CH348413A - Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web - Google Patents

Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web

Info

Publication number
CH348413A
CH348413A CH348413DA CH348413A CH 348413 A CH348413 A CH 348413A CH 348413D A CH348413D A CH 348413DA CH 348413 A CH348413 A CH 348413A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
tension
roller
pressure
arm
chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Campbell Leonard
Liston Peterson Albert
Original Assignee
Wood Newspaper Mach Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Wood Newspaper Mach Corp filed Critical Wood Newspaper Mach Corp
Publication of CH348413A publication Critical patent/CH348413A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H23/00Registering, tensioning, smoothing or guiding webs
    • B65H23/04Registering, tensioning, smoothing or guiding webs longitudinally
    • B65H23/06Registering, tensioning, smoothing or guiding webs longitudinally by retarding devices, e.g. acting on web-roll spindle
    • B65H23/08Registering, tensioning, smoothing or guiding webs longitudinally by retarding devices, e.g. acting on web-roll spindle acting on web roll being unwound
    • B65H23/085Registering, tensioning, smoothing or guiding webs longitudinally by retarding devices, e.g. acting on web-roll spindle acting on web roll being unwound and controlling web tension

Landscapes

  • Controlling Rewinding, Feeding, Winding, Or Abnormalities Of Webs (AREA)

Description

  

  
 



   Dispositif tendeur pneumatique pour régler la tension dans une bande de papier
 La présente invention a pour objet un dispositif tendeur pneumatique pour régler la tension dans une bande de papier se déplaçant d'un rouleau d'alimentation rotatif à une presse à imprimer.



   Dans les presses à imprimer à grande vitesse telles que celles utilisées pour imprimer les journaux, il est essentiel de maintenir la tension de la bande de papier allant à la presse à imprimer à une valeur sensiblement constante. Si, pour une raison   quelcon-    que, la tension dans la bande augmente considérablement, il y a danger de rupture de la bande. Si, au contraire, la tension dans la bande diminue audessous d'une valeur donnée, il y a danger que la bande se chiffonne avant de pénétrer dans la presse.



  Cette dernière condition se présente généralement lorsque la bande est fournie à partir d'un rouleau d'alimentation rotatif, lequel à cause de sa grande masse aura tendance à être en avance sur la presse si la vitesse de la presse diminue soudain et si le rouleau tendeur et le dispositif tendeur sont incapables de surmonter le changement dans la tension de la bande en mouvement.



   L'invention vise à remédier à ces inconvénients et le dispositif qui en fait l'objet est caractérisé en ce qu'il comprend un rouleau tendeur en contact avec la bande de papier, un bras mobile autour d'un point de pivotement et portant ledit rouleau à l'une de ses extrémités, des moyens moteurs tendant à déplacer ledit bras et ledit rouleau autour dudit point de pivotement dans un sens pour lequel la tension dans la bande augmente, des moyens de réglage comprenant une soupape de commande pneumatique présentant une chambre sous pression, une chembre d'échappement, une chambre à réaction et une source d'air comprimé, des moyens de freinage actionnés par lesdits moyens de réglage pour appliquer une force de freinage audit rouleau d'alimentation rotatif pour compenser la tension due aux variations de position dudit bras et du rouleau tendeur autour dudit point de pivotement,

   des moyens de commande pour faire varier la période de la réponse entre l'application de la force de freinage sur ledit rouleau d'alimentation et le retour de la soupape de commande pneumatique dans une position neutre pour laquelle un conduit desdits moyens de commande relie la chambre à réaction avec la chambre pneumatique.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution du dispositif faisant l'objet de la présente invention.



   La fig. 1 est une vue schématique illustrant les positions des différentes parties du dispositif.



   La fig. 2 est un graphique relatif au fonctionnement de ce dispositif.



   La fig. 3 montre une vue à plus grande échelle d'un détail de la fig. 1.



   La fig. 4 est une vue en coupe à plus grande échelle d'un détail de la fig. 3.



   En se référant d'abord à la fig. 1, on voit que des rouleaux d'alimentation 1, 2 et 3 fournissent une bande 4 à une machine travaillant cette bande, normalement une presse à imprimer, qui n'est pas représentée. Comme le montre la fig. 1, la bande 4  
 est d'abord déroulée du rouleau d'alimentation 1, tandis que les rouleaux d'alimentation 2 et 3 sont
 des rouleaux de réserve qui peuvent être amenés par un mouvement de rotation en position pour le collage à la bande 4 lorsque le rouleau 1 est épuisé.



  Une courroie de tension 5 passe sur une partie du rouleau d'alimentation 1 de façon que lorsque la tension de la courroie est augmentée par le mouvement d'un piston 6 dans un cylindre tendeur 7, une force de freinage est appliquée au rouleau en rotation. Le cylindre tendeur 7 est à son tour relié par un conduit 8 à une soupape de commande désignée de façon générale par 9 en fig. 3 et 4.



   Un rouleau tendeur 10 monté sur un bras pivotant 11 est disposé entre le rouleau d'alimentation rotatif et la machine travaillant la bande et sert à fournir une mesure de la tension constante dans la bande en mouvement. Le bras 11, comme le montre la fig. 3, tend à être déplacé dans le sens contraire à celui des aiguilles d'une montre par un moteur à air 12 relié au moyen d'un conduit 13 à une soupape de commande de pression à commande manuelle 14.



  Le bras 11 tend à être déplacé dans le sens des aiguilles d'une montre par la tension existant dans la bande en mouvement 4. Un amortisseur 15 sert à ralentir les mouvements du bras 11 autour du point de pivotement 16 et ainsi à amortir les oscillations du bras.



   La soupape de commande 9 est actionnée par les mouvements du rouleau tendeur 10 et du bras 11 par l'intermédiaire d'une biellette 20 et d'un bras 21. Le bras 21 est monté à pivot autour du point 22 de sorte que lorsque le rouleau tendeur et le bras 11 se déplacent dans le sens contraire de celui des aiguilles d'une montre, le bras 21 tourne autour du point 22 de façon à enfoncer un piston 30 qui coulisse dans un carter 31 de la soupape de commande 9. Un galet 32 est monté à l'extrémité du bras 21 afin de réduire le frottement entre le bras et le piston. Des butées réglables 33 et 33'limitent les mouvements du bras 21, tandis que des butées 34 et 34' limitent les mouvements du bras   1 1    en venant en contact avec des parties 35 et   35' de    ce dernier.



   La soupape de commande 9 comprend un diaphragme flexible 40 présentant une ouverture traversée par un tube 41 fixé de façon permanente.



  Le piston 30 tend à être repoussé hors du carter par un ressort 42 et est mobile par rapport au tube 41.



  La force du ressort 42 est suffisante pour compenser les forces de gravité agissant sur le rouleau tendeur 10 et sur le bras   1 1    lorsque le bras oscille au-delà de son axe vertical. Le piston 30, le carter 31, le diaphragme flexible 40 et le tube 41 délimitent ensemble une chambre d'échappement 43 qui est reliée à un conduit non représenté, lequel à son tour débouche à l'atmosphère.



   La face du diaphragme opposée au ressort 42 forme avec le carter 31 et le tube 41 une chambre à réaction 44 dans laquelle est disposé un ressort 45 repoussant le diaphragme vers la gauche à la fig. 4 à l'encontre de l'action du ressort 42. La chambre à réaction 44 est reliée, au moyen d'un conduit 46, au cylindre tendeur 9 comme montré à la fig. 1, de
 sorte que la pression régnant dans la chambre dépend de la pression régnant dans le cylindre tendeur. Une soupape de réglage de débit 47 intercalée dans le conduit 46 fait varier le taux de la variation de la pression dans la chambre à réaction.



   Le tube 41 se termine à une extrémité par un siège de soupape d'échappement 50 qui est adapté pour être obturé par une face de soupape 51 d'une tige de soupape coulissante 52. La tige de soupape 52 présente à son extrémité opposée à la face 51 une face de soupape 53 coopérant avec un siège 54 pour former une soupape d'admission. La tige de soupape 52 est repoussée vers la gauche comme montré à la fig. 4 au moyen d'un ressort 55. L'espace compris entre les faces de soupape 51 et 53 comprend une chambre de pression 56 qui est reliée au moyen du conduit 8 au cylindre tendeur 7. La soupape d'admission 53 s'ouvre vers un conduit 57 qui est relié à une source de pression non représentée.



  La chambre de pression 56 est isolée de la chambre d'échappement au moyen d'une rondelle 58 portée par le tube 41 et glissant dans un alésage du carter 31 lorsque le tube 41 est déplacé par le diaphragme 40.



   Une forme légèrement modifiée du dispositif est montrée à la fig. 3 où les lignes pointillées représentent un conduit 60 reliant la chambre de pression 56 à la chambre à réaction 44. Le conduit 60 est pourvu d'une soupape de modification de taux réglable 61 pour faire varier le taux de l'augmentation de la pression dans la chambre à réaction jusqu'à ce qu'elle soit égale à la pression régnant dans la chambre de pression. On comprendra que la dimension de la chambre de pression 62 variera avec la longueur du conduit 60 et avec le taux désiré de l'augmentation de pression dans la chambre à réaction.



  Lorsqu'on utilise cette forme de l'invention, le conduit 60 est en fait substitué au conduit 47.



   Le fonctionnement du dispositif représenté servant à maintenir une tension substantiellement constante dans la bande au cours de toutes les phases du fonctionnement de la presse se comprend aisément en se référant aux fig. 1, 3 et 4. La pression requise pour donner une tension désirée à la bande est réglée initialement au moyen de la commande de pression 14 actionnée manuellement, qui appliquera une pression au moteur à air 12 exerçant la force de référence et celui-ci déplacera le bras   1 1    dans le sens contraire de celui des aiguilles d'une montre pour appliquer une tension à la bande 4.



   Le bras 11 se déplacera vers la gauche sous l'influence de la pression agissant dans le moteur à air. Ce mouvement à son tour déplacera la biellette 20 et le bras 21 de façon à enfoncer le piston 30 dans la soupape de commande. L'enfoncement du piston 30 à son tour provoquera la mise sous ten  sion du ressort 42 qui déplacera le diaphragme flexible 40 et le tube 41 en direction de la droite à partir d'une position neutre comme montré à la fig.



  4. Ce mouvement du tube 41 amènera le siège d'échappement 50 en contact avec la face d'échappement 51 pour fermer l'orifice d'échappement tout en ouvrant en même temps l'orifice d'admission pour permettre à la pression pneumatique de pénétrer du conduit 57 dans la chambre 56. L'augmentation de pression dans la chambre de pression 56 sera transmise à son tour au cylindre tendeur 7 par le conduit 8 pour provoquer un déplacement du piston 6 vers la gauche afin d'augmenter la tension dans la courroie de tension 5 et ainsi d'appliquer une force de freinage au rouleau d'alimentation rotatif 1. Ceci aura pour résultat de ralentir la vitesse du rouleau d'alimentation rotatif et ainsi d'augmenter la tension dans la bande en mouvement, ce qui provoquera un mouvement de retour dans le sens des aiguilles d'une montre du rouleau tendeur 10 et du bras 11.



   Le poids du rouleau tendeur 10 et du bras   1 1    engendre un couple par rapport au point de pivotement 16 qui augmente à mesure qu'ils se déplacent vers la gauche. Dans des conditions stationnaires ou qui varient lentement, ce couple est compensé par la compression du ressort 42 lorsque le diaphragme flexible 40 est dans sa position neutre ou presque neutre, comme montré à la fig. 4, et lorsque la soupape de commande 9 ne laisse passer que des quantités d'air minimes vers le cylindre 7 ou à partir de ce cylindre.



   Toutefois, lorsque la valeur de la tension change de façon appréciable et telle que le diaphragme flexible soit déplacé rapidement vers la droite, comme montré à la fig. 4, le ressort 42 doit être comprimé de façon à se raccourcir afin qu'il engendre une force suffisante pour compenser le couple dû au poids du bras   1 1    et du rouleau 10 dans leur nouvelle position. Ceci est obtenu en produisant une augmentation de la pression dans la chambre à réaction 44 jusqu'à ce qu'elle devienne égale à celle qui règne dans le cylindre tendeur 7, ou, dans la variante, dans la chambre sous pression 62, ce qui fera que le diaphragme 40 reviendra à sa position initiale en comprimant le ressort 42.



   Tout retard de l'augmentation de la pression dans les conduits 46 ou 60 provoquera à son tour un retard de l'augmentation de la pression dans la chambre à réaction et retardera par conséquent le moment auquel le ressort 42 sera en mesure d'exercer la force compensatrice. Ce retard dans l'action de la force compensatrice aura pour résultat que le rouleau continuera à se déplacer vers la gauche sous l'influence de la force engendrée par le moteur à air et par le couple qui augmente. Le résultat de ceci sera que le diaphragme se déplacera encore plus loin vers la droite et permettra ainsi une augmentation accrue de la pression dans le cylindre tendeur.



   Ce mouvement du rouleau tendeur peut être considéré comme une action    autorégulatrice     qui tend à augmenter le taux de l'écoulement de l'air vers le cylindre tendeur et ainsi à accélérer l'effet correcteur. En outre, le   basculement   du rouleau tendeur tend à reprendre rapidement la boucle formée par la bande à mesure que la tension de la bande diminue.



   On peut mentionner que le contraire du fonctionnement décrit ci-dessus peut se produire lorsqu'il y a une augmentation de la tension. L'action   autorégulatrice  peut se produire, mais dans le sens contraire. En d'autres termes, le rouleau tendeur devient plus léger et l'effet correcteur est accéléré à partir du cylindre tendeur.



   Lorsque la tension de la bande a été augmentée par l'application d'une force de freinage au rouleau d'alimentation rotatif et lorsque la pression dans la chambre à réaction est devenue égale à celle qui règne dans le cylindre tendeur ou dans la chambre 62, le bras   1 1    et le rouleau se déplaceront vers la droite. Le ressort 45 et la pression dans la chambre à réaction 44 ramèneront alors le diaphragme 40 vers la gauche à la position neutre. Tout mouvement supplémentaire du diaphragme vers la gauche ouvrira l'orifice d'échappement en permettant ainsi à la pression de s'échapper du cylindre tendeur 7 pour réduire la tension dans la bande.



   Si la vitesse de la machine travaillant la bande augmente momentanément, la tension dans la bande augmentera et provoquera une rotation du bras   1 1    dans le sens des aiguilles d'une montre. Ceci permettra à son tour au piston 30 de se déplacer vers l'extérieur de la soupape de commande en permettant ainsi au diaphragme flexible 40 et au tube 41 de se déplacer vers la gauche sous l'influence de la pression dans la chambre à réaction 44 et de l'action du ressort 45, ce qui aura pour résultat d'ouvrir la soupape d'échappement tandis que la soupape d'admission reste fermée. La tension sur les rouleaux d'alimentation diminuera par conséquent afin de compenser l'augmentation de la tension dans la bande due à l'augmentation de la vitesse de la machine.



   S'il y a un arrêt intempestif de la machine, de sorte que la tension dans la bande 4 diminue subitement, il est clair que le rouleau tendeur 10 se déplacera rapidement vers la gauche afin de compenser la brusque diminution de la tension. Ceci à son tour déplacera le piston 30 violemment contre le ressort 42 et le diaphragme flexible 40, ce qui provoquera l'ouverture toute grande de l'orifice d'admission par le tube 41 afin d'obtenir une rapide augmentation de la pression dans le cylindre tendeur.



  Un oertain intervalle de temps s'écoulera avant que la pression dans la chambre à réaction 44 soit devenue égale à la pression régnant dans le cylindre tendeur, comme montré à la fig. 4, ou à la pression régnant dans la chambre sous pression comme montré à la fig. 3, à cause de la chute de pression dans l'une ou l'autre des soupapes de réglage du taux  d'écoulement 47 ou 61. Pendant le temps que dure l'augmentation de la pression dans la chambre à réaction, une pression maximum sera exercée dans le cylindre tendeur et en même temps le rouleau tendeur cherchera à atteindre sa position de pression ou de tension maximum.



   La disposition d'un moyen de réglage du taux d'écoulement dans la soupape de commande a pour conséquence que l'augmentation de la pression du cylindre tendeur peut être accélérée en rapport avec la réception d'un signal d'arrêt émis par la machine travaillant la bande. Ce caractère est illustré à la fig. 2, qui montre le taux de l'augmentation de la pression du cylindre tendeur par rapport à la réception d'un signal d'arrêt émis par une presse. On voit en étudiant la fig. 2 que la pression du cylindre tendeur augmente plus rapidement lorsque des moyens de réglage du taux d'écoulement sont prévus.



   Nous avons constaté qu'en incorporant un dispositif tel que décrit, une tension sensiblement constante peut être maintenue dans une bande en mouvement dans toutes les conditions de vitesses de fonctionnement de la machine travaillant la bande. Les moyens de réglage du taux d'écoulement décrits fournissent un moyen pratique et efficace pour faire varier le taux d'une force de freinage appliquée à un rouleau d'alimentation rotatif au moyen des mouvements d'un rouleau tendeur tout en compensant en même temps l'inertie du lourd rouleau d'alimentation rotatif.
  



  
 



   Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web
 The present invention relates to a pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a web of paper moving from a rotary feed roller to a printing press.



   In high speed printing presses such as those used for printing newspapers, it is essential to keep the tension of the web of paper going to the printing press at a substantially constant value. If, for any reason, the tension in the belt increases considerably, there is a danger of the belt breaking. If, on the contrary, the tension in the web decreases below a given value, there is a danger that the web will crumple before entering the press.



  The latter condition usually arises when the web is fed from a rotating feed roll, which due to its large mass will tend to be ahead of the press if the press speed suddenly drops and the roll Tensioner and tensioner device are unable to overcome the change in the tension of the moving belt.



   The invention aims to remedy these drawbacks and the device which is the subject thereof is characterized in that it comprises a tension roller in contact with the paper strip, an arm movable around a pivot point and carrying said roller at one of its ends, motor means tending to move said arm and said roller around said pivot point in a direction in which the tension in the web increases, adjusting means comprising a pneumatic control valve having a chamber under pressure, an exhaust chamber, a reaction chamber and a source of compressed air, braking means actuated by said adjusting means for applying a braking force to said rotary feed roller to compensate for the tension due to the variations of position of said arm and of the tension roller around said pivot point,

   control means for varying the period of the response between the application of the braking force on said supply roller and the return of the pneumatic control valve to a neutral position for which a duct of said control means connects the reaction chamber with the pneumatic chamber.



   The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the device forming the subject of the present invention.



   Fig. 1 is a schematic view illustrating the positions of the different parts of the device.



   Fig. 2 is a graph relating to the operation of this device.



   Fig. 3 shows a view on a larger scale of a detail of FIG. 1.



   Fig. 4 is a sectional view on a larger scale of a detail of FIG. 3.



   Referring first to fig. 1, it is seen that feed rollers 1, 2 and 3 supply a web 4 to a machine working this web, normally a printing press, which is not shown. As shown in fig. 1, band 4
 is first unwound from feed roll 1, while feed rollers 2 and 3 are
 reserve rolls which can be brought by a rotational movement into position for bonding to the strip 4 when the roll 1 is exhausted.



  A tension belt 5 runs over part of the feed roller 1 so that when the belt tension is increased by the movement of a piston 6 in a tension cylinder 7, a braking force is applied to the rotating roller. . The tensioning cylinder 7 is in turn connected by a conduit 8 to a control valve generally designated 9 in FIG. 3 and 4.



   A tension roller 10 mounted on a swivel arm 11 is disposed between the rotary feed roller and the web working machine and serves to provide a measurement of the constant tension in the moving web. The arm 11, as shown in FIG. 3, tends to be moved counterclockwise by an air motor 12 connected by means of a conduit 13 to a manually operated pressure control valve 14.



  The arm 11 tends to be moved clockwise by the tension existing in the moving band 4. A damper 15 serves to slow the movements of the arm 11 around the pivot point 16 and thus to damp the oscillations. of the arm.



   The control valve 9 is actuated by the movements of the tension roller 10 and the arm 11 via a link 20 and an arm 21. The arm 21 is pivotally mounted about the point 22 so that when the tension roller and arm 11 move counterclockwise, arm 21 rotates around point 22 so as to depress a piston 30 which slides in a housing 31 of control valve 9. A roller 32 is mounted at the end of the arm 21 in order to reduce the friction between the arm and the piston. Adjustable stops 33 and 33 'limit the movements of the arm 21, while stops 34 and 34' limit the movements of the arm 1 1 by coming into contact with parts 35 and 35 'of the latter.



   The control valve 9 comprises a flexible diaphragm 40 having an opening through which a tube 41 passes permanently fixed.



  The piston 30 tends to be pushed out of the housing by a spring 42 and is movable relative to the tube 41.



  The force of the spring 42 is sufficient to compensate for the forces of gravity acting on the tension roller 10 and on the arm 11 when the arm oscillates beyond its vertical axis. The piston 30, the housing 31, the flexible diaphragm 40 and the tube 41 together define an exhaust chamber 43 which is connected to a duct, not shown, which in turn opens to the atmosphere.



   The face of the diaphragm opposite the spring 42 forms with the casing 31 and the tube 41 a reaction chamber 44 in which is disposed a spring 45 pushing the diaphragm to the left in FIG. 4 against the action of the spring 42. The reaction chamber 44 is connected, by means of a conduit 46, to the tension cylinder 9 as shown in FIG. 1, of
 so that the pressure prevailing in the chamber depends on the pressure prevailing in the tensioning cylinder. A flow rate control valve 47 interposed in conduit 46 varies the rate of change in pressure in the reaction chamber.



   The tube 41 terminates at one end with an exhaust valve seat 50 which is adapted to be closed off by a valve face 51 of a sliding valve stem 52. The valve stem 52 has at its end opposite to the valve stem. face 51 a valve face 53 cooperating with a seat 54 to form an intake valve. The valve stem 52 is pushed to the left as shown in FIG. 4 by means of a spring 55. The space between the valve faces 51 and 53 comprises a pressure chamber 56 which is connected by means of the duct 8 to the tension cylinder 7. The inlet valve 53 opens towards a conduit 57 which is connected to a source of pressure, not shown.



  The pressure chamber 56 is isolated from the exhaust chamber by means of a washer 58 carried by the tube 41 and sliding in a bore of the casing 31 when the tube 41 is moved by the diaphragm 40.



   A slightly modified form of the device is shown in fig. 3 where the dotted lines represent a conduit 60 connecting the pressure chamber 56 to the reaction chamber 44. The conduit 60 is provided with an adjustable rate modification valve 61 for varying the rate of the pressure increase in the reaction chamber. the reaction chamber until it is equal to the pressure prevailing in the pressure chamber. It will be understood that the size of the pressure chamber 62 will vary with the length of the conduit 60 and with the desired rate of pressure increase in the reaction chamber.



  When using this form of the invention, the conduit 60 is in fact substituted for the conduit 47.



   The operation of the device shown for maintaining a substantially constant tension in the web during all phases of the operation of the press is easily understood by referring to FIGS. 1, 3 and 4. The pressure required to give a desired tension to the web is initially set by means of the manually operated pressure control 14, which will apply pressure to the air motor 12 exerting the reference force and it will move. the arm 11 counterclockwise to apply tension to the band 4.



   The arm 11 will move to the left under the influence of the pressure acting in the air motor. This movement in turn will move the link 20 and the arm 21 so as to push the piston 30 into the control valve. Depression of piston 30 in turn will energize spring 42 which will move flexible diaphragm 40 and tube 41 to the right from a neutral position as shown in FIG.



  4. This movement of the tube 41 will bring the exhaust seat 50 into contact with the exhaust face 51 to close the exhaust port while at the same time opening the intake port to allow the pneumatic pressure to rise. enter from conduit 57 into chamber 56. The increase in pressure in pressure chamber 56 will in turn be transmitted to tension cylinder 7 via conduit 8 to cause piston 6 to move to the left in order to increase tension in tension belt 5 and thereby apply a braking force to the rotating feed roller 1. This will result in slowing down the speed of the rotating feed roller and thus increase the tension in the moving web, thereby slowing down the speed of the rotating feed roller. which will cause a clockwise return movement of the tension roller 10 and the arm 11.



   The weight of the tension roller 10 and of the arm 11 generates a torque relative to the pivot point 16 which increases as they move to the left. Under stationary or slowly varying conditions, this torque is compensated by the compression of the spring 42 when the flexible diaphragm 40 is in its neutral or nearly neutral position, as shown in FIG. 4, and when the control valve 9 allows only minimal quantities of air to pass to the cylinder 7 or from this cylinder.



   However, when the value of the voltage changes appreciably and such that the flexible diaphragm is moved rapidly to the right, as shown in fig. 4, the spring 42 must be compressed so as to shorten so that it generates sufficient force to compensate for the torque due to the weight of the arm 1 1 and of the roller 10 in their new position. This is achieved by producing an increase in the pressure in the reaction chamber 44 until it becomes equal to that prevailing in the tension cylinder 7, or, alternatively, in the pressure chamber 62, which will cause the diaphragm 40 to return to its initial position by compressing the spring 42.



   Any delay in the increase in pressure in conduits 46 or 60 will in turn delay the increase in pressure in the reaction chamber and therefore delay the time at which the spring 42 is able to exert pressure. compensating force. This delay in the action of the compensating force will result in the roller continuing to move to the left under the influence of the force generated by the air motor and by the increasing torque. The result of this will be that the diaphragm will move even further to the right and thus allow an increased increase in pressure in the tension cylinder.



   This movement of the tension roll can be viewed as a self-regulating action which tends to increase the rate of air flow to the tension roll and thus accelerate the corrective effect. In addition, the tilting of the tension roller tends to quickly resume the loop formed by the strip as the tension of the strip decreases.



   It can be mentioned that the opposite of the operation described above can occur when there is an increase in voltage. Self-regulatory action can occur, but in the opposite direction. In other words, the tension roller becomes lighter and the corrective effect is accelerated from the tension cylinder.



   When the web tension has been increased by the application of a braking force to the rotary feed roller and when the pressure in the reaction chamber has become equal to that in the tension cylinder or in the chamber 62 , the arm 1 1 and the roller will move to the right. The spring 45 and the pressure in the reaction chamber 44 will then return the diaphragm 40 to the left to the neutral position. Any further movement of the diaphragm to the left will open the exhaust port thereby allowing pressure to escape from the tension cylinder 7 to reduce the tension in the belt.



   If the speed of the machine working the band increases momentarily, the tension in the band will increase and cause a rotation of the arm 11 in the direction of clockwise. This in turn will allow the piston 30 to move outward from the control valve thereby allowing the flexible diaphragm 40 and tube 41 to move to the left under the influence of the pressure in the reaction chamber 44. and the action of spring 45, which will result in opening the exhaust valve while the intake valve remains closed. The tension on the feed rollers will therefore decrease in order to compensate for the increased tension in the web due to the increase in machine speed.



   If there is an untimely stop of the machine, so that the tension in the web 4 suddenly decreases, it is clear that the tension roller 10 will move rapidly to the left in order to compensate for the sudden decrease in tension. This in turn will move the piston 30 violently against the spring 42 and the flexible diaphragm 40, which will cause the inlet port to open wide by the tube 41 in order to obtain a rapid increase in pressure in the valve. tension cylinder.



  A certain period of time will elapse before the pressure in the reaction chamber 44 has become equal to the pressure in the tension cylinder, as shown in FIG. 4, or to the pressure prevailing in the pressure chamber as shown in FIG. 3, due to the pressure drop in either flow rate control valve 47 or 61. During the time that the pressure increase in the reaction chamber lasts, a maximum pressure will be exerted in the tensioning cylinder and at the same time the tensioning roller will seek to reach its position of maximum pressure or tension.



   The provision of a means for adjusting the flow rate in the control valve has the consequence that the increase in the pressure of the tension cylinder can be accelerated in connection with the reception of a stop signal from the machine. working the tape. This character is illustrated in fig. 2, which shows the rate of increase in tension cylinder pressure relative to receiving a stop signal from a press. We see by studying fig. 2 that the pressure of the tension cylinder increases more rapidly when flow rate adjustment means are provided.



   We have found that by incorporating a device as described, a substantially constant tension can be maintained in a moving web under all operating speed conditions of the machine working the web. The flow rate adjusting means described provide a convenient and efficient means for varying the rate of a braking force applied to a rotating feed roll by means of the movements of a tension roll while at the same time compensating. the inertia of the heavy rotary feed roller.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION : Dispositif tendeur pneumatique pour régler la tension dans une bande de papier se déplaçant d'un rouleau d'alimentation rotatif à une presse à imprimer, caractérisé en ce qu'il comprend un rouleau tendeur (10) en contact avec la bande de papier, un bras mobile (11) autour d'un point de pivotement (16) et portant ledit -rouleau à l'une de ses extrémités, des moyens moteurs tendant à déplacer ledit bras et ledit rouleau autour dudit point de pivotement dans un sens pour lequel la tension dans la bande augmente, des moyens de réglage comprenant une soupape de commande pneumatique présentant une chambre sous pression (56), une chambre d'échappement (43), une chambre à réaction (44) et une source d'air comprimé, des moyens de freinage (5) CLAIM: Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a web of paper moving from a rotary feed roller to a printing press, characterized in that it comprises a tension roller (10) in contact with the paper web, a movable arm (11) around a pivot point (16) and carrying said -roller at one of its ends, motor means tending to move said arm and said roller around said pivot point in a direction in which the tension in the web increases, adjustment means comprising a pneumatic control valve having a pressure chamber (56), an exhaust chamber (43), a reaction chamber (44) and a source of compressed air, braking means (5) actionnés par lesdits moyens de réglage pour appliquer une force de freinage audit rouleau d'alimentation rotatif pour compenser la tension due aux variations de position dudit bras et du rouleau tendeur autour dudit point de pivotement, des moyens de commande pour faire varier la période de la réponse entre l'application de la force de freinage sur ledit rouleau d'alimentation et le retour de la soupape de commande pneumatique dans une position neutre pour laquelle un conduit (46 ; 8) desdits moyens de commande relie la chambre à réaction (44) avec la chambre pneumatique (56). actuated by said adjusting means to apply a braking force to said rotary feed roller to compensate for the tension due to variations in position of said arm and of the tension roller about said pivot point, control means for varying the period of the response between the application of the braking force on said feed roller and the return of the pneumatic control valve to a neutral position for which a duct (46; 8) of said control means connects the reaction chamber (44) with the pneumatic chamber (56). SOUS-REVENDICATIONS : 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend un cylindre de tension pneumatique (7) en communication avec ladite chambre sous pression (56) et ladite chambre à réaction (44). SUB-CLAIMS: 1. Device according to claim, characterized in that it comprises a pneumatic tension cylinder (7) in communication with said pressure chamber (56) and said reaction chamber (44). 2. Dispositif selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend une soupape réglable (47) pour faire varier le taux de l'augmentation de la pression dans ladite chambre à réaction (44) à partir de ladite chambre sous pression (56). 2. Device according to sub-claim 1, characterized in that it comprises an adjustable valve (47) for varying the rate of the pressure increase in said reaction chamber (44) from said pressure chamber. (56).
CH348413D 1958-01-15 1958-05-07 Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web CH348413A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US348413XA 1958-01-15 1958-01-15

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH348413A true CH348413A (en) 1960-08-31

Family

ID=21878938

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH348413D CH348413A (en) 1958-01-15 1958-05-07 Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH348413A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH348413A (en) Pneumatic tensioner device for adjusting the tension in a paper web
CH252775A (en) Device used to stretch a band.
US1395830A (en) Automatic tension-controlling mechanism
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
EP0201405B1 (en) Screwing device with tightening-torque control
CH379217A (en) Device for adjusting the tension in a strip unwound from a supply roll
FR1464451A (en) Improvements to brake controls for sheet reels and similar devices
FR2492351A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR CONTROLLING THE TENSION OF A MATERIAL TABLE
EP0138895B1 (en) Device for driving a rigid wire pressed between two groove rollers
CH538127A (en) Device for controlling the size of a loop formed by a moving strip of material
CH319127A (en) Braking system for an aircraft
CH323629A (en) Pneumatic brake for damped stopping of a rotating element in motion
BE432742A (en)
CH353378A (en) Device for controlling the tension of a web in motion between a machine using this web and a rotary feed roller for said web
CH513326A (en) Fuel regulator of a gas turbine power plant
FR2475020A1 (en) DEVICE FOR MOVING, ADVANCING AND TENSIONING PAPER
US3039714A (en) Pneumatic web control device
BE434181A (en)
CH328445A (en) Apparatus for winding flexible material on a drum
BE396032A (en)
BE511473A (en)
CH307737A (en) Disc brake with automatic adjustment device.
BE434268A (en)
BE337885A (en)
BE357691A (en)