CH462530A - Installation for the removal of manure from a cattle pen - Google Patents

Installation for the removal of manure from a cattle pen

Info

Publication number
CH462530A
CH462530A CH1487867A CH1487867A CH462530A CH 462530 A CH462530 A CH 462530A CH 1487867 A CH1487867 A CH 1487867A CH 1487867 A CH1487867 A CH 1487867A CH 462530 A CH462530 A CH 462530A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
manure
passage
row
enclosure
pens
Prior art date
Application number
CH1487867A
Other languages
French (fr)
Inventor
Bennett Blanch Alvan
Original Assignee
Alvan Blanch Dev Company Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Alvan Blanch Dev Company Ltd filed Critical Alvan Blanch Dev Company Ltd
Publication of CH462530A publication Critical patent/CH462530A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; CARE OF BIRDS, FISHES, INSECTS; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K1/00Housing animals; Equipment therefor
    • A01K1/01Removal of dung or urine, e.g. from stables
    • A01K1/0128Removal of dung or urine, e.g. from stables by means of scrapers or the like moving continuously
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; CARE OF BIRDS, FISHES, INSECTS; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K31/00Housing birds
    • A01K31/04Dropping-boards; Devices for removing excrement

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Biodiversity & Conservation Biology (AREA)
  • Birds (AREA)
  • Housing For Livestock And Birds (AREA)
  • Fertilizers (AREA)

Description

  

  



  Installation pour l'enlèvement du fumier d'un enclos à bestiaux
 L'invention a pour objet une installation pour   l'en-      lèvement    du fumier d'un enclos à bestiaux, par exemple d'une porcherie.



   Jusqu'à présent, il a été d'usage de ménager une fosse superficielle dans le plancher de l'étable et de couvrir la fosse avec un plancher à lattes. Un plancher à lattes est coûteux à installer et quand il devient usé ou endommagé, il y a un risque que les pattes des animaux marchant ou stationnant sur le plancher glissent entre les lattes adjacentes, d'où un préjudice peut être causé aux animaux. Le but de l'invention est de permettre   l'enlè-    vement du fumier qui ne nécessite pas un plancher à lattes.



   L'installation pour l'enlèvement du fumier selon la présente invention, comprend un transporteur sans fin à chaîne et lattes transversales avec son brin actif guidé pour se déplacer le long d'un passage recevant le fumier, formé par le plancher de l'enclos, et passant au-dessous de parois transversales, de manière à balayer le fumier hors de 1'enclos, et des moyens pour l'entraînement du transporteur, les lattes étant suffisamment espacées pour que des animaux se trouvant dans le passage à fumier puissent passer par-dessus les lattes se déplaçant sans que leurs pattes viennent s'y prendre, le brin de retour du transporteur étant supporté à l'extérieur de l'enclos.



   De préférence, le brin de retour du transporteur peut être supporté au-dessus de l'enclos dans des rails de guidage montés en travers des bords supérieurs de la paire de parois opposées et le brin inférieur actif du transporteur est disposé pour emporter le fumier depuis le passage dans un trou placé à l'extérieur de l'enclos.



   Lorsque plusieurs enclos sont disposés côte à côte sur une rangée, le passage peut s'étendre à travers tous les enclos et le brin actif du transporteur est commun à tous les enclos. Lorsque plusieurs enclos sont disposés côte à côte en deux rangées face à face, chaque rangée d'enclos peut avoir un passage commun s'étendant à travers tous les enclos de la rangée, chaque passage contenant le brin actif du transporteur commun à tous les enclos de cette rangée. De préférence, chaque passage peut contenir le brin actif d'un transporteur séparé, quoique les deux transporteurs peuvent avoir de   préfé-    rence des moyens d'entraînement communs.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'installation objet de l'invention :
 la fig.   1    est une vue en perspective schématique représentant l'installation prévue pour l'enlèvement du fumier de plusieurs enclos, par exemple trois, disposés côte à côte ;
 la fig. 2 est une coupe verticale à travers l'installation, selon la ligne 11-11 de la fig. 1 ;
 la fig. 3 est semblable à la fig. 2 mais représente l'installation utilisée dans deux rangées face à face d'enclos disposés côte à côte.



   En se référant aux fig. 1 et 2, les enclos qui forment par exemple une porcherie, sont délimités par des parois latérales espacées 1, une paroi postérieure commune 2 et des parois antérieures (non représentées) munies de portes, de manière connue. A l'arrière de chaque enclos, il est formé sur le plancher un passage de réception du fumier, délimité par la paroi postérieure 2 et une bordure 3 s'étendant sur toute la longueur du bord antérieur du passage. Ce passage 4 communique avec tous les enclos et passe sous des ouvertures 5 des parois latérales   1.   



   L'installation comprend un transporteur sans fin du genre à chaîne et lattes comprenant des chaînes de côté sans fin 6 et des lattes transversales 7 largement espacées. Les chaînes de côté sont disposées pour se déplacer en une course inférieure active entre des rails de guidage renversés 8 (voir fig. 2) s'étendant sur toute la longueur du passage 4 et en une course de retour supérieure entre une paire de rails parallèles 8'montés sur le bord supérieur des parois latérales 1. Les chaînes de côté 6 sont guidées à une extrémité (par exemple, l'extrémité de sortie, comme représentée en fig. 1) sur une paire de pignons dentés d'entraînement 9 et une paire de pignons entraînés 10 et à l'autre extrémité du transporteur, sur deux paires de pignons entraînés 11.

   Tous les pignons sont montés à l'extérieur de la paroi latérale 1 de   l'en-    clos d'extrémité. La paroi latérale adjacente aux pignons d'entraînement 9 et aux pignons entraînés 10   n'a    pas été représentée. Les pignons d'entraînement 9 sont entraînés par un moteur électrique 12 par l'intermédiaire d'un entraînement réducteur à chaîne et pignons 13,14,15.



  Le transporteur est entraîné lentement dans la direction de la flèche I6, dans la course active inférieure, et de la flèche 17 dans la course de retour supérieure. L'extrémité de sortie du passage 4 communique par un rebord   incli-    né 18 avec un trou collecteur 19. Le transporteur est disposé de telle manière dans sa course active inférieure que les lattes 7 glissent sur le plancher des enclos.



   Quand le transporteur est entraîné, les lattes 7 se déplaçant dans la course active inférieure, balayent le fumier du passage 4 le long du passage et au-dessous des parois transversales 1, entre les enclos adjacents et déchargent finalement le fumier dans la direction de la flèche 20 (voir fig. 1) sur le rebord incliné 18 et dans le trou 19. L'espacement entre les lattes adjacentes 7 est suffisamment large et la vitesse du transporteur est suffisamment lente afin que, quand des porcs ou autres animaux dans les enclos, passent par-dessus la bordure 3 dans le passage 4, ils sont aptes à passer par-dessus les lattes 7 se déplaçant lentement, sans que leurs pattes soient prises entre les lattes et le passage ou entre les lattes et les parois latérales 1.

   Pendant le temps d'alimentation, les porcs sont généralement rassemblés vers une auge d'alimentation (non représentée) dans la partie antérieure 21 de chaque enclos et n'occupent pas le passage 4. Ainsi, le transporteur sera entraîné de préférence pour nettoyer le passage 4 pendant le temps d'alimentation. Le moteur 12 peut être commuté quand   l'alimen-    tation commence et peut être arrêté après l'alimentation ou par interrupteur temporisé après un intervalle de temps suffisant pour permettre au transporteur de balayer toute la longueur du passage 4.



   Bien que trois enclos seulement disposés côte à côte aient été représentés, le passage 4 et le transporteur peuvent s'étendre le long d'une rangée d'un nombre considérale d'enclos disposés côte à côte.



   Dans une grande porcherie ou autre étable où deux rangées d'enclos sont disposées face à face par une paroi commune, telle qu'une paroi 2, comme à la fig. 3, deux passages peuvent être disposés côte à côte, chaque passage 4 étant associé à un transporteur du genre décrit précédemment, les pignons d'entraînement et entraînés de chaque transporteur étant coaxiaux et les pignons d'entraînement étant solidaires l'un de l'autre de manière à être entraînés par le même moteur.



   Le transporteur a été étudié pour agir efficacement sans causer de préjudices aux cochons ou autres animaux, à toutes les vitesses depuis une vitesse à peine supérieure à zéro à une vitesse maximum de 3 mètres par minute. L'espacement idéal entre les lattes adjacentes 7 pour éviter de causer des préjudices, se situe entre 0,9 et 1,2 mètre.




  



  Installation for the removal of manure from a cattle pen
 The subject of the invention is an installation for the removal of manure from a cattle pen, for example from a pigsty.



   Until now, it has been customary to make a shallow pit in the stable floor and cover the pit with a slatted floor. A slatted floor is expensive to install and when it becomes worn or damaged there is a risk that the paws of animals walking or standing on the floor will slip between adjacent slats, resulting in injury to animals. The object of the invention is to allow the removal of manure which does not require a slatted floor.



   The installation for the removal of manure according to the present invention comprises an endless conveyor with chain and transverse slats with its active strand guided to move along a passage receiving the manure, formed by the floor of the pen. , and passing under transverse walls, so as to sweep the manure out of the pen, and means for driving the conveyor, the slats being sufficiently spaced so that animals in the manure passage can pass. above the slats moving without their legs coming in, the return leg of the conveyor being supported outside the enclosure.



   Preferably the return run of the conveyor may be supported above the pen in guide rails mounted across the upper edges of the pair of opposing walls and the active lower leg of the conveyor is arranged to carry manure from there. passage through a hole placed outside the enclosure.



   When several pens are arranged side by side in a row, the passage can extend through all the pens and the active strand of the carrier is common to all the pens. When multiple pens are arranged side by side in two rows facing each other, each row of pens may have a common passageway extending through all pens in the row, each passage containing the active strand of the carrier common to all pens. of this row. Preferably, each passage may contain the active strand of a separate conveyor, although the two conveyors may preferably have common drive means.



   The appended drawing represents, by way of example, one embodiment of the installation which is the subject of the invention:
 fig. 1 is a schematic perspective view showing the installation provided for removing manure from several enclosures, for example three, arranged side by side;
 fig. 2 is a vertical section through the installation, taken on line 11-11 of FIG. 1;
 fig. 3 is similar to FIG. 2 but shows the installation used in two rows facing each other of enclosures arranged side by side.



   Referring to Figs. 1 and 2, the enclosures which form for example a pigsty, are delimited by spaced side walls 1, a common rear wall 2 and front walls (not shown) provided with doors, in a known manner. At the rear of each enclosure, there is formed on the floor a passage for receiving manure, delimited by the rear wall 2 and a border 3 extending over the entire length of the front edge of the passage. This passage 4 communicates with all the enclosures and passes under openings 5 of the side walls 1.



   The installation comprises an endless chain and slat type conveyor comprising endless side chains 6 and cross slats 7 widely spaced. The side chains are arranged to move in an active lower stroke between inverted guide rails 8 (see fig. 2) extending the full length of passage 4 and in an upper return stroke between a pair of parallel rails. 8 'mounted on the upper edge of the side walls 1. The side chains 6 are guided at one end (eg the output end, as shown in fig. 1) on a pair of drive sprockets 9 and a pair of driven pinions 10 and at the other end of the conveyor, on two pairs of driven pinions 11.

   All the gears are mounted on the outside of the side wall 1 of the end enclosure. The side wall adjacent to the drive gears 9 and to the driven gears 10 has not been shown. The drive pinions 9 are driven by an electric motor 12 via a chain reduction drive and pinions 13,14,15.



  The conveyor is driven slowly in the direction of arrow I6 in the lower active stroke and arrow 17 in the upper return stroke. The outlet end of passage 4 communicates by an inclined rim 18 with a collecting hole 19. The conveyor is so arranged in its lower active stroke that the slats 7 slide on the floor of the pens.



   When the conveyor is driven, the slats 7 moving in the lower active stroke, sweep the manure from the passage 4 along the passage and below the transverse walls 1, between the adjacent pens and finally discharge the manure in the direction of the arrow 20 (see fig. 1) on the inclined rim 18 and in the hole 19. The spacing between the adjacent slats 7 is sufficiently wide and the speed of the conveyor is sufficiently slow so that when pigs or other animals in the pens , pass over the edge 3 in the passage 4, they are able to pass over the slats 7 moving slowly, without their legs being caught between the slats and the passage or between the slats and the side walls 1.

   During the feeding time, the pigs are generally herded to a feed trough (not shown) in the front part 21 of each pen and do not occupy passage 4. Thus, the transporter will preferably be trained to clean the feed. passage 4 during the feeding time. The motor 12 can be switched when the feed starts and can be stopped after the feed or by time switch after a sufficient time interval to allow the conveyor to sweep the entire length of the passage 4.



   Although only three enclosures arranged side by side have been shown, passage 4 and the conveyor may extend along a row of a consideral number of enclosures arranged side by side.



   In a large pigsty or other stable where two rows of pens are arranged face to face by a common wall, such as a wall 2, as in FIG. 3, two passages can be arranged side by side, each passage 4 being associated with a conveyor of the type described above, the drive and driven pinions of each conveyor being coaxial and the drive pinions being integral with one of the other so as to be driven by the same motor.



   The transporter has been studied to act efficiently without causing harm to pigs or other animals, at all speeds from a speed just above zero to a maximum speed of 3 meters per minute. The ideal spacing between adjacent slats 7 to avoid causing damage is between 0.9 and 1.2 meters.


 

Claims (1)

REVENDICATION Installation pour l'enlèvement du fumier d'un enclos à bestiaux, caractérisé en ce qu'elle comprend un transporteur sans fin (6, 7) à chaîne et lattes transversales avec son brin actif guidé pour se déplacer le long d'un passage (4) recevant le fumier, formé par le plancher de l'enclos et passant au-dessous de parois transversales (1), de manière à balayer le fumier hors de 1'enclos, et des moyens (9,12,13,14,15) pour l'entraînement du transporteur, les lattes étant suffisamment largement espacées pour que des animaux se trouvant dans le passage puissent passer par-dessus les lattes se déplaçant sans que leurs pattes viennent s'y prendre et le brin de retour du transporteur étant supporté à l'extérieur de l'enclos. CLAIM Installation for the removal of manure from a cattle pen, characterized in that it comprises an endless conveyor (6, 7) with chain and transverse slats with its active strand guided to move along a passage ( 4) receiving the manure, formed by the floor of the enclosure and passing under transverse walls (1), so as to sweep the manure out of the enclosure, and means (9,12,13,14, 15) for driving the transporter, the slats being sufficiently widely spaced so that animals in the passage can pass over the moving slats without their legs coming into contact with them and the return leg of the transporter being supported outside the enclosure. SOUS-REVENDICATIONS 1. Installation selon la revendication, caractérisée en ce que le brin de retour du transporteur est supporté au-dessus de 1'enclos par des rails de guidage (8') montés à travers les bords supérieurs desdites parois transversales et le brin actif inférieur du transporteur balayant le fumier depuis le passage dans un trou (19) placé en dehors de l'enclos. SUB-CLAIMS 1. Installation according to claim, characterized in that the return strand of the conveyor is supported above the enclosure by guide rails (8 ') mounted through the upper edges of said transverse walls and the lower active strand of the conveyor sweeping the manure from the passage into a hole (19) placed outside the enclosure. 2. Installation selon la revendication ou la sous-reven- diction 1 pour l'enlèvement du fumier de plusieurs enclos disposés côte à côte sur une rangée, caractérisée en ce que le passage (4) recevant le fumier s'étend à travers tous les enclos de la rangée et le brin actif du transporteur s'étend à travers le passage et est commun à tous les enclos. 2. Installation according to claim or sub-claim 1 for removing manure from several enclosures arranged side by side in a row, characterized in that the passage (4) receiving the manure extends through all the row pens and the active strand of the carrier extends through the passageway and is common to all pens. 3. Installation selon la sous-revendication 2 pour l'enlèvement du fumier de plusieurs enclos disposés côte à côte en deux rangées face à face, caractérisée en ce que chaque rangée d'enclos a un passage (4) commun s'étendant à travers tous les enclos de la rangée et chaque passage (4) contient le brin actif du transporteur commun à tous les enclos de cette rangée. 3. Installation according to sub-claim 2 for the removal of manure from several enclosures arranged side by side in two rows facing each other, characterized in that each row of enclosures has a common passage (4) extending through all pens in the row and each passage (4) contains the active strand of the carrier common to all the pens in that row. 4. Installation selon la sous-revendication 3, carac térisée en ce que chaque passage contient le brin actif d'un transporteur séparé. 4. Installation according to sub-claim 3, charac terized in that each passage contains the active strand of a separate carrier. 5. Installation selon la sous-revendication 4, caracté- risée en ce que les deux transporteurs sont entraînés par des moyens d'entra¼nement communs (9, 12, 13, 14, 15). 5. Installation according to sub-claim 4, characterized in that the two conveyors are driven by common drive means (9, 12, 13, 14, 15).
CH1487867A 1966-10-25 1967-10-25 Installation for the removal of manure from a cattle pen CH462530A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB4780766A GB1167174A (en) 1966-10-25 1966-10-25 An Animal Pen Including Apparatus for Removing Dung Therefrom.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH462530A true CH462530A (en) 1968-09-15

Family

ID=10446315

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1487867A CH462530A (en) 1966-10-25 1967-10-25 Installation for the removal of manure from a cattle pen

Country Status (2)

Country Link
CH (1) CH462530A (en)
GB (1) GB1167174A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
GB1167174A (en) 1969-10-15

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5662068A (en) Animal stall cleaning device
JPH0146084B2 (en)
US3464389A (en) Apparatus for receiving and removing droppings from caged animals
EP0609057A2 (en) Chicken rearing apparatus
NL8403158A (en) ANIMAL DEVICE AND METHOD.
US3119373A (en) Animal stall cleansing arrangements
US4162726A (en) Sod harvesting machine having means for conveying and stacking sod pads
CH462530A (en) Installation for the removal of manure from a cattle pen
EP2894969B1 (en) System and method for transporting sand
US2820540A (en) Guide wheel for barn flight conveyors
CA1193869A (en) Collecting apparatus primarily for catching and elevating for example, live birds in a deep litter or open house situation
EP0168275A1 (en) Milking and feeding parlour
US4011618A (en) Barn cleaner scraper
LU88485A1 (en) Device and method for putting food on animal poems
US2827645A (en) Fruit grading table and brusher
US2548798A (en) Cabbage washing and stripping machine
JPS6142339Y2 (en)
US2863554A (en) Unitary open-top channel-type conveyor and elevator
US2992724A (en) Barn cleaning apparatus
US3229664A (en) Double drop barn cleaner
US3463124A (en) Endless conveyor cattle feeder
FR2582468A1 (en) Machine for harvesting plants in rows such as garlic
US3292770A (en) Conveyor system for collecting eggs
EP0055715A1 (en) A tapered bed feeder
DE739108C (en) Device for the automatic loading of the beetroot from the field