CH338721A - Hermetic closure device and quick fixing in flexible material, especially for metal container - Google Patents

Hermetic closure device and quick fixing in flexible material, especially for metal container

Info

Publication number
CH338721A
CH338721A CH338721DA CH338721A CH 338721 A CH338721 A CH 338721A CH 338721D A CH338721D A CH 338721DA CH 338721 A CH338721 A CH 338721A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
container
skirt
groove
closing device
opening
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Lanfranconi Giuseppe
Original Assignee
I N G E Ind Nazionale Guarnizi
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by I N G E Ind Nazionale Guarnizi filed Critical I N G E Ind Nazionale Guarnizi
Publication of CH338721A publication Critical patent/CH338721A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D47/00Closures with filling and discharging, or with discharging, devices
    • B65D47/04Closures with discharging devices other than pumps
    • B65D47/06Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages
    • B65D47/10Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages having frangible closures

Description

  

  
 



  Dispositif de fermeture hermétique et à fixation rapide en matière souple,
 notamment pour récipient métallique
 La présente invention a pour objet un dispositif de fermeture hermétique et à fixation rapide en matière souple. Ce dispositif peut être constitué, par exemple, en caoutchouc naturel ou synthétique, en polystyrène, en polyéthylène ou autre résine synthétique et peut être rapidement fixé sur la paroi supérieure d'un récipient ou d'un flacon, notamment sur un récipient, bidon ou boîte en fer blanc, tôle métallique mince ou matière analogue, du type utilisé pour les huiles de graissage ou comestibles, les désinfectants, les produits pharmaceutiques et analogues.



   Ce dispositif de fermeture hermétique et à fixation rapide en matière souple, notamment pour récipient métallique, est caractérisé en ce qu'il est réalisé par moulage, en ce qu'il a la forme d'un godet inversé et comprend une jupe pourvue à sa partie inférieure d'une gorge conformée de manière que, lorsque le bord rabattu d'une ouverture prévue dans la paroi supérieure d'un récipient est engagé dans cette gorge, cette ouverture soit fermée d'une façon étanche, en ce que cette jupe est agencée à sa partie supérieure de manière à retenir une capsule de fermeture et en ce que le fond du godet est formé par une membrane comprenant au moins une partie arrachable qui est limitée par une partie marginale plus mince de manière à pouvoir être facilement séparée du reste de la membrane.



   Les dessins annexés montrent, à titre d'exemple, quelques formes d'exécution de l'objet de l'invention.



   Sur ces dessins:
 la fig. 1 montre en élévation latérale un dispositif de fermeture hermétique fixé sur un récipient;
 la fig. 2 montre une coupe axiale du dispositif vu séparément;
 la fig. 3 montre une coupe analogue d'un dispositif hermétique fixé sur la paroi supérieure d'un récipient en fer blanc;
 la fig. 4 montre une vue en plan du dispositif représenté à la fig.   3   
 les fig. 5 et 6 montrent en coupe axiale d'autres formes d'exécution;
 la fig. 7 montre à plus grande échelle et en coupe axiale une autre forme d'exécution;
 la fig. 8 montre, en élévation avec coupe partielle, le dispositif de la fig. 7 placé au-dessus de l'ouverture d'une boîte en fer blanc, avant sa fixation sur cette ouverture; et
 les fig. 9 et 10 correspondent respectivement aux fig. 7 et 8 et montrent une autre forme d'exécution.



   Si   l'on    se réfère plus en détail aux dessins annexés, et en particulier aux fig. 1 à 6, on voit qu'un récipient A de type connu, par exemple un bidon en fer blanc, porte sur sa partie supérieure B un dispositif de fermeture hermétique C.



   Ce dispositif C comprend un corps présentant une jupe 10 (fig. 2) de forme sensiblement cylin  drique, en matière plastique élastique, par exemple en caoutchouc naturel ou synthétique, ou en polystyrène, en polyéthylène ou autre résine synthétique analogue.



   Cette jupe 10 présente à sa partie inférieure une partie annulaire 12 qui en fait partie intégrante et qui comporte une gorge annulaire 14, disposée ici à l'extérieur. Cette gorge 14 comprend un congé 15 dont le rayon est calculé de manière à renforcer la partie restante de la paroi dans un but qui sera exposé plus loin.



   La paroi inférieure 16 de la gorge 14 est plate afin de constituer un joint hermétique avec le bord de l'ouverture du récipient.



   Une surface plate analogue est constituée par la paroi supérieure 18 opposée à la paroi 16 de la gorge, ces deux parois supérieure et inférieure étant reliées au fond de la gorge 14 par ledit congé 15.



   La paroi supérieure B du récipient A présente une ouverture circulaire dont le bord est rabattu vers l'intérieur du récipient comme on le voit en   Bl,    fig. 3, de manière à pénétrer dans la gorge 14.



   Plus exactement, le bord proprement dit ou arête de l'ouverture s'ajuste dans la gorge 14 et porte contre la paroi inférieure 16 de cette gorge.



  Par ailleurs, la surface extérieure incurvée de la partie rabattue B1 porte hermétiquement contre la paroi supérieure 18 de la gorge 14.



   Les dimensions du dispositif sont calculées de telle sorte que le diamètre intérieur minimum de la gorge 14 soit légèrement plus grand que le diamètre minimum D de l'ouverture pratiquée dans la paroi supérieure B du récipient.



   De même, la hauteur de la gorge 14 est légèrement inférieure à la hauteur H du bord rabattu vers l'intérieur, B1, de l'ouverture; par conséquent, lorsque le dispositif est fixé sur le récipient A, ce bord   B1    s'engage dans la gorge 14 de manière à solliciter élastiquement vers l'intérieur la matière plastique de la jupe 10, ce qui assure un contact étanche entre les pièces en présence.



   Ainsi que le montrent les fig. 2 et 3 des desssins, le dispositif est pourvu d'une partie annulaire supérieure 20 venue de moulage et conformée de manière à pouvoir retenir une capsule de fermeture C1 (fig. 1) dont la fixation est assurée par l'élasticité de la capsule   elle-meme.   



   Ainsi que le montre la fig. 2, l'écoulement du fluide à travers le dispositif peut se faire à travers un ou plusieurs trous. A cet effet, le dispositif est fermé à son sommet par une membrane 22 présentant une partie annulaire périphérique 23 plus mince, venue de moulage avec la membrane 22.



   Ainsi, on obtient un dispositif de fermeture hermétique, étanche et inviolable jusqu'à l'utilisation normale du récipient qu'il équipe. Le liquide contenu dans le récipient A peut être versé en déchirant simplement la membrane 22 le long de la partie annulaire plus mince 23 pour ouvrir le passage de sortie du dispositif.

   Par ailleurs, la fig. 3 montre une variante dans laquelle l'ouverture de sortie du dispositif est fermée par une membrane 22a pourvue de deux cavités 24, 25 fermées à leur tour par des membranes complémentaires 26, 27 venues de moulage avec la membrane principale 22a à laquelle elle sont reliées par de minces parties annulaires, de telle sorte que ces membranes complémentaires 26, 27 puissent être aisément arrachées, soit à l'aide d'un outil, soit simplement avec les ongles, pour former deux ouvertures ayant le diamètre respectif des cavités 24 et 25, la première ouverture, la plus grande, étant destinée à permettre l'écoulement du liquide contenu dans le récipient, tandis que l'autre ouverture, la plus petite, sert à l'entrée de l'air, ce qui évite le gargouillement du liquide à la sortie du récipient.



   Cette disposition est avantageuse en ce qu'elle rend le dispositif non seulement hermétique et étanche, mais encore inviolable avant l'utilisation normale du récipient; l'intégrité du dispositif de fermeture est la preuve que le contenu du flacon n'a pu être altéré. La capsule   C1    constitue un couvercle fermant le dispositif une fois que les membranes 26 et 27 ont été arrachées.



   Dans la variante que montre la fig. 5, le dispositif de fermeture hermétique C présente à sa partie supérieure plusieurs filets de vis 30 venus de moulage et destinés à recevoir un bouchon taraudé (non représenté).



   La membrane   22b    présente, dans cette variante, des cavités 24b qui peuvent être facilement perforées pour permettre l'écoulement du contenu liquide du récipient.



   Le dispositif de la fig. 6 comprend un corps   1 Oc    qui présente un fond également réalisé sous forme de membrane, mais qui est légèrement en retrait par rapport au bord supérieur dudit corps, ce bord étant évasé, comme le montre la figure en 32.



   Les dispositifs de fermeture C décrits peuvent se fixer sur une boîte en fer blanc, bidon ou récipient analogue A, avec ou sans fixation préalable de la capsule de fermeture   C1    sur le corps du dispositif.



   Le dispositif de fermeture hermétique C se fixe sur le dessus du récipient B en tirant parti de l'élasticité de la matière plastique du dispositif, c'està-dire en introduisant le bourrelet 12 à travers l'ouverture formée dans la paroi supérieure B du récipient, puis en exerçant une certaine pression sur le dispositif afin de forcer le bourrelet 12 à travers cette ouverture jusqu'au moment où la partie rabattue B1 rencontre le fond de plus petit diamètre de la gorge 14, afin de solidariser les pièces les unes aux autres; ceci est obtenu lorsque la paroi inférieure 16 de la gorge a légèrement dépassé le rebord rabattu B1, ce qui est facilité par l'élasticité du fond de la gorge 14 du fait de la présence du congé 15 qui se raccorde à ce fond.



   Ce contact étanche est maintenu, en outre, par l'effort de serrage qu'exercent les parois 16, 18 sur  le rebord B1, afin que l'arête de ce rebord vienne porter hermétiquement contre le fond de la gorge 14. Dans certains cas, le contact étanche entre le dispositif C et la paroi supérieure B du récipient
A peut être réalisé en rabattant par sertissage le rebord B1 de manière que celui-ci porte contre le fond de la gorge 14.



   C'est ainsi que le dispositif de fermeture hermétique 40 représenté à la fig. 7 se compose d'un corps sur lequel est venue de moulage une membrane supérieure de fermeture 41 comportant deux ou un plus grand nombre de saillies 42 pourvues de parois latérales plus minces que le reste de la membrane afin que ces saillies 42 puissent être facilement arrachées pour permettre l'écoulement du liquide hors du récipient. De plus, cette variante comprend une partie annulaire saillante et chanfreinée 43 qui sert de pare-gouttes et d'élément de retenue d'une capsule de fermeture. Une capsule amovible C1, de forme appropriée (voir fig. 1) peut ainsi être fixée élastiquement sur le corps du dispositif.

   En outre, le corps du dispositif présente une partie inférieure formée de manière à s'ajuster hermétiquement et étroitement contre le bord 47, rabattu vers l'extérieur du récipient d'une ouverture 44 pratiquée dans la paroi supérieure d'un récipient 46, ainsi que le montrent les fig. 7 et 8. Dans ce but, le dispositif de fermeture hermétique présente à sa partie inférieure un talon 49 destiné à pénétrer à l'intérieur même de la gorge résultant dudit bord 47 rabattu vers l'extérieur; enfin, cette partie inférieure du dispositif comporte une bride annulaire plate 50 ainsi qu'une gorge 51 destinée à recevoir l'arête proprement dite du bord 47 de l'ouverture 44.



   Ainsi, la bride annulaire plate 50, de largeur relativement importante, opposera une résistance appréciable à l'expansion radiale et constitue, de ce fait, une sorte d'anneau qui maintient le talon 49 dans la gorge 48 précitée pour assurer une solidarisation mécaniquement sûre et étanche aux fluides entre le dispositif et le récipient.



   De plus, la surface inférieure 52 (qui constitue une portée de surface importante) de la bride 50 (voir fig. 8) améliore l'étanchéité du joint entre le dispositif et la face supérieure de la paroi 45 du récipient, tout en augmentant la résistance du dispositif lorsqu'il est soumis à des sollicitations latérales et même axiales. En outre, cette surface accrue facilite la fixation permanente du dispositif de fermeture hermétique sur le récipient, lorsqu'elle est nécessaire, par exemple à l'aide de substances adhésives, de colles, de solvants, ou de tous autres moyens propres à assurer une solidarisation hermétique et permanente entre les pièces. Ainsi, des procédés de soudage, qu'ils soient du type thermique, par induction, électronique ou autre, peuvent être utilisés dans ce but.



   Suivant une autre variante qui fait l'objet des fig. 9 et 10 des dessins annexés, la bride saillante 50' du dispositif de fermeture hermétique surmonte une gorge   51' qui    surmonte à son tour un talon 53 destiné à se placer au-dessous de l'arête proprement dite 54 de l'ouverture 44 pratiquée dans la paroi supérieure du récipient. Dans ce cas, l'arête de cette ouverture est rabattue vers le bas et la surface relativement importante 55 (fig. 10) de la partie du dispositif hermétique qui vient en contact avec le récipient facilite la réalisation d'un joint étanche entre les pièces, par collage, soudage ou autre procédé, ainsi qu'il a été exposé plus haut.
  



  
 



  Hermetic closing device and quick fixing in flexible material,
 especially for metal container
 The present invention relates to a hermetic closure device and quick fixing in flexible material. This device can be made, for example, of natural or synthetic rubber, polystyrene, polyethylene or other synthetic resin and can be quickly attached to the upper wall of a container or a bottle, in particular on a container, canister or tin can, thin sheet metal or the like, of the type used for lubricating or edible oils, disinfectants, pharmaceuticals and the like.



   This hermetic closing device and quick fixing in flexible material, in particular for a metal container, is characterized in that it is produced by molding, in that it has the shape of an inverted cup and comprises a skirt provided at its lower part of a groove shaped so that, when the folded edge of an opening provided in the upper wall of a container is engaged in this groove, this opening is closed in a sealed manner, in that this skirt is arranged at its upper part so as to retain a closure cap and in that the bottom of the cup is formed by a membrane comprising at least one tear-off part which is limited by a thinner marginal part so that it can be easily separated from the rest of the membrane.



   The accompanying drawings show, by way of example, some embodiments of the object of the invention.



   On these drawings:
 fig. 1 shows in side elevation a hermetic closure device attached to a container;
 fig. 2 shows an axial section of the device seen separately;
 fig. 3 shows a similar section of a hermetic device fixed to the upper wall of a tin container;
 fig. 4 shows a plan view of the device shown in FIG. 3
 figs. 5 and 6 show in axial section other embodiments;
 fig. 7 shows on a larger scale and in axial section another embodiment;
 fig. 8 shows, in elevation with partial section, the device of FIG. 7 placed above the opening of a tin can, before it is attached to this opening; and
 figs. 9 and 10 correspond respectively to FIGS. 7 and 8 and show another embodiment.



   If one refers in more detail to the accompanying drawings, and in particular to FIGS. 1 to 6, it can be seen that a receptacle A of known type, for example a tin can, carries on its upper part B a hermetic closure device C.



   This device C comprises a body having a skirt 10 (FIG. 2) of substantially cylindrical shape, made of elastic plastic material, for example natural or synthetic rubber, or polystyrene, polyethylene or other similar synthetic resin.



   This skirt 10 has at its lower part an annular part 12 which forms an integral part thereof and which comprises an annular groove 14, here disposed on the outside. This groove 14 comprises a fillet 15, the radius of which is calculated so as to reinforce the remaining part of the wall for a purpose which will be explained below.



   The lower wall 16 of the groove 14 is flat in order to form a hermetic seal with the edge of the opening of the container.



   A similar flat surface is formed by the upper wall 18 opposite to the wall 16 of the groove, these two upper and lower walls being connected to the bottom of the groove 14 by said fillet 15.



   The upper wall B of the container A has a circular opening, the edge of which is folded towards the inside of the container as seen in B1, FIG. 3, so as to enter the groove 14.



   More exactly, the actual edge or edge of the opening fits into the groove 14 and bears against the lower wall 16 of this groove.



  Furthermore, the curved outer surface of the folded part B1 hermetically bears against the upper wall 18 of the groove 14.



   The dimensions of the device are calculated such that the minimum internal diameter of the groove 14 is slightly larger than the minimum diameter D of the opening made in the upper wall B of the container.



   Likewise, the height of the groove 14 is slightly less than the height H of the edge folded inwards, B1, of the opening; consequently, when the device is fixed on the container A, this edge B1 engages in the groove 14 so as to elastically urge the plastic material of the skirt 10 inwards, which ensures a sealed contact between the parts in presence.



   As shown in Figs. 2 and 3 of the drawings, the device is provided with an upper annular part 20 formed by molding and shaped so as to be able to retain a closing cap C1 (fig. 1), the fixing of which is ensured by the elasticity of the cap. -even.



   As shown in fig. 2, the fluid flow through the device can be through one or more holes. To this end, the device is closed at its top by a membrane 22 having a thinner peripheral annular part 23, molded with the membrane 22.



   Thus, a hermetic, leak-proof and tamper-proof closure device is obtained until the normal use of the container it equips. The liquid in container A can be poured by simply tearing the membrane 22 along the thinner annular portion 23 to open the outlet passage of the device.

   Furthermore, FIG. 3 shows a variant in which the outlet opening of the device is closed by a membrane 22a provided with two cavities 24, 25 closed in turn by complementary membranes 26, 27 molded with the main membrane 22a to which they are connected. by thin annular parts, so that these complementary membranes 26, 27 can be easily torn off, either with the aid of a tool or simply with the nails, to form two openings having the respective diameter of the cavities 24 and 25 , the first opening, the larger, being intended to allow the flow of the liquid contained in the container, while the other opening, the smaller, serves for the entry of air, which prevents the gurgling of the liquid leaving the container.



   This arrangement is advantageous in that it makes the device not only hermetic and sealed, but also inviolable before normal use of the container; the integrity of the closure device is proof that the contents of the vial could not be altered. The capsule C1 constitutes a cover closing the device once the membranes 26 and 27 have been torn off.



   In the variant shown in FIG. 5, the hermetic closure device C has at its upper part several screw threads 30 which are molded in and intended to receive a threaded plug (not shown).



   The membrane 22b has, in this variant, cavities 24b which can be easily perforated to allow the flow of the liquid contents of the container.



   The device of FIG. 6 comprises a body 1 Oc which has a bottom also produced in the form of a membrane, but which is slightly set back relative to the upper edge of said body, this edge being flared, as shown in the figure at 32.



   The described closure devices C can be attached to a tin can, can or similar container A, with or without prior attachment of the closure capsule C1 to the body of the device.



   The hermetic closure device C attaches to the top of the container B by taking advantage of the elasticity of the plastic material of the device, that is to say by introducing the bead 12 through the opening formed in the upper wall B of the device. container, then by exerting a certain pressure on the device in order to force the bead 12 through this opening until the folded part B1 meets the bottom of the smaller diameter of the groove 14, in order to secure the parts together. other; this is obtained when the lower wall 16 of the groove has slightly exceeded the folded edge B1, which is facilitated by the elasticity of the bottom of the groove 14 due to the presence of the fillet 15 which connects to this bottom.



   This sealed contact is maintained, moreover, by the tightening force exerted by the walls 16, 18 on the rim B1, so that the edge of this rim comes to bear hermetically against the bottom of the groove 14. In certain cases , the sealed contact between the device C and the upper wall B of the container
A can be produced by folding down by crimping the rim B1 so that the latter bears against the bottom of the groove 14.



   Thus, the hermetic closure device 40 shown in FIG. 7 consists of a body on which is molded an upper closure membrane 41 having two or more projections 42 provided with side walls thinner than the rest of the membrane so that these projections 42 can be easily torn off to allow the liquid to flow out of the container. In addition, this variant comprises a projecting and chamfered annular portion 43 which serves as a drip guard and as a retaining element of a closure cap. A removable capsule C1, of suitable shape (see fig. 1) can thus be elastically fixed to the body of the device.

   Further, the body of the device has a lower portion formed so as to fit tightly and tightly against the edge 47, folded outwardly of the container from an opening 44 in the top wall of a container 46, thus as shown in fig. 7 and 8. For this purpose, the hermetic closure device has at its lower part a heel 49 intended to penetrate inside the same groove resulting from said edge 47 folded towards the outside; finally, this lower part of the device comprises a flat annular flange 50 as well as a groove 51 intended to receive the actual edge of the edge 47 of the opening 44.



   Thus, the flat annular flange 50, of relatively large width, will oppose an appreciable resistance to the radial expansion and therefore constitutes a kind of ring which maintains the heel 49 in the aforementioned groove 48 to ensure a mechanically secure connection. and fluid tight between the device and the container.



   In addition, the lower surface 52 (which constitutes a significant surface area) of the flange 50 (see FIG. 8) improves the tightness of the seal between the device and the upper face of the wall 45 of the container, while increasing the seal. resistance of the device when it is subjected to lateral and even axial stresses. In addition, this increased surface area facilitates the permanent attachment of the hermetic closure device to the container, when necessary, for example using adhesive substances, glues, solvents, or any other means suitable for ensuring hermetic and permanent connection between the parts. Thus, welding processes, whether of the thermal, induction, electronic or other type, can be used for this purpose.



   According to another variant which is the subject of FIGS. 9 and 10 of the accompanying drawings, the projecting flange 50 'of the hermetic closure device surmounts a groove 51' which in turn surmounts a heel 53 intended to be placed below the actual ridge 54 of the opening 44 made. in the top wall of the container. In this case, the edge of this opening is folded down and the relatively large area 55 (fig. 10) of the part of the hermetic device which comes into contact with the container facilitates the creation of a tight seal between the parts. , by gluing, welding or other process, as was explained above.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION : Dispositif de fermeture hermétique et à fixation rapide en matière souple, notamment pour récipient métallique, caractérisé en ce qu'il est réalisé par moulage, en ce qu'il a la forme d'un godet inversé et comprend une jupe pourvue à sa partie inférieure d'une gorge conformée de manière que, lorsque le bord rabattu d'une ouverture prévue dans la paroi supérieure d'un récipient est engagé dans cette gorge, cette ouverture soit fermée d'une façon étanche, en ce que cette jupe est agencée à sa partie supérieure de manière à retenir une capsule de fermeture et en ce que le fond du godet est formé par une membrane comprenant au moins une partie arrachable qui est limitée par une partie marginale plus mince de manière à pouvoir être facilement séparée du reste de la membrane. CLAIM: Hermetic closing device and quick fixing in flexible material, in particular for a metal container, characterized in that it is produced by molding, in that it has the shape of an inverted cup and comprises a skirt provided at its lower part a groove shaped so that, when the folded edge of an opening provided in the upper wall of a container is engaged in this groove, this opening is closed in a sealed manner, in that this skirt is arranged in its upper part so as to retain a closure cap and in that the bottom of the cup is formed by a membrane comprising at least one tear-off part which is limited by a thinner marginal part so that it can be easily separated from the rest of the membrane. SOUS-REVENDICATIONS: 1. Dispositif de fermeture suivant la revendication, caractérisé en ce que la gorge est formée à l'extérieur de la jupe et est conformée de manière à pouvoir recevoir le bord de l'ouverture qui est rabattu vers l'intérieur du récipient. SUB-CLAIMS: 1. Closing device according to claim, characterized in that the groove is formed on the outside of the skirt and is shaped so as to be able to receive the edge of the opening which is folded towards the inside of the container. 2. Dispositif de fermeture suivant la revendication, caractérisé en ce que la gorge est formée à l'intérieur de la jupe et est conformée de manière à pouvoir recevoir le bord de l'ouverture qui est rabattu vers l'extérieur du récipient. 2. Closing device according to claim, characterized in that the groove is formed inside the skirt and is shaped so as to be able to receive the edge of the opening which is folded towards the outside of the container. 3. Dispositif de fermeture suivant la revendication, caractérisé en ce que la membrane formant le fond du godet comprend deux parties arrachables, l'une étant plus grande que l'autre et ayant pour rôle de permettre l'écoulement du liquide contenu dans le récipient, tandis que l'autre partie arrachable, plus petite, permet l'entrée d'air dans le récipient lorsqu'on vide celui-ci. 3. Closing device according to claim, characterized in that the membrane forming the bottom of the cup comprises two tear-off parts, one being larger than the other and having the role of allowing the flow of the liquid contained in the container. , while the other tear-off part, smaller, allows the entry of air into the container when it is emptied. 4. Dispositif de fermeture suivant la revendication, caractérisé en ce que la partie supérieure de la jupe présente des filets de vis sur lesquels est vissée une capsule taraudée. 4. Closing device according to claim, characterized in that the upper part of the skirt has screw threads onto which a threaded cap is screwed. 5. Dispositif de fermeture suivant la revendication, caractérisé en ce que le bord supérieur de la jupe est évasé de manière à retenir élastiquement la capsule de fermeture et à former pare-gouttes. 5. Closing device according to claim, characterized in that the upper edge of the skirt is flared so as to elastically retain the closure cap and to form a drip guard. 6. Dispositif de fermeture suivant la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé en ce que la gorge interne formée à la partie inférieure de la jupe surmonte un talon interne qui se raccorde avec une bride externe pourvue d'une face inférieure plane, destinée à augmenter la rigidité radiale du dispositif. 6. Closing device according to claim and sub-claim 2, characterized in that the internal groove formed at the lower part of the skirt surmounts an internal heel which is connected with an external flange provided with a flat lower face, intended to increase the radial rigidity of the device. 7. Dispositif de fermeture suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que la partie inférieure de la jupe est pourvue d'une nervure extérieure surmontant la gorge et destinée à porter contre la face supérieure du récipient, de façon à augmenter la rigidité radiale du dispositif. 7. Closing device according to claim and sub-claim 1, characterized in that the lower part of the skirt is provided with an outer rib surmounting the groove and intended to bear against the upper face of the container, so as to increase the radial rigidity of the device.
CH338721D 1955-12-12 1956-12-11 Hermetic closure device and quick fixing in flexible material, especially for metal container CH338721A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT338721X 1955-12-12

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH338721A true CH338721A (en) 1959-05-31

Family

ID=11238402

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH338721D CH338721A (en) 1955-12-12 1956-12-11 Hermetic closure device and quick fixing in flexible material, especially for metal container

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH338721A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0473678B1 (en) Spout for flasks and similar receptacles, with a piercing element for piercing a lid on receptacle necks
EP0187567B1 (en) Obturating device for tubes, flasks and other containers, the opening and closing of which are controlled by rotation
FR2511976A1 (en) END CLOSURE DEVICE FOR PLASTIC OR CARDBOARD CONTAINER WITH PLASTIC EDGES
EP1751023B1 (en) Perfume dispenser
EP0072294B1 (en) Inviolable telescopable cover for a container with a many-sided section
EP0475789A1 (en) Device to store separately at least two products and to mix them at the time of first use
FR2482050A1 (en) CAPSULE CAP CAPSULE
FR2685301A1 (en) ASSEMBLY FOR MIXING TWO DIFFERENTLY STORED PRODUCTS SEPARATELY.
EP1858475B1 (en) Closing device with integrated rotary closure for feeding bottle and bottle
CA2626051A1 (en) Closure device for a drink or liquid container
EP0297967A1 (en) Closure device with a pouring spout and a measuring cup provided with a pouring spout
EP2252525A2 (en) Device for sealing the neck of a container
EP0247645A1 (en) Closure for a container with a pouring opening closed by a membrane fixed by induction or conduction
BE1021463B1 (en) CAN BEVERAGE COVER WITH ARTICULATED GOULOT
FR3006458A1 (en) CORNEAL LENS CASE
FR2903970A1 (en) Food product packing case, has flap terminated by tab provided with drag line, where flap is initially connected to container using fixation zones that make hinge, which permit integration of cover to container
EP3634173B1 (en) Pot for cosmetic product
WO2007006954A1 (en) Closure with pouring means
FR2506726A1 (en) Detachable diaphragm design for a twin chamber container - to allow use of plastics materials with higher tear resistance than polyethylene
FR2765194A1 (en) SCREW-CLOSER POURER ASSEMBLY FOR A CONTAINER
WO2004113184A2 (en) Device for releasing a liquid or powdered material into a sealed container, and container comprising one such device
FR2565208A1 (en) Tamper-proof sealing-cap/pourer assembly
CH338721A (en) Hermetic closure device and quick fixing in flexible material, especially for metal container
CH616632A5 (en) Lid for closing containers
EP1181212B1 (en) Screw cap with pourer for closing a container neck