CH321694A - Sanitary padding device - Google Patents

Sanitary padding device

Info

Publication number
CH321694A
CH321694A CH321694DA CH321694A CH 321694 A CH321694 A CH 321694A CH 321694D A CH321694D A CH 321694DA CH 321694 A CH321694 A CH 321694A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
pad
sub
loop
opening
sheet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Mathias Scholl William
Franklin Crawford Claud
Original Assignee
Scholl Manufacturing Company L
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Scholl Manufacturing Company L filed Critical Scholl Manufacturing Company L
Publication of CH321694A publication Critical patent/CH321694A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F13/00Bandages or dressings; Absorbent pads
    • A61F13/10Bandages or dressings; Absorbent pads specially adapted for fingers, hands, or arms; Finger-stalls; Nail-protectors
    • A61F13/104Bandages or dressings; Absorbent pads specially adapted for fingers, hands, or arms; Finger-stalls; Nail-protectors for the hands or fingers
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61FFILTERS IMPLANTABLE INTO BLOOD VESSELS; PROSTHESES; DEVICES PROVIDING PATENCY TO, OR PREVENTING COLLAPSING OF, TUBULAR STRUCTURES OF THE BODY, e.g. STENTS; ORTHOPAEDIC, NURSING OR CONTRACEPTIVE DEVICES; FOMENTATION; TREATMENT OR PROTECTION OF EYES OR EARS; BANDAGES, DRESSINGS OR ABSORBENT PADS; FIRST-AID KITS
    • A61F13/00Bandages or dressings; Absorbent pads
    • A61F13/06Bandages or dressings; Absorbent pads specially adapted for feet or legs; Corn-pads; Corn-rings
    • A61F13/064Bandages or dressings; Absorbent pads specially adapted for feet or legs; Corn-pads; Corn-rings for feet
    • A61F13/067Bandages or dressings; Absorbent pads specially adapted for feet or legs; Corn-pads; Corn-rings for feet for the sole of the foot

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Biomedical Technology (AREA)
  • Heart & Thoracic Surgery (AREA)
  • Vascular Medicine (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Animal Behavior & Ethology (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Veterinary Medicine (AREA)
  • Orthopedics, Nursing, And Contraception (AREA)

Description

  

  
 



  Dispositif de rembourrage sanitaire
 L'invention a pour objet un dispositif de rembourrage sanitaire, tel qu'un tampon, destiné à des emplois chirurgicaux ou analogues, par exemple à rembourrer des parties sensibles du corps humain ou à protéger des blessures ou des cors que présentent les doigts des mains ou les orteils des pieds, par exemple.



   On connaît des dispositifs de rembourrage pour les pieds faits de manière à pouvoir être adaptés à un pied droit ou à un pied gauche et maintenus en position par des bandes élastiques, par des surfaces ou des bandes adhésives.



   Le but principal de la présente invention est de fournir un dispositif de rembourrage qui vienne en place de lui-même et qui soit maintenu en place, par exemple sous la plante du pied ou contre un oignon, sans employer ni bandes ni adhésifs, et qui soit simple, peu coûteux à fabriquer et qui ne présente ni une épaisseur telle, ni une surface irrégulière le rendant inconfortable pour l'usager.



   Le dispositif de rembourrage faisant l'objet de la présente invention est caractérisé en ce qu'il comprend un tampon de rembourrage présentant une boucle destinée à recevoir un doigt faite d'une pièce avec lui et s'étendant sensiblement dans le même plan que ce tampon, et en ce que cette boucle est conformée de manière que lorsqu'un doigt tel qu'un orteil y est inséré, le tampon vient en position et est maintenu en place sur une partie malade du corps humain qu'il est destiné à protéger.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution et des variantes du dispositif de rembourrage faisant l'objet de la présente invention.



   La fig. 1 est une vue en plan d'une première forme d'exécution prévue pour un pied gauche.



   La fig. 2 est une vue analogue à celle de la fig. 1 d'une variante prévue pour le pied droit et présentant des trous d'aération.



   La fig. 3 est une vue en coupe selon   III-      III    de la fig. 2.



   La fig. 4 est une vue en coupe analogue à celle de la fig. 3, mais à plus petite échelle, d'une seconde variante.



   La fig. 5 est une vue en plan d'une deuxième forme d'exécution représentée en position sur un pied humain gauche dont une partie est représentée en trait mixte.



   La fig. 6 est une vue analogue d'une ébauche à partir de laquelle la forme d'exécution représentée à la fig. 5 est fabriquée.



   La fig. 7 est une vue en coupe de ladite ébauche selon   Vil-Vil    de la fig. 6; et  
 la fig. 8 est une vue en coupe de la seconde forme d'exécution, selon   VIII- VIII    de la fig. 5.



   Dans toutes les figures du dessin, les mêmes chiffres de référence sont utilisés pour désigner des parties correspondantes.



   La forme d'exécution représentée à la fig.



  1 comprend un tampon 1 qui est un tampon de rembourrage pour la plante d'un pied gauche. Ce tampon a été découpé dans une feuille de matière unique, par exemple dans une feuille de feutre mou ou de mousse de latex présentant des propriétés de rembourrage, et il est muni d'un lobe 2 qui a la forme d'une boucle faite d'une pièce avec lui et qui est également découpée dans la matière en feuille du tampon, de sorte qu'elle s'étend dans le même plan que ce dernier.



   De préférence, le dispositif est fait d'une feuille de mousse de latex (voir fig. 3 et 4), c'est-à-dire d'une feuille de latex présentant une structure cellulaire dans laquelle les cellules communiquent les unes avec les autres, des cellules formées à la surface de la feuille étant exposées, de sorte qu'une aération appropriée est assurée à travers toute l'épaisseur du dispositif. Cette matière est molle et confortable en contact avec la peau de   l'usager,    elle est élastique et présente un pouvoir d'autorécupération notable, elle est durable et peut   facile-    ment être lavée.

   L'une des surfaces de la feuille 3, généralement celle de ses surfaces orientée vers l'extérieur dans un tampon tel qu'il est porté par un usager, peut être munie d'un revêtement 5 fait d'une mince feuille de latex de caoutchouc normalement imperméable et présentant une surface extérieure lisse. Du latex utilisé pour la fabrication de digues en art dentaire est approprié dans ce but. Le revêtement 5 est fixé à la feuille 3 dans laquelle est découpé le dispositif tout entier, de manière à former une seule pièce avec cette feuille, soit par vulcanisation, soit au moyen d'une colle. Une couche de tissu 6, par exemple une feuille de tissu de coton serré tel que du coutil de coton peut être disposée pardessus le revêtement 5 ou remplacer ce revêtement et être fixée à la feuille de mousse de latex 3 dans laquelle le dispositif est découpé.



  Lorsqu'on utilise de tels revêtements de latex ou de tissu, ceux-ci, de même que la feuille de mousse de latex lorsqu'on le désire, peuvent présenter plusieurs trous 7 pratiqués à distance les uns des autres et destinés à permettre une aération à travers le dispositif.



   La fig. 2 représente un tampon destiné à protéger la plante d'un pied droit et qui est constitué par une feuille d'une matière de rembourrage de forme générale à peu près ovale et présentant, du côté gauche et sur la partie 8 de plus grand rayon de son périmètre, un lobe 2 approximativement semi-circulaire et muni d'une ouverture centrale 9 de plus petite dimension que ce lobe, mais de forme analogue à celle du lobe. L'ouverture 9 peut se prolonger par une entaille 10 en forme de V pratiquée dans la région où le lobe 2 se raccorde au tampon 1, afin de faciliter la mise en place correcte du tampon par rapport à la plante du pied.



   Le dispositif pour le pied gauche représenté à la fig. 1 est semblable à celui prévu pour le pied droit représenté à la fig. 2, sauf que le lobe 2 est semblablement placé sur le côté droit du tampon.



   Lorsque des dispositifs tels que ceux décrits ci-dessus sont fabriqués dans le but de protéger d'autres parties du corps humain, telles, par exemple, que des oignons, le tampon 1 peut présenter n'importe quelle forme désirable et adaptée à la surface devant être protégée, et le lobe 2 est disposé sur le tampon dans une position telle que celui-ci vient correctement en place pour protéger la partie sensible telle qu'un oignon, lorsque l'orteil de l'usager, par exemple, est passé à travers l'ouverture du lobe. L'ouverture 9 peut présenter n'importe quel contour approprié pour faciliter la mise en place correcte du tampon désirée.



   Lorsqu'on désire obtenir une protection supplémentaire, par exemple pour un oignon, ou relever la plante du pied, un tampon mou 11 présentant de préférence une forme concaveconvexe et fait, par exemple, de mousse de  latex, peut être collé ou lié au tampon, comme représenté à la fig. 4. Le tampon 1, avec ou sans adjonction du tampon mou 11, peut présenter une surface de caoutchouc lisse sur une de ses faces, si on le désire, son autre face présentant une surface 12 faisant prise et destinée à l'aider à rester en place contre le pied. Cette surface extérieure de caoutchouc peut être moulée avec le tampon, ou bien elle peut être liée par la suite à ce dernier.

   Le tampon mou   1 1    peut présenter une partie centrale d'épaisseur réduite ou être découpé dans sa région centrale pour aider à former un rembourrage autour d'un oignon ou d'une callosité de la plante du pied, par exemple.



   Les bords du tampon peuvent être festonnés, dentelés ou dentés ou façonnés de toute autre façon différente d'une courbe unie et continue, ou bien être taillés en biseau comme indiqué en 14 à la fig. 3, ou être terminés de toute autre façon désirée. Cette déformation des bords empêche un contact sans transition d'un bord avec la peau de l'usager en permettant à la matière de   fluer   sous l'action de la pression exercée par le pied, par exemple, assurant ainsi un contact lisse, uni et confortable avec la peau de l'usager et ne provoquant pas d'agacement de celle-ci.



   La seconde forme d'exécution représentée aux fig. 5 à 8 est faite d'une ébauche représentée à la fig. 6 et analogue à celle représentée à la fig. 2, l'ouverture 9 de la boucle 2 présentant une encoche 10 en forme de V qui prolonge l'ouverture partiellement à l'intérieur du tampon 1. Lorsque cette ébauche est séparée de la feuille de matière dans laquelle elle a été découpée, le lobe 2 se trouve dans le même plan que le tampon 1, de sorte que le dispositif est sensiblement plat.



   L'encoche 10 en forme de V ou prolongation de   l'outerture    9 ne s'étend pas au delà de la partie médiane du tampon, c'est-à-dire qu'elle n'atteint pas la ligne médiane   VII- VII    transversale du tampon, laquelle s'étend perpendiculairement à un axe longitudinal passant à travers l'ouverture 9.



   Les côtés opposés de l'encoche 10 sont alors amenés   l'un    contre l'autre et sont fixés bord à bord au moyen d'une colle ou d'autres moyens de liaison connus, de sorte que le tampon I prend une forme concave-convexe, comme représenté à la fig. 8. L'angle que forment initialement les côtés de l'encoche 10 peut varier dans diverses ébauches, afin de donner la courbure nécessaire au tampon 1 qui est ainsi fait sur mesure et adapté à la partie malade qu'on désire protéger.



   La jointure des côtés de l'encoche 10 peut être recouverte d'une mince pièce 14 de tissu soyeux ou de caoutchouc en feuille, par exemple collé, moulé ou lié de toute autre façon au tampon 1, afin de renforcer la jointure et de minimiser l'inconfort possible que celle-ci peut produire pour l'usager en venant en contact avec sa peau.



   A l'usage, par exemple pour assurer la protection de la surface plantaire d'un pied d'un usager, la boucle est tirée autour d'un des orteils de celui-ci, par exemple autour du second orteil, comme indiqué à la fig. 5, de sorte que le tampon 1 se trouve sous l'arche de métatarse du pied ou sous la plante du pied et, dans cette position, forme un rembourrage efficace pour le pied pendant la marche, spécialement si l'usager porte des souliers à hauts talons. Le dispositif soulage ainsi les callosités que peut présenter la surface inférieure du pied et, de façon générale, il procure un soulagement et une assistance profitable à un pied malade.



   La forme d'exécution représentée à la fig.



  1 et les variantes de cette forme d'exécution représentées aux fig. 2 à 4 peuvent être conformées de manière à pouvoir être utilisées soit sous le pied droit, soit sous le pied gauche, simplement en les inversant avant d'enfiler la boucle autour d'un orteil. La forme d'exécution concave-convexe représentée aux fig. 5 à 8 peut être bombée d'un côté du tampon en reliant les côtés de l'encoche 10 pour adapter le tampon à un pied droit, ou être bombée dans le sens opposé en joignant les bords de l'encoche du côté opposé, pour adapter le tampon à un pied gauche.
  



  
 



  Sanitary padding device
 The invention relates to a sanitary padding device, such as a tampon, intended for surgical or similar uses, for example for padding sensitive parts of the human body or for protecting against wounds or corns presented by the fingers of the hands. or the toes of the feet, for example.



   Padding devices for feet are known which are made so that they can be fitted to a right or left foot and held in position by elastic bands, adhesive surfaces or tapes.



   The main object of the present invention is to provide a cushioning device which comes into place on its own and which is held in place, for example under the sole of the foot or against a bunion, without employing any tapes or adhesives, and which or simple, inexpensive to manufacture and which has neither such a thickness, nor an irregular surface making it uncomfortable for the user.



   The padding device forming the subject of the present invention is characterized in that it comprises a padding pad having a loop intended to receive a finger made integrally with it and extending substantially in the same plane as this tampon, and in that this loop is shaped so that when a finger such as a toe is inserted therein, the tampon comes into position and is held in place on a diseased part of the human body which it is intended to protect .



   The accompanying drawing shows, by way of example, two embodiments and variants of the padding device forming the subject of the present invention.



   Fig. 1 is a plan view of a first embodiment intended for a left foot.



   Fig. 2 is a view similar to that of FIG. 1 of a variant intended for the right foot and having ventilation holes.



   Fig. 3 is a sectional view along III-III of FIG. 2.



   Fig. 4 is a sectional view similar to that of FIG. 3, but on a smaller scale, of a second variant.



   Fig. 5 is a plan view of a second embodiment shown in position on a left human foot, part of which is shown in phantom.



   Fig. 6 is a similar view of a blank from which the embodiment shown in FIG. 5 is manufactured.



   Fig. 7 is a sectional view of said blank along Vil-Vil of FIG. 6; and
 fig. 8 is a sectional view of the second embodiment, according to VIII-VIII of FIG. 5.



   In all figures of the drawing, the same reference numerals are used to designate corresponding parts.



   The embodiment shown in FIG.



  1 includes a pad 1 which is a cushioning pad for the sole of a left foot. This pad has been cut from a single sheet of material, for example from a sheet of soft felt or latex foam having cushioning properties, and it is provided with a lobe 2 which has the shape of a loop made of 'a part with it and which is also cut from the sheet material of the stamp, so that it extends in the same plane as the latter.



   Preferably, the device is made of a sheet of latex foam (see Figs. 3 and 4), that is to say of a sheet of latex having a cellular structure in which the cells communicate with each other. others, cells formed on the surface of the sheet being exposed, so that proper ventilation is provided through the entire thickness of the device. This material is soft and comfortable in contact with the user's skin, it is elastic and has a noticeable self-healing power, it is durable and can be easily washed.

   One of the surfaces of the sheet 3, generally that of its outwardly facing surfaces in a tampon as worn by a user, may be provided with a coating 5 made of a thin sheet of latex. normally waterproof rubber with a smooth outer surface. Latex used in the manufacture of dental dams is suitable for this purpose. The coating 5 is attached to the sheet 3 in which the entire device is cut, so as to form a single piece with this sheet, either by vulcanization or by means of an adhesive. A fabric layer 6, for example a sheet of tight cotton fabric such as cotton ticking can be placed over the covering 5 or replace this covering and be attached to the latex foam sheet 3 from which the device is cut.



  When such latex or fabric coverings are used, they, as well as the sheet of latex foam when desired, may have several holes 7 made at a distance from each other and intended to allow ventilation. through the device.



   Fig. 2 shows a pad intended to protect the sole of a right foot and which consists of a sheet of padding material of generally approximately oval shape and having, on the left side and on the part 8 of greater radius of its perimeter, a lobe 2 approximately semi-circular and provided with a central opening 9 of smaller dimension than this lobe, but of shape similar to that of the lobe. The opening 9 can be extended by a V-shaped notch 10 made in the region where the lobe 2 connects to the tampon 1, in order to facilitate the correct positioning of the tampon relative to the sole of the foot.



   The device for the left foot shown in FIG. 1 is similar to that provided for the right foot shown in FIG. 2, except that lobe 2 is similarly placed on the right side of the tampon.



   When devices such as those described above are manufactured for the purpose of protecting other parts of the human body, such as, for example, onions, the tampon 1 can have any shape desirable and suitable for the surface. to be protected, and the lobe 2 is disposed on the tampon in a position such that the latter comes correctly in place to protect the sensitive part such as a bunion, when the user's toe, for example, is passed through the lobe opening. The opening 9 can have any suitable contour to facilitate the correct placement of the desired tampon.



   When it is desired to obtain additional protection, for example for a bunion, or to raise the sole of the foot, a soft tampon 11 preferably having a concaveconvex shape and made, for example, of foam latex, can be glued or bonded to the tampon. , as shown in fig. 4. The pad 1, with or without the addition of the soft pad 11, may have a smooth rubber surface on one side, if desired, its other side having a gripping surface 12 intended to help it stay. in place against the foot. This outer rubber surface may be molded with the pad, or it may be bonded thereafter to the latter.

   The soft pad 11 may have a central portion of reduced thickness or be cut in its central region to help form a padding around a bunion or a callus on the sole of the foot, for example.



   The edges of the buffer may be scalloped, serrated or toothed or shaped in any other way different from a smooth and continuous curve, or else be bevelled as indicated at 14 in fig. 3, or be terminated in any other way desired. This deformation of the edges prevents seamless contact of an edge with the user's skin by allowing the material to flow under the action of pressure exerted by the foot, for example, thus ensuring a smooth, even and comfortable with the user's skin and not causing irritation.



   The second embodiment shown in FIGS. 5 to 8 is made from a blank shown in FIG. 6 and similar to that shown in FIG. 2, the opening 9 of the loop 2 having a V-shaped notch 10 which extends the opening partially inside the pad 1. When this blank is separated from the sheet of material from which it was cut, the lobe 2 is in the same plane as the pad 1, so that the device is substantially flat.



   The V-shaped notch 10 or extension of the cutout 9 does not extend beyond the middle part of the tampon, that is to say it does not reach the middle line VII-VII transverse of the buffer, which extends perpendicularly to a longitudinal axis passing through the opening 9.



   The opposite sides of the notch 10 are then brought against each other and are fixed edge to edge by means of glue or other known connecting means, so that the pad I takes a concave shape. convex, as shown in fig. 8. The angle formed by the sides of the notch 10 initially can vary in various blanks, in order to give the necessary curvature to the buffer 1 which is thus made to measure and adapted to the diseased part which is to be protected.



   The seam of the sides of the notch 10 may be covered with a thin piece 14 of silky fabric or sheet rubber, for example glued, molded or otherwise bonded to the pad 1, in order to strengthen the seam and minimize the possible discomfort that this can produce for the user on coming into contact with his skin.



   In use, for example to protect the plantar surface of a user's foot, the loop is pulled around one of the user's toes, for example around the second toe, as indicated in fig. 5, so that the tampon 1 is located under the metatarsal arch of the foot or under the sole of the foot and, in this position, forms effective cushioning for the foot during walking, especially if the user wears shoes to high heels. The device thus relieves calluses that may present on the lower surface of the foot and, in general, it provides relief and beneficial assistance to a diseased foot.



   The embodiment shown in FIG.



  1 and the variants of this embodiment shown in FIGS. 2 to 4 can be shaped so that they can be used either under the right foot or under the left foot, simply by reversing them before threading the loop around one toe. The concave-convex embodiment shown in FIGS. 5 to 8 can be curved on one side of the pad by connecting the sides of notch 10 to adapt the pad to a right foot, or can be curved in the opposite direction by joining the edges of the notch on the opposite side, to fit the pad to a left foot.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION : Dispositif de rembourrage sanitaire, caractérisé en ce qu'il comprend un tampon de rembourrage présentant une boucle destinée à recevoir un doigt, faite d'une pièce avec lui et s'étendant sensiblement dans le même plan que ce tampon, et en ce que cette boucle est conformée de manière que lorsqu'un doigt y est inséré, le tampon vient en position et est maintenu en place sur une partie malade du corps humain qu'il est destiné à protéger. CLAIM: Sanitary padding device, characterized in that it comprises a padding pad having a loop intended to receive a finger, made integrally with it and extending substantially in the same plane as this pad, and in that this loop is shaped so that when a finger is inserted therein, the tampon comes into position and is held in place on a diseased part of the human body which it is intended to protect. SOUS-REVENDICATIONS : 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ladite boucle a la forme d'un lobe s'étendant à partir du tampon et présentant une ouverture, le tampon et la boucle étant découpés dans une feuille unique sensiblement plate d'une matière de rembourrage. SUB-CLAIMS: 1. Device according to claim, characterized in that said loop has the shape of a lobe extending from the pad and having an opening, the pad and the loop being cut from a single substantially flat sheet of a material. padding. 2. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 1, caractérisé en ce que l'ouverture pratiquée dans ledit lobe se prolonge vers l'intérieur du tampon par des côtés convergents. 2. Device according to claim and sub-claim 1, characterized in that the opening made in said lobe extends towards the interior of the tampon by converging sides. 3. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les côtés convergents dudit prolongement de l'ouverture sont juxtaposés et liés l'un à l'autre de manière à donner une forme concave-convexe au tampon. 3. Device according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that the converging sides of said extension of the opening are juxtaposed and linked to one another so as to give a concave-convex shape to the buffer. . 4. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'il comprend un revêtement fixé par-dessus la jointure des côtés convergents du prolongement de ladite ouverture, sur la face du tampon destinée à venir en contact avec la peau de l'usager. 4. Device according to claim and sub-claims 1 to 3, characterized in that it comprises a coating fixed over the joint of the converging sides of the extension of said opening, on the face of the pad intended to come into contact with the user's skin. 5. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 à 4, caractérisé en ce que ledit revêtement de la jointure est fait d'une mince pièce d'une matière en feuille fixée à la surface du tampon, dans la région de la jointure. Device according to claim and sub-claims 1 to 4, characterized in that said coating of the joint is made of a thin piece of sheet material fixed to the surface of the pad, in the region of the joint. . 6. Dispositif selon la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le prolongement de l'ouverture ne s'étend pas au delà de la partie médiane du tampon. 6. Device according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that the extension of the opening does not extend beyond the middle part of the buffer. 7. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que le tampon et la boucle sont faits d'une feuille unique de mousse de latex. 7. Device according to claim, characterized in that the pad and the loop are made of a single sheet of latex foam. 8. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 7, caractérisé en ce que ladite feuille de mousse de latex porte une mince couche de caoutchouc fixée sur au moins une de ses faces. 8. Device according to claim and sub-claim 7, characterized in that said sheet of latex foam carries a thin layer of rubber attached to at least one of its faces. 9. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 7, caractérisé en ce qu'il comprend une couche de tissu fixée sur sa face extérieure. 9. Device according to claim and sub-claim 7, characterized in that it comprises a layer of fabric fixed on its outer face. 10. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce qu'il présente plusieurs trous d'aération pratiqués à travers le tampon. 10. Device according to claim, characterized in that it has several ventilation holes made through the pad. 11. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend un tampon mou fixé sur la région centrale dudit tampon. 11. Device according to claim, characterized in that it comprises a soft pad fixed to the central region of said pad. 12. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 11, caractérisé en ce que ledit tampon mou est découpé dans sa région centrale. 12. Device according to claim and sub-claim 11, characterized in that said soft pad is cut in its central region. 13. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 11, caractérisé en ce que ledit tampon mou présente une partie centrale amincie. 13. Device according to claim and sub-claim 11, characterized in that said soft pad has a thinned central part.
CH321694D 1953-10-30 1954-10-29 Sanitary padding device CH321694A (en)

Applications Claiming Priority (3)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB321694X 1953-10-30
GB70154X 1954-01-07
US80154XA 1954-01-08 1954-01-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH321694A true CH321694A (en) 1957-05-15

Family

ID=27254932

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH321694D CH321694A (en) 1953-10-30 1954-10-29 Sanitary padding device

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH321694A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0370948B1 (en) Inner shoe for a ski boot
EP3236888B1 (en) Device for protecting the plantar padding, in particular during a sporting activity
FR3037231A1 (en) THERMOFORMABLE SEMI-RIGID ORTHESES
CH321694A (en) Sanitary padding device
EP0064451A1 (en) Sole for incorporation in plaster casts of the foot
FR2912294A1 (en) Therapeutic discharge shoe e.g. orthopedic shoe, for e.g. aged person, has inner sole including convex part bulged towards concave part and with curvature radius lower than that of arch to define space between convex part and metatarsus
US2835248A (en) Cushioning device and method of making the same
CH319055A (en) Sanitary tampon and process for the manufacture of this tampon
BE534395A (en)
CH378462A (en) Pressure relief, support and friction reduction pad for human body
EP3860532B1 (en) Nostril shaper
EP1478316B1 (en) Shock-absorbing and sterile body hygiene article such as a panty-napkin
BE531377A (en)
FR2573633A1 (en) Multi-use composite shoe
BE526144A (en)
FR2670668A1 (en) Sternal orthesis for use following sternotomy
CH319054A (en) Protective foot pad
JP3008293U (en) Cushion pad material for shoes
EP4085878A1 (en) Device for protecting a foot and method for manufacturing such a device
BE531898A (en)
FR2750854A1 (en) Female contraceptive device
FR3075595A1 (en) FOOT BRACE
FR2805458A1 (en) Disposable protective pad for foot has adhesive band to position pad on foot to prevent rubbing against shoe
FR3115194A1 (en) Leg pocket for body fluid evacuation systems
BE519315A (en)