BR112017027150B1 - SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION - Google Patents

SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION Download PDF

Info

Publication number
BR112017027150B1
BR112017027150B1 BR112017027150-8A BR112017027150A BR112017027150B1 BR 112017027150 B1 BR112017027150 B1 BR 112017027150B1 BR 112017027150 A BR112017027150 A BR 112017027150A BR 112017027150 B1 BR112017027150 B1 BR 112017027150B1
Authority
BR
Brazil
Prior art keywords
party
terminal
poi
vehicle
driver
Prior art date
Application number
BR112017027150-8A
Other languages
Portuguese (pt)
Other versions
BR112017027150A2 (en
Inventor
Beibei ZHANG
Xu He
Chao Tang
Zhaoxue Wu
Original Assignee
Beijing DIDI Infinity Technology and Development Co., Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from CN201610051324.7A external-priority patent/CN106998530A/en
Priority claimed from CN201610093286.1A external-priority patent/CN107093326B/en
Priority claimed from CN201610881276.4A external-priority patent/CN108307290B/en
Application filed by Beijing DIDI Infinity Technology and Development Co., Ltd filed Critical Beijing DIDI Infinity Technology and Development Co., Ltd
Priority claimed from PCT/CN2016/111376 external-priority patent/WO2017128890A1/en
Publication of BR112017027150A2 publication Critical patent/BR112017027150A2/en
Publication of BR112017027150B1 publication Critical patent/BR112017027150B1/en

Links

Abstract

SISTEMAS E MÉTODOS PARA MONITORAMENTO DE TRANSPORTES EM ROTA. A presente descrição refere-se a um método e sistema de monitoramento de transportes em rota. O método inclui a obtenção de uma rota de condução de um veículo alvo; obtenção de uma posição de referência na rota de condução distante de uma primeira posição atual do veículo alvo; determinação de uma segunda posição atual do veículo alvo após um tempo de referência; determinação de uma distância entre a segunda posição atual e a posição de referência como sendo maior que uma distância predefinida; e envio de um sinal para um terminal alvo indicando que o veículo-alvo está fora de rota.SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION. The present description refers to a method and system for monitoring en route transport. The method includes obtaining a driving route of a target vehicle; obtaining a reference position on the driving route distant from a first current position of the target vehicle; determining a second current position of the target vehicle after a reference time; determining a distance between the second current position and the reference position as being greater than a predefined distance; and sending a signal to a target terminal indicating that the target vehicle is off-route.

Description

CAMPO TÉCNICOTECHNICAL FIELD

[01] Este pedido de patente refere-se, de um modo geral, ao gerenciamento de transporte de serviços. Especificamente, a presente descrição diz respeito ao monitoramento on-line de transporte de veículos em rota.[01] This patent application generally refers to service transport management. Specifically, the present description concerns online monitoring of en route vehicle transport.

ANTECEDENTES DA INVENÇÃOBACKGROUND OF THE INVENTION

[02] Os serviços por demanda, como o serviço de transporte, os serviços de solicitação de transporte, dependem fortemente dos sistemas de gerenciamento de veículos para o envio de veículos. Os sistemas de gerenciamento de veículos empregados para táxi e limusine normalmente usam dispositivos de medição a bordo, rádios e telefones celulares para despachar motoristas. Esse sistema não é tipicamente comunicativo aos passageiros clientes que solicitam os serviços de transporte e/ou não monitoram a distribuição de seus clientes que estão aguardando pela coleta.[02] On-demand services such as shuttle service, ride request services rely heavily on vehicle management systems for dispatching vehicles. Vehicle management systems employed for taxi and limousine typically use on-board measuring devices, radios, and cell phones to dispatch drivers. This system is typically not communicative to customer passengers requesting transportation services and/or does not monitor the distribution of its customers waiting for pickup.

SUMÁRIOSUMMARY

[03] Em um primeiro aspecto da presente descrição, é provido um sistema que inclui pelo menos um processador e um meio de armazenamento legível por computador que armazena um primeiro conjunto de instruções para monitorar um veículo alvo. Ao executar o primeiro conjunto de instruções, pelo menos um processador é detectado para: obter uma rota de direção do veículo alvo; obter uma posição de referência na rota de direção distante de uma primeira posição atual do veículo alvo; determinar uma segunda posição atual do veículo alvo após um tempo de referência; determinar uma distância entre a segunda posição atual e a posição de referência sendo maior que uma distância predefinida; e enviar um sinal para um terminal alvo indicando que o veículo alvo está fora de rota.[03] In a first aspect of the present description, there is provided a system that includes at least one processor and a computer-readable storage medium that stores a first set of instructions for monitoring a target vehicle. When executing the first set of instructions, at least one processor is detected to: obtain a driving route of the target vehicle; obtaining a reference position on the driving route away from a first current position of the target vehicle; determining a second current position of the target vehicle after a reference time; determining a distance between the second current position and the reference position being greater than a predefined distance; and sending a signal to a target terminal indicating that the target vehicle is off-route.

[04] Em um segundo aspecto da presente descrição, é provido um método de monitoramento de um veículo alvo que inclui a obtenção de uma rota de direção de um veículo alvo; obtenção de uma posição de referência na rota de direção distante de uma primeira posição atual do veículo alvo; determinação de uma segunda posição atual do veículo alvo após um tempo de referência; determinação de uma distância entre a segunda posição atual e a posição de referência sendo maior que uma distância pré-definida; e envio de um sinal a um terminal alvo indicando que o veículo alvo está fora de rota.[04] In a second aspect of the present description, a method of monitoring a target vehicle is provided that includes obtaining a driving route of a target vehicle; obtaining a reference position on the driving route distant from a first current position of the target vehicle; determining a second current position of the target vehicle after a reference time; determining a distance between the second current position and the reference position being greater than a pre-defined distance; and sending a signal to a target terminal indicating that the target vehicle is off-route.

[05] Em um terceiro aspecto da presente descrição, o sistema inclui pelo menos um processador e um meio de armazenamento legível por computador que armazena um segundo conjunto de instruções para enviar a formação de emergência. Ao executar o segundo conjunto de instruções, pelo menos um processador é detectado para: iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line; enviar informações de registro da segunda parte para a primeira parte; determinar a ocorrência de uma emergência para a primeira parte; e enviar um alerta de emergência, incluindo uma posição da ocorrência da emergência e informações de registro para um terminal alvo.[05] In a third aspect of the present description, the system includes at least one processor and a computer-readable storage medium that stores a second set of instructions for sending the emergency formation. By executing the second set of instructions, at least one processor is detected to: initiate a transportation transaction between a first party and a second party via an online transportation service platform; send registration information from the second party to the first party; determine the occurrence of an emergency for the first party; and send an emergency alert, including a position of the emergency occurrence and log information to a target terminal.

[06] Em um quarto aspecto da presente descrição, é provido um método de envio de informações de emergência que inclui: iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line; enviar informações de registro da segunda parte para a primeira parte; determinar a ocorrência de uma emergência para a primeira parte; e enviar um alerta de emergência, incluindo uma posição da ocorrência da informação de emergência e de registro para um terminal alvo.[06] In a fourth aspect of the present disclosure, a method of sending emergency information is provided that includes: initiating a transportation transaction between a first party and a second party through an online transportation service platform; send registration information from the second party to the first party; determine the occurrence of an emergency for the first party; and sending an emergency alert, including a position of emergency occurrence and log information to a target terminal.

[07] Em um quinto aspecto da presente descrição, é provido um sistema que inclui pelo menos um processador e um meio de armazenamento legível por computador que armazena um terceiro conjunto de instruções para enviar informações de identificação de um modo de segurança. Ao executar o terceiro conjunto de instruções, pelo menos um processador é detectado para: estabelecer uma comunicação entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line; obter as informações de identificação de modo seguro da primeira parte a partir da primeira parte; e informar a segunda parte de que a primeira parte está no modo de segurança ao obter a informação de identificação do modo de segurança.[07] In a fifth aspect of the present description, a system is provided that includes at least one processor and a computer-readable storage medium that stores a third set of instructions for sending identification information in a secure manner. When executing the third set of instructions, at least one processor is detected to: establish communication between a first party and a second party via an online transport service platform; securely obtaining the first party's identifying information from the first party; and informing the second party that the first party is in safe mode by obtaining the safe mode identification information.

[08] Em um sexto aspecto da presente descrição, é provido um método de envio de informação de identificação de um modo de segurança. O método inclui estabelecer uma comunicação entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviços de transporte on-line; obter a informação de identificação do modo de segurança da primeira parte a partir da primeira parte; e informar a segunda parte de que a primeira parte está no modo de segurança ao obter a informação de identificação do modo de segurança.[08] In a sixth aspect of the present description, a method of sending identification information in a secure manner is provided. The method includes establishing communication between a first party and a second party via an online transportation service platform; obtaining the security mode identification information of the first party from the first party; and informing the second party that the first party is in safe mode by obtaining the safe mode identification information.

[09] Em um sétimo aspecto da presente descrição, é provido um sistema. O sistema inclui pelo menos um processador e um meio de armazenamento legível por computador que armazena um quarto conjunto de instruções para enviar pelo menos um ponto de interesse (POI). Ao executar o quarto conjunto de instruções, pelo menos um processador é detectado para: iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line; obter uma rota de condução de POI de uma primeira parte, em que a rota de condução POI inclui pelo menos um POI; e enviara rota de condução de POI para a primeira parte quando a primeira parte estiver a uma distância predeterminada de pelo menos um POI.[09] In a seventh aspect of the present description, a system is provided. The system includes at least one processor and a computer-readable storage medium that stores a fourth set of instructions for sending at least one point of interest (POI). By executing the fourth set of instructions, at least one processor is detected to: initiate a transportation transaction between a first party and a second party via an online transportation service platform; obtaining a POI driving route of a first party, wherein the POI driving route includes at least one POI; and sending POI driving route to the first party when the first party is within a predetermined distance of at least one POI.

[010] Em um oitavo aspecto da presente descrição, é provido um método de envio de pelo menos um ponto de interesse (POI), dito método que inclui iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line; obter uma rota de condução de POI de uma primeira parte, em que a rota de condução de POI inclui pelo menos um POI; e enviar a rota de condução de POI para a primeira parte quando a primeira parte está a uma distância predeterminada do pelo menos um POI.[010] In an eighth aspect of the present description, a method of sending at least one point of interest (POI) is provided, said method including initiating a transportation transaction between a first party and a second party through a shipping platform. online transportation service; obtaining a POI driving route of a first party, wherein the POI driving route includes at least one POI; and sending the POI driving route to the first party when the first party is a predetermined distance from the at least one POI.

[011] As características adicionais serão apresentadas em parte na descrição que se segue, e em parte tornar-se-ão evidentes para os versados na técnica após o exame dos seguintes ou podem ser aprendidas por produção ou operação dos exemplos. As características da presente descrição podem ser realizadas e alcançadas pela prática ou uso de vários aspectos das metodologias, instrumentos e combinações estabelecidos nos exemplos detalhados discutidos abaixo.[011] Additional features will be presented in part in the following description, and in part will become apparent to those skilled in the art after examining the following or can be learned by production or operation of the examples. The features of the present description can be realized and achieved by the practice or use of various aspects of the methodologies, instruments and combinations set forth in the detailed examples discussed below.

BREVE DESCRIÇÃO DOS DESENHOSBRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS

[012] Os métodos, sistemas e/ou programação aqui descritos são apresentados em formas de concretização representativas. Estas formas de concretização representativas são descritas em detalhes com referência aos desenhos. Estas formas de concretização são formas de concretização representativas não limitativas, em que números de referência semelhantes representam estruturas semelhantes ao longo das várias vistas dos desenhos, e em que:[012] The methods, systems and/or programming described here are presented in representative embodiments. These representative embodiments are described in detail with reference to the drawings. These embodiments are non-limiting representative embodiments, wherein similar reference numerals represent similar structures throughout the various views of the drawings, and wherein:

[013] A figura 1 é um diagrama de blocos de um sistema de serviço por demanda exemplificative de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[013] Figure 1 is a block diagram of an exemplary on-demand service system in accordance with some embodiments of the present description;

[014] A figura 2 é um diagrama esquemático ilustrando componentes de hardware e software exemplificativos de um dispositivo de computação em que o servidor, o terminal de solicitante e/ou o terminal de provedor podem ser implementados de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[014] Figure 2 is a schematic diagram illustrating exemplary hardware and software components of a computing device in which the server, requestor terminal and/or provider terminal may be implemented in accordance with some embodiments of the present description;

[015] A figura 3 é um diagrama de blocos que ilustra um mecanismo de processamento exemplificative de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[015] Figure 3 is a block diagram illustrating an exemplary processing mechanism in accordance with some embodiments of the present description;

[016] A figura 4 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para transmitir informações de identificação de um modo de segurança entre partes de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[016] Figure 4 is a flowchart of an exemplary method and/or process for transmitting identification information in a security mode between parties in accordance with some embodiments of the present description;

[017] A figura 5 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para orientar uma primeira parte e/ou uma segunda parte para uma posição de coleta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[017] Figure 5 is a flowchart of an exemplary method and/or process for guiding a first part and/or a second part to a collection position in accordance with some embodiments of the present description;

[018] A figura 6 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para monitorar um veículo alvo de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[018] Figure 6 is a flowchart of an exemplary method and/or process for monitoring a target vehicle in accordance with some embodiments of the present description;

[019] A figura 7 é um diagrama esquemático ilustrando rotas de condução exemplificativos e posições de referência de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[019] Figure 7 is a schematic diagram illustrating exemplary driving routes and reference positions in accordance with some embodiments of the present description;

[020] A figura 8 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para enviar informações de emergência de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[020] Figure 8 is a flowchart of an exemplary method and/or process for sending emergency information in accordance with some embodiments of the present description;

[021] A figura 9-A é uma vista primária de uma interface de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte on-line para exibir informação de tutorial de alerta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[021] Figure 9-A is a primary view of an exemplary user interface of the online transportation service platform for displaying alert tutorial information in accordance with some embodiments of the present description;

[022] A figura 9-B é um diagrama de variação de uma interface de usuário exemplificative que exibe um botão de alerta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[022] Figure 9-B is a variation diagram of an exemplary user interface that displays an alert button in accordance with some embodiments of the present description;

[023] A figura 9-C é um diagrama de variação de uma interface de usuário exemplificative que exibe informação de ajuda on-line de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[023] Figure 9-C is a variation diagram of an exemplary user interface that displays online help information in accordance with some embodiments of the present description;

[024] A figura 10 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para enviar uma rota de condução POI para uma primeira parte e/ou uma segunda parte de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição;[024] Figure 10 is a flowchart of an exemplary method and/or process for sending a POI conduction route to a first party and/or a second party in accordance with some embodiments of the present description;

[025] A figura 11-A é uma visão primária de uma interface de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte on-line para exibir um mapa incluindo uma posição de coleta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição; e[025] Figure 11-A is a primary view of an exemplary user interface of the online transportation service platform for displaying a map including a pickup position in accordance with some embodiments of the present description; It is

[026] A figura 11-B é uma visão primária de uma interface de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte on-line para exibir um mapa incluindo uma parte de uma rota de condução de POI de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição.[026] Figure 11-B is a primary view of an exemplary online transportation service platform user interface for displaying a map including a portion of a POI driving route in accordance with some embodiments of the present description.

DESCRIÇÃO DETALHADA DA INVENÇÃODETAILED DESCRIPTION OF THE INVENTION

[027] Na descrição detalhada que se segue, numerosos detalhes específicos são apresentados a título de exemplos para proporcionar uma compreensão completa dos ensinamentos relevantes. No entanto, deve ser evidente para os versados na técnica que a presente descrição pode ser praticada sem tais detalhes. Em outros casos, métodos conhecidos, procedimentos, sistemas, componentes e/ou circuitos foram descritos em um nível relativamente alto, sem detalhes, para evitar aspectos obscuros desnecessários da presente descrição.[027] In the detailed description that follows, numerous specific details are presented by way of example to provide a complete understanding of the relevant teachings. However, it should be apparent to those skilled in the art that the present disclosure can be practiced without such details. In other cases, known methods, procedures, systems, components and/or circuits have been described at a relatively high level, without detail, to avoid unnecessary obscure aspects of the present description.

[028] A presente descrição descreve métodos e sistemas para monitorar transportes em rota que podem transportar um solicitante de serviço, um provedor de serviços e/ou mercadorias. Os métodos e sistemas aqui divulgados visam determinar a condição de viagem de uma ou mais partes associadas aos transportes. A condição de viagem pode incluir uma via de condução do transporte, uma posição atual do transporte, esteja o transporte em rota ou não, se há uma ocorrência de emergência, ou algo parecido, ou qualquer combinação destes. Os métodos e sistemas aqui descritos também fornecem maneiras de prevenir e/ou responder à ocorrência de emergência. As formas podem incluir o envio de uma rota dos transportes, fornecer transações de modo de segurança, monitorar ou recodificar os transportes, enviando um alerta de emergência, ou similar, ou qualquer combinação destes.[028] The present description describes methods and systems for monitoring en route transport that may transport a service requester, a service provider and/or goods. The methods and systems disclosed herein aim to determine the travel condition of one or more parties associated with transport. The travel condition may include a transport route, a current position of the transport, whether the transport is en route or not, whether there is an emergency occurrence, or the like, or any combination of these. The methods and systems described here also provide ways to prevent and/or respond to the occurrence of an emergency. The ways may include sending a route of the transports, providing security mode transactions, monitoring or recoding the transports, sending an emergency alert, or similar, or any combination thereof.

[029] Os sistemas e métodos para monitorar transportes podem ser usados em diferentes sistemas de transporte (o transporte inclui, mas não está limitado, a transporte terrestre, transporte marítimo e transporte aéreo, ou similar, ou uma combinação destes) incluindo, o sistema de gerenciamento de veículos empregado para táxi e limusine, sistema de entrega expressa intra-cidade ou similar. Entende-se que estas aplicações exemplificativas do sistema e do método aqui divulgados são fornecidas para fins de ilustração, e não pretendem limitar o alcance da presente descrição. O sistema e o método divulgados podem ser aplicados em outros contextos, por exemplo, outros serviços por demanda.[029] Systems and methods for monitoring transport can be used in different transport systems (transport includes, but is not limited to, land transport, sea transport and air transport, or similar, or a combination thereof) including, the system vehicle management system employed for taxi and limousine, intra-city express delivery system or similar. It is understood that these exemplary applications of the system and method disclosed herein are provided for purposes of illustration, and are not intended to limit the scope of the present description. The disclosed system and method can be applied in other contexts, for example, other on-demand services.

[030] Estas e outras particularidades e características da presente descrição, bem como os métodos de operação e funções dos elementos de estrutura relacionados e a combinação de peças e economias de fabricação, podem tornar-se mais evidentes após consideração da descrição a seguir com referência aos desenhos anexos, todos os quais fazem parte desta descrição. Contudo, é expressamente entendido que os desenhos são apenas para fins ilustrativos e descrição, e não se destinam a limitar o alcance da presente descrição. Entende-se que os desenhos não estão em escala.[030] These and other particularities and characteristics of the present description, as well as the methods of operation and functions of the related structural elements and the combination of parts and manufacturing economies, may become more evident after consideration of the following description with reference to the attached drawings, all of which form part of this description. However, it is expressly understood that the drawings are for illustrative and descriptive purposes only, and are not intended to limit the scope of the present description. It is understood that the drawings are not to scale.

[031] Os fluxogramas utilizados na presente descrição ilustram operações que os sistemas implementam de acordo com algumas formas de concretização na presente descrição. Deve-se entender expressamente que as operações do fluxograma podem ser implementadas não em ordem. Por outro lado, as operações podem ser implementadas em ordem invertida, ou simultaneamente. Além disso, uma ou mais outras operações podem ser adicionadas aos fluxogramas. Uma ou mais operações podem ser removidas dos fluxogramas.[031] The flowcharts used in the present description illustrate operations that the systems implement according to some embodiments in the present description. It must be expressly understood that flowchart operations may be implemented not in order. On the other hand, operations can be implemented in reverse order, or simultaneously. Additionally, one or more other operations can be added to flowcharts. One or more operations can be removed from flowcharts.

[032] Na presente descrição, um "usuário", um "passageiro", um "solicitante", um "solicitante de serviço" e um "cliente" são usados indistintamente para se referir a indivíduos que estão solicitando ou ordenando um serviço. Além disso, um "provedor", um "provedor de serviços" e um "fornecedor" são utilizados indistintamente para se referir a um indivíduo, uma entidade ou uma ferramenta que pode fornecer um serviço ou facilitar a prestação do serviço. O termo "parte" pode se referir a um indivíduo que está solicitando ou encomendando um serviço, ou um indivíduo, uma entidade que pode fornecer um serviço. O termo "terminal de usuário" na presente descrição pode referir-se a uma ferramenta que pode ser usada para solicitar um serviço, encomendar um serviço, facilitar a solicitação do serviço, prestar um serviço ou facilitar a prestação do serviço[032] In the present description, a "user", a "passenger", a "requester", a "service requester" and a "client" are used interchangeably to refer to individuals who are requesting or ordering a service. Additionally, a "provider", a "service provider" and a "supplier" are used interchangeably to refer to an individual, an entity or a tool that can provide a service or facilitate the provision of the service. The term "party" may refer to an individual who is requesting or ordering a service, or an individual, an entity that may provide a service. The term "user terminal" in this description may refer to a tool that can be used to request a service, order a service, facilitate a service request, provide a service or facilitate the provision of a service.

[033] Os veículos dos sistemas de transporte podem incluir um táxi, um carro particular, um engate, um ônibus, um trem, um trem bala, um trem de alta velocidade, um metrô, um navio, uma aeronave, uma nave espacial, um balão de ar, um veículo sem motorista, ou similares, ou qualquer combinação destes. O sistema de transporte também pode incluir qualquer sistema de transporte para gerenciamento e/ou distribuição, por exemplo, um sistema para enviar e/ou receber um expresso. O aplicativo do sistema ou método da presente descrição pode incluir uma página da Web, um plug-in de um navegador, um terminal de cliente, um sistema personalizado, um sistema de análise interna, um robô de inteligência artificial ou similar ou qualquer combinação dos mesmos.[033] Transportation system vehicles may include a taxi, a private car, a hitch, a bus, a train, a bullet train, a high-speed train, a subway, a ship, an aircraft, a spacecraft, an air balloon, a driverless vehicle, or the like, or any combination thereof. The transportation system may also include any transportation system for management and/or distribution, for example, a system for sending and/or receiving an express. The system application or method of the present disclosure may include a web page, a browser plug-in, a client terminal, a custom system, an internal analysis system, an artificial intelligence robot or the like, or any combination thereof. same.

[034] O termo "pedido de serviço" e "ordem", na presente descrição, são utilizados de forma intercambiável para se referir a uma solicitação que pode ser iniciada por um passageiro, um solicitante, um solicitante de serviço, um cliente, um motorista, um provedor, um provedor de serviços, um fornecedor ou similar, ou qualquer combinação destes. O pedido de serviço pode ser aceito por um passageiro, um solicitante, um solicitante de serviço, um cliente, um motorista, um provedor, um provedor de serviços ou um fornecedor. O pedido de serviço pode ser cobrado ou ser gratuito.[034] The term "service request" and "order" in this description are used interchangeably to refer to a request that may be initiated by a passenger, a requestor, a service requester, a customer, a driver, a provider, a service provider, a supplier or similar, or any combination thereof. The service request can be accepted by a passenger, a requester, a service requester, a customer, a driver, a provider, a service provider, or a supplier. The service request may be chargeable or free of charge.

[035] A tecnologia de posicionamento utilizada na presente descrição pode basear-se em um sistema de posicionamento global (GPS), um sistema global de navegação por satélite (GLONASS), um sistema de navegação de bússola (COMPASS), um sistema de posicionamento Galileo, um sistema de satélite quasi-zenith (QZSS), uma tecnologia de posicionamento de fidelidade sem fio (WiFi) ou similar, ou qualquer combinação destes. Um ou mais dos sistemas de posicionamento acima podem ser utilizados indistintamente na presente descrição.[035] The positioning technology used in the present description may be based on a global positioning system (GPS), a global satellite navigation system (GLONASS), a compass navigation system (COMPASS), a positioning system Galileo, a quasi-zenith satellite system (QZSS), a wireless fidelity positioning technology (WiFi) or similar, or any combination thereof. One or more of the above positioning systems may be used interchangeably in the present description.

[036] Um aspecto da presente descrição refere-se a sistemas e métodos online para monitorar transações em rota. Os sistemas e os métodos podem fazê-lo obtendo uma rota de condução de um veículo alvo, obtendo uma posição de referência na rota de condução do veículo alvo, determinando uma posição atual do veículo alvo e determinando se o veículo alvo está em rota ou não está baseado na posição de referência e na posição atual.[036] One aspect of the present description relates to online systems and methods for monitoring en route transactions. The systems and methods may do so by obtaining a driving route of a target vehicle, obtaining a reference position on the driving route of the target vehicle, determining a current position of the target vehicle, and determining whether the target vehicle is en route or not. It is based on the reference position and the current position.

[037] Deve notar-se que o serviço de transporte por demanda on-line, como a solicitação de transporte por taxi on-line, incluindo serviços de combinação de solicitação de transporte por táxi, é uma nova forma de serviço enraizada apenas na era pós-lnternet. Ele fornece soluções técnicas para usuários e provedores de serviços que poderiam aumentar somente na era pós-lnternet. Na era pré-lnternet, quando um usuário solicita um táxi na rua, a solicitação e a aceitação do táxi ocorrem apenas entre o passageiro e um motorista de táxi que vê o passageiro. Se o passageiro pedir um taxi por telefone, o pedido e a aceitação do serviço podem ocorrer apenas entre o passageiro e um provedor de serviços (por exemplo, uma empresa de táxi ou agente). O táxi on-line, no entanto, permite que um usuário do serviço distribua em tempo real e automaticamente uma solicitação de serviço para um grande número de provedores de serviços individuais (por exemplo, táxi) distantes do usuário. Também permite que uma pluralidade de serviços responda ao pedido de serviço simultaneamente e em tempo real. Portanto, através da Internet, os sistemas de transporte por demanda on-line podem fornecer uma plataforma de transações muito mais eficiente para os usuários e os prestadores de serviços que nunca se encontraram em um sistema de serviço de transporte pré-lnternet tradicional.[037] It should be noted that online on-demand transportation service, such as online taxi transportation request, including taxi transportation request combination services, is a new form of service rooted only in the era post-internet. It provides technical solutions to users and service providers that could only increase in the post-internet era. In the pre-internet era, when a user requests a taxi on the street, the request and acceptance of the taxi occurs only between the passenger and a taxi driver who sees the passenger. If the passenger orders a taxi by telephone, the order and acceptance of the service can only occur between the passenger and a service provider (for example, a taxi company or agent). Online taxi, however, allows a service user to real-time and automatically distribute a service request to a large number of individual service providers (e.g. taxi) far from the user. It also allows a plurality of services to respond to the service request simultaneously and in real time. Therefore, through the Internet, online on-demand transportation systems can provide a much more efficient transaction platform for users and service providers who never encountered a traditional pre-Internet transportation service system.

[038] A figura 1 é um diagrama de blocos de um sistema de serviço por demanda (100) exemplificative de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. Por exemplo, o sistema de serviço por demanda (100) pode ser uma plataforma de serviço de transporte on-line para serviços de transporte, como solicitação de transporte por táxi, serviço de motorista, carro expresso, transporte solidário, serviço de ônibus, aluguel de motorista e serviço de transporte. O sistema de serviço por demanda (100) pode ser uma plataforma online incluindo um servidor (110), uma rede (120), um terminal de solicitante (130), um terminal de provedor (140) e uma base de dados (150). O servidor (110) pode incluir um mecanismo de processamento (112).[038] Figure 1 is a block diagram of an exemplary on-demand service system (100) according to some embodiments of the present description. For example, the on-demand service system (100) may be an online transportation service platform for transportation services, such as requesting taxi transportation, chauffeur service, express car, carpooling, bus service, rental driver and transport service. The on-demand service system (100) may be an online platform including a server (110), a network (120), a requester terminal (130), a provider terminal (140), and a database (150). . The server (110) may include a processing engine (112).

[039] Em algumas formas de concretização, o servidor (110) pode ser um único servidor, ou um grupo de servidores. O grupo de servidores pode ser centralizado ou distribuído (por exemplo, o servidor (110) pode ser um sistema distribuído). Em algumas formas de concretização, o servidor (110) pode ser local ou remoto. Por exemplo, o servidor (110) pode acessar informações e/ou dados armazenados no terminal de solicitante (130), o terminal de provedor (140) e/ou a base de dados (150) através da rede (120). Como outro exemplo, o servidor (110) pode estar diretamente conectado ao terminal de solicitante (130), o terminal de provedor (140) e/ou a base de dados (150) para acessar informações e/ou dados armazenados. Em algumas formas de concretização, o servidor (110) pode ser implementado em uma plataforma em nuvem. Apenas a título de exemplo, a plataforma em nuvem pode incluir uma nuvem privada, uma nuvem pública, uma nuvem híbrida, uma nuvem comunitária, uma nuvem distribuída, uma inter-nuvem, uma multi-nuvem ou similar, ou qualquer combinação delas. Em algumas formas de concretização, o servidor (110) pode ser implementado em um dispositivo de computação (200) que tem um ou mais componentes ilustrados na figura 2 na presente descrição.[039] In some embodiments, the server (110) may be a single server, or a group of servers. The group of servers may be centralized or distributed (e.g., server (110) may be a distributed system). In some embodiments, the server (110) may be local or remote. For example, the server (110) can access information and/or data stored in the requestor terminal (130), the provider terminal (140) and/or the database (150) via the network (120). As another example, the server (110) may be directly connected to the requestor terminal (130), the provider terminal (140) and/or the database (150) to access stored information and/or data. In some embodiments, the server (110) may be implemented on a cloud platform. By way of example only, the cloud platform may include a private cloud, a public cloud, a hybrid cloud, a community cloud, a distributed cloud, an inter-cloud, a multi-cloud or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the server (110) may be implemented in a computing device (200) that has one or more components illustrated in Figure 2 in the present description.

[040] Em algumas formas de concretização, o servidor (110) pode incluir um mecanismo de processamento (112). O mecanismo de processamento (112) pode processar informações e/ou dados relacionados com a solicitação de serviço para executar uma ou mais funções descritas na presente descrição. Por exemplo, o mecanismo de processamento (112) pode determinar um veículo alvo com base na solicitação de serviço obtida do terminal (130) do solicitante. Em algumas formas de concretização, o mecanismo de processamento (112) pode incluir um ou mais mecanismo de processamento (por exemplo, mecanismo(s) de processamento de núcleo único ou processador(es) multi-núcleo(s)). Apenas a título de exemplo, o mecanismo de processamento (112) pode incluir uma unidade de processamento central (CPU), um circuito integrado específico do aplicativo (ASIC), um processador de conjunto de instruções específico do aplicativo (ASIP), uma unidade de processamento de gráficos (GPU) uma unidade de processamento de física (PPU), um processador de sinal digital (DSP), um arranjo de portas programável em campo (FPGA), um dispositivo de lógica programável (PLD), um controlador, uma unidade de microcontrolador, um computador de conjunto de instruções reduzido (RISC), um microprocessador ou similar, ou qualquer combinação destes.[040] In some embodiments, the server (110) may include a processing engine (112). The processing engine (112) may process information and/or data related to the service request to perform one or more functions described in the present description. For example, the processing engine (112) may determine a target vehicle based on the service request obtained from the requester's terminal (130). In some embodiments, the processing engine (112) may include one or more processing engines (e.g., single-core processing engine(s) or multi-core processor(s)). By way of example only, the processing engine (112) may include a central processing unit (CPU), an application-specific integrated circuit (ASIC), an application-specific instruction set processor (ASIP), an graphics processing unit (GPU) a physics processing unit (PPU), a digital signal processor (DSP), a field programmable gate array (FPGA), a programmable logic device (PLD), a controller, a drive microcontroller, a reduced instruction set computer (RISC), a microprocessor or similar, or any combination thereof.

[041] A rede (120) pode facilitar a troca de informações e/ou dados. Em algumas formas de concretização, um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) (por exemplo, o servidor (110), o terminal de solicitante (130), o terminal de provedor (140) e a base de dados (150)) podem enviar informações e/ou dados para outro componente(s) no sistema de serviço por demanda (100) através da rede (120). Por exemplo, o servidor (110) pode obter/adquirir solicitação de serviço a partor de terminal (130) de solicitante através da rede (120). Em algumas formas de concretização, a rede (120) pode ser qualquer tipo de rede com fio ou sem fio, ou sua combinação. Apenas a título de exemplo, a rede (130) pode incluir uma rede de cabo, uma rede fixa, uma rede de fibra óptica, uma rede de telecomunicações, uma intranet, uma Internet, uma rede de área local (LAN), uma rede de área ampla (WAN), uma rede de área local sem fio (WLAN), uma rede de área metropolitana (MAN), uma rede de área ampla (WAN), uma rede telefônica comutada (PSTN), uma rede Bluetooth, uma rede ZigBee, uma comunicação via campo próximo (NFC), ou similares, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, a rede (120) pode incluir um ou mais pontos de acesso à rede. Por exemplo, a rede (120) pode incluir pontos de acesso à rede com ou sem fio, tais como estações de base e / ou pontos de troca de tráfego (120-1, 120-2, ...), através dos quais um ou mais componentes do sistema de serviço por demanda (100) podem ser conectados à rede (120) para trocar dados e/ou informações.[041] The network (120) can facilitate the exchange of information and/or data. In some embodiments, one or more components in the on-demand service system (100) (e.g., the server (110), the requester terminal (130), the provider terminal (140), and the database ( 150)) may send information and/or data to another component(s) in the on-demand service system (100) via the network (120). For example, the server (110) may obtain/acquire service request from the requestor terminal (130) over the network (120). In some embodiments, the network (120) may be any type of wired or wireless network, or combination thereof. By way of example only, the network (130) may include a cable network, a fixed network, a fiber optic network, a telecommunications network, an intranet, an Internet, a local area network (LAN), a wide area network (WAN), a wireless local area network (WLAN), a metropolitan area network (MAN), a wide area network (WAN), a switched telephone network (PSTN), a Bluetooth network, a ZigBee, near field communication (NFC), or similar, or any combination of these. In some embodiments, the network (120) may include one or more network access points. For example, the network (120) may include wired or wireless network access points, such as base stations and/or traffic exchange points (120-1, 120-2, ...), through which one or more components of the on-demand service system (100) may be connected to the network (120) to exchange data and/or information.

[042] Em algumas concretizações, um solicitante pode ser um usuário de terminal de solicitante (130). Em algumas formas de concretização, o usuário de terminal (130) de solicitante pode ser alguém diferente do solicitante. Por exemplo, um usuário A do terminal de solicitante (130) pode usar o terminal (130) de solicitante para enviar uma solicitação de serviço para um usuário B, ou receber serviço e/ou informação ou instruções do servidor (110). Em algumas formas de concretização, um provedor pode ser um usuário do terminal de provedor (140). Em algumas formas de concretização, o usuário do terminal de provedor (140) pode ser alguém que não seja o provedor. Por exemplo, um usuário C do terminal de provedor (140) pode usar o terminal de provedor (140) para receber uma solicitação de serviço para um usuário D e/ou informação ou instruções do servidor (110). Em algumas formas de concretização, "solicitante" e "terminal e solicitante" pode ser usado de forma intercambiável, e "fornecedor" e "terminal de provedor" podem ser usados de forma intercambiável.[042] In some embodiments, a requester may be a requester terminal user (130). In some embodiments, the requestor terminal user (130) may be someone other than the requestor. For example, a user A of the requester terminal (130) may use the requester terminal (130) to send a service request to a user B, or receive service and/or information or instructions from the server (110). In some embodiments, a provider may be a user of the provider terminal (140). In some embodiments, the user of the provider terminal (140) may be someone other than the provider. For example, a user C of the provider terminal (140) may use the provider terminal (140) to receive a service request for a user D and/or information or instructions from the server (110). In some embodiments, "requester" and "terminal and requester" may be used interchangeably, and "supplier" and "provider terminal" may be used interchangeably.

[043] Em algumas formas de concretização, o terminal (130) de solicitante pode incluir um dispositivo móvel (130-1), um computador tablet (130-2), um computador laptop (130-3), um dispositivo integrado em um veículo automóvel (130-4) ou semelhante, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, o dispositivo móvel (130-1) pode incluir um dispositivo de casa inteligente, um dispositivo vestível, um dispositivo móvel inteligente, um dispositivo de realidade virtual, um dispositivo de realidade aumentada ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, o dispositivo de casa inteligente pode incluir um dispositivo inteligente de iluminação, um dispositivo de controle de um aparelho elétrico inteligente, um dispositivo inteligente de monitoramento, uma televisão inteligente, uma câmera de vídeo inteligente, um interfone ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, o dispositivo vestível pode incluir uma pulseira inteligente, um calçado inteligente, um óculos inteligente, um capacete inteligente, um relógio inteligente, uma roupa inteligente, uma mochila inteligente, um acessório inteligente ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, o dispositivo móvel inteligente pode incluir um telefone inteligente, uma assistência digital pessoal (PDA), um dispositivo de jogos, um dispositivo de navegação, um dispositivo de ponto de venda (POS) ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o dispositivo de realidade virtual e/ou o dispositivo de realidade aumentada podem incluir um capacete de realidade virtual, um óculos de realidade virtual, um patch de realidade virtual, um capacete de realidade aumentada, um óculos de realidade aumentada, um patch de realidade aumentada ou similar, ou qualquer combinação destes. Por exemplo, o dispositivo de realidade virtual e/ou o dispositivo de realidade aumentada pode incluir um Google Glass, um Rift Oculus, um Hololens, um Gear VR, etc. Em algumas formas de concretização, o dispositivo integrado no veículo a motor (130-4) pode incluir um computador de bordo, uma televisão de bordo, etc. Em algumas concretizações, o terminal do solicitante (130) pode ser um dispositivo com tecnologia de posicionamento para localizar a posição do solicitante e/ou do terminal do solicitante (130).[043] In some embodiments, the requestor terminal (130) may include a mobile device (130-1), a tablet computer (130-2), a laptop computer (130-3), a device integrated into a motor vehicle (130-4) or similar, or any combination thereof. In some embodiments, the mobile device (130-1) may include a smart home device, a wearable device, a smart mobile device, a virtual reality device, an augmented reality device or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the smart home device may include a smart lighting device, a smart electrical appliance control device, a smart monitoring device, a smart television, a smart video camera, an intercom or the like. or any combination of these. In some embodiments, the wearable device may include a smart bracelet, a smart shoe, a smart glasses, a smart helmet, a smart watch, a smart clothing, a smart backpack, a smart accessory or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the smart mobile device may include a smart phone, a personal digital assistant (PDA), a gaming device, a navigation device, a point of sale (POS) device or the like, or any combination thereof. . In some embodiments, the virtual reality device and/or the augmented reality device may include a virtual reality helmet, a virtual reality glasses, a virtual reality patch, an augmented reality helmet, an augmented reality glasses, a augmented reality patch or similar, or any combination thereof. For example, the virtual reality device and/or the augmented reality device may include a Google Glass, an Oculus Rift, a Hololens, a Gear VR, etc. In some embodiments, the device integrated into the motor vehicle (130-4) may include an on-board computer, an on-board television, etc. In some embodiments, the requester terminal (130) may be a device with positioning technology to locate the position of the requester and/or the requester terminal (130).

[044] Em algumas formas de concretização, o terminal de provedor (140) pode ser semelhante ou o mesmo dispositivo que o terminal (130) de solicitante. Em algumas formas de concretização, o terminal de provedor (140) pode ser um dispositivo com tecnologia de posicionamento para localizara posição do provedore/ou o terminal de provedor (140). Em algumas formas de concretização, o terminal do solicitante (130) e/ou o terminal do provedor (140) podem se comunicar com outro dispositivo de posicionamento para determinar a posição do solicitante, do terminal do solicitante (130), do provedor e/ou do terminal de provedor (140). Em algumas formas de concretização, o terminal de solicitante (130) e/ou o terminal de provedor (140) podem enviar informações de posicionamento para o servidor (110).[044] In some embodiments, the provider terminal (140) may be similar or the same device as the requester terminal (130). In some embodiments, the provider terminal (140) may be a device with positioning technology for locating the position of the provider/or the provider terminal (140). In some embodiments, the requester's terminal (130) and/or the provider's terminal (140) may communicate with another positioning device to determine the position of the requester, the requester's terminal (130), the provider and/or or from the provider terminal (140). In some embodiments, the requester terminal (130) and/or the provider terminal (140) may send positioning information to the server (110).

[045] A base de dados (150) pode armazenar dados e/ou instruções. Em alguns compromissos, a base de dados (150) pode armazenar dados obtidos do terminal (130) solicitante e/ou do terminal de provedor (140). Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode armazenar dados e/ou instruções que o servidor (110) pode excluir ou usar para realizar métodos de exemplo descritos na presente descrição. Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode incluir uma armazenagem em massa, um armazenamento removível, uma memória de leitura e gravação volátil, uma memória de leitura (ROM) ou similar, ou qualquer combinação destes. O armazenamento em massa exemplificative pode incluir um disco magnético, um disco óptico, discos de estado sólido, etc. O armazenamento removível exemplificative pode incluir uma unidade flash, um disquete, um disco óptico, um cartão de memória, um disco zip, uma fita magnética, etc., a memória de leitura e gravação volátil exemplificative pode incluir uma memória de acesso aleatório (RAM). A RAM exemplificative pode incluir uma RAM dinâmica (DRAM), uma RAM dinâmica síncrona de taxa de dados dupla (DDR SDRAM), uma RAM estática (SRAM), uma RAM de tiristor (T-RAM) e uma RAM capacitor zero (Z-RAM), etc., a ROM exemplificative pode incluir uma ROM programada por máscara (MROM), uma ROM programável (PROM), uma ROM programável apagável (PEROM), uma ROM programável apagável eletronicamente (EEPROM), uma ROM de disco compacto (CD-ROM) e uma ROM de disco versátil digital, etc. Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode ser implementada em uma plataforma em nuvem. Apenas a título de exemplo, a plataforma em nuvem pode incluir uma nuvem privada, uma nuvem pública, uma nuvem híbrida, uma nuvem comunitária, uma nuvem distribuída, uma inter-nuvem, uma multi-nuvem ou similar, ou qualquer combinação delas.[045] The database (150) can store data and/or instructions. In some engagements, the database (150) may store data obtained from the requesting terminal (130) and/or the provider terminal (140). In some embodiments, the database (150) may store data and/or instructions that the server (110) may delete or use to perform example methods described in the present description. In some embodiments, the database (150) may include mass storage, removable storage, volatile read-write memory, read-only memory (ROM) or the like, or any combination thereof. Exemplary mass storage may include a magnetic disk, an optical disk, solid state disks, etc. Exemplary removable storage may include a flash drive, floppy disk, optical disk, memory card, zip disk, magnetic tape, etc. Exemplary volatile read-write memory may include random access memory (RAM). ). Exemplary RAM may include a dynamic RAM (DRAM), a double data rate synchronous dynamic RAM (DDR SDRAM), a static RAM (SRAM), a thyristor RAM (T-RAM), and a zero capacitor RAM (Z- RAM), etc., the exemplary ROM may include a mask-programmed ROM (MROM), a programmable ROM (PROM), an erasable programmable ROM (PEROM), an electronically erasable programmable ROM (EEPROM), a compact disk ROM ( CD-ROM) and a digital versatile disc ROM, etc. In some embodiments, the database (150) may be implemented on a cloud platform. By way of example only, the cloud platform may include a private cloud, a public cloud, a hybrid cloud, a community cloud, a distributed cloud, an inter-cloud, a multi-cloud or the like, or any combination thereof.

[046] Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode estar ligada à rede (120) para se comunicar com um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) (por exemplo, o servidor (110), o terminal (130) de solicitante, o terminal de provedor (140), etc.). Um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) podem acessar os dados ou instruções armazenadas na base de dados (150) através da rede (120). Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode estar diretamente conectada ou se comunicar com um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) (por exemplo, o servidor (110), o terminal de solicitante (130), o terminal de provedor (140), etc.). Em algumas formas de concretização, a base de dados (150) pode ser parte do servidor (110).[046] In some embodiments, the database (150) may be connected to the network (120) to communicate with one or more components in the on-demand service system (100) (e.g., the server (110) , the requester terminal (130), the provider terminal (140), etc.). One or more components in the on-demand service system (100) may access data or instructions stored in the database (150) via the network (120). In some embodiments, the database (150) may be directly connected to or communicate with one or more components in the on-demand service system (100) (e.g., the server (110), the requester terminal (130) ), the provider terminal (140), etc.). In some embodiments, the database (150) may be part of the server (110).

[047] Em algumas formas de concretização, um ou mais componentes no sistema (100) de serviço por demanda (por exemplo, o servidor (110), o terminal (130) de solicitante, o terminal de provedor (140), etc.) podem ter permissão para acessar a base de dados (150). Em algumas formas de concretização, um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) podem ler e/ou modificar informações relativas ao solicitante, ao provedor e/ou ao público quando uma ou mais condições são atendidas. Por exemplo, o servidor (110) pode ler e/ou modificar uma ou mais informações dos usuários após um serviço. Como outro exemplo, o terminal de provedor (140) pode acessar informação relativa ao solicitante ao receber uma solicitação de serviço do terminal de solicitante (130), mas o terminal de provedor (140) não pode modificar a informação relevante do solicitante.[047] In some embodiments, one or more components in the on-demand service system (100) (e.g., the server (110), the requester terminal (130), the provider terminal (140), etc. ) may have permission to access the database (150). In some embodiments, one or more components in the on-demand service system (100) may read and/or modify information relating to the requester, the provider and/or the public when one or more conditions are met. For example, the server (110) may read and/or modify one or more users' information after a service. As another example, the provider terminal (140) can access information relating to the requester when receiving a service request from the requester terminal (130), but the provider terminal (140) cannot modify the relevant information of the requester.

[048] Em algumas formas de concretização, a troca de informação de um ou mais componentes no sistema de serviço por demanda (100) pode ser conseguida por meio da solicitação de um serviço. O objeto do pedido de serviço pode ser qualquer produto. Em algumas concretizações, o produto pode ser um produto tangível, ou um produto imaterial. O produto tangível pode incluir alimentos, medicamentos, mercadorias, produtos químicos, aparelhos elétricos, roupas, carros, habitação, artigos de luxo ou similares, ou qualquer combinação destes. O produto imaterial pode incluir um produto de manutenção, um produto financeiro, um produto de conhecimento, um produto de internet ou similar, ou qualquer combinação destes. O produto da Internet pode incluir um produto hospedeiro individual, um produto web, um produto de internet móvel, um produto hospedeiro comercial, um produto integrado ou similar, ou qualquer combinação deles. O produto de internet móvel pode ser usado em um software de um terminal móvel, um programa, um sistema ou similar, ou qualquer combinação destes. O terminal móvel pode incluir um tablet, um computador laptop, um telefone celular, uma assistência digital pessoal (PDA), um relógio inteligente, um dispositivo de ponto de venda (POS), um computador de bordo, uma televisão de bordo, um dispositivo vestível, ou similares, ou qualquer combinação destes. Por exemplo, o produto pode ser qualquer software e/ou aplicativo usado no computador ou no telefone celular. O software e/ou o aplicativo podem estar relacionados à socialização, compras, transporte, entretenimento, aprendizagem, investimento ou similares, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o software e/ou aplicativo relacionado ao transporte pode incluir um software e/ou aplicativo de viagem, um software e/ou aplicativo de programação de veículo, um software de mapeamento e/ou aplicativo, etc. No software de programação de veículos e/ou aplicativo, o veículo pode incluir um cavalo, uma carruagem, um requixó (por exemplo, um carrinho de mão, uma bicicleta, um triciclo, etc.), um carro (por exemplo, um táxi, um ônibus, um carro particular, etc.), um trem, um metrô, um navio, uma aeronave (por exemplo, um avião, um helicóptero, um ônibus espacial, um foguete, um balão de ar quente, etc.), ou algo parecido, ou qualquer combinação destes.[048] In some embodiments, the exchange of information from one or more components in the on-demand service system (100) can be achieved by requesting a service. The object of the service request can be any product. In some embodiments, the product may be a tangible product, or an intangible product. The tangible product may include food, medicine, merchandise, chemicals, electrical appliances, clothing, cars, housing, luxury items or the like, or any combination of these. The intangible product may include a maintenance product, a financial product, a knowledge product, an internet product or similar, or any combination of these. The Internet product may include an individual host product, a web product, a mobile Internet product, a commercial host product, an integrated or similar product, or any combination thereof. The mobile internet product can be used in a mobile terminal software, a program, a system or similar, or any combination thereof. The mobile terminal may include a tablet, a laptop computer, a cell phone, a personal digital assistance (PDA), a smart watch, a point of sale (POS) device, an on-board computer, an on-board television, a device wearable, or similar, or any combination thereof. For example, the product can be any software and/or application used on your computer or cell phone. The software and/or application may be related to socializing, shopping, transportation, entertainment, learning, investing or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the transportation-related software and/or application may include travel software and/or application, vehicle programming software and/or application, mapping software and/or application, etc. In the vehicle programming software and/or application, the vehicle may include a horse, a carriage, a rickshaw (e.g., a wheelbarrow, a bicycle, a tricycle, etc.), a car (e.g., a taxi , a bus, a private car, etc.), a train, a subway, a ship, an aircraft (e.g. an airplane, a helicopter, a space shuttle, a rocket, a hot air balloon, etc.), or something like that, or any combination of these.

[049] A figura 2 é um diagrama esquemático ilustrando componentes de hardware e software exemplificativos de um dispositivo de computação (200) em que o servidor (110), o terminal do solicitante (130) e/ou o terminal do provedor (140) podem ser implementados de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. Por exemplo, o mecanismo de processamento (112) pode ser implementado no dispositivo de computação (200) e configurado para executar funções do mecanismo de processamento (112) divulgado nesta descrição.[049] Figure 2 is a schematic diagram illustrating exemplary hardware and software components of a computing device (200) in which the server (110), the requestor terminal (130) and/or the provider terminal (140) can be implemented according to some embodiments of the present description. For example, the processing engine (112) may be implemented in the computing device (200) and configured to perform functions of the processing engine (112) disclosed in this description.

[050] O dispositivo de computação (200) pode ser um computador de propósito geral ou um computador de propósito especial, ambos podem ser usados para implementar um sistema por demanda para a presente descrição. O dispositivo de computação (200) pode ser usado para implementar qualquer componente do serviço por demanda conforme descrito aqui. Por exemplo, o mecanismo de processamento (112) pode ser implementado no dispositivo de computação (200) por meio de seu hardware, programa de software, firmware ou uma combinação deles. Embora apenas um desses computadores seja mostrado, por conveniência, as funções do computador relacionadas ao serviço por demanda, conforme descrito aqui, podem ser implementadas de forma distribuída em várias plataformas similares, para distribuir a carga de processamento.[050] The computing device (200) can be a general purpose computer or a special purpose computer, both of which can be used to implement an on-demand system for the present description. The computing device (200) can be used to implement any component of the on-demand service as described herein. For example, the processing engine (112) may be implemented in the computing device (200) through its hardware, software program, firmware, or a combination thereof. Although only one of these computers is shown, for convenience, computer functions related to the on-demand service as described herein can be implemented in a distributed manner across multiple similar platforms to distribute the processing load.

[051] O dispositivo de computação (200), por exemplo, pode incluir portas COM 250 conectadas a e a partir de uma rede conectada a ela para facilitar a comunicação de dados. O dispositivo de computação (200) também pode incluir uma unidade de processamento central (CPU) (220), na forma de um ou mais processadores, para executar instruções de programa. A plataforma de computador exemplificative pode incluir um barramento de comunicação interno (210), armazenamento de programa e armazenamento de dados de diferentes formas, por exemplo, um disco (270) e uma memória de leitura (ROM) (230), ou uma memória de acesso aleatório (RAM) (240), para vários arquivos de dados a serem processados e/ou transmitidos pelo computador. A plataforma de computador exemplificative também pode incluir instruções de programa armazenadas na ROM (230), RAM (240) e/ou outro tipo de meio de armazenamento não transitório a ser executado pela CPU (220). Os métodos e/ou processos da presente descrição podem ser implementados como as instruções do programa. O dispositivo de computação (200) também pode incluir um componente de E/S (260), suportando entrada/saída entre o computador e outros componentes no mesmo, tais como elementos de interface de usuário (280). O dispositivo de computação (200) também pode receber programação e dados através de comunicações de rede.[051] The computing device (200), for example, may include COM ports 250 connected to and from a network connected thereto to facilitate data communication. The computing device (200) may also include a central processing unit (CPU) (220), in the form of one or more processors, for executing program instructions. The exemplary computer platform may include an internal communications bus (210), program storage, and data storage of different forms, e.g., a disk (270) and a read-only memory (ROM) (230), or a memory random access memory (RAM) (240), for various data files to be processed and/or transmitted by the computer. The exemplary computer platform may also include program instructions stored in ROM (230), RAM (240), and/or other type of non-transitory storage medium to be executed by the CPU (220). The methods and/or processes of the present disclosure may be implemented as the program instructions. The computing device (200) may also include an I/O component (260), supporting input/output between the computer and other components therein, such as user interface elements (280). The computing device (200) may also receive programming and data via network communications.

[052] Meramente para fins ilustrativos, apenas uma CPU e/ou processador são descritos no dispositivo de computação (200). No entanto, deve notar-se que o dispositivo de computação (200), na presente descrição, também pode incluir múltiplas CPUs e/ou processadores, assim as operações e/ou as etapas do método que são executadas por uma CPU e/ou processador, como descrito na presente descrição, também podem ser realizadas conjunta ou separadamente pelas múltiplas CPUs e/ou processadores. Por exemplo, se, na presente descrição, a CPU e/ou o processador do dispositivo de computação (200) executarem a etapa A e a etapa B, deve entender- se que a etapa A e a etapa B também podem ser realizadas por duas CPUs diferentes e/ou processadores em conjunto ou separadamente no dispositivo de computação (200) (por exemplo, o primeiro processador executa a etapa A e o segundo processador executa a etapa B, ou o primeiro e o segundo processadores executam conjuntamente as etapas A e B).[052] For illustrative purposes only, only a CPU and/or processor are described in the computing device (200). However, it should be noted that the computing device (200) in the present description may also include multiple CPUs and/or processors, so the operations and/or method steps that are performed by one CPU and/or processor , as described in the present description, can also be performed jointly or separately by multiple CPUs and/or processors. For example, if, in the present description, the CPU and/or processor of the computing device (200) performs step A and step B, it is to be understood that step A and step B may also be performed by two Different CPUs and/or processors together or separately in the computing device (200) (e.g., the first processor performs step A and the second processor performs step B, or the first and second processors jointly perform steps A and B).

[053] A figura 3 é um diagrama de blocos que ilustra um mecanismo de processamento exemplificative (112) de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O mecanismo de processamento (112) pode incluir um módulo de aquisição (302), um módulo de determinação (304), um módulo de correspondência (306) e um módulo de alocação (308).[053] Figure 3 is a block diagram illustrating an exemplary processing mechanism (112) according to some embodiments of the present description. The processing mechanism (112) may include an acquisition module (302), a determination module (304), a matching module (306), and an allocation module (308).

[054] O módulo de aquisição (302) pode ser configurado para obter uma pluralidade de ordens de uma pluralidade de solicitantes. Tal como aqui utilizado, o sistema (100) pode gerar uma ordem com base em uma solicitação de serviço por demanda enviado por um solicitante. Deve-se notar que na descrição não há diferença substancial entre uma ordem e um pedido.[054] The acquisition module (302) can be configured to obtain a plurality of orders from a plurality of requesters. As used herein, the system (100) may generate an order based on an on-demand service request submitted by a requester. It should be noted that in the description there is no substantial difference between an order and a request.

[055] O serviço por demanda pode ser um serviço de transporte para um táxi, um veículo privado, um ônibus, um caminhão, uma direção de teste, uma direção designada ou similar, ou uma combinação destes. Em algumas formas de concretização, o serviço por demanda pode ser qualquer serviço on-line, como reservarem restaurante, fazer compras ou algo parecido, ou uma combinação delas. Em algumas formas de concretização, o solicitante pode escolher se concorda em compartilhar um serviço com outros solicitantes na solicitação de serviço por demanda. Por exemplo, o solicitante pode discordar em compartilhar um serviço com outros solicitantes em qualquer circunstância. Em um outro exemplo, o solicitante pode concordar em compartilhar um serviço com outros solicitantes em algumas situações (por exemplo, no período de pico de tráfego).[055] The on-demand service may be a transportation service for a taxi, a private vehicle, a bus, a truck, a test drive, a designated drive or similar, or a combination thereof. In some embodiments, the on-demand service can be any online service, such as reserving a restaurant, shopping or something similar, or a combination of them. In some embodiments, the requester can choose whether to agree to share a service with other requesters in the on-demand service request. For example, the requester may disagree with sharing a service with other requesters under any circumstances. In another example, the requester may agree to share a service with other requesters in some situations (for example, during peak traffic periods).

[056] O módulo de aquisição (302) pode obter a pluralidade de ordens do terminal do solicitante (130) através da rede (120). O módulo de aquisição (302) pode ainda obter características (por exemplo, um local de partida, um local de destino) da pluralidade de ordens.[056] The acquisition module (302) can obtain the plurality of orders from the requestor terminal (130) through the network (120). The acquisition module (302) can further obtain characteristics (e.g., a starting location, a destination location) of the plurality of orders.

[057] O módulo de determinação (304) pode ser configurado para determinar a informação correspondente da pluralidade de ordens com base nas características. O módulo de determinação (304) pode determinar informação de correspondência entre qualquer duas dentre a pluralidade de ordens. A informação correspondente pode indicar se as duas ordens podem ser compartilháveis.[057] The determination module (304) can be configured to determine the corresponding information of the plurality of orders based on the characteristics. The determination module (304) can determine correspondence information between any two of the plurality of orders. The corresponding information can indicate whether the two orders are shareable.

[058] O módulo de correspondência (306) pode ser configurado para determinar um conjunto de ordens compartilháveis com base na informação correspondente. Conforme aqui utilizado, uma ordem compartilhável pode referir-se a uma ordem que pode ser combinada com outra(s) ordem(ns). Por exemplo, se a ordem A e a ordem B incluírem um local de partida semelhante ou um local de destino similar, o módulo de correspondência (306) poderá determinar a ordem A e a ordem B como sendo ordens compartilháveis. Tal como aqui utilizado, um local de partida semelhante pode referir-se a um local de partida da ordem A que está razoavelmente próximo a um local de partida da ordem B para um versado na técnica. Por exemplo, se uma distância entre o local de destino da ordem A e o local de partida da ordem B for inferior a um limite, como 500 metros, 1 km ou 1,5 km, o sistema (100) poderá determinar que a ordem A e a ordem B incluam um local de partida semelhante. Do mesmo modo, o sistema pode determinar o destino similar de forma semelhante.[058] The matching module (306) can be configured to determine a set of shareable orders based on the matching information. As used herein, a shareable order may refer to an order that can be combined with other order(s). For example, if order A and order B include a similar starting location or a similar destination location, the matching module (306) may determine order A and order B to be shareable orders. As used herein, a similar starting location may refer to an A starting location that is reasonably close to a B starting location for one skilled in the art. For example, if a distance between the destination location of order A and the starting location of order B is less than a threshold, such as 500 meters, 1 km, or 1.5 km, the system (100) may determine that the order A and order B include a similar starting location. Likewise, the system can determine the similar destination in a similar way.

[059] O módulo de alocação (308) pode alocar o conjunto de ordens compartilháveis aos provedores. Por exemplo, o módulo de alocação (308) pode combinar dois dos conjuntos de pedidos compartilháveis como um grupo de pedidos e alocar o grupo de pedidos para um provedor (por exemplo, um motorista).[059] The allocation module (308) can allocate the set of sharable orders to providers. For example, the allocation module (308) may combine two of the shareable order sets as an order group and allocate the order group to a provider (e.g., a driver).

[060] Os módulos no mecanismo de processamento (112) podem ser conectados ou se comunicar uns com os outros através de uma conexão por cabo ou uma conexão sem fio. A conexão por cabo pode incluir um cabo de metal, um cabo óptico, um cabo híbrido ou similar, ou qualquer combinação destes. A conexão sem fio pode incluir uma rede de área local (LAN), uma rede de área ampla (WAN), um Bluetooth, um ZigBee, uma comunicação de campo próximo (NFC) ou similar, ou qualquer combinação delas. Dois ou mais dos módulos podem ser combinados como um único módulo, e qualquer um dos módulos pode ser dividido em duas ou mais unidades. Por exemplo, o módulo de aquisição (302) pode ser integrado no módulo de determinação (304) como um módulo único que pode obter características de ordens e determinar informações de correspondência das ordens.[060] The modules in the processing engine (112) can be connected or communicate with each other via a cable connection or a wireless connection. The cable connection may include a metal cable, an optical cable, a hybrid cable or similar, or any combination thereof. The wireless connection may include a local area network (LAN), a wide area network (WAN), Bluetooth, ZigBee, near field communication (NFC) or similar, or any combination thereof. Two or more of the modules may be combined as a single module, and any of the modules may be divided into two or more units. For example, the acquisition module (302) can be integrated into the determination module (304) as a single module that can obtain order characteristics and determine order correspondence information.

[061] A figura 4 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para transmitir informações de identificação de modo seguro entre partes de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O processo e/ou método pode ser operado por um servidor de computador (por exemplo, o servidor (110)) de uma plataforma de serviço de transporte on-line do sistema de serviço por demanda (100). Por exemplo, o método e/ou processo podem ser implementados como um conjunto de instruções e armazenados em pelo menos um meio de armazenamento da plataforma de serviço de transporte online. Pelo menos um processador de um servidor de computador da plataforma pode se comunicar com o meio de armazenamento e executar o conjunto de instruções para executar as seguintes etapas.[061] Figure 4 is a flowchart of an exemplary method and/or process for securely transmitting identification information between parties in accordance with some embodiments of the present description. The process and/or method may be operated by a computer server (e.g., the server (110)) of an online transportation service platform of the on-demand service system (100). For example, the method and/or process may be implemented as a set of instructions and stored on at least one storage medium of the online transportation service platform. At least one processor of a computer server of the platform may communicate with the storage medium and execute the set of instructions to perform the following steps.

[062] Em algumas formas de concretização, um ou mais passageiros podem reservar e/ou obter serviços de transporte através de uma plataforma de serviço de transporte on-line, como o sistema de serviço por demanda (100), enquanto um ou mais motoristas podem fornecer serviços de transporte através da plataforma de serviço de transporte on-line. O(s) passageiro(s) podem acessar a plataforma de serviço de transporte on-line através de um terminal de usuário (por exemplo, um terminal (130) do solicitante). O(s) motor(es) pode(m) acessar a plataforma de serviço de transporte on-line através de outro terminal de usuário (por exemplo, um terminal de provedor (140)). O terminal de usuário pode ser um terminal móvel ou um computador pessoal (PC). O terminal do usuário pode incluir o smartphone, o assistente digital pessoal (PDA), o tablet, o laptop, o computador (computador de bordo), uma estação de jogos portátil (PSP), os óculos inteligentes, o relógio inteligente, os dispositivos vestíveis, o dispositivo de exibição virtual ou o equipamento melhorado de exibição (por exemplo, Google Glass, Oculus Rift, Hololens, GearVR), ou similares, ou qualquer combinação destes.[062] In some embodiments, one or more passengers may reserve and/or obtain transportation services through an online transportation service platform, such as the on-demand service system (100), while one or more drivers may provide transportation services through the online transportation service platform. The passenger(s) can access the online transportation service platform through a user terminal (e.g., a requestor terminal (130). The engine(s) may access the online transportation service platform through another user terminal (e.g., a provider terminal (140)). The user terminal can be a mobile terminal or a personal computer (PC). The user terminal may include smartphone, personal digital assistant (PDA), tablet, laptop, computer (on-board computer), portable gaming station (PSP), smart glasses, smart watch, devices wearables, virtual display device or display-enhanced equipment (e.g., Google Glass, Oculus Rift, Hololens, GearVR), or the like, or any combination thereof.

[063] O(s) passageiro(s) pode enviar uma solicitação de serviço para um servidor de computador da plataforma de serviço de transporte online através do terminal de passageiro. A solicitação de serviço geralmente pode incluir informação de partida e informação de destino do (s) passageiro (s). A solicitação de serviço também pode incluir uma posição em tempo real do passageiro, uma identidade de passageiro, um horário específico do envio da solicitação de serviço, ou similar, ou qualquer combinação destes. A identidade do passageiro pode incluir o número do telefone, o número da identidade, o endereço do IP (Protocolo da Internet), o endereço do MAC (Controle de acesso à mídia) ou similares ou qualquer combinação destes. O servidor do computador pode receber a solicitação de serviço. O servidor do computador pode obter uma posição do(s) passageiro(s).[063] The passenger(s) can send a service request to a computer server of the online transportation service platform through the passenger terminal. The service request may generally include departure information and destination information of the passenger(s). The service request may also include a real-time position of the passenger, a passenger identity, a specific time of submission of the service request, or similar, or any combination thereof. Passenger identity may include telephone number, identity number, IP (Internet Protocol) address, MAC (Media Access Control) address or the like or any combination thereof. The computer server can receive the service request. The computer server can obtain a position of the passenger(s).

[064] O servidor do computador pode enviar a solicitação de serviço para um ou mais terminais de motorista que fazem o login na plataforma. O(s) motorista(s) pode(m) receber a solicitação de serviço através do terminal de motorista e decidir se deve ou não responder a solicitação de serviço. Quando um motorista aceita a solicitação de serviço, o servidor do computador pode iniciar uma transação de transporte entre o(s) passageiro(s) e o motorista.[064] The computer server may send the service request to one or more driver terminals that log in to the platform. The driver(s) can receive the service request via the driver terminal and decide whether or not to respond to the service request. When a driver accepts the service request, the computer server can initiate a transportation transaction between the passenger(s) and the driver.

[065] Em algumas formas de concretização, dois ou mais passageiros podem viajar através da plataforma de serviço de transporte online. Pode ser indicado que, quando um motorista estiver fornecendo um primeiro serviço de transporte para um primeiro passageiro, o motorista poderá responder a um segundo serviço de transporte enviado por um segundo passageiro. O motorista pode coletar o segundo passageiro antes de deixar o primeiro passageiro, e os dois passageiros poderão viajar em carona solidária.[065] In some embodiments, two or more passengers may travel via the online transportation service platform. It may be indicated that when a driver is providing a first transportation service to a first passenger, the driver may respond to a second transportation service sent by a second passenger. The driver can collect the second passenger before dropping off the first passenger, and the two passengers can travel in a car pool.

[066] Em algumas formas de concretização, uma transação de transporte pode envolver duas partes. Uma parte pode se referir a um fornecedor de serviços de transporte (por exemplo, um motorista), enquanto a outra parte pode se referir a um solicitante de serviço (por exemplo, um ou mais passageiros). Em algumas formas de concretização, duas ou mais transações de transporte podem estar interligadas. Por exemplo, um provedor de serviços de transporte pode fornecer dois serviços de transporte ao mesmo tempo, em que os dois serviços de transporte podem ser originados de duas transações de transporte diferentes (ou seja, dois ou mais passageiros podem estar viajando em carona solidária). Ou seja, um veículo em circulação pode envolver duas ou mais partes, incluindo um provedor de serviços de transporte, um primeiro solicitante de serviço e/ou um segundo solicitante de serviço, ou similar.[066] In some embodiments, a transportation transaction may involve two parties. One part may refer to a transportation service provider (e.g., a driver), while the other part may refer to a service requester (e.g., one or more passengers). In some embodiments, two or more transport transactions may be interconnected. For example, a transportation service provider may provide two transportation services at the same time, where the two transportation services may originate from two different transportation transactions (i.e., two or more passengers may be traveling in carpooling) . That is, a vehicle in circulation may involve two or more parties, including a transportation service provider, a first service requester and/or a second service requester, or similar.

[067] Em algumas formas de concretização, pode ocorrer um perigo ou situação de emergência em um veículo em circulação. Em algumas concretizações, o perigo ou a situação de emergência pode resultar de um acidente. Em algumas formas de concretização, a situação de perigo ou de emergência pode vir de uma ou mais partes como ilustrado acima. Apenas a título de exemplo, a emergência pode ocorrer quando um provedor de serviços de transporte seqüestra um solicitante de serviço (por exemplo, o motorista é um ladrão). Como outro exemplo, a emergência pode ocorrer quando um solicitante de serviço desvia um provedor de serviço de transporte (por exemplo, o passageiro é um ladrão). Como ainda outro exemplo, a emergência pode ocorrer quando um primeiro solicitante de serviço seqüestra um segundo solicitante de serviço (por exemplo, um seqüestrador chama um táxi).[067] In some embodiments, a danger or emergency situation may occur in a vehicle in circulation. In some embodiments, the danger or emergency situation may result from an accident. In some embodiments, the dangerous or emergency situation may come from one or more parties as illustrated above. Just by way of example, the emergency may occur when a transportation service provider kidnaps a service requester (e.g., the driver is a thief). As another example, the emergency may occur when a service requester diverts a transportation service provider (e.g., the passenger is a thief). As yet another example, the emergency may occur when a first service requester kidnaps a second service requester (for example, a kidnapper hails a taxi).

[068] Para evitar a ocorrência do perigo ou situação de emergência, a plataforma de serviço de transporte on-line pode fornecer um(s) serviço(s) de modo seguro para uma ou mais das partes em uma transação de transporte. Por exemplo, a plataforma de serviço de transporte on-line pode fornecer o serviço de modo seguro ao passageiro e/ou ao motorista durante um serviço de táxi. Em modo de segurança, a plataforma do serviço de transporte on-line pode monitorar uma ou mais das partes para garantir a segurança das partes. Por exemplo, quando o fornecedor do serviço de transporte acessa o modo de segurança, a plataforma de serviço de transporte on-line pode monitorar o(s) solicitante(s) do serviço. Como outro exemplo, quando o solicitante de serviço acessa o modo de segurança, a plataforma de serviço de transporte on-line pode monitorar o provedor de serviços de transporte. Alternativamente, a plataforma do serviço de transporte online pode monitorar o solicitante e/ou o provedor do serviço de transporte, independentemente de quem iniciou o serviço de modo de segurança através do seu dispositivo terminal correspondente. Por exemplo, o modo de segurança pode ser uma função fornecida em um aplicativo instalado em um telefone inteligente do motorista de táxi e/ou de um passageiro. Tanto o motorista de táxi como o passageiro podem entrar na plataforma de serviço de transporte on-line através de seus telefones inteligentes. O passageiro pode cumprimentar o táxi através do aplicativo. Quando o táxi coleta o passageiro, o motorista de táxi, o passageiro ou ambos podem iniciar o modo de segurança de forma independente. Ao receber a solicitação para acessar o modo de segurança do motorista de táxi e/ou do passageiro, um ou mais servidores da plataforma de serviço de transporte on-line podem monitorar o motorista de táxi, o táxi e/ou o passageiro através do respectivo telefone inteligente.[068] To prevent the occurrence of danger or emergency situation, the online transportation service platform may provide a service(s) in a secure manner to one or more of the parties to a transportation transaction. For example, the online transportation service platform may safely provide the service to the passenger and/or driver during a taxi service. In security mode, the online transportation service platform may monitor one or more parties to ensure the security of the parties. For example, when the transportation service provider accesses the security mode, the online transportation service platform can monitor the service requester(s). As another example, when the service requester accesses the safe mode, the online transportation service platform can monitor the transportation service provider. Alternatively, the online transportation service platform may monitor the requester and/or the transportation service provider, regardless of who initiated the safe mode service through their corresponding terminal device. For example, safety mode may be a function provided in an application installed on a taxi driver's and/or a passenger's smart phone. Both the taxi driver and the passenger can log into the online transportation service platform through their smart phones. The passenger can greet the taxi through the app. When the taxi picks up the passenger, the taxi driver, passenger or both can independently initiate safety mode. Upon receiving the request to access the taxi driver and/or passenger's security mode, one or more servers of the online transportation service platform may monitor the taxi driver, the taxi and/or the passenger through the respective smart phone.

[069] Em algumas formas de concretização, a plataforma de serviço de transporte on-line pode informar outras partes na transação quando uma das partes estiver no modo de segurança. Por exemplo, quando o passageiro inicia o modo de segurança, a plataforma de serviço de transporte on-line pode informar o motorista de que o passageiro iniciou o modo de segurança, para que o motorista saiba que seu serviço de transporte está sendo monitorado ou será monitorado. Conforme ilustrado abaixo, a plataforma de serviço de transporte on-line pode transmitir informação de identificação do modo de segurança entre as partes.[069] In some embodiments, the online transportation service platform may inform other parties to the transaction when one of the parties is in security mode. For example, when the passenger initiates safe mode, the online transportation service platform may inform the driver that the passenger has initiated safe mode, so that the driver knows that his transportation service is being monitored or will be monitored. As illustrated below, the online transportation service platform may transmit security mode identification information between parties.

[070] Na etapa (410), um servidor de computador pode obter solicitação de serviço e/ou informação de identificação do modo de segurança de uma primeira parte. A plataforma de serviço de transporte on-line pode fornecer serviço(s) de modo geral e serviço(s) de modo de segurança para a primeira parte. A primeira parte pode optar por acessar o modo geral e o modo de segurança. Em algumas formas de concretização, o(s) serviço(s) pode(m) configurar o modo geral como padrão do sistema. As informações de identificação do modo de segurança podem referir-se à informação (por exemplo, um aviso, uma etiqueta ou similar) que indicam que a primeira parte tem acesso ao modo de segurança. A primeira parte pode se referir a um solicitante / receptor de serviço, ou similar. A primeira parte pode acessar o modo de segurança através de uma interface de usuário de um primeiro terminal de usuário. Por exemplo, um passageiro pode acessar o modo de segurança através de uma interface de usuário de um aplicativo instalado em um terminal de passageiros. Em algumas formas de concretização, a interface do usuário do primeiro terminal de usuário pode fornecer um botão de modo de segurança para que a primeira parte tenha acesso ao modo de segurança. Em algumas formas de concretização, a interface do usuário do primeiro terminal de usuário pode fornecer uma função de seleção de modo para a primeira parte. A primeira parte pode acessar o modo de seguraça antes que uma transação de transporte seja iniciada.[070] In step (410), a computer server may obtain service request and/or security mode identification information from a first party. The online transportation service platform may provide general mode service(s) and security mode service(s) for the first party. The first party can choose to access general mode and safe mode. In some embodiments, the service(s) may set general mode as the system default. Security mode identification information may refer to information (e.g., a warning, a label, or the like) that indicates that the first party has access to security mode. The first part may refer to a service requestor/receiver, or similar. The first party may access safe mode through a user interface of a first user terminal. For example, a passenger can access security mode through a user interface of an application installed in a passenger terminal. In some embodiments, the user interface of the first user terminal may provide a safe mode button for the first party to have access to safe mode. In some embodiments, the user interface of the first user terminal may provide a mode selection function for the first party. The first party can access secure mode before a transport transaction is initiated.

[071] Em algumas formas de concretização, quando a primeira parte é um solicitante de serviço, por exemplo, um passageiro, a informação de identificação do modo de segurança pode ser gerada quando o passageiro envia uma solicitação de serviço ao servidor de computadores. O passageiro pode usar um terminal de passageiro para acessar a plataforma de serviço de transporte on-line e insere informação de viagem, como informação de partida e informação de destino, ou similares. Ao mesmo tempo, o passageiro pode optar por acessar o modo de segurança. Em algumas formas de concretização, o passageiro pode selecionar o modo de segurança ao acessar a plataforma de serviço de transporte on-line. O terminal de passageiro pode enviar uma solicitação de serviço de transporte associada às informações de viagem para o servidor do computador. No modo de segurança, o terminal do passageiro pode enviar a informação de identificação do modo de segurança junto com a solicitação de serviço de transporte para o servidor do computador. O servidor do computador pode obter a informação enviada da primeira parte acessando a plataforma de serviço de transporte on-line através da rede (120). A informação pode incluir a informação de identificação do modo de segurança e/ou a solicitação de serviço de transporte, ou similar.[071] In some embodiments, when the first party is a service requester, e.g., a passenger, security mode identification information may be generated when the passenger sends a service request to the computer server. The passenger can use a passenger terminal to access the online transportation service platform and input travel information, such as departure information and destination information, or the like. At the same time, the passenger can choose to access safe mode. In some embodiments, the passenger may select the security mode when accessing the online transportation service platform. The passenger terminal may send a transportation service request associated with the travel information to the computer server. In security mode, the passenger terminal can send the security mode identification information along with the transportation service request to the computer server. The computer server can obtain the information sent from the first party by accessing the online transport service platform through the network (120). The information may include security mode identification information and/or transport service request, or similar.

[072] Na etapa (420), o servidor do computador pode gerar uma ordem de transporte com base na solicitação de serviço e / ou na informação de identificação do modo de segurança. A informação da ordem pode incluir a informação de identificação do modo de segurança, a informação de viagem ou similares, ou qualquer combinação delas.[072] In step (420), the computer server may generate a transport order based on the service request and/or security mode identification information. The order information may include security mode identification information, travel information or the like, or any combination thereof.

[073] Na etapa (430), o servidor do computador pode enviar a ordem de transporte para uma segunda parte. Em algumas concretizações, a segunda parte pode se referir a um ou mais provedores de serviços de transporte, ou similares. Em algumas formas de concretização, a segunda parte pode se referir a uma pluralidade de terminais de motorista dentro de uma faixa pré-terminada dentro da posição de partida ou a posição, onde a solicitação de serviço é enviada.[073] In step (430), the computer server may send the transport order to a second party. In some embodiments, the second part may refer to one or more providers of transportation services, or the like. In some embodiments, the second part may refer to a plurality of driver terminals within a pre-terminated range within the starting position or the position where the service request is sent.

[074] No modo de segurança, o servidor do computador pode lembrar o(s) terminal(is) do motorista que a ordem de transporte está associada à informação de identificação do modo de segurança. Em algumas formas de concretização, o(s) terminal(is) do motorista pode(m) exibir a informação de identificação do modo de segurança em uma interface de solicitante. O(s) motorista(s) pode(m) distinguir entre as ordens de transporte do modo geral e o modo de segurança através das cores da interface do usuário do(s) terminal(is) do motorista. Por exemplo, a cor da interface do usuário em modo geral pode ser amarela, enquanto a cor da interface do usuário no modo de segurança pode ser vermelha. O escopo da presente descrição não pretende limitar o modo de exibição da informação de identificação do modo de segurança.[074] In security mode, the computer server may remind the driver terminal(s) that the transport order is associated with security mode identification information. In some embodiments, the driver terminal(s) may display security mode identification information in a requester interface. The driver(s) can distinguish between general mode and safety mode transport orders through the user interface colors of the driver terminal(s). For example, the General Mode UI color might be yellow, while the Safe Mode UI color might be red. The scope of this description is not intended to limit the display of security mode identification information.

[075] Em algumas formas de concretização, um provedor de serviços de transporte, por exemplo, um motorista, pode acessar o modo de segurança. O motorosta pode usar um terminal de motorista para acessar a plataforma de serviço de transporte on-line. O motorista pode escolher o modo de segurança ao acessar a plataforma de serviço de transporte on-line, respondendo a solicitação de serviço ou a qualquer momento entre eles. A informação de identificação do modo de segurança pode ser gerada quando o motorista responde a uma solicitação de serviço. No modo de segurança, o terminal do motorista pode enviar a informação de identificação do modo de segurança junto com uma ordem de solicitação para o servidor do computador. Quando o servidor do computador inicia uma transação de transporte entre o motorista e um passageiro de acordo com a solicitação de serviço e solicitação de pedidos, o servidor do computador pode enviar a informação de identificação do modo de segurança para um terminal de passageiro do passageiro. O terminal de passageiro pode exibir a informação de identificação do modo de segurança em uma interface de usuário de um aplicativo instalado no terminal de passageiros.[075] In some embodiments, a transportation service provider, for example, a driver, can access security mode. The driver can use a driver terminal to access the online transportation service platform. The driver can choose the safe mode when accessing the online transportation service platform, responding to the service request, or at any time in between. Safe mode identification information may be generated when the driver responds to a service request. In safe mode, the driver terminal can send the safe mode identification information together with a request order to the computer server. When the computer server initiates a transportation transaction between the driver and a passenger in accordance with the service request and order request, the computer server may send the security mode identification information to a passenger terminal of the passenger. The passenger terminal may display security mode identification information in a user interface of an application installed in the passenger terminal.

[076] Em algumas formas de concretização, após o servidor do computador iniciar uma transação de transporte entre um solicitante de serviço e um provedor de serviço de transporte, o solicitante de serviço e/ou o provedor de serviços de transporte podem acessar o modo de segurança. A informação de identificação do modo de segurança pode ser gerada em tempo real e enviada para o servidor do computador. O servidor do computador pode enviar a informação de identificação do modo de segurança para o provedor do serviço de transporte ou o solicitante do serviço. Um terminal de usuário do provedor de serviço de transporte ou solicitante de serviço pode exibir as informações de identificação do modo de segurança.[076] In some embodiments, after the computer server initiates a transport transaction between a service requestor and a transport service provider, the service requestor and/or the transport service provider may access the mode of security. Safe mode identification information can be generated in real time and sent to the computer server. The computer server may send the security mode identification information to the transport service provider or the service requester. A user terminal of the transport service provider or service requester may display security mode identification information.

[077] Em algumas formas de concretização, quando ou depois que o servidor de computador iniciar uma transação de transporte, o provedor de serviços pode retirar o solicitante de serviço em uma posição de coleta. Em algumas concretizações, a posição de coleta da transação de transporte pode ser uma posição atual do solicitante de serviço. Alternativamente, a posição de coleta pode ser diferente de uma posição atual de um solicitante de serviço. Em algumas formas de concretização, a posição de coleta pode ser diferente de uma posição atual de um provedor de serviços de transporte. O servidor do computador pode gerar uma ou mais rotas de navegação para o solicitante do serviço e/ou o provedor de serviços de transporte. As rotas de navegação podem orientar o solicitante do serviço e/ou o profissional do serviço de transporte para a posição de coleta. Em algumas concretizações, a posição de coleta pode ser predefinida pelo solicitante do serviço quando a solicitação de serviço é enviada para o servidor do computador. Em algumas formas de concretização, a posição de coleta pode ser determinada pelo servidor do computador. Por exemplo, o servidor do computador pode determinar um ponto de interesse (POI) como a posição de coleta. O POI pode estar perto da posição atual do solicitante do serviço ou do provedor do serviço de transporte. Conforme ilustrado abaixo, o processo detalhado pode ser descrito na figura 5.[077] In some embodiments, when or after the computer server initiates a transport transaction, the service provider may pick up the service requester at a pickup position. In some embodiments, the pickup position of the transport transaction may be a current position of the service requester. Alternatively, the pickup position may be different from a service requester's current position. In some embodiments, the pickup position may be different from a current position of a transportation service provider. The computer server may generate one or more navigation routes for the service requester and/or the transportation service provider. Navigation routes can guide the service requester and/or transportation service professional to the pickup position. In some embodiments, the pickup position may be predefined by the service requester when the service request is sent to the computer server. In some embodiments, the collection position may be determined by the computer server. For example, the computer server may determine a point of interest (POI) as the pickup position. The POI may be close to the current position of the service requester or the transportation service provider. As illustrated below, the detailed process can be described in figure 5.

[078] A figura 5 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para guiar uma primeira parte e/ou uma segunda parte a uma posição de coleta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O processo e/ou método pode ser operado por um servidor de computador (por exemplo, o servidor (110)) de uma plataforma de serviço de transporte on-line do sistema de serviço por demanda (100). Por exemplo, o método e/ou processo pode ser implementado como um conjunto de instruções e armazenadas em pelo menos um meio de armazenamento da plataforma de serviço de transporte on-line. Pelo menos um processador de um servidor de computador da plataforma pode se comunicar com o meio de armazenamento e executar o conjunto de instruções para executar as seguintes etapas.[078] Figure 5 is a flowchart of an exemplary method and/or process for guiding a first part and/or a second part to a collection position in accordance with some embodiments of the present description. The process and/or method may be operated by a computer server (e.g., the server (110)) of an online transportation service platform of the on-demand service system (100). For example, the method and/or process may be implemented as a set of instructions and stored on at least one storage medium of the online transportation service platform. At least one processor of a computer server of the platform may communicate with the storage medium and execute the set of instructions to perform the following steps.

[079] Na etapa (510), o servidor de computador pode predefinir uma base de dados POI e informação POI de categoria. A base de dados POI pode incluir um ou mais POIs. Um POI pode se referir a um ponto de interesse, incluindo um edifício ou uma estrada, por exemplo, um shopping center, um parque, uma escola, um hospital, um hotel, um restaurante, um supermercado, um ponto turístico, um marco, ou similares, ou qualquer combinação destes. Cada POI pode ter informação de POI correspondente. A informação de POI de um POI pode referir-se à informação relativa ao POI, incluindo, por exemplo, um nome POI, uma posição POI, uma orientação POI ou similar, ou qualquer combinação destes. Apenas a título de exemplo, na cidade de Nova York, um nome POI pode ser Times Square, uma posição de POI pode ser a localização geográfica de Times Square, uma orientação POI pode ser o sul de Times Square.[079] In step (510), the computer server may predefine a POI database and POI category information. The POI database may include one or more POIs. A POI may refer to a point of interest, including a building or a road, for example, a shopping center, a park, a school, a hospital, a hotel, a restaurant, a supermarket, a tourist spot, a landmark, or similar, or any combination thereof. Each POI can have corresponding POI information. The POI information of a POI may refer to information relating to the POI, including, for example, a POI name, a POI position, a POI orientation or the like, or any combination thereof. Just by way of example, in New York City, a POI name might be Times Square, a POI position might be the geographic location of Times Square, a POI orientation might be south of Times Square.

[080] Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode obter a informação POI dentro de uma faixa adequada, por exemplo, um bairro, uma cidade, um distrito, um país ou similar, ou qualquer combinação destes. A informação de POI pode ser obtida por coleção manual, carregamento de pacotes, coleção de vistas de rua, coleta de dados por satélite ou similares, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o servidor de computador pode atualizar a informação de POI com base em informação de feedback temporária (por exemplo, o terminal de solicitante (130), o terminal de provedor (140), etc.). O servidor do computador pode predefinir uma base de dados POI com base na informação POI obtida. A base de dados POI pode incluir informação de POI de um ou mais POIs.[080] In some embodiments, the computer server may obtain POI information within a suitable range, for example, a neighborhood, a city, a district, a country or the like, or any combination thereof. POI information may be obtained by manual collection, packet loading, street view collection, satellite data collection or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the computer server may update POI information based on temporary feedback information (e.g., the requester terminal (130), the provider terminal (140), etc.). The computer server may predefine a POI database based on the obtained POI information. The POI database may include POI information from one or more POIs.

[081] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode formar uma POI de categoria na base de dados POI. O servidor do computador categorizara informação POI com base em uma direção de estrada. Uma estrada pode ter duas direções. Ao longo de diferentes direções da estrada, pode haver diferentes informações de POI. Em algumas concretizações, a informação de POI na mesma direção da estrada pode ser considerada como a mesma categoria. Em algumas concretizações, pode haver vários POIs em uma estrada, mas a informação de POI pode ser distinta em direção direta diferente. Por exemplo, pode haver cinco POIs denominados A, B, C, D e E em uma estrada que se estende ao longo da direção norte-sul. Quando a direção em frente do motorista é do norte para o sul, o POI pode ser A, B e D dentro de um alcance visível do motorista de um lado da estrada (por exemplo, no lado direito da direção para a frente, ou seja, o lado oeste da estrada); Quando a direção para a frente do motorista é do sul para o norte na mesma estrada, o POI pode ser C e E dentro de um alcance visível do motorista no outro lado da estrada (por exemplo, no lado direito da direção para a frente, ou seja, o lado leste da estrada). Em algumas formas de concretização, uma orientação POI pode incluir uma porta de um POI, um canto de um POI, um lado da direção em frente do motorista, um lado oposto da direção para frente do motorista, uma posição diagonalmente oposta de um POI ou semelhante, ou qualquer combinação destes. Por exemplo, o portão leste da Universidade de Peking, o lado norte do bairro de Zhong Guancun ou similar.[081] In some embodiments, the computer server may form a category POI in the POI database. The computer server categorizes POI information based on a road direction. A road can have two directions. Along different road directions, there may be different POI information. In some embodiments, POI information in the same direction of the road can be considered as the same category. In some embodiments, there may be multiple POIs on a road, but the POI information may be distinct in different direct directions. For example, there may be five POIs named A, B, C, D, and E on a road that runs along the north-south direction. When the direction in front of the driver is north to south, the POI can be A, B and D within visible range of the driver on one side of the road (e.g. on the right side of the forward direction, i.e. , the west side of the road); When the driver's forward direction is from south to north on the same road, the POI may be C and E within visible range of the driver on the other side of the road (e.g. on the right side of the forward direction, i.e. the east side of the road). In some embodiments, a POI orientation may include a doorway of a POI, a corner of a POI, a side of the driver's forward direction, a side opposite of the driver's forward direction, a diagonally opposite position of a POI, or similar, or any combination thereof. For example, the east gate of Peking University, the north side of Zhong Guancun neighborhood or similar.

[082] Na etapa (520), o servidor de computador pode iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte. A primeira parte e/ou a segunda parte podem ser uma das partes acima mencionadas. Por exemplo, a primeira parte pode ser um passageiro, e a segunda parte pode ser um motorista. O servidor do computador pode iniciar a transação de transporte com base em uma solicitação de serviço enviado pelo passageiro. A solicitação de serviço pode incluir uma posição de partida desejada.[082] In step (520), the computer server may initiate a transport transaction between a first party and a second party. The first part and/or the second part may be one of the above-mentioned parts. For example, the first party could be a passenger, and the second party could be a driver. The computer server may initiate the transportation transaction based on a service request sent by the passenger. The service request may include a desired starting position.

[083] Na etapa (530), o servidor do computador pode determinar uma posição de coleta. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode determinar a posição de coleta como a posição de partida desejada do passageiro, uma posição atual do passageiro, uma posição atual do motorista ou similar. Em algumas concretizações, a posição de coleta pode ser determinada como um POI dentro de uma faixa pré-determinada (por exemplo, o POI mais próximo) da posição de partida desejada do passageiro, a posição atual do passageiro, a posição atual do motorista, ou semelhante. Em algumas concretizações, a informação de POI do POI mais próximo pode ser específica o suficiente para direcionar a primeira parte e / ou a segunda parte para a posição de coleta. Caso contrário, ela pode ter de interferir negativamente na experiência de passageiro, causar a retirada da transação de transporte ou reduzir a renda de um motorista. Em algumas formas de concretrização, a posição de coleta pode incluir a informação POI, por exemplo, um nome do POI, uma coordenada de posição do POI, uma orientação correspondente ao POI, ou semelhante, ou qualquer combinação destes.[083] In step (530), the computer server may determine a collection position. In some embodiments, the computer server may determine the pickup position as the desired starting position of the passenger, a current position of the passenger, a current position of the driver, or the like. In some embodiments, the pickup position may be determined as a POI within a predetermined range (e.g., the closest POI) of the passenger's desired starting position, the passenger's current position, the driver's current position, or similar. In some embodiments, the POI information of the nearest POI may be specific enough to direct the first party and/or the second party to the pickup position. Otherwise, it may negatively interfere with the passenger experience, cause withdrawal from the transportation transaction, or reduce a driver's income. In some embodiments, the collection position may include POI information, for example, a name of the POI, a position coordinate of the POI, an orientation corresponding to the POI, or the like, or any combination thereof.

[084] Na etapa (540), o servidor de computador pode obter uma primeira rota de navegação direcionando a primeira parte (por exemplo, um passageiro) para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a primeira rota de navegação pode ser uma rota a partir da posição de partida do passageiro ou a posição atual do passageiro para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a primeira rota de navegação pode ser uma rota com uma distância relativamente curta, ou um tempo de caminhada relativamente curto. O servidor de computador pode enviar a primeira rota de navegação para um terminal de usuário da primeira parte. O terminal de usuário da primeira parte pode exibir a primeira rota de navegação e a primeira rota de navegação pode orientar a primeira parte para a posição de coleta.[084] In step (540), the computer server may obtain a first navigation route by directing the first party (e.g., a passenger) to the pickup position. In some embodiments, the first navigation route may be a route from the passenger's starting position or the passenger's current position to the pickup position. In some embodiments, the first navigation route may be a route with a relatively short distance, or a relatively short walking time. The computer server may send the first navigation route to a user terminal of the first party. The user terminal of the first party may display the first navigation route and the first navigation route may guide the first party to the pickup position.

[085] Na etapa (550), o servidor do computador pode obter uma segunda rota de navegação direcionando a segunda parte (por exemplo, um motorista) para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota a partir da posição atual do motorista para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota com um tempo de condução relativamente curto, uma distância de condução relativamente curta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota evitando o congestionamento rodoviário. O servidor do computador pode enviar a segunda rota de navegação para um terminal de usuário da segunda parte. O terminal de usuário da segunda parte pode exibir a segunda rota de navegação e a segunda rota de navegação pode orientar a segunda parte para a posição de coleta.[085] In step (550), the computer server may obtain a second navigation route by directing the second party (e.g., a driver) to the pickup position. In some embodiments, the second navigation route may be a route from the driver's current position to the pickup position. In some embodiments, the second navigation route may be a route with a relatively short driving time, a relatively short driving distance. In some embodiments, the second navigation route may be a route avoiding road congestion. The computer server may send the second navigation route to a user terminal of the second party. The user terminal of the second party may display the second navigation route and the second navigation route may guide the second party to the pickup position.

[086] Em algumas formas de concretização, a primeira (ou segunda) rota de condução pode ter um ou mais POIs diferentes da posição de coleta. Quando a primeira (ou segunda) parte avança ao longo da primeira (ou segunda) rota de condução, o servidor do computador pode enviar informação sobre o nome do(s) POI(s), se for necessário mudar a direção e/ou quando mudar direção para a primeira (ou segunda) parte. Assim, a primeira (ou segunda) parte pode não precisar monitorar a rota de direção mostrada no terminal do usuário.[086] In some embodiments, the first (or second) driving route may have one or more POIs different from the collection position. When the first (or second) party moves along the first (or second) driving route, the computer server can send information about the name of the POI(s), if it is necessary to change direction and/or when change direction to the first (or second) part. Thus, the first (or second) party may not need to monitor the driving route shown on the user's terminal.

[087] Em algumas formas de concretização, quando uma segunda parte (por exemplo, um motorista) coleta uma primeira parte (por exemplo, um passageiro), a segunda parte pode dirigir um veículo para uma posição de destino desejada. Em algumas formas de concretização, um veículo não tripulado pode fornecer serviço de transporte a um passageiro. Em algumas concretizações, um veículo conduzido por um motorista ou veículo não tripulado pode transportar mercadorias de uma posição de partida para uma posição de destino. Para entender a situação do transporte do veículo ou garantir a segurança de um passageiro, um motorista e/ou um veículo, o veículo pode ser monitorado. Conforme ilustrado abaixo, um processo de monitoração detalhado pode ser descrito na figura 6.[087] In some embodiments, when a second party (e.g., a driver) picks up a first party (e.g., a passenger), the second party may drive a vehicle to a desired destination position. In some embodiments, an unmanned vehicle may provide transportation service to a passenger. In some embodiments, a driver-driven vehicle or unmanned vehicle may transport goods from a starting position to a destination position. To understand the vehicle transport situation or ensure the safety of a passenger, a driver and/or a vehicle, the vehicle can be monitored. As illustrated below, a detailed monitoring process can be described in figure 6.

[088] A figura 6 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para monitorar um veículo alvo de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O processo e/ou método pode ser operado por um servidor de computador (por exemplo, o servidor (110)) de uma plataforma de serviço de transporte on-line do sistema de serviço por demanda (100). Por exemplo, o método e/ou processo pode ser implementado como um conjunto de instruções e armazenado em pelo menos um meio de armazenamento da plataforma de serviço de transporte on-line. Pelo menos um processador de um servidor de computador da plataforma pode se comunicar com o meio de armazenamento e executar o conjunto de instruções para executar as seguintes etapas.[088] Figure 6 is a flowchart of an exemplary method and/or process for monitoring a target vehicle in accordance with some embodiments of the present description. The process and/or method may be operated by a computer server (e.g., the server (110)) of an online transportation service platform of the on-demand service system (100). For example, the method and/or process may be implemented as a set of instructions and stored on at least one storage medium of the online transportation service platform. At least one processor of a computer server of the platform may communicate with the storage medium and execute the set of instructions to perform the following steps.

[089] Na etapa (610), o servidor do computador pode obter uma via de condução do veículo alvo.[089] In step (610), the computer server can obtain a driving path of the target vehicle.

[090] O veículo alvo pode ser um veículo que aceita a solicitação de serviço de transporte. Pode incluir carro, carro de carga, veículo ferroviário, veículo utilitário esportivo (SUV), veículo aéreo não tripulado (UAV), veículo terrestre não tripulado (UGV) ou similar. O veículo alvo pode estar levando um passageiro, um motorista e/ou mercadorias. Em algumas formas de concretização, o veículo alvo pode prosseguir ao longo de uma rota de condução. Em algumas formas de concretização, o veículo alvo pode se desviar de uma rota de condução predeterminada.[090] The target vehicle may be a vehicle that accepts the transportation service request. May include car, freight car, rail vehicle, sport utility vehicle (SUV), unmanned aerial vehicle (UAV), unmanned ground vehicle (UGV) or similar. The target vehicle may be carrying a passenger, a driver and/or goods. In some embodiments, the target vehicle may proceed along a driving route. In some embodiments, the target vehicle may deviate from a predetermined driving route.

[091] A rota de condução pode começar a partir de uma posição de partida e terminar em uma posição de destino. A rota de condução pode ser determinada com base na informação de partida e com base na informação de destino do veículo alvo. Em algumas formas de concretização, a rota de condução pode ser uma rota com um tempo de condução relativamente curto, uma distância de condução relativamente curta. Em algumas formas de concretização, a rota de condução pode ser uma rota que evita o congestionamento rodoviário.[091] The driving route may start from a starting position and end at a destination position. The driving route can be determined based on the departure information and based on the destination information of the target vehicle. In some embodiments, the driving route may be a route with a relatively short driving time, a relatively short driving distance. In some embodiments, the driving route may be a route that avoids road congestion.

[092] Em algumas formas de concretização, a via de condução pode incluir um ou mais pontos intermediários. O(s) ponto(s) intermediário(s) podem ser a(s) posição(ões) que o veículo pode passar, conforme exigido por um passageiro, um motorista, um proprietário de mercadorias ou similares. Além disso, o(s) ponto(s) intermediário(s) pode(m) ser predeterminado(s) ou parcialmente predeterminado(s) pela plataforma de serviço de transporte online. Em algumas concretizações, um ou mais pontos intermediários podem ser um ou mais pontos de interesse (POIs). Por exemplo, um turista pode desejar que a rota de condução passe por uma ou mais atrações turísticas. Em algumas formas de concretização, um ponto intermediário pode ser um local onde o passageiro deseja parar, encontrar-se com alguém ou pegar um pacote, por exemplo.[092] In some embodiments, the conduction path may include one or more intermediate points. The intermediate point(s) may be the position(s) that the vehicle can pass through, as required by a passenger, a driver, an owner of goods or the like. Furthermore, the intermediate point(s) may be predetermined or partially predetermined by the online transportation service platform. In some embodiments, one or more intermediate points may be one or more points of interest (POIs). For example, a tourist may want the driving route to pass one or more tourist attractions. In some embodiments, an intermediate point may be a place where the passenger wants to stop, meet someone or pick up a package, for example.

[093] A rota de condução pode ser predeterminada com base na posição de partida, na posição de destino, no POI(s) (se houver) e / ou no(s) ponto(s) intermediário(s) ou similar ou qualquer combinação do mesmo. Por exemplo, um passageiro pode inserir informação de partida, informação de destino, POI(s) e/ou ponto(s) intermediário(s) através de um terminal de usuário quando o passageiro envia uma solicitação de serviço ao servidor do computador. O servidor do computador pode gerar uma ou mais rotas de condução correspondentemente. Em algumas formas de concretização, a(s) rota(s) de condução podem ser voltas fechadas. Por exemplo, quando o solicitante do serviço de transporte é um turista e planeja partir do seu hotel para passeios e retorna ao mesmo hotel, a rota de direção do serviço de transporte pode ser uma volta fechada. Nesse cenário, a posição de partida e a posição de destino podem ser iguais. Quando a rota de condução inclui um POI, a rota de condução pode ser considerada como uma rota de direção de POI.[093] The driving route may be predetermined based on the starting position, the destination position, the POI(s) (if any) and/or the intermediate point(s) or similar or any combination thereof. For example, a passenger may enter departure information, destination information, POI(s) and/or intermediate point(s) through a user terminal when the passenger sends a service request to the computer server. The computer server can generate one or more driving routes correspondingly. In some embodiments, the driving route(s) may be closed turns. For example, when the transportation service requester is a tourist and plans to depart from his hotel for sightseeing and returns to the same hotel, the transportation service driving route may be a closed loop. In this scenario, the starting position and the destination position may be the same. When the driving route includes a POI, the driving route can be considered as a POI driving route.

[094] Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode obter duas ou mais rotas de condução com base na informação de partida e na informação de destino do passageiro. O servidor do computador pode fornecer uma rota de direção ótima, incluindo uma pluralidade de POIs para o terminal de passageiros e/ou o terminal do motorista no veículo alvo. Em algumas formas de concretização, a via de condução do motorista pode estar de acordo com a via de condução do passageiro.[094] In some embodiments, the computer server may obtain two or more driving routes based on the passenger's departure information and destination information. The computer server may provide an optimal driving route including a plurality of POIs for the passenger terminal and/or the driver terminal in the target vehicle. In some embodiments, the driver's driving path may be in accordance with the passenger's driving path.

[095] Na etapa (630), o servidor do computador pode obter uma posição de referência na rota de condução. Em algumas formas de concretização, a posição de referência pode ser uma posição fixa na rota de condução. A posição de referência pode referir-se a uma posição na rota de condução onde o veículo-alvo pode chegar após um período de tempo adequado. Em algumas formas de concretização, a posição de referência pode ser uma posição predeterminada na rota de condução, tal como o POI, o ponto intermédio ou semelhante, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, quando a posição de referência é predeterminada, a rota de condução pode ser obtida com base na posição de referência na etapa (610). Ou seja, quando a posição de referência é predeterminada com base em um POI, um ponto intermediário ou similar, a rota de condução pode ser obtida com base na posição de referência, na informação de partida e na informação de destino da rota de condução.[095] In step (630), the computer server can obtain a reference position on the driving route. In some embodiments, the reference position may be a fixed position on the driving route. The reference position may refer to a position on the driving route where the target vehicle can arrive after a suitable period of time. In some embodiments, the reference position may be a predetermined position on the driving route, such as the POI, the intermediate point or the like, or any combination thereof. In some embodiments, when the reference position is predetermined, the driving route can be obtained based on the reference position in step (610). That is, when the reference position is predetermined based on a POI, an intermediate point or the like, the driving route can be obtained based on the reference position, departure information and destination information of the driving route.

[096] Em algumas formas de concretização, a posição de referência pode ser determinada dinamicamente com base em uma primeira posição atual do veículo alvo e a rota de condução. Para este fim, o servidor de computador pode determinar uma primeira posição atual do veículo alvo e, em seguida, com base na primeira posição atual, determinar a posição de referência. A primeira posição atual do veículo alvo pode ser uma posição em tempo real do veículo alvo em um primeiro ponto de tempo. Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode armazenar uma posição atual de um terminal de usuário como a posição em tempo real do veículo alvo. Aqui, o terminal de usuário pode estar associado a pelo menos uma das partes (por exemplo, um motorista ou um passageiro) da transação do serviço de transporte no veículo alvo. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode obter uma primeira posição atual do terminal de usuário do motorista e/ou do passageiro com base em uma instrução da plataforma de serviço de transporte on-line. Em algumas formas de concretização o servidor do computador pode determinar a primeira posição atual através de um sistema de posição global (GPS) montado no veículo alvo.[096] In some embodiments, the reference position can be determined dynamically based on a first current position of the target vehicle and the driving route. To this end, the computer server may determine a first current position of the target vehicle and then, based on the first current position, determine the reference position. The first current position of the target vehicle may be a real-time position of the target vehicle at a first time point. In some embodiments, the computer server may store a current position of a user terminal as the real-time position of the target vehicle. Here, the user terminal may be associated with at least one of the parties (e.g., a driver or a passenger) of the transportation service transaction in the target vehicle. In some embodiments, the computer server may obtain a first current position of the driver and/or passenger user terminal based on an instruction from the online transportation service platform. In some embodiments the computer server may determine the first current position via a global position system (GPS) mounted on the target vehicle.

[097] A posição de referência pode ser estimada com base em um ou mais fatores, incluindo, por exemplo, uma velocidade atual do veículo, uma aceleração atual do veículo, uma condição de tráfego atual da primeira posição atual ou similar, ou qualquer combinação destes. A condição do trânsito pode incluir um grau de engarrafamento, uma série de veículos e uma situação de semáforo. O servidor do computador pode obter a condição de trânsito da primeira posição atual da base de dados (150), ou uma base de dados do servidor do computador ou de outro(s) aplicativo(s) de software de aplicativo.[097] The reference position may be estimated based on one or more factors, including, for example, a current vehicle speed, a current vehicle acceleration, a current traffic condition of the current first position or similar, or any combination of these. The traffic condition may include a degree of traffic congestion, a number of vehicles, and a traffic light situation. The computer server may obtain the traffic condition from the current first position of the database (150), or a database from the computer server or other application software application(s).

[098] Em algumas formas de concretização, a posição de referência pode ser determinada com base em um tempo de referência e/ou uma distância de referência. Por exemplo, o tempo de referência pode ser definido como cinco minutos, e a segunda posição atual do veículo alvo pode ser a posição que o veículo alvo chegou depois de dirigir desde a primeira posição atual por cinco minutos. A distância de referência pode ser definida dependendo da situação, como 50 metros, 100 metros, 1000 metros, e assim por diante. Por exemplo, a posição de referência A2T7Q do veículo alvo pode ser a posição que o veículo-alvo chegou depois de dirigir 200 metros. Como outro exemplo, a distância de referência pode ser definida como cem metros, e a segunda posição atual do veículo alvo pode ser a posição que o veículo-alvo chegou depois de dirigir a partir da primeira posição atual por cem metros. O escopo da presente descrição pode não pretender limitar o valor específico do tempo de referência e/ou a distância de referência.[098] In some embodiments, the reference position can be determined based on a reference time and/or a reference distance. For example, the reference time may be set to five minutes, and the second current position of the target vehicle may be the position that the target vehicle arrived at after driving from the first current position for five minutes. The reference distance can be set depending on the situation, such as 50 meters, 100 meters, 1000 meters, and so on. For example, the reference position A2T7Q of the target vehicle may be the position that the target vehicle arrived at after driving 200 meters. As another example, the reference distance can be set to one hundred meters, and the second current position of the target vehicle can be the position that the target vehicle arrived at after driving from the first current position for one hundred meters. The scope of the present description may not be intended to limit the specific value of the reference time and/or the reference distance.

[099] Em algumas formas de concretização, pode haver mais de uma rota de condução entre a partida e o destino. Portanto, pode haver múltiplas posições de referência após o veículo do alvo dirigir para o tempo de referência e/ou a distância de referência. Enquanto isso, as múltiplas posições de referência podem ser determinadas com base nas rotas de rotas múltiplas. Por exemplo, cada posição de referência pode ser determinada em cada rota de condução.[099] In some embodiments, there may be more than one driving route between the departure and the destination. Therefore, there may be multiple reference positions after the target vehicle drives to the reference time and/or reference distance. Meanwhile, multiple reference positions can be determined based on the routes of multiple routes. For example, each reference position can be determined on each driving route.

[0100] Na etapa (640), o servidor do computador pode determinar uma segunda posição atual do veículo alvo após um tempo de referência ou uma distância de referência. Em algumas formas de concretização, a segunda posição atual do veículo alvo pode ser uma posição em tempo real do veículo alvo após a condução para o tempo de referência e/ou a distância de referência. A determinação da segunda posição atual pode ser semelhante à da primeira posição atual. Por exemplo, o servidor do computador pode armazenar uma posição atual de um terminal de usuário como a segunda posição atual do veículo alvo. Em que, o terminal de usuário pode estar associado a pelo menos uma das partes (por exemplo, um motorista ou um passageiro) no veículo alvo. Como outro exemplo, o servidor do computador pode obter uma segunda posição atual do terminal de usuário do motorista e/ou do passageiro com base em uma instrução da plataforma de serviço de transporte on-line. Como ainda outro exemplo, o servidor de computador pode determinar a segunda posição atual através de um sistema de posição global (GPS) montado no veículo alvo.[0100] In step (640), the computer server may determine a second current position of the target vehicle after a reference time or a reference distance. In some embodiments, the second current position of the target vehicle may be a real-time position of the target vehicle after driving to the reference time and/or the reference distance. Determining the current second position can be similar to determining the current first position. For example, the computer server may store a current position of a user terminal as the second current position of the target vehicle. Wherein, the user terminal may be associated with at least one of the parties (e.g., a driver or a passenger) in the target vehicle. As another example, the computer server may obtain a second current position of the driver and/or passenger user terminal based on an instruction from the online transportation service platform. As yet another example, the computer server may determine the second current position via a global position system (GPS) mounted on the target vehicle.

[0101] Na etapa (650), o servidor de computador pode determinar se uma distância entre a segunda posição atual e a posição de referência está dentro de uma distância predefinida. A distância pré-definida pode ser uma distância razoável entre a segunda posição atual e a posição de referência. Em algumas formas de concretização, a segunda posição atual do veículo alvo pode estar distante da posição de referência. Por exemplo, o veículo alvo pode ficar preso em um engarrafamento e pode não chegar a uma posição em torno da posição de referência dentro do tempo de referência.[0101] In step (650), the computer server may determine whether a distance between the current second position and the reference position is within a predefined distance. The preset distance can be a reasonable distance between the current second position and the reference position. In some embodiments, the second current position of the target vehicle may be distant from the reference position. For example, the target vehicle may get stuck in a traffic jam and may not reach a position around the reference position within the reference time.

[0102] Quando o servidor de computador determina que a distância entre a segunda posição atual e a posição de referência está dentro da distância predefinida, na etapa (660), o servidor do computador pode determinar que o veicular alvo está seguro na rota. Em algumas formas de concretização, a distância entre a segunda posição atual e a posição de referência pode ser menor do que a distância pré-definida. Por exemplo, a segunda posição atual pode ser a mesma que a posição de referência. Pode ser indicado que o veículo alvo esteja rodando em uma rota de condução predeterminada (por exemplo, a via de condução obtida na etapa (610)), isto é, o veículo alvo pode estar em um estado de segurança.[0102] When the computer server determines that the distance between the current second position and the reference position is within the predefined distance, in step (660), the computer server may determine that the target vehicle is safe on the route. In some embodiments, the distance between the current second position and the reference position may be smaller than the predefined distance. For example, the current second position may be the same as the reference position. It may be indicated that the target vehicle is running on a predetermined driving route (for example, the driving route obtained in step (610)), that is, the target vehicle may be in a safe state.

[0103] Na etapa (665), o servidor do computador pode enviar informação da posição de referência, de modo que a parte que inicia o modo de segurança possa ser notificada de que o veículo está em rota. Por exemplo, se o motorista iniciar o modo de segurança e/ou se o motorista definir a posição de referência na rota de condução, quando o veículo alvo se aproxima e/ou passa pela posição de referência, o servidor do computador pode notificar o motorista, enviando o nome da posição de referência, que o veículo está navegando ao longo da rota como planejado. Como resultado, pode ser desnecessário que o motorista assista uma tela de GPS para identificar se ele/ela está em rota.[0103] In step (665), the computer server can send reference position information so that the party initiating the safe mode can be notified that the vehicle is en route. For example, if the driver initiates the safety mode and/or if the driver sets the reference position on the driving route, when the target vehicle approaches and/or passes the reference position, the computer server may notify the driver , sending the name of the reference position, which the vehicle is navigating along the route as planned. As a result, it may be unnecessary for the driver to watch a GPS screen to identify whether he/she is on route.

[0104] Como outro exemplo, se o passageiro iniciar o modo de segurança e/ou se o passageiro definir a posição de referência na rota de condução, quando o veículo alvo se aproxima e/ou passa pela posição de referência, o servidor do computador pode notificar a passageiro, enviando o nome da posição de referência, que o veículo está navegando ao longo da rota como planejado. Como um exemplo adicional, se a posição de referência for um POI para um turista, quando o veículo alvo se aproximar e/ou passar pelo POI, o servidor do computador poderá enviar o nome e informação relacionada do POI.[0104] As another example, if the passenger initiates the safety mode and/or if the passenger sets the reference position on the driving route, when the target vehicle approaches and/or passes the reference position, the computer server can notify the passenger, by sending the reference position name, that the vehicle is navigating along the route as planned. As a further example, if the reference position is a POI for a tourist, when the target vehicle approaches and/or passes the POI, the computer server may send the name and related information of the POI.

[0105] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode até determinar se existe um POI perto da segunda posição atual na rota de condução. Se a resposta for sim, o servidor do computador poderá enviar uma indicação de áudio para um terminal de usuário de um motorista e/ou um passageiro, ou um aparelho de som do veículo alvo. Em algumas concretizações, a informação enviada pode incluir a segunda posição atual, a distância entre a segunda posição atual em relação a um próximo POI, o nome do POI, a direção, para a qual o veículo alvo está se movendo, se a direção deve ser alterada, ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas formas de concretização, o terminal do usuário pode transmitir a rota de condução. Quando um motorista está dirigindo um veículo, ele / ela pode observar a rota de condução na região visível na interface do usuário de um terminal de motorista e/ou ouvir uma transmissão da rota de direção do POI. Deve notar-se que a etapa (665) pode ser realizada antes, depois ou ao mesmo tempo de qualquer das etapas de (630) até a etapa (690).[0105] In some embodiments, the computer server may even determine whether a POI exists near the current second position on the driving route. If the answer is yes, the computer server can send an audio indication to a user terminal of a driver and/or a passenger, or a stereo in the target vehicle. In some embodiments, the information sent may include the current second position, the distance from the current second position to a next POI, the name of the POI, the direction in which the target vehicle is moving, whether the direction should be be altered, or similar, or any combination thereof. In some embodiments, the user terminal may transmit the driving route. When a driver is driving a vehicle, he/she may observe the driving route in the visible region on the user interface of a driver terminal and/or listen to a transmission of the driving route from the POI. It should be noted that step (665) can be performed before, after or at the same time as any of the steps (630) through step (690).

[0106] Na etapa (670), o servidor do computador pode enviar uma posição atual do veículo alvo e/ou uma condição de tráfego da posição atual para um terminal associado. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode enviar uma próxima posição de referência para o terminal associado. O terminal associado pode ser um terminal associado a um terminal de usuário do motorista ou passageiro no veículo alvo. Uma parte pode entender a condição de tráfego do veículo alvo através do terminal associado. A parte pode ser um responsável, um parente, um amigo ou similar do motorista ou do passageiro no veículo alvo. Em algumas formas de concretização, o terminal associado pode ser um terminal associado ao veículo alvo. Por exemplo, o veículo-alvo pode ser um veículo não tripulado, um gerente ou proprietário do veículo não tripulado pode entender a condição de viagem do veículo alvo através do terminal associado. Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode enviar as informações mencionadas acima para o terminal associado em intervalos periódicos. Em algumas formas de concretização, o terminal associado pode adquirir as informações automaticamente a intervalos periódicos ou a qualquer momento de necessidade.[0106] In step (670), the computer server may send a current position of the target vehicle and/or a traffic condition of the current position to an associated terminal. In some embodiments, the computer server may send a next reference position to the associated terminal. The associated terminal may be a terminal associated with a driver or passenger user terminal in the target vehicle. A party can understand the traffic condition of the target vehicle through the associated terminal. The party may be a guardian, relative, friend, or similar of the driver or passenger in the target vehicle. In some embodiments, the associated terminal may be a terminal associated with the target vehicle. For example, the target vehicle may be an unmanned vehicle, a manager or owner of the unmanned vehicle may understand the traveling condition of the target vehicle through the associated terminal. In some embodiments, the computer server may send the above-mentioned information to the associated terminal at periodic intervals. In some embodiments, the associated terminal may acquire information automatically at periodic intervals or at any time of need.

[0107] Quando o servidor de computador determina que a distância entre a segunda posição atual e a posição de referência não está dentro da distância pré-definida, na etapa (680), o servidor de computador pode determinar que o veículo alvo está fora de rota. Em algumas formas de concretização, quando o veículo alvo está fora de rota, o servidor do computador pode determinar que uma emergência associada ao veículo alvo poderá ocorrer. Por exemplo, o veículo-alvo pode estar em risco de acidente de trânsito. Como outro exemplo, o veículo-alvo pode ser sequestrado por um motorista ou passageiro. Em algumas concretizações, uma ocorrência de emergência pode ser iniciada pelo terminal do passageiro/terminal do motorista com base na lembrança do veículo alvo, que está fora de rota.[0107] When the computer server determines that the distance between the current second position and the reference position is not within the predefined distance, in step (680), the computer server may determine that the target vehicle is outside of route. In some embodiments, when the target vehicle is off course, the computer server may determine that an emergency associated with the target vehicle may occur. For example, the target vehicle may be at risk of a traffic accident. As another example, the target vehicle could be hijacked by a driver or passenger. In some embodiments, an emergency occurrence may be initiated by the passenger terminal/driver terminal based on the memory of the target vehicle, which is off-route.

[0108] Na etapa (690), o servidor de computador pode enviar um sinal para um terminal de destino.[0108] In step (690), the computer server may send a signal to a destination terminal.

[0109] O terminal alvo pode referir-se a um terminal relacionado com o veículo-alvo, incluindo, por exemplo, um terminal de veículo, um terminal de usuário, um terminal de terceiro, uma plataforma pré- definida, um centro de dados (por exemplo, um centro de dados de gabinete de segurança pública, ou um posto policial), ou similares, ou qualquer combinação destes. O terminal do veículo pode estar associado a um gerente, ou a um proprietário do veículo alvo. Em algumas formas de concretização, o terminal de usuário pode incluir um terminal de motorista (por exemplo, um motorista no veículo alvo) e/ou um terminal de passageiro (por exemplo, um passageiro no veículo alvo) e/ou um terminal da parte que inicia o modo de segurança. Em algumas formas de concretização, o terminal de terceiros pode estar associado ao terminal do usuário. O terceiro pode ser associado a um terminal predefinido, por exemplo, um parente, um responsável ou um amigo de um usuário do terminal de usuário. Em algumas formas de concretização, o terminal de terceiros pode ser um ou mais terminais em torno da posição atual do veículo alvo. O terminal de terceiros pode adquirir o sinal lembrando que o veículo-alvo está fora de rota.[0109] The target terminal may refer to a terminal related to the target vehicle, including, for example, a vehicle terminal, a user terminal, a third-party terminal, a pre-defined platform, a data center (for example, a public security office data center, or a police station), or similar, or any combination thereof. The vehicle terminal may be associated with a manager, or an owner of the target vehicle. In some embodiments, the user terminal may include a driver terminal (e.g., a driver in the target vehicle) and/or a passenger terminal (e.g., a passenger in the target vehicle) and/or a party terminal. which starts safe mode. In some embodiments, the third-party terminal may be associated with the user terminal. The third party can be associated with a predefined terminal, for example, a relative, guardian or friend of a user of the user terminal. In some embodiments, the third-party terminal may be one or more terminals around the current position of the target vehicle. The third-party terminal can acquire the signal by remembering that the target vehicle is off-route.

[0110] O sinal pode incluir informação relacionada com o veículo alvo, incluindo, por exemplo, uma posição atual do veículo alvo, uma condição de trânsito atual da posição atual, uma posição de referência, um tempo atual, uma diferença entre o posição atual e posição de referência, uma rota de condução do veículo alvo, informação de identidade de um motorista ou passageiro, uma foto do motorista ou passageiro, informação de identificação do veículo alvo (por exemplo, uma placa do veículo alvo, uma imagem do veículo alvo, um tipo de veículo, a idade do veículo, uma condição de funcionamento do veículo alvo, uma cor do veículo alvo, etc.) ou semelhantes, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o sinal pode incluir uma instrução para um motorista, passageiro ou um terceiro predefinido para tomar medidas. Em algumas formas de concretização, uma ocorrência de emergência associada ao veículo alvo pode ser determinada com base no sinal.[0110] The signal may include information related to the target vehicle, including, for example, a current position of the target vehicle, a current traffic condition of the current position, a reference position, a current time, a difference between the current position and reference position, a driving route of the target vehicle, identity information of a driver or passenger, a photo of the driver or passenger, identification information of the target vehicle (e.g., a license plate of the target vehicle, an image of the target vehicle , a type of vehicle, the age of the vehicle, an operating condition of the target vehicle, a color of the target vehicle, etc.) or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the signal may include an instruction to a driver, passenger, or a predefined third party to take action. In some embodiments, an emergency occurrence associated with the target vehicle may be determined based on the signal.

[0111] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode enviar automaticamente o sinal para o terminal alvo. O sinal pode ser enviado sob a forma de uma mensagem, chamada, comando ou similar, ou qualquer combinação destes. De acordo, o terminal alvo pode receber o sinal e apresentar a informação correspondente como uma mensagem, vibração, som, cintilação ou similar, ou qualquer combinação dela. Por exemplo, o sinal pode ser uma mensagem de voz de um motorista ou de passageiro no veículo alvo. Em algumas formas de concretização, a mensagem de voz pode ser transmitida através de uma conexão de comunicação (por exemplo, através da rede (120)) entre o terminal de usuário e um terminal de terceiro. O servidor de computador pode fazer uma chamada de voz em tempo real para estabelecer a conexão de comunicação entre o motorista ou o passageiro e um terceiro. De modo que um terceiro possa garantir o estado de segurança do motorista ou do passageiro no veículo alvo com base na chamada de voz em tempo real.[0111] In some embodiments, the computer server may automatically send the signal to the target terminal. The signal may be sent in the form of a message, call, command or similar, or any combination thereof. Accordingly, the target terminal may receive the signal and display corresponding information as a message, vibration, sound, flicker or the like, or any combination thereof. For example, the signal could be a voice message from a driver or passenger in the target vehicle. In some embodiments, the voice message may be transmitted over a communication connection (e.g., over the network (120)) between the user terminal and a third party terminal. The computer server can make a real-time voice call to establish the communication connection between the driver or passenger and a third party. So that a third party can guarantee the safety status of the driver or passenger in the target vehicle based on real-time voice call.

[0112] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode enviar uma ou mais instruções para o terminal do usuário para lembrar o motorista ou o passageiro no veículo alvo que o veículo pode estar fora de rota. A(s) instrução(ões) pode(m) orientar o motorista ou o passageiro para se auto-resgatar ou pedir ajuda. Por exemplo, o terminal do usuário pode exibir uma interface gráfica de usuário (GUI) para o motorista ou passageiro para liberar pedido de ajuda. O motorista ou o passageiro podem apertar um botão de emergência na GUI. Em algumas concretizações, uma parte (por exemplo, o motorista ou passageiro) da transação de transporte pode iniciar o modo de segurança antes, depois ou ao mesmo tempo de qualquer etapa de (610) até a etapa (690) e a parte pode solicitar ajuda de acordo com as instruções. Em algumas concretizações, após a liberação da solicitação de ajuda, o terminal de usuário pode transmitir informações de emergência para um terminal alvo (por exemplo, um terminal de terceiros, uma plataforma pré-definida, um centro de dados de um gabinete de segurança pública ou similar, ou qualquer combinação deles). Em algumas formas de concretização, ao liberar a solicitação de ajuda, o terminal do usuário pode transmitir informações de emergência para o servidor do computador, e o servidor do computador pode enviar um sinal para o terminal alvo.[0112] In some embodiments, the computer server may send one or more instructions to the user terminal to remind the driver or passenger in the target vehicle that the vehicle may be off course. The instruction(s) may direct the driver or passenger to self-rescue or call for help. For example, the user terminal may display a graphical user interface (GUI) to the driver or passenger to release a request for help. The driver or passenger can press an emergency button on the GUI. In some embodiments, a party (e.g., the driver or passenger) of the transportation transaction may initiate safe mode before, after, or at the same time as any step from (610) through step (690) and the party may request help according to the instructions. In some embodiments, upon release of the help request, the user terminal may transmit emergency information to a target terminal (e.g., a third-party terminal, a pre-defined platform, a public security office data center or similar, or any combination thereof). In some embodiments, when releasing the help request, the user terminal can transmit emergency information to the computer server, and the computer server can send a signal to the target terminal.

[0113] Apenas a título de exemplo, o usuário do terminal de usuário pode ser um passageiro. O passageiro pode ser um idoso, uma criança, uma mulher grávida, deficientes ou similares. A fim de garantir a segurança e alcançar o monitoramento de segurança do passageiro, o servidor do computador pode enviar a condição de trânsito e a rota de condução do veículo alvo associado ao terminal de passageiros para o terminal alvo. Como outro exemplo, o usuário do terminal de usuário pode ser um motorista. Para garantir a segurança e alcançar o monitoramento de segurança do motorista, o servidor do computador pode enviar a condição de trânsito e a rota de condução do veículo alvo associado ao terminal do motorista ao terminal alvo.[0113] By way of example only, the user of the user terminal may be a passenger. The passenger may be an elderly person, a child, a pregnant woman, a disabled person or similar. In order to ensure safety and achieve passenger safety monitoring, the computer server can send the traffic condition and driving route of the target vehicle associated with the passenger terminal to the target terminal. As another example, the user of the user terminal may be a driver. To ensure safety and achieve driver safety monitoring, the computer server can send the traffic condition and driving route of the target vehicle associated with the driver terminal to the target terminal.

[0114] Deve notar-se que, em algumas formas de concretização, antes da etapa (650), o terminal de usuário pode enviar automaticamente uma posição em tempo real para o servidor do computador em tempo real. O servidor do computador pode obter a posição em tempo real do terminal do usuário e determinar se o veículo alvo associado ao terminal do usuário está sendo guidado em uma rota de condução predeterminada, de modo que o monitoramento do veículo alvo possa ser realizado de forma eficaz, a fim de garantir a segurança de um usuário do terminal de usuário.[0114] It should be noted that, in some embodiments, prior to step (650), the user terminal may automatically send a real-time position to the real-time computer server. The computer server can obtain the real-time position of the user terminal and determine whether the target vehicle associated with the user terminal is being guided on a predetermined driving route, so that monitoring of the target vehicle can be carried out effectively , in order to ensure the security of a user terminal user.

[0115] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode obter várias rotas de condução do veículo alvo da posição de partida para a posição de destino. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode obter várias posições de referência nas rotas de condução correspondentes. Em algumas concretizações, o servidor de computador pode monitorar o veículo alvo para determinar se o veículo alvo está em rota ou fora de rota. O servidor do computador pode determinar se a distância entre um local onde o veículo alvo está prestes a chegar (por exemplo, uma segunda posição atual ilustrada na figura 6) e a posição de referência, está dentro de uma distância predefinida. Conforme ilustrado abaixo, a situação detalhada das várias rotas de condução pode ser descrita na figura 7.[0115] In some embodiments, the computer server may obtain various driving routes of the target vehicle from the starting position to the destination position. In some embodiments, the computer server may obtain multiple reference positions on corresponding driving routes. In some embodiments, the computer server may monitor the target vehicle to determine whether the target vehicle is on-route or off-route. The computer server can determine whether the distance between a location where the target vehicle is about to arrive (e.g., a second current position illustrated in Figure 6) and the reference position is within a predefined distance. As illustrated below, the detailed situation of various driving routes can be described in Figure 7.

[0116] A figura 7 é um diagrama esquemático ilustrando rotas de condução exemplificativas e posições de referência de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O diagrama esquemático da figura 7 é meramente ilustrativo e o âmbito da presente descrição não pretende limitar a rota de condução. Em algumas formas de concretização, a rota de condução é um circuito fechado. Por exemplo, a partida e o destino podem se referir a uma mesma posição. Como outro exemplo, a distância entre a partida e o destino pode ser inferior a um valor predefinido.[0116] Figure 7 is a schematic diagram illustrating exemplary driving routes and reference positions in accordance with some embodiments of the present description. The schematic diagram in figure 7 is merely illustrative and the scope of the present description is not intended to limit the driving route. In some embodiments, the driving route is a closed loop. For example, the departure and destination may refer to the same position. As another example, the distance between departure and destination may be less than a predefined value.

[0117] Na figura 7, existem três rotas de condução desde a posição de partida até a posição de destino, isto é, uma primeira rota de condução (710), uma segunda rota de condução (720) e uma terceira rota de condução (730). No local, existem três referências posições nas três rotas de condução, respectivamente, isto é, uma posição de referência R na primeira rota de condução (710), uma posição de referência R' na segunda rota de condução (720) e uma posição de referência R" na terceira rota de condução (730). A referência as posições R, R' e R" são mostradas meramente para fins de ilustração, e outras posições de referência (não mostradas) podem ser distribuídas em diferentes posições da primeira rota de condução (710), da segunda rota de condução (720) e/ou da terceira condução rota (730).[0117] In figure 7, there are three driving routes from the starting position to the destination position, that is, a first driving route (710), a second driving route (720) and a third driving route ( 730). At the location, there are three reference positions on the three driving routes respectively, that is, a reference position R on the first driving route (710), a reference position R' on the second driving route (720) and a reference position reference R" on the third driving route (730). The reference positions R, R' and R" are shown merely for illustration purposes, and other reference positions (not shown) may be distributed in different positions of the first driving route. driving route (710), the second driving route (720) and/or the third driving route (730).

[0118] Em algumas formas de concretização, uma ou mais das posições de referência R, R' e R" podem ser pontos intermediários, pelos quais o veículo alvo deseja passar. O servidor do computador pode determinar a primeira rota de condução (710), a segunda rota de condução (720) e/ou a terceira rota de condução (730) com base em uma ou mais das posições de referência R, R' e R". Em algumas formas de concretização, a primeira rota de condução (710), a segunda rota de condução (720) e/ou a terceira rota de condução (730) podem estar seguindo rotas predeterminadas pelo servidor do computador. O servidor do computador pode determinar dinamicamente uma ou mais das posições de referência R, R' e R" com base em uma ou mais da primeira rota de condução (710), da segunda rota de condução (720) e da terceira rota de condução (730).[0118] In some embodiments, one or more of the reference positions R, R' and R" may be intermediate points through which the target vehicle wishes to pass. The computer server may determine the first driving route (710) , the second driving route (720) and/or the third driving route (730) based on one or more of the reference positions R, R' and R". In some embodiments, the first driving route (710), the second driving route (720), and/or the third driving route (730) may be following routes predetermined by the computer server. The computer server may dynamically determine one or more of the reference positions R, R' and R" based on one or more of the first driving route (710), the second driving route (720) and the third driving route (730).

[0119] Apenas a título de exemplo, uma primeira posição atual FC do veículo alvo pode ser determinada na primeira rota de condução (710) através de um sistema de posição global (GPS). As posições de referência R, R' e R" podem ser posições em que o veículo alvo pode chegar depois de um período de referência ou distância de referência.[0119] By way of example only, a first current position FC of the target vehicle can be determined on the first driving route (710) via a global position system (GPS). The reference positions R, R' and R" can be positions that the target vehicle can arrive at after a reference period or reference distance.

[0120] Em um exemplo, o servidor de computador pode monitorar uma rota de condução real (740) a partir da primeira posição atual FC para uma segunda posição atual SC1. Em algumas formas de concretização, a segunda posição atual SC1 pode ser a posição em que o veículo alvo realmente chegou depois de dirigir a partir da primeira posição atual FC pelo tempo de referência (por exemplo, cinco minutos) e/ou a distância de referência. O servidor do computador pode detectar que uma distância entre a segunda posição atual SC1 e a posição de referência R na primeira rota de condução (710) está dentro de uma distância predefinida. Em algumas formas de concretização, uma região circular (760) pode estar centrada na posição de referência R. A região circular (760) pode incluir uma pluralidade de posições cuja distância da posição de referência R está dentro da distância predefinida. Como mostrado na figura 7, a segunda posição atual SC1 dentro da região circular (760) pode indicar que o veículo alvo está em rota.[0120] In one example, the computer server may monitor an actual driving route (740) from the first current position FC to a second current position SC1. In some embodiments, the second current position SC1 may be the position that the target vehicle actually arrived at after driving from the first current position FC for the reference time (e.g., five minutes) and/or the reference distance. . The computer server can detect that a distance between the second current position SC1 and the reference position R on the first driving route (710) is within a predefined distance. In some embodiments, a circular region (760) may be centered on the reference position R. The circular region (760) may include a plurality of positions whose distance from the reference position R is within the predefined distance. As shown in Figure 7, the second current position SC1 within the circular region (760) may indicate that the target vehicle is en route.

[0121] Em outro exemplo, o servidor do computador pode monitorar uma rota de condução real (750) da primeira posição atual FC para uma segunda posição atual SC2. Em algumas formas de concretização, a segunda posição atual SC2 pode ser a posição em que o veículo alvo realmente chegou depois de dirigir a partir da primeira posição atual FC pelo tempo de referência e/ou a distância de referência (por exemplo, quinhentos metros). O servidor do computador pode detectar que uma distância entre a segunda posição atual SC2 e a posição de referência R na primeira rota de direção (710) não está dentro de uma distância predefinida. Conforme ilustrado na figura 7, a segunda posição atual SC2 para além da região circular (760) pode indicar que o veículo alvo está fora de rota.[0121] In another example, the computer server may monitor an actual driving route (750) from the first current position FC to a second current position SC2. In some embodiments, the second current position SC2 may be the position that the target vehicle actually arrived at after driving from the first current position FC for the reference time and/or the reference distance (e.g., five hundred meters). . The computer server can detect that a distance between the second current position SC2 and the reference position R on the first steering route (710) is not within a predefined distance. As illustrated in Figure 7, the second current position SC2 beyond the circular region (760) may indicate that the target vehicle is off-route.

[0122] Em algumas concretizações, pode ocorrer emergência a uma ou mais partes (por exemplo, o motorista e/ou o passageiro) da transação de transporte mesmo quando o veículo alvo é determinado como seguro em rota. Para garantir a segurança de uma festa (por exemplo, o motorista ou o passageiro), o servidor do computador pode monitorar um terminal de usuário da parte para detectar se há uma emergência de uma emergência. Em algumas formas de realização, a parte pode enviar automaticamente informações de emergência para pedir ajuda. Conforme ilustrado abaixo, o processo detalhado pode ser descrito na figura 8.[0122] In some embodiments, an emergency may occur to one or more parties (e.g., the driver and/or passenger) of the transportation transaction even when the target vehicle is determined to be safe en route. To ensure the safety of a party (e.g., the driver or passenger), the computer server may monitor a party's user terminal to detect whether there is an emergency. In some embodiments, the party may automatically send emergency information to request help. As illustrated below, the detailed process can be described in figure 8.

[0123] A figura 8 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para o envio de informações de emergência de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O processo e / ou método pode ser operado por um servidor de computador (por exemplo, o servidor (110)) de uma plataforma de serviço de transporte on-line do sistema de serviço por demanda (100). Por exemplo, o método e/ou processo pode ser implementado como um conjunto de instruções e armazenados em pelo menos um meio de armazenamento da plataforma de serviço de transporte on-line. Pelo menos um processador de um servidor de computador da plataforma pode se comunicar com o meio de armazenamento e executar o conjunto de instruções para executar as seguintes etapas.[0123] Figure 8 is a flowchart of an exemplary method and/or process for sending emergency information in accordance with some embodiments of the present description. The process and/or method may be operated by a computer server (e.g., the server (110)) of an online transportation service platform of the on-demand service system (100). For example, the method and/or process may be implemented as a set of instructions and stored on at least one storage medium of the online transportation service platform. At least one processor of a computer server of the platform may communicate with the storage medium and execute the set of instructions to perform the following steps.

[0124] Na etapa (810), o servidor do computador pode iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte. A primeira parte e a segunda parte podem acessar a plataforma de serviços de transporte on-line. A transação de transporte pode incluir uma transação de frete, uma reserva de táxi, uma transação de guia turístico ou algo parecido. A primeira parte pode acessar a plataforma de transporte on-line através de um primeiro terminal de usuário. A segunda parte pode acessar a plataforma de transporte on-line por meio de um segundo terminal de usuário. A primeira parte pode ser o terminal do motorista e/ou o terminal do veículo, a segunda parte pode ser o terminal do passageiro, ou vice-versa.[0124] In step (810), the computer server may initiate a transport transaction between a first party and a second party. The first party and the second party can access the online transportation service platform. The transportation transaction may include a freight transaction, a taxi reservation, a tour guide transaction, or the like. The first party can access the online transportation platform through a first user terminal. The second party can access the online transportation platform through a second user terminal. The first part can be the driver terminal and/or the vehicle terminal, the second part can be the passenger terminal, or vice versa.

[0125] Em algumas formas de concretização, quando o primeiro terminal de usuário é o terminal de passageiro, o passageiro pode usar o terminal de passageiro para acessar a plataforma de serviço de transporte on-line e fornecer informação de viagem de entrada, tais como informação de partida e informação de destino, ou similares. O primeiro terminal de usuário pode ser um dispositivo eletrônico associado ao passageiro do veículo. O segundo terminal de usuário pode ser o terminal do motorista. O motorista pode usar o terminal do motorista para acessar a plataforma de serviço de transporte on-line. O segundo terminal de usuário pode ser um dispositivo eletrônico associado ao motorista do veículo.[0125] In some embodiments, when the first user terminal is the passenger terminal, the passenger may use the passenger terminal to access the online transportation service platform and provide inbound travel information, such as departure information and destination information, or similar. The first user terminal may be an electronic device associated with the passenger of the vehicle. The second user terminal can be the driver's terminal. The driver can use the driver terminal to access the online transportation service platform. The second user terminal may be an electronic device associated with the driver of the vehicle.

[0126] O servidor do computador pode obter informação sobre transações. A informação da transação pode incluir informação sobre a solicitação do serviço, por exemplo, a informação de partida, a informação de destino ou similares, ou qualquer combinação delas. A informação da transação pode incluir informação sobre a primeira parte, por exemplo, uma posição atual da primeira parte, informação de registro da primeira parte ou similar, ou qualquer combinação delas. A informação da transação pode incluir informação em relação à segunda parte, por exemplo, uma posição atual da segunda parte, informação de registro da segunda parte, ou similares, ou qualquer combinação dela. A informação de transação pode ser obtida da primeira parte, da segunda parte e/ou uma base de dados predeterminada (por exemplo, a base de dados (150)) que armazena a informação.[0126] The computer server can obtain information about transactions. Transaction information may include information about the service request, for example, departure information, destination information or the like, or any combination thereof. The transaction information may include information about the first party, for example, a current position of the first party, registration information of the first party or the like, or any combination thereof. The transaction information may include information regarding the second party, for example, a current position of the second party, registration information of the second party, or the like, or any combination thereof. The transaction information may be obtained from the first party, the second party and/or a predetermined database (e.g., database (150)) that stores the information.

[0127] Em algumas formas de concretização, a transação de transporte pode ser estabelecida com base em um modo de ordem- despacho ou em um modo de ordem-solicitação. No modo de ordem- despacho, o servidor do computador pode enviar uma ordem para um dos múltiplos terminais do motorista. No modo ordem-solicitação, o servidor do computador pode enviar a ordem de transporte para os múltiplos terminais do motorista e os múltiplos terminais do motorista podem responder para a ordem de transporte.[0127] In some embodiments, the transportation transaction may be established based on an order-dispatch mode or an order-request mode. In order-dispatch mode, the computer server can send an order to one of multiple driver terminals. In the order-request mode, the computer server can send the transport order to the multiple driver terminals and the multiple driver terminals can respond to the transport order.

[0128] No modo de ordem-despacho, as informações de transação associadas às informações de registro da segunda parte podem ser geradas depois que o servidor do computador enviar a ordem de transação para a segunda parte. No modo de solicitação de pedido, as informações de transação associadas às informações de registro da segunda parte podem ser geradas quando ou após a segunda parte aceitar a ordem de transação. O escopo da presente descrição não pretente limitar o modo de alocação da ordem de transação, tal como o modo de ordem-despacho e/ou o modo ordem-solicitação.[0128] In the order-dispatch mode, the transaction information associated with the registration information of the second party can be generated after the computer server sends the transaction order to the second party. In the order request mode, transaction information associated with the registration information of the second party may be generated when or after the second party accepts the transaction order. The scope of this description is not intended to limit the transaction order allocation mode, such as the order-dispatch mode and/or the order-request mode.

[0129] Em algumas formas de concretização, quando ou após a transação de transporte é iniciada, a segunda parte pode estar além de um alcance visível da primeira parte. O servidor do computador pode enviar a posição atual da segunda parte para a primeira parte para facilitar a primeira parte a encontrar a segunda parte ou vice-versa. Por exemplo, o servidor do computador pode enviar a posição atual do passageiro para o motorista, portanto, o motorista pode dirigir para a posição atual do passageiro e coletar o passageiro. Como outro exemplo, o servidor do computador pode enviar a posição atual do motorista para o passageiro, portanto, o passageiro pode caminhar até a posição atual do motorista e entrar no veículo.[0129] In some embodiments, when or after the transportation transaction is initiated, the second party may be beyond visible range of the first party. The computer server can send the current position of the second party to the first party to facilitate the first party to find the second party or vice versa. For example, the computer server can send the passenger's current position to the driver, so the driver can drive to the passenger's current position and collect the passenger. As another example, the computer server can send the driver's current position to the passenger, so the passenger can walk to the driver's current position and enter the vehicle.

[0130] Na etapa (820), o servidor do computador pode enviar informação de registro da segunda parte para a primeira parte. A informação de registro da segunda parte pode incluir informação de identificação registrada do veículo (por exemplo, uma placa de registro do veículo, uma imagem de registro do veículo, um tipo de veículo de registro, idade do veículo de registro, uma condição de registro de funcionamento do veículo, uma cor de registro do veículo, etc.), informação de identidade do motorista, uma imagem do veículo, um número de telefone do motorista ou similar, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o servidor do computador pode adquirir a informação de identificação registrada do veículo (por exemplo, a placa de registro do veículo) a partir da informação de registro. Quando o servidor do computador envia informação de registro da segunda parte, a primeira parte pode receber a informação de registro e o primeiro terminal do usuário pode exibir a informação de registro. O primeiro usuário pode determinar se a informação de registro é consistente com a informação real do veículo e/ou da segunda parte. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode enviar um lembrete para a primeira parte, e a primeira parte pode obter o lembrete. O lembrete pode lembrar a primeira parte de confirmar se a informação de identificação registrada do veículo é consistente com a informação concreta que a primeira parte observa.[0130] In step (820), the computer server may send registration information from the second party to the first party. The registration information of the second party may include registered vehicle identification information (e.g., a vehicle registration plate, a vehicle registration image, a vehicle type of registration, age of the vehicle of registration, a registration condition of the vehicle, a vehicle registration color, etc.), driver identity information, an image of the vehicle, a driver's telephone number or similar, or any combination thereof. In some embodiments, the computer server may acquire the vehicle's registered identification information (e.g., the vehicle's registration plate) from the registration information. When the computer server sends registration information of the second party, the first party can receive the registration information and the first user terminal can display the registration information. The first user can determine whether the registration information is consistent with the actual information of the vehicle and/or the second party. In some embodiments, the computer server may send a reminder to the first party, and the first party may obtain the reminder. The reminder may remind the first party to confirm whether the recorded vehicle identification information is consistent with the concrete information that the first party observes.

[0131] Em algumas formas de concretização, a primeira parte pode obter o lembrete antes de entrar no veículo. Quando a informação concreta (por exemplo, a placa de matrícula real) do veículo é incompatível com as informações de identificação registradas (por exemplo, a placa de matrícula) do veículo, a primeira parte (por exemplo, o passageiro) pode se recusar a entrar no veículo. Em algumas concretizações, antes de dirigir, o terminal de passageiro pode obter uma foto da segunda parte (por exemplo, uma foto de motorista) e enviar a foto para o servidor do computador. Em algumas concretizações, o terminal do motorista pode tirar uma foto do motorista ao invadir um programa de câmera antes de faturar a transação. O servidor do computador pode gerar um lembrete depois de receber a foto e enviar o lembrete para o terminal do motorista. O terminal do motorista pode receber, a partir da impressora do computador, e exibir o lembrete indicando que a transação pode ser monitorada. Por exemplo, o terminal do motorista pode exibir o lembrete em uma caixa de diálogo indicando que o Agente de Segurança Pública (ASP) registrou a transação de transporte". Onde, o Agente de Segurança Pública (ASP) pode ser uma jurisdição legal da transação de transporte. Assim, os riscos de segurança de tomar um veículo associado com informação de identificação falsa (por exemplo, placa de licença falsa) podem ser evitados, e a segurança do passageiro pode ser melhorada.[0131] In some embodiments, the first party may obtain the reminder before entering the vehicle. When the concrete information (e.g. the actual registration plate) of the vehicle is incompatible with the recorded identification information (e.g. the number plate) of the vehicle, the first party (e.g. the passenger) may refuse to enter the vehicle. In some embodiments, before driving, the passenger terminal may obtain a photo of the second party (e.g., a driver photo) and send the photo to the computer server. In some embodiments, the driver terminal may take a photo of the driver by hacking a camera program before billing the transaction. The computer server can generate a reminder after receiving the photo and send the reminder to the driver's terminal. The driver's terminal can receive, from the computer's printer, and display the reminder indicating that the transaction can be monitored. For example, the driver terminal may display the reminder in a dialog box indicating that the Public Safety Officer (ASP) has registered the transportation transaction." Where, the Public Safety Officer (ASP) may be a legal jurisdiction of the transaction. Thus, the security risks of taking a vehicle associated with false identification information (e.g., false license plate) can be avoided, and passenger safety can be improved.

[0132] Em algumas formas de concretização, o passageiro pode tirar uma foto do veículo em tempo real e enviar a imagem do veículo para o servidor do computador. O servidor do computador pode gerar um lembrete com base na imagem carregada do veículo e enviar o lembrete para o terminal do motorista e/ou para o terminal do veículo. O lembrete pode lembrar ao motorista que a imagem do veículo foi tirada e carregada. O lembrete pode lembrar ao motorista que o veículo foi monitorado ou deve ser monitorado. O terminal do motorista e/ou o terminal do veículo podem exibir o lembrete. Em algumas concretizações, o lembrete pode dissipar o motivo criminal do motorista associado ao terminal do veículo. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode salvar a imagem do veículo e enviar a imagem do veículo para um ou mais terminais de destino em caso de ocorrência de uma emergência. A imagem do veículo pode ajudar o(s) terminal(is) alvo a procurar o veículo para resgatar o passageiro.[0132] In some embodiments, the passenger may take a photo of the vehicle in real time and send the image of the vehicle to the computer server. The computer server may generate a reminder based on the uploaded image of the vehicle and send the reminder to the driver terminal and/or the vehicle terminal. The reminder can remind the driver that the vehicle image has been taken and uploaded. The reminder can remind the driver that the vehicle has been monitored or should be monitored. The driver terminal and/or the vehicle terminal can display the reminder. In some embodiments, the reminder may dispel the driver's criminal motive associated with the vehicle terminal. In some embodiments, the computer server may save the image of the vehicle and send the image of the vehicle to one or more destination terminals in the event of an emergency occurring. The image of the vehicle can help the target terminal(s) search for the vehicle to rescue the passenger.

[0133] Em algumas concretizações, quando o primeiro terminal de usuário é um dispositivo eletrônico associado a um motorista de um veículo, o segundo terminal de usuário pode ser um dispositivo eletrônico associado a um passageiro do veículo. A informação de registro da segunda parte pode incluir informação de identidade do passageiro, um número de telefone do passageiro, uma foto do passageiro ou similar, ou qualquer combinação destes. A informação de registro do segundo terminal de usuário pode ser enviada para o primeiro terminal de usuário.[0133] In some embodiments, when the first user terminal is an electronic device associated with a driver of a vehicle, the second user terminal may be an electronic device associated with a passenger of the vehicle. The second party's registration information may include passenger identity information, a passenger's telephone number, a photo of the passenger or the like, or any combination thereof. Registration information from the second user terminal can be sent to the first user terminal.

[0134] Na etapa (830), o servidor do computador pode determinar a ocorrência de uma emergência para a primeira parte. A ocorrência de emergência para a primeira parte pode ser iniciada pela primeira parte. A informação de emergência pode incluir uma posição de ocorrência de emergência, informação de registro da segunda parte, ou similares, ou qualquer combinação delas.[0134] In step (830), the computer server may determine the occurrence of an emergency for the first party. The emergency occurrence for the first party can be initiated by the first party. The emergency information may include an emergency occurrence position, second party registration information, or the like, or any combination thereof.

[0135] Em algumas formas de concretização, o primeiro terminal de usuário pode exibir uma interface de usuário com um alerta de emergência. Em algumas concretizações, o primeiro usuário pode optar por abrir a interface do usuário com o alerta de emergência no primeiro terminal de usuário de acordo com uma ou mais instruções exibidas no primeiro terminal do usuário. Em algumas formas de concretização, o primeiro terminal de usuário pode exibir a interface do usuário com o alerta de emergência como padrão do sistema após a transação de transporte ser iniciada. Em algumas formas de concretização, o primeiro usuário pode alternar entre a interface do usuário com o alerta de emergência e outra(s) interface(s). Um botão de alerta pode ser configurado para fazer com que a primeira parte envie um sinal de confirmação de emergência quando o botão de alerta estiver ativado. Quando o botão de alerta está ativado (por exemplo, ao ser pressionado pela primeira parte), o servidor do computador pode determinar que a ocorrência de uma emergência para a primeira parte é confirmada. Enquanto isso, o primeiro terminal de usuário pode enviar informação de emergência para o servidor do computador e o servidor do computador pode receber a informação de emergência. A informação de emergência pode incluir o local de ocorrência da emergência, o momento da ocorrência da emergência, informação de registro da primeira parte, informação de registro da segunda parte, a informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de licença de registro) do veículo, ou similar, ou qualquer combinação destes. O local de ocorrência da emergência pode ser um local atual do primeiro terminal de usuário, um local atual do segundo terminal de usuário, um local atual do terminal do veículo ou similar.[0135] In some embodiments, the first user terminal may display a user interface with an emergency alert. In some embodiments, the first user may choose to open the user interface with the emergency alert on the first user terminal in accordance with one or more instructions displayed on the first user terminal. In some embodiments, the first user terminal may display the user interface with the emergency alert as the system default after the transportation transaction is initiated. In some embodiments, the first user may switch between the user interface with the emergency alert and another interface(s). An alert button may be configured to cause the first party to send an emergency acknowledgment signal when the alert button is activated. When the alert button is activated (e.g., when pressed by the first party), the computer server may determine that the occurrence of an emergency for the first party is confirmed. Meanwhile, the first user terminal can send emergency information to the computer server and the computer server can receive the emergency information. Emergency information may include the place of occurrence of the emergency, the time of occurrence of the emergency, registration information of the first party, registration information of the second party, the registered identification information (for example, the registration license plate) of the vehicle, or similar, or any combination thereof. The emergency location may be a current location of the first user terminal, a current location of the second user terminal, a current location of the vehicle terminal, or the like.

[0136] Na etapa (840), o servidor do computador pode enviar um alerta de emergência para um terminal alvo. O alerta de emergência pode incluir a informação de emergência. O terminal alvo pode ser pelo menos um de um terminal de terceiros, uma plataforma predefinida e um centro de dados da agência de segurança pública ou similar, ou qualquer combinação destes. O terminal de terceiros pode ser um terminal padrão ou pode ser predefinido pelo usuário do terminal que confirmou a emergência. O servidor do computador pode enviar o alerta de emergência ao terminal alvo com base na recepção do sinal de confirmação de emergência do primeiro terminal de usuário.[0136] In step (840), the computer server may send an emergency alert to a target terminal. The emergency alert may include emergency information. The target terminal may be at least one of a third-party terminal, a predefined platform, and a public security agency data center or similar, or any combination thereof. The third-party terminal can be a standard terminal or can be predefined by the terminal user who confirmed the emergency. The computer server can send the emergency alert to the target terminal based on receiving the emergency confirmation signal from the first user terminal.

[0137] Apenas a título de exemplo, quando a primeira parte é o terminal de passageiro, o passageiro poderá solicitar ajuda, clicando no botão de alerta definido em uma interface de usuário do terminal de passageiros. Quando o passageiro percebe o perigo, o passageiro pode clicar no botão de alerta para enviar a informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de licença de registro) do veículo, o local da ocorrência da emergência ao serviço do computador e/ou ao centro de dados da agência de segurança pública. O servidor do computador pode adquirir vários terminais em uma região predefinida em torno do local da ocorrência da emergência e enviar a informação de emergência para os múltiplos terminais. Quando o botão de alerta estiver ativado, o servidor do computador poderá aceitar a informação de emergência do terminal de passageiro e enviar a informação de emergência para os múltiplos terminais. Uma distância entre os múltiplos terminais e o local da ocorrência da emergência poderá ser menor do que um valor predefinido. Por isso, o servidor do computador poderá auxiliar o passageiro pedindo ajuda aos motoristas e/ou passageiros associados aos múltiplos terminais. Em algumas concretizações, os múltiplos terminais podem receber a informação de emergência e confirmar para participar da ação de resgate. Os terminais do veículo associados aos múltiplos terminais podem permitir que a navegação conduza para o local da ocorrência da emergência. Assim, o passageiro poderá obter suporte com base no botão de alerta e a segurança do passageiro que o veículo está levando, poderá ser melhorada.[0137] Just by way of example, when the first party is the passenger terminal, the passenger may request help by clicking the alert button defined in a user interface of the passenger terminal. When the passenger notices the danger, the passenger can click the alert button to send the registered identification information (e.g. registration license plate) of the vehicle, the location of the emergency occurrence to the computer service and/or the public security agency data center. The computer server can acquire multiple terminals in a predefined region around the location of the emergency occurrence and send the emergency information to the multiple terminals. When the alert button is activated, the computer server can accept the emergency information from the passenger terminal and send the emergency information to the multiple terminals. A distance between multiple terminals and the location of the emergency may be less than a predefined value. Therefore, the computer server can assist the passenger by asking drivers and/or passengers associated with the multiple terminals for help. In some embodiments, multiple terminals may receive the emergency information and confirm to participate in the rescue action. Vehicle terminals associated with multiple terminals can allow navigation to drive to the location of the emergency. This way, the passenger can get support based on the alert button and the safety of the passenger the vehicle is carrying can be improved.

[0138] Em algumas concretizações, quando a primeira parte é o terminal do passageiro, a segunda parte poderá ser um veículo não tripulado, o passageiro poderá ativar o botão de alerta em uma interface de usuário do terminal de passageiros em caso de emergência. Quando o botão de alerta é ativado, o veículo não tripulado pode levar a cabo ações, inclusive, por exemplo, enviar um sinal, tocar um sinal de aviso, ou ativar um freio de emergência, ou algo parecido, ou qualquer combinação destes.[0138] In some embodiments, when the first party is the passenger terminal, the second party may be an unmanned vehicle, the passenger may activate the alert button on a user interface of the passenger terminal in case of emergency. When the alert button is activated, the unmanned vehicle may carry out actions, including, for example, sending a signal, sounding a warning signal, or activating an emergency brake, or the like, or any combination thereof.

[0139] Como outro exemplo, quando a primeira parte é o terminal do motorista, o motorista poderá solicitar ajuda, clicando no botão de alerta definido em uma interface do usuário do terminal do motorista. A informação de emergência poderá incluir informação de identidade do passageiro. Quando o botão de alerta está ativado, o servidor de computador pode receber a informação de emergência do terminal do motorista e enviar a informação de emergência para um terminal alvo. A informação de emergência poderá incluir a informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de licença de registro) do veículo, o local da ocorrência da emergência, a informação de identidade do passageiro ou similar, ou qualquer combinação destes. O local da ocorrência da emergência poderá ser o local do terminal do motorista quando o botão de alerta estiver ativado. Além disso, a informação de identidade do passageiro pode incluir um nome, informação de contato, uma foto do passageiro ou similar, ou qualquer combinação destes. O passageiro poderá ser facilmente encontrado quando a segurança do motorista estiver sob ameaça do passageiro. Quando o motorista perceber o perigo, o motorista poderá clicar no botão de alerta para enviar a informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de licença de registro) do veículo, o local da ocorrência da emergência ou semelhante ao computador servidor e/ou o centro de dados da agência de segurança pública. O motorista poderá receber suporte com base no botão alterar, e a segurança do motorista poderá ser melhorada.[0139] As another example, when the first party is the driver terminal, the driver may request help by clicking the alert button defined in a user interface of the driver terminal. Emergency information may include passenger identity information. When the alert button is activated, the computer server can receive the emergency information from the driver terminal and send the emergency information to a target terminal. Emergency information may include registered identification information (e.g., registration license plate) of the vehicle, the location of the emergency, passenger or similar identity information, or any combination thereof. The location of the emergency may be the location of the driver's terminal when the alert button is activated. Additionally, passenger identity information may include a name, contact information, a photo of the passenger or similar, or any combination thereof. The passenger can be easily found when the driver's safety is under threat from the passenger. When the driver notices the danger, the driver can click the alert button to send the registered identification information (e.g. registration license plate) of the vehicle, the location of the emergency occurrence or similar to the server computer and/or the public security agency's data center. The driver can receive support based on the change button, and driver safety can be improved.

[0140] Em algumas formas de concretização, o passageiro pode enviar uma mensagem para um contato predefinido antes da ocorrência de uma emergência. A mensagem pode incluir informação sobre a informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de registro) do veículo, uma posição em tempo real do veículo, uma foto do motorista, uma imagem do veículo ou similar, ou qualquer combinação destes. Para melhorar ainda mais a segurança do passageiro e dissipar o motivo criminoso do motorista, o passageiro poderá enviar a mensagem aos contatos predefinidos através do terminal de passageiros durante o processo de condução. Em algumas concretizações, o passageiro poderá predefinir contatos e/ou selecionar contatos de acordo com a necessidade. O terminal de passageiro poderá enviar a mensagem para os contatos predefinidos em uma forma de link HTML5 associada à informação de identificação registrada (por exemplo, a placa de registro) do veículo e/ou a posição em tempo real do veículo. Os contatos predefinidos (por exemplo, um terminal alvo) podem obter a mensagem e clicar no link HTML5 para verificar a posição em tempo real do veículo associado ao passageiro.[0140] In some embodiments, the passenger may send a message to a predefined contact before an emergency occurs. The message may include information about the registered identification information (e.g., the registration plate) of the vehicle, a real-time position of the vehicle, a photo of the driver, an image of the vehicle or similar, or any combination thereof. To further improve passenger safety and dispel the driver's criminal motive, the passenger can send the message to predefined contacts through the passenger terminal during the driving process. In some embodiments, the passenger will be able to predefine contacts and/or select contacts according to need. The passenger terminal may send the message to the predefined contacts in an HTML5 link form associated with the registered identification information (e.g. the registration plate) of the vehicle and/or the real-time position of the vehicle. Predefined contacts (e.g. a target terminal) can obtain the message and click the HTML5 link to check the real-time position of the vehicle associated with the passenger.

[0141] Deve notar-se que, em algumas formas de concretização, a etapa (830) e a etapa (840) podem não ser necessárias. Alternativamente, ao confirmar uma ocorrência de emergência, o primeiro terminal de usuário pode enviar automaticamente o alerta de emergência para um ou mais terminais de destino sem enviar um sinal de confirmação de emergência para o servidor do computador. Por exemplo, quando a primeira parte percebe o perigo, a primeira parte poderá clicar no botão de alerta mostrado em uma interface do usuário do primeiro terminal de usuário, então o primeiro terminal de usuário poderá enviar a informação de emergência (por exemplo, informação de identificação registrada do veículo, local da ocorrência da emergência, etc.) para o(s) terminal(is) alvo.[0141] It should be noted that, in some embodiments, step (830) and step (840) may not be necessary. Alternatively, upon confirming an emergency occurrence, the first user terminal may automatically send the emergency alert to one or more destination terminals without sending an emergency confirmation signal to the computer server. For example, when the first party perceives the danger, the first party may click the alert button shown on a user interface of the first user terminal, then the first user terminal may send the emergency information (e.g., emergency information) registered vehicle identification, location of emergency occurrence, etc.) for the target terminal(s).

[0142] Em algumas formas de concretização, uma ou mais partes da transação de transporte podem seguir uma ou mais instruções para solicitar ajuda, e/ou cancelar pedido de ajuda. A(s) instrução(ões) pode(m) ser exibida(s) em uma interface de usuário de um aplicativo instalado em um terminal de usuário. Em algumas formas de concretização, a exibição da instrução pode ser iniciada pelo servidor do computador. Alternativamente, a parte pode chamar automaticamente a interface do usuário para exibir a(s) instrução(ões). Conforme ilustrado abaixo, os detalhes da(s) instrução(s) estão descritos na figura 9-A até a figura 9-C.[0142] In some embodiments, one or more parties to the transportation transaction may follow one or more instructions to request help, and/or cancel a request for help. The instruction(s) may be displayed in a user interface of an application installed on a user terminal. In some embodiments, display of the instruction may be initiated by the computer server. Alternatively, the party may automatically call the user interface to display the instruction(s). As illustrated below, the details of the instruction(s) are described in figure 9-A to figure 9-C.

[0143] A figura 9-A é uma vista primária de uma interface de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte on-line para exibir informação de tutorial de alerta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. Conforme mostrado na figura 9-A, a interface pode exibir uma camada de máscara cinza e, após a camada de máscara cinza, pode exibir uma caixa de diálogo da informação do tutorial de alerta. A informação do tutorial de alerta pode incitar o usuário a vibrar o terminal do usuário (ou seja, o telefone inteligente) em caso de emergência durante uma rota de condução do serviço de transporte. Quando o usuário vibra o terminal do usuário, a interface pode pular para uma interface de um botão de alerta, como mostrado na figura 9-B.[0143] Figure 9-A is a primary view of an exemplary user interface of the online transportation service platform for displaying alert tutorial information in accordance with some embodiments of the present description. As shown in Figure 9-A, the interface can display a gray mask layer, and after the gray mask layer, it can display an alert tutorial information dialog box. The alert tutorial information may prompt the user to vibrate the user terminal (i.e., the smart phone) in case of an emergency during a transportation service driving route. When the user vibrates the user terminal, the interface may jump to a one-button alert interface, as shown in Figure 9-B.

[0144] A figura 9-B é um diagrama de variação de uma interface de usuário exemplificative que exibe um botão de alerta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. A seção superior da interface pode ser uma área de exibição que mostra imediatamente uma informação correspondente ao alerta e a seção inferior da interface pode exibir o botão de alerta. Em algumas formas de concretização, a interface pode exibir uma mensagem de aviso para lembrar a parte não ativar o botão de alerta em uma situação não emergencial. Em situação de emergência, quando a parte clica no botão de alerta, a interface pode pular para uma interface que exiba informação de ajuda on-line, como mostrado na figura 9-C.[0144] Figure 9-B is a variation diagram of an exemplary user interface that displays an alert button in accordance with some embodiments of the present description. The upper section of the interface may be a display area that immediately shows information corresponding to the alert, and the lower section of the interface may display the alert button. In some embodiments, the interface may display a warning message to remind the party not to activate the alert button in a non-emergency situation. In an emergency situation, when the party clicks the alert button, the interface can jump to an interface that displays online help information, as shown in Figure 9-C.

[0145] A figura 9-C é um diagrama de variação de uma interface de usuário exemplificative que exibe informação de ajuda on-line de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. A parte superior da interface pode ser uma área de exibição que mostra as opções de modo de ajuda. Quando a parte seleciona uma das opções do modo de ajuda, o terminal do usuário pode transmitir a informação de viagem e/ou informação de emergência correspondente ao usuário para um terminal alvo, sendo que o terminal alvo pode ser predeterminado pela parte ou selecionado pela parte nas opções do modo de ajuda, ou seja, o usuário pode solicitar ajuda a um terceiro associado ao terminal alvo. Em algumas formas de concretização, a interface do usuário pode fornecer uma função de cancelamento de ajuda para a parte. A seção inferior da interface pode exibir um botão de cancelamento. Quando o usuário clicar no botão cancelar, o usuário pode cancelar o pedido de ajuda.[0145] Figure 9-C is a variation diagram of an exemplary user interface that displays online help information in accordance with some embodiments of the present description. The top of the interface may be a display area that shows help mode options. When the party selects one of the help mode options, the user terminal may transmit travel information and/or emergency information corresponding to the user to a target terminal, and the target terminal may be predetermined by the party or selected by the party. in the help mode options, that is, the user can request help from a third party associated with the target terminal. In some embodiments, the user interface may provide a help cancellation function for the party. The bottom section of the interface may display a cancel button. When the user clicks the cancel button, the user can cancel the help request.

[0146] Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode enviar uma rota de condução para uma primeira parte e/ou uma segunda parte de uma transação de transporte quando um veículo alvo está sendo guiado da posição de partida para o local de destino. Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode enviar uma rota de condução para um terminal de motorista quando o motorista estiver dirigindo o veículo alvo para uma posição de coleta para coletar um passageiro. Em algumas formas de concretização, o terminal do motorista pode transmitir o percurso de condução ao motorista. Portanto, uma ou mais partes podem ouvir uma transmissão para confirmar que ele ou ela podem estar em rota sem assistir a uma rota de navegação exibida em uma interface de usuário de um aplicativo instalado em um terminal de usuário. Conforme ilustrado abaixo, o processo detalhado é descrito na figura 10.[0146] In some embodiments, the computer server may send a driving route for a first party and/or a second party of a transportation transaction when a target vehicle is being guided from the starting position to the destination location. . In some embodiments, the computer server may send a driving route to a driver terminal when the driver is driving the target vehicle to a pickup position to collect a passenger. In some embodiments, the driver terminal may transmit the driving route to the driver. Therefore, one or more parties may listen to a transmission to confirm that he or she may be en route without watching a navigation route displayed in a user interface of an application installed on a user terminal. As illustrated below, the detailed process is described in figure 10.

[0147] A figura 10 é um fluxograma de um método e/ou processo exemplificative para enviar uma rota de condução POI para uma primeira parte e/ou uma segunda parte de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O processo e/ou método pode ser operado por um servidor de computador (por exemplo, o servidor (110)) de uma plataforma de serviço de transporte on-line do sistema de serviço por demanda (100). Por exemplo, o método e/ou processo pode ser implementado como um conjunto de instruções e armazenados em pelo menos um meio de armazenamento da plataforma. Pelo menos um processador de um servidor de computador da plataforma pode se comunicar com o meio de armazenamento e executar o conjunto de instruções para executar as seguintes etapas.[0147] Figure 10 is a flowchart of an exemplary method and/or process for sending a POI conduction route to a first party and/or a second party in accordance with some embodiments of the present description. The process and/or method may be operated by a computer server (e.g., the server (110)) of an online transportation service platform of the on-demand service system (100). For example, the method and/or process may be implemented as a set of instructions and stored on at least one platform storage medium. At least one processor of a computer server of the platform may communicate with the storage medium and execute the set of instructions to perform the following steps.

[0148] Na etapa (1010), o servidor de computador pode predefinir uma base de dados POI e categorizar informação de POI. A base de dados POI pode incluir um ou mais POIs. Um POI pode se referir a um ponto de interesse, incluindo um edifício ou uma estrada, por exemplo, um shopping center, um parque, uma escola, um hospital, um hotel, um restaurante, um supermercado, uma atração turística, um marco, ou similares, ou qualquer combinação destes. Cada POI pode ter informações de POI correspondentes. A informação de POI de um POI pode referir-se a informações relativas ao POI, incluindo, por exemplo, um nome POI, uma posição POI, uma orientação POI ou similar, ou qualquer combinação destes. Apenas a título de exemplo, na cidade de Nova York, um nome POI pode ser Times Square, uma posição de POI pode ser a localização geográfica de Times Square, uma orientação POI pode ser o sul de Times Square.[0148] In step (1010), the computer server may predefine a POI database and categorize POI information. The POI database may include one or more POIs. A POI may refer to a point of interest, including a building or a road, for example, a shopping center, a park, a school, a hospital, a hotel, a restaurant, a supermarket, a tourist attraction, a landmark, or similar, or any combination thereof. Each POI can have corresponding POI information. The POI information of a POI may refer to information relating to the POI, including, for example, a POI name, a POI position, a POI orientation or the like, or any combination thereof. Just by way of example, in New York City, a POI name might be Times Square, a POI position might be the geographic location of Times Square, a POI orientation might be south of Times Square.

[0149] Em algumas formas de concretização, o servidor de computador pode obter a informação POI dentro de uma região adequada, por exemplo, um bairro, uma cidade, um distrito, um país ou similar, ou qualquer combinação destes. A informação de POI pode ser obtida por coleta manual, uploads de pacotes, coleta de visão de rua, coleta de dados via satélite ou similares, ou qualquer combinação destes. Em algumas concretizações, o servidor do computador pode atualizar a informação de POI com base em informação de feedback temporária (por exemplo, o solicitante (130), o terminal de provedor (140), etc.). O servidor do computador pode predefinir uma base de dados POI com base na informação POI obtida. A base de dados POI pode incluir informação de POI de um ou mais POIs.[0149] In some embodiments, the computer server may obtain the POI information within a suitable region, for example, a neighborhood, a city, a district, a country or the like, or any combination thereof. POI information may be obtained by manual collection, packet uploads, street view collection, satellite data collection or the like, or any combination thereof. In some embodiments, the computer server may update POI information based on temporary feedback information (e.g., the requester (130), the provider terminal (140), etc.). The computer server may predefine a POI database based on the obtained POI information. The POI database may include POI information from one or more POIs.

[0150] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode categorizar a informação POI na base de dados POI. O servidor do computador pode categorizar a informação POI com base em uma rota de condução. Uma estrada pode ter duas direções. Ao longo de diferentes direções da estrada, pode haver diferentes informações de POI. Em algumas concretizações, a informação de POI na mesma direção da estrada pode ser considerada como a mesma categoria. Em algumas concretizações, podem existir vários POIs em uma estrada, mas a informação do POI pode ser distinta em diferentes direções para a frente. Por exemplo, pode haver cinco POIs denominados A, B, C, D e E em uma estrada que se estende ao longo da direção norte-sul. Quando a direção para a frente do motorista é do norte para o sul, o POI pode ser A, B e D dentro de um alcance visível do motorista de um lado da estrada (por exemplo, no lado direito da direção para a frente, ou seja, o lado oeste da estrada); Quando a direção para a frente do motorista é do sul para o norte na mesma estrada, o POI pode ser C e E dentro de um alcance visível do motorista no outro lado da estrada (por exemplo, no lado direito da direção para a frente, ou seja, no lado leste da estrada). Em algumas formas de concretização, uma orientação POI, pode incluir uma via de porta de um POI, um canto de um POI, um lado da direção para frente do motorista, um lado oposto da direção para frente do motorista, uma posição diagonalmente oposta de um POI ou similar, ou qualquer combinação destes. Por exemplo, o portão leste da universidade Peking, o lado norte do bairro de Zhong Guancun, ou algo parecido.[0150] In some embodiments, the computer server may categorize the POI information in the POI database. The computer server can categorize POI information based on a driving route. A road can have two directions. Along different road directions, there may be different POI information. In some embodiments, POI information in the same direction of the road can be considered as the same category. In some embodiments, there may be multiple POIs on a road, but the POI information may be distinct in different forward directions. For example, there may be five POIs named A, B, C, D, and E on a road that runs along the north-south direction. When the driver's forward direction is north to south, the POI may be A, B, and D within visible range of the driver on one side of the road (e.g., on the right side of the forward direction, or i.e. the west side of the road); When the driver's forward direction is from south to north on the same road, the POI may be C and E within visible range of the driver on the other side of the road (e.g. on the right side of the forward direction, i.e. on the east side of the road). In some embodiments, a POI orientation may include a doorway of a POI, a corner of a POI, a side of the driver's forward direction, a side opposite of the driver's forward direction, a diagonally opposite position of a POI or similar, or any combination thereof. For example, the east gate of Peking university, the north side of Zhong Guancun neighborhood, or something like that.

[0151] Na etapa (1020), o servidor do computador pode iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte. A primeira parte e/ou a segunda parte podem ser uma das partes acima mencionadas. Por exemplo, a primeira parte pode ser um passageiro, e a segunda parte pode ser um motorista. O servidor do computador pode iniciar a transação de transporte com base em uma solicitação de serviço enviada pelo passageiro. A solicitação de serviço pode incluir uma posição de partida desejada e uma posição de destino.[0151] In step (1020), the computer server may initiate a transport transaction between a first party and a second party. The first part and/or the second part may be one of the above-mentioned parts. For example, the first party could be a passenger, and the second party could be a driver. The computer server can initiate the transportation transaction based on a service request sent by the passenger. The service request may include a desired starting position and a destination position.

[0152] Na etapa (1025), o servidor do computador pode determinar uma posição de retirada. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode determinar a posição de coleta como a posição de partida desejada do passageiro, uma posição atual do passageiro, uma posição atual do motorista ou similar. Em algumas formas de concretização, a posição de coleta pode ser determinada como um POI dentro de um intervalo pré-determinado (por exemplo, o POI mais próximo) da posição de partida desejada do passageiro, da posição atual do passageiro, da posição atual do motorista ou similar. Em algumas concretizações, a informação de POI do POI mais próximo pode ser específica o suficiente para direcionar a primeira parte e/ou a segunda parte para a posição de coleta. Caso contrário, ela poderá interferir negativamente na experiência do passageiro, causar a retirada da transação de transporte ou reduzir a renda de um motorista. Em algumas formas de concretização, a posição de coleta pode incluir a informação POI, por exemplo, um nome do POI, uma coordenada de posição do POI, uma orientação correspondente ao POI, ou semelhante, ou qualquer combinação dos mesmos.[0152] In step (1025), the computer server may determine a pickup position. In some embodiments, the computer server may determine the pickup position as the desired starting position of the passenger, a current position of the passenger, a current position of the driver, or the like. In some embodiments, the pickup position may be determined as a POI within a predetermined range (e.g., the closest POI) of the passenger's desired departure position, the passenger's current position, the passenger's current position, and the passenger's current position. driver or similar. In some embodiments, the POI information of the nearest POI may be specific enough to direct the first party and/or the second party to the collection position. Otherwise, it could negatively interfere with the passenger experience, cause withdrawal from the transportation transaction, or reduce a driver's income. In some embodiments, the collection position may include POI information, for example, a name of the POI, a position coordinate of the POI, an orientation corresponding to the POI, or the like, or any combination thereof.

[0153] Na etapa (1030), o servidor do computador pode obter uma primeira rota de navegação direcionando a primeira parte (por exemplo, um passageiro) para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a primeira rota de navegação pode ser uma rota a partir da posição de partida do passageiro ou a posição atual do passageiro para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a primeira rota de navegação pode ser uma rota com uma distância de caminhada relativamente curta, ou um tempo de caminhada relativamente curto. O servidor do computador pode enviar a primeira rota de navegação para um terminal de usuário da primeira parte. O terminal de usuário da primeira parte pode exibir a primeira rota de navegação e a primeira rota de navegação pode orientar a primeira parte para a posição de coleta.[0153] In step (1030), the computer server may obtain a first navigation route by directing the first party (e.g., a passenger) to the pickup position. In some embodiments, the first navigation route may be a route from the passenger's starting position or the passenger's current position to the pickup position. In some embodiments, the first navigation route may be a route with a relatively short walking distance, or a relatively short walking time. The computer server may send the first navigation route to a user terminal of the first party. The user terminal of the first party may display the first navigation route and the first navigation route may guide the first party to the pickup position.

[0154] Na etapa (1040), o servidor do computador pode obter uma segunda rota de navegação direcionando a segunda parte (por exemplo, um motorista) para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota a partir da posição atual do motorista para a posição de coleta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota com um tempo de condução relativamente curto, uma distância de condução relativamente curta. Em algumas formas de concretização, a segunda rota de navegação pode ser uma rota evitando o congestionamento rodoviário. O servidor do computador pode enviar a segunda rota de navegação para um terminal de usuário da segunda parte. O terminal de usuário da segunda parte pode exibir a segunda rota de navegação e a segunda rota de navegação pode orientar a segunda parte para a posição de coleta.[0154] In step (1040), the computer server may obtain a second navigation route by directing the second party (e.g., a driver) to the pickup position. In some embodiments, the second navigation route may be a route from the driver's current position to the pickup position. In some embodiments, the second navigation route may be a route with a relatively short driving time, a relatively short driving distance. In some embodiments, the second navigation route may be a route avoiding road congestion. The computer server may send the second navigation route to a user terminal of the second party. The user terminal of the second party may display the second navigation route and the second navigation route may guide the second party to the pickup position.

[0155] Em algumas formas de concretização, a primeira (ou segunda) rota de navegação pode ter um ou mais POIs diferentes da posição de coleta. Quando a primeira (ou segunda) parte avança ao longo da primeira (ou segunda) rota de navegação, o servidor do computador pode enviar informações sobre o nome do POI(s), se precisa mudar de direção e / ou quando mudar a direção para a primeira (ou segunda) parte. Em algumas concretizações, o terminal de usuário associado à primeira (ou segunda) parte pode transmitir a rota de navegação. Assim, a primeira (ou segunda) parte pode não precisar assistir a rota de condução mostrada no terminal do usuário.[0155] In some embodiments, the first (or second) navigation route may have one or more POIs different from the pickup position. When the first (or second) party moves along the first (or second) navigation route, the computer server can send information about the name of the POI(s), whether it needs to change direction, and/or when to change direction to the first (or second) part. In some embodiments, the user terminal associated with the first (or second) party may transmit the navigation route. Thus, the first (or second) party may not need to watch the driving route shown on the user's terminal.

[0156] Na etapa (1050), o servidor do computador pode obter uma terceira via de condução POI direcionando a segunda parte (por exemplo, o motorista) para a posição de destino. Uma rota de condução de POI pode incluir um ou mais POIs. Em algumas formas de concretização, a terceira via de condução POI pode ser uma rota de uma posição atual do motorista para a posição de destino. Em algumas formas de concretização, a terceira via de condução POI pode ser uma rota da posição de coleta para a posição de destino. Em algumas concretizações, a primeira parte e/ou a segunda parte podem alterar a posição de destino da transação de transporte, e o servidor do computador pode atualizar a terceira rota de condução de POI com base na posição de destino alterada. Em algumas concretizações, o servidor de computador pode enviar a terceira rota de direção de POI para o(s) terminal(is) do usuário da primeira parte e/ou a segunda parte. O(s) terminal(is) do(s) usuário(s) da primeira parte e/ou a segunda parte podem exibir a terceira rota de condução de POI. A primeira parte e/ou a segunda parte pode optar por assistir a terceira rota de condução de POI a qualquer momento que ele ou ela quiser.[0156] In step (1050), the computer server may obtain a third POI driving path by directing the second party (e.g., the driver) to the destination position. A POI driving route can include one or more POIs. In some embodiments, the third driving route POI may be a route from a current position of the driver to the destination position. In some embodiments, the third POI conduction route may be a route from the pickup position to the destination position. In some embodiments, the first party and/or the second party may change the destination position of the transportation transaction, and the computer server may update the third POI driving route based on the changed destination position. In some embodiments, the computer server may send the third POI steering route to the user terminal(s) of the first party and/or the second party. The terminal(s) of the user(s) of the first party and/or the second party may display the third POI driving route. The first party and/or the second party may choose to watch the third POI driving route at any time he or she wants.

[0157] Em algumas formas de concretização, um ou mais POIs na terceira rota de condução de POI podem ser predeterminados pela primeira parte e/ou pela segunda parte, e o servidor de computador pode determinar a terceira rota de condução de POI com base no POI(s) predeterminado(s). Por exemplo, a primeira parte (por exemplo, um turista) pode desejar que a terceira rota de condução de POI passe por uma ou mais atrações turísticas. Como outro exemplo, a primeira parte (por exemplo, um passageiro) pode predeterminar um ou mais POIs onde o passageiro deseja parar, se encontrar com alguém ou pegar um pacote. Em algumas concretizações, o POI(s) pode ser predeterminado pela primeira parte quando a primeira parte envia a solicitação de serviço. Em algumas formas de concretização, o(s) POI(s) podem ser predeterminados pela segunda parte quando a segunda parte aceita a solicitação de serviço.[0157] In some embodiments, one or more POIs in the third POI driving route may be predetermined by the first party and/or the second party, and the computer server may determine the third POI driving route based on the Default POI(s). For example, the first party (e.g., a tourist) may want the third POI driving route to pass through one or more tourist attractions. As another example, the first party (e.g., a passenger) may predetermine one or more POIs where the passenger wants to stop, meet someone, or pick up a package. In some embodiments, the POI(s) may be predetermined by the first party when the first party sends the service request. In some embodiments, the POI(s) may be predetermined by the second party when the second party accepts the service request.

[0158] Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode determinar uma ou mais rotas de condução de POI. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode determinar uma rota ótima entre as rotas de condução de POI como a terceira rota de condução de POI para a primeira parte e/ou a segunda parte. A rota ótima pode ser determinada com base na informação atual sobre condições de trânsito. Em algumas concretizações, o servidor do computador pode enviar as rotas de condução de POI para a primeira parte e / ou a segunda parte, e a primeira parte e/ou a segunda parte podem selecionar uma rota ótima como a terceira rota de condução de POI.[0158] In some embodiments, the computer server may determine one or more POI conduction routes. In some embodiments, the computer server may determine an optimal route among the POI driving routes as the third POI driving route for the first party and/or the second party. The optimal route can be determined based on current information about traffic conditions. In some embodiments, the computer server may send the POI driving routes to the first party and/or the second party, and the first party and/or the second party may select an optimal route as the third POI driving route. .

[0159] Em algumas concretizações, quando o veículo alvo está dirigindo na terceira rota de condução do POI, o servidor do computador pode obter, com base na informação atual da condição de tráfego (por exemplo, pode haver um engarrafamento na terceira rota de condução do POI), uma quarta rota de condução POI de uma posição atual do veículo alvo para a posição de destino. O servidor do computador pode enviar uma mensagem para o(s) terminal(is) do(s) usuário(s) da primeira parte e/ou a segunda parte para perguntar se irá optar por alterar a terceira rota de condução de POI para a quarta rota de condução de POI.[0159] In some embodiments, when the target vehicle is driving on the third driving route of the POI, the computer server may obtain, based on the current traffic condition information (for example, there may be a traffic jam on the third driving route of POI), a fourth POI driving route from a current position of the target vehicle to the target position. The computer server may send a message to the terminal(s) of the first party user(s) and/or the second party to ask whether it will choose to change the third POI driving route to the fourth POI driving route.

[0160] Na etapa (1060), o servidor do computador pode monitorar uma posição em tempo real da primeira parte e/ou da segunda parte. O(s) terminal(is) do(s) usuário(s) da primeira parte e/ou a segunda parte podem enviar automaticamente a posição em tempo real para o servidor do computador em tempo real. O servidor do computador pode obter a posição em tempo real da primeira parte e/ou a segunda parte para determinar se a primeira parte e/ou a segunda parte estão se movendo para perto de um POI na terceira rota de condução de POI.[0160] In step (1060), the computer server may monitor a real-time position of the first party and/or the second party. The terminal(s) of the user(s) of the first party and/or the second party can automatically send the real-time position to the real-time computer server. The computer server may obtain the real-time position of the first party and/or the second party to determine whether the first party and/or the second party are moving close to a POI on the third POI driving route.

[0161] Na etapa (1070), o computador pode enviar a terceira rota de condução de POI para a primeira parte e/ou a segunda parte com base na posição em tempo real da primeira parte e/ou da segunda parte. Em algumas formas de concretização, quando a posição em tempo real da primeira parte e/ou a segunda parte está dentro de uma distância pré- determinada de um POI (por exemplo, um POI mais próximo da posição em tempo real), o servidor do computador pode enviar a terceira rota de condução de POI para a primeira parte e/ou a segunda parte. Em algumas formas de concretização, a distância predeterminada pode estar dentro de uma faixa visível do motorista (por exemplo, 70 metros, 80 metros etc.). Em algumas formas de concretização, a terceira via de condução de POI pode dirigir a segunda parte (por exemplo, o motorista) para a posição de destino. Em algumas formas de concretização, a terceira via de condução POI pode direcionar a segunda parte para um ou mais ponto(s) intermediário(s) pré- determinados. Em algumas formas de concretização, o servidor do computador pode enviar informações sobre o nome do POI(s), caso seja necessário mudar a direção e/ou quando mudar a direção para a primeira e/ou segunda parte. Em algumas formas de concretização, o terminal de usuário associado com a primeira e/ou segunda parte pode transmitir a terceira rota de condução de POI. Ao ouvir a transmissão da terceira rota de condução de POI, a primeira parte e / ou a segunda parte não precisar assistir a terceira rota de condução de POI exibida no(s) terminal(is) do usuário.[0161] In step (1070), the computer may send the third POI driving route to the first party and/or the second party based on the real-time position of the first party and/or the second party. In some embodiments, when the real-time position of the first party and/or the second party is within a predetermined distance from a POI (e.g., a POI closest to the real-time position), the server of the computer can send the third POI driving route to the first party and/or the second party. In some embodiments, the predetermined distance may be within a visible range of the driver (e.g., 70 meters, 80 meters, etc.). In some embodiments, the third POI driving route may direct the second party (e.g., the driver) to the destination position. In some embodiments, the third POI conduction route may direct the second part to one or more predetermined intermediate point(s). In some embodiments, the computer server may send information about the name of the POI(s) if it is necessary to change direction and/or when changing direction to the first and/or second party. In some embodiments, the user terminal associated with the first and/or second party may transmit the third POI conduction route. When listening to the broadcast of the third POI driving route, the first party and/or the second party need not watch the third POI driving route displayed on the user's terminal(s).

[0162] Deve notar-se que, em algumas formas de concretização, a etapa (1030) e/ou a etapa (1040) podem não ser necessárias. Por exemplo, quando uma posição atual da primeira parte pode ser a mesma que a posição de coleta, a etapa (1030) pode ser omitida. Como outro exemplo, quando uma posição atual da segunda parte pode ser a mesma que a posição de coleta, a etapa (1040) pode ser omitido. Os exames relativos ao envio de uma rota de condução POI podem ser ilustrados na figura 11-A e figura 11 -B.[0162] It should be noted that, in some embodiments, step (1030) and/or step (1040) may not be necessary. For example, when a current position of the first part may be the same as the pickup position, step (1030) may be omitted. As another example, when a current position of the second part may be the same as the pickup position, step (1040) may be omitted. The examinations related to sending a POI driving route can be illustrated in figure 11-A and figure 11-B.

[0163] A figura 11-A é uma vista primária de uma interface interativa de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte online para exibir um mapa incluindo uma posição de coleta de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O servidor do computador pode obter a posição atual (por exemplo, Universidade de Línguas e Cultura de Pequim (Beijing Language and Culture University - BLCU) da primeira parte (por exemplo, o passageiro). E o servidor do computador pode determinar um POI (por exemplo, o portão sul da BLCU) como uma posição recomendada para a primeira parte com base na posição atual da primeira parte. Em algumas formas de cobretização, o servidor do computador pode obter uma primeira rota de navegação a partir da posição atual da primeira parte para a posição de coleta recomendada (por exemplo, de BLCU para porta sul BLCU). O servidor do computador pode enviar a posição de coleta recomendada e/ou a primeira rota de navegação para o terminal do usuário da primeira parte. A interface do usuário de um aplicativo instalado no terminal do usuário da primeira parte pode exibir o mapa mostrando a posição atual da primeira parte, a posição recomendada e/ou a primeira rota de navegação (não mostrada). Em alguns compromissos, a posição atual da primeira parte, a posição recomendada de coleta e/ou a primeira rota de navegação podem ser destacadas (por exemplo, mostradas em cores diferentes, em diferentes tipos de letra ou tamanhos, em diferentes marcações etc.).[0163] Figure 11-A is a primary view of an exemplary interactive user interface of the online transportation service platform for displaying a map including a pickup position in accordance with some embodiments of the present description. The computer server can obtain the current position (e.g. Beijing Language and Culture University - BLCU) of the first party (e.g. the passenger). And the computer server can determine a POI ( for example, the south gate of the BLCU) as a recommended position for the first party based on the current position of the first party. In some forms of copperization, the computer server may obtain a first navigation route from the current position of the first party. party to the recommended pickup position (e.g., from BLCU to BLCU south port). The computer server may send the recommended pickup position and/or the first navigation route to the user terminal of the first party. user of an application installed on the first party user's terminal can display the map showing the first party's current position, the recommended position and/or the first navigation route (not shown). , the recommended pickup position and/or the first navigation route may be highlighted (e.g. shown in different colors, in different fonts or sizes, in different markings, etc.).

[0164] A primeira rota de navegação pode orientar a primeira parte para a posição de coleta. Em algumas concretizações, a segunda parte (por exemplo, o motorista) pode não estar familiarizada com a posição atual da primeira parte, mas pode encontrar a posição de coleta recomendada mais facilmente. Ao determinar a posição de coleta recomendada, a segunda parte pode não precisar ir para a posição atual da primeira parte, ou mesmo confirmar a posição atual com a primeira parte através de uma(s) comunicação(ões) telefônica(s). Assim, a segunda parte pode coletar a primeira parte mais facilmente, o tempo de espera da primeira parte pode ser reduzido e a taxa de cancelamento pode ser controlada de forma correspondente.[0164] The first navigation route may guide the first party to the pickup position. In some embodiments, the second party (e.g., the driver) may not be familiar with the current position of the first party, but may find the recommended pickup position more easily. When determining the recommended pickup position, the second party may not need to go to the first party's current position, or even confirm the current position with the first party through telephone communication(s). Thus, the second party can collect the first party more easily, the waiting time of the first party can be reduced, and the cancellation rate can be controlled accordingly.

[0165] A figura 11-B é uma vista primária de uma interface interativa de usuário exemplificative da plataforma de serviço de transporte online para exibir um mapa incluindo uma parte de uma rota de condução de POI de acordo com algumas formas de concretização da presente descrição. O terminal de usuário do motorista pode exibir a rota de condução POI no mapa. Em algumas formas de concretização, a rota de condução de POI mostrada na figura 11 -B pode ser parte da primeira rota de navegação, da segunda rota de navegação ou da terceira rota de direção de POI. Conforme mostrado na figura 11-B, a rota de direção do POI pode ser destacada por uma ou mais setas e a (s) seta (s) podem indicar uma direção para a frente. Quando o motorista estiver indo para a frente ao longo da rota de condução de POI, o computador pode controlar uma posição em tempo real do motorista (por exemplo, o ponto A na figura 11-B). Quando a posição em tempo real estiver dentro de um intervalo predeterminado (por exemplo, 80 metros) de um POI seguinte (por exemplo, o Hospital Dianli), o servidor do computador pode enviar a rota de condução do POI para o motorista (por exemplo, vire à direita no portão dianteiro do Hospital Dianli depois de 80 metros). O terminal do motorista pode transmitir a rota de condução do POI para o motorista. Assim, o motorista pode não precisar assistir a rota de condução mostrada no terminal do usuário. Deve notar-se que, além de informações de condução e informações de distância, o servidor do computador pode enviar uma orientação de POI específica (por exemplo, o portão da frente do Hospital Dianli ilustrado acima) ao motorista. Portanto, o motorista pode determinar onde mudara direção com mais facilidade e precisão, especialmente quando há duas ou mais interseções próximas uma da outra.[0165] Figure 11-B is a primary view of an exemplary interactive user interface of the online transportation service platform for displaying a map including a portion of a POI driving route in accordance with some embodiments of the present description. . The driver's user terminal can display the POI driving route on the map. In some embodiments, the POI driving route shown in Figure 11-B may be part of the first navigation route, the second navigation route, or the third POI driving route. As shown in Figure 11-B, the POI's driving route may be highlighted by one or more arrows, and the arrow(s) may indicate a forward direction. When the driver is going forward along the POI driving route, the computer can track a real-time position of the driver (for example, point A in Figure 11-B). When the real-time position is within a predetermined range (e.g., 80 meters) of a following POI (e.g., Dianli Hospital), the computer server can send the driving route of the POI to the driver (e.g., , turn right at the front gate of Dianli Hospital after 80 meters). The driver terminal can transmit the driving route of the POI to the driver. Thus, the driver may not need to watch the driving route shown on the user terminal. It should be noted that in addition to driving information and distance information, the computer server can send specific POI guidance (for example, the front gate of Dianli Hospital illustrated above) to the driver. Therefore, the driver can determine where to change direction more easily and accurately, especially when there are two or more intersections close to each other.

[0166] Sendo assim descrito os conceitos básicos, pode ser bastante aparente para os versados na técnica depois de ler esta descrição detalhada que a descrição detalhada anterior é apresentada apenas a título de exemplo e não é limitativa. Várias alterações, melhorias e modificações podem ocorrer e são destinadas aos versados na técnica, embora não expresso aqui. Essas alterações, melhorias e modificações devem ser sugeridas por esta descrição, e estão dentro do espírito e alcance das formas de concretização exemplificativas desta descrição.[0166] Having thus described the basic concepts, it may be quite apparent to those skilled in the art after reading this detailed description that the previous detailed description is presented by way of example only and is not limiting. Various changes, improvements and modifications may occur and are intended for those skilled in the art, although not expressed here. Such changes, improvements and modifications shall be suggested by this description, and are within the spirit and scope of the exemplary embodiments of this description.

[0167] Além disso, determinada terminologia foi utilizada para descrever as formas de concretização da presente descrição. Por exemplo, os termos "uma forma de concretização", "uma concretização" e / ou "algumas formas de concretização" significam que uma especificação particular, estrutura ou característica descrita em conexão com a forma de concretização está incluída em pelo menos uma forma de concretização da presente descrição. Por conseguinte, é enfatizado e deve ser apreciado que duas ou mais referências a "uma concretização" ou "uma forma de concretização" ou "uma concretização alternativa" em porções variáveis desta especificação não são necessariamente todas referentes à mesma concretização. Além disso, as características, estruturas ou características específicas podem ser combinadas como sendo adequadas em uma ou mais formas de concretização da presente descrição.[0167] Furthermore, certain terminology was used to describe the embodiments of the present description. For example, the terms "an embodiment", "an embodiment" and/or "some embodiment" mean that a particular specification, structure or feature described in connection with the embodiment is included in at least one form of embodiment. implementation of this description. Therefore, it is emphasized and should be appreciated that two or more references to "an embodiment" or "a form of embodiment" or "an alternative embodiment" in varying portions of this specification do not necessarily all refer to the same embodiment. Furthermore, specific features, structures or features may be combined as suitable in one or more embodiments of the present description.

[0168] Além disso, será apreciado por um versado na técnica, os aspectos da presente descrição podem ser ilustrados e descritos aqui em qualquer uma das várias classes ou contexto patenteáveis, incluindo qualquer processo útil, máquina, fabricação, ou composição da matéria, ou qualquer melhoria nova e útil da mesma. Consequentemente, aspectos da presente descrição podem ser implementados inteiramente em hardware, software (incluindo firmware, software residente, micro-código etc.) ou combinando software e implementação de hardware que geralmente podem ser aqui referidos como um "módulo”, "unidade", "componente", "dispositivo" ou "sistema". Além disso, aspectos da presente descrição podem assumir a forma de um produto de programa de computador incorporado em um ou mais meios legíveis por computador com um código de programa legível por computador nele integrado.[0168] Furthermore, it will be appreciated by one skilled in the art, aspects of the present disclosure may be illustrated and described herein in any of several patentable classes or contexts, including any useful process, machine, manufacture, or composition of matter, or any new and useful improvement thereof. Accordingly, aspects of the present disclosure may be implemented entirely in hardware, software (including firmware, resident software, microcode, etc.) or combining software and hardware implementation which may generally be referred to herein as a "module", "unit", "component", "device" or "system". Additionally, aspects of the present description may take the form of a computer program product embodied in one or more computer-readable media with computer-readable program code integrated therein.

[0169] Um meio de sinal legível por computador pode incluir um sinal de dados propagado com um código de programa legível por computador incorporado no mesmo, por exemplo, na banda base ou como parte de uma onda transportadora. Esse sinal propagado pode assumir uma variedade de formas, incluindo eletro-magnético, óptico ou semelhante, ou qualquer combinação adequada dos mesmos. Um meio de sinal legível por computador pode ser qualquer meio legível por computador que não seja um meio de armazenamento legível por computador e que possa se comunicar, propagar ou transportar um programa para uso por ou em conexão com um sistema de execução de instruções, aparelho ou dispositivo. O código de programa incorporado em um meio de sinal legível por computador pode ser transmitido usando qualquer meio apropriado, incluindo wireless, wireline, cabo de fibra óptica, RF ou similar, ou qualquer combinação adequada do anterior.[0169] A computer-readable signal medium may include a propagated data signal with a computer-readable program code incorporated therein, for example, in the baseband or as part of a carrier wave. This propagated signal may take a variety of forms, including electro-magnetic, optical or the like, or any suitable combination thereof. A computer-readable signal medium may be any computer-readable medium that is not a computer-readable storage medium and that can communicate, propagate, or transport a program for use by or in connection with an instruction execution system, apparatus or device. Program code embodied in a computer readable signal medium may be transmitted using any suitable means, including wireless, wireline, fiber optic cable, RF or similar, or any suitable combination of the foregoing.

[0170] O código de programa de computador para realizar operações dos aspectos da presente descrição pode ser escrito em qualquer combinação de uma ou mais linguagens de programação, incluindo uma linguagem de programação orientada a objetos, como Java, Scala, Smalltalk, Eiffel, JADE, Emerald , C++, C#, VB. NET, Python ou similares, linguagens de programação processuais convencionais, como a linguagem de programação "C", Visual Basic, Fortran 2003, Perl, COBOL 2002, PHP, ABAP, linguagens de programação dinâmicas como Python, Ruby e Groovy, ou outras linguagens de programação. O código do programa pode ser executado inteiramente no computador do usuário, em parte no computador do usuário, como um pacote de software autônomo, em parte no computador do usuário e em parte em um computador remoto ou inteiramente no computador ou servidor remoto. No último cenário, o computador remoto pode ser conectado ao computador do usuário através de qualquer tipo de rede, incluindo uma rede de área local (LAN) ou uma rede de área ampla (WAN), ou a conexão pode ser feita em um computador externo (por exemplo, através da Internet usando um Provedor de Serviços de Internet) ou em um ambiente de computação em nuvem ou oferecido como um serviço, tal como um Software as a Service (SaaS).[0170] Computer program code for performing operations of aspects of the present description may be written in any combination of one or more programming languages, including an object-oriented programming language such as Java, Scala, Smalltalk, Eiffel, JADE , Emerald , C++, C#, VB. NET, Python or similar, conventional procedural programming languages such as the "C" programming language, Visual Basic, Fortran 2003, Perl, COBOL 2002, PHP, ABAP, dynamic programming languages such as Python, Ruby and Groovy, or other languages of programming. The program code may run entirely on the user's computer, partly on the user's computer, as a stand-alone software package, partly on the user's computer and partly on a remote computer, or entirely on the remote computer or server. In the latter scenario, the remote computer can be connected to the user's computer through any type of network, including a local area network (LAN) or a wide area network (WAN), or the connection can be made to an external computer (for example, over the Internet using an Internet Service Provider) or in a cloud computing environment or offered as a service, such as Software as a Service (SaaS).

[0171] Além disso, a ordem indicada de elementos de processamento ou seqüências, ou a utilização de números, letras ou outras designações, portanto, não se destina a limitar os processos e métodos em qualquer ordem, exceto como pode ser especificado nas reivindicações. Embora a descrição acima aborde através de vários exemplos o que atualmente é considerado uma variedade de concretizações úteis da descrição, deve entender-se que tais detalhes são exclusivamente para esse propósito e que as reivindicações anexas não estão limitadas às formas de concretização divulgadas, mas, pelo contrário, destinam-se a abranger modificações e disposições equivalentes que estão dentro do espírito e alcance das formas de concretização divulgadas. Por exemplo, embora a implementação de vários componentes descritos acima possa ser incorporada em um dispositivo de hardware, ela também pode ser implementada como uma solução de software, por exemplo, uma instalação em um servidor existente ou dispositivo móvel.[0171] Furthermore, the indicated order of processing elements or sequences, or the use of numbers, letters or other designations, therefore, is not intended to limit the processes and methods in any order, except as may be specified in the claims. Although the above description addresses by various examples what are currently considered to be a variety of useful embodiments of the description, it is to be understood that such details are solely for this purpose and that the appended claims are not limited to the disclosed embodiments, but, rather, they are intended to encompass modifications and equivalent provisions that are within the spirit and scope of the disclosed embodiments. For example, although the implementation of various components described above can be embedded in a hardware device, it can also be implemented as a software solution, for example, an installation on an existing server or mobile device.

[0172] De forma semelhante, deve ser apreciado que, na descrição anterior de formas concretização da presente descrição, várias características às vezes são agrupadas em uma única concretização, figura ou descrição da mesma com a finalidade de racionalizar a divulgação ajudando na compreensão de uma ou mais das várias formas de concretização. Este método de divulgação, porém, não deve ser interpretado como refletindo a intenção de que o assunto reivindicado requer mais recursos do que os expressamente indicados em cada reivindicação. A matéria-objeto da reivindicação reside em menos do que todas as características de uma única concretização divulgada acima.[0172] Similarly, it should be appreciated that, in the previous description of embodiments of the present description, several features are sometimes grouped into a single embodiment, figure or description thereof for the purpose of rationalizing the disclosure by aiding in the understanding of a or more of the various forms of implementation. This method of disclosure, however, should not be construed as reflecting the intent that the subject matter claimed requires more resources than are expressly indicated in each claim. The subject matter of the claim resides in less than all of the features of a single embodiment disclosed above.

Claims (10)

1. Sistema caracterizado pelo fato de compreender: um barramento; um meio de armazenamento conectado eletronicamente ao barramento e armazenamento de um conjunto de instruções para enviar informação de emergência; circuitos lógicos conectados eletronicamente ao meio de armazenamento, em que ao executar o conjunto de instruções, os circuitos lógicos são direcionados para conduzir a operação lógica para: iniciar uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através de uma plataforma de serviço de transporte online, a primeira parte acessando a plataforma de serviço de transporte online através de um primeiro terminal usuário, a segunda parte acessando a plataforma de serviço de transporte online através de um segundo terminal usuário, em que o primeiro terminal usuário é um dispositivo eletrônico associado a um passageiro do veículo, o segundo usuário terminal é um dispositivo eletrônico associado a um motorista de um veículo; receber, a partir do primeiro terminal usuário, uma imagem do veículo tirada pelo primeiro terminal usuário; gerar um lembrete após o recebimento da imagem do veículo; enviar o lembrete para o segundo terminal usuário para lembrar o motorista que a imagem do veículo foi tirada e carregada; enviar informação de registro da segunda parte para a primeira parte; determinar a ocorrência de uma emergência para a primeira parte; e enviar um alerta de emergência, incluindo uma posição da ocorrência da emergência e a informação de registro para um terminal alvo.1. System characterized by the fact that it comprises: a bus; a storage medium electronically connected to the bus and storing a set of instructions for sending emergency information; logical circuits electronically connected to the storage medium, wherein upon executing the set of instructions, the logical circuits are directed to conduct the logical operation to: initiate a transport transaction between a first party and a second party through a storage service platform online transportation, the first party accessing the online transportation service platform through a first user terminal, the second party accessing the online transportation service platform through a second user terminal, wherein the first user terminal is an associated electronic device to a passenger of the vehicle, the second terminal user is an electronic device associated with a driver of a vehicle; receiving, from the first user terminal, an image of the vehicle taken by the first user terminal; generate a reminder after receiving the vehicle image; send the reminder to the second user terminal to remind the driver that the vehicle image has been taken and uploaded; send registration information from the second party to the first party; determine the occurrence of an emergency for the first party; and send an emergency alert, including an emergency occurrence position and log information to a target terminal. 2. Sistema, de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato da informação de registro da segunda parte incluir pelo menos uma das informações de identificação registradas do veículo, informações de identificação do motorista ou uma imagem de registro do veículo.2. The system of claim 1, wherein the registration information of the second party includes at least one of the registered vehicle identification information, driver identification information, or a vehicle registration image. 3. Sistema, de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que para enviar o alerta de emergência ao terminal alvo, os circuitos lógicos direcionam ainda a operação lógica para: após a determinação da ocorrência da emergência, instruir o primeiro terminal de usuário a exibir uma interface com um botão de alerta, em que o botão de alerta é configurado para fazer com que o primeiro terminal de usuário envie um sinal de confirmação de emergência quando o botão de alerta estiver ativado; receber o sinal de confirmação de emergência do primeiro terminal de usuário; e enviar o alerta de emergência para o terminal alvo, em que o terminal alvo é pelo menos um terminal de terceiros, uma plataforma predefinida ou um centro de dados.3. System, according to claim 1, characterized by the fact that to send the emergency alert to the target terminal, the logical circuits further direct the logical operation to: after determining the occurrence of the emergency, instruct the first user terminal displaying an interface with an alert button, wherein the alert button is configured to cause the first user terminal to send an emergency confirmation signal when the alert button is activated; receive the emergency confirmation signal from the first user terminal; and sending the emergency alert to the target terminal, wherein the target terminal is at least a third-party terminal, a predefined platform, or a data center. 4. Sistema, de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que os circuitos lógicos conduzem ainda a operação lógica para: obter a informação de identificação do modo de segurança da primeira parte a partir da primeira parte; e informar a segunda parte de que a primeira pessoa está no modo de segurança ao obter a informação de identificação do modo de segurança.4. The system of claim 1, wherein the logic circuits further conduct the logic operation to: obtain security mode identification information of the first party from the first party; and informing the second party that the first person is in safe mode by obtaining the safe mode identification information. 5. Sistema, de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que os circuitos lógicos direcionam ainda a operação lógica para: obter uma rota de condução de POI da primeira parte, em que a rota de condução de POI inclui pelo menos um POI; e enviar a rota de condução de POI para a primeira parte quando a primeira parte estiver a uma distância predeterminada do pelo menos um POI.5. The system of claim 1, wherein the logic circuitry further directs the logic operation to: obtain a POI driving route from the first part, wherein the POI driving route includes at least one POI ; and sending the POI driving route to the first party when the first party is a predetermined distance from the at least one POI. 6. Método para enviar informação de emergência caracterizado por compreende as etapas de: a) iniciar, por pelo menos um dispositivo eletrônico de uma plataforma de serviços de transporte on-line, uma transação de transporte entre uma primeira parte e uma segunda parte através da plataforma de serviços de transporte on-line; b) a primeira parte acessando a plataforma de serviço de transporte online através de um primeiro terminal usuário, a segunda parte acessando a plataforma de serviço de transporte online através de um segundo terminal usuário, em que o primeiro terminal usuário é um dispositivo eletrônico associado a um passageiro do veículo, o segundo terminal usuário é um dispositivo eletrônico associado a um motorista de um veículo; c) recebimento, através de pelo menos um dispositivo eletrônico, de uma imagem do veículo tirada pelo primeiro terminal usuário a partir do primeiro terminal usuário; d) geração, através de pelo menos um dispositivo eletrônico, de um lembrete após o recebimento da imagem do veículo; e) envio, através de pelo menos um dispositivo eletrônico, do lembrete para o segundo terminal usuário para lembrar o motorista de que a imagem do veículo foi tirada e carregada; f) enviar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, informação de registro da segunda parte para a primeira parte; determinar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, uma ocorrência de emergência para a primeira parte; e enviar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, um alerta de emergência, incluindo uma posição da ocorrência da emergência e a informação de registro para um terminal alvo.6. Method for sending emergency information characterized by the steps of: a) initiating, by at least one electronic device of an online transportation services platform, a transportation transaction between a first party and a second party through the online transportation service platform; b) the first party accessing the online transportation service platform through a first user terminal, the second party accessing the online transportation service platform through a second user terminal, wherein the first user terminal is an electronic device associated with a passenger of the vehicle, the second user terminal is an electronic device associated with a driver of a vehicle; c) receiving, through at least one electronic device, an image of the vehicle taken by the first user terminal from the first user terminal; d) generation, through at least one electronic device, of a reminder after receiving the image of the vehicle; e) sending, through at least one electronic device, the reminder to the second user terminal to remind the driver that the image of the vehicle was taken and uploaded; f) send, through at least one electronic device, registration information from the second party to the first party; determining, by at least one electronic device, an emergency occurrence for the first party; and sending, by at least one electronic device, an emergency alert, including a position of the emergency occurrence and log information to a target terminal. 7. Método de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato da informação de registro da segunda parte incluir pelo menos uma informação de identificação registrada do veículo, informação de identificação do motorista ou uma imagem de registro do veículo.7. The method of claim 6, wherein the registration information of the second party includes at least one registered vehicle identification information, driver identification information or a vehicle registration image. 8. Método, de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de que o envio do alerta de emergência para o terminal alvo inclui: após a determinação da ocorrência da emergência, instruir, por pelo menos um dispositivo eletrônico, o primeiro terminal de usuário a exibir uma interface com um botão de alerta, em que o botão de alerta está configurado para fazer com que o primeiro terminal de usuário envie um sinal de confirmação de emergência quando o botão de alerta estiver ativado; receber, por pelo menos um dispositivo eletrônico, o sinal de confirmação de emergência do primeiro terminal de usuário; e enviar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, o alerta de emergência para o terminal alvo, em que o terminal alvo é pelo menos um terminal de terceiros, uma plataforma predefinida ou um centro de dados.8. Method according to claim 6, characterized by the fact that sending the emergency alert to the target terminal includes: after determining whether the emergency has occurred, instructing, by at least one electronic device, the first user terminal displaying an interface with an alert button, wherein the alert button is configured to cause the first user terminal to send an emergency confirmation signal when the alert button is activated; receiving, by at least one electronic device, the emergency confirmation signal from the first user terminal; and sending, by at least one electronic device, the emergency alert to the target terminal, wherein the target terminal is at least one third-party terminal, a predefined platform, or a data center. 9. Método, de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de compreender ainda: obter, por pelo menos um dispositivo eletrônico, a informação de identificação do modo de segurança da primeira parte a partir da primeira parte; e informar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, a segunda parte que a primeira parte está no modo de segurança ao obter a informação de identificação do modo de segurança.9. Method, according to claim 6, characterized by the fact that it further comprises: obtaining, by at least one electronic device, the security mode identification information of the first party from the first party; and informing, by at least one electronic device, the second party that the first party is in the security mode by obtaining the security mode identification information. 10. Método, de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de compreender ainda: obter, por pelo menos um dispositivo eletrônico, uma rota de condução POI da primeira parte, em que a rota de condução POI inclui pelo menos um POI; e enviar, por pelo menos um dispositivo eletrônico, a rota de condução POI para a primeira parte quando a primeira parte estiver a uma distância predeterminada de pelo menos um POI.10. The method of claim 6, further comprising: obtaining, by at least one electronic device, a POI conduction route of the first party, wherein the POI conduction route includes at least one POI; and sending, by at least one electronic device, the POI driving route to the first party when the first party is within a predetermined distance of at least one POI.
BR112017027150-8A 2016-01-26 2016-12-21 SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION BR112017027150B1 (en)

Applications Claiming Priority (10)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CN201610051324.7A CN106998530A (en) 2016-01-26 2016-01-26 A kind of UE travel informations monitoring method and device
CN201610051324.7 2016-01-26
CNCN201610051324.7 2016-01-26
CN201610093286.1 2016-02-17
CNCN201610093286.1 2016-02-17
CN201610093286.1A CN107093326B (en) 2016-02-17 2016-02-17 The broadcasting method and system of navigation path
CN201610881276.4 2016-10-09
CN201610881276.4A CN108307290B (en) 2016-10-09 2016-10-09 A kind of emergence message sending method, device and server
CNCN201610881276.4 2016-10-09
PCT/CN2016/111376 WO2017128890A1 (en) 2016-01-26 2016-12-21 Systems and methods for monitoring on-route transportations

Publications (2)

Publication Number Publication Date
BR112017027150A2 BR112017027150A2 (en) 2018-11-06
BR112017027150B1 true BR112017027150B1 (en) 2024-05-07

Family

ID=

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US10909837B2 (en) Systems and methods for monitoring on-route transportations
US10837790B2 (en) Productive and accident-free driving modes for a vehicle
CN110254392B (en) Method for providing and controlling access to a vehicle using a flexible authentication apparatus and method
TW201823976A (en) Systems and methods for performing location-based actions
BR112017027150B1 (en) SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION
BR122020026626B1 (en) SYSTEMS AND METHODS FOR MONITORING EN-ROUTE TRANSPORTATION