BE563132A - - Google Patents

Info

Publication number
BE563132A
BE563132A BE563132DA BE563132A BE 563132 A BE563132 A BE 563132A BE 563132D A BE563132D A BE 563132DA BE 563132 A BE563132 A BE 563132A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
valve
liquid
air
counterweight
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE563132A publication Critical patent/BE563132A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F04POSITIVE - DISPLACEMENT MACHINES FOR LIQUIDS; PUMPS FOR LIQUIDS OR ELASTIC FLUIDS
    • F04FPUMPING OF FLUID BY DIRECT CONTACT OF ANOTHER FLUID OR BY USING INERTIA OF FLUID TO BE PUMPED; SIPHONS
    • F04F1/00Pumps using positively or negatively pressurised fluid medium acting directly on the liquid to be pumped
    • F04F1/06Pumps using positively or negatively pressurised fluid medium acting directly on the liquid to be pumped the fluid medium acting on the surface of the liquid to be pumped

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Jet Pumps And Other Pumps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte aux pompes du type à déplacement par air sous pression, c'est-à-dire aux pompes dans lesquelles le liquide, qui est fréquemment un liquide difficile à manipuler avec les pompes ordinaires, est déplacé par de l'air ou un autre fluide gazeux sous pression, que l'on appellera de l'air pour les besoins de la description. 



   De telles pompes comprennent une chambre munie   dt'un   clapet d'admission et de refoulement situé près du fond et, à la partie supérieure, d'un raccord à l'aide duquel 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 on peut aspirer l'air, pour faire pénétrer le liquide dans la chambre, ou l'admettre   sous   pression pour refouler le liquide au-dehors de celle-ci. 



   Jusqu'à présent, on commandait l'extraction et l'admission de l'air, en fonction du niveau du liquide dans la chambre, au moyen de flotteurs. Ces flotteurs sont des organes peu sûrs car ils sont sujets à des corrosions, à des incrustations ou peuvent coller aux parois. 



   Le but principal de la présente invention est de fournir un type de pompe à déplacement par air sous pression, de construction perfectionnée et qui n'exige pas de flotteur pour son fonctionnement. 



   Une pompe selon l'invention est caractérisée en ce que la chambre se déplace dans la direction verticale en fonction du poids du liquide qu'elle contient, ce qui permet de l'utiliser pour commander directement ou indirec- tement   l'extraction   ou l'admission de l'air dans ladite chambre. 



   Le poids de la chambre vide est équilibré par un contrepoids ou par un ressort afin que la chambre se soulève   lorsqu'elle   se vide et descende lorsqu'elle se remplit. 



   En conséquence, on peut utiliser la fin du mouvement de la chambre dans la direction ascendante pour ouvrir la soupape commandant l'extraction de l'air contenu dans la chambre et permettre à celle-ci de se remplir de liquide et de commencer à descendre, la fin du mouvement de la chambre dans la direction descendante étant utilisée pour ouvrir la soupape d'admission d'air. sous pression en vue de refouler le-liquide. 



   Il va de'soi que les soupapes peuvent être actionnées par le mouvement de la chambre par l'intermédiaire 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de moyens   mécaniques   ou indirectement à l'aide   d'interrup-   teurs de fin de course ou de soupapes pilotes. 



   La connexion entre la chambre et les soupapes d'arrivée ou d'extraction d'air peut être réalisée par   un   tube ou un tuyau qui peut être flexible ou être agencé de façon à permettre un mouvement libre de la chambre dans la direction verticale. 



   La description qui va suivre en regard du dessin annexé,donné à titre d'exemple non limitatif   fera   bien comprendre comment l'invention peut être réalisée, les particularités qui ressortent tant du dessin que du texte faisant, bien entendu, partie de ladite invention. 



   Les figures 1 et 2 sont des schémas montrant un mode de construction   d'une   pompe du type à déplacement par air sous pression   établie   selon l'invention, 
Les figures 3   et °   sont des vues   partielles   de deux autres modes d'exécution de cette pompe. 



   Dans le mode de   réalisation   représenté sur les figures 1   ot   2, la pompe comprend une enveloppe fixe 1 .comportant, à sos extrémités opposées des raccords d'admission et de refoulement 2 et 3 et un raccord   supplémentaire   4 en un point intermédiaire. Le   passage   du liquide à travers l'en-   veloppe   fixe est commandé par des clapets de retenue;,   d'admis-   sion et de   refoulement     5 et     6,   clapets qui sont normalement fermés par l'action de la pesanteur. 



   Un tuyau flexible 7 relie le raccord inter-   médiaire   4 à la chambre 8, qui est suspendue par un pivot 9 à un balancier   10   tournant autour d'un axe 11 et portant un contre-poids réglable   12   destiné à équilibrer en totalité ou en partie le poids de la   chambre   8. On peut utiliser un ressort au lieu du contre-poids 12 ou en supplément de   celui-ci.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'extrémité libre du balancier 10, est arti- culée en 13 à une bielle 14 qui est à son tour articulée en 15 à une manivelle 16 associée à un robinet à trois voies monté dans un carter 17. 



   La manivelle 16 est solidaire d'un levier ascendant 13 portant un contrepoids 19. 



   Un tube de connexion 20 part du carter 17 et aboutit à un raccord 21 situé sur la partie supérieure de la chambre 8, le   tube 30   comportant une partie constituée par un tuyau flexible 22 relié au raccord 21. 



   Le   c.rter   17 présente un raccord 23 pour l'admission d'air sous pression et un autre raccord   24   relié à   l'atmosphère.   



   Dans le mode de réalisation des figures 1 et 2,le liquide pénètre dans l'enveloppe fixe   1 par   le raccord   d'admission   2 et après avoir soulevé le clapet 5, dans la position représentée, il passe par le raccord   4   et le tuyau flexible 7 pour arriver dans la chambre   8   qu'il remplit, l'air étant refoulé de la chambre 8 du fait que le tube 20 est mis en communication avec l'atmosphère par l'intermédiaire du robinet à trois voies.

   Quand une   quantité   suffisante de liquide est entrée dans la chambre 8, celle-ci descend sous   Inaction   du poids du liquide qu'elle contient à   rencontre   de ltaction du contre-poids   12, et   par suite le levier 18, avec son contre-poids 19, est amené au-delà d'une position d'équilibre instable dans la position représentée à la figure 2.

   Le tube 20 et l'intérieur de la chambre 8 sont alors reliés par le robinet à trois voies, qui a tourné   d'un   angle de   90 ,..   à une source d'air comprimé et en conséquence, le liquide contenu dans la chambre 8, dans le tuyau flexible 7 et le raccord 4 est ref.oulé vers le bas, ce qui provoque la fermeture 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du clapet 5 et l'ouverture   du. clapet 5   et il est évacué par le raccord de refoulement 3.Par suite de la réduction de poids provenant du refoulement du   liquide   hors de la chambre 8 et du tuyau 7, la   chambre   s'élève alors et actionne le robinet à trois voies de   façon   à remettre le tube 20 en avec   l'atmosphère   et le cycle se répète. 



     Si les     conditions   sont telles que le liquide ne   caisse     pénétrer   dans   l'enveloppa     fixe   et dans le chambre sous la seule action de la   pesanteur;,   par exemple en rai- son du fait que la pompe est placée :à un   niveau,     'supérieur   à celui de la source de liquideon pout extraire   l'air   compris   dans la   chambre 8 on   reliant   le raccord 24 du robinet à trois voies à   une     source de   vide   partiel   au lieu de le mettre en   communication   avec   l'atmosphère   et dans ce   cas;

  ,   le   liquide sera     réellement aspiré   à travers le clapet 5, le   raccord   4 et le   tuyau   flexible 7 dans la   chambre     8 .   



   Bien que sur les   figures on   ait représenté un robinet à trois voies du type rotatif, on pourrait utiliser une soupape de typo quelconque. Le   mécanisme   peut en variante   commander une   soupape pilote actionnant à son tour des soupapes réglant l'admission et l'aspiration de   l'air.   



   Sur les figures 1 et 2, la chambre 8 a une forme   cylindrique   et elle est   reliée   à l'enveloppe fixe par l'intermédiaire   d'un     tuyau,   flexible 7. Il peut êtreavan- tageux dans certains cas d'éviter l'emploi de cette   chambre   cylindrique   8,   auquel cas le poids nécessaire'de liquide pourra être contenu entièrement dans un long tuyau plié ou enroulé sur lui-même en   serpentin   ou en hélice comme il est représenté sur la figure 3. Le tuyau enroulé en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 hélice 25 est formé à sa partie   supérieure   par uri organe      {d'obturation 26 articulé par un pivot 9 à   l'extrémité   du balancier 10-.

   On voit sur la figure que l'extrémité inférieure du tuyau 25 est fixée directement au raccord   4   de l'enveloppe fixe. 



   Un tel agencement est facile à réaliser et commode à nettoyer par une chasse-d'eau et il présente l'avantage d'utiliser un tuyau 25 relativement long par conséquent très flexible et permettant d'emmagasiner un volume important do liquide. 



   On remarquera sur les figures 1, 2 et 3 que le tuyau 7, ou   25,   lorsqu'il rejoint le raccord 4 est sensiblement horizontal, ce qui supprime toute réaction verticale   importante   sur le tuyau due à la pression du liquide qui rendrait le fonctionnement du mécanisme peu sur par suite des variations de la pression ou du vide, le fonctionnement n'étant alors plus uniquement sous la dépendance du poids du liquide contenu dans le tuyau. 



  Toutefois, le tuyau a de préférence une légère pente vers le bas, en direction du raccord 4, pour faciliter l'écou- lement du liquide. 



    @     On   remarquera que  dans   le mode do   construc-   tion décrit en regard des figures 1 et 2, le tuyau 7 est nécessairement un tuyau flexible étant donné que la chambre 8 doit pouvoir effectuer un mouvement important dans la direction verticale pour actionner directement le robinet. 



   L'agencement représenté sur la figure 4 est prévu pour permettre un fonctionnement satisfaisant avec un tuyau 7 formé en une matière plus rigide telle qu'un   .métal,   
 EMI6.1 
 ou Io verre. Un'tel'tuyau én1m?-tier.è:;plus' ,rigid.e - pGut 'être capable', st Ji' 9st - èorrèeteinent ét0.bü:iß, -de flécher ,lo1'lg9.:tûdl.-   nalement   d'une quantité suffisante pour déclencher le fonctionnement 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 d'une'soupape convenable. 



   En. pareil casle 'balancier 10 porte toujours un contre-poids 12 et il est aussi relié à un point fixe par l'intermédiaire   d'un   ressort à boudin 27 et   d'un   
 EMI7.1 
 organe de réglage 28 afin de' Dermettro d t équi librer de façon précise la chambre 8. 



   Toutefois   dans   ce mode de   construction,   au lieu d'actionner le robinet et la soupape directement, cette dernière est   commandée   électriquement et est cons- tituée par une soupape à trois voies 29 commandée par électro-aimants, les enroulements de ceux-ci étant reliés par.des conducteurs 30 à deux micro-interrupteurs 31 et 32 montés sur les faces opposées du balancier. L'un des micro- interrupteurs 31 et 32,ou los deux, peuvent être réglables verticalement au moyen d'un écrou de réglage 33 associé à une partie fixe de l'appareil. 



   Avec un tel agencement, et en réglant convenablement les organes 28 et 33,on peut actionner la soupape 29 par un mouvement ascendant et descendant minimum de la chambre 8 et une faible flexion du tuyau 7. 



   On notera que les contre-poids 12 et 19, et le ressort 27, équilibrant le poids de la chambre et du liquide sont réglables   de   manière à permettre de pomper divers liquides de densités différentes. Ces réglages peuvent également être utilisés, lorsqu'on désire nettoyer la pompe complètement après usage à l'aide   d'un   liquide de nettoyage de façon que ce liquide puisse s'élever dans la chambre à un niveau supérieur à celui du liquide pompé   habituellement .    



   . Au lieu d'utiliser un tuyau flexible 7,   @   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 ou en variante un tuyau enroulé en serpentin 25, on pourrait utiliser un tuyau 7 rigide relié à l'enveloppe 1 par   l'inter-   médiaire d'un soufflet ou d'un autre organe flexible approprie ou au moyen d'un joint pivotant muni d'une garniture ou d'un   anneau   d'étanchéité ou d'autres moyens empêchant les fuites à l'articulation. 



   Le tuyau. 7 ou 25 peut être en métal, en verre, en caoutchouc,, ou en une autre matière appropriée et il peut avantageusement être totalement ou en partie transparent, ce qui permet d'observer le niveau du liquide à l'intérieur du tuyau. Par exemple, los tuyaux 7 et 25 pourraient être formés d'une matière thermoplastique   sensi-   blement transparente telle que par exemple le polyéthylène, le méthacrylate de méthyle, le chlorure de   polyvinyle,   le "Nylon" ou d'autres matières appropriées.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to pumps of the pressurized air displacement type, i.e. pumps in which the liquid, which is frequently a liquid difficult to handle with ordinary pumps, is displaced by air. or another gaseous pressurized fluid, which will be called air for the purposes of the description.



   Such pumps include a chamber with an inlet and outlet valve located near the bottom and, at the top, a connection with which

 <Desc / Clms Page number 2>

 we can suck the air, to make the liquid penetrate into the chamber, or admit it under pressure to force the liquid out of it.



   Until now, the extraction and admission of air has been controlled, depending on the level of the liquid in the chamber, by means of floats. These floats are unsafe organs because they are subject to corrosion, encrustation or can stick to the walls.



   The main object of the present invention is to provide a type of pressurized air displacement pump, of improved construction and which does not require a float for its operation.



   A pump according to the invention is characterized in that the chamber moves in the vertical direction as a function of the weight of the liquid it contains, which makes it possible to use it to directly or indirectly control the extraction or the extraction. admission of air into said chamber.



   The weight of the empty chamber is balanced by a counterweight or by a spring so that the chamber rises when emptying and descends when it fills.



   Consequently, the end of the movement of the chamber in the upward direction can be used to open the valve controlling the extraction of the air contained in the chamber and allow the latter to fill with liquid and begin to descend, the end of the movement of the chamber in the downward direction being used to open the air intake valve. under pressure in order to discharge the liquid.



   It goes without saying that the valves can be actuated by the movement of the chamber via

 <Desc / Clms Page number 3>

 by mechanical means or indirectly using limit switches or pilot valves.



   The connection between the chamber and the air inlet or outlet valves may be made by a tube or pipe which may be flexible or may be arranged to allow free movement of the chamber in the vertical direction.



   The description which will follow with regard to the appended drawing, given by way of non-limiting example, will make it clear how the invention can be implemented, the particularities which emerge both from the drawing and from the text forming, of course, part of said invention.



   FIGS. 1 and 2 are diagrams showing a method of construction of a pump of the pressurized air displacement type established according to the invention,
Figures 3 and ° are partial views of two other embodiments of this pump.



   In the embodiment shown in Figures 1 ot 2, the pump comprises a fixed casing 1 .comportant, at sos opposite ends of the inlet and outlet fittings 2 and 3 and an additional fitting 4 at an intermediate point. The passage of the liquid through the fixed casing is controlled by check valves, inlet and outlet 5 and 6, valves which are normally closed by the action of gravity.



   A flexible pipe 7 connects the intermediate fitting 4 to the chamber 8, which is suspended by a pivot 9 from a rocker 10 rotating around an axis 11 and carrying an adjustable counterweight 12 intended to balance in whole or in part. the weight of the chamber 8. A spring can be used instead of the counterweight 12 or in addition to it.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The free end of the balance 10 is articulated at 13 to a connecting rod 14 which is in turn articulated at 15 to a crank 16 associated with a three-way valve mounted in a housing 17.



   The crank 16 is integral with an ascending lever 13 carrying a counterweight 19.



   A connection tube 20 starts from the casing 17 and ends at a connector 21 located on the upper part of the chamber 8, the tube 30 comprising a part constituted by a flexible pipe 22 connected to the connector 21.



   The c.rter 17 has a connection 23 for the admission of pressurized air and another connection 24 connected to the atmosphere.



   In the embodiment of Figures 1 and 2, the liquid enters the fixed casing 1 through the inlet connector 2 and after lifting the valve 5, in the position shown, it passes through the connector 4 and the flexible pipe 7 to arrive in the chamber 8 which it fills, the air being discharged from the chamber 8 due to the fact that the tube 20 is placed in communication with the atmosphere by means of the three-way valve.

   When a sufficient quantity of liquid has entered the chamber 8, the latter descends under the influence of the weight of the liquid which it contains against the action of the counterweight 12, and consequently the lever 18, with its counterweight 19. , is brought beyond an unstable equilibrium position in the position shown in Figure 2.

   The tube 20 and the interior of the chamber 8 are then connected by the three-way valve, which has rotated through an angle of 90, ... to a source of compressed air and consequently, the liquid contained in the chamber. 8, in the flexible pipe 7 and the fitting 4 is forced downwards, which causes the closure

 <Desc / Clms Page number 5>

 valve 5 and the opening of. valve 5 and it is discharged through the discharge connection 3. As a result of the weight reduction resulting from the discharge of the liquid out of the chamber 8 and the pipe 7, the chamber then rises and actuates the three-way valve in a putting the tube 20 back in with the atmosphere and the cycle repeats.



     If the conditions are such that the liquid does not penetrate into the fixed envelope and into the chamber under the sole action of gravity ;, for example due to the fact that the pump is placed: at a level, 'greater than that of the liquid source to extract the air included in the chamber 8, connecting the connection 24 of the three-way valve to a source of partial vacuum instead of putting it in communication with the atmosphere and in this case;

  , the liquid will actually be sucked through the valve 5, the connection 4 and the flexible pipe 7 in the chamber 8.



   Although the figures show a three-way valve of the rotary type, any type of valve could be used. The mechanism may alternatively control a pilot valve which in turn actuates valves regulating the intake and suction of air.



   In Figures 1 and 2, the chamber 8 has a cylindrical shape and it is connected to the fixed casing by means of a flexible pipe 7. It may be advantageous in certain cases to avoid the use of this cylindrical chamber 8, in which case the necessary weight of liquid could be contained entirely in a long pipe folded or wound on itself in a serpentine or in a helix as shown in FIG. 3. The pipe wound in

 <Desc / Clms Page number 6>

 propeller 25 is formed at its upper part by uri member {shutter 26 articulated by a pivot 9 at the end of the balance 10-.

   It can be seen in the figure that the lower end of the pipe 25 is fixed directly to the connector 4 of the fixed casing.



   Such an arrangement is easy to make and convenient to flush clean and has the advantage of using a relatively long hose which is therefore very flexible and allows a large volume of liquid to be stored.



   It will be noted in Figures 1, 2 and 3 that the pipe 7, or 25, when it joins the connector 4 is substantially horizontal, which eliminates any significant vertical reaction on the pipe due to the pressure of the liquid which would make the operation of the Mechanism not very reliable as a result of variations in pressure or vacuum, the operation then no longer being solely dependent on the weight of the liquid contained in the pipe.



  However, the pipe preferably has a slight downward slope towards the fitting 4 to facilitate the flow of the liquid.



    @ It will be noted that in the construction method described with reference to FIGS. 1 and 2, the pipe 7 is necessarily a flexible pipe given that the chamber 8 must be able to effect a significant movement in the vertical direction in order to directly actuate the valve.



   The arrangement shown in Figure 4 is provided to allow satisfactory operation with a pipe 7 formed of a more rigid material such as a metal,
 EMI6.1
 or Io glass. Un'tel'tuyau d'en1m? -Tier.è:; plus ', rigid.e - pGut' to be able ', st Ji' 9st - èorrèeteinent ét0.bü: iß, -de flécher, lo1'lg9.: Tûdl.- nally of a sufficient quantity to trigger the operation

 <Desc / Clms Page number 7>

 a suitable valve.



   In. such casle 'balance 10 always carries a counterweight 12 and it is also connected to a fixed point by means of a coil spring 27 and a
 EMI7.1
 adjustment member 28 in order to 'Dermettro d t accurately balance the chamber 8.



   However in this mode of construction, instead of actuating the tap and the valve directly, the latter is controlled electrically and is constituted by a three-way valve 29 controlled by electromagnets, the windings of these being connected. par.des conductors 30 with two micro-switches 31 and 32 mounted on the opposite faces of the balance. One of the microswitches 31 and 32, or both, can be vertically adjustable by means of an adjusting nut 33 associated with a fixed part of the device.



   With such an arrangement, and by suitably adjusting the members 28 and 33, the valve 29 can be actuated by a minimum upward and downward movement of the chamber 8 and a slight bending of the pipe 7.



   It will be noted that the counterweights 12 and 19, and the spring 27, balancing the weight of the chamber and of the liquid, are adjustable so as to allow various liquids of different densities to be pumped. These settings can also be used, when it is desired to clean the pump completely after use with a cleaning liquid so that this liquid can rise in the chamber to a level higher than that of the liquid pumped usually.



   . Instead of using a flexible hose 7, @

 <Desc / Clms Page number 8>

 or alternatively a pipe wound in a serpentine 25, one could use a rigid pipe 7 connected to the casing 1 by means of a bellows or other suitable flexible member or by means of a swivel joint provided. a packing or sealing ring or other means to prevent leakage at the joint.



   The pipe. 7 or 25 may be of metal, glass, rubber, or other suitable material and it may advantageously be totally or partially transparent, which allows the level of the liquid inside the pipe to be observed. For example, pipes 7 and 25 could be formed of a substantially transparent thermoplastic material such as, for example, polyethylene, methyl methacrylate, polyvinyl chloride, "nylon" or other suitable materials.


    

Claims (1)

RESUME L'invention comprend notamment : 1 ) Une pompe à déplacement pcr air sous pression caractérisée en ce que le chambre se déplace; dans la direction verticale un fonction du. poids du liquide qu'elle contient, ce qui permet do l'utiliser directement ou indirectement pour actionner la soupape réglant l'extraction ou. l'admission de l'air dans ladite chambre 2 ) Des modes de rénlisation présentant les particu- lerités suivantes prises séparément ou selon les diverses com- bineisons possibles a) la chambre est équilibrée ou sensiblement équili- brée par un contre-poids et/ou un ressort, et elle est reliée par une bielle ou par un autre organe de connexion à une soupape commandant lc passage de l'air ; ABSTRACT The invention comprises in particular: 1) A pressurized air pcr displacement pump characterized in that the chamber moves; in the vertical direction a function of. weight of the liquid it contains, which allows it to be used directly or indirectly to actuate the valve regulating the extraction or. the admission of air into said chamber 2) Renlisation modes presenting the following particularities taken separately or according to the various possible combinations a) the chamber is balanced or substantially balanced by a counterweight and / or a spring, and it is connected by a connecting rod or other connecting member to a valve controlling the passage of air; b) un contre-poids est associé à la soupape et'est déplacé au-delà d'une position d'équilibre instable par suite du mouvement do la chambre dans une direction ascendante ou descendante ; c) la chambre est suspendue à l'extrémité d'un balancier dont l'extrémité opposée est reliée par uno bielle à la soupape de commande ; d) le chambre ost constituée par un tuyau plié ou enroulé sur lui-même e) la chambre est suspendue à l'une des extrémités d'un balancier dont l'extrémité opposée se déplace verticalement entre des micro-interrupteurs commandant la fonctionnement de la soupape d'air ; b) a counterweight is associated with the valve and is moved beyond an unstable equilibrium position as a result of movement of the chamber in an upward or downward direction; c) the chamber is suspended from the end of a rocker whose opposite end is connected by a connecting rod to the control valve; d) the ost chamber formed by a pipe bent or rolled up on itself e) the chamber is suspended from one end of a beam whose opposite end moves vertically between micro-switches controlling the operation of the air valve; f) des moyens sont prévus pour régler verticalement la position d'un ou des deux micro-interrupteurs dans le but de <Desc/Clms Page number 10> modifier le niveau du liquide dans la chambre déclenchant le fonctionnement de la soupape ; g) des moyens sont prévus pour modifier la position du contre-poids et pour régler la tension effective du ressort afin de permettre d'utiliser la pompe avec des liquides de den- sités différentes.. f) means are provided for vertically adjusting the position of one or both micro-switches in order to <Desc / Clms Page number 10> modifying the level of the liquid in the chamber triggering the operation of the valve; g) means are provided for modifying the position of the counterweight and for adjusting the effective tension of the spring in order to allow the pump to be used with liquids of different densities.
BE563132D BE563132A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE563132A true BE563132A (en)

Family

ID=184486

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE563132D BE563132A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE563132A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0617227B1 (en) Air control system for hydropneumatic reservoir
FR2479402A1 (en) AIR BLEEDING DEVICE OF PIPING SYSTEMS
FR2838322A1 (en) Vacuum valve for liquid soap dispenser, allows air to enter liquid reservoir thus reducing vacuum formed in reservoir
FR2788258A1 (en) FILL LIMITER FOR LIQUID STORAGE TANK
BE563132A (en)
CH344309A (en) Pressurized air operated pump
FR2542346A1 (en) TAP FOR WATER HUNTING TANK
FR2584795A1 (en) Novel cock for filling the cistern of a flushing system for a W.C.
FR2659099A1 (en) IMPROVEMENTS IN AUTOMATIC AIR INJECTION SYSTEMS USED IN WATER-CLOSETS HYDROPNEUMATIC CISTERN DISCHARGE.
FR2594866A1 (en) Water-saving device for a tank having two outflow quantities
BE458598A (en)
BE516263A (en)
FR2716476A1 (en) Desurging device for sewage pumping stations
FR2930314A1 (en) ANTI-BEAM HYDROPNEUMATIC RESERVOIR FOR HYDRAULIC PIPE WITH AN IMPROVED SHUTTER
EP2644285A1 (en) Device for rinsing a pond
BE525444A (en)
FR2975160A1 (en) Automatic valve for decanted effluent biological purification systems e.g. sand filters, has lid articulated about axis that is provided parallel to axis of valve body, where lid is pressed against valve body
FR2758162A1 (en) Immersed volumetric hydro=pneumatic pump for lifting liquids from wells
BE389695A (en)
BE542652A (en)
BE461473A (en)
FR2925539A3 (en) Toilet flushing water controlling device for use in connection with reservoir, has outlet provided at lower end of funnel part, and flushing device displacing sealing ball away from outlet for releasing water from reservoir
BE417865A (en)
EP3217054A1 (en) Purge device and pump comprising this device
BE518115A (en)