BE559077A - - Google Patents

Info

Publication number
BE559077A
BE559077A BE559077DA BE559077A BE 559077 A BE559077 A BE 559077A BE 559077D A BE559077D A BE 559077DA BE 559077 A BE559077 A BE 559077A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
refrigeration apparatus
air
bottles
bottle
storage space
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE559077A publication Critical patent/BE559077A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25DREFRIGERATORS; COLD ROOMS; ICE-BOXES; COOLING OR FREEZING APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F25D3/00Devices using other cold materials; Devices using cold-storage bodies
    • F25D3/02Devices using other cold materials; Devices using cold-storage bodies using ice, e.g. ice-boxes
    • F25D3/06Movable containers
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25DREFRIGERATORS; COLD ROOMS; ICE-BOXES; COOLING OR FREEZING APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F25D3/00Devices using other cold materials; Devices using cold-storage bodies
    • F25D3/12Devices using other cold materials; Devices using cold-storage bodies using solidified gases, e.g. carbon-dioxide snow
    • F25D3/125Movable containers
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F25REFRIGERATION OR COOLING; COMBINED HEATING AND REFRIGERATION SYSTEMS; HEAT PUMP SYSTEMS; MANUFACTURE OR STORAGE OF ICE; LIQUEFACTION SOLIDIFICATION OF GASES
    • F25DREFRIGERATORS; COLD ROOMS; ICE-BOXES; COOLING OR FREEZING APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F25D2331/00Details or arrangements of other cooling or freezing apparatus not provided for in other groups of this subclass
    • F25D2331/80Type of cooled receptacles
    • F25D2331/803Bottles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Devices That Are Associated With Refrigeration Equipment (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



     .La   présente invention a trait aux appareils réfrigérants et elle vise à permettre de réaliser un effet de refroidisse- ment ou de réfrigération à une température contrôlée sans qu'il soit nécessaire d'utiliser un ensemble à moteur avec compresseur et évaporateur. 



   L'invention vise en outre à permettre d'établir un tel appareil sous une forme portative et qui se prête à être incorporé à des véhicules sur routes, à des bateaux ou des avoins, applications dans lesquelles le minimum de poids constitue une caractéristique importante. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invention vise encore à permettre d'établir un appareil de refroidissement ou de réfrigération dans lequel la seule energie nécessaire puisse être prélevée à partir d'une source de courant électrique à basse tension, telle, par exemple, qu'une batterie d'accumulateurs ou de piles sèches. 



   Il est déjà connu de conserver à basse température des substances telles que les crèmes glacées en les tenant dans un récipient entouré en tout ou en partie d'une chambre dans laquelle on place des blocs de gaz carbonique solidifié (glace carbonique). Dans cette forme de conservation par le froid il n'existe aucune sorte de contrôle de la température; en fait d'ailleurs, il est de peu d'importance dans le cas de substances telles que les crèmes glacées, que la température dans   l'enceint,   considérée descende à 15 ou - 25  C ou même plus bas.

   Mais au contraire cela n'est pas souhaitable dans le cas des boissons, telles par exemple que les eaux minérales, car à de telles températures la boisson considérée se prendrait en bloc et la bouteille de verre ou'autre récipient la renfermant risquerait de se briser; même si cet accident ne se produisait past le contenu ne serait pas propre à être consommé pendant un temps très long après qu'on l'ait retiré de l'appareil frigorifique. 



   Pour les raisons qui précèdent il n'a pas été possible d'établir de façon suffisamment économique un petit véhicule, tel qu'un chariot ou un tricycle, permettant de distribuer des boissons réfrigérées. Pour parvenir à ce résultat il a fallu jusqu'ici utiliser un appareil frigorifique complet à commande thermostatique. Un tel appareil ne peut évidemment pas être aisément installé sur un chariot déplacé à la main, ni être monté de façon pratique dans des avions ou dans des bateaux. 



  Un appareil frigorifique est à la fois coûteux et encombrant; de plus, il exige une source d'énergie par le moyen du gaz ou de l'électricité. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Conformément à la présente invention un dispositif de refroidissement ou de réfrigération comporte une source à basse température ainsi que des moyens pour faire passer un gaz sur cette source, à travers celle-ci ou autour de celle-ci, et pour faire circuler le gaz ainsi refroidi en circuit fermé dans un espace de conservation avec retour à ladite source à basse température. 



   La source à basse température peut être constituée par un bloc d'une matière telle que la glace carbonique, ou bien par une matière qu'on a exposée à une basse température de telle sorte qu'elle s'est refroidie à la température en question et reste froide pendant un temps relativement long.

   A titre , d'exemple on peut citer à ce sujet les plaques dites à mélange eutectique et qui consistent normalement en un récipient   renfermant un liquide approprié, tel qu'une saumure ; ondispose   une telle plaque dans une armoire frigorifique jusqu'à ce que sa température se soit abaissée au point voulu et on l'utilise comme source à basse température, d'ordinaire en posant sur elle les articles qu'on désire maintenir au-dessous de la température amliante 
Le dessin annexé, donné à titre d'exemple, permettra de mieux comprendre l'invention, les caractéristiques qu'elle présente et les avantages qu'elle est susceptible de procurer : 
Fig. 1 est une vue en élévation d'un chariot établi conformément à l'invention pour transporter des boissons réfrigérées renfermées par des bouteilles. 



   Fig. 2 est une coupe du corps de ce chariot. 



   Fig. 3 représente une variante d'exécution d'un tel chariot.' 
Fig. 4 indique schématiquement la circulation de l'air à l'intérieur de l'appareil de Fig. 3. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 fig 5 est une vue de détail d'un compartiment à bouteille de l'appareil suivant Fig. 3. 



   Fig. 6 est une coupe partielle suivant VI-VI (Fig.3). 



   L'appareil représenté en Fig. 1 est constitué par un chariot propre à la distribution de boissons réfrigérées en bouteilles, ces boissons pouvant   être   avec ou sans alcool. 



  Ce chariot comprend un corps.1 monté sur des roues 2 avantagen sement suspendues élastiquement et qui peuvent être orientables, si désiré, pour faciliter les manoeuvres. 



   Le chariot comporte deux parties 3 et 4 formant cuvettes; il peut en outre comporter, si désiré, un panonceau supérieur destiné à la publicité. 



   Le corps 1 (Fig. 2) renferme à sa partie inférieure un compartiment 6 dans lequel sont disposées une ou plusieurs sources à basse température. Ces sources de froid sont indiquées schématiquement sur le dessin par la référence 7 ; elles   peuvent *,   être constituées, par exemple, par des blocs de glace carbonique, ou bien par des plaques ou récipients à mélange eutectique. 



  A l'une des extrémités du compartiment 10 s'ouvrent des canalisations 8, 9 et 10. La canalisation 8 aboutit au fond de la cuvette 3. Le haut de la cuvette 3 est fermé par une plaque 11 moulée, emboutie ou autrement conformée de manière à comporter une série de coupelles 12 dont chacune est propre à recevoir une bouteille ou un emballage en carton tel que 13. L'extrémité opposée de la cuvette 3 comporte une canalisation d'évacuation 14 qui revient au compartiment 6. 



   La cuvette   supérieure 4   comporte elle aussi un couvercle 15 conformé en un certain nombre de coupelles dont chacune reçoit une bouteille 16. Les canalisations 9 et 10 débouchent respecti- vement'dans le haut et dans le bas de la cuvette 4, A l'extrémi- té opposée de celle-ci une canalisation 17 revient au comparti - ment 6. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   L'appareil comporte encore un ventilateur 18 entraîne par un moteur 19 disposé dans un compartiment séparé pourvu de persiennes d'aération 20. Ce ventilateur est destiné à envoyer dans le compartiment 6 de l'air qui s'y refroidit, puis à   refoule!   cet air dans les canalisations 8, 9 et 10 pour lui faire traverser les cuvettes 3   et 4,   l'air refroidi circulant ainsi¯sur les faces internes des coupelles 12 pour revenir par les canalisations de retour 14 et 17 d'où il est renvoyé dans le compartiment 6 pour être refroidi à nouveau. Il peut avantageusement être prévu en un point approprié du. circuit fermé suivi par l'air, un thermostat 21 qu'on peut régler à toute température ,convenable en vue de commander un interrupteur pour brancher ou couper le moteur du ventilateur.

   De cette manière on ménage la source à basse température 7 et les boissons qui se trouvent dans les emballages en carton ou bouteilles 13 et 16 ne sont pas refroi- dies au-dessous de la température requise. Le moteur 19 est entraîné par une batterie qu'on loge avantageusement dans un   boîtier à   l'extérieur du chariot lui-même, comme représenté en 22, ce boîtier pouvant également renfermer un chargeur. 



   Le compartmment 6 peut avantageusement renfermer le serpentin 23 de l'évaporateur d'un circuit de réfrigération. 



   De cette manière lorsque la source à basse température est constituée par une plaque à mélange eutectique, celle-ci peut être refroidie lorsqu'on le désire, tandis que la batterie elle- même peut être rechargée; à cet effet, on relie l'évaporateur à un compresseur frigorifique par le moyen d'un raccord du type, automatique étanche. Ce raccord peut être du genre connu qui empêche l'air ou l'humidité de pénétrer dans le circuit de réfrigération lorsqu'on met le raccord en service, et qui empêche également toute fuite d'agent réfrigérant lorsqu'on démonte ce raccord.   En   ce qui concerne la recharge de la batterie, on se borne à brancher le chargeur sur une ligne 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 électrique. 



   Avec une telle installation, lorsqu'on ramène le chariot à son garage ou dépôt, on peut le relier immédiatement à une machine frigorifique afin que la plaque ou récipient   à,mélange   eutectique soit. refroidi à nouveau pour la prochaine tournée. 



  Dans le cas d'un chariot utilisé quotidiennement, l'opération de recharge en froid a avantageusement lieu pendant la nuit ,de manière que l'appareil soit prêt pour la journée du lendemain. 



   Le type d'appareil suivant l'invention est particulièrement propre à être installé dans un avion, parce qu'il ne comporte pas l'appareillage frigorifique lourd qui serait autrement nécessaire, l'appareil suivant l'invention étant au contraire extrêmement léger en comparaison. Le moteur peut être de faible puissance, car le ventilateur ne provoque qu'un courant d'air faible et peut être du type à hélice. Dans le cas d'un avion comportant déjà une batterie d'accumulateurs ou autre système électrique, on peut prévoir de brancher le ventilateur sur cette installation. 



   Bien entendu le compartiment 6 est fortement calorifugé, par exemple par le moyen d'un bourrage 24 de laine de verre ou de laitier; les côtés et les fonds des cuvettes 3 et 4 sont également calorifugés de façon analogue, de même que les canalisations 8, 9, 10, 17 et 14 
Fig. 3 représente une variante de réalisation d'un chariot destiné à recevoir et à distribuer des boissons en bouteilles réfrigérées. Dans cette forme d'exécution le chariot, qui peut avantageusement être du type à trois roues, est approximativement triangulaire en coupe. transversale. Il comporte à l'une de ses extrémités des portes 25 et 26.

   La porte 25 s'ouvre dans le compartiment 6 dans lequel est logée la plaque à mélange eutec- tique ou autre source à basse température 7 (fig.4) Du compartiment 6 et sur chaque c8té du chariot part une   canali-     sation   27 qui aboutit un espace fermé 28 dans lequel sont logées les boissons en bouteilles destinées à être refroidies. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Une canalisation 29, partant de l'extrémité opposée de ce com- partiment 28, retourne au compartiment 6, un ventilateur à hélice 30 de faible puissance étant disposé au débouché de cette canalisation dans ledit compartiment 6. On comprend que lorsque le'ventilateur est en fonctionnement, l'air circule en circuit fermé,sur la source à basse température 7 et dans le comparti - ment 28 avec' retour au compartiment 6. Un thermostat 31 peut avantageusement être disposé en tout point approprié du circuit pour mettre en marche et couper le ventilateur à toute tempéra- ture prédéterminée.

   Chaque compartiment 28 comprend une cuvette comportant un fond, préférablement en tôle, et des parois qui, si elles se trouvent sur l'extérieur du chariot, sont calorifu- gées, par exemple par de la laine de verre, comme schématiquement représente en 32 La face extérieure découverte dé la cuvette comporte un couvercle pourvu d'une rangée d'ouvertures 33 dont chacune est suffisamment grande pour recevoir une bouteille. 



  'Chaque ouverture est fermée par un couvercle articulé (non   repré-   senté) de façon à empêcher l'air d'entrer librement dans le com- partiment 28 et/ou d'en ressortir. En variante, chaque ouverture 33 peut être fermée par un certain nombre de languettes de caoutchouc 34 qui obturent efficacement l'ouverture en l'absence d'une bouteille et qui, lorsqu'on insère une telle bouteille, se replient autour du goulot de celle-ci, comme représenté en fig.6. 



   Les bouteilles peuvent être supportées par le moyen de tiges 35 qui s'étendent entre' le couvercle 36 et le fond 37 de la cuvette ou compartiment. Dans cette forme d'exécution l'air refroidi est au contact direct de la surface de la bouteille ou emballage en carton renfermant le liquide. 



   On peut avantageusement prévoir un compartiment 38 auquel on accède par la porte 26 et qui est destiné à loger des   crèmes   placées ou autres articles comestibles, par exemple des sucettes lacées, qu'il faut maintenir à basse température, mais sans 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 'que cette température doive être contrôlée, comme dans le cas des boissons refroidies. Pour cette raison, il n'est pas interposé de calorifuge entre les compartiments 6.et   38...   



  Le plafond du compartiment 6 peut constituer le fond du compar- timent 38. 



   L'appareil représenté en fig 3 peut évidemment être   incor-   poré à une installation fixe et n'est pas seulement propre à être utilisé sur un chariot. 



   La forme d'appareil décrite en référence à la Fig. 3 constitue un exemple d'une forme d'exécution suivant l'invention dans laquelle des articles peuvent être conservés   à   une très basse température, non contrôlée, tandis que d'autres, tels que des boissons réfrigérées, peuvent être conservés à une tempéra - ture contrôlée, par exemple de 44  C. 



   Le chariot   comporte, à   son extrémité opposée à la porte qui ouvre dans le compartiment à crèmes glacées, un bottier extérieur propre à recevoir un accumulateur assurant l'entraînement du ventilateur, ainsi qu'un appareil chargeur de cet accumulateur. 



  Ce boîtier n'est pas visible en   Fig.   3. 



   Comme on l'a décrit en référence à l'appareil représenté en Figs. 1 et 2, le compartiment 6 peut renfermer le serpentin évaporateur d'un dispositif frigorifique, des raccords appropriés étant prévus pour relier ce serpentin au circuit d'un compres - seur-lorsqu'un désire recharger en froid la plaque à mélange eutectique,   , il   'doit d'ailleurs être entendu que la description qui' précède n'a été donnée   qu'à   titre d'exemple etqu'elle ne limite nullement le domaine de l'invention dont on ne sortirait pas en remplacent les détails d'exécution décrits par tous autres équivalents.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



     The present invention relates to refrigerating appliances and it aims to enable a cooling or refrigeration effect to be achieved at a controlled temperature without it being necessary to use a motor assembly with compressor and evaporator.



   The invention further aims to make it possible to establish such an apparatus in a portable form and which lends itself to be incorporated in vehicles on roads, in boats or in avoins, applications in which the minimum of weight constitutes an important characteristic.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The invention also aims to make it possible to establish a cooling or refrigeration apparatus in which the only energy necessary can be taken from a source of low voltage electric current, such as, for example, a battery. accumulators or dry cells.



   It is already known to keep substances such as ice cream at low temperature by keeping them in a container surrounded wholly or in part by a chamber in which blocks of solidified carbon dioxide (dry ice) are placed. In this form of cold storage there is no kind of temperature control; in fact, moreover, it is of little importance in the case of substances such as ice cream whether the temperature in the enclosure, considered to drop to 15 or -25 C or even lower.

   But on the contrary, this is not desirable in the case of drinks, such for example as mineral water, because at such temperatures the drink in question would become en bloc and the glass bottle or other container containing it would risk breaking. ; even if this accident did not occur the contents would not be suitable for consumption for a very long time after being removed from the refrigeration appliance.



   For the above reasons, it has not been possible to establish in a sufficiently economical manner a small vehicle, such as a cart or a tricycle, for dispensing chilled drinks. To achieve this result, it has hitherto been necessary to use a complete refrigeration unit with thermostatic control. Such an apparatus obviously cannot be easily installed on a cart moved by hand, nor can it be mounted in a practical manner in airplanes or in boats.



  A refrigeration appliance is both expensive and bulky; moreover, it requires a source of energy by means of gas or electricity.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   According to the present invention a cooling or refrigeration device comprises a low temperature source as well as means for passing a gas over this source, through it or around it, and for circulating the gas as well. cooled in a closed circuit in a storage space with return to said source at low temperature.



   The low temperature source may be a block of material such as dry ice, or a material that has been exposed to a low temperature such that it has cooled to the temperature in question. and stays cool for a relatively long time.

   By way of example, mention may be made on this subject of the so-called eutectic mixing plates and which normally consist of a receptacle containing an appropriate liquid, such as a brine; such plate is placed in a refrigerated cabinet until its temperature has dropped to the desired point and is used as a low temperature source, usually by placing items on it which one wishes to keep below the amliante temperature
The appended drawing, given by way of example, will make it possible to better understand the invention, the characteristics that it has and the advantages that it is likely to provide:
Fig. 1 is an elevational view of a cart established in accordance with the invention for transporting chilled drinks enclosed in bottles.



   Fig. 2 is a section of the body of this carriage.



   Fig. 3 shows an alternative embodiment of such a carriage.
Fig. 4 schematically indicates the air circulation inside the apparatus of FIG. 3.

 <Desc / Clms Page number 4>

 FIG. 5 is a detailed view of a bottle compartment of the apparatus according to FIG. 3.



   Fig. 6 is a partial section along VI-VI (Fig.3).



   The apparatus shown in FIG. 1 consists of a trolley suitable for the distribution of refrigerated drinks in bottles, these drinks being able to be with or without alcohol.



  This carriage comprises a body.1 mounted on wheels 2 advantageously elastically suspended and which can be orientable, if desired, to facilitate maneuvering.



   The carriage has two parts 3 and 4 forming cuvettes; it can also include, if desired, an upper sign intended for advertising.



   The body 1 (Fig. 2) contains at its lower part a compartment 6 in which are arranged one or more low temperature sources. These cold sources are indicated schematically in the drawing by the reference 7; they can *, be constituted, for example, by blocks of dry ice, or by plates or containers for eutectic mixing.



  At one end of the compartment 10 open pipes 8, 9 and 10. The pipe 8 ends at the bottom of the bowl 3. The top of the bowl 3 is closed by a plate 11 molded, stamped or otherwise shaped. so as to include a series of cups 12 each of which is suitable for receiving a bottle or a cardboard packaging such as 13. The opposite end of the bowl 3 comprises an evacuation pipe 14 which returns to the compartment 6.



   The upper bowl 4 also comprises a cover 15 formed in a certain number of cups, each of which receives a bottle 16. The pipes 9 and 10 open respectively in the top and in the bottom of the bowl 4, at the end. - opposite side of the latter, a pipe 17 returns to compartment 6.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The device also comprises a fan 18 driven by a motor 19 arranged in a separate compartment provided with ventilation louvers 20. This fan is intended to send air into compartment 6 which cools there, then to discharge! this air in the pipes 8, 9 and 10 to make it pass through the bowls 3 and 4, the cooled air circulating on the internal faces of the cups 12 to return through the return ducts 14 and 17 from where it is returned in compartment 6 to be cooled again. It can advantageously be provided at an appropriate point of the. closed circuit followed by air, a thermostat 21 which can be adjusted to any temperature, suitable for controlling a switch for switching on or off the fan motor.

   In this way the low temperature source 7 is spared and the drinks which are in the cardboard or bottle packages 13 and 16 are not cooled below the required temperature. The motor 19 is driven by a battery which is advantageously housed in a box outside the carriage itself, as shown at 22, this box also possibly containing a charger.



   The compartment 6 may advantageously contain the coil 23 of the evaporator of a refrigeration circuit.



   In this way, when the low temperature source is constituted by a eutectic mixing plate, this can be cooled when desired, while the battery itself can be recharged; for this purpose, the evaporator is connected to a refrigeration compressor by means of a connection of the type, automatic sealed. This connection may be of the known type which prevents air or moisture from entering the refrigeration circuit when the connection is put into service, and which also prevents any leakage of refrigerant when this connection is removed. Regarding the recharging of the battery, we limit ourselves to connecting the charger to a line

 <Desc / Clms Page number 6>

 electric.



   With such an installation, when the cart is brought back to its garage or depot, it can be connected immediately to a refrigeration machine so that the plate or container for the eutectic mixture is. cooled again for the next tour.



  In the case of a trolley used daily, the cold recharging operation advantageously takes place during the night, so that the device is ready for the next day.



   The type of apparatus according to the invention is particularly suitable for being installed in an airplane, because it does not include the heavy refrigeration equipment which would otherwise be necessary, the apparatus according to the invention being on the contrary extremely light in comparison. . The motor may be of low power, as the fan causes only a weak air current and may be of the propeller type. In the case of an airplane already comprising an accumulator battery or other electrical system, provision can be made to connect the fan to this installation.



   Of course the compartment 6 is highly insulated, for example by means of a stuffing 24 of glass wool or slag; the sides and bottoms of bowls 3 and 4 are also insulated in a similar fashion, as are pipes 8, 9, 10, 17 and 14
Fig. 3 shows an alternative embodiment of a cart intended to receive and dispense drinks in refrigerated bottles. In this embodiment, the carriage, which can advantageously be of the three-wheel type, is approximately triangular in section. transverse. It has at one of its ends doors 25 and 26.

   The door 25 opens into the compartment 6 in which is housed the eutectic mixing plate or other low temperature source 7 (fig. 4) From the compartment 6 and on each side of the trolley leaves a pipe 27 which ends. a closed space 28 in which the bottled drinks intended to be cooled are housed.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  A pipe 29, starting from the opposite end of this compartment 28, returns to compartment 6, a low-power propeller fan 30 being disposed at the outlet of this pipe in said compartment 6. It is understood that when the fan is in operation, the air circulates in a closed circuit, on the low temperature source 7 and in the compartment 28 with return to the compartment 6. A thermostat 31 can advantageously be placed at any appropriate point of the circuit to start and turn off the fan at any predetermined temperature.

   Each compartment 28 comprises a bowl comprising a bottom, preferably made of sheet metal, and walls which, if they are on the outside of the carriage, are heat-insulated, for example by glass wool, as shown schematically at 32 La The uncovered outer face of the bowl has a cover provided with a row of openings 33 each of which is large enough to receive a bottle.



  Each opening is closed by a hinged cover (not shown) so as to prevent air from freely entering and / or leaving compartment 28. Alternatively, each opening 33 may be closed by a number of rubber tabs 34 which effectively seal the opening in the absence of a bottle and which, when such a bottle is inserted, folds around the neck of the bottle. here, as shown in fig. 6.



   The bottles can be supported by means of rods 35 which extend between the cover 36 and the bottom 37 of the bowl or compartment. In this embodiment, the cooled air is in direct contact with the surface of the bottle or cardboard packaging containing the liquid.



   One can advantageously provide a compartment 38 which is accessed through the door 26 and which is intended to house placed creams or other edible articles, for example laced lollipops, which must be kept at low temperature, but without

 <Desc / Clms Page number 8>

 'that this temperature should be controlled, as in the case of cooled drinks. For this reason, there is no insulation between compartments 6 and 38 ...



  The ceiling of compartment 6 can form the bottom of compartment 38.



   The apparatus shown in FIG. 3 can obviously be incorporated into a fixed installation and is not only suitable for use on a trolley.



   The form of apparatus described with reference to FIG. 3 is an example of an embodiment according to the invention in which articles can be stored at a very low, uncontrolled temperature, while others, such as chilled drinks, can be stored at a temperature. controlled ture, for example 44 C.



   The trolley comprises, at its end opposite the door which opens into the ice cream compartment, an external casing suitable for receiving an accumulator ensuring the drive of the fan, as well as a charger device for this accumulator.



  This box is not visible in Fig. 3.



   As has been described with reference to the apparatus shown in Figs. 1 and 2, the compartment 6 can contain the evaporator coil of a refrigeration device, appropriate connections being provided to connect this coil to the circuit of a compressor - when it is desired to recharge the eutectic mixing plate with cold,, it should moreover be understood that the preceding description has been given only by way of example and that it in no way limits the field of the invention, from which one would not depart by replacing the details of execution described by all other equivalents.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Appareil de réfrigération comportant une source à basse température et des dispositifs pour faire passer de l'air sur.cette source, à travers celle-ci ou autour de celle-ci, et pour faire circuler cet air refroidi en circuit fermé dans un espace de conservation avec retour à ladite source. CLAIMS 1. Refrigeration apparatus comprising a low temperature source and devices for passing air over, through or around this source, and for circulating this cooled air in a closed circuit in a closed circuit. conservation area with return to said source. 2., Appareil de réfrigération suivant la revendication 1, caractérisé .en ce que la circulation de l'air en circuit fermé est assurée par un ventilateur. 2. Refrigeration apparatus according to claim 1, characterized .en that the air circulation in a closed circuit is provided by a fan. 3. Appareil de réfrigération suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que l'espace de conservation est agencé de façon à recevoir au moins le corps de bouteilles ou remballages en carton autour desquels on fait passer l'air. , 4 Appareil de réfrigération suivant la revendication 3 caractérisé en ce que l'espace de conservation comprend une cuvette ou analogue dont la face exposée est fermée par un couvercle pourvu d'ouvertures à travers lesquelles on insère des bouteilles ou emballages. 3. Refrigeration apparatus according to claims 1 or 2, characterized in that the storage space is arranged to receive at least the body of bottles or cardboard packaging around which the air is passed. , 4 A refrigeration apparatus according to claim 3 characterized in that the storage space comprises a bowl or the like, the exposed face of which is closed by a cover provided with openings through which bottles or packaging are inserted. 5 Appareil de réfrigération suivant la revendication 4 caractérisé en ce que chaque bouteille ou analogue est suppor- tée par une gaine dont la face extérieure est exposée à l'air réfrigéré. 5. Refrigeration apparatus according to claim 4 characterized in that each bottle or the like is supported by a sheath, the outer face of which is exposed to the refrigerated air. 6. Appareil de réfrigération suivant la revendication 4, caractérisé en ce que ,les bouteilles ou autres emballages sont exposées à découvert dans l'espace de conservation et reçoivent directement le courant d'air froid. 6. Refrigeration apparatus according to claim 4, characterized in that the bottles or other packaging are exposed uncovered in the storage space and directly receive the flow of cold air. 7. Appareil de réfrigération suivant la revendication 6, caractérisé en c'e que l'appareil comporte des moyens pour isoler l'espace de conservation de l'atmosphère extérieure. 7. Refrigeration apparatus according to claim 6, characterized in that the apparatus comprises means for isolating the storage space from the external atmosphere. 80 Appareil de.réfrigération suivant la revendication 7, caractérisé en ce que les moyens prévus pour isoler sont cons- titués par un couvercle ou autre genre de fermeture. <Desc/Clms Page number 10> 80. Refrigeration apparatus according to claim 7, characterized in that the means provided for isolating are constituted by a cover or other type of closure. <Desc / Clms Page number 10> 9. Appareil de réfrigération suivant la revendication 7 caractérisé en ce que les moyens prévus pour isoler sont cons- titués par une manchette élastique qui se ferme en l'absence de bouteille ou emballage et qui, lorsqu'on insère une bouteille, se resserre autour du goulot de celle-ci. 9. Refrigeration apparatus according to claim 7 characterized in that the means provided for isolating are constituted by an elastic sleeve which closes in the absence of a bottle or packaging and which, when a bottle is inserted, tightens around. from the neck of it. 10. Appareil de réfrigération suivant la revendication 6, caractérisé en ce que des tiges sont agencées pour retenir les bouteilles. 10. Refrigeration apparatus according to claim 6, characterized in that rods are arranged to retain the bottles. 11 Appareil suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la source à basse température est constituée par une plaque creuse renfermant un mélange eutectique; 12. Appareil de réfrigération suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comporte des dispositifs thermostatiques agencés sur le circuit parcouru par l'air et commandant la circulation de celui-ci de façon à maintenir dans l'espace de conservation une température pré- déterminée. 11 Apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that the low temperature source consists of a hollow plate containing a eutectic mixture; 12. Refrigeration apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises thermostatic devices arranged on the circuit traversed by the air and controlling the circulation of the latter so as to maintain in the space of conservation at a predetermined temperature. 13. Appareil de réfrigération suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce'qu'il est monté sur un chariot ou véhicule analogue. 13. Refrigeration apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that it is mounted on a cart or similar vehicle. 14. Appareil de réfrigération, en substance comme décrit ci-dessus, avec référence aux dessins annexés 14. Refrigeration apparatus, substantially as described above, with reference to the accompanying drawings.
BE559077D BE559077A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE559077A true BE559077A (en)

Family

ID=181914

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE559077D BE559077A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE559077A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1999017068A2 (en) * 1997-09-30 1999-04-08 Messer Griesheim Gmbh Device for temperature sensitive goods

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO1999017068A2 (en) * 1997-09-30 1999-04-08 Messer Griesheim Gmbh Device for temperature sensitive goods
WO1999017068A3 (en) * 1997-09-30 1999-07-08 Messer Griesheim Gmbh Device for temperature sensitive goods

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0848800B1 (en) Mobile trolley for distributing hot and cold meal trays having warming-up and refrigeration capacities with self-contained reserve and ...
US5295369A (en) Water and ice cooler combination
US8820094B1 (en) Thermoelectric wine bag cooler/dispenser
US20080017045A1 (en) Apparatus and method for preserving, protecting, or enhancing items including solids or liquids
CA1319347C (en) Isothermal container with coolant tank and application thereof in the transportation of fresh goods
EP0347286A1 (en) Fast-cooling device and method for using this device
JP2016507042A (en) Refrigeration equipment
WO1993023712A1 (en) Joule or negative calorie regenerating device for cold accumulation module
BE559077A (en)
EP0781394B1 (en) Device for the controlled transfer of cold from a cold source to a cooling enclosure
WO2002028763A1 (en) Refrigerated beverage dispenser equipped with two refrigerating means
CN2408076Y (en) Multipurpose low temperature distribution device
FR2489488A1 (en) Closed circuit refrigerated container - has closed circuit containing volatile fluid and adsorber to recover gases
WO2014166867A1 (en) A system for externally cooling a beverage holder and a method of externally cooling a beverage holder
FR2891354A1 (en) Cryogenic reservoir for isothermal container, has carbon dioxide snow receptacle comprising perforated zone at upper surface for evacuating gas generated inside receptacle, and lid integrated to upper surface of receptacle
FR2845466A1 (en) Accumulation cooler e.g. for perishable foodstuffs comprises container with cooling coil in walls and separate cold generator
EP0862716B1 (en) Refrigerating device for miniature beverage kegs provided with a pressure tapping system
WO2005040699A1 (en) No-frost and no-drain cooler devices and methods of making
FR2890727A1 (en) Ambient heat isolating device for e.g. cone ice cream, has low temperature recharged hold over coil adapted to contain different ice creams in housings to partially or totally surround housings by coil
FR2835045A1 (en) Cold store for fresh produce has loading opening defining chamber with side and top access openings
FR2489101A1 (en) Refrigeration of food prods. by evaporative loss of water - into adsorbent material from which it can be restored to prod.
WO2005036076A1 (en) Insulated refrigerated portable box for drinks
FR2774748A1 (en) Wheeled food container with cooling and reheating facilities, used e.g. in hospitals
EP1157248A1 (en) Modular quick cooling system for liquids
FR2853400A1 (en) Mobile cooler for drinks in cans or bottles uses cold accumulating gel and cooling system with Peltier plates