BE554525A - - Google Patents

Info

Publication number
BE554525A
BE554525A BE554525DA BE554525A BE 554525 A BE554525 A BE 554525A BE 554525D A BE554525D A BE 554525DA BE 554525 A BE554525 A BE 554525A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
labels
strip
pad
movement
arm
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE554525A publication Critical patent/BE554525A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65CLABELLING OR TAGGING MACHINES, APPARATUS, OR PROCESSES
    • B65C9/00Details of labelling machines or apparatus
    • B65C9/40Controls; Safety devices
    • B65C9/42Label feed control
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65CLABELLING OR TAGGING MACHINES, APPARATUS, OR PROCESSES
    • B65C9/00Details of labelling machines or apparatus
    • B65C9/08Label feeding
    • B65C9/18Label feeding from strips, e.g. from rolls
    • B65C9/1865Label feeding from strips, e.g. from rolls the labels adhering on a backing strip

Landscapes

  • Labeling Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



     Cette     invention   se   rapporte au.;   appareils   utilisables   pour   distribuer   des   étiquettes   ou des   vignettes   ou   objets     analogues et concerne plus particulièrement un appareil     spécialement   étudié   pour   distribuer   des     étiquettes     adhérant   par simple pression et portées par une bande enroulée en   .bobine.   



   Les étiquettes adhérant par   simple   pression c'est-à dire les étiquettes pourvues d'un   revêtement   ou enduit d'une matière   adhésive   sensible à la pression permettant de les fixer contre une surface   réceptrice sont     nécessairement     portées   par   une feuille   de support   -partir   de laquelle elles peuvent être   facilement   détachéesen vue de leur   usager   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 cette feuille de support étant généralement enroulée sous la forme   d'une   bobine le long de laquelle les étiquettes sont fixées selon de légers intervalles. 



   Un but de la présente invention est de créer un appareil. au moyen duquel la bande en question puisse être déplacée par un dispositif à actionnement mécanique pour faire avancer successivement les étiquettes jusque une position . de distribution à partir de laquelle elles puissent être aisément enlevées en vue de leur usage. 



   Une particularité de cet appareil avec distributeur à actionnement mécanique réside dans ce fait qu'il comprend un dispositif de commande réagissant au mouvement des étiquettes vers leur position et à partir. de leur position de distribution pour branches et débrancher le système d'entraînement mécanique. 



   Une autre particularité de cet appareil,réside dans ce fait que les étiquettes sont séparées de leur feuille de support le long de leur$   bord$   antérieur au fur et à mesure de leur arrivée à la position de distribution, de façon à faciliter l'enlèvement des étiquettes en vue de leur usage, le dégagement d'une étiquette provoquant la mise en marche' du système d'entrainemnt pour faire avancer l'étiquette suivante jusqu'à la position de distribution. 



   Une autre particularité encore de cet appareil réside dans un mécanisme de commande comprenant un commutateur muni d'un organe déclencheur ou analogue réagissant au mouvement des étiquettes qui le franchissent pour établir ou au contraire, interrompre un circuit électrique de commande. 



   Une autre particularité encore de cet   appareil   réside 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dans sa structurespécialement conçue en vue de faciliter   l'introduction   d'une provision d'étiquettes et leur distri-   bution   et d'assurer un fonctionnement positifet   efficace. -   
Enfin une autre particularité encore de cet   appareil   réside dans sa construction spéciale lui permettant de recevoir des rouleaux ou bobiner de diverses dimensions   comprenant   des étiquettes disposées de façon variable sur un support enroulé, des moyens étant prévus pour régler le mécanisme de fourniture et.

   de commande en fonction de la disposition des étiquettes et des dimensions de la bobine fournisseuse 
D'autres particularités et buts et avantages de l'in   vontion   découlent de la suite de ce texte qui se lit en regard des dessins schématiques annexés dans lesquels est représenté à titre d'exemple   illustratif   mais non limitatif,   un   dos modes de réalisation possibles de l'appareil en question. 



   Dans les dessins   annexés': -.        



   La fig 1 est une vue en   planta* un   appareil de   distribution   d'étiquettes comportant les particularités uni   font.   l'objet de   l'invention     certaines   parties de cet appareil étant supposées brisées pour la clarté de   l'illustration,   
La fig 2 est une vue en élévation latérale avec coupe verticale partielle faite dans le sens longitudinal de l'appareil représenté par la fig 1, certaines parties   ôtant     supposées     brisées   pour   mieux     mettra   on   évidence   la   relation   existant entre les divers organes.

   la fig 3 est une vue en coupe fragmentaire d'une partie de   l'extrémité   avant de l'appareil qui est semblable 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à ce que montre la fig. 2, certains organes étant représentés dans une position différente, le plan de coupe étant indiqué par la ligne 3-3 en   fig..   4. 



   La fig. 4 est une vue en coupe verticale transve'rsale par'la ligne 4-4 en   fige   2 
La fig. 5 est une vue. en perspective du mécanisme déclencheur pour la commande du circuit, certains organes étant supposés brisés. 



   La   fig,;   6 est une vue en coupe fragmentaire dessinée à plus grande échelle mettant en évidence le mouvement de la bande de support sur un bord de détachage ou de lacération permettant de séparer partiellement les étiquettes de cette bande, cette vue montrant le mécanisme déclencheur dans sa position d'attente. 



   La fig. 7 est une vue en coupe fragmentaire montrant la construction du bord de détachage ou de lacération, le plan de la coupe étant indiqué par la ligne 7-7 en fig 6. 



   La fige 8 est une vue en coupe assez schématisée montrant le pied   du ,déclencheur   de commande dessiné à plus grande échelle et occupant sa position'normale de départ, cette vue englobant également un diagramme des connexions relatives à un circuit de commande qu'il convient d'adopter de préférence. 



   Les figs. 9, 10   et 11   sont des vues semblables à la fig. 8 montrant le pied déclencheur dans différentes positions résultant du mouvement d'une étiquette passant   au-dessous   de lui. 



   De façon générale, l'appareil distributeur prévu par l'invention comprend un carter pourvu d'un couvercle ajouré destiné a recevoir un rouleau ou une bobine d'étiquettes 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du type adhérant par pression, fixées amoviblement à un support tel qu'une bande de papier ciré ou d'une matière analogue.

   Un système entraîné par un moteur monté dans ce carter fait progresser la bande de support de façon qu'elle franchisse un mécanisme de commande et un bord de détachage ou de   lacération qui   agit pour séparer les étiquettes de la bande le long de leur bord avant   aufur   et à mesure quelles se rapprochent d'une position de distributin Ce mécanisme de commande est étudié de manière à réagir au mouvement des étiquettes vers là position et à partir de la position de distribution; il agit pour brancher et débrancher la force d'entraînement afin de faire avancer automatiquement les étiquettes à tour de rôle jusqu'au poste de distribution et à ntermrmpre le fonctionnement jusqu'à ce que'les étiquettes qui viennent d'avancer comme indiqué soient enlevées   de' l'appareil.   



   L'appareil comprend un portillon.de commande sur lequel est monté le mécanisme de commande,, ce portillon étant mobile depuis une position de fonctionnement normale jusqu'à une position d'attente pour maintenir le système d'avance et de commande à l'état de repos' tandis que l'appareil demeure lui-même au repos et étant également mobile   jusqu'à   une position de pleine ouverture pour faciliter l'engagement d'un rouleau ou d'une bobine d'étiquettes jusqu'à la position de fonctionnement correct 'par rapport aux mécanismes   d'avance   et de commande.

   Des moyens sont prévus pour que l'appareil puisse recevoir des rouleaux ou bobines d'étiquettes de différentes dimensions ainsi que des rouleaux ou bobines portant des étiquettes diversement disposées en rangées sur la bande, le mécanisme de commande 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 étant réglable de manière à réagir au mouvement des étiquettes dans toute position choisie en travers de la largeur -de la bande suivant la grandeur et la disposition des étiquettes. L'appareil comprend aussi, de préférence, drupe 'part, un élément chauffant sur lequel la bande passe un peu avant d'atteindre le bord de détachage afin de faciliter la séparation des étiquettes à partir de cette. 



  .bande et, d'autre part, un système de doigts flexibles destinés à maintenir un contact effectif entre la bande de support des étiquettes et l'élément chauffant ainsi qu'avec le dispositif d'avance de l'appareil. 



   Comme représenté, l'appareil comprend un carter désigné dans son ensemble par le chiffre 1 et comoutant des parois latérales 2¯, une paroi arrière 3 et une cloison avant interne 4 Un portillon ou. volet de fermeture avant externe 5 est monté à pivotement en travers de l'avant du carter 1 sur des axes 6 s'étendant latéralement vers l'intérieur à partir des parois latérales 2. du carter. Un bâti interne désigné dans son ensemble par   7.est   monté dans le carter 1 pour former le support des organes de travail de l'appareil comme décrit plus complètement ci-après.

   Les parois latérales du bâti interne.7 sont supportées à quelque distance des parois latérales du carter 1 proprement dit par les axes de pivotement 6. et des axes de montage correspondants 8 placés à l'extrémité arrière du   carter']¯.   Des étrésillons 10 sont prévus sur les axes 6 et   8.   Le carter 1   est.pourvu   d'un plateau supérieur 9. s'étendant entre les parties latérales du bâti interne 7 
Le plateau supérieur 9 du carter 1 est   .conformé   de manière à présenter une partie concave ménageant un réceptacle 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de support d'un rouleau d'étiquettes désigné de façon générale par la lettre R.

   Ce rouleau comprend une bande de matière .fibreuse désignée par   W   et formant   le'   support, autrement dit la fondation d'un certain nombre d'étiquettes désignées par la lettre L Ces étiquettes sont revêtues. sur une de leurs faces d'un enduit sensible à la pression, et sont fixées amoviblement à la bande W par cet enduit; Le rouleau R formé de la bande   W   et des étiquettes Lest semblable aux rouleaux analogues communément fabriqués et employés dans   la.pratique   commerciale; il n'a donc pas besoin d'être décrit ici en détail. Les étiquettes L peuvent avoir toutes dimensions et formes désirées; elles peuvent être placées individuellement ou selon des ran,gées trans- versales espacées dans le sens de,la longueur de la bande   W.   



  On a représenté dans les dessins un rouleau R dans lequel les étiquettes L sont disposées en rangées de   oinq   s'étendant en travers de la largeur de la bande   W   parallèlement et à. quelque distance entre elles dans le sens de la longueur   du-rouleau.   



   Le rouleau R est placé sans serrage dans le réceptacle formé par le plateau supérieur concave 9. du   carter   de sorte que la bande   W peut   être déroulée et débitée par- dessus ce   plateau 9.   vers la partie avant de l'appareil comme représenté clairement par la fig. 2 Le plateau supérieur 9 est, de préférence, perforé pour permettre une circulation d'air à travers le carter   1¯.

   Une   plaque de butée 11 ayant une forme correspondant à celle du réceptacle dans lequel est placé le rouleau R est montée dedans avec possibilité de réglage pour- buter contre l'extrémité du rouleau et limiter par là même le mouvement axial de celui-ci ainsi 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 que son   déplacement latéral   au fur et à   mesure   de   l'enlève-   ment des   étiquettes,,

   La   plaque de butée 11 est portée par un manchon de   montage     12.     monté   à coulissement sur une tige 13   s'étendant   entre lesparoislatéralesdu   cati   interne 7 dansle   voisinage  de   l'extrémité   postérieure du carter 1 La   résistance   de   frottement   au   mouvement   du   manchon   12   le          long de   la tige 13 doit être   suffisante   pour   maintenir     la     'plaque de   butée 11 dans la position choisie.

   Mais un   système   de fixation supplémentaire de   n'importe   quel type désiré peut être prévu le cas   échéant,,   
Un plateau de   distribution     1±. est     monté   en travers du   bâti     interne 7¯     à     proximité   de   avant   du   carter 1,   afin de constituer le support sur lequel la bande 1/ et les étiquettes L sont déplacées jusqu'à   la     position de     distri-     bution.   Ce plateau 14 s'étend vers l'avant àpartir du bord avant du plateau 9.

   couronnant le carter 1 il constitue en fait son   prolongement     s'étendant   sensiblement dans le   plan   de la partie supérieure du carter 1, et du   bâti     interne 7..   



  Un élément   chauffant   15 de   n'importe   quel type   approprié   capable de dégager une   faible   quantité 'de chaleur est fixé de   préférence,   contre la face   inférieure     du plateau   14 il est   connecté'   à une source   d'énergie   électrique de toute   manière     appropriée.     Cet     élément     chauffant   15   est'étudié   ds   manière   à   recevoir     le     courant   électrique, quand   l'appareil   est en   fonctionneront,

     de   .façon à     dégager une     faible     quantité   de chaleur en   vue   de ramollier le   revêtement     adhérant     par     pression   des   étiquettes   l et de   faciliter     leur   mlèvement de la bnde w est   aussi     d'améliorer     leur   adhérence contre les   surfaces     recevant   ces étiquettes   après leur   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 
Le bord avant du plateau distributeur 14 est,

   conformé et placé de manière à constituer un bord de détachage ou   darrachement   16 par-dessus lequel la bande! est déplacée au fur et à mesure que les étiquettes sont débi.tées par l'appareil. Ce bord de détachage 16 est placé à proximité de l'extrémité avant du carter 1, Au moment où la bande   'il   se meut au-dessus de ce bord 16, elle se prolonge vers l'arrière et vers le bas en faisant un angle aigu.

   Le bord de détachage 16a de préférence, une forme irrégulière afin de donner lieu à des ondulations au moment où la   bande ²-   passe au-dessus de   lui.En   vue de ce résultat plusieurs billes ou galets 17 peuvent être logés dans des creusures 18 du bord du plateau 14 comme   -le     montrent   les figs. 6 et 7      La. rotation des billes 17 dans leurs creusures 18 réduit au minimum la résistance de frottement au mouvement de la bande   W   et la déformation (comme le montre la fig. 7) ce qui assure la séparation des étiquettes de la bande au moment où celle-ci passe au-dessus du bord 16 
La bande ² se déroule du rouleau R et avance en passant au-dessus du bord de détachage 16 du plateau 14. sous- l'action.

   d'un rouleau fournisseur ou'entraîneur 21 touril- lonné sur le bâti   interne 7.   en un point espacé vers le bas et vers l'arrière du bord de détachage 16 Le rouleau entraîneur 21 tourne sous l'action d'un moteur 22 monté sur une plate-forme 23 logée dans le carter 1 et -relié à ce rouleau 21 par une courroie ou chaîne   24 passant   sur   u:.;

    poulie ou une roue dentée 25 fixée à ce rouleau 21 1   cournoie   24 est entraînée par le moteur 22 par   l'inter-   diaire d'un engrenage démultiplicateur approprié (non oprésenté et le moteur est choisi de préférence pour   être   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 du type synchrone tournant à faible vitesse et ne donnant pas   lieu'à   un dépassement quand le circuit d'excitation est interrompu. Ce moteur   22   est relié à une source d'énergie électrique de toute manière convenable. Un transformateur approprie   26,   ou   plus généralement   un autre dispositif de réglage du courant est prévu le cas échéant.

   Un commutateur de commande 28 actionné à la main est branché dans le circuit pour   permettre   de lancer le courant électrique dans l'appareil ou au contraire, de débrancher celui-ci. Si désiré, une lampe-témoin   29.   peut également être .branchée dans le circuit pour   indiquer   si l'appareil est ou non connecté   à la   source d'énergie   électrique.   



   La bnade w est maintenue en contact   d'entraînement   avec le rouleau   81, par-   un rouleau de pression   81, habillé,   do   préférence,   de caoutchouc   ou d'une   autre matière couvan ble pour entraîner par friction la bande   [et     comprimer   élastiquement cette bande contre le rouleau entraîneur   [le   Le rouleau de pression   31. est 'monté,   de   préférence,   sur des ressorts 32 relativement raides fixés au portillon de fermeture   avant   mobile par pivotement.

   Le rouleau de pression' 31 est mobile avec le portillon   ± pour   comprimer la   bande   w contre le rouleau   entraîneur µ1     quand.'   de portillon 5   est     amené   à sa position fermée   normale   do travail   comme     par   la fig.2 Le portillon de   fermeture.   



    5¯est     dans   cette   position par     deux bras   de ver rouillage 33 évidés sur leur face   inférieure comme     figuré   en 34 pour assurer   l'engagement   de   retenue   avec des cames de   verrouillage   excentrées   36, fixées   sur un arbre de verrouillage   37..

   Cet   arbre s'étend   transversalement à   travers carter 1 et le bâti   interne 7;   il est muni d'un levier 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 d'actionnement 38. à l'une de ses extrémités, Les bras de verrouillage   33.   sont normalement maintenus appliqués 'contre les cames   36 par   des ressorts raides 39 fixés au portillon 5 Des saillies 41. de déplacement du verrou prévues sur les canes   36.   sont étudiées de manière à soulever les bras 33 à l'écart des cames 36 quand on veut faire pivoter le portillon avant 5. pour   l'amener   à sa position antérieure .de pleine ouverture comme indiqué par le pointillé dans la fig. 3 
Les cames de verrouillage   36.   sont de forme sensiblement circulaire;

   elles sont montées excentriquement sur l'arbre à cames 37; elles sont étudiées de manière à déplacer le portillon 5. entre sa position de fonctionnement normale représentée dans la fig. 2 et une position d'attente ou de demi-verrouillage qui est dessinée en traits pleins dans la fig 3 Dans cette position   d'attente,   le portillon 5 a légèrement pivoté vers   1T extérieur   autour des   axes 6.   dans une mesure suffisante pour que le rouleau de pression 31 réduise la pression d'entraînement qui s'exerce contre le rouleau 21 Ceci permet à ce rouleau de continuer à tourner librement sans déplacer la bande qui s'appuie contre le rouleau de pression 31.

   La résistance 'de frottement offerte par la garniture en caoutchouc du rouleau de pression 31 empêche la bande w de   sa.déplacer   et   s'oppose à   tout chemine- mentqui pourrait résulter   d'un   léger engagement avec le rouleau entraîneur 21. 



   Les canes de verrouillage 3ô sont montées sur .l'arbre 37 entre. le bäti   interne 7.   et les parois latérales du certer 1 Les extrémités internes libres des bras 33 sont 1 intuse chacune d'elles présente une rampe 42   destinée   

 <Desc/Clms Page number 12> 

 à   permettre   aux bras   d'être   poussés par-dessus les canes, malgré la résistance des ressorts de montage raides 39 au moment où le portillon ou volet 5 pivote depuis sa position de pleine ouverture jusqu'à sa position fermée. 



  Ce portillon 5 est tout d'abord attaqué et maintenu dans sa position   d'attente   ou de demi-verrouillage il peut ensuite être amené   jusqu'à   sa position de   fonctionnement   dans laquelle le rouleau d'entraînement 21 fait avancer la bande w en faisant tourner l'arbre 37 d'un angle de 90  à 180  au moyen du levier   38. Le   portillon   5¯n'est   libéré pour venir occuper sa position de pleine ouverture que quand on veut remplacer la bobine fournisseuse.

   Quand le portillon 5. est ouvert en grand, la bande de   support 3[   appartenant à la bobine de remplacement peut être librement engagée par- dessus le bord de détachage 16 et. entre le rouleau entraîneur 21 et le rouleau de pression 31 La partie inférieure du carter 1-est ouverte à son extrémité avant pour permettre à la bande w de passer librement à travers lui de haut en bas après l'enlèvement des étiquettes.

   Dans la position d'attente, l'appareil peut être branché à une source d'énergie électrique mais la. puissance n'agit pas pour faire avancer la bande w et les étiquettes L àmoins que le portillon 5 niait été complètement fermé et que le rouleau de pression 31   n'ait   été amené à sa position   d'entraînement   en faisant tourner le levier d'actionnement de   l'arbre   à cames pour l'amener à sa position de travail. Ceci permet de brancher l'appareil qui cependant reste au repos, pendant les périodes de   pause   quand les étiquettes ne sont pas dégagées de l'appareil. 



   Pendant les périodes actives, le fonctionnement du moteur   22   est commandé automatiquement par le mouvement 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 des étiquettes L vers la position et à partir de la   position   de distribution par un mécanisme de commande qui   réagit   à l'épaisseur d'une étiquette supportée par la bande et au mouvement plus prononcé d'une étiquette sous l'action   de   la bande.   Comme   représentée le mécanisme de commande comprend, un commutateur de commande monté dans un coffret désignédans son ensemble par 45. qui est fixé au portillon 5 et peut se déplacer avec lui depuis la position ouverte      jusqu'à la position d'attente et   jusqu'à   la position d'entraînement comme décrit ci-avant.

   Ce coffret 45 comprend une plaque de fond 46 se plaçant au-dessus du plateau distributeur 14. quand le portillon 5 se trouve en position fermée. Quand le portillon 5 est en position de 'travail, la plaque de fond   46   du coffret 45 est  s ensiblement   parallèle au plateau'distributeur 14 mais légèrement espacée de lui. 



  Des d.oigts flexibles 47 fixés contre la face inférieure de la plaque 46 servent à maintenir la bande W contre le plateau distributeur 14. Le coffret 45 comprend un capot 48 à profil en U et une plaque supérieure 49 délimitant une enceinte pratiquement fermée dans laquelle est logé le   mécanisme   du   commutateur,   ce qui empêche toute manoeuvre non autorisée et toute fraude après le montage initial et le réglage de l'appareil. Un organe raidisseur 50 forme des sièges contre lesquels la plaque supérieure et la plaque inférieure du coffret sont fixées selon leur relation d'assemblage sur le capot 48.

   Le coffret 45 est fixé rigide- ment sur des pattes 51 dirigées vers le haut solidaires de brides internes 52 des côtés du portillon pivotant 5 
Le   commutateur   de contrôle comprend un contact fixe 55 supporté par l'extrémité d'un bras réglable 56 fixé   à'   

 <Desc/Clms Page number 14> 

 un taquet 57. monté en vue de pouvoir être réglé transversa- lement dans la coffret 45.

   Ce taquet   57,   est supporté par des arbres 58 et 59   qui¯.s'étendent   transversalement au coffret 45 parallèlement et à quelque   distante.   L'arbre 58 est attqué à coulissement par le taquet 57 et peut être réglé dans 'le sens de sa longueur par l'arbre 59. qui. est vissé à travers le taquet 57. et pourvu à ses'extrémités 'externes de boutons 61, de sorte qu'on peut faire tourner l'arbre 59 pour amener le taquet 57 à la position désirée. 



  Des butées d'arrêt 60 peuvent être vissées sur l'arbre 59 pour limiter le mouvement du taquet 57 ,le long de celui-ci et empêcher tout endommagement du commutateur par un mouvement de refoulement au delà de son amplitude de déplacement normale. Le bras de contact 56 est fixé au taquet 57 par un rivet ou un autre organe de fixation approprié   62 qui   peut constituer en même temps une borne recevant une cosse électrique   63.   à l'aide de laquelle le bras de contact peut être branché à un circuit de commande. Une vis de réglage 
64 est implantée dans le bras de contact 56. et un écrou 65. est fixé à elle pour permettre de régler la position de ce bras, afin qu'elle corresponde exactement à celle du contact 55 placé dans le coffret   45..   



   Un contact mobile 67 est supporté par un bras de contact flexible   68. auquel   est fixée une borne   69.   qui établit la connexion entre. ce contact 67 et le circuit de commande, Le bras de contact   68   est supporté par un bras   71   formant console fixé à la face inférieure du taquet   57   et s'étendant vers l'avant par rapport à lui c'est-à-dire vers le bord de détachage 16. du plateau distributeur 14.

   Le bras de contact flexible 68 est fixé à un bras d'actionnement   72   

 <Desc/Clms Page number 15> 

 qui peut s'incliner sur deux éléments palpeurs 73. qui peuvent être constitués par deux billes mobiles dans des douilles pratiquées dans le bras de support   71   près de son extrémité externe et placées au-dessus du bord de détachage   16   du plateau distributeur   14.   Le bras d'actionnment 72 est maintenu légèrement appliqué contre les billes   73, par   un ressort 76. fixé à une extrémité au bras 71 et à l'autre extrémité au bras 72 Les éléments palpeurs 73. sont espacés dans le sens du mouvement de la   bande 1;

     ils sont appliqués normalement contre sa face supérieure'lorsque cette bande franchit le bord de détachage   16.   



   Le bras de support 71 fait saillie vers l'avant à partir du taquet 57; il est muni d'une partie 74 décalée vers le bas formant patin ayant une forme lui permettant de pénétrer dans une encoche   77.   pratiquée dans le   bord¯avant   de la plaque   inférieure   du coffret 45, Les éléments palpeurs 73 sont montés sans serrage dans le bras de support 71,

   de façon à pouvoir exécuter un mouvement effectif mais d'amplitude limitée dans une direction sensiblement normale à la partie formant patin du bras de support   71   et au plan du plateau distributeur 14 sur lequel la bande w et les étiquettes   L.   sont déplacées au moment'où elles s'approchent du bord de détachage   16..   Le bras   d'actionnement     72.   s'étend est latéralement par rapport, au bras   de ' support   71 et (pourvu à' son extrémité externe d'un embout de support 78 rabattu vers le bas qui' porte sur un prolongement   latéral 79. fixé   au bras de support   71   parallèlement et à quelque distance de lui comme le met en évidence la fig. 7.

   Le prolongement   79,   et le ressort   76   peuvent être fixés au bras de support 
71 par une seule vis de fixation 80. comme représenté. 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 



  L'embout de support   78. cet,   de   préférence,   contré sur un axe 
 EMI16.1 
 L'étendant à mi-distance entre les billes 'a.7-G''iiSCs' 73,;   :;on   action se combine à celle de ces billes pour réaliser un support en trois points maintenant avec possibilité   d'inclinaison   le bras   d'actionnement 72,   par rapport au bras de   support   71 
Le bras flexible   68   est   établie   de préférence, en deux éléments   réunis   par un taquet 81. en matière isolante placé entre la borne   69.   et le bras  d'actionnèrent   72   -pour     empêcher   une mise à la masse par l'intermédiaire du bras.

   La partie fixée au bras d'actionnement   72,   est de structure relative- ment   rigide   et assez lourde pour pouvoir supporter des charges ordinaires sans   ae   déformer, L'extrémité externe du bras flexible   68   a une flexibilité lui. permettant de réagir à une légère inclinaison du bras d'actionnement   72,   pour amener le contact   57 en   prise ou au contraire hors de prise avec le contact fixe 55 La longueur du bras flexible 68 sert à multiplier un très léger mouvement d'inclinaison du bras d'actionnement 72'afin de ménager un notable degré de mouvement au point   d'engagement   des contacts   67   et   55.   



  La flexibilité de la partie externe du bras 68 permet la déformation du bras quand le bras d'actionnement   72   est incliné dans un sens et permet en outre la séparation des contacts quand le bras   d'actionnement   est incliné en sens opposé.   'Le   patin busqué versle bas du bras de support 74 avec les billes palpeuses 73 et le bras d'actionnement   72,   sup   ortés   par lui forment un   mécanisme   déclencheur qui réa ,

   it au mouvement des étiquettes   L   au-dessous de lui par sui   e   du déplacement de la   bande 77   pour établir ou au contraire couper le circuit de commande par lequel 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 est   commandée   l'arrivée de l'énergie par le rouleau entraîneur 21 à la bande w   Corme   représenté, le patin 74 formant déclencheur '   s'étend   vers le bas à travers   l'encoche   77 de la plaque inférieure 46 du coffret   45,   de façon à   s'appuyer   sur le plateau distributeur   14,   ou sur.

   la bande w et les étiquettes   L.   à proximité du bord de détachage   16.     S'il   n'y a pasde        -bander   les billes 73. s'appliquent contre la face supérieur' du plateau distributeur 14, et le bras d'actionnement 72 est nain tenu légèrement contre lui selon une position   approximativement   de niveau par le ressort   76..   Les mêmes conditions se retrouvent quand la bande   W   s'étend entre le   plateau     distributeur   14 et le patin   74     formant     déclencheur*     liais   dans   ce 'cas   les deux billes palpeuses   73   s'appuient   contre   la 

  surface supérieure de la bande   W   et le bras   d'actionnement 72.   est supporté, en position de niveau comme   représenté   par la fig. 8 Dans ces conditions, le   bras     flexible 68, nain tient   le contact mobile 67. contre le contact fixe 55 ce qui ferme le circuit de commande de l'arrivée de   l'énergie   du moteur   22.au   rouleau entraîneur   21.   



   Le circuit de commandecomprend un relais83 étudié de façon à faire   agir   un   commutateur     principal   84 Ce   circuit   fonctionne en principe sous une faible tension grêce àd un   transformateur     approprié 85¯ branché     dans   le circuit principal   d'arrivée   du courant électrique.

   Comme   représentez-les   b nnes   63¯ et   89 sont connectées au relais 83 et au coté lisse tension du transformateur   85.   Le circuit   d'alimentation   rincipale est relié à la source d'énergie par le commutateur 8 à commande manuelle au moyen duquel le circuit principal desservant l'appareil peut être établi ou bien interrompu 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 selon les besoins.

   Quand le commutateur 28. est fermé, l'arrivée de la puissance au rouleau entraîneur   21 est   comandée par le commutateur   84.   à relais 83 qui est   commandé   son tour par suite de l'établissement et de l'interruption du -circuit de commande par les contacts 55. et 67 La lampe-témoin   29.     est   de préférence, branchée dans le circuit d'alimentation principal pour révéler si l'appareil est connecté ou non à la source d'énergie. 



   Tant que les deux billes palpeuses   73.sont   supportées dans le mène plan, que ce soit sur le plateau distributeur 
14 sur la   bande!   ou sur une étiquette le bras de contact flexible 68 presse le contact mobile 67 contre le contact fixe 55 avec une pression suffisante pour fermer le circuit de commande et exciter ainsi le relais   83,   afin de fermer le circuit d'alimentation principale Si l'on suppose que le patin   74   formant déclencheur repose contre la face supérieure de la bande   W   en avant de l'étiquette L placée le plus vers l'avant et qui est supportée par cette bande (comme le montre la   fige 9)

     les circuits sont fermés comme indiquée et l'énergie est envoyée au rouleau entraîneur 21 Si l'on suppose en outre que le portillon avant 5 occupe 'sa position de travail normale qui est indiquée dans la fig. 2, la bande est maintenue en contact d'entraînement avec le rouleau entraîneur 21 par le rouleau de pression 31 et la rotation du premier de ces rouleaux fait avancer la   bande   et les étiquettes L supportées par elle sur. le plateau distributeur 14. 



   Au'moment où le bord antérieur de l'étiquette   L   située le plus vers l'avant progresse par-dessus la bille palpeuse postérieure 73 cette bille est soulevée d'une distance 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 égale à   l'épaisseur   de l'étiquette et le bras d'actionne-   mont 72. est   incliné sur le support en trois points constitué   par les   billes palpeuses   73   et par le point 78. comme repré- sente par la fig 9.

   Ceci se traduit par une tension   supplémentaire   qui est imposée au bras flexible 68 qui est ployé suffisamment pour tenir compte du mouvement   d'incli-   naison du bras   d'actionnement   et qui maintient l'engagement -du contact mobile   67 avec   le contact fixe 55 Quand la bande est déplacée pour faire avancer davantage l'étiquette L la seconde bille 73 est soulevée jusqu'au même niveau que   la     première   bille et le bras d'actionnement est ramené à sa position de niveau, les contacts 67 et 55 se touchant encore comme le montre la fig. 10.

   Un mouvement plus accentué de la bande W oblige le bord arrière de l'étiquette L. qui se trouve tout à fait en avant à sortir de 'l'espace situé au-dessous de la bille palpeuse arrière   73.   Ceci permet à cette bille de tomber jusqu'au niveau de la bande elle-même tandis que la bille avant est supportée à la position plus élevée sur le bord arrière de l'étiquette, ce qui fait que le bras d'actionnement   72   s'incline dans la direction indiquée par la fig 11 ce qui écarte le contact 67 du contact fixe 55.

   Le   circuit   'de   commande se   trouvant par là   même     interrompu,      le commuta 84 relais 83 est déplacé pour interrompre le commutateur 84 relais 83 est déplacé pour interrompre   le circuit passant dans le moteur 22 Ceci interrompt bien entendu le fonctionnement, du rouleau entraîneur 21 'et arrête le mouvement d'avance de la bande W et des étiquettes. 



   Au moment où une étiquette est amenée au-dessous du patin déclencheur 74 son bord avant franchit le bord de   détachage   16 sur lequel la bande W est ployée. La raideur intrinsèque de la matière constitutive des   étiquettes   

 <Desc/Clms Page number 20> 

 est telle que, quand la bande est repliée vers le bas et vers l'arrière par-dessus le bord 16, les étiquettes résistent à   l'effort-   de pliage et se séparent de la bande. 



  Lorsque les étiquettes avancent, leurs bords antérieurs dépassent vers l'avant sensiblement dans le plan de déplace- ment au-dessus du plateau distributeur 14. Le bord de détachage 16.et le patin 74 occupent des emplacements tels que le circuit de commande est interrompu et que le   mouve-   ment devancement de la bande   -est   arrêté, tandis que le bord arrière de l'étiquette est encore en contact avec la bille palpeusc avant 73 le bordavant de l'étiquette dépassant vers l'extérieur par rapport à l'espace compris entre le coffret 45 du commutateur et le bord supérieur du portillon de fermeture avant 5 comme le montre la fig 2. 



  Tant que l'étiquette   L.   demeure dans cette position, le circuit est interrompu entre les contacts 67 et 55 et par suite de l'action du commutateur 84 actionné par le relais   83.. Cette   position de l'étiquette est appelée ici la "position de distribution". C'est à partir de cette position que   l'étiquette   peut être aisément enlevée à la main en vue d'être collée où cela est jugé utile. 



   Quand une -étiquette est enlevée de cette position de distribution, la bille palpeuse avant 73 tombe   jusqu'au   niveau de la bille arrière 73e t le bras d'actionnemt 72 revient -en s'inclinant jusqu'à sa position normale-de niveau avec le contact mobile portant contre le contact fixe, ce qui referme le circuit. Ceci a bien entendu pour conséquence de lancer le courant dans le circuit principal et d'obliger le rouleau entraîneur 21 à faire avancer la bande et à amener l'étiquette suivante à la position de   'distribution.   

 <Desc/Clms Page number 21> 

 



    L'enlèvement   de chaque étiquette successive de l'espace situé sous la patin 74 actionne le mécanisme, ce qui fait avancer 'automatiquement l'étiquette suivante jusque la position de distribution,- Le fonctionnement peut se continuer indéfiniment jusqu'à l'épuisement de la bobine d'étiquettes. 



   Quand (comme cela est représenté) plusieurs étiquettes sont disposées en rangées en travers de la largeur de la bande w le patin déclencheur 74. est centré sur l'enfilade désirée d'étiquettes. Ce résultat est obtenu en faisant- tourner les boutons   61     (Fig.   4) et l'arbre fileté 59 de façon à déplacer le taquet 57 transversalement pour l'amener à la position désirée d'alignement avec l'enfilade d'étiquettes choisie. Au moment où une rangée d'étiquettes est amenée à la position de distribution, les étiquettes peuvent être enlevées dans n'importe quel ordre désiré, l'étiquette qui est engagée sous. le patin 74 étant la dernière qui est enlevée,. de sorte que son enlèvement détermine le mouvement d'une rangée successive d'étiquettes jusqu'à la position de distribution. 



   Dans la pratique, certaines périodes se produisent où la machine se trouve temporairement au repos.Pendant ces périodes, les -cames de verrouillage   36.   sont amenées par rotation   jusqu'à la   position représentée par la   fig.   3 de façon à déplacer le portillon 5 vers l'extérieur jusqu'à sa position d'attente. Ce mouvement du portillon   5¯ fait   que le rouleau de pression 31 cesse d'entraîner la bande 'il et- permet au rouleau entraîneur   21   de tourner librement sans faire   avancer   la bande. En même temps, le patin   74   bascule en bloc jusqu'à une position représentée dans la fig. 6. 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 



  Dans cette position, le bras 71. est incliné pour maintenir les billes palpeuses   73. hors   du trajet des étiquettes et maintenir le circuit de commande en position fermée, de façon que le fonctionnement puisse être répété dès que le levier 38 est déplacé pour ramener le portillon jusque sa position de travail normal. 



   Quand on veut placer une bobine d'étiquettes dans la '.position de distribution effective sur   l'appareil,   on fait pivoter le portillon ou volet   avant 5,   jusqu'à la position ouverte en grand comme représenté par les traits interrompus dans la fig   3. 'Le   coffret   45.   du commutateur ainsi que son mécanisme de commande sont supportés par le portillon 5 et le rouleau de pression 31 a basculé complètement à l'écart du rouleau entraîneur ou fournisseur 21 La bobine R d'étiquettes est placée dans l'évidement   de.la   partie supérieure du carter 1, puis la plaque de butée 11 est déplacée pour maintenir cette bobine contre la paroi latérale opposée du   carter.

   -L'extrémité   antérieure de la bande   'il   est entraînée au-dessus du plateau distributeur 14 et vers le bas à travers l'extrémité avant ouverte de la partie infé- rieure du carter   1   Quand le portillon 5. est ramené à sa position fermée, les bras   ,de   verrouillage   33   sont soulevés pour   libérer.  les   cames,   36 qui maintiennent alors le portillon dans sa position d'attente ou dans sa position de travail suivant .la position des cames sous l'effet du levier 38 Le mouvement de fermeture du portillon   5.fait   que le rouleau de pression 31 porte contre le côté externe de la bande w et ramène le commutateur de commande et le patin 74 à la position de fonctionnement sus-indiquée,

   
11 doit être entendu que s'il a été question dans      

 <Desc/Clms Page number 23> 

 co   texte     d'une   disposition dans laquelle le moteur d'entraîne-   ment   22 est relié directement au rouleau fournisseur ou entrainer 21 et dans lequel la commande est fonction de   rétablissement   ou, au contraire, de l'interruption d'un circuit d'excitation passant par le moteur, la fourniture do   l'énergie   au rouleau 21 peut être commandée d'autres manières.

     C'est   ainsi par exemple que le circuit de commande peut être étudié de façon à exciter le système d'actionne- ment de l'embrayage par lequel le moteur peut être connecté et déconnecté par rapport au rouleau   21 au.   lieu d'établir et d'interrompre le circuit par l'intermédiaire du moteur   lui-même,..  Dans   l'une   et l'autre   hypothèses;   il est   évidem-   ment essentiel que   'le   rouleau 21 s'arrête instantanément dès   qu'il   y a coupure du circuit de commande entre les contacts 67. et 55 
La grandeur et la position des étiquettes le long de la bande de support s peuvent bien entendu   etre modifiées   considérablement pour faire face aux diverses exigences pratiques.

   La largeur de la bande w et le nombre des étiquettes comprises dans chaque bobine varieront avec la grandeur et l'usage assigné aux étiquettes. Ces dernières doivent évidemment être disposées en 'rangées transversale- ment à la largeur de la bande w et les rangées doivent être suffisamment espacées dans le sens de la longueur de' la bande   pour   loger une des billes palpeuses 73 entre les étiquettes successives, afin d'assurer le fonctionnement du patin déclencheur comme exposé .ci-avant. 



   Los détails de construction de l'appareil peuvent être modifiés de diverses   manières,   sans s'écarter de l'invention, dans le domaine des équivalences mécaniques.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



     This invention relates to .; apparatus usable for dispensing labels or labels or similar objects and relates more particularly to an apparatus specially designed for dispensing labels adhering by simple pressure and carried by a strip wound in a reel.



   The labels adhering by simple pressure, that is to say the labels provided with a coating or coated with a pressure-sensitive adhesive material allowing them to be fixed against a receiving surface are necessarily carried by a backing sheet - from which they can be easily detached for their user

 <Desc / Clms Page number 2>

 this backing sheet being generally wound in the form of a reel along which the labels are attached at slight intervals.



   An aim of the present invention is to create an apparatus. by means of which the web in question can be moved by a mechanically actuated device to successively advance the labels to a position. dispenser from which they can be easily removed for use.



   A peculiarity of this apparatus with a mechanically actuated dispenser resides in the fact that it comprises a control device reacting to the movement of the labels towards their position and from. from their branch distribution position and disconnect the mechanical drive system.



   Another peculiarity of this apparatus lies in the fact that the labels are separated from their backing sheet along their anterior $ edge $ as they arrive at the dispensing position, so as to facilitate removal. labels for use, the release of one label causing the drive system to be started to advance the next label to the dispensing position.



   Yet another particular feature of this device resides in a control mechanism comprising a switch provided with a trigger member or the like reacting to the movement of the labels which pass through it in order to establish or, on the contrary, interrupt an electric control circuit.



   Another special feature of this device is

 <Desc / Clms Page number 3>

 in its structure specially designed to facilitate the introduction of a supply of labels and their distribution and to ensure a positive and efficient operation. -
Finally, yet another particularity of this apparatus lies in its special construction allowing it to receive rolls or reels of various sizes comprising labels variably arranged on a wound support, means being provided to adjust the supply mechanism and.

   order according to the arrangement of the labels and the dimensions of the supply reel
Other peculiarities and aims and advantages of the invention follow from the remainder of this text which is read with reference to the appended schematic drawings in which is shown by way of illustrative but non-limiting example, a dos possible embodiments of the device in question.



   In the accompanying drawings: -.



   Fig 1 is a plant view of a label dispensing apparatus having the features uni font. the object of the invention certain parts of this apparatus being supposed to be broken for the clarity of the illustration,
Fig 2 is a side elevational view with partial vertical section taken in the longitudinal direction of the apparatus shown in Fig 1, some parts removed supposedly broken to better demonstrate the relationship between the various organs.

   Fig 3 is a fragmentary sectional view of part of the front end of the apparatus which is similar

 <Desc / Clms Page number 4>

 as shown in fig. 2, some members being shown in a different position, the sectional plane being indicated by line 3-3 in fig. 4.



   Fig. 4 is a vertical cross-sectional view through line 4-4 in fig 2
Fig. 5 is a view. in perspective of the trigger mechanism for controlling the circuit, some parts being supposed to be broken.



   Fig; 6 is a fragmentary sectional view drawn on a larger scale showing the movement of the backing strip over a peel or laceration edge allowing the labels to be partially separated from that strip, this view showing the trigger mechanism in its original position. 'waiting.



   Fig. 7 is a fragmentary sectional view showing the construction of the peel or laceration edge, the plane of the section being indicated by line 7-7 in Fig. 6.



   Fig 8 is a fairly schematic sectional view showing the foot of the control trigger drawn on a larger scale and occupying its normal starting position, this view also including a diagram of the connections relating to a suitable control circuit. to adopt preferably.



   Figs. 9, 10 and 11 are views similar to FIG. 8 showing the trigger foot in different positions resulting from the movement of a label passing below it.



   In general, the dispensing apparatus provided by the invention comprises a housing provided with a perforated cover intended to receive a roll or a reel of labels.

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the pressure-adhering type, removably attached to a support such as a strip of waxed paper or the like.

   A motor driven system mounted in this housing advances the backing strip so that it passes a control mechanism and a peel or tear edge which acts to separate the labels from the web along their leading edge through the web. and as they approach a dispensing position. This control mechanism is designed to respond to the movement of the labels to and from the dispensing position; it acts to connect and disconnect the driving force to automatically advance the labels in turn to the dispensing station and to interrupt operation until the labels which have just fed as shown are removed of the device.



   The apparatus comprises a control gate on which is mounted the control mechanism, this gate being movable from a normal operating position to a standby position to keep the advance and control system in motion. idle state 'while the apparatus itself remains idle and also being movable to a fully open position to facilitate the engagement of a roll or reel of labels to the position of correct operation in relation to the advance and control mechanisms.

   Means are provided so that the apparatus can receive rolls or reels of labels of different dimensions as well as rolls or reels bearing labels variously arranged in rows on the strip, the control mechanism

 <Desc / Clms Page number 6>

 being adjustable to respond to movement of the labels in any chosen position across the width of the web depending on the size and arrangement of the labels. The apparatus also preferably includes a heater element over which the web passes slightly before reaching the peel edge in order to facilitate the separation of labels therefrom.



  .tape and, on the other hand, a system of flexible fingers intended to maintain effective contact between the label support strip and the heating element as well as with the feed device of the apparatus.



   As shown, the device comprises a housing designated as a whole by the number 1 and comoutant side walls 2¯, a rear wall 3 and an internal front partition 4 A door or. External front closure flap 5 is pivotally mounted across the front of the housing 1 on pins 6 extending laterally inward from the side walls 2. of the housing. An internal frame designated as a whole by 7 is mounted in the housing 1 to form the support of the working members of the apparatus as described more fully below.

   The side walls of the internal frame.7 are supported at some distance from the side walls of the housing 1 itself by the pivot pins 6. and the corresponding mounting pins 8 placed at the rear end of the housing '] ¯. Struts 10 are provided on the axes 6 and 8. The casing 1 is provided with an upper plate 9. extending between the lateral parts of the internal frame 7.
The upper plate 9 of the casing 1 is shaped so as to have a concave part forming a receptacle

 <Desc / Clms Page number 7>

 support for a roll of labels generally designated by the letter R.

   This roll comprises a strip of fiber material designated by W and forming the support, in other words the foundation of a number of labels designated by the letter L These labels are coated. on one of their faces with a pressure-sensitive coating, and are removably attached to the strip W by this coating; The R roll formed from the W web and the weight labels is similar to similar rolls commonly made and used in commercial practice; it therefore does not need to be described in detail here. L labels can have any desired size and shape; they can be placed individually or in transverse rows spaced in the direction of the length of the strip W.



  There is shown in the drawings a roll R in which the labels L are arranged in rows of oinq extending across the width of the strip W parallel to and to. some distance between them in the direction of the length of the roll.



   The roll R is placed loosely in the receptacle formed by the concave upper plate 9. of the housing so that the strip W can be unwound and fed over this plate 9. towards the front part of the apparatus as clearly represented by fig. 2 The upper plate 9 is preferably perforated to allow air circulation through the housing 1¯.

   A stopper plate 11 having a shape corresponding to that of the receptacle in which the roller R is placed is mounted therein with the possibility of adjustment to butt against the end of the roller and thereby limit the axial movement of the latter as well.

 <Desc / Clms Page number 8>

 that its lateral displacement as the labels are removed,

   The stopper plate 11 is carried by a mounting sleeve 12. slidably mounted on a rod 13 extending between the sidewalls of the internal cati 7 in the vicinity of the posterior end of the housing 1. The frictional resistance to movement of the sleeve 12 along of the rod 13 should be sufficient to hold the stopper plate 11 in the chosen position.

   But an additional fastening system of any desired type can be provided if necessary.
A distribution plate 1 ±. is mounted across the internal frame 7¯ near the front of the housing 1, in order to constitute the support on which the strip 1 / and the labels L are moved to the dispensing position. This plate 14 extends forward from the front edge of the plate 9.

   crowning the casing 1, it in fact constitutes its extension extending substantially in the plane of the upper part of the casing 1, and of the internal frame 7 ..



  A heating element 15 of any suitable type capable of giving off a small amount of heat is preferably secured against the underside of the tray 14 and is connected to a source of electrical power in any suitable manner. This heating element 15 is designed to receive the electric current, when the device is in operation,

     in order to release a small amount of heat in order to soften the coating adhering by pressure of the labels and to facilitate their removal from the base w is also to improve their adhesion against the surfaces receiving these labels after their

 <Desc / Clms Page number 9>

 
The front edge of the distributor plate 14 is,

   shaped and placed so as to constitute a peel or tear edge 16 over which the strip! is moved as the labels are debited by the device. This stripping edge 16 is placed close to the front end of the housing 1. At the moment when the strip 'moves above this edge 16, it extends backwards and downwards at an angle. acute.

   The spotting edge 16 has preferably an irregular shape in order to give rise to undulations when the strip ²- passes over it. In view of this result, several balls or rollers 17 can be accommodated in recesses 18 of the edge of the plate 14 as shown in figs. 6 and 7 The rotation of the balls 17 in their recesses 18 minimizes the frictional resistance to the movement of the web W and the deformation (as shown in fig. 7) which ensures the separation of the labels from the web at the time. where it passes over the edge 16
The web ² unwinds from the roll R and advances over the spotting edge 16 of the tray 14. under the action.

   a supply or drive roller 21 pivoted on the internal frame 7. at a point spaced down and rearward from the peel edge 16 The drive roller 21 rotates under the action of a mounted motor 22 on a platform 23 housed in the housing 1 and -connected to this roller 21 by a belt or chain 24 passing over u:.;

    pulley or toothed wheel 25 attached to this roller 21 1 spur 24 is driven by motor 22 via an appropriate reduction gear (not shown and the motor is preferably chosen to be

 <Desc / Clms Page number 10>

 of the synchronous type rotating at low speed and not giving rise to overshoot when the excitation circuit is interrupted. This motor 22 is connected to a source of electrical energy in any suitable manner. A suitable transformer 26, or more generally another current adjustment device is provided if necessary.

   A hand-operated control switch 28 is plugged into the circuit to allow electrical current to be started in the device or, conversely, to be disconnected from the device. If desired, a pilot light 29 can also be plugged into the circuit to indicate whether or not the apparatus is connected to the electrical power source.



   The bar w is kept in driving contact with the roller 81 by a pressure roller 81, preferably clad in rubber or other coverable material to frictionally drive the web and resiliently compress this web. The pressure roller 31 is preferably mounted on relatively stiff springs 32 attached to the pivotally movable front closing gate.

   The pressure roller '31 is movable with the gate ± to compress the web w against the drive roller µ1 when.' door 5 is brought to its normal closed working position as shown in fig. 2 The closing door.



    5¯is in this position by two rusting worm arms 33 hollowed out on their underside as shown at 34 to ensure the retaining engagement with eccentric locking cams 36, fixed on a locking shaft 37 ..

   This shaft extends transversely through the housing 1 and the internal frame 7; it has a lever

 <Desc / Clms Page number 11>

 actuation 38. at one of its ends, the locking arms 33. are normally kept pressed against the cams 36 by stiff springs 39 fixed to the gate. The latch displacement projections 41 provided on the canes 36 are designed so as to lift the arms 33 away from the cams 36 when it is desired to pivot the front gate 5 to bring it to its front fully open position as indicated by the dotted line in FIG. 3
The locking cams 36. are of substantially circular shape;

   they are mounted eccentrically on the camshaft 37; they are designed so as to move the gate 5 between its normal operating position shown in FIG. 2 and a waiting or half-locking position which is drawn in solid lines in fig 3 In this waiting position, the gate 5 has slightly pivoted towards the outside 1T around the axes 6 to a sufficient extent for the pressure roller 31 reduces the driving pressure exerted against roller 21 This allows this roller to continue to rotate freely without moving the web which rests against pressure roller 31.

   The frictional resistance afforded by the rubber lining of the pressure roller 31 prevents the web w from moving and opposes any travel which might result from slight engagement with the drive roller 21.



   The locking canes 3ô are mounted on .l'arbre 37 between. the internal frame 7. and the side walls of the certer 1 The free internal ends of the arms 33 are 1 intuse each of them has a ramp 42 intended

 <Desc / Clms Page number 12>

 to allow the arms to be pushed over the canes, despite the resistance of the stiff mounting springs 39 as the gate or shutter 5 pivots from its fully open position to its closed position.



  This gate 5 is first of all engaged and maintained in its waiting or half-locking position, it can then be brought to its operating position in which the drive roller 21 advances the strip w by rotating the shaft 37 at an angle of 90 to 180 by means of the lever 38. The gate 5¯ is only released to occupy its fully open position when the supply reel is to be replaced.

   When the gate 5. is fully opened, the support strip 3 [belonging to the replacement spool can be freely engaged over the spotting edge 16 and. between drive roller 21 and pressure roller 31 The lower part of the housing 1- is open at its front end to allow the web w to pass freely through it from top to bottom after removal of the labels.

   In the standby position, the device can be connected to a source of electrical energy but the. power does not act to advance the web w and the labels L unless the gate 5 has been completely closed and the pressure roller 31 has been brought to its driving position by rotating the operating lever the camshaft to bring it to its working position. This makes it possible to plug in the device, which however remains idle, during break periods when the labels are not released from the device.



   During active periods, the operation of the motor 22 is automatically controlled by the movement

 <Desc / Clms Page number 13>

 labels L to and from the dispensing position by a control mechanism which responds to the thickness of a label supported by the web and the more pronounced movement of a label under the action of the web. As shown the control mechanism comprises, a control switch mounted in a box designated as a whole by 45. which is fixed to the gate 5 and can move with it from the open position to the standby position and up to the training position as described above.

   This box 45 comprises a bottom plate 46 which is placed above the distributor plate 14. when the gate 5 is in the closed position. When the gate 5 is in the working position, the bottom plate 46 of the box 45 is substantially parallel to the distributor plate 14 but slightly spaced from it.



  Flexible d.oigts 47 fixed against the underside of the plate 46 serve to hold the band W against the distributor plate 14. The box 45 comprises a cover 48 with a U-profile and an upper plate 49 defining a practically closed enclosure in which is housed the switch mechanism, which prevents unauthorized operation and tampering after the initial assembly and adjustment of the device. A stiffening member 50 forms the seats against which the upper plate and the lower plate of the cabinet are fixed according to their assembly relation on the cover 48.

   The box 45 is rigidly fixed on lugs 51 directed upwardly integral with internal flanges 52 on the sides of the pivoting gate 5
The control switch includes a fixed contact 55 supported by the end of an adjustable arm 56 attached to '

 <Desc / Clms Page number 14>

 a cleat 57. mounted so as to be able to be adjusted transversely in the box 45.

   This cleat 57 is supported by shafts 58 and 59 which extend transversely to the cabinet 45 parallel and at some distance. Shaft 58 is slidably engaged by cleat 57 and can be adjusted lengthwise by shaft 59, which. is screwed through the cleat 57. and provided at its outer 'ends' with knobs 61, so that the shaft 59 can be rotated to bring the cleat 57 to the desired position.



  Stops 60 may be screwed onto shaft 59 to limit movement of cleat 57 along it and prevent damage to the switch by upset movement beyond its normal range of motion. The contact arm 56 is fixed to the cleat 57 by a rivet or other suitable fastener 62 which can at the same time constitute a terminal receiving an electrical terminal 63. with the aid of which the contact arm can be connected to a control circuit. One adjustment screw
64 is implanted in the contact arm 56. and a nut 65. is attached to it to allow the position of this arm to be adjusted, so that it corresponds exactly to that of the contact 55 placed in the box 45 ..



   A movable contact 67 is supported by a flexible contact arm 68 to which is attached a terminal 69 which establishes the connection between. this contact 67 and the control circuit, The contact arm 68 is supported by an arm 71 forming a console fixed to the underside of the cleat 57 and extending forwards with respect to it, that is to say towards the spotting edge 16. of the distributor plate 14.

   The flexible contact arm 68 is attached to an actuator arm 72

 <Desc / Clms Page number 15>

 which can be tilted on two feeler elements 73. which can be constituted by two balls movable in bushes formed in the support arm 71 near its outer end and placed above the detaching edge 16 of the distributor plate 14. The actuation arm 72 is kept lightly applied against the balls 73, by a spring 76. fixed at one end to the arm 71 and at the other end to the arm 72 The feeler elements 73. are spaced in the direction of the movement of the strip 1;

     they are applied normally against its upper face when this strip crosses the peel edge 16.



   The support arm 71 protrudes forward from the cleat 57; it is provided with a part 74 offset downwards forming a pad having a shape allowing it to penetrate into a notch 77. made in the front edge of the lower plate of the box 45, the feeler elements 73 are mounted loosely in the support arm 71,

   so as to be able to perform an effective movement but of limited amplitude in a direction substantially normal to the pad portion of the support arm 71 and to the plane of the distributor plate 14 on which the web w and the labels L. are moved at the time ' where they approach the peel edge 16. The actuator arm 72 extends laterally with respect to the support arm 71 and (provided at its outer end with a support tip 78 folded down towards the bottom which bears on a lateral extension 79. fixed to the support arm 71 parallel and at some distance from it as shown in Fig. 7.

   Extension 79, and spring 76 can be attached to the support arm
71 by a single fixing screw 80. as shown.

 <Desc / Clms Page number 16>

 



  The support end piece 78. this preferably countered on an axis
 EMI16.1
 Extending it halfway between the balls 'a.7-G''iiSCs' 73 ,; :; one action is combined with that of these balls to produce a three-point support, now with the possibility of tilting the actuating arm 72, relative to the support arm 71
The flexible arm 68 is preferably made in two parts joined together by a stopper 81. of insulating material placed between the terminal 69. and the actuated arm 72 -to prevent a grounding through the arm.

   The part attached to the actuating arm 72 is relatively rigid in structure and heavy enough to be able to withstand ordinary loads without deforming. The outer end of the flexible arm 68 has flexibility. allowing to react to a slight inclination of the actuating arm 72, to bring the contact 57 into engagement or on the contrary out of engagement with the fixed contact 55 The length of the flexible arm 68 serves to multiply a very slight tilting movement of the arm actuation 72 'in order to provide a significant degree of movement at the point of engagement of contacts 67 and 55.



  The flexibility of the outer portion of the arm 68 allows for deformation of the arm when the actuator arm 72 is tilted in one direction and further allows the separation of contacts when the actuator arm is tilted in the opposite direction. 'The shoe angled downwards from the support arm 74 with the feeler balls 73 and the actuating arm 72, supported by it, form a trigger mechanism which sheaves,

   it to the movement of the labels L below it by following the movement of the strip 77 to establish or on the contrary cut the control circuit by which

 <Desc / Clms Page number 17>

 the arrival of energy is controlled by the drive roller 21 to the strip w Corme shown, the pad 74 forming the trigger 'extends downwardly through the notch 77 of the lower plate 46 of the box 45, so to rely on the distributor plate 14, or on.

   the strip w and the labels L. near the spotting edge 16. If there is no -bandage the balls 73. press against the upper face 'of the distributor plate 14, and the actuating arm 72 is held slightly against it in a position approximately level by the spring 76 .. The same conditions are found when the band W extends between the distributor plate 14 and the pad 74 forming a trigger * in this case the two balls feelers 73 lean against the

  upper surface of the band W and the actuating arm 72. is supported, in a level position as shown in FIG. 8 Under these conditions, the flexible arm 68, dwarf holds the movable contact 67 against the fixed contact 55, which closes the control circuit for the arrival of energy from the motor 22 to the driving roller 21.



   The control circuit includes a relay83 designed to operate a main switch 84 This circuit operates in principle at a low voltage thanks to a suitable transformer 85¯ plugged into the main circuit for incoming electric current.

   As shown, terminals 63¯ and 89 are connected to relay 83 and to the voltage smooth side of transformer 85. The main supply circuit is connected to the power source by the manually operated switch 8 by means of which the circuit main serving the device can be established or interrupted

 <Desc / Clms Page number 18>

 as required.

   When the switch 28 is closed, the supply of power to the drive roller 21 is controlled by the relay switch 84. 83 which in turn is controlled by the establishment and interruption of the control circuit by. contacts 55. and 67. Pilot light 29. is preferably plugged into the main power circuit to reveal whether or not the device is connected to the power source.



   As long as the two contact balls 73. Are supported in the plane lead, whether on the distributor plate
14 on the tape! or on a label the flexible contact arm 68 presses the movable contact 67 against the fixed contact 55 with sufficient pressure to close the control circuit and thus energize the relay 83, in order to close the main supply circuit. assumes that the pad 74 forming the trigger rests against the upper face of the strip W in front of the label L placed most forward and which is supported by this strip (as shown in fig 9)

     the circuits are closed as shown and energy is sent to the drive roller 21 Assuming further that the front gate 5 occupies its normal working position which is shown in fig. 2, the web is kept in driving contact with the drive roller 21 by the pressure roller 31 and the rotation of the first of these rolls advances the web and the labels L supported by it on. the distributor plate 14.



   At the time when the anterior edge of the forward-most label L progresses over the posterior feeler ball 73 this ball is lifted a distance

 <Desc / Clms Page number 19>

 equal to the thickness of the label and the actuator arm 72. is inclined on the support at three points constituted by the feeler balls 73 and by the point 78. as shown in fig 9.

   This results in an additional tension which is imposed on the flexible arm 68 which is bent sufficiently to accommodate the tilting movement of the actuating arm and which maintains the engagement of the movable contact 67 with the fixed contact 55. the web is moved to further advance the label L the second ball 73 is raised to the same level as the first ball and the actuator arm is returned to its level position with the contacts 67 and 55 still touching each other as shown in fig. 10.

   A more accentuated movement of the band W forces the trailing edge of the label L. which lies far forward to come out of the space below the rear safety ball 73. This allows this ball to move. drop down to the level of the web itself while the front ball is supported at the higher position on the rear edge of the label, causing the actuator arm 72 to tilt in the direction indicated by FIG. 11 which separates the contact 67 from the fixed contact 55.

   The control circuit being thereby interrupted, the switch 84 relay 83 is moved to interrupt the switch 84 relay 83 is moved to interrupt the circuit passing through the motor 22 This of course interrupts the operation of the drive roller 21 'and stops the feed movement of the tape W and the labels.



   As a label is brought below the trigger pad 74 its leading edge crosses the peel edge 16 over which the web W is folded. The intrinsic stiffness of the constituent material of the labels

 <Desc / Clms Page number 20>

 is such that when the web is folded down and rearward over edge 16 the labels resist the folding stress and separate from the web.



  As the labels advance, their leading edges protrude forward substantially in the plane of travel above the dispenser plate 14. The peel edge 16. and the pad 74 occupy locations such that the control circuit is interrupted. and that the advancing movement of the web is stopped, while the trailing edge of the label is still in contact with the front palpeusc ball 73 the leading edge of the label protruding outwards from the space between the switch box 45 and the upper edge of the front closing door 5 as shown in fig 2.



  As long as the label L. remains in this position, the circuit is interrupted between the contacts 67 and 55 and as a result of the action of the switch 84 actuated by the relay 83. This position of the label is here called the " distribution position ". It is from this position that the label can be easily removed by hand in order to be affixed where it is deemed useful.



   When a label is removed from this dispensing position, the front feeler ball 73 drops to the level of the rear ball 73 and the actuator arm 72 returns-tilting to its normal-level position with the moving contact bearing against the fixed contact, which closes the circuit. This of course has the consequence of starting the current in the main circuit and forcing the drive roller 21 to advance the web and bring the next label to the dispensing position.

 <Desc / Clms Page number 21>

 



    The removal of each successive label from the space located under the pad 74 activates the mechanism, which automatically advances the next label to the dispensing position, - Operation can continue indefinitely until the exhaustion of the label reel.



   When (as shown) several labels are arranged in rows across the width of the web w the trigger pad 74 is centered on the desired string of labels. This is achieved by rotating the knobs 61 (Fig. 4) and the threaded shaft 59 so as to move the tab 57 transversely to bring it to the desired position of alignment with the selected string of labels. As a row of labels is brought to the dispensing position, the labels can be removed in any order desired, which label is engaged under. the pad 74 being the last which is removed ,. so that its removal determines the movement of a successive row of labels to the dispensing position.



   In practice, certain periods occur when the machine is temporarily at rest. During these periods, the locking cams 36 are rotated to the position shown in FIG. 3 so as to move the gate 5 outwards to its standby position. This movement of the gate 5¯ causes the pressure roller 31 to stop driving the web and allows the drive roller 21 to rotate freely without advancing the web. At the same time, the shoe 74 swings as a whole to a position shown in FIG. 6.

 <Desc / Clms Page number 22>

 



  In this position, the arm 71 is inclined to keep the feeler balls 73 out of the path of the labels and to keep the control circuit in the closed position, so that the operation can be repeated as soon as the lever 38 is moved to return the label. gate to its normal working position.



   When you want to place a reel of labels in the actual dispensing position on the device, the gate or front flap 5 is pivoted to the fully open position as shown by the dotted lines in fig 3. The switch cabinet 45 and its operating mechanism are supported by the gate 5 and the pressure roller 31 has tilted completely away from the drive or feed roller 21 The label spool R is placed in the switch cabinet. recess of the upper part of the housing 1, then the stopper plate 11 is moved to hold this coil against the opposite side wall of the housing.

   - The front end of the band 'it is driven above the distributor plate 14 and down through the open front end of the lower part of the housing 1 When the gate 5. is returned to its closed position , the arms, locking 33 are raised to release. the cams, 36 which then maintain the gate in its waiting position or in its working position depending on the position of the cams under the effect of the lever 38 The closing movement of the gate 5 causes the pressure roller 31 to carry against the outer side of the strip w and returns the control switch and the pad 74 to the above-indicated operating position,

   
It should be understood that if it was mentioned in

 <Desc / Clms Page number 23>

 co text of an arrangement in which the drive motor 22 is directly connected to the supply roller or drive 21 and in which the control is a function of re-establishing or, on the contrary, of interrupting an excitation circuit passing through the motor, the supply of power to roller 21 can be controlled in other ways.

     Thus, for example, the control circuit can be designed so as to energize the actuation system of the clutch by which the motor can be connected and disconnected with respect to the roller 21 au. instead of establishing and interrupting the circuit via the motor itself, .. In either case; it is obviously essential that the roller 21 stops instantaneously as soon as there is a break in the control circuit between the contacts 67. and 55
The size and position of the labels along the backing web can of course be varied considerably to meet various practical requirements.

   The width of the web w and the number of labels included in each reel will vary with the size and use assigned to the labels. The latter must obviously be arranged in rows transverse to the width of the strip w and the rows must be sufficiently spaced in the direction of the length of the strip to accommodate one of the feeler balls 73 between the successive labels, in order to 'ensure the operation of the trigger pad as described above.



   The details of construction of the apparatus may be varied in various ways, without departing from the invention, in the field of mechanical equivalences.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Appareil pour distribuer des étiquettes ou des objets analogues à partir d'une bande mobile sur laquelle elles sont fixées amoviblement, caractérisé en ce qu'il comprend un système d'entraînement agissant sur la bande pour faire avancer successivement les étiquettes jusqu'à une position de distribution, ce système d'entraînement comprenant un circuit de commande électrique pourvu d'un commutateur et un dispositif de commande réagissant à l'enlèvement d'une étiquette à partir de la position de distribution précitée pour actionner le système d'entraîne- ment et faire avancer automatiquement une étiquette 'suivante jusqu'à 'la position de distribution, CLAIMS 1. Apparatus for dispensing labels or similar objects from a movable strip on which they are removably attached, characterized in that it comprises a drive system acting on the strip to successively advance the labels to a dispensing position, this drive system comprising an electrical control circuit provided with a switch and a control device responsive to the removal of a label from the aforementioned dispensing position to actuate the drive system - ment and automatically advance a 'next label to' the dispensing position, ce dispositif de commande comprenant un organe déclencheur inclinable fonctionnant par suite du passage des étiquettes au-dessous de lui et relié au commutateur pour actionner le système, d'entraînement. this control device comprising a tilting trigger member operating as a result of the passage of the labels below it and connected to the switch to activate the drive system. 2. Appareil suivant la revendication 1 caractérisé en ce que le système déclencheur comprend une partie se plaçant sous la bande, une plaque' de portée se plaçant au- dessus de la bande, des organes de palpation réagissant aux différences de hauteur des régions de.la bande et espacées suivant le trajet de mouvement de la bande, ces organes étant capables d'un mouvement limité perpendiculairement à elle, et un organe déclencheur inclinable disposé au-dessus desdits organes de palpation et pouvant s'incliner autour d'un axe transversal au trajet de mouvement de la bande et situé à quelque distance au-dessus d'elle. 2. Apparatus according to claim 1 characterized in that the trigger system comprises a part placed under the strip, a bearing plate placed above the strip, palpation members reacting to differences in height of the regions. the strip and spaced along the path of movement of the strip, these members being capable of limited movement perpendicular to it, and a tilting trigger member disposed above said palpation members and capable of tilting about a transverse axis to the path of movement of the web and located some distance above it. 3, Appareil suivant les revendications 1 ou 2 caractérisé en ce que les organes de palpation sont constitues <Desc/Clms Page number 25> @@ les ailles espacées entre elles dans le sens longitudinal @ et placées entre colles-ci, l'organe déclen- @ commprement un patin de façon qu'en passant au-dessous de lui les étiquettes inclinent ce patin pour actionner le commutateur. 3, Apparatus according to claims 1 or 2 characterized in that the palpation members are constituted <Desc / Clms Page number 25> With the wings spaced apart from each other in the longitudinal direction and placed between the glues therein, the member starts up a pad so that the labels passing below it tilt this pad to actuate the switch. 4 Appareil suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le patin déclencheur est supporté en trois points, 'le support comprenant deux billes palpeuses espacées longitudinalement par rapport aux étiquettes et placées entre celles-ci et le patin précité au moment où les étiquettes s'approchent de la position de distribution. 4 Apparatus according to claim 3, characterized in that the trigger pad is supported at three points, 'the support comprising two feeler balls spaced longitudinally with respect to the labels and placed between them and the aforementioned pad when the labels s' are approaching the dispensing position. 5. Appareil suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comprend un organe maintenant élastiquement le patin déclencheur contre les organes de palpation, un bras de contact actionné par ce patin, ce bras portant un plot de contact en vue de l'actionnment du circuit de commande étant disposé de manière à amplifier le mouvement de l'organe déclencheur qui est transmis par le bras à ce plot de contact. 5. Apparatus according to claim 2, characterized in that it comprises a member elastically holding the trigger pad against the palpation members, a contact arm actuated by this pad, this arm carrying a contact pad for the actuation. the control circuit being arranged so as to amplify the movement of the triggering member which is transmitted by the arm to this contact pad. 6. Appareil suivant la revendication 4, caractérisé en ce que deux billes palpeuses sont espacées l'une de l'autre d'une distance légèrement supérieure à.la longueur d'une étiquette, de sorte que le déplacement relatif d'une des billes par rapport à l'autre en raison du mouvement de' l'étiquette au-dessous d'elles détermine un mouvement d'inclinaison du patin déclencheur. 6. Apparatus according to claim 4, characterized in that two feeler balls are spaced from each other by a distance slightly greater than the length of a label, so that the relative displacement of one of the balls relative to each other due to movement of the tag below them determines tilting movement of the trigger pad. 7. Appareil suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce qu'il comprend un bord de détachage sur lequel la bande est déplacée au moment, où les étiquettes se rapprochent de la position de distribution, et des billes <Desc/Clms Page number 26> espacées le long de ce bord de détachage, de sorte que la bande se trouve ondulée du fait de son franchissement de ce bord de détachage, ce qui facilite la rupture du lien entre les étiquettes et la bande. 7. Apparatus according to claims 1 or 2, characterized in that it comprises a peeling edge on which the strip is moved when the labels approach the dispensing position, and the balls <Desc / Clms Page number 26> spaced along this spotting edge, so that the strip is corrugated due to its crossing of this spotting edge, which facilitates the breaking of the bond between the labels and the strip. 8. Appareil suivant -l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend un portillon ou volet de commande mobile depuis une. position de travail jusqu'à une position d'ouverture en grand, afin de faciliter l'engagement de la bande en vue de l'action que doivent exercer sur elle les organes d'avancement et de commande.. 8. Apparatus according to -l'une one of the preceding claims, characterized in that it comprises a gate or movable control flap from a. working position up to a fully open position, in order to facilitate the engagement of the belt with a view to the action that the advancement and control members must exert on it. 9 Appareil suivant l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'il comprend un élément chauffant capable de dégager une faible quantité de chaleur, cet élément recevant l'énergie quand l'appareil est en fonctionnement. 9 Apparatus according to any one of the preceding claims characterized in that it comprises a heating element capable of releasing a small amount of heat, this element receiving energy when the apparatus is in operation. 10. Appareil suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend plusieurs étiquettes disposées en rangées en travers de la largeur de leur bande de support' ainsi qu'un dispositif de réglage, servant à la mise en place de l'organe' de commande en positin de travail centrée par rapport à la rangée désirée des étiquettes' sur ladite bande, 10. Apparatus according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises several labels arranged in rows across the width of their support strip 'as well as an adjustment device, serving for the establishment of the control unit in the working position centered with respect to the desired row of labels' on said strip,
BE554525D BE554525A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE554525A true BE554525A (en)

Family

ID=178939

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE554525D BE554525A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE554525A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2616127A1 (en) * 1987-06-05 1988-12-09 Smh Alcatel POSTAGE MACHINE FOR LABELS

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2616127A1 (en) * 1987-06-05 1988-12-09 Smh Alcatel POSTAGE MACHINE FOR LABELS
EP0298248A1 (en) * 1987-06-05 1989-01-11 Alcatel Satmam Franking machine for labels
US4886566A (en) * 1987-06-05 1989-12-12 Societe Anonyme Dite: Smh Alcatel Machine for franking labels

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0003089B1 (en) Drier for silkscreen printed sheets
CH675784A5 (en)
FR2500807A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR APPLYING THERMORETRACTABLE LABELS AND CUTTING ASSEMBLY FOR SUCH A MACHINE
FR2743057A1 (en) APPARATUS FOR DISPENSING WIPING MATERIALS WHICH CAN BE DISTRIBUTED IN FOLDED OR UNFOLDED FORM
EP0021398A1 (en) Turnover device for sheets
FR2739545A1 (en) WIPING MATERIAL DISPENSER WITH DEVICE FOR LOADING A RESERVE ROLLER
FR2703670A1 (en) Sheet collator with overlapping boxes.
BE554525A (en)
FR2763926A1 (en) APPARATUS FOR POST-PROCESSING PRINTED SHEETS
BE1006262A5 (en) Guiding device and evacuation in a scanner paper type paper delivery.
FR2667235A1 (en) APPARATUS FOR DISPENSING PAPER PROTECTIVE WAVE SUNGLASSES.
FR2986957A1 (en) APPARATUS FOR DISPENSING WIPING MATERIALS WITH ANTI-REMOTE DEVICE OF MATERIAL AFTER TRACTION
BE1004855A5 (en) Mechanism of progress sheet roll machine for automatic draw type paper drive.
EP0010018A1 (en) Method and apparatus for producing a small quadrangular flat bag and for filling this bag with a solid or liquid substance of a predetermined quantity
EP0445029B1 (en) Paper sheet feeding device with pressing member
FR2735070A1 (en) REGULARLY POWERED PRINTER
CH621531A5 (en) Device for continuously and automatically opening signatures intended to be assembled in order to form a book
FR2478602A1 (en) APPARATUS FOR DISPENSING ROLL PRODUCTS, IN PARTICULAR PAPER HAND TOWELS
FR2629758A1 (en) APPARATUS FOR HANDLING PAPERS
FR2891723A1 (en) ASSEMBLY DEVICE FOR BRAKING THE COIL FOR CUTTING IN A DISPENSER APPARATUS FOR AUTOMATICALLY CUTTING WIPING MATERIALS
FR2478601A1 (en) IMPROVEMENTS IN APPARATUS FOR DISTRIBUTING ROLL PRODUCTS, IN PARTICULAR PAPER HAND TOWELS
FR2649086A1 (en) Distributor of flexible supports
FR2662662A1 (en) Packaging machine with functions controlled by different actuators
FR2488574A1 (en) Single paper sheet transport mechanism - has roller engaged by friction plate on spring loaded swivel arm with pivot below and downstream of roller
BE571584A (en)