CA2179005C - Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook - Google Patents

Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook Download PDF

Info

Publication number
CA2179005C
CA2179005C CA002179005A CA2179005A CA2179005C CA 2179005 C CA2179005 C CA 2179005C CA 002179005 A CA002179005 A CA 002179005A CA 2179005 A CA2179005 A CA 2179005A CA 2179005 C CA2179005 C CA 2179005C
Authority
CA
Canada
Prior art keywords
hook
branches
spring
trap
jaws
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Expired - Lifetime
Application number
CA002179005A
Other languages
French (fr)
Other versions
CA2179005A1 (en
Inventor
Edouard Belisle
Current Assignee (The listed assignees may be inaccurate. Google has not performed a legal analysis and makes no representation or warranty as to the accuracy of the list.)
Individual
Original Assignee
Individual
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Individual filed Critical Individual
Priority to CA002179005A priority Critical patent/CA2179005C/en
Publication of CA2179005A1 publication Critical patent/CA2179005A1/en
Application granted granted Critical
Publication of CA2179005C publication Critical patent/CA2179005C/en
Anticipated expiration legal-status Critical
Expired - Lifetime legal-status Critical Current

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01MCATCHING, TRAPPING OR SCARING OF ANIMALS; APPARATUS FOR THE DESTRUCTION OF NOXIOUS ANIMALS OR NOXIOUS PLANTS
    • A01M23/00Traps for animals
    • A01M23/24Spring traps, e.g. jaw or like spring traps
    • A01M23/26Spring traps, e.g. jaw or like spring traps of the double-jaw or pincer type
    • A01M23/28Jaw trap setting-devices

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Pest Control & Pesticides (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Insects & Arthropods (AREA)
  • Wood Science & Technology (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)
  • Hooks, Suction Cups, And Attachment By Adhesive Means (AREA)

Abstract

L'invention concerne un dispositif de retenue d'un ressort de torsion pour piège à mâchoire. Ces ressorts comprennent deux branches distinctes qui se rejoignen t en un point de jonction et qui ont chacune une extrémité. Ces branches peuvent se déplac er entre une position ouverte, où les extrémités respectives des branches sont écartées l'une de l'autre, et une position fermée, où elles sont rapprochées l'une de l'autre. Ce dispositif comprend un crochet de retenue monté de manière pivotante par au moins une attache su r l'une des branches du ressort pour maintenir ce dernier en position fermée ainsi qu'un moyen pour éviter le déplacement dudit crochet sous l'effet de la gravité. Un tel dispositif est particulièrement utile comme système de sécurité d'un piège à mâchoire car i l permet d'ouvrir les mâchoires du piège avec un minimum de mouvement et sans que les mains soient nécessairement utilisées ce qui représente un grand avantage dans le cas où un être humain se fait accidentellement piéger les mains par le piège.The invention relates to a device for retaining a torsion spring for a jaw trap. These springs comprise two distinct branches which meet at a junction point and which each have an end. These branches can move between an open position, where the respective ends of the branches are spaced from one another, and a closed position, where they are close to each other. This device comprises a retaining hook pivotally mounted by at least one attachment on one of the branches of the spring to hold the latter in the closed position and a means for preventing movement of said hook under the effect of gravity. . Such a device is particularly useful as a security system of a jaw trap because it allows to open the jaws of the trap with minimal movement and without the hands being necessarily used which represents a great advantage in the case where a human being is accidentally trapping hands by the trap.

Description

2?79005 CROCHET DE RETENUE D'UN RESSORT DE TORSION ET PI~GE Ä
MäCHOIRES MUNI D'UN TEL CROCHET
DOMAINE DE L'INVENTION
La présente invention a pour objet un crochet de retenue destiné à munir au moins un ressort de torsion d'un piège à mâchoires. Ce dispositif est particulièrement utile en tant que système de sécurité pour de tels pièges.
BR~VE DESCRIPTION DE L'ART ANTÉRIEUR
Les pièges à mâchoires de type dit "en X" sont utilisés des trappeurs depuis les années 1950. De tels pièges sont généralement composés de deux cadres métalliques qui s'interpénètrent et sont connectés l'un â l'autre par deux pivots coaxiaux de manière à
former, de part et d'autre des deux pivots, des paires de mâchoires dont une au moins est utilisée pour saisir le gibier. Ainsi, vus de coté, de tels pièges présentent la forme générale d'un X, d'où leur nom. La fermeture des mâchoires est généralement effectuée par la détente d'une paire de ressorts de torsion. Ces ressorts comprennent deux branches distinctes reliées par au moinsune spire, ainsi qu'une boucle rigide disposée à chacune des extrémités des branches de chaque ressort et entourant les cotés des deux mâchoires d'une même paire, de part et d'autre d'un même pivot. Les branches d'un ressort peuvent être rapprochées l'une de l'autre (le ressort est alors comprimé), ou éloignées l'une de l'autre ( le ressort est alors détendu). Lorsque le piège est tendu et prêt à attraper un animal, les ressorts sont comprimés et les boucles sont positionnées proches des pivots de manière à
permettre aux mâchoires d'être ouvertes. Les mâchoires sont maintenues dans cette position ouverte par une détente que l'animal à capturer actionnera lui-même, entraînant de ce fait la détente des ressorts. Lorsque les ressorts se détendent, les branches des ressorts agissent comme leviers de fermeture et forcent le déplacement des boucles qui s'éloignent des pivots et provoquent ainsi la fermeture des mâchoires. Les ressorts servent également à maintenir les mâchoires en position fermée.
Chaque ressort ayant une grande force de rappel, ils ne peuvent généralement pas être comprimés en même temps par un même utilisateur. Aussi ces ressorts sont pourvus de crochets permettant de retenir temporairement les deux branches de ceux-ci en position rapprochée. Ces crochets utilisés dans les pièges de l'art antérieur sont attachés à l'une 2 ~ 1005 des branches du ressort à l'aide d'une boucle et peuvent pivoter librement autour de la branche. Une fois que chacun des ressorts est comprimé, la détente est mise en place et les crochets sont alors retirés. Il arrive parfois qu'un passant se trouve piégé par accident, mais le plus souvent c'est l'utilisateur qui se piège lui-même à la suite d'une erreur de manipulation. La cas le plus fréquent d'accident arrive lorsque l'utilisateur tend le piège.
En effet, l'utilisateur doit comprimer les ressorts du piège l'un après l'autre. Après que le premier ressort de torsion soit comprimé, le crochet libre est mis en place pour maintenir le premier ressort en position fermée tandis que l'utilisateur comprime le deuxième ressort.
Ce faisant il arrive que le crochet maintenant le premier ressort se dégage de lui-même, ce qui, en libérant le premier ressort, actionne les mâchoires.
Lorsque un accident arnve et qu'un utilisateur est piège, il doit, pour se déprendre, soit comprimer les deux ressorts en même temps, ce qui est très difficile vu la force de rappel de ces ressorts, soit l'un après l'autre. Dans ce dernier cas, l'utilisateur doit être capable de réinstaller le crochet sur au moins un des deux ressorts pour le maintenir en position comprimée tandis qu'il comprime l'autre. Or, si les deux mains de l'utilisateur sont piégées, il est extrêmement difficile, voire impossible à celui-ci de se dégager seul. En effet, même si l'utilisateur peut utiliser ses pieds pour comprimer le ressort, au moins une main est nécessaire pour réinstaller le crochet. De plus, si la remise du crochet est théoriquement envisageable lorsqu'une seule des deux mains est maintenue par les mâchoires, l'expérience montre qu'une telle manipulation est extrêmement difficile du fait de la douleur que subit l'utilisateur, ce qui rend très pénibles et malaisés des mouvements précis tels que le repositionnement du crochet de maintien. Le temps mis par l'utilisateur pour se libérer, le cas échéant, est généralement important, aggravant ainsi les blessures causées par la fermeture des mâchoires du piège. De nombreuses personnes sont blessées chaque année par de tels types de pièges et certaines, incapables de se dégager, le sont même mortellement.
Il est donc évident qu'un dispositif de sécurité permettant à une personne de se dégager rapidement d'un piège à mâchoires est grandement utile et désirable.

BR~VE DESGRIPTION DE L'INVENTION
Un objet de (invention est un crochet de retenue de sécurité pour piège à
mâchoire permettantde retenir un ressort de torsion en position comprimée et pouvant être amené
en position de retenue par un utilisateur rapidement et sans l'utilisation des mains.
Un autre objet de l'invention est un crochet de retenue de sécurité pour piège à
mâchoire permettant à l'utilisateur de maintenir un des ressorts du piège en position comprimée et de minimiser les risques de dégagement du premier ressort de l'emprise du crochet lorsque l'utilisateur comprime l'autre ressort.
Ges objets et d'autres qui apparaîtront à la lecture de la description suivante sont obtenus par l'utilisation d'un dispositif de retenue d'un ressort de torsion pour piège à
m~hoire. Le ressort comprend deux branches distinctes se rejoignant en, un point de jonction et ayant chacune une extrémité. Les branches du ressort peuvent se déplacer entre une position ouverte, où les extrémités respectives des branches sont écartées l'une de (autre, et une position fermëe, où elles sont rapprochées l'une de feutre.
Le dispositif comprend:
-un crochet de retenue monté de manière pivotante par au moins une attache sur l'une des branches du ressort pour maintenir ce dernier en position fermée; et - l'attache du crochet ajustée de manière serrée pour présenter une résistance par frottement pour éviter le déplacement et le pivotement dudit crochet sous l'effet de la gravité.
L'invention porte également sur un piège à mâchoires muni d'un disposïtif de retenue et caractérisé en ce qu'il comprend:
-deux cadres métalliques qui s'interpénétrent et sont connectés fan à l'autre par deux pivots coaxiaux de manière à former, de part et d'autre des deux pivots, deux paires de mâchoires, ces paires de mâchoires pouvant se déplacer conjointement entre une première position, où les mâchoires d'une même paire sont éloignées fane de l'autre, et une deuxième position où elles sont à proximité l'une de l'autre;
-deux ressorts de torsion, chaque ressort comprenant:
-deux branches distinctes se rejoignant en point de jonction et ayant chacune une extrémité, les branches du ressort pouvant se déplacer entre une position ouverte, où les branches sont écartées l'une de l'autre, et une
2? 79005 RETENTION HOOK OF A TORSION SPRING AND PI ~ GE Ä
MACHINES PROVIDED WITH SUCH A HOOK
FIELD OF THE INVENTION
The present invention relates to a retaining hook intended to provide the less a torsion spring of a jaw trap. This device is particularly useful in as a security system for such traps.
BRIEF DESCRIPTION OF THE PRIOR ART
"X" type jaw traps have been used by trappers since the 1950s. Such traps are usually composed of two frames Metallic interpenetrate and are connected to each other by two coaxial pivots of way to forming, on either side of the two pivots, pairs of jaws, one of which at least is used to seize game. Thus, seen from the side, such traps present the general form of an X, hence their name. Closing of the jaws is usually performed over there relaxation of a pair of torsion springs. These springs comprise two branches separated by at least one turn, and a rigid loop arranged at each of ends of the branches of each spring and surrounding the sides of both jaws of a same pair, on both sides of the same pivot. The branches of a spring can be closer together (the spring is then compressed), or distant one from the other (the spring is then relaxed). When the trap is tense and ready to catch an animal, springs are compressed and loops are positioned close to the pivots of way to allow the jaws to be open. The jaws are kept in this open position by a relaxation that the animal to be captured will activate itself, resulting thus the relaxation of the springs. When the springs relax, the branches of springs act as closing levers and force the movement of loops that away from the pivots and thus cause the closure of the jaws. The springs serve also to keep the jaws in the closed position.
Each spring having a high restoring force, they usually can not not to be compressed at the same time by the same user. Also these springs are provided of hooks allowing to retain temporarily the two branches of these in position close. These hooks used in the traps of the prior art are attached to one 2 ~ 1005 branches of the spring using a loop and can rotate freely around the plugged. Once each spring is compressed, the trigger is set place and the hooks are then removed. Sometimes a passerby happens to be trapped by accident, but most often it is the user who traps himself as a result an error of handling. The most common case of accident happens when the user tends the trap.
Indeed, the user must compress the springs of the trap one after the other. After the first torsion spring is compressed, the free hook is put in place to maintain the first spring in the closed position while the user is compressing the second spring.
In doing so it happens that the hook now the first spring is released from himself, this which, by releasing the first spring, actuates the jaws.
When an accident arises and a user is trapped, he must to take, compress the two springs at the same time, which is very difficult the strength of reminder of these springs, one after the other. In this last case, the user must be able to reinstall the hook on at least one of the two springs for the maintain in compressed position while compressing the other. Now, if both hands the user are trapped, it is extremely difficult or impossible for this one to clear alone. In effect, even if the user can use his feet to compress the spring, at least one hand is required to reinstall the hook. Moreover, if the delivery of hook is theoretically possible when only one of the two hands is maintained by the jaws, experience shows that such manipulation is extremely difficult because pain that the user experiences, which makes it very painful and difficult movements such as repositioning the holding hook. The time taken by the user to be free, where appropriate, is generally important, thereby aggravating the wounds caused by the closing of the jaws of the trap. Many people are wounded each year by such types of traps and some, unable to to clear, are even fatally.
It is therefore obvious that a safety device allowing a person to himself quickly clearing a jaw trap is greatly helpful and desirable.
two BRIEF DESCRIPTION OF THE INVENTION
An object of (invention is a safety retaining hook for trap to jaw for holding a torsion spring in a compressed position and to be lead to in a holding position by a user quickly and without the use of hands.
Another object of the invention is a safety retaining hook for a trap at jaw allowing the user to maintain one of the springs of the trap in position compressed and minimize the risk of release of the first spring of the hold of the hook when the user is compressing the other spring.
Ges objects and others that will appear on reading the description next are obtained by the use of a restraint of a torsion spring for trap m ~ hoire. The spring comprises two distinct branches joining in, one point of junction and each having an end. The branches of the spring can be move between an open position, where the respective ends of the branches are apart one of (other, and a closed position, where they are brought together one of felt.
The device comprises:
a retaining hook pivotally mounted by at least one fastener on one of the branches of the spring to maintain the latter in the closed position; and - the hook fastener adjusted tightly to present a frictional resistance to prevent movement and rotation of said hook under the effect of gravity.
The invention also relates to a jaw trap provided with a device for retained and characterized in that it comprises:
-two metal frames that interpenetrate and are connected fan to each other by two coaxial pivots so as to form, on both sides of the two pivots, two pairs of jaws, these pairs of jaws being able to move together between a first position, where the jaws of the same pair are distant fades from the other, and a second position where they are close to each other;
two torsion springs, each spring comprising:
-two separate branches joining each other at the junction point and having each end, the branches of the spring can move between an open position, where the branches are separated from each other, and a

3 position fermée où les extrémités respectives dés branches sont rapprochées fane de (autre, chaque extrémité des branches comprenant en outre une boucle, chaque boucle d'un même ressort enserrant les cadres respectivement de part et d'autre et à proximité d'un méme pivot, les boucles pouvant coulisser autour des cadres et exercer une pression sur ceux-ci de manière à faire pivoter conjointement, vers leur seconde position, chacune des paires de mâchoires;
-au moins un de ces ressorts comprenant en outre - un crochet de retenue monté de manière pivotante sur l'une des branches du ressort pour maintenir ce dernier en position fermée; et - l'attache du crochet étant ajustée de manière serréè pour présenter une résistance par frottement pour éviter le déplacement et le pivotement dudit crochet sous l'effet de fa gravité.
-un premier moyen pour maintenir les cadres l'un par rapport à l'autre de manière à ce que les mâchoires soient dans la première position; et un deuxième moyen pour libérer les cadres du premier moyen.
De manière préférée le moyen pour éviter le pivotement comprend l'attache du crochet ajustée de manière serrée pour présenter une résistance par frottement compensant l'effet de la gavité.
DESCR>(PTION DES DESSINS
Les dessins joints à la divulgation présente un mode de réalisation préféré de l'invention.
La. figure 1 est une we en élévation d'un ressort de torsion muni d'un système de retenue, tel qu'utilisé dans l'art antérieur;
La figure 2 est une we en élévation d'un ressort de torsion pourvu du dispositif de retenue selon un mode de réalisation préféré de l'invention, le ressort étant dans une position détendue et le dispositif de retenue n'étant pas enclenché;
La figure 3 est une we similaire à la figure 2, dans laquelle le ressort est dans une position comprimée et le dispositif de retenue est enclenché;
La figure 4 est une we en élévation d'un piège à mâchoires muni de deux ressorts de torsion pourws du dispositif tel qu'illustré aux figures 2 et 3, les ressorts étant
3 closed position where the respective ends of branches are farther from each other, each end of the branches including in addition to a loop, each loop of the same spring enclosing the frames respectively on both sides and close to the same pivot, the loops that can slide around frames and put pressure on these so as to rotate jointly towards their second position, each pair of jaws;
at least one of these springs further comprising - a retaining hook pivotally mounted on one of the branches of the spring to maintain the latter in the closed position; and - the fastener of the hook being tightly adjusted to present a frictional resistance to prevent movement and rotation of said hook under the effect of gravity.
a first means for keeping the frames relative to one another way that the jaws are in the first position; and a second way to free the frames of the first medium.
Preferably, the means for avoiding pivoting comprises the attachment of the hook tightly fitted to provide frictional resistance compensating the effect of gavity.
DESCR> (DRAWING OF THE DRAWINGS
The drawings attached to the disclosure show a preferred embodiment of the invention.
Figure 1 is an elevational view of a torsion spring with a system of retained, as used in the prior art;
FIG. 2 is an elevational view of a torsion spring provided with device retained according to a preferred embodiment of the invention, the spring being in a relaxed position and the restraint not being engaged;
FIG. 3 is a wee similar to FIG. 2, in which the spring is in compressed position and the retainer is engaged;
Figure 4 is an elevation of a jaw trap equipped with two springs torsors of the device as illustrated in FIGS. 2 and 3, the springs being

4 comprimés et les mâchoires ouvertes.
La. figure 5 est une vue similaire à la figure 4, dans laquelle les ressorts sont dans 4a une position peu ou pas comprimée et les mâchoires fermées; et - 2ï790~S
La figure 6 est une vue similaires à la figure 5, dans laquelle un des ressorts est amené dans une position comprimées, et le dispositif de retenu est mis en place par un utilisateur manoeuvrant celui-ci avec ses pieds.
Les références numériques de ces figures correspondent aux éléments suivants:
10: Crochet de retenue 12: attache du crochet 20: Ressort de torsion 22: Branche du ressort 24: Spires du ressort 26: Boucle du ressort 30: Piège 32: Cadre métallique 34: Pivots 36: Première paire de mâchoires 38: Deuxième paire de mâchoires 40: Crochet de maintien 42: Détente 50: Crochet de maintien des branches du ressort (art antérieur).
52: Ressort de torsion (art antérieur) 54: Branches du ressort (art antérieur) Les références numériques données précédemment ont uniquement pour but de faciliter la lecture de la description qui suit et ne doivent en aucune manière être interprétées limitativement.
DESCRIPTION D'UNE RÉALISATION PRÉFÉRÉ DE L'INVENTION
Un mode de réalisation préféré de l'invention est représenté aux figures 1 à 6 et est décrit ci-après.
La figure 2 représente un ressort de torsion 20 maintenu fermé par un dispositif selon l'invention. Ce ressort de torsion 20 comprend deux branches 22 se rejoignant en un point de jonction et suivant un axe de flexion. Chaque branche 22 présente une extrémité. Les extrémités des branches 22 peuvent se déplacer autour de l'axe de flexion entre une position ouverte, ou détendue, (illustrée à la figure 2), où les branches 22 sont
4 tablets and jaws open.
Figure 5 is a view similar to Figure 4, in which the springs are in 4a a position with little or no compression and the jaws closed; and - 2ï790 ~ S
FIG. 6 is a view similar to FIG. 5, in which one of the springs is brought into a compressed position, and the holding device is put into place by a user maneuvering it with his feet.
The numerical references of these figures correspond to the following elements:
10: Restraint hook 12: hook attachment 20: torsion spring 22: Branch of the spring 24: Spiers of the spring 26: Spring Loop 30: Trap 32: Metal frame 34: Pivots 36: First pair of jaws 38: Second pair of jaws 40: Holding hook 42: Relaxation 50: Retaining hook of the branches of the spring (prior art).
52: Torsion spring (prior art) 54: Spring branches (prior art) The numerical references given previously are intended solely to facilitate the reading of the description which follows and should in no way way to be interpreted exhaustively.
DESCRIPTION OF A PREFERRED EMBODIMENT OF THE INVENTION
A preferred embodiment of the invention is shown in FIGS.
and is described below.
FIG. 2 shows a torsion spring 20 held closed by a device according to the invention. This torsion spring 20 comprises two branches 22 joining in a junction point and along a bending axis. Each branch 22 presents a end. The ends of the branches 22 can move around the axis bending between an open, or relaxed, position (shown in Figure 2), where the branches 22 are

5 ~i79005 écartées l'une de l'autre, et une position fermée ou comprimée (illustrée à la figure 3), où
les branches 22 sont rapprochées l'une de l'autre.
Le dispositif selon l'invention comprend un crochet de retenue 10 montée de manière pivotante par une attache 12 située sur l'une des deux branches 22 du ressort 20.
En enserrant l'autre branche 22 du ressort 20 le crochet 10 maintient celui-ci en position fermée tel qu'illustré à la figure 2. Contrairement au crochet 50 de l'art antérieur représenté à la figure 1, qui suspendu et peut pivoter librement autour une branche 54 d'un ressort de torsion 52, le dispositif selon l'invention comprend un moyen pour éviter le déplacement du crochet, et plus particulièrement le pivotement, du crochet 10 sous l'effet de son propre poids. Ce moyen comprend de manière préférentielle que l'attache 12 du crochet 10 soit ajustée à la branche 22 de manière serrée pour présenter une résistance par frottement compensant l'effet de la gravité. Il est évident pour tout homme de métier oeuvrant dans le domaine de l'invention que la résistance doit également être su~samment faible pour qu'un utilisateur de force moyenne ou faible puisse faire pivoter le crochet 10. Le réglage préféré est donc que le crochet 10 offre une résistance légèrement supérieur à celle nécessaire pour compenser l'effet de la gravité.
Une telle mise au point n'offre aucune difficulté particulière à l'homme du métier.
Il est également préféré que le crochet 10 présente substantiellement la forme d'un "L". Cette caractéristique permet en effet de dégager facilement le crochet de retenue 10 sans devoir compresser les branches 22 ce qui est avantageux lorsque les ressorts 20 sont utilisés dans des pièges à mâchoires comme il le sera expliqué dans la suite de cette description.
L'attache 12 peut ne comprendre qu'une seule branche mais il est préféré que l'attache 12 en comprenne deux, chacune ternvnées par un anneau enserrant la branche du ressort tel qu'illustré clairement aux figures 2 et 3. En outre le crochet 10 peut être constitué d'un fil métallique, de préférence en acier, chaque anneaux de l'attache étant défini par un enroulement d'une extrémité du fil autour de la branche du ressort. Un tel crochet 10 est ,en effet, d'une fabrication simple ce qui est avantageux.
Le dispositif de retenue selon l'invention est destiné à être utilisé comme système de sécurité sur des pièges 30 à mâchoires, tels que ceux illustrés aux figures 4 à 7, dont la fenmeture est actionnée par deux ressorts de torsion 20. Aussi, un des objets de l'invention est un piège 30 muni de ressorts 20 comprenant chacun au moins un crochet 10.
Un tel
5 ~ i79005 away from each other, and a closed or compressed position (illustrated at Figure 3), where the branches 22 are close to each other.
The device according to the invention comprises a retaining hook 10 mounted pivotally by a fastener 12 located on one of the two branches 22 of the spring 20.
By gripping the other branch 22 of the spring 20 the hook 10 maintains it in position closed as shown in Figure 2. Unlike the 50 hook of the art prior shown in Figure 1, which hangs and can rotate freely around a branch 54 of a torsion spring 52, the device according to the invention comprises means for avoid movement of the hook, and more particularly the pivoting, of the hook 10 under the effect of his own weight. This means preferably comprises that the fastening 12 of hook 10 is adjusted to the branch 22 in a tight manner to present a resistance by friction compensating the effect of gravity. It is obvious to every man of job working in the field of the invention that the resistance must also be Sufficiently low for a medium or low user to to rotate the hook 10. The preferred setting is therefore that the hook 10 offers a resistance slightly higher than that required to compensate for the effect of gravity.
Such a bet the point offers no particular difficulty to the skilled person.
It is also preferred that the hook 10 has substantially the shape a "L". This feature makes it easy to clear the hook of restraint 10 without having to compress the branches 22 which is advantageous when the springs 20 are used in leghold traps as will be explained in the following of this description.
The clip 12 may comprise only one branch but it is preferred that the fastener 12 includes two, each tarnished by a ring enclosing the branch of as shown clearly in Figures 2 and 3. In addition, the hook 10 may be consisting of a wire, preferably steel, each rings of the tie being defined by a winding of one end of the wire around the branch of the spring. Such hook 10 is, in fact, a simple manufacture which is advantageous.
The retainer according to the invention is intended to be used as a system safety devices on jaw traps, such as those illustrated in FIGS.
4-7, whose fenmeture is actuated by two torsion springs 20. Also, one of the objects of the invention is a trap 30 provided with springs 20 each comprising at least one hook 10.
Such

6 -- . 2 ? 79005 piège 3 0 est généralement constitué de pièce métallique, le plus souvent en acier et de préférence du type d'acier que l'on utilise pour la fabrication des ressorts de piège, et comprend deux cadres métalliques 32 de forme similaire qui s'interpénètrent et sont connectés l'un à l'autre par deux pivots 34 substantiellement identiques et coaxiaux. Deux paires de mâchoires 36 et 38 sont alors formées de part et d'autre des pivots 34 par les cadres métalliques 32. Ces paires de mâchoires 36 et 38 peuvent se déplacer conjointement entre une première position, où les mâchoires d'une même paire sont éloignées l'une de l'autre, et une deuxième position où elles sont à proximité
l'une de l'autre. La figure 4 montre les paires de mâchoires 36 et 38 dans une position ouverte et la figure 5 montre les paire de mâchoires 36 et 38 dans une position fermée.
Deux ressorts de torsion 20 munis du dispositif de retenue selon l'invention sont disposés de part et d'autre du piège 30. Bien que d'autres types de ressort puissent être utilisés, il est particulièrement avantageux que les ressorts 20 soient du type précédemment décrit.
Chacun des ces ressorts 20 comprend en outre une boucle 26 et chacune de ces boucle 26 d'un même ressort 20 enserrent les cadres métalliques 32 respectivement de part et d'autre et à proximité d'un même pivot 34: Tel qu'illustré aux figures 4 et 5, les boucles 26 peuvent coulisser autour des cadres métalliques 32 et exercer une pression sur ceux-ci de manière à faire pivoter conjointement vers leur seconde position, les paires de mâchoires 36 et 38. Le piège 30 est également muni d'un moyen pour maintenir les cadres l'un par rapport à l'autre de manière à ce que les mâchoires soient dans leur première position ainsi que d'un deuxième moyen pour libérer les cadres métalliques 32 du premier moyen. Tel qu'illustré particulièrement aux figures 4 à 6, le premier moyen peut être constitué d'un crochet de maintien 40 et le deuxième moyen d'une détente 42. Le crochet de maintient 40 coopère avec la détente 42 de manière à ce que le déplacement de cette dernière libère les cadres métalliques 32. Ce système de détente est bien connu de l'art antérieur. Lorsque les cadres métalliques 32 sont libérés du crochet de maintien 40, les branches 22 agissent comme levier de fermeture et forcent le déplacement des boucles 26. Ces dernières s'éloignant des pivots 21, provoquent ainsi la fermeture et le maintien dans cette position fermée des paires de mâchoires 36 et 38. Le dispositif selon l'invention doit munir au moins l'un des ressorts 20 du piège 30, et de préférence les deux, pour agir en tant que système de sécurité en permettant à un utilisateur qui se serait fait malencontreusement piéger, de se libérer de la paire de mâchoires 36 et/ou 38. Lors de l'amorçage du piège,
6 -. 2? 79005 trap 3 0 is generally made of metal part, most often in steel and preference of the type of steel used for the manufacture of springs trap, and comprises two metal frames 32 of similar shape that interpenetrate and are connected to one another by two substantially identical pivots 34 and coaxial. Two pairs of jaws 36 and 38 are then formed on either side of the pivots 34 by the metal frames 32. These pairs of jaws 36 and 38 can move together between a first position, where the jaws of the same pair are away from each other, and a second position where they are close one of the other. Figure 4 shows the pairs of jaws 36 and 38 in a position open and Figure 5 shows the pair of jaws 36 and 38 in a closed position.
Two springs 20 provided with the retaining device according to the invention are arranged of share and other trap 30. Although other types of spring may be used, it is particularly advantageous that the springs 20 are of the type previously described.
Each of these springs 20 further comprises a loop 26 and each of these loop 26 of a same spring 20 enclose the metal frames 32 respectively of on both sides and near the same pivot 34: As illustrated in FIGS. 4 and 5, the loops 26 can slide around the metal frames 32 and exert pressure on these of to pivot jointly to their second position, the pairs of jaws 36 and 38. The trap 30 is also provided with a means for holding the frames one by report to each other so that the jaws are in their first position as well than a second way to release the metal frames 32 of the first way. Such illustrated particularly in FIGS. 4 to 6, the first means may be consisting of a holding hook 40 and the second means of a detent 42. The hook of keeps 40 cooperates with the trigger 42 so that the displacement of this last releases the metal frames 32. This relaxation system is well known in the art prior. When the metal frames 32 are released from the holding hook 40, the branches 22 act as a closing lever and force the displacement of the loops 26. These latest away from the pivots 21, thus cause the closure and the maintenance in this position closed pairs of jaws 36 and 38. The device according to the invention must to provide least one of the springs 20 of the trap 30, and preferably both, to act as security system by allowing a user who would have done inconveniently trapping, to break free from the pair of jaws 36 and / or 38. When priming of the trap,

7 un des deux ressorts 20 est d'abords comprimé par l'utilisateur qui positionne alors le crochet 10 pour maintenir les branches 22 dans une position fermée.
L'utilisateur peut alors comprimer l'autre ressort 20. Lorsque les deux ressorts 20 sont comprimés, les mâchoires 36 et 38 sont ouvertes et le système de détente est mis en place de manière à
les maintenir dans cette position. L'utilisateur doit alors dégager la (les) branche (s) 22 du (des) crochets) 10 en faisant pivoter celui (ceux)-ci. Le crochet 10 doit être dégagé
doucement, car le piège 30 est en équilibre instable et tout mouvement brusque peut le faire se refermer brutalement. Aussi, il est avantageux que la forme du crochet 10 ne soit pas trop incurvée et prenne substantiellement la forme d'un "L" de manière à
ce qu'il puisse être aisément dégagé de sa position de retenue. Il est également avantageux que les crochets 10 soient placés proches de leurs positions de retenue ce qui permettra un repositionnement plus facile. Une fois ces opérations achevées, le piège 30 est prêt à
fonctionner tel qu'illustré figure 4. La fermeture du piège 30 est réalisée lorsqu'un animal actionne celui-ci en déplaçant la détente 42. Le crochet de maintient 40 est alors libéré
ainsi que les paires de mâchoires 36 et 38 qui sont amenées et maintenues dans leur deuxième position par le déplacement des boucles 26. Le piège 30 peut également être fermé par un l'utilisateur au moyen d'un bâton ou d'un objet quelconque. Le piège 30 en position fermé est représenté à la figure 5. L' étape de réouverture du piège 30 dans le cas ou l'utilisateur ne peut se servir de ses mains est illustrée à la figure 6.
Pour permettre la réouverture des mâchoires 36 et 38, il est nécessaire de ramener chacun des ressorts 20 dans leur position comprimée. Pour ce faire, il suffit d'exercer une pression suffisante sur les branches 22 d'un des ressorts 20 munis d'un crochet 10, avantageusement par l'intermédiaire des boucles 26. Lorsque les branches 22 sont ramenées en position fermée, le dispositif de retenue peut être mis en place par simple poussé du pied, comme l'illustre la figure 6. En effet, si l'utilisateur à pris soin en tendant le piège 30 de pas trop écarter les crochets 10 de leurs position de retenu il sera alors aisé et rapide de les repositionner car ils seront restés dans cette position (ce qui n'était pas le cas de l'art antérieur). Les branches 22 sont alors maintenu comprimées par le crochet 10 et ce premier ressort 20 n'exerce donc plus de pression sur les mâchoires 36 et 38. L'utilisateur n'a plus qu'à
comprimer l'autre ressort 20 pour que les mâchoires 36 et 38, ne subissant plus de pression de la part d'aucun des ressorts 20, s'ouvrent et qu'il puisse se dégager.
7 one of the two springs 20 is first compressed by the user who positions therefore the hook 10 to hold the branches 22 in a closed position.
The user can then compress the other spring 20. When the two springs 20 are tablets, jaws 36 and 38 are open and the trigger system is set up from way to keep them in this position. The user must then clear the branch (es) 22 one of the hooks) by pivoting the one (s). The hook 10 must to be cleared gently, because the trap 30 is in unstable equilibrium and any sudden movement can the to close suddenly. Also, it is advantageous that the shape of the hook 10 is not not too curved and take substantially the shape of an "L" so as to what he can be easily released from its holding position. he is also advantageous that the hooks 10 are placed close to their retaining positions which will allow a easier repositioning. Once these operations are completed, the trap 30 is ready to operate as shown in Figure 4. The trap 30 is closed when an animal actuates it by moving the trigger 42. The hold hook 40 is then released as well as the pairs of jaws 36 and 38 that are brought and maintained in their second position by moving the loops 26. The trap 30 can also be closed by a user by means of a stick or any object. The trap 30 in Closed position is shown in Figure 5. The step of reopening the trap 30 in the case or the user can not use his hands is shown in Figure 6.
To allow the reopening jaws 36 and 38, it is necessary to bring back each of the springs 20 in their compressed position. To do this, it is enough to exert pressure sufficient on the branches 22 of one of the springs 20 provided with a hook 10, advantageously by through the loops 26. When the branches 22 are brought back into closed position, the restraint can be put in place by simply pushing the foot, as illustrated Figure 6. Indeed, if the user took care in tending the trap 30 of not too far away the hooks 10 of their position of restraint then it will be easy and fast to reposition them because they will have remained in this position (which was not the case with art prior). The branches 22 are then kept compressed by the hook 10 and this first spring 20 therefore no longer exerts pressure on the jaws 36 and 38. The user does not more than compress the other spring 20 so that the jaws 36 and 38, not undergoing more than pressure from any of the springs 20, open and that it can be free.

8 2 ~ 79005 Lorsque les deux ressorts 20 sont pourvus d'un crochet 10 il est avantageux de positionner ceux-ci chacun de ceux-ci de part et d'autre d'un plan de symétrie passant par les pivots 34. Cette disposition particulière est illustrée aux figures 4 à 6 et permet de pouvoir détendre le piège 30 par la méthode énoncé précédemment aisément, quelques soient les mâchoires 36 ou 38 qui maintiennent la personne piégée. En effet, cette disposition permet qu' au moins un des crochets 10 puisse être aisément poussé
par la pointe du pied pour venir maintenir en position fermée le ressort 20.
Ce dispositif permet donc de libérer rapidement une personne qui se serait fait malencontreusement prendre entre les mâchoires 36 ou 38 du piège 30. De plus, la compression des branches 22 peut se faire avec le pied, permettant ainsi à un utilisateur pris par les mains de se dégager. Ceci n'était évidement pas possible avec le crochet 50 de retenue utilisé dans l'art antérieur tel qu'illustré figure 1. Celui-ci, du fait qu'il est attaché
autour d'une des branches 54 du ressort de torsion 52 de manière entièrement libre, ne permet que très difficilement d'effectuer un repositionnement du crochet 50 pour retenir les branches 54 comprimées d'une simple poussée du pied.
L'invention concerne également toutes variations apportées aux caractéristiques du dispositif et du piège, tel que défini précédemment, et qui pourrait être évidente pour l'homme de métier.
8 2 ~ 79005 When the two springs 20 are provided with a hook 10, it is advantageous to position these each of these on either side of a plane of symmetry Going through the pivots 34. This particular arrangement is illustrated in FIGS.
and allows can relax the trap 30 by the method previously stated easily, a few be the jaws 36 or 38 that keep the person trapped. Indeed, this provision allows at least one of the hooks 10 can easily be pushed over there tip of the foot to maintain in the closed position the spring 20.
This device makes it possible to quickly release a person who would have made inadvertently take between the jaws 36 or 38 of the trap 30. In addition, the compression of the branches 22 can be done with the foot, thus allowing a user taken by the hands to disengage. This was obviously not possible with the crochet 50's retainer used in the prior art as illustrated in FIG.
it is attached around one of the branches 54 of the torsion spring 52 completely free, do not makes it very difficult to reposition the hook 50 to remember branches 54 compressed by a simple push of the foot.
The invention also relates to any variations made to the characteristics device and trap, as defined above, and which could be obvious for the skilled person.

9 9

Claims (8)

1. ~Dispositif de retenue d'un ressort de torsion pour piège à mâchoire, ledit ressort comprenant deux branches se rejoignant en un point de jonction et ayant chacune une extrémité, lesdites branches pouvant se déplacer entre une position ouverte où les extrémité respectives des branches sont écartées l'une de l'autre et une position fermée où elles sont rapprochées l'une de l'autre, ledit dispositif comprenant:
- un crochet de retenue monté de manière pivotante par au moins une attache sur l'une des branches du ressort pour maintenir ce dernier en position fermée; et - l'attache du crochet étant ajustée de manière serrée pour présenter une résistance par frottement pour éviter le déplacement et le pivotement dudit crochet sous l'effet de la gravité.
1. ~ Retaining device for a torsion spring for a jaw trap, said spring comprising two branches joining at a junction point and each having an end, said branches being able to move between a open position where the respective ends of the branches are separated one on the other and a closed position where they are close to each other, said device comprising:
a retaining hook pivotally mounted by at least one tie on one of the branches of the spring to maintain the latter in position closed; and - the hook fastener being tightly fitted to present a frictional resistance to prevent movement and rotation of said hook under the effect of gravity.
2. ~Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que crochet présente substantiellement la forme d'un "L". 2. ~ Device according to claim 1, characterized in that hook is substantially in the shape of an "L". 3. ~Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'attache du crochet comprend deux branches, chacune terminées par un anneau enserrant la branche du ressort. 3. ~ Device according to claim 1, characterized in that the attachment the hook comprises two branches, each terminated by a ring encircling the branch of the spring. 4. ~Dispositif selon la revendication 3, caractérisé en ce que le crochet est constitué d'un fil métallique, chaque anneaux de l'attache étant défini par un enroulement d'une extrémité du fil autour de la branche du ressort. 4. ~ Device according to claim 3, characterized in that the hook consists of a wire, each ring of the fastener being defined by a winding one end of the wire around the spring branch. 5. ~Piège à mâchoires muni d'un dispositif de retenue caractérisé en ce qu'il comprend:
- deux cadres métalliques s'interpénétrant et connectés l'un à l'autre par deux pivots coaxiaux de manière à former, de part et d'autre des deux pivots, deux paires de mâchoires, lesdites paires de mâchoires pouvant se déplacer conjointement entre une première position où les mâchoires d'une même paire sont éloignées l'une de l'autre, et une deuxième position où elles sont à
proximité l'une de l'autre;
- deux ressorts de torsion, chaque ressort comprenant:
- deux branches distinctes se rejoignant en point de jonction et ayant chacune une extrémité, lesdites branches dudit ressort pouvant se déplacer entre une position ouverte où les branches sont écartées l'une de l'autre et une position fermée où les extrémités respectives des branches sont rapprochées l'une de l'autre, chaque extrémité desdites branches comprenant en outre une boucle, chaque boucle d'un même ressort enserrant les cadres respectivement de part et d'autre et à proximité d'un même pivot, lesdites boucles pouvant coulisser autour des cadres et exercer une pression sur ceux-ci de manière à faire pivoter conjointement, vers leur seconde position, chacune des paires de mâchoires; et - au moins un de ces ressorts comprenant - un crochet de retenue monté de manière pivotante sur l'une des branches du ressort pour maintenir ce dernier en position fermée;
et - l'attache du crochet ajustée de manière serrée pour présenter une résistance par frottement pour éviter le déplacement et pivotement dudit crochet sous l'effet de la gravité;
- un premier moyen pour maintenir les cadres l'un par rapport à l'autre de manière à ce que les mâchoires soient dans la première position; et - un deuxième moyen pour Libérer les cadres du premier moyen.
5. ~ Jaw trap with retainer characterized by what he understands:
- two metal frames interpenetrating and connected to each other by two coaxial pivots so as to form, on both sides of the two pivots, two pairs of jaws, said pairs of jaws being movable together between a first position where the jaws of the same pair are distant from each other, and a second position where they are at close to each other;
two torsion springs, each spring comprising:
- two distinct branches meeting at the junction point and each having an end, said branches of said spring able to move between an open position where the branches are separated from each other and a closed position where the respective ends of the branches are close together one of the other, each end of said branches further comprising a loop, each loop of the same spring enclosing the frames respectively on either side and close to the same pivot, said loops being able to slide around the frames and exert pressure on them in order to rotate together, to their second position, each pair of jaws; and - at least one of these springs comprising - a retaining hook pivotally mounted on one of the branches of the spring to hold the latter in position closed;
and - tightly adjusted hook fastener to present a resistance by friction to avoid displacement and pivoting said hook under the effect of gravity;
- a first way to keep the frames relative to each other so that the jaws are in the first position; and - a second way to release the frames of the first means.
6. Piège selon la revendication 5, caractérisé en ce que crochet présente substantiellement la forme d'un "L". Trap according to claim 5, characterized in that hook is substantially in the shape of an "L". 7. Piège selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'attache du crochet comprend deux branches, chacune terminées par un anneau enserrant la branche du ressort. Trap according to claim 5, characterized in that the attachment of the hook comprises two branches, each terminated by a ring enclosing the branch of the spring. 8. Piège selon la revendication 7, caractérisé en ce le crochet est constitué d'un fil métallique, chaque anneaux de l'attache étant défini par un enroulement d'une extrémité du fil autour de la branche du ressort. Trap according to claim 7, characterized in that the hook is consisting of a wire, each ring of the clip being defined by a winding one end of the wire around the spring branch.
CA002179005A 1996-06-12 1996-06-12 Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook Expired - Lifetime CA2179005C (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA002179005A CA2179005C (en) 1996-06-12 1996-06-12 Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA002179005A CA2179005C (en) 1996-06-12 1996-06-12 Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook

Publications (2)

Publication Number Publication Date
CA2179005A1 CA2179005A1 (en) 1997-12-13
CA2179005C true CA2179005C (en) 2006-08-15

Family

ID=4158398

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CA002179005A Expired - Lifetime CA2179005C (en) 1996-06-12 1996-06-12 Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook

Country Status (1)

Country Link
CA (1) CA2179005C (en)

Also Published As

Publication number Publication date
CA2179005A1 (en) 1997-12-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0859648B1 (en) Device for automatically stopping the fall of personnel working high above ground
EP2435651B1 (en) Safety handcuff for the easy placement thereof on an individual
EP2860439A2 (en) System for attaching a medical gas bottle
FR2635670A1 (en) DEVICE FOR TEMPORARILY ATTACHING A CANE TO A SUPPORT
EP3576849B1 (en) Safety harness with a locking part for positively immobilising fastening buckles of a strap closure and adjustment system
CA2179005C (en) Hold-back hook for torsion spring and leghold trap comprising such hook
CA3097482A1 (en) Device for holding and releasing an object, corresponding assembly and release method
FR3042718A1 (en) AUTOMATICALLY RECALLING FALL ARREST
CA2662760A1 (en) Device for lifting and transferring bodies
CA2083299C (en) Animal trap
CA2167136A1 (en) Torsion spring retainer and leghold trap therewith
EP0878157B1 (en) Device for assisting in putting on socks and similar clothing articles
EP3797836A1 (en) Fall-prevention device, preferably with automatic return
FR2886162A1 (en) Person or load e.g. bundle, evacuating device for use in e.g. building, has cylinder cased on cone formed by two semi-shells for retightening semi-shells to obtain clutch brake along cable, where cylinder houses compression spring
BE1023868B1 (en) ATTACHING DEVICE
WO2003037708A1 (en) Releasable hook system
FR2719778A1 (en) Safety device for climbing poles.
EP0776158B1 (en) Animal trap
WO1997017569A1 (en) Supporting assembly for a sound recording boom
FR2655858A1 (en) FORCE DRIP ASSEMBLY.
FR2954912A1 (en) Anti-fall apparatus for assuring cord during working in heights, has control lever operated in load state of apparatus to move apart blocking device with respect to bottom of chute that progressively releases cam device
EP0065897A1 (en) Water-walking apparatus
EP3181205B1 (en) Method for carrying skis
CA2258810A1 (en) Removable system for prehension and carrying of loads
CA2933349A1 (en) Shoe binding system for a rowing boat

Legal Events

Date Code Title Description
EEER Examination request
MKEX Expiry

Effective date: 20160613