Dispositif auxiliaire destiné à coopérer avec une soupape à vanne du type normalement actionné à la main. La présente invention a pour objet un dispositif auxiliaire destiné à coopérer avec une soupape à vanne du type normalement actionné à. la main.
Le dispositif selon l'invention est caracté risé en ce qu'il comporte au moins un eylin- dre contenant un piston à double action et prévu pour être monté sur le corps de la sou pape, des moyens pour accoupler ce piston à la vanne de la .soupape, et des moyens pour l'admission -de fluide sous pression dans le cylindre, pour agir sur le piston et actionner la soupape à distance, par pression.
Les -dessins annexés représentent, à titre d'exemples, plusieurs formes d'exécution -du dispositif.
La fig. 1 est une vue de face d'une sou pape à. "tige non axialement mobile" ordi naire; La fig. 2 est une vue :de côté en demi- coupe verticale de la même soupape; La fig. d est une vue de face d'une pre mière forme d'exécution du dispositif auxi liaire applicable à des soupapes "à tige non axialement mobile"; La fig. 4 est une vue de face du même dispositif auxiliaire mais sans les raccorde ments -de tuyaux et les robinets de purge, afin de mieux montrer les détails du disposi tif auxiliaire;
La fig. 5 est une coupe transversale ver ticale du même -dispositif auxiliaire; La fig. 6 montre le même dispositif auxi liaire installé sur une soupape "à tige non axialement mobile", les tuyaux qui transmet tent la pression d'un fluide et une pompe de pression hydraulique qui actionnera le dispo sitif auxiliaire, cette pompe de pression Ily- draulique n'étant représentée qu'à titre d'exemple, vu qu'on peut employer n'importe quelle autre espèce d'élément fluide;
La fig. 7 montre une deuxième forme d'exécution,dudispositif auxiliaire, à un seul cylindre, qui est relié à une soupape ,>à tige non axialement mobile"; La fig. 8 montre une coupe transversale verticale -du même -dispositif auxiliaire et de la soupape;
La fig. 9Î est une vue d'ensemble de ce dispositif auxiliaire à un seul cylindre pour une soupape "à tige non axialement mobile"; La fig. 10 est une vue -de face d'une sou- soupape "à tige axialement mobile" ordinaire; La fig. 11 est une vue de côté en demi coupe verticale de la même soupape;
La fig. 12 montre une troisième forme d'exécution du dispositif auxiliaire, à deux -cylindres, pour soupape "à tige axialement mobile"; La fig. 1.3: est une coupe transversale ver ticale :du même dispositif auxiliaire;
La fig. 14 est une vue d'ensemble du même dispositif auxiliaire relié à une soupape "à tige axialement mobile", mais sans les tuyaux et les robinets de purge représentés en fig. '3, afin de montrer plus clairement les pièces qui servent à ouvrir et à fermer la sou pape à la main; La fig. 15 est une vue d'ensemble d'une quatrième forme d'exécution du dispositif auxiliaire, à un seul cylindre, relié à une soupape "à tige axialement mobile";
La fig. 16 montre une coupe transversale verticale .du même dispositif auxiliaire et de la même soupape; La fig. 17 est une vue d'ensemble de ce dispositif auxiliaire à un seul cylindre pour soupapes à tige axialement mobile".
Gomme on le voit en fig. 1 et 2, une sou pape "à tige non axialement mobile" com porte une tige 1 qui ouvre et ferme la vanne 2 de la soupape. La tige est pourvue, à peu près dans son milieu, d'un collier â qui est maintenu dans- le corps de soupape par la tête ou le dôme 4 et la boîte à bourrage 5, -de manière telle qu'elle ne puisse être levée ou abaissée, mais seulement tournée.
L'ouver ture ou la fermeture :da la soupape au moyen de la vanne 2 est effectuée au moyen du filet 6 de la tige 1 qui correspond au filet de la vanne. 2, de telle manière que, par exemple, quand on fait tourner le volant 8 vers la droite; la vanne 2 monte sur le filet 6 de la tige 1, et descend sur le même filet quand on fait tourner le volant vers. la gauche; dans les,- deux opérations!, la tige 1 ne participe pas au mouvement -de la vanne.
Le -dispositif auxiliaire à deux cylindres pour soupapes "à tige non axialement mo bile", représenté aux fig. 3, 4, 5 et 6, est relié à la soupape,de la manière suivante:
L'écrou 9, le volant 8, la. boîte à bour rage 10, les vis et écrous 11, la boîte à bour rage 5, les vis et écrous 12 de la boîte à bourrage et la tige 1 sont enlevés de la sou pape telle que représentée en fig. 1 et 2, après quoi le dispositif représenté en fig. 6 est placé sur la partie supérieure de la sou pape et assujetti au moyen des visi et écrous 12. Ensuite, on raccorde les tuyaux 13 et 14 qui transmettent la pression d'un fluide à dis- tance pour actionner la :
soupape, par exemple à partir d'une pompe 15 ou à partir -d'un,dé- pôt d'air, ,de .gaz, de vapeur ou de tout autre élément fluide à l'état comprimé. Pour ou vrir la soupape à grande distance au moyen du dispositif auxiliaire, il faut procéder comme suit: La soupape 1.7 (fig. 6) est ouverte et le robinet de purge 19 est fermé, la soupape 16 est fermée et le robinet,de purge 18 est ou vert. Quand ceci, est fait, on fait agir de la pression, soit au moyen de la pompe 15, soit au moyen d'un dépôt de fluide sous pression.
De cette manière, la pression du fluide in jecté agira à travers le tuyau 14 à la partie inférieure des cylindres, en dessous -des pis tons, et en conséquence ces pistons, en mon tant, ouvriront la vanne 2 -de la soupape, chassant ainsi l'élément fluide contenu dans la partie supérieure -des cylindres, à travers le tuyau 133 et le robinet -de purge 18.
Pour fermer la soupape au moyen du dis positif auxiliaire et par pression de fluide, il faut procéder comme suit: Fermer la soupape 17, ouvrir le robinet ,de purge 19, ouvrir la soupape 16 et fermer le robinet de purge 18.
Quand on utilise de la pression hydrauli que, pour actionner le dispositif auxiliaire, les tuyaux 13 et 14 doivent :d'abord être remplis .d'eau et, pour se faire, on -doit :d'abord ou vrir les soupapes 22 et 23 en fermant en même temps les robinets :de purge 18 et 19, après quoi on ouvre les soupapes: 16 et 17 et on met la pompe en marche pour la faire tra vailler jusqu'à ce qu'il sorte assez d'eau par les soupapes 2'2 et 23.
Les tuyaux 13 et 14 sont pourvus, près de la pompe 15, de manomètres, 24 et 25 et de soupapes de sûreté 2:0 et 21. Les manomètres ont pour objet d'éviter qu'il soit injecté plus. .de fluide sous pression, qu'il n'est nécessaire pour ouvrir et fermer la soupape, et les sGu- pape.s de sûreté permettront l'échappement de tout excès-de pression -causé, par exemple, par un feu situé à proximité du dispositif auxi liaire et par la production résultante de va peur par l'eau contenue :dans les: cylindres du :dispositif auxiliaire et dans les tuyaux 13 et 14.
Le -dispositif auxiliaire ü deux cylindres pour soupapes "à tige non axialement mobile" est composé de ce qui suit (fig. 3, 4, 5 et 6) Le dispositif auxiliaire est formé de deux cylindres jumellés 26, qui -constituent un corps unique, attendu qu'ils sont réunis par un pont 27.
A l'intérieur desdits cylindres se trouvent des pistons 28 qui déplacent des tiges 29 qui, à leur tour, communiquent le mouvement par l'intermédiaire :d'un pont 30 à une tige 31 et par là à la vanne de la sou pape.
Les ouvertures des cylindres sont fermées hermétiquement au moyen des bouchons ou couvercles 32, de sorte que, quand de la pres sion est appliquée à travers les! ouvertures 33, les pistons monteront et ouvriront ainsi la. vanne de la soupape. Si de la pression est appliquée par les ouvertures 34, les pistons 28 descendront et fermeront ainsi la vanne 2 de la soupape.
Comme on peut le voir :dans les fig. 3, 4 et 5, la partie inférieure 32a de la tige 31 est filetée pour permettre le raccordement à la vanne de la soupape. Ladite tige est aussi filetée à peu près en son milieu 33, -de façon ,que la soupape puisse être ouverte et fermée à la main au moyen d'un écrou sectionné 35 et des contrefiches 36. Ces pièces 35 et 36 doivent être enlevées quand le dispositif auxi liaire est actionné par pression -de fluide, et pour ce faire, on enlève les vis 37 et 38.
Le dispositif auxiliaire suivant les fig. 3, 4, 5 et 6 est raccordé à la base 39 au moyen de vis 40, et la base 39 est raccordée directe ment ià la tête 4 de la soupape au moyen de vis 12.
Cette base n'a pas été construite :d'une pièce avec le reste du dispositif auxiliaire, en vue de permettre l'utilisation d'un dispositif auxiliaire sur différentes espèces ou types de -soupapes de la même dimension, puisque dans ce cas, seule la base doit être de dimen sion différente. La tige 31 et les tiges 29 sont pourvues de boîtes à bourrage 41 et 42.
Les tiges 29 sont pourvues de bagues -de réglage métalliques 43, de façon qu'en cas d'incendie, :dans un puits -de pétrole par exem ple, :durant lequel les rondelles de cuir des pistons sont détruites, lesdits pistons puis sent actionner encore le dispositif auxiliaire par pression -de fluide pour fermer la sou pape.
Les fig. 7, 8 et 9 montrent un dispositif auxiliaire ne comprenant qu'un seul cylindre, au lieu .de deux cylindres situés :de part et d'autre de la tige actionnant la vanne de la soupape. Autrement, ce dispositif auxiliaire possède les mêmes caractéristiques construc tives que celui qui vient d'être -décrit, et peut être appliqué à toute espèce de soupape "à tige non axialement mobile" pour le même usage que,<B>-déjà</B> décrit.
Le .dispositif représenté en fig. 7, 8 et 9 est très simple, attendu qu'il peut être rac cordé directement ù, la partie supérieure 4 de la soupape au moyen des vis 12.
Pour munir .de ce dispositif auxiliaire une soupape ,;à tige non axialement mobile", il sera nécessaire d'enlever le volant 8, la boîte â bourrage 10, les vis et les écrous 11, la boîte à bourrage 5, les vis et les écrous 12 de la boîte à bourrage et la tige 1, après quoi le dispositif -auxiliaire est monté sur la par- tie 4 :de la .soupape (fig. 7). La base 45 est ensuite fixée à la partie 4 au moyen -de vis 12, après avoir relié le filet 46 de la tige 47 du .dispositif auxiliaire à la vanne 2 de la soupape.
Ce dispositif auxiliaire consiste -en un cy lindre 48 qui est réuni à une base 45 au moyen d'un filet 49. Le cylindre comporte une tige 47 et un piston 50 qui actionne la tige 47 -du dispositif auxiliaire par pression .de fluide. Quand,de la pression est appliquée à. travers le tuyau 13, le piston .descend avec la tige 47 qui ferme la vanne 2,de la soupape. Si de la pression est appliquée à travers le tuyau 14, le piston 50 monte avec la tige 47 et ouvre la vanne de la soupape.
L'extrémité inférieure -du cylindre 48 est hermétiquement fermée par un bouchon 51 et la tige 47 est convenablement -étanchée dans la base 45 au moyen d'une boîte ;à bourrage 52 et dans le bouchon 51 du cylindre au moyen d'une boîte à bourrage 53. La tige est aussi rendue étanche dans la partie supé rieure du cylindre 48 au moyen d'une boîte à bourrage 54 et porte, fixé à sa partie supé rieure, un volant 55, qui sert à ouvrir et à fermer la soupape à la main. Ce volant .sera le même que celui qu'on retrouve sur la sou pape originale.
Pour ouvrir ou fermer la soupape à la main avec le volant 55, on applique d'abord -de la pression à travers le tuyau 18 jusqu'à ce que la vanne 2 -de la soupape reste dans la position de fermeture, et, ensuite, on ferme les robinets -de purge 22 et 23. Ceci fait, le volant 55, suivant qu'on le fera tourner dans un sens ou clans l'autre, lèvera ou abaissera la vanne 2 sur le filet 46 de la tige 47 du dispo sitif auxiliaire afin, respectivement, .d'ouvrir ou fermer la soupape.
Le fonctionnement -du dispositif auxiliaire par la pression d'un fluide est le même que celui du dispositif auxiliaire à deux cylindres décrit précédemment.
Il reste à :décrire le dispositif auxiliaire destiné à ouvrir et fermer par pression de fluide, les soupapes dites "à tige axialement mobile". Afin -de mieux comprendre le fonc- tionnement de ce .dispositif auxiliaire, on va décrire ci-après une soupape dite "à tige axia- lement mobile" en se référant aux fig. 10 et 11 qui représentent une soupape -de construc tion normale de ce type.
Cette soupape comporte une vanne 5,6 qui est fixée par sa partie supérieure, au moyen d'un filet 57,à la tige 58 de la soupape. Les mouvements ascendants -et descendants de cette soupape sont effectués par un volant 59, et la vanne 5.6 suit ladite tige dans ses mouvements, fermant ou ouvrant ainsi la sou pape. Ce fonctionnement est différent de ce lui .de la soupape ,;à tige non axialement mo bile", dans laquelle la tige -est solidement fixée au corps -de la soupape et dans laquelle seule la vanne monte et descend sur ladite tige pour ouvrir ou fermer la soupape.
Pour munir une soupape -du type ,;à tige axialement mobile" d'une forme d'exécution du dispositif auxiliaire selon l'invention, il faut procéder comme suit: De la soupape normale représentée en fig. 10 et 11, on enlève la vis et l'écrou 60 qui tiennent les contrefiches 61 assemblées, les vis et les écrous 62 qui fixent les contre fiches aux rebords 63 de la soupape, les contre-fiches 61 et le volant 59, de façon à laisser la tige 58 entièrement libre.
Lorsque ceci est fait, le dispositif auxiliaire représenté en fig. 12 et 13 peut,être placé de la manière suivante La partie supérieure -de la tige 58 est vis sée en 65 dans une pièce 64 du dispositif auxiliaire et les rebords 69 de la base du -dis positif auxiliaire sont placés sur les rebords 63 de la soupape et fixés à ceux-ci au moyen de vis 62. Les pièces 35,<B>H</B>, 37 et 38 ne sont pas mises en place, vu qu'elles ne sont pas utilisées que lorsque la soupape est actionnée à la main.
Comme -on peut le voir en fig. 12, 13, 14, ce dispositif auxiliaire -à deux cylindres pour soupapes ,;à tige axialement mobile" est tout à fait le même -que celui décrit pour les sou papes du type "à tige non axialement mo bile", la seule différence étant la manière dont il est raccordé à la soupape et le fait qu'au lieu d'avoir une tige propre, il com porte une pièce 64 qui est reliée à la tige ori ginale -de la soupape.
Les fi-. 12, 13 et 14 montrent le disposi tif auxiliaire sans les tuyaux qui transmet tent la pression du fluide, afin de montrer plus clairement les parties mécaniques et, eu égard à .ce que lesdits tuyaux ont été repré sentés raccordés en fig. 3 et 6, le raccorde ment des tuyaux étant le même.
Les fig. 15, 16 et 17 montrent une forme d'exécution .du dispositif auxiliaire construit à un seul .cylindre, pour une soupape "à tige axialement mobile".
Ce dispositif auxiliaire, comme on peut le voir dans lesdites figures, est raccordé .à la soupape .de la même manière que le dispositif à ,deux cylindres, c'est-à-dire que de la sou pape représentée en fig. 10 et 11, on enlève les pièces suivantes: les vis 62, les contre fiches 61, la vis 60 et la roue 59, ce qui laisse la tige 58 complètement libre. Lorsque ceci est fait, la base 70 du dispositif est montée sur les rebords 63 -de la soupape et est figée au moyen .des vis et -des écrous 62. Ensuite, le bras coudé 72 est fixé à la partie supé rieure de la tige 73 du piston 74 au moyen -de l'écrou 75.
En même temps, le bloc 71, qui est fileté intérieurement et qui sert à ouvrir et à fermer la soupape @à la main, est vissé sur la tige 58, reliant ainsi l'étrier 76 au moyen des vis et -des écrous 77.
Ce dispositif auxiliaire fonctionne de la manière suivante: Quand ,de la pression est appliquée .à travers le tuyau 1,3, le piston 74 descend et ferme la vanne 5,6 de la soupape au moyen de la tige 73, -du bras coudé 72, -du bloc 71, de l'étrier 76 et -de la tige 58 -de la soupape portant la vanne 56.
Ce -dispositif auxiliaire, comme on peut le voir en fig. 15, 16 et 17, est composé des pièces suivantes: Le corps principal -est formé par le cylindre 78 et la base 70. L'ouverture inférieure -du cylindre est hermétiquement close .par le bouchon 79 qui sert de boîte à bourrage pour le presse-étoupe ou chapeau 80. A l'intérieur iducylindre 78 se trouve la tige 73 qui actionne le dispositif auxiliaire par pression de fluide.
La tige 73 passe à tra vers le centre du piston 74 et est étanchée à la partie supérieure -du cylindre au moyen -de la boîte à bourrage 81 et à la partie inférieure du cylindre par le bouchon 79 et le presse étoupe 80.
Pour ouvrir et fermer la soupape à la main, il faut procéder comme ,suit: -de la pression de fluide est appliquée à travers le tuyau 13 jusqu'à ce que le piston 74 soit com plètement descendu ou, en d'autres termes, jusqu'à, ce que la vanne 5,6 de la soupape :soit dans la position -de fermeture complète. On fait ensuite tourner le bloc 71 au moyen d'une clé et comme ce bloc présente en son centre un filet qui correspond au filet de la tige 58 -de la soupape, il ouvrira ou fer mera la vanne 56.
Auxiliary device intended to cooperate with a gate valve of the type normally operated by hand. The present invention relates to an auxiliary device intended to cooperate with a gate valve of the type normally operated at. the hand.
The device according to the invention is characterized in that it comprises at least one eylinder containing a double-acting piston and intended to be mounted on the body of the valve, means for coupling this piston to the relief valve. the valve, and means for the admission -de fluid under pressure into the cylinder, to act on the piston and actuate the valve remotely, by pressure.
The accompanying drawings represent, by way of example, several embodiments of the device.
Fig. 1 is a front view of a sou pope in. ordinary "non-axially movable rod"; Fig. 2 is a side view in half vertical section of the same valve; Fig. d is a front view of a first embodiment of the auxiliary device applicable to "non-axially movable stem" valves; Fig. 4 is a front view of the same auxiliary device but without the pipe connections and the drain cocks, in order to better show the details of the auxiliary device;
Fig. 5 is a vertical cross section of the same auxiliary device; Fig. 6 shows the same auxiliary device installed on a "non-axially movable rod" valve, the pipes which transmit the pressure of a fluid and a hydraulic pressure pump which will actuate the auxiliary device, this hydraulic pressure pump being shown only as an example, since any other species of fluid element can be used;
Fig. 7 shows a second embodiment, of the auxiliary device, with a single cylinder, which is connected to a valve,> with a non-axially movable rod "; Fig. 8 shows a vertical cross section of the same auxiliary device and of the valve;
Fig. Figure 9 is an overview of this single cylinder auxiliary device for a "non-axially movable stem" valve; Fig. 10 is a front view of an ordinary "axially movable stem" valve; Fig. 11 is a side view in half vertical section of the same valve;
Fig. 12 shows a third embodiment of the auxiliary device, with two -cylinders, for an "axially movable rod" valve; Fig. 1.3: is a vertical cross section: of the same auxiliary device;
Fig. 14 is a general view of the same auxiliary device connected to an "axially movable rod" valve, but without the pipes and the bleed cocks shown in FIG. '3, in order to show more clearly the parts which serve to open and close the sou pape by hand; Fig. 15 is an overview of a fourth embodiment of the auxiliary device, with a single cylinder, connected to an "axially movable rod" valve;
Fig. 16 shows a vertical cross section of the same auxiliary device and the same valve; Fig. 17 is an overview of this single cylinder auxiliary device for axially movable stem valves ".
As seen in fig. 1 and 2, a valve "non-axially movable rod" com carries a rod 1 which opens and closes the valve 2 of the valve. The stem is provided, roughly in its middle, with a collar â which is held in the valve body by the head or dome 4 and the stuffing box 5, -in such a way that it cannot be raised or lowered, but only rotated.
The opening or closing: of the valve by means of the valve 2 is carried out by means of the thread 6 of the rod 1 which corresponds to the thread of the valve. 2, such that, for example, when turning the handwheel 8 to the right; valve 2 goes up on thread 6 of rod 1, and goes down on the same thread when the handwheel is turned towards. left; in, - two operations !, the rod 1 does not participate in the movement of the valve.
The two-cylinder auxiliary device for "non-axially movable stem" valves, shown in FIGS. 3, 4, 5 and 6, is connected to the valve, as follows:
The nut 9, the flywheel 8, the. stuffing box 10, the screws and nuts 11, the stuffing box 5, the screws and nuts 12 of the stuffing box and the rod 1 are removed from the valve as shown in fig. 1 and 2, after which the device shown in FIG. 6 is placed on the upper part of the valve and secured by means of screws and nuts 12. Then, the pipes 13 and 14 are connected which transmit the pressure of a fluid remotely to actuate the:
valve, for example from a pump 15 or from a deposit of air, gas, steam or any other fluid element in the compressed state. To turn the valve at a long distance by means of the auxiliary device, proceed as follows: Valve 1.7 (fig. 6) is open and drain cock 19 is closed, valve 16 is closed and the drain cock 18 is or green. When this is done, pressure is made to act, either by means of the pump 15 or by means of a deposition of fluid under pressure.
In this way, the pressure of the injected fluid will act through the pipe 14 at the bottom of the cylinders, below the udders, and consequently these pistons, as well, will open the valve 2 of the valve, expelling thus the fluid element contained in the upper part of the cylinders, through the pipe 133 and the bleed valve 18.
To close the valve by means of the auxiliary device and by fluid pressure, proceed as follows: Close valve 17, open the drain cock 19, open the valve 16 and close the bleed cock 18.
When using hydraulic pressure, to actuate the auxiliary device, the pipes 13 and 14 must: first be filled with water and, to do so, it must: first or turn the valves 22 and 23 by closing the valves: drain 18 and 19 at the same time, after which the valves: 16 and 17 are opened and the pump is started to make it work until enough water comes out. valves 2'2 and 23.
The pipes 13 and 14 are provided near the pump 15 with manometers 24 and 25 and safety valves 2: 0 and 21. The purpose of the manometers is to prevent more injection. of fluid under pressure, which is not necessary to open and close the valve, and the safety valves will allow the escape of any excess-pressure -caused, for example, by a fire located at proximity of the auxiliary device and by the resulting production of water contained in: in the: cylinders of the: auxiliary device and in the pipes 13 and 14.
The auxiliary device ü two cylinders for "non-axially movable stem" valves is composed of the following (fig. 3, 4, 5 and 6) The auxiliary device is formed of two twin cylinders 26, which -constitute a single body , since they are joined by a bridge 27.
Inside said cylinders are pistons 28 which move rods 29 which, in turn, communicate movement through: a bridge 30 to a rod 31 and thereby to the valve of the valve.
The openings of the cylinders are hermetically sealed by means of the caps or covers 32, so that when pressure is applied through them! openings 33, the pistons will rise and thus open the. valve valve. If pressure is applied through the openings 34, the pistons 28 will descend and thus close the valve 2 of the valve.
As can be seen: in fig. 3, 4 and 5, the lower part 32a of the rod 31 is threaded to allow connection to the valve of the valve. Said rod is also threaded approximately in the middle 33, -so that the valve can be opened and closed by hand by means of a sectioned nut 35 and struts 36. These parts 35 and 36 must be removed when the auxiliary device is actuated by fluid pressure, and to do this, the screws 37 and 38 are removed.
The auxiliary device according to FIGS. 3, 4, 5 and 6 is connected to the base 39 by means of screws 40, and the base 39 is connected directly to the head 4 of the valve by means of screws 12.
This base was not built: in one piece with the rest of the auxiliary device, in order to allow the use of an auxiliary device on different species or types of valves of the same dimension, since in this case, only the base should be of a different size. The rod 31 and the rods 29 are provided with stuffing boxes 41 and 42.
The rods 29 are provided with metal adjustment rings 43, so that in the event of a fire,: in an oil well for example,: during which the leather washers of the pistons are destroyed, said pistons then feel again actuate the auxiliary device by fluid pressure to close the valve.
Figs. 7, 8 and 9 show an auxiliary device comprising only one cylinder, instead of two cylinders located: on either side of the rod actuating the valve of the valve. Otherwise, this auxiliary device has the same construction characteristics as that which has just been described, and can be applied to any kind of valve "with a non-axially movable stem" for the same use as, <B> -already </ B> described.
The .dispositif shown in FIG. 7, 8 and 9 is very simple, since it can be connected directly to the upper part 4 of the valve by means of screws 12.
To provide .with this auxiliary device a valve,; with a non-axially movable stem ", it will be necessary to remove the flywheel 8, the stuffing box 10, the screws and the nuts 11, the stuffing box 5, the screws and the nuts 12 of the stuffing box and the rod 1, after which the auxiliary device is mounted on part 4: of the valve (fig. 7). The base 45 is then fixed to part 4 by means of -of screw 12, after connecting the thread 46 of the rod 47 of the auxiliary .dispositif to the valve 2 of the valve.
This auxiliary device consists of a cylinder 48 which is joined to a base 45 by means of a thread 49. The cylinder comprises a rod 47 and a piston 50 which actuates the rod 47 of the auxiliary device by pressure .de fluid. When, pressure is applied to. through the pipe 13, the piston descends with the rod 47 which closes the valve 2 of the valve. If pressure is applied through the pipe 14, the piston 50 rises with the rod 47 and opens the valve of the valve.
The lower end of the cylinder 48 is hermetically sealed by a plug 51 and the rod 47 is suitably sealed in the base 45 by means of a box; with stuffing 52 and in the plug 51 of the cylinder by means of a box with stuffing 53. The rod is also sealed in the upper part of the cylinder 48 by means of a stuffing box 54 and carries, fixed at its upper part, a flywheel 55, which serves to open and close the valve. by hand. This steering wheel will be the same as the one found on the original sou pape.
To open or close the valve by hand with the handwheel 55, first apply -pressure through pipe 18 until valve 2 -of the valve remains in the closed position, and then , we close the -de purge valves 22 and 23. This done, the handwheel 55, depending on whether it is rotated in one direction or the other, will raise or lower the valve 2 on the thread 46 of the rod 47 of the auxiliary device in order, respectively, to open or close the valve.
The operation of the auxiliary device by the pressure of a fluid is the same as that of the auxiliary device with two cylinders described above.
It remains to: describe the auxiliary device intended to open and close by fluid pressure, the so-called "axially movable rod" valves. In order to better understand the operation of this auxiliary device, a so-called “axially movable stem” valve will be described below with reference to FIGS. 10 and 11 which represent a valve of normal construction of this type.
This valve comprises a valve 5,6 which is fixed by its upper part, by means of a thread 57, to the stem 58 of the valve. The upward and downward movements of this valve are effected by a handwheel 59, and the valve 5.6 follows said rod in its movements, thus closing or opening the valve. This operation is different from that of the valve, with a non-axially movable rod, in which the rod -is securely fixed to the body -of the valve and in which only the valve rises and descends on said rod to open or close the valve.
To provide a valve -of the axially movable rod type with an embodiment of the auxiliary device according to the invention, it is necessary to proceed as follows: From the normal valve shown in Figs. 10 and 11, the valve is removed. screw and nut 60 which hold the struts 61 assembled, the screws and nuts 62 which fix the struts to the edges 63 of the valve, the struts 61 and the handwheel 59, so as to leave the rod 58 completely free .
When this is done, the auxiliary device shown in fig. 12 and 13 can be placed as follows: The upper part of the rod 58 is screwed at 65 in a part 64 of the auxiliary device and the edges 69 of the base of the auxiliary positive say are placed on the edges 63 of the auxiliary device. valve and fixed to them by means of screws 62. Parts 35, <B> H </B>, 37 and 38 are not fitted, as they are not used until the valve is operated by hand.
As can be seen in fig. 12, 13, 14, this auxiliary device - with two cylinders for valves, with axially movable rod "is quite the same - as that described for valves of the" non axially movable rod "type, the only difference being the way it is connected to the valve and the fact that instead of having a clean stem, it comprises a part 64 which is connected to the original stem of the valve.
The fi-. 12, 13 and 14 show the auxiliary device without the pipes which transmits the pressure of the fluid, in order to show more clearly the mechanical parts and, having regard to. That said pipes have been shown connected in fig. 3 and 6, the connection of the pipes being the same.
Figs. 15, 16 and 17 show one embodiment of the auxiliary device constructed with a single cylinder, for an "axially movable stem" valve.
This auxiliary device, as can be seen in said figures, is connected to the valve in the same way as the device with two cylinders, that is to say that of the valve shown in fig. 10 and 11, the following parts are removed: the screws 62, the braces 61, the screw 60 and the wheel 59, which leaves the rod 58 completely free. When this is done, the base 70 of the device is mounted on the flanges 63 of the valve and is fixed by means of screws and nuts 62. Then, the elbow arm 72 is fixed to the upper part of the stem. 73 of the piston 74 by means of the nut 75.
At the same time, the block 71, which is internally threaded and which serves to open and close the valve @ by hand, is screwed onto the rod 58, thus connecting the yoke 76 by means of the screws and nuts 77.
This auxiliary device works in the following way: When, pressure is applied through the pipe 1,3, the piston 74 descends and closes the valve 5,6 of the valve by means of the rod 73, of the bent arm 72, -of the block 71, of the yoke 76 and -of the rod 58 -of the valve carrying the valve 56.
This auxiliary -dispositif, as can be seen in FIG. 15, 16 and 17, is composed of the following parts: The main body -is formed by the cylinder 78 and the base 70. The lower opening -of the cylinder is hermetically closed .by the cap 79 which serves as a stuffing box for the stuffing box or cap 80. Inside the cylinder 78 is the rod 73 which actuates the auxiliary device by fluid pressure.
The rod 73 passes through the center of the piston 74 and is sealed to the upper part of the cylinder by means of the stuffing box 81 and to the lower part of the cylinder by the plug 79 and the stuffing box 80.
To open and close the valve by hand, proceed as follows: - fluid pressure is applied through the pipe 13 until the piston 74 is completely lowered or, in other words, until the valve 5,6 of the valve: is in the fully closed position. The block 71 is then rotated by means of a key and as this block has a thread in its center which corresponds to the thread of the stem 58 of the valve, it will open or close the valve 56.