CH332700A - Track circuit - Google Patents

Track circuit

Info

Publication number
CH332700A
CH332700A CH332700DA CH332700A CH 332700 A CH332700 A CH 332700A CH 332700D A CH332700D A CH 332700DA CH 332700 A CH332700 A CH 332700A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
track
capacitor
valve
pulses
circuit
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Pierre Leroy Emile Marcel
Original Assignee
Pierre Leroy Emile Marcel
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Pierre Leroy Emile Marcel filed Critical Pierre Leroy Emile Marcel
Publication of CH332700A publication Critical patent/CH332700A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L23/00Control, warning, or like safety means along the route or between vehicles or vehicle trains
    • B61L23/08Control, warning, or like safety means along the route or between vehicles or vehicle trains for controlling traffic in one direction only
    • B61L23/14Control, warning, or like safety means along the route or between vehicles or vehicle trains for controlling traffic in one direction only automatically operated
    • B61L23/16Track circuits specially adapted for section blocking
    • B61L23/168Track circuits specially adapted for section blocking using coded current
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L1/00Devices along the route controlled by interaction with the vehicle or vehicle train, e.g. pedals
    • B61L1/18Railway track circuits
    • B61L1/181Details
    • B61L1/188Use of coded current

Description

  

  Circuit de voie    La présente invention est relative aux sys  tèmes de sécurité qui sont utilisés dans l'ex  ploitation des chemins de fer et connus sous  le nom de   circuits de voie      .     



  On sait que dans ces systèmes la présence  d'un train ou d'un véhicule quelconque sur  une partie     déterminée    de la voie est signalée  par le fait que les essieux du train ou du véhi  cule établissent entre les deux rails une con  nexion électrique, dite   shunt  , ce qui fait  tomber l'armature d'un relais de voie qui est  normalement attirée.  



  Il arrive, pour des causes diverses, par  exemple sous l'effet de<B>la</B> circulation de véhi  cules légers (autorails ou draisines) ou lorsque  les portions de voie sont défectueuses (pré  sence de sable ou d'une autre pellicule isolante  sur la table de rail), que le shunt soit trop ré  sistant pour entraîner la chute du relais de  voie. Ce phénomène est     susceptible    de causer  des dérangements ou même des accidents.  



  Conformément à l'invention, les inconvé  nients ci-dessus sont éliminés par un circuit  de voie fonctionnant avec de courtes impul  sions périodiques de courant dont la tension  de crête assure la perforation des couches de  mauvaise conductibilité susceptibles d'appa  raître entre les rails et les roues des véhicules,  caractérisé par un générateur d'impulsions qui    contient un dispositif     conjoncteur    réglable,  agencé pour fermer périodiquement le circuit  de décharge d'un condensateur constamment  rechargé à un taux réglable par une source à  courant continu, et par un récepteur d'impul  sions qui alimente un relais de voie relié par  l'intermédiaire d'une soupape à     conductibilité     unidirectionnelle.  



  Le générateur d'impulsions peut être cons  titué par un dispositif ou relais à relaxation  qui est interposé entre le circuit de voie et une  source de courant continu. Suivant les exem  ples de réalisation décrits dans la suite, les im  pulsions sont fournies à l'aide d'un relais élec  tronique, tandis que le relais de voie est relié  au circuit de voie par l'intermédiaire d'un cir  cuit à accumulation d'énergie qui permet au  relais de rester en position active pendant les       intervalles    de temps qui séparent deux pulsa  tions de tension successives. Afin d'éliminer  toutes actions extérieures indésirables sur le  fonctionnement des circuits de voie, des liai  sons appropriées de couplage peuvent être  prévues entre l'émetteur et le récepteur des  impulsions.  



  Les dessins annexés montrent, à titre  d'exemple, plusieurs formes d'exécution de  l'objet de l'invention.      La     fig.    1 représente le schéma électrique  d'un circuit de voie à tension disruptive.  



  La     fig.    2 représente la courbe de variation  de la tension aux bornes du primaire du trans  formateur d'alimentation du circuit de voie, en  fonction du temps.  



  La     fig.    3 représente le graphique de varia  tion de la tension aux bornes du secondaire du  transformateur d'alimentation du circuit de  voie, en fonction du temps.  



  La     fig.    4 représente le graphique des va  riations de la tension aux bornes du relais de  voie, en fonction du temps.  



  La     fig.    5 est un schéma relatif à un circuit  de voie     pourvu    de moyens de couplage in  ductifs entre le récepteur et l'émetteur.  



  La     fig.    6 est une variante de la     fig.    5 dans  laquelle la synchronisation entre l'émetteur et  le récepteur est assurée par un émetteur auxi  liaire.  



  La     fig.    7 est une autre variante dans la  quelle la synchronisation est assurée par une  ligne d'alimentation commune.  



  Comme on le voit sur la     fig.    1, un circuit  de voie comporte des files de rails 1 et 2 sé  parées des files correspondantes des cantons  adjacents par des joints isolants 3 ; les files 1  et 2 peuvent être shuntées par un ou plusieurs  essieux 4.  



  A l'entrée dû circuit de voie, l'alimenta  tion est assurée par une source 5 de courant  continu, source dont le débit est réglé par un  rhéostat ou organe équivalent 7.  



  Le courant ainsi réglé est appliqué aux  bornes d'un condensateur 6 qui sont par ail  leurs reliées à un circuit à décharge brusque ;  ce dernier est constitué par le primaire d'un  transformateur 8 monté en série avec un dis  positif     conjoncteur    9.  



  Dans l'exemple représenté, ce dispositif       conjoncteur    est un thyratron dont la grille est  mise sous tension de polarisation par une  source de courant continu 11 dont le débit est  réglé par un potentiomètre 10. Bien entendu    le circuit de grille peut être exécuté de toute  autre façon adéquate.  



  L'entrée du circuit de voie est reliée au  secondaire du transformateur 8 et la sortie du  circuit de voie est reliée au primaire d'un  transformateur 12 dont le secondaire est relié  aux bornes d'un relais de voie 13, avec inter  position en série d'un redresseur 14 et en pa  rallèle, en aval de ce redresseur, d'un conden  sateur 15. Comme dans tous les relais de voie,  le bobinage 13 actionne un ou plusieurs con  tacts 20 de fermeture de circuits. Le bobinage  13 peut être du type des bobinages normaux  à courant continu, mais il est, de préférence,  choisi à impédance relativement élevée.  



  Le fonctionnement de l'appareillage ainsi  décrit est le suivant : le condensateur 6 est  constamment chargé par le courant réglé de  la source 5 et la tension<B>El</B> aux bornes de ce  condensateur augmente comme représenté par  la branche ascendante 16 de la courbe de la       fig.    2, en fonction du temps. Lorsque cette  tension<B>El</B> atteint une valeur déterminée, le       conjoncteur    9, dont la tension de grille est  convenablement réglée, s'amorce et laisse pas  ser brusquement le courant de décharge du  condensateur 6.  



  La décharge est représentée, en fonction  du temps, par une chute de tension brusque  selon la courbe 17 de la     fig.    -2 ; elle induit  dans le secondaire du transformateur 8 un  courant dont la tension correspondante est re  présentée sur la     fig:    3 par les pointes 18 de  très faible durée. Ces pointes de tension 18,  créées périodiquement plusieurs fois par se  conde par exemple, ont une durée     t1    considé  rablement plus courte que les intervalles     t2     qui les séparent et qui correspondent aux pé  riodes de charge du condensateur 6.  



  En l'absence d'un essieu 4, ces impulsions  de tension 18 se propagent le long des rails 1  et 2 avec une certaine atténuation et excitent  périodiquement le transformateur de sortie 12.  Les tensions induites dans le secondaire de     ce     transformateur alimentent l'accumulateur  d'énergie constitué par le condensateur 15 et  ce dernier ne peut se décharger, du fait de la  présence du redresseur 14, que dans le bobi-      nage 13 du relais de voie ; la tension     E3    aux  bornes est une tension en dents de scie qui est  représentée sur la     fig.    4 par la. courbe 19.  Cette tension présente toujours une valeur po  sitive de sorte que le contact 20 (voir     fig.    1)  reste toujours attiré par un courant continu  ondulé.  



  Lorsque la voie est shuntée par un essieu  de véhicule 4, la tension de pointe des impul  sions périodiques 18, tension qui peut être de  l'ordre de 60 à 100 volts par exemple, est tou  jours suffisante pour amorcer et faire passer,  même dans les conditions les plus défavorables  pour le contact rails-bandages, un courant de  court-circuit ; il s'établit ainsi une dérivation  ou shunt efficace qui provoque la chute cer  taine en position de repos du contact 20 du  relais 13. L'expérience montre en effet que  la tension     E3    devient pratiquement nulle, quel  que soit l'état de la voie et quelle que soit la  nature du véhicule. Il est à noter que ce résul  tat très avantageux ne peut pas être atteint par  les circuits habituels alimentés à faible con  sommation en courant continu.  



       Etant    donné que la durée     t1    des impulsions  est en outre beaucoup plus courte que la durée  des intervalles de temps     tj,    les constantes élec  triques des différents circuits étant choisies à  cet effet, la puissance qui est nécessaire pour  alimenter un tel circuit de voie reste de l'ordre  d'une .centaine de watts par exemple, ce qui  est tout à fait acceptable, malgré la puissance  instantanée assez élevée qui     apparait    lors de  l'établissement des points 18 et qui permet de  produire à coup sûr le     shuntage    efficace par  des décharges disruptives entre les roues et  les rails.  



  Il y a lieu de noter également que la dé  faillance éventuelle de n'importe quel élément  du dispositif décrit a pour effet de provoquer  la chute en position de repos du contact 20,  de sorte que l'installation répond d'une façon  complète aux règles de sécurité qui doivent  être observées en matière de signalisation.  



  Il est entendu que l'émetteur     d'impulsions     de courant à tension disruptive pourrait être  du type purement mécanique, électromécani  que ou autre. De même, le dispositif accumu-         lateur    de l'énergie des impulsions à l'entrée du  relais de voie pourrait également être d'une  nature quelconque et emmagasiner l'énergie  sous des formes diverses.  



  Le circuit de voie qu'on vient de décrire  est peu sensible aux perturbations diverses  venant de l'extérieur. On peut toutefois amé  liorer sensiblement son fonctionnement par  élimination plus complète de toute influence  extérieure autre que le     shuntage    proprement  dit, en écartant, par exemple, les effets des cir  cuits de voie adjacents ou superposés et ceux  des surtensions accidentelles ou d'impulsions  parasites d'une nature quelconque.  



  A cet effet, les récepteurs des circuits de  voie sont agencés pour     obéir    uniquement et  sélectivement aux émetteurs déterminés d'im  pulsions.  



  Cette     sensibilité    sélective est obtenue par  un couplage de synchronisation entre les  émetteurs et les récepteurs correspondants,  chacun des récepteurs comportant un élément  de conductibilité intermittente qui est com  mandée pour     apparaitre    à la même cadence  que celle des impulsions qui doivent être ac  tives. Pour agir toujours dans le sens qu'im  pose la sécurité, ces dispositions peuvent en  outre comporter des moyens appropriés de  filtrage.  



  Suivant la     fig.    5, le récepteur R comporte,  au lieu du redresseur 14 de la     fig.    1, un élé  ment 24 à conductibilité unilatérale et inter  mittente.     Il    peut être constitué par une sou  pape électronique ou ionique, un transistor,  un relais rapide ou autre. Dans l'exemple  considéré, il est constitué par un tube à ca  thode froide pourvu d'une électrode de com  mande ou d'amorçage 24a. Le circuit de com  mande ou d'amorçage relié à cette électrode  comporte un enroulement d'un transformateur  de couplage 22 dont le second enroulement est  réuni par une ligne     bifilaire    de synchronisa  tion 23 à un autre transformateur de couplage  21.

   Un enroulement de ce dernier est inséré  dans le circuit de sortie de la soupape 9 de  l'émetteur E.  



  En fonctionnement, chaque impulsion  fournie par E excite, par l'intermédiaire des      transformateurs 21 et 22, et de la ligne 23,  l'électrode de commande 24a et rend conduc  teur le tube 24 à cathode froide qui, normale  ment, en dehors de la durée de ces impulsions,  reste non conducteur. Il en résulte que le relais  de voie 13 ne peut être excité que si les im  pulsions transmises par les rails 1 et 2 et par  les transformateurs 8 et 12 coïncident exacte  ment avec les impulsions auxiliaires de syn  chronisation transmises par la ligne de cou  plage 23. En dehors de cette concordance des  deux trains d'impulsions, le récepteur R est  insensible aux actions extérieures qui pour  raient émaner, par exemple, de circuits de voie  voisins.  



  L'agencement ainsi conçu élimine prati  quement toute perturbation indésirable. Il-peut  toutefois arriver qu'une tension transitoire ac  cidentelle apparaissant entre les rails 1 et 2  puisse être transmise, d'une     part,    par les trans  formateurs 8, 21 et 22 et, d'autre part, par le  transformateur 12, de façon telle     qu'il    en ré  sulte une excitation indésirable du relais de  voie 13.  



  Cette éventualité est écartée, conformé  ment au schéma représenté sur la     fig.    6, où le  transformateur de couplage 21 de la     fig.    5 est  remplacé par un transformateur 21a dont le  primaire est inséré, non pas dans le circuit  anodique de la soupape ionique 9, mais dans  le circuit de grille de cette soupape. Par ail  leurs, la source de courant électrique 11 qui  polarise la grille est réglée de façon telle que  la décharge ne s'amorce plus spontanément  dans ladite soupape 9. L'amorçage de cette  décharge est commandé par une source auxi  liaire 25 de synchronisation qui alimente la  ligne de synchronisation 23a par des fils 26 en  fournissant des   impulsions pilotes      .     



  Ces impulsions pilotes ont pour effet de  modifier la polarisation de grille de la soupape  9 de façon à provoquer la décharge dans cette  soupape en même temps que d'exciter en syn  chronisme l'électrode 24a du tube 24 à ca  thode froide, ou d'un autre dispositif équiva  lent, rendant ce tube 24 conducteur. Par ces  moyens, la ligne de synchronisation 23a n'est  plus affectée par des surtensions qui pourraient    apparaître dans le circuit de voie 1, 2 ; l'éli  mination de divers effets extérieurs est donc  rendue beaucoup plus complète.  



  Dans certains cas, surtout lorsque les cir  cuits de voie ont une longueur considérable, il  peut être désirable d'éviter l'utilisation de li  gnes spéciales de synchronisation telles que  les lignes 23 ou 23a. Il est possible, comme  cela est montré sur la     fig.    7, de remplacer     ces     lignes de synchronisation par une ligne d'ali  mentation 30 à courant alternatif qui suit gé  néralement la voie.  



  Sur cette figure, l'émetteur E, représenté  schématiquement par un rectangle, est relié à  une extrémité de la voie par des connexions  8a et le récepteur R est relié à l'extrémité op  posée de ladite voie par des connexions 12a,  ce récepteur R étant également schématisé par  un rectangle. Les transformateurs de couplage  31 et 32 sont du type connu de   transforma  teurs de pointes   dont les circuits magnéti  ques présentent une courbe d'aimantation pra  tiquement rectangulaire. Ils sont reliés par l'un  de leurs enroulements, respectivement à  l'émetteur E et au récepteur R, leurs autres  enroulements étant reliés aux deux conduc  teurs de la ligne 30.  



  Si la ligne 30 est sous une tension alterna  tive à 50 Hz, par exemple, chacun de ces  transformateurs 31 et 32 fournit ainsi 50  courtes impulsions de tension positive et au  tant d'impulsions de tension négative par se  conde. Les impulsions négatives demeurent  inactives, tandis que les pointes positives défi  nissent les moments où les soupapes 9 et 24  sont prêtes à fonctionner.  



  Dans ces conditions, si la polarisation de       grille    de la soupape 9 est réglée comme dans  le cas de la     fig.    6, mais devient active sous  l'effet de l'impulsion     pilote    qui est fournie par  le transformateur 31, la décharge de cette sou  pape 9 s'amorce dès que la tension aux bornes  du condensateur 6 atteint une valeur prédéter  minée. On obtient ainsi les mêmes résultats de  synchronisation qu'avec les moyens décrits en  regard de la     fig.    6, mais sans aucune ligne spé  ciale de synchronisation.

             Etant    donné que, dans certains cas, la pro  pagation des impulsions le long des rails 1 et 2  peut s'accompagner de phénomènes de dé  phasage, on peut, si cela est nécessaire, faire  appel à des systèmes correcteurs de déphasage  placés convenablement dans les circuits de  synchronisation. Dans le cas de la     fig.    7, il est  possible d'insérer un tel correcteur 33 dans le  circuit qui relie l'un des transformateurs 31  ou 32 à la ligne 30, ou bien dans les circuits  des deux transformateurs 31 et 32. Dans le cas  de l'agencement schématisé sur la     fig.    6, un  tel correcteur de déphasage 34 peut être placé  sur l'une des branches du circuit de synchro  nisation 23a.  



  L'agencement de ces déphaseurs de correc  tion peut être du genre de ceux qui sont utili  sés dans les ponts bien connus à     résistance-          inductance    et potentiomètres, imaginés par       Alexanderson,    ou de tout autre dispositif équi  valent.  



  Les moyens ci-dessus décrits peuvent être,  dans certains cas, utilement complétés par des  dispositifs de filtrage destinés plus particuliè  rement à éliminer les effets perturbateurs de  tensions à fréquences industrielles qui peuvent  apparaître dans la voie. Il peut, en effet, se  produire qu'une alternance positive d'une telle  tension se présente sur l'anode du tube 24 au  moment précis où son électrode d'amorçage  24a reçoit, par le transformateur 22 ou par  le   transformateur de pointe   32, une impul  sion également positive. Dans ce cas, même  si aucune impulsion n'est transmise par le  transformateur 12 (cas du     shumage,    par  exemple), le relais de voie 13 pourrait être ex  cité.

   Cette éventualité peut être écartée à l'aide  de dispositifs de filtrage désignés par la lettre  F sur les     fig.    5, 6 et 7.  



       Etant    donné que la fréquence normale des  impulsions, fournie par l'émetteur E (qui peut  être, par exemple, de 1 à 2 Hz) est très infé  rieure à la fréquence industrielle, qui est de  l'ordre de 50 Hz, le filtrage est facile et il peut  être réalisé par les moyens de la technique ha  bituelle des filtres dénommés   passe-bas  .  



  A titre d'exemple, comme représenté sur  la fi-. 6, le filtre passe-bas est constitué à l'aide    d'un redresseur 14a monté en série avec un  condensateur 27 dans le circuit     d'alimentation     du transformateur 12 et ce montage est com  plété par une résistance de décharge 28, bran  chée en dérivation sur le condensateur 27 et  le primaire du transformateur 12. Un tel cir  cuit de filtrage tient compte des considéra  tions de sécurité, impératives dans la signali  sation ferroviaire.  



  Les constantes du circuit formé par le  condensateur 27, la     résistance    28 et le pri  maire du transformateur 12 sont choisis pour  que le condensateur 27 se décharge très len  tement, mais juste assez vite pour pouvoir  être périodiquement rechargé par les impul  sions normales ; ce circuit à grande constante  de temps bloque pratiquement les 50 impul  sions positives par seconde qui pourraient  passer par le redresseur 14a, de sorte que les  tensions à fréquences industrielles restent sans  effet sur le relais de voie 13;

   pour parer au dan  ger de claquage de     ce    condensateur 27,     il    est  possible d'insérer dans son circuit un     fusible    29  qui vient à se couper sous l'effet des courants  alternatifs prenant une valeur excessive, en cas  de défaillance du condensateur.



  Track circuit The present invention relates to safety systems which are used in the operation of railways and known under the name of track circuits.



  It is known that in these systems the presence of a train or of any vehicle on a determined part of the track is indicated by the fact that the axles of the train or of the vehicle establish an electrical connection between the two rails, called shunt, which drops the armature of a channel relay which is normally attracted.



  It happens, for various causes, for example under the effect of <B> the </B> traffic of light vehicles (railcars or draisines) or when the sections of track are defective (presence of sand or other insulating film on the rail table), that the shunt is too strong to cause the track relay to fall. This phenomenon is likely to cause disturbances or even accidents.



  In accordance with the invention, the above drawbacks are eliminated by a track circuit operating with short periodic current pulses, the peak voltage of which ensures the perforation of the layers of poor conductivity liable to appear between the rails and vehicle wheels, characterized by a pulse generator which contains an adjustable switch device, arranged to periodically close the discharge circuit of a capacitor constantly recharged at an adjustable rate by a direct current source, and by a receiver of pulse which feeds a track relay connected via a unidirectional conductivity valve.



  The pulse generator can be constituted by a relaxation device or relay which is interposed between the track circuit and a direct current source. According to the exemplary embodiments described below, the pulses are supplied using an electronic relay, while the track relay is connected to the track circuit by means of a storage circuit. energy which allows the relay to remain in the active position during the time intervals which separate two successive voltage pulses. In order to eliminate any unwanted external actions on the operation of the track circuits, suitable coupling links can be provided between the transmitter and the receiver of the pulses.



  The appended drawings show, by way of example, several embodiments of the object of the invention. Fig. 1 represents the electric diagram of a circuit of disruptive voltage track.



  Fig. 2 represents the variation curve of the voltage at the terminals of the primary of the supply transformer of the track circuit, as a function of time.



  Fig. 3 shows the graph of the variation of the voltage at the terminals of the secondary of the track circuit supply transformer, as a function of time.



  Fig. 4 represents the graph of the variations of the voltage at the terminals of the channel relay, as a function of time.



  Fig. 5 is a diagram relating to a track circuit provided with inductive coupling means between the receiver and the transmitter.



  Fig. 6 is a variant of FIG. 5 in which the synchronization between the transmitter and the receiver is ensured by an auxiliary transmitter.



  Fig. 7 is another variant in which the synchronization is ensured by a common supply line.



  As seen in fig. 1, a track circuit comprises rows of rails 1 and 2 separated from the corresponding rows of the adjacent blocks by insulating joints 3; rows 1 and 2 can be bypassed by one or more axles 4.



  At the input of the track circuit, the power supply is provided by a direct current source 5, the source of which is regulated by a rheostat or equivalent device 7.



  The current thus regulated is applied to the terminals of a capacitor 6 which are by ail their connected to a sudden discharge circuit; the latter is formed by the primary of a transformer 8 mounted in series with a positive circuit breaker 9.



  In the example shown, this contactor device is a thyratron, the gate of which is put under bias voltage by a direct current source 11, the flow rate of which is regulated by a potentiometer 10. Of course, the gate circuit can be executed from any other. adequately.



  The input of the track circuit is connected to the secondary of transformer 8 and the output of the track circuit is connected to the primary of a transformer 12, the secondary of which is connected to the terminals of a track relay 13, with inter position in series a rectifier 14 and in parallel, downstream of this rectifier, a capacitor 15. As in all track relays, the winding 13 actuates one or more contacts 20 for closing circuits. The coil 13 may be of the type of normal direct current coils, but it is preferably chosen at relatively high impedance.



  The operation of the apparatus thus described is as follows: the capacitor 6 is constantly charged by the regulated current of the source 5 and the voltage <B> El </B> at the terminals of this capacitor increases as represented by the ascending branch 16 of the curve of FIG. 2, as a function of time. When this voltage <B> El </B> reaches a determined value, the contactor 9, the gate voltage of which is suitably adjusted, is activated and does not suddenly let the discharge current of the capacitor 6.



  The discharge is represented, as a function of time, by a sudden drop in voltage along curve 17 of FIG. -2; it induces a current in the secondary of transformer 8, the corresponding voltage of which is shown in FIG. 3 by the tips 18 of very short duration. These voltage peaks 18, created periodically several times per second for example, have a duration t1 considerably shorter than the intervals t2 which separate them and which correspond to the charging periods of the capacitor 6.



  In the absence of an axle 4, these voltage pulses 18 propagate along the rails 1 and 2 with a certain attenuation and periodically excite the output transformer 12. The voltages induced in the secondary of this transformer supply the accumulator. energy formed by capacitor 15 and the latter can only be discharged, due to the presence of rectifier 14, in winding 13 of the track relay; the voltage E3 at the terminals is a sawtooth voltage which is shown in FIG. 4 by the. curve 19. This voltage always has a positive value so that the contact 20 (see fig. 1) always remains attracted by an undulating direct current.



  When the track is bypassed by a vehicle axle 4, the peak voltage of the periodic pulses 18, a voltage which may be of the order of 60 to 100 volts for example, is always sufficient to initiate and pass, even in the most unfavorable conditions for the rail-tire contact, a short-circuit current; an effective shunt or shunt is thus established which causes the certain drop in the rest position of contact 20 of relay 13. Experience shows that the voltage E3 becomes practically zero, whatever the state of the channel. and whatever the nature of the vehicle. It should be noted that this very advantageous result cannot be achieved by the usual circuits supplied with low consumption in direct current.



       Since the duration t1 of the pulses is also much shorter than the duration of the time intervals tj, the electrical constants of the various circuits being chosen for this purpose, the power which is necessary to supply such a track circuit remains the order of a hundred watts for example, which is quite acceptable, despite the fairly high instantaneous power which appears during the establishment of points 18 and which makes it possible to produce undoubtedly efficient shunting by disruptive discharges between wheels and rails.



  It should also be noted that the possible failure of any element of the device described has the effect of causing the contact 20 to fall into the rest position, so that the installation fully complies with the rules. safety measures that must be observed in terms of signage.



  It is understood that the emitter of current pulses with breakdown voltage could be of the purely mechanical, electromechanical or other type. Likewise, the device for accumulating the energy of the pulses at the input of the track relay could also be of any nature and store energy in various forms.



  The track circuit which has just been described is not very sensitive to various disturbances coming from outside. However, its operation can be appreciably improved by more complete elimination of any external influence other than the shunt itself, by excluding, for example, the effects of adjacent or superimposed track circuits and those of accidental overvoltages or parasitic pulses 'any kind.



  For this purpose, the receivers of the track circuits are arranged to obey only and selectively the determined emitters of impulses.



  This selective sensitivity is obtained by a synchronization coupling between the transmitters and the corresponding receivers, each of the receivers comprising an element of intermittent conductivity which is commanded to appear at the same rate as that of the pulses which must be active. In order to always act in the sense required by security, these provisions may also include appropriate filtering means.



  According to fig. 5, the receiver R comprises, instead of the rectifier 14 of FIG. 1, an element 24 with unilateral and intermittent conductivity. It can be constituted by an electronic or ionic valve, a transistor, a fast relay or other. In the example considered, it consists of a cold AC tube provided with a control or ignition electrode 24a. The control or starting circuit connected to this electrode comprises a winding of a coupling transformer 22, the second winding of which is joined by a two-wire synchronization line 23 to another coupling transformer 21.

   A winding of the latter is inserted into the output circuit of the valve 9 of the emitter E.



  In operation, each pulse supplied by E excites, via transformers 21 and 22, and line 23, the control electrode 24a and turns on the cold cathode tube 24 which, normally, outside of the duration of these pulses remains non-conductive. As a result, the track relay 13 can only be energized if the pulses transmitted by rails 1 and 2 and by transformers 8 and 12 exactly coincide with the auxiliary synchronization pulses transmitted by neck line 23. Apart from this concordance of the two trains of pulses, the receiver R is insensitive to external actions which could emanate, for example, from neighboring track circuits.



  The arrangement thus conceived practically eliminates any undesirable disturbance. It may however happen that an ac cidental transient voltage appearing between the rails 1 and 2 can be transmitted, on the one hand, by the transformers 8, 21 and 22 and, on the other hand, by the transformer 12, of such that an unwanted energization of the channel relay 13 results.



  This possibility is ruled out, in accordance with the diagram shown in FIG. 6, where the coupling transformer 21 of FIG. 5 is replaced by a transformer 21a, the primary of which is inserted, not in the anode circuit of the ionic valve 9, but in the gate circuit of this valve. Moreover, the source of electric current 11 which polarizes the grid is adjusted so that the discharge no longer starts spontaneously in said valve 9. The initiation of this discharge is controlled by an auxiliary synchronization source 25 which feeds the synchronization line 23a by wires 26 by providing pilot pulses.



  These pilot pulses have the effect of modifying the gate polarization of the valve 9 so as to cause the discharge in this valve at the same time as to excite in synchronism the electrode 24a of the tube 24 with cold ca thode, or of another device equivalent slow, making this tube 24 conductive. By these means, the synchronization line 23a is no longer affected by overvoltages which could appear in the track circuit 1, 2; the elimination of various external effects is therefore made much more complete.



  In some cases, especially where the track circuits are of considerable length, it may be desirable to avoid the use of special timing lines such as lines 23 or 23a. It is possible, as shown in fig. 7, to replace these synchronization lines with an AC power supply line 30 which generally follows the track.



  In this figure, the emitter E, represented schematically by a rectangle, is connected to one end of the channel by connections 8a and the receiver R is connected to the posed end of said channel by connections 12a, this receiver R also being represented by a rectangle. The coupling transformers 31 and 32 are of the known type of peak transformers, the magnetic circuits of which have a practically rectangular magnetization curve. They are connected by one of their windings, respectively to the emitter E and to the receiver R, their other windings being connected to the two conductors of line 30.



  If the line 30 is at 50 Hz alternating voltage, for example, each of these transformers 31 and 32 thus supplies 50 short positive voltage pulses and as many negative voltage pulses per second. The negative pulses remain inactive, while the positive spikes define the times when valves 9 and 24 are ready to operate.



  Under these conditions, if the gate bias of the valve 9 is adjusted as in the case of fig. 6, but becomes active under the effect of the pilot pulse which is supplied by the transformer 31, the discharge of this valve 9 starts as soon as the voltage across the capacitor 6 reaches a predeter mined value. The same synchronization results are thus obtained as with the means described with reference to FIG. 6, but without any special synchronization line.

             Since, in certain cases, the propagation of the pulses along the rails 1 and 2 may be accompanied by phasing phenomena, it is possible, if necessary, to use phase-shift correcting systems placed suitably in the synchronization circuits. In the case of fig. 7, it is possible to insert such a corrector 33 in the circuit which connects one of the transformers 31 or 32 to the line 30, or else in the circuits of the two transformers 31 and 32. In the case of the schematic arrangement in fig. 6, such a phase shift corrector 34 can be placed on one of the branches of the synchronization circuit 23a.



  The arrangement of these correction phase shifters may be of the kind used in the well known resistance-inductance and potentiometer bridges, devised by Alexanderson, or any other equivalent device.



  The means described above can be, in certain cases, usefully supplemented by filtering devices intended more particularly to eliminate the disturbing effects of voltages at industrial frequencies which may appear in the channel. It may, in fact, occur that a positive half-wave of such a voltage is present on the anode of the tube 24 at the precise moment when its starting electrode 24a receives, by the transformer 22 or by the peak transformer 32 , an equally positive impulse. In this case, even if no pulse is transmitted by transformer 12 (in the case of shumage, for example), the channel relay 13 could be activated.

   This possibility can be ruled out by using filtering devices designated by the letter F in fig. 5, 6 and 7.



       Since the normal frequency of the pulses, supplied by the transmitter E (which can be, for example, from 1 to 2 Hz) is much lower than the industrial frequency, which is of the order of 50 Hz, the filtering is easy and can be achieved by means of the usual technique of so-called low-pass filters.



  By way of example, as shown in fi-. 6, the low-pass filter is formed using a rectifier 14a connected in series with a capacitor 27 in the supply circuit of transformer 12 and this assembly is completed by a discharge resistor 28, connected in bypass on the capacitor 27 and the primary of the transformer 12. Such a filtering circuit takes into account the safety considerations which are imperative in the railway signaling.



  The constants of the circuit formed by capacitor 27, resistor 28 and the primary of transformer 12 are chosen so that capacitor 27 discharges very slowly, but just fast enough to be able to be periodically recharged by normal pulses; this high time constant circuit practically blocks the 50 positive pulses per second which could pass through the rectifier 14a, so that the voltages at industrial frequencies have no effect on the channel relay 13;

   to avoid the danger of breakdown of this capacitor 27, it is possible to insert into its circuit a fuse 29 which cuts out under the effect of alternating currents taking an excessive value, in the event of failure of the capacitor.

 

Claims (1)

REVENDICATION Circuit de voie fonctionnant avec des courtes impulsions périodiques de courant dont la ten sion de crête assure la perforation des couches de mauvaise conductibilité susceptibles d'ap- paraitre entre les rails et les roues des véhicu les, caractérisé par un générateur d'impulsions qui contient un dispositif conjoneteur réglable, agencé pour fermer périodiquement le circuit de décharge d'un condensateur constamment rechargé à un taux réglable par une source à courant continu, CLAIM Track circuit operating with short periodic current pulses, the peak voltage of which ensures the perforation of poor conductivity layers liable to appear between the rails and the wheels of vehicles, characterized by a pulse generator which contains an adjustable conjonetor device, arranged to periodically close the discharge circuit of a capacitor constantly recharged at an adjustable rate by a direct current source, et par un récepteur d'impul sions qui alimente un relais de voie relié à la voie par l'intermédiaire d'une soupape à con- ductibilité unidirectionnelle. SOUS-REVENDICATIONS 1. Circuit de voie suivant la revendication, caractérisé en ce que le récepteur comporte un condensateur disposé pour maintenir le relais de voie normalement attiré, et en amont de ce condensateur une soupape dont la conductibi- lité est périodiquement établie par une élec trode de commande qui agit en synchronisme avec les impulsions émises par le générateur. 2. and by a pulse receiver which feeds a track relay connected to the track via a one-way conductive valve. SUB-CLAIMS 1. Track circuit according to claim, characterized in that the receiver comprises a capacitor arranged to keep the track relay normally attracted, and upstream of this capacitor a valve whose conductivity is periodically established by an electric control trode which acts in synchronism with the pulses emitted by the generator. 2. Circuit de voie suivant la revendication, caractérisé en ce que le conjoncteur est cons titué par un tube à décharge comportant une grille de commande. 3. Circuit de voie suivant la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que la conductibilité unidirectionnelle de la soupape du récepteur est commandée par un circuit de couplage synchronisant, interposé entre la sor tie du générateur et l'électrode de commande de la soupape. Track circuit according to Claim, characterized in that the contactor is constituted by a discharge tube comprising a control grid. 3. Track circuit according to claim and sub-claim 1, characterized in that the unidirectional conductivity of the valve of the receiver is controlled by a synchronizing coupling circuit, interposed between the output of the generator and the control electrode of the valve.
CH332700D 1954-09-10 1955-07-30 Track circuit CH332700A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR332700X 1954-09-10
FR260455X 1955-04-26

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH332700A true CH332700A (en) 1958-09-15

Family

ID=26214335

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH332700D CH332700A (en) 1954-09-10 1955-07-30 Track circuit

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH332700A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0051820B1 (en) Arrangement to rapidly eliminate a residual charge on a capacitive voltage divider used in the control of high alternating voltages
FR2535560A1 (en) POWER SUPPLY SOURCE FOR REMOTE CONTROL TELEVISION
US2401815A (en) Electric fence
CH332700A (en) Track circuit
BE540388A (en)
FR2581488A1 (en) IMPROVEMENT TO ALTERNATIVE CURRENT POWER THAT CAN NOT BE INTERRUPTED
US2210211A (en) Electrical timed impulse circuit
US2887570A (en) Railway track circuit-signalling system
EP4216386A1 (en) Apparatus for protecting an electrical installation in alternating and/or direct currents
CH397836A (en) Alternating current safety equipment for the protection of an electrical control, signaling or monitoring installation
US2064420A (en) Railway track circuit apparatus
US2233616A (en) Relay control device
US2182163A (en) Railway signaling apparatus
EP0028986B1 (en) Feeding device for a discharge lamp with preheating circuit
CH342129A (en) Set of elements comprising a device for monitoring their operation
SU439431A1 (en) Device to control the power and coding of an AC track circuit
SU8200A1 (en) Device for selective reception of signals
US399556A (en) putnam
CH416722A (en) Continuous warning system at level crossings
US2123964A (en) Track circuit for railroads
SU1627438A1 (en) Track circuit
BE555838A (en)
US1417787A (en) Railway lighting system
BE559898A (en)
EP0280616B1 (en) Electric power supply device for a cable, and its use