CA1309686C - Revolving door manure evacuator - Google Patents

Revolving door manure evacuator

Info

Publication number
CA1309686C
CA1309686C CA000581888A CA581888A CA1309686C CA 1309686 C CA1309686 C CA 1309686C CA 000581888 A CA000581888 A CA 000581888A CA 581888 A CA581888 A CA 581888A CA 1309686 C CA1309686 C CA 1309686C
Authority
CA
Canada
Prior art keywords
tank
manure
door
arm
roof
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Expired - Lifetime
Application number
CA000581888A
Other languages
French (fr)
Inventor
Camille Cote
Current Assignee (The listed assignees may be inaccurate. Google has not performed a legal analysis and makes no representation or warranty as to the accuracy of the list.)
Individual
Original Assignee
Individual
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Individual filed Critical Individual
Priority to CA000581888A priority Critical patent/CA1309686C/en
Application granted granted Critical
Publication of CA1309686C publication Critical patent/CA1309686C/en
Anticipated expiration legal-status Critical
Expired - Lifetime legal-status Critical Current

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; CARE OF BIRDS, FISHES, INSECTS; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K1/00Housing animals; Equipment therefor
    • A01K1/01Removal of dung or urine, e.g. from stables
    • A01K1/0142Removal of dung or urine, e.g. from stables by means of a moving piston

Abstract

L'invention a pour objet un évacuateur à fumier du type dans lequel le fumier est emmagasiné dans une cuve dont l'entrée est pourvue d'une porte et la sortie reliée à un tuyau d'évacuation pouvant conduire, par exemple, au centre d'un tas de fumier extérieur, et dans lequel l'évacuation s'effectue en injectant de l'air comprimé au-dessus du fumier à l'intérieur de la cuve une fois la porte de cette dernière fermée. Cet évacuateur à fumier est caractérisé en ce que sa porte est constituée par une simple plaque montée sur un bras lui-même monté à une extrémité sur un pivot vertical fixé à même la paroi de la cuve à l'intérieur de celle-ci. Un cylindre de préférence hydraulique est prévu dans la cuve pour, en opération, amener par simple balayage horizontal du bras la porte depuis une position où elle obstrue l'entrée à une position en retrait de l'entrée sous le toit de la cuve. Cette structure extrêmement simple a le grand avantage de permettre un remplissage maximum de la cuve avant d'avoir à pressuriser celle-ci pour évacuer le fumier, sans que la porte ne soit enfouie et, de là, ne risque de se coîncer.The subject of the invention is a manure evacuator of the type in which the manure is stored in a tank the inlet of which is provided with a door and the outlet connected to an evacuation pipe which can lead, for example, to the center of 'a pile of manure outside, and in which the evacuation is carried out by injecting compressed air above the manure inside the tank once the door of the latter closed. This manure evacuator is characterized in that its door is constituted by a simple plate mounted on an arm itself mounted at one end on a vertical pivot fixed to the same wall of the tank inside thereof. A preferably hydraulic cylinder is provided in the tank for, in operation, bringing the door by simple horizontal sweeping of the arm from a position where it obstructs the entry to a position set back from the entry under the roof of the tank. This extremely simple structure has the great advantage of allowing maximum filling of the tank before having to pressurize it to evacuate the manure, without the door being buried and, from there, not likely to get stuck.

Description

`" ~ 3~39b~6 La presente invention a pour objet un nouveau perfectionnement apporté à la structure du corps de - l'evacuateur à fumier faisant l'objet du brevet canadien no.
1,167,405 délivré le 15 mai 1984 au nom du present inventeur, lequel brevet est lui-même un perfectionnement apporté à l'invention faisant l'objet du brevet canadien no.
1,059,056 délivré le 24 juillet 1979 également au nom du même inventeur.
~es évacuateurs à fumier décrits et revendiqués dans les deux brevets canadiens ci-dessus mentionnés sont tous deux du type dans lequel le fumier est emmagasiné dans une cuve dont l'entrée est pourvue d'une porte et la sortie à une tuyau d'évacuàtion pouvant conduire, par exemple, au centre d'un tas de fumier extérieur. L'évacuation proprement dite s'effectue en injectant de l'air comprimé
au-dessus du fumier à l'intérieur de la cuve une fois la porte de cette cuve fermée.
Bien entendu, de façon à rendre ce type d'évacuateur à ~umier le plus économique possible, il est intéressant d'attendre que la cuve soit remplie au maximum avant de placer celle-ci sous pression pour forcer le fumier vers l'extérieur. De façon à obtenir ce remplissage maximum, il a été suggéré dans les deux brevets canadiens ci-dessus mentionnés, de monter la porte- de l'entrée de l'évacuateur sur des rails fixes au-dessous du toit de la cuve, pour permettre à la porte d'être ouverte ou fermée par simple translation horizontale sur une courte distance au-dessous du toit de la cuve. Cet arrangement permet en effet de remplir la cuve pratiquement au maximum sans que le mécanisme permettant d'actionner la porte, et notamment les rails sur laquelle celle-ci glisse, ne soi$ enfoui dans le fumier. Bien entendu, ceci nlest pas du tout le cas d'une porte pivotante de type classique qui, une fois ouverte, pend verticalement et se trouve, de par sa position, 1 30968h immergée dans le fumier lorsque celui-ci atteint le haut de la cuve.
Les deux mécanismes quelque peu différents de guidage de la porte de la cuve de l'évacuateur à fumier le long de rails qui sont décrits dans les deux brevets canadiens ci-dessus mentionnés obtenus au nom du meme inventeur, sont très intéressants et efficaces. Leur montage demande toutefois un certain nombre d'ajustements parfois délicats à obtenir. En outre, l'utilisation de rails implique également l'utilisation de galets pour faciliter le glissement de la porte, lesquels peuvent parfois s'encrasser.
La présente invention a pour objet un nouveau type de porte, ou plus précisément un nouveau type de montage de porte pour obturer -l'entrée de la cuve d'un évacuateur à
fumier lequel montage est extremement simple tout en étant extremement efficace et en réduisant au minimum les problèmes d'entretien.
Selon la présente invention, la porte de llentrée de la cuve est constituée par une simple plague montée sur un bras lui-meme monté à une extrémité d'un pivot vertical fixé à meme la paroi de la cuve à l'intérieur de celle-ci.
Un cylindre de pré~érence hydraulique, est prévu dans la cuve pour, en opération, déplacer le bras horizontalement et amener par balayage la porte depuis une position où elle obstrue l'entrée de la cuve à une position en retrait de l'entrée sous le toit de la cuve.
Cette structure extremement simple a le grand avantage de permettre un remplissage maximum de la cuve 3~ avant à pressuriser celle-ci pour évacuer le ~umier, sans ~ue la porte ne soit enfouie et, de là, ne ris~ue de se coincer.
Plus précisément, llinvention a pour objet un corps d'évacuateur à fumier du type comprenant:

.
, .
:

1 309~6 - une cuve destinée à recevoir le fumier à
évacuer, cette cuve comprenant un toit pourvu d'une entrée par laquelle le fumier peut être introduit, un fond pourvu d'une sortie par laquelle le fumier peut être évacué, et une paroi latérale capable de supporter une certaine pression interne;
- une porte montée dans la cuve pour fermer l'entrée de celle-ci;
- des moyens pour actionner la porte de fa~on à
l'ouvrir et la fermer;
- une guillotine montée en travers de la sortie de la cuve pour fermer celle-ci;
- des moyens pour actionner les guillotines de façon à ouvrir ou fermer la sortie; et - une conduite d'amenée reliable à une source d'air comprimé pour permettre la forma~ion d'une pression d'air au-dessus du fumier contenu dans la cuve lors~ue celle-ci est pleine et son entrée est fermée, et, de là, forcer le fumier à s'évacuer par la sortie une fois celle-ci ouverte.
Selon l'invention, ce corps d'évacuateur à Eumier est caractérisé en ce que:
- l'entrée a une périphérie inférieure dégagée du restant du toit à l'intérieur de la cuve;
- la porte est constituée par une simple plaque de dimension suffisante pour fermer l'entrée et prendre appui sur toute la périphérie inféri~ure de celle-ci;
- cette plaque constituant la porte est monté~ sur un bras lui-même monté à une extrémité sur un pivot vertical fixé à meme la paroi de la cuve à l'intérieur de celle-ci;
et - les moyens pour actionner la porte sont constitués par un cylindre ayant un~ extrémité montee sur pivot à m~eme la paroi de la cuve à une certaine distance du ' . .
. ' ' 1 30~6~6 pivot du bras et une autre extrémi-té montée également sur pivot à même le bras à une certaine distance du pivot de celui-ci, ce cylindre et ses pivo-ts étant dimensionnés et placés de telle sorte que le cylindre, en opération, puisse amener par simple balayage horizontal du bras, la porte depuis la position où elle obstrue l'entréa à une position en retrait de cette entrée sous le toit de la cuve, et vice versa.
D'autres détails structurels et avantages pratiques de l'invention ci-dessus résumée ressortiront mieux à la lecture de la description qui va suivre d'un mode de réalisation préferé de celle-ci faite en se référant aux dessins annexés dans lesquels:
- la fig. 1 est une vue en coupe verticale d'un lS corps d'évacuateur à fumier selon l'invention;
- la fig. 2 est une vue de dessous du toit de la cuve du corps de l'évacuateur à fumier illustré sur la Eig.
1, vu depuis l'intérieur de la cuve; et - la fig. 3 est une vue en coupe verticale agrandie du toit et de l'entrée de la cuve de l'évacuateur à
fumier illustrée sur les figsO 1 et 2.
L'évacuateur à fumier dont le corps 1 est illustré
sur les dessins annexés est, comme tout évacuateur ds ce type, destiné à être disposé à l'intérieur d'une cavité
prévue dans le plancher d'une étable, d'une écurie, d'une bergerie ou de tout autre bâtiment contenant des animaux produisant du fumier, dans le but de faciliter l'évacuation de ce fumier qui est généralement recueilli et amené à
l'aide de convoyeur jusqu'à l'évacuateur.
Le corps 1 de l'évacuateur comprend une cuve 3 destinée à recevoir le fumier F à évacuer. Cette cuve 3 comprend un toit S pourvu d'une entrée 7 par laquelle le fumier peut être introduit. ~a cuve 3 comprend également un fond 9 ayant de préférence la forme d'un tronc de cone - ~, ,, ' , ~.
:

~, 1 30q~h renversé conduisant à une sortie 11 constituée par un gros conduit coudé dont un des bras 13 s'étend verticalement depuis la petite base du tronc du cone 9 et l'autre bras 15 s'étend horizontalement sous le fond de la cuve jusqu'à une distance supérieure à la périphérie de la paroi latérale de la cuve 3.
Habituellement, l'extrémité libre du bras 15 de la sortie condée 11 est connectée à une grosse conduite d'évacuation enterrée dans le sol, laquelle va sous terre jusqu'au centre d:un tas de fumier extérieur.
Le corps 1 de l'évacuateur à fumier comprend également une porte montée dans la cuve 3 pour fermer l'entrée 7 de celle-ci. Cette porte est constituée par une simple plaque 17 qui est de préférence ronde et a une dimension suffisante pour fermer l'entrée 7 et prendre appui sur toute la prériphérie inférieure 19 de celle-ci.
La périphérie inférieure 19 de l~entrée est par ailleurs totalement dégagée du restant du toit 5 à
l'intérieur de la cuve de façon à permettre à la plaque 17 de se déplacer horizontalement à l'intérieur de la cuve depuis une position où elle obstrue complètement l'entrée 7 à une position (montrée en pointillé sur la fig. 2) où elle se trouve en retrait de l'entrée 7, abritée sous le toit 5 de la cuve. Ce dégagement de la périphérie inférieure 19 de l'entrée 7 peut etre obtenu en utilisant, comme entrée, un cylindre 21 soudé à meme l'ouverture prévue à cet effet dans le toit 5 pour s'étendre à une courte distance à l'intérieur de la cuve.
Avantageusement, le toit 5 de la cuve peut également etre pourvu d'une collerette 23 ayant la forme d'un tronc de cone renversé disposé autour de l'entree 7 dans le prolongement de la périphérie supérieure du court cylindre 21 soudé à méme l'ouverture du toit 5. Le but de cette collerette est bien entendu de guider le fumier amené

-- 5 ~

1 30~6 par un convoyeur ou tout autre moyen pour que ce fumier giisse dans la cuve 3.
La plaque 17 constituant la porte de la cuve est montée sur un bras 25 lui-même monté à une extrémité sur un pivot vertical fixé à m~eme la paroi de la cuve 3 à
l'intérieur de celle-ci.
Tel gue clairement illustré sur les figs. l et 3, le bras horizontal 25 supportant la plaque 17 a de préférence la ~orme d'un grand V couché dont les extrémités des deux bras 27 et 29 sont montées sur des pivots verticaux et coaxiaux 31 et 33 fixés en haut de la paroi de la cuve 3 et dont la pointe 35 constituée par deux manchons coaxiaux, sert de support à la plaque 17.
Des moyens sont bien entendu prévus pour actionner la porte de façon à l'ouvrir ou la fermer. Ces moyens sont avantageusement constitués par un cylindre 37 de préférence hydraulique ayant une de ses extrémités, préférablement celle de son corps, montée sur pivot 39 à même la paroi de la cuve 3 à une certaine distance angulaire du pivot 33 du bras 29, et une autre extrémité préférablement l'extrémité
de son piston, montée également sur pivot à meme l'un des deux bras 27 ou 29 du bras 25 à une certaine distance des pivots 31 à 33 de ceux-ci, à l'aide d'un autre pivot 41.
Tel qu'il est clairement illustré sur la fig. 2, le cylindre 37 et ses pivots 39 et 41 sont dimensionnés et placés de telle sorte que le c~lindre 37, en opération, puisse amener par simple balayage horizontaJ du bras 25, la porte 17 depuis une position illustrée en trait plein où
elle obstrue complètement l'entrée 7 à une position illustrée en pointillé, où elle se trouve en retrait de l'entrée à l'abri sous le toit 5 de la cuve, et vice versa.
Comme on pourra le comprendre, ce montage et la façon dont cette porte peut être actionnée ont le grand avantage de permettre un remplissage maximum de la cuve ~
'::

.

:'' . . ~ :

1 309~

avant d'avoir à pressuriser celle-ci pour évacuer le fumier, sans que la porte ne soit enfouie, et, de là, ne risque de se coincer.
Le corps 1 de l'évacuateur à fumier comprend, comme il est connu, une guillotine 43 constituée par une plaque verticale montée dans une glissière 45 ali~née sur une fente prévue à cet effet dans le bras horizontal lS du gros conduit coudé 11 formant la sortie de l'évacuateur.
Cette glissière 45 est rigidement fixee d'un bord au fond 9 de la cuve et de l'autre bord à même le bras horizontal 15 de la sortie 11 pour renforcer la stxucture générale du corps et, notamment, renforcer la structure de la sortie 11 de celui-ci.
~ien entendu, des moyens sont prévus pour actionner la guillotine 43 de façon à ouvrir ou fermer la sortie 11. Ces moyens sont de préférence constitués par une longue tige verticale 47 qui peut être faite de plusieurs sections et montée de fa~on à passer à l'intérieur de la cuve 3. La ti~e 47 a son extrémité inférieure fixee à la guillotine disposée dans la glissière 45. Cette meme tige verticale 47 a son extrémité supérieure fixée à l'extrémité
inférieure du piston 49 d'un cylindre vertical 51 disposé
dans un boîtier tubulaire 53 prévu à cet effet sur le toit de la cuve 5.
Bien entendu, pour rendre le tout opérant, une conduite d'amenée 55 connectable à une source d'air comprimé
est prévue pour permettre l'injection d'air comprimé dans la partie supérieure de la cuve et ainsi permettre la formation d'une pression d'air au-dessus du fumier contenu dans cette cuve lorsque celle-ci est pleine et que son entrée 7 a été
fermée à l'aide de la plaque 17 par simple opération du cylindre 37 pour déplacer le bras 25 en position d'obturation. Bien entendu, en meme temps ~ue la pression d'air est créée au-dessus du fumier, la guillotine ~3 est ' '~ ' ' ~
: ' `` 1 3096~6 soulevée en actionnant le cylindre 51 pour remonter le piston 49 de façon à ouvrir la sortie 11 et, de là, permettre au fumier de s'évacuer sous pression hors de la cuve. Bien entendu diverses modifications peuvent être apportées à ce mode particulier de réalisation sans sortir du cadre de la présente invention telle que définie dans les revendications qui suivent.

: :
`" ~ 3 ~ 39b ~ 6 The subject of the present invention is a new improvement to the body structure of - the manure evacuator which is the subject of Canadian patent no.
1,167,405 issued May 15, 1984 in the name of this inventor, which patent is itself an improvement made to the invention which is the subject of Canadian patent no.
1,059,056 issued July 24, 1979 also on behalf of same inventor.
~ es manure spacers described and claimed in the two Canadian patents mentioned above are both of the type in which manure is stored in a tank, the inlet of which has a door and the outlet to an evacuation pipe which can lead, for example, to center of a pile of outdoor manure. Evacuation proper is done by injecting compressed air above the manure inside the tank once the door of this tank closed.
Of course, in order to make this type from evacuator to ~ umier as economical as possible, it is interesting to wait until the tank is filled to the maximum before putting it under pressure to force the manure outwards. In order to obtain this filling maximum, it has been suggested in both Canadian patents above, to mount the door to the entrance to the spillway on fixed rails below the roof of the tank, to allow the door to be opened or closed by simple horizontal translation over a short distance below the roof of the tank. This arrangement allows indeed to fill the tank practically to the maximum without the mechanism for operating the door, and in particular the rails on which it slides, do not be buried in the manure. Of course, this is not at all the case with a pivoting door of the classic type which, once opened, hangs vertically and is, by its position, 1 30968h immersed in the manure when it reaches the top of tank.
The two somewhat different mechanisms of guiding the manure spill tank door on along rails which are described in the two patents above mentioned Canadian obtained in the name of the same inventor, are very interesting and effective. Their assembly however requires a certain number of adjustments sometimes difficult to obtain. In addition, the use of rails also involves the use of rollers for facilitate the sliding of the door, which can sometimes get dirty.
The subject of the present invention is a new type door, or more precisely a new type of mounting door to close off the inlet of the tank of a spillway manure which assembly is extremely simple while being extremely effective and minimizing maintenance issues.
According to the present invention, the entrance door of the tank is constituted by a simple plague mounted on an arm itself mounted at one end of a vertical pivot fixed to the same wall of the tank inside of it.
A hydraulic pre ~ erence cylinder is provided in the tank to, in operation, move the arm horizontally and sweep the door from a position where it obstructs the inlet of the tank at a position set back from the entry under the roof of the tank.
This extremely simple structure has the great advantage of allowing maximum filling of the tank 3 ~ before pressurizing it to evacuate the ~ umier, without ~ ue the door is buried and, from there, ris ~ ue stuck.
More specifically, the subject of the invention is a manure evacuator body of the type comprising:

.
,.
:

1,309 ~ 6 - a tank intended to receive manure at discharge, this tank comprising a roof provided with an inlet by which manure can be introduced, a bottom provided an outlet through which the manure can be evacuated, and a side wall capable of withstanding a certain pressure internal;
- a door mounted in the tank to close the entrance to it;
- Means for operating the door in a way open and close it;
- a guillotine mounted across the exit from the tank to close it;
- means for operating the guillotines of way to open or close the exit; and - a supply line that can be connected to a source compressed air to allow the formation of a pressure air above the manure in the tank when ~ ue this one is full and its entrance is closed, and from there force the manure to be evacuated through the outlet once it opened.
According to the invention, this evacuator body to Eumier is characterized in that:
- the entrance has a lower periphery clear of the remaining from the roof inside the tank;
- the door is constituted by a simple plate of sufficient size to close the entrance and take support on the entire periphery inféri ~ ure thereof;
- this plate constituting the door is mounted ~ on an arm itself mounted at one end on a vertical pivot fixed to the same wall of the tank inside thereof;
and - the means for operating the door are constituted by a cylinder having a ~ end mounted on pivot to m ~ eme the wall of the tank at a certain distance from '' . .
. '' '' 1 30 ~ 6 ~ 6 arm pivot and another end also mounted on pivot on the arm at a certain distance from the pivot of this one, this cylinder and its pivo-ts being dimensioned and placed so that the cylinder in operation can by simply sweeping the arm horizontally, the door from the position where it obstructs entered it at a position set back from this entry under the roof of the tank, and vice vice versa.
Other structural details and advantages practices of the invention summarized above will emerge better on reading the description which follows in a fashion preferred embodiment thereof made with reference to annexed drawings in which:
- fig. 1 is a vertical sectional view of a lS manure evacuator body according to the invention;
- fig. 2 is a view from below of the roof of the tank of the manure evacuator body illustrated on Eig.
1, seen from inside the tank; and - fig. 3 is a vertical section view enlarged roof and entrance to the spillway tank manure illustrated in figsO 1 and 2.
The manure evacuator whose body 1 is illustrated on the accompanying drawings is, like any spillway in this type, intended to be placed inside a cavity provided in the floor of a stable, a stable, a sheepfold or any other building containing animals producing manure, in order to facilitate evacuation of this manure which is usually collected and brought to using conveyor to the spillway.
The body 1 of the spillway comprises a tank 3 intended to receive the manure F to be evacuated. This tank 3 comprises a roof S provided with an inlet 7 through which the manure can be introduced. ~ a tank 3 also includes a bottom 9 preferably having the shape of a cone trunk - ~, ,, ', ~.
:

~, 1 30q ~ h overturned leading to an exit 11 consisting of a large bent duct, one of the arms 13 of which extends vertically from the small base of the cone trunk 9 and the other arm 15 extends horizontally under the bottom of the tank to a distance greater than the periphery of the side wall of tank 3.
Usually the free end of arm 15 of the line output 11 is connected to a large line drain buried in the ground, which goes underground to the center of: a pile of outdoor manure.
The body 1 of the manure evacuator comprises also a door mounted in the tank 3 to close entry 7 thereof. This door is constituted by a simple plate 17 which is preferably round and has a sufficient size to close entrance 7 and take support over the entire lower periphery 19 thereof.
The lower periphery 19 of the entrance is by elsewhere completely free from the rest of the roof 5 to the interior of the tank so as to allow the plate 17 to move horizontally inside the tank from a position where it completely obstructs entry 7 to a position (shown in dotted lines in Fig. 2) where it is set back from entrance 7, sheltered under the roof 5 of the tank. This clearance from the lower periphery 19 of entry 7 can be obtained by using, as entry, a cylinder 21 welded to the opening provided for this purpose in the roof 5 to extend a short distance inside of the tank.
Advantageously, the roof 5 of the tank can also be provided with a flange 23 having the form an inverted cone trunk around the entrance 7 in the extension of the upper periphery of the court cylinder 21 welded to the roof opening 5. The purpose of this collar is of course to guide the manure brought - 5 ~

1 30 ~ 6 by a conveyor or any other means so that this manure lies in the tank 3.
The plate 17 constituting the door of the tank is mounted on an arm 25 itself mounted at one end on a vertical pivot fixed to m ~ eme the wall of the tank 3 to inside of it.
Such clearly illustrated in figs. l and 3, the horizontal arm 25 supporting the plate 17 has preferably the ~ elm of a large lying V whose ends two arms 27 and 29 are mounted on vertical pivots and coaxial 31 and 33 fixed at the top of the wall of the tank 3 and whose tip 35 consists of two coaxial sleeves, supports the plate 17.
Means are of course provided for actuating the door so as to open or close it. These means are advantageously constituted by a cylinder 37 preferably hydraulic having one of its ends, preferably that of his body, mounted on pivot 39 on the wall of the tank 3 at a certain angular distance from the pivot 33 of the arm 29, and another end preferably the end of its piston, also mounted on a pivot using one of the two arms 27 or 29 of arm 25 at a distance from the pivots 31 to 33 thereof, using another pivot 41.
As clearly illustrated in fig. 2, the cylinder 37 and its pivots 39 and 41 are dimensioned and placed so that the c ~ lindre 37, in operation, can bring by simple horizontal scanning of the arm 25, the door 17 from a position illustrated in solid lines where it completely obstructs entry 7 at a position illustrated in dotted lines, where it is set back from the entrance to the shelter under the roof 5 of the tank, and vice versa.
As we can understand, this assembly and the way this door can be operated have the big advantage of allowing maximum filling of the tank ~
'::

.

: ''. . ~:

1,309 ~

before having to pressurize it to evacuate the manure, without the door being buried, and from there there is no risk of to be stuck.
The body 1 of the manure evacuator comprises, as is known, a guillotine 43 constituted by a vertical plate mounted in a slide 45 ali ~ born on a slot provided for this purpose in the horizontal arm lS of the large bent conduit 11 forming the outlet of the spillway.
This slide 45 is rigidly fixed from one edge to the bottom 9 of the tank and of the other edge on the horizontal arm 15 from exit 11 to reinforce the general structure of the body and, in particular, strengthen the structure of the outlet 11 of it.
~ ien heard, means are provided for operate the guillotine 43 so as to open or close the outlet 11. These means are preferably constituted by a long vertical rod 47 which can be made of several sections and climb in order to pass inside the tank 3. The ti ~ e 47 has its lower end fixed to the guillotine arranged in the slide 45. This same rod vertical 47 at its upper end fixed to the end lower piston 49 of a vertical cylinder 51 disposed in a tubular housing 53 provided for this purpose on the roof of the tank 5.
Of course, to make everything work, a supply line 55 connectable to a compressed air source is designed to allow the injection of compressed air into the upper part of the tank and thus allow the formation of an air pressure above the manure contained in this tank when it is full and its inlet 7 has been closed using plate 17 by simple operation of the cylinder 37 to move arm 25 to position shutter. Of course, at the same time ~ ue the pressure air is created above the manure, the guillotine ~ 3 is '' ~ '' ~
: ' `` 1 3096 ~ 6 raised by actuating the cylinder 51 to raise the piston 49 so as to open the outlet 11 and, from there, allow the manure to be evacuated under pressure outside the tank. Of course various modifications can be brought to this particular embodiment without going out of the scope of the present invention as defined in claims that follow.

::

Claims (4)

1. Un corps d'évacuateur à fumier du type comprenant:
- une cuve destinée à recevoir le fumier à
évacuer, ladite cuve comprenant un toit pourvue d'une entrée par laquelle le fumier peut être introduit, un fond pourvu d'une sortie par laquelle le fumier peut être évacué et une paroi latérale capable de supporter une certaine surpression;
- une porte montée dans la cuve pour fermer l'entrée de celle-ci;
- des moyens pour actionner la porte de façon à
l'ouvrir et la fermer, - une guillotine montée en travers de la sortie de la cuve pour fermer celle-ci;
- des moyens pour actionner la guillotine de façon à ouvrir ou fermer la sortie; et - une conduite d'amenée reliable à une source d'air comprimé pour permettre la formation d'une pression d'air au-dessus du fumier contenu dans la cuve lorsque celle-ci est pleine et son entrée est fermée, et, de là, forcer le fumier à s'évacuer par la sortie une fois celle-ci ouverte, caractérisé en ce que:
- l'entrée a une périphérie inférieure dégagée du restant du toit à l'intérieur de la cuve;
- la porte est constituée par une simple plaque de dimension suffisante pour fermer l'entrée et prendre appui sur toute périphérie inférieure de celle-ci;
- ladite plaque constituant la porte est montée sur un bras lui-même monté à une extrémité sur un pivot vertical fixé à même la paroi de la cuve à l'intérieur de celle-ci; et - les moyens pour actionner la porte sont constitués par un cylindre ayant une extrémité montée sur pivot à même la paroi de la cuve à une certaine distance du pivot du bras et une autre extrémité montée également sur pivot à même le bras à une certaine distance du pivot de celui-ci, ledit cylindre et lesdits pivots étant dimensionnés et placés de telle sorte que le cylindre, en opération, puisse amener par simple balayage horizontal du bras, la porte depuis une position où elle obstrue l'entrée à une position en retrait de ladite entrée sous le toit de la cuve, et vice versa.
1. A manure evacuator body of the type including:
- a tank intended to receive manure at discharge, said tank comprising a roof provided with an inlet by which manure can be introduced, a bottom provided an outlet through which the manure can be evacuated and a side wall capable of supporting a certain overpressure;
- a door mounted in the tank to close the entrance to it;
- means for operating the door so as to open and close it, - a guillotine mounted across the exit from the tank to close it;
- means for actuating the guillotine so to open or close the outlet; and - a supply line that can be connected to a source compressed air to allow pressure to build up air above the manure in the tank when this one is full and its entrance is closed, and from there force the manure to be evacuated through the outlet once it open, characterized in that:
- the entrance has a lower periphery clear of the remaining from the roof inside the tank;
- the door is constituted by a simple plate of sufficient size to close the entrance and take support on any lower periphery thereof;
- said plate constituting the door is mounted on an arm itself mounted at one end on a pivot vertical fixed to the same wall of the tank inside this one; and - the means for operating the door are constituted by a cylinder having one end mounted on pivot on the wall of the tank at a certain distance from the arm pivot and another end also mounted on pivot on the arm at a certain distance from the pivot of the latter, said cylinder and said pivots being dimensioned and placed so that the cylinder, in operation, can bring by simple horizontal scanning of the arm, the door from a position where it obstructs the entrance at a position set back from said entry under the roof of the tank, and vice versa.
2. Un corps d'évacuateur à fumier selon la revendication 1, caractérisé en ce que:
- le fond de la cuve a la forme d'un tronc de cône renversé;
- la sortie de la cuve est constituée par un gros conduit coudé dont un des bras, s'étend verticalement depuis la petite base du tronc de cône et l'autre bras s'étend horizontalement sous le fond de la cuve;
- la guillotine est constituée par une plaque verticale monté dans une glissière alignée sur une fente prévue à cet effet dans le bras horizontal du gros conduit coudé; et - les moyens pour actionner cette guillotine sont constitués par une longue tige verticale passant dans la cuve, ladite tige ayant son extrémité inférieure fixée à la guillotine et son extrémité supérieure fixée à l'extrémité
du piston d'un cylindre vertical disposé dans un boîtier prévu à cet effet sur le toit de la cuve.
2. A manure evacuator body according to the claim 1, characterized in that:
- the bottom of the tank has the shape of a truncated cone reversed;
- the outlet of the tank consists of a large bent duct, one of the arms of which extends vertically from the small base of the truncated cone and the other arm extends horizontally under the bottom of the tank;
- the guillotine consists of a plate vertical mounted in a slide aligned with a slot provided for this purpose in the horizontal arm of the large duct elbow; and - the means to activate this guillotine are consisting of a long vertical rod passing through the tank, said rod having its lower end fixed to the guillotine and its upper end fixed at the end the piston of a vertical cylinder placed in a housing provided for this purpose on the roof of the tank.
3. Un corps d'évacuateur à fumier selon la revendication 2, caractérisé en ce que:

- la glissière de la guillotine est rigidement fixée d'un bord au fond de la cuve et de l'autre bord au bras horizontal de la sortie pour renforcer cette dernière; et - le toit de la cuve est pour un d'une collerette en forme de tronc de cône renversé disposée autour de l'entrée pour guider le fumier amené par un convoyeur vers cette dernière.
3. A manure evacuator body according to the claim 2, characterized in that:

- the slide of the guillotine is rigidly fixed from one edge to the bottom of the tank and from the other edge to the arm horizontal of the outlet to reinforce it; and - the roof of the tank is for one of a flange shaped like an inverted cone cone arranged around the entrance to guide the manure brought by a conveyor towards the latter.
4. Un corps d'évacuateur à fumier selon la revendication 1, 2 ou 3, caractérisé en ce que le bras horizontal supportant la plaque constituant la porte a la forme d'un grand V couché dont les extrémités des deux bras sont montées sur des pivots verticaux coaxiaux fixés à même la paroi de la cuve et dont la pointe sert de support à la plaque. 4. A manure evacuator body according to the claim 1, 2 or 3, characterized in that the arm horizontal supporting the plate constituting the door to the shape of a large V lying with the ends of the two arms are mounted on coaxial vertical pivots fixed to the same the wall of the tank and the point of which serves to support the plate.
CA000581888A 1988-11-01 1988-11-01 Revolving door manure evacuator Expired - Lifetime CA1309686C (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA000581888A CA1309686C (en) 1988-11-01 1988-11-01 Revolving door manure evacuator

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA000581888A CA1309686C (en) 1988-11-01 1988-11-01 Revolving door manure evacuator

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CA1309686C true CA1309686C (en) 1992-11-03

Family

ID=4139010

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CA000581888A Expired - Lifetime CA1309686C (en) 1988-11-01 1988-11-01 Revolving door manure evacuator

Country Status (1)

Country Link
CA (1) CA1309686C (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3061891B1 (en) Discharging mechanism for a concrete bucket comprising a receptacle for the leakage of the laitance
CA1309686C (en) Revolving door manure evacuator
FR2602635A1 (en) DEVICE FOR FILLING AND EMPTYING A SLURRY TONE OR THE LIKE
FR2738178A3 (en) Cement mixer
FR2679655A1 (en) Sampling probe of a suction device for sampling bulk granular materials by core taking and suction in separate air currents
FR2566052A1 (en) Continuous delivery pump
FR2687533A1 (en) Device for preparing the land for removing objects therefrom
FR2748006A1 (en) Collection pit for waste
FR2852578A1 (en) Flower or plant bouquet packing device, has profile support and fixed segment to assure sheet to put in form constituting several folds with respect to central part to create stable pouch to receive flowers arranged in bundle
FR2601052A1 (en) Device for emptying out waste contained in the collection receptacle of a street-cleaning machine
FR2673121A1 (en) MIXER.
FR2593995A1 (en) Device for manoeuvring a plastic film covering the arches of a tunnel frame or of a greenhouse with a view to their aeration
FR2845364A1 (en) Cereal grain sampling unit telescopic arm has square tubes with sealed sliding joint and piston actuator
FR3095643A1 (en) Underground storage device for waste containers comprising an outlet, and its manufacturing process
FR2717518A1 (en) Toilet for reduced water consumption
FR2920166A1 (en) Lavatory apparatus, has tilting flap placed against frame, and lifting unit allowing user to lift valves along with flap by supporting on handles to control anal and genital shower circuits, respectively
BE1012124A3 (en) Compactor for mineral water or similar type plastic bottles
CH270773A (en) Underground water intake device.
FR2785767A1 (en) Agricultural device, for mixing and distributing feed products for animals, has hopper fitted with internal longitudinal rotating mixer and tilting device to pivot hopper around axis on end of hopper with opening
FR2555402A1 (en) Rolling skip for agricultural use for handling fodder and straw
CH657749A5 (en) Dog toilet
FR2607079A1 (en) Vehicle forming a space which can be opened out in the shape of a conch
FR2581500A1 (en) Device for connecting and disconnecting the suction pipe on a fertilizer barrel, controlled remotely
FR2761963A1 (en) Household rubbish container, especially for glass bottles
FR3096363A1 (en) CONTAINER WITH LID OPENING DEVICE

Legal Events

Date Code Title Description
MKLA Lapsed