CH391566A - Packing machine - Google Patents

Packing machine

Info

Publication number
CH391566A
CH391566A CH248663A CH248663A CH391566A CH 391566 A CH391566 A CH 391566A CH 248663 A CH248663 A CH 248663A CH 248663 A CH248663 A CH 248663A CH 391566 A CH391566 A CH 391566A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
folding
roll
main axis
plates
machine according
Prior art date
Application number
CH248663A
Other languages
French (fr)
Inventor
Serge Lagesse Joseph He Alfred
Original Assignee
Tape Engineering Limited
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Tape Engineering Limited filed Critical Tape Engineering Limited
Publication of CH391566A publication Critical patent/CH391566A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B25/00Packaging other articles presenting special problems
    • B65B25/14Packaging paper or like sheets, envelopes, or newspapers, in flat, folded, or rolled form
    • B65B25/146Packaging paper or like sheets, envelopes, or newspapers, in flat, folded, or rolled form packaging rolled-up articles
    • B65B25/148Jumbo paper rolls
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B49/00Devices for folding or bending wrappers around contents
    • B65B49/08Reciprocating or oscillating folders
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B49/00Devices for folding or bending wrappers around contents
    • B65B49/12Rotary folders

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Packaging Of Special Articles (AREA)

Description

  

  
 



  Machine à emballer
 La présente invention a pour objet une machine à emballer un rouleau dans du matériel d'emballage,   comprenant    un dispositif de pliage fonctionnant après que le matériel d'emballage a été enroulé sous forme   d'un    tube   entourant    étroitement le rouleau et faisant saillie au-delà des extrémités de celui-ci, ce dispositif de pliage   compren.ant    plusieurs   plaques    de pliage espacées   angulairemen ; t    autour d'un axe principal coaxial au rouleau.



   Les machines connues de ce type ne se sont pas révélées très   satisfaisantes,    notamment parce qu'elles produisent des plis irréguliers ou font apparaître des efforts dans le matériel d'emballage tels que lorsqu'il est mince il peut facilement être déchiré ou lorsqu'il est résistant peut provoquer le coincement de l'extrémité du dispositif de pliage.



   La machine selon   l'invention    est caractérisée par des moyens pour déplacer les plaques de pliage si   multanément t vers l'intérieur vers l'axe principal cha-    cune dans une   direction    s'étendant dans un plan passant par cet axe de sorte que leurs surfaces   plates-    pressent les parties   de    l'extrémité   saillante    du tube de matériel d'emballage contre   Pextrémité    du rouleau laissant entre ces parties des plis étroits dirigés vers le haut, et des moyens pour faire tourner l'ensemble des plaques de pliage   dlun    certain angle autour de l'axe principal, aplatissant ainsi les plis du matériel d'emballage contre l'extrémité du rouleau.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de la machine faisant l'objet de la présente invention ainsi que des variantes. Les dispositifs de pliage seront décrits en se référant à leur utilisation dans une machine à emballer dans du papier ou   autre    matériel d'emballage un rouleau d'un certain diamètre compris dans une gamme déterminée (par exemple de 10 à 30 cm) et d'une aertaine longueur comprise dans une gamme déterminée (par exemple jusqu'à 76 cm ou davantage). Ces dimensions sont données à titre d'exemple seulement d'une machine fonctionnant avec des rouleaux relativement grands et il est clair qu'une machine de construction semblable pourrait être utilisée avec une gamme correspondante de rouleaux de plus petits diamètre et longueur ou, si on le désire, avec une gamme de diamètre et de longueur encore plus grands.



   La fig. 1 est une vue en plan d'un châssis de support pour deux dispositifs de pliage d'extrémité opérant respectivement aux deux extrémités du rouleau.



   La fig. 2 est une variante du châssis de support.



   La fig. 3 est une vue en élévation latérale d'un dispositif de pliage avec les plaques de pliage dans leurs positions inopérantes.



   La fig. 4 est une vue en coupe longitudinale par l'arbre principal du dispositif de pliage de la fig. 3 mais montrant les plaques de pliage dans leurs po  sitions    opérantes.



   Les fig. 5 et 6 sont respectivement des coupes par des lignes 5-5 et 6-6 de la fig. 3.



   La fig. 7 est une coupe semblable à la fig. 4 d'une variante du dispositif. de pliage.



   La fig. 8 est une coupe à plus grande échelle d'une plaque de pliage.



   La fig. 9 est une coupe par la ligne 9-9 de la fig. 8.



   Les fig. 10 et   1 1    sont des vues en élévation et respectivement en bout d'une variante de dispositif de plissage.



   La fig. 12 est une vue en élévation d'une autre variante.



   Dans la description qui va suivre du dispositif de pliage d'extrémité, on suppose. qu'un rouleau individuel a déjà été emballé (par exemple à la main  ou par des pièces de la machine qui ne concernent pas la présente invention) avec du matériel d'emballage autour de sa surface de sorte que le rouleau tel que présenté au dispositif de pliage d'extrémité est étroitement entouré par le matériel d'emballage sous forme   d'un    tube qui fait saillie au-delà des extrémités du rouleau, les bords   longitúdinaux    de ce matériel étant fixés de façon appropriée, par exemple par une bande adhésive pour   maintenir    ce tube serré autour du rouleau.

   Le dispositif de plissage est destiné à être utilisé à une extrémité du rouleau conjointement avec un autre dispositif de plissage semblable à l'autre extrémité du rouleau, les deux dispositifs étant actionnés simultanément pour effectuer le plissage et le pliage simultanés des deux extrémités saillantes du tube de matériel d'emballage.



  Chacun des deux dispositifs est porté par un élément de châssis et pour s'adapter à différentes longueurs de rouleau, les deux éléments de châssis sont montés de façon réglable   l'un    par rapport à l'autre par un mécanisme approprié dans la direction de la longueur du rouleau. Dans quelques cas, le réglage peut n'être prévu que pour deux ou davantage de longueurs standard de rouleaux (par exemple pour deux longueurs respectivement de 61 à 76 cm) avec les éléments de châssis boulonnés de façon exacte dans leurs positions de réglage alors que dans d'autres cas le réglage peut être continu pour s'adapter à n'importe quelle longueur de rouleau dans une gamme prédéterminée.



   La fig. 1 montre une disposition dans laquelle les éléments de châssis pour   supporter    les deux dispositifs ne sont réglables que pour quelques lon  leurs    standard de rouleau. Chaque élément de châssis A consiste en des barres en   U assemblées    par soudage pour avoir une forme générale de T vu en plan avec deux autres barres en U   At,    A2 se dressant à partir des jonctions entre la tige du T et les deux moitiés de la barre transversale du T, les dispositifs eux-mêmes étant supportés principalement entre les extrémités supérieures des barres   At    et A2 ou sur des consoles ou blocs fixés aux barres principales du T suivant la construction   particuBère    du dispositif.

   Les barres principales des éléments A reposent sur trois barres parallèles B, B1, B2 en U   s'étendant    dans une direction parallèle 'à la longueur du rouleau à emballer et constituant des parties. de la base fixe de la machine à emballer, chacune des barres B, B1, B2 étant percée de trous espacés B3 pour recevoir des boulons A8 en vue de fixer les éléments de châssis A dans une des positions de réglage adaptées aux longueurs standard choisies du rouleau.



   La fig. 2 montre une variante de la disposition dé la fig. 1 dans laquelle est prévu un réglage continu des éléments de châssis, A,   Al,      Ae    le long des barres fixes de base B,   Bt,    B2.   Dans    cette Variante, la barre centrale de base B présente une nervure de guidage B4 sur toute sa longueur le long des côtés de laquelle des   boulons -A6    portés par les éléments de châssis, A,   At,    A2 peuvent coulisser, et les trous de boulons B3 percés dans les trois barres de base sont remplacés par des fentes longitudinales B6 le long desquelles les écrous de fixation A3 peuvent coulisser lorsqu'ils sont desserrés, deux fentes B6 étant ménagées dans la barre centrale B, une de chaque côté de la nervure B4.

   Les deux éléments de châssis A, A1, A2 lorsque les boulons A3 ont été desserrés peuvent être déplacés le long des barres de base B, B1, B2 au moyen des arbres filetés A4 entraînés en rotation par des manivelles A5, les boulons   A3    étant de nouveau serrés après réglage dans les positions désirées.



   Les deux dispositifs de pliage portés par leurs éléments de châssis A, A1, A2 sont semblables   l'un    à l'autre et les fig. 3 à 6 montrent une construction appropriée pour   l'un    de ces dispositifs. Dans cette construction, chaque dispositif de plissage comprend   un arbre principal C monté sur l'élément t de châssis   
A,   Al,    A2 et est empêché de tourner. Alors que l'arbre peut être fixé à l'élément de châssis, il est habituellement préférable (spécialement dans une machine   s'adaptant    à des longueurs standards de rouleau) pour son montage que l'arbre puisse être réglé axialement sur une courte distance mesurée   exacte-    ment par rapport à l'élément de châssis.

   Avec une telle disposition, lorsque l'élément de châssis a été réglé dans la position adaptée à la longueur du rouleau, le réglage fin ultérieur de l'arbre par rapport à l'élément de châssis qui peut être, par exemple effectué sous le contrôle   d'un    micromètre, permet de régler le dispositif de plissage d'extrémité à des espaces légèrement différents à partir de l'extrémité du rouleau pour s'adapter à différentes épaisseurs et types de matériel d'emballage, comme par exemple pour s'appliquer non seulement à du matériel d'emballage mince mais également à   du -matériel    d'emballage tel qu'un polyéthylène ou autre couche intérieure imperméable appliquée comme couche extérieure de protection ou un papier ciré coloré ou autre couche intérieure de protection contre la lumière sur une couche de protection extérieure.

   Dans la construction représentée, une douille D1 coulissant sur un bout d'arbre   C1    vient en prise avec un trou taraudé ménagé dans un organe fixe D en deux parties porté par l'élément de châssis et est actionné par un anneau de préhension D2. Un écrou de retenue C2 sur l'extrémité filetée du bout C1 vient en prise avec l'organe D et force un épaulement C3 sur l'arbre contre l'extrémité avant de la douille D1. Un écrou de blocage D3 venant en prise avec la   partie    avant de l'organe D est prévu sur la douille D1 pour la maintenir dans une position fixe.

   Lorsqu'il est nécessaire d'avoir un réglage fin les écrous C1 et   C3       sont desserrés et l'anneau D2 est actionné pour r visser    ta douille   Dl    en avant ou en arrière sur une distance mesurée avec exactitude dans l'organe D, l'écrou de blocage D3 est ensuite serré pour maintenir la douille dans sa position de réglage et finalement l'écrou de retenue C2 est serré pour tirer l'épaulement C3 de l'arbre en contact étroit contre la douille D1.  



   Le rouleau à l'intérieur de son tube de matériel d'emballage est amené par des moyens ne faisant pas partie de l'invention dans une position dans laquelle son axe est coaxial aux arbres principaux C des deux dispositifs de pliage. Dans bien des cas les moyens   d'avanoement    sont tels qu'ils assurent un centrage précis du rouleau entre les deux dispositifs de plissage mais dans d'autres cas où un tel centrage ne peut pas être garanti, chaque arbre principal peut avoir un alésage intérieur pour loger un plongeur de centrage, qui peut être avancé pour faire saillie d'une distance prédéterminée à partir de l'extrémité. de l'arbre et peut être rétracté de nouveau dans l'arbre. Une telle disposition est incorporée dans la variante représentée à la fig. 7 et que   l'on    décrira ciaprès.

   Dans un tel cas, lorsque le rouleau a été amené en position, les plongeurs de centrage des deux dispositifs sont avancés dans leurs positions opérantes dans lesquelles ils viennent juste en prise avec les deux extrémités du rouleau à l'intérieur du tube de matériel d'emballage, lorsque les deux   dispositifs    ont été correctement réglés avec un espacement relatif pour s'adapter à la longueur du rouleau. De cette manière, on s'assure que le rouleau est correctement centré entre les deux dispositifs dans la   bonne    position prête pour l'opération de pliage. Lorsque ce centrage a été effectué, les deux plongeurs sont rétractés de nouveau dans leurs arbres principaux de manière à ne pas gêner cette opération de plissage.



   Un manchon E entoure l'arbre principal C du dispositif de pliage d'extrémité et est monté sur celuici rotativement dans des paliers appropriés C4, ce manchon E portant à proximité de son extrémité avant un moyeu polygonal   Et.    Un organe E2 en U est monté sur chacune des phases planes de ce moyeu et porte un pivot E3 sur lequel un bras de manivelle
E4 disposé entre les branches de l'organe E2 est pivoté. Plusieurs arbres manivelles E4 sont ainsi espacés angulairement les uns des autres autour du moyeu polygonal El. On a constaté en pratique qu'un nombre approprié est huit, de sorte que les bras de manivelle sont espacés angulairement de   450    les uns des autres autour d'un moyeu octogonal.



   Un collier F est claveté sur le manchon E et peut coulisser axialement le. long de celui-ci, ce collier portant des pivots pour huit bielles   F1    dont les autres extrémités sont pivotées respectivement sur les huit bras E4. Ainsi dans la position de repos représentée à la fig. 3, avec le collier F à proximité de l'extrémité arrière du manchon E, les bras E4   s'óten-    dent radialement vers l'extérieur à partir du moyeu octogonal Et mais lorsque le collier F est déplacé en avant le long du manchon, les bras E4 sont basculés en avant vers le rouleau, la fig. 4 montrant les bras de manivelle dans cette position opérante avancée.



  Des organes d'arrêt   E9    sont disposés sur les bras E4 pour limiter les mouvements vers l'intérieur de ceux-ci.



   Les déplacements du collier F le long du manchon E et la rotation de ce manchon peuvent être effectués de toute manière désirée mais on a trouvé avantageux d'effectuer ces opérations au moyen de dispositifs à fluide sous pression. Ainsi, le collier F peut présenter une rainure circonférentielle dans laquelle s'engage une fourche F2 sur un levier   F3    actionné par le plongeur ou piston d'un cylindre de poussée F4 pneumatique ou hydraulique qui peut   etre    pivoté sur l'élément de châssis A, A1, A2.

   Le piston d'un autre cylindre E5, le cylindre de couple, pivoté sur un joint universel par rapport à un support   A    sur l'élément de châssis A,   At,    A2 peut être relié à un bras   EG    s'étendant vers l'extérieur à partir du manchon E pour effectuer une rotation du manchon. Un tel joint universel peut consister, par exemple comme représenté, en une paire d'arbres à cardan E7, E8 perpendiculaires   l'un    par rapport à l'autre. Chacun des cylindres E4, Es est alimenté en fluide sous pression à partir de la même source que le cylindre correspondant de l'unité de pliage à l'autre extrémité du rouleau, assurant par là le fonctionnement simultané des dispositifs de plissage aux deux extrémités du rouleau.



   Une plaque de pliage G est montée pivotante sur l'extrémité de chaque bras de manivelle, cette plaque présentant une face opérante qui peut être en forme   générale    de secteur, le pivot   Gi      étant    près de l'extrémité étroite de cette face. La forme et la longueur des bras E4 sont   telles    que lorsqu'ils basculent en avant, les plaques G viennent en prise avec l'ex  térieur du tube de matériel d'emballage sur la a plus    grande   dimension    du rouleau dans la gamme pour   laquelle la a machine est destinée a' fonctionner.

   Les    plaques G sont poussées vers l'extérieur autour de leurs pivots   Gt,    par des ressorts G2 (comme indiqué à la fig. 3) et lorsqu'elles   viennent    en prise avec le matériel d'emballage, elles pivotent autour du bord du rouleau contre l'action des ressorts jusqu'à ce que la face active de chaque plaque de pliage presse l'em  ballage    contre l'extrémité du rouleau.

   Les dimensions et les positions relatives des plaques G sont telles que l'extrémité plus large de la face plane de chaque plaque chevauche un peu l'extrémité du   rou-    leau lui-même de sorte que lorsque les bras E4 basculent en avant, chaque plaque G plie une partie de   l'extrémité saillante du tube de e matériel d'emballage    par-dessus le bord périphérique de   l'extrémité      du    rouleau. En continuant son mouvement, les bras E4 font pivoter les plaques G de sorte que les extrémités étroites de ces plaques pressent le matériel d'emballage plus près de la face d'extrémité du rouleau jusqu'à ce que la face plane de chaque plaque de pliage presse une partie dudit matériel contre la face d'extrémité du rouleau.

   Ainsi, à la fin du   baswle-      ment en avant des bras de manivelle un n certain nom-    bre de parties en forme de secteurs du matériel d'emballage est pressé contre la face d'extrémité du    rouleau tandis qu'entre oes parties apparaissent t des    plis libres du matériel   d'emballage.   



   Ceci termine le mouvement de pliage vers l'intérieur et le manchon E est maintenant tourné angu    lairement    autour de l'arbre principal. Ceci   provoque    le pressage des plaques G contre la face d'extrémité du   rouleau    pour aplatir les plis libres du matériel d'emballage dans les autres plis. On a trouvé qu'un    déplacement t angulaire égal à une fois et demie l'es-      payement    angulaire entre les bras de manivelle E4 (c'est-à-dire environ 670 lorsqu'il y a huit bras) convient pour effectuer un pliage complet et satisfaisant de tout le matériel d'emballage contre l'extrémité du rouleau.

   Les déplacements en rotation pour effectuer l'aplatissement des plis aux deux extrémités des rouleaux peuvent se faire dans le même sens ou dans des sens opposés, selon ce qui convient le mieux.



   Lorsque le pliage du matériel d'emballage contre les extrémités du rouleau est terminé, le collier
F à chaque extrémité est rétracté le long du manchon E et ce dernier est tourné en arrière pour amener de nouveau toutes les pièces dans la position normale de repos, la fermeture d'extrémité du matériel   d'emballage    sur le rouleau étant terminée, par exemple, en fixant un joint   adhésif    à la main ou mécaniquement pardessus le matériel d'emballage plissé. On mentionnera qu'il n'est pas essentiel de faire tourner en arrière le manchon E jusqu'à sa position d'origine à ta fin de l'opération et si on le    désire, un tel manchon peut t toujours tourner dans    le même sens à des degrés égaux pour chaque   opóra-    tion de plissage.

   Une telle disposition sera décrite en référence aux fig. 10 et 11.



   Dans la variante qui vient d'être décrite, l'arbre principal C du dispositif de pliage est empêché de tourner et   porte    un manchon rotatif E.   Dans    la variante représentée à la fig. 7, l'arbre principal H du dispositif de plissage est monté   dans    des paliers   Hl    portés par l'élément de châssis A,   Al,    A2, de manière à pouvoir tourner dans   celui-ci    et le manchon E est supprimé, l'arbre lui-même effectuant les fonctions de ce manchon. Ainsi, le collier F est claveté sur l'arbre H de manière à pouvoir tourner avec celui-ci et à coulisser le long de cet arbre pour effectuer le déplacement des bras E4.



   Comme il a été mentionné plus haut, la fig. 7 illustre les moyens comportant un piston de centrage agissant en coopération avec un piston semblable à    l'autre extrémité pour assurer une mise en place lon-    gitudinale correcte du rouleau. Dans ce but, l'arbre
H présente   'un      alésage    intérieur H2 à l'intérieur de l'extrémité avant duquel le piston de centrage   H8    est logé.

     I1    convient d'actionner ce piston par du fluide sous pression, le piston H8 étant relié à son extrémité arrière à un piston H4 coulissant dans un cylindre constitué par une partie de plus grand diamètre de l'alésage H2 de l'arbre, du fluide sous pression étant ramené à ce cylindre par l'alésage H2 dans l'arbre, les extrémités arrière des cylindres dans les alésages des arbres principaux aux deux extrémités du rouleau étant   alimentées    simultanément en fluide sous pression pour assurer l'opération simultanée des deux pistons de centrage.

   Ainsi,   lorsque    le rouleau est amené en alignement avec les deux arbres principaux H et que les   éléments    de châssis A,   Ai,   
A2 ont été réglés pour s'adapter à la longueur du rouleau, du fluide sous pression est amené derrière les pistons de sorte que les deux plongeurs de centrage sont amenés en contact avec les deux extrémités du rouleau dans le tube de matériel d'emballage et effectuent la mise en place longitudinale correcte du rouleau. Le fluide sous pression est ensuite déchargé et les plongeurs reviennent à leurs positions normales de repos dans les arbres sous l'action des ressorts H5.



   Le réglage fin de la position longitudinale de l'arbre H pour s'adapter à l'épaisseur du matériel d'emballage est effectué dans cette construction au moyen d'un anneau   H6    qui bute contre un épaulement H7 sur l'arbre et est muni d'une came coopérante avec un galet H8 monté sur l'élément de châssis A,   Al,   
A2, la came et le galet étant maintenus en prise   l'un    avec l'autre au moyen d'un anneau à ressort   H9   
 Les fig. 8 et 9 montrent à plus grande échelle des plaques de pliage G incorporées dans la construction de la fig. 7.

   La face avant de la plaque G est plate et a une forme de secteur, les bords latéraux étant munis sur le côté arrière de nervures   G3    de    hauteur augmentant progressivement t à partir de l'ex-    trémité large de la plaque vers l'extrémité   étroite.    Le côté arrière de la plaque est également muni d'une nervure centrale   G4    en U destinée à recevoir entre ses branches le bord avant du bras de manivelle E4 qui a une forme de plaque. Dans cette construction de la plaque de pliage, les bords latéraux de cette plaque sont symétriques par rapport à un plan qui s'étend dans la direction du déplacement de la plaque et contient l'axe de l'arbre principal.

   Une telle disposition symétrique n'est cependant pas essentielle et si on le désire les bords latéraux peuvent être inclinés inégalement sur ce plan, par exemple pour aider l'opération suivante de pliage. Dans un but similaire, le déplacement intérieur des plaques de pliage ne se fait pas nécessairement dans un plan passant par l'axe de   arbre      principal    mais peut être biaisé de manière à être tangentiel au cercle entourant cet axe.



   Les fig. 10 et   1 1    représentent   schématiquement    une variante de construction dans laquelle les déplacements des   plaques    de pliage sont réalisés par un    arbre d'entraînement J tournant t de façon continue.   



  Cet arbre porte un pignon conique   Ji    engrenant avec un pignon conique Je auquel est fixée une came butant contre un galet J4 sur un levier   J8    pour obliger le collier F de coulisser le long de l'arbre principal K du dispositif de pliage en vue d'actionner les bras de manivelle et les plaques de pliage. La forme de la came   JS    est telle qu'elle provoque le basculement des plaques de pliage vers l'intérieur pendant chaque   révolution    de l'arbre   d'entrainement    J et le retrait de ces plaques approximativement une demirévolution après qu'elles ont été basculées vers l'in   térieuf.

   Pendant t cette demi-révolution, avec les pla-    ques dans leur position intérieure coopérante, l'arbre    principal    K est tourné d'un angle droit au moyen   d'une roue e d'échappement K1 qui est fixée à l'arbre   
K et est actionnée par une cheville   K3    sur un bras de manivelle K2 calé sur l'arbre   d'entraînement    J.



  Cet   arbre    J porte également une came de blocage   en en prise avec un enfoncement circonférentiel de    la roue   d'écha ? ement      Kt    pour empêcher   ceille-ci    de tourner sauf lorsqu'elle est   entraînée    par le bras K2.



  L'arbre principal K ne revient pas en arrière dans    une. position de repos après la rétraction n des plaques    de pliage mais tourne en avant d'un angle   droit    pendant chaque révolution de l'arbre J. Dans certains cas, on peut supprimer le mécanisme d'échappement et faire tourner l'arbre principal   K    aussi bien pendant le déplacement vers l'intérieur des plaques de pliage qu'après ce déplacement.



   La fig. 12 montre schématiquement une   autre    variante de construction dans   laquelle    les plaques de pliage se déplacent radialement vers l'intérieur au lieu d'être basculées vers   l'intérieur    sur des bras de manivelle. Dans cette construction, l'arbre principal
L de l'unité de pliage porte un croisillon Li sur lequel sont montés des cylindres pneumatiques   L8    espacés angulairement suivant des   distances    égales autour de l'axe, un pour chaque plaque de pliage.



  Pour simplifier le dessin, on n'a représenté que deux de ces cylindres. Le plongeur   LO    de chaque   cylindre    pneumatique L2 porte un pivot   L4    pour sa plaque de pliage L5, les directions du déplacement de ces plongeurs s'étendent dans un plan radial à angle droit par rapport à l'axe de l'arbre principal L. Chaque plaque de pliage L5 est   commandze    par un ressort (non représenté) de la même manière que dans les constructions précédentes.

   L'arbre principal L est monté coulissant en avant à partir   d'une    position de repos normale dans une position opérante dans laquelle les plaques de pliage sont amenées adjacentes à l'extrémité du rouleau à emballer, après quoi les cylindres pneumatiques L2 sont simultanément ac   tionnés pour r déplacer les plaques de pliage radia-    lement vers l'intérieur en vue de   plis    le matériel d'emballage.

   Lorsque ces plaques ont atteint leur   position extrême intérieure, l'arbre L est t tourné d'un    angle pour aplatir les plis comme il a déjà été décrit plus haut, après quoi l'arbre L est coulissé pour le ramener à sa position normale de repos et les plaques de pliage sont déplacées vers l'extérieur par leur cylindre pneumatique   L2.    Les déplacements nécessaires de l'arbre principal peuvent être   effectués    de toute manière désirée, par exemple comme dans les dispositions précédentes et, si on le désire, le croisillon L1 peut être coulissé le long de l'arbre principal L au lieu de faire coulisser l'arbre luimême.



   Bien que   l'on      alt    décrit un dispositif de pliage utilisé dans une machine d'emballage de rouleaux de différentes dimensions dans une gamme déterminée, il est clair que l'on   n'est    pas limité à cette utilisation.
   commande    des déplacements nécessaires   pourras.    également être effectuée autrement que pneumatiquement, par exemple   hydrauliquement,    mécaniquement ou électriquement.
  



  
 



  Packing machine
 The present invention relates to a machine for wrapping a roll in wrapping material, comprising a folding device operating after the wrapping material has been wound up in the form of a tube tightly surrounding the roll and protruding beyond. beyond the ends thereof, this folding device comprising several folding plates spaced apart angularly; t around a main axis coaxial with the roller.



   Known machines of this type have not proved to be very satisfactory, in particular because they produce irregular folds or cause stresses in the packaging material such that when it is thin it can easily be torn or when is strong can cause the end of the folding device to jam.



   The machine according to the invention is characterized by means for moving the folding plates so simultaneously t inwardly towards the main axis each in a direction extending in a plane passing through this axis so that their surfaces plates press the protruding end parts of the tube of packing material against the end of the roll leaving between these parts narrow upwardly directed folds, and means for rotating the assembly of the folding plates at an angle around away from the main axle, flattening the folds of the packing material against the end of the roll.



   The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the machine forming the subject of the present invention as well as variants. Folding devices will be described with reference to their use in a machine for wrapping in paper or other wrapping material a roll of a certain diameter within a specified range (for example 10 to 30 cm) and of a certain length within a specified range (eg up to 76 cm or more). These dimensions are given as an example only of a machine operating with relatively large rollers and it is clear that a machine of similar construction could be used with a corresponding range of rollers of smaller diameter and length or, if one so desire, with an even greater range of diameter and length.



   Fig. 1 is a plan view of a support frame for two end folding devices operating at both ends of the roll respectively.



   Fig. 2 is a variant of the support frame.



   Fig. 3 is a side elevational view of a folding device with the folding plates in their inoperative positions.



   Fig. 4 is a view in longitudinal section through the main shaft of the folding device of FIG. 3 but showing the folding plates in their operative positions.



   Figs. 5 and 6 are sections through lines 5-5 and 6-6 of FIG. 3.



   Fig. 7 is a section similar to FIG. 4 of a variant of the device. folding.



   Fig. 8 is a section on a larger scale of a folding plate.



   Fig. 9 is a section taken along line 9-9 of FIG. 8.



   Figs. 10 and 11 are views in elevation and respectively at the end of a variant of the pleating device.



   Fig. 12 is an elevational view of another variant.



   In the following description of the end folding device, it is assumed. that an individual roll has already been wrapped (e.g. by hand or by parts of the machine not relevant to the present invention) with wrapping material around its surface so that the roll as presented to the device end folding material is tightly surrounded by the packaging material in the form of a tube which protrudes beyond the ends of the roll, the longitudinal edges of this material being suitably secured, for example by adhesive tape to keep this tube tight around the roller.

   The pleating device is intended for use at one end of the roll in conjunction with another similar pleating device at the other end of the roll, the two devices being actuated simultaneously to effect the simultaneous pleating and folding of the two protruding ends of the tube. packaging material.



  Each of the two devices is carried by a frame member and to accommodate different roll lengths, the two frame members are mounted adjustably relative to each other by a suitable mechanism in the direction of the roll length. In some cases, adjustment may only be provided for two or more standard lengths of rollers (for example for two lengths of 61 to 76 cm respectively) with the frame members bolted exactly in their adjustment positions while in other cases the adjustment may be continuous to accommodate any length of roll within a predetermined range.



   Fig. 1 shows an arrangement in which the frame members for supporting the two devices are only adjustable for a few roll standards. Each A-frame member consists of U-bars welded together to have a general T-shape seen in plan with two other U-bars At, A2 rising from the junctions between the T-rod and the two halves of the transverse bar of the T, the devices themselves being supported mainly between the upper ends of the bars At and A2 or on consoles or blocks fixed to the main bars of the T depending on the particular construction of the device.

   The main bars of the elements A rest on three parallel U-shaped bars B, B1, B2 extending in a direction parallel to the length of the roll to be wrapped and constituting parts. of the fixed base of the packing machine, each of the bars B, B1, B2 being drilled with spaced holes B3 to receive bolts A8 in order to fix the frame members A in one of the adjustment positions suitable for the standard lengths chosen from the roller.



   Fig. 2 shows a variant of the arrangement of FIG. 1 in which is provided a continuous adjustment of the frame elements, A, Al, Ae along the base fixed bars B, Bt, B2. In this Variant, the base central bar B has a guide rib B4 along its entire length along the sides of which bolts -A6 carried by the frame members, A, At, A2 can slide, and the bolt holes B3 drilled in the three base bars are replaced by longitudinal slots B6 along which the fixing nuts A3 can slide when loosened, two slots B6 being made in the central bar B, one on each side of the rib B4 .

   The two frame elements A, A1, A2 when the bolts A3 have been loosened can be moved along the base bars B, B1, B2 by means of the threaded shafts A4 driven in rotation by cranks A5, the bolts A3 being of tightened again after adjustment to the desired positions.



   The two folding devices carried by their frame elements A, A1, A2 are similar to each other and FIGS. 3-6 show a suitable construction for one of these devices. In this construction, each pleating device comprises a main shaft C mounted on the frame element t
A, A1, A2 and is prevented from rotating. While the shaft can be attached to the frame member, it is usually preferable (especially in a machine accommodating standard roll lengths) for its mounting that the shaft can be axially adjusted for a short measured distance. exactly in relation to the frame element.

   With such an arrangement, when the frame member has been adjusted to the position suitable for the length of the roller, the subsequent fine adjustment of the shaft relative to the frame member which can be, for example, carried out under the control micrometer, allows the end pleating device to be set to slightly different spaces from the end of the roll to accommodate different thicknesses and types of packaging material, such as for applying not only to thin packaging material but also to packaging material such as polyethylene or other impervious inner layer applied as an outer protective layer or colored waxed paper or other inner layer of light protection on a surface. outer protective layer.

   In the construction shown, a sleeve D1 sliding on a shaft end C1 engages with a threaded hole formed in a fixed member D in two parts carried by the frame member and is actuated by a gripping ring D2. A retaining nut C2 on the threaded end of the end C1 engages with the member D and forces a shoulder C3 on the shaft against the front end of the sleeve D1. A locking nut D3 engaging the front part of the member D is provided on the sleeve D1 to hold it in a fixed position.

   When it is necessary to have a fine adjustment the nuts C1 and C3 are loosened and the ring D2 is actuated to re-screw the sleeve Dl forward or backward over a distance accurately measured in the member D, the Lock nut D3 is then tightened to hold the sleeve in its adjustment position and finally the retaining nut C2 is tightened to pull the shoulder C3 of the shaft in close contact against the sleeve D1.



   The roll inside its tube of packaging material is brought by means not forming part of the invention into a position in which its axis is coaxial with the main shafts C of the two folding devices. In many cases the feed means are such as to ensure precise centering of the roll between the two pleating devices but in other cases where such centering cannot be guaranteed, each main shaft may have an internal bore. to accommodate a centering plunger, which can be advanced to protrude a predetermined distance from the end. of the shaft and can be retracted back into the shaft. Such an arrangement is incorporated in the variant shown in FIG. 7 and which will be described below.

   In such a case, when the roll has been brought into position, the centering plungers of the two devices are advanced into their operating positions where they just engage the two ends of the roll inside the tube of material. packaging, when the two devices have been properly adjusted with relative spacing to accommodate the length of the roll. In this way, it is ensured that the roll is correctly centered between the two devices in the correct position ready for the folding operation. When this centering has been carried out, the two plungers are retracted again into their main shafts so as not to interfere with this pleating operation.



   A sleeve E surrounds the main shaft C of the end bending device and is mounted thereon rotatably in suitable bearings C4, this sleeve E carrying near its front end a polygonal hub Et. A U-shaped member E2 is mounted on each of the flat phases of this hub and carries a pivot E3 on which a crank arm
E4 disposed between the branches of the member E2 is pivoted. Several crank shafts E4 are thus angularly spaced from each other around the polygonal hub El. It has been found in practice that a suitable number is eight, so that the crank arms are angularly spaced 450 from each other around an octagonal hub.



   A collar F is keyed on the sleeve E and can slide axially the. along the latter, this collar bearing pivots for eight connecting rods F1, the other ends of which are respectively pivoted on the eight arms E4. Thus in the rest position shown in FIG. 3, with the collar F near the rear end of the sleeve E, the arms E4 extend radially outward from the octagonal hub And but when the collar F is moved forward along the sleeve, the arms E4 are tilted forward towards the roller, fig. 4 showing the crank arms in this advanced operating position.



  Stops E9 are arranged on the arms E4 to limit the inward movements thereof.



   The movements of the collar F along the sleeve E and the rotation of this sleeve can be carried out in any desired manner, but it has been found advantageous to carry out these operations by means of pressurized fluid devices. Thus, the collar F can have a circumferential groove in which a fork F2 engages on a lever F3 actuated by the plunger or piston of a pneumatic or hydraulic thrust cylinder F4 which can be pivoted on the frame element A, A1, A2.

   The piston of another cylinder E5, the torque cylinder, pivoted on a universal joint relative to a support A on the frame member A, At, A2 can be connected to an outwardly extending arm EG from the sleeve E to rotate the sleeve. Such a universal joint may consist, for example as shown, of a pair of cardan shafts E7, E8 perpendicular to one another. Each of the cylinders E4, Es is supplied with pressurized fluid from the same source as the corresponding cylinder of the folding unit at the other end of the roller, thereby ensuring the simultaneous operation of the folding devices at both ends of the roller. roller.



   A folding plate G is pivotally mounted on the end of each crank arm, this plate having an operative face which may be generally in the form of a sector, the pivot Gi being near the narrow end of this face. The shape and length of the arms E4 are such that when they swing forward the plates G engage the outside of the tube of packing material on the largest dimension of the roll in the range for which the the machine is intended to function.

   The plates G are pushed outwards around their pivots Gt, by springs G2 (as shown in fig. 3) and when they come into engagement with the packing material, they pivot around the edge of the roll against the action of the springs until the active face of each folding plate presses the package against the end of the roll.

   The dimensions and relative positions of the plates G are such that the wider end of the planar face of each plate overlaps the end of the roll itself a little so that when the arms E4 swing forward, each plate G Fold part of the protruding end of the packing material tube over the peripheral edge of the end of the roll. Continuing its movement, the arms E4 rotate the plates G so that the narrow ends of these plates press the packaging material closer to the end face of the roll until the flat face of each plate is folding presses part of said material against the end face of the roll.

   Thus, at the end of the forward tilting of the crank arms a number of sector-shaped parts of the packaging material are pressed against the end face of the roll while between these parts appear t free folds of the packaging material.



   This completes the inward folding movement and the sleeve E is now rotated angularly around the main shaft. This causes the plates G to be pressed against the end face of the roll to flatten the loose folds of the packaging material in the other folds. It has been found that an angular displacement t equal to one and a half times the angular gap between the crank arms E4 (i.e. about 670 when there are eight arms) is suitable for effecting a bending. complete and satisfactory of all packing material against the end of the roll.

   Rotational movements to flatten the plies at both ends of the rollers can be in the same direction or in opposite directions, whichever is more convenient.



   When the folding of the packing material against the ends of the roll is completed, the collar
F at each end is retracted along the sleeve E and the latter is turned back to bring all the parts back to the normal rest position, the end closure of the packaging material on the roll being completed, for example , attaching an adhesive seal by hand or mechanically over the pleated packaging material. It will be mentioned that it is not essential to rotate the sleeve E back to its original position at the end of the operation and if desired, such a sleeve can always turn in the same direction. to equal degrees for each pleating operation.

   Such an arrangement will be described with reference to FIGS. 10 and 11.



   In the variant which has just been described, the main shaft C of the folding device is prevented from rotating and carries a rotary sleeve E. In the variant shown in FIG. 7, the main shaft H of the pleating device is mounted in bearings Hl carried by the frame member A, Al, A2, so as to be able to rotate therein and the sleeve E is removed, the shaft itself - even performing the functions of this sleeve. Thus, the collar F is keyed on the shaft H so as to be able to rotate with the latter and to slide along this shaft to effect the displacement of the arms E4.



   As mentioned above, FIG. 7 illustrates the means comprising a centering piston acting in cooperation with a similar piston at the other end to ensure correct longitudinal positioning of the roller. For this purpose, the tree
H has an internal bore H2 within the front end of which the centering piston H8 is housed.

     I1 should actuate this piston by pressurized fluid, the piston H8 being connected at its rear end to a piston H4 sliding in a cylinder formed by a portion of larger diameter of the bore H2 of the shaft, the fluid under pressure being returned to this cylinder by the bore H2 in the shaft, the rear ends of the cylinders in the bores of the main shafts at both ends of the roller being supplied simultaneously with pressurized fluid to ensure the simultaneous operation of the two pistons of centering.

   Thus, when the roller is brought into alignment with the two main shafts H and the frame members A, Ai,
A2 have been adjusted to suit the length of the roll, pressurized fluid is supplied behind the pistons so that the two centering plungers are brought into contact with both ends of the roll in the tube of packing material and perform the correct longitudinal positioning of the roller. The pressurized fluid is then discharged and the plungers return to their normal resting positions in the shafts under the action of the H5 springs.



   Fine adjustment of the longitudinal position of the shaft H to adapt to the thickness of the packaging material is carried out in this construction by means of a ring H6 which abuts against a shoulder H7 on the shaft and is provided with a cam cooperating with a roller H8 mounted on the frame element A, Al,
A2, the cam and the roller being held in engagement with each other by means of a spring ring H9
 Figs. 8 and 9 show on a larger scale folding plates G incorporated in the construction of FIG. 7.

   The front face of the plate G is flat and has a sector shape, the side edges being provided on the rear side with ribs G3 of height gradually increasing t from the wide end of the plate towards the narrow end . The rear side of the plate is also provided with a central U-shaped rib G4 intended to receive between its branches the front edge of the crank arm E4 which has a plate shape. In this construction of the folding plate, the side edges of this plate are symmetrical with respect to a plane which extends in the direction of movement of the plate and contains the axis of the main shaft.

   Such a symmetrical arrangement is however not essential and if desired the side edges can be inclined unequally on this plane, for example to help the following folding operation. For a similar purpose, the internal displacement of the folding plates does not necessarily take place in a plane passing through the main shaft axis but can be biased so as to be tangential to the circle surrounding this axis.



   Figs. 10 and 11 schematically show a construction variant in which the movements of the folding plates are made by a drive shaft J rotating continuously.



  This shaft carries a bevel gear Ji meshing with a bevel gear I to which is fixed a cam abutting against a roller J4 on a lever J8 to force the collar F to slide along the main shaft K of the folding device with a view to operate the crank arms and the folding plates. The shape of the JS cam is such that it causes the folding plates to tilt inward during each revolution of the drive shaft J and the retraction of these plates approximately half a revolution after they have been tilted towards. inside.

   During t this half-revolution, with the plates in their cooperating inner position, the main shaft K is turned at a right angle by means of an escape wheel K1 which is fixed to the shaft.
K and is actuated by a K3 pin on a K2 crank arm wedged on the drive shaft J.



  This J-shaft also carries a locking cam engaged with a circumferential depression of the safety wheel? ement Kt to prevent it from rotating except when it is driven by the arm K2.



  The main shaft K does not go back in one. rest position after retraction n of the bending plates but rotates forward at a right angle during each revolution of the shaft J. In some cases the exhaust mechanism can be omitted and the main shaft K can also be rotated well during the inward movement of the bending plates than after this movement.



   Fig. 12 schematically shows another alternative construction in which the folding plates move radially inward instead of being tilted inward on crank arms. In this construction, the main shaft
L of the folding unit carries a cross member Li on which are mounted pneumatic cylinders L8 angularly spaced at equal distances around the axis, one for each folding plate.



  To simplify the drawing, only two of these cylinders have been shown. The plunger LO of each pneumatic cylinder L2 carries a pivot L4 for its folding plate L5, the directions of movement of these plungers extend in a radial plane at right angles to the axis of the main shaft L. Each folding plate L5 is actuated by a spring (not shown) in the same way as in the previous constructions.

   The main shaft L is slidably mounted forward from a normal rest position to an operative position in which the folding plates are brought adjacent to the end of the roll to be wrapped, after which the pneumatic cylinders L2 are simultaneously activated. tioned to move the fold plates radially inward to fold the packing material.

   When these plates have reached their extreme interior position, the shaft L is rotated at an angle to flatten the folds as already described above, after which the shaft L is slid to return it to its normal position of rest and the folding plates are moved outwards by their pneumatic cylinder L2. The necessary displacements of the main shaft can be made in any desired way, for example as in the preceding arrangements and, if desired, the spider L1 can be slid along the main shaft L instead of sliding l tree itself.



   Although there is described a folding device used in a machine for wrapping rolls of different dimensions in a determined range, it is clear that one is not limited to this use.
   command of the necessary movements. also be performed other than pneumatically, for example hydraulically, mechanically or electrically.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Machine à emballer un rouleau dans du matériel d'emballage, comprenant un dispositif de pliage fonctionnant après que le matériel d'emballage a été enroulé sous forme d'un tube entourant étroitement le rouleau et faisant saillie au-delà des extrémités de celui-ci, ce dispositif de pliage comprenant plusieurs plaques de pliage espacées angulairement autour d'un axe principal coaxial au rouleau, CLAIM A machine for wrapping a roll in wrapping material, comprising a folding device operating after the wrapping material has been wound into a tube tightly surrounding the roll and protruding beyond the ends thereof , this folding device comprising several folding plates angularly spaced around a main axis coaxial with the roller, caracté- risée par des moyens pour déplacer les plaques de pliage simultanément vers l'intérieur vers l'axe principal chacune dans une direction s'étendant dans un plan passant par cet axe de sorte que leurs surfaces plates pressent les parties de l'extrémité s-aillante du tube de matériel d'emballage contre l'extrémité du rouleau lassant entre ces parties des plis étroits dirigés vers le haut, et des moyens pour faire tourner l'ensemble des plaques de pliage d'un certain angle autour de l'axe principal, aplatissant ainsi les plis du matériel d'emballage contre l'extrémité du rouleau. characterized by means for moving the folding plates simultaneously inwardly towards the main axis each in a direction extending in a plane passing through that axis so that their flat surfaces press the end portions s -alignment of the tube of packing material against the end of the roll boring between these parts narrow folds directed upwards, and means for rotating the assembly of the folding plates by a certain angle about the axis main, flattening the folds of the packing material against the end of the roll. SOUS-REVENDICATIONS 1. Machine selon la revendication, caractérisée en ce que des bras de manivelle auxquels sont pivot tées les plaques de pliage, sont montés pivotants autour de l'axe principal, les axes de pivotement entre ces bras et le moyeu et entre les plaques de pliage et lesdits bras s'étendant tangentieliement à des cercles centrés sur l'axe princtpal. SUB-CLAIMS 1. Machine according to claim, characterized in that the crank arms to which the folding plates are pivoted, are mounted to pivot about the main axis, the pivot axes between these arms and the hub and between the folding plates and said arms extending tangentially to circles centered on the main axis. 2. Machine selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que les bras de manivelle sont basculés simultanément t autour de leurs pivots au moyen d'un collier mobile axialement par rapport à l'axe principal. 2. Machine according to sub-claim 1, characterized in that the crank arms are simultaneously tilted around their pivots by means of a collar movable axially with respect to the main axis. 3. Machine selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que les bords latéraux actifs de chaque plaque de pliage sont inclinés de façon opposée mais suivant des 'angles différents par rapport au plan axial dans lequel s'étend la direction du déplacement vers l'intérieur. 3. Machine according to sub-claim 1, characterized in that the active side edges of each folding plate are inclined in opposite fashion but at different angles with respect to the axial plane in which the direction of movement extends towards the end. inside. 4. Machine selon la revendication, comprenant deux dispositifs de pliage semblables et actionnés simultanément respectivement aux deux extrémités du rouleau pour effectuer le pliage simultané et le plissage du matériel d'emballage à ces extrémités, caractérisée par des moyens pour effectuer un réglage relatif des deux dispositifs dans la direction de l'axe principal non seulement pour les adapter à la longueur du rouleau à emballer, mais également pour les adapter à l'épaisseur et à la nature du matériel d'emballage utilisé. 4. Machine according to claim, comprising two similar folding devices and actuated simultaneously respectively at the two ends of the roller to perform the simultaneous folding and pleating of the packaging material at these ends, characterized by means for effecting a relative adjustment of the two. devices in the direction of the main axis not only to adapt them to the length of the roll to be packaged, but also to adapt them to the thickness and nature of the packaging material used. 5. Machine selon la sous-revendication 4, caractérisée en ce que chaque dispositif de pliage comporte un plongeur de centrage qui peut être déplacé dans la direction de l'axe principal dans une position opérante à l'intérieur de l'extrémité saillante du tube de matériel d'emballage, de sorte qu'un dépla cernent simultané des plongeurs de centrage des deux dispositifs provoque leur engagement avec les extrémités du rouleau et le centrage de celui-ci de façon précise entre les deux unités, les plongeurs étant rétractés avant le déplacement des plaques de pliage vers l'intérieur. 5. Machine according to sub-claim 4, characterized in that each folding device comprises a centering plunger which can be moved in the direction of the main axis into an operative position inside the protruding end of the tube. packaging material, so that a simultaneous movement of the centering plungers of the two devices causes their engagement with the ends of the roller and the centering of the latter precisely between the two units, the plungers being retracted before the moving the folding plates inward.
CH248663A 1962-02-27 1963-02-27 Packing machine CH391566A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB7606/62A GB966121A (en) 1962-02-27 1962-02-27 Improvements in or relating to wrapping machines

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH391566A true CH391566A (en) 1965-04-30

Family

ID=9836348

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH248663A CH391566A (en) 1962-02-27 1963-02-27 Packing machine

Country Status (4)

Country Link
US (1) US3200564A (en)
CH (1) CH391566A (en)
DK (1) DK107407C (en)
GB (1) GB966121A (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4184307A (en) * 1977-09-05 1980-01-22 Hiroshi Kataoka Device for wrapping the ends of rolls
JPS58125422A (en) * 1981-12-14 1983-07-26 友和産業株式会社 Coil packer
JPS61152518A (en) * 1984-12-25 1986-07-11 友和産業株式会社 Packer for end surface of cylindrical article
GB8910161D0 (en) * 1989-05-03 1989-06-21 Ashworth Michael Pleating unit
EP3397557B1 (en) 2015-12-31 2021-01-20 Johnson and Johnson GmbH Method of forming primary package tube for tampons and the corresponding apparatus

Family Cites Families (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2066414A (en) * 1933-05-25 1937-01-05 Redington Co F B Wrapping machine

Also Published As

Publication number Publication date
GB966121A (en) 1964-08-06
US3200564A (en) 1965-08-17
DK107407C (en) 1967-05-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2574384A1 (en) DEVICE FOR TRANSFERRING BAR-SHAPED OBJECTS, PARTICULARLY IN THE MANUFACTURE OF CIGARETTES
FR2513492A1 (en) DEVICE FOR THE RETURN OF OBJECTS IN THE FORM OF RODS SUCH AS CIGARETTES IN PARTICULAR
FR2771319A1 (en) Clamp for tubular pieces with radially sliding jaws
FR2711576A1 (en) Control device for the accumulation or non-accumulation of a cutter-accumulator cylinder of a folder.
CH391566A (en) Packing machine
FR2495104A1 (en) LABELING DEVICE FOR BOTTLES OR SIMILAR ARTICLES
FR2650989A1 (en) BONDING DEVICE HAVING AN IMPROVED BENDING HEAD AND A BIN EQUIPPED WITH SUCH DEVICES, IN PARTICULAR FOR BONDING WIRE CROWNS
FR2556567A1 (en) METHOD FOR SPACING AND RETURNING TWO COAXIAL CIGARETTE LENGTHS ON A FILTER MOUNTING MACHINE
FR2478576A1 (en) AUTOMATIC MACHINE FOR THE CONTINUOUS PRODUCT PACKAGING
FR2620955A1 (en) BENDING APPARATUS AND MACHINE COMPRISING SAME, ESPECIALLY FOR TUBES
EP0662437B1 (en) Device for connecting tapes of flexible material
EP0790209A1 (en) Expansible chuck for the core of a web roll and winding or unwinding machine comprising the same
EP0795504A1 (en) Continuous unwinder for bobbins with at least one means for simultaneously unwinding of two bobbins in twin or co-axial arrangement
FR2629448A1 (en) APPARATUS FOR CUTTING A PIECE OF A GLASS OR CERAMIC TYPE OF MATERIAL ALONG AN INCORPORATED LINE
CH423601A (en) Device for packaging objects in cylindrical or prismatic form
CH619872A5 (en)
FR2532824A1 (en) DEVICE FOR WINDING A JUNCTION STRIP ON THE END OF ALIGNED CIGARETTES
CH310226A (en) Machine for printing a web material, in particular fabrics and papers.
EP0564360B1 (en) Offset printing machine
FR2790220A1 (en) DEVICE FOR MOVING CUTTING BLADES IN A PRINTING ROTARY AND CYLINDER BENDING APPARATUS PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
FR2486841A1 (en) TURRET TOOL HOLDER WITH REVOLVER BODY
CH299138A (en) Labeling machine.
BE667283A (en)
FR2538224A1 (en) DEVICE FOR ATTACHING FILTERS TO CIGARETTES
BE826472A (en) APPARATUS FOR SIMULTANEOUSLY FORMING THE NECK AND THE FLANGE OF METAL BOXES