the ground ingredients are to be conveyed is empty. SOUS-REVENDICATIONS 1. Installation selon la revendication, caractérisée en ce que l'amorçage de la fourniture au broyeur de la quantité mesurée d'ingrédient pour chaque fournée est empêché tant que le bac alimentant le broyeur est vide. SUB-CLAIMS 1. Installation according to claim, characterized in that the initiation of the supply to the mill of the measured quantity of ingredient for each batch is prevented as long as the tank feeding the mill is empty. 2. Installation selon la revendication et la sous-revendication 1, caractérisée en ce que le mélangeur comprend des moyens sensibles au niveau, disposés pour amorcer ou permettre la reprise de la fourniture d'ingrédients au broyeur et des ingrédients broyés au mélangeur lorsque le niveau dans le mélangeur tombe au-dessous d'une valeur donnée. 2. Installation according to claim and sub-claim 1, characterized in that the mixer comprises means sensitive to the level, arranged to initiate or allow the resumption of the supply of ingredients to the grinder and of the ground ingredients to the mixer when the level in the mixer falls below a given value. 3. Installation selon la revendication ou la sousrevendication 1, caractérisée en ce que la reprise de la fourniture d'ingrédients est sous la commande d'une minuterie réglée pour permettre un temps un peu plus long que celui nécessaire pour que le mélangeur soit vide. 3. Installation according to claim or subclaim 1, characterized in that the resumption of the supply of ingredients is under the control of a timer set to allow a time a little longer than that necessary for the mixer to be empty. 4. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'au moins un ingrédient est mesuré par un dispositif de mesure continu. 4. Installation according to claim, characterized in that at least one ingredient is measured by a continuous measuring device. 5. Installation selon la sous-revendication 4, caractérisée en ce que le dispositif de mesure est volumétrique et constitué par un transporteur à vis. 5. Installation according to sub-claim 4, characterized in that the measuring device is volumetric and consists of a screw conveyor. 6. Installation selon la sous-revendication 4 ou 5, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour commander automatiquement la vitesse d'alimentation du broyeur selon la charge de celui-ci et pour réduire la vitesse d'alimentation si le broyeur tend à être surchargé. 6. Installation according to sub-claim 4 or 5, characterized in that it comprises means for automatically controlling the feed speed of the crusher according to the load thereof and for reducing the feed speed if the crusher tends. to be overloaded. 7. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'un broyeur délivre un ingrédient à un seul mélangeur et en ce que le broyeur est mis hors circuit automatiquement lorsqu'une quantité mesurée d'ingrédient a été amenée dans le mélangeur, et en ce qu'il reste hors circuit alors que la matière est mélangée dans le mélangeur et déchargée de celui-ci mais est automatiquement remise en circuit lorsque le mélangeur est vide. 7. Installation according to claim, characterized in that a grinder delivers an ingredient to a single mixer and in that the grinder is switched off automatically when a measured quantity of ingredient has been fed into the mixer, and in that that it remains off while the material is mixed in and discharged from the mixer but is automatically switched on when the mixer is empty. 8. Installation selon la sous-revendication 7, caractérisée en ce que le broyeur est muni d'un bac par l'intermédiaire duquel l'ingrédient mesuré lui est amené et que des moyens arrêtent automatiquement le broyeur lorsque ledit bac est vide. 8. Installation according to sub-claim 7, characterized in that the crusher is provided with a tank through which the measured ingredient is brought to it and that means automatically stop the crusher when said tank is empty. 9. Installation selon la revendication. caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour empêcher automatiquement le dispositif de mesure de marcher tant que le broyeur fonctionne à sa vitesse de régime. 9. Installation according to claim. characterized in that it comprises means for automatically preventing the measuring device from running as long as the mill is operating at its operating speed. 10. Installation selon la revendication et la sous-revendication 6, caractérisée en ce que le broyeur alimente deux mélangeurs alternativement et que chaque mélangeur reçoit l'ingrédient broyé à partir du broyeur tandis que l'autre mélangeur délivre la charge précédente. 10. Installation according to claim and sub-claim 6, characterized in that the mill feeds two mixers alternately and that each mixer receives the ingredient ground from the mill while the other mixer delivers the previous load. 11. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour amener des quantités mesurées de deux ingrédients différents au moins au broyeur. 11. Installation according to claim, characterized in that it comprises means for supplying measured quantities of at least two different ingredients to the grinder. 12. Installation selon la sous-revendication 10, caractérisée en ce qu elle comprend un prémélangeur et des moyens pour lui amener les quantités mesurées de différents ingrédients et amener le mélange de ce prémélangeur au broyeur. 12. Installation according to sub-claim 10, characterized in that it comprises a premixer and means for supplying it with the measured quantities of different ingredients and bringing the mixture from this premixer to the mill. 13. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un transporteur-collecteur pour transporter un ingrédient mesuré du dispositif de mesure au broyeur et des moyens pour s'assurer que le transporteur-collecteur marche chaque fois que le dispositif de mesure fonctionne. 13. Installation according to claim, characterized in that it comprises at least one conveyor-collector for transporting a measured ingredient from the measuring device to the grinder and means for ensuring that the conveyor-collector works each time the device of measure works. 14. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend des bacs d'alimentation pour fournir des ingrédients à un mélangeur et des moyens pour interrompre automatiquement le fonctionnement si le bac d'alimentation est vide. 14. Installation according to claim, characterized in that it comprises feed tanks for supplying ingredients to a mixer and means for automatically interrupting operation if the feed tank is empty. 15. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend un interrupteur d'écoulement associé à un dispositif de mesure et des moyens pour interrompre le fonctionnement si l'interrupteur d'écoulement indique qu'un ingrédient n'est pas mesuré au moment voulu. 15. Installation according to claim, characterized in that it comprises a flow switch associated with a measuring device and means for interrupting operation if the flow switch indicates that an ingredient is not measured at the desired time. 16. Installation selon la sous-revendication 15, caractérisée en ce qu'elle comprend des moyens pour rendre inopérant l'interrupteur d'écoulement pour une période de temps limitée lors du démarrage en vue de permettre à l'écoulement d'être établi. 16. Installation according to sub-claim 15, characterized in that it comprises means for disabling the flow switch for a limited period of time during start-up in order to allow the flow to be established. 17. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'un mélangeur est muni d'un transporteur de décharge et de moyens pour l'arrêter automatiquement lorsque le mélangeur est vide. 17. Installation according to claim, characterized in that a mixer is provided with a discharge conveyor and means for automatically stopping it when the mixer is empty. 18. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'un mélangeur est muni d'un transporteur de décharge et d'un récipient pour recevoir le mélange à partir de celui-ci et des moyens pour interrompre automatiquement le fonctionnement lorsque ledit récipient est plein. 18. Installation according to claim, characterized in that a mixer is provided with a discharge conveyor and a container for receiving the mixture therefrom and means for automatically interrupting operation when said container is full. . 19. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'un mélangeur est muni d'un transporteur de décharge disposé pour amener le mélange soit à un récipient, soit à l'appareil pour exécuter un autre processus, des moyens interrompant automatiquement le fonctionnement si le récipient est plein et que le processus ne nécessite pas de mélange, et reprenant automatiquement la décharge en réponse à une demande de mélange pour le processus. 19. Installation according to claim, characterized in that a mixer is provided with a discharge conveyor arranged to bring the mixture either to a container or to the apparatus for carrying out another process, means automatically interrupting the operation if. the container is full and the process does not require mixing, and automatically resuming discharge in response to a mix request for the process. 20. Installation selon la revendication, caractérisée en ce qu'elle comprend des dispositifs de sécurité munis de circuits de maintien pour donner et maintenir une indication concernant la partie du circuit présentant un défaut, cette indication ne disparaissant pas lorsque le défaut est éliminé. 20. Installation according to claim, characterized in that it comprises safety devices provided with holding circuits for giving and maintaining an indication concerning the part of the circuit exhibiting a fault, this indication not disappearing when the fault is eliminated.
CH1251567A 1966-09-06 1967-09-06 Plant for crushing and mixing successive batches of materials, especially animal feed CH465952A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB39663/66A GB1191853A (en) 1966-09-06 1966-09-06 Improvements relating to Disintegrating and Mixing Apparatus especially for Animal Foods

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH465952A true CH465952A (en) 1968-11-30

Family

ID=10410782

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1251567A CH465952A (en) 1966-09-06 1967-09-06 Plant for crushing and mixing successive batches of materials, especially animal feed

Country Status (8)

Country Link
AT (1) AT296941B (en)
BE (1) BE703538A (en)
CH (1) CH465952A (en)
DE (1) DE1582637A1 (en)
ES (1) ES344747A1 (en)
FR (1) FR1549308A (en)
GB (1) GB1191853A (en)
NL (1) NL6712233A (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3236780C2 (en) * 1982-10-05 1984-09-06 Mathis System-Technik GmbH, 7844 Neuenburg Mixing and loading device for mixtures of powdery and / or granular solids
CA1329849C (en) * 1989-01-03 1994-05-24 Blair Gordon Computerized monitoring system for animal feed ration processing mills
IES65616B2 (en) * 1995-08-03 1995-11-01 Layden Sales Ltd A coarse animal feed production process
ES2528416B1 (en) * 2014-07-01 2015-07-08 Grupo Tatoma, S.L. Static plant for the preparation of feed mixtures for ruminant cattle
CN109601720A (en) * 2018-11-23 2019-04-12 衡阳德邦新金生物科技有限公司 A kind of mixed type microelement feed addictive, preparation method and mixing arrangement

Also Published As

Publication number Publication date
AT296941B (en) 1972-03-10
GB1191853A (en) 1970-05-13
DE1582637A1 (en) 1970-06-25
BE703538A (en) 1968-02-01
FR1549308A (en) 1968-12-13
ES344747A1 (en) 1968-10-16
NL6712233A (en) 1968-03-07

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US3822056A (en) Method and means for adding small measured quantities of selected materials to a large capacity material-mixing plant
US3677437A (en) Pill counting apparatus having chute shifting on predetermined count
US3181482A (en) Portable pellet mill apparatus
US2970532A (en) Apparatus for automatic proportioned mixing and grinding
CA1247593A (en) Agricultural feed blending apparatus
US10401212B2 (en) Automated hopper and belt conveyor apparatus
GB1120758A (en) Apparatus dispensing paraticulate material
DE69732659D1 (en) GRAVIMETRIC MIXER OF REDUCED DIMENSIONS WITH REMOVABLE FEEDING DEVICE
CN110679975A (en) Potato chip seasoning system capable of quantitatively feeding
CH465952A (en) Plant for crushing and mixing successive batches of materials, especially animal feed
US3705695A (en) Disintegrating and mixing apparatus especially for animal foods
GB2147111A (en) Combination weighing with volumetric metering
US20180279668A1 (en) Universal automatic cigarette making machine
US4614264A (en) Method and apparatus for conveying weighed amounts of material
US3710980A (en) Rotary volumetric dispensing apparatus
US2823005A (en) Automatic weighing apparatus
US3305222A (en) Apparatus for preparing batches of concrete
CN205998690U (en) A kind of automatic doser
US3074654A (en) Control system for loading and weighing assembly
RU2014890C1 (en) Dry leaves grinding device
GB2046455A (en) Method and plant for automatically forming batches of raw rubber
JP2733393B2 (en) Food quantitative splitting method and identification quantity splitting device
JPH0324997Y2 (en)
US2316989A (en) Popcorn machine
CN112957982A (en) Automatic prefabricated dish batching assembly line and batching method based on quantitative rule