<Desc/Clms Page number 1>
"Appareil moelle pour la préparation -.'asphalte et de matériaux similaires.
L'invention concerne un appareil pour la prépa- ration de matériaux de construction de routes fréquemment employés sous forme de mélanges comprenant; des pierres concassées et des produits liants pour faire les revêtements de route ou des couches sous-jacentes. L'emploi e l'appa- reil de l'invention ne se limite pas à certaine matériaux pierreux, comme cailloux, menue pierre, sable, cimentet matières similaires, et non plus à certains liants tels que goudron, asphalte, aspnalte-mastic, brai, et matières simi- laires.
On connaît déjà des machines de construction de routes comprenant sur un châssis déplaçable une trémie de ....
<Desc/Clms Page number 2>
fusion pour les liants, une trémie -le mélange pour mélangez' la masse fondue avec au sable, au gravier, de la pierraille séchée, et autres matériaux similaires.
De telles
EMI2.1
machines ont désavantage 'être difficilement utilisables i:3.CÎi.JlBS ont le .JSTTa:'.t&e ere J.l:':':' Cll.emeTI v t1 uJ....:... sac pour j.es travaux - .WL a â tra¯-, i î confie la réparation .. tR :.iâ .'Y '03 t5 .défectueux dans la surface de la route, les repenses pour la machine propre etpour son transport étant trop élevées
EMI2.2
et les quantités -..'asphalte mises e¯...:..1-.::# ..,.^¯8 la trémie étant trop .grandes pour la plupart les travaux.
C'est pourquoi on emploiepour la préparation et surtoutpour lechauffage et la fonte de l'asphalte, de simples cuves ouvertes, chauffées au cois ou au charbon.
EMI2.3
Dans ie telles cuves cependant, un séchage et un r'cI.s.ul.''abe des matériaux n'est pas possible, et il existe en outre le désavantage que l'asphalte dans la cuve doit être remue à la nain. En outre, des surchauffes locales de la masse
EMI2.4
'asphalte se produisent facilement, en ra-sc¯. 4u n7o,,, -le naufc.¯A.
L':nve:.tiin a notannent peur objet un appareil mobile pour la préparation de matériaux de construction de routes, telsque mélanges de pierres, l'asphalte ou analogues avec récipients à matériaux montés pivotants pour déverser leur contenu dans une trémie de mélange, appareil caracté- risé parce que les récipients pivotables sont suspendus autour de la trémie de mélange de manière à ménager entre leurs parois et celles de la trémie des puits, à travers lesquels montent des gaz chauds provenant d'un dispositif de chauffage placé en-dessous de la trémie de mélange.
L'appareil de l'invention réunit les avantages des appareils de préparation connus actuellement et, en même temps, il est utilisable pour l'exécution de moindres travaux d'asphaltage ayant un caractère de détail.
<Desc/Clms Page number 3>
EMI3.1
Suivant t '.1:.."T.:OL.3 -- .S-- I'^".a,: 1C:. , 1'. ..:.,i'2L.:C c les n::ttBTiL.t1: en pierres cr(\'/-:1e sont #-.j.s;vséï; e ,--..'..... jo.- 4e la trémie .....e mélange, a-.""""''' ...¯'1..0 -{,.Oo."".'" .....- ............--.........-) #e telle sorte que les puits parcourus y7 ¯.. TW' les ±-?.r c;--:-.' '.'j-3:'-..";.ts venant 1; '.....:..1 u.i3:0Fiîif .1. e !:E].f'f\1.e, .=¯oie;: t ¯'f) l3. 3-.:r le.? a eu y. o3t3F ae 1& tr-imle i ...¯¯y¯ we.
.i:..'i::.....(; ='8.'.::.:i ter .1.élerse:::e.:. :r-.-s -::":::it. ces récipients i pierres basculants, les.....i t2 rî3i;?ier:ts se.:'.* utilement prév3: u'u=a force coudée ou recour'cée "le1.':: 1't;::*;-: rieur et ils sor.t montés ?. l'aide te bras sur es .:es e pivotement dispose? l'extrémité supérieure ¯i: ahaesis.
Entre les carois voisines l'une '':''8 l'autre 6 la -:'"2:::ie -.e r!!é10:- .::r? et .9: r=3i;-ier.ts ae matériaux peuver.t être ¯vr':8: des ouvertures '-'8 sortie supérieures "'our' les . brûlés, la s6cti::. transversale 6 ces ouvertures :¯G:1 J=.:. se .. ¯ ' I' p.I" e:-:e!i::-2.e =- l'aine .1.6 valets coulissants.
3ve;--tu91leet les récipients : .¯¯ , . lieu etre ioeuV.i.a.:,lEL3 L la nain, peuvent être ev' - .'/o# téE vers le !:e.fJt ;r:.r 0.J:>.a.nG.e [, ::ote;j, '-:.' e:::e:-a.:='e i l'aiie de crémaillères, ae commandes è cl.aînes ou autres v: =e:.^r;es appropriés, de sorte que leur contenuse léverse dans la trémie de mélange.
EMI3.2
Sur chaque coté longitudinal ae la -;;r';,::l'3 ae mélange peuvent par exemple être disposés deux récipients à pierres, de telle sorte que chacun ces récipients peut pivo- ter Indépendamment . La trémie de mélange est dans ce cas munie l'un couvercle qui est partagé en son milieu et dont les moitiés sont raccordées de manière articulée aux deux
EMI3.3
cotés étroits 'le la trémie entre les deux récipients pierres. Ces couvercles peuvent utilement être disposés dans une position inclinée ou être munis d'unesurface biaise, afin de permettre un bon écoulement aes eaux de pluie.
<Desc/Clms Page number 4>
L'ouverture supérieure de sortie de chaque récipient peut être munie d'un couvercle, fixé d'une manière articulée au récipient respectif, de telle sorte qu'il se ferme par son propre poids dans la position de repos du récipient, tandis qu'au cours de son pivotement vers le haut le couvercle soit ouvert automatiquement.
Le châssis peut être prévu à poste fixe ou portatif ou mobile, des support? prolongeâmes ou rabattables ou des roues démontables ou pivotantes pouvant être prévus à cet effet.
Dans la partie de devant le châssis est muni d'un timon qui est avantageusement monté également de manière détachable et qui sert à utiliser le châssis avec ses structures supérieures comme remorque.
Selon une autre caractéristique de l'invention, le dispositif de chauffage de la trémie de mélange est prévu pour une alimentation avec un carburant gazeux, de préférence du gaz propane, ce dernier étant emmagasiné à l'état comprimé ou liquéfié dans un ou plusieurs récipients, par exemple des bouteilles d'acier. Un tel chauffage présente, par rapport à celui au bois ou au charbon, l'avantage d'un service plus propre et plus rapide, ainsi qu'un meilleur rendement de chauffage et la possibilité d'une distribution plus uniforme d3 la chaleur. Les bouteilles de gaz à chauffage peuvent, selon l'invention, être arrangées sur une plate-forme hori-
EMI4.1
zontale formée pstf le;c ütt3 de- .fOU.rcl16 du timon,.
Avantageu- sèment on prévoit plusieurs bouteilles, par exemple cinq bouteilles qui sont placées dans une cuve d'eau, chauffée d'en bas pour chauffer les bouteilles, Le chauffage de cette cuve d'eau peut être effectué au moyen de gaz fourni par les bouteilles elles-mêmes.
<Desc/Clms Page number 5>
Les bouteilles sont placées de manière détachable sur le timon. Si le chariot est en état de repos ou si le timon est démonté, les bouteilles peuvent être simplement placées sur le sol. Le timon peut aussi être muni d'une roue de support, pivotable vers le haut, laquelle est rabattue vers le bas lorsque le châssis de la chaudière d'asphalte est dételé du tracteur mais que cependant les bouteilles doivent rester sur le timon.
La subdivision du récipient-réservoir à propane en plusieurs bouteilles, par exemple cinq bouteilles, est importante car on obtient par cela une surface extérieure plus grande sur laquelle le gaz peut s'évaporer. Simulta- nément par augmentation de la surface le danger de gelée des bouteilles est diminué.
Les brûleurs alimentés par le gaz propane, dispo- sés en-dessous de la trémie de mélange, sont avantageuse- ment en forme de "V", de manière à ce que les flammes du dispositif de chauffage sont réparties sur les deux cotés de la trémie et ne chauffent pas de manière concentrée le fond de la trémie, de sorte que le danger de surchauffe est diminué.
Le brûleur n'est pas réalisé en une seule pièce, mais est composé de plusieurs parties, par exemple de trois pièces. Cette subdivision est utile, parce qu'un brûleur long, en une se.le pièce,, se déformerait sous l'effet de la chaleur. Les pièces subdivisées sont individuellementdéfor- mables mais après que le chauffage a été coupé, elles retournent rapidement dans leur position originelle. A travers les pièces successives de brûleur passe une conduite d'amenée de gaz qui est munie d'orifices dans chaque boîtier de brûleur et qui, aux extrémités des pièces, passe à travers la paroi du feoîtsier de brûleur à *aide de garnitures
<Desc/Clms Page number 6>
d'étanchéité au gaz.
La conduite de gaz peut aussi s'étendre en-dessous de ou à côté des pièces de brûleur, et être raccordée à celles-ci par des canalisations secondaires transversales.
L'appareil décrit est en outre utilement muni d'une pompe entraînée par moteur, conçue de telle manière qu'elle peut servir pour le transport de goudron liquide, ou de bitume*. La pompe est pourvue d'une part alune conduite d'amenée qui est raccordée de manière détachable à un réci- pient contenant du goudron, du bitume, du brai liquide ou des matières similaires, tandis que par la conduite de refoulement de la pompe raccordée de la même manière déta- chablement, les matières liquides mentionnées peuvent être refoulées et transportées.
Le groupe de pompe peut par exemple être monté sur des supports, reliés au cadre de la trémie de mélange ou à son châssis porteur à une hauteur telle que la pompe puisse aspirer le goudron liquide, le bitume ou des matières similaires hors d'un récipient d'emmagasinage placé sur le sol et, par une conduite flexible le conduire dans la trémie de mélange. Utilement le groupe de pompe peut être monté sur le côté le plus étroit de la trémie de mélange.
Eventuellement la conduite de refoulement de la pompe peut être formée en tête de buse ou de pulvéri- sateur, de sorte que les produits liants liquides, par une distribution uniforme et économique, puissent servir à conso- lider Ion routes, par exemple pour la production des couches de revêtement d'asphalte, de macadam-asphalte ou de goudron, de macadam-mélange, pour consolider des routes en asphalte naturel ou pour arroser les routes de terre ou de pierres concassées, et similaires.
Une autre forme de réalisation possible de l'appa- reil de l'invention consiste en ce que le dispositif chauffant
<Desc/Clms Page number 7>
de la trémie de mélange est construit sous tonne de chauffage indirect. Le chauffage en ce cas est effectue à l'aide d'une source primaire de chaleur, par enemple par une flamme chauffante qui échauffe un fluide, par enemple un liquide tel que de l'nuile ou analogue, lequel transfère la chaleur absorbée aux parois 'le la urémie le mélange.
Ce chauffage indirect peutpar exemple être effectue au moyen alune enveloppe entourant la trémie 'le mélange, surtout son fond et ses parois latérales, en totalité ou en partie, enveloppe dans laquelle les éléments transmetteurs de chaleur peuvent être installas par exemple sous forme l'une matière de remplissage liquide qui est chauffée en ce qui la concerne d'une manière quelconque appropriée, par exemple par des brûleurs à gaz, brûleurs à l'huile, par courant électrique, par chauffage à induction électrique ou de tout autre manière.
Le liquide de remplissage 'le l'enveloppe à capa- ci té calorifique élevée, par exemple ..le 1 'nulle, peut aussi être chauffé par tuyaux de chauffage ou canalisations simi- laires, traversés par les gaz chauds d'un foyer.
Eventuellement la première enveloppe, remplie d'un fluide transmettant la chaleur, par exemple de l'huile ou analogue, peut être entourée d'une seconde enveloppe dans laquelle se déversent les gaz sortent des tuyau?: de chauffage qui passent dans la première enveloppe. Les gaz sortant peuvent en outre servir à rechauffer le carburant, par exemple les bouteilles à gaz propane ou une huile combustible.
Les gaz d'échappement peuvent aussi être conduits vers le haut, à travers les puits formés entre les parois de la trémie de mélange et les récipients pivo- tants à pierres broyées, disposés sur les côtés de ladite ils Ils contribuent ainsi à préchauffer les matières de
<Desc/Clms Page number 8>
pierre broyée, avant qu'elles scient déversées dans la trémie de mélange. De ,cette manière or. réalise une utili- sation très poussée de la chaleur -Les gaz.
L'invention s'étend également aux caractéristiques résultantde la description ai-après et des Messies joints ainsi qu'à leurs combinaisons possibles.
La lescriçtion se rapporte,à titre d'exemple, à diverses formes de construction de l'objet de l'invention représentées dans les dessinsjoints dans lesquels : -figure 1 montre la chaudière complète à asphalte avec le timon et les bouteilles à gaz propane vue en éléva- tion latérale; - figure 2 est une élévation de face de figure 1; - figure 3 montre une section longitudinale de la chaudière le long ae la ligne A-B de la figure 2; - figure 4 est une section transversale le long de la ligne 8-5 de figure 1; - figure 5 montre l'appareil raccordé à un groupe de pompe et avec un dispositif d'aspiration et de pulvéri- sation;
- figure 6 montre le même appareil en position de remplissage de la trémie de mélange, en vue de face; - figure 7 montre l'appareil selon figure 6 en élévation ; - figure 8 montre l'appareil avec chauffage indi- rect de la trémie de mélange en élévation latérale; - figure 9 est une section le long de la ligne A-B de figure 8: - figure 10 montre une variante de l'appareil en section longitudinale; - figure 11 montre l'appareil avec commande à moteur des récipients latéraux pivotables en élévation, une partio seulement des récipients étant représentée ;
<Desc/Clms Page number 9>
- figure 12 montre la même construction en éléva- tion de face.
Le repère 1 aésine le châssis de transport de la chaudière, porté par un essieu 2 et des ressorts 3,4 sur des roues munies de pneus disposées latéralement. Sur le châssis la trémie est fixée au moyen de cornières latérales, ladite trémie consistant en une enveloppe extérieure 7 et une cuve le chauffage proprement lite 8, fermée en haut par un couvercle, par exemple en leux parties 9, 10, aoûtles deux moitiés sont inclinées en direction ue l'arrière et, à l'aide de charnières 11, 12, peuvent être ouvertes en se rabattant contre les parois frontales de la trémie, et qui, pendant le travail, restent cependant appliquées sur les parois frontales 13,
14 et sur les brides longitudinales supérieures 15,16 de la trémie en la fermant hermétiquement.
Au milieu de la trémie se trouve un arbre central 19 porté dans des paliers 17, 18 des parois de front de la trémie, arbre sur lequel sont montées en quinconce les pales d'agitateur 20, 21,22 etc. Cet arbre est entraîné par un moteur 23, par exemple un moteur à combustion ou un moteur électrique, disposé sur le côté frontal de la trémie, par l'intermédiaire d'un engrenage réducteur 24 et de poulies à gorge 25,26. Une manivelle 27 permet de commander l'agita- teur à la main en cas de panne éventuelle du moteur.
Sur le timon 28, éventuellement détachable, sont disposées une ou plusieurs bouteilles à gaz de chauffage 29, 30,31, 32, 33, placées dans une cuve à eau 34, chauffée par le gaz même de ces bouteilles et raccordées entre elles. Le moteur à essence ne reçoit pas son carburant de ces bouteilles à propane mais est alimenté à partir d'un réservoir spécial d'essence. Cependant ce moteur pourrait éventuellement être alimenté également en gaz de chauffage, par exemple en gaz
<Desc/Clms Page number 10>
propane servait: pour le chauffage de la trémie 5.
EMI10.1
Les pales a 'agitateur 20, 1, 22, etc., cent montées de manière inclinée tzar rapport - l'axe longitudinal ae l'arbre 19, e telle sorte rue ,-03.- ,,:.lr. la rotation e l'arbre aais le sens -le la D. "1:e 3c -t la fleure 4, les pales -L'agitateur exercent 3gale::.:e:: #¯ M.e composante axiale de pression en direction ie la floche 36 de la figure 3, sur le contenude la trémie 8.
La paroi frontale arrière 13 le la trémie 7, S
EMI10.2
est munie l'un orifice le sortie 37 .;i esû ferrie de =2.isre connue, par un volet à secteurs 35 pivotant autour d'un
EMI10.3
tourillon latéral et manoeuvrable au .noyen :. tut levier à main 39. Ce voletest appliqué @@@tre le tora de l'orifice de sortie par un levier coudé 4C piv@tant aussi autour lu tourillon latéral et mont le crac de levier le plus court s'applique contre une surface en coin ,le la surface du
EMI10.4
volet. Une ooulotte 41 est 2:' c':::'..:.ëe L. l'orifice 'le sortie.
Au lieu .:.9 cela, par 9-:e:::.:--12 po-jr au ci -:;ur:1e- très liquide ou pour .tes mélanges :'as¯ ¯,¯.î vs très liquiaes, on peut aussi prévoir un robinet de soutirage.
Sur les eux cotés de la trémie 7, 8 aux bords supérieurs des parois sont montés à l'aide de bras 42 arti- culés en 43, deux, quatre ou plusieurs récipients 44 à 49 pivotables destinés à recevoir les pierres broyées, le sable, le gravier, etc. Dans le fond de chaque récipient plusieurs ouvertures 50 sont arrangées à travers lesquelles peut s'écouler l'eau, éventuellement adhérente au contenu des récipients. Chacun de ces récipients est muni d'un couvercle 51; 52; etc., fixé par des charnières 53 au récipient respec- tif. En position de repos ils ferment automatiquement les récipients par leur propre poids.
Si cependant un récipient est pivoté vers le haut comme représenté par les lignes
<Desc/Clms Page number 11>
EMI11.1
pointillues u.e fi jure 4, afin le 2 e '';''7tJ;'''3'') le c'verle -3 la trinie éts;.t ou-rert, les couvercle? cl, c ce rlacer.t au tomati queutent s eue l'influence = leur rropre oids en position ouverte. lec récipients 44 à 49, leu:, ;'csitijn de repos sont maintenus car des cornières et -es barreau;-; aroits a une certaine listance 'La paroi de la trémie, de manière à réserver un espace intermédiaire 54.
EMI11.2
En dessous as la ûhaudiëre-trElie proprement uite 8 est prévu .1:. aispcsitif .te chauffage 55 s'eter:da.r:t au- dessous de la lo-ueur totale ne la tru:;u.e. Le brûleur est composé de plusieurs siesents, par exemple trois, -fi . 1 ':i- ter sa dëfonatior:. C:q'je ilsner.û 'Crûleur comprend un- boîtier en forme ..le 11-1, avec j.es orifices ,te sortie ae g&3, dirigés vers chaque oots, afin que les soient-, uistri- buées des ueu.. cotes ae le trémie 8 aont le fond est courbe en forme (le cylindre. Les ;a.z "'-6 combustic; :r:0:1t#2t -ers le haut ùaiis l'espace ir.tern:3.iaire 54, tout er- chauffait sur leur parcours à travers les parois latérales ae la Ïr--',mie extérieure 7 pourvues de passages, les récipients 44 à 49 à pierres broyées et à sable qui y sont suspendus.
Les gaz s'échappent finalement par les ouvertures 53 qui peuvent se régler en outre par le volet 57.
Les éléments individuels de brûleur sont alimentés en carburant gazeux, par exemple en gaz propane, par la conquite 58 et les tuyaux flexibles raccordés aux bouteilles à gaz de chauffage 29 à 33, montées sur le timon 28. Des fentes 59 clans le fond de la trémie permettent l'approvision- nement nécessaire d'air aux brûleurs.
Pour une utilisation locale de l'appareil, il est prévu quatre supports 60, 61,62, 63, ajustables et éventuel- lement pivotables vers l'intérieur. De même, le timon est muni d'un support mobile 64, ajustable en ce qui concerne sa
<Desc/Clms Page number 12>
hauteur et rabattable vers l'intérieur, supportant le timon pendant les travaux sur place, et qui peut être relevé lors de l'attelage de la chaudière comme remorque.
Dans les figures 5 à 7 le repère 71 désigne la trémie de mélange de l'appareil de préparation d'asphalte et de matières similaires, qui n'est représenté qu'en partie.
A l'une des extrémités de la trémie de mélange 71 est prévu un support 72, de préférence de section rectangulaire, dont une des branches a la forme d'une plate-forme horizontale
73, tandis que l'autre s'étend en direction verticale vers le haut. Sur la plate-forme 73 est montée une pompe 74, constituée en unité avec son moteur d'entraînement 75. La plate-forme 73 est raccordée latéralement à la paroi verti- cale 77 du support rectangulaire 72, au moyen de plaques entretoises 76. A leurs extrémités supérieures chacune des- dites tôles à'entretoise est pourvue d'un bras 78 s'étendant vers l'arrière. Ces bras sont munis de griffes 79 en forme de crochet servant à les suspendre au-dessus d'un épaulement 81 horizontal prévu sur le caare 80. Vers le-bas ces bras reposent sur des supports 82, reliés au cadre 10.
Selon la figure 5 la paroi de la trémie de mélange 71 en face du groupe de pompe est munie d'une ouverture 83, à laquelle est raccordé un branchement de conduite 84, pouvant être raccordé de manière détachable à la conduite 85, conduisant vers la pompe 74. De même est raccordée à la pompe 74 de manière détachable la conduite 86, approvision- née par ladite pompe avec des matières liquides, par exemple du goudson, de l'asphalte, du brai, ou des matières simi- laires. L'autre côté de ladite conduite est raccordé à une tête de buse ou pulvérisateur servant pour la pulvérisation et l'arrosage des matières sortantes.
<Desc/Clms Page number 13>
L'appareil décrit peut être utilisé comme suit :
Pour l'usage de l'appareil selon figure 5, la conduite 85 est raccordes l'accouplement 84, raccordé à la trémie de mélange 71, tandis que la conduite 86, munie d'une tête de distribution 87 à son extrémité libre, est raccordée à la pompe 74. Le contenu de la trémie de mélange peut ainsi servir immédiatement pour les travaux de conso- lidation de route, pour lesquels le matériau aspiré de la trémie de mélange à l'aide de la pompe commandée par moteur est conduit à la tête de distribution 87, et à l'aide de ladite tête est distribué sur la couche consolidante de la route ou sur le revêtement de la route.
De cette manière l'appareil peut servir par exemple pour des constructions nouvelles, ainsi que pour des travaux de réparation sporadiques de routes d'asphalte et similaires, où la mobilité et surtout la possibilité de roulage de l'appareil, le rendent apte à travailler dans un court délai, même en des endroits de travail situés à une grande distance de l'un l'autre.
L'appareil décrit peut, en outre, servir selon figures 6 et 7 pour le déversement de liants très liquides comme goudron, bitume, brai, et matières similaires, à partir d'un récipient-réservoir, dans la trémie de mélange 71, sans qu'il soit nécessaire de soulever le récipient, par exemple un fût de goudron, comme il est d'usage iusqu'à présent, à une hauteur supérieure au niveau de la trémie de mélange=
Pour ce travail la conduite 85 est détachée de l'accouplement de la conduite d'aspiration 84 de la trémie de mélange 71, et on ferme l'extrémité de la conduite 85, ainsi que le raccord d'accouplement de la conduite d'aspira- tion 84 par exemple au moyen de bouchons vissés.
<Desc/Clms Page number 14>
Ensuite une conduite en tuyau flexible 88 peut être raccordée au raccord d'alimentation de la pompe, conduite dont le bout libre est plongé dans un récipient B, contenant des matières liquides. A la sortie de la pompe
74 est raccordée une conduite 89 dont l'extrémité opposée se déverse dans la trémie de mélange 71. La pompe 74 sert alors pour l'amenée du contenu liquide du récipient B à la trémie de mélange 71, sans que le récipient B ait à être soulevé à une hauteur élevée.
Si la pompe auxiliaire avec son système de conduites n'a pas à être utilisée pour l'un ou l'autre de ces emplois, elle peut éventuellement être séparée de la trémie de mélange 1, avec son support, et servir alors à un autre endroit pour des buts différents.
Dans la construction d'exemple représentée en figures 8,9 et 10 la trémie de mélange 91 est munie de la manière connue d'un agitateur 92,93 et sert à recevoir les matériaux. Sur son côté extérieur la trémie de mélange est entourée à une certaine distance par une enveloppe 94, de sorte qu'une enceinte d'enveloppe 95 est formée, remplie d'un liquide de chauffage, par exemple de l'huile. A travers cette enveloppe 95 passent à certaine distance l'un de l'autre, des tuyaux de chauffage 96, comme montré par figures 9 et 10. Chacun de ces tuyaux de chauffage 96 est rac@oidé à l'extrémité à un brûleur de gaz 97. Ces brûleurs de gaz sont par exemple approvisionnés par des conduites d'amenée de gaz 98 venant de bouteilles à gaz propane.
Ces bouteilles à gaz propane de même que les brûleurs ravitaillés par elles, ou aussi les brûleurs d'huile peuvent être arrangés sur les deux cotés étroits de la trémie de mélange 91.
Les brûleurs 97 sont situés un peu en arrière de la paroi voisina de la trémie de mélange 91, afin de permettre
<Desc/Clms Page number 15>
un accès facile pour la mise en route etle netto@@ge.
L'enveloppe 94 a, comme montré par figures 9 et
10, sa surface extérieure entourée par une envéloppe 99 à une certains distance, de manière à fromer une seconde enceinte 100.
Au moins une partie ces tuyaux de chauffage 96 sont courbés à leur extrémité opposée au brûleur. Les parties recourbées es tuyaux peuvent déboucher dans l'enceinte d'enveloppe 100, tandis que los orifices d'échap- pement d'autres tuyaux de chauffage sont dirigés vers un récipient, contenant un gaz de chauffage, par exemple vers les bouteilles voisines de gaz profane, afin de préchauffer le gaz de chauffage.
L'appareil décrit ci-dessus dans cette forme le construction convient particulièrement pour mélanger et fluidifier des masses de plastiques servant pour la consoli- dation des routes et au revêtement de routes, par exemple utilisées pour les démarcations en couleur blanches ou jaunes.
L'appareil assure un traitement uniforme et propre aes matériaux de travail, ce qui est important surtout pour l'utilisation ae matériaux de couleurs claires.
En raison d'une utilisation meilleure de la chaleur des gaz d'échappement, l'appareil permet un travail très économique.
Si, comme décrit, on se sert comme matière transmettant la chaleur d'une huile remplissant l'enceinte d'enveloppe 95, cette huile cède aussi la chaleur aux maté- riaux dans la trémie de mélange pendant un temps considé- rable après que les brûleurs ont été coupés.
Dans la figure 11 de même repères désignent de mêmes pièces que dans la figure 1. Le moteur 24 entraîne
<Desc/Clms Page number 16>
ici un disque d'embrayage 101 qui estamené à l'aide alune poignée 102 en prise avec un second disque ± embrayage 103.
Ce dernier entraîne à son tour par une courrais trapézoï- dale 3t un pignon 105, l'arbre 105 lequel par un disque intermédiaire 107 et un câble 108 entraîne une poulie 10S, montée sur un bras 110 fixa sur le récipient 14. La poulie 109 en tournant enroule un câble 111 enroulé sur un cylindre 112 qui est fixé sur un récipient latéral 44 (figure 2). Par larotation de la poulie 109, le récipient 44 est soulevé à. sa position culminante, montrée par le dessin en lignes pointillées, et il est pivoté d'une manière permettant le déversement de son contenu -son couvercle s'ouvrant- dans la trémie de mélange 14.
Pendant son mouvement vertical et pendant le pivotement dans la position culminante, le récipient 44 est guidé par un axe 113, glissantdans un guidage au bras 110.
Pendant le mouvement en 'direction verticale le récipient 44 est en outre guidé par un galet d'appui 115, sur la partie inférieure 116 du bras 110.
Le basculement de retour et le déplacement vers le bas au récipient 44 sont actionnés par une langue 117 prévue sur le disque d'embrayage 103, coopérant avec un dispositif de débrayage 118 qui pousse le disque d'embrayage 103 en arrière. Le récipient, éventuellementsous son propre poids, glisse en retour. Le mouvement vers le bas du récipient 44 peut évidemment être modéré et retardé d'une manière quel- conque, par exemple par des ressorts, des contre-poids, ou analogues.
L'invention n'est pas limitée aux exemples de réalisation ci-dessus décrits et représentés, d'autres variantes sont aussi possibles sans pour cela sortir du cadre de l'invention.
<Desc / Clms Page number 1>
"Marrow apparatus for the preparation - asphalt and the like.
The invention relates to an apparatus for the preparation of frequently used road construction materials in the form of mixtures comprising; crushed stones and bonding products to make road surfaces or underlying layers. The use of the apparatus of the invention is not limited to certain stony materials, such as pebbles, small stone, sand, cement and similar materials, and no longer to certain binders such as tar, asphalt, aspnalt-mastic, pitch, and the like.
Road construction machines are already known comprising on a movable frame a hopper of ....
<Desc / Clms Page number 2>
smelter for binders, a mixing hopper for mixing the molten mass with sand, gravel, dried gravel, and the like.
Such
EMI2.1
machines have the disadvantage of being difficult to use i: 3.CÎi.JlBS have the .JSTTa: '. t & e ere Jl:': ':' Cll.emeTI v t1 uJ ....: ... bag for j.es work - .WL a â trā-, i î entrust the repair .. tR: .iâ .'Y '03 t5. Defective in the road surface, the costs for the clean machine and for its transport being too high
EMI2.2
and the quantities - .. 'asphalt put ē ...: .. 1-.::# ..,. ^ ¯8 the hopper being too large for most jobs.
This is why we use for the preparation and especially for the heating and the melting of asphalt, simple open vats, heated with cois or with coal.
EMI2.3
In such vats, however, drying and rinsing of the materials is not possible, and there is the further disadvantage that the asphalt in the vat has to be dwarfed. In addition, local overheating of the mass
EMI2.4
asphalt are produced easily, in a row. 4u n7o ,,, -le naufc.¯A.
The: nve: .tiin has also included a mobile device for the preparation of road construction materials, such as stone mixes, asphalt or the like with material containers mounted to pivot to discharge their contents into a mixing hopper, apparatus charac- terized because the pivotable containers are suspended around the mixing hopper so as to leave between their walls and those of the hopper wells, through which hot gases from a heating device placed below rise from the mixing hopper.
The apparatus of the invention combines the advantages of the preparation apparatuses known at present and, at the same time, it can be used for the execution of minor paving works having a detailed character.
<Desc / Clms Page number 3>
EMI3.1
According to t '.1: .. "T.:OL.3 - .S-- I' ^". A ,: 1C :. , 1 '. ..:., i'2L.: C c les n :: ttBTiL.t1: in stones cr (\ '/ -: 1e are # -. js; vséï; e, --..'..... jo.- 4th hopper ..... th mixing, a-. "" "" '' '... ¯'1..0 - {,. Oo. "".' ".....- ............ - .........-) #e such that the wells traveled y7 ¯ .. TW 'the ± - ?. rc; -: - . ' '.'j-3:' - .. ";. ts coming 1; '.....: .. 1 u.i3: 0Fiîif .1. e!: E] .f'f \ 1.e,. = ¯oie ;: t ¯'f) l3. 3-.:r the.? was there. o3t3F ae 1 & tr-imle i ... ¯¯y¯ we.
.i: .. 'i :: ..... (; =' 8. '. ::.: i ter .1.élerse ::: e.:.: r -.- s - :: ": :: it. these tilting stone containers, the ..... i t2 rî3i;? ier: ts se.:'.* usefully prev3: u'u = a bent or recour'c force "le1. ':: 1't; :: *; -: laughing and they got out mounted?. Using your arms on you: are pivoted at the upper end ¯i: ahaesis.
Between the neighboring carois one '': '' 8 the other 6 the -: '"2 ::: ie -.er !! é10: -. :: r? And .9: r = 3i; -ier .ts ae materials can be ¯vr ': 8: openings' -'8 upper exit "'our'. burnt, the s6cti ::. transverse 6 these openings: ¯G: 1 J =.:. se .. ¯ 'I' p.I "e: -: e! i :: - 2.e = - the groin. 1.6 sliding jacks.
3ve; - tu91leet the containers: .¯¯,. place to be ioeuV.ia:, lEL3 L the dwarf, can be ev '-.' / o # téE to!: e.fJt; r: .r 0.J:>. a.nG.e [, :: ote; j, '- :.' e ::: e: -a.: = 'ei racks, ae key controls or others v: = e:. ^ r; es appropriate, so that their content drains into the mixing hopper .
EMI3.2
On each longitudinal side ae the - ;; r ';, :: the 3 ae mixture can for example be arranged two stone receptacles, so that each of these receptacles can pivot independently. The mixing hopper is in this case provided with a cover which is shared in the middle and the halves of which are hingedly connected to the two
EMI3.3
narrow sides' the hopper between the two stone containers. These covers can usefully be arranged in an inclined position or be provided with a slanted surface, in order to allow a good flow of rainwater.
<Desc / Clms Page number 4>
The upper outlet opening of each container may be provided with a cover, fixed in a hinged manner to the respective container, so that it closes by its own weight in the resting position of the container, while during its upward pivoting the cover is opened automatically.
The chassis can be fixed or portable or mobile, supports? extendable or folding or removable or swivel wheels which may be provided for this purpose.
In the front part the chassis is provided with a drawbar which is advantageously also detachably mounted and which serves to use the chassis with its upper structures as a trailer.
According to another characteristic of the invention, the device for heating the mixing hopper is provided for a supply with a gaseous fuel, preferably propane gas, the latter being stored in the compressed or liquefied state in one or more containers. , for example steel bottles. Such heating has the advantage over that of wood or charcoal of a cleaner and faster service, as well as better heating efficiency and the possibility of a more uniform heat distribution. The heating gas cylinders can, according to the invention, be arranged on a horizontal platform.
EMI4.1
zontal formed pstf le; c ütt3 de- .fOU.rcl16 of the drawbar ,.
Advantageously, several bottles are provided, for example five bottles which are placed in a water tank, heated from below to heat the bottles. The heating of this water tank can be carried out by means of gas supplied by the bottles themselves.
<Desc / Clms Page number 5>
The bottles are detachably placed on the drawbar. If the cart is in a state of rest or if the drawbar is removed, the bottles can simply be placed on the ground. The drawbar can also be fitted with a support wheel, which can be swiveled upwards, which is folded down when the frame of the asphalt boiler is unhitched from the tractor but the bottles must remain on the drawbar.
The subdivision of the propane tank-container into several cylinders, for example five cylinders, is important because this results in a larger outer surface on which gas can evaporate. At the same time, by increasing the surface area, the danger of bottles freezing is reduced.
The burners supplied with propane gas, arranged below the mixing hopper, are advantageously "V" shaped, so that the flames of the heater are distributed over both sides of the chamber. hopper and do not heat the bottom of the hopper in a concentrated way, so that the danger of overheating is reduced.
The burner is not made in one piece, but is made up of several parts, for example three parts. This subdivision is useful, because a long, one-piece burner would deform under the effect of heat. The subdivided rooms are individually deformable, but after the heating has been switched off, they quickly return to their original position. A gas supply line passes through the successive burner parts which is provided with orifices in each burner box and which, at the ends of the parts, passes through the wall of the burner box with the aid of fittings.
<Desc / Clms Page number 6>
gas tightness.
The gas line may also extend below or adjacent to the burner parts, and be connected to them by transverse secondary lines.
The apparatus described is further usefully provided with a motor driven pump, designed in such a way that it can be used for the transport of liquid tar, or bitumen *. The pump is provided on the one hand with a supply line which is detachably connected to a container containing tar, bitumen, liquid pitch or the like, while by the discharge line of the connected pump Likewise, the liquids mentioned can be pumped and transported.
The pump unit can for example be mounted on supports, connected to the frame of the mixing hopper or to its supporting frame at a height such that the pump can suck liquid tar, bitumen or the like out of a container. storage tank placed on the ground and, by a flexible pipe, lead it into the mixing hopper. Usefully the pump assembly can be mounted on the narrower side of the mixing hopper.
Optionally, the discharge line of the pump can be formed at the head of the nozzle or sprayer, so that the liquid binder products, by a uniform and economical distribution, can be used to consolidate the roads, for example for the production. coating layers of asphalt, tarmac-asphalt or tar, tarmac-mix, for consolidating natural asphalt roads or for spraying dirt or crushed stone roads, and the like.
Another possible embodiment of the apparatus of the invention consists in that the heating device
<Desc / Clms Page number 7>
of the mixing hopper is built under ton of indirect heating. Heating in this case is carried out with the aid of a primary source of heat, for example by a heating flame which heats a fluid, for example a liquid such as oil or the like, which transfers the absorbed heat to the walls. 'the uremia the mixture.
This indirect heating can for example be carried out by means of an envelope surrounding the hopper 'the mixture, especially its bottom and its side walls, in whole or in part, envelope in which the heat transmitting elements can be installed for example in the form of one liquid filler material which is heated in any suitable manner, for example by gas burners, oil burners, by electric current, by electric induction heating or in any other manner.
The filling liquid in the casing at high heat capacity, for example zero, can also be heated by heating pipes or the like, through which the hot gases of a furnace pass.
Optionally the first envelope, filled with a heat transmitting fluid, for example oil or the like, can be surrounded by a second envelope in which the gases flow out from the heating pipes which pass through the first envelope. . The exiting gases can also be used to heat the fuel, for example propane gas cylinders or a fuel oil.
The exhaust gases can also be led upwards, through the wells formed between the walls of the mixing hopper and the pivoting crushed stone receptacles, arranged on the sides of said they They thus contribute to preheating the materials of
<Desc / Clms Page number 8>
crushed stone, before they saw it poured into the mixing hopper. Of, this gold way. makes a very extensive use of heat -Gas.
The invention also extends to the characteristics resulting from the following description and of the attached Messiahs as well as to their possible combinations.
The description relates, by way of example, to various forms of construction of the object of the invention shown in the accompanying drawings in which: -figure 1 shows the complete asphalt boiler with the drawbar and the propane gas cylinders seen in side elevation; - Figure 2 is a front elevation of Figure 1; - Figure 3 shows a longitudinal section of the boiler along the line A-B of Figure 2; - Figure 4 is a cross section along line 8-5 of Figure 1; FIG. 5 shows the apparatus connected to a pump unit and with a suction and spraying device;
- Figure 6 shows the same device in the filling position of the mixing hopper, in front view; - Figure 7 shows the apparatus according to Figure 6 in elevation; FIG. 8 shows the apparatus with indirect heating of the mixing hopper in side elevation; - Figure 9 is a section along the line A-B of Figure 8: - Figure 10 shows a variant of the apparatus in longitudinal section; FIG. 11 shows the apparatus with motor control of the side containers which can be pivoted in elevation, only part of the containers being shown;
<Desc / Clms Page number 9>
FIG. 12 shows the same construction in front elevation.
Reference 1 aésine the transport frame of the boiler, carried by an axle 2 and springs 3, 4 on wheels fitted with tires arranged laterally. On the frame the hopper is fixed by means of lateral angles, said hopper consisting of an outer casing 7 and a tank the actual heating lite 8, closed at the top by a cover, for example in two parts 9, 10, the two halves are inclined towards the rear and, with the aid of hinges 11, 12, can be opened by folding against the front walls of the hopper, and which, during work, however remain applied to the front walls 13,
14 and on the upper longitudinal flanges 15,16 of the hopper by closing it hermetically.
In the middle of the hopper is a central shaft 19 carried in bearings 17, 18 of the front walls of the hopper, shaft on which are mounted in staggered rows the agitator blades 20, 21, 22 etc. This shaft is driven by a motor 23, for example a combustion engine or an electric motor, arranged on the front side of the hopper, by means of a reduction gear 24 and grooved pulleys 25,26. A crank 27 makes it possible to control the agitator by hand in the event of possible engine failure.
On the drawbar 28, possibly detachable, are arranged one or more heating gas cylinders 29, 30, 31, 32, 33, placed in a water tank 34, heated by the gas itself of these cylinders and connected together. The gasoline engine does not receive its fuel from these propane cylinders but is fed from a special gasoline tank. However, this engine could possibly also be supplied with heating gas, for example gas.
<Desc / Clms Page number 10>
propane was used: for heating hopper 5.
EMI10.1
The agitator blades 20, 1, 22, etc., one hundred mounted in an inclined manner in relation to the longitudinal axis to the shaft 19, and in such a way street, -03.- ,,:. Lr. the rotation of the shaft has the direction -the D. "1: e 3c -t the flower 4, the blades -The agitator exerts 3 equal ::.: e :: # ¯ Me axial component of pressure in direction ie the arrow 36 of figure 3, on the contents of the hopper 8.
The rear front wall 13 the hopper 7, S
EMI10.2
is provided with one orifice the outlet 37.; i esû ferrie de = 2.isre known, by a sector shutter 35 pivoting around a
EMI10.3
lateral trunnion maneuverable with .noyen:. tut hand lever 39. This flap is applied to the outlet port torus by an elbow lever 4C also pivots around the side trunnion and assembles the shortest lever snap applied against a surface in corner, the surface of
EMI10.4
shutter. An ooulotte 41 is 2: 'c' ::: '..:. Ëe L. the orifice' the outlet.
Instead.:. 9 that, by 9-: e :::.: - 12 po-jr au ci - :; ur: 1e- very liquid or for. Your mixtures: 'as¯ ¯, ¯.î vs very liquiaes, it is also possible to provide a draw-off valve.
On the sides of the hopper 7, 8 at the upper edges of the walls are mounted with the aid of arms 42 articulated at 43, two, four or more pivotable containers 44 to 49 intended to receive the crushed stones, the sand, gravel, etc. In the bottom of each container, several openings 50 are arranged through which water can flow, possibly adhering to the contents of the containers. Each of these containers is provided with a cover 51; 52; etc., fixed by hinges 53 to the respective container. In the rest position they automatically close the containers by their own weight.
If, however, a container is rotated upward as shown by the lines
<Desc / Clms Page number 11>
EMI11.1
pointed u.e fi jure 4, so the 2 nd ''; '' 7tJ; '' '3' ') the c'verle -3 the trinie éts; .t ou-rert, the cover? cl, c ce rlacer.t au tomati which had the influence = their own oids in open position. lec containers 44 to 49, leu :,; 'csitijn of rest are maintained because angles and -es bars; -; aroits has a certain listance 'The wall of the hopper, so as to reserve an intermediate space 54.
EMI11.2
Underneath have the proper ûhaudiëre-trElie uite 8 is provided .1 :. aispcsitif .te heating 55 s'eter: da.r: t below the total lo-ueur ne la tru:; u.e. The burner is made up of several siesents, for example three, -fi. 1 ': i- ter its defonatior :. C: q'je Ilsner.û 'Burner comprises a- shaped case ..le 11-1, with j.es orifices, the exit ae g & 3, directed towards each oots, so that they are-, uistri- hed from ueu .. sides ae the hopper 8 has the bottom is curved in shape (the cylinder. The; az "'-6 combustic;: r: 0: 1t # 2t - upwards the space ir.tern: 3.iaire 54, everything was heated on their course through the side walls ae the Ïr - ', outer crumb 7 provided with passages, the receptacles 44 to 49 for crushed stone and sand which are suspended there.
The gases finally escape through the openings 53 which can be further adjusted through the shutter 57.
The individual burner elements are supplied with gaseous fuel, for example propane gas, through the conquite 58 and the flexible pipes connected to the heating gas cylinders 29 to 33, mounted on the drawbar 28. Slots 59 in the bottom of the hopper allow the necessary supply of air to the burners.
For local use of the apparatus, four supports 60, 61, 62, 63 are provided, which are adjustable and possibly pivotable inwards. Likewise, the drawbar is provided with a movable support 64, adjustable as regards its
<Desc / Clms Page number 12>
high and foldable inwards, supporting the drawbar during work on site, and which can be raised when coupling the boiler as a trailer.
In Figures 5 to 7 the numeral 71 denotes the mixing hopper of the apparatus for preparing asphalt and the like, which is only partially shown.
At one end of the mixing hopper 71 is provided a support 72, preferably of rectangular section, one of the branches of which is in the form of a horizontal platform.
73, while the other extends vertically upwards. On the platform 73 is mounted a pump 74, formed as a unit with its drive motor 75. The platform 73 is connected laterally to the vertical wall 77 of the rectangular support 72 by means of spacer plates 76. At their upper ends each of said spacer plates is provided with an arm 78 extending rearwardly. These arms are provided with claws 79 in the form of a hook serving to suspend them above a horizontal shoulder 81 provided on the caare 80. Downwards these arms rest on supports 82, connected to the frame 10.
According to Figure 5 the wall of the mixing hopper 71 opposite the pump unit is provided with an opening 83, to which is connected a pipe connection 84, which can be detachably connected to the pipe 85, leading to the pump 74. Likewise is detachably connected to pump 74 the line 86, supplied by said pump with liquid materials, for example tar, asphalt, pitch, or the like. The other side of said pipe is connected to a nozzle or spray head used for spraying and watering the outgoing materials.
<Desc / Clms Page number 13>
The apparatus described can be used as follows:
For the use of the apparatus according to FIG. 5, the pipe 85 is connected to the coupling 84, connected to the mixing hopper 71, while the pipe 86, provided with a distribution head 87 at its free end, is connected to pump 74. The contents of the mixing hopper can thus immediately be used for road consolidation work, where the material sucked from the mixing hopper by means of the motor-driven pump is driven to the distribution head 87, and using said head is distributed on the consolidating layer of the road or on the road surface.
In this way the device can be used, for example, for new constructions, as well as for sporadic repair works of asphalt roads and the like, where the mobility and especially the possibility of rolling of the device, make it suitable for work. in a short time, even in workplaces located at a great distance from each other.
The apparatus described can furthermore be used according to Figures 6 and 7 for the pouring of very liquid binders such as tar, bitumen, pitch, and the like, from a container-tank, into the mixing hopper 71, without that it is necessary to lift the container, for example a tar drum, as is the practice until now, to a height greater than the level of the mixing hopper =
For this work the line 85 is detached from the coupling of the suction line 84 of the mixing hopper 71, and the end of the line 85 is closed, as well as the coupling connection of the suction line. - tion 84 for example by means of screw caps.
<Desc / Clms Page number 14>
Then a flexible pipe line 88 can be connected to the supply connection of the pump, the pipe of which the free end is immersed in a receptacle B, containing liquid materials. At the pump outlet
74 is connected to a pipe 89, the opposite end of which flows into the mixing hopper 71. The pump 74 then serves to supply the liquid content of the container B to the mixing hopper 71, without the container B having to be lifted to a high height.
If the auxiliary pump with its piping system does not have to be used for one or the other of these uses, it can possibly be separated from the mixing hopper 1, with its support, and then be used for another place for different purposes.
In the exemplary construction shown in Figures 8,9 and 10 the mixing hopper 91 is provided in known manner with an agitator 92,93 and serves to receive the materials. On its outer side the mixing hopper is surrounded at a distance by a casing 94, so that a casing enclosure 95 is formed, filled with a heating liquid, for example oil. Through this casing 95 pass at a certain distance from each other, heating pipes 96, as shown in Figures 9 and 10. Each of these heating pipes 96 is connected at the end to a burner. gas 97. These gas burners are for example supplied by gas supply pipes 98 coming from propane gas cylinders.
These propane gas cylinders as well as the burners supplied by them, or also the oil burners can be arranged on the two narrow sides of the mixing hopper 91.
The burners 97 are located a little behind the wall adjacent to the mixing hopper 91, in order to allow
<Desc / Clms Page number 15>
easy access for starting up and cleaning @@ ge.
The envelope 94 a, as shown in Figures 9 and
10, its outer surface surrounded by an envelope 99 at a certain distance, so as to form a second enclosure 100.
At least part of these heating pipes 96 are curved at their end opposite the burner. The bent portions of the pipes may open into the casing enclosure 100, while the exhaust ports of other heating pipes are directed towards a receptacle, containing a heating gas, for example towards the neighboring cylinders of. layman gas, in order to preheat the heating gas.
The apparatus described above in this form the construction is particularly suitable for mixing and fluidizing plastic masses used for the consolidation of roads and for the coating of roads, for example used for white or yellow colored demarcations.
The apparatus ensures a uniform and clean treatment of the working materials, which is especially important for the use of light colored materials.
Due to the better use of the heat of the exhaust gases, the device allows very economical work.
If, as described, an oil filling the jacket 95 is used as the heat transmitting material, this oil also transfers heat to the materials in the mixing hopper for a considerable time after the burners were turned off.
In Figure 11 the same references designate the same parts as in Figure 1. The motor 24 drives
<Desc / Clms Page number 16>
here a clutch disc 101 which is brought with the aid of a handle 102 into engagement with a second disc ± clutch 103.
The latter in turn drives through a trapezoidal belt 3t a pinion 105, the shaft 105 which, via an intermediate disc 107 and a cable 108, drives a pulley 10S, mounted on an arm 110 fixed to the receptacle 14. The pulley 109 by turning a cable 111 wound up on a cylinder 112 which is fixed on a side container 44 (FIG. 2). By the rotation of the pulley 109, the container 44 is lifted. its culminating position, shown by the dotted line drawing, and it is rotated in a manner allowing the discharge of its contents - its opening lid - into the mixing hopper 14.
During its vertical movement and during the pivoting in the culminating position, the container 44 is guided by an axis 113, sliding in a guide to the arm 110.
During the movement in the vertical direction the container 44 is further guided by a support roller 115, on the lower part 116 of the arm 110.
The tilting back and the downward movement to the container 44 are actuated by a tongue 117 provided on the clutch disc 103, cooperating with a release device 118 which pushes the clutch disc 103 back. The container, possibly under its own weight, slides back. The downward movement of container 44 can of course be moderated and retarded in some way, for example by springs, counterweights, or the like.
The invention is not limited to the embodiments described and shown above, other variants are also possible without departing from the scope of the invention.