CH324305A - Setting device of a free piston machine - Google Patents

Setting device of a free piston machine

Info

Publication number
CH324305A
CH324305A CH324305DA CH324305A CH 324305 A CH324305 A CH 324305A CH 324305D A CH324305D A CH 324305DA CH 324305 A CH324305 A CH 324305A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
valve
seat
pressure
accumulator
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Aram Morain Willard
Original Assignee
Baldwin Lima Hamilton Corp
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Baldwin Lima Hamilton Corp filed Critical Baldwin Lima Hamilton Corp
Publication of CH324305A publication Critical patent/CH324305A/en

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B71/00Free-piston engines; Engines without rotary main shaft

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Engine Equipment That Uses Special Cycles (AREA)

Description

  

  <B>Dispositif de réglage d'une machine à pistons libres</B>    La présente invention a trait à un disposi  tif de réglage d'une machine à pistons libres,  présentant un accumulateur pneumatique d'é  nergie de renvoi des pistons vers le point mort  intérieur. Cette machine pourrait être par  exemple soit un compresseur, soit un généra  teur de gaz moteurs chauds.  



  Ce dispositif est caractérisé selon l'inven  tion en ce qu'il comprend un organe mobile  soumis sur une de ses faces à une pression  correspondant à la moyenne des pressions  régnant dans l'accumulateur, une poussée dé  pendant d'une caractéristique de fonctionne  ment de la machine, agissant sur cet organe à  l'encontre de l'action de ladite pression, un  siège de soupape solidaire dudit organe, une  soupape sollicitée contre ledit siège et mo  bile de façon à pouvoir suivre le déplacement  du siège sur une partie de sa trajectoire, une  butée pour limiter le déplacement de la sou  pape dans un sens de façon à ce qu'elle soit  séparée du siège lorsque celui-ci poursuit son  déplacement dans ce sens,

   une seconde sou  pape coopérant avec la première soupape de  façon qu'elle soit ouverte lorsque l'organe mo  bile présentant le siège de la première soupape  déplace cette     dernière    de façon à l'éloigner de  la butée, et des moyens commandés par la se  conde soupape pour mettre ledit accumulateur  en communication avec une source d'air com  primé, lorsque la seconde soupape est ouverte.

      Le dessin représente à titre d'exemple une  forme d'exécution du dispositif selon l'inven  tion et une     variante.       La     fig.    1 est une vue schématique, partie  en coupe, d'un générateur de gaz à pistons li  bres, comportant cette forme d'exécution du  dispositif de réglage ;  la     fig.    2 est une coupe verticale centrale  de cette forme d'exécution, et    la fia. 3 est une coupe fragmentaire d'une  <B>variante.</B>    La     fig    1 du dessin représente un généra  teur de gaz moteurs à pistons libres désigné  dans son ensemble par 10, et pourvu à cha  que extrémité d'un accumulateur pneumatique  11 d'énergie de renvoi des pistons libres vers  leur point mort intérieur.

   Ces accumulateurs  sont réunis par une     canalisation    compensa  trice 12. Le générateur de gaz comporte les  pistons libres opposés travaillant dans le cy  lindre moteur 14, les     cylindres    compresseurs  16 et les cylindres accumulateurs. Les espaces  de volume variable 17 situés du côté intérieur  des cylindres 16 constituent des accumulateurs  pneumatiques d'énergie agissant en     sens    in  verse des accumulateurs 11.  



  La machine décrite présente un dispositif  de réglage, représenté en détail à la     fig.    2 et  qui comprend: un corps 20 pourvu d'un rac-           cord    supérieur de canalisation 22 réunie à  l'échappement du moteur, d'une canalisation  24 de raccordement à une bouteille d'air com  primé 26, et de deux canalisations de raccor  dement 28 et 30, à la canalisation compensa  trice 12 des cylindres accumulateurs 11.

   La       canalisation    28 est à     dessein        restreinte,    afin  que les faibles fluctuations     n'influencent    pas  les éléments de commande ; la canalisation    amortie   ainsi obtenue permet à la com  mande de répondre aux variations d'une pres  sion correspondant à la moyenne des pressions  régnant dans la canalisation compensatrice 12  et non aux pressions minimum et maximum  qui peuvent y régner. Le montage du corps 20  du dispositif ne sera pas décrit.  



  Un cylindre 32, situé à la     partie    supérieure  du corps 20 du dispositif communique directe  ment avec la canalisation 22, et le piston 34  travaillant dans ce cylindre est ainsi soumis à  tous moments à la pression d'échappement. Le  piston 34 est poussé vers l'intérieur de son cy  lindre par un ressort de réglage 36 intercalé en  tre la tige 37 du piston et la tête 38 d'un siège  mobile de soupape 40. La tête 38 est fixée au  centre d'une membrane 42 dont le bord exté  rieur est     scellé    dans le corps 20.  



  Le siège mobile 40, dont la tête 38 forme  la partie supérieure, est guidé dans un alésage  4,4 du corps 20, par une collerette à garniture  formant piston 46, et est pourvu d'un conduit  central 48 qui s'ouvre dans une chambre à  évent 50 située au-dessus de la membrane 42.  Une soupape 52 ferme     normalement    le con  duit 48 par contact étanche avec l'extrémité  inférieure du siège mobile 40.    La soupape 52 est pourvue d'une tige de  guidage 54 associée à une partie appropriée  usinée dans le corps 20 pour assurer le mou  vement linéaire de la soupape. La soupape est  poussée vers le haut par un ressort 56 placé  entre un clapet à plateau 58 et une partie fixe  60 du corps 20, le clapet à plateau s'enga  geant sur la tige 62 de la soupape 52.

   Le mou  vement remontant de la soupape 52 est limité  par une série de saillies 64 dépassant dans    l'alésage 44 sur le trajet de déplacement de la  soupape.  



  Une chambre 66, entourant la soupape 52,  communique avec la canalisation amortie 28  de raccordement à la canalisation compensa  trice 12 au moyen des conduits 68, 70 et 72.  Par conséquent, lorsqu'un mouvement sépa  rant le siège 40 de la tête de la soupape ouvre  celle-ci, la chambre 66, et par suite les accu  mulateurs s'évacueront par l'intermédiaire du  conduit 48 et de la chambre 50.    Le conduit 72 du corps 20 s'ouvre dans  une chambre 74 située au-dessous de la mem  brane 42, de sorte que le dessous de cette  membrane est soumis à la moyenne des pres  sions existant dans la canalisation compensa  trice 12, et elle est repoussée vers le haut par  cette pression. A cette force s'oppose la force  exercée par la pression de commande agissant  sur le piston 34 et transmise par l'intermé  diaire du ressort 36 et de la tête 38.

   Un choix  approprié des surfaces relatives du piston 34  et de la membrane 42 permet d'assurer une  commande appropriée pour une gamme éten  due de régimes, le facteur essentiel étant les  caractéristiques de fonctionnement de la tur  bine ou autre appareil consommateur du gaz  fourni par la machine décrite.  



  La canalisation 30 est commandée direc  tement par une soupape inférieure 80 située  dans une chambre 82 du corps 20, constam  ment relié à la bouteille 26.  



  La soupape inférieure 80 est montée sur  une tige 84 formée sur la face inférieure d'un  piston 86 travaillant dans un cylindre 88 usiné  dans le corps 20 du dispositif. La tige 84 est  traversée par un conduit central 90 qui com  munique avec le cylindre 88 au-dessus du pis  ton 86, mais ce conduit est étranglé en 92 à  son extrémité supérieure. La face inférieure du  piston 86 est soumise à la pression de la cham  bre 82 et de l'air comprimé grâce à un con  duit de raccordement direct 94.

   Les faces su  périeure et inférieure de ce piston supportent  donc la même pression, lorsque les conditions  sont stables, mais si le cylindre 88 vient à      s'évacuer et la pression agissant sur la face su  périeure à se détendre, la pression agissant  sur la face inférieure prédominera alors jus  qu'à ce que l'air passant par l'extrémité étran  glée du conduit 90 ait à nouveau rempli le  cylindre à la pression initiale. Dans     certaines     conditions de déséquilibre de pression, le pis  ton 84 remonte alors dans son cylindre et ou  vre la soupape de remplissage 80. Un ressort  96 pousse le piston vers le bas pour fermer  la soupape 80 lorsque les pressions s'équili  brent à nouveau sur les deux faces du pis  ton 86.

      Le cylindre 88 est     commandé    à son extré  mité supérieure par le clapet à plateau 58, et  s'évacue, lorsque ce clapet est ouvert, dans la  canalisation 12 par l'intermédiaire du conduit  70. Le cylindre pourrait s'évacuer dans l'atmo  sphère, mais il est préférable de conserver l'air  disponible.  



  En ce qui concerne le fonctionnement, si  l'on suppose que le générateur de gaz moteur  décrit fonctionne correctement à courses et  fréquence normales pour alimenter en gaz une  turbine associée, le dispositif de réglage dé  crit ci-dessus ne fonctionne que sous l'effet  d'un écart des conditions de fonctionnement  correct. Si pour une raison quelconque la pres  sion d'échappement s'élève, la pression ré  gnant dans le     cylindre    supérieur 32 s'élève  également et le piston 34 se déplace vers le bas  à l'encontre de la compression du ressort de  réglage 36. La membrane 42 s'abaisse, ainsi  que le siège mobile 40 et la soupape associée  52 ; le clapet à plateau 58 s'ouvre tandis que  la soupape 52 reste fermée.

   Cette condition  se réaliserait également si, pour une raison  quelconque, les accumulateurs perdaient de  leur charge et que la     presson    diminue au-des  sous de la membrane 42.  



  Quand le clapet 58 quitte son siège, l'air  contenu dans le cylindre inférieur 88, à la  pression totale d'alimentation, se précipite dans  la conduite 12 par les conduits 70 et 72. Les  forces appliquées sur les deux faces du pis-    ton inférieur 86 sont maintenant en déséquili  bre, la pression étant plus forte sur la face       inférieure    que sur la face supérieure. Le pis  ton remonte dans son cylindre et sépare la sou  pape inférieure 80 de son siège, à l'encontre  du ressort 96. L'air comprimé de la bouteille  26 entre dans la canalisation compensatrice  12 et dans les accumulateurs 11. Une plus  grande quantité d'énergie est ainsi disponible  pour repousser les pistons l'un vers l'autre  pour leur course de compression, cette énergie  compensant l'augmentation de pression d'échap  pement.  



  Lorsque la pression s'élève au point au  quel l'équilibre désiré est atteint, la pression  agissant sur la face inférieure de la membrane  42 force cette dernière et le siège mobile as  socié 40 à remonter et permet au ressort 56 de  refermer le clapet 58 sur son siège pour em  pêcher tout autre échappement d'air du cylin  dre inférieur 88. L'air de la bouteille d'air com  primé continuant à entrer par le conduit 90  et l'étranglement 92, la pression au-dessus et  au-dessous du piston inférieur 86     s'équilibre     bientôt et le ressort 96 faisant redescendre le  piston, ramène la soupape 80 sur son siège et  ferme la communication avec la     canalisation     de remplissage 30.  



  Si, pour une raison quelconque, la pres  sion d'échappement devient     inférieure    à celle  du fonctionnement normal, ou si les     cylindres     accumulateurs prennent de la surcharge, la  membrane 42 remonte pour comprimer le res  sort 36 sous     l'effet    de la pression maintenant  excessive agissant sur sa face inférieure. Le  siège mobile 40 se sépare alors de la soupape  52, car cette dernière ne peut suivre le siège  que jusqu'à la     limite        déterminée    par les sail  lies 64 de l'alésage 44. Le conduit 48 étant  maintenant ouvert, l'évacuation des accumu  lateurs peut s'effectuer dans la chambre 50 et  dans l'atmosphère, par l'intermédiaire des ca  nalisations 12 et 28, et des conduits 72, 70  et 68.

   Lorsque les pressions reprennent leur  équilibre, la membrane 42 reprend sa position  normale et la soupape 52 se referme.      On remarquera que l'énergie de renvoi se  trouve ainsi réglée selon les modifications de  charge se répercutant en une variation de la  pression d'échappement, et corrigée, pour toute  condition de charge donnée, du point de vue  perte de charge ou surcharge pouvant résul  ter de toute autre cause telle que fuite aux  pistons, etc.    Dans la variante représentée à la     fig.    3, on  introduit une pression de commande supplé  mentaire au moyen d'une canalisation 100 par  tant d'une canalisation compensatrice 102 re  liant les deux espaces 17 constituant des ac  cumulateurs à action inverse des accumula  teurs 11.

   La- canalisation 100 est raccordée au  cylindre supérieur 32 qui est     maintenant    divisé  en deux cylindres     axialement    concentriques  32, 32a. Le cylindre 32 est raccordé à la ca  nalisation d'échappement par la conduite 22,  tandis que le cylindre 32a est raccordé par la  canalisation 100 à la canalisation compensa  trice 102.

   Le piston 34 est maintenant repré  senté sous la forme d'un piston à gradins com  prenant un piston inférieur 34a travaillant dans  le cylindre 32a et d'une     partie    supérieure 34  fonctionnant dans le cylindre 32.     Ce    piston  composé est soumis à la somme de la pression  régnant     dans    les accumulateurs inverses et de  la pression d'échappement, et toute variation  appréciable de l'une ou l'outre de ces pres  sions fera fonctionner les éléments précédem  ment décrits pour augmenter ou diminuer  l'énergie de renvoi des accumulateurs 11. Lors  que la pression dans les espaces 17 augmente,  la fréquence de fonctionnement du moteur  augmente.

   Une augmentation de la pression  des accumulateurs inverses provoque une aug  mentation de     l'énergie    de renvoi des accumu  lateurs 11, mais le dispositif décrit fonctionne  de telle     sorte    que la machine marchant à fré  quence plus élevée et charge plus     forte    fournit  considérablement plus de gaz à la turbine ou  autre appareil consommateur de gaz.    La variante de la     fig.    3 est également avan  tageuse dans le cas d'installations comportant  plus d'un générateur de gaz moteur à pistons  libres.



  <B> Device for adjusting a free piston machine </B> The present invention relates to a device for adjusting a free piston machine, having a pneumatic accumulator of energy for returning the pistons to the internal dead point. This machine could for example be either a compressor or a generator of hot engine gases.



  This device is characterized according to the invention in that it comprises a movable member subjected on one of its faces to a pressure corresponding to the average of the pressures prevailing in the accumulator, a thrust depending on an operating characteristic. of the machine, acting on this member against the action of said pressure, a valve seat integral with said member, a valve urged against said seat and movable so as to be able to follow the movement of the seat on a part of its trajectory, a stop to limit the movement of the valve in one direction so that it is separated from the seat when the latter continues to move in this direction,

   a second valve cooperating with the first valve so that it is open when the movable member having the seat of the first valve moves the latter so as to move it away from the stop, and means controlled by the second valve valve for placing said accumulator in communication with a source of compressed air, when the second valve is open.

      The drawing shows by way of example an embodiment of the device according to the invention and a variant. Fig. 1 is a schematic view, partly in section, of a free piston gas generator, comprising this embodiment of the adjustment device; fig. 2 is a central vertical section of this embodiment, and the fia. 3 is a fragmentary sectional view of a <B> variant. </B> Fig. 1 of the drawing shows a free-piston engine gas generator denoted as a whole by 10, and provided at each end with a pneumatic accumulator 11 return energy from the free pistons to their internal dead center.

   These accumulators are joined by a compensating pipe 12. The gas generator comprises the opposed free pistons working in the engine cylinder 14, the compressor cylinders 16 and the accumulator cylinders. The spaces of variable volume 17 located on the inner side of the cylinders 16 constitute pneumatic energy accumulators acting in the opposite direction to the accumulators 11.



  The machine described has an adjustment device, shown in detail in FIG. 2 and which comprises: a body 20 provided with an upper pipe connection 22 joined to the engine exhaust, a pipe 24 for connection to a compressed air cylinder 26, and two connecting pipes. 28 and 30, to the compensating pipe 12 of the accumulator cylinders 11.

   Line 28 is intentionally restricted so that small fluctuations do not influence the control elements; the damped pipe thus obtained enables the control to respond to variations in a pressure corresponding to the average of the pressures prevailing in the compensating pipe 12 and not to the minimum and maximum pressures which may prevail there. The assembly of the body 20 of the device will not be described.



  A cylinder 32, located at the top of the body 20 of the device communicates directly with the pipe 22, and the piston 34 working in this cylinder is thus subjected at all times to the exhaust pressure. The piston 34 is pushed towards the inside of its cylinder by an adjusting spring 36 interposed between the piston rod 37 and the head 38 of a movable valve seat 40. The head 38 is fixed in the center of a membrane 42 whose outer edge is sealed in the body 20.



  The movable seat 40, the head 38 of which forms the upper part, is guided in a bore 4.4 of the body 20, by a gasket flange forming a piston 46, and is provided with a central duct 48 which opens into a vent chamber 50 located above the membrane 42. A valve 52 normally closes the pipe 48 by sealing contact with the lower end of the movable seat 40. The valve 52 is provided with a guide rod 54 associated with a a suitable part machined in the body 20 to ensure the linear movement of the valve. The valve is urged upwardly by a spring 56 placed between a plate valve 58 and a fixed portion 60 of the body 20, the plate valve engaging on the stem 62 of the valve 52.

   The upward movement of valve 52 is limited by a series of protrusions 64 protruding into bore 44 on the path of valve travel.



  A chamber 66, surrounding the valve 52, communicates with the damped pipe 28 for connection to the compensating pipe 12 by means of the pipes 68, 70 and 72. Consequently, when a movement separating the seat 40 from the head of the valve opens this, the chamber 66, and consequently the accumulators will evacuate through the conduit 48 and the chamber 50. The conduit 72 of the body 20 opens into a chamber 74 located below the membrane 42, so that the underside of this membrane is subjected to the average pressure existing in the compensating pipe 12, and it is pushed upwards by this pressure. This force is opposed by the force exerted by the control pressure acting on the piston 34 and transmitted by the intermediary of the spring 36 and the head 38.

   Appropriate choice of the relative surfaces of piston 34 and diaphragm 42 will ensure proper control over a wide range of speeds, the essential factor being the operating characteristics of the turbine or other appliance consuming the gas supplied by the gas. machine described.



  The line 30 is controlled directly by a lower valve 80 located in a chamber 82 of the body 20, constantly connected to the bottle 26.



  The lower valve 80 is mounted on a rod 84 formed on the underside of a piston 86 working in a cylinder 88 machined in the body 20 of the device. The rod 84 is crossed by a central duct 90 which communicates with the cylinder 88 above the udder 86, but this duct is constricted at 92 at its upper end. The underside of piston 86 is subjected to the pressure of chamber 82 and compressed air by means of a direct connection pipe 94.

   The upper and lower faces of this piston therefore withstand the same pressure, when the conditions are stable, but if the cylinder 88 is released and the pressure acting on the upper face to relax, the pressure acting on the face lower will then predominate until the air passing through the sealed end of duct 90 has again filled the cylinder to the initial pressure. Under certain conditions of pressure imbalance, the udder 84 then rises in its cylinder and or vre the fill valve 80. A spring 96 pushes the piston down to close the valve 80 when the pressures again balance out. both sides of udder 86.

      The cylinder 88 is controlled at its upper end by the plate valve 58, and discharges, when this valve is open, into the pipe 12 through the conduit 70. The cylinder could be discharged into the atmosphere. sphere, but it is preferable to keep the air available.



  With regard to operation, if it is assumed that the motive gas generator described operates correctly at normal strokes and frequency to supply gas to an associated turbine, the regulating device described above only operates under the effect deviation from the correct operating conditions. If for some reason the exhaust pressure rises, the pressure in the upper cylinder 32 also rises and the piston 34 moves downward against the compression of the adjusting spring 36. The membrane 42 is lowered, as well as the movable seat 40 and the associated valve 52; plate valve 58 opens while valve 52 remains closed.

   This condition would also occur if, for some reason, the accumulators lost their charge and the pressure decreased below the membrane 42.



  When the valve 58 leaves its seat, the air contained in the lower cylinder 88, at full supply pressure, rushes into the line 12 through the conduits 70 and 72. The forces applied to the two faces of the piston lower 86 are now out of balance, the pressure being greater on the lower face than on the upper face. The udder goes up in its cylinder and separates the lower valve 80 from its seat, against the spring 96. The compressed air from the bottle 26 enters the compensating pipe 12 and into the accumulators 11. A larger quantity energy is thus available to push the pistons towards each other for their compression stroke, this energy compensating for the increase in exhaust pressure.



  When the pressure rises to the point at which the desired equilibrium is reached, the pressure acting on the underside of the membrane 42 forces the latter and the associated movable seat 40 to rise and allows the spring 56 to close the valve 58 on its seat to prevent any further exhaust of air from the lower cylinder 88. The air from the compressed air cylinder continuing to enter through the duct 90 and the throttle 92, the pressure above and above. The underside of the lower piston 86 soon equilibrates and the spring 96 pushing the piston back down, brings the valve 80 back to its seat and closes communication with the filling line 30.



  If, for some reason, the exhaust pressure becomes lower than during normal operation, or if the accumulator cylinders become overloaded, the diaphragm 42 rises to compress the outlet 36 under the pressure which is now excessive. acting on its underside. The movable seat 40 then separates from the valve 52, because the latter can only follow the seat up to the limit determined by the sail lies 64 of the bore 44. The duct 48 is now open, the evacuation of accumulated lateurs can be carried out in the chamber 50 and in the atmosphere, via the conduits 12 and 28, and the conduits 72, 70 and 68.

   When the pressures regain their equilibrium, the membrane 42 returns to its normal position and the valve 52 closes. It will be noted that the return energy is thus regulated according to the load modifications having repercussions in a variation of the exhaust pressure, and corrected, for any given load condition, from the point of view of the pressure drop or overload that may result. ter from any other cause such as piston leaks, etc. In the variant shown in FIG. 3, an additional control pressure is introduced by means of a pipe 100 through a compensating pipe 102 re connecting the two spaces 17 constituting accumulators with reverse action of the accumulators 11.

   The pipeline 100 is connected to the upper cylinder 32 which is now divided into two axially concentric cylinders 32, 32a. The cylinder 32 is connected to the exhaust duct by the pipe 22, while the cylinder 32a is connected by the pipe 100 to the compensating pipe 102.

   The piston 34 is now represented as a stepped piston comprising a lower piston 34a working in the cylinder 32a and an upper part 34 operating in the cylinder 32. This compound piston is subjected to the sum of the pressure prevailing in the reverse accumulators and in the exhaust pressure, and any appreciable variation of one or more of these pressures will cause the elements described above to operate to increase or decrease the return energy of the accumulators 11. As the pressure in the spaces 17 increases, the operating frequency of the motor increases.

   An increase in the pressure of the reverse accumulators causes an increase in the return energy of the accumulators 11, but the device described operates in such a way that the machine running at higher frequency and greater load supplies considerably more gas to the machine. the turbine or other gas consuming device. The variant of FIG. 3 is also advantageous in the case of installations comprising more than one engine gas generator with free pistons.

 

Claims (1)

REVENDICATION Dispositif de réglage d'une machine à pis tons libres présentant un accumulateur pneu matique d'énergie de renvoi des pistons vers le point mort intérieur, caractérisé en ce qu'il comprend un organe mobile soumis sur une de ses faces à une pression correspondant à la moyenne des pressions régnant dans l'accu mulateur, une poussée dépendant d'une carac téristique de fonctionnement de la machine agissant sur cet organe à l'encontre de l'ac tion de ladite pression, un siège de soupape solidaire dudit organe, une soupape sollicitée contre ledit siège et mobile de façon à pou voir suivre le déplacement du siège sur une partie de sa trajectoire, une butée pour limiter le déplacement de la soupape dans un sens de façon à ce qu'elle soit séparée du siège lorsque celui-ci poursuit son déplacement dans ce sens, CLAIM Device for adjusting a machine with free udders having a pneumatic accumulator of energy for returning the pistons to the internal dead center, characterized in that it comprises a movable member subjected on one of its faces to a corresponding pressure at the average of the pressures prevailing in the accumulator, a thrust depending on an operating characteristic of the machine acting on this member against the action of said pressure, a valve seat integral with said member, a valve urged against said seat and movable so as to be able to follow the movement of the seat over part of its path, a stopper for limiting the movement of the valve in one direction so that it is separated from the seat when the latter -ci continues its movement in this direction, une seconde soupape coopérant avec la pre mière soupape de façon qu'elle soit ouverte lorsque l'organe mobile présentant le siège de la première soupape déplace cette dernière de façon à l'éloigner de la butée, et des moyens commandés par la seconde soupape pour met tre ledit accumulateur en communication avec une source d'air comprimé lorsque la seconde soupape est ouverte. SOUS-REVENDICATIONS 1. a second valve cooperating with the first valve so that it is open when the movable member having the seat of the first valve moves the latter so as to move it away from the stop, and means controlled by the second valve to puts said accumulator in communication with a source of compressed air when the second valve is open. SUB-CLAIMS 1. Dispositif selon la revendication, ca ractérisé en ce que lesdits moyens compren nent un cylindre relié à ladite source d'air comprimé et une soupape commandée par un piston coulissant dans ledit cylindre et sollicité de façon à fermer normalement un conduit mettant ledit cylindre en communication avec ledit accumulateur, la soupape commandée par ledit piston étant destinée à être ouverte lors que ladite seconde soupape s'ouvre. 2. Dispositif selon la revendication, carac térisé en ce que ledit organe mobile est cons titué par un diaphragme et par un agencement tel que ladite poussée agissant sur ledit organe soit fonction de la pression d'échappement de la machine. 3. Device according to claim, characterized in that said means comprise a cylinder connected to said source of compressed air and a valve controlled by a piston sliding in said cylinder and biased so as to normally close a duct placing said cylinder in communication with it. said accumulator, the valve controlled by said piston being intended to be opened when said second valve opens. 2. Device according to claim, charac terized in that said movable member is constituted by a diaphragm and by an arrangement such that said thrust acting on said member is a function of the exhaust pressure of the machine. 3. Dispositif selon la revendication, carac térisé en ce que ledit organe est constitué par un diaphragme et par un agencement tel que ladite poussée agissant sur ledit organe soit fonction d'une part, de la pression d'échappe ment de la machine et, d'autre part, de la pres sion régnant dans un deuxième accumulateur pneumatique d'énergie que comprend la ma chine et agissant sur les pistons en sens inverse du premier, ces deux dernières pressions agis sant dans le même sens. Device according to claim, characterized in that said member is constituted by a diaphragm and by an arrangement such that said thrust acting on said member is a function, on the one hand, of the exhaust pressure of the machine and, of on the other hand, from the pressure prevailing in a second pneumatic energy accumulator which the machine comprises and acting on the pistons in the opposite direction to the first, these last two pressures acting in the same direction.
CH324305D 1951-11-26 1951-11-26 Setting device of a free piston machine CH324305A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH324305T 1951-11-26

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH324305A true CH324305A (en) 1957-09-15

Family

ID=4499491

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH324305D CH324305A (en) 1951-11-26 1951-11-26 Setting device of a free piston machine

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH324305A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2748531A1 (en) FUEL INJECTOR FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
CH324305A (en) Setting device of a free piston machine
FR2515382A1 (en) REGULATOR DEVICE FOR A COMPRESSOR, AND IN PARTICULAR A SCREW COMPRESSOR
EP0467725B1 (en) Hydraulic actuator with slack adjuster
BE488601A (en)
FR2574896A1 (en) REGULATOR VALVE
FR2516981A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
CH129971A (en) Distributor allowing progressive adjustment of the tension of a fluid in an enclosure.
BE507892A (en)
EP2444668A1 (en) Membrane pump with high suction capacity
FR2655691A1 (en) VOLUMETRIC PUMP.
EP0848792A1 (en) Safety valve for a containment chamber
FR2598763A1 (en) Braking device
CH135370A (en) Control device for pressurized fluid brakes.
EP0061405B1 (en) Hydraulic pistion pump with a variable stroke, and pressure-fluid generator using such a pump
CH165590A (en) Safety and automatic adjustment device for free-piston motor-compressors.
CH231951A (en) Installation comprising a receiver supplied by at least one compressed gas generator with discontinuous flow.
CH320068A (en) Compressed air generator
FR1262362A (en) Hand-operated compressed air distributor for the control of pneumatic brakes of heavy vehicles
CH268277A (en) Method for adjusting a free-piston machine and machine for implementing this method.
BE375306A (en)
CH231319A (en) Self-generator of pressurized gas with at least one free piston.
BE511342A (en)
BE528264A (en)
CH201495A (en) Pressurized fluid brake installation.