BE562423A - - Google Patents

Info

Publication number
BE562423A
BE562423A BE562423DA BE562423A BE 562423 A BE562423 A BE 562423A BE 562423D A BE562423D A BE 562423DA BE 562423 A BE562423 A BE 562423A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
oil
fuel oil
stove
cup
chamber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE562423A publication Critical patent/BE562423A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24CDOMESTIC STOVES OR RANGES ; DETAILS OF DOMESTIC STOVES OR RANGES, OF GENERAL APPLICATION
    • F24C5/00Stoves or ranges for liquid fuels
    • F24C5/16Arrangement or mounting of control or safety devices
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D5/00Burners in which liquid fuel evaporates in the combustion space, with or without chemical conversion of evaporated fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne un procédé pour arrêter' la   marche     d'un   poêle à mazout comportant un brûleur à coupelle dans lequel le mazout à brûler est amené à la température d'ébullaition les vapeurs produites sont mélangées à l'air, puis le mélange est enflammé et brûle, ainsi qu'un dispositif pour   Inexécution   de ce procédé. borsqu'oi arrête l'amenée de mazout dans un poêle de construction connue, la flamme ne s'éteint pas immédiatement. 



  Le mazout se trouvant dans la coupelle continue à brûler, la   flamme   baissant rapidement, mais ne s'éteignant pas, parce que la coupelle chaude du brûleur cède, par ses parties environnantes 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 appelées zones chaudes, de la   cnaleur   au conduit d'amenée du mazout. Etant donné que le conduit d'amenée n'est plus refroidi par le mazout froid qui arrive, il devient si chaud que le mazout se trouvant dans ce conduit commence à bouillir et que des vapeurs de mazout sortent de celui-ci pendant un long moment en entretenant une petite flamme fortement fuligineuse. Cette . combustion subséquente peut durer jusqu'à une demi-heure suivant la construction. Il y a, par suite, le danger que la chambre de combustion du poêle s'encrasse et aussi que le conduit dt entrée du mazout soit obstrué par la suie. 



   Le fait que les pôêles à mazout de cette construction n'ont pas pu s'implanter dans la pratique est partiellement à imputer à cet inconvénient. 



   Le procédé conforme   à'l'invention   pour arrêter un poêle à mazout est caractérisé en ce qu'on   éligne   le mazout de la zone chaude. 



   Le dispositif pour l'exécution du procédé, dans lequel un réservoir intermédiaire à mazout communique par un conduit avec la coupelle du brûleur, est caractérisé en ce que ce système de mise en communication présente un organe de commande produisant par son actionnement une évacuation du mazout de la zone chaude. 



   Des formes de réalisation de l'objet de l'invention sont représentées, à titre d'exemples non limitatifs, aux dessins annexés. 



   La figure 1 est un schéma de principe d'une forme de construction usuelle d'un poêle à mazout. 



   La fig. 2 est un schéma de principe d'une forme de construction suivant l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig 3 représente   un'=1.partie   du poêle à mazout selon la iig. 2 avec le dispositif pour arrêter la marche de ce poêle. 



   La fig. 4 représente, une autre forme de réalisation d'un dispositif servant à arrêter la marche du poêle à mazout. 



   Le poêle représenté à la fig. 1 comporte un réservoir à mazout 1, un réservoir intermédiaire à mazout 4   à 'niveau   réglé, ainsi qu'un conduit d'amenée 6 par lequel le mazout passe pour venir dans une coupelle de brûleur 7. Une chambre de mélange 10 présente des fentes d'amenée d'air 11 par lesquelles l'air primaire entre. Une chambre de combustion 14 communique avec la chambre de mélange 10 par une ouverture 13. 



  Cette chambre de combustion 14 présente également des ouvertures d'amenée d'air 15. La chambre de combustion 14 est séparée d'une chambre à flamme 16 par un anneau 17 présentant une ouverture appropriée. La chambre à flamme 16 est raccordée par sa partie supérieure à une cheminée 18 L" ensemble du poêle à mazout repose sur un socle 1a 
Le mazout s'écoule par gravité à partir du réservoir intermédiaire. 4 pour venir dans la coupelle 7 où il se vaporise sous l'action de la température régnant dans cette coupelle et est mélangé à l'air primaire entrant par les fente. 



  11. Lors de la mise en marche,   quand,la   quantité de mazout va-   porisée   est tout d'abord faible, l'air entrant dans la chambre de mélange suffit à entretenir la flamme. Au fur et à mesure que la flamme devient plus grande, elle chemine.davantage dans la chambre de combustion   14,   dans laquelle la quantité d'air qui manque encore entre par d'autres fentes 15 pour se mélanger aux vapeurs. Les gaz de fumée s'élèvent à travers la chambre à flamme 16, cèdent leur chaleur aux parois et s'échappent par la cheminée 18 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
La fig. 2 est un schéma d'un poêle, à mazout du type selon l'invention.

   Il présente un réservoir à mazout constitué sous la forme d'un socle avec un flotteur 2 indiquant le niveau du mazout, un dispositif d'amenée 3 et un tube ascendant de mazout 4a ainsi qu'une soupape de vidange à bimétal 5 qui n'est fermée qu'à l'état de fonctionnement du poêle. Une coupelle de brûleur 7 communique par un conduit 6 avec le tube ascendant de mazout 4a Une bougie d'allumage électrique 9 est placée dans l'évidement 6 de la coupelle 7. Une chambre de mélange 10 s'étend au-dessus de la coupelle 7 et présente des fentes d'amenée d'air 11 à la périphérie. Une tôle 12, qui comporte dans son milieu une ouverture 13, assure la fermeture de la chambre de mélange 10. Cette dernière est prolongée par une chambre de combustion 14, qui présente également des ouvertures d'amenée d'air 15.

   Une chambre à flamme 16 est prévue au-dessus de la chambre de combustion et est séparée de celle-ci par un anneau   17.   Une cheminée 18 se raccorde à la partie supérieure de la chambre à   flamme.16.   Le poêle à mazout comporte, en outre, un ventilateur 19, ainsi qu'un thermostat de local 20, une minuterie 21, un thermostat de cheminée   22, ,un   dispositif indicateur 23 de l'absence de mazout, un commutateur de ventilateur 24, ainsi qu'un contacteur 25 pour empêcher la remise en marche du poêle à l'état chaud. Un filtre 26 est disposé dans le réservoir à mazout 1. 



   Le mazout est élevé à partir du réservoir 1 à l'aide d'un dispositif d'amenée mécanique 3, constitué sous la forme d'un élévateur à godets, et est versé dans le tube ascendant 4a 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 Ce dernier, qui est constitué sous la forme   d'un réservoir   intermédiaire, présente à son extrémité inférieure la soupape de vidange 5 qui est relevée, lors de la mise en marche du poêle, à l'aide d'un organe de réglage thermique affectant la forme d'un bimétal 42(fig. 3)ce qui a pour effet que le tube ascendant 4a est fermé et que le niveau du mazout s'élève. Le mazout venant du tube 4a passe par le conduit 6 pour venir dans lt'évidement 8 de la coupelle   7,   dans laquelle il entoure la partie inférieure de la.bougie d'allumage 9.

   Il est chauffé en cet endroit par la partie chaude de la bougie de façon qu'il se vaporise, qu'il se mélange à l'air se trouvant dans la chambre 10 et que le mélange soit enflammé au contact de la spirale inca.ndescente. 



   Une autre forme de réalisation(fig.4) présente, à la   pla-     ce'd'une   soupape d'échappement, une chambre collectrice 80 dans laquelle un corps de refoulement 81, actionné par un solénoïde 82 est disposé de façon à pouvoir coulisser. Un ressort 83 tend à repousser le corps de refoulement 81 de bas en haut. Lorsque'le poêle s'arrête et lorsque le circuit de fonctionnement ainsi que le solénoide 82 sont privés de courant, le corps de refoulement 81 s'élève sous la pression exércée par le ressort 83. Le mazout non encore brûlé se trouvant dans la coupelle 7 revient en conséquence dans la chambre collectrice 80 La flamme.s'éteint immédiatement et il ne se produit pas de combustion avec formation de suie dans la coupelle. 



   Diverses modifications peuvent d'ailleurs être apportées aux formes de réalisation, représentées et décrites en détail, sans sortir du cadre de l'invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a method for stopping the operation of an oil stove comprising a cup burner in which the oil to be burned is brought to the boiling temperature the vapors produced are mixed with air, then the mixture is ignited and burned, as well as a device for nonperforming this process. When stopping the supply of fuel oil to a stove of known construction, the flame does not go out immediately.



  The fuel oil in the cup continues to burn, the flame rapidly dropping, but not extinguishing, because the hot burner cup gives way, through its surrounding parts

 <Desc / Clms Page number 2>

 called hot zones, from the heat to the fuel oil supply pipe. Since the inlet pipe is no longer cooled by the incoming cold oil, it becomes so hot that the oil in this pipe begins to boil and oil vapors come out of it for a long time. by maintaining a small, strongly sooty flame. This . subsequent combustion can last up to half an hour following construction. There is, therefore, the danger that the combustion chamber of the stove becomes clogged and also that the fuel oil inlet duct is blocked by soot.



   The fact that the oil stoves of this construction have not been able to become established in practice is partly to be attributed to this drawback.



   The method according to the invention for stopping an oil stove is characterized in that the oil is removed from the hot zone.



   The device for carrying out the process, in which an intermediate fuel oil tank communicates by a conduit with the burner cup, is characterized in that this communication system has a control member producing, by its actuation, an evacuation of the fuel oil. of the hot zone.



   Embodiments of the subject of the invention are shown, by way of nonlimiting examples, in the accompanying drawings.



   Figure 1 is a block diagram of a typical form of construction of an oil stove.



   Fig. 2 is a block diagram of one form of construction according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig 3 shows a '= 1.part of the oil stove according to iig. 2 with the device to stop the operation of this stove.



   Fig. 4 shows another embodiment of a device for stopping the operation of the oil stove.



   The stove shown in fig. 1 comprises an oil tank 1, an intermediate oil tank 4 at the regulated level, as well as a supply pipe 6 through which the oil passes to enter a burner cup 7. A mixing chamber 10 has slots air supply 11 through which the primary air enters. A combustion chamber 14 communicates with the mixing chamber 10 through an opening 13.



  This combustion chamber 14 also has air supply openings 15. The combustion chamber 14 is separated from a flame chamber 16 by a ring 17 having a suitable opening. The flame chamber 16 is connected by its upper part to an 18 L "chimney. The entire oil stove rests on a base 1a
The fuel oil flows by gravity from the intermediate tank. 4 to enter the cup 7 where it vaporizes under the action of the temperature prevailing in this cup and is mixed with the primary air entering through the slots.



  11. When starting up, when the quantity of fuel oil vaporized is initially low, the air entering the mixing chamber is sufficient to maintain the flame. As the flame grows larger, it travels further into the combustion chamber 14, where the remaining amount of air enters through further slits 15 to mix with the vapors. The flue gases rise through the flame chamber 16, give up their heat to the walls and escape through the chimney 18

 <Desc / Clms Page number 4>

 
Fig. 2 is a diagram of an oil-fired stove of the type according to the invention.

   It has an oil tank formed in the form of a base with a float 2 indicating the level of the oil, a supply device 3 and an oil riser 4a as well as a bimetal drain valve 5 which does not is closed only when the stove is in operation. A burner cup 7 communicates via a conduit 6 with the fuel oil riser 4a An electric spark plug 9 is placed in the recess 6 of the cup 7. A mixing chamber 10 extends above the cup. 7 and has air supply slots 11 at the periphery. A sheet 12, which has an opening 13 in its middle, closes the mixing chamber 10. The latter is extended by a combustion chamber 14, which also has air supply openings 15.

   A flame chamber 16 is provided above the combustion chamber and is separated from the latter by a ring 17. A chimney 18 connects to the upper part of the flame chamber.16. The oil stove further comprises a fan 19, as well as a room thermostat 20, a timer 21, a chimney thermostat 22, an indicator device 23 of the absence of oil, a fan switch 24, as well as a contactor 25 to prevent the stove from being restarted in the hot state. A filter 26 is placed in the oil tank 1.



   The fuel oil is lifted from the tank 1 with the aid of a mechanical supply device 3, formed in the form of a bucket elevator, and is poured into the riser tube 4a

 <Desc / Clms Page number 5>

 The latter, which is formed in the form of an intermediate tank, has at its lower end the drain valve 5 which is raised, when the stove is started, by means of a thermal adjustment device affecting the shape of a bimetal 42 (fig. 3) which has the effect that the rising tube 4a is closed and that the level of the fuel oil rises. The fuel oil coming from the tube 4a passes through the duct 6 to enter the recess 8 of the cup 7, in which it surrounds the lower part of the spark plug 9.

   It is heated in this place by the hot part of the candle so that it vaporizes, it mixes with the air in chamber 10 and the mixture is ignited on contact with the incandescent spiral. .



   Another embodiment (fig. 4) has, in place of an exhaust valve, a collecting chamber 80 in which a discharge body 81, actuated by a solenoid 82 is arranged so as to be able to slide. . A spring 83 tends to push the delivery body 81 from bottom to top. When the stove stops and when the operating circuit as well as the solenoid 82 are deprived of current, the discharge body 81 rises under the pressure exerted by the spring 83. The fuel not yet burned being in the cup 7 therefore returns to the collecting chamber 80 The flame goes out immediately and there is no combustion with the formation of soot in the cup.



   Various modifications can moreover be made to the embodiments, shown and described in detail, without departing from the scope of the invention.


    

Claims (1)

EMI6.1 EMI6.1 H V dJICA 'rI0NS ou k±5Ub"hl. H V dJICA 'rI0NS or k ± 5Ub "hl. 1. Procédé pour arrêter la marche d'un poêle à mazout comportant un brûleur à coupelle, caractérisé en ce qu'on éloigne le mazout de la zone chaude. 1. Method for stopping the operation of an oil stove comprising a cup burner, characterized in that the oil is removed from the hot zone. 2. Dispositif pour l'exécution du procédé suivant la revendication 1, dans lequel un réservoir intermédiaire à mazout (4a) communique par un conduit (6) avec la coupelle (7) du brûleur caractérisé en ce que ce système de mise en communication présente un organe de commande (5,81) produisant lors de son actionnement une évacuation du mazout à partir de la zone chaude. 2. Device for carrying out the method according to claim 1, wherein an intermediate oil tank (4a) communicates by a conduit (6) with the cup (7) of the burner characterized in that this communication system has a control member (5,81) producing, when it is actuated, an evacuation of the fuel oil from the hot zone. 3. Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'on fait passer le mazout à travers une ouverture pouvant être fermée par une soupape. 3. Method according to claim 1, characterized in that the fuel oil is passed through an opening which can be closed by a valve. 4. Procédé suivant la revendication 1 caractérisé en ce qu'on fait revenir le mazout dans une chambre collectrice (80) par élévation d'un corps de refoulement (81). 4. Method according to claim 1 characterized in that the fuel oil is returned to a collecting chamber (80) by raising a discharge body (81). 5. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que l'organe de commande est constitué sous la forme d'une soupape (5). 5. Device according to claim 2, characterized in that the control member is in the form of a valve (5). 6. Dispositif suivant la revendication 2, caractérisé en ce que l'organe de commande est constitué sous la forme d'un corps de refoulement (81) afin d'agrandir la chambre pour permettre le retour du mazout. 6. Device according to claim 2, characterized in that the control member is formed in the form of a discharge body (81) in order to enlarge the chamber to allow the return of the fuel oil.
BE562423D BE562423A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE562423A true BE562423A (en)

Family

ID=184024

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE562423D BE562423A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE562423A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE562423A (en)
FR2527743A1 (en) IMPROVEMENTS ON POT-TYPE OIL BURNERS
KR800000238Y1 (en) Combustor for liquid fuel
EP0011586B1 (en) Method and apparatus for heating using liquid fuel, the apparatus being also usable for burning solid fuel
BE471569A (en)
BE562421A (en)
BE472192A (en)
BE472973A (en)
KR890006978Y1 (en) Automatic opening-closing device for partable oil burner
RU2178541C2 (en) Heating stove
BE602041A (en)
BE443844A (en)
BE468137A (en)
BE422435A (en)
FR2607228A1 (en) Solid-fuel-burning boiler having a high efficiency
CH190673A (en) Heating appliance.
BE471991A (en)
BE405574A (en)
BE522469A (en)
BE414056A (en)
BE392883A (en)
BE526279A (en)
BE467458A (en)
CH339690A (en) Apparatus for producing a combustible gas from combustible oils, in particular fuel oil
BE356956A (en)