CH405146A - Device for handling flat objects - Google Patents

Device for handling flat objects

Info

Publication number
CH405146A
CH405146A CH1186563A CH1186563A CH405146A CH 405146 A CH405146 A CH 405146A CH 1186563 A CH1186563 A CH 1186563A CH 1186563 A CH1186563 A CH 1186563A CH 405146 A CH405146 A CH 405146A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
channels
rows
cookies
members
deflection
Prior art date
Application number
CH1186563A
Other languages
French (fr)
Inventor
Charles Morton David
Original Assignee
Baker Perkins Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Baker Perkins Ltd filed Critical Baker Perkins Ltd
Priority to CH1186563A priority Critical patent/CH405146A/en
Publication of CH405146A publication Critical patent/CH405146A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B23/00Packaging fragile or shock-sensitive articles other than bottles; Unpacking eggs
    • B65B23/10Packaging biscuits
    • B65B23/12Arranging, feeding or orientating the biscuits to be packaged

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Attitude Control For Articles On Conveyors (AREA)

Description

  

  
 



  Appareil pour manipuler des objets plats
 La présente invention a pour objet un appareil pour répartir des objets plats disposés en rangées sur un transporteur à l'aide d'organes de déviation constitués par des guides montés basculants autour d'un axe vertical directement au-dessus du transporteur sur des canaux également disposés côte à côte et conduisant à une machine à emballer, le nombre des canaux différant de celui des rangées et chaque organe de déviation pouvant être amené dans deux positions de travail.



   Au cours de la fabrication de biscuits, après la cuisson, les biscuits sortent normalement du four en un certain nombre de rangées espacées en travers de la largeur de la bande d'un transporteur.



  Le nombre initial de rangées peut être compris entre huit et dix-sept par exemple, ou plus, et il peut être nécessaire de placer les biscuits en un plus petit nombre de rangées, quatre ou cinq par exemple, en vue d'une opération subséquente telle que l'emballage. Dans certains cas, un tel arrangement conduit automatiquement à un nombre pratiquement égal de biscuits dans chaque rangée, ce qui est ordinairement nécessaire pour le prochain stade du procédé. Par exemple, si les biscuits sont répartis au hasard, ce qui peut se produire à la suite d'un traitement après la sortie du four ou être obtenu volontairement, les biscuits se répartissent naturellement d'eux-mêmes de façon uniforme entre les différentes rangées pourvu que la densité des biscuits en travers de la bande soit aussi uniforme.



  De même, si les biscuits arrivent en regard de canaux en un nombre déterminé de rangées qui est un multiple du nombre de canaux, les biscuits sont répartis relativement uniformément. Dans beaucoup de cas cependant le nombre de canaux n'a pas de rapport simple avec le nombre de rangées de biscuits arrivant vers ces canaux. Il peut être nécessaire, par exemple, de condenser onze rangées de biscuits en quatre rangées, ce qui peut conduire à une répartition non uniforme. Ces problèmes peuvent se rencontrer également dans la manipulation d'objets plats autres que des biscuits.



   On connaît déjà une disposition dans laquelle le nombre des canaux dans un deuxième groupe est plus grand que celui des canaux du premier groupe. Dans ce cas deux canaux du deuxième groupe restent cependant toujours hors circuit de sorte que, par exemple, le deuxième et le dernier canal ou les deux canaux ou les deux canaux directement des deux côtés du canal médian ne prennent aucun objet. Tous les objets sont ainsi à chaque instant voulu amenés dans un des canaux du deuxième groupe. Dans cette disposition connue il n'est pas prévu de déplacer de façon continue les organes de guidage pendant le fonctionnement.



   Selon une autre disposition connue, des organes de guidage font passer des objets de trois à quatre rangées, de sorte qu'un petit nombre de rangées doit être transformé en un plus grand nombre de rangées.



   La présente invention a pour but de répartir automatiquement et uniformément des objets arrivant de plusieurs bandes parallèles sur des canaux dont le nombre est inférieur à celui des bandes.



   L'appareil faisant l'objet de l'invention, est caractérisé par le fait qu'il y a davantage de rangées que de canaux et qu'un mécanisme d'entraînement est prévu pour les organes de déviation, ce mécanisme déplaçant ces organes séparément ou en groupes d'une position à l'autre de telle manière que  pour le nombre donné de rangées et de canaux tous les canaux reçoivent la même quantité d'objets.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution de l'appareil objet de l'invention.



   La fig. 1 est une vue en perspective de la première forme d'exécution
 la fig. 2 est une vue, à plus grande échelle, d'un mécanisme représenté à la fig. 1, et
 la fig. 3 est une vue en plan schématique de la seconde forme d'exécution.



   L'appareil représenté aux fig. 1 et 2 est destiné à répartir onze rangées de biscuits en quatre rangées définies par des canaux séparés.   I1    comprend un transporteur 1 pratiquement horizontal sur lequel des biscuits sont amenés depuis un plateau 2 qui est divisé en onze canaux au moyen de guides 3 montés directement au-dessus de la surface du plateau 2 et du transporteur 1. Les extrémités arrière des guides ne sont pas représentées sur le dessin et les extrémités avant sont supportées par une tige transversale 4 supportée à chacune de ses extrémités 5 par un bâti fixe 6. Pour simplifier le dessin, les biscuits qui doivent être manipulés par l'appareil ne sont pas représentés mais il est évident qu'ils sortent des canaux délimités par les guides 3 en onze rangées séparées.

   L'appareil est agencé de façon à remplacer ces onze rangées par quatre rangées délimitées par des guides 11 qui sont montés immédiatement au-dessus de la surface du transporteur 1 au moyen d'une traverse 12 supportée elle-même à ses extrémités 13 sur le bâti 6. Dans ce but, on utilise trois organes de déviation 14, 15 et 16 qui pivotent sur des supports 18 disposés entre les canaux adjacents définis par les guides 11. Ces organes de déviation peuvent pivoter d'une position dans laquelle ils guident les biscuits dans   l'un    des canaux adjacents à une position dans laquelle les biscuits sont déviés dans le canal disposé de l'autre côté de l'organe de déviation.



   En l'absence des organes de déviation 14, 15, 16, les biscuits disposés en onze rangées individuelles délimitées par les guides 3 auraient tendance à se répartir entre les quatre canaux définis par les guides   1 1    dans les rapports 3 : 3 : 3 : 2. En d'autres mots,
I'un des quatre canaux recevrait moins de biscuits que chacun des trois autres. Le fonctionnement des organes de déviation 14, 15, 16 est tel qu'au lieu qu'un seul canal reçoive moins de biscuits que les autres, chaque canal reçoit à son tour moins de biscuits que les autres de façon que sur une certaine période de temps tous les canaux reçoivent pratiquement des nombres de biscuits égaux.

   Si initialement le canal de droite en regardant la fig. 1 délimité par les guides 11 reçoit seulement deux biscuits de la série de onze, comme le montre la fig. 1, le premier stade du processus est de faire basculer l'organe de déviation 16 vers la gauche, de manière que le canal de droite reçoive trois biscuits pendant que le second n'en reçoit que deux.



  Un court instant plus tard, l'organe de déviation 15
 disposé entre le second canal et le troisième est
 dévié de façon que le troisième canal ne reçoive que deux biscuits, puis l'organe de déviation 14 est
 actionné afin que le quatrième canal ne reçoive que
 deux biscuits pendant que les trois autres canaux en reçoivent chacun trois.



   Les opérations décrites jusqu'ici représentent une moitié du cycle, la seconde moitié étant constituée par une succession inverse des différents stades. En d'autres mots, l'organe 14 est ramené dans sa position initiale, suivi successivement par les organes 15 et 16, ce qui complète alors le cycle. Comme les second et troisième canaux ne reçoivent deux biscuits que deux fois pendant chaque cycle, la période pendant laquelle cela se produit ne doit être que la moitié de celle relative aux deux canaux extérieurs.



   Les organes de déviation 14, 15, 16 sont actionnés par des tiges transversales 20, 21 et 22 commandées par des leviers coudés 23 qui sont commandés eux-mêmes par des cames 24 montées sur un arbre commun 25. Cet arbre est entraîné par une chaîne 26 à partir d'un moteur électrique 27 et par l'intermédiaire d'un engrenage réducteur 28.



   Les leviers 23 portent des galets 29 suiveurs de came qui sont pressés contre les cames respectives par des ressorts 30 fixés aux extrémités inférieures des leviers 23 comme le montre la fig. 2.



   Il est évident que l'appareil décrit peut être appelé à traiter différents nombres de rangées de biscuits et dans ce but un nombre différent de cames peut être nécessaire, le réglage de ces cames pouvant être également différent. On voit à la fig. 2 que chaque came 24 est fixée sur l'arbre 25 par deux boulons 26a de manière qu'elle puisse être facilement réglée angulairement et en direction axiale.



  Les tiges 20, 21 et 22 sont reliées de manière réglable aux leviers 23 par des connexions 35 et, en outre, les supports 18 des organes de déviation 14, 15, 16 sont réglables sur la traverse 12. La fig. 2 montre aussi le profil des cames 24. Dans la position représentée, le levier 23 connecté à la tige transversale 21 occupe sa position de droite, de sorte que l'organe de déviation 15 est également dans sa position de droite. Quand le galet 29 atteint une pente 36 sur la came 34, L'organe 15 est dévié brusquement vers la gauche et reste dans cette position jusqu'à ce qu'une nouvelle pente 37 sur la came soit atteinte pour le ramener brusquement dans la position représentée à la fig. 2. Comme indiqué plus haut, ce mouvement brusque des organes 14, 15, 16 réduit la possibilité d'engagement entre un biscuit et le bord d'un organe de déviation.



   L'appareil représenté à la fig. 3 est destiné à condenser dix rangées de biscuits en six rangées.



  Les éléments de cet appareil semblables à des élements de la première forme d'exécution ont reçu les mêmes chiffres de référence. L'appareil de la fig. 3 est symétrique en ce sens que le nombre initial et le nombre final de rangées sont tous deux  pairs, de sorte que le fonctionnement des deux moitiés de l'appareil est semblable. Dans ce cas, on utilise quatre organes de déviation 41, 42, 43, 44, les organes 41 et 43 étant actionnés par une tige transversale 45 commune et les organes 42, 44 par une autre tige transversale 46 commune. Il suffit de deux cames de commande 24. Dans cette forme d'exécution, le problème consiste à répartir cinq biscuits selon trois rangées pour chaque demi-cycle.



  Dans ce cas, les biscuits 50 doivent être répartis normalement entre les trois rangées dans chaque moitié de l'appareil selon les rapports   2 : 2 : 1.    Chaque canal doit recevoir tour à tour un seul biscuit tandis que les deux autres canaux en reçoivent chacun deux, le temps pendant lequel les canaux individuels ne reçoivent qu'un biscuit étant déterminé, comme décrit pour la première forme d'exécution, de façon que sur une certaine période de temps chaque canal reçoive pratiquement le même nombre de biscuits que les autres canaux.
  



  
 



  Device for handling flat objects
 The present invention relates to an apparatus for distributing flat objects arranged in rows on a conveyor with the aid of deflection members constituted by guides mounted to tilt around a vertical axis directly above the conveyor on channels also. arranged side by side and leading to a packaging machine, the number of channels differing from that of the rows and each deflection member being able to be brought into two working positions.



   During cookie making, after baking, the cookies normally exit the oven in a number of rows spaced across the width of a conveyor belt.



  The initial number of rows may be between eight and seventeen, for example, or more, and it may be necessary to place the cookies in a smaller number of rows, four or five for example, for a subsequent operation. such as packaging. In some cases, such an arrangement automatically results in a substantially equal number of cookies in each row, which is ordinarily necessary for the next stage of the process. For example, if the cookies are distributed at random, which may occur as a result of processing after taking out of the oven or be obtained on purpose, the cookies will naturally distribute themselves evenly among the different rows. provided the density of the cookies across the web is also uniform.



  Likewise, if the cookies arrive opposite channels in a determined number of rows which is a multiple of the number of channels, the cookies are distributed relatively evenly. In many cases, however, the number of channels has no simple relationship to the number of rows of cookies arriving at those channels. It may be necessary, for example, to condense eleven rows of cookies into four rows, which may lead to uneven distribution. These problems can also be encountered in the handling of flat objects other than cookies.



   An arrangement is already known in which the number of channels in a second group is greater than that of the channels of the first group. In this case, however, two channels of the second group always remain switched off so that, for example, the second and the last channel or both channels or both channels directly on both sides of the middle channel take no object. All the objects are thus at any desired moment brought into one of the channels of the second group. In this known arrangement, it is not intended to move the guide members continuously during operation.



   According to another known arrangement, guide members pass objects from three to four rows, so that a small number of rows must be transformed into a larger number of rows.



   The object of the present invention is to automatically and uniformly distribute objects arriving from several parallel bands over channels the number of which is less than that of the bands.



   The apparatus which is the subject of the invention is characterized by the fact that there are more rows than channels and that a drive mechanism is provided for the deflection members, this mechanism moving these members separately. or in groups from one position to another in such a way that for the given number of rows and channels all the channels receive the same quantity of objects.



   The appended drawing represents, by way of example, two embodiments of the apparatus which is the subject of the invention.



   Fig. 1 is a perspective view of the first embodiment
 fig. 2 is a view, on a larger scale, of a mechanism shown in FIG. 1, and
 fig. 3 is a schematic plan view of the second embodiment.



   The apparatus shown in Figs. 1 and 2 is intended to distribute eleven rows of cookies into four rows defined by separate channels. It comprises a practically horizontal conveyor 1 on which biscuits are fed from a tray 2 which is divided into eleven channels by means of guides 3 mounted directly above the surface of the tray 2 and the conveyor 1. The rear ends of the guides do not are not shown in the drawing and the front ends are supported by a transverse rod 4 supported at each of its ends 5 by a fixed frame 6. To simplify the drawing, the cookies which are to be handled by the apparatus are not shown but it is obvious that they emerge from the channels delimited by the guides 3 in eleven separate rows.

   The apparatus is arranged so as to replace these eleven rows by four rows delimited by guides 11 which are mounted immediately above the surface of the conveyor 1 by means of a cross member 12 which is itself supported at its ends 13 on the frame 6. For this purpose, three deflection members 14, 15 and 16 are used which pivot on supports 18 arranged between the adjacent channels defined by the guides 11. These deflection members can pivot from a position in which they guide the cookies in one of the channels adjacent to a position in which the cookies are deflected into the channel disposed on the other side of the deflection member.



   In the absence of the deflection members 14, 15, 16, the cookies arranged in eleven individual rows delimited by the guides 3 would tend to be distributed between the four channels defined by the guides 1 1 in the ratios 3: 3: 3: 2. In other words,
One of the four channels would receive fewer cookies than each of the other three. The operation of the deflection members 14, 15, 16 is such that instead of a single channel receiving fewer cookies than the others, each channel in turn receives fewer cookies than the others so that over a certain period of time. time all channels receive virtually equal numbers of cookies.

   If initially the right channel looking at fig. 1 delimited by the guides 11 receives only two cookies from the series of eleven, as shown in FIG. 1, the first stage of the process is to tilt the deflector 16 to the left, so that the right channel receives three cookies while the second receives only two.



  A short time later, the deflector 15
 arranged between the second channel and the third is
 diverted so that the third channel receives only two cookies, then the diverting member 14 is
 activated so that the fourth channel only receives
 two cookies while the other three channels each receive three.



   The operations described so far represent one half of the cycle, the second half being constituted by an inverse succession of the different stages. In other words, the member 14 is returned to its initial position, followed successively by the members 15 and 16, which then completes the cycle. As the second and third channels only receive two cookies twice during each cycle, the period during which this occurs should only be half that for the two outer channels.



   The deflection members 14, 15, 16 are actuated by transverse rods 20, 21 and 22 controlled by angled levers 23 which are themselves controlled by cams 24 mounted on a common shaft 25. This shaft is driven by a chain 26 from an electric motor 27 and via a reduction gear 28.



   The levers 23 carry cam follower rollers 29 which are pressed against the respective cams by springs 30 fixed to the lower ends of the levers 23 as shown in FIG. 2.



   It is obvious that the apparatus described may be called upon to process different numbers of rows of cookies and for this purpose a different number of cams may be necessary, the setting of these cams may also be different. We see in fig. 2 that each cam 24 is fixed to the shaft 25 by two bolts 26a so that it can be easily adjusted angularly and in the axial direction.



  The rods 20, 21 and 22 are connected in an adjustable manner to the levers 23 by connections 35 and, in addition, the supports 18 of the deflection members 14, 15, 16 are adjustable on the cross member 12. FIG. 2 also shows the profile of the cams 24. In the position shown, the lever 23 connected to the transverse rod 21 occupies its right position, so that the deflection member 15 is also in its right position. When the roller 29 reaches a slope 36 on the cam 34, the member 15 is sharply deflected to the left and remains in this position until a new slope 37 on the cam is reached to bring it sharply back into the position. shown in fig. 2. As indicated above, this sudden movement of members 14, 15, 16 reduces the possibility of engagement between a cookie and the edge of a deflection member.



   The apparatus shown in FIG. 3 is intended to condense ten rows of cookies into six rows.



  The elements of this apparatus similar to elements of the first embodiment have received the same reference numerals. The apparatus of FIG. 3 is symmetrical in that the initial number and the final number of rows are both even, so that the operation of the two halves of the apparatus is similar. In this case, four deflection members 41, 42, 43, 44 are used, the members 41 and 43 being actuated by a common transverse rod 45 and the members 42, 44 by another common transverse rod 46. Two control cams 24 are sufficient. In this embodiment, the problem consists in distributing five cookies in three rows for each half-cycle.



  In this case, the biscuits 50 must be distributed normally between the three rows in each half of the apparatus according to the ratios 2: 2: 1. Each channel must receive in turn a single biscuit while the other two channels each receive it. two, the time during which the individual channels receive only one cookie being determined, as described for the first embodiment, so that over a certain period of time each channel receives substantially the same number of cookies as the other channels .
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Appareil pour répartir des objets plats disposés en rangées sur un transporteur à l'aide d'organes de déviation constitués par des guides montés basculants autour d'un axe vertical directement au-dessus du transporteur sur des canaux également disposés côte à côte et conduisant à une machine à emballer, le nombre des canaux différant de celui des rangées et chaque organe de déviation pouvant être amené dans deux positions de travail, caractérisé par le fait qu'il y a davantage de rangées que de canaux et qu'un mécanisme d'entraînement (20-30) est prévu pour les organes de déviation, ce mécanisme dépla çant ces organes séparément ou en groupes d'une position à l'autre de telle manière que pour le nombre donné de rangées et de canaux tous les canaux reçoivent la même quantité d'objets. CLAIM Apparatus for distributing flat objects arranged in rows on a conveyor using deflection members constituted by guides mounted to tilt around a vertical axis directly above the conveyor on channels also disposed side by side and leading to a packing machine, the number of channels differing from that of the rows and each deflection member being able to be brought into two working positions, characterized by the fact that there are more rows than channels and that a mechanism of drive (20-30) is provided for the deflection members, this mechanism moving these members separately or in groups from one position to another so that for the given number of rows and channels all the channels receive the same quantity of objects. SOUS-REVENDICATIONS 1. Appareil selon la revendication, caractérisé par le fait que le mécanisme (20-30) pour déplacer les organes de déviation d'une position à l'autre est agencé de manière à produire un mouvement brusque des organes de déviation. SUB-CLAIMS 1. Apparatus according to claim, characterized in that the mechanism (20-30) for moving the deflection members from one position to another is arranged so as to produce a sudden movement of the deflection members. 2. Appareil selon la revendication, caractérisé par le fait que les organes de déviation (14, 15, 16) sont commandés par l'intermédiaire de tiges (20, 21, 22) et de leviers (23) à partir d'une came. 2. Apparatus according to claim, characterized in that the deflection members (14, 15, 16) are controlled by means of rods (20, 21, 22) and levers (23) from a cam . 3. Appareil selon la sous-revendication 3, caractérisé par le fait que les tiges (20, 21, 22) sont actionnées par des cames individuelles (24) montées de façon réglable sur un arbre commun (25). 3. Apparatus according to sub-claim 3, characterized in that the rods (20, 21, 22) are actuated by individual cams (24) mounted in an adjustable manner on a common shaft (25).
CH1186563A 1963-09-26 1963-09-26 Device for handling flat objects CH405146A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1186563A CH405146A (en) 1963-09-26 1963-09-26 Device for handling flat objects

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1186563A CH405146A (en) 1963-09-26 1963-09-26 Device for handling flat objects

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH405146A true CH405146A (en) 1965-12-31

Family

ID=4377624

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1186563A CH405146A (en) 1963-09-26 1963-09-26 Device for handling flat objects

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH405146A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2556179A1 (en) * 1983-12-08 1985-06-14 Nagema Veb K DEVICE FOR THE TRANSFER, WITH SIDE-EDGE-SPECIFIC GUIDANCE, OF FLAT BAKERY PRODUCTS WHICH MAY BE PRESERVED

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2556179A1 (en) * 1983-12-08 1985-06-14 Nagema Veb K DEVICE FOR THE TRANSFER, WITH SIDE-EDGE-SPECIFIC GUIDANCE, OF FLAT BAKERY PRODUCTS WHICH MAY BE PRESERVED

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2331433B1 (en) Plant for preparing batches of products, bottles or the like
FR2560172A1 (en) PALLET LOADING APPARATUS
FR2651256A1 (en) CLIP AND TRANSPORT DEVICE FOR STRETCHER CAGE.
EP0248700B1 (en) Packaging machine for "american" boxes
FR2610908A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR STORING AND DISTRIBUTING CUT-OUT UNITS, ESPECIALLY FOR PACKAGING
CH466136A (en) Device for transferring flat objects of generally rectangular shape, from a first linear conveyor to a second
CH646389A5 (en) PROCESS FOR CONTINUOUSLY FORMING PACKS OF FOLDED BOXES AND DEVICE FOR IMPLEMENTING SAME.
FR2536040A1 (en) MACHINE FOR PACKAGING CONFECTIONERY WITH STICKS
FR2661119A1 (en) PROCESS FOR REMOVING A PART FROM A STAMPING MOLD.
CH405146A (en) Device for handling flat objects
FR2507428A1 (en) MACHINE FOR MOUNTING ELECTRONIC COMPONENTS ON CIRCUITS
FR2631604A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR PROCESSING OBJECTS, IN PARTICULAR FOR AUTOMATIC PACKAGING CHAINS
FR2481890A1 (en) DEVICE FOR PEELING OR PEELING BULB OR TUBER PLANTS
EP0291464A1 (en) Method and apparatus for aligning and/or orderly arranging products
FR2697235A1 (en) Method and device for conveying objects along a circuit and use of this device.
FR2542153A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR TRANSFERRING ELECTRONIC COMPONENTS FOR INSERTION MACHINE IN PRINTED CIRCUITS
EP0436748B1 (en) Method for stringing plant bulbs, apparatus for executing this method
FR2483590A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING POSITION OF CASES PLACED ON PALLETS
CH380011A (en) Device for forming stacks of articles to be packaged
FR2505796A1 (en) AUTOMATIC APPARATUS FOR MOVING BARS AND LAMPS, SUCH AS WOODEN FRAMING RODS
EP3738897A1 (en) Container packaging system
EP0791295B1 (en) Flexible bread production line
FR2531405A1 (en) MACHINE FOR PLACING A STRIP AROUND A SET OF CONTAINERS TO FORM A PACKAGING
CH529006A (en) Apparatus for changing the number of rows of cookies fed onto a conveyor surface
FR2793780A1 (en) DEVICE FOR LATERAL MOVEMENT WITH SEPARATION OF FINISHED FORMATS PUSHED ON A ROLLER CONVEYOR