<Desc/Clms Page number 1>
EMI1.1
"Soupape droite précommandée élcctromagnetiquement"t
La présente invention est relative à une soupape droite précommandée pour des agents de pression liquides et gazeux, avec une soupape auxiliaire actionnée électromagnétique- ment, qui est disposée au fond d'un élément de commande, par exemple un piston de commande, agissant en tant que pièce d'obturation, qui libère en fonction de la pression moyenne de commande agissant du bas sur la surface annulaire du piston., le siège de soupape, lorsque le volume au-dessus du piston de commande est dégagé par l'intermédiaire de la soupape auxiliaire ouverte et qui réobture le siège de soupape, avec la soupape
<Desc/Clms Page number 2>
auxiliaire fermée,
lorsque la pression de l'agent de commande s'est rétablie par l'intermédiaire d'un étrangleur fixé ou ajustable,, qui relie le volume d'application de pression au volume situé au-dessus du piston de commande et qui est inférieur à la section transversale de la soupape auxiliaire,
Dans les soupapes connues de ce genre, l'armature d'élément qui porte la pièce d'obturation de la soupape auxi- liaire, glisse dans un tube de guidage qui est mis en liaison de l'autre côté avec le volume de commande et qui porte sur l'autre face le pôle opposé de l'armature d'aimant. Le pôle opposé est ainsi relié rigidemeut au guide de l'armature d'aimant et il forme la pièce d 'obturation supérieure du volume sous pression.
Dans de telles soupapes, l'armature de l'aimant doit parcourir lors de l'ouverture de la soupape auxiliaire, une distance qui est supérieure à la course de la soupape principale. Etant donné que la force d'attraction d'un système magnétique décroît avec l'augmentation de la distance entre les surfaces polaires, l'on doit augmenter dans les soupapes connues de ce genre et lorsque la course de la soupape croit, la puissance de la partie magnétique pour obtenir des valeurs de pression constantes. L'on connaît également des solutions suivant lesquelles l'énergie cinétique d'une armature d'aimant avec une avance est mise à profit pour maintenir la puissance électrique à dépenser à une faible valeur.
Dans de telles sou- papes, l'armature d'aimant est soumise, à cause de la sollici- tation dynamique élevée, à une forte usure. Dans d'autres soupapes comparables, la soupape auxiliaire est disposée indé- pendamment du piston de commande, afin de pouvoir travailler avec de petites pièces magnétiques. L'inconvénient est alors @ que la soupape auxiliaire doit être reliée par plusieurs canaux de commande difficiles à fabriquer au côté de pression @ et au volume de commande de la soupape principale.
L'invention a pour base le problème de rendre, dans
<Desc/Clms Page number 3>
des soupapes magnétiques avec une soupape auxiliaire dans le
EMI3.1
---- ¯¯- ¯-¯ - ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯---- piston de commandee la course efficace de l'armature d<aimant indépendante de la course du piston de commande afin de réaliser la commande auxiliaire avec un écartement polaire aussi petit que possible de l'armature magnétique et d'arriver dans un mode - de construction prenant peu de place à une dépense de puissance électrique réduite.
Le problème pesé est résolu tout en éliminant les in- convénients précités, grâce au fait qu'une armature magnétique réalisée en tant que pièce d'obturation de la soupape auxiliaire et une armature magnétique agissant en tant que pôle opposé
EMI3.2
sont disposées à coulissement axial dans un tube dc;uidal;c> et en ce que ce dernier, afin de limiter la course de l'autre armature magnétique, est appuyé sous l'action d'un ressort
EMI3.3
de pression et par l'intermédiaire d'éléments d'écartemontl sur la face interne du piston de commande et est entraîné posi- tivement par ce dernier ou suit celui-ci.
Suivant l'invention, l'on obtient un mode de construe-
EMI3.4
tion avantageux et prenant peu de place en disposant l 'é,1 <;<;Lt.o- aimam cl. façon enfoncée dans le carter partiel et en l'entourant avec jeu par le piston de commande. La dépense de puissance
EMI3.5
électrique est réduit,c de façon avantageuse grâce au fait qu<' la course de 1' armature magnétique de la soupape iluxil: .,r.A- zij .. L . ::. > <- <. ,"- -. est limitée par le pôle opposé mobile qui accompagne 1IO511..vc.lnralt: les mouvements du piston de commande.
D'autres détails et particularités de l'invention
EMI3.6
ressortiront de la description ci#après donnée à titre ci' c:xc:lalla 9 c. non limitatif et en se référant aux dessins annexés., dans les- quels :
EMI3.7
La figure 1 est une vue c!îx coupe lor)gitiidiri;414 <¯i 6:arase soupape suivant l'invention.
La figure 2 est une vue en coupe tr:.lrtrv<rso E: ii;, 1lélectrqaimant.
<Desc/Clms Page number 4>
Dans la vue en coupe longitudinale de l'exemple de réalisation de la figure 1, les pièces mobiles sont repré- sentées à gauche en position de fermeture de la soupape et à droite en position d'ouverture de celle-ci.
Le corps de soupape 1 contient le siège de soupape 2, l'ouverture d'application de pression 3 et l'ouverture d'échappement 4. Dans le carter partiel 5, qui est relié de façon étanche au corps de soupape 1, glisse le piston de commande 6 dont l'étanchéité est assurée par des segments toroidaux, .et qui présente un alésage d'étranglement 7, un ajutage 'de précommande 8 et un joint de µpape 9, Le tube 10 est disposé de façon étanche dans le carter partiel 5 et il est relié de façon étanche égalemant au disque de fermeture d'aimant 11, Ce dernier porte le tube de guidage 12, également placé de façon étanche, qui est obturé à l'extrémité supérieure par une pièce de ferme- turc 13.
L'enroulement dbxcitation 14 est disposé dans l'espace compris entre lesdites pièces ( la, 11, 12), autour du tube de guidage 12. Le circuit magnétique est formé par le disque ou la rondelle 15 t'usée au-dessus, L'armature magnétique 16 servant de pôle opposé mobile et l'armature magnétique 17 de pièce d'obturation de la soupape auxiliaire sont toutes deux disposées avec une possibilité de coulissement axial dans le tube de guidage ' 12. L'armature magnétique inférieure 17 porte le joint 18 et forme, avec l'ajutage de précommande 8, dans le piston de commande,, la soupape auxiliaire.
L'armature magnétique 17 est soumise à l'action d'un ressort de pression 21,qui s'appuie contre le pôle opposé 16 et qui est plus faible que le ressort de pression 19, qui s'appuie sur la pièce d'obturation 13 et agt sur le pôle opposé 16, Le ressort de pression 19 agit en tant que ressort de fermeture de 1a soupape principale par l'intermédiaire du pôle opposé 10 et de'ses goupilles d'écartement 20, qui son!. guidées dans ;le; rainures longitudinales de l'armature magnétique 17, sur le ton de commande o,
<Desc/Clms Page number 5>
EMI5.1
Le mode de fom'tionm'mt'nt <1;, zut a4aldg)cAyDl:
<11'n '. t., ;;xi le suivant ! -. dans l'état sans (:OU1'.l!lt. dl' j . !'lld'62E.kr'fat'f.Ha d''!'''"t"<# ';±,un 14" .1iA soupape aux!] ii41,'(; 0,-it t r 1'J'lIIt;!.. J)iH'f,W 1 inM t.U!'' magnétique 17 vient obturer l' i!jUt..I!" fi;> IH,{"eOmUhwdo 8 :c.nu'", l'action du ressort 2 f Le C1 Idm!' d" 1:0/llmé!nd' 22 4 . miM t'n liaison par l'intermédiaire de .f. iti 6µidS' ik tl.EtEl¯'71t4'9t$.. e!'..4'4 l'ouverturs d'application de pr<,sxi<>11 3 . Le pistun if c: c<>xm,.innl<.
6 réalisé! on tant que pièce d uk)LtsdidticDZt du la 15Ul1papt; j>1,iii13- pale est sollicité par la pression de l'agent lfii;1<J>;:;t, : il est repoussé par- suite de la dif'cruncc des xiii,1',1;<.z c3l, avec l'appui de l'action du ressort de f.'clm4Ldlrca 19, Mur 1>. sli'e t!<* soupape 2,
Lorsque la partie magnétique est.. excitée, les armatures magnétiques 16 et 17 s'attirent mutuellement. La longueur des
EMI5.2
goupilles 20 est calculée de telle sorte que quand 11 L,Ut'uul ('nwnt d'excitation 14 est mis en circuit, il existe entre le joint 18 de l'armature magnétique inférieure 17 et l'ajutage de préçom- mande 8, un écartement qui correspond à la course optimum de la soupape auxiliaire.
Etant donné que l'armature supérieure 16 s'appuie sous l'effet du ressort de pression 19 et par l'inter- médiaire des goupilles 20, sur le piston de commande 6, la course de la soupape auxiliaire est limitée et indépendante de la position du piston de commande 6. Le volume de commande 22 est décharge par l'intermédiaire de la soupape auxiliaire ouverte. D'une façon connue, la section transversale de l'alésage d'étranglement 7 est maintenue plus petite que la section transversale de l'ajutage
EMI5.3
de prëcommande 8. A cause de la différence de pression en résultant lorsque la soupape auxiliaire est ouverte, le piston de commande 10 se déplace vers le haut et ouvre le siège de soupape 2.
L'ar- mature magnétique 16 et par conséquent aussi l'armature 17 sont entraînées positivement par l'intermédiaire des goupilles 20 et
EMI5.4
¯1 ---.........¯- --------- -- - - -...----------- . - - ¯¯ ¯¯¯-¯¯¯--------- -- ¯
<Desc/Clms Page number 6>
à l'encontre de la force du ressort de fermeture 19, dans le Mouvement de montée du piston de commande 6,jusqu'à ce que la position représentée dans la moitié de droite du dessin ait été atteinte.
Après la coupure de l'enroulement d'excitation 14, l'arméture magnétique 17 se libère sous l'action du ressort21 du polo opposé 16 et ferme par son joint 18 l'ajutage de pré- commande 8. Par l'intermédiaire de l'alésage d'étranglement 7, une augmentation de pression se produit dans le volume de com- mande 22, sous 11 effet de l'agent de pression s' y écoulant.
Le mouvement de fermeture suivant du piston de commande 6 est soutenu par le ressort de fermeture 19, qui s'étend en tant que ressort de pression et agit;, par l'interméliaire du pôle opposé 16 et des goupilles d'écartement 20, sur le piston de commande 6. Les pièces mobiles, c'est-à-dire le pâle opposé 16 et liai,- mature magnétique 17 dans le tube de guidage 12 suivent positi- ventent le mouvement- de descente du piston de commando 6, jusqu'à ce que la position de fermeture de la soupape représentée à gauche soit atteinte.
L'invention n'est pas limitée à l'exile de réalisation représenté. Des variations sont possibles, en ce sens que le pôle opposé disposé de façon mobile de l'armature magnétique, qui constitue la caractéristique essentielle de l'invention, peut aussi coopérer avec une soupape qui possède, a la place du piston de commande, une membrane de configuration quelconque ou encore un élément de commande comparable .
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
EMI1.1
"Electromagnetically pre-ordered right valve" t
The present invention relates to a pre-ordered straight valve for liquid and gaseous pressure agents, with an electromagnetically actuated auxiliary valve, which is disposed at the bottom of a control element, for example a control piston, acting as as a shut-off piece, which releases as a function of the average control pressure acting from below on the annular surface of the piston., the valve seat, when the volume above the control piston is released via the auxiliary valve opened and which re-closes the valve seat, with the valve
<Desc / Clms Page number 2>
auxiliary closed,
when the pressure of the control agent is restored through a fixed or adjustable restrictor, which connects the pressure application volume to the volume above the control piston and which is less than the cross section of the auxiliary valve,
In known valves of this type, the element frame which carries the shut-off piece of the auxiliary valve slides in a guide tube which is connected on the other side with the control volume and which bears on the other side the opposite pole of the magnet armature. The opposite pole is thus rigidly connected to the guide of the magnet armature and it forms the upper sealing part of the pressurized volume.
In such valves, the armature of the magnet must travel, when opening the auxiliary valve, a distance which is greater than the stroke of the main valve. Since the force of attraction of a magnetic system decreases with increasing distance between the pole surfaces, one must increase in known valves of this kind and as the valve stroke increases, the power of the magnetic part to obtain constant pressure values. Solutions are also known whereby the kinetic energy of a magnet armature with a lead is used to keep the electrical power to be spent at a low value.
In such valves, the magnet armature is subjected, due to the high dynamic stress, to high wear. In other comparable valves, the auxiliary valve is arranged independent of the control piston, in order to be able to work with small magnetic parts. The disadvantage then is that the auxiliary valve must be connected by several difficult to manufacture control channels to the pressure side and to the control volume of the main valve.
The invention is based on the problem of rendering, in
<Desc / Clms Page number 3>
magnetic valves with an auxiliary valve in the
EMI3.1
---- ¯¯- ¯-¯ - ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ---- control piston controls the effective stroke of the armature d <magnet independent of the stroke of the control piston in order to perform the auxiliary control with as small a pole spacing as possible of the magnetic armature and to arrive in a construction mode taking up little space at a reduced expenditure of electric power.
The weighed problem is solved while eliminating the aforementioned drawbacks, thanks to the fact that a magnetic armature produced as a shut-off part of the auxiliary valve and a magnetic armature acting as the opposite pole.
EMI3.2
are arranged to slide axially in a tube dc; uidal; c> and in that the latter, in order to limit the stroke of the other magnetic armature, is pressed under the action of a spring
EMI3.3
pressure and by means of spacers mounted on the internal face of the control piston and is positively driven by the latter or follows it.
According to the invention, a method of construction is obtained
EMI3.4
tion advantageous and taking up little space by having the é, 1 <; <; Lt.o- aimam cl. inserted in the partial housing and surrounding it with play by the control piston. Power expenditure
EMI3.5
This is advantageously reduced by the fact that the stroke of the magnetic armature of the valve iluxil:., r.Azij .. L. ::. > <- <. , "- -. is limited by the opposite mobile pole which accompanies 1IO511..vc.lnralt: the movements of the control piston.
Other details and features of the invention
EMI3.6
will emerge from the description given below given as follows: xc: lalla 9 c. non-limiting and with reference to the accompanying drawings., in which:
EMI3.7
Figure 1 is a c! Îx sectional view lor) gitiidiri; 414 <¯i 6: level valve according to the invention.
Figure 2 is a sectional view tr: .lrtrv <rso E: ii ;, 1lelectrqaimant.
<Desc / Clms Page number 4>
In the longitudinal sectional view of the embodiment of FIG. 1, the moving parts are shown on the left in the closed position of the valve and on the right in the open position thereof.
The valve body 1 contains the valve seat 2, the pressure application opening 3 and the exhaust opening 4. In the partial housing 5, which is tightly connected to the valve body 1, slides the control piston 6, the sealing of which is ensured by toroidal segments,. and which has a throttle bore 7, a pre-control nozzle 8 and a stage seal 9, The tube 10 is disposed in a sealed manner in the housing partial 5 and it is also connected in a sealed manner to the magnet closure disc 11, the latter carries the guide tube 12, also placed in a sealed manner, which is closed at the upper end by a piece of turk 13 .
The excitation winding 14 is arranged in the space between said parts (la, 11, 12), around the guide tube 12. The magnetic circuit is formed by the disc or the washer 15 worn above, L The magnetic armature 16 serving as the movable opposite pole and the magnetic armature 17 as the shut-off part of the auxiliary valve are both arranged with the possibility of axial sliding in the guide tube 12. The lower magnetic armature 17 carries the seal 18 and forms, with the pre-control nozzle 8, in the control piston ,, the auxiliary valve.
The magnetic armature 17 is subjected to the action of a pressure spring 21, which rests against the opposite pole 16 and which is weaker than the pressure spring 19, which rests on the shutter piece 13 and acts on the opposite pole 16. The pressure spring 19 acts as a closing spring for the main valve through the opposite pole 10 and its spacer pins 20, which its !. guided in; the; longitudinal grooves of the magnetic armature 17, on the order tone o,
<Desc / Clms Page number 5>
EMI5.1
The mode of training is <1 ;, damn a4aldg) cAyDl:
<11'n '. t., ;; xi the following! -. in the state without (: OU1'.l! lt. dl 'j.!' lld'62E.kr'fat'f.Ha d ''! '' '"t" <#'; ±, a 14 " .1iA aux valve!] Ii41, '(; 0, -it tr 1'J'lIIt;! .. J) iH'f, W 1 inM tU!' 'Magnetic 17 closes the i! JUt..I ! "fi;> IH, {" eOmUhwdo 8: c.nu '", the action of the spring 2 f Le C1 Idm!' d" 1: 0 / llmé! nd '22 4. miM t'n connection by l 'intermediary of .f. iti 6µidS' ik tl.EtEl¯'71t4'9t $ .. e! '.. 4'4 the application openers of pr <, sxi <> 11 3. The pistun if c: c <> xm, .innl <.
6 achieved! one as part of uk) LtsdidticDZt of the 15Ul1papt; j> 1, iii13- pale is solicited by the pressure of the agent lfii; 1 <J>;:; t,: it is repelled as a result of the dif'cruncc of xiii, 1 ', 1; <. z c3l, supported by the action of the spring of f.'clm4Ldlrca 19, Wall 1>. sli'e t! <* valve 2,
When the magnetic part is energized, the magnetic armatures 16 and 17 attract each other. The length of
EMI5.2
pins 20 is calculated such that when 11 L, Ut'uul ('nwnt of excitation 14 is switched on, there is between the seal 18 of the lower magnetic armature 17 and the pre-command nozzle 8, a spacing which corresponds to the optimum stroke of the auxiliary valve.
Since the upper armature 16 is supported by the action of the pressure spring 19 and via the pins 20, on the control piston 6, the stroke of the auxiliary valve is limited and independent of the pressure. position of the control piston 6. The control volume 22 is discharged through the open auxiliary valve. In a known manner, the cross section of the throttle bore 7 is kept smaller than the cross section of the nozzle.
EMI5.3
8. Due to the resulting pressure difference when the auxiliary valve is opened, the control piston 10 moves upward and opens the valve seat 2.
The magnetic armature 16 and therefore also the armature 17 are positively driven by means of the pins 20 and
EMI5.4
¯1 ---......... ¯- --------- - - - -...-----------. - - ¯¯ ¯¯¯-¯¯¯ --------- - ¯
<Desc / Clms Page number 6>
against the force of the closing spring 19, in the upward movement of the control piston 6, until the position shown in the right half of the drawing has been reached.
After switching off the excitation winding 14, the magnetic armor 17 is released under the action of the spring 21 of the opposite polo shirt 16 and closes the pre-control nozzle 8 with its seal 18. In the throttle bore 7, an increase in pressure occurs in the control volume 22 due to the pressure medium flowing therein.
The subsequent closing movement of the control piston 6 is supported by the closing spring 19, which extends as a pressure spring and acts ;, via the opposite pole 16 and the spacer pins 20, on the control piston 6. The moving parts, that is to say the opposite blade 16 and II, - magnetic mat 17 in the guide tube 12 positively follow the downward movement of the control piston 6, up to 'until the closed position of the valve shown on the left is reached.
The invention is not limited to the embodiment shown. Variations are possible, in that the opposite pole, movably disposed, of the magnetic armature, which constitutes the essential characteristic of the invention, can also cooperate with a valve which has, instead of the control piston, a membrane of any configuration or even a comparable control element.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.