BE898455A - Method and apparatus for making carbonated beverages. - Google Patents

Method and apparatus for making carbonated beverages. Download PDF

Info

Publication number
BE898455A
BE898455A BE0/212045A BE212045A BE898455A BE 898455 A BE898455 A BE 898455A BE 0/212045 A BE0/212045 A BE 0/212045A BE 212045 A BE212045 A BE 212045A BE 898455 A BE898455 A BE 898455A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
chamber
plug
distribution
valve
Prior art date
Application number
BE0/212045A
Other languages
French (fr)
Inventor
C V Santoiemmo
Original Assignee
Norcarl Products Inc
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Norcarl Products Inc filed Critical Norcarl Products Inc
Publication of BE898455A publication Critical patent/BE898455A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B67OPENING, CLOSING OR CLEANING BOTTLES, JARS OR SIMILAR CONTAINERS; LIQUID HANDLING
    • B67DDISPENSING, DELIVERING OR TRANSFERRING LIQUIDS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B67D1/00Apparatus or devices for dispensing beverages on draught
    • B67D1/04Apparatus utilising compressed air or other gas acting directly or indirectly on beverages in storage containers
    • B67D1/0412Apparatus utilising compressed air or other gas acting directly or indirectly on beverages in storage containers the whole dispensing unit being fixed to the container
    • B67D1/0418Apparatus utilising compressed air or other gas acting directly or indirectly on beverages in storage containers the whole dispensing unit being fixed to the container comprising a CO2 cartridge for dispensing and carbonating the beverage
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01FMIXING, e.g. DISSOLVING, EMULSIFYING OR DISPERSING
    • B01F23/00Mixing according to the phases to be mixed, e.g. dispersing or emulsifying
    • B01F23/20Mixing gases with liquids
    • B01F23/23Mixing gases with liquids by introducing gases into liquid media, e.g. for producing aerated liquids
    • B01F23/236Mixing gases with liquids by introducing gases into liquid media, e.g. for producing aerated liquids specially adapted for aerating or carbonating beverages
    • B01F23/2361Mixing gases with liquids by introducing gases into liquid media, e.g. for producing aerated liquids specially adapted for aerating or carbonating beverages within small containers, e.g. within bottles
    • B01F23/23611Portable appliances comprising a gas cartridge

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Devices For Dispensing Beverages (AREA)
  • Non-Alcoholic Beverages (AREA)

Abstract

Récipient thermiquement isolé pourvu d'une série de pièces scellées contenant une substance réfrigérable adaptée pour refroidir un liquide stocké dans le récipient,ce récipient étant également pourvu de moyens pour carbonater le liquide et pour distribuer le liquide carbonater sur demande.Thermally insulated container provided with a series of sealed parts containing a refrigerable substance suitable for cooling a liquid stored in the container, this container also being provided with means for carbonating the liquid and for dispensing the carbonate liquid on request.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 pour : "Procédé et appareil de fabrication de boissons carbonatées" Priorité de deux demandes de brevets aux Etats-Unis d'Amérique déposées les 27 décembre 1982, sous le   nO 453.   350 au nom de
4 mai 1983 491. 564 Carl V. Santoiemmo 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 "Procédé et appareil de fabrication de boissons carbonatées" 
La présente invention est relative a des perfectionnements à des distributeurs domestiques de boissons carbonatées qui sont facilement transportables d'un endroit à l'autre et qui peuvent également être utilisés en dehors de chez soi, par exemple au cours de voyages, de pique-niques ou des vacances. 



   En se basant sur les chiffres publiés dans Beverage, la consommation de boissons carbonatées s'est élevée d'approximativement 0, 35 1 par tête d'habitant en 1849 à plus de 147 1 par tête d'habitant en 1981. Ce que l'on appelle les boissons sans alcool ou limonades prennent actuellement approximativement 40 % du marché des boissons comparativement à la boisson la plus populaire suivante, à savoir le café, qui constitue environ 30 % du marché. Toutes les autres boissons, englobant le lait, la bière, le vin, les alcools distillés, les jus et l'eau en bouteille, constituent les 30 % restants du marché. 



   Par conséquent, il y a une tendance à mettre les boissons sans alcool ou limonades dans des récipients toujours de plus en plus grands. Actuellement, les bouteilles de matière plastique de deux litres sont très populaires. Toutefois, si le contenu n'est pas consommé sur une période de temps relativement courte, la carbonatation se dissipe assez rapidement, conduisant à une boisson peu appétissante, plate. De plus, la manipulation, le transport, la conservation et la distribution de bouteilles de deux litres s'avèrent difficiles et peu commodes. La seule alternative actuellement viable pour une boisson de qualité est un récipient de petite dimension, tel que les cartons ou emballages de six récipients d'une contenance de 30 cl et 36 cl.

   Toutefois, ces dimensions de récipients sont relativement 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 plus coûteuses et présentent par ailleurs les mêmes problèmes que les bouteilles de deux litres. 



   Un but important de la présente invention est par conséquent de surmonter les inconvénients précédents et autres des récipients à limonade disponibles actuellement, en prévoyant un dispositif de fabrication de limonade du type à faire soi-même dans lequel des limonades de n'importe quel goût peuvent être mélangées, carbonatées, refroidies, conservées et délivrées à volonté sur une période de temps prolongée sans perte de goût ou de carbonisation. 



   Un autre but de la présente invention est de prévoir un dispositif de fabrication de limonades dans lequel les boissons carbonatées peuvent être préparées chez soi pour une fraction du coût des limonades servies dans le commerce, similaires. 



   Encore un autre but de la présente invention est de prévoir des récipients prémesurés de sirops aromatisants dont le contenu peut être mélangé avec une mesure d'eau préalablement déterminée dans le récipient de l'invention, de manière à obtenir par conséquent des limonades d'une qualité uniformément élevée. 



   Un autre but de l'invention est de prévoir un dispositif de fabrication de limonades que l'homme de la rue peut apprendre à utiliser en suivant quelques instructions faciles à comprendre. 



   Un autre but de l'invention consiste à prévoir un dispositif de fabrication de limonades tellement économique qu'avec un degré d'utilisation moyen, le prix d'achat du dispositif peut être récupéré en une courte période de temps. 



   Un autre but important de l'invention est de prévoir un dispositif de fabrication de limonades formé de deux pièces, comprenant une extrémité de chargement et de distribution et un récipient de mélange, de refroidissement et de stockage, qui peuvent être facilement montés et démontés à des fins de mélange ou de nettoyage. 



   Un autre but de l'invention est de prévoir un compartiment à capsule à dioxyde de carbone sous pression aisément accessible dans la partie supérieure du dispositif, dont la fermeture charge automa- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tiquement le récipient avec du gaz de dioxyde de carbone. 



   Un autre but important de l'invention est la prévision de mécanismes de chargement, de mélange et de distribution d'un entretien aisé, simples, interconnectés par des passages intérieurs pour y amener l'écoulement de liquide sous la commande de moyens de soupape simples. 



   Encore un autre but important de l'invention est de prévoir un dispositif conçu d'une manière efficace, économique qui, du point de vue de la construction, du montage, du fonctionnement et de l'esthétique, convient idéalement pour l'usage domestique. 



   Un autre but de la présente invention est de prévoir un dispositif comportant des commandes de distribution utilisables manuellement, qui conviennent à l'utilisateur. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée à titre d'exemple non limitatif et en se référant aux dessins annexés, dans lesquels :
La figure 1 est une vue en élévation et en coupe d'une forme de réalisation préférée de l'invention. 



   La figure 2 est une vue de détail, fragmentaire, agrandie et en coupe de la soupape de chargement de capsule à dioxyde de carbone représentée sur la figure 1. 



   La figure 3 est une vue détaillée, fragmentaire, agrandie de l'indicateur de pression représenté sur la figure 1. 



   La figure 4 est une vue détaillée, fragmentaire, agrandie, partiellement en coupe, de la soupape de distribution représentée sur la figure 1. 



   La figure 5 est une vue en élévation similaire à la figure 1, représentant une seconde forme de réalisation de l'invention. 



   La figure 6 est une vue en plan du dessus de la forme de réalisation de la figure 5. 



   La figure 7 est une vue en coupe prise suivant les lignes 7-7 de la figure 6. 



   La figure 8 est une vue détaillée, fragmentaire, agran- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 204. La tête comprend une poignée de support 206 comportant un élément sélecteur 208 monté à pivotement sur celle-ci. 



   Si l'on se réfère aux figures 6 et 7, la poignée de support 206 est solidaire de la tête 202 et l'élément sélecteur 208 est fixé à pivotement à la poignée par une cheville 209. L'élément sélecteur 208 est représenté en trait plein dans sa position de stockage à l'intérieur d'un évidement à ouverture vers le haut 206a pratiqué dans la poignée 206, le sélecteur étant représenté d'une manière esquissée dans sa position de fonctionnement, faisant saillie vers le haut de la poignée. 



   L'élément sélecteur 208 comprend un élargissement bulbeux et à son extrémité distale 208a éloignée de la cheville 209. Dans la position de stockage, l'élément sélecteur complète la configuration en coupe transversale et le volume apparent de la poignée 206 de manière à former une prise d'apparence ferme, confortable pour l'utilisateur. De plus, l'élément sélecteur est dimensionné de manière à s'étendre légèrement à l'arrière de la rainure 206a dans la poignée 206. L'élément sélecteur comprend également un orifice ou une ouverture 211 et un coude de dégagement 213. 



   Les éléments majeurs restants de la tête 202 comprennent une chambre de capsule de dioxyde de carbone 210, un ensemble formant soupape de retenue de chargement 212, un indicateur de pression 214, une soupape de distribution 216 et un ajutage de distribution 218. 



   Un collier fileté intérieurement 220 s'étend vers le bas à partir de la tête 202 pour une connexion filetée avec une partie de col filetée extérieurement 222 faisant saillie vers le haut d'un récipient intérieur 224. Le collier 220 comprend un bouchon ou paroi d'extrémité horizontal 226 contenant un orifice 228 qui communique avec l'extrémité supérieure d'un tube de chargement et de distribution de dixoyde de carbone 230. Un cylindre creux 232 s'étend vers le bas dans le col 222 du récipient 224. 



   Le récipient 224 est façonné de manière à conférer 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 un espace d'air concentrique entre le récipient et le cylindre creux 232. Une isolation 234 est prévue entre les parois adjacentes du récipient 224 et du récipient 204. A proximité de la partie inférieure du récipient 204, une série de poches ou de compartiments 235 (seulement l'un d'entre eux étant représenté) sont prévus entre l'isolation 234 et le récipient 224 pour recevoir des cartouches de refroidissement de récipient 236. 



   Si l'on se réfère aux figures 5 et 9, une fermeture rotative 238 est prévue au fond du récipient de mélange et de stockage 204 pour permettre l'introduction des cartouches 236 dans les compartiments 235. La fermeture 238 comporte une poignée nervurée centrale 239 et une paire d'ouvertures 238a et 238b. La fermeture 238 peut tourner vers une position de chargement et de déchargement des cartouches avec les ouvertures 238a et 238b en regard des extrémités ouvertes des compartiments 235. Comme représenté sur la figure   5,   une surface supérieure de la fermeture 238 retient les cartouches chargées 236 dans les compartiments 235 lorsque la fermeture 238 est amenée à la position fermée illustrée. 



   La chambre de capsule de dioxyde de carbone 210 est fermée au moyen d'un bouchon fileté 240, on peut le voir d'une manière plus claire sur les figures 5 et 8. Une capsule de dioxyde de carbone 242 est introduite dans la chambre 210 et un élément de joint de soupape élastomère 244 forme un joint avec l'extrémité en forme de col de la capsule 242 lorsque la capsule est percée par une aiguille 246. L'aiguille 246 est montée dans un corps de soupape ou raccord fileté 248 qui s'étend dans une chambre de soupape de chargement 250 formée dans la tête 202. 



   Si l'on se réfère à la figure 8, le raccord 248 comprend un alésage intérieur 252 qui communique avec le passage de l'aiguille 246 et qui aboutit à un orifice d'évacuation 254. La sortie ou ouverture de l'orifice d'évacuation 254 dans la chambre 250 est ouverte et fermée par un élément de soupape élastomère 256. L'élément 256 a une configuration annulaire, et est logé dans une rainure 258 prévue dans le 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 raccord 248. L'élément 256 est normalement tendu à travers l'ouverture de l'orifice d'évacuation 254 pour fermer ce dernier. Comme on le verra plus en détail ci-après, la pression de dioxyde de carbone dans une capsule connectée dilatera l'élément 256 pour permettre à la charge de dioxyde de carbone de la capsule de passer dans la chambre 250. 



   L'indicateur de pression 214 est identique du point de vue de la structure et du fonctionnement à l'indicateur 22 décrit ci-dessus. L'indicateur 214 est visible grâce à l'ouverture 211 et à une ouverture alignée 215 dans la poignée 206 lorsqu'on regarde de la partie supérieure du dispositif, comme indiqué sur la figure 6. 



   La soupape de distribution 216 est similaire de structure et de fonctionnement à la soupape de distribution 24 décrite ci-dessus. Toutefois, la structure et le fonctionnement de la soupape 216 sont brièvement décrits ci-après dans le but de clarifier davantage la description ultérieure du fonctionnement de l'élément sélecteur 208. 



   La soupape de distribution 216 est commandée en abaissant un bouchon ou bouton à piston extérieur 260, qui à son tour déplace le piston 262. Le piston 262 est monté dans un manchon de raccordement fileté 264, et son déplacement subit une résistance de la part d'un ressort 266 qui sert à rappeler normalement la soupape 216 vers une position fermée. Lors de l'abaissement du bouton à piston 260 et du piston 262, un orifice de chambre de soupape de chargement 268, qui communique avec la chambre   250,   est placé en communication avec un orifice 270 d'une partie creuse et un orifice 272 de l'ajutage de distribution 218. 



   Fonctionnement du mécanisme
On se réfère à la figure 1. Le bouchon de récipient 12 n'est pas vissé sur le col de récipient 30. Le cylindre de remplissage 42 étant en position, on verse dans ce cylindre une quantité préalablement mesurée de sirop. On verse ensuite dans le cylindre une quantité préalablement refroidie d'eau, et dès que l'eau s'écoule 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 dans l'extrémité inférieure du récipient 32, de l'air est comprimé entre la paroi intérieure du récipient 32 et la paroi extérieure du cylindre 42. Lorsque le niveau de l'eau atteint le bord inférieur 120 du cylindre 42, l'air est emprisonné entre le récipient 32 et le cylindre 42. L'utilisateur continue à ajouter de l'eau jusqu'à ce que le cylindre 42 soit rempli, en comprimant à nouveau l'air entre le récipient 32 et le cylindre 42.

   Des cartouches préalablement réfrigérées 46 sont alors introduites dans les espaces prévus entre l'isolation de récipient 44 et la paroi extérieure du récipient 32. Le bouchon 12 est ensuite replacé sur le col de récipient 30. Une capsule de dioxyde de carbone 52 est introduite dans la chambre 18 et le bouchon 50 est vissé pour amener la capsule en contact de percement avec l'aiguille 58 (figure 2). Le gaz de dioxyde de carbone traverse le tube 40 pour carbonater le mélange de sirop et d'eau refroidie dans le récipient 32. Le récipient est à présent chargé. Ceci est indiqué par l'indicateur de pression 22, qui a été amené dans sa position vers le haut par la pression de la charge de dioxyde de carbone. La boisson carbonatée est à présent prête pour la consommation.

   Le bouchon de piston 90 (figure 1) est abaissé pour ouvrir l'orifice d'ajutage 118 vers l'intérieur du récipient 32. La pression dans le récipient 32 fait monter la boisson dans le tube 40, la fait passer dans la chambre 64, l'orifice 114, autour de la soupape à piston 92, par l'orifice 116, et finalement par l'orifice 118 de l'ajutage 26 dans un gobelet à boire. Une fois qu'une quantité désirée de boisson a été distribuée, le bouchon à piston 90 est libéré, le système se referme et la carbonation de la boisson est maintenue. 



   La forme de réalisation des figures 5 à 8 fonctionne pratiquement de la même manière que la première forme de réalisation. 



  C'est pourquoi les caractéristiques communes des opérations de chargement et de distribution concernant la seconde forme de réalisation ne sont pas décrites ici. Toutefois, les avantages complémentaires relatifs aux opérations de chargement et de distribution suivant la seconde forme de réalisation sont décrits ci-après. 



   Les cartouches 236 sont chargées à la partie inférieure 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 dans le dispositif en tournant simplement la fermeture 238 pour disposer les ouvertures 238a et 238b en regard des compartiments 235. Après que les cartouches ont été introduites dans les compartiments, on tourne la fermeture de manière à ce que les ouvertures précitées ne soient plus en regard des compartiments et les cartouches sont retenues dans les compartiments par la surface supérieure adjacente de la fermeture 238. 



   Comme indiqué ci-dessus, l'ensemble formant soupape de chargement 212 de la seconde forme de réalisation comprend un élément de soupape élastomère 256 qui fait figure de soupape de retenue. D'une manière plus particulière, l'introduction de la capsule 242 et son perçage avec l'aiguille 256 conduisent au remplissage et la pressurisation avec du dioxyde de carbone de l'alésage 252 et de l'orifice d'évacuation 254. La pression du dioxyde de carbone est suffisante pour déplacer l'élément élastomère 256 de sa position de fermeture dans l'ouverture de l'orifice 254. Par conséquent, la charge de dioxyde de carbone entre dans la chambre de soupape de chargement 250 et descend par le tube 230 pour carbonater et pressuriser la charge de liquide se trouvant dans le récipient 224.

   Grâce à sa résilience l'élément 256 revient à sa position normalement fermée dans l'ouverture de l'orifice   254,   une fois que la charge de dioxyde de carbone de la capsule 242 a été introduite dans le dispositif 200. 



   Pour distribuer la limonade à partir du dispositif 200, le bouchon ou bouton à piston 260 peut être abaissé, comme dans le dispositif de la première forme de réalisation. Ou bien, il peut s'avérer plus intéressant de déplacer l'élément sélecteur 208 vers sa position d'actionnement d'engagement du bouchon à piston 260, comme indiqué d'une manière esquissée sur la figure 5. Par exemple, un utilisateur peut simplement saisir l'extrémité distale 208a et faire pivoter le sélecteur 208 autour de la goupille 209.

   Comme indiqué sur la figure   5,   le bord adjacent du bouchon à piston 260 est logé dans l'ouverture 211 et le coude de dégagement 213 afin de réduire 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 le chargement latéral du bouchon 260 et du piston 262 lorsque l'on fait pivoter l'élément sélecteur 208 autour de la goupille 209 et qu'on l'utilise comme levier pour actionner le bouchon à piston 260. 



   Dans sa position d'actionnement, le sélecteur 208 fait saillie de la poignée de support 206 suivant une orientation angulaire adjacente A et au-dessus de l'ajutage de distribution 218. C'est ainsi que le sélecteur et l'ajutage de distribution sont tous deux à proximité d'un utilisateur se trouvant à l'avant du dispositif, c'est-à-dire à la gauche du dispositif comme indiqué sur la figure 5. Ceci s'avère particulièrement avantageux lorsque le dispositif est placé sur un élément de mise en place et/ou en dessous d'armoires qui entravent l'actionnement direct du bouchon à piston 260 et la manipulation du verre ou récipient à remplir de limonade. 



   Le volume de boisson préféré du récipient est d'environ deux litres, ce qui est comparable aux bouteilles de limonade en matière plastique de deux litres actuellement disponibles dans les magasins de boissons. Toutefois, un carton ou emballage de six bouteilles, spécial de sirop préalablement mesuré, qui serait fabriqué et distribué par la demanderesse, suffisant pour réaliser douze litres de boisson, n'est pas plus difficile à transporter qu'une seule bouteille de deux litres de boisson du commerce. Simultanément, les exigences en matière de stockage et d'emplacement sont réduites à un sixième de l'espace requis pour un nombre comparable de bouteilles de deux litres.

   Aux coûts actuels, on peut préparer des limonades suivant la présente invention à raison d'approximativement un cent par 30 cl, comparativement à environ 3-4 cents par 30 cl pour les limonades mises en bouteille dans le commerce. 



   Il doit être entendu que la présente invention n'et en aucune façon limitée aux formes de réalisation ci-dessus et que bien des modifications peuvent y être apportées sans sortir du cadre du présent brevet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 for: "Process and apparatus for manufacturing carbonated drinks" Priority of two patent applications in the United States of America filed on December 27, 1982, under No. 453. 350 in the name of
May 4, 1983 491. 564 Carl V. Santoiemmo

 <Desc / Clms Page number 2>

 "Process and apparatus for manufacturing carbonated drinks"
The present invention relates to improvements to domestic dispensers of carbonated drinks which are easily transportable from one place to another and which can also be used outside the home, for example during trips, picnics or vacation.



   Based on the figures published in Beverage, the consumption of carbonated drinks rose from approximately 0.35 1 per capita in 1849 to over 147 1 per capita in 1981. What the soft drinks or lemonades are known to currently take approximately 40% of the beverage market compared to the next most popular beverage, coffee, which accounts for approximately 30% of the market. All other beverages, including milk, beer, wine, distilled spirits, juice and bottled water, make up the remaining 30% of the market.



   Therefore, there is a tendency to put soft drinks or lemonades in ever larger containers. Currently, two-liter plastic bottles are very popular. However, if the contents are not consumed over a relatively short period of time, the carbonation dissipates fairly quickly, leading to an unappetizing, flat drink. In addition, the handling, transportation, storage and distribution of two-liter bottles are difficult and inconvenient. The only currently viable alternative for a quality drink is a small container, such as cartons or packages of six containers with a capacity of 30 cl and 36 cl.

   However, these container dimensions are relatively

 <Desc / Clms Page number 3>

 more expensive and also present the same problems as two-liter bottles.



   An important object of the present invention is therefore to overcome the foregoing and other disadvantages of currently available lemonade containers by providing a do-it-yourself type lemonade manufacturing device in which lemonades of any taste can be used. be mixed, carbonated, cooled, stored and delivered as desired over an extended period of time without loss of taste or charring.



   Another object of the present invention is to provide a device for manufacturing lemonades in which carbonated drinks can be prepared at home for a fraction of the cost of lemonades served commercially, similar.



   Yet another object of the present invention is to provide premeasured containers of flavoring syrups whose content can be mixed with a measure of water previously determined in the container of the invention, so as to obtain lemonades of a uniformly high quality.



   Another object of the invention is to provide a device for manufacturing lemonades that the man in the street can learn to use by following a few instructions that are easy to understand.



   Another object of the invention is to provide a device for manufacturing lemonades so economical that with an average degree of use, the purchase price of the device can be recovered in a short period of time.



   Another important object of the invention is to provide a device for manufacturing lemonades made up of two parts, comprising a loading and distribution end and a mixing, cooling and storage container, which can be easily assembled and disassembled at for mixing or cleaning purposes.



   Another object of the invention is to provide an easily accessible pressurized carbon dioxide capsule compartment in the upper part of the device, the closing of which automatically loads.

 <Desc / Clms Page number 4>

 Tick the container with carbon dioxide gas.



   Another important object of the invention is to provide loading, mixing and distribution mechanisms for easy maintenance, simple, interconnected by internal passages to bring the flow of liquid therein under the control of simple valve means. .



   Yet another important object of the invention is to provide a device designed in an efficient, economical manner which, from the point of view of construction, assembly, operation and aesthetics, is ideally suited for domestic use. .



   Another object of the present invention is to provide a device comprising distribution controls which can be used manually, which are suitable for the user.



   Other details and particularities of the invention will emerge from the description below, given by way of nonlimiting example and with reference to the appended drawings, in which:
Figure 1 is an elevational and sectional view of a preferred embodiment of the invention.



   FIG. 2 is a detailed, fragmentary, enlarged and sectional view of the carbon dioxide capsule loading valve shown in FIG. 1.



   FIG. 3 is a detailed, fragmentary, enlarged view of the pressure indicator represented in FIG. 1.



   FIG. 4 is a detailed, fragmentary, enlarged view, partially in section, of the dispensing valve shown in FIG. 1.



   Figure 5 is an elevational view similar to Figure 1, showing a second embodiment of the invention.



   Figure 6 is a top plan view of the embodiment of Figure 5.



   Figure 7 is a sectional view taken along lines 7-7 of Figure 6.



   Figure 8 is a detailed, fragmentary, enlarged view

 <Desc / Clms Page number 5>

 204. The head comprises a support handle 206 comprising a selector element 208 pivotally mounted thereon.



   Referring to Figures 6 and 7, the support handle 206 is secured to the head 202 and the selector element 208 is pivotally attached to the handle by a pin 209. The selector element 208 is shown in lines full in its storage position inside an upwardly opening recess 206a formed in the handle 206, the selector being shown in a sketched manner in its operating position, projecting upwards from the handle.



   The selector element 208 comprises a bulbous enlargement and at its distal end 208a remote from the pin 209. In the storage position, the selector element completes the cross-sectional configuration and the apparent volume of the handle 206 so as to form a firm appearance, comfortable for the user. In addition, the selector element is dimensioned so as to extend slightly behind the groove 206a in the handle 206. The selector element also comprises an orifice or an opening 211 and a clearance elbow 213.



   The remaining major components of the head 202 include a carbon dioxide capsule chamber 210, a load check valve assembly 212, a pressure indicator 214, a distribution valve 216 and a distribution nozzle 218.



   An internally threaded collar 220 extends downwardly from the head 202 for a threaded connection with an externally threaded neck portion 222 projecting upward from an interior container 224. The collar 220 includes a plug or wall the horizontal end 226 containing an orifice 228 which communicates with the upper end of a carbon tenoyde loading and distribution tube 230. A hollow cylinder 232 extends downwards in the neck 222 of the container 224.



   The container 224 is shaped so as to impart

 <Desc / Clms Page number 6>

 a concentric air space between the container and the hollow cylinder 232. An insulation 234 is provided between the adjacent walls of the container 224 and of the container 204. Near the bottom of the container 204, a series of pockets or compartments 235 (only one of them being shown) are provided between the insulation 234 and the container 224 to receive container cooling cartridges 236.



   Referring to Figures 5 and 9, a rotary closure 238 is provided at the bottom of the mixing and storage container 204 to allow the introduction of the cartridges 236 into the compartments 235. The closure 238 has a central ribbed handle 239 and a pair of openings 238a and 238b. The closure 238 can rotate to a position for loading and unloading the cartridges with the openings 238a and 238b facing the open ends of the compartments 235. As shown in FIG. 5, an upper surface of the closure 238 retains the loaded cartridges 236 in the compartments 235 when the closure 238 is brought to the closed position illustrated.



   The carbon dioxide capsule chamber 210 is closed by means of a threaded plug 240, this can be seen more clearly in FIGS. 5 and 8. A carbon dioxide capsule 242 is introduced into the chamber 210 and an elastomeric valve seal member 244 forms a seal with the neck-shaped end of the capsule 242 when the capsule is pierced by a needle 246. The needle 246 is mounted in a valve body or threaded connection 248 which extends into a loading valve chamber 250 formed in the head 202.



   Referring to FIG. 8, the connector 248 includes an internal bore 252 which communicates with the passage of the needle 246 and which terminates in a discharge orifice 254. The outlet or opening of the orifice outlet 254 in chamber 250 is opened and closed by an elastomeric valve element 256. The element 256 has an annular configuration, and is housed in a groove 258 provided in the

 <Desc / Clms Page number 7>

 fitting 248. The element 256 is normally stretched through the opening of the discharge orifice 254 to close the latter. As will be seen in more detail below, the pressure of carbon dioxide in a connected capsule will expand element 256 to allow the charge of carbon dioxide from the capsule to pass into chamber 250.



   The pressure indicator 214 is identical from the point of view of structure and operation to the indicator 22 described above. The indicator 214 is visible through the opening 211 and an aligned opening 215 in the handle 206 when viewed from the top of the device, as shown in FIG. 6.



   The dispensing valve 216 is similar in structure and operation to the dispensing valve 24 described above. However, the structure and operation of the valve 216 are briefly described below in order to further clarify the subsequent description of the operation of the selector element 208.



   The distribution valve 216 is controlled by lowering an external piston plug or button 260, which in turn displaces the piston 262. The piston 262 is mounted in a threaded connection sleeve 264, and its movement is subject to resistance from a spring 266 which is used to normally return the valve 216 to a closed position. When lowering the piston button 260 and the piston 262, a loading valve chamber orifice 268, which communicates with the chamber 250, is placed in communication with an orifice 270 of a hollow part and an orifice 272 of the distribution nozzle 218.



   Mechanism operation
Reference is made to FIG. 1. The container stopper 12 is not screwed onto the container neck 30. The filling cylinder 42 being in position, a previously measured quantity of syrup is poured into this cylinder. A previously cooled quantity of water is then poured into the cylinder, and as soon as the water flows

 <Desc / Clms Page number 8>

 in the lower end of the container 32, air is compressed between the inner wall of the container 32 and the outer wall of the cylinder 42. When the water level reaches the lower edge 120 of the cylinder 42, the air is trapped between the container 32 and the cylinder 42. The user continues to add water until the cylinder 42 is filled, again compressing the air between the container 32 and the cylinder 42.

   Cartridges previously refrigerated 46 are then introduced into the spaces provided between the container insulation 44 and the outer wall of the container 32. The cap 12 is then replaced on the container neck 30. A carbon dioxide capsule 52 is introduced into the chamber 18 and the plug 50 is screwed to bring the capsule into piercing contact with the needle 58 (FIG. 2). The carbon dioxide gas passes through the tube 40 to carbonate the mixture of syrup and cooled water in the container 32. The container is now loaded. This is indicated by the pressure indicator 22, which has been brought into its upward position by the pressure of the charge of carbon dioxide. The carbonated drink is now ready for consumption.

   The piston cap 90 (FIG. 1) is lowered to open the nozzle orifice 118 towards the interior of the container 32. The pressure in the container 32 causes the beverage to rise in the tube 40, passes it into the chamber 64 , port 114, around piston valve 92, through port 116, and finally through port 118 of nozzle 26 in a drinking cup. Once a desired amount of beverage has been dispensed, the plunger stopper 90 is released, the system closes and the carbonation of the beverage is maintained.



   The embodiment of Figures 5 to 8 operates in substantially the same manner as the first embodiment.



  This is why the common characteristics of the loading and distribution operations relating to the second embodiment are not described here. However, the additional advantages relating to the loading and distribution operations according to the second embodiment are described below.



   236 cartridges are loaded at the bottom

 <Desc / Clms Page number 9>

 in the device by simply turning the closure 238 to arrange the openings 238a and 238b opposite the compartments 235. After the cartridges have been introduced into the compartments, the closure is turned so that the aforementioned openings are no longer opposite compartments and the cartridges are retained in the compartments by the adjacent upper surface of the closure 238.



   As noted above, the loading valve assembly 212 of the second embodiment includes an elastomeric valve member 256 which acts as a check valve. More particularly, the introduction of the capsule 242 and its drilling with the needle 256 lead to filling and pressurization with carbon dioxide of the bore 252 and the discharge orifice 254. The pressure carbon dioxide is sufficient to move the elastomeric member 256 from its closed position in the opening of port 254. Therefore, the charge of carbon dioxide enters the loading valve chamber 250 and descends through the tube 230 for carbonating and pressurizing the charge of liquid in the container 224.

   Thanks to its resilience, the element 256 returns to its normally closed position in the opening of the orifice 254, once the charge of carbon dioxide from the capsule 242 has been introduced into the device 200.



   To dispense the lemonade from the device 200, the plug or plunger button 260 can be lowered, as in the device of the first embodiment. Or, it may be more advantageous to move the selector element 208 to its position for actuating the engagement of the piston plug 260, as indicated in a sketched manner in FIG. 5. For example, a user can simply grasp the distal end 208a and rotate the selector 208 around the pin 209.

   As shown in Figure 5, the adjacent edge of the piston plug 260 is housed in the opening 211 and the clearance elbow 213 to reduce

 <Desc / Clms Page number 10>

 lateral loading of the plug 260 and of the piston 262 when the selector element 208 is pivoted around the pin 209 and when it is used as a lever for actuating the piston plug 260.



   In its actuating position, the selector 208 projects from the support handle 206 in an angular orientation adjacent A and above the dispensing nozzle 218. This is how the selector and the dispensing nozzle are both close to a user at the front of the device, that is to the left of the device as shown in Figure 5. This is particularly advantageous when the device is placed on an element of setting up and / or below cupboards which hinder the direct actuation of the piston plug 260 and the handling of the glass or container to be filled with lemonade.



   The preferred beverage volume of the container is about two liters, which is comparable to the two liter plastic lemonade bottles currently available in beverage stores. However, a carton or package of six bottles, special of previously measured syrup, which would be manufactured and distributed by the applicant, sufficient to make twelve liters of drink, is no more difficult to transport than a single bottle of two liters of store-bought drink. At the same time, storage and location requirements are reduced to one-sixth of the space required for a comparable number of two-liter bottles.

   At current costs, lemonades can be prepared in accordance with the present invention at approximately one cent per 30 cl, compared to about 3-4 cents per 30 cl for commercially bottled lemonades.



   It should be understood that the present invention is in no way limited to the above embodiments and that many modifications can be made thereto without departing from the scope of this patent.


    

Claims (25)

REVENDICATIONS 1. Procede de fabrication et de distribution de limonades dans un récipient comprenant une ouverture fermable, une poche d'air et une soupape comportant des positions ouverte et fermée en communication scellée avec ledit récipient, ce procédé étant caractérisé en ce qu'il comprend les étapes suivantes : (a) le chargement d'une quantité préalablement mesurée de sirop dans le récipient (32, 224) par cette ouverture ; (b) le chargement d'une quantité suffisante d'eau dans ce récipient par cette ouverture pour comprimer l'air se trouvant dans la poche d'air ; (c) la fermeture de cette ouverture ; (d) la fermeture de la soupape (24, 216) ; (e) le chargement d'une quantité préalablement mesurée de dioxyde de carbone dans ce mélange de sirop et d'eau ; CLAIMS 1. Method for manufacturing and distributing lemonades in a container comprising a closable opening, an air pocket and a valve having open and closed positions in sealed communication with said container, this method being characterized in that it comprises the following steps: (a) loading a previously measured quantity of syrup into the container (32, 224) through this opening; (b) loading a sufficient amount of water into this container through this opening to compress the air in the air pocket; (c) closing this opening; (d) closing the valve (24, 216); (e) loading a previously measured amount of carbon dioxide into this mixture of syrup and water; (f) le mélange du sirop, de l'eau et du dioxyde de carbone pour pressuriser ledit mélange ; (g) le refroidissement de ce mélange ; (h) le garnissage de ce récipient d'une substance de refroidissement (46, 236) ; et (i) l'ouverture sélective de cette soupape pour permettre au mélange pressurisé de sortir du récipient.  (f) mixing the syrup, water and carbon dioxide to pressurize said mixture; (g) cooling this mixture; (h) lining the container with a cooling substance (46, 236); and (i) selectively opening this valve to allow the pressurized mixture to exit the container. 2. Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'on dirige le dioxyde de carbone vers le fond du récipient avant de le mélanger avec le mélange de sirop et d'eau précité.  2. Method according to claim 1, characterized in that the carbon dioxide is directed towards the bottom of the container before mixing it with the above-mentioned mixture of syrup and water. 3. Dispositif de carbonatation et de distribution de liquide, caractérisé en ce qu'il comprend un récipient (32, 234) comportant une chambre à air, un bouchon (12,202) amovible pouvant être fixé à ce récipient et en communication avec l'intérieur de ce récipient, des moyens (42, 232) pour verser du liquide dans ce récipient de manière à comprimer l'air se trouvant dans la chambre à air lorsque le bouchon est enlevé, des moyens (20,212) pour faire passer du dioxyde de carbone par le bouchon dans le récipient lorsque le bouchon <Desc/Clms Page number 12> est fixé au récipient, des moyens de soupape (24,216) comportant des positions ouverte et fermée dans ledit bouchon et en association à un ajutage de distribution (26,218), et des moyens pour faire passer du liquide carbonaté hors de ce récipient et par cet ajutage de distribution,  3. Device for carbonation and liquid distribution, characterized in that it comprises a container (32, 234) comprising an air chamber, a removable plug (12,202) which can be fixed to this container and in communication with the interior from this container, means (42, 232) for pouring liquid into this container so as to compress the air in the air chamber when the cap is removed, means (20,212) for passing carbon dioxide by the stopper in the container when the stopper  <Desc / Clms Page number 12>  is fixed to the container, valve means (24,216) having open and closed positions in said cap and in association with a dispensing nozzle (26,218), and means for passing carbonated liquid out of this container and through this nozzle of distribution, réagissant à ces moyens de soupape en position ouverte.  reacting to these valve means in the open position. 4. Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce qu'il comprend un récipient (14,204) enveloppant le récipient (32,224), une isolation (44,234) entre ces récipients, une poche (235) entre l'isolation et le récipient (32,224) et une cartouche (46,236) contenant une substance réfrigérable que l'on peut introduire dans cette poche pour refroidir le contenu du récipient (32,224).  4. Device according to claim 3, characterized in that it comprises a container (14,204) enveloping the container (32,224), an insulation (44,234) between these containers, a pocket (235) between the insulation and the container (32,224 ) and a cartridge (46,236) containing a refrigerable substance which can be introduced into this pocket to cool the contents of the container (32,224). 5. Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce qu'il comporte un élément mobile (238) pour ouvrir et fermer la poche précitée, cet élément mobile étant posé à proximité du fond du récipient (204).  5. Device according to claim 4, characterized in that it comprises a mobile element (238) for opening and closing the aforementioned pocket, this mobile element being placed near the bottom of the container (204). 6. Dispositif suivant la revendication 5, caractérisé en ce que l'élément mobile (238) comprend un élément de fond rotatif pour le récipient (204), cet élément de fond comportant une ouverture (238a, 238b) pour une mise en regard avec cette poche (235) de manière à permettre le chargement et le déchargement de la cartouche (236).  6. Device according to claim 5, characterized in that the movable element (238) comprises a rotary bottom element for the container (204), this bottom element comprising an opening (238a, 238b) for facing with this pocket (235) so as to allow loading and unloading of the cartridge (236). 7. Dispositif suivant la revendication 5, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens d'indicateur de pression (22,214) adaptés pour indiquer si le gaz de dioxyde de carbone a traversé le bouchon.  7. Device according to claim 5, characterized in that it comprises pressure indicator means (22,214) adapted to indicate whether the carbon dioxide gas has passed through the plug. 8. Dispositif suivant la revendication 3, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens de commande extérieurs (260) pour un utilisateur du dispositif agencés pour actionner les moyens de soupape (216) entre les positions ouverte et fermée, ces moyens de commande comportant un élément sélecteur manipulable à la main (208) déplaçable vers une position d'actionnement pour engager ces moyens de commande.  8. Device according to claim 3, characterized in that it comprises external control means (260) for a user of the device arranged to actuate the valve means (216) between the open and closed positions, these control means comprising a selector element which can be manipulated by hand (208) which can be moved to an actuating position in order to engage these control means. 9. Dispositif suivant la revendication 8, caractérisé en ce que l'élément sélecteur (208) est déplaçable entre cette position d'actionnement et une position de stockage dégagée de ces moyens <Desc/Clms Page number 13> de commande.  9. Device according to claim 8, characterized in that the selector element (208) is movable between this actuating position and a storage position clear of these means  <Desc / Clms Page number 13>  control. 10. Dispositif suivant la revendication 9, caractérisé en ce que le bouchon (202) comporte un évidement (206a) pour recevoir l'élément sélecteur dans la position de stockage et en ce que l'élément sélecteur fait saillie de ce bouchon dans la position d'actionnement.  10. Device according to claim 9, characterized in that the plug (202) has a recess (206a) for receiving the selector element in the storage position and in that the selector element protrudes from this plug in the position actuation. 11. Dispositif suivant la revendication 8, caractérisé en ce que les moyens de commande (260) comprennent un élément de bouton (260) qui est également manipulable manuellement par un utilisateur du dispositif pour actionner les moyens de soupape (216) et en ce que l'élément sélecteur (208) est déplaçable entre la position d'actionnement engageant l'élément de bouton et une position de stockage dégagée de cet élément de bouton.  11. Device according to claim 8, characterized in that the control means (260) comprise a button element (260) which can also be manipulated manually by a user of the device to actuate the valve means (216) and in that the selector element (208) is movable between the actuating position engaging the button element and a storage position released from this button element. 12. Mécanisme de carbonatation et de distribution de liquide comprenant un récipient en forme de bouteille (32,224) comportant une ouverture en forme de col, caractérisé en ce qu'il comprend un cylindre creux (42, 232) adapté librement dans cette ouverture en forme de col et s'étendant dans ce récipient pour définir un espace d'air entre le cylindre et la surface intérieure du récipient, un bouchon (34,226) fixable de façon amovible à cette ouverture en forme de col du récipient, une première chambre (18,210) dans le bouchon pour loger une capsule de dioxyde de carbone, une seconde chambre (64, 250) dans le bouchon en communication avec la première chambre, une troisième chambre (116,268) dans le bouchon en communication avec la seconde chambre, un ajutage de distribution (26,218) dans le bouchon en communication avec la troisième chambre,  12. Carbonation and liquid distribution mechanism comprising a bottle-shaped container (32, 224) comprising a neck-shaped opening, characterized in that it comprises a hollow cylinder (42, 232) freely adapted in this shaped opening neck and extending into this container to define an air space between the cylinder and the interior surface of the container, a cap (34,226) removably fixed to this neck-shaped opening of the container, a first chamber (18,210 ) in the plug for housing a carbon dioxide capsule, a second chamber (64, 250) in the plug in communication with the first chamber, a third chamber (116, 268) in the plug in communication with the second chamber, a nozzle of distribution (26,218) in the plug in communication with the third chamber, ce récipient étant en communication avec la seconde chambre, des moyens de soupape (24,216) dans la troisième chambre adaptés pour ouvrir et pour fermer la communication entre l'ajutage de distribution et la troisième chambre, ainsi que des moyens (20,212) pour libérer le gaz de la capsule de dioxyde de carbone, de sorte que le gaz de dioxyde de carbone circulera dans le récipient ou hors de l'ajutage de distribution suivant la position des moyens de soupape précités.  this container being in communication with the second chamber, valve means (24,216) in the third chamber adapted to open and close the communication between the dispensing nozzle and the third chamber, as well as means (20,212) for releasing the carbon dioxide capsule gas, so that carbon dioxide gas will flow through the container or out of the dispensing nozzle depending on the position of the aforementioned valve means. 13. Dispositif suivant la revendication 12, caractérisé <Desc/Clms Page number 14> en ce qu'il comprend un tube (40, 230) reliant la seconde chambre (64,250) au fond du récipient (32,224) et un liquide dans le récipient rempli jusqu'à l'extrémité inférieure du cylindre (42,232) pour emprisonner et comprimer l'air se trouvant entre ce cylindre et la surface intérieure dudit récipient, de sorte que le gaz de dioxyde de carbone entrera dans ledit récipient et carbonatera ce liquide lorsque la soupape de la troisième chambre est dans la position fermée, et de sorte que le liquide carbonaté sera contraint à monter par ledit tube et à sortir du dispositif de distribution (26,218) lorsque la soupape est dans la position ouverte.  13. Device according to claim 12, characterized  <Desc / Clms Page number 14>  in that it comprises a tube (40, 230) connecting the second chamber (64,250) to the bottom of the container (32,224) and a liquid in the container filled to the lower end of the cylinder (42,232) to trap and compress the air between this cylinder and the interior surface of said container, so that carbon dioxide gas will enter said container and carbonate this liquid when the valve of the third chamber is in the closed position, and so that the carbonated liquid will be forced to go up through said tube and out of the dispensing device (26,218) when the valve is in the open position. 14. Dispositif suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'il comprend un récipient extérieur (14, 204) enveloppant le récipient (32,224), une isolation (44,234) entre ce récipient extérieur et ledit récipient, une poche (235) entre l'isolation et le récipient, et une cartouche (46,236) contenant une substance réfrigérable pouvant être logée de façon amovible dans cette poche.  14. Device according to claim 12, characterized in that it comprises an external container (14, 204) enveloping the container (32,224), an insulation (44,234) between this external container and said container, a pocket (235) between the insulation and the container, and a cartridge (46,236) containing a refrigerable substance which can be removably housed in this pocket. 15. Dispositif suivant la revendication 14, caractérisé en ce que la poche (235) est disposée au voisinage d'une partie inférieure du récipient (224) et en ce qu'un élément rotatif (238) est prévu pour ouvrir et fermer cette poche.  15. Device according to claim 14, characterized in that the pocket (235) is arranged in the vicinity of a lower part of the container (224) and in that a rotary element (238) is provided for opening and closing this pocket . 16. Dispositif suivant la revendication 12, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens de commande extérieurs (260) pour un utilisateur du dispositif pour actionner les moyens de soupape (216) entre les positions ouverte et fermée précitées, ces moyens de commande comportant un élément sélecteur manuellement utilisable (208) déplaçable vers une position d'actionnement pour engager lesdits moyens de commande.  16. Device according to claim 12, characterized in that it comprises external control means (260) for a user of the device for actuating the valve means (216) between the above-mentioned open and closed positions, these control means comprising a manually operable selector element (208) movable to an actuating position to engage said control means. 17. Dispositif suivant la revendication 12, caractérisé en ce que les moyens (212) pour libérer le gaz comprennent des moyens d'aiguille (246) pour percer la capsule (242) et des moyens de soupape de retenue pour permettre au dioxyde de carbone de sortir de la capsule et pour limiter la circulation inverse dans la capsule, lesdits moyens de soupape de retenue comportant un orifice d'évacuation (254) présen- <Desc/Clms Page number 15> tant une ouverture normalement fermée par un élément élastomère (256) tendu contre cette ouverture.  17. Device according to claim 12, characterized in that the means (212) for releasing the gas comprise needle means (246) for piercing the capsule (242) and check valve means for allowing carbon dioxide to come out of the capsule and to limit reverse circulation in the capsule, said check valve means comprising a discharge orifice (254) present  <Desc / Clms Page number 15>  both an opening normally closed by an elastomeric element (256) stretched against this opening. 18. Dispositif de carbonatation et de distribution de liquide, caractérisé en ce qu'il comprend un récipient (14,204), un récipient (32,224) à l'intérieur de ce récipient (14,204), une isolation (44,234) entre lesdits récipients, au moins une poche (235) entre l'isolation et le récipient (32,224) pour introduire des moyens de cartouche (36,236) remplis d'une substance réfrigérable, une ouverture à l'extrémité supérieure du récipient (32,224), un cylindre creux (42, 232) adapté librement dans cette ouverture se projettant concentriquement vers le bas à l'intérieur du récipient (32,224) pour former une poche d'air entre la surface extérieure du cylindre et la surface intérieure de ce récipient (32,224), un bouchon (34,226) fixable de façon amovible à l'extrémité supérieure de ce récipient (32,224), une chambre de capsule de dioxyde de carbone (18, 210)  18. Carbonation and liquid distribution device, characterized in that it comprises a container (14,204), a container (32,224) inside this container (14,204), an insulation (44,234) between said containers, at at least one pocket (235) between the insulation and the container (32,224) for introducing cartridge means (36,236) filled with a refrigerable substance, an opening at the upper end of the container (32,224), a hollow cylinder (42 , 232) freely fitted into this opening projecting concentrically downward inside the container (32,224) to form an air pocket between the outer surface of the cylinder and the inner surface of this container (32,224), a plug ( 34,226) removably attachable to the upper end of this container (32,224), a carbon dioxide capsule chamber (18, 210) formée dans ce bouchon, une chambre de soupape de retenue (64,250) formée dans ce bouchon adjacente à la chambre de capsule, une paroi entre lesdites chambres comportant une ouverture, des moyens d'aiguille et de soupape de retenue dans cette chambre de soupape de retenue, cette aiguille (58,246) faisant saillie à travers cette ouverture de paroi et dans cette chambre de capsule, des moyens (50,240) pour amener la capsule contre l'aiguille et percer ladite capsule, un premier orifice (36,228) dans la chambre de soupape de retenue, un tube de chargement et de distribution de combinaison (40,230) fixé à une extrémité à ce premier orifice et s'étendant dans le récipient (32,224) avec son extrémité opposée adjacente à l'extrémité inférieure de ce récipient (32, 224), une chambre de soupape de distribution (116,228) formée dans ledit bouchon,  formed in this plug, a check valve chamber (64,250) formed in this plug adjacent to the capsule chamber, a wall between said chambers having an opening, needle and check valve means in this check valve chamber retained, this needle (58,246) projecting through this wall opening and into this capsule chamber, means (50,240) for bringing the capsule against the needle and piercing said capsule, a first orifice (36,228) in the chamber check valve, a combination loading and distribution tube (40,230) attached at one end to this first port and extending into the container (32,224) with its opposite end adjacent to the lower end of this container (32, 224), a distribution valve chamber (116, 228) formed in said plug, une soupape de distribution (24,216) dans la chambre de soupape de distribution, un second orifice (114,268) dans cette chambre de soupape de retenue reliant la chambre de soupape de retenue et le premier orifice précités à la chambre de soupape de distribution, un orifice (116,270) dans cette chambre de soupape de distribution pouvant être relié sélectivement par la soupape de distribution au <Desc/Clms Page number 16> second orifice de chambre de soupape de retenue, et un ajutage de distribution (26,218) en communication avec cette chambre de soupape de distribution, de sorte qu'avec cette soupape de distribution bloquant la communication entre le second orifice de chambre de soupape de retenue et l'orifice de chambre de soupape de distribution, lorsque la capsule de dioxyde de carbone est percée,  a distribution valve (24,216) in the distribution valve chamber, a second port (114,268) in this check valve chamber connecting the aforementioned check valve chamber and the first port to the distribution valve chamber, a port (116,270) in this distribution valve chamber which can be selectively connected by the distribution valve to the  <Desc / Clms Page number 16>  second check valve chamber port, and a distribution nozzle (26, 218) in communication with this distribution valve chamber, so that with this distribution valve blocking communication between the second check valve chamber port and the dispensing valve chamber orifice, when the carbon dioxide capsule is pierced, le gaz de dioxyde de carbone entraîne l'ouverture de la soupape de retenue et descend par le tube de chargement et de distribution dans ledit récipient (32,224), et de sorte qu'avec cette soupape de distribution ne bloquant pas la communication entre le second orifice de chambre de soupape de retenue et l'orifice de chambre de soupape de distribution précités, le gaz de dioxyde de carbone remonte par le tube de chargement et de distribution, passe par les premier et second orifices de chambre de soupape de distribution et sort par l'ajutage de distribution.  the carbon dioxide gas causes the opening of the check valve and descends through the loading and distribution tube into said container (32,224), and so that with this distribution valve does not block communication between the second check valve chamber port and the aforementioned distribution valve chamber port, carbon dioxide gas rises through the loading and distribution tube, passes through the first and second distribution valve chamber ports and exits by the distribution nozzle. 19. Dispositif suivant la revendication 18, caractérisé en ce qu'il comprend un orifice dans le bouchon (34) communiquant avec la chambre de soupape de retenue précitée, une cheville (82) s'étendant depuis l'intérieur de cette chambre de soupape de retenue par cet orifice jusqu'à l'extérieur de ce bouchon, des moyens d'étanchéité entre la cheville et le bouchon susdits, cette cheville étant déplaçable dans cet orifice, des moyens de ressort pour rappeler la cheville vers le bas dans ladite chambre, et des arrêts sur les extrémités opposées de cette cheville pour délimiter son mouvement dans cet orifice, de sorte que la cheville sera entraînée vers le haut lorsque la capsule de dioxyde de carbone est percée pour indiquer que le récipient a été pressurisé.  19. Device according to claim 18, characterized in that it comprises an orifice in the plug (34) communicating with the aforementioned check valve chamber, a plug (82) extending from the interior of this valve chamber retaining through this orifice to the outside of this plug, sealing means between the ankle and the aforementioned plug, this ankle being movable in this orifice, spring means for returning the ankle down into said chamber , and stops on the opposite ends of this dowel to limit its movement in this orifice, so that the dowel will be driven upwards when the carbon dioxide capsule is pierced to indicate that the container has been pressurized. 20. Dispositif suivant la revendication 19, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens de commande extérieurs (260) pour un utilisateur du dispositif pour actionner les moyens de soupape (216) entre les positions ouverte et fermée précitées, ces moyens de commande comportant un élément sélecteur utilisable manuellement (208) déplaçable vers une position d'actionnement pour engager ces moyens de commande. <Desc/Clms Page number 17>  20. Device according to claim 19, characterized in that it comprises external control means (260) for a user of the device for actuating the valve means (216) between the above-mentioned open and closed positions, these control means comprising a manually operable selector element (208) movable to an actuating position to engage these control means.  <Desc / Clms Page number 17>   21. Dispositif suivant la revendication 20, caractérisé en ce que les moyens de commande (260) comprennent un élément de bouton (260) qui est également utilisable manuellement par un utilisateur du dispositif pour actionner lesdits moyens de soupape et en ce que l'élément sélecteur est déplaçable entre cette position d'actionnement engageant l'élément de bouton et une position de stockage dégagée de cet élément de bouton.  21. Device according to claim 20, characterized in that the control means (260) comprise a button element (260) which can also be used manually by a user of the device to actuate said valve means and in that the element selector is movable between this actuating position engaging the button element and a storage position clear of this button element. 22. Dispositif suivant la revendication 21, caractérisé en ce que le bouchon comprend une poignée de support (206), l'élément de bouton (260) étant disposé au voisinage de celle-ci, la poignée de support comportant également un évidement pour recevoir l'élément sélecteur (208) dans sa position de stockage, cet élément sélecteur étant monté à pivotement sur la poignée pour se déplacer entre ces positions d'actionnement et de stockage.  22. Device according to claim 21, characterized in that the plug comprises a support handle (206), the button element (260) being arranged in the vicinity thereof, the support handle also comprising a recess for receiving the selector element (208) in its storage position, this selector element being pivotally mounted on the handle to move between these actuation and storage positions. 23. Dispositif suivant la revendication 22, caractérisé en ce que l'élément sélecteur (208) dans sa position de stockage complète la configuration en coupe transversale et le volume apparent de la poignée de support.  23. Device according to claim 22, characterized in that the selector element (208) in its storage position completes the cross-sectional configuration and the apparent volume of the support handle. 24. Dispositif suivant la revendication 22, caractérisé en ce que l'élément sélecteur (208) fait saillie de la poignée de support dans la position d'actionnement et a son extrémité dis-taie adjacente à l'ajutage de distribution précité.  24. Device according to claim 22, characterized in that the selector element (208) projects from the support handle in the actuation position and at its dis-pillow end adjacent to the aforementioned dispensing nozzle. 25. Procédé et appareil pour la fabrication d'une boisson carbonatée, tels que décrits ci-dessus et/ou conformes aux dessins annexés.  25. Method and apparatus for the manufacture of a carbonated drink, as described above and / or in accordance with the accompanying drawings.
BE0/212045A 1982-12-27 1983-12-14 Method and apparatus for making carbonated beverages. BE898455A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US45335082A 1982-12-27 1982-12-27

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE898455A true BE898455A (en) 1984-03-30

Family

ID=23800233

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/212045A BE898455A (en) 1982-12-27 1983-12-14 Method and apparatus for making carbonated beverages.

Country Status (4)

Country Link
JP (1) JPS59139918A (en)
KR (1) KR840007060A (en)
BE (1) BE898455A (en)
ZA (1) ZA836400B (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JP4900068B2 (en) * 2007-06-13 2012-03-21 パナソニック株式会社 Press operation device
US20200360875A1 (en) * 2019-05-14 2020-11-19 Sodastream Industries Ltd. Carbonation machine and a gas canister for a carbonation machine
CN111017856A (en) * 2019-11-30 2020-04-17 广东奥能五金工具有限公司 Fresh-keeping wine distributor

Also Published As

Publication number Publication date
KR840007060A (en) 1984-12-05
ZA836400B (en) 1984-04-25
JPS59139918A (en) 1984-08-11

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US10421590B2 (en) Tumbler lid with reservoir and repetitive measuring and disbursement mechanism
CN110114278B (en) Portable cup lid with reservoir and repeatability measuring and command mechanism
US6783034B1 (en) Liquid carrier article
US6220311B1 (en) Preservation and dispensation by volumetric displacement
US5260081A (en) Process and apparatus for rapidly carbonating a liquid beverage
US9056689B2 (en) Method for adsorbing propellent gas for a beer dispensing system
US11001794B2 (en) Perfect pour drink mixer
FR2586408A1 (en) SYSTEM FOR PREPARING AND DISPENSING A BEVERAGE FORMED FROM A MIXTURE IN THE CONDITIONS OF NONE GRAVITY REGULATING IN OUTER SPACE.
US20140004241A1 (en) Beverage carbonating system and method for carbonating a beverage
US20140079856A1 (en) Beverage Carbonating System and Method for Carbonating a Beverage
CH622960A5 (en)
FR2495596A1 (en) GASIFIER AND DISPENSER OF GASEOUS DRINKS
FR2580594A1 (en) PACKAGING FOR THE DISTRIBUTION OF A PRE-MIXTURE OF CARBONATE DRINK IN THE MOUTH OF A CONSUMER, IN MICRO-GRAVITY CONDITIONS
US20140335238A1 (en) Beverage pouch and method of use
US6776315B1 (en) Ice cream and soft drink mixing container/dispenser
US11627838B1 (en) Perfect pour drink mixer
LU85158A1 (en) PROCESS AND APPARATUS FOR MANUFACTURING CARBONATED BEVERAGES
BE898455A (en) Method and apparatus for making carbonated beverages.
WO2007114942A3 (en) Disposable collapsible drink mixing container
FR2622562A1 (en) DRINKING DISPENSER, IN PARTICULAR CARBONATE, IN MICRO-GRAVITY
EP2444365A1 (en) Method of filling a pressure generating device
FR2596039A1 (en) Modular system for bulk drink dispensing to a plurality of outlet taps, it being possible for the drink to be served at diverse temperatures
FR2593799A1 (en) Packing for dispensing a product using pressure
FR2507587A1 (en) Pressure distributor for drink - uses neutral gas inflating base seal controlling gas entry to drink container
FR2897067A1 (en) Process for adding additive to carbonated liquid food conditioned in barrel comprises, storing the base liquid food in standard barrel and connecting a tank having measured quantity of aqueous mixture containing additive on tube connector

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: NORCARL PRODUCTS INC.

Effective date: 19861231