CH329114A - Tube manufacturing process - Google Patents

Tube manufacturing process

Info

Publication number
CH329114A
CH329114A CH329114DA CH329114A CH 329114 A CH329114 A CH 329114A CH 329114D A CH329114D A CH 329114DA CH 329114 A CH329114 A CH 329114A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
strip
tube
metal
edges
section
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Henry Hobrock Raymond
Original Assignee
Bundy Tubing Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Bundy Tubing Co filed Critical Bundy Tubing Co
Publication of CH329114A publication Critical patent/CH329114A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21CMANUFACTURE OF METAL SHEETS, WIRE, RODS, TUBES OR PROFILES, OTHERWISE THAN BY ROLLING; AUXILIARY OPERATIONS USED IN CONNECTION WITH METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL
    • B21C37/00Manufacture of metal sheets, bars, wire, tubes or like semi-manufactured products, not otherwise provided for; Manufacture of tubes of special shape
    • B21C37/06Manufacture of metal sheets, bars, wire, tubes or like semi-manufactured products, not otherwise provided for; Manufacture of tubes of special shape of tubes or metal hoses; Combined procedures for making tubes, e.g. for making multi-wall tubes
    • B21C37/08Making tubes with welded or soldered seams

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Pressure Welding/Diffusion-Bonding (AREA)

Description

  

  Procédé de fabrication de tubes    La présente invention concerne un procédé  de fabrication de tubes à partir d'un métal en  bande, procédé dans lequel une bande de métal  est déplacée dans le sens de sa longueur, façon  née sous forme de tube avec des faces en contact,  ces faces étant réunies par un métal de liaison  amené à l'état fondu.  



  On a fait de nombreux tubes de ce type à  partir d'une bande d'acier en réunissant les  faces en contact à l'aide de cuivre. Le but de  l'invention est de fournir un procédé de fabri  cation de tubes à partir d'une bande nue, en  supprimant ainsi la nécessité d'appliquer le  métal de liaison à la bande sous la forme d'un  revêtement ou pellicule. Lorsqu'on introduit  le métal de liaison dans le tube sous la forme  d'une bande et qu'on soumet ensuite le tube  à un traitement thermique pour faire fondre le  métal de liaison on éprouve une difficulté qui  consiste en ce que le tube ainsi formé, qui a une  section transversale ronde, subit une torsion  autour de son axe. Cette torsion semble due à  des conditions différentes du métal en ce qui  concerne la dureté et la mollesse relative et aux  diverses tensions établies dans le métal.

   Il s'en  suit que le joint dirigé dans le sens de la longueur  du tube change de position. Lorsqu'on fond la  bande de métal de liaison, il descend par gravité  à la partie inférieure du tube et, si le joint se    trouve en cet endroit, le métal de liaison s'écoule  entre les faces en contact pour les réunir lors  de sa solidification. Toutefois, si le tube subit  une torsion de façon que le joint se trouve  déplacé vers le haut à partir du bas du tube,  dans certaines parties de la longueur, le métal  fondu ne peut pas s'écouler entre les faces en  contact.  



  Le procédé selon l'invention vise à suppri  mer cet     inconvénient    et     ést    caractérisé en ce  qu'il consiste à faire mouvoir la bande dans  le sens de sa longueur, à la façonner en tube  présentant en section transversale une forme  allongée dont le grand axe est sensiblement  vertical, à amener les bords de la bande à proxi  mité l'un de l'autre de façon que ces bords se  trouvent sensiblement à l'extrémité inférieure  du grand axe, à faire avancer une bande de  métal de liaison dans le tube pendant sa forma  tion, à faire passer le tube dans une zone de  chauffage de façon à fondre le métal de     liaison,     tout en maintenant lesdits bords sensiblement  à l'extrémité inférieure du grand axe, de sorte  que le métal de liaison fondu,

   qui s'écoule par  gravité vers la partie inférieure de la section  allongée, s'écoule par capillarité entre les faces  en contact, puis à refroidir le tube afin de soli  difier le métal de liaison et de réunir les faces  en contact.      Le dessin annexé représente, à titre d'exem  ple, un appareil permettant une mise en     oeuvre     du procédé selon l'invention.  



  La     fig.    1 représente schématiquement ledit  appareil communiquant à une bande de métal  un mouvement continu dans le sens de sa lon  gueur à travers une zone de conformation, une  zone de chauffage, un refroidisseur et un dispo  sitif d'arrondissage;  la     fig.    2 est une coupe transversale; selon  la ligne 2-2 de la     fig.    1, illustrant un stade initial  du façonnage de la bande;  la     fig.    3 est une coupe transversale selon la  ligne 3-3 de la     fig.    1, représentant les galets de  formation finale;  la     fig.    4 est une coupe transversale selon la  ligne 4-4 de la     fig.    1, montrant le tube formé;

    la     fig.    5 est une coupe selon la ligne 5-5  de la     fig.    1, représentant le refroidisseur;  la     fig.    6 est une coupe selon la ligne 6-6 de  la     fig.    1, représentant les galets de mise à la  dimension et d'arrondissage;  la     fig.    7 représente un four à travers lequel  on peut faire passer une série de tubes à chauffer;  la     fig.    8 est une coupe agrandie, selon la  ligne 8-8 de la     fig.    7, représentant une conduite  de guidage dans le four.  



  On voit sur la     fig.    1 qu'une bande de métal 1  est tirée à partir d'une bobine d'alimentation 2  et passe en se déplaçant dans le sens de sa lon  gueur dans un train de conformation 4, qui  comprend des galets qui façonnent la bande  transversalement de façon à lui donner en  coupe une forme creuse. La bande est confor  mée autour d'un mandrin 6     (fig.    2) maintenu  par une console 8. Une bande de métal de  liaison 10 est tirée à partir d'une bobine d'ali  mentation 11 et introduite dans le mandrin  creux 6. La     fig.    2 représente un stade initial  de la formation de la bande 1, ainsi que le man  drin et le métal de liaison qui se trouve à l'inté  rieur du mandrin creux. La bande 1 est de  préférence en acier et le métal de liaison est  de préférence le cuivre.

   On peut, par exemple,  utiliser une bande 1 en acier avec un métal de    liaison constitué par de la soudure, tendre ou  dure; la bande peut être en métal     Monel    avec  un métal de liaison approprié.  



  Le train de conformation peut être de tout  type classique, mais ses galets sont à gorge de  façon à donner à la bande une forme creuse en  section transversale. Les derniers galets du  train sont représentés en 15 et 16 et on voit  sur la     fig.    3 que le mandrin 6 a une section  transversale allongée et que les galets 15 et 16  sont pourvus d'une gorge de façon à former  ou envelopper le métal de la bande en lui don  nant en coupe transversale une forme allongée.  Le tube représenté est obtenu à partir d'une  seule bande de métal qu'on roule ou façonne  sur un arc de 720     degrés    environ, les bords  de la bande étant biseautés et appliqués contre  une partie décalée par rapport à la surface  générale dans la portion intermédiaire de la  bande.

   Le tube est représenté de façon générale  en T à la     fig.    4, son bord extérieur étant en 17  et son bord intérieur en 18. Les couches inté  rieure et extérieure du tube sont formées de  façon à être étroitement en contact et l'endroit  où les bords 17 et 18 viennent au contact des  côtés opposés de la partie intermédiaire de la  bande, peut être considéré comme étant le  joint. Les faces de contact entre le corps de la  bande et le bord 18 coupent la surface intérieure  du tube. On peut guider le tube ainsi formé et  le maintenir afin que le joint soit maintenu dans  la position la plus basse, ou en d'autres termes  à     l'extrémité    inférieure du grand axe de la  section transversale.  



  En considérant la     fig.    1, on voit que la bande  et le tube avancent de façon continue; à sa sortie  du train de conformation, le tube pénètre dans  une zone de chauffage. Celle-ci est constituée  par une enceinte 20 dans laquelle on peut  admettre, par un tuyau 21, un gaz non oxydant  ou réducteur. Cette zone de chauffage est du  type à résistances électriques et comporte des  électrodes 22, 23, 24 en forme de galets et des  électrodes d'appui également en forme de galets  25, 26 et 27. L'enroulement primaire 33 d'un  transformateur est connecté à une source appro  priée de courant électrique. Un côté du secon  daire 28 est connecté à l'électrode 23 par un      conducteur 30.

   L'autre côté du     secondaire    est  connecté à l'électrode 22 par un conducteur 31  et à l'électrode 24 par un conducteur 32. En  connectant un côté du secondaire aux deux  électrodes extérieurs, on réduit au minimum  les problèmes d'isolement de l'appareil.  



  A mesure que le tube avance dans la zone  de chauffage, il est chauffé par résistance élec  trique à une température propre à produire la  fusion du métal de liaison. Le métal de liaison  fondu descend par gravité jusqu'au bas du tube  allongé et, attendu que le joint est maintenu à  la partie la plus basse, le métal s'écoule entre  les faces en contact. Le métal fondu traverse  rapidement la totalité de la zone de contact  entre les couches, en s'écoulant ainsi sur un arc  de     360     par effet de capillarité. Le métal ne  s'écoule pas d'entre les faces en contact qui  coupent la surface extérieure du tube au bord 17,  attendu que l'espace de capillarité cesse en ce  point.  



  En quittant la zone de chauffage, le tube  pénètre dans un refroidisseur désigné dans son  ensemble en 35. Ce refroidisseur est du type  à chemise comprenant une enveloppe extérieure  36 et une enveloppe     intérieure    37 dans laquelle  se déplacent les tubes     (fig.    5). On peut donner  à la chemise intérieure 37, en particulier sur une  partie de sa longueur, une forme propre à  guider le tube et à maintenir le joint à sa partie  basse. Toutefois, après que le métal de liaison  s'est solidifié, il n'est plus nécessaire de guider  le tube dans le refroidisseur, mais naturellement,  il reste maintenu en position au contact des  galets de l'ensemble de mise à la dimension et  d'arrondissage.

   On peut faire circuler entre les  enveloppes du refroidisseur de l'eau de refroi  dissement qu'on introduit par un tuyau 40 et  évacue par un tuyau 41. Le gaz introduit par  le tuyau 21 peut s'écouler à la fois vers le haut  et vers le bas, une partie du gaz brûlant à l'entrée  de la chambre de chauffage et une partie étant  évacuée à l'extrémité de sortie du refroidisseur.  



  D'un mouvement continu le tube passe  ensuite dans un ensemble de mise à la dimen  sion et d'arrondissage désigné de façon générale  en 44 et qui comprend une série de galets  convenablement conformés qui saisissent le    tube et transforment sa section transversale  allongée en une forme ronde. Les derniers  galets sont indiqués en 45 et 46 et le tube reçoit  une forme     circulaire    ou ronde représentée sur  la     fig.    6. Au cours du traitement qu'on vient de       décrire,    la bande traverse successivement le  train de conformation 4, la zone de chauffage,  le refroidisseur et l'ensemble de mise à la dimen  sion et d'arrondissage. La bande peut se déplacer  à une vitesse assez élevée car elle est chauffée  rapidement par résistance électrique.  



  On peut toutefois mettre le procédé en  ouvre en séparant la zone de chauffage et le  refroidisseur du train de conformation et de  l'ensemble     d'arrondissage.    La     fig.    7 représente  en 50 un four à travers lequel on peut faire  passer une série de     tubes    simultanément. Ce  four est convenablement chauffé pour élever  la température des tubes et provoquer la fusion  du cuivre qu'ils contiennent. A mesure que les  tubes sortent du four, ils passent dans des tubes  refroidisseurs 53 puis, de là, sur un support 54  après qu'ils ont été refroidis suffisamment pour  pouvoir être introduits dans l'atmosphère sans  subir une oxydation nuisible.

   On peut admettre  dans le four par un tuyau 55 un gaz non oxydant,  ou réducteur, qui peut s'échapper de l'entrée  du four et de la sortie du refroidisseur.  



  Le four comporte une conduite de guidage  56 pour chaque tube     (fig.    8). Cette conduite  présente en coupe transversale une forme allon  gée de façon à pouvoir s'adapter plus ou moins  étroitement au tube. Dans la mise en ouvre  du procédé à l'aide du four 50, le train de  conformation est séparé du four et les tubes  qui sortent de ce train sont formés rapidement  et découpés en tronçons.

   On fait passer une série  de tubes simultanément dans le four 50 qu'ils  traversent à une vitesse beaucoup plus lente  que celle à laquelle ils sont formés par le train  de conformation, mais en faisant passer simul  tanément une série de tubes dans le four, on  peut sensiblement faire correspondre le débit  global du four à celui du train     conformateur.     Après que les tubes sont sortis du four et qu'ils  ont été refroidis, on peut les faire passer dans  l'ensemble d'arrondissage 44, lequel dans ce cas      n'a naturellement pas besoin d'être dans l'ali  gnement du train     conformateur.     



  Dans tous les cas, on peut facilement main  tenir le tube à section transversale de forme  allongée de façon que le joint soit maintenu  dans la position la plus basse. Par suite, lorsque  la bande ou fil de cuivre fond, il peut accéder  aux faces en contact au point où lesdites faces  coupent la surface intérieure du tube. Lorsqu'on  utilise l'appareil avec la zone de chauffage à  résistance électrique     (fig.    1), les électrodes et les  galets d'appui servent à maintenir le tube dans  la position convenable. Lorsqu'on fait passer  ensuite les tubes dans le four 50, les conduites  respectives de guidage maintiennent les tubes  en position convenable.

   Il n'est pas nécessaire  que le joint reste dans toutes les parties de la  longueur du tube exactement à l'extrémité infé  rieure du grand axe de la section transversale  de forme allongée. Il suffit que ce joint soit  maintenu suffisamment près de la partie infé  rieure du tube ou, en d'autres termes, près de  l'extrémité inférieure du grand axe, pour per  mettre au cuivre fondu d'y accéder et de s'écou  ler ainsi entre les faces en contact.



  Method of manufacturing tubes The present invention relates to a process for manufacturing tubes from strip metal, wherein a strip of metal is moved lengthwise in the form of a tube with metal faces. contact, these faces being united by a bonding metal brought to the molten state.



  Many tubes of this type have been made from a steel strip by joining the contacting faces with copper. The object of the invention is to provide a process for manufacturing tubes from a bare strip, thereby eliminating the need to apply the bond metal to the strip in the form of a coating or film. When introducing the bond metal into the tube in the form of a strip and then subjecting the tube to a heat treatment to melt the bond metal there is a difficulty in that the tube thus formed , which has a round cross section, undergoes a twist around its axis. This twist appears to be due to different conditions of the metal with respect to relative hardness and softness and the various stresses established in the metal.

   It follows that the joint directed in the direction of the length of the tube changes position. When the strip of bonding metal is melted, it descends by gravity to the lower part of the tube and, if the seal is in this location, the bond metal flows between the contact faces to join them together during its solidification. However, if the tube is twisted so that the gasket is displaced upward from the bottom of the tube, in parts of the length the molten metal cannot flow between the contacting faces.



  The method according to the invention aims to eliminate this drawback and is characterized in that it consists in causing the strip to move in the direction of its length, in shaping it into a tube having in cross section an elongated shape, the major axis of which is substantially vertical, to bring the edges of the strip close to each other so that these edges are located substantially at the lower end of the major axis, to advance a strip of connecting metal in the tube during its formation, in passing the tube through a heating zone so as to melt the bond metal, while maintaining said edges substantially at the lower end of the major axis, so that the bond metal molten,

   which flows by gravity towards the lower part of the elongated section, flows by capillary action between the contacting faces, then to cool the tube in order to solidify the bonding metal and to bring together the contacting faces. The appended drawing represents, by way of example, an apparatus allowing implementation of the method according to the invention.



  Fig. 1 schematically represents said apparatus imparting to a metal strip a continuous movement in the direction of its length through a shaping zone, a heating zone, a cooler and a rounding device; fig. 2 is a cross section; according to line 2-2 of fig. 1, illustrating an initial stage in the shaping of the strip; fig. 3 is a cross section taken along line 3-3 of FIG. 1, representing the final formation rollers; fig. 4 is a cross section taken along line 4-4 of FIG. 1, showing the formed tube;

    fig. 5 is a section taken along line 5-5 of FIG. 1, representing the cooler; fig. 6 is a section taken along line 6-6 of FIG. 1, showing the sizing and rounding rollers; fig. 7 shows an oven through which a series of tubes to be heated can be passed; fig. 8 is an enlarged section taken along line 8-8 of FIG. 7, showing a guide pipe in the oven.



  It is seen in fig. 1 that a metal strip 1 is drawn from a supply reel 2 and passes in a longitudinal direction in a shaping train 4, which comprises rollers which shape the strip transversely in a manner to give it in section a hollow shape. The strip is formed around a mandrel 6 (fig. 2) held by a console 8. A connecting metal strip 10 is drawn from a supply reel 11 and introduced into the hollow mandrel 6. Fig. 2 shows an initial stage in the formation of the strip 1, as well as the mandrel and the bonding metal which is inside the hollow mandrel. The strip 1 is preferably of steel and the bonding metal is preferably copper.

   It is possible, for example, to use a strip 1 made of steel with a bonding metal consisting of welding, soft or hard; the band can be Monel metal with a suitable bonding metal.



  The shaping train can be of any conventional type, but its rollers are grooved so as to give the strip a hollow shape in cross section. The last rollers of the train are shown at 15 and 16 and can be seen in FIG. 3 that the mandrel 6 has an elongated cross section and that the rollers 15 and 16 are provided with a groove so as to form or envelop the metal of the strip giving it in cross section an elongated shape. The tube shown is obtained from a single strip of metal which is rolled or shaped in an arc of approximately 720 degrees, the edges of the strip being bevelled and applied against a part offset from the general surface in the portion middle of the band.

   The tube is shown generally in T in FIG. 4, its outer edge being at 17 and its inner edge at 18. The inner and outer layers of the tube are formed so as to be in close contact with where the edges 17 and 18 come into contact with opposite sides of the tube. intermediate part of the strip, can be considered to be the seal. The contact faces between the body of the strip and the edge 18 intersect the inner surface of the tube. The tube thus formed can be guided and held so that the seal is held in the lowest position, or in other words at the lower end of the major axis of the cross section.



  Considering fig. 1, it can be seen that the strip and the tube advance continuously; on leaving the shaping train, the tube enters a heating zone. This consists of an enclosure 20 into which it is possible to admit, through a pipe 21, a non-oxidizing or reducing gas. This heating zone is of the electric resistance type and comprises electrodes 22, 23, 24 in the form of rollers and support electrodes also in the form of rollers 25, 26 and 27. The primary winding 33 of a transformer is connected to a suitable source of electric current. One side of the second 28 is connected to the electrode 23 by a conductor 30.

   The other side of the secondary is connected to the electrode 22 by a conductor 31 and to the electrode 24 by a conductor 32. By connecting one side of the secondary to the two outer electrodes, the isolation problems of the l are minimized. 'apparatus.



  As the tube advances through the heating zone, it is electrically resistor heated to a temperature suitable for melting the bond metal. The molten bond metal descends by gravity to the bottom of the elongated tube and, since the seal is held at the lowermost part, the metal flows between the contacting faces. The molten metal rapidly passes through the entire contact zone between the layers, thus flowing over an arc of 360 by capillary effect. Metal does not flow between the mating faces which intersect the outer surface of the tube at edge 17, as the capillary space ceases at this point.



  On leaving the heating zone, the tube enters a cooler designated as a whole at 35. This cooler is of the jacketed type comprising an outer casing 36 and an inner casing 37 in which the tubes move (Fig. 5). The inner liner 37 can be given, in particular over part of its length, a shape suitable for guiding the tube and maintaining the seal at its lower part. However, after the bond metal has solidified, it is no longer necessary to guide the tube into the cooler, but of course it remains held in position in contact with the rollers of the sizing assembly and d. 'rounding.

   Cooling water can be circulated between the casings of the cooler, which is introduced through a pipe 40 and discharged through a pipe 41. The gas introduced through the pipe 21 can flow both upward and downward. the bottom, part of the gas burning at the inlet of the heating chamber and part being discharged at the outlet end of the cooler.



  With continuous movement the tube then passes through a sizing and rounding assembly referred to generally as 44 and which comprises a series of suitably shaped rollers which grip the tube and transform its elongated cross section into a shape. round. The last rollers are indicated at 45 and 46 and the tube receives a circular or round shape shown in fig. 6. During the treatment just described, the strip successively passes through the shaping train 4, the heating zone, the cooler and the sizing and rounding assembly. The belt can move at a fairly high speed because it is heated quickly by electrical resistance.



  The process can however be implemented by separating the heating zone and the cooler from the shaping train and the rounding assembly. Fig. 7 shows at 50 a furnace through which a series of tubes can be passed simultaneously. This furnace is suitably heated to raise the temperature of the tubes and cause the copper they contain to melt. As the tubes exit the furnace, they pass through cooler tubes 53 and thence onto a support 54 after they have been cooled sufficiently to be able to be introduced into the atmosphere without undergoing harmful oxidation.

   A non-oxidizing or reducing gas which can escape from the inlet of the furnace and from the outlet of the cooler can be admitted into the furnace via a pipe 55.



  The oven has a guide pipe 56 for each tube (Fig. 8). This pipe has in cross section an elongated shape so as to be able to adapt more or less closely to the tube. In the implementation of the process using the furnace 50, the shaping train is separated from the furnace and the tubes which come out of this train are quickly formed and cut into sections.

   A series of tubes are passed simultaneously through the furnace 50 which they pass through at a much slower speed than that at which they are formed by the shaping train, but by simultaneously passing a series of tubes through the furnace, can substantially match the overall flow rate of the furnace to that of the shaping train. After the tubes have taken out of the furnace and have been cooled, they can be passed through the rounding assembly 44, which in this case naturally does not need to be in the alignment of the train. conformator.



  In any event, the elongated cross-sectional tube can be easily held in hand so that the seal is held in the lowest position. As a result, when the copper strip or wire melts, it can access the contacting faces at the point where said faces intersect the inner surface of the tube. When using the device with the electric resistance heating zone (fig. 1), the electrodes and the support rollers are used to keep the tube in the correct position. When the tubes are then passed through the furnace 50, the respective guide conduits hold the tubes in the proper position.

   The seal need not remain in all parts of the length of the tube exactly at the lower end of the major axis of the elongated cross section. It suffices that this seal is kept sufficiently close to the lower part of the tube or, in other words, near the lower end of the major axis, to allow the molten copper to access it and to flow out. thus between the faces in contact.

 

Claims (1)

REVENDICATION: Procédé de fabrication de tubes à partir d'une bande de métal, caractérisé en ce qu'il consiste à faire mouvoir la bande dans le sens de sa longueur, à la façonner en tube présentant en section transversale une forme allongée dont le grand axe est sensiblement vertical, à amener les bords de la bande à proximité l'un de l'autre de façon que ces bords se trouvent sensiblement à l'extrémité inférieure du grand axe, à faire avancer une bande de métal de liaison dans le tube pendant sa formation, à faire passer le tube dans une zone de chauffage de façon à fondre le métal de liaison, tout en maintenant lesdits bords sensiblement à l'extrémité infé rieure du grand axe, de sorte que le métal de liaison fondu, qui s'écoule par gravité vers la partie inférieure de la section allongée, CLAIM: Process for manufacturing tubes from a strip of metal, characterized in that it consists in causing the strip to move in the direction of its length, in shaping it into a tube having in cross section an elongated shape whose large axis is substantially vertical, to bring the edges of the strip close to each other so that these edges are located substantially at the lower end of the major axis, to advance a strip of connecting metal in the tube during its formation, passing the tube through a heating zone so as to melt the bond metal, while maintaining said edges substantially at the lower end of the major axis, so that the molten bond metal, which s '' flows by gravity towards the lower part of the elongated section, s'écoule par capillarité entre les faces en contact de la bande, puis à refroidir le tube afin de solidifier le métal de liaison et de réunir lesdites faces en contact. SOUS-REVENDICATIONS 1. Procédé selon la revendication, caractérisé en ce qu'on traite ensuite le tube pour faire passer sa section transversale de la forme allon gée à une forme sensiblement ronde. 2. Procédé selon la revendication, caracté risé en ce qu'on forme un tube à double épais seur dont les couches intérieure et extérieure sont face à face. 3. flows by capillary action between the surfaces in contact of the strip, then in cooling the tube in order to solidify the bonding metal and to bring together said surfaces in contact. SUB-CLAIMS 1. Method according to claim, characterized in that the tube is then treated to change its cross section from the elongated shape to a substantially round shape. 2. Method according to claim, character ized in that a double-thickness tube is formed, the inner and outer layers of which are face to face. 3. Procédé selon la revendication et la sous- revendication 2, caractérisé en ce qu'on amène les bords de la bande à proximité l'un de l'autre de part et d'autre de la portion intermédiaire de la bande et sensiblement à l'extrémité infé rieure du grand axe. 4. Procédé selon la revendication, carac térisé en ce que le métal de la bande est l'acier et le métal de liaison est le cuivre. Method according to claim and sub-claim 2, characterized in that the edges of the strip are brought close to one another on either side of the intermediate portion of the strip and substantially at the end of the strip. lower end of the major axis. 4. Method according to claim, charac terized in that the metal of the strip is steel and the bond metal is copper.
CH329114D 1955-07-14 1956-03-02 Tube manufacturing process CH329114A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US329114XA 1955-07-14 1955-07-14

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH329114A true CH329114A (en) 1958-04-15

Family

ID=21867528

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH329114D CH329114A (en) 1955-07-14 1956-03-02 Tube manufacturing process

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH329114A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US2234450A (en) Method for making tubes
FR2630361A1 (en) SOLDERING METHOD WITH SELF-CLEAVING OF A BRASER SEAL
US2618845A (en) Method of making tubes
US2104884A (en) High pressure tube and method of making same
FR2463673A1 (en) PROCESS FOR MANUFACTURING A METAL-PLASTIC COMPOSITE TUBE AND APPARATUS FOR IMPLEMENTING IT
US2316349A (en) Hollow tubular member
CH329114A (en) Tube manufacturing process
US611222A (en) Method of and means for manufacturing metal tubing
US1794902A (en) Manufacture of metal-sheathed cables
FR2974528A1 (en) Manufacturing sealed flux-cored wire from metal strip and filling elements by feeding metal strip having two parallel longitudinal edges, shaping strip into gutter by bringing its longitudinal edges, and filling gutter of filling elements
EP0234623A1 (en) Powder filled tube and a method for the continuous manufacture of such tube
KR101295315B1 (en) Formation method of elbow of double pipe type
BE545691A (en)
US10077493B2 (en) Methods for applying aluminum coating layer to a core of copper wire
US827134A (en) Process of brazing metals.
CH339895A (en) Method of manufacturing metal tubes
BE557616A (en)
JP5894658B1 (en) Method for manufacturing medical catheter tube
CH326243A (en) Process for the manufacture of tubes and apparatus for its implementation
JPS61186182A (en) Manufacture of metallic coil
SU1088901A1 (en) Method of producing bimetal tubes by diffusion welding
CH298581A (en) Method for manufacturing a metal tube and apparatus for carrying out this method.
US445814A (en) Island
JPS61229496A (en) Production of flux cored wire
CH295748A (en) A method of making a tube from a strip of metal and a tube made by this process.