BE562138A - - Google Patents

Info

Publication number
BE562138A
BE562138A BE562138DA BE562138A BE 562138 A BE562138 A BE 562138A BE 562138D A BE562138D A BE 562138DA BE 562138 A BE562138 A BE 562138A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
cylinder
regulator according
oil
oil regulator
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE562138A publication Critical patent/BE562138A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D11/00Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space
    • F23D11/24Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space by pressurisation of the fuel before a nozzle through which it is sprayed by a substantial pressure reduction into a space
    • F23D11/26Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space by pressurisation of the fuel before a nozzle through which it is sprayed by a substantial pressure reduction into a space with provision for varying the rate at which the fuel is sprayed
    • F23D11/28Burners using a direct spraying action of liquid droplets or vaporised liquid into the combustion space by pressurisation of the fuel before a nozzle through which it is sprayed by a substantial pressure reduction into a space with provision for varying the rate at which the fuel is sprayed with flow-back of fuel at the burner, e.g. using by-pass

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Actuator (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Dans les installations de cha,uffage à l'huile, il est connu de monter dans la conduite allant de la pompe à   huile 'au   bec du brûleur un servo-moteur à piston agissant sur le papillon ou clapet d'étranglement de l'air comburant et pourvu d'une arrivée d'huile dans la paroi frontale et d'un échappement d'huile dans la surface du manteau, l'échappement de l'huile étant établi de manière à être maintenu fermé par le piston à ressort du servo-moteur aussi longtemps que le clapet d'étranglement d'air n'est pas entièrement ouvert. 



   Il est également connu de munir le piston du servo-moteur d'un trou de passage dont la section transversale est notablement plus petite que celle de l'arrivée afin que lorsque l'admission de l'huile à la pompe est fermée, le piston puisse repousser   leressort   et fermer le clapet d'é- tranglement de l'air, l'huile qui se trouve en dessous du piston passant alors par le trou foré du piston sur la face supérieure de ce dernier. 



   La disposition mentionnée en dernier lieu offre l'inponvénient que la chambre située sur la face supérieure du piston se remplit à l'huile, laquelle est refoulée par le mouvement du piston sous l'action de la pres- sion de l'huile dans l'embouchure, et cela, déjà avant que le clapet d'étran- glement d'air ne peut s'ouvrir, ce qui peut donner lieu à la formation d'un mélange d'huile et d'air explosible   dangereux'.   



   En outre, il est connu d'établir dans la conduite allant de la pompe au cylindre du servo-moteur un large embranchement qui retourne au récipient d'huile. 



   Dans cet embranchement se trouve une soupape qui est établie de telle manière qu'un thermostat se trouvant sous l'influence de la température de la chaudière peut y agir de façon que la soupape s'ouvre lorsque la tempéra- ture de la chaudière dépasse la valeur désirée et qu'elle se ferme' lors- ' que cette température descend en dessous de cette valeur désirée. 



   Aussitôt que la soupape se ferme, la pression de l'huile sous le piston s'élève, de telle sorte que ce dernier ouvre d'abord le clapet d'étrangle- ment et ensuit l'admission de l'huile au bec du brûleur. Lorsque la soupape s'ouvre la pression de l'huile   souale   piston tombe de telle sorte que ce dernier est repoussé sous la pression du ressort et ferme ainsi d'abord l'admission de l'huile à la tuyère du brûleur et ensuite le clapet d'étranglement de l'air   comburanto   
Ce dispositif fonctionne très bien, mais il exige que la pompe à huile fonctionne continuellement ou du moins qu'elle soit mise en marche avant que la soupape ne soit fermée. En outre, le dispositif est assez compliqué et se compose d'au moins deux parties qui sont reliées entre elles par des canalisations. 



   La présente invention concerne un   régulateur   d'huile qui se compose d'une seule partie et entre en action automatiquement aussitôt que la pompe à huile est mise en marche ou arrêtée, sans qu'une quantité quelconque d'huile parvienne au brûleur avant que le clapet d'étranglement ne soit complètement ouverte 
Le dispositif se compose d'un servo-moteur à piston hydraulique, dont la tige de piston est aménagée de telle façon qu'elle ouvre et ferme le clapet d'étranglement de l'air comburant, et dont le fond du cylindre est percé d'une ouverture raccordée à la conduite de refoulement de la pompe à huile, tandis que le corps est pourvu à une certaine distance du fond d'une ouverture qui est raccordée à la tuyère du brûleur et est disposée de telle manière qu'elle est fermée par le piston aussitôt que celui-ci est repoussé par le ressort,

   lorsque la pompe est mise à l'arrêt. 



   Le dispositif est caractérisé en ce que l'espace situé entre le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 piston et le fond du cylindre du servo-moteur communique par une ouverture d'une section de passage notablement plus faible que celle de la conduite de refoulement, avec une conduite de retour au réservoir d'huile, 
La présente invention est décrite ci-après avec référence aux des-   nexés   dont les Figs. 1 à 7 représentent, toutes en coupe longitudina- les, sept formes d'exécution différentes d'un régulateur suivant l'invention. 



   FORME D'EXECUTION I (Fig. 1). 



   Dans le cylindre 1 se trouve un piston 2 qui y coulisse et assure l'étanchéité, dont la tige 3 traverse un fond de cylindre 4 fixé au cylin- dre 1 et est aménagée de façon à agir sur un papillon ou un clapet d'étrangle- ment dé l'air comburant, non représenté ici, de telle manière qu'elle ouvre ce clapet lorsque le piston 2 se déplacevers le fond de cylindre 4 et le ferme lorsque le piston' 2 se déplace dans le sens inverse. Dans la paroi frontale opposée 5 du cylindre 1 se trouve une tubulure d'entrée 6 qui est raccordée à la conduite de refoulement 8 de la pompe à huile de chauffage 7. 



   Une ouverture 9 dont la section de passage est notablement inférieure à celle de la tubulure d'entrée 6 est ménagée dans la même paroi d'extrémité du cylindre ou dans la conduite de   refoulement   8 de la pompe à huile 7 et est raccordée à une conduite de retour 10 du réservoir d'huile de chauffage 11. 



   Une ouverture 12 qui est raccordée par une conduite 13 au brûleur 14 est ménagée dans le corps du cylindre 1 à une certaine distance de la paroi frontale 5 de ce dernier. 



   La tige 3 du piston est pourvue d'un épaulement 21 à une telle distance de la face d'extrémité 15 du piston 2 que cet épaulement 21 heurte le fond 4 du cylindre lorsque cette face 15 du piston 2 se trouve à l'ouver- ture 12, c'est-à-dire au bord de celle-ci situé du côté du couvercle 4 du cylindre . 



   Entre le'fond 4 et le piston 2 se trouve un ressort de compression 16. 



   A côté du fond 4 une ouverture 17 est ménagée dans le corps du cylindre et est reliée par une conduite 16 au réservoir à huile de chauffage 11. 



   On a constaté qu'il était   avantagea d'établir   dans la conduite de refoulement 8 de la pompe à huile de chauffage une soupape de retenue 20. 



   Le dispositif fonctionne comme suit : 
Lorsque la pompe à huile de chauffe 7 entre en action, le piston 2 occupe sa position inférieure et maintient le clapet d'étranglement de l'air carburant fermé, de telle sorte que de l'air froid ne peut balayer ces sur- faces chaudes. 



   La communication entre la pompe à huile 7 et la tuyère du brûleur 14 est aussi fermée par le piston 2. 



   Dès lors, aussitôt que la pompe 7 est entrée en action elle refoule de l'huile par l'ouverture 6 dans le cylindre 1, de telle sorte que le piston 2 est repoussé à l'encontre de l'action du ressort 16 de bas en haut vers le fond 4 du cylindre. 



   Dans ces conditions la tige de piston 3 agit d'abord sur le clapet d'étran- glement de manière à ouvrir celui-ci, de telle sorte que l'air du ventila- teur de l'installation passe dans la chambre de combustion. 



   Lorsque le clapet d'étranglement est complètement ouvert, le piston 2   ouvre;   la communication entre la pompe 7 et le brûleur 14, de telle sorte que la combustion commence. 



   Le débit de la pompe doit être assez grand pour qu'une partie de l'huile passe toujours par une pompe de circulation établie dans la pompe 7 ou près de celle-ci et réglée sur la pression d'huile désirée, et pour qu'une autre quantité d'huile passe par l'ouverture pour se rendre dans le réservoir 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'huile 11 par la conduite 10. 



   Aussitôt que la pompe 7 est mise à l'arrêt le piston 2 est ramené en arrière par le ressort 16 contre le fond 5 du cylindre, l'huile qui se trouve dans le cylindre 1 s'écoulant par l'ouverture 9. 



  Le piston 2 masque alors d'abord l'ouverture 12 reliée à la tuyère du brûleur   14,   après quoi la tige de piston 3 ferme le clapet d'étranglement. 



   L'huile qui a passé par le piston 2 est ramenée par l'ouverture 17 et la conduite 18 dans le réservoir d'huile 11. 



   FORME D'EXECUTION II (Fig. 2). 



   Cette forme d'exécution se distingue de la précédente I en ce que l'ouverture 9 se trouve en communication avec l'espace situé derrière le piston 2 par un conduit longitudinal 10 formé dans le corps du cylindre et que ce conduit 10 est en outre disposé de telle façon qu'il est fermé par la surface périphérique du piston 2 lorsque ce dernier démasque l'ouverture 12 reliée au brûleur, et qu'il est ouvert lorsque le piston 2 ferme l'ouverture 12. 



  L'espace situé derrière le piston 2 se trouve-comme il a été dit ci-dessus- en communication avec le réservoir d'huile 11 par l'ouverture 17 et la con- duite 18. 



   Le conduit 10 peut aussi être exécuté de manière à former une rai- nure ou une entaille dans la surface du corps du cylindre 1. 



   FORME D'EXECUTION III (Fige 3). 



   Dans la forme d'exécution II, on a constaté qu'il était désirable de pouvoir régler la distance entre les deux surfaces frontales 15 et 19 du piston 2, car on rencontre des difficultés lorsqu'on veut toujours disposer l'orifice 22 à la même distance de l'ouverture   i'àK"La     Fig..3   montre un exemple d'exécution d'un tel piston. 



  Celui-ci est divisé transversalement en deux parties 2 et 23, dont la partie 23 est pourvue du côté tourné vers la partie 2 d'une vis centrale qui s'enga- ge dans le trou taraudé 25 au centre de la pièce 2. 



  La pièce 23 est pourvue dans la face frontale 15 tournée vers le couvercle de fond 5 du cylindre d'un évidement central oval ou non circulaire 26 dans lequel on peut introduire une clef par l'ouverture 6, pour faire tourner la pièce 23 par rapport à la pièce 2. Dans la pièce 23 est disposée excentri- quement une vis 27 parallèle à l'axe, qui la traverse d'une face à l'autre et dont le serrage permet de verrouiller entre elles les deux pièces 23 et 2 de façon à les empêcher de tourner l'une par rapport à l'autre. 



  Pour compenser l'influence des variations de longueur du piston 2, 23 sur ses positions limites on place dans la paroi du fond 4 du cylindre une vis 28 disposée de telle manière qu'elle limite le mouvement de l'épaulement 21 vers l'extérieur. 



   FORME D'EXECUTION IV   (Fig. 4).   



   Cette forme d'exécution se distingue de la forme d'exécution II en ce que le conduit 10 est disposé de telle manière qu'il débouche dans la paroi frontalle 4 du cylindre, son orifice 22 étant obturé par l'épaulement 21 lorsque ce dernier rencontre la paroi d'extrémité 4. 



  La longueur du piston 2 entre l'épaulement 21 et la face 15 tournée vers le couvercle 4 du fond du cylindre est déterminée de telle façon que cette face 15 se trouve à l'ouverture 12 c'est-à-dire sur le bord de celle-ci le plus éloigné du fond 5, lorsque l'épaulement 21 heurte la paroi d'extrémité 4 du cylindre et ferme ainsi l'orifice 22. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   FORME D'EXECUTION V   (Figo     5).   



   Cette forme d'exécution se distingue de celle de la Fig. 2 en ce que le conduit 10 est disposé de telle manière qu'il s'ouvre dans un évide- ment 39, formé dans la paroi du cylindre ou de la paroi frontale 4 de façon à entourer concentriquement la tige 3 du piston, et dans lequel est disposé un renflement 30 de la tige de piston 3 à l'extérieur de l'épaulement 21, et de manière à s'adapter dans l'évidement 9 d'une façon étanche et obturer l'orifice 22 du conduit 10. 



   FORME D'EXECUTION VI (Fig. 6). 



   . Cette forme d'exécution se distingue de la première I en ce que 1''espace entre le piston 2 et le fond 5 du cylindre de servo-moteur 1 communique avec l'espace situé sur la face postérieure du piston 2 par un conduit 10 ménagé dans la tige de piston 3 à partir de la face antérieure 15 du piston 2, et une ouverture 9 dont la section transversale de passage est notablement plus petite que celle de la conduite de refoulement 8, cet espace postérieur communiquant par une ouverture 17 avec une conduite 18 allant au réservoir d'huile de chauffe 11. En outre, l'orifice 22 de l'ou- verture 9 se trouve sur l'épaulement 21 de la tige de piston 3 et est dispo- sé de telle façon qu'il est obturé par une garniture élastique 31 aménagée entre l'épaulement 21 et le couvercle de cylindre 4 lorsque le piston 2 a ouvert l'ouverture 12 reliée à la tuyère du brûleur 14. 



   FORME   D'EXECUTION   VII (Fig.   7).   



   Cette forme d'exécution se distingue de la précédente VI en ce que l'orifice 22 du conduit 9 se trouve sur la surface cylindrique de la tige de piston 3 et est disposé de telle façon qu'elle est obturée par la paroi de l'alésage formé pour la tige de piston dans le couvercle de cylin- dre 4, lorsque lrépaulement 21 rencontre celui-ci. 



   Bien qu'on n'ait décrit ci-dessus et représenté que sept formes d'exécution de l'installation on peut évidemment en concevoir d'autres sans sortir du cadre de l'invention. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Régulateur d'huile consistant en un servo-moteur hydraulique à piston (le 2, 3) dont la tige de piston (3) est aménagée de telle façon qu' elle ouvre et ferme un clapet d'étranglement pour l'air comburant et dont le fond du cylindre (1) est pourvu d'une ouverture (6) raccordée à la conduite de refoulement (8) de la pompe à huile (7) tandis que le corps du cylindre est pourvu d'une ouverture (12) située à une certaine distance du fond (5) et raccordée à la tuyère du brûleur (14),   Celte     ouverture   (12) étant disposée de telle façon qu'elle est fermée par le piston (2) aussitôt que ce dernier est repoussé par le ressort (16) lorsque la pompe (7) est mise à l'arrêt, carac- térisé en ce que l'espace entre le piston (2) et le fond (5 ) du cylindre de   servo-môteur   (1) est mis en communication,

   par une ouverture (9) de section de passage notablement inférieure à celle de la conduite de refoulement (8), avec une conduite de retour (10, 18) allant au réservoir d'huile (11).



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   In oil heating installations, it is known to fit in the pipe going from the oil pump to the burner nozzle a piston servo motor acting on the throttle or air throttle valve. oxidizer and provided with an oil inlet in the front wall and an oil outlet in the surface of the mantle, the oil outlet being established so as to be kept closed by the spring piston of the servo -motor as long as the air throttle valve is not fully open.



   It is also known to provide the piston of the servomotor with a passage hole the cross section of which is notably smaller than that of the inlet so that when the inlet of oil to the pump is closed, the piston can push the spring back and close the air throttle valve, the oil below the piston then passing through the drilled hole in the piston on the upper face of the piston.



   The last-mentioned arrangement has the disadvantage that the chamber located on the upper face of the piston fills with oil, which is pushed back by the movement of the piston under the action of the pressure of the oil in the piston. 'mouthpiece, and this already before the air choke valve can open, which can give rise to the formation of a dangerous explosive mixture of oil and air'.



   In addition, it is known to establish in the pipe going from the pump to the cylinder of the servomotor a large branch which returns to the oil container.



   In this branch is a valve which is set in such a way that a thermostat under the influence of the boiler temperature can act there so that the valve opens when the boiler temperature exceeds the temperature. desired value and that it closes 'when' this temperature drops below this desired value.



   As soon as the valve closes, the oil pressure under the piston rises, so that the piston first opens the throttle valve and then admits oil to the burner nozzle. . When the valve opens the pressure of the dirty oil piston falls so that the latter is pushed back under the pressure of the spring and thus first closes the oil inlet to the burner nozzle and then the valve combustion air throttling
This device works great, but it requires the oil pump to run continuously or at least be turned on before the valve is closed. In addition, the device is quite complicated and consists of at least two parts which are connected to each other by pipelines.



   The present invention relates to an oil regulator which consists of a single part and comes into operation automatically as soon as the oil pump is switched on or off, without any quantity of oil reaching the burner before the throttle valve is fully open
The device consists of a hydraulic piston servo motor, the piston rod of which is arranged in such a way that it opens and closes the combustion air throttle valve, and the bottom of the cylinder is pierced with 'an opening connected to the delivery line of the oil pump, while the body is provided at a distance from the bottom with an opening which is connected to the burner nozzle and is arranged in such a way that it is closed by the piston as soon as it is pushed back by the spring,

   when the pump is switched off.



   The device is characterized in that the space between the

 <Desc / Clms Page number 2>

 piston and the bottom of the cylinder of the servomotor communicates by an opening of a passage cross-section notably smaller than that of the delivery pipe, with a return pipe to the oil tank,
The present invention is described below with reference to the drawings of which FIGS. 1 to 7 show, all in longitudinal section, seven different embodiments of a regulator according to the invention.



   EXECUTION FORM I (Fig. 1).



   In cylinder 1 there is a piston 2 which slides therein and ensures the seal, whose rod 3 passes through a cylinder base 4 fixed to cylinder 1 and is arranged so as to act on a butterfly or throttle valve. - ment of the combustion air, not shown here, in such a way that it opens this valve when the piston 2 moves towards the cylinder base 4 and closes it when the piston 2 moves in the opposite direction. In the opposite front wall 5 of cylinder 1 there is an inlet pipe 6 which is connected to the discharge line 8 of the heating oil pump 7.



   An opening 9, the passage section of which is appreciably smaller than that of the inlet pipe 6, is provided in the same end wall of the cylinder or in the delivery pipe 8 of the oil pump 7 and is connected to a pipe return valve 10 from the heating oil tank 11.



   An opening 12 which is connected by a pipe 13 to the burner 14 is formed in the body of the cylinder 1 at a certain distance from the front wall 5 of the latter.



   The piston rod 3 is provided with a shoulder 21 at such a distance from the end face 15 of the piston 2 that this shoulder 21 strikes the bottom 4 of the cylinder when this face 15 of the piston 2 is open. ture 12, that is to say at the edge of the latter located on the side of the cover 4 of the cylinder.



   Between the bottom 4 and the piston 2 is a compression spring 16.



   Next to the bottom 4, an opening 17 is made in the cylinder body and is connected by a pipe 16 to the heating oil tank 11.



   It has been found that it is advantageous to establish a check valve 20 in the discharge line 8 of the heating oil pump.



   The device works as follows:
When the heating oil pump 7 comes into action, the piston 2 occupies its lower position and keeps the fuel air throttle valve closed, so that cold air cannot sweep these hot surfaces. .



   The communication between the oil pump 7 and the burner nozzle 14 is also closed by the piston 2.



   Therefore, as soon as the pump 7 has come into action, it delivers oil through the opening 6 into the cylinder 1, so that the piston 2 is pushed back against the action of the spring 16 from the bottom. up to the bottom 4 of the cylinder.



   Under these conditions, the piston rod 3 first acts on the throttle valve so as to open the latter, so that the air from the system fan passes into the combustion chamber.



   When the throttle valve is fully open, piston 2 opens; the communication between the pump 7 and the burner 14, so that combustion begins.



   The pump output must be large enough so that part of the oil always passes through a circulation pump established in or near pump 7 and adjusted to the desired oil pressure, and so that another quantity of oil passes through the opening to reach the reservoir

 <Desc / Clms Page number 3>

 oil 11 through line 10.



   As soon as the pump 7 is stopped, the piston 2 is brought back by the spring 16 against the bottom 5 of the cylinder, the oil which is in the cylinder 1 flowing through the opening 9.



  The piston 2 then first masks the opening 12 connected to the burner nozzle 14, after which the piston rod 3 closes the throttle valve.



   The oil which has passed through the piston 2 is returned through the opening 17 and the pipe 18 into the oil tank 11.



   EXECUTION FORM II (Fig. 2).



   This embodiment differs from the previous one I in that the opening 9 is in communication with the space located behind the piston 2 by a longitudinal duct 10 formed in the body of the cylinder and that this duct 10 is also arranged in such a way that it is closed by the peripheral surface of the piston 2 when the latter unmasks the opening 12 connected to the burner, and that it is open when the piston 2 closes the opening 12.



  The space behind the piston 2 is - as has been said above - in communication with the oil reservoir 11 through the opening 17 and the duct 18.



   The duct 10 can also be executed so as to form a groove or a notch in the surface of the body of the cylinder 1.



   EXECUTION FORM III (Fig 3).



   In embodiment II, it has been found that it is desirable to be able to adjust the distance between the two end surfaces 15 and 19 of the piston 2, since difficulties are encountered when one always wants to have the orifice 22 at the bottom. same distance from the opening i'àK "Fig. 3 shows an example of execution of such a piston.



  This is divided transversely into two parts 2 and 23, part 23 of which is provided on the side facing part 2 with a central screw which engages in the threaded hole 25 in the center of part 2.



  The part 23 is provided in the front face 15 facing the bottom cover 5 of the cylinder with an oval or non-circular central recess 26 in which a key can be inserted through the opening 6, to rotate the part 23 relative to to the part 2. In the part 23 is disposed eccentrically a screw 27 parallel to the axis, which crosses it from one face to the other and whose tightening makes it possible to lock the two parts 23 and 2 together. so as to prevent them from rotating relative to each other.



  To compensate for the influence of variations in the length of the piston 2, 23 on its limit positions, a screw 28 is placed in the bottom wall 4 of the cylinder, arranged in such a way that it limits the movement of the shoulder 21 towards the outside. .



   EXECUTION FORM IV (Fig. 4).



   This embodiment differs from embodiment II in that the duct 10 is arranged in such a way that it opens into the front wall 4 of the cylinder, its orifice 22 being closed by the shoulder 21 when the latter meets end wall 4.



  The length of the piston 2 between the shoulder 21 and the face 15 turned towards the cover 4 of the bottom of the cylinder is determined such that this face 15 is located at the opening 12, that is to say on the edge of the cylinder. the latter furthest from the bottom 5, when the shoulder 21 strikes the end wall 4 of the cylinder and thus closes the orifice 22.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   EXECUTION FORM V (Figo 5).



   This embodiment differs from that of FIG. 2 in that the duct 10 is so arranged that it opens into a recess 39 formed in the wall of the cylinder or of the front wall 4 so as to surround the rod 3 of the piston concentrically, and in which is disposed a bulge 30 of the piston rod 3 outside the shoulder 21, and so as to fit into the recess 9 in a sealed manner and close the orifice 22 of the duct 10.



   EXECUTION FORM VI (Fig. 6).



   . This embodiment differs from the first I in that the space between the piston 2 and the bottom 5 of the servomotor cylinder 1 communicates with the space located on the rear face of the piston 2 via a duct 10. formed in the piston rod 3 from the front face 15 of the piston 2, and an opening 9, the passage cross section of which is notably smaller than that of the delivery pipe 8, this rear space communicating through an opening 17 with a line 18 going to the heating oil tank 11. Further, the orifice 22 of the opening 9 is on the shoulder 21 of the piston rod 3 and is arranged in such a way that it is closed by an elastic gasket 31 arranged between the shoulder 21 and the cylinder cover 4 when the piston 2 has opened the opening 12 connected to the nozzle of the burner 14.



   EXECUTION FORM VII (Fig. 7).



   This embodiment differs from the previous VI in that the orifice 22 of the duct 9 is located on the cylindrical surface of the piston rod 3 and is arranged in such a way that it is closed off by the wall of the bore formed for the piston rod in the cylinder cover 4, when the shoulder 21 meets it.



   Although only seven embodiments of the installation have been described and shown above, it is obviously possible to design others without departing from the scope of the invention.



   CLAIMS.



   1. Oil regulator consisting of a hydraulic piston servo motor (2, 3) whose piston rod (3) is arranged in such a way that it opens and closes a throttle valve for combustion air and the bottom of the cylinder (1) of which is provided with an opening (6) connected to the discharge line (8) of the oil pump (7) while the cylinder body is provided with an opening (12) located at a certain distance from the bottom (5) and connected to the burner nozzle (14), this opening (12) being so arranged that it is closed by the piston (2) as soon as the latter is pushed back by the spring (16) when the pump (7) is switched off, characterized in that the space between the piston (2) and the base (5) of the servo-motor cylinder (1) is set communication,

   by an opening (9) of passage cross section significantly smaller than that of the delivery pipe (8), with a return pipe (10, 18) going to the oil tank (11).


    

Claims (1)

2. - Régulateur d'huile suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le cylindre (1) du servo-moteur est pourvu, du côté postérieur du piston (2), d'une ouverture (17) qui communique par une conduite (18) avec le réservoir d'huile (11). 2. - Oil regulator according to claim 1, characterized in that the cylinder (1) of the servomotor is provided, on the rear side of the piston (2), with an opening (17) which communicates via a pipe ( 18) with the oil tank (11). 3.- Régulateur d'huile suivant la revendication 2, caractérisé en ce que l'espace entre le piston (2) et le fond (5) du cylindre (1) du servo- moteur communique avec l'espace situé sur le côté postérieur du piston (2) <Desc/Clms Page number 5> parun conduit (10) qui présente au moins sur une partie (9) de son parcours une section de passage notablement plus faible que celle de la conduite de refoulement. 3.- Oil regulator according to claim 2, characterized in that the space between the piston (2) and the bottom (5) of the cylinder (1) of the servomotor communicates with the space located on the rear side piston (2) <Desc / Clms Page number 5> parun conduit (10) which has at least on a part (9) of its path a passage section significantly smaller than that of the discharge pipe. 4.- Régulateur d'huile suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le conduit (10) est formé dans le corps du cylindre (1). 4.- An oil regulator according to claim 3, characterized in that the duct (10) is formed in the body of the cylinder (1). 5.- Régulateur d'huile suivant la revendication 4, caractérisé en ce que l'orifice (22) du conduit (10) se trouve dans la surface du corps du cylindre (1) et est disposé de façon à pouvoir être masqué par la surface périphérique du piston (2). 5.- Oil regulator according to claim 4, characterized in that the orifice (22) of the duct (10) is located in the surface of the cylinder body (1) and is arranged so as to be able to be masked by the peripheral surface of the piston (2). 6.- Régulateur d'huile suivant la revendication 4, caractérisé en ce que l'orifice (22) du conduit (10) se trouve dans la paroi frontale postérieure (4) du cylindre (1) et est disposé de façon à pouvoir être masqué par l'épaulement (21) de la tige de piston (3). 6.- An oil regulator according to claim 4, characterized in that the orifice (22) of the duct (10) is located in the rear front wall (4) of the cylinder (1) and is arranged so as to be able to be hidden by the shoulder (21) of the piston rod (3). 7. - Régulateur d'huile suivant la revendication 4, caractérisé en ce que l'orifice (22) du conduit (10) se trouve dans un évidement (29) formé dans la paroi transversale postérieure (4) du cylindre (1) et entourant la tige de piston (3), et est disposé de manière à pouvoir être obturé par un renflement (30) aménagé sur la tige de piston (3) à l'extérieur de l'épaulement (21). 7. - An oil regulator according to claim 4, characterized in that the orifice (22) of the duct (10) is located in a recess (29) formed in the rear transverse wall (4) of the cylinder (1) and surrounding the piston rod (3), and is arranged so as to be able to be closed by a bulge (30) provided on the piston rod (3) outside the shoulder (21). 8.- Régulateur d'huile suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le conduit (10) se trouve dans la tige de piston (3). 8.- An oil regulator according to claim 3, characterized in that the conduit (10) is located in the piston rod (3). 9.- Régulateur d'huile suivant la revendication 8, caractérisé en ce que l'orifice (22) du conduit (10) se trouve dans l'épaulement (21) de la tige de piston (3) et est disposé de telle façon qu'il peut être obturé par une garniture d'étanchéité élastique (31) placée entre l'épaulement (21) et la paroi frontale postérieure (4) du cylindre (1). 9.- An oil regulator according to claim 8, characterized in that the orifice (22) of the duct (10) is located in the shoulder (21) of the piston rod (3) and is arranged in such a way that it can be closed by an elastic sealing gasket (31) placed between the shoulder (21) and the rear front wall (4) of the cylinder (1). 10.- Régulateur d'huile suivant la revendication 8, caractérisé en ce que l'orifice (22) du conduit (10) se trouve dans la surface périphérique cylindrique de la tige de piston (3) près de l'épaulement (21) et est dispo- sé de manière à pouvoir être obturé par la surface interne de l'alésage ména- gé pour la tige de piston dans la paroi frontale postérieure (4) du cylindre (1). 10.- An oil regulator according to claim 8, characterized in that the orifice (22) of the duct (10) is located in the cylindrical peripheral surface of the piston rod (3) near the shoulder (21) and is arranged so as to be able to be closed off by the internal surface of the bore formed for the piston rod in the rear end wall (4) of the cylinder (1). 11.- Régulateur d'huile suivant la revendication 5, caractérisé en ce que le piston est divisé transversalement en deux parties (2,23) dont l'une (23) est pourvue d'une vis concentrique (24) qui pénètre dans un trou taraudé (25) de l'autre partie (2) et peut y être vissé de manière à régler la distance entre les deux faces frontales (15, 19) du piston. 11.- An oil regulator according to claim 5, characterized in that the piston is divided transversely into two parts (2,23), one of which (23) is provided with a concentric screw (24) which enters a threaded hole (25) of the other part (2) and can be screwed therein so as to adjust the distance between the two end faces (15, 19) of the piston. 12. Régulateur d'huile suivant la revendication 11, caractérisé en ce que la pièce (23) du piston la plus rapprochée de l'ouverture d'entrée (6) est pourvue d'une vis (27) qui la traverse d'une face à l'autre, de telle sorte qu'en serrant la vis (27) on peut verrouiller cette pièce à l'autre pièce (2) de façon à en empêcher un mouvement de rotation. 12. An oil regulator according to claim 11, characterized in that the part (23) of the piston closest to the inlet opening (6) is provided with a screw (27) which passes through it with a facing the other, so that by tightening the screw (27) this part can be locked to the other part (2) so as to prevent it from rotating. 13. - Régulateur d'huile suivant la revendication 11, caractérisé en ce que la paroi frontale postérieure (4) du cylindre (1) est pourvue d'une vis excentrique (28) qui,permet de régler la course du piston (2, 23). 13. - An oil regulator according to claim 11, characterized in that the rear front wall (4) of the cylinder (1) is provided with an eccentric screw (28) which allows the stroke of the piston (2, to be adjusted). 23). 14.- Régulateur d'huile suivant les revendications 4 ou 5, caracté- risé en ce que le conduit (10) est exécuté sous forme d'une rainure ou d'une entaille dans la surface du corps du cylindre (1). 14.- Oil regulator according to claims 4 or 5, characterized in that the duct (10) is executed in the form of a groove or a notch in the surface of the cylinder body (1).
BE562138D BE562138A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE562138A true BE562138A (en)

Family

ID=183848

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE562138D BE562138A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE562138A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2702801A1 (en) Gas injection valve for the injection of gaseous fuel, in particular hydrogen, into the combustion chamber of an internal combustion engine.
FR2713716A1 (en) Balanced pressure solenoid valve between the high and low pressure sides of a fuel injection system.
FR2692658A1 (en) Device for controlling at least one directing device, controlling the passage of combustion air, of a burner for gas turbine engine mechanisms.
BE562138A (en)
FR2693768A1 (en) Fuel injection device for a heat engine.
FR2745853A1 (en) FUEL INJECTOR FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2651341A1 (en) Flow rate or pressure regulator
FR2475143A1 (en) FUEL INJECTOR
BE433227A (en)
FR2752607A1 (en) MIXING VALVE, IN PARTICULAR EXHAUST GAS REINJECTION VALVE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE466282A (en)
BE350320A (en)
BE337880A (en)
FR2920481A1 (en) Piston for internal combustion engine, has mobile part arranged inside cavity and sliding with respect to main body along main axis of piston for modifying compression ratio of combustion chamber by modifying volume of cavity
FR2594474A1 (en) Hydraulic door closer
BE338664A (en)
BE625089A (en)
BE461289A (en)
BE465999A (en)
BE498868A (en)
BE533797A (en)
FR2873414A1 (en) Fuel injector for internal combustion engine e.g. direct injection diesel engine, has injector body with end penetrated in combustion chamber and provided with thermoselective radiation layer
CH114245A (en) Installation for supplying a liquid fuel fireplace.
BE492329A (en)
CH114167A (en) Carburetor for internal combustion engines.